Vanuit FO-point-of-view: heb je de grond nodig (moestuin) en/of ga je -op het moment dat je FO wordt- het huis verkopen en verzilver je dus de waarde? Dan kan het een interessante overweging zijn. Anders moet je het niet doen.coelho schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:20:
Op mijn net gestarte weg naar FMA, waarbij ik van jullie kant de nodige prikkelende opmerkingen heb mogen ontvangen over gemaakte keuzes in het verleden en inkomsten en uitgaven, komt er bij toeval iets op mijn pad waar ik niet op gerekend had.
[...]
Zouden jullie in geval van mogelijkheid en middelen een dergelijke investering doen of zouden jullie gaan voor 'hard kapitaal' in de vorm van bijvoorbeeld een belegging die een zekere waarde vertegenwoordigt?
Vanuit een minimalism-point-of-view: niet doen. Extra bezit is extra zorgen in de vorm van onderhoud. 75m2 tuin onderhouden betekent dat je zeker 50 uur in het jaar bezig bent om onderhoud aan dat stukje grond. Je kunt veel leukere dingen doen.
Vanuit elk ander perspectief: wordt je tuin er leuker door en vind je het vanuit je gevoel een goede investering? Dan doen. Zo niet, dan niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Krisp op 21-02-2016 17:30 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP