.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:50 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:50 ]
In theorie kan een subwoofer wel overal staan, maar hij klinkt lang niet overal goed. Het kan zijn dat hij heel goed klinkt achter de bank, maar kan ook zomaar niet zo zijn. Kwestie van proberen.AntoniusDD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:04:
@Paul NL ,
wat ik echter altijd zie is dat die subwoof kubus ergens verloren ernaast staat!
Dat ding kan toch ook onder het vierluik staan en een plantje der op?
Of is dat echt lastig qua kabellengte en verloop?
De meeste mensen verstoren daarmee de symetrie!
ik heb er zelf geen maar meen me te herinneren dat die woofer overal kan staan, dus ook uit 't zicht.
In principe heb je vrij veel "wiggle-room" Bij die van mijn is het voornamelijk niet meer dan 10m kabel ertussen, en niet strak in een hoek zetten... en dat is voor zo'n beetje elke sub een goed advies.AntoniusDD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:04:
@Paul NL ,
wat ik echter altijd zie is dat die subwoof kubus ergens verloren ernaast staat!
ik heb er zelf geen maar meen me te herinneren dat die woofer overal kan staan, dus ook uit 't zicht.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Door de kast asymmetrisch uit te voeren heb ik geprobeerd de sub een plek te geven in het geheel. Met twee subs had het geheel symmetrisch kunnen zijn, maar dat vond ik wat teveel van het goede.AntoniusDD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:04:
@Paul NL ,
Lichtpuntje...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Voor de vogelgeluiden bij natuur films.renzo4000 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:
@Ltvo ik moest wel lachten toen ik de vogelkooi zag... die volgens zullen wel elke keer denken ... "Wel gvd.. gaan ze weer een film kijken, kunnen wij niks meer zien"
Of halen jullie de kooi dan weg?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Gelukkig kijken mijn vriendin en ik alleen in de avond films. Meestal zijn de vogels dan al terug naar hun kooi gevlogen. In het begin waren de vogels wel de weg naar hun kooi kwijt als het scherm omlaag ging.renzo4000 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:
@Ltvo ik moest wel lachten toen ik de vogelkooi zag... die volgens zullen wel elke keer denken ... "Wel gvd.. gaan ze weer een film kijken, kunnen wij niks meer zien"
Of halen jullie de kooi dan weg?
TheKerremenke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:10:
[...]
Voor de vogelgeluiden bij natuur films.
Haha wat gaaf!Ltvo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Gelukkig kijken mijn vriendin en ik alleen in de avond films. Meestal zijn de vogels dan al terug naar hun kooi gevlogen. In het begin waren de vogels wel de weg naar hun kooi kwijt als het scherm omlaag ging.
Lichtpuntje...
Wat gebeurt er bij een oorlogsfilm? Hoe reageren ze op het geluid van een dubbelloops shotgun?Ltvo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Gelukkig kijken mijn vriendin en ik alleen in de avond films. Meestal zijn de vogels dan al terug naar hun kooi gevlogen. In het begin waren de vogels wel de weg naar hun kooi kwijt als het scherm omlaag ging.
[...]
De vogels reageren vaak op film muziek bij dramatische scènes (violen), wat wel een grappige dimensie geeft aan films.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dan fluiten ze terug met "pew pew pew"The Eagle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Wat gebeurt er bij een oorlogsfilm? Hoe reageren ze op het geluid van een dubbelloops shotgun?
Awesome
[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:45 ]
Haha scherp! ESU en Trix 😉A. Qonsaides schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:37:
Erg mooie set met de Accuphase, maar ook de Lumin!
Sinds kort heb ik ook een Lumin D2.![]()
In de hoek zie ik nog modeltreinen staan, Marklin?
Klopt iddzordak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:38:
@MaxHardcore Bij Mart gekocht via Marktplaats ?
Zo ja ik heb de andere PB4000 gekocht die hij te koop had staan.
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 26-02-2021 12:13 ]
I hide at work because good employees are hard to find.
