Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-08 21:22
diquan2001 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:29:
Oja dom van mij :)

Ga straks thuis ff sideloaden op me shield tv. ;)

Getest werkt perfect op mijn shield-tv _/-\o_

[...]
Sinds een paar uur geen beeld meer met deze slowaakse app. Heeft ziggo ons geblokkeerd? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
headphoneguy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:54:
Sinds een paar uur geen beeld meer met deze slowaakse app. Heeft ziggo ons geblokkeerd? :/
Zelfde hier ja. Thumbnails ok maar klikken er op = black screen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Brad Pitt schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:58:
[...]

Zelfde hier ja. Thumbnails ok maar klikken er op = black screen.
Normale ziggo app doet het wel dus ze zullen geen storing hebben. Laten we hopen dat dit snel weer werkt. Zonde dat deze mogelijkheid ook zo de media is in geslingerd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 11:42
Helaas te vroeg gejuicht de app werkt inderdaad niet meer :'(
headphoneguy schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Normale ziggo app doet het wel dus ze zullen geen storing hebben. Laten we hopen dat dit snel weer werkt. Zonde dat deze mogelijkheid ook zo de media is in geslingerd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Erg jammer inderdaad. Sinds april heb ik de ziggo mediabox uit staan en gebruik m'n shield voor alles. Had alles dan ook wife friendly ingericht.

De andere opties zijn nu:

Casten vanaf telefoon: maar geen replay functie
Terug naar ziggo go app op de shield: maar weer klooien met de airmouse functie van m'n ab.

*knip*

[ Voor 30% gewijzigd door Geronimous op 24-08-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 20:28
joenevd schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:55:
@segil Nog bedankt voor je tip van de splitter.

Ik heb de Marmitek Connect AE24 UDH 2.0 deze week besteld en gisteren binnen gekregen.
Nu ben ik nog wel aan het stoeien met dat ding.

Het apparaat lijkt niet elke HDMI kabel leuk te vinden, ik kreeg met diverse HDMI kabels namelijk helemaal geen beeld. Vandaag nieuwe kabels gekocht (2.0 high speed etc) en geprobeerd en ik kreeg in eerste instantie alleen het Nvidia logo te zien als de shield startte. Daarna bleef het zwart.

Vervolgens heb ik de HDMI kabel op een andere poort van de TV aangesloten (HDMI poort zonder ARC) en toen kreeg ik wel beeld, maar had ik elke 10 seconden een hapering.

De kabel vervolgens maar direct aangesloten van de shield naar de tv.

Hoe waren de aansluit ervaringen van jullie met de Marmitek?
Inmiddels heb ik via de winkel een nieuwe gekregen. Getest met nieuwe kabels en bleek het gehaper alsnog voor te komen. Toen ik vervolgens de resolutie/framerate aanpaste naar 24hz, was de hapering weg.

Zover ik weet kan de shield, de marmitek en de tv gewoon 60hz aan. Zou dat dan toch door een kabel kunnen zijn? Met de kabel direct van de shield naar de tv is er geen probleem met 60hz.

Edit: Als ik de instelling aanpas naar 4:2:0 (4k, 60hz en een andere kleurcode), dan lijkt het wel goed te gaan. Waarschijnlijk is het dan toch ergens een bandbreedte probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door joenevd op 20-08-2019 20:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Modbreak:De discussie over Ziggo's beleid met betrekking tot hun apps en de mogelijkheden tot het casten waren offtopic; voor het aanbieden van omzeilingen of het bespreken daarvan is op Tweakers geen plek.

zie Het algemeen beleid

[ Voor 83% gewijzigd door Geronimous op 24-08-2019 16:50 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Feedback op individuele moderaties mogen naar de betreffende mod toe, heb je algemene feedback, dan mag dat in Feedback op moderatie binnen Spielerij, niet hier.

Dat je mijn uitleg van de moderatie in het feedback-topic niet begrijpt neemt niet weg dat je het alsnog in het topic zelf kunt blijven proberen.

Als je wilt discussiëren over het beleid van Ziggo mag en kan dat in [Ziggo] Ervaringen & Discussie - Deel 10 ,maar niet hier.

[ Voor 99% gewijzigd door Geronimous op 24-08-2019 23:36 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 18:16
*snip* Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 24-08-2019 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:47
Er is nu ook een topic over de aangepaste app aangemaakt door @Lief Adje: Ziggo Go op Android TV .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

FightingAce schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:59:
Er is nu ook een topic over de aangepaste app aangemaakt door @Lief Adje: Ziggo Go op Android TV .
Top. Was mijn rapportage toch juist. Nu weer ontopic. 👍🏻👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gisteren de laatste versie op de Shield gezet. Weinig zichtbaar verschil. Maar man wat komt er een hoop meuk mee op die voorpagina. Echt even verder kijken hoe ik alleen een paar icoontjes op de voorpagina ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:46:
Gisteren de laatste versie op de Shield gezet. Weinig zichtbaar verschil.
De nieuwe indeling van de Settings en dergelijke is toch echt duidelijk zichtbaar :? :D
Maar man wat komt er een hoop meuk mee op die voorpagina. Echt even verder kijken hoe ik alleen een paar icoontjes op de voorpagina ziet.
Bij mij bleef de indeling/layout gewoon zoals ik hem had ingesteld voordat de update er was dus dat is wel raar...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@nero355 ik ga niet perse de instellingen in. Maar, het was ook niet perse als nadeel genoemd. :p

De indeling was er denk ik al voor deze update. Maar vind het echt veel wat ik niet hoef te zien. Gewoon simpel plex, steam en geforce experience oid. De rest mag van mij lekker verdwijnen. :p

Moet er eens rustig voor gaan zitten. Zal vast wel kunnen, maar lijkt ineens veel op Windows 10 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:57:
@nero355 ik ga niet perse de instellingen in. Maar, het was ook niet perse als nadeel genoemd. :p

De indeling was er denk ik al voor deze update.
Lees de Changelog eens een paar posts terug : Is toch echt flink verbouwd! ;)
Maar vind het echt veel wat ik niet hoef te zien. Gewoon simpel plex, steam en geforce experience oid. De rest mag van mij lekker verdwijnen. :p

Moet er eens rustig voor gaan zitten. Zal vast wel kunnen, maar lijkt ineens veel op Windows 10 :D
The Horror!

Als dat zo was dan had je in ieder geval mij al eerder zien klagen! :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@nero355 doelde ook eigenlijk meer op mee geïnstalleerde meuk. :p
Ach, zal vast wel te fixen zijn. Maar op dit moment weinig tijd om er rustig voor te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Is er al bekend wat ik nou met Geforce Now kan doen ?
Ik heb een mail gehad en mijn account is nu geactiveerd maar zie nog weinig verschil met toen het nog niet geactiveerd was.

Wat zijn jullie ervaringen met Gerforce Now? Is het de moeite waard of niet zo bijzonder :)
mark777 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

vind interesant om te weten hoe het zit met lag en of het stabiel is nu. Het is nog steeds beta dus vraag me af in hoeverre het bruikbaar is. Wanneer komt de definitieve versie als die er al komt en hoeveel gaat dat kosten? Kan ik niks over vinden op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:12
diquan2001 schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:58:
Ik heb een mail gehad en mijn account is nu geactiveerd maar zie nog weinig verschil met toen het nog niet geactiveerd was.

Wat zijn jullie ervaringen met Gerforce Now? Is het de moeite waard of niet zo bijzonder :)

[...]
Weet je wel wat geforce now is? Misschien even googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
diquan2001 schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:58:

[...]
Hier alle uitleg:
https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/products/geforce-now/

Inloggen in de Nvidia games app op je Shield en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Dank voor je antwoord, maar ik kon ook al gamen zonder dat mijn account geactiveerd was.

Streetfighter en andere games kon ik al spelen.
Dus snap ik nog steeds niet wat er zo anders is met een geactiveerd account.
Exocet schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:41:
[...]

Hier alle uitleg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Exocet schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:41:
[...]

Hier alle uitleg:

SHIELD bezitters hebben volgens mij per definitie volledige toegang tot GeForce now. Niet shield bezitters moeten door de activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
GTA V stond eerst wel op GeForce now en nu niet meer? Wilde ik net gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
trekker22 schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:19:
GTA V stond eerst wel op GeForce now en nu niet meer? Wilde ik net gaan spelen.
Ik heb precies 1 dag kunnen genieten van GTA V nu is hij verdwenen en moet je hem streamen vanaf een pc, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
playr2014 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:35:
[...]

Bij mij werkt smart iptv app weer.
Over welke app hebben jullie precies? Ik zie deze vaker voorbij komen maar welke is dat dan? Als ik smart iptv invoer zie ik er verschillende voorbij komen maar kan via het versie nummer niet herlijden welke het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Ik gebruik IPTV Smarters icm iptv abonnement van Ali :)
bruce the boss schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:01:
[...]

Over welke app hebben jullie precies? Ik zie deze vaker voorbij komen maar welke is dat dan? Als ik smart iptv invoer zie ik er verschillende voorbij komen maar kan via het versie nummer niet herlijden welke het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

diquan2001 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:20:
Ik gebruik IPTV Smarters icm iptv abonnement van Ali :)
[...]
Interessant! :) Werkt dat een beetje snel en stabiel? Mis je nog reguliere zenders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
beetje overdreven misschien maar 1000+ zenders voor 20eu per jaar

heb ook NL zenders en nog veel meer HBO/Voetbal,Sky zenders etc .
Er zitten ook wel wat zenders bij die soms wel en soms niet werken maar goed who cares voor die 2 tientjes p jaar :)
zAo schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:29:
[...]

Interessant! :) Werkt dat een beetje snel en stabiel? Mis je nog reguliere zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:10

Pierre

Van nature lui!

diquan2001 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:36:
beetje overdreven misschien maar 1000+ zenders voor 20eu per jaar

heb ook NL zenders en nog veel meer HBO/Voetbal,Sky zenders etc .
Er zitten ook wel wat zenders bij die soms wel en soms niet werken maar goed who cares voor die 2 tientjes p jaar :)

[...]
Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe dat werkt. Mag per DM O-)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bruce the boss schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:01:
Kodi heeft een IPTV uitbreiding die best wel goed werkt :)

Linkjes naar illegale providers daarvoor delen we echter niet op GoT dus dat mag je lekker zelf uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:51
Goedemiddag iedereen! Zit een beetje in dubio, wachten op een nieuwe Shield TV aangezien deze al even uit is of deze kopen. Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Prophasis schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:23:
Goedemiddag iedereen! Zit een beetje in dubio, wachten op een nieuwe Shield TV aangezien deze al even uit is of deze kopen. Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt
Tja, zekerheid van een nieuwe Shield heb je niet. De prijs weet je ook niet. Dan zou voor mij de vraag resten; wat mis je aan de huidige shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 09:51
zAo schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:11:
[...]

Tja, zekerheid van een nieuwe Shield heb je niet. De prijs weet je ook niet. Dan zou voor mij de vraag resten; wat mis je aan de huidige shield?
In dit geval zou het meer zekerheid zijn van toekomstige updates. Missen van iets doe ik er zeker niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskam
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 07:52
De Shield zonder controller staat nu bij nvidia voor 174 euro te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Afglopen weekend Kodi op mij Shield geinstalleerd en wat mee begonnen. Iedereen is er zo enthousiast over en had Plex maar dat werkte niet altijd even fijn. Nu wil ik de "data" die op mijn Syno NAS staat in mijn Kodi krijgen. Dat lukt aardig nu maar zie ook dat er een IPTV functie is. Werkt dat een beetje, kan je daarmee Ziggo, KPN of Xs4all tv kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Frid0 schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:55:
Hi,

Werkt dat een beetje, kan je daarmee Ziggo, KPN of Xs4all tv kijken?
Er zijn geen legale manieren om dat voor elkaar te krijgen zover ik weet.

