“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ik denk dat voor nu handmatig de beste optie is wat ik zo opmaak uit de forum reacties op de nieuwe software.Mr. Freeze schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:35:
[...]
Voor mij nu beetje onduidelijk, kan ik de Shield nu wel op auto colourspace switching laten staan bij gebruik Kodi/MrMC of toch maar handmatig op 2020 zetten?
Ik heb er ook last van welke versie apk heb je ik heb net de laatste 1.7.1 geïnstaleerd maar mooi geen playlistplayr2014 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 23:38:
Sinds 8.0 update werkt smart iptv helaas niet meer. Blijf een melding krijgen : no playlist is uploaded.
The issue with SHIELD Software Experience Upgrade 8.0 is known and will be fixed as soon as possible.
The updated app version is already submitted to Google Play for review.
Do NOT update to SHIELD Software Experience Upgrade 8.0 to avoid issues with the app!

Update : Het werkt weer !!
[ Voor 29% gewijzigd door Mister_T op 01-08-2019 19:50 . Reden: werkt weer ]
Kan ik via een externe hdd met atmos bestanden deze doorsturen naar mijn reciever?
Via me samsung smart tv kan dit namelijk niet en via de pc is zo een heel gedoe(kabel van 7meter)
Alvast bedankt
Als de SHIELD rechtstreeks is aangesloten op de receiver kan dat. Sluit je de SHIELD aan op de TV en dan via de TV naar de receiver kan dat niet.Xander.M schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:02:
Hallo ! Ik heb een vraagje over de shield en kan het niet zo 1 2 3 vinden via google.
Kan ik via een externe hdd met atmos bestanden deze doorsturen naar mijn reciever?
Via me samsung smart tv kan dit namelijk niet en via de pc is zo een heel gedoe(kabel van 7meter)
Alvast bedankt
Ah super,bedankt!RobertMe schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:03:
[...]
Als de SHIELD rechtstreeks is aangesloten op de receiver kan dat. Sluit je de SHIELD aan op de TV en dan via de TV naar de receiver kan dat niet.
Dan toch maar eentje aanschaffen in de toekomst
Tevens val me op dat in Custom Display mode (instellingen) ik het Set to recommended wel kan uizetten maar als je terugkeert in dat menu, het gewoon weer aan staat. Misschien heeft dat ermee te maken?
Iemand meer met dit ‘probleem’?
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Waarom Share je die bestanden niet gewoon via je NetwerkXander.M schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:02:
Hallo ! Ik heb een vraagje over de shield en kan het niet zo 1 2 3 vinden via google.
Klooien met USB apparaten om wat films/series te kijken vind ik echt een stap terug in de tijd en dan een jaar of 25 of zo toen nog heel weinig mensen überhaupt een thuisnetwerk hadden...

Is dat dan ooit zo geweestJoeZuCK schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:49:
Iemand opgevallen dat de achtergrond niet meer de kleur aanneemt van de apps / programma's waar je doorheen scrollt? Is nu gewoon zwart. Moet ik ergens een instelling aanzetten?
Bij mij altijd mooi zwart geweest
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[...]
Waarom Share je die bestanden niet gewoon via je Netwerk
Klooien met USB apparaten om wat films/series te kijken vind ik echt een stap terug in de tijd en dan een jaar of 25 of zo toen nog heel weinig mensen überhaupt een thuisnetwerk hadden...

[...]
4k hdr bestanden via thuis netwerk is nooit een succes geweest hier.(flinke haperingen)
[ Voor 23% gewijzigd door Xander.M op 02-08-2019 18:18 ]
Of je nu de video afspeelt via een HDD of netwerk maakt natuurlijk niet uit voor of Atmos wel of niet werkt.Xander.M schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:13:
[quote]nero355 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:21:
[...]
Waarom Share je die bestanden niet gewoon via je Netwerk
[...]
Omdat via die route ik geen atmos geluid krijg op mijn reciever en ik heb geen 'fancy' audio setup gekocht voor standaard dolby. De eenige optie die ik heb is dat ik mijn pc direct aan sluit op de reciever. De shield is zover ik weet de goedkoopste manier om dit wel voor elkaar te krijgen.
4k hdr bestanden via thuis netwerk is ook nooit een succes geweest hier.(flinke haperingen)
Ja, een volledige blu-ray rip heeft een flinke bitrate. Maar dan praat je nog steeds maar over pieken van rond de 100Mbit/s. En dat zou voor een hedendaags netwerk toch geen probleem mogen zijn. Uiteraard wel even een draadje insteken. Maar als je een 4K + Atmos geschikte setup hebt is dat kabeltje het probleem ook niet.
Ja alles gaat gewoon via ethernet maar is tot nu toe altijd drama geweest.RobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:18:
[...]
Of je nu de video afspeelt via een HDD of netwerk maakt natuurlijk niet uit voor of Atmos wel of niet werkt.
Ja, een volledige blu-ray rip heeft een flinke bitrate. Maar dan praat je nog steeds maar over pieken van rond de 100Mbit/s. En dat zou voor een hedendaags netwerk toch geen probleem mogen zijn. Uiteraard wel even een draadje insteken. Maar als je een 4K + Atmos geschikte setup hebt is dat kabeltje het probleem ook niet.
Gezien ik toch zat externe hdd's heb is dit lekker makkelijk
Vraag is dan wel of die externe HDD wel de snelheid haalt. Ik heb eigenlijk geen idee welke USB poorten op de SHIELD zitten en wat de maximale snelheden daarvan zijn.Xander.M schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:20:
[...]
Ja alles gaat gewoon via ethernet maar is tot nu toe altijd drama geweest.
Mijn eerdere reactie, van gisteren, was dan ook meer in de zin van 'Atmos werkt'. Of je ook een video met flinke bitrate via externe HDD kunt afspelen weet ik niet. Want ik stream vanaf NAS.
Dat moet toch makkelijk kunnen?Xander.M schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:20:
[...]
Ja alles gaat gewoon via ethernet maar is tot nu toe altijd drama geweest.
Of over de NAS. Die van mij wil ook nog wel eens moeilijk doen bij tegelijk downloaden en streamen. HDD waarschijnlijk te traag, zet ik download stop of een maximale snelheid erop loopt het weer goed.new_guy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:24:
Dat zegt dan meer over je netwerk waarschijnlijk.
Ja oke, tegelijk downloaden en streamen kan wel een probleem zijnRobertMe schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:27:
[...]
Of over de NAS. Die van mij wil ook nog wel eens moeilijk doen bij tegelijk downloaden en streamen. HDD waarschijnlijk te traag, zet ik download stop of een maximale snelheid erop loopt het weer goed.
Waarschijnlijknew_guy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:24:
Dat zegt dan meer over je netwerk waarschijnlijk.
Hier juist het issue dat er geen server wordt gevonden, ik heb een leeg scherm. Zie ook nergens de optie om een server toe te voegen.HEY_DUDE schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 19:54:
Plex is ook gefixt! Geen 30-60s delay na het starten van een film vanaf NAS. Top!
In de Android app op m'n telefoon werkt Plex wel.
Heb al gegevens van de app gewist en opnieuw aangemeld, maar dat hielp niet.
Paar dagen verder het het is nog niet gefixt. Iemand een tip waar ik deze deze bug kan melden? Kan er online eigenlijk niets over vinden...westergas schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:26:
Zowel de Nvidia Shield als de Android remote app doen het niet meer in Kodi sinds de laatste update. Was de vorige keer ook zo dus zal wel snel gefixt worden.
Wat bedoel je precies dat de Nvidia Shield niet meer werkt IN Kodi?westergas schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:18:
[...]
Paar dagen verder het het is nog niet gefixt. Iemand een tip waar ik deze deze bug kan melden? Kan er online eigenlijk niets over vinden...
Staat er niet helemaal handig idd. Ik bedoel de Shield remote (app)Buzzie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:28:
[...]
Wat bedoel je precies dat de Nvidia Shield niet meer werkt IN Kodi?
Zat hier al te kijken maar ik zie niemand anders die hier last van heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door westergas op 07-08-2019 13:25 ]
Zal kijken of ik vanavond tijd hem om dat eens te testen.westergas schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:23:
[...]
Staat er niet helemaal handig idd. Ik bedoel de Shield remote (app)
Ik gebruik die remote totaal niet namelijk.
De app hé, niet de hardware remoteBuzzie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:25:
[...]
Zal kijken of ik vanavond tijd hem om dat eens te testen.
Ik gebruik die remote totaal niet namelijk.
Die gebruik ik ook niet
Maar zal kijken of ik vanavond tijd heb om die te testen
Nu heb ik al wel gehoord dat Nvidia aan een nieuwe Shield (misschien zelfs 2) aan het werken is, maar er is volgens mij nog niet veel bekend over wanneer deze beschikbaar komt.
Zou het beter zijn om nog te wachten tot deze nieuwe Shield beschikbaar komt, in de hoop dat de 2015/2017 versies goedkoper worden, of dat mensen hun oude Shield gaan verkopen om de nieuwe te kopen, of zal dat wachten niet veel nut hebben?
Er is geen reden om de 'oude' te verkopen, gezien deze nog volop ondersteuning krijgt en alle moderne formaten kan verwerken. De 'nieuwe' versie heeft naar verwachting dezelfde chip, maar dan een revisie.Yusunoha schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:00:
Ik zit nu zelf toch ook wel naar een Shield te kijken, maar ze zijn nog best prijzig. Het zijn blijkbaar verdomd goede apparaten, want tweedehands zijn ze ook haast niet te vinden.
Nu heb ik al wel gehoord dat Nvidia aan een nieuwe Shield (misschien zelfs 2) aan het werken is, maar er is volgens mij nog niet veel bekend over wanneer deze beschikbaar komt.
Zou het beter zijn om nog te wachten tot deze nieuwe Shield beschikbaar komt, in de hoop dat de 2015/2017 versies goedkoper worden, of dat mensen hun oude Shield gaan verkopen om de nieuwe te kopen, of zal dat wachten niet veel nut hebben?
Wacht gewoon op een moment dat het ding in de aanbieding is, als je kan wachten.
Ik zou er niet op wachten maar dat is persoonlijk.....ik wilde dat zelf ook tot mijn Nuc het begaf dus heb hem toch maar gehaald.....geen seconde spijt van gehad.Yusunoha schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:00:
Ik zit nu zelf toch ook wel naar een Shield te kijken, maar ze zijn nog best prijzig. Het zijn blijkbaar verdomd goede apparaten, want tweedehands zijn ze ook haast niet te vinden.
Zou hem zo nog een keer kopen als het nodig zou moeten zijn en niet wachten op de nieuwe versie.
Ze zijn met een nieuwe bezig maar release kan wellicht nog een poos duren
De app Android TV voor de Shield werkt gewoon bij mij prima. (deze app koppelt met een nummer welke Shield je geeft en je in moet geven op je telefoon)westergas schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:18:
[...]
Paar dagen verder het het is nog niet gefixt. Iemand een tip waar ik deze deze bug kan melden? Kan er online eigenlijk niets over vinden...
De app Kore de afstandsbediening voor Kodi werkt ook bij mij prima. Het kan zijn dat er een fout komt wanneer je wilt afsluiten in de app. Opnieuw koppelen helpt bij mij.
Nja, daar was ik zelf ook al een beetje bang voor.FunFair schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:02:
[...]
Er is geen reden om de 'oude' te verkopen, gezien deze nog volop ondersteuning krijgt en alle moderne formaten kan verwerken. De 'nieuwe' versie heeft naar verwachting dezelfde chip, maar dan een revisie.
Wacht gewoon op een moment dat het ding in de aanbieding is, als je kan wachten.

Aanbiedingen heb ik nog niet zoveel op gelet, ik heb in ieder geval sinds de Shield in 2015 uit is gekomen niet zoveel aanbiedingen zien langskomen, maar dat kan misschien wel komen omdat ik er ook niet echt naar zocht.

Daar dacht ik zelf ook al een beetje aan. Er is wel informatie over een nieuwe shield versie, maar de hoeveelheid informatie is zo weinig, dat het nog een tijdje lijkt te gaan duren.Buzzie schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:03:
[...]
Ik zou er niet op wachten maar dat is persoonlijk.....ik wilde dat zelf ook tot mijn Nuc het begaf dus heb hem toch maar gehaald.....geen seconde spijt van gehad.
Zou hem zo nog een keer kopen als het nodig zou moeten zijn en niet wachten op de nieuwe versie.
Ze zijn met een nieuwe bezig maar release kan wellicht nog een poos duren

Ik zie ze anders regelmatig langskomen op mp, tweakers, en 2e kans op amazon en coolblue. Om maar wat te noemen.Yusunoha schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:32:
[...]
Nja, daar was ik zelf ook al een beetje bang voor.De Shields zijn zowat nergens tweedehands te krijgen, dus dat laat wel zien dat ze nog veel warde hebben
Zelf heb ik een 2e kans van Amazon.de, blij mee
Lijkt erop dat je hem nu gewoon uit de play store kan trekken:vinom schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 20:12:
Oh man, wat ben ik blij met deze APK voor mijn Shield:
(auto) Refresh Rate tool
https://forums.geforce.co...k-auto-refresh-rate-tool/
Ik kijk Netflix via mijn Shield op mijn OLED tv en erger mij dus altijd groen en geel dat veel films en series opgenomen zijn in een andere framerate 23,96/24/25, etc. En Netflix doet niet aan auto framerate switching, dus elke keer als ik iets wil kijken moet ik de Hertz goed zetten omdat ik anders zie dat het beeld niet vloeiend loopt. Je moet hier best wel gevoelig voor zijn wil je het zien, maar ik zie het. Deze apk doet dat dus onderwater, zonder interactie. Nooit meer gekloot
https://play.google.com/s...obi.bytearray.refreshrate
Ik ga het nu meteen even proberen.
Untappd: Kapitein_Merijn
In principe handig, maar kan m niet vinden als ik zoek op "refresh rate".Kapitein Merijn schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:27:
[...]
Lijkt erop dat je hem nu gewoon uit de play store kan trekken:
https://play.google.com/s...obi.bytearray.refreshrate
Ik ga het nu meteen even proberen.
https://www.nvidia.com/en...k-auto-refresh-rate-tool/INSTALLATION
Requires SHIELD Experience Upgrade 8.0 (Android P) - Install from google play (https://play.google.com/s...obi.bytearray.refreshrate)
NOTICE: If you had previous sideloaded version, uninstall it and 'Revoke USB debugging authorizations' (see FAQ below)
- Enable 'Apps > Special app access > Display over other apps > Refresh Rate'
- Enable 'Device Preferences > Accessibility > Refresh Rate'
- Enable 'Device Preferences > Developer Options > Network debugging'
- Set 'Device Preferences > Developer Options > Logger buffer sizes' to '16M per log buffer'
Edit:
Even een stukje Casa de Papel en Undercover gekeken....
Dit had gewoon standaard in de software moeten zitten, wat een verschil.
[ Voor 14% gewijzigd door Kapitein Merijn op 07-08-2019 20:57 ]
Ik heb hem eerder dit jaar tijdens de 20 jaar MediaMarkt, 20% korting week, voor €167 incl controller gekocht.Yusunoha schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:32:
Aanbiedingen heb ik nog niet zoveel op gelet, ik heb in ieder geval sinds de Shield in 2015 uit is gekomen niet zoveel aanbiedingen zien langskomen, maar dat kan misschien wel komen omdat ik er ook niet echt naar zocht.
De MM heeft volgens mij ook ieder jaar de 21% BTW weg ermee aktie.
Black Friday aanbieding was erg leuk bij Amazon.fr : € 150 voor de Remote + Gamepad versieYusunoha schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 17:32:
Uiteindelijk € 162 betaald geloof ik!
Dat is inderdaad de beste prijs zo'n beetje!renem schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:49:
Ik heb hem eerder dit jaar tijdens de 20 jaar MediaMarkt, 20% korting week, voor €167 incl controller gekocht.
Niet meer helaas...De MM heeft volgens mij ook ieder jaar de 21% BTW weg ermee aktie.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kijk, dat is nog wel even het wachten waard.nero355 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:42:
[...]
Black Friday aanbieding was erg leuk bij Amazon.fr : € 150 voor de Remote + Gamepad versie
Uiteindelijk € 162 betaald geloof ik!
Bedankt voor het proberen!JantjeKoud schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:28:
[...]
De app Android TV voor de Shield werkt gewoon bij mij prima. (deze app koppelt met een nummer welke Shield je geeft en je in moet geven op je telefoon)
De app Kore de afstandsbediening voor Kodi werkt ook bij mij prima. Het kan zijn dat er een fout komt wanneer je wilt afsluiten in de app. Opnieuw koppelen helpt bij mij.
"Android remote" werkt ook wel in Kodi alleen kan je tijdens playback alleen pauzeren en geen opties (ondertitels, geluidsspoor enz) selecteren. Dat kon wel met "Shield TV" maar die doet het alleen nog maar met het aanraakscherm en niet met de knoppen.
Heb hier bij de vorige update van de Shield ook al last van gehad. Ik gok dat ik een van de weinigen ben die de apps gebruikt ipv een dedicated remote want er is gewoon niets over te vinden.
Ik koop ook wel zo'n Ali expres ding
Daar zit alle functionaliteiten voor kodi in.
En de android tv app werkt ook prima.
Vond de nvidia shield app niet heel veel toevoegen en onstabieler eigenlijk.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Op een Intel NUC met de CIR poort vooraan is het veel simpeler : MCE Remote (€ 10 op eBay of zo...) erbij en gaan met die banaan!
Of een simpelere Harmony zoals de 650 en 665
Ik weet niet of je de app "Kore" al eens geïnstalleerd hebt, maar daar kun je alles mee wat je ook met een AB kan. ??? Hoewel ik ook een AB van Ali heb. Tip: neem GEEN Bluetooth, deze moest ik elke keer weer opnieuw pairen.westergas schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:29:
[...]
Bedankt voor het proberen!
"Android remote" werkt ook wel in Kodi alleen kan je tijdens playback alleen pauzeren en geen opties (ondertitels, geluidsspoor enz) selecteren. Dat kon wel met "Shield TV" maar die doet het alleen nog maar met het aanraakscherm en niet met de knoppen.
Heb hier bij de vorige update van de Shield ook al last van gehad. Ik gok dat ik een van de weinigen ben die de apps gebruikt ipv een dedicated remote want er is gewoon niets over te vinden.
Ik koop ook wel zo'n Ali expres dingIemand een tip voor een fijne remote? Liefst oplaadbaar, geen zin in gehannes met batterijen.
Weet je dat zekerJantjeKoud schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:49:
Hoewel ik ook een AB van Ali heb. Tip: neem GEEN Bluetooth, deze moest ik elke keer weer opnieuw pairen.
Ik heb ook zo'n 3rd party remote gekocht en ik hoef alleen maar heel effe de pairing keycombo in te drukken en hij doet het meteen!
Holy cow! Dit werkt fantastisch. Beetje gepruts om in te stellen, maar 24p Netflix met auto refresh switch woohoo. Volgens mij is de shield hiermee de eerste.Kapitein Merijn schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 20:45:
Ff verder scrollen, ik zag hem eerst ook niet. Staat behoorlijk ver naar rechts.
[...]
https://www.nvidia.com/en...k-auto-refresh-rate-tool/
Edit:
Even een stukje Casa de Papel en Undercover gekeken....![]()
Dit had gewoon standaard in de software moeten zitten, wat een verschil.
Nederlandse series gaan netjes naar 25Hz. Awesome
Nou dit bedoel ik toch ook. Nu druk ik op het ronde knopje en de Shield en TV gaan aan. Wanneer je eerst moet pairen zul je toch eerst de Shield aan moeten krijgen anders werkt dat niet.nero355 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:49:
[...]
Weet je dat zeker
Ik heb ook zo'n 3rd party remote gekocht en ik hoef alleen maar heel effe de pairing keycombo in te drukken en hij doet het meteen!
Nee, want je maakt de remote wakker en die maakt dan meteen contact met de Bluetooth module van de Shield TV die altijd zichtbaar is!JantjeKoud schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:44:
Nou dit bedoel ik toch ook. Nu druk ik op het ronde knopje en de Shield en TV gaan aan. Wanneer je eerst moet pairen zul je toch eerst de Shield aan moeten krijgen anders werkt dat niet.
Ik heb het ervoor over, want de Shield TV Remote vind ik maar een onding eerlijk gezegd...
Moet alleen nog even prutsen met Amazon Prime kwam ik achter. Als ik The Grand Tour wil kijken schakelt hij in het begin even naar 720p en krijg ik een foutmelding dat er iets met de HDMI kabel is.HEY_DUDE schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:40:
[...]
Holy cow! Dit werkt fantastisch. Beetje gepruts om in te stellen, maar 24p Netflix met auto refresh switch woohoo. Volgens mij is de shield hiermee de eerste.
Nederlandse series gaan netjes naar 25Hz. Awesome![]()
23.97p krijg ik bij Netflix, ook al heb ik die uitgevinkt van de whitelist. 25p gaat wel goed met de Nederlandse seriesHEY_DUDE schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:40:
[...]
Holy cow! Dit werkt fantastisch. Beetje gepruts om in te stellen, maar 24p Netflix met auto refresh switch woohoo. Volgens mij is de shield hiermee de eerste.
Nederlandse series gaan netjes naar 25Hz. Awesome![]()
23.97.. = 24p.Dat is precies wat je wil. Om een of andere reden is 24p net geen 24Hz.Arjantje72 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:19:
[...]
23.97p krijg ik bij Netflix, ook al heb ik die uitgevinkt van de whitelist. 25p gaat wel goed met de Nederlandse series
DuidelijkHEY_DUDE schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 01:51:
[...]
23.97.. = 24p.Dat is precies wat je wil. Om een of andere reden is 24p net geen 24Hz.
De Apple TV heeft deze functie al enige tijd ingebouwd zitten, sinds tvOS 11.3 ofzo. Dezelfde update waar ze helaas ook audio bitstream out hebben gekilledHEY_DUDE schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:40:
[...]
XBL gamertag StayingPow3r
Werkt uitstekend op de Shield.
Eenvoudig schakelen tussen Shield (bluetooth kanaal) of PC (2xWiFi kanaal) met F toetsen.
Alle functies voor game control, muis en tekst invoer.
Enige wat mist is voice control.
Mag ook wel voor dat geld... DAMN!PCan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:23:
pricewatch: Corsair K83 Wireless Entertainment (US)
Mijn Logitech diNovo Mini (EOL model) was € 40 of zo tweedehands!
Zie net dat ik blijkbaar een Geforce NOW tag erbij heb op GoT : Die gebruik ik niet eens!

[ Voor 12% gewijzigd door nero355 op 10-08-2019 15:16 ]
sjezus die prijsPCan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 13:23:
pricewatch: Corsair K83 Wireless Entertainment (US)
Eenvoudig schakelen tussen Shield (bluetooth kanaal) of PC (2xWiFi kanaal) met F toetsen.
Alle functies voor game control, muis en tekst invoer.
Enige wat mist is voice control.

Er zit zo'n mooie Search bovenaan dit Topic : Gebruik die eens!mark777 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:00:
GeForce NOW beta. Iemand die dit hier heeft? Klinkt wel interesant en het is gratis voor zover ik het kan zien

Wie weet vind je wat ervaringen
https://nl.aliexpress.com...1602_8,searchweb201603_52westergas schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:29:
[...]
Bedankt voor het proberen!
Ik koop ook wel zo'n Ali expres dingIemand een tip voor een fijne remote? Liefst oplaadbaar, geen zin in gehannes met batterijen.
En dan die met mic zonder gyro
Ben ik nu verplicht om een bluetooth keyboard aan te schaffen enkel en alleen opdat ik zou ik kunnen aanloggen op Steam of is er toch een andere manier die ik over het hoofd zie ?
De start knop even langer vasthouden, vervolgens kun met Y het toetsenbord oproepen.jos707 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:34:
Ik probeer mij aan te loggen met de Steam app on de Shield maar bij het ingeven van gebruiker/paswoord lijkt er geen mogelijkheid om het onscreen keyboard tevoorschijn te halen.
Ben ik nu verplicht om een bluetooth keyboard aan te schaffen enkel en alleen opdat ik zou ik kunnen aanloggen op Steam of is er toch een andere manier die ik over het hoofd zie ?
Als het eenmalig is kun je ook een normaal USB toetsenbord aansluiten. Overigens kan dat ook als het niet eenmalig is, maar wat onhandig als je elke keer toetsenbord tussen PC en SHIELD moet wisselenjos707 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:34:
Ik probeer mij aan te loggen met de Steam app on de Shield maar bij het ingeven van gebruiker/paswoord lijkt er geen mogelijkheid om het onscreen keyboard tevoorschijn te halen.
Zou wel jammer zijn als ik telkens ik een textboxje moet invullen achteraan de tv-kast moet induiken om een usb-toetsenbord aan te sluiten.RobertMe schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:54:
[...]
Als het eenmalig is kun je ook een normaal USB toetsenbord aansluiten. Overigens kan dat ook als het niet eenmalig is, maar wat onhandig als je elke keer toetsenbord tussen PC en SHIELD moet wisselen
Ik zal later vandaag eerst de tip van @Exocet uitproberen, zou ik ideaal zijn mocht ik dit gewoon met een virtueel toestenbord kunnen.
Ik gebruik trouwens ook de aliexpress remote van hierboven, werkt imo veel fijner dan de originele remote van de Shield.
probeer wat recente info te krijgen omdat het Beta is. Zijn interesante tijden nu met al de streaming dienstennero355 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 23:43:
[...]
Er zit zo'n mooie Search bovenaan dit Topic : Gebruik die eens!
Wie weet vind je wat ervaringen
Voorheen kon ik naar een app bladeren en door de ronde knop te klikken deze starten. Nu krijg ik eerst een popup menu, wat ik voorheen alleen kreeg bij een long-press.
Dit gedrag vertoont hij sinds ik de remote uit m'n handen liet vallen en met mijn geweldige reactievermogen weer wist te vangen voordat hij de grond raakte

Maar hoe krijg ik dit weer terug naar de normale "1x klikken = starten" modus????. Komt iemand dit bekend voor?
Zoiets : https://www.reddit.com/r/...roller_always_long_press/dixet schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:50:
Maar hoe krijg ik dit weer terug naar de normale "1x klikken = starten" modus????. Komt iemand dit bekend voor?
Verwijderd
Wat @nero355 bedoelt is dat je recente ervaringen op een efficiënte manier kunt lezen door de search te gebruiken.mark777 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:47:
[...]
probeer wat recente info te krijgen omdat het Beta is. Zijn interesante tijden nu met al de streaming diensten
Maar waarover wil je info? Wat vind je interessant aan streaming en dan specifiek geforce now?
vind interesant om te weten hoe het zit met lag en of het stabiel is nu. Het is nog steeds beta dus vraag me af in hoeverre het bruikbaar is. Wanneer komt de definitieve versie als die er al komt en hoeveel gaat dat kosten? Kan ik niks over vinden op googleVerwijderd schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:08:
[...]
Wat @nero355 bedoelt is dat je recente ervaringen op een efficiënte manier kunt lezen door de search te gebruiken.
Maar waarover wil je info? Wat vind je interessant aan streaming en dan specifiek geforce now?
Verwijderd
Ik overweeg een Nvidia Shield Pro, ik meestal wat lichte games, zoals bijvoorbeeld Minecraft, Stardew Valley of de eerdere (lees oude) Final Fantasy titels. Werkt dit allemaal ok ? Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om er 2 Shield Controllers op aan te sluiten ?
Werkt dit ook met andere apps (plex oid)Kapitein Merijn schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:18:
[...]
Moet alleen nog even prutsen met Amazon Prime kwam ik achter. Als ik The Grand Tour wil kijken schakelt hij in het begin even naar 720p en krijg ik een foutmelding dat er iets met de HDMI kabel is.
Zijn er nog gebruikers van de gehackte Slowaakse app voor ziggo/horizon Go? Bij
Mij lukt het niet meer om in te loggen.
Oke en de add-ons voor filmsI-King schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:27:
Plex heeft die frame rate switch ingebakken.
Zo'n app is leuk, maar denk effe ook aan de volgende dingen :HEY_DUDE schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:02:
Probeerde Ziggo Go te casten naar mijn SHIELD. Refresh gaat naar 50 Hz maar beeld schokt aan alle kanten helaas.
- Eventuele "beeldverbeteraars" van je TV die de boel verpesten.
- De resoluties en het aantal Hz die je TV aan kan en vooral of alles ook tijdens de HDMI handshake tussen je Shield TV en de TV alles goed wordt overgedragen!
Geef desnoods de Shield TV effe een reboot als die lang in standby heeft gestaan, want volgens mij is het een en ander aan bugs nog steeds niet gefixt omtrent het hele HDMI handshake verhaal, omdat nVidia de Bootloader niet mag aanpassen
Het muisveld werkt gewoon in Kodi maar de pijtjes toetsen in de app doen niks in Kodi, echter de OK knop in het midden functioneert wel.
Ik wist niet eens dat die er was!Mr. R. schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:46:
Hebben jullie ook dat de Nvidia app op je smartphone in Kodi gedeeltelijk niet meer werkt?
Het muisveld werkt gewoon in Kodi maar de pijtjes toetsen in de app doen niks in Kodi, echter de OK knop in het midden functioneert wel.
Als je graag met je smartphone Kodi wil bedienen dan kan je beter Yatse gebruiken, want ik geloof dat de meesten dat helemaal geweldig vinden
Ik ben meer een voorstander van zoiets als afstandsbediening : pricewatch: Logitech Harmony Elite
Dat is ook gelijk de enige Logitech Harmony Remote die met de Shield TV compatible is, tenzij je een oud model met een infrarood oogje hebt dan kan je deze proberen : pricewatch: Logitech Harmony 650
Of deze : pricewatch: Logitech Harmony 665
Succes!
Deze pricewatch: Logitech Harmony Companion werkt ooknero355 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
Ik wist niet eens dat die er was!
Als je graag met je smartphone Kodi wil bedienen dan kan je beter Yatse gebruiken, want ik geloof dat de meesten dat helemaal geweldig vinden
Ik ben meer een voorstander van zoiets als afstandsbediening : pricewatch: Logitech Harmony Elite
Dat is ook gelijk de enige Logitech Harmony Remote die met de Shield TV compatible is, tenzij je een oud model met een infrarood oogje hebt dan kan je deze proberen : pricewatch: Logitech Harmony 650
Succes!
Ja, ik. Werkt goed!Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:34:
iemand al een keer de 500gb hdd vervangen voor een ssd, ben benieuwd of dat werkt
Beeldverbeteraars staan allemaal waar ze op moeten staan (=uitnero355 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:26:
[...]
Zo'n app is leuk, maar denk effe ook aan de volgende dingen :
- Eventuele "beeldverbeteraars" van je TV die de boel verpesten.
- De resoluties en het aantal Hz die je TV aan kan en vooral of alles ook tijdens de HDMI handshake tussen je Shield TV en de TV alles goed wordt overgedragen!
Geef desnoods de Shield TV effe een reboot als die lang in standby heeft gestaan, want volgens mij is het een en ander aan bugs nog steeds niet gefixt omtrent het hele HDMI handshake verhaal, omdat nVidia de Bootloader niet mag aanpassen
Heeft iemand de automatische aanpassing van de refresh rate werkend en zien jullie hetzelfde met 50Hz content via cast? Beeld schokt aan alle kanten bij mij en is verre van smooth. Vrijwel alle Nederlandse content is 50Hz wel jammer als dat niet soepel gecast kan worden.
Heeft iemand de Slowaakse App nog werkend op de shield? Of hebben die klantenhaters bij Ziggo dit alweer dicht gezet?
Ja hoor.Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:04:
kan dat ook door een kleinere, bijv 256gb? bedankt
nero355 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
Succes!
App werkt veel beter en makkelijker dan Yatse. Ik had er niks op aan te merken.nero355 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:09:
[...]
Succes!
Werkt hier ook niet meer. Ik doe het weer via de site.HEY_DUDE schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:16:
[...]
Heeft iemand de Slowaakse App nog werkend op de shield? Of hebben die klantenhaters bij Ziggo dit alweer dicht gezet?
Jaaa dat was het. Tasker had toegang tot Accessibility options. Respect voor je google-vaardigheden, deze post had ik niet gevonden
Indien reeds in bezit van een Harmony is dit een aardige oplossing voor de Shield va 2017.peptalk schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:28:
[...]
Deze pricewatch: Logitech Harmony Companion werkt ook
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Waarvoor heb je die nodig? Mijn shield werkt prima via bt met mijn harmony, ik heb niet het idee dat ik wat mis? Of bedoel je voor niet-hub Harmony's?litekraft schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:07:
[...]
Indien reeds in bezit van een Harmony is dit een aardige oplossing voor de Shield va 2017.
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Volgens mij werkt hij bij mij nog gewoon,ik zal vanavond eens kijken.HEY_DUDE schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:16:
[...]
Het lijkt er echter op dat er ook een gewoon werkende APK circuleert:
https://www.totaaltv.nl/n...-op-internet-beschikbaar/
Ik was onvolledig, Logitech Harmony IR-based remote controls.dragon2 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:59:
[...]
Waarvoor heb je die nodig? Mijn shield werkt prima via bt met mijn harmony, ik heb niet het idee dat ik wat mis? Of bedoel je voor niet-hub Harmony's?
*snip* geen omzeilingenKapitein Merijn schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:39:
[...]
Volgens mij werkt hij bij mij nog gewoon,ik zal vanavond eens kijken.
Het lijkt er echter op dat er ook een gewoon werkende APK circuleert:
https://www.totaaltv.nl/n...-op-internet-beschikbaar/
[ Voor 35% gewijzigd door Geronimous op 24-08-2019 16:50 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 24-08-2019 16:20 ]
Ik had hetzelfde zocht me het schrompus, bij komt het door Eset, ik moest inderdaad een vinkje uitzetten bij Toegankelijkheid.dixet schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 08:12:
[...]
Jaaa dat was het. Tasker had toegang tot Accessibility options. Respect voor je google-vaardigheden, deze post had ik niet gevonden!
En tikken of dubbel tikken was play/pause. Als je dat ook nog niet wistPCan schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:01:
Heb ik al tig maanden de Shield om er achter te komen dat er een vollumeregelaar op de ab zit.
#dom
En m.b.t. volume regeling. Als je een versterker met CEC ondersteuning hebt (en aan hebt staan) dan kun je in de SHIELD aanpassen om volume regeling via CEC te doen waarmee die dus volume van de versterker aanpast i.p.v. het output volume van de SHIELD.
Dit topic is gesloten.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.