Wackmack schreef op zondag 15 januari 2017 @ 17:22:
[...]
Heel netjes! Maar 85K netto, dan is jaarsalaris 170K bruto? Dan zit je op een uurloon van €350,-? Is dat niet wat heel hoog? 170K/12/40. Dan werk je 12 maanden, 40 uur dus je uurloon is waarschijnlijk nog hoger?
Ik zit op slechts 75 euro/uur momenteel, normaal is dat wat hoger, maar ik heb de huidige klant nog wat korting gegeven omdat ik deze opdracht graag wilde hebben, erg leuke omgeving. Ik haal grofweg 1700 uur op jaarbasis, oftewel 125k omzet en ongeveer 10k kosten. Verder voldoende aftrekposten en subsidie inderdaad.
Dit topic gaat meestal over kosten besparen, terwijl je inkomsten significant verhogen ook een goede manier is richting FO. Zeker als je je oude uitgavenpatroon kan vasthouden en niet spontaan heel veel meer over de balk gaat gooien. Ondanks de inkomsten leven we van 1500 euro per maand, excl vakantie en een aantal eenmalige zaken aan het begin vh jaar (ziektekostenpremie, AOV premie, dingen die we in 1X vooruit betalen om korting te krijgen). Dit is wel enigszins vertekenend omdat een aantal kosten niet nodig zijn, die zitten al in de zakelijke kosten (auto, pc, telefoon, etc).
We hebben in ieder geval het gevoel zeer luxe te leven, we geven het echter alleen uit aan zaken die we het het geld waard vinden. Geen dure merkkleding, geen 2e auto, goedkope maar lekkere dingen bij de boodschappen, gezond en gevarieerd eten.
En het belangrijkste: we hebben niet het gevoel te moeten werken. We zijn nog lang niet FO, maar kunnen wel een paar jaar zonder inkomsten als we ons vermogen opeten. Het gevoel niet te hoeven werken is er nu al, en ik pak dan ook alleen de opdrachten die me echt leuk lijken. M'n vrouw blijft lekker thuis voor ons pasgeboren kind. Deze mindset geeft zo veel mentale rust, heerlijk. We doen precies datgene wat we leuk vinden. Zonder stress door het leven en lekker genieten.
[
Voor 0% gewijzigd door
pirke op 16-01-2017 16:12
. Reden: typo ]