Ik moet zeggen dat ik het exacte bedrag momenteel niet weet. In mijn begroting heb ik 500 per maand voor alle boodschappen (eten en verzorging) We hebben 1 kind.
Zaken waar ik rekening mee houd:
- Shampoo, deo, wasmiddel, tandenpasta etc. kan je ALTIJD 1+1 gratis inkopen als je een kleine voorraad hebt
- Voor een hoop houdbare voedingswaren doe ik dit ook (houdbare melk, pasta, rijst, soep etc.)
- Eén keer in de 2-3 maanden maakt ik een grote pan pasta saus en vries ik in porties in. Eten we meestal één keer in de week op een dag dat we geen zin hebben om te koken
- Hetzelfde doe ik wel eens met stoofvlees
- We eten vaak de groenten en fruit die in de aanbieding zijn
- Alle broccoli stronken, wortel schillen/resten, asperge onderkanten etc. gaan tegenwoordig in een hersluitbare zak in de diepvries. Lekker bouillonnetje van trekken voor soep/sauzen
- Hetzelfde geld ook voor alle kippenbotten
Wat nog beter kan:
- Meer eten maken dan we opkunnen
- Eten over de datum laten gaan
We hebben geen weekplanning qua eten. Ook geen regelmaat in boodschappen. Ik ben best goed in "koken met wat we in huis hebben". Ik zou ongelukkig worden van regelmaat hierin en een weekplanning van eten. Hoewel dit wellicht kosten zou kunnen besparen, al vraag ik het mij af.
Daarnaast gaat er een flinke bak geld uit naar buiten de deur eten en drinken, maar dat vinden we het allebei waard, dus dat gaat niet veranderen.
[
Voor 10% gewijzigd door
PnD op 22-08-2017 11:49
]