Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:11
AntoniusDD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:04:
@Paul NL ,
wat ik echter altijd zie is dat die subwoof kubus ergens verloren ernaast staat!
Dat ding kan toch ook onder het vierluik staan en een plantje der op?
Of is dat echt lastig qua kabellengte en verloop?

De meeste mensen verstoren daarmee de symetrie!

ik heb er zelf geen maar meen me te herinneren dat die woofer overal kan staan, dus ook uit 't zicht. 8)
In theorie kan een subwoofer wel overal staan, maar hij klinkt lang niet overal goed. Het kan zijn dat hij heel goed klinkt achter de bank, maar kan ook zomaar niet zo zijn. Kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
@Paul NL ,
wat ik echter altijd zie is dat die subwoof kubus ergens verloren ernaast staat!

ik heb er zelf geen maar meen me te herinneren dat die woofer overal kan staan, dus ook uit 't zicht. 8)
In principe heb je vrij veel "wiggle-room" Bij die van mijn is het voornamelijk niet meer dan 10m kabel ertussen, en niet strak in een hoek zetten... en dat is voor zo'n beetje elke sub een goed advies.

Mijn setup is nu ook niet symetrisch, maar na de verbouwing wil ik dat wel zoveel gaan bewerkstelligen, voor nu moet het gewoon goed werken :D

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul NL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-01 22:05
@Paul NL ,

Door de kast asymmetrisch uit te voeren heb ik geprobeerd de sub een plek te geven in het geheel. Met twee subs had het geheel symmetrisch kunnen zijn, maar dat vond ik wat teveel van het goede.

Voor wat betreft de plaatsing: tijdens het ontwerp van de opstelling heb ik naar de handleiding van de DB4S gekeken, daarin staat aangegeven (pagina 3): ideaal tussen de fronts, als dat niet kan dan op de muren dwars op de fronts, probeer te voorkomen dat de sub achter je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:21
Volgens mij is de beste plaatsing daar waar het op het oor het beste klinkt, of volgens metingen als dat kan(subwoofer crawl)

Of daar waar de WAF je niet om de oren vliegt :+
Het oog wil ook wat he.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Subs kan je het beste 4 van hebben (4x een kleine 10" is voldoend) en die dan verspreid op tactische plekken in je kamer zetten (tactisch = daar staan ze lekker qua optisch en handig). En dan moet je "even" Multi-Sub-Optimizer en MiniDSP leren en binnen 40 stijle leercurve uren heb je dan een subliem klinkend sublaag :P.

(of je vraagt Jag of-ie zo gek is je te helpen, doet ie ook graag al mede drager van het sublieme dikke sublaag evangelisme)s

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ltvo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
Over de jaren heen heb ik het een en ander bij elkaar geraapt voor mijn home cinema.

Luidsprekers:
fronts : Yamaha ns-044
center + rears: kef hts2001
sub: kef psw2010 helaas is de versterker gesneuveld, binnenkort eens onderhanden nemen.

Versterker: sony str-dg510
radio meubel: Grundig konzertgerat 8064 platen speler werkt, de radio ook alleen zit de tuner vast (oud vet)
Projector Epson EH-TW650
Projector scherm: iVision electric (?) b>250cm
Lampen: Hue en in de sta lamp Tradfri.

Wat zie je niet:
HTPC
esp32 welke via mqtt de 12v trigger aanstuurt van het projectie scherm en IR signalen naar de versterker stuurt.

Alles wordt aangestuurd via Home assistant waardoor gelijktijdig het projectiescherm omlaag gaat, HTPC, beamer en versterker worden ingeschakeld. Ook worden de lampen gedimd. Bij het uitschakelen is dit vice versa.

De luidspreker plaatsing is nog niet echt ideaal, maar ben bang dat het in deze ruimte niet veel beter kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVguHl3fa9Wo7t0t9yN6UM0DzQM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvy2wDDGcayvaYwlJTBc3Y40.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mp3x-zEY3aPQnu8wxJH9kgAu0UQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfusSYVKBluJUKVGQA63hSkc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sguur5inf29_SUM-VS5lTZK1kCI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xShEDSColR1bsTdyUhaPNUgX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGlaLJfQMZaAXi7y7i0jLQWQw4c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tvHkogU5F9Xdpd40A3V5XQfl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuA-6gDW4CmOYKgxXRsAwiipK6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSkHsYxeb2Hk7f52XDkHLanu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
@Ltvo ik moest wel lachten toen ik de vogelkooi zag... die vogels zullen wel elke keer denken ... "Wel gvd.. gaan ze weer een film kijken, kunnen wij niks meer zien"

Of halen jullie de kooi dan weg?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23
renzo4000 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:
@Ltvo ik moest wel lachten toen ik de vogelkooi zag... die volgens zullen wel elke keer denken ... "Wel gvd.. gaan ze weer een film kijken, kunnen wij niks meer zien"

Voor de vogelgeluiden bij natuur films. _O-

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
renzo4000 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:06:
@Ltvo ik moest wel lachten toen ik de vogelkooi zag... die volgens zullen wel elke keer denken ... "Wel gvd.. gaan ze weer een film kijken, kunnen wij niks meer zien"

Gelukkig kijken mijn vriendin en ik alleen in de avond films. Meestal zijn de vogels dan al terug naar hun kooi gevlogen. In het begin waren de vogels wel de weg naar hun kooi kwijt als het scherm omlaag ging.
TheKerremenke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:10:
[...]

Voor de vogelgeluiden bij natuur films. _O-
:+ De vogels reageren vaak op film muziek bij dramatische scènes (violen), wat wel een grappige dimensie geeft aan films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ltvo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Gelukkig kijken mijn vriendin en ik alleen in de avond films. Meestal zijn de vogels dan al terug naar hun kooi gevlogen. In het begin waren de vogels wel de weg naar hun kooi kwijt als het scherm omlaag ging.
Haha wat gaaf! :) Zijn ze zindelijk?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
Ltvo schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:47:
[...]

[...]

:+ De vogels reageren vaak op film muziek bij dramatische scènes (violen), wat wel een grappige dimensie geeft aan films.
Wat gebeurt er bij een oorlogsfilm? Hoe reageren ze op het geluid van een dubbelloops shotgun? :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:38

A13X

Dude

The Eagle schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Wat gebeurt er bij een oorlogsfilm? Hoe reageren ze op het geluid van een dubbelloops shotgun? :+
Dan fluiten ze terug met "pew pew pew" :+

Awesome

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Faxanadu8
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4m6Godung65UmTmZ1qXWoaWjXBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLtBTLandmikRsP8oQVbDPmD.jpg?f=fotoalbum_large

Wat kleine veranderingen doorgevoerd

-Accuphase E480
-LG OLED77GX
-Dynaudio Contour 30i
-Lumin T2
-Xbox Series X
-PlayStation 5
-Nintendo Switch
-Apple TV voor Firecore

Het blijft leuk om tweaks te doen natuurlijk! Voor nu ben ik enorm blij met deze setup die hoofdzakelijk voor gamen en series is met soms wat muziek. Ik weet dat de hifi racks lelijk zijn maar ze zijn super praktisch qua apparatuur plaatsen en kabels leggen. Zou ze nooit in de woonkamer plaatsen 😉

Zie veel gaafs hier voorbij komen! Keep it up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
Erg mooie set met de Accuphase, maar ook de Lumin!
Sinds kort heb ik ook een Lumin D2. :)

In de hoek zie ik nog modeltreinen staan, Marklin?

• Faxanadu8
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
A. Qonsaides schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:37:
Erg mooie set met de Accuphase, maar ook de Lumin!
Sinds kort heb ik ook een Lumin D2. :)

In de hoek zie ik nog modeltreinen staan, Marklin?
Haha scherp! ESU en Trix 😉

Lumin is ideaal, ben er erg tevreden over. Met een NUC met Roon kom je natuurlijk ook een heel eind maar een klant en klare uitgebalanceerde oplossing heeft ook zijn charmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:48
zordak schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:38:
@MaxHardcore Bij Mart gekocht via Marktplaats ?
Zo ja ik heb de andere PB4000 gekocht die hij te koop had staan.
Klopt idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-09 11:56
Zie de TS en de titel van dit topic: alleen eigen home cinema's.

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 26-02-2021 12:13 ]

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ClownFlash
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-04-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c3CZ2TCkk0vZMR1Pd-sZ9clWQ4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHBLDOkGFsN6JGcylJN4OnhC.jpg?f=fotoalbum_large

4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer
2 x Bose 1800-IV versterker
Bose 802-C System Controller

Geen samenwoon ellende dus een WAF factor is niet van toepassing

[ Voor 6% gewijzigd door ClownFlash op 28-02-2021 22:27 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

ClownFlash schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:21:
[Afbeelding]

4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer
Arme buren. 😂

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
[Afbeelding]

4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer

Waar gebruik je dit voor?
Films zal het niet zijn gezien de kleine Tv. En voor puur muziek is dit nu ook niet echt spul dat ‘lekker luistert’... Toevallig overgekocht van een horecatent of failliete drive-in discotheek?

Ik bedoel, het zal flink knallen, maar het is toch wel een van de meest bijzondere setups uit het topic.. ben echt oprecht benieuwd waarom je hiervoor gekozen hebt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClownFlash
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik weet niet wat men hier onder 'klein' verstaat, de TV is 40 inch en ik zit er iets meer dan 2.5m vandaan als ik films kijk. Ik gebruik m voor internet radio streams, films en af en toe wat .flac's uit mijn eigen collectie. Zie je dat kleine doosje links onder de TV? Dat is een Raspberry PI 3, daar is de hele boel op aangesloten.

t Is eigenlijk meer een soort van uit de hand gelopen hobby... de setup stamt uit mijn tijd dat het hard moest en later wou ik graag de set compleet hebben. Die basboxen wegen 52kg per stuk en zijn niet zo handzaam, dat was nog best een gedoe om die de trap op te krijgen naar de 2e verdieping van mijn appartement.

[ Voor 32% gewijzigd door ClownFlash op 28-02-2021 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
ClownFlash schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:40:
Ik weet niet wat men hier onder 'klein' verstaat, de TV is 40 inch en ik zit er iets meer dan 2.5m vandaan als ik films kijk. Ik gebruik m voor internet radio streams, films en af en toe wat .flac's uit mijn eigen collectie. Zie je dat kleine doosje links onder de TV? Dat is een Raspberry PI 3, daar is de hele boel op aangesloten.

t Is eigenlijk meer een soort van uit de hand gelopen hobby... de setup stamt uit mijn tijd dat het hard moest en later wou ik graag de set compleet hebben. Die basboxen wegen 52kg per stuk en zijn niet zo handzaam, dat was nog best een gedoe om die de trap op te krijgen naar de 2e verdieping van mijn appartement.
Is dat 40”!? Dan zijn die speakers nog groter dan ik dacht haha, ik dacht dat het een 32” Tv was... en dan 2,5 meter van die geluidsmuur af zitten. Ik waardeer je ambitie voor overkill haha. En heb medelijden met je beneden buren.

Maar uit de hand gelopen hobbies zijn de beste hobbies :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
^^ dat laatste idd.

Al denk ik dat het voor iedereen inclusief jijzef fijn is als je die basboxen akoestisch zou ontkoppelen van de harde vloer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Appartement nog wel? Dan ga je met de hoeveelheid buren om je heen nooit volledig gebruik kunnen maken van je setup. Denk zelfs niet eens meer dan 10% wat erin zit. Als je vrijstaand zou wonen is het een ander verhaal.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja die Bose series horen ook meer in het PA circuit thuis natuurlijk. Neemt niet weg dat als iemand ze in de huiskamer zet en er zelf tevreden over is het ook onder "Post hier foto's en specs van je home cinema!" ;). Ik geloof zeker dat het allemaal hard kan gaan maar een verfijnd geluidsbeeld (vooral op lage/normale volumes) ga je er niet mee krijgen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ach het ene appartement is het andere niet, ik heb mijn 2 x R-115 SW opgehaald bij iemand die ongeveer in het midden van een flat woonde.
Hij heeft ze mij laten horen en daarbij ook de subwoofers naar max gedraaid zodat elk schot in de film letterlijk een mep in je maag is. (Te veel als je het mij vraagt, daar gaan je oren echt van kapot)

Als ze er daar echt last van hadden had ik die man nooit levend aangetroffen :+

Die man had sowieso voor een fortuin aan speakers staan en de hele woning behalve de slaapkamers en keuken waren onderdeel van het feest _O-

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

@Paul NL ,
Ik denk dat je je nog even in de materie moet verdiepen, want je had er niet meer naast kunnen zitten. Laagweergave is het meest kritisch om akoestisch in orde te krijgen in een kamer, dus goeie plaatsing van een subwoofer is allerminst triviaal. Prima als jij je inrichting belangrijker vindt dan geluid, maar als je het geluid optimaal wil krijgen en daadwerkelijk plezier van je subwoofer wil hebben, dan zul je meestal genoegen moeten nemen met een visueel suboptimale plaatsing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Exirion je hebt uiteraard gelijk natuurlijk maar ik vermoed dat @AntoniusDD doelt op het feit dat frequenties onder de 60Hz minder directioneel zijn waardoor je zou kunnen stellen dat een subwoofer theoretisch "op elke plaats" neergezet kan worden. De praktijk is natuurlijk anders en is de plaats van de subwoofer heel erg bepalend hoe het klinkt op je luisterpositie. Vandaar dat iemand anders al hintte naar de "subwoofercrawl" (zeker als je geen fancy meetapparatuur tot je beschikking hebt is dat een prima manier).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 22:42
[Afbeelding]

4 x Bose 802 Series II
2 x Bose 302b subwoofer

Ah, ik vroeg me al af waar de inboedel van ID&T terecht was gekomen

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:04:
@Exirion je hebt uiteraard gelijk natuurlijk maar ik vermoed dat @AntoniusDD doelt op het feit dat frequenties onder de 60Hz minder directioneel zijn waardoor je zou kunnen stellen dat een subwoofer theoretisch "op elke plaats" neergezet kan worden.
Ik snap precies wat hij bedoelde, en dat is nou juist de hardnekkige mythe die ik ontkracht. Het fabeltje is dat je een subwoofer overal kunt neerzetten, want 'je kunt bij die frequenties toch de richting niet bepalen'. Nou is dat opzich al onzin, want met name de minder fantastische subwoofers produceren een hoop vervorming/harmonischen waardoor je even goed kunt horen waar het ding staat. Tel daar bij op dat effecten van de kamer (met name staande golven) enorm veel invloed op laagweergave hebben, en je hebt een recept voor een akoestische ramp als je een subwoofer zomaar ergens neerzet waar ie leuk staat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKUvzImssZ7MUA8ggeRHWU7EP5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipzIdCrsyKQucAn4EaVP7lkq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp8CEurNu7p_HGEoBbookQF_Q60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyMHuKdblYfp3rueTI8uBm9h.jpg?f=fotoalbum_large

Na een verhuizing eindelijk de surround speakers kunnen plaatsen en de TV en subwoofer vervangen.

TV: Sony KD65-XH9299
Fronts: Canton GLE 490.2
Center: Canton GLE 455.2
Surrounds: Canton GLE 420.2
Subwoofer: Canton Sub 300
Receiver: Pioneer VSX-933

Verder:
PS4
Nvidia Shield Pro
Een DVD speler

Voor een woonkamer setup zeer tevreden op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zeker een leuke setup @Loei123! Maar je voelt hem wellicht al aankomen ... je linker front staat deels tegen de zijkant van je bank te blazen. Dit levert natuurlijk een verstoort geluidsbeeld op :| . Misschien die bank verplaatsen naar de andere kant? Of als dit niet kan toch eens de GLE 426's overwegen op stands?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31

QuattroNL

It is I.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:04:
@Exirion je hebt uiteraard gelijk natuurlijk maar ik vermoed dat @AntoniusDD doelt op het feit dat frequenties onder de 60Hz minder directioneel zijn waardoor je zou kunnen stellen dat een subwoofer theoretisch "op elke plaats" neergezet kan worden. De praktijk is natuurlijk anders en is de plaats van de subwoofer heel erg bepalend hoe het klinkt op je luisterpositie. Vandaar dat iemand anders al hintte naar de "subwoofercrawl" (zeker als je geen fancy meetapparatuur tot je beschikking hebt is dat een prima manier).
eh overal is natuurlijk niet helemaal wat ik wilde zeggen en zeker niet in de keuken :+

maar uhm bij het getoonde voorbeeld was er heel veel ruimte achter de bank aan de muur waar dat leuke plantje staat en dat vierluik van een oliraf.

Ik heb best wel vaker getest met een subwoofer als je die al wilt. Als je de donder echt hoort na de bliksem moet die in beide oren aankomen en dat was vaak het mooist qua positie achter de zitplaats.
Maar ieder zijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Loei123 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na een verhuizing eindelijk de surround speakers kunnen plaatsen en de TV en subwoofer vervangen.

Verder:
PS4
Nvidia Shield Pro
Een DVD speler

Mooie set hoor!

Al eens overwogen om de hele setup een kwartslag te draaien? Dus je tv tegen het wandje waar nu die stoel/bank staat?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPeDTH_eC7U1qjg2lMl0mUJnZqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KygB0eEny34Pkw94onjltzDh.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y30Xa5I6xOn8PDry-7us6mikQco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dvu1Z9Fj4XsHoCsmLFJ5g4hU.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sf8RDEW-N04gt1MkbkSr0CEJwSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBfIZeAT34H5nD8ytim8eIfQ.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jpB_WAwKYz_ZQjTT6nsG6rX-r6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IG0J2Yg9vgcL35wzK1QHt7gi.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
LG Oled 65CX
Denon AVRX2400H
Q Acoustics 3050i, 3090Ci, 3020i
Onkyo SKH-410
XTZ Sub 10.17 Edge
Auralex Subdude 2

Verder:
Playstation 4 Pro
Nintendo WiiU
AC infinity Controller 1 en twee AC infinity multifan S4 (temperatuur gestuurde outtake fans achter de versterker)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:32:
Zeker een leuke setup @Loei123! Maar je voelt hem wellicht al aankomen ... je linker front staat deels tegen de zijkant van je bank te blazen. Dit levert natuurlijk een verstoort geluidsbeeld op :| . Misschien die bank verplaatsen naar de andere kant? Of als dit niet kan toch eens de GLE 426's overwegen op stands?
De bovenste (sub)woofer van de speakers blaast gedeeltelijk tegen de bank en de onderste volledig inderdaad. De Sub 300 zelf staat ook nog voor een groot deel achter de bank en is ook wel wat krap weggedrukt eigenlijk.
Zelf heb ik niet het idee/gevoel dat het geluidsbeeld hierdoor wordt beïnvloed, de tweeter en midwoofer steken nog ruimschoots boven de bank uit. Uiteindelijk kom je in een woonkamer ook niet onder één of twee compromissen uit natuurlijk.
Drone beelden van een strand. :+
CeesKees schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Mooie set hoor!

Al eens overwogen om de hele setup een kwartslag te draaien? Dus je tv tegen het wandje waar nu die stoel/bank staat?
Voor de verbouwing hebben we er goed over nagedacht. Uiteindelijk is het zo geworden om de doorloop naar, en dus de woonkamer zelf, open te houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Loei123 op 01-03-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Millert Mooie setup en inrichting. Ik hou er wel van!

Lijkt nu net of een duplo blokje je kastje ondersteunt :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MQ1w_AZ6UvIxnoKjv16gMAPf5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jn071PGVHGEgxwHxbgao4rNF.png?f=user_large

Ik weet er alles van met kleine kinderen in huis ... nu zijn het nog duplo blokjes ... wacht maar tot de lego komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw_kU9LlR32fT5DaOPrLVvuukFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/aEPbTTzDBfsE42pKDloGKd3g.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Haha @renzo4000 ,dat is precies wat dat blokje nu doet op het moment :+ . Het scharnier heeft zijn beste tijd gehad waardoor het deurtje wat scheef gaat hangen, dit moet ik nog oplossen. Bedankt voor het compliment, ben er erg blij mee :*)

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Millert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:47:
Haha @renzo4000 ,dat is precies wat dat blokje nu doet op het moment :+ . Het scharnier heeft zijn beste tijd gehad waardoor het deurtje wat scheef gaat hangen, dit moet ik nog oplossen. Bedankt voor het compliment, ben er erg blij mee :*)
Eh, die scharnieren van die Ikea kastjes zijn gewoon te stellen. Kwestie van een schroevendraaier er op. Zolang de schroeven nog goed in het hout pakken stel je dat zo bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:38
Wat je ziet:
LG Oled 65CX
Denon AVRX2400H
Onkyo SKH-410
XTZ Sub 10.17 Edge
Auralex Subdude 2

Verder:
Playstation 4 Pro
Nintendo WiiU
AC infinity Controller 1 en twee AC infinity multifan S4 (temperatuur gestuurde outtake fans achter de versterker)
Mag ik vragen welke lamp dat links van je TV is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@The Eagle Het is geen Ikea meubel, jaren terug via Marktplaats van iemand overgenomen. Is een meubel van https://www.mdhouse.it/en-us. Met het afstellen van het scharnier krijg ik het niet verholpen, speling zit in het scharnier zelf en vervangen zie ik niet zitten. Is behoorlijk zwaar en twee keer mee verhuisd, hierbij is er denk ik te veel kracht op de bovenkant gekomen. Dacht om een legplankhouder te monteren aan de binnenzijde van de deur onderaan, zodat deze kan leunen op de onderste plank van het meubel. In het midden zit zo'n magnetisch drukpennetje die houdt het deurtje gesloten.

@Tim0252 https://www.lampenlicht.n...wart-met-smoke-glas-flore

[ Voor 17% gewijzigd door Millert op 01-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:38

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 07:29
Gezien 'Corona' zitten we heel veel thuis. Tel daarbij op dat twee maanden gelden onze eerste kind is geboren en de conclusie is dat er genoeg redenen waren om de HT setup te upgraden.

Oude situatie (4 maanden geleden):
- 4x B&W 685s2 (Front + Back /Wit) op Norstone Stylum 2 stands
- 1x B&W HTM62 S2 (Center /Wit)
- SVS PB1000 (Subwoofer)
- Marantz SR6008 (Receiver)
- Panasonic 55CX700 (TV)

Nieuwe Situatie:
- 2x B&W 603 S2 Anniversary Edition (Front /Wit)
- 2x B&W 606 S2 Anniversary Edition (Back /Wit)
- 1x B&W HTM61 S2 Anniversary Edition (Center /Wit)
- SVS SB3000 (Subwoofer /Glossy wit)
- Denon X3600h (Receiver)
- LG 65cx6la Oled (TV)
- Project t1 phono sb (Platenspeler /Walnut)

Wat je niet ziet:
- NAS
- Nvidia Shield TV Pro

Front met & Zonder stofkap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxzqnkKnCp2dMHYP2WBcYgVfhOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bfZxN5rlZl8Ino5QKDlljXiF.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__A_WexPKKbx0JunbgVq_Tk58y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYKJHGDqiT4MCYprvIBMIdZo.jpg?f=fotoalbum_large

Back met & Zonder stofkap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRmM1OU83zc-UrevassMIFcxhGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wg4xegW5jfwrHVYXwkfsPpSg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gc5WXRaqoXG7m1FlCejzN3ZbaQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bFY7AqftiwVdmQgWJW0QRuoY.jpg?f=fotoalbum_large

Van de vriendin heb ik v.w.b. het plaatsen van de audio een vrijbrief. De SUB en fronts dus een goed stuk van de muur, en de back's op een minder charmante maar enigste positie. En ja, de bloempot op de sub heeft viltjes onder de pot. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Lumics op 01-03-2021 11:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
Mooie inrichting en setup @Lumics ! Het enige wat mij fascineert zijn de rears... dat lijkt mij niet echt prettig als je op de bank zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
renzo4000 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:54:
Mooie inrichting en setup @Lumics ! Het enige wat mij fascineert zijn de rears... dat lijkt mij niet echt prettig als je op de bank zit?
Dank! Als je precies in het midden van de bank zit, zorgt audessey dat er niets aan de hand is. :+ Maar het kan bij drukke scènes best even intens zijn. Ik had ze liever een beetje gedraaid gehad, maar met de plaatsing van die trap en de bank tegen de muur, zie ik weinig andere mogelijkheden. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 01-03-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Millert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:36:
Wat je ziet:

Wat staat er boven op beide 3050i's? Prachtig weggewerkt, trouwens, die bekabeling van de rears. Zoiets zou ik het liefst ook willen. Nu verstop ik alles onder het tapijt. :F

[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 01-03-2021 12:29 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
Scherp! Ik lig dubbel _O-

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Negakinu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:22:
[...]

Wat staat er boven op beide 3050i's? Prachtig weggewerkt, trouwens, die bekabeling van de rears. Zoiets zou ik het liefst ook willen. Nu verstop ik alles onder het tapijt. :F
Dankje! Wonen in een nieuwbouw woning en heb destijds loze leidingen laten leggen voor de speakers :) .
Dat zijn Onkyo SKH-410 speakers om Atmos mogelijk te maken. Nu ben ik niet kapot van de looks en helaas heeft Q Acoustics geen add-on speakers. Overweeg om ze te vervangen door de Teufel Reflekt, vind het namelijk wel wat toevoegen aan de geluidsbeleving (2de hands gekocht om te kijken of Atmos via reflectie wat is). Hiernaast zijn de Onkyo's ook niet echt bijzonder in de geluidsweergave, het is jammer dat ze meespelen wanneer ik muziek op multichannel-stereo zet.

[ Voor 3% gewijzigd door Millert op 01-03-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:
- SVS PB1000 (Subwoofer)

Nieuwe Situatie:
Mooi hoor! Ik heb ook een PB1000 en zit ook te neuzen naar een wat groter modelletje. Hoe bevalt de SB3000 tov de PB1000 qua muziek en films?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Millert schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Dankje! Wonen in een nieuwbouw woning en heb destijds loze leidingen laten leggen voor de speakers :) .
Dat zijn Onkyo SKH-410 speakers om Atmos mogelijk te maken. Nu ben ik niet kapot van de looks en helaas heeft Q Acoustics geen add-on speakers. Overweeg om ze te vervangen door de Teufel Reflekt, vind het namelijk wel wat toevoegen aan de geluidsbeleving (2de hands gekocht om te kijken of Atmos via reflectie wat is). Hiernaast zijn de Onkyo's ook niet echt bijzonder in de geluidsweergave, het is jammer dat ze meespelen wanneer ik muziek op multichannel-stereo zet.
Laat vooral hier weten of de Reflekts je bevallen! Ik heb zelf ook een set Q Acoustics (3050, 3090Ci, 3010i) en tot ik mijn plafond eiland met ingebouwde Atmos speakers af heb, zouden die up-firing dingen misschien een leuk experiment zijn. Jammer trouwens dat ze meespelen in stereo. Doen ze dat ook als je stereo op bypass speelt?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:41:
Gezien 'Corona' zitten we heel veel thuis. Tel daarbij op dat twee maanden gelden onze eerste kind is geboren en de conclusie is dat er genoeg redenen waren om de HT setup te upgraden.

- 4x B&W 685s2 (Front + Back /Wit) op Norstone Stylum 2 stands
- 1x B&W HTM62 S2 (Center /Wit)
- SVS PB1000 (Subwoofer)
- Marantz SR6008 (Receiver)
- Panasonic 55CX700 (TV)

Nieuwe Situatie:
- 2x B&W 603 S2 Anniversary Edition (Front /Wit)
- 2x B&W 606 S2 Anniversary Edition (Back /Wit)
- 1x B&W HTM61 S2 Anniversary Edition (Center /Wit)
- Denon X3600h (Receiver)
- LG 65cx6la Oled (TV)
- Project t1 phono sb (Platenspeler /Walnut)

Wat je niet ziet:
- NAS
- Nvidia Shield TV Pro

Front met & Zonder stofkap:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Back met & Zonder stofkap:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Van de vriendin heb ik v.w.b. het plaatsen van de audio een vrijbrief. De SUB en fronts dus een goed stuk van de muur, en de back's op een minder charmante maar enigste positie. En ja, de bloempot op de sub heeft viltjes onder de pot. ;)
Mooi spul. Moet er eigenlijk stiekem wel om lachen, vind het dapper. Toen wij ons eerste kind kregen heb ik mijn speakers ineens volledig afgeschreven. Ze gaan er onherroepelijk tegenaan, en is het niet expres dan wel per ongeluk. Een loopwagentje oid kan prima een ongeleid projectiel zijn.
Mijn kids zijn prima opgevoed en weten dat ze niet zomaar aan de speakers mogen komen. Doen ze ook niet. Maar toch zitten er her en der beschadigingen op, daar ontkom je simpelweg niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Negakinu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Laat vooral hier weten of de Reflekts je bevallen! Ik heb zelf ook een set Q Acoustics (3050, 3090Ci, 3010i) en tot ik mijn plafond eiland met ingebouwde Atmos speakers af heb, zouden die up-firing dingen misschien een leuk experiment zijn. Jammer trouwens dat ze meespelen in stereo. Doen ze dat ook als je stereo op bypass speelt?
Bij gewoon stereo niet, dan zijn het enkel de 3050i's en de subwoofer. Bij (pure) direct enkel de 3050i's. Wil wel eens dat de rears meespelen, maar bij multichannel-stereo doen de Atmos speakers dus ook mee. Of er is een functie die ik over het hoofd zie? (buiten het aanpassen van de set-up of het loskoppelen :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
Hulleman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Mooi hoor! Ik heb ook een PB1000 en zit ook te neuzen naar een wat groter modelletje. Hoe bevalt de SB3000 tov de PB1000 qua muziek en films?
Het is natuurlijk een verschil tussen een gepoorte en niet gepoorte sub. De PB1000 gaf echt rommelend laag bij films, de deuren trilden behoorlijk. De SB3000 is strakker, genuanceerder en geeft drukkend laag op mijn oren. Samenvattend is de SB1000 een erg goede sub, maar ik wilde graag een kleinere sub qua omvang en een stapje vooruit in techniek. De remote app is erg handig!
The Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Mooi spul. Moet er eigenlijk stiekem wel om lachen, vind het dapper. Toen wij ons eerste kind kregen heb ik mijn speakers ineens volledig afgeschreven. Ze gaan er onherroepelijk tegenaan, en is het niet expres dan wel per ongeluk. Een loopwagentje oid kan prima een ongeleid projectiel zijn.
Mijn kids zijn prima opgevoed en weten dat ze niet zomaar aan de speakers mogen komen. Doen ze ook niet. Maar toch zitten er her en der beschadigingen op, daar ontkom je simpelweg niet aan.
Dit is niet een van mijn zorgen (kop in het zand :9 ) We hebben een hele drukke hond en die heeft nog nooit iets gesloopt. De frontjes van deze 603 zijn magnetisch, maar niet heel erg krachtig. De frontjes zitten er nog steeds op, ondanks haar drukte. Ik hoop dat onze dochter straks beseft dat ze niet in de buurt van de speakers moet komen. >:)

[ Voor 44% gewijzigd door Lumics op 01-03-2021 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Zoals ik al zei, die van ons snappen dat prima, maar een looprekje op wielen icm nog in ontwikkeling zijnde motoriek betekent ook dat ze niet altijd op tijd kunnen uitwijken voor een speaker die voor hun neus staat ;)

Overigens zijn ze inmiddels 3 en 5, vinden ze het fantastisch als papa muziekjes draait (bij voorkeur hard :+ ) en vroeg de jongste zondag of de frontjes van de speakers mochten want dat vond ie machtig mooi om te zien :+

En over een jaar of 10 denk ik ongetwijfeld terug aan mijn vader, die toen ik 14 was regelmatig gewoon de aardlekschakelaar omgooide als ik op zolder weer eens te hard muziek draaide. Dat ga ik ongetwijfeld terug krijgen als dat zo door gaat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Je kan beter een tweede PB1000 neerzetten, dat gaat beter klinken dan een enkele SB3000.
Lumics schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:18:
[...]

Het is natuurlijk een verschil tussen een gepoorte en niet gepoorte sub. De PB1000 gaf echt rommelend laag bij films, de deuren trilden behoorlijk. De SB3000 is strakker, genuanceerder en geeft drukkend laag op mijn oren. Samenvattend is de SB1000 een erg goede sub, maar ik wilde graag een kleinere sub qua omvang en een stapje vooruit in techniek. De remote app is erg handig!
Dat heeft weinig te maken met het wel of niet hebben van een poort.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2021 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:15
The Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Mooi spul. Moet er eigenlijk stiekem wel om lachen, vind het dapper. Toen wij ons eerste kind kregen heb ik mijn speakers ineens volledig afgeschreven. [...]
Ja vind het ook behoorlijk dapper. Hier ook zo'n verhaal, maar was ik de schuldige. Mijn pa had toen ik jong was een best mooi setje. Maar ik vond dat er in de basspoort wel ruimte was voor mijn knikkers :+ ..

Tegenwoordig weet ik wel beter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Wat te denken van de verleiding om die conussen eens lekker in te porren met deukjes in de kapjes ... als klein kind ook wel eens schuldig aan gemaakt. En geloof me, het was heeeeeeel duidelijk dat we niet aan de apparatuur/speakers van mijn vader mochten komen.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkuIUv8GWJvjnND-F3dOxaxRINg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QM4xKyTcZCIJ8l3HCngvuKDR.png?f=user_large

Kan me nog vaag herinneren dat mijn vader heel lang bezig is geweest om dat weer netjes te herstellen, wat overigens wel gelukt was zonder bljivende schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:40:
[...]
Je kan beter een tweede PB1000 neerzetten, dat gaat beter klinken dan een enkele SB3000.
Hmm, wellicht inderdaad een betere optie én een goedkopere optie. Het inregelen is nog wel een dingetje dan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg_k8Xyc7JEm3HuHIil-EgIiRII=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TsCpRs3YUzS91m66bvLbRax.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn ventje heeft wel een keer "geholpen" met afstoffen toen hij een jaar of twee was. Ik heb het toen maar opgevat als een hint dat het tijd was voor een upgrade.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
Hulleman schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Hmm, wellicht inderdaad een betere optie én een goedkopere optie. Het inregelen is nog wel een dingetje dan.
Met wat je bespaart (Zeker als je 2e hands koopt) t.o.v. van de SB3000 kan je een mooie nieuwe receiver met XT32 halen, kan je makkelijk 2 subs inregelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
T-MOB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
Mijn ventje heeft wel een keer "geholpen" met afstoffen toen hij een jaar of twee was. Ik heb het toen maar opgevat als een hint dat het tijd was voor een upgrade.
Niks mis met een stille hint. Mission accomplished, letterlijk en figuurlijk :+

Maar wtf is dat voor hardplastic driver lijkt het wel :?

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 01-03-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:33:
[...]
Maar wtf is dat voor hardplastic driver lijkt het wel :?
Polypropeen/polypropyleen, wordt na een tijd erg broos en breekbaar.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zo te zien heb je genoeg ruimte om de bank wat verder van de muur af te plaatsen (sowieso fijn), zodat die speakers er op een prettiger plek (deels) achter kunnen staan. Is dat geen idee?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:36
Loei123 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder:
PS4
Nvidia Shield Pro
Een DVD speler

Is die plant echt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Waarschijnlijk sowieso ertussen gefrot door de wederhelft onder het mom van "jij wil je speakertjes hebben, dan wil ik er een plant bij ...*perst er een te grote plant tussen* ...

*zucht* vrouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Dat is inderdaad een echte plant. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21

PSN: Sluuz

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sjuf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-02 08:55
Na lange tijd mee gegluurd te hebben, is het tijd om ook maar eens een bijdrage leveren. Na een flinke verhuizing eindelijk eens tijd om alles op z'n plek te zetten en aan te sluiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd6wF32lrGFxnpeDKk9FrV763Xg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yuiZhRzO5gglLbAcGUmBW3W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFPG5C7SMkUl33AQtAuFHgpVDvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YY8eka1l7fYKPF4983uvZV1W.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
Kabels kabels kabels en kabels...
Tv: lg gx 65
Center: monitor audio c150
Fronts: monitor audio silver 300
Sub: mj acoustics reference 100
Surr: q acoustics 7000i

Wat verstopt zit:
Media speler: Yamaha np s303
Receiver: Pioneer sc lx56
Horizon box

Verlang/to-do lijstje
-Volume van de sub nog goed afstellen, nog te vaak afwezig wanneer ik het wel verwacht. Misschien verplaatsen naar de achterkant van de kamer.
-Kabels wegwerken zodra plinten komen
-Xbox series x toevoegen aan de verzameling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Laatst online: 14:06
T-MOB schreef op maandag 1 maart 2021 @ 14:19:
[Afbeelding]
Is jammer van die Mission speaker, maar uiteindelijk doen ze dat toch, ook zonder hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 08:17
Heel mooi en sfeervol @Sjuf, ik zou alleen de tv wat lager hebben gehangen. Maar dat is een gevaarlijke discussie om te starten 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-02 08:55
benzai schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:05:
Heel mooi en sfeervol @Sjuf, ik zou alleen de tv wat lager hebben gehangen. Maar dat is een gevaarlijke discussie om te starten 😅
Thnx en daar hebben we over nagedacht.. Op dit moment staat de center 'verstopt' in de kast. Er is bewust wat ruimte vrij gehouden voor als die toch bovenop de kast zou moeten komen voor als het geluid tegen zou vallen. Al denk ik dat die in de kast gaat blijven. Tot nu toe is het omhoog kijken ook nog niet erg storend. Wie weet ooit nog iets verlagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Sjuf schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:14:
Na lange tijd mee gegluurd te hebben, is het tijd om ook maar eens een bijdrage leveren. Na een flinke verhuizing eindelijk eens tijd om alles op z'n plek te zetten en aan te sluiten

Verlang/to-do lijstje
-Volume van de sub nog goed afstellen, nog te vaak afwezig wanneer ik het wel verwacht. Misschien verplaatsen naar de achterkant van de kamer.
-Kabels wegwerken zodra plinten komen
-Xbox series x toevoegen aan de verzameling
Sfeervol, echter zo jammer dat de draden van de speakers netjes in de muur zitten, maar de kabels van de tv dan weer niet? Lampen zijn het :/

[ Voor 3% gewijzigd door panomi op 01-03-2021 22:39 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Negakinu schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:22:
[...]

Als je je plinten los kunt/mag halen: ik heb de kabels achter de plinten en dan een banaan stekker aansluiting daarin bevestigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cA0OweE9EvTxXgnTHM2sIRFTjzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On6phGyhl6CVBICGOrZyVVDs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:23
luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:04:
[...]

Als je je plinten los kunt/mag halen: ik heb de kabels achter de plinten en dan een banaan stekker aansluiting daarin bevestigd.

[Afbeelding]
Ziet er mooi en strak afgewerkt uit. Maar wel voorzichtig stofzuigen daar...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

timovd

Voorsprong door techniek

[...]

[Afbeelding]
Goed idee! Maar als je daar geen speakers hebt staan, steken de terminals dus uit?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@timovd waarom zou je de speakers weghalen dan? Maar dan nog, de terminals zou je ook weer kunnen verwijderen en met twee witte dopjes kunnen afstoppen. Problem solved ;) ... Ik mis eerlijk gezegd eerder een strakke kitrand bovenop de plint :P. Nu ziet het er nog netjes uit totdat het stof erachter kruipt en het langzaam goor wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luuksnijmegen
timovd schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:52:
[...]

Goed idee! Maar als je daar geen speakers hebt staan, steken de terminals dus uit?
Dan steken ze een stukje uit. Je kunt ze er ook dieper in boren, dan moet je alleen achter de plint wat ruimte maken. Ze steken echter niet veel uit, ook zonder speaker geen last van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uv7MY8UN8Hk2EGVYOL-mYRQmek4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LoIkxw8xFSLeVBveRoVKUMkp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
renzo4000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:18:
@timovd waarom zou je de speakers weghalen dan? Maar dan nog, de terminals zou je ook weer kunnen verwijderen en met twee witte dopjes kunnen afstoppen. Problem solved ;) ... Ik mis eerlijk gezegd eerder een strakke kitrand bovenop de plint :P. Nu ziet het er nog netjes uit totdat het stof erachter kruipt en het langzaam goor wordt.
Haha ja de kitrand moet nog komen, geen zin in gehad tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
TheKerremenke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Ziet er mooi en strak afgewerkt uit. Maar wel voorzichtig stofzuigen daar...
Met een verlengstukje niets aan de hand, met complete borstelkop ga je toch niet achter ee speakers komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntoniusDD
luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:47:
[...]
Haha ja de kitrand moet nog komen, geen zin in gehad tot nu toe...
Ik denk dat je dat met acrylaat kit never nooit fatsoenlijk krijgt. Ik zou het zo laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
AntoniusDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat je dat met acrylaat kit never nooit fatsoenlijk krijgt. Ik zou het zo laten.
Huh waarom niet? Je krijgt juist een super strak resultaat. Ik zou het juist enorm zonde vinden als je bij een hoge plint dit juist niet doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phoZm4PXikPUn4eG53L5f3s8I-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YspPsORxsVHlzirqIBYEpj4S.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Dan steken ze een stukje uit. Je kunt ze er ook dieper in boren, dan moet je alleen achter de plint wat ruimte maken. Ze steken echter niet veel uit, ook zonder speaker geen last van.

[Afbeelding]
Grappig ik heb die spullen al 3 jaar liggen voor eenzelfde oplossing maar ben er nooit toe gekomen.
Heb het nu 1x gedaan bij een blindplaat om een eigen speaker terminal te maken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
renzo4000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Huh waarom niet? Je krijgt juist een super strak resultaat. Ik zou het juist enorm zonde vinden als je bij een hoge plint dit juist niet doet.

[Afbeelding]
Er waren ook anderen die het probleem herkent hebben.
Kit op een structuurverf of stuc met zo'n grove korrel dat word niks, HELEMAAL niks :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
[...]

[Afbeelding]
Mijn plinten moet ik zelfs nog leggen, dus dit zou een mooie oplossing zijn! Mijn rears staan alleen redelijk vrij in de ruimte, dus er zal dan een stuk kabel van de voet naar de speakerstandaard naar de plint moeten lopen, en dat kan dan een struikelgevaar zijn. Ik moet eens gaan puzzelen. Goed idee, in ieder geval! Dank je.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
AntoniusDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:51:
[...]

Er waren ook anderen die het probleem herkent hebben.
Kit op een structuurverf of stuc met zo'n grove korrel dat word niks, HELEMAAL niks :N
Ik heb toch ook echt structuurverf/grove korrel en hoge plinten en de kitranden zitten er nog gewoon strak op (inmiddels 6 jaar) ... Eerlijk is eerlijk, ik heb dat door het bedrijf laten doen die ook onze houten vloer heeft gelegd. Dus imho ben je iets te stellig dat het niet kan/niks wordt. Gebruik maken van de juiste materialen helpt wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Renzo4000,
je zult toch moeten toegeven dat die foto van luuksnijmegen en die van jouw muurtje met plint compleet verschillen.
Daar bij luuk krijg je geen strakke lijn op de muur maar een smeerboel.
Kit moet men na aanbrengen glad strijken, langs al die ROTSEN die je op de foto ziet zal dat echt niet gaan.
Met spons spatel of kwast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
AntoniusDD schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:33:
Renzo4000,
je zult toch moeten toegeven dat die foto van luuksnijmegen en die van jouw muurtje met plint compleet verschillen.
Daar bij luuk krijg je geen strakke lijn op de muur maar een smeerboel.
Kit moet men na aanbrengen glad strijken, langs al die ROTSEN die je op de foto ziet zal dat echt niet gaan.
Met spons spatel of kwast.
Dat was ook een voorbeeldje gevonden via Google, puur om aan te geven dat een nette kitrand (en evt. mee geschilderd) een strakker resultaat oplevert. En ja, dat kan ook prima op een muur met structuur. Ik kan me voorstellen dat wanneer je geen held bent in kitten (zoals ik) dat je dat overlaat aan mensen die dit dagelijks doen en daar "hun hand niet voor omdraaien". Maar goed, gaat een beetje teveel offtopic nu. Mijn punt was dat het zeker wel kan. Ik zal vanavond proberen een foto te maken van mijn plinten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQuONz3ovLGt2O-Q_d7qgaZYFJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I4FJZS5y9Ccc2xwDvpta5WW8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Een vriend van mij heeft een gelijksoortige muur en daar is het goed gelukt. Echter wel met eerst wat oefening, dus een deel is niet helemaal strak. Ik ga me er eens aan wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
luuksnijmegen schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:29:
Een vriend van mij heeft een gelijksoortige muur en daar is het goed gelukt. Echter wel met eerst wat oefening, dus een deel is niet helemaal strak. Ik ga me er eens aan wagen
De plinten afkitten betekend de hele muur schilderen he, dat je dat alvast weet :o
De kit kruipt in de structuur van de muur en ziet er erg rafelig uit, als je de muur toch wil schilderen is het idd geen enkel probleem. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Goofy1978 Dat is bij mij ook niet gedaan en zoals je kan zien zit het er evengoed strak op. Ik denk dat het allemaal samenhangt met goede acrylkit en de juiste techniek en ervaring. Maar goed, ik denk dat @luuksnijmegen het gewoon zelf moet proberen en ondervinden. Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen als je beetje handig en geduldig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infinion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 23:27
Gewoon de muur afplakken met schilderstape en dan kitten, na het weghalen van de tape nog even nastrijken met je vinger. 'Toevallig' net 200 meter plint afgekit hier in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:29

..Christiaan..

..zwll..

Bovendien zie je die zwarte naad van 10 meter afstand.....een iets rafelige kitrand niet behalve als je er bovenop staat. Ik heb in mijn huis 0 zwarte naden. Alles kit ik af en ja; mijn muren zijn gespact. Liever wat minder strakke kitrand dan een zwarte naad. Overall let je daar toch niet op, maar die zwarte naad springt eruit.

Kitten; sopje met afwasmidel en afstrijken met je vinger. Langs structuur kost het een paar vingers, maar dat herstelt wel weer :)

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Loei123
Is dit "Post hier foto's en specs van je kitrand en afwerking"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Loei123 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:38:
Is dit "Post hier foto's en specs van je kitrand en afwerking"? :+
Vaak wel net de kers op de taart :9

Volgende week krijg ik de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Heb loze leidingen laten leggen voor audio kabels. Was eigenlijk van plan om daar gewoon 2 kale draden door te trekken en die kaal in de receiver en speakers te steken. Wellicht wel net zo chic om er wandcontactdozen tussen te hangen met een dubbele speaker aansluiting en dan met banaanpluggen te werken. Ziet er mooier uit, maar valt niet in het zicht verwacht ik.... keuzes keuzes

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Recentelijk mijn Focal 1028be verkocht na 4,5 jaar.

Vervangen door een set Dutch & Dutch 8m. _/-\o_

Flinke vooruitgang!

Even kort nog wat over deze speakers: ze zijn actief, met 2 versterkers voor de 2 units en er zit een dsp aan boord. Met REW (room eq wizard) kun je met een gekalibreerde microfoon de speakers en ruimte meten.

De resultaten daarvan kun je, met nog eigen voorkeuren voor gewenst frequentieverloop, sturen naar de dsp, waardoor deze grotendeels vlak worden getrokken.

Ik heb ze via de digitale ingang aangesloten. Omdat deze units een XLR/AES ingang hebben, heb ik daarvoor een convertor gebruikt van 75 naar 110 ohm en een verloopkabel van BNC naar spdif. Mijn bluesound node 2i levert het spdif signaal.

De 8m is kort in productie geweest en te zien als het kleinere broertje van de 8c, die nog in productie is. De 8c heeft ook nog woofers aan de achterzijde en een gedeeltelijk open kast, waardoor het afstraalgedrag vooral vooruit gericht is (cardioide).

In elk geval is Dutch & Dutch een mooi Nederlands merk waar we trots op kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfQWUNo5TVH6i5f4ZhY0sp-pnlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ESj4sH87d7oxKdrF2GbQDeJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVZboyqbJbD_mMQ483azHBuUFi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKoCQTnpQIf21dnQrykOY1Cn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TytKSX6NBq20cs0i8FtNk5PT25k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qq1P6B62wL8loxcJLtCdtkNC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YiU2Vbwsr8U5k6WD7nNdDoyd9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4J7Da3G3bgm6LVeYmwbFUPZP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUW7f4bg-brRU0DfG4MiHHRCKLU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7FPyCMOyOifae2yruSxORX84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFsWqfjtfCH7c9vucTx8fdg1puc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94iUJGqwjCaDmPL7si0I3yly.jpg?f=fotoalbum_large

Ook het plafond verder afgewerkt zodat ik de buizen vanuit de keuken niet meer zie. Dit door 2 grote akoestische panelen op te hangen met dank aan novisono.nl

Moet eea nog verder afwerken maar het wordt steeds beter en mooier.

Zie ook hier voor verdere foto’s:

JAHRASTAFARI in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[ Voor 20% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-03-2021 20:25 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic