Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 12:29

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

coob schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:16:
Kan een ju7500l nu wel of geen 4k streamen via de YouTube app?
Mijn JU7000 kan het iig wel.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Tijgert schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 11:51:
[...]

Mijn JU7000 kan het iig wel.
Hij speelt het af maar is het ook daadwerkelijk in 4K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

coob schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:17:
[...]Hij speelt het af maar is het ook daadwerkelijk in 4K?
Jazeker. De scherpste scherpte in scherpte land.

Dacht je dat 1080 mooi was op zo'n ding, pas bij 4K zie je wat mogelijk is.

Via de USB poort werkt 4K Pr0n kijken trouwens ook ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Tijgert op 04-10-2015 13:39 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-03 08:20
Heeft iemand een mening of ervaring met de nieuwe modellen EU50JU6870 en de EU50JU6800?

Hebben deze een 50 of 100hz paneel?
Via de support chat van samsung heb ik mij laten vertellen dat de JU en JS modellen van 2015 allen beschikken over HDMI 2.0.
Tenslotte hebben deze modellen de nieuwe techniek nano crystal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-04 12:24
devinjanssen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:37:
Heeft iemand een mening of ervaring met de nieuwe modellen EU50JU6870 en de EU50JU6800?

Via de support chat van samsung heb ik mij laten vertellen dat de JU en JS modellen van 2015 allen beschikken over HDMI 2.0.
Tenslotte hebben deze modellen de nieuwe techniek nano crystal.
Volgens Coolblue en sommige sites is het 100 hz paneel (UE niet EU) ben er zelf niet 100% zeker van.
Let wel modellen met Nano Crystal Color aktueel in JU6850/JS8590/JS9090/JS9590 JU6800/JS8500/JS9000/JS9500 etc. zou men de instelling bij kleurruimte op native (eigen) zetten,daarmee kun je van de betere kleuren der Quantum-Dots-Technologie genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Sorry dat laatste is voormij niet helemaal duidelijk. Wat maakt een JU6850 anders? Ik zie dat dit model enkel nog in duitsland te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
devinjanssen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:37:

Beiden maken gebruik van de Innolux V500DJ4-QS dat een frequentie heeft van 60Hz (50Hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
devinjanssen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 23:01:
Sorry dat laatste is voormij niet helemaal duidelijk. Wat maakt een JU6850 anders? Ik zie dat dit model enkel nog in duitsland te krijgen is?
Idd zijn Duitse modellen maar ze zijn het zelfde als hier alleen andere nummer,smart software kan verschillen (apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
Is het wijsheid om van een 50JU6800 af te zien door zijn 60hz paneel en voor een 50JU7000L te gaan. Echter heeft deze geen nano crystal technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 20:58

TTLCrazy

Listen to Frankie

De JU6800 heeft dat ook niet, SUHD is vanaf de JU8500 en hoger.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
TTLCrazy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:40:
De JU6800 heeft dat ook niet, SUHD is vanaf de JU8500 en hoger.
Volgens mij toch wel staat uitgebreid op de website van samsung. Dit model is in september op de markt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 20:58

TTLCrazy

Listen to Frankie

Hmm, je hebt inderdaad gelijk, hij krijgt alleen geen HDR update en heeft een 8 bits panel.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
mijn keuze is toch gevallen op de JU7000. Dit door de panelen met elkaar te vergelijken. De JU6800 heeft wel de nano crystal technologie maar wel met een 50hz paneel. De JU7000 zal door zijn 100 of 200 hz (onduidelijke) panel een beter en rustigere beeld geven.

Kan iemand bevestigen welk panel de JU7000 heeft?

[ Voor 82% gewijzigd door devinjanssen op 09-10-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey guys...ff klein vraagje...

de 55JU6870...zit daar nou een IPS of VA paneel in?

ik heb me werkelijk sufgezocht maar kan het niet vinden :( .

iemand een idee _/-\o_ ?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-04 15:23

m-buurman

hmmm...coffee!!

Volgens onderstaande bron heeft de 55JU6800 (6870 zou kwa paneel hetzelfde zijn) vermoedelijk een IPS scherm. Ik heb zelf de 55" en ben uiterst tevreden over de algehele beeldkwaliteit, een IPS paneel zou minder goede zwartwaarden moeten hebben maar bij gebrek aan referentiemateriaal kan ik alleen zeggen dat het voor mij meer dan voldoende is.

https://www.avforums.com/...ers-thread.1979754/page-5

50" VA by Innolux (as also used predominantly by Panasonic)
55" IPS by BOE (Beijing Opto Electronics)
60" VA by Sharp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Iemand al ervaringen met de compatibiliteit van USB schijven met een UE55J6200? Ben van plan om er een Toshiba Canvio Basics 500GB of 1TB voor aan te schaffen, maar zou wel fijn zijn om te weten dat ie het gewoon zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

m-buurman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:52:
Volgens onderstaande bron heeft de 55JU6800 (6870 zou kwa paneel hetzelfde zijn) vermoedelijk een IPS scherm. Ik heb zelf de 55" en ben uiterst tevreden over de algehele beeldkwaliteit, een IPS paneel zou minder goede zwartwaarden moeten hebben maar bij gebrek aan referentiemateriaal kan ik alleen zeggen dat het voor mij meer dan voldoende is.

60" VA by Sharp
Dat dacht ik al......en van wat ik weet zijn de BOEvarianten niet de allerbeste IPS-ers.

Wat niet wil zeggen dat het slecht is maar ik wou het graag ff weten.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Fraggert schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:58:
[...]

Dat dacht ik al......en van wat ik weet zijn de BOEvarianten niet de allerbeste IPS-ers.

Wat niet wil zeggen dat het slecht is maar ik wou het graag ff weten.

Bedankt voor je reactie.
Ik heb 50% korting gekregen tijdens een bol.com actie (bleek achteraf een foutje van bol.com :+) en voor dat geld is het echt een top tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zo dan! dat is niet verkeerd zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:21:
Hey guys...ff klein vraagje...

de 55JU6870...zit daar nou een IPS of VA paneel in?

ik heb me werkelijk sufgezocht maar kan het niet vinden :( .

iemand een idee _/-\o_ ?
m-buurman schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:52:

60" VA by Sharp
Voor zover ik het bekeken heb zijn dit exact dezelfde tv's: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/samsung/js7000
Met daarbij de opmerking dat ze alleen het 55" model getest hebben. De adviezen over de andere twee maten kloppen dan ook voor geen meter en in de laatste comment gaan ze er zo te zien eindelijk op terugkomen ....

