Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:06:
[...]

Is ook helemaal waar. Maar daarom schetste ik ook de hele vergelijking, is inderdaad niet eerlijk.

De speakers staan inderdaad een beetje in de weg. De versterker ook. Vooral omdat ze dus niet meer ingezet worden als stereo setup voor muziek luisteren. Dat is hoofdtelefoon only. Het is stap 1 in de transitie van muziek setup naar home cinema.

En eerlijk is eerlijk, ik vind Sonos heel interessant. Juist het gebruiksgemak, het design, de uitbreidbaarheid én de fake surround.
Design is natuurlijk puur persoonlijk, en eerlijk gezegd hebben ze dat ook wel voor elkaar. Het spreekt een groot deel van hun publiek aan, met succes. In mijn familie zie ik het ook vrij veel en men gebruikt dezelfde argumenten.
Gebruiksgemak en uitbreiding ook- en dat uiten ze heel sterk in hun marketing. Maar gebruiksgemak en uitbreiding is iets wat tig andere merken minstens zo goed voor elkaar hebben :)

Wel grappig dat je het zelf fake surround noemt, de eerste Sonos eigenaar die ik dat hoor toegeven :P

[ Voor 4% gewijzigd door Tux3.14 op 28-07-2022 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25
murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 19:23:
Haha. Sorry mensen, ik had oprecht geen intentie om wereldbeelden te doen schudden. Wij zijn heel blij met de nieuwe setup, de televisie is voor ons een indrukwekkende upgrade en… eerlijk gezegd de Sonos ook!
Van mij mag je de Cyrus / Dynaudio set hier wel op de stoep zetten hoor :P
Snap de opmerking over gebruiksgemak wel. Dat krijg je met een goed afgestemd ecosysteem. Per saldo is alleen je bronkeuze nu automatisch, maar soit.

Having said that: je zou ze eigenlijk eens beide wat high res audio moeten voeren, sacd ofzo en met een goede DAC. Dan hoor je het verschil in kwaliteit wel als het goed is.
Maar voor relatief simpel streaming werk zal de Sonos best als een upgrade klinken. En uiteindelijk gaat hem om de beleving van de luisteraar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:35:
[Afbeelding]

De volgende upgrade is binnen.

Nu serieus nadenken wat ik met de Dynaudio’s en Cyrus ga doen.

Volgende stap, maybe in december, een Sonos Sub erbij.
Sub voegt zoveel toe, no brainer. Verder snap ik je keuze volledig, maar kun je de speakers niet houden voor enkel muziek? Gebruik zelf een set kef’s voor de muziek. Voor film en tv Sonos arc en sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:56
murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:35:
[Afbeelding]

De volgende upgrade is binnen.

Nu serieus nadenken wat ik met de Dynaudio’s en Cyrus ga doen.

Volgende stap, maybe in december, een Sonos Sub erbij.
Nu nog twee One SL’s voor surround en een (Mini) Sub, en de Dynaudio’s kunnen de deur uit. 😑☑️

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Muziek wordt niet meer via deze set geluisterd. Dat gebeurt via de hoofdtelefoon of op de studeerkamer. Het gaat puur om films kijken op vrijdagavond. Morgen de eerste sessie op de nieuwe inrichting, en ik heb er nu al zin in.

De losse speakers en versterker gaan weg, misschien levert dat wel funding op voor een sub erbij.

Surround speakers erbij lijkt me tof, maar onze woonkamer is erg smal. Televisie staat tegen de ene muur, de bank tegen de andere. Geen ruimte helaas. Én met kleine kinderen ook een risicootje 😂

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Koekstra schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Nah, Ik zou een 70 inch moeten pakken.

Ik heb inmiddels van de week die beamer opgehaald, en wat test gedraaid op zo'n 100" en ik denk ook dat die 120 wel goed gaat komen! :7

Bedankt iedereen voor de input
Inmiddels de beamerlift en beamer ingebouwd in het plafond, en ik heb nog geen seconde spijt van het formaat. De lift zal aangestuurd worden via m'n automatisering op basis van scènes. Dus de verlichting gaat gelijk in de juiste standen e.d.

Het stuk plafond wat ik er uit hev gezaagd komt nog onder de beamer, maar daar moet ik nog even beugeltjes voor maken.

Ik zit nu dus op 120" zoals berekend, en man man man wat gaaf 8)

Nogmaals dank iedereen voor de hulp, en nu gaan we op zoek naar audio :P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02u-7N5Nd9i9xMiyuO1Y3Gcvh3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okCEn1sX6UNMAGw9JWHVM5Ee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1tP3GOoqJ6CuP6ECtJENhAsHWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bW0AXlXY8hP9HCSkIstSaNGc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2H4Zlc-FZuySeNC_7jp-39Ii_RM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdmDB3dnybDcICHYRqO2Sdgs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

@Koekstra Een Benq TK700STi toevallig?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:38:
Haha, grapjassen 😉 het verschil is kleiner dan je zou denken. Want de Dynaudio setup kennen wij alleen op de ‘oude’ inrichting. Dat betekende concreet via de analoge out van onze oude televisie naar de versterker. Dat geluid was nooit heel geweldig.

De Sonos, via ARC, op onze nieuwe televisie benut haar capaciteiten veel beter.

Voor muziek gebruikte ik de setup nog nauwelijks sinds de kinderen er zijn. CD-speler en cd’s zijn al vijf jaar geleden vertrokken. Dus het is nu vooral Apple Music direct naar draadloze Bose headset 😬

Tijden veranderen 😉

Enig idee of 14 jaar oude speakers & versterker nog te verkopen zijn?
Kun je prima verkopen en nog wel een redelijk bedrag voor vangen denk ik. Heb hier overigens vrij weinig tegen Sonos. Recent mijn schoonvader een Beam cadeau gedaan, natuurlijk ergens met pijn in mijn hart, maar dat ding klinkt zonder gekheid best oké. Wel prijzig voor wat het is, en er zijn ook Sonos fans die net zo snobbig zijn als de audio puristen met setups van tienduizenden euro's, daar kan ik wat minder goed tegen :+.

Voor de rest vooral kopen wat je zelf bevalt. Prettige is dat je makkelijk naar een surround setup kunt met One's of die Ikea speakers, en een subje kan toevoegen (wel duur, maar goed).
murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:03:
Muziek wordt niet meer via deze set geluisterd. Dat gebeurt via de hoofdtelefoon of op de studeerkamer. Het gaat puur om films kijken op vrijdagavond. Morgen de eerste sessie op de nieuwe inrichting, en ik heb er nu al zin in.

De losse speakers en versterker gaan weg, misschien levert dat wel funding op voor een sub erbij.

Surround speakers erbij lijkt me tof, maar onze woonkamer is erg smal. Televisie staat tegen de ene muur, de bank tegen de andere. Geen ruimte helaas. Én met kleine kinderen ook een risicootje 😂
https://www.ikea.com/nl/n...i-speaker-zwart-50485764/

Twee van deze jongens erbij en je bent klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 31-07-2022 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
murphsy schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:03:

Dat laatste valt mee hoor. Ik heb twee guppen van 4 en 6 en vier vloerstaanders staan. Ze weten dat ze er voorzichtig mee moeten zijn en in principe niet aan mogen komen. Gaat allemaal prima. Ook een kwestie van goed africhten ;)
Having said that: toen we de eerste verwachtten heb ik mijn speakers meteen afgeschreven. Viel gelukkig alleszins mee, maar je weet wat je potentieel kunt verwachten. Als ze ouder zijn koop ik wel wat anders, tot dan tijd zat om een set van 10k bij elkaar te sparen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Prima helderheid voor 120" inderdaad, ook in een niet volledig donkere ruimte. Met de RGB tegenhanger W1800i heb je wat voordelen m.b.t. contrast en kleurweergave, maar offer je wat helderheid op.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op zondag 31 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Dat laatste valt mee hoor. Ik heb twee guppen van 4 en 6 en vier vloerstaanders staan. Ze weten dat ze er voorzichtig mee moeten zijn en in principe niet aan mogen komen. Gaat allemaal prima. Ook een kwestie van goed africhten ;)
Having said that: toen we de eerste verwachtten heb ik mijn speakers meteen afgeschreven. Viel gelukkig alleszins mee, maar je weet wat je potentieel kunt verwachten. Als ze ouder zijn koop ik wel wat anders, tot dan tijd zat om een set van 10k bij elkaar te sparen :)
Ik heb mijn Focal Aria's ook gekocht toen mijn dochter mijn dochter net 3 was. Er is nog geen één keer aangezeten. (Wel wat vingertjes op de lak aan de zijkant van de vloerstaander, maar nooit aan de speakers zelf)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 31-07-2022 13:06 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mja, als ze er toch aanzitten zijn vingertjes niet heel erg. Anders wordt het als er eentje per ongeluk omvalt, worst case boven op ze.
Klipsch F3, 106*24*40 cm en ruim 27 kilo. Klunk :+ :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het scheelt wel schade aan de speaker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Gisteren de eerste echte filmavond met de nieuwe setup. Uitstekend beeld uit de televisie en heerlijk geluid uit de soundbar. Wij zijn tevreden.

De Dynaudio’s gaat op marktplaats, altijd weer een helse ervaring 😂

Een sub erbij lijkt me een leuke upgrade. Al is ons houtbouw rijtjeshuis daar misschien niet ideaal voor. Al zijn de Sonos subs niet zo doordreunerig begreep ik?

De kinderen blijven prima van de speakers af hoor. Ik heb gewoon weinig zin om beneden rustig muziekje te luisteren met de kinderen ook beneden 😉

Die Sonos-Ikea dingen vind ik geweldig, maar mijn vrouw keurde ze meteen af 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Exirion schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Het scheelt wel schade aan de speaker :+
Klopt. Nadeel is dat je het geluid van een speaker uit kunt zetten, maar een schreeuwend kind niet :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Tahnee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10-2023
Na vele jaren al jullie huiskamers te hebben bewonderd, is het tijd om ook eens mijn huiskamer te delen.
Hiervoor heb ik een set gehad bestaande uit een paar Dynaudio Excite x12, Rel T-zero en een Onkyo TR-NR818 versterker. Een aantal jaren geleden ben ik een andere (actieve) weg ingeslagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZ9IHKS5nIcZ8ggxTO4_jUlkLaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j02EJA9xKr6GM6Ro1wPg7grd.jpg?f=fotoalbum_large

- Genelec 8340 met GLM;
- Automatisch schakelende S/PDIF switch van Tindie https://www.tindie.com/pr...-opticalrca-audio-switch/ ;
- Een Neutrik AES/EBU Impedance Transformer;
- Zelfbouw AES kabels;
- Zelfbouw PC als Daphile server met een Intel J4125 ITX bord, 8GB RAM, Samsung 860 EVO 500GB;
- Topping d10s als USB naar S/PDIF converter;
- Xbox Series X;
- LG 48C1.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee en kan het iedereen aanraden om ook eens te kijken naar studio producten :). Het mooie is dat het befaamde 'upgrade-virus' niet meer aanwezig is geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tahnee schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:14:
Na vele jaren al jullie huiskamers te hebben bewonderd, is het tijd om ook eens mijn huiskamer te delen.
Hiervoor heb ik een set gehad bestaande uit een paar Dynaudio Excite x12, Rel T-zero en een Onkyo TR-NR818 versterker. Een aantal jaren geleden ben ik een andere (actieve) weg ingeslagen:

[Afbeelding]

- Genelec 8340 met GLM;
- Automatisch schakelende S/PDIF switch van Tindie https://www.tindie.com/pr...-opticalrca-audio-switch/ ;
- Een Neutrik AES/EBU Impedance Transformer;
- Zelfbouw AES kabels;
- Zelfbouw PC als Daphile server met een Intel J4125 ITX bord, 8GB RAM, Samsung 860 EVO 500GB;
- Topping d10s als USB naar S/PDIF converter;
- Xbox Series X;
- LG 48C1.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee en kan het iedereen aanraden om ook eens te kijken naar studio producten :). Het mooie is dat het befaamde 'upgrade-virus' niet meer aanwezig is geweest :)
Eindelijk weer eens wat goede luidsprekers in dit topic 8) , het is echt maanden geleden dat er wat leuks langskwam.

Ik wist overigens niet dat de 8340 ook in wit te krijgen was, dacht dat alleen de G series in het wit te vinden was.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahnee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 13:22:
[...]

Eindelijk weer eens wat goede luidsprekers in dit topic 8) , het is echt maanden geleden dat er wat leuks langskwam.

Ik wist overigens niet dat de 8340 ook in wit te krijgen was, dacht dat alleen de G series in het wit te vinden was.
Haha dankje. Het wit is een stuk huiskamervriendelijker dan het standaard grijs. Als ik deze speakers nu zou kopen zou ik wel voor de RAW versie gaan. Die vind ik er super cool uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
Nee... zie de Topic Warning.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 05-08-2022 16:18 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Laatst online: 19:43
Pindakaas schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:16:
Heeft iemand hier nog leuke tips voor budget boekenplank speakers?

Ter referentie, we hebben nu Jamo S606'en staan en dat klinkt in principe prima, maar ze zijn wel erg groot.
Heb je die Jamos met een subwoofer of moeten de boekenplank speakers het laag evenaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pindakaas schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:16:
Heeft iemand hier nog leuke tips voor budget boekenplank speakers?
Is dit topic niet voor bedoeld.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo iedereen

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en dacht ik laat m’n set ook eens zien :)

Hier zijn een aantal foto’s
De set bestaat uit :
Marantz PM7005 versterker
Marantz CD6006 cd speler
KEF R3 luidsprekers
Dali M601 speaker stands
REL S510 subwoofer
AC Infinity T8 cooling system
Addictive Sound akoestische panelen.
(Alle panelen die aan de muur hangen zijn akoestische panelen , ook die groene naast de deur)

Ik stream Apple Music via een Apple tv 4K > Sony KD55XF9005 > optical out naar de Marantz

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MK3Tk96q/EAA53-B25-AD72-4-A61-8-FE9-0-EFDBE7-C20-DE.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/TYWLQj91/5-F3-D708-B-7-F25-4519-B834-E61535-BC2-CA0.jpg

De Dali M601 stands zijn zeer solide en zwaar. Helemaal nadat ze gevuld zijn met zand.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/c13ZKS24/CF74-D494-00-C1-411-B-8-D4-A-586-B08380-D5-F.jpg

(De panelen hangen recht achter de bank. Door de hoek van de foto lijkt het niet symmetrisch)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tg4DXpnV/3-B52-FD66-6-C4-E-4024-8-F17-488745-E20852.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/521nRwxg/8887-D1-A0-ADA5-43-F0-8-EC3-677-D0-B1-F8-AC9.jpg

De AC Infinity T8 is super stil en houd de versterker met gemak op 30 graden. Hij zuigt lucht van onder en blaast deze aan de achterkant eruit.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QMh7jssX/9A8963AD-35C4-45F1-927C-6AF1A296218E.jpg

Achter de versterker en de cd speler is de gehele achterwand uit de kast gezaagd zodat de warmte goed weg kan.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W1MrRzBW/DD3F8E27-F196-4E43-AFAD-04BE9C3874A2.jpg

Het klinkt waanzinnig goed. De ruimte heeft van zichzelf al een mooie akoestiek. De hele inrichting is om de stereo heen gebouwd. In het begin heb ik veel geëxperimenteerd met de plaatsing. De stereo heeft langs elke muur in de kamer gestaan. Op deze plek klinkt het het mooist.

Ook de subwoofer klinkt op deze plek het beste. Waar je die plaatst maakt echt een gigantisch verschil.

Omdat een video meer zegt dan 1000 foto’s :)
YouTube: KEF R3 - REL S510 - Marantz PM7005 (Madonna Frozen)
Let niet op het cable management :) ik had hiervoor REL stereo subwoofers die vervangen zijn door een enkel groter exemplaar. Toen heb ik ook de locatie van de main speakers iets aangepast. Alle kabels laat ik net zoals voorheen nog onder het tapijt door lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 18:09

ParaWM

Pro Prutser

BarryButsers schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:39:
Hallo iedereen

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en dacht ik laat m’n set ook eens zien :)
Gaaf hoor! Zou bijna zeggen dat ik door de 35 euro soundbar op de PC hier hoor hoe goed het klinkt :+ . Love de neurotische need voor symetrie die te zien is _/-\o_

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
Hallo iedereen

Hier zijn een aantal foto’s
De set bestaat uit :
Marantz PM7005 versterker
Marantz CD6006 cd speler
KEF R3 luidsprekers
Dali M601 speaker stands
REL S510 subwoofer
AC Infinity T8 cooling system
Addictive Sound ackoestische panelen.
(Alle panelen die aan de muur hangen zijn akoestische panelen , ook die groene naast de deur)

Ik stream Apple Music via een Apple tv 4K > Sony KD55XF9005 > optical out naar de Marantz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Dali M601 stands zijn zeer solide en zwaar. Helemaal nadat ze gevuld zijn met zand.
[Afbeelding]

(De panelen hangen recht achter de bank. Door de hoek van de foto lijkt het niet symmetrisch)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De AC Infinity T8 is super stil en houd de versterker met gemak op 30 graden. Hij zuigt lucht van onder en blaast deze aan de achterkant eruit.
[Afbeelding]

Achter de versterker en de cd speler is de gehele achterwand uit de kast gezaagd zodat de warmte goed weg kan.
[Afbeelding]

Het klinkt waanzinnig goed. De ruimte heeft van zichzelf al een mooie akoestiek. De hele inrichting is om de stereo heen gebouwd. In het begin heb ik veel geëxperimenteerd met de plaatsing. De stereo heeft langs elke muur in de kamer gestaan. Op deze plek klinkt het het mooist.

Ook de subwoofer klinkt op deze plek het beste. Waar je die plaatst maakt echt een gigantisch verschil.

Omdat een video meer zegt dan 1000 foto’s :)
YouTube: KEF R3 - REL S510 - Marantz PM7005 (Madonna Frozen)
Let niet op het cable management :) ik had hiervoor REL stereo subwoofers die vervangen zijn door een enkel groter exemplaar. Toen heb ik ook de locatie van de main speakers iets aangepast. Alle kabels laat ik net zoals voorheen nog onder het tapijt door lopen.
Gave set :)
Alleen mag je wel ff uitleggen hoe al die lavalampen akoestisch bijdragen, want dat zie ik ff niet :+

Voor dit soort sets moet je overigens maar eens https://open.spotify.com/track/1Td0COipJzbHo2OPswjIQN (Ghost Rider - Make Us Stronger) opzetten. Of E.S.T. van White Lies :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:48
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en dacht ik laat m’n set lavalampen ook eens zien :)
:o _/-\o_

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarryButsers
Thnx

@The Eagle
Dat is geen verkeerd nummer (y)
Je moet eens Captain Hook opzoeken op youtube. Die gast maakt de dikste psychedelic trance. Space tube 25 is een heel dik nummer.

Ik heb idd best een ocd voor symmetry 8)

Die lava lampen zijn echt mooi , zeker in het donker.
Dit was de vorige setup met de stereo subwoofers
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zvkbwWkG/39583774-9-BB3-4373-A806-F7-F003-CBD8-E9.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bwVnFxfG/2-ECAE52-C-A584-4-DBC-B17-C-821-ED102177-E.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/X70kwkn4/C02-A0-DA5-0-CD6-4-D7-F-8-EF2-BCC30-B468-CF0.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
offtopic:
@BarryButsers psytrance altijd +1, al ben ik meer van de full on psytrance :)

Genoeg tips wat dat betreft. Ananda shake (street fighters), Space Buddha, en niet te vergeten Raja Ram aka 1200 micrograms. https://open.spotify.com/album/35caRQBxSkSUGlaBDnggCn Acid for Nothing, Rock into the Future en High Paradise zijn mijn favorieten.
Mind you, die kerel is serieus 81 (!). En draait nog steeds de sterren van de hemel op festivals, zoek maar eens een liveset op YT op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Meer goede luidsprekers, het wordt nog eens wat hier :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:58:
Be my guest, plaats maar wat foto’s. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Volgens mij had je vorig jaar ook je woonkamer laten zien en toen was het nog behoorlijk kaal. Dus een vooruitgang @BarryButsers alhoewel het niet mijn stijl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Verwijderd schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 00:58:
Mja, ik wil al een tijdje een paartje Acelec Model 1. Voor @Verwijderd, zie hier de reviews en metingen: https://acelec.nl/Model-One-testimonials.html
Ik kan alleen de 6500 euro per paar (stands voor 600 euro optioneel :+) nog niet verantwoorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
@The Eagle, geen waveguide en reviews door 6moons en Alpha audio. Geeft niet direct vertrouwen. Vanwaar deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Jag schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:06:
@The Eagle, geen waveguide en reviews door 6moons en Alpha audio. Geeft niet direct vertrouwen. Vanwaar deze keuze?
Vooropgesteld: ik ben niet op de hoogte van enig sentiment over 6moons of Alpha. Wel heb ik die dingen mogen horen in een wat langere luistersessie op het DAE vorig jaar. Veel verschillende dingen gehoord op die beurs, en deze sprongen er echt uit (nnet als de Driade model 3S, daar zocht ik een sub die er niet was :+ )

Qua waveguide: tenzij je op grafieken doelt, is de waveguide voor de directionaliteit bedoelt. Hier zit een AMT in die van zichzelf al behoorlijk directioneel is. Aangenomen dat Cees Ruijtenberg en Lion Kwaaijtaal weten wat ze doen, ben ik niet bang dat je zoiets gaat missen. Sowieso hebben die mannen een redelijke staat van dienst. Weet niet of je Metrum Acoustics respectievelijk Sonnet Digital Audio kent?

Bovendien hoef ik er maar een paar km voor te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:38
* knip * off-topic.

En de reacties daarop zijn richting prullenbak gegaan.

[ Voor 80% gewijzigd door S1NN3D op 07-08-2022 01:19 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:32
Hier mijn bescheiden setup. Net verhuisd, laatste kabels zijn getrokken (wat een hel was btw) maar nu genieten :)

Door de opstelling van de bank is het geen optie om vloerstaanders te plaatsen voor de surrounds. Daarom gekozen voor een andere oplossing. Als surrounds gebruik ik de Klipsch Atmos speakers. Die richten mooi naar beneden en werkt echt goed. De 'upside-down' bats van Stranger Things vliegen in ieder geval om je oren!

Eerste upgrade wens is een grotere TV, al is de wederhelft daar nog niet helemaal van overtuigt.

-Samsung 55" Q9FN
-Denon AVR X1500H
-Klipsch R-51M (Fronts)
-Klipsch R-52C (center)
-Klipsch R-10SW (sub)
-Klipsch R-41SA (Surround)
-Xbox Series X
-PS5
-Switch

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SBWEmmDck1M259wCsU35rZaO4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QNvwiGUxS2kJf4BHtmKMQdh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkcmJsefi81q1ampblRRVSQY1HA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDroaJDWeMmLtNlSwnjLmsB5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Chabio schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:42:
Hier mijn bescheiden setup. Net verhuisd, laatste kabels zijn getrokken (wat een hel was btw) maar nu genieten :)

Door de opstelling van de bank is het geen optie om vloerstaanders te plaatsen voor de surrounds. Daarom gekozen voor een andere oplossing. Als surrounds gebruik ik de Klipsch Atmos speakers. Die richten mooi naar beneden en werkt echt goed. De 'upside-down' bats van Stranger Things vliegen in ieder geval om je oren!

Eerste upgrade wens is een grotere TV, al is de wederhelft daar nog niet helemaal van overtuigt.

-Samsung 55" Q9FN
-Denon AVR X1500H
-Klipsch R-51M (Fronts)
-Klipsch R-52C (center)
-Klipsch R-10SW (sub)
-Xbox Series X
-PS5
-Switch

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt allemaal OCD proof. Maar dan zie ik wel weer een laptop wat gewoon in de mand is geflikkert? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

-Samsung 55" Q9FN
-Denon AVR X1500H
-Klipsch R-51M (Fronts)
-Klipsch R-52C (center)
-Klipsch R-10SW (sub)
-Xbox Series X
-PS5
-Switch

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoezo zijn vloerstaanders geen optie? Waar nu de sub staat kan prima een vloerstaander, andere kant ook, sub tussen de linkse vloerstaander en het kastje. Achterin vloerstaanders op de grond waar nu de rears hangen. Receiver corrigeert automatisch voor de grotere afstanden (kwestie van rears wat harder zetten ook) :)

het kan wel, als je maar wilt :P

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 22:19

FREAKJAM

"MAXIMUM"

FREAKJAM schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 22:21:
Laat ik hier mijn verhaal ook eens delen. Ongeveer 3 jaar geleden hebben mijn vriendin en ik een klushuis gekocht die wij helemaal hebben gestript en gerenoveerd. We zijn uiteindelijk zeker ~1,5 jaar bezig geweest met klussen voordat we het huis konden betrekken. Het huis is inmiddels zo goed als klaar en hoeven we de tuin alleen nog maar te renoveren. Het heeft onzettend lang geduurd, maar we zijn heel erg blij met het eindresultaat. Mijn vriendin zelf vindt de speakers echt helemaal niks en stiekem vervloekt ze ze ook als het geluid weer eens wat harder staat, maar heeft ze mij hier geen enkel moment in belemmerd.

...
Na bijna 8 maanden wachten is de sub inmiddels ook geleverd en pronkt hij in de woonkamer. Op advies van Arendal zelf vanwege het feit dat ik een grote open woonkamer heb, gekozen voor een 2S in de linkerhoek. Een 2de sub in de open hoek naar de keuken toe zou niet effectief genoeg zijn qua bass.

Totale opstelling is nu dus als volgt: (zie vorige post voor meer foto's)

Zichtbaar:
LG OLED77GX6LA Smart Oled TV
2x Triangle Australe EZ Blanc Laqué (zuilen)
2x Triangle Titus serie EZ Blanc Laqué (surrounds)
1x Triangle Voce serie EZ Blanc Laqué (center)
4x Triangle Secret ICT8 (Atmos)
1x Arendal Sound 1723 2S Subwoofer (white gloss)

Niet zichtbaar:
Marantz SR7012 receiver (inbouwkast pal achter TV waar het koel is - bediening via Marantz app)
Nvidia Shield Pro 2019 model
PS5
Flink vloerkleed van 3x4 meter
Lamp links van de sub :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAhKUEsKFSDjY_5-CbYFGvA7tMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agqGzv9ErPct5WKylzdlb3Ks.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2a9igTGllBmFzuieko3iFeeAB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRL7zODDlAo003dtsZcP0xES.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RaDWJGa4PzJveP0GVcNHk_XBGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIP3NRFtaWaGcaosj5OgzxWk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrgiGTgEZ6PevzrT94T-1p9WFJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecWRgjLj7CrLcP1qT9U1Sp6r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqfnX3k-brdFVply49Z7ktpzT6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TCVRM2atwtGM4ywfYALKCHT8.jpg?f=fotoalbum_large

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
Tux3.14 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Het lijkt allemaal OCD proof. Maar dan zie ik wel weer een laptop wat gewoon in de mand is geflikkert? :+
Haha Jep, maar is op zich al wonderlijk dat madame hem heeft ‘opgeruimd’ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
The Eagle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Hoezo zijn vloerstaanders geen optie? Waar nu de sub staat kan prima een vloerstaander, andere kant ook, sub tussen de linkse vloerstaander en het kastje. Achterin vloerstaanders op de grond waar nu de rears hangen. Receiver corrigeert automatisch voor de grotere afstanden (kwestie van rears wat harder zetten ook) :)

het kan wel, als je maar wilt :P
Eens, maar esthetisch niet te verkopen wat mij betreft, die rears dan, fronts wellicht ooit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 12:21
Mooie set-up. Ziet er strak uit, en slim om schuine atmos speakers aan de muur te hangen!
Ik ben wel benieuwd hoe je de kabels hebt getrokken, en waarom dat een hel was...
FREAKJAM schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:18:
[...]

Na bijna 8 maanden wachten is de sub inmiddels ook geleverd en pronkt hij in de woonkamer. Op advies van Arendal zelf vanwege het feit dat ik een grote open woonkamer heb, gekozen voor een 2S in de linkerhoek.
Dat is geen set voor de poes, gefeliciteerd! Hoe kom je bij Triangle terecht eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 12:25

-Samsung 55" Q9FN
-Denon AVR X1500H
-Klipsch R-51M (Fronts)
-Klipsch R-52C (center)
-Klipsch R-10SW (sub)
-Xbox Series X
-PS5
-Switch

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En je tv-meubel? Asking for a friend :P
Verder heel strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:56
[...]

Na bijna 8 maanden wachten is de sub inmiddels ook geleverd en pronkt hij in de woonkamer. Op advies van Arendal zelf vanwege het feit dat ik een grote open woonkamer heb, gekozen voor een 2S in de linkerhoek. Een 2de sub in de open hoek naar de keuken toe zou niet effectief genoeg zijn qua bass.

Zichtbaar:

Niet zichtbaar:
Marantz SR7012 receiver (inbouwkast pal achter TV waar het koel is - bediening via Marantz app)
PS5

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijk die Arendal sub. Wat een beest is dat })

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
Major_ton schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Ik dacht inderdaad even dat er een wasmachine stond opgesteld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
RemiB schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Mooie set-up. Ziet er strak uit, en slim om schuine atmos speakers aan de muur te hangen!
Ik ben wel benieuwd hoe je de kabels hebt getrokken, en waarom dat een hel was...
Uiteindelijk zo’n beetje met alle hulpmiddelen die beschikbaar zijn is het gelukt. De loze leiding kwam ik met trekveer al niet doorheen. Maar met trekveerpomp en veel WD40 kreeg ik die er doorheen, daarna trekkous om de speakerkabel en aan de trekveer. Was per speaker +12meter. Stond op het punt om voor een Denon Heos achtige oplossing te gaan, maar uiteindelijk dus gelukt. Als een kind zo blij haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chabio
Sean93 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:08:
[...]

En je tv-meubel? Asking for a friend :P
Verder heel strak!
Tv-meubels.nl, niet de goedkoopste maar is topkwaliteit. Dit is de Ambiance, 220 breed en 46 diep. Dat is kunnen ze custom maken, wel fijn voor de apparatuur. Middelste klep is speakerdoek, voor de center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56

sjirafje

No inspirational quotes here

[...]

Zichtbaar:

Niet zichtbaar:
PS5

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevalt die Arendal? Hoeveel m3 is je luisterruimte? Worden er ook witte grilles mee geleverd?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RemiB schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Dat is geen set voor de poes, gefeliciteerd! Hoe kom je bij Triangle terecht eigenlijk?
Raar verhaal eigenlijk. Ik was er sowieso al over uit dat ik graag white gloss speakers wilde hebben. Tijdens een aantal luistersessies kwam ik er al vrij snel achter dat ik het geluid van een Focal speaker prettiger vond klinken (helderder?) dan die van bijv een B&W speaker. Echter, Focal had geen speakers in het wit en ben ik vervolgens simpelweg gaan zoeken naar andere Franse speakermakers en toen kwam ik uit bij Triangle. KEF heb ik trouwens lange tijd ook overwogen.
Major_ton schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:44:
[...]

Echt! Ik heb in het begin continue getwijfeld wat ik zou nemen. Onze beneden verdieping betreft één grote ruimte met een open keuken dus de sub moet aardig wat ruimte vullen. Twee kleinere subs heb ik ook overwogen, maar nadat ik Arendal wat plattegronden/foto's heb aangeleverd gaven zij aan dat het beter was om één grotere sub aan de linkerzijde van de woonkamer te plaatsen tegen de muur ipv 2 kleinere subs in totaal.

'The right corner will loose a significant amount of deep bass compared to the left side there. And if you can place the Subwoofer 2 in between the rack and left speaker you will get a very well centered soundstage for the bass as well as a better response compared to having two single Subwoofer 1s in each corner.'

Ik heb er wel voor gekozen om de sub helemaal aan de linkerkant te plaatsen zodat hij meer in de hoek staat.

Arendal heeft sinds kort ook een mobile app en daarmee kun je heel makkelijk de sub bedienen.
sjirafje schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Hoe bevalt die Arendal? Hoeveel m3 is je luisterruimte? Worden er ook witte grilles mee geleverd?
Hij bevalt heel goed! Scenes zoals Ready Player One en Edge of Tomorrow zijn echt insane :D
Als je echt de zitruimte neemt (let wel, ik heb dus een open woonkamer naar de keuken toe) dan heb je het ongeveer over 25m2 en de hoogte van de ruimte is ongeveer 236cm (tot een verlaagd plafond waar ook atmos speakers in zitten). In totaal dus ongeveer 60m3. Er zitten trouwens witte grills bij.

Mocht je interesse hebben in een Arendal sub en je hebt vragen dan zou ik adviseren om contact op te nemen met Arendal. Geef zoveel mogelijk informatie en zij helpen je graag en voorzien je van goed advies. Mocht je Facebook hebben, dan kun je ook terecht in een group waar allerlei Arendal fanaten zitten en je vragen kunt stellen c.q. inspiratie op kunt doen gezien de hoevelheeid foto's die er gepost worden.

[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 11-08-2022 12:01 ]

is everything cool?

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
[...]

Wow,Arendal zo lange levertijd?
Zelf orienteer ik mij ook op wat nieuwe zaken. Mede omdat begin volgend jaar onze nieuwe woning wordt opgeleverd, wil ik ook mijn set-up vernieuwen. (oja en mij huidige speakers hebben schade, kleine kinderen omgegooid).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

ik kan in oktober wat nieuws laten zien. volgende week verhuizen. dan vast mijn luisterruimte inrichten en dan in oktober de "homecinema" in de woonkamer.

Daar komt het volgende in:
Dynaudio 20i
Dynaudio 25ci
Arcam AVR 11
JL audio Dominion D110

Heel benieuwd

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

RobbieHifi schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Wow,Arendal zo lange levertijd?
Zelf orienteer ik mij ook op wat nieuwe zaken. Mede omdat begin volgend jaar onze nieuwe woning wordt opgeleverd, wil ik ook mijn set-up vernieuwen. (oja en mij huidige speakers hebben schade, kleine kinderen omgegooid).
De voorraad is nu wel op orde volgens mij. Ik had besteld toen er globaal veel verschepingsproblemen waren (mid corona) en bovendien was white gloss beperkt beschikbaar. Ze hebben nu volgens mij standaard veelal opgeslagen in een locatie te Rotterdam.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23

-Samsung 55" Q9FN
-Denon AVR X1500H
-Klipsch R-51M (Fronts)
-Klipsch R-52C (center)
-Klipsch R-10SW (sub)
-Xbox Series X
-PS5
-Switch

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is dat toch met die vrouwen, de mijne wou ook niet groter dan 55 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Robke15 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Hier was het net andersom, ik dacht 55 is voldoende mijn vrouw heeft me overtuigd om voor 65 te gaan. Achteraf blij mee. Nu zijn we het er beide over eens dat de volgende nog wel een slagje groter mag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Robke15 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Dat willen de meeste blijkbaar. (Max 55 inch ofzo). De mijne ook, maar daardoor heb ik nu wel een projector en oprolbaar scherm. >:) 8) *O*

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:15:
[...]

Hoezo zijn vloerstaanders geen optie? Waar nu de sub staat kan prima een vloerstaander...
Nee man. Veel te dicht op de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
BarryButsers schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:38:
Thnx

@The Eagle
Dat is geen verkeerd nummer (y)
Je moet eens Captain Hook opzoeken op youtube. Die gast maakt de dikste psychedelic trance. Space tube 25 is een heel dik nummer.

Ik heb idd best een ocd voor symmetry 8)

Die lava lampen zijn echt mooi , zeker in het donker.
Dit was de vorige setup met de stereo subwoofers
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar komen die terrariums vandaan? zien er ook echt chique uit met die verlichting er in zo!

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryButsers
jimz93 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:34:
[...]

Waar komen die terrariums vandaan? zien er ook echt chique uit met die verlichting er in zo!
Het zijn de Oase Biorb Air 60. Ze hebben een 24 uurs dag nacht ritme met een gesimuleerde zon’s opgang en ondergang. Een ingebouwd misting system die de humidity regelt. De humidity kun je aanpassen naar wens. En er zit een fan ingebouwd zodat er geen condens komt in de binnenkant van het terrarium.

Ik heb de mijne hier gekocht.
https://www.aquastorexl.nl/biorb-air-60-wit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:23
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Dat willen de meeste blijkbaar. (Max 55 inch ofzo). De mijne ook, maar daardoor heb ik nu wel een projector en oprolbaar scherm. >:) 8) *O*
Dat zou bij mij ook heel goed passen, maar ook dat krijg ik niet klaar. Ben nu aan het bedenken hoe ik mn audio installatie wil gaan maken, zal ook wel weer te duur worden. In wall of on wall speakers met mooi subje op een prima 2.1 of evt 5.1 receiver.. bank staat alleen in de hoek tegen 2 muren dus dolby gaat lastig worden. Ik heb nu de fidelio e5 en zet de surround speakers op 2 schapjes net boven de bank, maar dat is ook niks.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBBPp-JXNg0CttGOcAQ2SMd2zpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51xpXvQKKhCd6cYyaT2Dw1eV.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd om eens te showen hoe het er voor staat hier! Erg blij met m’n huidige setup.
Sonos Arc
Sonos Sub
2x Sonos One SL als rears
Custom build WLED ledstrip
Philips hue spots
LG G1 65”
PS5
Xbox Series S
Nintendo Switch

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:41:
Nee man. Veel te dicht op de muur.
Want? Subwoofer in de hoek gedrukt plus satellietjes praktisch tegen de muur geplakt doen het echt niet beter.

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Want? Subwoofer in de hoek gedrukt plus satellietjes praktisch tegen de muur geplakt doen het echt niet beter.
De boekenplank speakers staan hier ook niet goed.
Maar bij vloerstaanders wordt het nog kritischer.
Die hebben gewoon meer ruimte nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:44:
De boekenplank speakers staan hier ook niet goed.
Maar bij vloerstaanders wordt het nog kritischer.
Die hebben gewoon meer ruimte nodig.
Die hebben het niet meer nodig dan die subwoofer. Het hangt er ook maar net vanaf op wat voor plaatsing ze ontworpen zijn. Baffle step correction heeft hier bijvoorbeeld een rol in. Het is onzin om te stellen dat vloerstaanders perse meer ruimte nodig hebben dan het getoonde materiaal.

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:51:
[...]
Het is onzin om te stellen dat vloerstaanders perse meer ruimte nodig hebben dan het getoonde materiaal.
Heb je vloerstaanders? Zo ja, luister dan eens naar het verschil tussen vrijstaand en tegen de (achter)wand.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2022 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:05:
Heb je vloerstaanders? Zo ja, luister dan eens naar het verschil tussen vrijstaand en tegen de (achter)wand.
Zoals gezegd hangt het van het ontwerp af welke plaatsing de neutraalste response oplevert. Verder ging het om de vergelijking met de getoonde subs en satellieten. Als je vindt dat vloerstaanders ruimte nodig hebben, dan geldt dat misschien nog wel meer voor de subwoofer. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de werking van speakers, afstraalgedrag, en akoestiek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:14:
[...]
Ik zou zeggen, verdiep je eens in de werking van speakers, afstraalgedrag, en akoestiek.
Nou nou...
Als ik dat niet gedaan zou hebben, zou ik dit niet zeggen.

Een subwoofer kan juist baat hebben bij plaatsing in een hoek (cornergain). Iets wat juist nadelig kan zijn voor vloerstaanders. Daarnaast is een subwoofer omnidirectioneel en in de onderste regionen ook niet te lokaliseren. Kun je dus niet zomaar vergelijken met een "reguliere" luidspreker.

Ik zou zeggen... Verdiep je er eens in ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Alhoewel mijn installatie vooral op het luisteren naar muziek is afgestemd kijk ik ook geregeld een film die ik stream of op blu-ray bekijk.

Mijn set bestaat uit:
- een "antieke" Samsung TV
- Lyngdorf TDAI 3400 versterker
- Paradigm Persona 3F speakers
- Marantz UD-5005 blu-ray speler
- Mac Mini
- Spectral meubel

Foto van de TV en speakers
Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p632820921-3.jpg

Foto van de Lyngdorf en Marantz.
Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p630254533-4.jpg

Om het beter te laten klinken maak ik gebruik van de Roomperfect optie van de Lyngdorf en soms de voicing opties.

Voorbeeld van de "Action Movie" voicing

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p395934451-3.jpg

Het geeft niet echt een bioscoop beleving qua geluid maar het klinkt wel goed naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

DennusB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:59:
[Afbeelding]

Tijd om eens te showen hoe het er voor staat hier! Erg blij met m’n huidige setup.
Sonos Arc
Sonos Sub
Philips hue spots
LG G1 65”
PS5
Xbox Series S
Nintendo Switch
Grappig, ik ben net verhuisd en heb ook zo'n haardmeubel. Moet nog veel doen om de kabels weg te werken en eventueel in de voorkant een vak te maken voor de receiver. Heb namelijk geen lades in het meubel, maar bestaat uit gestuucte hittebestendige platen. Heb jij iets aangepast aan het meubel. Of zo gekocht?

En vanwaar die koof boven de tv. Wil wellicht een projectiescherm daar monteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_WGQsGbPXsLNQwN6SfrTqcYT-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzHb5tYowZD3TWp0C2JfeZ6L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BoltYes op 21-08-2022 13:16 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
BoltYes schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Grappig, ik ben net verhuisd en heb ook zo'n haardmeubel. Moet nog veel doen om de kabels weg te werken en eventueel in de voorkant een vak te maken voor de receiver. Heb namelijk geen lades in het meubel, maar bestaat uit gestuucte hittebestendige platen. Heb jij iets aangepast aan het meubel. Of zo gekocht?

En vanwaar die koof boven de tv. Wil wellicht een projectiescherm daar monteren.

[Afbeelding]
Meubel is op maat gemaakt voor ons door een meubelmaker in de buurt!

De koof vonden we leuk (om spotjes in te plaatsen) en verzorgt gelijk de afvoer van de haard naar de bovenop de uitbouw :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Zijn er hier ook mensen met echt zware zuilen en het isoleren/remmen van resonantie? Ik wil ze het liefs op custom voeten hebben, maar waar kun je dan bijvoorbeeld terecht? Heb echt alwel gezocht maar veelal kom je bij metaalbewerkings bedrijven uit zonder enige ervaring of prijzen die haalbaar zijn. De zuilen wegen 80KG per stuk. Wil ze doormiddel van een custom voet kunnen verstellen/kantelen doormiddel van spikes/stelvoeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKekeLHtoK6YzkM5PACAm5FxLws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsr9qx8xwRZ2SskyK5TLPEsZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door UgotHeinzzd op 22-08-2022 18:31 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
UgotHeinzzd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 18:08:
Zijn er hier ook mensen met echt zware zuilen en het isoleren/remmen van resonantie? Ik wil ze het liefs op custom voeten hebben, maar waar kun je dan bijvoorbeeld terecht? Heb echt alwel gezocht maar veelal kom je bij metaalbewerkings bedrijven uit zonder enige ervaring of prijzen die haalbaar zijn. De zuilen wegen 80KG per stuk. Wil ze doormiddel van een custom voet kunnen verstellen/kantelen doormiddel van spikes/stelvoeten.

[Afbeelding]
Zoek maar eens naar GAIA van IsoAcoustics (de 1 zou je dan kunnen gebruiken, helaas ook direct de duurste..) of ViaBlue UFO voeten. Vermoed dat je zoiets zoekt.

Waar je trouwens ook veel info hierover kunt vinden is op het HTForum. (En nog meer ervaringen van “audiofielen” en audio fanaten) ;)

Sjieke speakers btw. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 22-08-2022 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

[Afbeelding]
Ik denk dat je je moet afvragen wat je precies wil en waarom. Bij speakers met een dergelijk gewicht moet je met zwaar geschut komen wil je onderaan nog iets toevoegen qua demping van resonanties. Het is ook een wijdverbreid misverstand dat spikes dienen ter ontkoppeling. Integendeel eigenlijk. Ze zijn bedoeld om oneffenheden in de vloer te compenseren zodat de speaker niet wankelt en daardoor ook minder in trilling kan komen. Soms hebben ze een behoorlijk stelbereik zodat je de tweeters verticaal goed kunt richten. Op die laatste 2 punten moet bij jou de nadruk liggen.

Mijn eigen zuilen zijn inclusief metalen grills zo'n 75kg per stuk. Ze staan op dikke MDF voeten met ruim verstelbare spikes. Die rusten op een verlijmde houten vloer op beton. Ik kan je garanderen dat een plaat natuursteen of metaal eronder geen hoorbare voordelen gaat geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

TheKerremenke schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:26:
[...]

Zoek maar eens naar GAIA van IsoAcoustics (de 1 zou je dan kunnen gebruiken, helaas ook direct de duurste..) of ViaBlue UFO voeten. Vermoed dat je zoiets zoekt.

Waar je trouwens ook veel info hierover kunt vinden is op het HTForum. (En nog meer ervaringen van “audiofielen” en audio fanaten) ;)

Sjieke speakers btw. ;)
Ik ben bekend met GAIA van IsoAcoustics, echter kosten en het gebrek aan kantel opties.

En dank, het zijn bijzondere zuilen.
Exirion schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Ik denk dat je je moet afvragen wat je precies wil en waarom. Bij speakers met een dergelijk gewicht moet je met zwaar geschut komen wil je onderaan nog iets toevoegen qua demping van resonanties. Het is ook een wijdverbreid misverstand dat spikes dienen ter ontkoppeling. Integendeel eigenlijk. Ze zijn bedoeld om oneffenheden in de vloer te compenseren zodat de speaker niet wankelt en daardoor ook minder in trilling kan komen. Soms hebben ze een behoorlijk stelbereik zodat je de tweeters verticaal goed kunt richten. Op die laatste 2 punten moet bij jou de nadruk liggen.

Mijn eigen zuilen zijn inclusief metalen grills zo'n 75kg per stuk. Ze staan op dikke MDF voeten met ruim verstelbare spikes. Die rusten op een verlijmde houten vloer op beton. Ik kan je garanderen dat een plaat natuursteen of metaal eronder geen hoorbare voordelen gaat geven :)
Wat ik wil en waarom, dat is duidelijk aangegeven toch? Het aangegeven gewicht is meer omdat de meeste opties dwars door je vloer geduwd worden of de kwaliteit van de spikes/verstelbarevoeten het gewicht niet trekken. Ik woon in een appartementencomplex en hecht waarde aan het beperken van resonantie. Het voornaamste is, het willen laten leunen icm stabiliteit. Spikes hebben overigens twee functies ontkoppeling en balans. Een klein raakvlak geeft midder resonantie af, feit. Maar bedankt voor je input.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
@UgotHeinzzd eigenlijk stel je je vraag in het verkeerde topic (dit is show off, zie roze blokje onderin), maar ik bedenk me net dat @Fraggert ook van die lompe dingen had. Misschien dat hij nog ideeën heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

The Eagle schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:36:
@UgotHeinzzd eigenlijk stel je je vraag in het verkeerde topic (dit is show off, zie roze blokje onderin), maar ik bedenk me net dat @Fraggert ook van die lompe dingen had. Misschien dat hij nog ideeën heeft :)
Ik laat een foto zien, valt dan toch onder die categorie? Ik voeg er alleen een vraagstelling aan toe. Wat is er, afgezien van jouw reactie lomp?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BNP7N_1veU3URyklPiKjJsxS_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6nyOERtw9HQu3VEOwuLYZFQD.jpg?f=user_large

+/-140 kg per stuk :P

Ik denk dat je bij de ontwerper van mijn luidprekers wel kunt slagen, die ontwikkelt en ontwerpt al vele jaren luidsprekers en laat ook dikwijls stelvoeten maken. Die dingen heten overigens “outriggers” :)

Benader Tony Gee maar eens via https://www.tg-acoustics.nl/home_NL.html

Thanks @The Eagle , i got you bro :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

UgotHeinzzd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Ik laat een foto zien, valt dan toch onder die categorie? Ik voeg er alleen een vraagstelling aan toe. Wat is er, afgezien van jouw reactie lomp?
Kalm aan, met lomp bedoelt hij mijn speakers en ik ken @The Eagle al heel wat jaartjes hier en gezien onze interactie in diverse topics mag hij dat zeggen ;)

Je interpreteert zijn woordkeuze gewoon even verkeerd, is een grapje naar mij toe, niets meer, niets minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Fraggert schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:59:
[...]

[Afbeelding]

+/-140 kg per stuk :P

Ik denk dat je bij de ontwerper van mijn luidprekers wel kunt slagen, die ontwikkelt en ontwerpt al vele jaren luidsprekers en laat ook dikwijls stelvoeten maken. Die dingen heten overigens “outriggers” :)

Benader Tony Gee maar eens via https://www.tg-acoustics.nl/home_NL.html

Thanks @The Eagle , i got you bro :P
Thnx 👍🏻
Fraggert schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 22:03:
[...]

Kalm aan, met lomp bedoelt hij mijn speakers en ik ken @The Eagle al heel wat jaartjes hier en gezien onze interactie in diverse topics mag hij dat zeggen ;)

Je interpreteert zijn woordkeuze gewoon even verkeerd, is een grapje naar mij toe, niets meer, niets minder :)
Komt gewoon onvriendelijk over, mijn interpretatie heeft daar verder niks mee te maken.

[ Voor 25% gewijzigd door UgotHeinzzd op 22-08-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die luidsprekers zo zwaar zijn dan zou de kast amper moet resoneren. Weet je zeker dat het niet gewoon de geluidsgolven zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

waar zit die baspijp eigenlijk van je? achterzijde of is het een gesloten systeem?

zijn het zelfbouwers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 15:38

Gotez

42

[Afbeelding]
Ik heb hier ook hele zware zelfbouwers staan. Speelt heerlijk. Pas op met spikes want die koppelen juist en kunnen overlast geven bij slechte vloeren. Ik had vroeger de speakers op golfballetjes. Nu ook op dikke MDF plaat met daaronder drie halve metalen bollen als voeten. Staat als een huis. De meeste spikes konden het gewicht niet goed houden en dan moet je weer van die schotels eronder leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 23:00:
Als die luidsprekers zo zwaar zijn dan zou de kast amper moet resoneren. Weet je zeker dat het niet gewoon de geluidsgolven zijn?
Dat zou heel goed kunnen wat je zegt. Het voornaamste is de mogelijkheid ze iets te kunnen verstellen. Maar ook dat is een probeersel. Geen idee of ik het gewenste resultaat krijg.
Gotez schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Ik heb hier ook hele zware zelfbouwers staan. Speelt heerlijk. Pas op met spikes want die koppelen juist en kunnen overlast geven bij slechte vloeren. Ik had vroeger de speakers op golfballetjes. Nu ook op dikke MDF plaat met daaronder drie halve metalen bollen als voeten. Staat als een huis. De meeste spikes konden het gewicht niet goed houden en dan moet je weer van die schotels eronder leggen.
Alleen spikes gaat niet goed komen. Dat drukt zich door de vloer. Ben er ook nog niet helemaal uit. Maar wil wat beter kunnen afstellen. Dit misschien wel in combinatie met de eerder genoemde dempers van GAIA van IsoAcoustics.
Fraggert schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:44:
[...]

waar zit die baspijp eigenlijk van je? achterzijde of is het een gesloten systeem?

zijn het zelfbouwers?
Achterzijde onderin, twee stuks. Het zijn
Inderdaad zelfbouw speakers, de Visaton Atlas DSM MK III.

[ Voor 63% gewijzigd door UgotHeinzzd op 23-08-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

UgotHeinzzd schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:15:
[...]

Achterzijde onderin, twee stuks. Het zijn
Inderdaad zelfbouw speakers, de Visaton Atlas DSM MK III.
allicht kun je daar met demping/difffusie op de muur ook nog heel wat winst boeken. Ik heb geen kaas gegeten van akoestiek, maar misschien iets voor je om in te duiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:10

Stimulate14

⭐⭐⭐

DennusB schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 20:59:
[Afbeelding]

Sonos Arc
Sonos Sub
Philips hue spots
LG G1 65”
PS5
Xbox Series S
Nintendo Switch
Mooi man, ik had alleen persoonlijk een zwarte sub gepakt :). Voor de rest _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Stimulate14 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Mooi man, ik had alleen persoonlijk een zwarte sub gepakt :). Voor de rest _/-\o_ .
Jep, zou hem graag nog ruilen voor een zwarte ... maar vind dat toch eng met 2e hands haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

DennusB schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Jep, zou hem graag nog ruilen voor een zwarte ... maar vind dat toch eng met 2e hands haha
Snap ik ja. Ik heb hetzelfde, alleen met een zwarte sub. Legendarisch geluid met o.a. Stranger Things.
MAXXXXXXXXXXXX :9~ O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
UgotHeinzzd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Met "lompe dingen" doel ik op je speakers, niet op waar of hoe je post. Maar nu ik het nog eens nalees, snap ik dat je hem anders kon interpreteren dan bedoeld. Mea culpa :)

En ja, speakers van boven de 25 a 30 kilo vind ik nog steeds lompe dingen. Laat ik het zo stellen: als ze omvallen, je ze op je tenen krijgt en je teen is gebroken zijn het lompe speakers :P
Mrs Eagle ziet mijn 30kilo Klipsch F3's ook liever gaan dan komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
The Eagle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

Met "lompe dingen" doel ik op je speakers, niet op waar of hoe je post. Maar nu ik het nog eens nalees, snap ik dat je hem anders kon interpreteren dan bedoeld. Mea culpa :)

En ja, speakers van boven de 25 a 30 kilo vind ik nog steeds lompe dingen. Laat ik het zo stellen: als ze omvallen, je ze op je tenen krijgt en je teen is gebroken zijn het lompe speakers :P
Mrs Eagle ziet mijn 30kilo Klipsch F3's ook liever gaan dan komen :+
Tegenwoordig is elke vloerstaander wel 30Kg + toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:03
Persoonlijk vind ik de F3's er qua design er minder "lomp" uitzien dan bovenstaande
Respect (en ik ben jaloers) dat zij het er thuis doorheen gekregen hebben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:34
mr.DJ95 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Tegenwoordig is elke vloerstaander wel 30Kg + toch?
Dan zijn mijn Q Acoustics 3050i's geen vloerstaanders :+ (17.8kg p/stuk).

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
Togi schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:02:
Persoonlijk vind ik de F3's er qua design er minder "lomp" uitzien dan bovenstaande
Respect (en ik ben jaloers) dat zij het er thuis doorheen gekregen hebben ;-)
Les 1 in het kader van de WAF: om vergeving vragen is altijd makkelijker dan dan om toestemming vragen ;)

En verder gewoon een kwestie van meenemen naar de luistersessie. Vertel maar wat je hoort schat, jij hebt ook een stem :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Millert schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Dan zijn mijn Q Acoustics 3050i's geen vloerstaanders :+ (17.8kg p/stuk).
Dat zijn wel vloerstaanders, maar niet lomp. Criterium voor jezelf is het makkelijkst te bepalen als je denkt: ga ik dit leuk vinden als ik moet verhuizen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:27
UgotHeinzzd schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:42:Spikes hebben overigens twee functies ontkoppeling en balans. Een klein raakvlak geeft midder resonantie af, feit. Maar bedankt voor je input.
Spikes koppelen.

Edit: je hebt ook spikes met schoteltjes eronder, dan wordt het zaakje niet de vloer ingedrukt. Zie bijvoorbeeld hier:

https://iear.nl/speaker/s...ire/speaker-spikes/page/3

[ Voor 25% gewijzigd door nineball op 23-08-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
The Eagle schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Dat zijn wel vloerstaanders, maar niet lomp. Criterium voor jezelf is het makkelijkst te bepalen als je denkt: ga ik dit leuk vinden als ik moet verhuizen? :P
Geen enkele speaker is leuk om te verhuizen. Zeker niet vloerstaanders. Alhoewel het wel scheelt of ze maar 20/30 kg wegen of het dubbele of driedubbele. Zoals de Asia’s van Sonus Faber, die wegen slechts 165 kg…. :X 8)7 Daar wordt je inderdaad zeker niet vrolijk van als je gaat verhuizen.

Maar tijd voor wat meer foto’s. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 23:04
nineball schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 19:22:
[...]

Spikes koppelen.

Edit: je hebt ook spikes met schoteltjes eronder, dan wordt het zaakje niet de vloer ingedrukt. Zie bijvoorbeeld hier:

https://iear.nl/speaker/s...ire/speaker-spikes/page/3
Of gewoon een tegel onder de spikes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:27
Deleon78 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 20:39:
[...]

Of gewoon een tegel onder de spikes :)
Wordt misschien een beetje offtopic maar een klein contactoppervlak houdt geen trillingen tegen. Voorbeelden zijn een stemvork en een pickupnaald. De plaats waar je dat contactpunt plaatst, meestal op de hoeken van de speakers, kan wel van belang zijn. Maar daar doet een spike niet veel anders dan een willekeurig ander steuntje.
Probeer anders eens je wasmachine op spikes te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Laatst online: 23:04
nineball schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:01:
[...]

Wordt misschien een beetje offtopic maar een klein contactoppervlak houdt geen trillingen tegen. Voorbeelden zijn een stemvork en een pickupnaald. De plaats waar je dat contactpunt plaatst, meestal op de hoeken van de speakers, kan wel van belang zijn. Maar daar doet een spike niet veel anders dan een willekeurig ander steuntje.
Ik snap je voorbeeld, goed ter illustratie!

Ik moet me maar eens gaan inlezen wat betreft het nut van spikes. Ik was al bezig om met REW diverse metingen te doen om te kijken welke verschillen dergelijke wijzigingen opleveren. Zo wilde ik bv rubberen tegel onder de keramische tegel proberen, met en zonder speakerdoek, ingedraaid en niet, andere kabels en/of dac, etc. Ben net begonnen.
Ik kan alleen niet de omstandigheden niet exact hetzelfde houden (bv kussen op de bank ligt net in andere hoek, burostoel en ik zitten anders, dat soort dingen.
En dan heb ik het nog niet eens over interpretatie van de metingen en verschillen haha
Maar goed, offtopic inderdaad. Ik ga me in ieder geval opnieuw inlezen over spikes.
Thanks!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Tijn96 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:10:
ik kan in oktober wat nieuws laten zien. volgende week verhuizen. dan vast mijn luisterruimte inrichten en dan in oktober de "homecinema" in de woonkamer.

Daar komt het volgende in:
Dynaudio 20i
Dynaudio 25ci
Arcam AVR 11
JL audio Dominion D110

Heel benieuwd
In de luisterkamer staat wel alvast een set opgesteld. Nog wat aanpassingen die er bij komen; vooral akoestiek die ik wil aanpassen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5MpruLm55yU4_qml0AeIBL99iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpECWdVcrq7vEpD2nmYowkS8.jpg?f=fotoalbum_large

Primare i25 Prisma
Primare CD32
Rega Planar 1plus
Dynaudio contour 30i
& Philips Hue :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

nineball schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:01:
[...]

Ik moest hier wel om lachen. Het is ook niet de hoofdreden om ze op spikes te willen. Het gaat mij om de stabiliteit en vooral om ze ietsjes voorover te laten hellen. Dit icm met een wat wijdere voet. Cups is sowieso niks. Een tegel van bv graniet icm met sterke spikes weer wel. Ik moet om te beginnen een bedrijf of persoon vinden die outriggers maken kan (thnx voor de benaming Fraggert). En ik denk dat icm met GAIA stelvoeten van IsoAcoustics.

Allen thanks voor het meedenken 👍🏻

Ps een wasmachine is qua resonantie afgifte een ander soort. Het is een machine welke door draaiend onbalans "loopt en of trilt".

Verder weer ontopic inderdaad 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDCCNQGsf1aLhaYsbJ_7uWgM8jM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYq5fQHOdeInibHGqEvfbD2K.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED65G1RLA
Denon AVC-X3700H
Visaton Atlas DSM MK III

Geventileerd meubel 😆 wat wel heel veel warmte scheelt. Alles blijft op omgevingstemperatuur. Ook de Xbox met gesloten deuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xz8u7fgmM9QWuD5mf1sfrNyRPkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QZCexnvW7Z4hfO30FWKqtBO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door UgotHeinzzd op 24-08-2022 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

UgotHeinzzd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:18:

Geventileerd meubel 😆 wat wel heel veel warmte scheelt. Alles blijft op omgevingstemperatuur. Ook de Xbox met gesloten deuren.

[Afbeelding]
Dit is mijn held vandaag :D. / offtopic, geniale oplossing, die van mij ligt en wordt erg warm.
Pagina: 1 ... 99 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic