@Mereco Yep, hier hetzelfde.
@vinom Heb jij nog iets geprobeerd om het werkend te krijgen en zijn er misschien mensen die weten waar het aan ligt. De app heeft in het verleden wel goed gewerkt.
Speelt hier iemand Fortnite?
Gisteren opgestart maar staat 24 uur later nog steeds op "bezig met patchen"....
Gisteren opgestart maar staat 24 uur later nog steeds op "bezig met patchen"....
@vinom er blijkt een nieuwe Kijk app te zijn. Dus geen update van de oude, en deze nieuwe werkt bij mij wel.
Helaas nu ineens wel meer reclames tussendoor😡
Helaas nu ineens wel meer reclames tussendoor😡
Is het nu nog waard om een Shield TV te halen met de eventuele geruchten van de refresh van de Nvidia Shield. Ik zag geruchten dat er in de Google Play Console er een apparaat van Nvidia bij kwam met de codename vergelijkbaar van die van de Shield en die op Android 9.0 draaiden, maar onderhand is Android 9.0 uitgekomen dus had ik het vermoede dat het misschien helemaal niet ging om een nieuwe Shield.
Anders wacht ik natuurlijk net een maandje of 2 langer voor de eventuele refresh.
Overigens nog wel een vraag, ik ben vooral geintereseerd om hem te gebruiken als Plex Media Server, hoeveel clients kan hij handelen ongeveer? Zou hij bijvoorbeeld 2-3 1080p streams kunnen transcoden?
Anders wacht ik natuurlijk net een maandje of 2 langer voor de eventuele refresh.
Overigens nog wel een vraag, ik ben vooral geintereseerd om hem te gebruiken als Plex Media Server, hoeveel clients kan hij handelen ongeveer? Zou hij bijvoorbeeld 2-3 1080p streams kunnen transcoden?
tja geruchten gaan over een nieuwe shield met Stadia ondeersteuning dus misschine is het handig om te wachten.
Als je hem aan je NAS hangt geeft Plex een waardeloze ervaring. Als je een film start is er 30-60s vertraging. Nvidia heeft dit meerdere firmware releases aangegeven als known issue, maar een oplossing is er nog niet. Als er een externe harde schijf aanhangt dan werkt het prima. Ik denk dat 2-3 streams met niet een al te hoge bitrate wel moet lukken.Drvagax schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:03:
Is het nu nog waard om een Shield TV te halen met de eventuele geruchten van de refresh van de Nvidia Shield. Ik zag geruchten dat er in de Google Play Console er een apparaat van Nvidia bij kwam met de codename vergelijkbaar van die van de Shield en die op Android 9.0 draaiden, maar onderhand is Android 9.0 uitgekomen dus had ik het vermoede dat het misschien helemaal niet ging om een nieuwe Shield.
En daarom gebruik ik dus Kodi die heeft dat probleem niet.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Snap ook niet waarom je dat zou willen, een Shield is een client en als je toch al een NAS hebt staan zou dat de server moeten zijn. Of zeg ik nu iets raars?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
De NAS die ik nu hebt vreet te veel stroom, het is omgebouwd vanuit een oude game PC wat een standaard ATX moederboord is de machine zelf is ook aardig groot. Dat ik de Shield kan combineren als entertainment client (en game streaming vanaf PC) + als een plex server is de redenen waarom het mij aanspreekt, inclusief de prijs van 150 - 200 euro.Sp33dFr34k schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:10:
Snap ook niet waarom je dat zou willen, een Shield is een client en als je toch al een NAS hebt staan zou dat de server moeten zijn. Of zeg ik nu iets raars?
En ik heb kort met Kodi gespeeld maar het is duidelijk niet gemaakt voor externe verbindingen dus die heb ik weer laten vallen, als de Shield dus 2 1080p streams kan transcoden dan past dat precies mijn verwachtingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Vagax op 29-09-2019 21:07 ]
Is de processor in de Shield TV niet een heel stuk krachtiger dan in de gemiddelde NAS? Ik heb b.v. een Synology DS214play NAS en die is veel minder snel als het gaat om transcoderen van video (indien nodig). De NAS is gewoon een fileserver en op de Shield TV draait Plex server of Kodi.Sp33dFr34k schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:10:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Een echte fatsoenlijke Plex Server bouw je met een dikke CPU erin en niet het zielige ARM CPU'tje dat in de Shield TV zit en amper 2,5 Client aan kan geloof ik...Drvagax schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:05:
De NAS die ik nu hebt vreet te veel stroom, het is omgebouwd vanuit een oude game PC wat een standaard ATX moederboord is de machine zelf is ook aardig groot. Dat ik de Shield kan combineren als entertainment client (en game streaming vanaf PC) + als een plex server is de redenen waarom het mij aanspreekt, inclusief de prijs van 150 - 200 euro.

Dus opzich is zo'n oude PC helemaal zo gek nog niet op voorwaarde dat die IDLE zuinig is
Wat je ook doet : Doe het via een VPN !!!En ik heb kort met Kodi gespeeld maar het is duidelijk niet gemaakt voor externe verbindingen dus die heb ik weer laten vallen, als de Shield dus 2 1080p streams kan transcoden dan past dat precies mijn verwachtingen.
En dan maakt het niet meer uit wat de Client is, zolang je een fatsoenlijke File Server hebt!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
@nero355
Kan jij eens duiding geven waarom je plex zo belangrijk vind over vpn.
Plex gebruikt toch al SSL HTTPS en certificaten waardoor er in principe alleen te zien is dat
het plex verkeer is. Hoe je aan de content komt is een ander verhaal.
Kan jij eens duiding geven waarom je plex zo belangrijk vind over vpn.
Plex gebruikt toch al SSL HTTPS en certificaten waardoor er in principe alleen te zien is dat
het plex verkeer is. Hoe je aan de content komt is een ander verhaal.
@ppeterr : Het zekere voor het onzekere nemen en zo!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Daar heb je helemaal gelijk in, het zet mij iig even aan het denken er over.nero355 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:37:
@ppeterr : Het zekere voor het onzekere nemen en zo!
[offtopic}
Vraagje dan hier over, wat is het handigste. Een app op de shield met een vpn app van een provider.
Of een VPN service op de router, met een specifieke poort voor plex van de shield ?
Ik denk het 2e, ik vind het altijd wel lastige materie. Ik heb trouwens wel AIRvpn.
Maar het zou beter zijn om direct een vpn te leggen naar mijn router.
[edit] Ow, dat ging simpel. VPN in men router aan, certificaat aangemaakt. Dat even in een
OpenVPN client geladen. Even nog remote acces uitgezet zodat er alleen lokaal verkeer lijkt te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door ppeterr op 30-09-2019 16:13 ]
Ik, en vele anderen die ik ken, hebben dit probleem niet. Perfecte ervaring hierHEY_DUDE schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:28:
[...]
Als je hem aan je NAS hangt geeft Plex een waardeloze ervaring. Als je een film start is er 30-60s vertraging. Nvidia heeft dit meerdere firmware releases aangegeven als known issue, maar een oplossing is er nog niet. Als er een externe harde schijf aanhangt dan werkt het prima. Ik denk dat 2-3 streams met niet een al te hoge bitrate wel moet lukken.
Damn jouw post had me weer eens aangezet naar het vinden van de oplossing en eindelijk gevonden!!m-buurman schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:33:
[...]
Ik, en vele anderen die ik ken, hebben dit probleem niet. Perfecte ervaring hier
De hint stond diep weggestopt in de release notes van versie 7.2.3 bij known issues:
Opportunistic locking kan inderdaad uitgevinkt worden op mijn Synology NAS. Geen idee wat dat voor impact heeft maar Plex werkt eindelijk een beetje vlotNot a SHIELD bug: Plex takes 30 seconds to start a video on SMB V3 NAS. Workaround for now is configure NAS to SMB V1. (Root cause is opportunistic locking in the NAS, fix is to turn of opportunistic locking to avoid issues with concurrent users/plex accessing the same files multiple times)
Wel vreemd dat je er nooit last van hebt gehad het issue loopt al vele release notes.
Zet je nas eens op SMB1 ipv SMB3. Dat fixte het voor mijHEY_DUDE schreef op zondag 29 september 2019 @ 18:28:
[...]
Als je hem aan je NAS hangt geeft Plex een waardeloze ervaring. Als je een film start is er 30-60s vertraging. Nvidia heeft dit meerdere firmware releases aangegeven als known issue, maar een oplossing is er nog niet. Als er een externe harde schijf aanhangt dan werkt het prima. Ik denk dat 2-3 streams met niet een al te hoge bitrate wel moet lukken.
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
Net geinstalleerd, vervolgens wilde hij niet meer doorstarten. Zwart scherm na android logo.ViNOK16Bit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:23:
SHIELD Experience Update 8.0.1
https://www.nvidia.com/en...ld-experience-update-801/
Oplossing: de usb stick die erin zat voor plex eruit en dan rebooten. Doet het nu weer
Vier posts hierboven heb ik een betere fix neergezetiop schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:35:
[...]
Zet je nas eens op SMB1 ipv SMB3. Dat fixte het voor mij
Thanks. Maar wat een hopeloos forum is dat zeg bij Nvidia qua layout. Ik kan er echt helemaal niks mee!ViNOK16Bit schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:23:
SHIELD Experience Update 8.0.1
https://www.nvidia.com/en...ld-experience-update-801/
This title is for sale, please send me a PM
Klopt, het verbaasde me dat het nog slechter is geworden sinds de laatste keer dat ik daar keek.the-body schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Thanks. Maar wat een hopeloos forum is dat zeg bij Nvidia qua layout. Ik kan er echt helemaal niks mee!
Inderdaad verschrikkelijk. Waarom niet gewoon een forum platform gebruiken dat werkt. Nu bouwen ze het zelf en missen zelfs de meest basale functies.the-body schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Thanks. Maar wat een hopeloos forum is dat zeg bij Nvidia qua layout. Ik kan er echt helemaal niks mee!
Sinds een tijdje lukt het me net meer om Netflix op de juiste manier af te sluiten. Ik moet naar Home om een andere app op te kunnen starten. Herkent iemand dit?
Netflix heeft een afsluit knop in het menu. Maar wel irritant dat back om te sluiten niet werkt zoals bij vrijwel alle andere apps.realphoenikx schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 00:40:
Sinds een tijdje lukt het me net meer om Netflix op de juiste manier af te sluiten. Ik moet naar Home om een andere app op te kunnen starten. Herkent iemand dit?
Ik heb al een tijdje exact hetzelfde en dacht dat het aan mijn harmony remote lag.realphoenikx schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 00:40:
Ik sluit Netflix af via de shield app op android om vervolgens iets anders te kunnen starten.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Waarom zou je netflix afsluiten?
Ik druk gewoon altijd op home (nou ja, eigenlijk de guide knop op mijn harmony hub remote)
als je echt iets wil sluiten, 2x op home drukken en dan kun je applicaties geforceerd sluiten.
Ik druk gewoon altijd op home (nou ja, eigenlijk de guide knop op mijn harmony hub remote)
als je echt iets wil sluiten, 2x op home drukken en dan kun je applicaties geforceerd sluiten.
Dit juist werkt dus niet.Judaz schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:47:
[...]
Netflix heeft een afsluit knop in het menu. Maar wel irritant dat back om te sluiten niet werkt zoals bij vrijwel alle andere apps.
Netflix app verwijderen en opnieuw installeren?
[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 07-10-2019 13:53 ]
Wie kan mij helpen via HUmble Bundle de bundel gekocht, met Crash Bandicoot, Spyro en COD WWII. Echter is WW2 niet te spelen via Steam, terwijl dit wel ondersteunt wordt. Ik krijg de volgende melding
"Starten van spel mislukt (niet genoeg schijfruimte)"
of
"Starten van spel mislukt (onbekende fout)"
of
"Starten van spel mislukt"(inhoud nog steeds versleuteld)"
Wie kan mij helpen, streamen vanaf pc lukt wel, maar is instabiel..soms sluit het spel zomaar af
"Starten van spel mislukt (niet genoeg schijfruimte)"
of
"Starten van spel mislukt (onbekende fout)"
of
"Starten van spel mislukt"(inhoud nog steeds versleuteld)"
Wie kan mij helpen, streamen vanaf pc lukt wel, maar is instabiel..soms sluit het spel zomaar af
Dit juist werkt dus niet.
[/quote]
Onder "instellingen" kun je ook kiezen voor "Netflix afsluiten".
[/quote]
Dat is inderdaad wat niet werkt, ja.B3rtj3666 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:27:
[/quote]
Dat werkt ook bij mij niet de laatste tijd.B3rtj3666 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:27:
[/quote]
Controller voor garantie ingeleverd bij coolblue.
Ben benieuwd
Ben benieuwd
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Mijn power supply maakt de hele tijd een piepend geluid. Lichtjes storend als het stil is in huis.
Even gegoogled en er zijn er blijkbaar veel met dit probleem.
Uitgelegd op de Nvidia livechat en ze hebben al een nieuwe opgestuurd
Krijg helaas net mail, of ik ff alles wil inleveren.Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:44:
Coolblue garantie altijd top geregeld
Gebeld werd beantwoord door minder vriendelijke dame.
Dat alles opgestuurd moest worden
Aangegeven dat ik dat apart vond.
Heb een probleem met controller.
Maar het stond er...
Zeg nog tegen der, het is toch gek als ik een computer koop, en mijn muis gaat kapot dat ik dan mijn hele computer moet inleveren..
Was ze met me eens.
Dus ik vraag waarom dat met shield wel moet...
Was ze niet van gedient.
Ze ging nu aantekening maken dat ik het geen goed idee vond om alles in te leveren, maar vraag me af wat er nu verder gebeurd.
Iemand hier ervaring mee ?
Weinig zin om 3 tot 5 weken zonder shield te zitten.
Is de enige aansturing van mijn tv op het moment
Waarom heb je niet gelijk via nvidia een rma aangemaakt?
Ik had zelfde met mijn remote, terug gestuurd via rma. Kreeg daarna netjes een nieuwe thuis gestuurd.
Shield zelf hoefde helemaal niet terug.