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 12-10-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
apis29 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

[...]

Voor zover ik het bekeken heb zijn dit exact dezelfde tv's: http://www.rtings.com/tv/reviews/by-brand/samsung/js7000
Met daarbij de opmerking dat ze alleen het 55" model getest hebben. De adviezen over de andere twee maten kloppen dan ook voor geen meter en in de laatste comment gaan ze er zo te zien eindelijk op terugkomen ....
Een retailer heeft mij verteld dat voor de JU6800 serie een 50hz paneel gebruikt wordt en voor de JU7000 een 200hz. Lijkt me toch een duidelijk verschil. En zover ik op internet kan vinden klopt deze informatie ook.

[ Voor 4% gewijzigd door devinjanssen op 12-10-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
devinjanssen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Een retailer heeft mij verteld dat voor de JU6800 serie een 50hz paneel gebruikt wordt en voor de JU7000 een 200hz. Lijkt me toch een duidelijk verschil. En zover ik op internet kan vinden klopt deze informatie ook.
En dat klopt ook ja, de link wijst echter naar een JS7000 en niet de JU7000 ;) .
De modelnummers komen niet allemaal 1:1 overeen met de amerikaanse ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 16:49
Voor de meest recente Smart Tv eigenaren:

Hoe bevalt Tizen ? Goede Apps ? Is er iemand die de vergelijking kan maken (op basis van ervaring) met WebOS en Firefox OS ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-03 07:38
devinjanssen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:09:
[...]

Dat is incorrect. Alle JU modellen uit de 6-serie hebben inderdaad een 50Hz paneel, alles hogere modellen hebben een 100Hz paneel, geen 200Hz, er bestaand überhaupt geen UHD TV panelen met 200Hz. En dat je die waardes wel op internet vindt is omdat Samsung dit jaar de irritante gewoonte heeft om voor de Hz-waarden op hun UHD modellen een twee keer zo hoge waarden op te geven als het daadwerkelijk is (terwijl de waardes voor hun fullHD modellen wel klopt). Ze zijn ook niet de enigen die dit doen, LG doet het dit jaar ook.

[ Voor 3% gewijzigd door InEtVa op 12-10-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
InEtVa schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:54:
[...]

Dat is incorrect. Alle JU modellen uit de 6-serie hebben inderdaad een 50Hz paneel, alles hogere modellen hebben een 100Hz paneel, geen 200Hz, er bestaand überhaupt geen UHD TV panelen met 200Hz. En dat je die waardes wel op internet vindt is omdat Samsung dit jaar de irritante gewoonte heeft om voor de Hz-waarden op hun UHD modellen een twee keer zo hoge waarden op te geven als het daadwerkelijk is (terwijl de waardes voor hun fullHD modellen wel klopt). Ze zijn ook niet de enigen die dit doen, LG doet het dit jaar ook.
Over de 200hz had ik ook mijn twijfels. Maar in ieder geval een duidelijk verschil met de 6800 en 7000 serie. Waardoor mijn keuze op de JU7000 valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-03 21:13
Iemand al inmiddels de UE55JS800 in z'n bezit en hoe bevalt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik zou me de UE55JS8500 willen kopen.. een aanrader?

De ene zegt tegen me koop zeker een 4k tv, de andere zegt dat ik nog beter af ben met Full HD (wat ik nu heb).

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat is de reden dat je voor UHD wilt gaan.
Wij hebben een tv voor lange tijd.
Onze 40 inch FullHD Samsung is uit 2007 en is dit jaar weggegaan vanwege problemen (eigenlijk meer het gevoel dat we het nu nog konden vervangen en volgend jaar niet meer voor een goede tv) en we konden hem inruilen voor een leuke prijs.
Daarop hebben we de 48JU7000 gekocht. Dit omdat we wat groter wilden (46 inch, maar die zijn er niet van deze serie) en meteen op de toekomst voorbereid.
Hebben we UHD al gebruikt? Op een paar demo filmpjes met een externe schijf na nog niet.

Je moet jezelf afvragen hoe lang je een tv houdt of van plan bent te behouden.
Als dit is totdat hij stuk gaat, dan zou ik zeker voor UHD kijken. Hij is er op voorbereid iig.
Koop je elke 2 jaar een nieuwe, dan zou ik het zeker niet doen. Tegen die tijd zijn er veel betere tv's beschikbaar voor UHD.

Er is nu gewoon nagenoeg geen content te verkrijgen.

Vraag van mezelf.
Hebben jullie al eens gehad dat de tv ineens zwart gaat wanneer op HDMI? En dan de melding dat er geen signaal is?
Bij het loshalen van de kabel van de minibox naar de tv en weer koppelen, dan doet hij het ineens na opnieuw opstarten (wat uiteraard meteen gebeurd omdat dat de hersenen van de tv is) weer wel.
Kabel aandrukken doet iig niets. Dus het is echt het resetten van de tv wat het fixt.

Hoop niet dat dit iets is wat me vertelt dat hij nu al stuk aan het gaan is, maar goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 14-10-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

Leg eens nader uit "op source hdmi en dan blackscreen".

NOOIT de cable van CB loshalen terwijl het toestel aanstaat, dit vindt het mainboard niet leuk,
Arunia schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:36:
Wat is de reden dat je voor UHD wilt gaan.
Wij hebben een tv voor lange tijd.
Onze 40 inch FullHD Samsung is uit 2007 en is dit jaar weggegaan vanwege problemen (eigenlijk meer het gevoel dat we het nu nog konden vervangen en volgend jaar niet meer voor een goede tv) en we konden hem inruilen voor een leuke prijs.
Daarop hebben we de 48JU7000 gekocht. Dit omdat we wat groter wilden (46 inch, maar die zijn er niet van deze serie) en meteen op de toekomst voorbereid.
Hebben we UHD al gebruikt? Op een paar demo filmpjes met een externe schijf na nog niet.

Je moet jezelf afvragen hoe lang je een tv houdt of van plan bent te behouden.
Als dit is totdat hij stuk gaat, dan zou ik zeker voor UHD kijken. Hij is er op voorbereid iig.
Koop je elke 2 jaar een nieuwe, dan zou ik het zeker niet doen. Tegen die tijd zijn er veel betere tv's beschikbaar voor UHD.

Er is nu gewoon nagenoeg geen content te verkrijgen.

Vraag van mezelf.
Hebben jullie al eens gehad dat de tv ineens zwart gaat wanneer op HDMI? En dan de melding dat er geen signaal is?
Bij het loshalen van de kabel van de minibox naar de tv en weer koppelen, dan doet hij het ineens na opnieuw opstarten (wat uiteraard meteen gebeurd omdat dat de hersenen van de tv is) weer wel.
Kabel aandrukken doet iig niets. Dus het is echt het resetten van de tv wat het fixt.

Hoop niet dat dit iets is wat me vertelt dat hij nu al stuk aan het gaan is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
We hebben een versterker welke met hdmi op het kastje zit en we hebben de Ziggo box op het kastje.
We hebben nu 2 keer gehad tijdens het kijken dat de TV op zwart ging en aan gaf dat er geen signaal was. Om schakelen van een bluray naar bijvoorbeeld de Ziggo box (andere hdmi aansluiting op de Samsung) maakt dan niets uit.
Uitzetten en kabel los en weer vast en opstarten werkt dan wel. Maar wellicht de power loshalen is dan verstandiger.

Let op, ik heb dit hiervoor nooit gedaan. Dus het nog signal was al.

Moet zeggen dat het bij de eerste keer opstarten van de TV ook niet lekker ging toen we hem net hadden. Maar ik kijk het nog wel even aan. Als het nog een keer gebeurd, dan gaan we de winkel eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilc0o
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Heb nu bijna een half jaar de 48JU7000 in bezit en ben zeer tevreden. Het enige is dat YouTube 9 van de 10 keer niet doet. Koppeling met telefoon werkt niet, laden duurt super lang, zelf openen op TV doet bijna nooit etc etc. Overige applicaties doen perfect! Hebben meer mensen problemen met YouTube op Tizen of wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-04 08:03

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Trekhond schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:23:
Ik zou me de UE55JS8500 willen kopen.. een aanrader?

De ene zegt tegen me koop zeker een 4k tv, de andere zegt dat ik nog beter af ben met Full HD (wat ik nu heb).

Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten?
4K is geen must er is weinig content. Ik had een JS8500 hangen. Zelf had ik hier wat problemen mee dat beeld niet lekker vloeiend mee was verschillende media. Verschillende kabels geprobeerd.Zat ergens in de TV, maar samen met de winkel alle instellingen aangepast te hebben Samsung die niks kon betekenen in deze is de TV omgeruild voor een JS9000. En hier tevreden mee. beeld is gewoon weg erg goed.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Superdaantje schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:46:
[...]

4K is geen must er is weinig content. Ik had een JS8500 hangen. Zelf had ik hier wat problemen mee dat beeld niet lekker vloeiend mee was verschillende media. Verschillende kabels geprobeerd.Zat ergens in de TV, maar samen met de winkel alle instellingen aangepast te hebben Samsung die niks kon betekenen in deze is de TV omgeruild voor een JS9000. En hier tevreden mee. beeld is gewoon weg erg goed.
Ik heb ook sinds enkele maanden 55JS8500 en geen enkele problemen mee merk wel dat de kijkhoeken klein zijn,de kleuren blijven goed verzadigd maar zwart word wat grijs.Bij de zwarte balken valt het goed op als je erop let en weet maar sta je er recht voor is het perfect.Ik heb 4K genomen omdat ik met mijn snuit vlakbij ben .En inderdaad voorlopig nog geen echte 4K filmen tenzij deze geinterpoleerd zijn ,trouwens een film in 4K zit ge al rond de 200gb en dat kom mijn abo bij telenet nog niet mee toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04 18:39
Volgens mij heeft mijn UE48JU7000L een firmware/software update gehad en herkent de TV geen externe subs meer (.SRT). Kan iemand dit bevestigen?

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 19:38
cyclofosfamide schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:23:
Volgens mij heeft mijn UE48JU7000L een firmware/software update gehad en herkent de TV geen externe subs meer (.SRT). Kan iemand dit bevestigen?
Van ons heeft idd een flinke update gehad van 1214 oid naar 1411. Alles lijkt sneller (standaard bij updates haha), vooral de app store, die in de vorige versie nog wel eens vast liep helaas. Externe .srt werkt hier nog gewoon, vanavond nog getest (via USB stick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Superdaantje schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:46:
[...]

Hadden ze deze klachten nog gehad?

Jouw antwoord doet me wel wat twijfelen. Met media bedoel je dan apps en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Patrickccc schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:14:
[...]

Ik heb ook sinds enkele maanden 55JS8500 en geen enkele problemen mee merk wel dat de kijkhoeken klein zijn,de kleuren blijven goed verzadigd maar zwart word wat grijs.Bij de zwarte balken valt het goed op als je erop let en weet maar sta je er recht voor is het perfect.Ik heb 4K genomen omdat ik met mijn snuit vlakbij ben .En inderdaad voorlopig nog geen echte 4K filmen tenzij deze geinterpoleerd zijn ,trouwens een film in 4K zit ge al rond de 200gb en dat kom mijn abo bij telenet nog niet mee toe.
Wij kijken altijd recht op recht naar de tv eigenlijk.. hij staat centraal tussen de breedte van de tv.. Jullie doen me toch wat twijfelen nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Cheeky schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:15:
[...]

Van ons heeft idd een flinke update gehad van 1214 oid naar 1411. Alles lijkt sneller (standaard bij updates haha), vooral de app store, die in de vorige versie nog wel eens vast liep helaas. Externe .srt werkt hier nog gewoon, vanavond nog getest (via USB stick).
Klopt. USB net gechecked, dat werkt perfect. Via een aangesloten NAS (DNLA/Twonky server) niet. Heb melding gemaakt bij Samsung, redelijke service tot nu toe. (.... wordt vervolgd)

| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Trekhond schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:50:
[...]

Wij kijken altijd recht op recht naar de tv eigenlijk.. hij staat centraal tussen de breedte van de tv.. Jullie doen me toch wat twijfelen nu :D
Eigenlijk valt het best mee,de kleuren blijven zich goed behouden ik heb al ergere gezien en die kosten ook meer als 1000€,het is enkel zwart dat je verandering ziet maar als je recht voor zit en gerust met een paar mensen langs elkaar is het beeld prefect.Je ziet het enkel in verduisterde omgeving overdag zie je de verandering in het zwart niet.Ik had daarvoor een plasma van Pioneer 9j oud deze heeft last van dirty screen en zwart is meer donker grijs.Deze Samsung is echt zwart enkel de Oleds van LG doet het beter maar heb deze niet genomen omwille vd prijs en betrouwbaarheid techniek(moet zich nog bewijzen).
Het beste is gewoon zelf gaan oordelen en neem niet te klein zoals ik nu,had beter naar mijn vrouw moeten luisteren en een 65" moeten kopen een 55 word je rap gewoon en is de indruk van grote rap weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Patrickccc schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Eigenlijk valt het best mee,de kleuren blijven zich goed behouden ik heb al ergere gezien en die kosten ook meer als 1000€,het is enkel zwart dat je verandering ziet maar als je recht voor zit en gerust met een paar mensen langs elkaar is het beeld prefect.Je ziet het enkel in verduisterde omgeving overdag zie je de verandering in het zwart niet.Ik had daarvoor een plasma van Pioneer 9j oud deze heeft last van dirty screen en zwart is meer donker grijs.Deze Samsung is echt zwart enkel de Oleds van LG doet het beter maar heb deze niet genomen omwille vd prijs en betrouwbaarheid techniek(moet zich nog bewijzen).
Het beste is gewoon zelf gaan oordelen en neem niet te klein zoals ik nu,had beter naar mijn vrouw moeten luisteren en een 65" moeten kopen een 55 word je rap gewoon en is de indruk van grote rap weg.
Vandaag eens gaan kijken in de winkel..

Mijn vriendin vond de 55" zelfs veel te groot :D Hebben nu een 42".
Enigste dat ons meteen opviel was dat de beelden echt haperde toen we naar de standaardfilmpjes keken. Voornamelijk bij dat van Barcelona tegen Atl. Madrid, dat was echt een ramp..

65" ga ik te groot vinden denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Trekhond schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:37:
[...]

Enigste dat ons meteen opviel was dat de beelden echt haperde toen we naar de standaardfilmpjes keken. Voornamelijk bij dat van Barcelona tegen Atl. Madrid, dat was echt een ramp..

Fout #1: luisteren naar je vriendin. Doe het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Trekhond schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:37:
[...]

Eigenaardig dat het hapert maar het kan,misschien slechtsignaal of zo op de Duitse fora spreken ze ook vd 9 reeks dat die net zo hapert als bij de 7.
Bij mij is eens een hapering voor gekomen tijdens de voetbal de laatste match van België maar ik keek deze via een USB-stick die aangesloten was aan een satelliet reciever VU+Solo2 met een korte antenne de ontvangst was sowieso niet ideaal.Als ik de Duitse Bundesliga bekijk is alles in orde of Engelse voetbal via analoog op de kabel maar dan op TV zelf ook alles in orde.
Zijn het enkelingen die problemen geven ik weet het niet.
Maar zoals Tijgert zeg niet naar uw vriendin luisteren 42 veel te klein dan heb je ook geen 4K nodig of je zit 1m vd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je zult nooit zeggen "He bah,die TV is gewoon te groot, wat een naar ding". Als je dat deed ging je ook nooit naar de bioscoop. Dat de TV 'best een slagje groter had gekund' zul je daarentegen heel snel zeggen, net zoals honderden zo niet duizenden anderen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Ik vind gerust dat hij groter mag :d
Deze week dan maar gaan halen denk ik.

De js9500 is buiten men budget jammer genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Zou iemand met een UE**JU7000 model eens willen testen (met nieuwste firmware) of er wel externe subs (.srt) getoond worden door de mediaspeler als er via LAN/DLNA gekeken wordt? USB speelt feilloos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

werkt prima hier op een 55er ju7000
cyclofosfamide schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:55:
Zou iemand met een UE**JU7000 model eens willen testen (met nieuwste firmware) of er wel externe subs (.srt) getoond worden door de mediaspeler als er via LAN/DLNA gekeken wordt? USB speelt feilloos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338213

Hier ook op een ju7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Dankjewel allebei, dan is het een probleem van m'n TV ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jez821
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
cyclofosfamide schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 19:53:
Dankjewel allebei, dan is het een probleem van m'n TV ben ik bang.
Nee hoor, je bent niet de enige. Bij mij werken losse *.srt bestanden ook nog steeds niet via DLNA. Ik gebruik een Synology NAS. Bij de 2014 modellen van Samsung speelde dit probleem in het begin ook, maar is later door een firmware update (gedeeltelijk) opgelost. Bij deze Tizen TV's (ik heb een UEJU7000) doet 'ie het nog steeds niet, en ik heb de laatste firmware.

Al geprobeerd bij Samsung te melden, maar daar kwam ik niet echt verder mee. Workaround is een MKV bakken met de SRT erin. Die leest 'ie wel goed via DLNA vanaf de Synology. Bestanden op een USB stick kan ook, dan leest 'ie de SRT's wel, maar daar heb je natuurlijk niet een NAS voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Patrickccc schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:38:
[...]

Eigenaardig dat het hapert maar het kan,misschien slechtsignaal of zo op de Duitse fora spreken ze ook vd 9 reeks dat die net zo hapert als bij de 7.
Bij mij is eens een hapering voor gekomen tijdens de voetbal de laatste match van België maar ik keek deze via een USB-stick die aangesloten was aan een satelliet reciever VU+Solo2 met een korte antenne de ontvangst was sowieso niet ideaal.Als ik de Duitse Bundesliga bekijk is alles in orde of Engelse voetbal via analoog op de kabel maar dan op TV zelf ook alles in orde.
Zijn het enkelingen die problemen geven ik weet het niet.
Maar zoals Tijgert zeg niet naar uw vriendin luisteren 42 veel te klein dan heb je ook geen 4K nodig of je zit 1m vd scherm.
ben de tv vandaag gaan halen.. Zeer aangenaam beeld, enkel settings moet ik nog wat zoeken. Heb jij iets aangepast?

Ik merk wel op bij snelle beweging dat het beeld wel wat hapert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Hier heb ik de settings van gebruikt http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-28898.html het is wel Duits.
Ik heb enkel schokken bij dvb-t via usb op vu+(satellietreciever) zoals al eerder zei.
En hier een topic op de zelfde forum http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-27939.html
en daar hebben ook sommige zelfs op de topmodellen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jez821
  • Niet online
Jez821 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:17:
[...]

Nee hoor, je bent niet de enige. Bij mij werken losse *.srt bestanden ook nog steeds niet via DLNA. Ik gebruik een Synology NAS. Bij de 2014 modellen van Samsung speelde dit probleem in het begin ook, maar is later door een firmware update (gedeeltelijk) opgelost. Bij deze Tizen TV's (ik heb een UEJU7000) doet 'ie het nog steeds niet, en ik heb de laatste firmware.
Zal je altijd zien: zojuist een nieuwe firmware gekregen, en het probleem is opgelost! Hij leest nu ook losse SRT bestanden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Welke firmware versie heb je net gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Raar probleem met mijn Samsung 60H7000.
Zo af en toe herkent ie het signaal van de htpc niet en zegt ie doodleuk dat er geen signaal is??
Herhaaldelijk de tv aan en uit helpt dan niet en de htpc opnieuw opstarten evenmin.
Schakel ik de dag erop de boel in dan werkt alles weer gewoon.
Iemand hier ervaring mee?

Ik draai trowuens Openelec op de HTPC.

[ Voor 6% gewijzigd door coob op 25-10-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclofosfamide
Jez821 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

Zal je altijd zien: zojuist een nieuwe firmware gekregen, en het probleem is opgelost! Hij leest nu ook losse SRT bestanden. :)
Ben ik benieuwd welke versie firmware je nu hebt. Hier nog 1411 zonder herkenning van externe subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Misschien heeft iemand er iets aan: voor mijn keus tussen de UE40JU7000 en de Sony KD-43X8305C was ik net bij Mediamarkt Eindhoven en die heeft de 40JU7000 voor €999,- staan. Lokale prijs, alleen in EHV.

Overigens vond ik het uiterlijk wel erg tegenvallen van de Samsung, met al dat plastic rond de randen en de voet. Ook weet ik niet wat er mis was met instellingen maar het contract van de Samsung leek erg laag, een soort grijze sluier (op beide modellen demo film van HiSense bekeken) die we 1,2,3 niet weg kregen in het menu. Lastige keuze.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
Zijn er mensen in dit forum met de Samsung ue43j5500 of 5600 die hem gebruiken voor gaming en sport. Door de combinatie van prijs, redelijke beeldweergave en lage input leek dit mij een goede optie. Lees alleen hier en daar dat die last van motion blur heeft en een automisch aanpassende backlight in game mode.

[ Voor 11% gewijzigd door Matedeor op 27-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
cyclofosfamide schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:07:
[...]

Ben ik benieuwd welke versie firmware je nu hebt. Hier nog 1411 zonder herkenning van externe subs.
Ja heb zelfde probleem,bij 1411 ondersteunt de webbrowser nu wel flash. en het os gaat soepeler maar geen srt op mijn synology maar wel op USB-stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Vandaag 1412 binnen gekregen,eigenlijk is er niks veranderd zo te zien en nog altijd geen herkenning van externe subs in NAS.
Weet iemand waar je de veranderingen in firmware kunt vinden want blijkbaar is Samsung nogal karig met zijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jez821
  • Niet online
m-buurman schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:25:
Welke firmware versie heb je net gekregen?
Het was bij mij verholpen met firmware versie 1411. Losse .srt's die via DLNA vanaf de Synology (DSM 5.2-5644) werden nu wel gelezen.

Ik zie dat versie 1412 er al weer is, ben bang dat het straks niet meer werkt dus ik wacht nog even met de update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik ben van plan om een samsung tv uit de xxJ61xx of xxJ62xx serie te halen. Het wordt een 48, 50 of 55 inch.
Deze tv ben ik van plan uit duitsland te kopen, aangezien de prijzen daar veel lager liggen. hoe zit het met het aanpassen van de landen/rediocode? Bij de voorgaande series was dit wel mogelijk, maar over j serie heb ik geen info kunnen vinden. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705925

Ik heb eergisteren een UE65JU7000 gekocht. Mooi beeld....alles doet het...behalve het volgende: ik heb de tv middels hdmi gekoppeld aan mijn interactieve ziggo kast. Als ik de tv uitzet en smorgens weer wil aanzetten zegt ie dat ie geen verbinding heeft met de ziggo. Het ziggo kastje zelf is in de war en constant opnieuw aan het starten. Ik moet dan de easy connect even afkoppelen en dan vind de ziggo kast weer heel snel alle zenders wanneer ik weer de verbinding kan maken. Wie weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
karakedi schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:54:
Ik ben van plan om een samsung tv uit de xxJ61xx of xxJ62xx serie te halen. Het wordt een 48, 50 of 55 inch.
Deze tv ben ik van plan uit duitsland te kopen, aangezien de prijzen daar veel lager liggen. hoe zit het met het aanpassen van de landen/rediocode? Bij de voorgaande series was dit wel mogelijk, maar over j serie heb ik geen info kunnen vinden. Weet iemand hier meer over?
Iets om rekening mee te houden is dat je in Duitsland een andere garantieregeling hebt dan hier in Nederland. In Duitsland geldt de Europese garantietermijn van twee jaar, terwijl je hier in Nederland een garantietermijn op de verwachte levensduur van een apparaat hebt. Op een dergelijke televisie kun je verwachten dat deze toch wel 5 jaar probleemloos moet werken, wat dus een garantie van 5 jaar betekent, 3 jaar langer dan in Duitsland.

Mocht er trouwens iets mis gaan met het toestel en je kunt de aangepaste regiocode niet meer kunnen wijzigen, dan heb je ook nog kans dat je helemaal geen garantie meer krijgt. Mocht een toestel dus slechts enkele tientjes goedkoper zijn, dan is het misschien een goed idee om goed na te denken of het de lagere prijs wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Mijn Samsung 65" is binnen :). Dank voor alle tips wat voor de aanschaf gezorgd heeft !