Enige wat je zou kunnen doen is een HD homerun aanschaffen waarmee je ongecodeerde tv zenders omzetten in IPTV streams. Ongecodeerde zenders zijn vooral de SD channels en 1 2 en 3 in HD. Kost ca 200 Euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
HEY_DUDE schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:19:
[...]

Er zijn geen legale manieren om dat voor elkaar te krijgen zover ik weet.

Enige wat je zou kunnen doen is een HD homerun aanschaffen waarmee je ongecodeerde tv zenders omzetten in IPTV streams. Ongecodeerde zenders zijn vooral de SD channels en 1 2 en 3 in HD. Kost ca 200 Euro.
Volgens deze post zou het veel goedkoper en uitgebreider dan alleen die zenders moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
renem schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:41:
[...]

Volgens deze post zou het veel goedkoper en uitgebreider dan alleen die zenders moeten kunnen.
Ligt eraan of je in oud Ziggo gebied woont of in oud UPC gebied. Deze hebben verschillende coderingen. In oud UPC gebied zijn er geen mogelijkheden om de kanalen te decoderen naar IPTV streams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
HEY_DUDE schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:23:
[...]

Ligt eraan of je in oud Ziggo gebied woont of in oud UPC gebied. Deze hebben verschillende coderingen. In oud UPC gebied zijn er geen mogelijkheden om de kanalen te decoderen naar IPTV streams.
Goed dat je het zegt, ik zat erover te denken om zo'n kastje aan te schaffen, zit in oud UPC gebied... Bedankt!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Wie heeft ook de Disney+ app geprobeerd op de Shield? Het werkt op zich goed, maar het valt op dat HDR materiaal niet als HDR wordt afgespeeld. Ook hebben de ondertitels een zwarte achtergrond bij mij.
Ik heb begrepen dat HDR wel via bepaalde smart tv apps werkt (maar nog niet kunnen vinden op mijn lg oled uit 2015)

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
ViNOK16Bit schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:03:
Wie heeft ook de Disney+ app geprobeerd op de Shield? Het werkt op zich goed, maar het valt op dat HDR materiaal niet als HDR wordt afgespeeld. Ook hebben de ondertitels een zwarte achtergrond bij mij.
Ik heb begrepen dat HDR wel via bepaalde smart tv apps werkt (maar nog niet kunnen vinden op mij lag oled uit 2015)
Ik ook. Heb zelf nog geen TV die HDR ondersteunt, maar inderdaad wel de zwarte achtergrond/balk achter de ondertiteling... Ach, komende twee maanden even op proef voor 1 cent... ;)

• I-King
  • Laatst online: 00:00
Werkt de refresh rate app bij jullie icm met de Disney app?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik krijg ook een zwarte achtergrond bij de ondertitels (lijkt op teletekst).
Over die refreshtool, is deze nog relevant met de recente versie?

Ik heb het zelf nooit gebruikt trouwens dus misschien zie ik het effect over het hoofd :P
Wel geprobeerd of 59 of 60 een duidelijk effect gaf maar ik herken het verschil slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:16
ViNOK16Bit schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:03:
Ik heb begrepen dat HDR wel via bepaalde smart tv apps werkt (maar nog niet kunnen vinden op mij lag oled uit 2015)
Mijn Shield TV geeft ok geen HDR signaal maar via mijn Android TV van Philips wel keurig een HDR signaal. Maar moet er wel bij zeggen het werkt afschuwelijk slecht :)

[ Voor 5% gewijzigd door beezjeh op 13-09-2019 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Die Disney+ moet je sideloaden? Vind niks in de play store

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diquan2001
Heb die gisteren gewoon op mijn nvidia shield tv geïnstalleerd hoor. Niks sideloaden stond gewoon in de playstore.

:)
trekker22 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:07:
Die Disney+ moet je sideloaden? Vind niks in de play store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@trekker22 je moet zoeken op Disney plus.
Daarna moest ik een heel eind naar rechts. Hij is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb nu een Mi Box S maar merk dat ik er toch wel wat problemen mee heb. Kleurweergave is soms vreemd, regelmatig transcoding nodig bij Plex en sommige films krijg ik alleen in Kodi aan de praat. Ook de WiFi ontvangst lijkt beperkt. Ik heb een LG 55B6V die met Xplay erg veel kan afspelen, maar steeds vaker tegen beperkingen aanloopt. Ik wil voor zowel gebruiksgemak naar één apparaat toe voor media. We hebben nu de Mi Box S, TV en Ziggo Next.

Ik overweeg nu de Nvidia Shield als upgraden en heb me al aardig ingelezen. Nadelen zijn gebrek aan Atmos Support binnen Netflix, maar verder ondersteunt hij zo goed als alles via Kodi (waar ik erg bekend mee ben). Insteek is om ook Ziggo tv te kijken via de Shield, door vanaf de telefoon te casten. Bij de Mi Box S werkt dit niet stabiel.

De Mi Box S moet dan naar de TV boven en bij voorkeur met de Shield als Plex server alles kunnen afspelen evt met transcoding.

Wat zie ik over het hoofd of waar moet ik rekening mee houden? Enige verdere overweging verder is of ik wil wachten op de nieuwe Shield of de oude voor een gunstige prijs op pik in de opruiming. De Shield 2015 wordt immers ook nog ondersteund dus dat lijkt wel goed te zitten.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-08 13:55
Agent-X schreef op donderdag 12 september 2019 @ 23:58:
Ik krijg ook een zwarte achtergrond bij de ondertitels (lijkt op teletekst).
In het LG OLED topic zag ik dat dit aan te passen is. Bij WebOS moet je tijdens afspelen op pijltje omhoog klikken om bij de instellingen te komen en dan achtergrond op 0 zetten. Wellicht dat zoiets ook mogelijk is op de Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:40
Arjan90 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:58:
Ik heb nu een Mi Box S maar merk dat ik er toch wel wat problemen mee heb. Kleurweergave is soms vreemd, regelmatig transcoding nodig bij Plex en sommige films krijg ik alleen in Kodi aan de praat. Ook de WiFi ontvangst lijkt beperkt. Ik heb een LG 55B6V die met Xplay erg veel kan afspelen, maar steeds vaker tegen beperkingen aanloopt. Ik wil voor zowel gebruiksgemak naar één apparaat toe voor media. We hebben nu de Mi Box S, TV en Ziggo Next.

Ik overweeg nu de Nvidia Shield als upgraden en heb me al aardig ingelezen. Nadelen zijn gebrek aan Atmos Support binnen Netflix, maar verder ondersteunt hij zo goed als alles via Kodi (waar ik erg bekend mee ben). Insteek is om ook Ziggo tv te kijken via de Shield, door vanaf de telefoon te casten. Bij de Mi Box S werkt dit niet stabiel.

De Mi Box S moet dan naar de TV boven en bij voorkeur met de Shield als Plex server alles kunnen afspelen evt met transcoding.

Wat zie ik over het hoofd of waar moet ik rekening mee houden? Enige verdere overweging verder is of ik wil wachten op de nieuwe Shield of de oude voor een gunstige prijs op pik in de opruiming. De Shield 2015 wordt immers ook nog ondersteund dus dat lijkt wel goed te zitten.
de shield is een top apparaat zoals je al in dit forum hebt kunnen lezen. Echter casten vanuit de ziggo app is niet altijd mogelijk en wordt soms geblokkeerd door de rechthebbenden. Bovendien is de bitrate volgens mij lager dan als je via de Ziggo next afspeelt. Waarom wil je dit?

Voor afspelen films en casual gaming is de Shield natuurlijk perfect. Heb geen persoonlijke ervaring met gebruik als plex-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
@maxtrash ik wil graag de Next eruit. Ding is een drama qua CEC en haalt elke keer de ARC verbinding tussen TV en Soundbar overhoop. Plus dat hij maar 2x in de week anderhalf uur wordt gebruikt, dat kan dus prima met een app. Ik ga me nog even oriënteren op andere aanbieders die wel een Android TV app hebben (if any). De soundbar heeft ook maar 2 HDMI aansluitingen die in bezit worden genomen door de Xbox One en Nvidia Shield. Gewoon zonde dat we niet kunnen upgraden naar een Xbox One X om die als media apparaat in te zetten, daar zitten ook nog wel wat issues begrijp ik. Anders was dat de oplossing geweest.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjan90 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:58:
@maxtrash ik wil graag de Next eruit. Ding is een drama qua CEC en haalt elke keer de ARC verbinding tussen TV en Soundbar overhoop.
Tja, je kan ook gewoon HDMI CEC eruit schoppen en een Logitech Harmony Remote erbij nemen :)
Plus dat hij maar 2x in de week anderhalf uur wordt gebruikt, dat kan dus prima met een app. Ik ga me nog even oriënteren op andere aanbieders die wel een Android TV app hebben (if any).
Volgens mij kan dat bij KPN :?

Zelfs hun nieuwe TV kastje is op Android TV gebaseerd!
De soundbar heeft ook maar 2 HDMI aansluitingen die in bezit worden genomen door de Xbox One en Nvidia Shield. Gewoon zonde dat we niet kunnen upgraden naar een Xbox One X om die als media apparaat in te zetten, daar zitten ook nog wel wat issues begrijp ik. Anders was dat de oplossing geweest.
Heel eerlijk gezegd is er geen ideaal apparaat dat al je problemen oplost in één klap!

Alles is een compromis... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Arjan90 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 07:58:
.... Enige verdere overweging verder is of ik wil wachten op de nieuwe Shield of de oude voor een gunstige prijs op pik in de opruiming. De Shield 2015 wordt immers ook nog ondersteund dus dat lijkt wel goed te zitten.
De 2017 versie met alleen afstandsbediening (dus zonder controller) is nu in de opruiming bij Coolblue ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trekker22
1975Mark30 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:38:
[...]

De 2017 versie met alleen afstandsbediening (dus zonder controller) is nu in de opruiming bij Coolblue ;)
Eigenlijk maar een aanbieding van niks. Jaar geleden bij bol.com incl controller voor 179.

Hoop dat die nog eens daalt naar 135-140 dan wil ik er wel boven als vervanging van oude atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Ik kon eerst (meen ik) met de afstandsbediening van de Shield het volume aanpassen op de receiver via IR. Dat heb ik opnieuw ingesteld, maar hij probeert nu het volume op de shield zelf aan te passen.
Ik kan het aanpassen naar CEC controle, maar dat schiet te vaak te snel door. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:13
trekker22 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:09:
[...]

Eigenlijk maar een aanbieding van niks. Jaar geleden bij bol.com incl controller voor 179.

Hoop dat die nog eens daalt naar 135-140 dan wil ik er wel boven als vervanging van oude atom.
Ik vermoed dat je dan nog wel even kunt wachten. Volgens mij heeft de SHIELD altijd en overal een vaste prijs. Met soms korting van een paar tientjes (Black Friday zie je deze vaak). Dit zag je ook bij de introductie van het 2017 model. Oude model vrijwel meteen uit de schappen het 2017 model ervoor in de plaats, met dezelfde prijs.

Enige echte prijswijziging is volgens mij geweest met de introductie van de versie met alleen de afstandsbediening. Waarbij die versie de prijs kreeg van die met controller en de versie met controller een paar tientjes duurder werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Uhm, op de https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/ is de 2017 zelfs goedkoper dan bij Coolblue.
€174,00.

Deze prijsdalingen kunnen maar 1 ding betekenen: De 2019 kan elk moment uitkomen!

[ Voor 27% gewijzigd door PCan op 13-09-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trekker22 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:09:

Black Friday @ Amazon.fr was die € 162 met Remote en Controller :)

Je kan er trouwens wel wat codes tegenaan gooien uit Coolblue kortingscodetopic voor extra korting!
PCan schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:46:
Uhm, op de https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv/ is de 2017 zelfs goedkoper dan bij Coolblue.
€174,00.

Deze prijsdalingen kunnen maar 1 ding betekenen: De 2019 kan elk moment uitkomen!
Nee, want die prijs is wel vaker langsgekomen! :P

Maar er kwam wel wat aan met miniscule wijzigingen dus wie weet...
RobertMe schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:54:
Ik vermoed dat je dan nog wel even kunt wachten. Volgens mij heeft de SHIELD altijd en overal een vaste prijs. Met soms korting van een paar tientjes (Black Friday zie je deze vaak).
Wel meer dan een paar tientjes dus! :P
I-King schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:14:
Ik kon eerst (meen ik) met de afstandsbediening van de Shield het volume aanpassen op de receiver via IR. Dat heb ik opnieuw ingesteld, maar hij probeert nu het volume op de shield zelf aan te passen.
Ik kan het aanpassen naar CEC controle, maar dat schiet te vaak te snel door. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Daar zijn extra instellingen voor die je effe goed moet doornemen, want ze zijn best wel raar omschreven...

Maar ze zijn er wel! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
nero355 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:19:

[...]

Daar zijn extra instellingen voor die je effe goed moet doornemen, want ze zijn best wel raar omschreven...

Maar ze zijn er wel! ;)
Welke? Vziw stond het ooit al goed, heb ik nu weer alles hersteld, maar lijkt het toch niet te werken.

Edit:
- Fixed volume AAN, enable ik IR, voor zowel TV of Receiver, verandert het volume op de shield zelf (volume balkje aan de rechterzijde). Ik denk dat 't gewoon kapot is. Via CEC werkt 't wel maar dan heb ik veel last van 'overshoot'.

Edit:
Bekend issue, komt doordat ik de Refresh rate tool ben gaan gebruiken en ik daar iets voor het ingesteld bij toegankelijkheidsopties

https://www.nvidia.com/en...-upgrade-80-hotfix-image/
- IR volume control not working when anything is turned on in accessibility

[ Voor 46% gewijzigd door I-King op 14-09-2019 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55
nero355 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:05:
[...]

[...]

Volgens mij kan dat bij KPN :?

Zelfs hun nieuwe TV kastje is op Android TV gebaseerd!

[...]
De ITV app is er helaas niet voor Android tv.

Ik heb nu de IPTV starters app ook in gebruikt en die werkt erg fijn!

Untappd: Kapitein_Merijn

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

En toen deed mijn controller opeens niks meer :(
Iemand dit ook al eens gehad ?

Heb hem al aan de lader gehangen, maar dan wordt hij alleen warm.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

kaasszje schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:32:

Gebaseerd op mijn ervaring met andere accu's zou ik zeggen dat die dan stuk is... :-(

Zal vast wel iemand een tutorial voor hebben geschreven en anders moet je maar gewoon nVidia eens lief aankijken! ;)

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

nero355 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:02:
[...]

Gebaseerd op mijn ervaring met andere accu's zou ik zeggen dat die dan stuk is... :-(

Zal vast wel iemand een tutorial voor hebben geschreven en anders moet je maar gewoon nVidia eens lief aankijken! ;)
Heb een vrees.
Al zou die dan aan de stroom het niet moeten doen?
Ding is nog geen jaar oud.

Kijken of ik nog garantie heb

Ik ben verstopt zoek een ander :P

kaasszje schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:08:
Heb een vrees.
Al zou die dan aan de stroom het niet moeten doen?
Ding is nog geen jaar oud.

Kijken of ik nog garantie heb
Ik bedoel dan ook de accu van de controller ;)

Als je garantie hebt : Gewoon doen!
Daar is RMA voor bedacht tenslotte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diquan2001
Gewoon rma aanmaken via de nvidia site en terug sturen.
Dan krijg je echt wel een nieuwe terug. :)
kaasszje schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:32:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:02
Nu Disney Plus beschikbaar zag ik wat posts voorbij komen op het topic daarover waarin auto refreshrate switching ter sprake kwam. Bij mij blijft de Shield op 60hz terwijl de content vaak 24 beelden per seconde is. Bij Netflix heb ik hetzelfde probleem. Plex en Kodi switchen wel automatisch naar de correcte refreshrate.

Ik zag dat hier ook een app voor is die ik even heb geprobeerd, maar dat werkte niet lekker. De refreshrate springt dan wel automatisch naar 24Hz, maar het lijkt wel 10Hz en het beeld gaat juist nog meer schokken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Jup, die app is voor mij niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:53:
Ik zag dat hier ook een app voor is die ik even heb geprobeerd, maar dat werkte niet lekker. De refreshrate springt dan wel automatisch naar 24Hz, maar het lijkt wel 10Hz en het beeld gaat juist nog meer schokken.
En je weet zeker dat alle "beeldverbeteraars" op je TV uitgeschakeld zijn :?

Check ook eventuele instellingen van je versterker als die ook nog ertussen zit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:02
nero355 schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:28:
[...]

En je weet zeker dat alle "beeldverbeteraars" op je TV uitgeschakeld zijn :?

Check ook eventuele instellingen van je versterker als die ook nog ertussen zit!
Bedankt voor de tips. :) Beeldverbeteraars staan bij mij altijd al uit (niet nodig op een Panasonic Plasma scherm :) ). Op mijn receiver wordt verder ook niets met het beeldsignaal gedaan. Aangezien 24p vanuit Plex en KODI wel probleemloos werkt, zou ik ook niet verwachten dat deze nu ineens problemen zouden geven.

Op de geforce forums (https://www.nvidia.com/en...sh-rate-tool-google-play/) las ik wel dat er nog wat issues zijn met Netflix en Amazon. De configuartie van de app is ook nogal ingewikkeld. Misschien heb ik wel ergens iets gemist. Zal het nog eens een keer installeren en proberen.

Wel jammer dat Netflix, Amazon Prime Video en nu Disney Plus apps op de Shield niet uit zichzelf al automatisch de refreshrate aanpassen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Wes1987
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-09 17:34
Ik heb een vraag over de Nvidia Shield Tv en de game stream optie.
Ik zie dat het apparaat 4k streaming ondersteund, erg leuk maar zelf game ik op mijn pc op 1440p.
Mijn vraag is of ik met de Shield TV op mijn tv kan streamen, maar dan met de 1440p resolutie?
Ik zie deze resolutie namelijk niet benoemd worden in de specs van het apparaat, ook met google search en youtube kom ik niet echt achter een antwoord op mijn vraag

Mijn pc draait alles op ultra op 1440p, maar dat zal met 4k niet het geval zijn. Ik overweeg een shield tv aan te schaffen om ook lekker vanaf de bank te kunnen gamen, alleen wel met de wens dit op 1440p te doen.

Heeft iemand hier ervaring met de shield en gamestream?
Thanks alvast :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zephyr
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-03 13:48
momenteel niet op 1440 zo te zien:

Set_Gamestream_Resolution

sommige titels kan je overigens gewoon op 4K spelen zonder gamestream. (via Steam b.v.)

X4 Foundations
Witcher 3

draaiden best oké op 4K. (LG gen8 OLED)

op de desktop PC haalde ik deze framerates in elk geval niet (1080p op een GTX1060-6G)
Is het dan geen idee om die Steam Streaming App te installeren en daarmee het beeld gewoon te "mirroren" naar je TV :?

Dat is namelijk wat vroeger dat Steam kastje deed als het goed is, maar ook je games moeten natuurlijk wel via Steam speelbaar zijn of was dat geen verplichting ?!

Hoe dan ook best wel raar dat je niet gewoon op 1440p kan gamen en de Shield TV het naar de resolutie van je TV schaalt...

• ppeterr
  • Laatst online: 08:41
Een vraagje over de smb share vanaf de shield. Ik zou het wel handig vinden om zo af en toe eens een aantal bestanden over het netwerk op de hdd die aan de shield hangt te zetten.
Nou is de share gelukt, komt keurig naar voren in windows. Ik kan alle bestanden zien.

Maar op het moment dat ik er iets heen wil copieeren, dan krijg ik. (niet mijn plaatje)
((
Afbeeldingslocatie: https://www.pc-helpforum.be/uploads/monthly_10_2011/post-9200-1417704616,86.jpg

Ook, het aanmaken,deleten, of verplaatsten van bestanden op de shield geven dit.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:49
Ik heb in mijn woonkamer de volgende setup:

Philips 65OLED803
Nvidia Shield
Sonos Beam + 2 X One SL

De laatste tijd heb ik regelmatig "krakend geluid" bij het afspelen van apps vanaf de nvidia shield.
De workarround is om alles uit te zetten en weer aan.

Ik heb het "gevoel" dat dit misschien met de disney+ app te maken heeft welke wellicht op de achtergrond niet wordt afgesloten.

Iemand die iets soortgelijks herkend en weet hoe dit op te lossen?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ok ik heb dit ding gekocht, geïnstalleerd en nu klaar voor gebruik. Update van het os ging prima. Nu de updates van de play store, blijven gewoon op in behandeling hangen, al een dik uur en niets is veranderd. Restart baat er ook niet aan, enig idee of dit normaal is? Ik heb nog niets geïnstalleerd zelf...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:44:
Ik heb in mijn woonkamer de volgende setup:

Philips 65OLED803
Nvidia Shield
Sonos Beam + 2 X One SL

De laatste tijd heb ik regelmatig "krakend geluid" bij het afspelen van apps vanaf de nvidia shield.
De workarround is om alles uit te zetten en weer aan.

Ik heb het "gevoel" dat dit misschien met de disney+ app te maken heeft welke wellicht op de achtergrond niet wordt afgesloten.

Iemand die iets soortgelijks herkend en weet hoe dit op te lossen?
Het lijkt te gebeuren als de disney+ app actief is geweest.
Wanneer hierna bv. YouTube wordt gestart dan kraakt YouTube.

Op het normale smarthome van de tv speelt dit niet.

Iemand die dit herkend of kan uitproberen?

Enig idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:10:
[...]

Het lijkt te gebeuren als de disney+ app actief is geweest.
Wanneer hierna bv. YouTube wordt gestart dan kraakt YouTube.

Op het normale smarthome van de tv speelt dit niet.

Iemand die dit herkend of kan uitproberen?

Enig idee hoe dit te fixen is?
Vanmorgen de shield opgepakt en op een geheel andere tv aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem.

Tevens de shield gereset naar fabrieksinstellingen, na opnieuw configureren van de shield wederom hetzelfde probleem.

1) Ik start disney+ en sluit deze af.
2) Start youtube, en vervolgens krakend geluid.

Kan iemand deze volgorde uitproberen zodat ik weet of ik het apparaat moet vervangen?

NB.
Wanneer ik deze stappen uitvoer op mijn smart-gedeelte van mijn philips tv speelt dit probleem niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:16:
[...]

Vanmorgen de shield opgepakt en op een geheel andere tv aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem.

Tevens de shield gereset naar fabrieksinstellingen, na opnieuw configureren van de shield wederom hetzelfde probleem.

1) Ik start disney+ en sluit deze af.
2) Start youtube, en vervolgens krakend geluid.

Kan iemand deze volgorde uitproberen zodat ik weet of ik het apparaat moet vervangen?

NB.
Wanneer ik deze stappen uitvoer op mijn smart-gedeelte van mijn philips tv speelt dit probleem niet!
Geprobeerd hier, via onkyo receiver, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@pitchdown

Even een LongShot, ik lees elders dat bijvoorbeeld apps als KODI een optie hebben
als "keep audio device alive" of iets in die strekking. Wat dus de audio stream van andere
apps verstoord.

https://www.reddit.com/r/..._or_static_type_noise_in/

Nou kan je dat in KODI blijkbaar uitschakelen, ik vermoed in disney + niet.

Misschien is dit wellicht de hoek waar je in moet zoeken ?

[edit] nou lees ik zelfs dat de shield ook een "comfort noise" setting heeft.

https://www.reddit.com/r/...ing%2C%20turn%20this%20ON.

[ Voor 29% gewijzigd door ppeterr op 22-09-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ppeterr schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:42:
@pitchdown

Even een LongShot, ik lees elders dat bijvoorbeeld apps als KODI een optie hebben
als "keep audio device alive" of iets in die strekking. Wat dus de audio stream van andere
apps verstoord.

bedankt voor het meedenken
Echter na fabrieksinstellingen van de shield speelt het issue nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ppeterr schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:42:
@pitchdown

apps verstoord.

en tevens ook na de fabrieksinstellingen staat kodi er nog niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
pitchdown schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:59:
[...]

en tevens ook na de fabrieksinstellingen staat kodi er nog niet op...
Dat begreep ik, maar misschien past Disney + ook zo iets toe. En in combinatie met
de Sonos krijg je dan misschien dit soort problemen.
Het is een lastig probleem wat je daar hebt. Ik kan nog 2 dingen roepen en dan houd het op voor mij.

- Trueplay uitzetten op de sonos
(dit is een tip van sonos zelf, er staan meerdere meldingen van krakend geluid op het sonos forum)

- Comfort noise uitzetten op de shield.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmrlopez
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09-2022
Heb je het volgende al geprobeerd 2x achter elkaar op de home knop drukken en de Disney+ app echt sluiten? naar beneden drukken en ok

Kleine handeling lost misschien het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jmrlopez schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:10:
Heb je het volgende al geprobeerd 2x achter elkaar op de home knop drukken en de Disney+ app echt sluiten? naar beneden drukken en ok

Kleine handeling lost misschien het probleem op.
Yep ook gechecked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ppeterr schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:06:
[...]

Dat begreep ik, maar misschien past Disney + ook zo iets toe. En in combinatie met
de Sonos krijg je dan misschien dit soort problemen.
Het is een lastig probleem wat je daar hebt. Ik kan nog 2 dingen roepen en dan houd het op voor mij.

- Trueplay uitzetten op de sonos
(dit is een tip van sonos zelf, er staan meerdere meldingen van krakend geluid op het sonos forum)

- Comfort noise uitzetten op de shield.

Succes!
Sonos is ook al uitgesloten
Ik heb de shield op een andere tv aangesloten en daarmee hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pitchdown : Volgens mij is jouw voeding gewoon gaar!

Lekker om laten ruilen door nVidia en gaan met die banaan : Heb ik ook gedaan toen ik last kreeg van allerlei maffe artifacts achtige toestanden met de Shield TV ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pitchdown
nero355 schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:41:
@pitchdown : Volgens mij is jouw voeding gewoon gaar!

Lekker om laten ruilen door nVidia en gaan met die banaan : Heb ik ook gedaan toen ik last kreeg van allerlei maffe artifacts achtige toestanden met die Shield TV ;)
Het pakket is inmiddels onderweg naar CB!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:06

JB

Cédric roelt!

ViNOK16Bit schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 18:37:
shield-experience-upgrade-8-0

https://forums.geforce.co...d-experience-upgrade-8-0/

Our latest SHIELD Experience upgrade is now rolling out. This new release updates your SHIELD with the latest version of Android “P”, along with a collection of great enhancements. Check out our release notes to see new and upgraded apps.

https://www.nvidia.com/en-us/shield/software-update/

Newest Enhancements:
System
Updates "Display and Sounds" advanced setting into two easier to navigate menus
Adds ability to access all apps view while "NVIDIA Share" is enabled (long press home while Share is active)
Increases volume dynamic range for USB and Bluetooth connected headsets
Adds "Disconnect Bluetooth accessories" option to quick settings
Adds fan mode options (Cool/Quiet) in Settings > System
Adds option to turn off USB power when SHIELD enters sleep mode
Adds IR power control options to customize on/off functionality
Automatically sets fixed volume output when volume control set to IR or HDMI-CEC
Adds rooting feature preventing incorrect images from being flashed to SHIELD
Adds optimization phase to SHIELD Experience upgrade, improving system performance immediately after upgrade is applied

Network
Adds option to connect to 2.4GHz or 5GHz Wi-Fi network when SSID name is shared (Settings > Network & Internet > Wi-Fi Band)

Video/Display
Adds option to match content color space (Settings > Display & Sound > Advanced display settings). Feature formerly in developer options
Adds additional refresh rates for 720p resolutions for apps supporting refresh rate switching
Adds option to set display to current “safe mode” setting when restarting in safe mode
Adds support for all display supported resolutions in “Custom display modes”

SHIELD TV app
Improves pairing with Bluetooth assisted discovery
Improved latency and performance
IP pairing now always available as an option
Adds user feedback feature
Minor updates to UI

Bug Fixes:
System
Fixes bug where focus snaps to top after pressing "back" button
Resolves issue where network debugging UI was incorrectly reporting status
Fixes issue where HDMI-CEC would wake SHIELD even if disabled
Resolves channel detection issues with Hauppauge USB tuners
Resolves issue where networking debugging status in developer settings was reporting incorrect info
Fixes rare occurrences of USB drives being ejected.

Audio
Fixes bug where volume would not be restored when using Google Assistant and CEC volume is enabled

Network
Resolves low bandwidth issue when streaming from high latency network
Improves Wi-Fi disconnect issues that require restart to recover.
Resolves unstable network issues when not connected directly to router

Video/Display
Resolves Rec. 709 color space issue when undefined by content.
Resolves issue where 4K YouTube videos always play at Rec. 2020 color space
Fixed bug where cropped HDR content would not enable HDR playback in Emby

Accessories
Fixes bug where SHIELD remote with IR blaster may not work after firmware upgrade
Fixes issue where SHIELD Controller 2015 would not pair after factory reset
Resolves Netflix playback issues when some Bose headphones are paired to SHIELD

Known Issues
"OK Google" hotword detection may not function immediately after pairing SHIELD Controller (reboot SHIELD to resolve issue)
SHIELD Pro: Display may go blank during accessory pairing after factory reset
Blank screen observed when connecting RII Mini X1 keyboard USB receiver
Rare occurrence where private listening does not enable when inserting headphones in SHIELD remote 2015
Deze upgrade zojuist geïnstalleerd maar wat een drama hier... Shield bevriest halve tijd wanneer ik door menu’s wil klikken. Bij settings maar ook bij Plex.

Herstarten na update biedt geen soelaas. Mis ik de gouden tip? Alweer spijt dat ik update gedaan heb :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Ik vroeg eerder in dit topic hoe het komt dat ik bij een SMB share errors krijg.
Dat blijkt dus omdat er alleen toegang is met schrijven in \\SHIELD\Drive\NVIDIA_SHIELD

Is hier een workaround voor zodat ik andere directory's ook kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ook als je een nieuwe map aanmaakt met een file explorer op de shield? Ik heb met mijn externe schijf aan de shield geen last van. Ik gebruik overigens wel nfs een zijn geshared via de shield instellingen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

JB schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:51:
[...]

Deze upgrade zojuist geïnstalleerd maar wat een drama hier... Shield bevriest halve tijd wanneer ik door menu’s wil klikken. Bij settings maar ook bij Plex.

Herstarten na update biedt geen soelaas. Mis ik de gouden tip? Alweer spijt dat ik update gedaan heb :/
Ik heb uiteindelijk een factory reset uitgevoerd. Daarna was alles stabiel. Niet het antwoord misschien dat je wilt, maar het werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
renzo4000 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:36:
Ook als je een nieuwe map aanmaakt met een file explorer op de shield? Ik heb met mijn externe schijf aan de shield geen last van. Ik gebruik overigens wel nfs een zijn geshared via de shield instellingen.
Klinkt logisch wat je zegt, maar als ik met Xplore een dir aanmaak, en dan via
de verkenner de smb share benader. Dan zie ik de map, maar kan ik er geen
mappen/files in zetten. Enkel in de NVIDIA_SHIELD map dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Judaz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:10:
[...]

Ik heb uiteindelijk een factory reset uitgevoerd. Daarna was alles stabiel. Niet het antwoord misschien dat je wilt, maar het werkte voor mij.
Meen je niet. Wat een drama met die updates :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

nero355 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:35:
[...]

Nee : Dat maak JIJ ervan! :P

Hier ging alles zonder enig probleem net als alle voorgaande updates! :Y) 8) :*)
De voorgaande updates gingen ook goed. Alleen vervelend dat ze de hele gui aanpasten maar goed, daar is mee te leven. Ik draai alleen Plex, Netflix en Prime, dus mijn setup kan niet zo exotisch zijn dat het aan mij ligt :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Als je boef maar lief is gaat alles goed :)
JB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:38:
[...]

De voorgaande updates gingen ook goed. Alleen vervelend dat ze de hele gui aanpasten maar goed, daar is mee te leven. Ik draai alleen Plex, Netflix en Prime, dus mijn setup kan niet zo exotisch zijn dat het aan mij ligt :+

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

JB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:22:
[...]

Meen je niet. Wat een drama met die updates :/
Ach het was de eerste keer ruim drie jaar. Hij is al die jaren vrij intensief gebruikt dus een keer opschonen van alle tijdelijke bestanden kon geen kwaad. Instellen was zo gepiept en ik ben al blij dat ik nog steeds echte updates krijg. Heb al redelijk wat major updates gehad zonder enig probleem. Nu werd hij wat trager en liep er af en toe een appje vast dat na een factory reset geen probleem meer was. Ik zou het geen drama noemen. Zou hem zo weer kopen.

• Arunia
  • Nu online
@JB Ik zie nu je post pas, en ook ik heb dat freezen tijdens browsen op de shield en ook door Plex. Dat is balen. Heb er zelf ook weinig op draaien behalve Plex, Steam Link, Disney+, YouTube en Geforce now.

Had jij de factory reset al uitgevoerd? Of nog niet? Heeft dat bij een ja wat opgeleverd?

• JB

JB

Cédric roelt!

Arunia schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:15:
@JB Ik zie nu je post pas, en ook ik heb dat freezen tijdens browsen op de shield en ook door Plex. Dat is balen. Heb er zelf ook weinig op draaien behalve Plex, Steam Link, Disney+, YouTube en Geforce now.

Had jij de factory reset al uitgevoerd? Of nog niet? Heeft dat bij een ja wat opgeleverd?
Nee nog niet. Eerst tijd vinden om me er genoeg aan te ergeren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JB Precies dat. Wellicht als ik er de mogelijkheid voor vind ga ik hem wel even resetten. Denk dat dat via de instellingen gaat als ik het goed heb gezien.
Mocht het gelukt zijn, laat ik het nog weten.

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
Zij er meer mensen waarbij de Kijk app niet werkt. Als ik deze start krijg ik alleen gedeeltelijk het android robotje te zien. Ik heb al geprobeert met herinstalleren. De kijkapp werkt wel op mijn Android tv.
Pagina: 1 ... 52 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.