Ik had zelfde met mijn remote, terug gestuurd via rma. Kreeg daarna netjes een nieuwe thuis gestuurd.
kaasszje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:58:
[...]
Krijg helaas net mail, of ik ff alles wil inleveren.
Gebeld werd beantwoord door minder vriendelijke dame.
Dat alles opgestuurd moest worden
Aangegeven dat ik dat apart vond.
Heb een probleem met controller.
Maar het stond er...
Zeg nog tegen der, het is toch gek als ik een computer koop, en mijn muis gaat kapot dat ik dan mijn hele computer moet inleveren..
Was ze met me eens.
Dus ik vraag waarom dat met shield wel moet...
Was ze niet van gedient.
Ze ging nu aantekening maken dat ik het geen goed idee vond om alles in te leveren, maar vraag me af wat er nu verder gebeurd.
Iemand hier ervaring mee ?
Weinig zin om 3 tot 5 weken zonder shield te zitten.
Is de enige aansturing van mijn tv op het moment
Nog 1 jaar en 4 maanden garantie via coolbluediquan2001 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:21:
Waarom heb je niet gelijk via nvidia een rma aangemaakt?
[...]
Leek me dan stuk makkelijker.
Dat was bij ook ,Gekocht bij de MM maar toch via Nvidia gedaan waarom alles terug sturen vond ik .
2 weken geen shield in huis omdat de remote stuk is ,dat gaat toch nergens over
2 weken geen shield in huis omdat de remote stuk is ,dat gaat toch nergens over
kaasszje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:22:
[...]
Nog 1 jaar en 4 maanden garantie via coolblue
Leek me dan stuk makkelijker.
Nee precies.diquan2001 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:27:
Dat was bij ook ,Gekocht bij de MM maar toch via Nvidia gedaan waarom alles terug sturen vond ik .
2 weken geen shield in huis omdat de remote stuk is ,dat gaat toch nergens over![]()
[...]
Als coolblue er bij blijft, kijken of ik de controller terug kan krijgen.
Kan ik hem als nog via rma bij nvidia aanmaken
De mijne was ook nog eens instabiel!gvrsnor schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:33:
Mijn power supply maakt de hele tijd een piepend geluid. Lichtjes storend als het stil is in huis.
Maar inderdaad : Snelle nVidia RMA en gaan met die banaan 3 dagen later!
Nou coolblue heeft spontaan controller terug gestuurd.
Dus maar gelijk contact opgenomen met nvidia zelf.
Verzoek ligt nu bij RMA team, dus neem aan dat ik hem straks naar hun kan opsturen.
Dus maar gelijk contact opgenomen met nvidia zelf.
Verzoek ligt nu bij RMA team, dus neem aan dat ik hem straks naar hun kan opsturen.
Is er iemand die mij kan helpen ben hier helemaal nieuw mee maar mijn remonte en de controller willen niet pairen met de shield tv heb al van alles geprobeerd en heel Google onderzocht maar het wil maar niet lukken
Shield TV al eens een keertje reboot?Ronnie van Veen schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 15:45:
Is er iemand die mij kan helpen ben hier helemaal nieuw mee maar mijn remonte en de controller willen niet pairen met de shield tv heb al van alles geprobeerd en heel Google onderzocht maar het wil maar niet lukken
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat mij ook opvalt in het menu bij instellingen en het onderdeel netwerken dat er geen WiFi bij staat
Hoi @Ronnie van Veen, welkom op Tweakers! We vinden dubbel/trippelposten niet zo fijn, bij voorkeur graag je laatste bericht wijzigen
[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 13-10-2019 22:00 ]
iemand die al meer wat over de lanceer-datum van de shield 2019?
Daar zat ik ook al te wachten. Ik heb idee dat Nvidia het willen verkopen na launch van google Stadia.pitchdown schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:04:
iemand die al meer wat over de lanceer-datum van de shield 2019?
Is ook logisch dat ze daarin willen inspelen.
Krijgen we weer versie met controller? Dezelfde als die van 2017 of totaal iets nieuws?
De nieuwe Shield met Tegra X1+ is volgens Amazon leverbaar op 28 oktober.
Ongeveer 25% sneller en met een andere afstandsbediening.
Ongeveer 25% sneller en met een andere afstandsbediening.
[ Voor 15% gewijzigd door ariekanari op 17-10-2019 17:25 ]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
¨As part of the refresh, the new Shield TV Pro also checks off a few more boxes for content: it now supports Dolby Vision HDR and Dolby Digital Plus surround sound, in addition to Dolby Atmos (which the old Shield TV also supported)."
Zou dit betekenen dat Netflix via de Shield eindelijk in surround te beluisteren valt? Uit de huidige Netflix@shield app komt geen surround namelijk.
Zou dit betekenen dat Netflix via de Shield eindelijk in surround te beluisteren valt? Uit de huidige Netflix@shield app komt geen surround namelijk.
Ik heb wel gewoon 5.1 geluid uit de Netflix app?catchingfire schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:29:
¨As part of the refresh, the new Shield TV Pro also checks off a few more boxes for content: it now supports Dolby Vision HDR and Dolby Digital Plus surround sound, in addition to Dolby Atmos (which the old Shield TV also supported)."
Ik ga van shield->sony lcd->sonos. Kodi krijg ik prima zover dat ik 5.1 heb op de Sonos, de Netflix app stuurt geluid blijkbaar anders door, komt als stereo uit de Sonos.Arjantje72 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:37:
[...]
Ik heb wel gewoon 5.1 geluid uit de Netflix app?
Er zijn blijkbaar oplossingen voor, maar niet echt plug 'n play:
https://forum.xda-develop...hdmi-arc-optical-t3894442
Dat is wel jammer. Shield naar versterker gaat wel goed.catchingfire schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:46:
[...]
Ik ga van shield->sony lcd->sonos. Kodi krijg ik prima zover dat ik 5.1 heb op de Sonos, de Netflix app stuurt geluid blijkbaar anders door, komt als stereo uit de Sonos.
Er zijn blijkbaar oplossingen voor, maar niet echt plug 'n play:
https://forum.xda-develop...hdmi-arc-optical-t3894442
Nu ben ik echter eens aan het kijken en zie ik opeens "advanced audio settings" op m'n shield (is dat nieuw?) waarbij ik wat manual settings kan doen en dolby digital plus kan enablen, nu lijkt 5.1 wél te werken opeensArjantje72 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:52:
Dat is wel jammer. Shield naar versterker gaat wel goed.
Ik weet niet of het nieuw is, maar fijn dat het werktcatchingfire schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:57:
[...]
Nu ben ik echter eens aan het kijken en zie ik opeens "advanced audio settings" op m'n shield (is dat nieuw?) waarbij ik wat manual settings kan doen en dolby digital plus kan enablen, nu lijkt 5.1 wél te werken opeens
Nieuwe kleinere stick uitvoering van de Shield TV:
https://www.cordcuttersne...nt-up-for-sale-on-newegg/
https://www.cordcuttersne...nt-up-for-sale-on-newegg/
Verwijderd
Ik twijvel nu dus om de nieuwe te halen of een oudere, zsg ook dar er een shield stick aankwam
ik ga voor 25% niet upgraden merk nog niks aan mijn shield dat ik denk hij is te traag.
De afstandbediening daar in tegen die wil ik wel. Nu hopen dat je deze los kan kopen
De afstandbediening daar in tegen die wil ik wel. Nu hopen dat je deze los kan kopen
De nieuwe remote zou ik ook wel wel willen maar ik vrees voor de prijs gezien de prijs van de huidige remote.Ruudox schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:49:
ik ga voor 25% niet upgraden merk nog niks aan mijn shield dat ik denk hij is te traag.
Het zou mooi zijn als de huidige Shield flink zakt in prijs nu de nieuwe aangekondigd/gelekt is. Ik wil er met Black Friday nog wel een aanschaffen voor de kids.
Untappd: Kapitein_Merijn
Wat betreft de afstandbediening; ik heb die twee keer gebruikt om uit te proberen maar is niet zaligmakend. Ik heb sowieso een logitech harmony ultimate touch met hub dus ook niet nodig. Dit werkt perfect met mijn shield en de rest van mijn home cinema(en meer). Ik zou daar eerder mijn geld aan uitgeven. Tijdens black friday kan je ze vaak heel voordelig krijgen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je twijVelt, serieus ja?Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 06:24:
Ik twijvel nu dus om de nieuwe te halen of een oudere, zsg ook dar er een shield stick aankwam
Het is best een prima upgrade, en als hij ~200-250 gaat kosten hier natuurlijk ook helemaal dik in orde. Niet een supergrote sprong tov z'n voorganger, die natuurlijk ook nog erg goed mee kan. Iets als Dolby Vision zal voor 90% van de gebruikers niks toevoegen omdat óf de content het niet ondersteunt/bevat of hun televisie/versterker er geen ondersteuning voor heeft. Maar goed, je bent wel weer even futureproof met dit ding natuurlijk.
Wat raden jullie aan als draadloze controller? De PS4 controller werkt niet fijn omdat die dan gaat lopen klooien met audio (die wil hij dan volgens mij via de controller doen)
PS3?
Xbox? (En dat moet dan minimaal de One S dacht ik?)
Iets anders?
Ik wil emulator spellen spelen (SNES, N64, PSx, etc.)
PS3?
Iets anders?
8Bitdo! https://www.8bitdo.com/Markos schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:
Wat raden jullie aan als draadloze controller? De PS4 controller werkt niet fijn omdat die dan gaat lopen klooien met audio (die wil hij dan volgens mij via de controller doen)
PS3?
Iets anders?
Ik heb de N30 pro al in gebruik en daar komt de SN30 pro+ bij voor de Nintendo Switch.
De N30pro had ik in eerste instantie gekocht om emulators mee te spelen en dat werkt perfect icm bijvoorbeeld RetroX. Nu gebruik ik hem vooral als extra controller voor de Switch.
[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 18-10-2019 14:59 ]
Untappd: Kapitein_Merijn
ook ik ben aan het twijfelen,ik heb nu de 2017 shield tv werkt opzicht prima maar in januari ga ik naar NYC dan zou ik eigenlijk het nieuwe model kunnen kopen voor de 199$ geen slechte deal denk ik dan .
Maar is het upgraden wel waard ? En kan ik het US modelletje gewoon hier gebruiken ??
Het oude modelletje raak ik zo kwijt op MP of hier op V&A denk ik .
Maar is het upgraden wel waard ? En kan ik het US modelletje gewoon hier gebruiken ??
The_Admin schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:48:
[...]
Je twijVelt, serieus ja?
Het is best een prima upgrade, en als hij ~200-250 gaat kosten hier natuurlijk ook helemaal dik in orde. Niet een supergrote sprong tov z'n voorganger, die natuurlijk ook nog erg goed mee kan. Iets als Dolby Vision zal voor 90% van de gebruikers niks toevoegen omdat óf de content het niet ondersteunt/bevat of hun televisie/versterker er geen ondersteuning voor heeft. Maar goed, je bent wel weer even futureproof met dit ding natuurlijk.
De nieuwe remote is inderdaad wel een hele fijne verbetering en zo te zien zelfs nog ietsje fijner dan mijn cheapo "China Remote" waar ik niet meer zonder kan!Ruudox schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:49:
Het werd ook wel tijd dat ze daar iets aan deden!
Verder sneller... tja... waarvoor
Die van mij was in de aanbieding met Remote en Controller/Gamepad voor € 162 inclusief Nederlandse BTW en verzendkosten bij Amazon.fr tijdens de laatste Black FridayKapitein Merijn schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:40:
Het zou mooi zijn als de huidige Shield flink zakt in prijs nu de nieuwe aangekondigd/gelekt is. Ik wil er met Black Friday nog wel een aanschaffen voor de kids.
Tjja, het ligt er maar net aan wat je wilt en wat je nog meer thuis hebt...renzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:23:
Wat betreft de afstandbediening; ik heb die twee keer gebruikt om uit te proberen maar is niet zaligmakend. Ik heb sowieso een logitech harmony ultimate touch met hub dus ook niet nodig. Dit werkt perfect met mijn shield en de rest van mijn home cinema(en meer). Ik zou daar eerder mijn geld aan uitgeven. Tijdens black friday kan je ze vaak heel voordelig krijgen.
Eigenlijk hoop ik stiekem dat ze weer een infrarood ontvanger toevoegen, zoals de 2015 modellen en de 2017 Pro had, zodat mijn Harmony 650/665 ermee overweg kan
nVidia Shield TV ControllerMarkos schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:
PS3?
Iets anders?
Ding is echt veeel fijner dan de Sony of Microsoft meuk : Groter, comfortabeler, HEEEERLIJK!!!
Als nVidia niet als eis had om Geforce Experience op je PC te draaien, zodat je hem ook daarop kan gebruiken dan had ik dat al lang gedaan!
Als er net als bij het huidige EU model meerdere aansluitingen bij de adapter zitten dan moet dat geen probleem zijn!diquan2001 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:40:
ook ik ben aan het twijfelen,ik heb nu de 2017 shield tv werkt opzicht prima maar in januari ga ik naar NYC dan zou ik eigenlijk het nieuwe model kunnen kopen voor de 199$ geen slechte deal denk ik dan .
En anders koop je zo'n omvormer ding wat vaak als vakantie accessoire wordt verkocht...
Voor nog geen €2 kan jij je harmony gebruiken op de shield: € 1,88 25%OFF | Praktische USB Adapter Infrarood IR Remote Extender Repeater Ontvanger Zender geldt voor Alle Afstandsbediening Apparaten
https://s.click.aliexpress.com/e/EkMeWNzEb
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ligt eraan wat je ermee doet en wat de specs van de nieuwe zullen zijn.diquan2001 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:40:
[...]
Als je het alleen gebruikt voor Kodi en Netflix op je 1080p tv met tv speakers dan zal je geen ‘upgrade’ nodig hebben.
Ik zou even afwachten totdat duidelijk is wat de nieuwe voor extra opties heeft die de oude niet heeft.
Dat soort meuk ken ik, maar zie het liever weer op de Shield TV verschijnenrenzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:16:
Voor nog geen €2 kan jij je harmony gebruiken op de shield: € 1,88 25%OFF | Praktische USB Adapter Infrarood IR Remote Extender Repeater Ontvanger Zender geldt voor Alle Afstandsbediening Apparaten
Tenminste... dat denk ik, want zulke Ali linkjes worden door mijn Pi-Hole vanwege Tracking geblokkeerd!
Er is weinig meuk aan hoor, is de dezelfde Chinese meuk die ze ook in de shield stoppen. Ennuh, misschien je config ff checken dan, aliexpress.dom is niks mis mee.
https://global.sitesafety.trendmicro.com
Kan je het checken mocht je toch twijfels hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door renzo4000 op 18-10-2019 19:28 ]
"Tracking, Tracking EVERYWHERE!!!"renzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:26:
Ennuh, misschien je config ff checken dan, aliexpress.dom is niks mis mee.
/EDIT :
Alles is beter dan dat platte onding!jos707 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 01:07:
Heeft die nieuwe remote nu een drie-hoekige vorm ? Lijkt mij niet bepaald prettig vasthouden.
En driehoeken zijn een beetje het thema van de Shield TV hé!
[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 20-10-2019 00:29 ]
Heeft die nieuwe remote nu een drie-hoekige vorm ? Lijkt mij niet bepaald prettig vasthouden.
Mijn harmony doet het ook al prima op Shield zonder ir adapter hoor. Als je nog een ouderwetse Harmony hebt dan kan dit handig zijn. Of je upgradet je Harmony...renzo4000 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:16:
Ik gebruik gewoon de afstandbediening van mijn 8+ jaar oude Panasonic tv om de Shield te bedienen.dragon2 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:31:
[...]
Mijn harmony doet het ook al prima op Shield zonder ir adapter hoor. Als je nog een ouderwetse Harmony hebt dan kan dit handig zijn. Of je upgradet je Harmony...
Aansluiten op de CEC HDMI en volgens mij kan iedere tv afstandbediening de Shield bedienen.
ik gebruik meestal de controller (afstandsbediening is al jaren kwijt), maar de app op je mobiele telefoon is ook een goede backup mogelijkheid.
https://play.google.com/s...vidia.shield.remote&hl=nl
https://play.google.com/s...vidia.shield.remote&hl=nl
[ Voor 21% gewijzigd door maxtrash op 19-10-2019 13:35 ]
@dragon2 ligt eraan welk model shield je hebt. Mijn harmony werkt er niet op door dat mijn shield geen ir heeft.
Zoals ik zei, upgrade je harmony. Iedere harmony met hub werkt out of the box met iedere shield, dat werkt namelijk via bluetooth. Dus geen geneuzel met een losse ir adapter en noooooit meer hoeven richten met je afstandsbediening.Arunia schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:01:
@dragon2 ligt eraan welk model shield je hebt. Mijn harmony werkt er niet op door dat mijn shield geen ir heeft.
@dragon2 dat van die hun had ik in je post gemist. Voor bepaalde versies kun je de hub ook los aanschaffen. Heb zelf de touch en die kan er ook gebruik van maken.
Hallo allemaal,
sinds een aantal weken heb ik een nieuwe Nvidia Shield TV met controller. Het is de 2017 model, 16gb
Alle updates en firmwares zijn geïnstalleerd. Ik heb het forum door gelezen, maar heb toch nog een vraag over de Google Assistent.
Is deze op de Shield niet in het Nederlands te krijgen? Zodra ik de shield op Engels zet, werkt het, maar terug in Nederlands niet. Dus conclusie, niet in Nederlands??
sinds een aantal weken heb ik een nieuwe Nvidia Shield TV met controller. Het is de 2017 model, 16gb
Alle updates en firmwares zijn geïnstalleerd. Ik heb het forum door gelezen, maar heb toch nog een vraag over de Google Assistent.
Is deze op de Shield niet in het Nederlands te krijgen? Zodra ik de shield op Engels zet, werkt het, maar terug in Nederlands niet. Dus conclusie, niet in Nederlands??
BP on the move!!!
Bij mijn weten is dat correct. Toen Google Assistant beschikbaar kwam op de SHIELD was GA niet beschikbaar in het Nederlands, en bij het in Nederland beschikbaar komen van GA gold dat weer niet voor de SHIELD en ik denk Android TV in het algemeen.Bas Post schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:18:
Hallo allemaal,
Verwijderd
De shield portable, kan je daar nog wat mee? Speel graag minecraft, terraria, stardew valley, final fantasy, modern combat en wat emulators... .maar kan nergens vinden of deze games werken. Iemand een idee?
Ik neig erg naar een Xbox One (S?) controller. Is de 8Bitdo! veel beter dan een Xbox controller? Want ze zijn wel een stuk duurder.Kapitein Merijn schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:57:
[...]
8Bitdo! https://www.8bitdo.com/
Ik heb de N30 pro al in gebruik en daar komt de SN30 pro+ bij voor de Nintendo Switch.
De N30pro had ik in eerste instantie gekocht om emulators mee te spelen en dat werkt perfect icm bijvoorbeeld RetroX. Nu gebruik ik hem vooral als extra controller voor de Switch.
Ik vind de Nvidia controller (v2) niet echt super. Maar dat komt vooral door de knoppen aan de onderkant die zo vaak per ongeluk ingedrukt worden.nero355 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:03:
[...]
nVidia Shield TV Controller
Ding is echt veeel fijner dan de Sony of Microsoft meuk : Groter, comfortabeler, HEEEERLIJK!!!
Als nVidia niet als eis had om Geforce Experience op je PC te draaien, zodat je hem ook daarop kan gebruiken dan had ik dat al lang gedaan!
Nog een extra vraag
Ik gebruik meestal de TV remote en daar zit dus niet de ronde home knop op. Ik merk dat ik soms de behoefte heb om enkele of alle apps in de achtergrond te sluiten. Is er een app die je kunt installeren (zonder root) waarmee je alle apps in de achtergrond afsluit?
Dubbel klikken op home en dan naar beneden klikken op de app die je wilt sluiten.Markos schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:06:
[...]
Ik neig erg naar een Xbox One (S?) controller. Is de 8Bitdo! veel beter dan een Xbox controller? Want ze zijn wel een stuk duurder.
[...]
Ik vind de Nvidia controller (v2) niet echt super. Maar dat komt vooral door de knoppen aan de onderkant die zo vaak per ongeluk ingedrukt worden.
Nog een extra vraag![]()
Ik gebruik meestal de TV remote en daar zit dus niet de ronde home knop op. Ik merk dat ik soms de behoefte heb om enkele of alle apps in de achtergrond te sluiten. Is er een app die je kunt installeren (zonder root) waarmee je alle apps in de achtergrond afsluit?
Ja dat weet ik echter: "Ik gebruik meestal de TV remote en daar zit dus niet de ronde home knop op"FunFair schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:29:
[...]
Dubbel klikken op home en dan naar beneden klikken op de app die je wilt sluiten.
Het is voor mij de enige controller op het moment die een beetje comfortabel aanvoelt op mijn oude gamepad na van Thrustmaster die geen X-Input support heeft of analoge triggers en door dat gezeik tegenwoordig bijna onbruikbaar is voor PC gamesMarkos schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 14:06:
Ik vind de Nvidia controller (v2) niet echt super. Maar dat komt vooral door de knoppen aan de onderkant die zo vaak per ongeluk ingedrukt worden.

Dat is de straf die je krijgt voor het gebruik van HDMI CECNog een extra vraag![]()
Logitech Harmony Remotes FTW!!!
Vraag is nu of de nieuwe Shield TV Pro 2019 alleen een lompe Netflix knop heeft, of dat ook daadwerkelijk Dolby Atmos ondersteuning voor Netflix is geactiveerd?
Ligt eraan wat voor abonnement je hebt, die knop gaat dat echt niet voor je regelen.PCan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:13:
Vraag is nu of de nieuwe Shield TV Pro 2019 alleen een lompe Netflix knop heeft, of dat ook daadwerkelijk Dolby Atmos ondersteuning voor Netflix is geactiveerd?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En eindelijk ook dolby vision ??PCan schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:13:
@Pierre neen hoor. Heb het duurste Netflix abonnement, maar geen Atmos via Shield TV 2017.
@k1978 Ja, volgens de beschrijving wel.
nieuws: Nieuwe Nvidia Shield TV Pro en Shield TV zijn al in handen van gebrui...
@k1978 Ja, volgens de beschrijving wel.
nieuws: Nieuwe Nvidia Shield TV Pro en Shield TV zijn al in handen van gebrui...
Is het op de shield pro live tv te kijken via de ziggo go app? Ik zag dat er een apk met een work arround werkt op de 2017 versie?
Zijn er andere Tweakers die last hebben van "cut outs" van het geluid bij 4k HDR video icm HD-audio, bijv. DTS-HD Master of Dolby Atmos? Na ongeveer 30m-60m komt het wel eens voor dat de audio heel kort, niet langer een seconde of twee, uitvalt. Daarna komt het steeds vaker voor tot ik de film even helemaal uit zet en weer opnieuw opstart. Als er een alternatief geluidsspoor aanwezig is zoals 5.1 AC-3 dan komt het probleem niet meer voor. Lijkt dus echt aan de HD-audio te liggen.
Setup is een Shield icm Denon X1500H en een LG OLED B8. Gebruik Plex om af te spelen maar het gebeurt ook met bijv. Kodi.
Setup is een Shield icm Denon X1500H en een LG OLED B8. Gebruik Plex om af te spelen maar het gebeurt ook met bijv. Kodi.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.
Wat we je wel kunnen vertellen :
- Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
- Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
- Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.
Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.