Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48
Voor 2,5mm2 zou ik geen CCA kiezen maar 100% koper.

Goeie upgrade trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
dano_nl schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:29:
Mag ik vragen welke bank dit is?

[...]

Design on stock model Bloq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLCinema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07-2023
MaxHardcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:12:
The old.

[Afbeelding]

The new.

[Afbeelding]

Heb goede SVS-deal kunnen maken voor een PB4000, ultra center, 2 ultra towers, 4 prime elevations die ik morgen op ga hangen. en 2 ultra surrounds op de zijkant. Moet ook een smaller kastje maken zodat de sub meer naar het midden kan en de speakers symmetrisch naast de tv kunnen staan.

Ik heb als Subwoofer-kabel een oude gele RCA kabel. Volgens mij geeft de Subwoofer een heel goed geluid en is een speciale Subwoofer-kabel niet echt nodig. Net alsof je met een hele dure RCA kabel beter beeld op je NES krijgt, maar misschien zijn hier andere ervaringen.

Ik zat aan deze luidsprekerkabel te denken, te cheap of kan wel?

Luidspreker kabel CCA - 50 meter op rol - 2.5 mm²
Mooi upgrade! Een subwooferkabel maakt weldegelijk verschil. Je hebt een super mooie sub staan die verdient wat beters. Hoeft je ook niet de kop te kosten.

Bijvoorbeeld:
Oehlbach NF
Audioquest Black lab

Qua speakerkabel gebruik ik zelf al jaren Canare 4S11 voor de fronts en center in mijn HT en Canare 4S8 voor alle surround speakers. Bananen op geschroefd en gaan😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kabeldiscussie graag in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 in plaats van hier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxHardcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:12:
The old.

[Afbeelding]

The new.

[Afbeelding]

Heb goede SVS-deal kunnen maken voor een PB4000, ultra center, 2 ultra towers, 4 prime elevations die ik morgen op ga hangen. en 2 ultra surrounds op de zijkant. Moet ook een smaller kastje maken zodat de sub meer naar het midden kan en de speakers symmetrisch naast de tv kunnen staan.

Ik heb als Subwoofer-kabel een oude gele RCA kabel. Volgens mij geeft de Subwoofer een heel goed geluid en is een speciale Subwoofer-kabel niet echt nodig. Net alsof je met een hele dure RCA kabel beter beeld op je NES krijgt, maar misschien zijn hier andere ervaringen.

Ik zat aan deze luidsprekerkabel te denken, te cheap of kan wel?

Luidspreker kabel CCA - 50 meter op rol - 2.5 mm²
Waarom 1 grote subwoofer in plaats van twee kleinere? Geeft je dezelfde output maar dan wel met minder pieken en dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Deleon78 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Merk je met center en woofer niet net als met alle andere speakers dat ze ademruimte nodig hebben? Dat maakt bij mij echt een wereld van verschil namelijk (maar dat zijn gewoon fronts).
Goede vraag, en nee, niet echt nee. Sub kan prima zijn ding kwijt, center ook.
Fronts ademruimte is ook prima, maar hun basreflexpoort zit aan de voorkant en het zijn hoorntweeters (alles Klipsch) dus dat helpt wellicht ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:44:
[...]

Waarom 1 grote subwoofer in plaats van twee kleinere? Geeft je dezelfde output maar dan wel met minder pieken en dalen.
Marktplaats deal, dacht als het overkill is, dan kan ik die sub wel weer doorverkopen.

Voordat ik de PB4000 had staan, had ik het idee er nog 1 bij te zetten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04-2023
Voor mijn nog te bouwen woning wil ik eigenlijk af van de apparatuur in zicht. Nu zal dat met de KEF Reference model 4 en de Velodyne DD15 wat lastig worden :) maar de Arcam AVR850 en dingen als een Apple TV etc zou ik eigenlijk in de naast de woonkamer gelegen garage of iets verderop in de technische ruimte willen plaatsen. Ik gebruik geen fysieke media meer, alles gaat via netwerk.

Zijn er hier mensen die dat ook gedaan hebben, bijv. alles in een 19" rack ergens achteraf of in een aparte kast, buiten zicht? Mbt de bediening gaat eea wel lukken met extra IR oogjes en de Harmony Hub etc. maar hoe zit het met bijv. lange luidsprekerkabels etc? Heb er geprobeerd naar te zoeken op het forum maar daar is haast geen beginnen aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
jowi_kuro schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:29:
Voor mijn nog te bouwen woning wil ik eigenlijk af van de apparatuur in zicht. Nu zal dat met de KEF Reference model 4 en de Velodyne DD15 wat lastig worden :) maar de Arcam AVR850 en dingen als een Apple TV etc zou ik eigenlijk in de naast de woonkamer gelegen garage of iets verderop in de technische ruimte willen plaatsen. Ik gebruik geen fysieke media meer, alles gaat via netwerk.

Zijn er hier mensen die dat ook gedaan hebben, bijv. alles in een 19" rack ergens achteraf of in een aparte kast, buiten zicht? Mbt de bediening gaat eea wel lukken met extra IR oogjes en de Harmony Hub etc. maar hoe zit het met bijv. lange luidsprekerkabels etc? Heb er geprobeerd naar te zoeken op het forum maar daar is haast geen beginnen aan :)
Volgens mij moet dat qua kabel lengte geen probleem zijn, neem tenminste aan dat je het niet over 40+ meter per kabel hebt? :P En ook dan weet ik niet of het wel echt uitmaakt eigenlijk. Mocht er een vertraging zijn, wat me al sterk lijkt, dan kan dat prima opgelost worden met de receiver instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 29-01-2021 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

Hier staat de marantz en shield in de meterkast en zijn middels hdmi cec verbonden met de tv. Voor de kabels ben ik vanwege de afstand voor 2,5mm2 ofc gegaan. Werkt perfect.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
Och, de rearspeakers hangen hier aan wat bouwmarktspul (0,75 iirc,wel volkoper) en das ca 15m per speaker. Paar meter gaat echt niet uitmaken :)
Bij het plaatsen in een aparte ruimte zou ik me eerder zorg maken over vocht en stof, zeker in een garage.
En uiteraard is een nadeel dat aansluiten van nieuwe Av wat lastiger kan zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Speaker kabel kan echt geen probleem zijn, 4k met hoge bitrate dan weet wel. Je zal waarschijnlijk voor een glasvezel HDMI moeten gaan als je 10+ meter wilt overbruggen.

Ik heb zelf met 10 meter wel eens dat ik ruis artifacten zie.

Probleem nu is dat de shift naar HDMI 2.1 net begonnen is, dus er zijn nog niet echt veel kabels die 48gbs kunnen hebben (HDMI 2.1 spec) daarom dat ik er nu maar gewoon mee leef. Valt niet op enkel als het beeld geheel zwart is(oled)

[ Voor 36% gewijzigd door LuisjeNL op 29-01-2021 21:54 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:35
Ik heb zelf ook de 'fout' gemaakt door 2,5mm CCA te gebruiken omdat ik op dat moment niet eens wist dat er verschil zat in speakerkabel soort. Ik geloof het allemaal wel en ik geloof niet dat ik het verschil ga horen met OFC kabel. De langste afstand is naar mijn rears en dat is zes meter.

Glasvezel HDMI kabels zijn inderdaad echt een uitkomst en die gebruik ik nog steeds naar alle tevredenheid!

[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 29-01-2021 19:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

LuisjeNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:03:
Ik heb zelf met 10 meter wel eens dat ik ruis zie.
Ruis? HDMI werkt gewoon of werkt niet, of met dikke artifacten. "ruis" veroorzaakt een kabel niet.
vinom schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:09:
Ik heb zelf ook de 'fout' gemaakt door 2,5mm CCA te gebruiken omdat ik op dat moment niet eens wist dat er verschil zat in speakerkabel soort. Ik geloof het allemaal wel en ik geloof niet dat ik het verschil ga horen met OFC kabel. De langste afstand is naar mijn rears en dat is zes meter.
Er zit ook geen klankverschil in. Het is alleen klotespult want het brokkelt af. En het is lame om koper te lijken maar alumunium te zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door JvS op 29-01-2021 19:14 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
LuisjeNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:03:
Speaker kabel kan echt geen probleem zijn, 4k met hoge bitrate dan weet wel. Je zal waarschijnlijk voor een glasvezel HDMI moeten gaan als je 10+ meter wilt overbruggen.
Ik heb uit mijn vorige huis (zit nu even in een tijdelijke woning) nog een 18m glasvezel 4K HDMI, werkt inderdaad super. Goed dat je het zegt, zou mooi zijn als ik binnen die 18m zou blijven, anders moet ik daar ook weer een andere voor kopen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jowi
JvS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:13:
Ruis? HDMI werkt gewoon of werkt niet, of met dikke artifacten. "ruis" veroorzaakt een kabel niet.
Beeldruis, spikkels, spikes. Zeker weten. Dat is geen BS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48
HDMI storing ziet er soms als ruis uit. Is desalniettemin digitale storing die verholpen kan worden met betere kabel/beter signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:04

A13X

Dude

vinom schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:09:

Glasvezel HDMI kabels zijn inderdaad echt een uitkomst en die gebruik ik nog steeds naar alle tevredenheid!
In theorie kan er over dezelfde dikte koper meer vermogen en is de weerstand bij hetzelfde vermogen lager. Dat kun je dus compenseren door een dikkere kabel te pakken. Met 2,5mm2 op 6 meter zit dat wel prima.

@The Eagle speakerkabel is hier tussen de 10 en 30 meter. Heb mooie buisjes in de vloer maar die lopen niet altijd via de kortste weg :+

Voor de hdmi een kabel van ruconnect ertussen, vooral omdat je dan iets meer zekerheid hebt dat cec werkt en kan volledige 4k aan. Voor als de tv en keer word vervangen :9 vriendin is het daarmee alleen nog niet eens. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 29-01-2021 19:44 ]

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:46
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deleon78 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Zoals al gezegd is, maar gezien je plusjes het herhalen waard: er komt wel degelijk zichtbaar ruis bij een slecht signaal. Ik had zelf bv een groene pixelregen toen het signaal niet sterk genoeg was.
Dat kan je artefacten noemen, maar mijn definitie is zeker niet dat HDMI dan “werkt”.
K dan is het semantiek, ik noem dat wel artifacten en geen ruis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jowi
JvS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:40:
[...]

K dan is het semantiek, ik noem dat wel artifacten en geen ruis :).
Potatoes, tomatoes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

icecreamfarmer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:47:
Na 10 jaar lang meekijken zal ik ook eens mijn setup showen.
Door de coronacrisis genoeg geld overgehouden om een thuisbioscoop aan te schaffen.
Setup is zo goed als af al twijfel ik nog over een paar dingen.
Belangrijkste is of ik de TV wil hangen of een andere voet wil want hij nu te ver naar voren naar mijn zin (door het contragewicht). Eigenlijk is de TV nu te groot voor het meubel.
Maar als ik hem hang komt hij op dezelfde hoogte als nu en moet ik iets hebben zodat de kabels onzichtbaar te maken.

[Afbeelding]

Wat je ziet:Wat je niet ziet:En dan de kant waar je zit.

[Afbeelding]

Wat je ziet:Alle Hue is gekoppeld aan het scherm en kan daar de kleuren van oppikken. Sowieso kan de gehele beneden verdieping in een disco veranderd worden.
Tof hoor! Komt je jungle schilderij hier vandaan? https://www.moswens.nl/

Heb je er misschien wat meer info over, aan wat voor prijs moet ik ongeveer denken? Aangezien er geen prijzen op de website worden vermeld vrees ik het ergste ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Mooie home cinema’s hier! Jammer genoeg is mijn budget na heel lang verbouwen op, dus ik moet het momenteel even met alleen een tv (LG GX, 55 inch) en soundbar (Sonos Beam) doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEwlw5VD0N8-9GZFR2kPJpTOmRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdKHii0ulRSPejmeHOWli6kv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel alle loze leidingen en aansluitpunten voor een 5.1 setup, maar luister zelf eigenlijk met name veel muziek. Daarom is mijn aandacht vooralsnog gevestigd op een 2.0 configuratie op basis van twee keer de KEF LS50 META. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
@jowi_kuro

Eens met de tomaten :+

@JvS
Mijn bewoording is niet helemaal juist hoor, artifacten is helemaal juist.

Wil er graag wat aan doen, maar pas wanneer ik zeker weet dat een glasvezel HDMI het allemaall oplos, nu geen 120fps hdmi tv dus kan het niet proberen.

@MaxHardcore als je kabels zo in het zicht hangen als in je foto, zou ik sowieso 'mooie' kabels kiezen :)

[ Voor 16% gewijzigd door LuisjeNL op 29-01-2021 21:55 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 10:38

Bij mij staat alle apparatuur in de trapkast. De trapkast is aan de linkerzijde van de woonkamer waar ook de bank, surround speakers en subwoofer staan. Ik heb dus voor de fronts, center en TV kabels van 10-15 meter liggen. Bij de speakers geen probleem maar met de HDMI kabel heb ik best wat problemen gehad. Uiteindelijk verschillende "HDMI certified" kabels in huis gehad, variërend van 10 tot 50 euro. Helaas bij allemaal problemen met 4k. Uiteindelijk bij ruconnected een kabel besteld van ~200 euro maar die doet het nagenoeg altijd perfect (https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/).