Nu een laatste vraag mbt de tv, namelijk de muurbeugel

Wat is voor een 65" een goede beugel? Heb al zitten kijken en genoeg te vinden, echter vind ik het altijd fijn om wat ideeën op te doen adhv adviezen hier

Tv hoeft niet links/rechts te kantelen, wel een kleine mogelijkheid de tv ietsjes naar beneden te kunnen richten daar hij ietsjes hoger dan gemiddeld komt te hangen

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hey guys!

Iemand al een review gevonden van de nieuwste S-UHD telg, de 55JS8000.?

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1441441046

ik heb de panasonic 55 en 65 CX800 op mijn shortlist en liet tot nu toe samsung links liggen vanwege de curved schermen.

de 55JS8000 is echter plat! _/-\o_

De 55JS8000 zit tussen de panasonic's in met zijn prijs en specs.
Hij is kleiner maar goedkoper dan de 65CX en, ondanks het zelfde formaat een steviger prijskaartje dan de 55CX wat toegeschreven kan worden aan de betere specs zoals het 10bit paneel.

DIe JSschermen zijn echter wel het neusje van de zalm qua overall kwaliteit.

alleen...waar blijft die 55JS8000 review?? 8)7

enige dat ik kan vinden zijn de Tweakers Preview en een oppervlakkig reviewtje

[ Voor 81% gewijzigd door Fraggert op 03-11-2015 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Gaitman schreef op zondag 27 september 2015 @ 07:28:
Iemand ervaringen met de UE48JU6445W?
Hjah, ik, zei de gek.
Kan wel zeggen, zeer tevreden.
Op 1 ding na, schijnt Samsung eigenschap te zijn, er is geen mogelijkheid om én luidsprekers én koptelefoon te gebruiken.
Vroegâh een hele in het begin Samsung tv, had een monteursmenu, waar je dit kon aanzetten, deze heeft het helaas niet.
Eigenlijk een beetje te kort koming als ik eerlijk ben.
Stel, ik hoor goed, kan via de speakers luisteren, mijn oma, doof of heel slechthorend, kan wel luisteren als zij een koptelefoon opzet, maar die optie is er dus niet.
Nu heb ik via veel gezoek en opties zoekende, gevonden via een meneer bij de BCC, een los apparaatje, genaamd (even zonder merk) Digitaal (Toslink/coax) naar stereo audio converter, en dat werkt helemaal top.

Nogmaals gezegd, dit was eigenlijk het enige gebrek wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, heb hem nu een week of 6 en gekocht met een garantie van 7 jaar, en 100€ minder op de netto prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Weet iemand of het mogelijk is individuele Smart Hub apps te resetten/ caches te legen oid? De YouTube app op mijn 2015 UE40JU7000 doet het na ongeveer een week en een aantal keren gebruiken niet meer met 4k content, beeld blijft zwart. TV uit en stekker er een paar minuten uit helpt niet. Netwerk is goed, andere apps werken ook gewoon.

Daarnaast, bestaat er een toetscombinatie of andere truc voor een reboot van de TV? Dank!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zpottr schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:15:
Weet iemand of het mogelijk is individuele Smart Hub apps te resetten/ caches te legen oid? De YouTube app op mijn 2015 UE40JU7000 doet het na ongeveer een week en een aantal keren gebruiken niet meer met 4k content, beeld blijft zwart. TV uit en stekker er een paar minuten uit helpt niet. Netwerk is goed, andere apps werken ook gewoon.

Daarnaast, bestaat er een toetscombinatie of andere truc voor een reboot van de TV? Dank!
je kan als je in het menu kijkt gewoon de smarthub resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilc0o
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06-2024
Het is mogelijk individuele app's te 'herinstalleren', via de app store, app opzoeken en herinstalleren. Youtube werkt bij mij al een tijdje niet. Al vaak herinstal gedaan, dit gaat 2 dagen goed en dan stopt de app weer.
Op deze vraag heb ik geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

@stefanox bedankt voor de snelle reply maar dan ben ik ook alle geïnstalleerde apps, instellingen e.d. kwijt toch :) Wat ik nog niet heb geprobeerd (tja, iOS geconditioneerd) is of ik gewoon alleen de pre-installed youtube app kan verwijderen en herinstalleren.

@wilc0o dank, dat zal ik proberen. Wel irritant, het werkt zo mooi verder.

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 05-11-2015 16:59 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Heeft iemand van jullie wel eens dat de tv tijdens het kijken ineens een "no signal" melding geeft?
Uit en aan zetten verhelpt dit.
Heb wel al contact opgenomen met de winkel en die willen iemand van Samsung laten sturen.
Probleem is alleen dat dit maar af en toe gebeurd. Zo'n 7 keer sinds dat we de tv hebben.
Denk niet dat iemand van Samsung hier iets aan kan zien.

Het lijkt me zelf dat het in het miniboxje zit, maar dat zou een gok zijn.

• NoepZor
  • Laatst online: 10:20
Wat is eigenlijk het verschil tussen de UE48J6200 (NL) en de UE48J6250 (DE)? Ik zie zo geen schokkende verschillen in de vergelijker: http://tweakers.net/price...re/listing/442483;445864/

Qua prijs scheelt het meer dan 100 euro, maar geen idee of er verder nog nadelen kleven aan een Duitse TV. Iemand die hier ervaringen mee heeft?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Arunia
  • Nu online
Volgens mij alleen waar de tv vandaan komt.

• NoepZor
  • Laatst online: 10:20
Bij Amazon en Mediamarkt kost de TV 569 in 48", bij een webwinkel 499 zelfs. Dit is fors minder dan de 689 die ze in NL voor de J6200 vragen, dus indien er niets schokkends is best de moeite waard.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Ja-Roen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-04 12:56
Ik zit te twijfelen om de pricewatch: Samsung UE48JU7000L Zilver te kopen.
In dit topic heb ik voorbij zien komen dat er sync issues waren tussen audio/video bij het bekijken van o.a. Netflix met 2.0 of 2.1 speakers. Zijn deze problemen inmiddels opgelost?

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-04 20:23
in mijn zoektocht naar een nieuwe tv heb ik er 1 bij het lijstje toegevoegd de samsung SUHD.

is er veel verschil met BV een oled of SUHD ?? zo ja wat zijn dan de verschillen. ik zit op 4 meter en na wat ik heb gelezen zou eeen 65 inch beter kunnen dan een 55 inch ???

als ik een 55 inch koop is dat dan beter voor de afstand voor mij ??. ik zoek wel een flast tv ik wil absoluut geen curved. zij ner mensen die een SUHD hebben (of Oled) en mij wat ervaringen willen delen. voor de prijs scheelt het wel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Ik heb gisteren een Samsung UHD tv gehaald en ik zie in de menus een mirrored screen optie.
Weet iemand of dit ook werkt met Apple devices of dat een samsung galaxy / tab feature is?

Als dit inderdaad out of the box werkt, dan maakt dat mijn AppleTV overbodig :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Bossie schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:11:
Ik heb gisteren een Samsung UHD tv gehaald en ik zie in de menus een mirrored screen optie.
Weet iemand of dit ook werkt met Apple devices of dat een samsung galaxy / tab feature is?

Als dit inderdaad out of the box werkt, dan maakt dat mijn AppleTV overbodig :)
Voor Apple devices zal het niet lukken enkel via Apple TV of Chromecast.Het werkt wel met Android en Windows en Windows Phone .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04
Patrickccc schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:27:
[...]

Voor Apple devices zal het niet lukken enkel via Apple TV of Chromecast.Het werkt wel met Android en Windows en Windows Phone .
Boefjes, dat is dus bewust ;)
Mijn Apple tv blijft dus nog een tijdje staan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:49:
Hey guys!

Iemand al een review gevonden van de nieuwste S-UHD telg, de 55JS8000.?

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1441441046

ik heb de panasonic 55 en 65 CX800 op mijn shortlist en liet tot nu toe samsung links liggen vanwege de curved schermen.

de 55JS8000 is echter plat! _/-\o_

De 55JS8000 zit tussen de panasonic's in met zijn prijs en specs.
Hij is kleiner maar goedkoper dan de 65CX en, ondanks het zelfde formaat een steviger prijskaartje dan de 55CX wat toegeschreven kan worden aan de betere specs zoals het 10bit paneel.

DIe JSschermen zijn echter wel het neusje van de zalm qua overall kwaliteit.

alleen...waar blijft die 55JS8000 review?? 8)7

enige dat ik kan vinden zijn de Tweakers Preview en een oppervlakkig reviewtje
Hoppa :)

reviews: Samsung 55"-JS8000: eindelijk een platte s-uhdtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Patrickccc schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:27:
[...]

Het werkt bij ons iig niet met mijn nexus 6. Wellicht nu met android 6.0 wel. Maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickccc
Arunia schreef op maandag 23 november 2015 @ 23:57:
[...]

Het werkt bij ons iig niet met mijn nexus 6. Wellicht nu met android 6.0 wel. Maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Blijkbaar voor Android gaat het enkel met Samsung toestellen http://www.samsung.com/ie/support/skp/faq/1057791 ,ik heb zelf nog geprobeerd op mijn oude HTC One S deze draait nog 4.1.1 en verschillende apps gebruikt die zogezegd mirroring maar geen enkel is het mij gelukt .
Sorry voor de verkeerde informatie maar ik vraag mij af als ik googelt kom wel tegen die het lukt(beweren ze) en daarvan was ik van uitgegaan.(gebruik al een tijd geen android meer).
Maar ik weet wel op Windows 8.1 en 10 en op mijn Lumia 930 met 8.1 en 10 lukt het zonder problemen,behalve op mijn tablet windows rt lukt het niet ,erkend mijn tv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Patrickccc schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:41:
[...]

Blijkbaar voor Android gaat het enkel met Samsung toestellen http://www.samsung.com/ie/support/skp/faq/1057791 ,ik heb zelf nog geprobeerd op mijn oude HTC One S deze draait nog 4.1.1 en verschillende apps gebruikt die zogezegd mirroring maar geen enkel is het mij gelukt .
Sorry voor de verkeerde informatie maar ik vraag mij af als ik googelt kom wel tegen die het lukt(beweren ze) en daarvan was ik van uitgegaan.(gebruik al een tijd geen android meer).
Maar ik weet wel op Windows 8.1 en 10 en op mijn Lumia 930 met 8.1 en 10 lukt het zonder problemen,behalve op mijn tablet windows rt lukt het niet ,erkend mijn tv niet.
Net toch nog maar even gezocht en moet het zelf nog thuis uitproberen hoor:
Vanaf Reddit iemand genaamd _invader_ heeft het schijnbaar opgelost.
Je moet alleen wel Root hebben op je telefoon omdat je je build.prop bestand aan moet passen hiervoor.
While Miracast is not officially supported on the Nexus 6, it's very simple to enable if rooted...it only requires adding a single line to your /system/build.prop file:

persist.debug.wfd.enable=1

After editing, reboot, and your phone should be able to do: Settings -> Display -> Cast Screen
The MENU of that screen should have a new checkbox option -> Enable wireless display

[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 25-11-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 13:52
twijfel tussen deze 55JS8000 en de 55JU7000, vanmiddag 2 uren zitten kijken met mijn eigen usb stick vol met uhd bestanden/films in 4K. Kon bijzonder weinig verschillen zien, uiterlijk is de 8000 is wat platter maar de bezels aan de zijkant weer wat breder.

qua beeld is de 8000 iets voller van kleur maar dat spreekt me niet echt aan, beide tvs hadden geen zichtbare banding, ik had een hoop kleuren op uhd resolutie op de stick gezet en de uniformiteit leek goed, als je goed kijkt zit er natuurlijk altijd wel wat in het scherm maar niet zo zichtbaar als bij de vorige samsung modellen.

Is er iemand met de 55JU7000 die hem goed heeft getest op banding, dit is namelijk de reden waarom ik mijn oude tv vervang..

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
ik zag dat de Samsung 55"-JS8000 een input lag heeft van 38ms.. is daar mee te leven als gamer..

is er trouwens ook al wat bekent over een 65 inch van deze serie ??? of zal die er de komende tijd nog niet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 19:38
Van de week meerdere keren een melding boven in het scherm over onderhoud van de Smart-TV functies. Nou is dit op zich al vrij irritant als je een film zit te kijken. Volgens mij gaat de melding niet vanzelf weg namelijk, en moet je die dus midden in een film gaan weg klikken.