[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]
[ Voor 6% gewijzigd door ClownFlash op 28-02-2021 22:27 ]
Arme buren. 😂ClownFlash schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:21:
[Afbeelding]
4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer
2 x Bose 1800-IV versterker
Bose 802-C System Controller
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Waar gebruik je dit voor?ClownFlash schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:21:
[Afbeelding]
4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer
Geen samenwoon ellende dus een WAF factor is niet van toepassing
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 32% gewijzigd door ClownFlash op 28-02-2021 23:45 ]
Is dat 40”!? Dan zijn die speakers nog groter dan ik dacht haha, ik dacht dat het een 32” Tv was... en dan 2,5 meter van die geluidsmuur af zitten. Ik waardeer je ambitie voor overkill haha. En heb medelijden met je beneden buren.ClownFlash schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:40:
Ik weet niet wat men hier onder 'klein' verstaat, de TV is 40 inch en ik zit er iets meer dan 2.5m vandaan als ik films kijk. Ik gebruik m voor internet radio streams, films en af en toe wat .flac's uit mijn eigen collectie. Zie je dat kleine doosje links onder de TV? Dat is een Raspberry PI 3, daar is de hele boel op aangesloten.
t Is eigenlijk meer een soort van uit de hand gelopen hobby... de setup stamt uit mijn tijd dat het hard moest en later wou ik graag de set compleet hebben. Die basboxen wegen 52kg per stuk en zijn niet zo handzaam, dat was nog best een gedoe om die de trap op te krijgen naar de 2e verdieping van mijn appartement.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Set your goals high, and don't stop till you get there.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Lichtpuntje...
Ik denk dat je je nog even in de materie moet verdiepen, want je had er niet meer naast kunnen zitten. Laagweergave is het meest kritisch om akoestisch in orde te krijgen in een kamer, dus goeie plaatsing van een subwoofer is allerminst triviaal. Prima als jij je inrichting belangrijker vindt dan geluid, maar als je het geluid optimaal wil krijgen en daadwerkelijk plezier van je subwoofer wil hebben, dan zul je meestal genoegen moeten nemen met een visueel suboptimale plaatsing.AntoniusDD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:04:
@Paul NL ,
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ah, ik vroeg me al af waar de inboedel van ID&T terecht was gekomenClownFlash schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:21:
[Afbeelding]
4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer
Geen samenwoon ellende dus een WAF factor is niet van toepassing
Ik snap precies wat hij bedoelde, en dat is nou juist de hardnekkige mythe die ik ontkracht. Het fabeltje is dat je een subwoofer overal kunt neerzetten, want 'je kunt bij die frequenties toch de richting niet bepalen'. Nou is dat opzich al onzin, want met name de minder fantastische subwoofers produceren een hoop vervorming/harmonischen waardoor je even goed kunt horen waar het ding staat. Tel daar bij op dat effecten van de kamer (met name staande golven) enorm veel invloed op laagweergave hebben, en je hebt een recept voor een akoestische ramp als je een subwoofer zomaar ergens neerzet waar ie leuk staat.renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:04:
@Exirion je hebt uiteraard gelijk natuurlijk maar ik vermoed dat @AntoniusDD doelt op het feit dat frequenties onder de 60Hz minder directioneel zijn waardoor je zou kunnen stellen dat een subwoofer theoretisch "op elke plaats" neergezet kan worden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Je tv hangt op z'n kop
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
eh overal is natuurlijk niet helemaal wat ik wilde zeggen en zeker niet in de keukenrenzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:04:
@Exirion je hebt uiteraard gelijk natuurlijk maar ik vermoed dat @AntoniusDD doelt op het feit dat frequenties onder de 60Hz minder directioneel zijn waardoor je zou kunnen stellen dat een subwoofer theoretisch "op elke plaats" neergezet kan worden. De praktijk is natuurlijk anders en is de plaats van de subwoofer heel erg bepalend hoe het klinkt op je luisterpositie. Vandaar dat iemand anders al hintte naar de "subwoofercrawl" (zeker als je geen fancy meetapparatuur tot je beschikking hebt is dat een prima manier).
Mooie set hoor!Loei123 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na een verhuizing eindelijk de surround speakers kunnen plaatsen en de TV en subwoofer vervangen.
TV: Sony KD65-XH9299
Fronts: Canton GLE 490.2
Center: Canton GLE 455.2
Surrounds: Canton GLE 420.2
Subwoofer: Canton Sub 300
Receiver: Pioneer VSX-933
Verder:
PS4
Nvidia Shield Pro
Een DVD speler
Voor een woonkamer setup zeer tevreden op het moment.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
De bovenste (sub)woofer van de speakers blaast gedeeltelijk tegen de bank en de onderste volledig inderdaad. De Sub 300 zelf staat ook nog voor een groot deel achter de bank en is ook wel wat krap weggedrukt eigenlijk.renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:32:
Zeker een leuke setup @Loei123! Maar je voelt hem wellicht al aankomen ... je linker front staat deels tegen de zijkant van je bank te blazen. Dit levert natuurlijk een verstoort geluidsbeeld op. Misschien die bank verplaatsen naar de andere kant? Of als dit niet kan toch eens de GLE 426's overwegen op stands?
Drone beelden van een strand.
Voor de verbouwing hebben we er goed over nagedacht. Uiteindelijk is het zo geworden om de doorloop naar, en dus de woonkamer zelf, open te houden.CeesKees schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:34:
[...]
Mooie set hoor!
Al eens overwogen om de hele setup een kwartslag te draaien? Dus je tv tegen het wandje waar nu die stoel/bank staat?
[ Voor 25% gewijzigd door Loei123 op 01-03-2021 10:42 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Eh, die scharnieren van die Ikea kastjes zijn gewoon te stellen. Kwestie van een schroevendraaier er op. Zolang de schroeven nog goed in het hout pakken stel je dat zo bijMillert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:47:
Haha @renzo4000 ,dat is precies wat dat blokje nu doet op het moment. Het scharnier heeft zijn beste tijd gehad waardoor het deurtje wat scheef gaat hangen, dit moet ik nog oplossen. Bedankt voor het compliment, ben er erg blij mee
Mag ik vragen welke lamp dat links van je TV is?Wat je ziet:
LG Oled 65CX
Denon AVRX2400H
Q Acoustics 3050i, 3090Ci, 3020i
Onkyo SKH-410
XTZ Sub 10.17 Edge
Auralex Subdude 2
Verder:
Playstation 4 Pro
Nintendo WiiU
AC infinity Controller 1 en twee AC infinity multifan S4 (temperatuur gestuurde outtake fans achter de versterker)
[ Voor 17% gewijzigd door Millert op 01-03-2021 11:05 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 01-03-2021 11:46 ]
Dank! Als je precies in het midden van de bank zit, zorgt audessey dat er niets aan de hand is.renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:54:
Mooie inrichting en setup @Lumics ! Het enige wat mij fascineert zijn de rears... dat lijkt mij niet echt prettig als je op de bank zit?
[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 01-03-2021 11:59 ]
Wat staat er boven op beide 3050i's? Prachtig weggewerkt, trouwens, die bekabeling van de rears. Zoiets zou ik het liefst ook willen. Nu verstop ik alles onder het tapijt.
[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 01-03-2021 12:29 ]
too old, too cold
Dankje! Wonen in een nieuwbouw woning en heb destijds loze leidingen laten leggen voor de speakersNegakinu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Wat staat er boven op beide 3050i's? Prachtig weggewerkt, trouwens, die bekabeling van de rears. Zoiets zou ik het liefst ook willen. Nu verstop ik alles onder het tapijt.
[ Voor 3% gewijzigd door Millert op 01-03-2021 12:49 ]
Mooi hoor! Ik heb ook een PB1000 en zit ook te neuzen naar een wat groter modelletje. Hoe bevalt de SB3000 tov de PB1000 qua muziek en films?Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:
Oude situatie (4 maanden geleden):
- SVS PB1000 (Subwoofer)
Nieuwe Situatie:
- SVS SB3000 (Subwoofer /Glossy wit)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Laat vooral hier weten of de Reflekts je bevallen! Ik heb zelf ook een set Q Acoustics (3050, 3090Ci, 3010i) en tot ik mijn plafond eiland met ingebouwde Atmos speakers af heb, zouden die up-firing dingen misschien een leuk experiment zijn. Jammer trouwens dat ze meespelen in stereo. Doen ze dat ook als je stereo op bypass speelt?Millert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:46:
[...]
Dankje! Wonen in een nieuwbouw woning en heb destijds loze leidingen laten leggen voor de speakers.
Dat zijn Onkyo SKH-410 speakers om Atmos mogelijk te maken. Nu ben ik niet kapot van de looks en helaas heeft Q Acoustics geen add-on speakers. Overweeg om ze te vervangen door de Teufel Reflekt, vind het namelijk wel wat toevoegen aan de geluidsbeleving (2de hands gekocht om te kijken of Atmos via reflectie wat is). Hiernaast zijn de Onkyo's ook niet echt bijzonder in de geluidsweergave, het is jammer dat ze meespelen wanneer ik muziek op multichannel-stereo zet.
too old, too cold
Mooi spul. Moet er eigenlijk stiekem wel om lachen, vind het dapper. Toen wij ons eerste kind kregen heb ik mijn speakers ineens volledig afgeschreven. Ze gaan er onherroepelijk tegenaan, en is het niet expres dan wel per ongeluk. Een loopwagentje oid kan prima een ongeleid projectiel zijn.Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:
Gezien 'Corona' zitten we heel veel thuis. Tel daarbij op dat twee maanden gelden onze eerste kind is geboren en de conclusie is dat er genoeg redenen waren om de HT setup te upgraden.
Oude situatie (4 maanden geleden):
- 4x B&W 685s2 (Front + Back /Wit) op Norstone Stylum 2 stands
- 1x B&W HTM62 S2 (Center /Wit)
- SVS PB1000 (Subwoofer)
- Marantz SR6008 (Receiver)
- Panasonic 55CX700 (TV)
Nieuwe Situatie:
- 2x B&W 603 S2 Anniversary Edition (Front /Wit)
- 2x B&W 606 S2 Anniversary Edition (Back /Wit)
- 1x B&W HTM61 S2 Anniversary Edition (Center /Wit)
- SVS SB3000 (Subwoofer /Glossy wit)
- Denon X3600h (Receiver)
- LG 65cx6la Oled (TV)
- Project t1 phono sb (Platenspeler /Walnut)
Wat je niet ziet:
- NAS
- Nvidia Shield TV Pro
Front met & Zonder stofkap:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Back met & Zonder stofkap:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van de vriendin heb ik v.w.b. het plaatsen van de audio een vrijbrief. De SUB en fronts dus een goed stuk van de muur, en de back's op een minder charmante maar enigste positie. En ja, de bloempot op de sub heeft viltjes onder de pot.
Bij gewoon stereo niet, dan zijn het enkel de 3050i's en de subwoofer. Bij (pure) direct enkel de 3050i's. Wil wel eens dat de rears meespelen, maar bij multichannel-stereo doen de Atmos speakers dus ook mee. Of er is een functie die ik over het hoofd zie? (buiten het aanpassen van de set-up of het loskoppelenNegakinu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Laat vooral hier weten of de Reflekts je bevallen! Ik heb zelf ook een set Q Acoustics (3050, 3090Ci, 3010i) en tot ik mijn plafond eiland met ingebouwde Atmos speakers af heb, zouden die up-firing dingen misschien een leuk experiment zijn. Jammer trouwens dat ze meespelen in stereo. Doen ze dat ook als je stereo op bypass speelt?
Het is natuurlijk een verschil tussen een gepoorte en niet gepoorte sub. De PB1000 gaf echt rommelend laag bij films, de deuren trilden behoorlijk. De SB3000 is strakker, genuanceerder en geeft drukkend laag op mijn oren. Samenvattend is de SB1000 een erg goede sub, maar ik wilde graag een kleinere sub qua omvang en een stapje vooruit in techniek. De remote app is erg handig!Hulleman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:56:
[...]
Mooi hoor! Ik heb ook een PB1000 en zit ook te neuzen naar een wat groter modelletje. Hoe bevalt de SB3000 tov de PB1000 qua muziek en films?
Dit is niet een van mijn zorgen (kop in het zandThe Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:06:
[...]
Mooi spul. Moet er eigenlijk stiekem wel om lachen, vind het dapper. Toen wij ons eerste kind kregen heb ik mijn speakers ineens volledig afgeschreven. Ze gaan er onherroepelijk tegenaan, en is het niet expres dan wel per ongeluk. Een loopwagentje oid kan prima een ongeleid projectiel zijn.
Mijn kids zijn prima opgevoed en weten dat ze niet zomaar aan de speakers mogen komen. Doen ze ook niet. Maar toch zitten er her en der beschadigingen op, daar ontkom je simpelweg niet aan.
[ Voor 44% gewijzigd door Lumics op 01-03-2021 13:29 ]
Verwijderd
Je kan beter een tweede PB1000 neerzetten, dat gaat beter klinken dan een enkele SB3000.Hulleman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:56:
[...]
Mooi hoor! Ik heb ook een PB1000 en zit ook te neuzen naar een wat groter modelletje. Hoe bevalt de SB3000 tov de PB1000 qua muziek en films?
Dat heeft weinig te maken met het wel of niet hebben van een poort.Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:18:
[...]
Het is natuurlijk een verschil tussen een gepoorte en niet gepoorte sub. De PB1000 gaf echt rommelend laag bij films, de deuren trilden behoorlijk. De SB3000 is strakker, genuanceerder en geeft drukkend laag op mijn oren. Samenvattend is de SB1000 een erg goede sub, maar ik wilde graag een kleinere sub qua omvang en een stapje vooruit in techniek. De remote app is erg handig!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2021 13:43 ]
Ja vind het ook behoorlijk dapper. Hier ook zo'n verhaal, maar was ik de schuldige. Mijn pa had toen ik jong was een best mooi setje. Maar ik vond dat er in de basspoort wel ruimte was voor mijn knikkersThe Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:06:
[...]
Mooi spul. Moet er eigenlijk stiekem wel om lachen, vind het dapper. Toen wij ons eerste kind kregen heb ik mijn speakers ineens volledig afgeschreven. [...]
Hmm, wellicht inderdaad een betere optie én een goedkopere optie. Het inregelen is nog wel een dingetje dan.Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:40:
[...]
Je kan beter een tweede PB1000 neerzetten, dat gaat beter klinken dan een enkele SB3000.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Met wat je bespaart (Zeker als je 2e hands koopt) t.o.v. van de SB3000 kan je een mooie nieuwe receiver met XT32 halen, kan je makkelijk 2 subs inregelen.Hulleman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:56:
[...]
Hmm, wellicht inderdaad een betere optie én een goedkopere optie. Het inregelen is nog wel een dingetje dan.
Niks mis met een stille hint. Mission accomplished, letterlijk en figuurlijkT-MOB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
Mijn ventje heeft wel een keer "geholpen" met afstoffen toen hij een jaar of twee was. Ik heb het toen maar opgevat als een hint dat het tijd was voor een upgrade.
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 01-03-2021 14:33 ]
Polypropeen/polypropyleen, wordt na een tijd erg broos en breekbaar.The Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Maar wtf is dat voor hardplastic driver lijkt het wel
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zo te zien heb je genoeg ruimte om de bank wat verder van de muur af te plaatsen (sowieso fijn), zodat die speakers er op een prettiger plek (deels) achter kunnen staan. Is dat geen idee?Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:
Back met & Zonder stofkap:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Is die plant echt ?Loei123 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:26:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Na een verhuizing eindelijk de surround speakers kunnen plaatsen en de TV en subwoofer vervangen.
TV: Sony KD65-XH9299
Fronts: Canton GLE 490.2
Center: Canton GLE 455.2
Surrounds: Canton GLE 420.2
Subwoofer: Canton Sub 300
Receiver: Pioneer VSX-933
Verder:
PS4
Nvidia Shield Pro
Een DVD speler
Voor een woonkamer setup zeer tevreden op het moment.
PSN: Sluuz
Is jammer van die Mission speaker, maar uiteindelijk doen ze dat toch, ook zonder hulp.T-MOB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
Mijn ventje heeft wel een keer "geholpen" met afstoffen toen hij een jaar of twee was. Ik heb het toen maar opgevat als een hint dat het tijd was voor een upgrade.
Thnx en daar hebben we over nagedacht.. Op dit moment staat de center 'verstopt' in de kast. Er is bewust wat ruimte vrij gehouden voor als die toch bovenop de kast zou moeten komen voor als het geluid tegen zou vallen. Al denk ik dat die in de kast gaat blijven. Tot nu toe is het omhoog kijken ook nog niet erg storend. Wie weet ooit nog iets verlagenbenzai schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:05:
Heel mooi en sfeervol @Sjuf, ik zou alleen de tv wat lager hebben gehangen. Maar dat is een gevaarlijke discussie om te starten 😅
Sfeervol, echter zo jammer dat de draden van de speakers netjes in de muur zitten, maar de kabels van de tv dan weer niet? Lampen zijn hetSjuf schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:14:
Na lange tijd mee gegluurd te hebben, is het tijd om ook maar eens een bijdrage leveren. Na een flinke verhuizing eindelijk eens tijd om alles op z'n plek te zetten en aan te sluiten
Verlang/to-do lijstje
-Volume van de sub nog goed afstellen, nog te vaak afwezig wanneer ik het wel verwacht. Misschien verplaatsen naar de achterkant van de kamer.
-Kabels wegwerken zodra plinten komen
-Xbox series x toevoegen aan de verzameling
[ Voor 3% gewijzigd door panomi op 01-03-2021 22:39 ]
Als je je plinten los kunt/mag halen: ik heb de kabels achter de plinten en dan een banaan stekker aansluiting daarin bevestigd.Negakinu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Ziet er mooi en strak afgewerkt uit. Maar wel voorzichtig stofzuigen daar...luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:04:
[...]
Als je je plinten los kunt/mag halen: ik heb de kabels achter de plinten en dan een banaan stekker aansluiting daarin bevestigd.
[Afbeelding]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Goed idee! Maar als je daar geen speakers hebt staan, steken de terminals dus uit?luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:04:
[...]
Als je je plinten los kunt/mag halen: ik heb de kabels achter de plinten en dan een banaan stekker aansluiting daarin bevestigd.
[Afbeelding]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Dan steken ze een stukje uit. Je kunt ze er ook dieper in boren, dan moet je alleen achter de plint wat ruimte maken. Ze steken echter niet veel uit, ook zonder speaker geen last van.timovd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:52:
[...]
Goed idee! Maar als je daar geen speakers hebt staan, steken de terminals dus uit?
Haha ja de kitrand moet nog komen, geen zin in gehad tot nu toe...renzo4000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:18:
@timovd waarom zou je de speakers weghalen dan? Maar dan nog, de terminals zou je ook weer kunnen verwijderen en met twee witte dopjes kunnen afstoppen. Problem solved... Ik mis eerlijk gezegd eerder een strakke kitrand bovenop de plint
. Nu ziet het er nog netjes uit totdat het stof erachter kruipt en het langzaam goor wordt.
Met een verlengstukje niets aan de hand, met complete borstelkop ga je toch niet achter ee speakers komenTheKerremenke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:48:
[...]
Ziet er mooi en strak afgewerkt uit. Maar wel voorzichtig stofzuigen daar...
Ik denk dat je dat met acrylaat kit never nooit fatsoenlijk krijgt. Ik zou het zo laten.luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:47:
[...]
Haha ja de kitrand moet nog komen, geen zin in gehad tot nu toe...
Huh waarom niet? Je krijgt juist een super strak resultaat. Ik zou het juist enorm zonde vinden als je bij een hoge plint dit juist niet doet.AntoniusDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:51:
[...]
Ik denk dat je dat met acrylaat kit never nooit fatsoenlijk krijgt. Ik zou het zo laten.
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]
Grappig ik heb die spullen al 3 jaar liggen voor eenzelfde oplossing maar ben er nooit toe gekomen.luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:46:
[...]
Dan steken ze een stukje uit. Je kunt ze er ook dieper in boren, dan moet je alleen achter de plint wat ruimte maken. Ze steken echter niet veel uit, ook zonder speaker geen last van.
[Afbeelding]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Er waren ook anderen die het probleem herkent hebben.renzo4000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:58:
[...]
Huh waarom niet? Je krijgt juist een super strak resultaat. Ik zou het juist enorm zonde vinden als je bij een hoge plint dit juist niet doet.
[Afbeelding]
Mijn plinten moet ik zelfs nog leggen, dus dit zou een mooie oplossing zijn! Mijn rears staan alleen redelijk vrij in de ruimte, dus er zal dan een stuk kabel van de voet naar de speakerstandaard naar de plint moeten lopen, en dat kan dan een struikelgevaar zijn. Ik moet eens gaan puzzelen. Goed idee, in ieder geval! Dank je.luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:04:
[...]
[Afbeelding]
too old, too cold
Ik heb toch ook echt structuurverf/grove korrel en hoge plinten en de kitranden zitten er nog gewoon strak op (inmiddels 6 jaar) ... Eerlijk is eerlijk, ik heb dat door het bedrijf laten doen die ook onze houten vloer heeft gelegd. Dus imho ben je iets te stellig dat het niet kan/niks wordt. Gebruik maken van de juiste materialen helpt wel natuurlijk.AntoniusDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:51:
[...]
Er waren ook anderen die het probleem herkent hebben.
Kit op een structuurverf of stuc met zo'n grove korrel dat word niks, HELEMAAL niks
Dat was ook een voorbeeldje gevonden via Google, puur om aan te geven dat een nette kitrand (en evt. mee geschilderd) een strakker resultaat oplevert. En ja, dat kan ook prima op een muur met structuur. Ik kan me voorstellen dat wanneer je geen held bent in kitten (zoals ik) dat je dat overlaat aan mensen die dit dagelijks doen en daar "hun hand niet voor omdraaien". Maar goed, gaat een beetje teveel offtopic nu. Mijn punt was dat het zeker wel kan. Ik zal vanavond proberen een foto te maken van mijn plinten.AntoniusDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:33:
Renzo4000,
je zult toch moeten toegeven dat die foto van luuksnijmegen en die van jouw muurtje met plint compleet verschillen.
Daar bij luuk krijg je geen strakke lijn op de muur maar een smeerboel.
Kit moet men na aanbrengen glad strijken, langs al die ROTSEN die je op de foto ziet zal dat echt niet gaan.
Met spons spatel of kwast.
De plinten afkitten betekend de hele muur schilderen he, dat je dat alvast weetluuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:29:
Een vriend van mij heeft een gelijksoortige muur en daar is het goed gelukt. Echter wel met eerst wat oefening, dus een deel is niet helemaal strak. Ik ga me er eens aan wagen
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Vaak wel net de kers op de taartLoei123 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:38:
Is dit "Post hier foto's en specs van je kitrand en afwerking"?
[ Voor 20% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-03-2021 20:25 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq