Financiële onafhankelijkheid - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 123 Laatste
Acties:
  • 1.363.107 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 11:31
kabelmannetje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:12:
[...]

Dat hangt van verhouding inkomen/uitgaven (SR http://www.mrmoneymustach...-behind-early-retirement/ ) af.
Wat vind jij een simpel leven? Ik ben 2x ruim een jaar op reis geweest toen ik werkte.
Ben nu jaarlijks een paar maanden per jaar op reis, een paar maanden aan het genieten in Nederland en een paar maanden werk aan het doen waar mijn hart ligt.

Ik vind een simpel leven juist om 7 uur opstaan, in je auto zitten, naar je werk rijden, de hele dag dingen doen die je niet zou doen als je er niet voor betaald zou worden, 8 uur later weer in de auto zitten en dan de hele avond achter de TV hangen. Repeat tot 70. Daar ging je leven... minus 4 weken vakantie per jaar.

Klopt, ik -en anderen hier- denken meer over geld na dan de gemiddelde mens. Daarom moeten anderen wél hun hele leven werken en zich schikken naar hun werk/maatschappij. Terwijl ik alleen doe wat ik wil.
Ik ben het zeker met je eens. Ben zelf ondernemer en boekhouder dus op zich weet ik ook wel redelijk wat van cijfertjes af :P maar ik denk dat er nog wel een groot verschil tussen gewoon goed omgaan met je geld en FO worden. Ik heb ook een hekel aan het schapenleven dat heel veel mensen hebben, maar zat mensen hebben zo'n leven nodig.

Een collega heeft eens een school gebouwd met een project in Indonesië. Toen hij zag hoe weinig de leraren betaalt kregen zei hij geef ze maar een beetje opslag. De directeur belde op dat je dat nooit moet doen, want dan komen ze gewoon een paar dagen niet omdat ze genoeg geld hebben. Heel veel mensen hebben zo'n instelling, ze kijken niet op de lange termijn. Dat is aan de ene kant dom, maar aan de andere kant kun je in de huidige maatschappij op die manier makkelijk meekomen. Hypotheken worden niet zomaar meer gegeven, lease autootje met reiskostenvergoeding van de baas, als je ontslagen wordt kom je toch wel ff in de WW... zat voorzieningen om eigenlijk het hele risico weg te halen dat je ooit onder de brug eindigt.

Dan hou je de vrijheid over ja, natuurlijk wil iedereen dat wel. Maar voordat je op dat punt zit heb je toch je halve leven moeten werken om dat te bereiken. Als jij tot je 65e werkt en dan met pensioen gaat (en je hypotheek afgelost hebt), wat bij de meeste mensen makkelijk haalbaar is, dan ben je in principe ook FO.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Dan ben je niet FO maar met pensioen. Daar ligt echt een nuanceverschil. Als je namelijk zo redeneert dan ben je in de bijstand ook FO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 915187 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:38:
Dan ben je niet FO maar en met pensioen. Daar ligt echt een nuanceverschil. Als je namelijk zo redeneert dan ben je in de bijstand ook FO.
Fixed ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabelmannetje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:11
YoshiBignose schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:32:
[...]
Dan hou je de vrijheid over ja, natuurlijk wil iedereen dat wel. Maar voordat je op dat punt zit heb je toch je halve leven moeten werken om dat te bereiken. Als jij tot je 65e werkt en dan met pensioen gaat (en je hypotheek afgelost hebt), wat bij de meeste mensen makkelijk haalbaar is, dan ben je in principe ook FO.
Met een beetje HBO-baan plus een FO-mindset, lukt het iedereen binnen een overzichtelijke periode. Ik deed er ruim 11 jaar over (velen hier zitten tussen 10-20 jaar), en dat is niet een half leven (40 jaar).
In jouw ogen is het niet interessant om met wat simpele financiële en levensstijl keuzes, veel eerder met pensioen te gaan dan op je 7x-ste? Eerder geef je juist aan dat iedereen dat wél wil.
Velen hier zijn ruim voor hun 50ste onafhankelijk. De keus of je dat ook wil, zal je zelf moeten maken. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken dat wanneer ik 49 zou zijn, pas op de helft zou zitten van de jaren die ik zou moeten werken tot ik een pensioen van de staat zou ontvangen.

[ Voor 9% gewijzigd door kabelmannetje op 23-08-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:17
kabelmannetje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
Met een beetje HBO-baan plus een FO-mindset, lukt het iedereen binnen een overzichtelijke periode. Ik deed er ruim 11 jaar over (velen hier zitten tussen 10-20 jaar), en dat is niet een half leven (40 jaar).
  • Een modaal gezien bestaande uit 2,2 personen met 1,6FTE die 1x modaal en 0,6x modaal verdienen.
  • Geeft een netto inkomen van €46,5k (inclusief vakantiegeld, 13e maand etc).
  • Dus netto per maand €3.875,-
  • Voor een modaal gezien (die nog geen afbetaald huis heeft) en wel 2,2 personen zijn we het volgens mij redelijk eens dat uitgaven zeer goed onder controle zijn bij een niveau van €2.500,- per maand
Dus:
inkomsten €46,5k
Uitgaven €30k
Sparen €16,5k (55%)

Dit is dus een situatie waar je als modaal gezin leeft met net iets meer luxe dan een bijstandgezin, behoorlijk fanatiek dus.

Met deze uitgangspunten kan een modaal gezin dus inderdaad in 15 jaar FO zijn.

Als ik dit zo lees valt me eigenlijk op dat het echt wel kan, ook uit een modale situatie. Blijft natuurlijk wel een punt dat lang niet iedereen op een modaal salaris kan rekenen (zeker niet de part-timer) en er in veel gevallen ook reiskosten zullen zijn die kosten op dit niveau onmogelijk maken.

[ Voor 8% gewijzigd door assje op 23-08-2017 12:12 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
assje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:22:
[...]

[...]

Aangezien dergelijke stellingen vaak voorbij komen en voor mij onduidelijk blijven stel ik toch nog maar eens de vraag; wat is modaal?

Want:
Modaal inkomen €37k (2017)
Modaal gezin 2,2 personen
Modaal FTE gezin 1,6
Modaal gezinsinkomen €60k

Wat is dan 1,5 modaal? Is dat een gezinsinkomen van €55,5k (wat dus eigenlijk onder een modaal gezin is) of is dat 1,5x een modaal gezin en dus €90k? Of nog extremer, hebben we het over twee personen die 1,5 modaal verdienen en dus eigenlijk over 111k?

Niet dat exacte getallen zo belangrijk zijn maar aangezien we de term modaal vaak gebruiken hier lijkt het me toch wel handig als dan ook duidelijk is wat er mee bedoeld wordt.

Ik zou zeggen dat modaal altijd de factor van modaal gezinsinkomen is (€37) en we het hebben over gezinsinkomen (of in ieder geval alle personen die betrokken zijn bij het FO pad).

Alsnog zegt dit vrij weinig aangezien 2x modaal uit één inkomen een heel ander resultaat geeft dan 2x modaal 50/50 uit twee inkomens.
Goede vraag, dat is wel handig om scherp te hebben. Alsnog zegt bruto inderdaad niet zoveel, want je hebt ook zaken als reiskostenvergoedingen, secundaire arbeidsvoorwaarden, onkostenvergoedingen, etc. Hoewel je zaken als een leaseauto makkelijk apart kan budgetteren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Feit is wel dat hier ook nog veel groei in gaat zitten, aangezien we aan het 'begin' (soort van) van onze carrière staan. Voor ons zal de lakmoesproef worden hoe we met die loonstijgingen omgaan.

En ja, ik weet dat éigenlijk niets gegarandeerd is, vandaar dat we ook niet naar onze stand willen gaan leven en lifestyle inflation willen voorkomen. In het verleden heeft m.n. mijn partner veel tussen banen in gezeten, soms 3 rotbanen tegelijk gehad terwijl we in een verpauperd studentenhuis woonden. Dus we weten hoe het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Cash 24.83%
Invested 15.88% (3 fund Bogle)
Crowdfunding 7.61%
P2P (Mintos, Twino etc) 2.70%
Pensioen 7.28% ( extra pensioen spaarrekening)
Woning 41.71% (overwaarde woning)

Bovenstaande mijn huidige verdeling van mijn totale vermogen.

Waar zouden jullie het contante geld instoppen? gewoon in aandelen? (volgens AA)

[ Voor 79% gewijzigd door Unif op 23-08-2017 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
assje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Dus:
inkomsten €46,5k
Uitgaven €30k
Sparen €16,5k (55%)
Ik kan het mis hebben, maar 16,5k van 46,5k sparen is geen spaarquote van 55% maar eerder van 35%. Nog steeds niet slecht, maar het duurt wel een heel aantal jaren langer voordat je FO bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelmannetje
assje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:10:
[...]
Met deze uitgangspunten kan een modaal gezin dus inderdaad in 15 jaar FO zijn.

Als ik dit zo lees valt me eigenlijk op dat het echt wel kan, ook uit een modale situatie. Blijft natuurlijk wel een punt dat lang niet iedereen op een modaal salaris kan rekenen (zeker niet de part-timer) en er in veel gevallen ook reiskosten zullen zijn die kosten op dit niveau onmogelijk maken.
Binnen 15 jaar FO betekent iets meer dan 50% SR. Met 2500 uitgaven/maand zal je samen rond 5000 inkomen per maand moeten ontvangen. Dus netto 2500 per persoon per maand. Dat is incl 13de maand en vakantiegeld, ongeveer 2100 maandelijks inkomen. Dat is prima haalbaar.

Ik heb wel een aantal gunstige omstandigheden gehad die een flink aantal jaren afsnoepten:

- had al een flink vermogen als student
- begonnen met beleggen/lump-sum na 2K crisis. De weg omhoog was lucratief.
- gouden handdruk belegd toen markt nog herstellende was na 2K09-crisis. (destijds ontvangen en belegde 1,5 jaarsalaris destijds is al zowat verdubbeld).
- 700e/maand inkomsten uit huur. Dat is na 12 jaar een ton extra inleg.
- 500e/maand inkomsten ZZP-klussen.

[ Voor 12% gewijzigd door kabelmannetje op 23-08-2017 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:17
Tehh schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar 16,5k van 46,5k sparen is geen spaarquote van 55% maar eerder van 35%. Nog steeds niet slecht, maar het duurt wel een heel aantal jaren langer voordat je FO bent.
Eeh ja het is 55% van de benodigde inkomsten maar inderdaad klopt de berekening van het aantal jaren dan niet (want die is gebaseerd op ratio op inkomen).

Dan is het dus al 25 jaar in deze situatie

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 20:38
Long time lurker hier :)
beursjez schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:44:
over je leven nu zo veel mogelijk 'fo'achtig organiseren:
...
Maar dat mag nooit reden zijn om iets niet te -blijven- proberen wat je graag wil ;-)
Lees hier al lang met veel interesse mee, en in deze strategie herken ik me het beste. Niet perse nu keihard werken om "later" maar alle lol te hebben, maar kritisch blijven en proberen om zo O mogelijk te worden en het F nog haalbaar te houden. Stoppen met werken is niet mijn doel, maar wel om m'n leven zo te organiseren dat ik de vrijheid heb om te doen en laten wat ik wil.

Nu voor het eerst de stap gezet om in elk geval voor een paar maanden de kantoorbaan in te ruilen voor het maken van een langere reis. Puur vanuit FO oogpunt niet verstandig, maar kwa lol, persoonlijke ontwikkeling en ervaring waarschijnlijk wel. Ook een beetje proberen te proeven hoe het zou zijn om als 'digital nomad' door het leven te gaan. Wat in mijn hoofd wel goed aansluit bij mijn ideaalbeeld van O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 07:21
Wat ik nog wil toevoegen aan deze discussie is dat wanneer je enigszins serieus bezig bent met FO je tijdens het opbouwen van een vermogen al een bepaalde vrijheid opbouwt. Zelf hebben we de luxe dat we voldoende vermogen hebben om het zeker 8 jaar uit te zingen zonder inkomen, en dat we in het ergste geval volledig rond kunnen komen van het inkomen van VL.

Dit opent mogelijkheden om bijvoorbeeld te gaan jobhoppen, of een carriere als zelfstandige te starten, iets wat ik dus zelf recentelijk heb gedaan, met als gevolg dat ik minder geld ga uitgeven aan mijn baan, en waarschijnlijk een paar jaar eerder FO zal zijn.

Kleine aanvulling. Mijn grootste fout de afgelopen jaren is geweest dat ik over veel dingen nagedacht heb, maar uiteindelijk bar weinig heb doorgepakt. Nu ik meer dingen doorpak merk ik steeds meer dat FO steeds sneller dichterbij komt.

[ Voor 16% gewijzigd door merauder op 23-08-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Zo is het ook maar net. Als FO eindelijk toch niet lukt betekend het niet dat je met lege handen staat, je hebt in elk geval wel een leuk vermogen om een flinke tegenslag te verwerken, het rustiger aan te doen of er gewoon domweg van te gaan genieten.

Ik zie vooral Kabelmannetje hier als FO'er regelmatig voorbij komen. Knap hoe hij zijn leven indeelt, maar uit zijn situatie blijkt dat je toch ook wel een beetje geluk moet hebben om het te redden met een modaal inkomen. Aan de andere kant, je moet het ook maar durven/doen. Ga er maar aan staan om tijdens de crisis zoveel geld de beurs op te gooien.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brankster
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
First off; we were not born just to pay bills and die! :)

Interessant topic, en vooral interessante reacties!
Zelf ben ik IT-consultant en mijn vrouw is gastouder. Part time zijn wij, zoals hierboven al werd gezegd “Digital Nomads” of Digital Entrepreneurs.
We zijn 30 en 31, hebben twee jonge kinderen van 3 en 4 en we wonen in een nieuwbouwhuis van minder dan 2 ton. Onze uitgaven zijn behoorlijk geoptimaliseerd op de boodschappen na. Hier valt nog wel het e.e.a. in te verbeteren.
Hoewel we het voor standaard begrippen goed hebben zijn we erachter gekomen dat een actief inkomen (letterlijk tijd voor geld inruilen) ons nooit financieel vrij zal maken. Een passief inkomen is ECHT the way to go!

Financiële onafhankelijkheid is dus iets wat ik samen met mijn vrouw nastreef, en het doel is dat dit binnen nu en 5 jaar gerealiseerd zal worden (wie wil nu niet de architect zijn van zijn eigen leven?!)!
Momenteel hebben we ons inkomen binnen een paar maanden aangevuld met twee passieve inkomstenbronnen welke maandelijks door blijven groeien. 600 euro per maand extra over werk wat we in het verleden hebben gedaan, wat keer op keer terug blijft komen voelt echt geweldig kan ik je vertellen!
De verwachting is dat we binnen nu en 2 jaar ons inkomen hebben vervangen met een volledig passief inkomen. In zekere zin ben je dan al financieel onafhankelijk want je hebt je uitgaven gedekt en je houdt geld over voor de leuke dingen in het leven, zonder dat je afhankelijk bent van een baan.
Zodra ik geen baan meer nodig heb, en daarmee kan ontsnappen aan de ratrace, kunnen we ons full-time storten op onze online businesses. Zodra we hiermee een punt van verzadiging hebben bereikt (lees; de business begint een eigen leven te leiden) willen we wat slimme investeringen doen waaronder in vastgoed om zo nog meer passieve inkomstenbronnen te genereren.

Het begon allemaal bij ons met persoonlijke ontwikkeling op verschillende vlakken. De zes pilaren van succes, zoals onze mentor ons leert. Pas als men op level 10 zit op al deze vlakken, pas dan kan men zeggen dat men maximaal succesvol is.
Die zes pilaren zijn:
-Financieel
-Mentaal
-Sociaal
-Fysiek
-Emotioneel
-Spiritueel

Als ik terugkijk op het afgelopen jaar kan ik zeggen dat we enorm veel hebben geleerd op al deze vlakken en we zien hoe belangrijk die financiële pilaar daadwerkelijk is, want alle andere pilaren worden zeer sterk beïnvloed door, jawel, GELD.

Als ik jullie een aantal boeken van harte aan zou mogen bevelen, zou ik zeggen, begin eens met de volgende drie. Deze boeken zal je helaas niet zo snel in ons brakke educatieve systeem terugvinden! I wonder why… 
-Think and Grow Rich (Napoleon Hill)
-Rich Dad, Poor Dad (Robert Kiyosaki)
-Cashflow Quadrant (Robert Kiyosaki)

Deze boeken hebben ons enorm veel nieuwe inzichten gegeven en we weten nu hoe belangrijk het is om jezelf persoonlijk te blijven ontwikkelen. Cruciaal als je wilt ontsnappen aan het gebroken systeem waar we allemaal automatisch in verzeild zijn geraakt.
Advies is; Start thinking out of the box. Als men de wonderen van een passief inkomen zou begrijpen zou men door een stenen muur rennen om het te bemachtigen! 

By the way, lees dit artikel eens. Het zal ongetwijfeld je ogen openen over wat ons in de toekomst te wachten staat:
https://www.linkedin.com/...dramatically-20-delahunty

Tijd voor een “Plan B” dus! 
Ik hoop dat ik jullie nieuwe inzichten heb gegeven met mijn verhaal. *knip spam. In een discussie mengen om die van het forum af te trekken is ook niet gewenst.

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 23-08-2017 14:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:46
Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:12:
First off; we were not born just to pay bills and die! :)

Interessant topic, en vooral interessante reacties!
Zelf ben ik IT-consultant en mijn vrouw is gastouder. Part time zijn wij, zoals hierboven al werd gezegd “Digital Nomads” of Digital Entrepreneurs.
We zijn 30 en 31, hebben twee jonge kinderen van 3 en 4 en we wonen in een nieuwbouwhuis van minder dan 2 ton. Onze uitgaven zijn behoorlijk geoptimaliseerd op de boodschappen na. Hier valt nog wel het e.e.a. in te verbeteren.
Hoewel we het voor standaard begrippen goed hebben zijn we erachter gekomen dat een actief inkomen (letterlijk tijd voor geld inruilen) ons nooit financieel vrij zal maken. Een passief inkomen is ECHT the way to go!

Financiële onafhankelijkheid is dus iets wat ik samen met mijn vrouw nastreef, en het doel is dat dit binnen nu en 5 jaar gerealiseerd zal worden (wie wil nu niet de architect zijn van zijn eigen leven?!)!
Momenteel hebben we ons inkomen binnen een paar maanden aangevuld met twee passieve inkomstenbronnen welke maandelijks door blijven groeien. 600 euro per maand extra over werk wat we in het verleden hebben gedaan, wat keer op keer terug blijft komen voelt echt geweldig kan ik je vertellen!
De verwachting is dat we binnen nu en 2 jaar ons inkomen hebben vervangen met een volledig passief inkomen. In zekere zin ben je dan al financieel onafhankelijk want je hebt je uitgaven gedekt en je houdt geld over voor de leuke dingen in het leven, zonder dat je afhankelijk bent van een baan.
Zodra ik geen baan meer nodig heb, en daarmee kan ontsnappen aan de ratrace, kunnen we ons full-time storten op onze online businesses. Zodra we hiermee een punt van verzadiging hebben bereikt (lees; de business begint een eigen leven te leiden) willen we wat slimme investeringen doen waaronder in vastgoed om zo nog meer passieve inkomstenbronnen te genereren.

Het begon allemaal bij ons met persoonlijke ontwikkeling op verschillende vlakken. De zes pilaren van succes, zoals onze mentor ons leert. Pas als men op level 10 zit op al deze vlakken, pas dan kan men zeggen dat men maximaal succesvol is.
Die zes pilaren zijn:
-Financieel
-Mentaal
-Sociaal
-Fysiek
-Emotioneel
-Spiritueel

Als ik terugkijk op het afgelopen jaar kan ik zeggen dat we enorm veel hebben geleerd op al deze vlakken en we zien hoe belangrijk die financiële pilaar daadwerkelijk is, want alle andere pilaren worden zeer sterk beïnvloed door, jawel, GELD.

Als ik jullie een aantal boeken van harte aan zou mogen bevelen, zou ik zeggen, begin eens met de volgende drie. Deze boeken zal je helaas niet zo snel in ons brakke educatieve systeem terugvinden! I wonder why… 
-Think and Grow Rich (Napoleon Hill)
-Rich Dad, Poor Dad (Robert Kiyosaki)
-Cashflow Quadrant (Robert Kiyosaki)

Deze boeken hebben ons enorm veel nieuwe inzichten gegeven en we weten nu hoe belangrijk het is om jezelf persoonlijk te blijven ontwikkelen. Cruciaal als je wilt ontsnappen aan het gebroken systeem waar we allemaal automatisch in verzeild zijn geraakt.
Advies is; Start thinking out of the box. Als men de wonderen van een passief inkomen zou begrijpen zou men door een stenen muur rennen om het te bemachtigen! 

By the way, lees dit artikel eens. Het zal ongetwijfeld je ogen openen over wat ons in de toekomst te wachten staat:

Ik hoop dat ik jullie nieuwe inzichten heb gegeven met mijn verhaal. Mochten jullie nu willen weten wat ons “Plan B” is (letterlijk een plan voor iedereen), stuur mij vooral een PB’tje!
Even los van de bullshit bingo die ik veel lees, wat heb je nou specifiek gedaan voor dat 600 euro passieve inkomen? Is dat een online business, en zo ja, wat voor soort online business?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrit
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 17:34
assje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Eeh ja het is 55% van de benodigde inkomsten maar inderdaad klopt de berekening van het aantal jaren dan niet (want die is gebaseerd op ratio op inkomen).

Dan is het dus al 25 jaar in deze situatie
Laten we de term spaarquote wel even gelijk houden: dit is altijd het percentage van je inkomsten dat je spaart. Dit gebruik van de term spaarquote heb ik nog nooit ergens gezien...

[ Voor 4% gewijzigd door Corrit op 23-08-2017 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024

Heb je dat artikel zelf ooit gelezen? Daar staan echt gekke dingen in. In 2020 rijden er volledig autonome auto's die we afroepen met onze telefoon. Yeah right.
Ik hoop dat ik jullie nieuwe inzichten heb gegeven met mijn verhaal. Mochten jullie nu willen weten wat ons “Plan B” is (letterlijk een plan voor iedereen), stuur mij vooral een PB’tje!
Eh, thanks, but no thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rube
Als het een plan is voor idereen, kun je het dan niet hier gewoon even delen of een linkje zetten? ;)
Thanks alvast 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
Blik1984 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:20:
[...]

Even los van de bullshit bingo die ik veel lees, wat heb je nou specifiek gedaan voor dat 600 euro passieve inkomen? Is dat een online business, en zo ja, wat voor soort online business?
"Bullshit bingo"?
Gewoon een eerlijk verhaal over onze reis naar FO en wat wij tot nu toe hebben geleerd van onze mentoren, lees; mensen die hebben wat wij willen hebben, en dus niet mensen die zogenaamd "expert" zijn. Wat we tevens hebben geleerd is dat mensen altijd wel een mening hebben over wat dan ook. OPO's - Other Peoples Opinions. Doen wij niets mee, tenzij die persoon inderdaad heeft wat wij willen hebben en dus expert on the subject is. :)

Ik zal de info straks even in een PB sturen. Anders gaan we off-topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
BFmango schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:28:
[...]

Heb je dat artikel zelf ooit gelezen? Daar staan echt gekke dingen in. In 2020 rijden er volledig autonome auto's die we afroepen met onze telefoon. Yeah right.

[...]
Eh, thanks, but no thanks.
Volledig autonoom @ 2020. Is dat idee echt zo far fetched? Technologie gaat exponentieel vooruit. Ik weet zeker dat we over 5 jaar terugkijken en een wtf-momentje zullen hebben. Hebben we nu ook als we een x-aantal jaar terugkijken in het verleden...

Terwijl je geen idee hebt over wat wij te bieden hebben, you're welcome. En als je toch meer wilt weten, you're still welcome. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Euh je realiseert je dat dat exact het topic is waar het hier over gaat? Hoe je dat passieve inkomen genereert is niet offtopic, dat is het topic. (Behalve beurs gerelateerde zaken, simpelweg omdat die een ander topic al hebben, al kan je dan nog steeds het noemen hier).

En het is bullshit bingo omdat er wel een zooi buzzwords in staan, maar er staat niks concreets in. En het is leuk dat er een nieuw iemand komt, en ik wil diegene ook niet direct wegjagen, maar dit leest meer weg als een intro praatje van een Ponzi scheme.

Ook bijvoorbeeld:
Dus in twee jaar heb je je €600 passief inkomen die je nu binnen paar maanden hebt opgebouwd, uitgebreidt tot genoeg om je uitgaven te dekken. In een paar jaar FO is erg snel, dus voor dit topic zeker relevant hoe je zo snel zoveel passief inkomen opbouwt.

Dan ga je ondanks dat je dan dus FO bent, alsnog een eigen bedrijf beginnen / verder gaan. Kan, als het je hobby is of iets wat je altijd al had willen doen. Maar blijkbaar is dat niet zo, want daarna moeten de opbrengsten daarvan weer in vastgoed gaan. Terwijl je twee stappen daarvoor al FO was. Het kan allemaal nog steeds, maar is je doel dan om multi-miljonair te worden? (Mag hoor, maar het is wel handig als de doelen duidelijk zijn).

Dat LinkedIn artikel is gewoon ordinaire clickbait overigens. Moet ik zeggen dat eerste volledig autonome auto's best er wel in 2020 kunnen komen. Maar dan ben je er nog lang niet dat je er even eentje besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 23-08-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
*knip* behalve offtopic gaan is het ook niet gewenst het forum te gebruiken om mensen of discussie naar elders te trekken

[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 23-08-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Dat passieve inkomen haal je dus uit de mensen die je hier tussen weg filtert? Iets zeg me dat wij het verdien model zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Alles wat niet openbaar op GoT mag, mag ook niet in een PB.

Indien dit geen spam is -- je beseft je dat dit soort verzoeken ook symptomen zijn van echte spam? Ik kan ook wel zeggen dat ik een aantal PBs heb ontvangen - niemand hier die het kan controleren ;)

^ Behalve admins wanneer daar aanleiding toe is.

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 23-08-2017 14:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kabelmannetje
De zes pilaren van succes, zoals onze mentor ons leert. Pas als men op level 10 zit op al deze vlakken, pas dan kan men zeggen dat men maximaal succesvol is.
Die zes pilaren zijn:
-Financieel
-Mentaal
-Sociaal
-Fysiek
-Emotioneel
-Spiritueel
Wat een onzin zeg, ik voel mij door deze wijze lessen van je "mentor" nu wel totaal mislukt omdat ik toch niet "maximaal succesvol" blijk te zijn. En geen enkele aardbewoner met een leven. Gelukkig heb ik anderen niets te bewijzen en ontleen daar ook geen status aan. Misschien kan ik veel geld overmaken naar je mentor en het dan wel worden? [sarcasme-modues off]

[ Voor 9% gewijzigd door kabelmannetje op 23-08-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je wilt niet off-topic gaan door dingen te posten die exact het topic zijn, maar eromheen lullen heb je geen problemen mee.

En ik weet niet wat "hungry" mensen zijn in deze context, maar lijkt me weer een buzzword.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 23-08-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
Sissors schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:59:
Euh je realiseert je dat dat exact het topic is waar het hier over gaat? Hoe je dat passieve inkomen genereert is niet offtopic, dat is het topic. (Behalve beurs gerelateerde zaken, simpelweg omdat die een ander topic al hebben, al kan je dan nog steeds het noemen hier).

En het is bullshit bingo omdat er wel een zooi buzzwords in staan, maar er staat niks concreets in. En het is leuk dat er een nieuw iemand komt, en ik wil diegene ook niet direct wegjagen, maar dit leest meer weg als een intro praatje van een Ponzi scheme.

Ook bijvoorbeeld:

[...]

Dus in twee jaar heb je je €600 passief inkomen die je nu binnen paar maanden hebt opgebouwd, uitgebreidt tot genoeg om je uitgaven te dekken. In een paar jaar FO is erg snel, dus voor dit topic zeker relevant hoe je zo snel zoveel passief inkomen opbouwt.

Dan ga je ondanks dat je dan dus FO bent, alsnog een eigen bedrijf beginnen / verder gaan. Kan, als het je hobby is of iets wat je altijd al had willen doen. Maar blijkbaar is dat niet zo, want daarna moeten de opbrengsten daarvan weer in vastgoed gaan. Terwijl je twee stappen daarvoor al FO was. Het kan allemaal nog steeds, maar is je doel dan om multi-miljonair te worden? (Mag hoor, maar het is wel handig als de doelen duidelijk zijn).

Dat LinkedIn artikel is gewoon ordinaire clickbait overigens. Moet ik zeggen dat eerste volledig autonome auto's best er wel in 2020 kunnen komen. Maar dan ben je er nog lang niet dat je er even eentje besteld.
Dit was inderdaad mijn eerste port in DIT topic. Ik was ook een van de longtime lurkers. :)

Een product of service aanbieden waar men daadwerkelijk wat aan heeft en dus van waarde is valt niet onder de noemer "Ponzi". In ponzi's wordt enkel geld verplaatst, en dat is een major red flag.

In mijn geval moet ik van 600 euro 2800 euro maken. 2800 euro aan passief inkomen geeft mij de mogelijkheid om mijn baan op te zeggen. Het doel is 2 jaar. En dat doel is SMART opgesteld. De gastouderopvang gaat er volgend jaar uit. We laten nu simpelweg de kinderen "uitlopen" en nemen dus geen nieuwe klanten meer aan.

Dit is een passie geworden, vandaar dat ik door wil gaan, weliswaar op een lager pitje, maar je wilt toch wat. En daarnaast wil ik mijn ouders en schoonouders ook FO zien en ooit wat terugdoen voor de massa. Zo heeft mijn mentor een school opgezet in Ethiopië waar hij dagelijks 370 kinderen voedt en van educatie voorziet... Behoorlijk inspirerend kan ik je vertellen!

Clickbait of niet, er staan zeer interessante dingen in. Laten we het over 5 jaar nog eens teruglezen! :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Dit was inderdaad mijn eerste port in DIT topic. Ik was ook een van de longtime lurkers. :)

Een product of service aanbieden waar men daadwerkelijk wat aan heeft en dus van waarde is valt niet onder de noemer "Ponzi". In ponzi's wordt enkel geld verplaatst, en dat is een major red flag.

In mijn geval moet ik van 600 euro 2800 euro maken. 2800 euro aan passief inkomen geeft mij de mogelijkheid om mijn baan op te zeggen. Het doel is 2 jaar. En dat doel is SMART opgesteld. De gastouderopvang gaat er volgend jaar uit. We laten nu simpelweg de kinderen "uitlopen" en nemen dus geen nieuwe klanten meer aan.
Als je nou eens vertelt over hoe je dat ongelofelijke doel in 2 jaar wil gaan bereiken. Nu vertel je alleen dat je dat gaat doen, zonder enig detail.
Dit is een passie geworden, vandaar dat ik door wil gaan, weliswaar op een lager pitje, maar je wilt toch wat. En daarnaast wil ik mijn ouders en schoonouders ook FO zien en ooit wat terugdoen voor de massa. Zo heeft mijn mentor een school opgezet in Ethiopië waar hij dagelijks 370 kinderen voedt en van educatie voorziet... Behoorlijk inspirerend kan ik je vertellen!
Weet je zeker dat je zelf niet in de scam van je mentor bent getrapt?
Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Where does money grow? In other people's pockets.
Zie het als leads. Leads zijn overal. Leads zijn the life-blood of any business.
Duidelijk. Klassiek piramidespel.

[ Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 23-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
wildcardxl schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:05:
Dat passieve inkomen haal je dus uit de mensen die je hier tussen weg filtert? Iets zeg me dat wij het verdien model zijn.
Where does money grow? In other people's pockets.
Zie het als leads. Leads zijn overal. Leads zijn the life-blood of any business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:47
Blijkbaar wil hij het niet delen. Laten we het daarbij houden

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 21:49
Als mensen het over "mentor"hebben dan denk ik altijd aan het boek: Wie heeft mijn Blackberry?

Ik ben ook een lurker, maar steek hier en daar wat op. Zoals bijvoorbeeld passief gaan beleggen.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
Zr40 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Alles wat niet openbaar op GoT mag, mag ook niet in een PB.

Indien dit geen spam is -- je beseft je dat dit soort verzoeken ook symptomen zijn van echte spam? Ik kan ook wel zeggen dat ik een aantal PBs heb ontvangen - niemand hier die het kan controleren ;)
Ik loop sowieso nooit met linkjes te gooien. Is geen best practice zeg maar.
Als dit al spammy overkomt, stop ik er maar gauw mee. Ik merk tevens dat ik mij moet verdedigen hier terwijl ik simpelweg MIJN oprechte verhaal deel. Enorm tijdrovend.
Dat het voor iedereen is, is dus schijnbaar niet zo, want men heeft al een mening klaarstaan, helaas. Open-minded zijn en out-of-the-box denken heeft ook mij gebracht waar ik nu ben, dus doe er je voordeel mee.
Negatieve energie heeft niemand wat aan. Diezelfde energie is om te zetten in positieve energie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:49

BTU_Natas

Superior dutchie

Je hebt hulp nodig, je bent zelf slachtoffer van een ponzi scheme geworden. Ga met je ouders of een hulpverlener praten. Laat een advocaat(rechts hulp winkel) naar de contracten kijken die je getekend hebt, maar vooral ZOEK HULP!

Je praat namelijk op dezelfde manier als mijn gok verslaafde neef, dezelfde logica, en als je niet gelijk krijgt, ligt dat bij een ander.. ZOEK HULP!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jsuijker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-05 19:16
Ik lig echt dubbel over de laatste paar posts.
Ik kan het niet helpen maar krijg echt een sekte gevoel met daarboven een "mentor". Het komt gewoon te gebrainwashed over.

Ook t idee dat die B eigenlijk een P moet zijn in je username

[ Voor 16% gewijzigd door jsuijker op 23-08-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 16:54
Het lijkt erop dat je er actief achteraan moet (leads zoeken), dus misschien toch niet helemaal een passief inkomen :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Ik ben altijd open-minded en probeer regelmatig om out of the box te denken, maar voorlopig heb ik nog niets ontvangen. Ik wacht nog steeds op een PM......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
kabelmannetje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Wat een onzin zeg, ik voel mij door deze wijze lessen van je "mentor" nu wel totaal mislukt omdat ik toch niet "maximaal succesvol" blijk te zijn. En geen enkele aardbewoner met een leven. Gelukkig heb ik anderen niets te bewijzen en ontleen daar ook geen status aan. Misschien kan ik veel geld overmaken naar je mentor en het dan wel worden?
Niemand is hier mislukt en dit is geen onzin. Lees Think and Grow Rich maar eens. Je trekt er dezelfde conclusie uit.
Iemand die 20 jaar lang zeer succesvolle en minder succesvolle mensen heeft bestudeerd en daar het boek "The Law of Success" over heeft geschreven weet in mijn optiek wel waar die het over heeft (getest en bewezen door velen). Think and Grow Rich is de compressed versie van The Law of Success.
Ik heb ook niets te bewijzen. Ik probeer alleen mensen te helpen.
Ik ben 1 van de 200 "lucky ones" die extra training ontvangt van mijn mentor. Ik heb namelijk tijdens launch een audio serie van hem aangeschaft. Ik investeer in persoonlijke ontwikkeling. Cruciaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Niemand is hier mislukt en dit is geen onzin. Lees Think and Grow Rich maar eens. Je trekt er dezelfde conclusie uit.
Iemand die 20 jaar lang zeer succesvolle en minder succesvolle mensen heeft bestudeerd en daar het boek "The Law of Success" over heeft geschreven weet in mijn optiek wel waar die het over heeft (getest en bewezen door velen). Think and Grow Rich is de compressed versie van The Law of Success.
Ik heb ook niets te bewijzen. Ik probeer alleen mensen te helpen.
Ik ben 1 van de 200 "lucky ones" die extra training ontvangt van mijn mentor. Ik heb namelijk tijdens launch een audio serie van hem aangeschaft. Ik investeer in persoonlijke ontwikkeling. Cruciaal.
Afbeeldingslocatie: http://calert.info/images/22953article-2312590-196BB8AA000005DC-740_964x995.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• APBaguette
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02 06:25
Dit klinkt echt heel erg als ACN. Taalgebruik vol buzzwords, inhoudsloos verhaal, meteen in verdediging schieten bij vragen, een mentor die je ook nog eens dingen verkoopt... Plaatje is compleet. Er was pas nog een Rambam aflevering van, bizar om te zien.

edit:
YouTube: Rambam Multi Level Marketing

Was blijkbaar iets langer geleden dan ik dacht.

[ Voor 23% gewijzigd door APBaguette op 23-08-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

"Bullshit bingo"?
Gewoon een eerlijk verhaal over onze reis naar FO en wat wij tot nu toe hebben geleerd van onze mentoren, lees; mensen die hebben wat wij willen hebben, en dus niet mensen die zogenaamd "expert" zijn. Wat we tevens hebben geleerd is dat mensen altijd wel een mening hebben over wat dan ook. OPO's - Other Peoples Opinions. Doen wij niets mee, tenzij die persoon inderdaad heeft wat wij willen hebben en dus expert on the subject is. :)

Ik zal de info straks even in een PB sturen. Anders gaan we off-topic hier.
Het is gewoon een hoop zweverige management-taal, een hoop gezwam maar weinig concreet. Vandaar de term bullshit bingo.

Ik ben nog steeds geïnteresseerd, ik weet niet wat er is weggeknipt door de admins, dus als je dat PB nog wilt sturen. prima. Maar bij voorkeur gewoon in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

@Brankster ik heb nog een nieuwe lead voor je. Ik was eerste timmerman maar verdien nu 8000 euro per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Doet me denken aan het verhaal van een jonge ondernemer hier uit de buurt. Die heeft schijnbaar wat centen verdiend met het bouwen van games, wat ik opzich nog wel aanneembaar vind.

Laatst stond er op een lokale nieuwssite een intervieuw met de beste knul waarin hij aangaf een traineeship á 100k per jaar bij Tony Robbins in de US of A te volgen en hij mede hierdoor dacht nog succesvoller en multimiljonair te worden. Ik ben toen maar snel gestopt met lezen.

Wat niet wegneemt dat iedereen het lekker op zijn eigen manier moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
Zeer tijdrovend dit, maar vooruit. :)

Ik zie het niet als verdedigen of overtuigen, zo komt het over = perspectief. Ik laat het simpelweg vanuit een ander perspectief zien.
Ik hoef serieus niemand te overtuigen. Men moet zichzelf overtuigen. Ik beveel simpelweg iets aan. Dit doen wij allemaal, bewust EN onbewust.
Wanneer heb jij bijvoorbeeld voor het laatst een restaurant of bioscoopfilm aanbevolen? Of een persoon, product of service? Ben je daarvoor gecompenseerd of heb je alleen de eigenaar blij gemaakt met je gratis reclame en een nieuwe klant voor hun?

Nogmaals:

Een piramide spel is een ponzi. Verwar dit niet met een piramidestructuur. ALLES heeft een piramidestructuur.
Kijk bijvoorbeeld eens kritisch naar het organigram van je werkgever. Hoeveel directeuren, hoeveel managers, hoeveel teamleaders, hoeveel harde werkers? En hoe zit het met de geldstroom?
Kijk eens naar alle titels die er bestaan in de militaire wereld. Er zijn er maar weinig aan de top en soldaten zijn er in overvloed.
Het pad wat producten afleggen van fabriek naar klant. Fabriek > Internationale distributeur > Regionaal > Lokaal > Supermarktketen > Klant > Klant betaald de hoofdprijs en de “middlemen” vangen geld zonder het product te veranderen/verbeteren.
Kijk eens naar je familieboom...
Bottomline; ALLES heeft een piramidestructuur. Het is de meest stabiele organisatievorm. Think about it…

Elke business, ja, ook traditionele business is afhankelijk van leads. Elke werkgever moet toch ook personen (zoals ik in de detachering), producten en service verkopen om winstgevend te zijn?

Een (juiste) mentor is cruciaal, of je moet alles zelf uit willen vogelen... Daarnaast hebben we toch allemaal een docent voor de klas gehad om ons nieuwe dingen te leren? Ow wacht, in Think and Grow Rich staat beschreven hoe de rijksten amper school hebben genoten... Maar dat even ter zijde… ;)

Formal education will make you a living, self-education will make you a fortune. - Jim Rohn.

Ik kan alleen maar zeggen, educate yourself en wees open-minded en doe vooral je onderzoek. Opportunities zijn er tegenwoordig overal. Je hebt tegenwoordig geen baan nodig, maar een inkomen (het liefst meerdere). Omdenken…

Aaanyway, voor de liefhebbers; ik zit in de gezondheidsindustrie (category creator) en in de advertentiewereld om onze primaire business te promoten en van nieuwe leads te voorzien. We maken gebruik van systemen en tools om z.s.m. winstgevend te worden (zeer belangrijk).

Dus nogmaals, wie OPRECHT geïnteresseerd is in mijn OPRECHTE verhaal en businesses, of bewijs wil zien, stuur mij vooral een PB.
Mijn rekeningen worden inmiddels deels betaald door een passief inkomen wat op een eerlijke manier is en wordt verdiend. Ik kan het iedereen aanraden en ik HELP mensen hierbij om hun eigen business op te bouwen. Dat is voor mij voldoende.

Ik zal iedereen die mij een PB heeft gestuurd (dank daarvoor) vanavond een nette follow-up geven en voorzien van informatie.

Laten we AUB gewoon weer verdergaan in dit interessante topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrit
  • Laatst online: 24-05 17:34
Anoniem: 915187 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:07:
@Brankster ik heb nog een nieuwe lead voor je. Ik was eerste timmerman maar verdien nu 8000 euro per dag...
Haha, doet me denken aan een flyer die ik laatst in m'n brievenbus vond. Een of andere 'coach' die zich aanbood om je te helpen om binnen een paar maanden een ruim boven modaal salaris te gaan verdienen, afhankelijk van je inzet, geen ervaring vereist.

Leuk hoor, maar waarom ga je dan flyers verspreiden met zo'n tekst en een foto van je hoofd er op als je ruim boven modaal verdient? :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabelmannetje
Corrit schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:57:
[...]
Haha, doet me denken aan een flyer die ik laatst in m'n brievenbus vond. Een of andere 'coach' die zich aanbood om je te helpen om binnen een paar maanden een ruim boven modaal salaris te gaan verdienen, afhankelijk van je inzet, geen ervaring vereist.
Leuk hoor, maar waarom ga je dan flyers verspreiden met zo'n tekst en een foto van je hoofd er op als je ruim boven modaal verdient? :z
Ik zou voorstellen om de "coach" uit te betalen in een percentage van het extra salaris. Dit zou voor hem zeer lucratief moeten zijn! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:52:
Dus nogmaals, wie OPRECHT geïnteresseerd is in mijn OPRECHTE verhaal en businesses, of bewijs wil zien, stuur mij vooral een PB.
Gast, je bent hier gewoon klantjes aan het winnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 11:31
kabelmannetje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

In jouw ogen is het niet interessant om met wat simpele financiële en levensstijl keuzes, veel eerder met pensioen te gaan dan op je 7x-ste? Eerder geef je juist aan dat iedereen dat wél wil.
Velen hier zijn ruim voor hun 50ste onafhankelijk. De keus of je dat ook wil, zal je zelf moeten maken. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken dat wanneer ik 49 zou zijn, pas op de helft zou zitten van de jaren die ik zou moeten werken tot ik een pensioen van de staat zou ontvangen.
Laten we het erop houden dat onze mindset dan gewoon anders is. Ik ben ondernemer dus sowieso heb ik een bepaald gevoel van vrijheid in m'n werk. Mijn doel is alleen niet op xx leeftijd onafhankelijk zijn en niet meer hoeven werken. Ik zou geen idee hebben wat ik iedere dag moet doen. Werken is gewoon normaal, alleen niet te hard werken. Zo nu en dan op vakantie, of een dagje weg. Financieel bereik je al een heel groot deel van vrijheid door je hypotheek af te lossen. Nou dat is wel heel basic daar hoef ik geen weathon zooi op los te laten hoor. En dan is het voor de rest alleen hoeveel geld heb ik op m'n spaarrekening en hoe lang kan ik zonder salaris leven. Maar dat doel vind ik nutteloos, ik blijf werken zo lang ik het kan en leuk vind. En ja, met 5000 netto per maand haal je het wel in 20 jaar, goh. Uiteindelijk is het dus vooral genoeg geld verdienen en niet teveel onzin kopen.

Voor de rest kan je wel opscheppen over hoe je in 11 jaar FO bent, maar dat zal de meeste wel lukken met een flink vermogen als student, beleggen op juiste moment, gouden handdruk, huurinkomsten etc.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-05 08:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:52:
Modbreak:Aangezien eerdere opmerkingen blijkbaar niet zijn aangekomen, bij deze maar iets minder subtiel: kap met die onzin over dat men je maar een PB moet sturen. Als je oprecht je verhaal wilt vertellen, dan kan je dat hier in het topic doen. Wil je dat niet, blijf hier dan gewoon weg.

Aan de rest: laten we hier niet verder off-topic over blijven uitweiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 23-08-2017 17:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
Sorry Orion84. Ben ondertussen gewoon aan het werk en heb je mods gemist.
Ik heb de mods inmiddels gezien. Excuus.
Ik zal vanavond hier even wat informatie delen met iedereen.

Fijne avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cerberusss
  • Laatst online: 13-05-2021
YoshiBignose schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:30:
Ik ben ondernemer dus sowieso heb ik een bepaald gevoel van vrijheid in m'n werk.
Ik ben ook ondernemer (ZZP'er) en voor mij is een deel van het streven naar FO ingegeven door angst, eerlijk gezegd.

Dan denk ik: wat als ik geen klus kan krijgen? Of wat als de IT-industrie tijdelijk instort? Of wat als er een sfeertje ontstaat van leeftijdsdiscriminatie tegen de tijd dat ik 50 ben?

Dat soort dingen. Het is misschien anders als je niet zozeer ZZP'er bent, maar gewoon een bedrijf hebt en ergens vast kantoor houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:53
YoshiBignose schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

Ja ik begrijp het idee, zoals in de OP staat: "De basis van financiële onafhankelijkheid is dat je een bepaald uitgavenpatroon kunt volhouden zonder daarvoor te hoeven werken. Dat wil zeggen dat je voldoende inkomsten uit andere bronnen - met name vermogen(sgroei) - haalt om je uitgaven mee af te dekken."

Nou, dat klinkt wat mij betreft gewoon als rentenieren, iets dat in de meeste gevallen alleen voor de allerrijksten weggelegd is. Als iemand met een modaal inkomen is zoiets helemaal niet relevant en in de meeste gevallen niet eens haalbaar tenzij je je halve leven als een sloeber wil leven.

Ik merk juist dat we naar een hele andere maatschappij gaan. Niemand wil/kan meer sparen en alles wordt geleased of met krediet gekocht. Hierdoor krijg je een vrij overzichtelijk maandelijks uitgavenpatroon zonder uitschieters van groot onderhoud. De meeste dingen kun je ook weer afdekken met een verzekering. Wat je dan hebt is een eenvoudige winst- en verliesrekening: links je inkomen uit loon of onderneming, rechts je uitgaven. Daarbij moeten je uitgaven altijd minder zijn dan je inkomsten om veilig te zitten.

Ik denk dat dit laatste helemaal niet zo'n gek idee is. Als je iedereen bijv. zijn CV ketel leaset ipv koopt en z'n auto's leaset, dan zullen bedrijven proberen om betere CV ketels en auto's te bouwen omdat het onderhoud voor hun is. Wat je nu ziet is dat een koelkast na 10 jaar stuk is, ipv 30 jaar zoals vroeger.
Als alles wordt geleased of op krediet gekocht dan stapelen de problemen zich op. Als je eigendom hebt over iets, dan kan dat niet zomaar wegvallen, en heeft het een restwaarde. Wat voor producten er ook geleased worden, er zit altijd een contract aan. Als je het niet meer kan betalen halen ze het product weg, maar zit er altijd nog een dikke boete achter omdat je de termijn niet volgemaakt hebt.

Dat bedrijven dan betere spullen gaan maken is onzin de meeste lease periodes lopen 4 jaar. Het mooie is dat je na 4 jaar zonder dat product zit , je kan het natuurlijk wel kopen voor een absurde prijs. Maar liever hebben ze dat je een nieuw contract afsluit, oude verkopen ze weer hop weer 4 jaar rente vangen.

Dat soort constructies komt alleen ten goede aan de leverancier / verkoper van deze leenconstructies. Als je het narekent zijn het forse rentes en je bezit niets. Producten gaan daar echt niet beter van worden. Sterker dat onderhoud dat er eventueel aan zou zijn heb je dubbel en dwars al een aantal keer betaald.

Het is dus een gigantisch risico dat er op je persoonlijke balans ontstaat, je betaald alleen de rente en een stuk gebruikskosten. Zonder ook maar iets te hebben. Of je nu wel of niet FO wil worden, is dit altijd een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

CornermanNL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:37:
[...]
Het is dus een gigantisch risico dat er op je persoonlijke balans ontstaat, je betaald alleen de rente en een stuk gebruikskosten. Zonder ook maar iets te hebben. Of je nu wel of niet FO wil worden, is dit altijd een slecht idee.
Het is juist een zekerheid die je met dit soort constructies koopt, niet een risico. De leasemaatschappij neemt de risico op zich en vraagt daar een premie voor. Jij krijgt er zekerheid voor terug. Je kan vooraf met zekerheid uitrekenen wat de totale kosten precies zullen zijn na afloop van de leaseperiode.

Dat neemt niet weg dat het in veel situaties een slecht idee is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 23-08-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Bij veel leaseconstructies zit je er ook een bepaalde tijd aan vast, nogal gevaarlijk als er bijvoorbeeld iets aan je leefpatroon verandert.

Zo gaan ze mijn leasevoorwaarden veranderen op het werk. En na wat rekenwerk blijkt het goedkoper voor mij om aan private lease te doen, dan een auto van het werk te pakken. Maar omdat er nul flexibiliteit is als ik bijvoorbeeld van baan verander, en er een bkr-registratie bij krijg gaat dat nooit en te never gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelmannetje
[...]
Laten we het erop houden dat onze mindset dan gewoon anders is. Ik ben ondernemer dus sowieso heb ik een bepaald gevoel van vrijheid in m'n werk. Mijn doel is alleen niet op xx leeftijd onafhankelijk zijn en niet meer hoeven werken. Ik zou geen idee hebben wat ik iedere dag moet doen. Werken is gewoon normaal, alleen niet te hard werken. Zo nu en dan op vakantie, of een dagje weg. Financieel bereik je al een heel groot deel van vrijheid door je hypotheek af te lossen. Nou dat is wel heel basic daar hoef ik geen weathon zooi op los te laten hoor. En dan is het voor de rest alleen hoeveel geld heb ik op m'n spaarrekening en hoe lang kan ik zonder salaris leven. Maar dat doel vind ik nutteloos, ik blijf werken zo lang ik het kan en leuk vind. En ja, met 5000 netto per maand haal je het wel in 20 jaar, goh. Uiteindelijk is het dus vooral genoeg geld verdienen en niet teveel onzin kopen.
Prima, maar wat doe je dan op een forum over FO? Dit is wellicht niet de juiste plaats om anderen ervan te overtuigen dat je werken moet omdat het normaal is en je invulling van je leven verwacht van je klanten, omdat je zelf niet weet wat je anders moet doen. Er zijn zoals jij ziet, mensen die anders over jouw mening dat werken vrijheid geeft, denken. Dat jij blijft werken tot het leuk blijft (blijkbaar heb je de financiële middelen daarvoor om elk moment te stoppen), is gewoon jouw keuze. Ik werk ook af en toe, puur omdat ik dat leuk vind. Maar het hoeft niet.
Voor de rest kan je wel opscheppen over hoe je in 11 jaar FO bent, maar dat zal de meeste wel lukken met een flink vermogen als student, beleggen op juiste moment, gouden handdruk, huurinkomsten etc.
Bijzondere conclusie. Ik geef zoals je zegt zelf aan dat -ondanks wat velen hier roepen dat het onmogelijk is- FO gewoon kan -en hoe- en dat je daar geen top-salaris voor hoeft te hebben. Verder geef ik zelf ook aan dat ik "financiële meevallers" (in een zeer ernstig en slepend arbeidsconflict belanden, is absoluut niet "geluk" hebben) heb gehad en het moment van werken/tijd investeren erger kon. Maar als je kennis hebt van de beurs, dan weet je dat het ook veel beter kan.
Dat is blijkbaar opscheppen. Maar, gelukkig is dat slechts jouw mening. Echter is het een feit dat zonder FO de wekker -tot je 72(?)ste- elke ochtend weer af gaat, die van jou ook? Als iemand daarvoor bewust kiest, dan is dat ook prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
Zr40 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:57:
[...]

Het is juist een zekerheid die je met dit soort constructies koopt, niet een risico. De leasemaatschappij neemt de risico op zich en vraagt daar een premie voor. Jij krijgt er zekerheid voor terug. Je kan vooraf met zekerheid uitrekenen wat de totale kosten precies zullen zijn na afloop van de leaseperiode.

Dat neemt niet weg dat het in veel situaties een slecht idee is :)
Die premie en de rest van de voorwaarden is waar mijn probleem ermee zit, laten we een auto nemen, in de eerste paar jaar zit het meeste nog in de garantie. Dus indien je koopt heb je ook al een zekerheid dat je product blijft werken. Na 4 jaar krijg je meestal de eerste kosten, maar dan staat het je vrij om in te ruilen.

De premies hiervoor zijn dusdanig hoog dat het wel erg gek moet lopen willen ze er niet in alle gevallen fors aan verdienen. Met CV ketels wordt het bijvoorbeeld helemaal belachelijk.

Het veronderstelde risico wat je niet hebt en de zekerheid die je hiermee koopt is eigenlijk sluik reclame voor kijk je moet deze nieuwe glimmende auto, fiets, boot, CV ketel hebben. En het is zo makkelijk we nemen al je 'zorgen' uit handen. Ow ja en eigenlijk is het een hele dure lening.

Maar waar je gelijk in hebt dat je het risico afkoopt maar dat is eigenlijk alleen als je bijvoorbeeld de auto total loss rijdt en je was toevallig alleen WA verzekerd dan is dat een risico wat je hebt afgedekt. Maar dat kan je ook verzekeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabelmannetje
cerberusss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:49:
[...]
Ik ben ook ondernemer (ZZP'er) en voor mij is een deel van het streven naar FO ingegeven door angst, eerlijk gezegd.

Dan denk ik: wat als ik geen klus kan krijgen? Of wat als de IT-industrie tijdelijk instort? Of wat als er een sfeertje ontstaat van leeftijdsdiscriminatie tegen de tijd dat ik 50 ben?

Dat soort dingen. Het is misschien anders als je niet zozeer ZZP'er bent, maar gewoon een bedrijf hebt en ergens vast kantoor houdt.
Herkenbaar! Al is die angst bij mij niet zozeer het zonder werk komen te zitten, maar meer om de plannen die ik daarnaast heb (de wereld te zien), te moeten missen. Omdat ik ziek raak, of wat dan ook.
Als medewerker heb je nog een WW-vangnet in de vorm van gedwongen sparen. Iets wat veel ZZP'ers niet eens opgebouwd hebben in een eigen spaarpot.
Ik heb veel ZZPende ICT'ers als collega gehad. De meesten verdienden geld als water (minimaal 10K/maand), maar zodra ze 2 maanden zonder opdrachten zitten, is het grote paniek. Dat is bij mensen in loondienst niet veel anders, vermoed ik. Maar die hebben nog de WW-pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
[...]

Ik zie niet in hoe werken en naar FO streven niet 'normaal' zou zijn. De meesten in dit topic geven ook aan dat ze vooral aan voor hun nuttige zaken hun tijd willen besteden. Het is dus vooral ook bedoeld om niet meer die ene baan te moeten houden om in hun dagelijkse onderhoud te kunnen voorzien. De rat race die werken voor de meesten toch is. Mooi dat het voor jou veel vrijheid geeft maar dat is voor velen anders.

Het getal op de bankrekening is niet het doel, als dat het doel zou zijn dan is de oplossing vrij helder, gewoon veel meer gaan werken. Het is geen score kaart. Het is alleen wel heel handig om een aantal jaren te reserveren om dat doel te bereiken, anders wordt het te abstract. Dat was voor mij iig zo.

De meesten zullen in wat voor vorm dan ook wel actief blijven in de maatschappij denk ik zo, enerzijds door leuke projecten betaald te doen, anderzijds vrijwilligerswerk. Het is dus niet de bedoeling om je te gaan vervelen, juist het tegenovergestelde denk ik. Je hebt geen directe verplichting meer om X aantal euro per maand binnen te brengen. Die druk is er af. Dat geeft ruimte aan nieuwe ideeën, het starten van projecten zonder dat daar heel veel financiële druk op zit.

En juist als ondernemer zou je appel voor de dorst een stuk groter moeten zijn dan de gemiddelde werknemer en is het idee van FO willen bereiken een soort van automatisch gekoppeld aan het ondernemerschap. Want waarom anders al die risico's lopen als het niet leidt tot een betere beloning en grotere kans op FO zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesselyn
  • Laatst online: 24-05 10:04
Hier nog een lurker die ook begonnen is met beter inzicht te krijgen in zijn financien.

Hoofddoel is eigenlijk om mijn hypotheek versneld af te lossen. Dit is nog steeds maandelijks mijn grootste last. Ik heb al een paar keer een flink bedrag op mijn bankspaarhypotheek kunnen inleggen en al een deel van de aflossingsvrije hypotheek afgelost.

Klopt het dat wanneer de rente verloopt, je kosteloos meer dan 10% kan aflossen? Ik meen dit ergens gelezen te hebben, maar kan me niet voorstellen dat het klopt eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik weet niet of dat verplicht zo is voor de banken, maar dat is wel de standaard iig. Je mag ook oversluiten zonder boete als die periode is afgelopen. (Zou anders leuke situatie opleveren, kan de bank rente naar 20% verhogen, en als je dan niet mag aflossen en niet mag oversluiten kan je niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:13
cerberusss schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:49:
[...]

Deels herkenbaar, bij mij is de inkomstenhorizon relatief kort want ik werk eigenlijk alleen maar op een korte termijn van 1 à 2 weken. Ik heb geen contracten die 6 maanden lopen of zo, zou ik ook niet willen.

In het begin ben je dan geneigd om achter ieder potentieel werkje aan te lopen maar na verloop van tijd heb ik wel geleerd om alleen ja te zeggen als ik het ook leuk zal vinden.

Wat betreft het FO gedeelte: ik vind het voor mezelf niet echt nodig om een FO-datum te hebben. Daarom kies ik liever voor de combinatie: voldoende inkomen trachten te hebben zowel actief als passief met zo weinig mogelijk uren/dagen werken.
Momenteel heb ik iets van een 6 à 7k bruto als zzp'er met 3 à 4 dagen werken per week. Moest ik mij echt smijten dan zou dit +10k kunnen zijn maar daar zie ik niet echt het nut van in.

Ik had trouwens een tijd geleden een gesprek met een klant over mijn uurtarief. Ik wilde wat meer per uur en dan heb je voor de show altijd wat onderhandeling.
Plots kwam de klant met de opmerking: 'ja maar, ik heb niet de indruk dat je een dure levensstijl hebt'. Ik vond dat wel grappig en heb daar bevestigend op geantwoord om dan toch mijn tarief naar boven aan te passen.

Ik zit nu wel met de filosofische vraag: Geef je veel geld uit omdat je veel verdient of verdien je veel omdat je veel geld uitgeeft?

Stel dat ik met een bmw ipv een +12j oud mazda'tje zou rijden en een iphone7 zou hebben ipv een nokia van 40€. Zou mijn uurtarief dan hoger kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelmannetje
Haha, grappig en ook brutaal van opdrachtgever. 😀 Je uurtarief wordt slechts door 1 factor gedreven: hoe schaars zijn je kunsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05 07:21
kabelmannetje schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:01:
Haha, grappig en ook brutaal van opdrachtgever. 😀 Je uurtarief wordt slechts door 1 factor gedreven: hoe schaars zijn je kunsten?
Deels mee eens. Ik heb helaas ook met een opdrachtgever die erg gevoelig is voor de vorm. Gevolg is vaak wel dat ik dan weer uren kan schrijven om de boel weer op te ruimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Tja het kan ook anders uitpakken. Want ik denk dat het bij sommige klanten in het verkeerde keelgat schiet als je met een hele dikke wagen aan komt zetten. (maar dan dus bovengemiddeld bij de functie)
Maar inderdaad, sommige mensen zijn gevoelig voor de vorm, die laten zich leiden door het plaatje, en niet door je resultaat.

Daar kun je als loonslaaf ook behoorlijk last van hebben, van hoe een leidinggevende je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brankster
Zoals beloofd, bij deze een overview van onze online businesses en groeistrategie!

*knip discutabel MLM marketinggeneuzel inclusief referral*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 24-08-2017 08:50 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Homer.J
  • Niet online
Dat zijn wel heel veel woorden om te vertellen dat het gewoon multi-level marketing is (zoals iedereen al zag aan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabelmannetje
MLM van voedingssupplementen. 😑
Kan je de tekst ook naar het Nederlands vertalen? Het komt een beetje jeukend onvolwassen over zo en snap er nog steeds geen hol van. Los daarvan bevat het keiharde leugens (profiteren van de Bitcoin stijgingen, yeah right).
MLM van supplementen deed trouwens de schrijver van 4 hour workweek ook, toen er nog nauwelijks een markt was.

Waarom stap je niet gewoon naar een bank, levert hen deze geniale inzichten, leent een miljoen, verdient even 100x zoveel in een jaar en betaalt dat bedrag weer terug? Dat lijkt mij een stuk eenvoudiger. Zij blij, jij blij, succes gegarandeerd!

[ Voor 49% gewijzigd door kabelmannetje op 24-08-2017 00:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rube
Ja, jammer wel. Ik had eindelijk gehoopt snel FO te kunnen worden ;(
Oh wacht, dat ben ik al...wellicht 8)

Tja, ik sta echt open voor nieuwe zaken maar als ik me door zo'n stuk text moet worstelen en het is niet kristalhelder, sterker nog, heel onduidelijk wat het nu precies en waarom dit het perfecte plan is om FO te worden...nee helaas -O-
Weet je, voorlopig hou ik het wel bij ons huidige plan. Schijnt ook wel redelijk goed te gaan. Kunnen nu tenslotte binnen zo'n 7 jaar ook al goed leven van inkomsten uit ons vermogen......
Bovendien geloof ik na enige literatuur gelezen te hebben niet zo in voedingssupplementen voor de normale mens als de oplossing :N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brankster schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:27:
Zoals beloofd, bij deze een overview van onze online businesses en groeistrategie!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tot zover een overview van onze online businesses en groeistrategie. :)
[...]
Ik heb de hele tekst maar even gequote, hoe meer mensen deze geweldige opportunity zien, hoe beter.

Een uitgebreide scam is ongetwijfeld een manier om FO te bereiken, ja. Of je daar mee moet lopen te pochen is een andere vraag.

Het zal vast dat Paul Hickey als "Founding investor" wil uitleggen waarom het een geweldige opportunity is, maar het blijft een tweederangs acteur.

[ Voor 155% gewijzigd door Rukapul op 24-08-2017 08:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabelmannetje
Of je gaat eens even googlen.
Wat niet alleen oplevert dat deze oplichters geen enkele medische bevoegdheid -geen clinische tests- hebben en het "wetenschappelijke onderzoek" als een kaartenhuis in elkaar dondert, als iemand dit onderzoek analyseert. Ook hebben ze diverse verloren rechtszaken door te liegen over de voordelen van het produkt, aan hun broek.

https://kloptdatwel.nl/20...n-een-regen-aan-klachten/

Interessant is trouwens dat als je bij Google in het Engels zoekt naar onafhankelijke informatie, de eerste 10 pagina's alleen gelinkt worden naar eigen websites, zodat kritiek lastig te vinden is. Prima staaltje SEO, maar ze hebben vergeten dat je ook op Nederlandse termen kan zoeken. Die worden nog niet bedolven door hun eigen websites.

Jammer voor je dat mensen hier wél met geld kunnen omgaan. Dus je zal investeerders in jouw maffia-bedrijf elders moeten zoeken.

[ Voor 40% gewijzigd door kabelmannetje op 24-08-2017 00:35 ]

• Brankster
Netwerk Marketing, Multi-Level Marketing, Aanbevelingsmarketing, Share-to-Earn, wat jij wilt. Ik neem graag de tijd om iets correct uit te leggen.
Anyway, of het nu traditionele business is, een franchise of Netwerk Marketing, het zijn allemaal legitieme business modellen. Je moet in alle drie echter het juiste bedrijf zien te vinden.

Ik heb alles zoveel mogelijk in Jip en Janneke taal uitgewerkt. Blijkbaar kan het beter.
De groei in gebaseerd op hetgeen wat er de afgelopen maanden is gebeurd, men kan het zelf uitrekenen en er zijn calculators voor. Uiteraard praat je dan over theorie, maar tot zover komt de praktijk aardig overeen. Men heeft zelf de controle over FAP inkomsten, zodoende.

Hopelijk snapt men dat het lastig uit te leggen is hoe ik meerdere businesses, tools en systemen aan elkaar heb geknoopt om een hefboomwerking te creëren. Het heeft mij ook de nodige tijd gekost om alles op te zetten. Marketing is daarnaast een vak apart.

Goed gevonden die eerste Paul. Je zou haast denken dat het 'm is. 8)7 Die Facebook pagina is echter wel de juiste. Hickey Freihofner Capital. That's the one.

Overigens is het opvallend dat men binnen een half uur al met een reply komt en schijnbaar een complete business heeft doorgrond terwijl ik genoeg info heb gepost om je een paar uur zoet te houden en zelfs weken als je echt tot onderzoek overgaat.
Uiteraard staat ook één negatief/kritisch bericht op het web gelijk aan een scam... Waar je ook naar gaat zoeken, overal kom je negatieve reviews tegen, zo ook hier. Jammer.
Die artikelen ken ik. Door iemand geschreven die de producten naar horen zeggen zelf niet eens heeft ervaren. Kansloos.
Partners mogen inderdaad geen medische claims maken, dat klopt. Vandaar die rechtzaken. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet aan de regels houden. What else is new?

@tinzarian Fijn dat je zo respectloos omgaat met mijn MO tags waar ik zo mijn redenen voor heb...

Anyway, tot nu toe alleen maar vooroordelen. Gaat lekker zo! |:(

• James008
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 10:07
Zijn er prijzen mee te winnen?... bullshit bingo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 17:03

Pater

Terry Tate

Brankster schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 01:13:
Netwerk Marketing, Multi-Level Marketing, Aanbevelingsmarketing, Share-to-Earn, wat jij wilt. Ik neem graag de tijd om iets correct uit te leggen.
Anyway, of het nu traditionele business is, een franchise of Netwerk Marketing, het zijn allemaal legitieme business modellen. Je moet in alle drie echter het juiste bedrijf zien te vinden.
Really? Ik zou hier eens naar kijken:

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 06-05 08:37
Pater schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 04:20:
[...]

Really? Ik zou hier eens naar kijken:

[video]
Inderdaad, mijn nr 1 video die ik deel wanneer er weer iemand met een MLM verkooppraat aan komt zetten...

edit: of deze https://www.reddit.com/r/...n_out_of_people_the_math/

na 15 lagen heb je geen mensen meer in de wereld 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Martijn19 op 24-08-2017 05:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online

Ik heb alles zoveel mogelijk in Jip en Janneke taal uitgewerkt. Blijkbaar kan het beter.
Oh nee hoor, het is juist compleet duidelijk. Het precieze is dan wel lastig te volgen, maar het is exact dezelfde structuur als elk andere ponzi/piramide/mlm scam. En net als elke andere daarvan kan je daar prima geld mee verdienen. Als je hoog genoeg in de rangorde staat en het ethische besef van een walnoot hebt.

Hoeveel van je vrienden / familie heb je hierin al mee getrokken? Zou dan namelijk nog maar eens snel op visite gaan, immers wanneer de handel instort en die erachter komen dat je ze hebt opgelicht ben je waarschijnlijk niet meer welkom bij ze.

Het jammere is dat het uiteindelijk niet maakt wat we hier opschrijven, want zulk soort dingen komen ruwweg 1x per jaar langs op Tweakers, iedereen verteld dat het een scam is, mods verwijderen onze beschuldigingen dat het een scam is vanwege juridisch geneuzel, en een tijdje later is de handel ingestort en bleek het een scam te zijn. En degene die er is ingetrapt? Die gelooft het niet. Want wij zijn te negatief. We begrepen gewoon niet hoe we 'leads' moeten genereren. We willen er niet de moeite in steken, etc.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
jesselyn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:13:
[...]
Klopt het dat wanneer de rente verloopt, je kosteloos meer dan 10% kan aflossen? Ik meen dit ergens gelezen te hebben, maar kan me niet voorstellen dat het klopt eigenlijk...
Daarvoor moet je even in de voorwaarden van je hypotheek kijken. Meestal is dit inderdaad het geval. maar soms ook niet. En soms is het altijd mogelijk om onbeperkt af te lossen zoals bijvoorbeeld bij Florius. Kortom altijd even je eigen hypotheekvoorwaarden checken.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-03 15:07

De groei in gebaseerd op hetgeen wat er de afgelopen maanden is gebeurd, men kan het zelf uitrekenen en er zijn calculators voor. Uiteraard praat je dan over theorie, maar tot zover komt de praktijk aardig overeen. Men heeft zelf de controle over FAP inkomsten, zodoende.

Hopelijk snapt men dat het lastig uit te leggen is hoe ik meerdere businesses, tools en systemen aan elkaar heb geknoopt om een hefboomwerking te creëren. Het heeft mij ook de nodige tijd gekost om alles op te zetten. Marketing is daarnaast een vak apart.

Goed gevonden die eerste Paul. Je zou haast denken dat het 'm is. 8)7 Die Facebook pagina is echter wel de juiste. Hickey Freihofner Capital. That's the one.

Overigens is het opvallend dat men binnen een half uur al met een reply komt en schijnbaar een complete business heeft doorgrond terwijl ik genoeg info heb gepost om je een paar uur zoet te houden en zelfs weken als je echt tot onderzoek overgaat.
Uiteraard staat ook één negatief/kritisch bericht op het web gelijk aan een scam... Waar je ook naar gaat zoeken, overal kom je negatieve reviews tegen, zo ook hier. Jammer.
Die artikelen ken ik. Door iemand geschreven die de producten naar horen zeggen zelf niet eens heeft ervaren. Kansloos.
Partners mogen inderdaad geen medische claims maken, dat klopt. Vandaar die rechtzaken. Er zullen altijd mensen zijn die zich niet aan de regels houden. What else is new?

@tinzarian Fijn dat je zo respectloos omgaat met mijn MO tags waar ik zo mijn redenen voor heb...

Anyway, tot nu toe alleen maar vooroordelen. Gaat lekker zo! |:(
Wat anderen ook al schrijven, dit is een mlm truuk. Net zo goed als het pseudo exclusief aanbieden via pb en Mo tags, het gevoel geven dat het een geheim is en dat je echt een gouden kans mist als je dit mist. Het zijn standaard psychologische truukjes waar mensen erg vatbaar voor zijn. Tweakers en betas daarentegen een stuk minder vanwege hun standaard sceptische houding.

Maar het kan natuurlijk zijn dat we het helemaal mis hebben. Ik gun het je van harte als het zo is. En zo niet, er is al genoeg passend advies gegeven hier.

• CornermanNL
Martijn19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 05:43:
[...]

Inderdaad, mijn nr 1 video die ik deel wanneer er weer iemand met een MLM verkooppraat aan komt zetten...

edit: of deze https://www.reddit.com/r/...n_out_of_people_the_math/

na 15 lagen heb je geen mensen meer in de wereld 8)7
En toch houdt een beursgenoteerd bedrijf als Herbalife het al decennia vol. Blijft een bijzonder fenomeen.
Maar zoals met zoveel dingen snel rijk bestaat niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
@Brankster: nu is het genoeg geweest met die marketingonzin. Het is hier niet welkom. Klaar.
Orion84 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

Modbreak:Aangezien eerdere opmerkingen blijkbaar niet zijn aangekomen, bij deze maar iets minder subtiel: kap met die onzin over dat men je maar een PB moet sturen. Als je oprecht je verhaal wilt vertellen, dan kan je dat hier in het topic doen. Wil je dat niet, blijf hier dan gewoon weg.

Aan de rest: laten we hier niet verder off-topic over blijven uitweiden.

• Blik1984
CornermanNL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

En toch houdt een beursgenoteerd bedrijf als Herbalife het al decennia vol. Blijft een bijzonder fenomeen.
Maar zoals met zoveel dingen snel rijk bestaat niet.
Terwijl uit onderzoek ook blijkt dat maar 0,5% van de deelnemers er een fatsoenlijk loon uit kan halen van €25.000 en hoger.

Er is mijn inziens maar 1 product dat succesvol werkt via MLM, en dat is Tupperware. De rest is merendeels gebaseerd op een hoop lucht

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Daar hou je in ieder geval nog functionele bakjes aan over. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 10:00
Jaren geleden ben ik wel eens bij een bijeenkomst van ACN geweest. Iets van € 500,- startgeld betalen en daarna zoveel mogelijk mensen overhalen om óf een abonnement af te sluiten óf zelf abonnementen te gaan verkopen. Het verhaal zit leuk in elkaar en er zijn vast mensen die er geld aan verdienen, maar het grote merendeel zal hier op toeleggen.
Het principe was hetzelfde: je bent eigen ondernemer als je ingeschreven heb, verantwoordelijk voor je eigen marketing en de mogelijkheid om passief inkomsten te genereren.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Blik1984 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:52:
[...]

Er is mijn inziens maar 1 product dat succesvol werkt via MLM, en dat is Tupperware. De rest is merendeels gebaseerd op een hoop lucht
Tupperware koop je gewoon bij Blokker oid - daar is toch geen deelname aan een MLM constructie voor nodig? Of denk ik nu aan een ander merk bakjes?

• !null
Zr40 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Tupperware koop je gewoon bij Blokker oid - daar is toch geen deelname aan een MLM constructie voor nodig? Of denk ik nu aan een ander merk bakjes?
Zo te horen ben jij nog nooit naar een Tupperware Party geweest! :D

• APBaguette
Zr40 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 09:18:
[...]

Blokker verkoopt Curver. Tupperware is echt alleen te krijgen bij een "vertegenwoordiger". Zelfs als je iets bij de Tupperware webshop wil kopen wordt de uitvoering gedaan door een vertegenwoordiger bij je in de buurt. Nog steeds geen idee waarom je dat zou willen, Curver is significant goedkoper (wat een verrassing).

• !null
Wat betreft Tupperware, daar hou je iets aan over. Al deze Ponzi schemes / MLM plannen, dat is alleen het verschuiven van geld van het slachtoffer hogerop. En dan ga je op een gegeven moment niet meer genoeg slachtoffers vinden.

Ik vind die MLM praktijken van Tupperware en andere producten wel heel irritant overkomen, maar op zich hou je er wat aan over. Ik kwam het laatst ook weer tegen, met van die "etherische olie" pakketjes voor geurtjes e.d., dat ging ook met vertegenwoordigers, en iedereen kon dat dan ook weer worden enzo. Ik kreeg er enorme jeuk van.
Maar uiteindelijk is het gewoon een alternatief marketing plan, waar mensen wel betalen voor producten en die producten krijgen. Ook kunnen mensen die producten kopen zonder vertegenwoordiger te worden.

Aaaanyway, misschien weer back on topic.

• Joris 407
Letterlijk of figuurlijk? ;)

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

• Martijn19
  • Laatst online: 06-05 08:37
Blik1984 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:52:
[...]

Terwijl uit onderzoek ook blijkt dat maar 0,5% van de deelnemers er een fatsoenlijk loon uit kan halen van €25.000 en hoger.

Het grote verschil hier is dan ook dat je bij Tupperware ook echt een product koopt. Bij de meeste MLMs is de focus puur het recruiten van nieuwe members.

Tenminste heb mijn moeder nog nooit geld bij een "Tupperware Party" zien uitgeven wat niet aan het product zelf was.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:59
Martijn19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Het grote verschil hier is dan ook dat je bij Tupperware ook echt een product koopt. Bij de meeste MLMs is de focus puur het recruiten van nieuwe members.

Tenminste heb mijn moeder nog nooit geld bij een "Tupperware Party" zien uitgeven wat niet aan het product zelf was.
Wordt wel redelijk off-topic nu.. maar wordt de prijs juist hoger dan naarmate je verkoper 'lager' in de MTM-boom zit (omdat er meer mensen daarboven betaald worden) of blijft die gelijk? Anders is het nog steeds leuk als je hoog in de boom zit natuurlijk.

• APBaguette
Martijn19 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Bij Tupperware is het echt niet heel anders, de winstmarge op Tupperware producten is echt niet hoog genoeg om van te leven, maar die parties zijn niet primair om nieuwe leden te werven (uiteraard krijg je wel de folder...). Het is meer een strategie om de koper een schuldgevoel te geven. Het liefst doen ze die parties in een intieme setting (kom bij je thuis, nodig je familie uit etc). Je kan het natuurlijk niet maken om de verkoper een paar uur in je huis te hebben en dan niets te kopen... Dus kopen mensen toch die vershoudschaaltjes van 20 euro die bij de blokker 6 euro kosten. Ze spelen ook redelijk hard op groepsdruk, als de groep voor x bedrag koopt krijg je bijvoorbeeld een gratis extra product.

Het gaat er meer om dat de verkoper niet kan leven van z'n handel. Als klant van zo'n verkoper heb je daar verder weinig mee te maken, behalve dat de spullen die je koopt waarschijnlijk te duur zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:22
En voor cosmetica is Oriflame volgens mij vergelijkbaar met Tupperware. Het idee dat een lokale 'vertegenwoordig' de boel in de markt zet, is natuurlijk de sleutel, omdat ze in hun eigen omgeving betrouwbaar overkomen.
Het is wel ontopic naar mijn mening, want: bij FO denk ik niet alleen aan puur zelf fo zijn, maar dit ook niet ten koste van anderen te doen. Vind het ook nog steeds ziek dat wij in Nederland vooral luxe kunnen doen, omdat bijvoorbeeld een deel van de kleding, elektronica, enz. voor vrijwel geen loon door kindslaven in de derde wereld werden/worden gemaakt. Financieel kan iedereen met geluk zover komen dat er niet meer gewerkt hoeft te worden. Maar bij echte onafhankelijkheid moet er naar mijn mening niet een ander op de wereld ergens de lasten van je acties dragen.
En in die lijn vind ik een huis energie-neutraal maken met zonnepanelen een stuk beter dan simpelweg tonnen aan euro's op de bank te hebben staan. (Niet dat zonnepanelen heilig zijn, de productie daarvan kan ook slecht voor het milieu of in een derde wereld land zijn.)

• Blik1984
APBaguette schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Bij Tupperware is het echt niet heel anders, de winstmarge op Tupperware producten is echt niet hoog genoeg om van te leven, maar die parties zijn niet primair om nieuwe leden te werven (uiteraard krijg je wel de folder...). Het is meer een strategie om de koper een schuldgevoel te geven. Het liefst doen ze die parties in een intieme setting (kom bij je thuis, nodig je familie uit etc). Je kan het natuurlijk niet maken om de verkoper een paar uur in je huis te hebben en dan niets te kopen... Dus kopen mensen toch die vershoudschaaltjes van 20 euro die bij de blokker 6 euro kosten. Ze spelen ook redelijk hard op groepsdruk, als de groep voor x bedrag koopt krijg je bijvoorbeeld een gratis extra product.

Het gaat er meer om dat de verkoper niet kan leven van z'n handel. Als klant van zo'n verkoper heb je daar verder weinig mee te maken, behalve dat de spullen die je koopt waarschijnlijk te duur zijn.
Je bent er dan ook geen full-time dagtaak aan kwijt om het te verkopen, dus je hoeft er ook niet perse van te leven. Is meer een extra zakcentje. Dat die bakjes te duur zijn, daar is iedereen zelf bij op het moment van aankoop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 15:00
Playa del C. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:28:
Financieel kan iedereen met geluk zover komen dat er niet meer gewerkt hoeft te worden. Maar bij echte onafhankelijkheid moet er naar mijn mening niet een ander op de wereld ergens de lasten van je acties dragen
Als je van de opbrengst van je vermogen leeft is er altijd iemand anders aan het werken voor jou. Dat volgt uit het aloude inzicht dat alleen door arbeid meerwaarde gecreeerd kan worden. In die zin ben je met louter passief inkomen helemaal niet zo onafhankelijk, je bent afhankelijk van de bereidheid van de werkenden om een deel van hun opbrengsten af te staan in ruil voor het kapitaal dat je beschikbaar stelt. Het idee dat iedereen tot FO kan komen lijkt me niet kloppen, als de verhouding actieven/passieven te scheef wordt komt er vanzelf een correctie (in de vorm van inflatie en loonstijgingen).
Maar goed, dat is de macro-economische benadering. Ik denk eerlijk gezegd dat het in de praktijk nooit een probleem wordt omdat er te weinig mensen zullen zijn die FO willen worden. Ze willen het misschien wel zijn - wie wil er nou niet op zijn 35e met pensioen - maar zijn niet bereid/in staat om de offers te brengen die het vergt.

Regeren is vooruitschuiven

• APBaguette
Blik1984 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Je bent er dan ook geen full-time dagtaak aan kwijt om het te verkopen, dus je hoeft er ook niet perse van te leven. Is meer een extra zakcentje. Dat die bakjes te duur zijn, daar is iedereen zelf bij op het moment van aankoop
Nou... Vergeet niet dat de verkopers zichzelf in moeten kopen. Bij Tupperware moet je een startpakket aanschaffen van 500 euro. Veel success met het verkopen van 500 euro aan plastic meuk in een volledig verzadigde markt en daar ook nog eens een kostendekkend bedrag aan overhouden. Sites als Marktplaats staan vol met nieuwe Tupperware spullen, je raakt 't aan de straatstenen niet kwijt. Ook bij Tupperware is het piramide-element alles.

Eigenlijk schandalig dat deze constructies nog steeds niet verboden zijn.

• rube
T-MOB schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:28:
[...]
Als je van de opbrengst van je vermogen leeft is er altijd iemand anders aan het werken voor jou. Dat volgt uit het aloude inzicht dat alleen door arbeid meerwaarde gecreeerd kan worden. In die zin ben je met louter passief inkomen helemaal niet zo onafhankelijk, je bent afhankelijk van de bereidheid van de werkenden om een deel van hun opbrengsten af te staan in ruil voor het kapitaal dat je beschikbaar stelt.
Mee eens als het gaat om rendement uit je vermogen. Dat zal door anderen gecreëerd moeten worden.
Maar b.v. je hypotheek afbetalen, daar heb je niemand anders voor nodig.
En ook als je alleen uitgaat van geld dat je gespaard hebt om later uit te geven, daar hoeft niemand anders voor te werken*. Dat is gewoon uitgestelde consumptie.

*wellicht wel voor de producten die je koopt, maar niet voor het geld zelf waar je het mee koopt.

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
APBaguette schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Nou... Vergeet niet dat de verkopers zichzelf in moeten kopen. Bij Tupperware moet je een startpakket aanschaffen van 500 euro. Veel success met het verkopen van 500 euro aan plastic meuk in een volledig verzadigde markt en daar ook nog eens een kostendekkend bedrag aan overhouden. Sites als Marktplaats staan vol met nieuwe Tupperware spullen, je raakt 't aan de straatstenen niet kwijt. Ook bij Tupperware is het piramide-element alles.

offtopic:
Vrouwlief heeft in 2015 en 2016 ook Tupperware verkocht en geloof me dat was echt zonder aankoop van een startpakket of iets dergelijks. Op alles wat ze verkocht (wat*) winst gemaakt. Ik zal niet zeggen dat het een vetpot is en vrouwlief deed het vooral als hobby maar ik kan wel zeggen dat er nooit (eigen) geld in gegaan is en alleen (wat) geld uitgekomen is.

EDIT
* in harde euro's niet super veel (€800 a €1.000) maar wel heel veel gratis Tupperware

[ Voor 4% gewijzigd door One-eye864 op 24-08-2017 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 16:49

PnD

like in Pinda ^_^

Ik kijk een dagje niet en moest 4 pagina's bij lezen. Leuk zo'n prankster :'(

Ik vroeg me af of iemand me met twee zaken op weg kan helpen.

Wie weet er een leuk artikel/boek om mijn vrouw eens mee te nemen in het FO denken? Ze is wel kostenbewust en vind het prima dat ik slimme dingen doe met ons spaargeld. Daar blijft het wel bij.

Qua beleggen wat gelezen in het belegtopic en hier e.e.a. voorbij zien komen. Tot nu toe altijd van weggebleven vanwege risico's en gebrek aan kennis. Wil er wel aan beginnen, maar zonder me te ver te moeten verdiepen en zo risicoloos mogelijk. Waar zal ik beginnen?

• Joris 407
PnD schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:26:
Ik kijk een dagje niet en moest 4 pagina's bij lezen. Leuk zo'n prankster :'(

Ik vroeg me af of iemand me met twee zaken op weg kan helpen.

Wie weet er een leuk artikel/boek om mijn vrouw eens mee te nemen in het FO denken? Ze is wel kostenbewust en vind het prima dat ik slimme dingen doe met ons spaargeld. Daar blijft het wel bij.

Qua beleggen wat gelezen in het belegtopic en hier e.e.a. voorbij zien komen. Tot nu toe altijd van weggebleven vanwege risico's en gebrek aan kennis. Wil er wel aan beginnen, maar zonder me te ver te moeten verdiepen en zo risicoloos mogelijk. Waar zal ik beginnen?
+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
APBaguette schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

Feitelijk onjuist, dus dit mogen we onder Fake News scharen ;)

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
YoshiBignose schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:10:
Ik begrijp dat het leuk klinkt als je FO bent, maar ik snap het nut niet helemaal. We leven in een land waarbij je als totale mislukking nog makkelijk kunt rondkomen van een bijstand uitkering. Waarom dan liever niet wat risico's nemen? Genieten van je leven ipv die gierige verhalen die ik hier langs zie komen. Natuurlijk moet je wel een beetje goed met je geld omgaan, maar sommige hier hebben een full time baan aan het vergelijken van prijzen. Ik kan gewoon niet geloven dat het onder aan de streep wat oplevert.

Ik ken iemand die veel kan en alles zelfs doet. Klusjes aan je huis, koken, auto repareren... maar ik werk liever meer zodat ik meer geld verdien en iemand anders die klusjes voor me kan laten doen. En volgens mij is dat onder aan de streep makkelijker en efficiënter.
Met dat laatste ben ik het niet eens. Er komt zoveel meer bij kijken.

Meer verdienen oke, maar vaak enkel in bepaalde gebieden en bij bepaalde banen. Ik zou dood ongelukkig worden door in de randstad te leven. Zou dood ongelukkig worden als ik niet zelfbehulpzaam was en alles zou moeten overlaten aan een ander omdat ik de kennis en kunde niet heb. Ik zou doodongelukkig zijn als ik heel mijn leven een kantoorbaan zou hebben.

Los daarvan, in België houd je vanop een bepaald moment in loondienst van elke 100 euro verdient ongeveer 40 euro over, in Nederland is deze grens iets lager maar nog steeds significant. Dat wil zeggen dat voor een belachelijk klusje als een aardlekschakelaar vervangen (schoonouder hebben het recent laten vervangen door een professioneel aan 170 euro, het ding kost 30 euro) ik dus bruto 350 euro per maand meer moet gaan verdienen dan nu. Dit geld voor erg veel klussen natuurlijk.

Natuurlijk moet je al deze dingen ook nog leuk vinden, maar laat dat voor mij persoonlijk gelukkig het geval zijn :) En oke, als je directeur kan worden of ZZP'er of middle management, dan zal het kantelpunt wel anders liggen, maar dan ben je vaak ook meer dan 40 uur per week aan het werken, en los van de vele uren moet je zo een functie ook nog leuk vinden natuurlijk. Voor mij is het alleszinds niet weggelegd.

Ter info: Door alles uitgespaard wat ik zelf aan het huis heb gedaan 180.000 euro uitgespaard. Hier moet ik de overige 33 jaar van mijn klassiek carrièrepad 1.136 euro bruto per maand meer voor gaan verdienen. Ik kan je zeggen dat mijn directe manager dat bedrag niet meer op zijn loonstrookje heeft ten opzichte van mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabelmannetje
PnD schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:26:
Als jij zelf van FO overtuigd bent, is dat veel betere overtuiging voor een ander dan een boek. Motivatie kan je hier vast genoeg vinden!
Zo risicoloos mogelijk is je geld op de bank zetten. Zonder risico het laagste rendement.
Wil je wel rendement, accepteer je flinke tijdelijks dips én denk je op lange termijn, kan je het beste een index volgen (dat is de Amerikaanse of Europese economie als totaal). Dat doe je heel eenvoudig middels het kopen van ETF's bij een broker zoals DeGiro of Lynx.

Ik wijs mensen altijd graag door naar http://jlcollinsnh.com/stock-series/.
Pagina: 1 ... 117 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor beleggen hebben we een prachtig topic: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 8. Daar kan alles rondom beleggen besproken worden. Andere investeringen ((D)GA-constructies, huizen, garageboxen, loterijen) kunnen uiteraard hier besproken worden. :)

Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan de informatie in de ~~~~~~~[mo]-tag.