Af en toe lijkt er iets met de HDMI handshake mis te gaan waardoor alle kleuren een paarse/roze gloed krijgen. Even de TV aan/uitzetten en het is weer ok. Gebeurt niet al te vaak en de oplossing is zo simpel dat ik er verder nooit ingedoken ben om het uit te zoeken.

De speaker kabels zijn gewoon 2x2mm OFC kabels van allekabels.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mrooding schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Bij mij staat alle apparatuur in de trapkast. De trapkast is aan de linkerzijde van de woonkamer waar ook de bank, surround speakers en subwoofer staan. Ik heb dus voor de fronts, center en TV kabels van 10-15 meter liggen. Bij de speakers geen probleem maar met de HDMI kabel heb ik best wat problemen gehad. Uiteindelijk verschillende "HDMI certified" kabels in huis gehad, variërend van 10 tot 50 euro. Helaas bij allemaal problemen met 4k. Uiteindelijk bij ruconnected een kabel besteld van ~200 euro maar die doet het nagenoeg altijd perfect (https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/).
15m is wel lang ja. Had je kabels die letterlijk als "premium high speed" gecertificeerd waren op die lengte? (Bestaan die?). Dat zou dan eigenlijk gewoon moeten werken. Die hdmi kabels kunnen 18gbps data versuren (net als je huidige optische kabel).

Sowieso is hdm enorm onduidelijk. De hdmi apparaten hebben versienummers. Maar de kabels hebben snelheidsklasses. Waarbij "premium high speed" het soort is dat je wilt hebben voor probleemloos 4K met HDR (wat je met hdmi 2.0b kan hebben). En voor hdmi 2.1 (4K 120Hz enzo), heb je een "ultra high speed" kabel nodig.

:F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

SaN schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Tof hoor! Komt je jungle schilderij hier vandaan? https://www.moswens.nl/

Heb je er misschien wat meer info over, aan wat voor prijs moet ik ongeveer denken? Aangezien er geen prijzen op de website worden vermeld vrees ik het ergste ;)
Ja. Het is idd duur. Deze grootte inclusief lijst was ca €1800.
Het zijn echte planten trouwens.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrooding
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-09 10:38
JvS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:25:
[...]

15m is wel lang ja. Had je kabels die letterlijk als "premium high speed" gecertificeerd waren op die lengte? (Bestaan die?). Dat zou dan eigenlijk gewoon moeten werken. Die hdmi kabels kunnen 18gbps data versuren (net als je huidige optische kabel).

Sowieso is hdm enorm onduidelijk. De hdmi apparaten hebben versienummers. Maar de kabels hebben snelheidsklasses. Waarbij "premium high speed" het soort is dat je wilt hebben voor probleemloos 4K met HDR (wat je met hdmi 2.0b kan hebben). En voor hdmi 2.1 (4K 120Hz enzo), heb je een "ultra high speed" kabel nodig.

:F
Het was 2019 toen ik dit heb geinstalleerd dus ik heb het even moeten opzoeken maar waar ik destijds vooral op lette was dat de kabel inderdaad 18gpbs ondersteunt, 4:4:4 color space en HDCP 2.2.

1 van de kabels die ik uiteindelijk teruggestuurd heb vanwege zeer persistente problemen was de UGREEN HDMI glasvezelkabel 4k HDMI-kabel van 15m (120 euro). Ik kan mij niet herinneren of ik destijds op de hoogte was het verschil in certificeren wat jij benoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 12:19
@Keyboardplayer geen straf hoor! lekker interieur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
icecreamfarmer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Ja. Het is idd duur. Deze grootte inclusief lijst was ca €1800.
Het zijn echte planten trouwens.
Ik zie dat ze ook acoustische mospanelen doen. Klinkt interessant. Klinkt duur ook :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxHardcore
Voor wie het leuk vindt een update, de elevations hangen nu. De speakerkabel is nog niet binnen, dus nu nog met oude kabeltjes zodat het maar hangt en ik kan testen.

Zit nog in dubio om de SB kanalen via de ultra surround te laten lopen of nog een paar SVS satellites achter de bank. Als ik de bank naar voren schuif kan het volgens mij wel.

De rear heights op de wand, maar moeten toch maar op het plafond voor betere hoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNUnu9SPxL7NnejmynVCdETWQvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDVz3BMu16bphOkufYcTTlI4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7XdX7FmaPAvjabT85mnAGpkpAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDLib0uavUkfzBtrk1wstZZh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCj17NuZFPwqHWSYZhIL9DNDOG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4l5VcxW5s5nior0ELctYWUi4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
@MaxHardcore mooie spullen! de subwoofer is een pb4000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Goofy1978 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:00:
@MaxHardcore mooie spullen! de subwoofer is een pb4000?
Thx en klopt idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Eagle schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik zie dat ze ook acoustische mospanelen doen. Klinkt interessant. Klinkt duur ook :+
Om je gerust te stellen, die zijn goedkoper dan zo'n akoestisch schilderij :D .

Overigens kan ik nu ook laten zien wat je niet ziet (en nieuwste speelgoed showen).
Een hitte foto van het meubel met stereo aan. Je ziet dat er rechts behoorlijk wat warmte ontwikkeld wordt.
Dat komt met name door het Ziggo modem dat gewoon 50 graden wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLpKrgjO2Z3cbor-4OvMTHtT7hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsR0Sc3HiaXtBLUjsLWp2kKd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Keyboardplayer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:40:
Mooie home cinema’s hier! Jammer genoeg is mijn budget na heel lang verbouwen op, dus ik moet het momenteel even met alleen een tv (LG GX, 55 inch) en soundbar (Sonos Beam) doen.

[Afbeelding]

Ik heb wel alle loze leidingen en aansluitpunten voor een 5.1 setup, maar luister zelf eigenlijk met name veel muziek. Daarom is mijn aandacht vooralsnog gevestigd op een 2.0 configuratie op basis van twee keer de KEF LS50 META. To be continued :)
Ik heb die KEF's ook op het oog. Geef je effe een review als je ze hebt? :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 22:54
Wat je ziet:
Zo'n akoestisch jungle schilderij vind ik ook wel erg vet gedaan. Maar €1.800 vind ik wat te gortig. Die twee ronde tafeltjes vind ik ook erg mooi. Ben benieuwd waar je die vandaan hebt.

Welke hittecamera gebruik jij trouwens? Ik zoek er eentje waarmee ik tochtgaten beter kan vinden en ook mijn CV mee zou kunnen afregelen. Een groot bereik zou mooi zijn, want dan kan ik ook mijn oude (luchtgekoelde) motor eens bekijken na een rit (leuk, maar niet nodig).

[ Voor 19% gewijzigd door BugBoy op 31-01-2021 12:46 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJLADVX5xgKyGslSKLv9qq2j26E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eGqrrzMzbkBhxEb6hR4nFLzI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/moiZ-QV1JRC5I2JylFPyMsIZWxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2lMoiNbt1v2Rj9Z0uUuflrt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/39HTMaujVrF_f4L0HsAWtwgVwis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQKu0REP5IRb1BngIIyM2dgL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikt-Ca6e54ln1Yb2cajN0HiwycE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJjV8lfRhf9hLrvxs7qHkx6t.jpg?f=fotoalbum_large

Leds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bBh362xQchpiKmpTetf6n_O-zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uaj6EexAt9hmEZ1IBZn3j1Jz.jpg?f=fotoalbum_large

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYhmJ1ofUGEkH86-8Zb3pbMpu9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EXAhAsbrrlxn81ZQ89iJ4cu.jpg?f=fotoalbum_large

TVSamsung The Frame 2020 50inch
SpeakersAcoustic Energy AE1 Active
StandsISO-155 Isolation stands
DACminiDSP SHD
PlayerNvidia Shield
Meubel2 oude damwanden van hier uit de sloot, met wat draadeind en moeren.

Moet de rommel nog even wat wegwerken, en de DAC moet eigenlijk even onderop het meubel worden geschroefd.

Foto's geven trouwens wat een vertekend beeld (het bekende makelaarstrucje?). De TV lijkt namelijk wel heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Wat een prachtig huis! Foto lijkt idd erg ver weg, hoe ver zit je van je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:01
Kaspers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leds:
[Afbeelding]

Before:
[Afbeelding]

TVSamsung The Frame 2020 50inch
SpeakersAcoustic Energy AE1 Active
StandsISO-155 Isolation stands
DACminiDSP SHD
PlayerNvidia Shield
Meubel2 oude damwanden van hier uit de sloot, met wat draadeind en moeren.

Moet de rommel nog even wat wegwerken, en de DAC moet eigenlijk even onderop het meubel worden geschroefd.

Foto's geven trouwens wat een vertekend beeld (het bekende makelaarstrucje?). De TV lijkt namelijk wel heel erg klein.
Haha, het lijkt idd echt alsof de TV in de verte staat :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:45
Heel mooi huis. Inderdaad lijkt de tv erg ver weg te staan. Maar dat kan ook door het centra perspectief komen. Wide angle misschien?

Die raam zo langs de tv, zo mooi hoog is wel erg sjiek. Net als het houtwerk/balken tegen het plafond.

Alleen zou ik me gaan storen aan die tegeltjes rondom de haard. In deze kleur doen ze mij iets teveel aan een IBC denken. Zeker met die grijze plaat aan de zijkant. Niet lullig bedoeld of zo. Iets met bedrijfs blindheid waarschijnlijk. :+ 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.ntotank.com/media/catalog/product/cache/1/image/2084x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/t/nto-tank_t330.jpg

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Martijn1990 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:15:
Wat een prachtig huis! Foto lijkt idd erg ver weg, hoe ver zit je van je tv?
Dank (y), 4.5 meter zitten we er vanaf.
TheKerremenke schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:44:
Heel mooi huis. Inderdaad lijkt de tv erg ver weg te staan. Maar dat kan ook door het centra perspectief komen. Wide angle misschien?
Dat is 't idd geweest, het geeft wat een vertekend beeld.
TheKerremenke schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:44:
Alleen zou ik me gaan storen aan die tegeltjes rondom de haard. In deze kleur doen ze mij iets teveel aan een IBC denken. Zeker met die grijze plaat aan de zijkant. Niet lullig bedoeld of zo. Iets met bedrijfs blindheid waarschijnlijk. :+ 8)7
Dat ding heeft er idd wel veel van, misschien was dat de inspiratie van de vorige bewoner voor deze betonkachel :P.

Ding heeft nog nooit aangestaan sinds we hier wonen. Van mij mag hij er uit, maar de baas vindt het mooi staan.. Moet het er even langzaam inwrijven. Binnenkort maar eens met Sketchup aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyboardplayer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 13:21
Incolumis schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Doe ik, zal alleen geen hele korte termijn werk worden gezien alles dat ik nog nodig heb in huis :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Mooi huis! Vind het altijd erg ruimtelijk met zo'n hoog dak/plafond.

Heb je je One Connect Box ingebouwd of ligt die op de grond onder het meubel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:50:
[...]

Dan is 50" wel erg klein. Zit zelf op 3m van een 55" en die had best 65" kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Laatst online: 19-09 12:19
Is maar net wat je gewend bent en of je waarde hecht aan een bioscoop gevoel.
In mijn vorige huis zat ik tussen de 4 en 4,5m en zat toentertijd te kijken op een 32" en dat was prima.
De 32 vervangen voor 49" en niet het gevoel gehad dat het groter moest zijn.
In mijn huidige huis zit ik tussen de 4,5 en 5m met nog steeds de 49" en zie nog geen reden om hem te vervangen.
Maar ik hoef ook niet perse het bioscoop gevoel als ik gewoon tv zit te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Kaspers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:50:
[...]
Hele mooie ruimte, gaaf hoor! 4,5meter valt me nog mee. Op basis van die foto lijkt het wel 10meter te zijn :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Togi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:19:
Is maar net wat je gewend bent en of je waarde hecht aan een bioscoop gevoel.
In mijn vorige huis zat ik tussen de 4 en 4,5m en zat toentertijd te kijken op een 32" en dat was prima.
De 32 vervangen voor 49" en niet het gevoel gehad dat het groter moest zijn.
In mijn huidige huis zit ik tussen de 4,5 en 5m met nog steeds de 49" en zie nog geen reden om hem te vervangen.
Maar ik hoef ook niet perse het bioscoop gevoel als ik gewoon tv zit te kijken
Idem, het apparaat hoeft wat ons betreft niet te veel op te vallen. Deze 50 inch valt mooi weg in het interieur. Maar ik snap het ook heel goed wanneer je een grotere wilt, en voor de bioscoop ervaring gaat. Ik hecht meer aan goed geluid, en heb daarom meer geld gestoken in de audio setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
kleinelievewolff schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:02:
Mooi huis! Vind het altijd erg ruimtelijk met zo'n hoog dak/plafond.

Heb je je One Connect Box ingebouwd of ligt die op de grond onder het meubel?
Die ligt inderdaad op de grond achter het meubel. Ideaal ding. En knap dat de tv zowel van stroom, als audio als video wordt voorzien door zo'n ontzettend dunne draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

BugBoy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Zo'n akoestisch jungle schilderij vind ik ook wel erg vet gedaan. Maar €1.800 vind ik wat te gortig. Die twee ronde tafeltjes vind ik ook erg mooi. Ben benieuwd waar je die vandaan hebt.

Welke hittecamera gebruik jij trouwens? Ik zoek er eentje waarmee ik tochtgaten beter kan vinden en ook mijn CV mee zou kunnen afregelen. Een groot bereik zou mooi zijn, want dan kan ik ook mijn oude (luchtgekoelde) motor eens bekijken na een rit (leuk, maar niet nodig).
Het zijn er 3 ;). Maar bij Goossens.
Warmtecamera is een UTI260B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toosh
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 09:41
Incolumis schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Hier ook :) Draai men muziek op de LS 50, maar ben echt benieuwd of de metas nu echt zoveel beter zijn.
Divese reviewsites geven aan van wel maar vind dit niet echt een genuanceerde bron. Zelf vind ik ze er wel mooier uitzien in hun matte kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Toosh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:41:
[...]

Hier ook :) Draai men muziek op de LS 50, maar ben echt benieuwd of de metas nu echt zoveel beter zijn.
Divese reviewsites geven aan van wel maar vind dit niet echt een genuanceerde bron. Zelf vind ik ze er wel mooier uitzien in hun matte kleur.
Vooral die witte ziet er erg goed uit. Als je die combineert met de KC62 sub, dan is het echt een eyecatcher :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Incolumis schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Vooral die witte ziet er erg goed uit. Als je die combineert met de KC62 sub, dan is het echt een eyecatcher :)
Mooi ding idd. Maar wel prijzig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ik had nog foto's beloofd, ondertussen is er nog een Monitor Audio Silver W12 bijgekomen, kostte dankzij mijzelf + een beetje Marantz nogal wat moeite in te stellen*, maar klinkt nu wel écht fantastisch....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5VmYB3h2mLG8FldDuEHLncEKTw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUxaZ3MON5ihNFUIH2uLMOOR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2VAJN2MiLUhBK0smjvnI1FwpsE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43QPtLIlssgS6yG0XJcozXQ4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGJrp88Kjq6NdV8X8-GymKgpb0A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0dUAlhOAvy5QXCQnFBels3k.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4adSJxcNHHFxuhNydnVPARYlaic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t3raO1yNjh8YE6dHtxA8h1Tc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zpl3_JFRLNNQkmbDeLXz4qUdvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsyEBIjzvpVGDjZ2COwiK4D6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ydLKWeRj6mMQWWlzCmtUlJn7h_E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WB9kk6e4TG2Tgm6BbVNwuA6i.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9SFyrnsqKV0GunfKyAkUEso4bQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mk3ZkCQcNiDpl2ZmLzDUkRRB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o56fvvt6OFVV1BQLgI4EawzmsLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gLcyUaHiOGiqEj005ByeMxnZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj42zBUSSldnOk71rY6QoSr2yNo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoWlcWNeXDtK77eQbVijjAI1.jpg?f=fotoalbum_tile

*Marantz SR6015 staat met Audessey setup standaard op "7.1+Zone2", werkte voor geen meter, na wat gelezen te hebben op "9.1" gezet, en verolgens plafond-speakers op 0, en nu is het werkelijk waar een juweeltje....

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1AfstandsbedieningenLogitech Harmony Elite€ 349,69€ 349,69
1TelevisiesLG OLED55B6V Zwart€ 0,-€ 0,-
1Versterkers en receiversMarantz SR6015 Zwart€ 1.249,-€ 1.249,-
2SpeakersMonitor Audio Silver RX 8 (Zwart)€ 0,-€ 0,-
1SpeakersMonitor Audio Silver 100 (Zwart)€ 475,-€ 475,-
1SpeakersMonitor Audio Silver C150 (Zwart hoogglans)€ 629,-€ 629,-
1SpeakersMonitor Audio Silver W12 Walnut Real Wood Veneer (Bruin)€ 1.499,-€ 1.499,-
1Overige AV-accessoiresNorStone Stylum 1 Eiken€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.300,69
(Alles van Monitor Audio in "Black Oak")
De MAS W12 (6G) Sub wil van zichzelf wel wat hard, maar ik wilde synergy, dus staat op -6.5dB ingesteld, en dan kan hij nog steeds zeer goed meekomen, op +/-0dB haalt hij je schilderijen naar beneden, en veel boze buren naar je voordeur. ;)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
Ik vindt de Silver RX8 zelf al flink wat laag weergeven, maar dit is dan toch nog een goede aanvulling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny182
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-03 19:57
Na 10 jaar lang meekijken zal ik ook eens mijn setup showen.
Door de coronacrisis genoeg geld overgehouden om een thuisbioscoop aan te schaffen.
Setup is zo goed als af al twijfel ik nog over een paar dingen.
Belangrijkste is of ik de TV wil hangen of een andere voet wil want hij nu te ver naar voren naar mijn zin (door het contragewicht). Eigenlijk is de TV nu te groot voor het meubel.
Maar als ik hem hang komt hij op dezelfde hoogte als nu en moet ik iets hebben zodat de kabels onzichtbaar te maken.

[Afbeelding]

Wat je ziet:
Mooie setup. :)

Vraagje: Waar heb je die lamp vandaan (die links van je tv staat op de eerste foto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
Danny182 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Mooie setup. :)

Vraagje: Waar heb je die lamp vandaan (die links van je tv staat op de eerste foto).
Even Google afbeelding / foto :) , lijkt op deze: https://www.lampentotaal....sign-tafellamp-faro-65881

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny182
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-03 19:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
pman63 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:50:
Ik vindt de Silver RX8 zelf al flink wat laag weergeven, maar dit is dan toch nog een goede aanvulling?
Ja, juist, ik vond de surround speakers te boombastisch (eigen schuld, had ik beter de 50's kunnen nemen), en de sub zorgt nu voor (ultra-)laag, zodat de rest van de speakers iets hoger afgekapt worden, dus iets minder laag geven waardoor het veel natuurgetrouwer klinkt.

Overigens zijn de RX8'en vanwege hun rear bass-reflex extreem gevoelig voor de afstand achter zich, zoals ook te zien op de foto's staan ze vrij ver van de muur vandaan, omdat als je ze te dichtbij zet ze inderdaad heel bassig, maar niet op een goede manier gaan klinken.
20cm verder van de muur en ze geven een heel ander klankbeeld.
(ik wilde ze in eerste instantie retourneren omdat ze compleet niet klonken zoals in de showroom, tot de verkoper zei, geef ze eerst even iets meer ruimte, bevalt het nog steeds niet, dan mogen ze terug, ze staan er nu dus nog steeds ;) )

(edit: ik heb mijn setup dus nu wel redelijk geperfectioneerd (voor mijn huis, rekening houdend met mijn buren), alle normale speakers eerst via audessey laten kennen, daarna via manual setup de afstand en delay gehouden, de normale speakers (front/center/surround) afgekapt op 60hz, de Subwoofer afgekapt op 120Hz (LPF, Low Pass Filter) + Main (anders neemt de sub alles over vanaf 120Hz, dat klinkt vreemd) maar het is ongelooflijk hoeveel verschil dat maakt, het maakt de normale speakers zoveel helderder, omdat ze dat laatste stukje laag niet mee hoeven te pakken, en de Sub is in het laatste stukje ook helemaal in zijn element). En hemel wat gaat dat ding hard met iets als "Open Up - skream" mix van Leftfield bijvoorbeeld op 40% met een -3dB verlaging vanuit de Receiver, op 60% is het oncomfortabel voor mijn meubels ;)

[ Voor 28% gewijzigd door zion op 20-02-2021 19:09 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
Bij mij inmiddels ook al weer heel wat jaren, en nog geen reden ze te vervangen, inderdaad wel even wat ruimte geven. De nieuwere versies hiervan zijn wat dat betreft minder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roberto 77
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-04-2021
Al een tijdje tevreden met mijn stereo set in deze opstelling!
Topic heet home cinema zie ik, helaas geen apart stereo topic dus ik post hem toch maar hier☺️
Homogeen geluidsbeeld, mooi laagfundament met veel definitie en goede ruimtelijkheid!
Tv is ook aangesloten, dus toch nog een soort van home cinema 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkTJmyimsUMNQGOlhQNcRRgvmz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gzn8JfaX575oxhAbtSU5Z55X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nGZsXl_1GJqWvaaYvcQVVKKY58=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0ycHji5zRyf1vz3JoWDgD9F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 03:15
Roberto 77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:27:
Al een tijdje tevreden met mijn stereo set in deze opstelling!
Topic heet home cinema zie ik, helaas geen apart stereo topic dus ik post hem toch maar hier☺️
Homogeen geluidsbeeld, mooi laagfundament met veel definitie en goede ruimtelijkheid!
Tv is ook aangesloten, dus toch nog een soort van home cinema 🥳

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie set!
Wat zien we (en wat zien we niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roberto 77
fyr0 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:33:
[...]

Mooie set!
Wat zien we (en wat zien we niet)?
Wat we zien zijn een paar Elac FS 209.2 aangestuurd door een VanderVeen buizenversterker met 8xKT88 in triode geschakeld met autobias modules en e-chokes van Guido Tent, wat resulteert in ongeveer 35 watt aan uitgangsvermogen.
Ik moet zeggen dat de VanderVeen echt super combineert met de Elacs, heb laatst nog even een Pass Labs Aleph 3 aangesloten gehad maar die klonk veel 'donkerder', minder open en met veel minder definitie in het laag.
Op de foto streamde ik nog met een Denon Heos waarna het digitale signaal via een Audio-gd NFB11 dag naar de versterker ging. Inmiddels gebruik ik de pre-out van de Heos omdat dit minstens net zo goed klinkt.
Er staat nog een Philips 963SA aangesloten voor cd's en dvd's maar die wordt zeer weinig gebruikt ☺️
Wat we niet zien is het bankstel vanwaar ik meestal luister, dus bij deze....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42Oqd0TBwo8WxB4S3-w03GU3Gps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJgqhs1KYx0jNRBufwynuSKd.jpg?f=fotoalbum_large

En nog een close upje van de versterker...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5ugc05n_rosRG2I7ePBvRffRAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FNbXJuBF0d33YovSF92xwCfs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zadJ89TdpWR48EawjHGsdkw5NLs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPnDCu8PXVgDuNxld9M2qRzP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto 77
Deleon78 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
[...]

Nice hoor!
Heb je je versterker continu aan staan? Of is die snel opgewarmd? Twijfel zelf nog een beetje aan investeren in een buizenamp.
Thanks!
Continu aan niet, dat trekt veel stroom en voor de levensduur vd buizen ook niet echt handig..
Vaak wel van thuiskomen van het werk tot aan naar bed gaan, na een kwartiertje/half uur klinkt hij al optimaal.

Als je een goede buizenversterker overweegt is de Willsenton R8 het overwegen meer dan waard! (Vind ik😄)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde iets zeggen over buizenversterkers en Audio-GD, maar realiseerde mij dat dit Post hier foto's en specs van je home cinema is niet en niet van je Hifi set :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:21:
Ik wilde iets zeggen over buizenversterkers en Audio-GD, maar realiseerde mij dat dit Post hier foto's en specs van je home cinema is niet en niet van je Hifi set :+.
Home cinema kan ook 2.0 zijn he ;)
En sowieso, mooie set. Ik zeg nog een buizenbakje er bij, nog een setje van die Elac's achter en dan een home cinema als preamp voor de aansturing. Sub zal verwacht ik niet nodig zijn en dan heb je mooi multichannel stereo :+

En dan hopen dat de WAF geen roet in het eten gooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto 77
Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:21:
Nu ben ik wel benieuwd wat je daarover wilde zeggen...😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto 77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd wat je daarover wilde zeggen...😄
Een slechte grap over dat je geen hifi set post ;).
Propheticus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:49:
Zal wel iets zijn over buizen die niet high-fidelity zijn... Hem kennende.

En dan heeftie ergens een punt, maar toch is dit misschien niet dé plek voor die discussie.
Ach, daarom heet dit subforum ook Audio en Hifi. Ook buizenversterkers en Audio-GD dacs vallen daaronder.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:54

En dan heeftie ergens een punt, maar toch is dit misschien niet dé plek voor die discussie.

[ Voor 39% gewijzigd door Propheticus op 09-02-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto 77
Propheticus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:49:

Inderdaad, buizen zijn hopeloos ouderwets...
Maar goed, geen discussie daar verder over hier☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto 77
The Eagle schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Home cinema kan ook 2.0 zijn he ;)
En sowieso, mooie set. Ik zeg nog een buizenbakje er bij, nog een setje van die Elac's achter en dan een home cinema als preamp voor de aansturing. Sub zal verwacht ik niet nodig zijn en dan heb je mooi multichannel stereo :+

En dan hopen dat de WAF geen roet in het eten gooit :P
Haha, de WAF gooit hier niet snel roet in het eten...
Zij was degene die persé deze luidsprekers wilde😄
Nogmaals hetzelfde en ik heb inderdaad multichannel maar dat wordt me ten eerste wat te duur en ten tweede zie ik de meerwaarde er niet echt van in...
Vind het niet zo erg dat ik alles voor me hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 15:38
Waar is je ziggo mediabox? Moet je de kastdeur open doen om hem te bedienen?
Leon-1985 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:59:
Hallo allemaal,

Na bijna dagelijks dit topic bekeken te hebben eindelijk een post van mijn kant. Onderstaand mijn opstelling. Er is een kans dat er binnenkort nog een subwoofer toegevoegd gaat worden maar daar is de wederhelft het er nog niet helemaal mee eens.

Mijn setup bestaat uit:

Zichtbaar:
- Sony KD-55XH9299
- Dali Opticon 6 (2x)
- Dali Opticon Vokal

Niet zichtbaar:
- Marantz SR5015
- Ziggo Mediabox XL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit er nog aan te denken om het vakje onder de centre af te sluiten d.m.v. een gezaagd front maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gentleman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:32:

[...]
Ben al een tijdje bij Ziggo weg maar die Mediabox heeft een rf afstandsbediening toch? Daardoor hoeft hij niet in het zicht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Laatst online: 11-08 02:47
Gentleman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:32:

[...]
De Mediabox heb ik in een kastje zitten en is te bedienen met het deurtje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Voor afstandsbedieningen die wel op infrarood werken bestaan er ir extender of infrarood verlengers. Ik heb er hier een in gebruik en dat werkt prima.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 14:30
Deleon78 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
Twijfel zelf nog een beetje aan investeren in een buizenamp.
Wat is eigenlijk het voordeel / nadeel van een buizenamp ten opzichte van een AV receiver? Ik vind die buizenamps er altijd super fancy uitzien. Is het beter, anders of heeft het een hoog "elven gehalte" en is het vooral voor het oog?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Wat is eigenlijk het voordeel / nadeel van een buizenamp ten opzichte van een AV receiver? Ik vind die buizenamps er altijd super fancy uitzien. Is het beter, anders of heeft het een hoog "elven gehalte" en is het vooral voor het oog?
Het ziet er leuk uit en voegt in veel gevallen hoorbare vervorming toe aan het geluid, wat mensen als een "warm" geluid beschouwen waardoor de beste omschrijving "anders" is. Er zal ook nog een psycho-akoestisch effect hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Paul NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 22:05
Na al een tijdje de setup van anderen bewonderd te hebben hierbij mijn Home Cinema. Ik en mijn vriendin wilde zowel van films kunnen genieten als van goede stereo, uiteindelijk ben ik op de volgende setup uit gekomen:

Luidsprekers:
  • Front: Bowers & Wilkins 702 Signature
  • Center: Bowers & Wilkins HTM71 S2
  • Rear (x4): Bowers & Wilkins CCM Cinema 7 inbouw
  • Sub: Bowers & Wilkins DB4S
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Rotel RB-991 Eindversterker (voor de fronts)
  • Cambridge Audio CXUHD universal disc player
  • Vero 4K+ media player
  • LG OLED65C9PLA, gemonteerd op een Vogel's MotionMount Next 7356
Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1e0lsGteHSNKToGsN4M_UOkq58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HMnVeC5LTxZfvldnmFQMFCd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOEKGSzghYvgUbPL2JkEbYHNMKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EilhP5ZLjBGAye4fkrgLHIj7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWooppcCUPOmmn8wiTLXNiOpKjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XTButcKijgGtyqtZpcnPln3t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56JlhbNH4eoqN-Cf6kzdgZdL3Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rdt2Vk7oBCafpFye4z3yKazy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H9odMMhHTxrhgZE76kpOp7X9sDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lG3w84yGBAjkUhCXg9uTeDHj.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel in de koof waar de surround luidsprekers inzitten, als de vierluik achter de luisterplek zit akoestisch dempend materiaal. Al met al ben ik erg tevreden met hoe het klinkt en hoe het er uitziet.

Voor de multiroom ervaring hebben we in de keuken en badkamer ook inbouwluidsprekers (respectievelijk een stereopaar Bowers & Wilkins CCM 682 en een stereopaar CCM 382), waarbij elke set is aangesloten op een BlueSound PowerNode 2i. Die is te combineren met de ingebouwde BlueSound in de NAD T 777.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mooie set hoor! Goed dat je ook rekening hebt gehouden met akoestiek. Hoe klinken de rears in het plafond? Doorgans hangen rears natuurlijk op oorhoogte en alleen de hoogte kanalen in het plafond. En staat de bank met een reden zo ver naar voren? Behoorlijk grote ruimte nu achter de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

@Paul NL Heel erg mooie set! Eigenlijk heb je nu dus een 3.1.4-opstelling. In je AVR heb je neem ik aan een 7.1 ingesteld?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paul NL
Martijn1990 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:44:
Mooie set hoor! Goed dat je ook rekening hebt gehouden met akoestiek. Hoe klinken de rears in het plafond? Doorgans hangen rears natuurlijk op oorhoogte en alleen de hoogte kanalen in het plafond. En staat de bank met een reden zo ver naar voren? Behoorlijk grote ruimte nu achter de bank.
timovd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:42:
@Paul NL Heel erg mooie set! Eigenlijk heb je nu dus een 3.1.4-opstelling. In je AVR heb je neem ik aan een 7.1 ingesteld?
Dank je! De rears in het plafond zijn ontworpen als gelijkwaardig aan luidsprekers op oorhoogte, dus niet zozeer als hoogtekanalen. De luidspreker zit dan ook onder een hoek in de behuizing, zie hier. Als je op de goede plek zit, klinkt het ook alsof het geluid achter je is, niet boven je. Het is dus opgezet en ingesteld als 7.1 opstelling.

De bank staat op een halve meter na in het midden van de ruimte, zodat de afstand tot alle luidsprekers ongeveer gelijk is. Je zit tussen de L en R surround kanalen en voor de L en R surround back kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordak
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-03 09:25
@MaxHardcore Bij Mart gekocht via Marktplaats ?
Zo ja ik heb de andere PB4000 gekocht die hij te koop had staan.

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Na al een tijdje de setup van anderen bewonderd te hebben hierbij mijn Home Cinema. Ik en mijn vriendin wilde zowel van films kunnen genieten als van goede stereo, uiteindelijk ben ik op de volgende setup uit gekomen:

Luidsprekers:
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Vero 4K+ media player
Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zowel in de koof waar de surround luidsprekers inzitten, als de vierluik achter de luisterplek zit akoestisch dempend materiaal. Al met al ben ik erg tevreden met hoe het klinkt en hoe het er uitziet.

Voor de multiroom ervaring hebben we in de keuken en badkamer ook inbouwluidsprekers (respectievelijk een stereopaar Bowers & Wilkins CCM 682 en een stereopaar CCM 382), waarbij elke set is aangesloten op een BlueSound PowerNode 2i. Die is te combineren met de ingebouwde BlueSound in de NAD T 777.
Toffe set. Hoe klinkt die center ? Zit erover te denken deze ook aan te schaffen.

Goeie zet om de 2 fronts apart aan te sturen. Kom je geen power tekort voor de center nu? Zal minder vragen dan de torens vermoed ik.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21

Luidsprekers:
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Vero 4K+ media player
Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie set-up. Welk meubel is dit? Ben hard op zoek naar zoiets.

• Paul NL
r0p schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Toffe set. Hoe klinkt die center ? Zit erover te denken deze ook aan te schaffen.

Goeie zet om de 2 fronts apart aan te sturen. Kom je geen power tekort voor de center nu? Zal minder vragen dan de torens vermoed ik.
De center klinkt goed! Hij is nog wel wat aan het inspelen, ik heb hem nu twee weken in huis. Ik wil hem nog wel aan de voorzijde wat verhogen, zodat hij iets meer op de luisterpositie gericht wordt.

De NAD levert 80 watt per kanaal (all channels driven, nominale vervorming), dus dat zou voldoende moeten zijn. Ik ervaar in ieder geval geen tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
Barns schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Mooie set-up. Welk meubel is dit? Ben hard op zoek naar zoiets.
Thanks! Specs van het meubel vind je hier: Paul NL in "Het grote Audiomeubel topic!"

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33

Luidsprekers:
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Vero 4K+ media player
Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi deze oplossing aan het plafond! Hoe heb je de kabels weggewerkt gekregen naar de koof toe?

>> Signature?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paul NL
ChiLLeR schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:41:
[...]
Mooi deze oplossing aan het plafond! Hoe heb je de kabels weggewerkt gekregen naar de koof toe?
De rest van het plafond is verlaagd met zo'n 10 cm, vanwege inbouwspotjes, door middel van metal stud en gipsplaten. Daar achter is voldoende ruimte voor 2 x 19 mm elektrobuis met daarin per buis twee SLiP-DB 14/2 kabels van Audioquest. In de betonnen muur waar het meubel aanhangt zitten dezelfde leidingen geslepen en deze eindigen in twee inbouwdozen die afgewerkt zijn met een stereoluidsprekercontactdoos van Busch-Jaeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Luidsprekers:
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Vero 4K+ media player
Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Erg mooie oplossing voor in een woonkamer met die speakers in het plafond. 't Is dat je zegt dat het soms net lijkt alsof het geluid van achteren komt, want voor mij is het wel een wat rare setup. Ik zou toch 's proberen om de voorste 2 plafondspeakers als Atmos in te stellen in je NAD, denk dat dat meer toevoegt dan ze als sides te configureren. Je gaat dan van 7.1.0 naar 5.1.2; wel ff je Dirac weer opnieuw inmeten dan.

This title is for sale, please send me a PM

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
the-body schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Erg mooie oplossing voor in een woonkamer met die speakers in het plafond. 't Is dat je zegt dat het soms net lijkt alsof het geluid van achteren komt, want voor mij is het wel een wat rare setup. Ik zou toch 's proberen om de voorste 2 plafondspeakers als Atmos in te stellen in je NAD, denk dat dat meer toevoegt dan ze als sides te configureren. Je gaat dan van 7.1.0 naar 5.1.2; wel ff je Dirac weer opnieuw inmeten dan.
Voor 5.1.2 atmos moeten de atmos speakers iets voor de bank aan het plafond zitten in de beste opstelling.
Maar het kan wel eens goed uitpakken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul NL
Goofy1978 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:34:
[...]

Voor 5.1.2 atmos moeten de atmos speakers iets voor de bank aan het plafond zitten in de beste opstelling.
Maar het kan wel eens goed uitpakken natuurlijk :)
Ik zou dat nog eens kunnen proberen ja, maar ik verwacht niet heel veel verschil in effecten eigenlijk.

De Dirac Live wil ik van het weekend instellen, ben daar tot nu toe nog niet aan toegekomen. Daar verwacht ik nog wel wat verschil van te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Paul NL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Ik zou dat nog eens kunnen proberen ja, maar ik verwacht niet heel veel verschil in effecten eigenlijk.

De Dirac Live wil ik van het weekend instellen, ben daar tot nu toe nog niet aan toegekomen. Daar verwacht ik nog wel wat verschil van te horen.
Zou ik zeker doen, dat ga je echt wel merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Mooi man, ook het verlaagde plafond eiland met inbouw. Ziet stukken beter uit dan die zomaar een box aan het plafond schroeven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19-09 19:23

Luidsprekers:
Apparatuur:
  • NAD T 777 v3 AVR
  • Vero 4K+ media player
Foto's:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Toffe setup, maar waar ik nu vooral even benieuwd naar ben is die foto tegen de muur. Mag ik vragen waar je dat hebt besteld, de paar standaard sites bieden de mogelijkheid tot verschillende afmetingen, maar dan zijn de afmetingen gelijk aan elkaar, bijvoorbeeld 4x 40x50.

Dat wil ik dus net niet, ik wil dus dat idee wat jij hebt, maar heb tot nu toe niet gevonden waar ik een afbeelding zo kan verdelen over 'willekeurige' afmetingen canvassen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 19-09 19:23
Deleon78 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:59:
[...]

Gewoon 4 verschillende groottes kopen? :S
Nee, want als ik 1 foto wil doen op meerdere canvassen van verschillende afmetingen, dan ben ik nu nog nergens tegen gekomen waarbij die foto dan ook lekker uit komt, zoals de door mij gequote user.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul NL
Deleon78 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:44:
[...]

Foto in centimeters in photoshop/gimp/etc in grootste hoogte/breedte maat zetten, 4 uitsnedes van juiste maat maken en laten afdrukken :)
Dit laatste is zo'n beetje hoe ik het gedaan heb ja. In eerste instantie een foto uitgekozen bij Dreamstime en aan Zilenz.nl doorgegeven dat ik daar een vierluik van wilde conform de door mij aangegeven afmetingen. Die afmetingen heb ik in mijn SketchUp model bepaald zodat de belangrijkste details zichtbaar zouden zijn. Zilenz kreeg het niet goed voor elkaar om van het fotobestand vier losse delen te maken, dus ben ik zelf daarna in Photoshop aan de gang gegaan en heb ik het tot op de pixel nauwkeurig uitgerekend en vier afbeeldingen naar hun toegestuurd.

Maar we dwalen een beetje af van het topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
@Paul NL ,
wat ik echter altijd zie is dat die subwoof kubus ergens verloren ernaast staat!
Dat ding kan toch ook onder het vierluik staan en een plantje der op?
Of is dat echt lastig qua kabellengte en verloop?

De meeste mensen verstoren daarmee de symetrie!

ik heb er zelf geen maar meen me te herinneren dat die woofer overal kan staan, dus ook uit 't zicht. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door AntoniusDD op 21-02-2021 11:06 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1 ... 82 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic