Ten eerste zijn de woonlasten relatief. Zoals hier en elders al wel eens geschetst wordt, je kan in de stad prima zonder auto naar je werk. Dat scheelt zoveel geld in de maand, dat je daar prima een paar honderd euro hogere hypotheek voor in de plaats kunt hebben (en investeren in een huis is nog altijd beter dan een auto)reteppd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:11:
[...]
Ik zie het met name vanwege de mentaliteit als negatief. Per saldo zal het iets hogere salaris compenseren voor de hogere woonlasten. Maar voor het gederfde woongenot? Dat weet ik niet.
Ten tweede moet je toch effe dat gederfde woongenot uitleggen. Zoals gezegd is de randstad groot en kun je er op allerlei manier wonen. Heel erg groen waarbij het hekje van je achtertuin uitkomt in een mooi natuurgebied, of in een flatje langs de A10.
Ik woon zelf in een stad, maar wel in een rijtjeshuis met leuke sociale buren. Iedereen jong en veel kids, die lekker door het straatje kunnen rennen en fietsen etc.
Mijn huis had net zo goed ergens anders in Nederland kunnen staan. (maar dan had ik er niet zo'n goede investering aan gehad
Ik zou niet graag verder van familie/vrienden wonen, of verder van werk.
Maar goed, het zou wel lonen om buiten de randstad te verhuizen naar iets heel kleins, en dan al een gigantische stap richting FO hebben gezet.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)