We kunnen hard op weg zijn naar een nieuwe luchtbel, ik vind het ook veel te hard gaan eigenlijk. En je kunt jezelf makkelijk rijk rekenen.
Maar als er daadwerkelijk woningen in de wijk verkocht worden (zoals af en toe gebeurt) dan zie je dat het toch vrij makkelijk gerealiseerd kan worden.
Ik werd weer opnieuw over deze gedachtegang getriggerd nu ik weet dat er twee mensen uit de wijk verhuizen, naar een goedkopere streek (maar niet eens ver weg), waar ze een huis hebben gekocht waardoor ze van de hypotheek af zijn, voornamelijk door de overwaarde.
Dus die mogelijkheid is er sowieso, maar ik betwijfel of dat genoeg reden is om zoiets te doen, eventueel ten kosten van het "woongenot"
Hoewel ik daar geen exacte uitspraken over kan doen, is het in ieder geval wel duidelijk dat er een gigantisch verschil zal zitten tussen onze huidige woning waarde en iets wat valt onder roerend goed of recreatief wonen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Vraag is hoelang je dat dan wil gaan doen en of het niet teveel als een opoffering voelt.
Nou ja, we kunnen dit proberen voor 3/6 maanden met verhuur aan expats o.i.d. Dus dat is mooi om te proberen.
Verder hebben we al een tik dat we best lang op pad kunnen zijn met een auto

(lees: zeer lange roadtrips)
Het zou zeker kunnen voelen als een opoffering, en dat is een gevaar, want dan wil je op een gegeven moment terug.
Maar tegelijkertijd heb ik al m'n eigen campertje gebouwd waar ik dan toch wel wat luxe meeneem.
Het ding is veel te klein om echt in te wonen dus doet niet mee in dit verhaal, maar ondertussen heeft hij wel koelkast met vriesvak en tevens warmwater voorziening, op zonnepanelen. Terwijl het gewoon een klein busje is.
Dus als het iets wordt waar ik zelf aan ga bouwen, dan wordt dat gewoon met goede isolatie en luxe zoals thuis. Alleen gewoon klein.
Maar als we in een hutje in het bos zouden eindigen, dan offer je sommige dingen op, maar tegelijkertijd zou ik het fantastisch vinden om in de natuur te wonen.
CornermanNL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:31:
Een recreatiewoning zou ik zelf niet snel doen, dan kun je beter gaan voor een klein appartement. Scheelt ook weer spullen want je kan niet alles meenemen. Uiteindelijk is een recreatiewoning vaak iets waar alleen maar geld bij moet. En er is vaak een seizoensbedrag dat je moet betalen aan de eigenaar van het recreatiecomplex. Dan wordt het eigenlijk best prijzig allemaal.
Inderdaad, soms stevige prijzen in aanschaf en dan nog veel kosten erbij.
Ik zou dan liever een stuk grond kopen waar je op mag kamperen/recreeren, of ergens een jaarplaats afnemen. Kost ook wat maar valt relatief mee.
Maar dan denk ik dus aan zelfbouw projecten. Ik wordt niet heel vrolijk van de gemiddelde koude stacaravan of woonwagenkamp. Niet alleen qua idee/uitstraling maar ook niet met mijn idee van comfort / weinig energie te verbruiken.
Edit: Maar eerlijk gezegd is mijn beeld vooralsnog, dat de enige manier om een dergelijke omslag te maken op een fatsoenlijke en legale manier is om wachten op Tiny House projecten vanuit de overheid.
Zo is er een Tiny House Farm project in Almere, wat de kosten laag houd, en het wel gewoon officieel je verblijfplaats wordt.
[
Voor 22% gewijzigd door
!null op 13-06-2017 16:32
]