Nu beweert mijn vriendin dat ze op dezelfde manier laatst ook een advertentie kreeg boven in het scherm. Ik zei dat het wel in een programma op tv geweest moest zijn, maar toen ze zei dat het over een spel ging om te downloaden. Nu vraag ik me toch af of dit echt gebeurt. Dat is naar mijn mening echt een stap te ver..

• Arunia
  • Nu online
Ik heb 1 keer gehad dat Netflix voor mijn neus startte. Alhoewel het kan zijn dat tijdens het opstarten iemand op de ok knop drukte per ongeluk (tv gaat aan, onderste balk start mee en laat Netflix als eerste zien en dan gaat de settopbox aan). Maar had wel even zoiets van. Wut?!

Die balk bovenin komt een paar keer langs en verdwijnt dan. Maar ik druk hem ook altijd weg.

Ik hoop iig ook van harte dat de tv niet ineens allerlei zooi laat zien en verwacht dat het gewoon een freak accident was.

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:40
Jez821 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:37:
Ik heb ook een UEJU7000. Ben er tevreden mee. Twee probleempjes:

1. De ingebouwde mediaplayer speelt geen losse SRT subtitles af via DLNA.
2. Netflix haperde nog wel eens: random 'deze titel kan niet worden afgespeelt' foutmeldingen. Workaround is vreemd genoeg de stekker er 30 seconden uit trekken. Nu opgelost door een schakelklok er tussen te zetten die iedere nacht de stroom er een half uurtje vanaf haalt. Beetje omslachtig, maar werkt: geen Netflix problemen meer.

Beeld is prachtig, mits je er recht voor zit (ik kom van plasma, dus nu mindere kijkhoeken). Niets van de HDR firmware update gemerkt, maar het leek me ook al sterk dat je daar softwarematig veel aan kan verbeteren.
Ik heb een UE55JU6000 thuis staan, en had dezelfde problemen met de Netflix app.
Ook de melding dat "deze titel niet kan worden afgespeeld", bij meerdere films/series.
Eerder deze week kreeg ik een melding in beeld over onderhoud aan de smart tv functies op 25/11 's morgens. Kwam gisterenavond thuis en toen zaten mijn kids zonder probleem via de netflix app filmpjes te kijken. Vanavond eens verder kijken of het probleem opgelost is na dit onderhoud.

• sfinx333
De reclame voor een game heb ik inderdaad ook gehad.... Irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Laatst online: 25-03 13:22
Weet iemand hoe ik nederlandse apps zoals uitzending gemist kan toevoegen? Ik woon in Zwitserland en heb een 55js8000 (hier 55js8080 genaamd).

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Even nieuwsgierig, was aan het googelen, kost die 55js8000 daar onder de 1500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
sfinx333 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 23:32:
Even nieuwsgierig, was aan het googelen, kost die 55js8000 daar onder de 1500 euro?
Sterker nog, ik heb er omgerekend 1282 euro voor betaald :9

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
Zo, dat scheelt nogal.... Ritje Zwitserland zou voor mij in de leasewagen wel uit kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
sfinx333 schreef op zondag 29 november 2015 @ 10:06:
Zo, dat scheelt nogal.... Ritje Zwitserland zou voor mij in de leasewagen wel uit kunnen...
Vergeet niet dat je dan ook nog douanekosten en belasting zult moeten betalen en dat je geen gebruik kunt maken van de Nederlandse consumentengarantie die geldt op de levensduur van een apparaat maar enkel van de fabrieksgarantie die bij Samsung zich beperkt tot twee jaar.

Als je het toestel daar voor € 1282,- kan verkrijgen, ben je na inklaren ongeveer € 1700,- kwijt aan douanekosten en omzetbelasting. Dan moet je nagaan of dat de brandstof, tijd en kortere garantietermijn waard zijn.

Zelf zou ik dit niet doen. Gezien de hoeveelheid defecte toestellen na twee jaar van Samsung die hier op Tweakers voorbij komen, is dat risico mij te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Ik heb ze bij de duitse douane zelden zien controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
controle zal wel meevallen, brandstof hoef ik niet zelf te betalen...
Garantie is wel een punt die dingen kunnen snel stuk gaan, koop liever in Nederland omdat ik hem dan kan ruilen als er veel banding in zit, mocht banding nou niet bestaan dan zou ik hem gewoon halen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Niet vergeten dat je verplicht bent om aangiften te doen en een boete kunt verwachten als blijkt dat je geen aangiften hebt gedaan - iets wat mijn broer is overkomen na importeren van producten uit Zwitserland. Dan wordt het toestel dus nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
net na de bcc geweest om te gaan kijken naar de suhd sasmung 55JS8000.

opzich een mooie tv alzou ik wel even moeten wennen aan de dikkere rand van de zijkant. toc nog 1 probleem/vraag.

de bcc was net 1 uur open en de tv was bij de randen ontzettend heet. nu is mijn vraag of dat zo hoort en of het gevolg kan hebben voor als je de tv langer aan heb staan (de tv staat bij ons heel veel aan vanaf de klok van 15:30 t/m 23:00 uur in de avond).

voor de rest een mooi toestel met prima beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
Dimens schreef op zondag 29 november 2015 @ 12:42:
Niet vergeten dat je verplicht bent om aangiften te doen en een boete kunt verwachten als blijkt dat je geen aangiften hebt gedaan - iets wat mijn broer is overkomen na importeren van producten uit Zwitserland. Dan wordt het toestel dus nog duurder.
Was dat recent? In feite moet je het pas in NL aangeven. Ik ben één keer door de douane staande gehouden omdat ik met een buitenlands kenteken reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
harley2009 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:40:
net na de bcc geweest om te gaan kijken naar de suhd sasmung 55JS8000.

opzich een mooie tv alzou ik wel even moeten wennen aan de dikkere rand van de zijkant. toc nog 1 probleem/vraag.

de bcc was net 1 uur open en de tv was bij de randen ontzettend heet. nu is mijn vraag of dat zo hoort en of het gevolg kan hebben voor als je de tv langer aan heb staan (de tv staat bij ons heel veel aan vanaf de klok van 15:30 t/m 23:00 uur in de avond).

voor de rest een mooi toestel met prima beeld..
De randen worden inderdaad warm. Ik weet niet met welke tv je deze vergelijkt, maar ik vind de breedte van de bezels erg gering, zeker in vergelijking met mijn oude loewe.

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste