Voor 2,5mm2 zou ik geen CCA kiezen maar 100% koper.
Goeie upgrade trouwens.
Goeie upgrade trouwens.
Mooi upgrade! Een subwooferkabel maakt weldegelijk verschil. Je hebt een super mooie sub staan die verdient wat beters. Hoeft je ook niet de kop te kosten.MaxHardcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:12:
The old.
[Afbeelding]
The new.
[Afbeelding]
Heb goede SVS-deal kunnen maken voor een PB4000, ultra center, 2 ultra towers, 4 prime elevations die ik morgen op ga hangen. en 2 ultra surrounds op de zijkant. Moet ook een smaller kastje maken zodat de sub meer naar het midden kan en de speakers symmetrisch naast de tv kunnen staan.
Ik heb als Subwoofer-kabel een oude gele RCA kabel. Volgens mij geeft de Subwoofer een heel goed geluid en is een speciale Subwoofer-kabel niet echt nodig. Net alsof je met een hele dure RCA kabel beter beeld op je NES krijgt, maar misschien zijn hier andere ervaringen.
Ik zat aan deze luidsprekerkabel te denken, te cheap of kan wel?
Luidspreker kabel CCA - 50 meter op rol - 2.5 mm²
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Waarom 1 grote subwoofer in plaats van twee kleinere? Geeft je dezelfde output maar dan wel met minder pieken en dalen.MaxHardcore schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:12:
The old.
[Afbeelding]
The new.
[Afbeelding]
Heb goede SVS-deal kunnen maken voor een PB4000, ultra center, 2 ultra towers, 4 prime elevations die ik morgen op ga hangen. en 2 ultra surrounds op de zijkant. Moet ook een smaller kastje maken zodat de sub meer naar het midden kan en de speakers symmetrisch naast de tv kunnen staan.
Ik heb als Subwoofer-kabel een oude gele RCA kabel. Volgens mij geeft de Subwoofer een heel goed geluid en is een speciale Subwoofer-kabel niet echt nodig. Net alsof je met een hele dure RCA kabel beter beeld op je NES krijgt, maar misschien zijn hier andere ervaringen.
Ik zat aan deze luidsprekerkabel te denken, te cheap of kan wel?
Luidspreker kabel CCA - 50 meter op rol - 2.5 mm²
Goede vraag, en nee, niet echt nee. Sub kan prima zijn ding kwijt, center ook.Deleon78 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:00:
[...]
Merk je met center en woofer niet net als met alle andere speakers dat ze ademruimte nodig hebben? Dat maakt bij mij echt een wereld van verschil namelijk (maar dat zijn gewoon fronts).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Marktplaats deal, dacht als het overkill is, dan kan ik die sub wel weer doorverkopen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:44:
[...]
Waarom 1 grote subwoofer in plaats van twee kleinere? Geeft je dezelfde output maar dan wel met minder pieken en dalen.
Volgens mij moet dat qua kabel lengte geen probleem zijn, neem tenminste aan dat je het niet over 40+ meter per kabel hebt?jowi_kuro schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:29:
Voor mijn nog te bouwen woning wil ik eigenlijk af van de apparatuur in zicht. Nu zal dat met de KEF Reference model 4 en de Velodyne DD15 wat lastig wordenmaar de Arcam AVR850 en dingen als een Apple TV etc zou ik eigenlijk in de naast de woonkamer gelegen garage of iets verderop in de technische ruimte willen plaatsen. Ik gebruik geen fysieke media meer, alles gaat via netwerk.
Zijn er hier mensen die dat ook gedaan hebben, bijv. alles in een 19" rack ergens achteraf of in een aparte kast, buiten zicht? Mbt de bediening gaat eea wel lukken met extra IR oogjes en de Harmony Hub etc. maar hoe zit het met bijv. lange luidsprekerkabels etc? Heb er geprobeerd naar te zoeken op het forum maar daar is haast geen beginnen aan
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 29-01-2021 14:39 ]
Hier staat de marantz en shield in de meterkast en zijn middels hdmi cec verbonden met de tv. Voor de kabels ben ik vanwege de afstand voor 2,5mm2 ofc gegaan. Werkt perfect.jowi_kuro schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:29:
Voor mijn nog te bouwen woning wil ik eigenlijk af van de apparatuur in zicht. Nu zal dat met de KEF Reference model 4 en de Velodyne DD15 wat lastig wordenmaar de Arcam AVR850 en dingen als een Apple TV etc zou ik eigenlijk in de naast de woonkamer gelegen garage of iets verderop in de technische ruimte willen plaatsen. Ik gebruik geen fysieke media meer, alles gaat via netwerk.
