Ja, daar heb je absoluut gelijk in. Als ik even kijk naar de reparatie/onderhoudskosten van de afgelopen 4 jaar valt dat heel erg mee. Ik heb er werkelijk nog niks aan gehad, behalve de APK, en een setje nieuwe banden en remmen. Inruilwaarde ligt nu zo rond de 10k.Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 18:19:
[...]
En toch zou ik die 3-serie nog even narekenen. Als in: hoe oud is ie en wat kost inruil je nu? Plus nu weet je wat je hebt, als je iets anders koopt voor 5k meer en je krijgt meteen duizend euro onderhoud, duurt het best een tijdje voor je die investering terug hebt.
Auto's zijn eigenlijk altijd slechte investeringen, maar meestal geldt ook: hoe vaker je wisselt, hoe prijziger het wordt.
We wonen hier letterlijk naast een supermarkt. Hierdoor is het erg verleidelijk om dagelijks even naar de supermarkt te lopen, waardoor je ongemerkt altijd meer meeneemt dan je nodig hebt. We merkten dat dat wel behoorlijk aantikte, dus deze maand begonnen om gewoon wekelijks grote boodschappen te doen. Scheelt behoorlijk!Stef87 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 13:32:
[...]
Ziet er goed uit. Zeker de boodschappen. Wij doen het in elk segment goed, behalve boodschappen.. dat wilt vaak nog niet lukken door o.a. Slechte planning (geven meer dan het dubbele uit voor 2p)
Eerste waar ik aan denk is: past er een elektrische auto in jullie levensstijl? Scheelt jullie eventueel een hoop geld.
Tweede: afhankelijk van je gas/elektriciteit: een Lucht/Lucht warmtepomp.
Een elektrische auto zou ideaal zijn, maar ik maak me nogal zorgen over het opladen. In de buurt is hier geen oplaadstation en in de buurt staan ook geen oplaadpalen. Daarnaast heb ik geen privéparkeerplek, waardoor een eigen aangeschafte oplaadpaal dus ook geen optie is...