Er staat dat ik het een jaar of 5 in totaal doe. Er staat niet dat ik het sinds 5 jaar onafgebroken doe. Als je de details wil, net even opgezocht van precies 7/1/2015 tot (ong) 1/4/2016 heb ik niet belegd. De aandelen op dat balansoverzicht zijn de aandelen van een pensioenfonds. Maar dan nog, ik zou niet weten hoe ik optieverplichting moet opnemen in zo een balans overzichtRukapul schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:03:
[...]
Vorig jaar leek het anders weinig om het financiele lijf te hebben:
[...]
De gedetailleerde en offtopic discussie over de inhoudelijke optiestrategie met bijbehorende risico's knip ik morgen weg. Die hoort hier niet thuis, maar in een ander of apart topic. Dit is geen beleggingstopic.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Verder vind ik dat dit wel in dit topic thuis hoort. We praten hier toch niet alleen over hoe je kortingbonnetjes moet knippen om op het einde van de maand 10 euro extra over te houden? Of de andere oude, je hypotheek versneld aflossen (niet altijd verstandig om te doen) Dit gaat niet om een specifiek aandeel of iets dergelijks. Het is (een van de) manier(en) om je kapitaal/vermogen vrij passief te laten renderen. Dat zou hier best besproken moeten kunnen worden net als een eigen zaak uitbouwen, investeren in vastgoed, crowdfuning, of andere projecten.
Dat het niet voor de beginnende FO-er is ben ik het met je eens, dat is ook niet het stadium waar ik (en trekker22) nog in verkeren. Ik kan enkel voor mezelf spreken, maar zal toch binnen 2-3 jaar al FO zijn (op men 34 ste). Mensen in een verder gevorderd stadium lezen ook wel eens mee in dit topicNovapaX schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:48:Maargoed, moet je inderdaad wel voldoende liquide middelen achter de hand hebben. Als speculant is het vast leuk, of als je echt heel veel geld hebt om structureel als 'verzekeraar' te spelen. Maar je praat al zo snel over zeer grote bedragen dat het voor de gemiddelde FO-er niet interessant is denk ik.