Zijn er hier mensen die dat ook gedaan hebben, bijv. alles in een 19" rack ergens achteraf of in een aparte kast, buiten zicht? Mbt de bediening gaat eea wel lukken met extra IR oogjes en de Harmony Hub etc. maar hoe zit het met bijv. lange luidsprekerkabels etc? Heb er geprobeerd naar te zoeken op het forum maar daar is haast geen beginnen aan
Awesome
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 36% gewijzigd door LuisjeNL op 29-01-2021 21:54 ]
Lichtpuntje...
[ Voor 10% gewijzigd door vinom op 29-01-2021 19:10 ]
Ruis? HDMI werkt gewoon of werkt niet, of met dikke artifacten. "ruis" veroorzaakt een kabel niet.LuisjeNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:03:
Ik heb zelf met 10 meter wel eens dat ik ruis zie.
Er zit ook geen klankverschil in. Het is alleen klotespult want het brokkelt af. En het is lame om koper te lijken maar alumunium te zijn.vinom schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:09:
Ik heb zelf ook de 'fout' gemaakt door 2,5mm CCA te gebruiken omdat ik op dat moment niet eens wist dat er verschil zat in speakerkabel soort. Ik geloof het allemaal wel en ik geloof niet dat ik het verschil ga horen met OFC kabel. De langste afstand is naar mijn rears en dat is zes meter.
[ Voor 71% gewijzigd door JvS op 29-01-2021 19:14 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb uit mijn vorige huis (zit nu even in een tijdelijke woning) nog een 18m glasvezel 4K HDMI, werkt inderdaad super. Goed dat je het zegt, zou mooi zijn als ik binnen die 18m zou blijven, anders moet ik daar ook weer een andere voor kopenLuisjeNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:03:
Speaker kabel kan echt geen probleem zijn, 4k met hoge bitrate dan weet wel. Je zal waarschijnlijk voor een glasvezel HDMI moeten gaan als je 10+ meter wilt overbruggen.
Beeldruis, spikkels, spikes. Zeker weten. Dat is geen BS.JvS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:13:
Ruis? HDMI werkt gewoon of werkt niet, of met dikke artifacten. "ruis" veroorzaakt een kabel niet.
In theorie kan er over dezelfde dikte koper meer vermogen en is de weerstand bij hetzelfde vermogen lager. Dat kun je dus compenseren door een dikkere kabel te pakken. Met 2,5mm2 op 6 meter zit dat wel prima.vinom schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:09:
Ik heb zelf ook de 'fout' gemaakt door 2,5mm CCA te gebruiken omdat ik op dat moment niet eens wist dat er verschil zat in speakerkabel soort. Ik geloof het allemaal wel en ik geloof niet dat ik het verschil ga horen met OFC kabel. De langste afstand is naar mijn rears en dat is zes meter.
Glasvezel HDMI kabels zijn inderdaad echt een uitkomst en die gebruik ik nog steeds naar alle tevredenheid!
[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 29-01-2021 19:44 ]
Awesome
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:51 ]
K dan is het semantiek, ik noem dat wel artifacten en geen ruisDeleon78 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:08:
[...]
Zoals al gezegd is, maar gezien je plusjes het herhalen waard: er komt wel degelijk zichtbaar ruis bij een slecht signaal. Ik had zelf bv een groene pixelregen toen het signaal niet sterk genoeg was.
Dat kan je artefacten noemen, maar mijn definitie is zeker niet dat HDMI dan “werkt”.
Potatoes, tomatoes.JvS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:40:
[...]
K dan is het semantiek, ik noem dat wel artifacten en geen ruis.
Tof hoor! Komt je jungle schilderij hier vandaan? https://www.moswens.nl/icecreamfarmer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:47:
Na 10 jaar lang meekijken zal ik ook eens mijn setup showen.
Door de coronacrisis genoeg geld overgehouden om een thuisbioscoop aan te schaffen.
Setup is zo goed als af al twijfel ik nog over een paar dingen.
Belangrijkste is of ik de TV wil hangen of een andere voet wil want hij nu te ver naar voren naar mijn zin (door het contragewicht). Eigenlijk is de TV nu te groot voor het meubel.
Maar als ik hem hang komt hij op dezelfde hoogte als nu en moet ik iets hebben zodat de kabels onzichtbaar te maken.
[Afbeelding]
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
- pricewatch: NAD T 758 V3
- pricewatch: Q Acoustics Concept Center (Wit, Zwart)
- Q Acoustics Concept 300 (nergens meer in de pricewatch te vinden?)
- Pastoe verlengde en gepersonaliseerd landscape meubel
- Hue verlichting
En dan de kant waar je zit.
- pricewatch: Nvidia Shield TV Pro 16GB
- pricewatch: TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)
- pricewatch: Sony BDP-S550
- Game PC uit 2012 welke verbonden is met de setup
- Ziggo modem
- 25 Kabels die ik niet lekker weggewerkt krijg (iemand nog ideeën hoe die te leiden aan de achterkant van het meubel?)
[Afbeelding]
Wat je ziet:Alle Hue is gekoppeld aan het scherm en kan daar de kleuren van oppikken. Sowieso kan de gehele beneden verdieping in een disco veranderd worden.
- pricewatch: Bowers & Wilkins M1 (Zwart)
- Akoestisch Jungle schilderij
- Roborock S5max
- Hue ledstrip weggewerkt in de plint.
[ Voor 16% gewijzigd door LuisjeNL op 29-01-2021 21:55 ]
Lichtpuntje...
Bij mij staat alle apparatuur in de trapkast. De trapkast is aan de linkerzijde van de woonkamer waar ook de bank, surround speakers en subwoofer staan. Ik heb dus voor de fronts, center en TV kabels van 10-15 meter liggen. Bij de speakers geen probleem maar met de HDMI kabel heb ik best wat problemen gehad. Uiteindelijk verschillende "HDMI certified" kabels in huis gehad, variërend van 10 tot 50 euro. Helaas bij allemaal problemen met 4k. Uiteindelijk bij ruconnected een kabel besteld van ~200 euro maar die doet het nagenoeg altijd perfect (https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/).jowi_kuro schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:29:
15m is wel lang ja. Had je kabels die letterlijk als "premium high speed" gecertificeerd waren op die lengte? (Bestaan die?). Dat zou dan eigenlijk gewoon moeten werken. Die hdmi kabels kunnen 18gbps data versuren (net als je huidige optische kabel).mrooding schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:55:
[...]
Bij mij staat alle apparatuur in de trapkast. De trapkast is aan de linkerzijde van de woonkamer waar ook de bank, surround speakers en subwoofer staan. Ik heb dus voor de fronts, center en TV kabels van 10-15 meter liggen. Bij de speakers geen probleem maar met de HDMI kabel heb ik best wat problemen gehad. Uiteindelijk verschillende "HDMI certified" kabels in huis gehad, variërend van 10 tot 50 euro. Helaas bij allemaal problemen met 4k. Uiteindelijk bij ruconnected een kabel besteld van ~200 euro maar die doet het nagenoeg altijd perfect (https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel-v2/).
Ja. Het is idd duur. Deze grootte inclusief lijst was ca €1800.SaN schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:35:
[...]
Tof hoor! Komt je jungle schilderij hier vandaan? https://www.moswens.nl/
Heb je er misschien wat meer info over, aan wat voor prijs moet ik ongeveer denken? Aangezien er geen prijzen op de website worden vermeld vrees ik het ergste
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Het was 2019 toen ik dit heb geinstalleerd dus ik heb het even moeten opzoeken maar waar ik destijds vooral op lette was dat de kabel inderdaad 18gpbs ondersteunt, 4:4:4 color space en HDCP 2.2.JvS schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:25:
[...]
15m is wel lang ja. Had je kabels die letterlijk als "premium high speed" gecertificeerd waren op die lengte? (Bestaan die?). Dat zou dan eigenlijk gewoon moeten werken. Die hdmi kabels kunnen 18gbps data versuren (net als je huidige optische kabel).
Sowieso is hdm enorm onduidelijk. De hdmi apparaten hebben versienummers. Maar de kabels hebben snelheidsklasses. Waarbij "premium high speed" het soort is dat je wilt hebben voor probleemloos 4K met HDR (wat je met hdmi 2.0b kan hebben). En voor hdmi 2.1 (4K 120Hz enzo), heb je een "ultra high speed" kabel nodig.
Ik zie dat ze ook acoustische mospanelen doen. Klinkt interessant. Klinkt duur ookicecreamfarmer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Ja. Het is idd duur. Deze grootte inclusief lijst was ca €1800.
Het zijn echte planten trouwens.
Thx en klopt idd.Goofy1978 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:00:
@MaxHardcore mooie spullen! de subwoofer is een pb4000?
Om je gerust te stellen, die zijn goedkoper dan zo'n akoestisch schilderijThe Eagle schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:36:
[...]
Ik zie dat ze ook acoustische mospanelen doen. Klinkt interessant. Klinkt duur ook
Ik heb die KEF's ook op het oog. Geef je effe een review als je ze hebt?Keyboardplayer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:40:
Mooie home cinema’s hier! Jammer genoeg is mijn budget na heel lang verbouwen op, dus ik moet het momenteel even met alleen een tv (LG GX, 55 inch) en soundbar (Sonos Beam) doen.
[Afbeelding]
Ik heb wel alle loze leidingen en aansluitpunten voor een 5.1 setup, maar luister zelf eigenlijk met name veel muziek. Daarom is mijn aandacht vooralsnog gevestigd op een 2.0 configuratie op basis van twee keer de KEF LS50 META. To be continued
I hide at work because good employees are hard to find.
Zo'n akoestisch jungle schilderij vind ik ook wel erg vet gedaan. Maar €1.800 vind ik wat te gortig. Die twee ronde tafeltjes vind ik ook erg mooi. Ben benieuwd waar je die vandaan hebt.icecreamfarmer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:47:
Wat je ziet:
- pricewatch: Bowers & Wilkins M1 (Zwart)
- Akoestisch Jungle schilderij
- Roborock S5max
- Hue ledstrip weggewerkt in de plint.
[ Voor 19% gewijzigd door BugBoy op 31-01-2021 12:46 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
TV | Samsung The Frame 2020 50inch |
Speakers | Acoustic Energy AE1 Active |
Stands | ISO-155 Isolation stands |
DAC | miniDSP SHD |
Player | Nvidia Shield |
Meubel | 2 oude damwanden van hier uit de sloot, met wat draadeind en moeren. |
Haha, het lijkt idd echt alsof de TV in de verte staatKaspers schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leds:
[Afbeelding]
Before:
[Afbeelding]
TV Samsung The Frame 2020 50inch Speakers Acoustic Energy AE1 Active Stands ISO-155 Isolation stands DAC miniDSP SHD Player Nvidia Shield Meubel 2 oude damwanden van hier uit de sloot, met wat draadeind en moeren.
Moet de rommel nog even wat wegwerken, en de DAC moet eigenlijk even onderop het meubel worden geschroefd.
Foto's geven trouwens wat een vertekend beeld (het bekende makelaarstrucje?). De TV lijkt namelijk wel heel erg klein.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
DankMartijn1990 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:15:
Wat een prachtig huis! Foto lijkt idd erg ver weg, hoe ver zit je van je tv?
Dat is 't idd geweest, het geeft wat een vertekend beeld.TheKerremenke schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:44:
Heel mooi huis. Inderdaad lijkt de tv erg ver weg te staan. Maar dat kan ook door het centra perspectief komen. Wide angle misschien?
Dat ding heeft er idd wel veel van, misschien was dat de inspiratie van de vorige bewoner voor deze betonkachelTheKerremenke schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:44:
Alleen zou ik me gaan storen aan die tegeltjes rondom de haard. In deze kleur doen ze mij iets teveel aan een IBC denken. Zeker met die grijze plaat aan de zijkant. Niet lullig bedoeld of zo. Iets met bedrijfs blindheid waarschijnlijk.![]()
Doe ik, zal alleen geen hele korte termijn werk worden gezien alles dat ik nog nodig heb in huis :-)Incolumis schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Ik heb die KEF's ook op het oog. Geef je effe een review als je ze hebt?
Hele mooie ruimte, gaaf hoor! 4,5meter valt me nog mee. Op basis van die foto lijkt het wel 10meter te zijn
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Idem, het apparaat hoeft wat ons betreft niet te veel op te vallen. Deze 50 inch valt mooi weg in het interieur. Maar ik snap het ook heel goed wanneer je een grotere wilt, en voor de bioscoop ervaring gaat. Ik hecht meer aan goed geluid, en heb daarom meer geld gestoken in de audio setup.Togi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:19:
Is maar net wat je gewend bent en of je waarde hecht aan een bioscoop gevoel.
In mijn vorige huis zat ik tussen de 4 en 4,5m en zat toentertijd te kijken op een 32" en dat was prima.
De 32 vervangen voor 49" en niet het gevoel gehad dat het groter moest zijn.
In mijn huidige huis zit ik tussen de 4,5 en 5m met nog steeds de 49" en zie nog geen reden om hem te vervangen.
Maar ik hoef ook niet perse het bioscoop gevoel als ik gewoon tv zit te kijken
Die ligt inderdaad op de grond achter het meubel. Ideaal ding. En knap dat de tv zowel van stroom, als audio als video wordt voorzien door zo'n ontzettend dunne draad.kleinelievewolff schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:02:
Mooi huis! Vind het altijd erg ruimtelijk met zo'n hoog dak/plafond.
Heb je je One Connect Box ingebouwd of ligt die op de grond onder het meubel?
Het zijn er 3BugBoy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Zo'n akoestisch jungle schilderij vind ik ook wel erg vet gedaan. Maar €1.800 vind ik wat te gortig. Die twee ronde tafeltjes vind ik ook erg mooi. Ben benieuwd waar je die vandaan hebt.
Welke hittecamera gebruik jij trouwens? Ik zoek er eentje waarmee ik tochtgaten beter kan vinden en ook mijn CV mee zou kunnen afregelen. Een groot bereik zou mooi zijn, want dan kan ik ook mijn oude (luchtgekoelde) motor eens bekijken na een rit (leuk, maar niet nodig).
Hier ookIncolumis schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Ik heb die KEF's ook op het oog. Geef je effe een review als je ze hebt?
Vooral die witte ziet er erg goed uit. Als je die combineert met de KC62 sub, dan is het echt een eyecatcherToosh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:41:
[...]
Hier ookDraai men muziek op de LS 50, maar ben echt benieuwd of de metas nu echt zoveel beter zijn.
Divese reviewsites geven aan van wel maar vind dit niet echt een genuanceerde bron. Zelf vind ik ze er wel mooier uitzien in hun matte kleur.
I hide at work because good employees are hard to find.
Mooi ding idd. Maar wel prijzig.Incolumis schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:55:
[...]
Vooral die witte ziet er erg goed uit. Als je die combineert met de KC62 sub, dan is het echt een eyecatcher
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Afstandsbedieningen | Logitech Harmony Elite | € 349,69 | € 349,69 |
1 | Televisies | LG OLED55B6V Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Versterkers en receivers | Marantz SR6015 Zwart | € 1.249,- | € 1.249,- |
2 | Speakers | Monitor Audio Silver RX 8 (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
1 | Speakers | Monitor Audio Silver 100 (Zwart) | € 475,- | € 475,- |
1 | Speakers | Monitor Audio Silver C150 (Zwart hoogglans) | € 629,- | € 629,- |
1 | Speakers | Monitor Audio Silver W12 Walnut Real Wood Veneer (Bruin) | € 1.499,- | € 1.499,- |
1 | Overige AV-accessoires | NorStone Stylum 1 Eiken | € 99,- | € 99,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.300,69 |
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Mooie setup.icecreamfarmer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:47:
Na 10 jaar lang meekijken zal ik ook eens mijn setup showen.
Door de coronacrisis genoeg geld overgehouden om een thuisbioscoop aan te schaffen.
Setup is zo goed als af al twijfel ik nog over een paar dingen.
Belangrijkste is of ik de TV wil hangen of een andere voet wil want hij nu te ver naar voren naar mijn zin (door het contragewicht). Eigenlijk is de TV nu te groot voor het meubel.
Maar als ik hem hang komt hij op dezelfde hoogte als nu en moet ik iets hebben zodat de kabels onzichtbaar te maken.
[Afbeelding]
Wat je ziet:
- pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
- pricewatch: NAD T 758 V3
- pricewatch: Q Acoustics Concept Center (Wit, Zwart)
- Q Acoustics Concept 300 (nergens meer in de pricewatch te vinden?)
- Pastoe verlengde en gepersonaliseerd landscape meubel
- Hue verlichting
Even Google afbeelding / fotoDanny182 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:23:
[...]
Mooie setup.![]()
Vraagje: Waar heb je die lamp vandaan (die links van je tv staat op de eerste foto).
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
ThanksBenEco schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:32:
[...]
Even Google afbeelding / foto, lijkt op deze: https://www.lampentotaal....sign-tafellamp-faro-65881
Ja, juist, ik vond de surround speakers te boombastisch (eigen schuld, had ik beter de 50's kunnen nemen), en de sub zorgt nu voor (ultra-)laag, zodat de rest van de speakers iets hoger afgekapt worden, dus iets minder laag geven waardoor het veel natuurgetrouwer klinkt.pman63 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:50:
Ik vindt de Silver RX8 zelf al flink wat laag weergeven, maar dit is dan toch nog een goede aanvulling?
[ Voor 28% gewijzigd door zion op 20-02-2021 19:09 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Mooie set!Roberto 77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:27:
Al een tijdje tevreden met mijn stereo set in deze opstelling!
Topic heet home cinema zie ik, helaas geen apart stereo topic dus ik post hem toch maar hier☺️
Homogeen geluidsbeeld, mooi laagfundament met veel definitie en goede ruimtelijkheid!
Tv is ook aangesloten, dus toch nog een soort van home cinema 🥳
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:50 ]
Wat we zien zijn een paar Elac FS 209.2 aangestuurd door een VanderVeen buizenversterker met 8xKT88 in triode geschakeld met autobias modules en e-chokes van Guido Tent, wat resulteert in ongeveer 35 watt aan uitgangsvermogen.fyr0 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:33:
[...]
Mooie set!
Wat zien we (en wat zien we niet)?
Thanks!Deleon78 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
[...]
Nice hoor!
Heb je je versterker continu aan staan? Of is die snel opgewarmd? Twijfel zelf nog een beetje aan investeren in een buizenamp.
Verwijderd
Home cinema kan ook 2.0 zijn heVerwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:21:
Ik wilde iets zeggen over buizenversterkers en Audio-GD, maar realiseerde mij dat dit Post hier foto's en specs van je home cinema is niet en niet van je Hifi set.
Nu ben ik wel benieuwd wat je daarover wilde zeggen...😄Verwijderd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:21:
Ik wilde iets zeggen over buizenversterkers en Audio-GD, maar realiseerde mij dat dit Post hier foto's en specs van je home cinema is niet en niet van je Hifi set.
Verwijderd
Een slechte grap over dat je geen hifi set postRoberto 77 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd wat je daarover wilde zeggen...😄
Ach, daarom heet dit subforum ook Audio en Hifi. Ook buizenversterkers en Audio-GD dacs vallen daaronder.Propheticus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:49:
Zal wel iets zijn over buizen die niet high-fidelity zijn... Hem kennende.
En dan heeftie ergens een punt, maar toch is dit misschien niet dé plek voor die discussie.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2021 15:52 ]
[ Voor 39% gewijzigd door Propheticus op 09-02-2021 15:50 ]
Inderdaad, buizen zijn hopeloos ouderwets...Propheticus schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:49:
Zal wel iets zijn over buizen die niet high-fidelity zijn... Hem kennende.
En dan heeftie ergens een punt, maar toch is dit misschien niet dé plek voor die discussie.
Haha, de WAF gooit hier niet snel roet in het eten...The Eagle schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:40:
[...]
Home cinema kan ook 2.0 zijn he
En sowieso, mooie set. Ik zeg nog een buizenbakje er bij, nog een setje van die Elac's achter en dan een home cinema als preamp voor de aansturing. Sub zal verwacht ik niet nodig zijn en dan heb je mooi multichannel stereo
En dan hopen dat de WAF geen roet in het eten gooit
Leon-1985 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:59:
Hallo allemaal,
Na bijna dagelijks dit topic bekeken te hebben eindelijk een post van mijn kant. Onderstaand mijn opstelling. Er is een kans dat er binnenkort nog een subwoofer toegevoegd gaat worden maar daar is de wederhelft het er nog niet helemaal mee eens.
Mijn setup bestaat uit:
Zichtbaar:
- Sony KD-55XH9299
- Dali Opticon 6 (2x)
- Dali Opticon Vokal
Niet zichtbaar:
- Marantz SR5015
- Ziggo Mediabox XL
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit er nog aan te denken om het vakje onder de centre af te sluiten d.m.v. een gezaagd front maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Leon
Ben al een tijdje bij Ziggo weg maar die Mediabox heeft een rf afstandsbediening toch? Daardoor hoeft hij niet in het zicht te staan.Gentleman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:32:
Waar is je ziggo mediabox? Moet je de kastdeur open doen om hem te bedienen?
[...]
De Mediabox heb ik in een kastje zitten en is te bedienen met het deurtje dicht.Gentleman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:32:
Waar is je ziggo mediabox? Moet je de kastdeur open doen om hem te bedienen?
[...]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Wat is eigenlijk het voordeel / nadeel van een buizenamp ten opzichte van een AV receiver? Ik vind die buizenamps er altijd super fancy uitzien. Is het beter, anders of heeft het een hoog "elven gehalte" en is het vooral voor het oog?Deleon78 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:
Twijfel zelf nog een beetje aan investeren in een buizenamp.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Het ziet er leuk uit en voegt in veel gevallen hoorbare vervorming toe aan het geluid, wat mensen als een "warm" geluid beschouwen waardoor de beste omschrijving "anders" is. Er zal ook nog een psycho-akoestisch effect hebben.Hulleman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:28:
[...]
Wat is eigenlijk het voordeel / nadeel van een buizenamp ten opzichte van een AV receiver? Ik vind die buizenamps er altijd super fancy uitzien. Is het beter, anders of heeft het een hoog "elven gehalte" en is het vooral voor het oog?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Martijn1990 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:44:
Mooie set hoor! Goed dat je ook rekening hebt gehouden met akoestiek. Hoe klinken de rears in het plafond? Doorgans hangen rears natuurlijk op oorhoogte en alleen de hoogte kanalen in het plafond. En staat de bank met een reden zo ver naar voren? Behoorlijk grote ruimte nu achter de bank.
Dank je! De rears in het plafond zijn ontworpen als gelijkwaardig aan luidsprekers op oorhoogte, dus niet zozeer als hoogtekanalen. De luidspreker zit dan ook onder een hoek in de behuizing, zie hier. Als je op de goede plek zit, klinkt het ook alsof het geluid achter je is, niet boven je. Het is dus opgezet en ingesteld als 7.1 opstelling.timovd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:42:
@Paul NL Heel erg mooie set! Eigenlijk heb je nu dus een 3.1.4-opstelling. In je AVR heb je neem ik aan een 7.1 ingesteld?
Toffe set. Hoe klinkt die center ? Zit erover te denken deze ook aan te schaffen.Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Na al een tijdje de setup van anderen bewonderd te hebben hierbij mijn Home Cinema. Ik en mijn vriendin wilde zowel van films kunnen genieten als van goede stereo, uiteindelijk ben ik op de volgende setup uit gekomen:
Luidsprekers:Apparatuur:
- Front: Bowers & Wilkins 702 Signature
- Center: Bowers & Wilkins HTM71 S2
- Rear (x4): Bowers & Wilkins CCM Cinema 7 inbouw
- Sub: Bowers & Wilkins DB4S
Foto's:
- NAD T 777 v3 AVR
- Rotel RB-991 Eindversterker (voor de fronts)
- Cambridge Audio CXUHD universal disc player
- Vero 4K+ media player
- LG OLED65C9PLA, gemonteerd op een Vogel's MotionMount Next 7356
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zowel in de koof waar de surround luidsprekers inzitten, als de vierluik achter de luisterplek zit akoestisch dempend materiaal. Al met al ben ik erg tevreden met hoe het klinkt en hoe het er uitziet.
Voor de multiroom ervaring hebben we in de keuken en badkamer ook inbouwluidsprekers (respectievelijk een stereopaar Bowers & Wilkins CCM 682 en een stereopaar CCM 382), waarbij elke set is aangesloten op een BlueSound PowerNode 2i. Die is te combineren met de ingebouwde BlueSound in de NAD T 777.
Mooie set-up. Welk meubel is dit? Ben hard op zoek naar zoiets.Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Na al een tijdje de setup van anderen bewonderd te hebben hierbij mijn Home Cinema. Ik en mijn vriendin wilde zowel van films kunnen genieten als van goede stereo, uiteindelijk ben ik op de volgende setup uit gekomen:
Foto's:
- NAD T 777 v3 AVR
- Vero 4K+ media player
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zowel in de koof waar de surround luidsprekers inzitten, als de vierluik achter de luisterplek zit akoestisch dempend materiaal. Al met al ben ik erg tevreden met hoe het klinkt en hoe het er uitziet.
Voor de multiroom ervaring hebben we in de keuken en badkamer ook inbouwluidsprekers (respectievelijk een stereopaar Bowers & Wilkins CCM 682 en een stereopaar CCM 382), waarbij elke set is aangesloten op een BlueSound PowerNode 2i. Die is te combineren met de ingebouwde BlueSound in de NAD T 777.
De center klinkt goed! Hij is nog wel wat aan het inspelen, ik heb hem nu twee weken in huis. Ik wil hem nog wel aan de voorzijde wat verhogen, zodat hij iets meer op de luisterpositie gericht wordt.r0p schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:26:
[...]
Toffe set. Hoe klinkt die center ? Zit erover te denken deze ook aan te schaffen.
Goeie zet om de 2 fronts apart aan te sturen. Kom je geen power tekort voor de center nu? Zal minder vragen dan de torens vermoed ik.
Thanks! Specs van het meubel vind je hier: Paul NL in "Het grote Audiomeubel topic!"Barns schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:34:
[...]
Mooie set-up. Welk meubel is dit? Ben hard op zoek naar zoiets.
Mooi deze oplossing aan het plafond! Hoe heb je de kabels weggewerkt gekregen naar de koof toe?Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Foto's:
- NAD T 777 v3 AVR
- Vero 4K+ media player
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
>> Signature?
De rest van het plafond is verlaagd met zo'n 10 cm, vanwege inbouwspotjes, door middel van metal stud en gipsplaten. Daar achter is voldoende ruimte voor 2 x 19 mm elektrobuis met daarin per buis twee SLiP-DB 14/2 kabels van Audioquest. In de betonnen muur waar het meubel aanhangt zitten dezelfde leidingen geslepen en deze eindigen in twee inbouwdozen die afgewerkt zijn met een stereoluidsprekercontactdoos van Busch-Jaeger.ChiLLeR schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:41:
[...]
Mooi deze oplossing aan het plafond! Hoe heb je de kabels weggewerkt gekregen naar de koof toe?
Erg mooie oplossing voor in een woonkamer met die speakers in het plafond. 't Is dat je zegt dat het soms net lijkt alsof het geluid van achteren komt, want voor mij is het wel een wat rare setup. Ik zou toch 's proberen om de voorste 2 plafondspeakers als Atmos in te stellen in je NAD, denk dat dat meer toevoegt dan ze als sides te configureren. Je gaat dan van 7.1.0 naar 5.1.2; wel ff je Dirac weer opnieuw inmeten dan.Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Foto's:
- NAD T 777 v3 AVR
- Vero 4K+ media player
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
This title is for sale, please send me a PM
Voor 5.1.2 atmos moeten de atmos speakers iets voor de bank aan het plafond zitten in de beste opstelling.the-body schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:52:
[...]
Erg mooie oplossing voor in een woonkamer met die speakers in het plafond. 't Is dat je zegt dat het soms net lijkt alsof het geluid van achteren komt, want voor mij is het wel een wat rare setup. Ik zou toch 's proberen om de voorste 2 plafondspeakers als Atmos in te stellen in je NAD, denk dat dat meer toevoegt dan ze als sides te configureren. Je gaat dan van 7.1.0 naar 5.1.2; wel ff je Dirac weer opnieuw inmeten dan.
Ik zou dat nog eens kunnen proberen ja, maar ik verwacht niet heel veel verschil in effecten eigenlijk.Goofy1978 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:34:
[...]
Voor 5.1.2 atmos moeten de atmos speakers iets voor de bank aan het plafond zitten in de beste opstelling.
Maar het kan wel eens goed uitpakken natuurlijk
Zou ik zeker doen, dat ga je echt wel merken.Paul NL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:52:
[...]
Ik zou dat nog eens kunnen proberen ja, maar ik verwacht niet heel veel verschil in effecten eigenlijk.
De Dirac Live wil ik van het weekend instellen, ben daar tot nu toe nog niet aan toegekomen. Daar verwacht ik nog wel wat verschil van te horen.
Mooi man, ook het verlaagde plafond eiland met inbouw. Ziet stukken beter uit dan die zomaar een box aan het plafond schroeven.Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Toffe setup, maar waar ik nu vooral even benieuwd naar ben is die foto tegen de muur. Mag ik vragen waar je dat hebt besteld, de paar standaard sites bieden de mogelijkheid tot verschillende afmetingen, maar dan zijn de afmetingen gelijk aan elkaar, bijvoorbeeld 4x 40x50.Paul NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:05:
Foto's:
- NAD T 777 v3 AVR
- Vero 4K+ media player
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Och ja, je moet toch wat he.
Nee, want als ik 1 foto wil doen op meerdere canvassen van verschillende afmetingen, dan ben ik nu nog nergens tegen gekomen waarbij die foto dan ook lekker uit komt, zoals de door mij gequote user.
Och ja, je moet toch wat he.
Dit laatste is zo'n beetje hoe ik het gedaan heb ja. In eerste instantie een foto uitgekozen bij Dreamstime en aan Zilenz.nl doorgegeven dat ik daar een vierluik van wilde conform de door mij aangegeven afmetingen. Die afmetingen heb ik in mijn SketchUp model bepaald zodat de belangrijkste details zichtbaar zouden zijn. Zilenz kreeg het niet goed voor elkaar om van het fotobestand vier losse delen te maken, dus ben ik zelf daarna in Photoshop aan de gang gegaan en heb ik het tot op de pixel nauwkeurig uitgerekend en vier afbeeldingen naar hun toegestuurd.Deleon78 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:44:
[...]
Foto in centimeters in photoshop/gimp/etc in grootste hoogte/breedte maat zetten, 4 uitsnedes van juiste maat maken en laten afdrukken
[ Voor 16% gewijzigd door AntoniusDD op 21-02-2021 11:06 . Reden: aanvulling ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq