Ja, ik vind FO een extreem einddoel, maar het pad ernaartoe kan op vele manieren en kan z'n eigen eindstation hebben. Dat jij 5 a 10 jaar een mooie reis wil doen is een soort onafhankelijkheid en vrijheid die jij wil en daar richt jij je leven op in.
Iemand anders kan als doel hebben op z'n 50e elke maand 5000 euro op z'n rekening te krijgen uit passief inkomen. Die moet dus knetterhard werken en sparen. Maar als dit z'n doel is. Soit.
Deze opmerking is heel scherp:
Iemand anders kan als doel hebben op z'n 50e elke maand 5000 euro op z'n rekening te krijgen uit passief inkomen. Die moet dus knetterhard werken en sparen. Maar als dit z'n doel is. Soit.
Deze opmerking is heel scherp:
Het gaat ook veel meer voor mij om een perspectief-verandering. Bovenstaande vat het erg goed samen. Levensgeluk is allerbelangrijkst, en je moet je afvragen hoe je daartoe komt.kraades schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:33:
Je mag er best wel iets van merken. Het is keuzes maken. Word je echt gelukkig van een dure auto of duur huis? Wil je daarvoor aan het werk en een groot deel van je salaris aan afstaan. Werken om te consumeren. Word je echt gelukkig van consumeren? Mijn advies is om daar eens bij stil te staan en het af te zetten tegen je levensloop.
[ Voor 43% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-05-2017 13:57 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.