Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:18
MLCinema schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:10:
[...]

Het juiste type ALR scherm voor short throw projectie kan inderdaad een hoop doen. Zeker in een huiskamer setting. Zou daar mee beginnen voordat je de muren donkerder maakt.

Uiteraard kijken donkerdere muren fijner maar als ik zelf 16:9 content kijk binnen het 21:9 frame heb ik links en rechts wit doek wat nauwelijks opvalt. En oké, de rest is donker dat helt maar toch valt het nauwelijks op/stoort niet.
ALR voor lang afstand beamer moet ik hebben heb deze beamer van Xiaomi https://www.banggood.com/custlink/GDGY8dJupd
Deze is long throw dan werkt en clr/alr niet daarom waarschijnlijk een normaal doek met een grijze tint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLCinema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik heb zelf een Adeo scherm, die hebben ook een grijs doek. Is echter niet goedkoop en ik vermoed ook uit verhouding ten opzichte van je beamer. Nou zijn die grijze schermen overigens nooit goedkoop. Hivilux heeft ook mooie doeken alleen hun elektrische schermen schijnen niet hun beste product te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:58

..Christiaan..

..zwll..

deCube schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:15:
Ik heb een Vividstorm S Pro (84"), het kost wat maar dan heb je ook wat! Levertijd was een week of 2-3. Voordeel van een oprolbaar scherm is uiteraard dat 'ie niet in het zicht is als je hem niet gebruikt en je het bv. ook voor een raam kan plaatsen (zoals ik heb).
En je hebt de verkoper gevraagd om $22 op de verpakking te zetten? :+

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1999der
..Christiaan.. schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:28:
[...]

En je hebt de verkoper gevraagd om $22 op de verpakking te zetten? :+
Dit merk heeft volgens mij Europese magazijn zoals banggood en AliExpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:34
En ik ben dan wel weer benieuwd waar je dat tv meubel hebt gekocht 😊
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Beeld overdag met de zon erop valt tegen, op de foto ziet het er fletser uit dan in werkelijkheid, maar met de gordijnen omlaag is het al wel een stuk beter maar we hebben nog een lichtstraat waar nog een oplossing voor moet komen om de boel donkerder te maken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

's Avonds is het natuurlijk gewoon genieten, zet de boel aan met een Harmony, deze staat in MQTT en met een flow zet ik alle lampen uit in de woonkamer en dim alle kleur-lampen naar 5%. Het beeld is ongeveer 100 inch groot.
[Afbeelding]

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray!
Mag ik vragen waar je je verlaagd plafond hebt laten maken? Maw bij welk bedrijf?
Ik had bij mijn aannemer gevraagd die de rest van de verbouwing gaat doen, maar dat kost 2500 euro wat ik best een hoop geld vind. Volgens mij zou dit goedkoper moeten kunnen.
Martijn1990 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:
Wat een mooie sets komen hier weer voorbij in alle soorten en maten 8) Ik ben zelf onlangs met mn vriendin verhuisd naar een groter huis en daar hielden we een kamer over, dus daar heb ik een HT gemaakt :D

Al heel lang wilde ik al een aparte kamer voor films/gamen/muziek, maar nooit de ruimte voor gehad, tot nu!

Het gaat om een kamer op de tussenverdieping van een eengezinswoning van 2,95 bij 3,90 meter. Hieronder wat foto's van de bouw ervan:

Zoals de ruimte was toen we het huis kregen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier het plaatsen (heb ik laten doen) van een verlaagd plafond met Rockfon Cinema Black plafond platen, daarin heb ik zelf 7 Philips Hue spots geplaats en de speakerkabels van de hoogte speakers liggen hier ook overheen. Het plafond deed direct al enorm veel voor de akoestiek, bijna alle echo was weg:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier de foto's van hoe de ruimte nu is. De laatste foto is van gisteren, toen heb ik de sub verplaatst van de zijkant naar de voorkant en een nieuwe meting gedaan. Waarschijnlijk vanavond testen met een filmpje:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De gebruikte apparatuur:

- JVC DiLA X5500 projector
- 100" Adeo Plano projectiescherm
- Denon X4500H receiver
- XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 MKI fronts en center en 4x S2 Atmosphere hoogte speakers
- JL Audio 12W7 subwoofer op een Crown XLS2000 versterker
- Oppo BD93 bluray speler
- Panasonic UB424 UHD bluray speler
- Sony PS4
- Popcorn machine :D

To do: de 4 filmposters nog ophangen, die staan nu tijdelijk nog op de grond en er zijn nog verduisterende zwart velours gordijnen in bestelling voor het raam aan de achterkant.

Edit: ook nog 2 actie foto's van de beamer:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:15
san1999der schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Dit merk heeft volgens mij Europese magazijn zoals banggood en AliExpress
Die magazijnen staan geloof vooral in Engeland en dan daar ook nog eens in een soort niemandsland dus de pret kon binnenkort wel eens over zijn. Geen snelle leveringen meer en ook nog belasting betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NwAnoVW6rUtE2SdB0FoZCpV7GU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5L3Di7acQCgqom5GMlxvid80.jpg?f=fotoalbum_large

Lg c8 65 inch samen met de Lg dsn11rg Soundbar AI Thinq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07
Ray! schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:33:
En ik ben dan wel weer benieuwd waar je dat tv meubel hebt gekocht 😊
[...]
Das deze: https://www.zen-lifestyle...soir-ho-19-2-4-zwart.html
4 deuren waarvan de zijkanten lades zijn met een greep aan de onderkant en in het midden zijn kleppen met een rond gat in het midden voor kabels. Afwerking is mat zwart gespoten MDF en deze uitvoering is 240 cm breed.
Deleon78 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Hoe bevalt die projector voor het geld? :)
Bevalt goed, wilde eerst voor de LG HU85LA gaan maar die was veel te duur toen de prijs bekend was. Toen stond de Optoma P1 op de shortlist, met 11-11 kwam deze langs EN was leverbaar vanuit Tjechië dus geen import kosten en was de keuze gemaakt. Heb er 1650 voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ray! schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:04:
Mag ik vragen waar je je verlaagd plafond hebt laten maken? Maw bij welk bedrijf?
Ik had bij mijn aannemer gevraagd die de rest van de verbouwing gaat doen, maar dat kost 2500 euro wat ik best een hoop geld vind. Volgens mij zou dit goedkoper moeten kunnen.

[...]
Mijn plafond is van systeemplafond.nu. Totale kosten voor het plafond + montage was zo’n €1000,- voor 12m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
pman63 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Die magazijnen staan geloof vooral in Engeland en dan daar ook nog eens in een soort niemandsland dus de pret kon binnenkort wel eens over zijn. Geen snelle leveringen meer en ook nog belasting betalen.
Banggood AliExpress Tsjechië spanje Frankrijk gelukkig vooral

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:07
loentje48 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:44:
[Afbeelding]

Lg c8 65 inch samen met de Lg dsn11rg Soundbar AI Thinq
Mooie tv. Vind je het niet storend dat hij niet waterpas hangt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:56
NeWSJuNK schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:28:
[...]

Mooie tv. Vind je het niet storend dat hij niet waterpas hangt?
Hij hangt wel waterpas, alleen is het steigerhouten meubilair niet 100% recht😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

loentje48 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:41:
Hij hangt wel waterpas, alleen is het steigerhouten meubilair niet 100% recht😉
Waterpas is niet altijd beter. Dat weet je ook als je geklust hebt in een ouderwets scheef huis :P Als dat meubilair niet te corrigeren is zou ik de TV ook iets schuin hangen. Dat oogt beter dan dit contrast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
edit : verwijderd wegens persoonlijke gegevens zichtbaar, excuses.

[ Voor 98% gewijzigd door zion op 12-01-2021 17:14 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray!
Ervaringen met winkels horen in https://tweakers.net/shopreview/ dan wel Shopping Forum.

[ Voor 78% gewijzigd door FeaR op 13-01-2021 09:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx4QauTOhoQBoRDbI8GiRMZCoNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrAgZZ1i9uOMMaMOs1KuAujM.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn nieuwe setup met de LG CX 77" en Denon X3700.

Zoals jullie zien, met de speakers die bij mijn Samsung HW-C770S zaten. 10 jaar mee gedaan, dus tijd voor nieuwe speakers. Zat te denken aan een set zoals deze r-620-f-51-home-cinema-set en dan uitbreiden naar 5.1.4.

Vraag me wel af er hier mensen met ervaring zijn met de duurdere modellen sub woofer zoals Klipsch SPL-150

Het zal subjectief zijn, maar neem aan dat je dit niet hoort maar voelt?

En wellicht heeft iemand ervaring met de speakers in deze set maar heeft die toch een upgrade gedaan/

Ik heb 10 jaar crappy speakers gehad en wil nu een jump maken naar kwaliteit, maar omdat ik pure crap gewend ben denk ik dat alles al snel voelt als veel kwaliteit.

Ben best bereid wat te investeren in goede speakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
@MaxHardcore Niet specifiek ervaring met Klipsch subwoofers, maar ik zou je aanraden om ook te kijken naar specifieke subwoofer merken. Bijvoorbeeld SVS, BK, Arendal of XTZ. Daarnaast kijken of je ergens kunt luisteren, maar dat is met de huidige situatie wel erg lastig.

Waarom kies je specifiek voor de Klipsch? Dali, Q Acoustics, Kef, enz. Er zijn zoveel mooie luidspreker van verscheidene fabrikanten. Zo heb ikzelf Q Acoustics (rondom), Dali (atmos) en een XTZ 12.17 subwoofer. Dus je bent niet gebonden aan een en dezelfde fabrikant.

Houd ook rekening met je aanschaf van de recieven of deze 9 kanalen versterkt of enkel 7 aanstuurt. Want bij dat laatste heb je nog een extra versterker nodig om die laatste 2 kanalen te versterken. Hetgeen is bij een 5.1.4 opstelling toch nodig zult gaan hebben. Anders koop je zoals ik eerst een 5.1 versterker om daarna een 7.1 versterker (en losse versterker) te kopen om uiteindelijk 9 kanalen te kunnen aansturen.

Tip; kijk ook eens op HTForum.nl, daar vind je nog veel meer informatie mbt luidsprekers, beamers, tv’s, enzo.

[ Voor 32% gewijzigd door TheKerremenke op 13-01-2021 12:15 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Ik vind de Klipsch niet mooi en ook niet fijn om naar te luisteren. Er zit een veel te hoog schel gehalte in dat de Subwoofer niet balanceert genoeg aanvult. Juist aan een Denon AVR kun je echt beter vinden. Zelf heb ik de Teufel Ultima MK40 gekozen nadat die set Klipsch retour ging aan Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
TheKerremenke schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:08:
@MaxHardcore Niet specifiek ervaring met Klipsch subwoofers, maar ik zou je aanraden om ook te kijken naar specifieke subwoofer merken. Bijvoorbeeld SVS, BK, Arendal of XTZ. Daarnaast kijken of je ergens kunt luisteren, maar dat is met de huidige situatie wel erg lastig.

Waarom kies je specifiek voor de Klipsch? Dali, Q Acoustics, Kef, enz. Er zijn zoveel mooie luidspreker van verscheidene fabrikanten. Zo heb ikzelf Q Acoustics (rondom), Dali (atmos) en een XTZ 12.17 subwoofer. Dus je bent niet gebonden aan een en dezelfde fabrikant.

Houd ook rekening met je aanschaf van de recieven of deze 9 kanalen versterkt of enkel 7 aanstuurt. Want bij dat laatste heb je nog een extra versterker nodig om die laatste 2 kanalen te versterken. Hetgeen is bij een 5.1.4 opstelling toch nodig zult gaan hebben. Anders koop je zoals ik eerst een 5.1 versterker om daarna een 7.1 versterker (en losse versterker) te kopen om uiteindelijk 9 kanalen te kunnen aansturen.

Tip; kijk ook eens op HTForum.nl, daar vind je nog veel meer informatie mbt luidsprekers, beamers, tv’s, enzo.
Heb er echt totaal geen kijk (luister) op. De Samsung was 10 jaar geleden mijn eerste set voor 300,- op Ibood en ik vond het baanbrekend. Later merkte ik wel de beperkingen, maar voor dat geld veel plezier.

Nu wil ik toch wat voller geluid en kwam op veel forums / reviewsites de denon / klipsch combi tegen.

De denon is een 11.2 versterker dus dat komt wel goed (9.2 staat verkeerd in de pricewatch)

Wel apart, de Denon kalibreerde de front speakers met een crossover van 40Hz. Ze begonnen bij wat meer bass flink te knetteren. Alle speakers nu maar op een crossover van 150Hz gezet.
AntoniusDD schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:21:
Ik vind de Klipsch niet mooi en ook niet fijn om naar te luisteren. Er zit een veel te hoog schel gehalte in dat de Subwoofer niet balanceert genoeg aanvult. Juist aan een Denon AVR kun je echt beter vinden. Zelf heb ik de Teufel Ultima MK40 gekozen nadat die set Klipsch retour ging aan Amazon.
Je hebt ook een denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
Ja heb ook een Denon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
@MaxHardcore ik kan alleen maar beamen wat de Tweakers hierboven zeggen. Ik had zelf ook een kant en klaar 5.1 setje. Heb daarna een Marantz receiver gekocht, en ben me later gaan orienteren op speakers.

Ik heb toen vantevoren mijn budget bepaald, en had de KEF R serie in gedachten, deze werden in reviews de hemel in geprezen. Vervolgens een afspraak gemaakt bij een AV boer en doorgegeven welke receiver ik had en hoe mijn woonkamer is ingericht. De AV boer heeft toen een luisterruimte ingericht die lijkt op mijn woonkamer qua akoestiek, en daar een hele rits speakers ingeknald in dezelfde prijsklasse als de KEF R serie, inclusief de R serie zelf.

Wat bleek, de KEF R serie beviel helemaal niet. De andere speakers (denk aan Focal Chorus V serie) vond ik veel fijner klinken. Uiteindelijk dus met iets heel anders naar huis gegaan. Wat ik hiermee wil aangeven is dat klank heel persoonlijk is. Wat de ene persoon geweldig vindt, vindt de andere niets.

Qua subwoofer gewoon kijken wat je budget is en reviews op internet bekijken. Hierbij heb je m.i. geen verschil in klankkleur, dus dit is minder subjectief als het kiezen van gewone speakers. Let wel op de afmetingen, ik heb destijds de SVS PB12 besteld. Hij werd tot mijn verbazing op een pallet bezorgd, was dus veel groter als verwacht. De lage tonen die hij produceert zijn echter nog steeds geweldig :D

PS die TV is echt gruwelijk _/-\o_ Heb zelf de LG OLED C8 65", genieten!

[ Voor 9% gewijzigd door Robbio85 op 13-01-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:26:
Long lurker hier met een bijdrage ;)

Nieuwe setup:
* nieuwe TV-meubel

[Afbeelding]
Welk meubel is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:37
@MaxHardcore

Gruwelijke subwoofer, maar pas op dat je weet wat je in huis haalt :+

Speakers blijven persoonlijk, dat je er op vooruitgaat is zeker. Ik heb mijn klipsch gekocht op uiterlijk ;)

Prima tips van de rest, je zou ook 2e hands wat kunnen zoeken. Voor die prijs had ik 2x15 inch klipschsubwoofers. Eventueel Amazon Duitsland kijken, scheelde bij mij behoorlijk.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLCinema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07-2023
MaxHardcore schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Heb er echt totaal geen kijk (luister) op. De Samsung was 10 jaar geleden mijn eerste set voor 300,- op Ibood en ik vond het baanbrekend. Later merkte ik wel de beperkingen, maar voor dat geld veel plezier.

Nu wil ik toch wat voller geluid en kwam op veel forums / reviewsites de denon / klipsch combi tegen.

De denon is een 11.2 versterker dus dat komt wel goed (9.2 staat verkeerd in de pricewatch)

Wel apart, de Denon kalibreerde de front speakers met een crossover van 40Hz. Ze begonnen bij wat meer bass flink te knetteren. Alle speakers nu maar op een crossover van 150Hz gezet.

[...]

Je hebt ook een denon?
Zelf al jarenlang Klipsch gebruiker voor home cinema. Sinds december met een Denon, eerder met Marantz. Lekkere match in mijn oren. Voor films series en games echt perfect.

Muziek luister ik er niet op. Daarvoor gebruik ik een set Monitor Audio Silver 6 op een Rega Elex R. Het kan wel en klinkt ook niet verkeerd. Maar ik luister liever stereo op een stereo versterker en dan bij voorkeur naar vinyl. Het kan overigens prima hoor, maar ze blinken er niet in uit.

Persoonlijk zou ik de huidige instap lijn overslaan. Mocht je Klipsch overwegen, zou ik kijken naar de Reference Première lijn. Net een stap hoger en uiteraard duurder. Maar in het hoog verfijnder en worden goed beoordeeld in reviews.

In dezelfde prijsklasse zou ik Wharfedale Evo wel willen horen, Monitor Audio Silver, B&W 600, Dali Oberon, Q Acoustics 3000 of de Kef Q serie. Dat zit allemaal rond tot 1500 voor een set vloerstaanders qua adviesprijs.

Ik heb sinds 4 jaar Klipsch R115SW. Hiervoor een SVS PB10 gehad. De Klipsch kunnen echt heel diep gaan met flinke klappen. Overigens maakte een Klipsch wel gehakt van de SVS door de grotere woofer. Ik heb er twee omdat ik twee zitrijen heb. Zijn echter wel echt groot, geld ook voor de SPL150.

Bij een sub is het ook verstandig om te bedenken of je een gesloten of geporte sub wil gebruiken. Een gesloten sub is vaak net wat kleiner maar gaat over het algemeen minder diep. SVS, Klipsch, XTZ, Arendal, nieuwe serie van Rel ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:39
Dit jaar een verbouwing gehad aan het huis en ook gelijk 1 van mijn wensen laten bouwen.
Een volledige Cinewall. Zie hieronder voor het resultaat:

( Foto is genomen met Kerst 2020, en ik moet rechts onderin de draden nog even netjes via de zijkant wegwerken. ;) )

In de grote hoge vakken links en rechts zullen nog mooie planten komen te staan ( helaas door de lockdown kunnen we die dus niet nog niet halen )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD1M5iGsKoen7OmTIu_X1p65z18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiwyJdfDgDd50VgjVSkcvrc6.jpg?f=fotoalbum_large

Wat staat erin kwa apparatuur:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ConsolesNintendo Switch Zwart€ 0,-€ 0,-
1ConsolesSony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart€ 401,54€ 401,54
1TelevisiesSamsung 65Q85R Zwart€ 1.771,-€ 1.771,-
1Home cinema en audiosetsSamsung HW-Q70R€ 498,-€ 498,-
1MediaspelersNvidia Shield TV Pro 16GB€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.495,54

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuisjeNL
Ik help je even:
marcel19 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:46:

......

In de grote hoge vakken links en rechts zullen nog mooie planten ZUILEN komen te staan ( helaas door de lockdown kunnen we die dus niet nog niet halen )
:+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Graag gewild. Maar de vrouw heeft ook nog wat te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

marcel19 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Die PS staat zeker bewust zo hoog zodat je zoontje er niet bij kan? ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
marcel19 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Snap ik! Maar mooi plaatje zo :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
Sport_Life schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Die PS staat zeker bewust zo hoog zodat je zoontje er niet bij kan? ;)
Nee hoor eigen keuze. ;)

Kleine jongen speelt ze eigen spelletjes rustig op de ps4. ( hoogte is groot genoeg voor de ps5 had ik rekening mee gehouden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
MLCinema schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Zelf al jarenlang Klipsch gebruiker voor home cinema. Sinds december met een Denon, eerder met Marantz. Lekkere match in mijn oren. Voor films series en games echt perfect.

Muziek luister ik er niet op. Daarvoor gebruik ik een set Monitor Audio Silver 6 op een Rega Elex R. Het kan wel en klinkt ook niet verkeerd. Maar ik luister liever stereo op een stereo versterker en dan bij voorkeur naar vinyl. Het kan overigens prima hoor, maar ze blinken er niet in uit.

Persoonlijk zou ik de huidige instap lijn overslaan. Mocht je Klipsch overwegen, zou ik kijken naar de Reference Première lijn. Net een stap hoger en uiteraard duurder. Maar in het hoog verfijnder en worden goed beoordeeld in reviews.

In dezelfde prijsklasse zou ik Wharfedale Evo wel willen horen, Monitor Audio Silver, B&W 600, Dali Oberon, Q Acoustics 3000 of de Kef Q serie. Dat zit allemaal rond tot 1500 voor een set vloerstaanders qua adviesprijs.

Ik heb sinds 4 jaar Klipsch R115SW. Hiervoor een SVS PB10 gehad. De Klipsch kunnen echt heel diep gaan met flinke klappen. Overigens maakte een Klipsch wel gehakt van de SVS door de grotere woofer. Ik heb er twee omdat ik twee zitrijen heb. Zijn echter wel echt groot, geld ook voor de SPL150.

Bij een sub is het ook verstandig om te bedenken of je een gesloten of geporte sub wil gebruiken. Een gesloten sub is vaak net wat kleiner maar gaat over het algemeen minder diep. SVS, Klipsch, XTZ, Arendal, nieuwe serie van Rel ook.
Ik vind het lastig. Dacht dat je er net als bij een scherm vanuit kon gaan dat er een reference set aan speakers zou zijn en dat het dan afhankelijk van de acoustic in de ruimte misschien niet optimaal klinkt, maar wel het beste voor die ruimte.

Geluid is dus veel meer persoonlijk en luidsprekers kun je afstemmen op de acoustic. Lastig voor de autist in mij haha. helemaal lastig in lockdown tijd.

@allen, bedankt voor de tips tot nu toe, ik ga weer aan de studie :P.

Nog een side-note, ik heb een zwaar autistisch zoon (woont niet meer thuis) die veel dingen vernield. Ik ben dus ook al bezig met een afneembare kap voor om de televisie. Qua speakers is hufterproof ook nog wel een mooie eigenschap. En anders zal ik de speakers die binnen handbereik staan / hangen in de kelder zetten als hij er is.

Archieffoto met de kap voor de 65" VT60. Wil nu een vlakke plaat op een houtconstructie. Dat is goedkoper en steviger. Bovenstaande kap kon ingedrukt worden tot aan het televisie scherm. Hij was wel licht en makkelijk af te nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lUaWtNlvmhRNkUz1athw12q8FV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DvOidyvpdletcqjf0jScf2u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
Klinkt wel als een serieuze uitdaging!
Vroeg me al af of het scherm makkelijk te verwijderen was, is op de foto niet goed te zien maar uit je bewoording is dat dus wel het geval :)

Speakers met het beschermkapje er voor is niet voldoende gok ik, daar druk je ook zo doorheen. Zal hij speaker zuilen wel laten staan of drukt hij ze ook om?
Je kunt anders van bijv. MDF makkelijk een "kap" voor over de gehele speaker maken, wel even met zacht materiaal bekleden.

Mijn Dali Zensor 5's wegen een goede 10 kilo. Is wel te verplaatsen, maar onhandig is het wel.
Wellicht vloeken in de kerk, maar misschien is een goede soundbar ook wel een goede en praktische oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:19
MaxHardcore schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:29:
[...]

Ik vind het lastig. Dacht dat je er net als bij een scherm vanuit kon gaan dat er een reference set aan speakers zou zijn en dat het dan afhankelijk van de acoustic in de ruimte misschien niet optimaal klinkt, maar wel het beste voor die ruimte.

Geluid is dus veel meer persoonlijk en luidsprekers kun je afstemmen op de acoustic. Lastig voor de autist in mij haha. helemaal lastig in lockdown tijd.

@allen, bedankt voor de tips tot nu toe, ik ga weer aan de studie :P.

Nog een side-note, ik heb een zwaar autistisch zoon (woont niet meer thuis) die veel dingen vernield. Ik ben dus ook al bezig met een afneembare kap voor om de televisie. Qua speakers is hufterproof ook nog wel een mooie eigenschap. En anders zal ik de speakers die binnen handbereik staan / hangen in de kelder zetten als hij er is.

Archieffoto met de kap voor de 65" VT60. Wil nu een vlakke plaat op een houtconstructie. Dat is goedkoper en steviger. Bovenstaande kap kon ingedrukt worden tot aan het televisie scherm. Hij was wel licht en makkelijk af te nemen.

[Afbeelding]
Een paar in-wall speakers en een beamer geen optie? Dan valt er weinig meer fysiek aan te raken/beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 12:51
Snippertje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 03:16:
[...]

Heb na een tijdje mijn setup weer iets veranderd. Zo staat de PC in de woonkamer en heb ik de Hue sync wat eenvoudiger gemaakt doormiddel van een Hue Gradient strip. En ik moet zeggen, dat blijft toch elke keer weer tof. Vooral met animatie/tekenfilms zoals bijvoorbeeld The Lion King. Zie hieronder een filmpje (met aangepast geluid):

[YouTube: Lion king intro with Philips hue gradient lightstrip (altered audio)]
In het echt is het nog net wat indrukwekkender, een smartphone camera kan dit niet perfect vastleggen. Maar ik vind het echt één van de grote verbeteringen qua immersie van de afgelopen jaren.

Verder wil ik nog gaan uitbreiden met hoogtespeakers. Zat eerst nog te twijfelen over reflecterende, maar ga denk ik toch maar voor ophangen dat iets meer moeite kost. Blijft toch wel een leuke hobby, zeker als ik anderen hun setups zie (of dedicated kamers :o)
Merk je iets van kwaliteitsverlies in het beeld door die Sync Box?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 16:57

Snippertje

Light up your life

Rikske_007 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Merk je iets van kwaliteitsverlies in het beeld door die Sync Box?
Nee.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
MaxHardcore schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:

Speakers echt nooit kopen obv reviews of obv uiterlijk. Jouw oren bepalen wat mooi is. Geloof ook niet in een receiver / speaker combi die perfect matcht. Voor muziek draai je veelal pure direct, en dan geeft de versterker gewoon een niet bewerkt signaal door. Alle receivers klinken dan hetzelfde. De speaker maakt het geluid. Uiteraard ook de akoestiek, maar dat laat ik er ff buiten. Klipsch maakt gebruik van hoorntweeters. Die zetten het hoog behoorlijk aan en kunnen daardoor heel schel klinken. Dat moet je gewoon liggen. Net zoals Bowers en Wilkins en KEF. Dat zijn, zo heb ik dat ervaren, hele ingetogen speakers. Die klinken bijna alsof je door een dik mondkapje praat. Verschil is énorm en zoveel mensen zoveel smaken.

Tip: ga gewoon naar een hifizaak als het weer mag en ga speakers luisteren binnen jouw budget. Beluister dan de 2 fronts met muziek, omdat dat je daarmee goed kunt horen wat een speaker kan. Klinkt een spekaer in stereo met muziek voor je het best? Dan doet ie dat ook met surround materiaal. Film/game geluid luistert niet zo nauw namelijk.

4 jaar terug was ik in de race voor Dali Opticon 6 fronts. Die móest ik hebben obv wat ik gelezen had. Boy was i wrong, nadat ik de Focal Aria 926 had gehoord. Waren een tikkeltje duurder, maar vond ik zoveel mooier klinken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:24

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Gezien de eerdere discussie over Magnepan en grote luidsprekers......
Er zijn mensen die houden van geluid en daar maakt het formaat van de luidsprekers niets uit.
Bekijk dit huis eens (en verwonder jezelf? met dank aan "Wat er nou weer voor een pand te koop staat").

https://www.funda.nl/koop...huisplein-19-a/#overzicht

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
De speakers in dat huis zijn elektrostaten, die doen niet zo gek veel laag. Maar duidelijk een liefhebber. Als je een vleugel in je huis zet is sowieso wel duidelijk dat geluid hoger op je prioriteitenlijst staat dan ruimte :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11
Muziekliefhebber idd, zover is duidelijk. Ik tel even:
- 4 elektrostaten plus sub in de woonkamer,
- 2 elektrostaten op een slaapkamer,
- 2 elektrostaten op een andere slaapkamer
- Werkruimtes met 3 x Edifier spul,
- Edifier in het computerhoekje beneden
- Harman kardon in de badkamer
- Denon plus onbekende speakers in een slaapkamer (met de VR bril)
- Harman Kadron in de zitruimte

Oh ja, en die concertvleugel, die geeft ook geluid geloof ik :+

Staat behalve de piano voor een leuke middenklasser auto aan apparatuur en speakers binnen. Ik zie overal harde vloeren en weinig bekleding...zal wel lekker galmen. Sta je dan, gef je bijna een halve ton uit, klinkt het nog voor geen meter :+

Maar idd, duidelijk een liefhebber. If only....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
The Eagle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:09:
Muziekliefhebber idd, zover is duidelijk. Ik tel even:
- 4 elektrostaten plus sub in de woonkamer,
- 2 elektrostaten op een slaapkamer,
- 2 elektrostaten op een andere slaapkamer
- Werkruimtes met 3 x Edifier spul,
- Edifier in het computerhoekje beneden
- Harman kardon in de badkamer
- Denon plus onbekende speakers in een slaapkamer (met de VR bril)
- Harman Kadron in de zitruimte

Oh ja, en die concertvleugel, die geeft ook geluid geloof ik :+

Staat behalve de piano voor een leuke middenklasser auto aan apparatuur en speakers binnen. Ik zie overal harde vloeren en weinig bekleding...zal wel lekker galmen. Sta je dan, gef je bijna een halve ton uit, klinkt het nog voor geen meter :+

Maar idd, duidelijk een liefhebber. If only....
Wellicht dat ze daarom willen verhuizen naar een akoestisch Walhalla? :o

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25

sjirafje

No inspirational quotes here

B-Real schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Mijn Dali Zensor 5's wegen een goede 10 kilo. Is wel te verplaatsen, maar onhandig is het wel.
Wellicht vloeken in de kerk, maar misschien is een goede soundbar ook wel een goede en praktische oplossing.
Ik kan uit ervaring vertellen dat een middelmaat kat een Oberon 5 zo om gooit als hij er vanaf springt om achter een vliegje aan te jagen. Dus laten staan lijkt me dan geen optie. Dan kun je misschien toch beter voor een maatje boekenplank speaker (met eventueel stevig frontje) gaan. Die vallen niet zomaar om en mocht het nodig zijn dan zijn ze wel eenvoudig te verplaatsen.
Soundbar's zie je ook regelmatig met metalen roostertjes. Ik heb enige ervaring met een Teufel Cinedek. Ik heb het gevoel dat die wel redelijk robuust is (de elektronika is dan weer niet zo betrouwbaar :+ ). Maar het geluid is natuurlijk niet te vergelijken met full size speakers.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:44

Audione0

Strijdt der titanen

MaxHardcore schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:59:
[Afbeelding]

Mijn nieuwe setup met de LG CX 77" en Denon X3700.

Zoals jullie zien, met de speakers die bij mijn Samsung HW-C770S zaten. 10 jaar mee gedaan, dus tijd voor nieuwe speakers. Zat te denken aan een set zoals deze r-620-f-51-home-cinema-set en dan uitbreiden naar 5.1.4.

Vraag me wel af er hier mensen met ervaring zijn met de duurdere modellen sub woofer zoals Klipsch SPL-150

Het zal subjectief zijn, maar neem aan dat je dit niet hoort maar voelt?

En wellicht heeft iemand ervaring met de speakers in deze set maar heeft die toch een upgrade gedaan/

Ik heb 10 jaar crappy speakers gehad en wil nu een jump maken naar kwaliteit, maar omdat ik pure crap gewend ben denk ik dat alles al snel voelt als veel kwaliteit.

Ben best bereid wat te investeren in goede speakers.
Ik kan wel beamen dat die nieuwe Klipsch een factoortje 100 beter klinkt dan wat je nu indd hebt..
Maar dat klipsch schel in de hoge tonen kan klinken is indd waar. Komt mede door de hoorn tweeter en omdat ze vrij hoog rendement hebben (ze gaan snel hard omdat ze niet veel versterker power nodig hebben.

Een maatje van mij heeft de set ook icm met een Denon X3700 en klinkt gewoon fantastisch.. Dat schelle kun je trouwens naar beneden bijstellen als je het niet mooi vindt.

Je vraag betreft de sub waarom binnen het merk zulke prijsverschillen zijn.. Versterker opbouw, kast.. 5'' groter.. Op hoger volume blijft de duurdere beter "in control".. (denk ik)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Over de sound van Klipsch kan je kort zijn - u love it or u hate it - een tussenweg lijkt niet te bestaan.

Zelf overigens liefhebber van de sound.

Heb zelf - om het nog enigszins hanteer* / betaalbaar te houden de Quintet 3 icm ksw-10 (Radio Roelandschap) zo'n 10 jaar geleden aangeschaft en wat later de B2 (correct koopjeskelder) voor op de werk / studeerkamer.

*ik heb geen ruimte voor zuilen, helaas, die zouden dan meer dan een meter van de grond komen te staan (en daar zijn ze niet echt voor bedoeld).

[ Voor 16% gewijzigd door Comp User op 15-01-2021 21:23 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

marcel19 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:46:
Dit jaar een verbouwing gehad aan het huis en ook gelijk 1 van mijn wensen laten bouwen.
Een volledige Cinewall. Zie hieronder voor het resultaat:

( Foto is genomen met Kerst 2020, en ik moet rechts onderin de draden nog even netjes via de zijkant wegwerken. ;) )

In de grote hoge vakken links en rechts zullen nog mooie planten komen te staan ( helaas door de lockdown kunnen we die dus niet nog niet halen )

[Afbeelding]

Wat staat erin kwa apparatuur:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ConsolesNintendo Switch Zwart€ 0,-€ 0,-
1ConsolesSony PlayStation 4 Pro 1TB Zwart€ 401,54€ 401,54
1TelevisiesSamsung 65Q85R Zwart€ 1.771,-€ 1.771,-
1Home cinema en audiosetsSamsung HW-Q70R€ 498,-€ 498,-
1MediaspelersNvidia Shield TV Pro 16GB€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.495,54
Ik vind het aardig onrustig overkomen. Ik opteer zelf voor wat strakker.

Uitvoering verder is wel mooi natuurlijk!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:25
RadioX schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:46:
Na al een aantal jaren met genot in dit topic rond hebben liggen te neuzen :*) Bij deze mijn setup:

Apparatuur:
  • LG OLED C8 65"
  • Denon AVR-X3500H
  • B&W 685 S2
  • B&W HTM 62 S2
  • Cambridge Audio Minx Min 12
  • B&W ASW610
  • Nvidia Shield TV
  • PS4 Pro
  • Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
Voorlopig blijft het hier bij. Wellicht in de toekomst nog vloerstaanders mocht een mogelijk andere woonkamer het toelaten.
Hoe bevallen de Cambridge Audio Minx speakers als rear-surrounds? Ik heb een set Q-acoustics 2010's die veel te groot zijn om nu in mijn nieuwe huis weer op te hangen maar ik wil toch surrounds hebben voor de 5.1 beleving en die Minx'jes zijn mooi compact in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioX
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:50
@GodDamage Deze bevallen super! Komt een prima vol geluidje uit voor een dergelijke kleine speaker ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Ik had verwacht een update te kunnen doen van mijn home cinema, omdat mijn prachtige 58PFL9956h/12 (ja de 21:9 tv van Philips) vastzat in een rebootloop. Dat heeft ie zes jaar eerder ook gehad. Toen is het moederbord vervangen. Ik had nu nog wat firmware opgestruind op internet. Die erin flashen liet het probleem niet verdwijnen.

Ik had er vrede mee, dus ben al wat gaan zoeken naar een oled. Toen ben ik eens gaan zoeken naar een nieuwe moederbord voor de Philips tv. Ik ben best wel verknocht aan het 21:9 beeldformaat en zo maken ze ze niet meer. Nieuw moederbord koste maar 60 euro. Dat was de eerste keer bijna 400 euro. Ik vermoed dat ik toen vern**kt ben... Dus moederbordje besteld. Achterkant van de tv eraf (die met 80 schroeven vastzat). Nieuw moederbordje erin. En de Philips 58PFL9956h/12 staat sinds gisteravond weer prachtig te ronken. _/-\o_ _/-\o_ Nee, die gaat dus nog niet weg. Misschien moet ik maar even wat moederbordjes in ‘t voren kopen. :)

Ik vind het serieus wel slecht van Philips dat de firmware er niet gewoon opnieuw op te flashen is en dat voor dit probleem het hele moederbord vervangen moet worden. Maar goed, ik denk dat de rebootloop een firmware ding is. Het zou ook net zo goed een hardware ding kunnen zijn. Daar heb ik niet genoeg kaas van gegeten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
@rimave
Had idd wel leuk geweest een 21:9 OLED :) Marja, ik denk dat we dat mogen blijven dromen :(
Maar ik denk dat je moederbordje gewoon wat kapotte elco/condenstators heeft.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:02
Dit weekend de thuisbioscoop een upgrade gegeven. Hiervoor had ik een Optoma HD144x met een rolscherm. Nu een Optoma UHD42 plus een Elite Screen Sable frame 2 110 inch.

Wat je ziet:
-Jamo S 606 HCS 3 set
-Jamo Sub J 10
-Denon AVR X1400H
-Optoma UHD42 Beamer
-Elite Screen Sable Frame 2 series
-Nvidia Shield Pro 2019

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SambXajjja5ySZd7wvKxh5cxJZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwZ5Nt7XoHMuWLIIsevWWnvr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7Gp4JIgjGmcyjRVXk3bfldzXxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pWP0SPB5Oqku4rumOAK1Sx8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69DuT8ExAqK_-pOku2bwuvq3yO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wet644y3ZuyQXADXs7LGdwGs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

peter141080 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 21:45:
Dit weekend de thuisbioscoop een upgrade gegeven. Hiervoor had ik een Optoma HD144x met een rolscherm. Nu een Optoma UHD42 plus een Elite Screen Sable frame 2 110 inch.

Wat je ziet:
-Jamo S 606 HCS 3 set
-Jamo Sub J 10
-Denon AVR X1400H
-Optoma UHD42 Beamer
-Elite Screen Sable Frame 2 series
-Nvidia Shield Pro 2019

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Ik blijf fan van de S606'en. Ondertussen al wat andere speakers versleten maar blijf daar goeie herinneringen aan hebben. Leuk om ze dan hier voorbij te zien komen

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@peter141080 vraagje aan welke beugel hangt die beamer?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:02
RobbyTown schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:50:
@peter141080 vraagje aan welke beugel hangt die beamer?
Dat is een Vogel's EPW 6565
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vO9dkCwROwMlzYbzVlh8MEIqYXI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ndXcOiQb3U8pWuHEMSnD7ey.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Na ruim een jaar in de weer te zijn geweest met verbouwingen, een mislukte poging tot projectie op de wand met speciale projectieverf etc. etc...

Ik ben nog in afwachting van het bestelde TV meubel dat half/eind maart pas komt (als er geen tegenslag in de productie zal zijn tenminste..)

Hoewel de apparatuur dus nog op de grond staat en mijn luidsprekers nog niet zijn aangesloten ben ik voor nu zeker niet ontevreden met het resultaat;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVlRb6EyyHpqvaELOIGjp4rtpe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTVvfjYJXWXajmdajDT2BSIC.jpg?f=fotoalbum_large

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
@Thalaron
Welke film is dat en waarom liggen de stoelen op de grond :+?

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@Thalaron Complimenten voor de moody achtergrond kwa kleur en sfeer. Ben wel benieuwd hoe dit er in daglicht uitziet.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
LuisjeNL schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:30:
@Thalaron
Welke film is dat en waarom liggen de stoelen op de grond :+?
Anders staan ze voor de tv in beeld? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
TheKerremenke schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:31:
@Thalaron Complimenten voor de moody achtergrond kwa kleur en sfeer. Ben wel benieuwd hoe dit er in daglicht uitziet.
Zodra alles gereed is zal ik nog wel een keer een betere foto maken maar om je vraag te beantwoorden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RqZruvfsoyDt-AZzRthqPwa0Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWgYwnO1AEt8tGS5nnexDf2H.jpg?f=fotoalbum_large

Dit betreft overigens Colorstuc van DIGO Products.

@LuisjeNL we hebben 2 honden die nogal... reageren op bepaalde zaken. Dus om ze van de muur/TV weg te houden tot er een meubel staat :+

En film: ben nu “Outside the Wire” aan het kijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 17-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Kleine update in mijn set.

Marantz sr-5500 ingeruild voor een denon x1600h. Kon hem voor een klein bedrag overnemen van een bekende. Iets minder vermogen per kanaal t.o.v de marantz, maar de bediening is echt een verademing. Via Apple Watch en telefoon werkt erg gemakkelijk! Verder PS4 en tv aangesloten via HDMI arc. Ook fijner dan optical op de marantz. Daar zat ik vooral bij tv geluid mij eraan te ergeren dat het niet synchroon liep, ondanks aanpassingen in de latency.

Denon x1600h
b&w 7nt
b&w lcr 600
b&w 685
Jamo sub

Nog to do, wat meer aankleding huiskamer en een kabelgoot aanleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRAbnuUvSlt_zrzREtjEyvljRqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qF0h1j24CD0zxuAE8NUlCBnd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6a1Up5BEfMDH9N6-FsJkzvGgk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VtCWLFfQ7YyennD9vvI88dy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ed-RZgWdNUD1LQTd2w0M2O8ffEA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncnFczZHl1qqxfBck1U4qa7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Cougar op 24-01-2021 12:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thalaron
@Cougar netjes :)

Maar.. die kast achter de bank? Staat niets in dat er uit hoeft of?..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Thalaron schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:31:
@Cougar netjes :)

Maar.. die kast achter de bank? Staat niets in dat er uit hoeft of?..
Haha. Dat is inderdaad nog een dingetje. Heb het meubilair destijds als set gekocht (eetkamertafel, dressoir, tv meubel etc). Wellicht dat die dienst gaat doen als tv meubel voor in de slaapkamer. De lades kunnen nu inderdaad niet open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Cougar schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:53:

Nog to do, wat meer aankleding huiskamer en een kabelgoot aanleggen.
Akoestisch schilderij / foto boven tv en bank helpt enorm om de galm te verminderen. Dit maakt geluid veel duidelijker en ook een gesprek voeren is fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:07
Thalaron schreef op zondag 17 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Zodra alles gereed is zal ik nog wel een keer een betere foto maken maar om je vraag te beantwoorden;

[Afbeelding]

Dit betreft overigens Colorstuc van DIGO Products.

@LuisjeNL we hebben 2 honden die nogal... reageren op bepaalde zaken. Dus om ze van de muur/TV weg te houden tot er een meubel staat :+

En film: ben nu “Outside the Wire” aan het kijken ;)
Ah kijk, zijn dat de KEF T301s? Hoe bevallen die en heb je er nog een center speaker bij? Wil namelijk ook deze halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Helox-in-a-box schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:44:
[...]

Ah kijk, zijn dat de KEF T301s? Hoe bevallen die en heb je er nog een center speaker bij? Wil namelijk ook deze halen
Ik kom van een Mission set af met een M35i als front en een REL Q100 subwoofer voor deze “upgrade”.. iets met ruimte en het oog (WAF factor ook).

Maar... ze bevallen mij prima verder :)

De subwoofer die erbij zit is zeker geen REL (begon kuren te krijgen dus die is weg). Wel heb ik er een 2e subwoofer bijgehaald direct bij aanschaf vanwege de plaatsing / betere verdeling, maar dat was denk ik niet zozeer nodig. Enige kanttekening die ik moet maken is dat de subwoofer wat instellingen betreft karig te noemen is en bij geen geluid... hij iets van coil wine heeft (beide..). Geen punt voor mij daar ik er gewoon een HUE smart stekker op heb gezet maar wel iets ok rekening mee te houden of dus geen complete set maar een losse sub te nemen.

Maar ik klaag nu wellicht om duidelijk te maken dat het een set met een compromis is. Maar zoek je een kleine “satelliet” luidspreker set dan is dit zeker een leuke set. Met films mis ik mij oude set in ieder geval nooit. Muziek was net even wat beter en de REL was uiteraard beter maar ook een stuk duurder...

Mocht je nog vragen hebben, stuur anders maar even een PM :)

Edit; ik heb dus de 5.1 set gekocht + een extra sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
Had nog 2 oude white van speakers staan en die als front neergezet. Daardoor mogelijk om 7.1.4 neer te zetten. De 2 oude fronts zijn nu de SB speakers.

Heb jarenlang 7.1 gehad met 2 kleine speakersin de vensterbank vlak naast elkaar (kleine speakers nu top rear). Heb het nu uitgemeten, 1 speaker hangt daardoor vlak aan de wand. Wat vinden jullie?

De SL en SR wil ik uit de hoek halen en precies links en rechts hangen. 1 komt dan naast het gordijn en de ander op het kastje. Denk dat de spacing achter dan beter is.

Oude Samsung C770s (staat op zijkant naast tv-meubel) zit nu op de height 2 pre-out van de denon x3700. werkt nu prima zonder brommen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-CgbDjgiZZoueblcWtnsxoL4B4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyZQCm0S6jwvr83GsE3rvz1l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmSuMDSuVck2sZkbDqVjv1rC7R8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EcGy1DgN5CF6PnUP3EY3fYg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGB_IJPmUDTUkNAtdvgcCF__hwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLkVqtZMCLX2zPFeidVidVv7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kAo1SazaRBMnykZrlx04SCoX_y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbd940NTg3VaUEYCxvi8VkT2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Kun je zo het surround effect goed horen? Ik heb mijn speakers (7.0) op minimaal 2-3 meter van de luisterpositie staan en heb toch vaak moeite het surround effect te horen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
sjirafje schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:06:
Kun je zo het surround effect goed horen? Ik heb mijn speakers (7.0) op minimaal 2-3 meter van de luisterpositie staan en heb toch vaak moeite het surround effect te horen.
Ik heb het volume altijd wel hoog staan, dus de verschillende kanalen hoorde ik altijd wel goed.

Maar met AC3 of DTS is het toch meer wat geluid uit een kanaal. Bij atmos wordt merkbaar het geluid gewoon wat verspreid over alle kanalen.

Heb het nu zo neergezet, meer volgens het ideale plaatje. Als ik voor luxere boekenkastspeakers ga, dan zal ik plankjes maken om die daar op te zetten.

Als dit het is, ga ik het zo laten, misschien voor filmavondjes de bank naar voren schuiven en dan een preset voor bank tegen de muur en een preset voor bank dichterbij TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBZA3vWdYSzrYCrDgN395NtpoHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsFg7jXYJWifNCGtu1Skc17V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

MaxHardcore schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Ik heb het volume altijd wel hoog staan, dus de verschillende kanalen hoorde ik altijd wel goed.

Maar met AC3 of DTS is het toch meer wat geluid uit een kanaal. Bij atmos wordt merkbaar het geluid gewoon wat verspreid over alle kanalen.

Heb het nu zo neergezet, meer volgens het ideale plaatje. Als ik voor luxere boekenkastspeakers ga, dan zal ik plankjes maken om die daar op te zetten.

Als dit het is, ga ik het zo laten, misschien voor filmavondjes de bank naar voren schuiven en dan een preset voor bank tegen de muur en een preset voor bank dichterbij TV.

[Afbeelding]
Ik zou verwachten dat het surround effect op deze foto beter is dan op de foto in je vorige post. Ik kan me zo voorstellen dat de positie van de zij-speakers wat onhandig is in dagelijks gebruik. Als je niet dagelijks films kijkt kun je ze inderdaad net zo goed voor de film even op hun plek zetten en daarna weer terug in de hoeken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik volg dit topic al een hele tijd, leuk om de setup van iedereen te zien.

Hierbij dan ook een keer mijn bijdrage, beknopte historie vooraf:

"Vroegah" in mijn appartementje een mooie 5.1 setup met zuilspeakers en een plasma tv gehad, helaas met samenwonen geen ruimte meer voor en een vriendin die alle kabels door het huis niet zo mooi vond ;)

Overgegaan op Philips ambilight led televisies. Ben nog steeds erg gecharmeerd van het ambilight, alleen erg teleurgesteld in de hardware/software van TPvision. Continue vastlopers en haperingen bij het gebruik van de smart functionaliteit (Netflix etc.)

De vrouw wilde al een tijdje een Frame van Samsung, maar ik was zelf niet overtuigd van de beeldkwaliteit. Vooral niet gezien de meerprijs die je betaald voor het ontwerp. Zat zelf eerder te denken aan een Oled scherm, maar het feit dat we overdag wat zonlicht op het scherm hebben, hield me tegen. Na het bekijken van diverse schermen in de winkel, was ik toch wel overtuigd van het scherm van The Frame 2020. En vooral de snelheid van het smart tv deel ivm die van TPvision was heerlijk! Ook de One Connect Box werkt boven verwachting goed, ik heb daarom de Home Cinema Receiver de deur uitgedaan en vervangen door een simpele versterker met optical input om nog af en toe stereo te kunnen luisteren icm de Chromecast Audio.

De opstelling zoals op de foto is hoe het 90% van de tijd staat. Als ik muziek luister, zet ik de speakers beide op het kastje en een stuk van de muur af. Ik moet echter zeggen dat de geluidskwaliteit van de tv zoveel boven verwachting is, dat ik vaak niet eens de speakers gebruik bij het kijken van muziekvideo's of concerten :X

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPH6N6Gl.jpg
Wat zie je:
  • Samsung The Frame 2020 65"
  • Q-Accoustics 3010
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uTmwLKRl.jpg
Wat zie je niet:
  • One Connect Box
  • Sony STR-SL5
  • Chromecast Audio
  • Xbox One S
  • Xbox 360 met Kinect
  • WiiU
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WJNEDbml.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@kleinelievewolff Mooie inrichting. Ziet er heerlijk rustig uit. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van allemaal lijsten rondom de tv. Alhoewel het er mooi uitziet, vind ik het altijd wat onrustig over komen. Wel heel erg vtwonen approved. 😈

Zou alleen de luidsprekers iets meer in het zicht zetten. Eventueel die rechter op een verhoging zodat ie net zo hoog is als de linker. Zo lelijk zijn ze ook weer niet.

Wat betreft de Samsung frame tv. Ziet er heel netjes uit. Ook een van de weinig die je strak tegen de muur kunt ophangen, zonder een speciale beugel te moeten kopen. Niet teveel last van het feit dat de tv licht geeft tov de andere lijstjes. (Die dat niet doen) Dat is iets wat ik nog jammer vind van de frame series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
TheKerremenke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:02:
@kleinelievewolff Mooie inrichting. Ziet er heerlijk rustig uit. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van allemaal lijsten rondom de tv. Alhoewel het er mooi uitziet, vind ik het altijd wat onrustig over komen. Wel heel erg vtwonen approved. 😈

Zou alleen de luidsprekers iets meer in het zicht zetten. Eventueel die rechter op een verhoging zodat ie net zo hoog is als de linker. Zo lelijk zijn ze ook weer niet.
WAF factor gaat wel door het dak hier inderdaad! ;)

De luidsprekers stonden allebei op het kastje met de vorige tv (55"). Met de nieuwe 65" stond de rechter speaker een stuk in het beeld. De tv hoger hangen vind ik niet mooi en niet fijn kijken. En gaandeweg kwamen/komen er steeds meer plantjes en troepjes bij, waardoor de speakers in de verdrukking komen. Vind het zelf geen probleem eigenlijk, ben er ondertussen al wel aan gewend.
TheKerremenke schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:02:
Wat betreft de Samsung frame tv. Ziet er heel netjes uit. Ook een van de weinig die je strak tegen de muur kunt ophangen, zonder een speciale beugel te moeten kopen. Niet teveel last van het feit dat de tv licht geeft tov de andere lijstjes. (Die dat niet doen) Dat is iets wat ik nog jammer vind van de frame series.
Overdag is het effect heel erg mooi, dan zie je eigenlijk geen verschil tussen de lijstjes en de tv. Alleen als het donkerder wordt en 's avonds zie je uiteraard dat de tv licht geeft.

edit: Zelfs al een keer een (ietwat naïeve) buurvrouw gehad die vroeg waarom we geen tv meer hadden :P

De kids vinden het ook erg leuk om een nieuw "schilderij" uit te kiezen op de tv, waardoor we vaak een schilderij met dieren aan de muur hebben hangen :D

[ Voor 7% gewijzigd door kleinelievewolff op 26-01-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
@kleinelievewolff dit had inderdaad een aflevering kunnen zijn van "kijken zonder kopen" ;). Ik zou dan persoonlijk wel een achtergrondje kiezen in de stijl van de andere lijsten (meer zwart/wit/sephia).

Wat betreft je speakers is het wel echt zonde hoe ze nu opgesteld staan. Voor je geluidsbeeld doet dit niet heel veel goeds (zacht uitgedrukt). Erg zonde als je een dergelijke setup hebt en het potentieel dan volledig laten varen. Ik zou dan persoonlijk in jouw geval knappe muurbeugels monteren zodat je ze toch op de juiste hoogte kan plaatsen en het stereobeeld weer gaat kloppen.

Ik begrijp dat de WAF een hogere prioriteit heeft gekregen gezien frutsels en fratsels en de plundering van de intratuin :-P ... dan vind ik dat jij ook heus wel twee muurbeugeltjes mag plaatsen(je hebt officiele voor de 3010i, hoewel stands beter zou zijn maar dat gaat niet met de huidige opstelling). En weet je wat, dan mag de vrouw er wel een klein frutseltje op een van de speakers zetten. Iedereen weer blij.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yueh01nNpSE9rzswlJ4qbo_XajY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S73uLGWb9NRkF00E69WdcTPq.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj7DzgjLuMxUuRpr99JmQfJeaBk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PwFDZ7jE1K4X4ptfEksUNk6C.png?f=user_large

Kosten nog geen €30

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik zou de bloempot er voor weghalen en ze beiden op de juiste (oor)hoogte zetten/hangen. En ze wat naar binnen draaien, richting de luisterpositie. Dat zal de geluidskwaliteit ten goede komen :)

Ik heb de 3020 speakers, via bovengenoemde beugels aan de muur hangen.

Verder mooie setup! :)

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 26-01-2021 12:49 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

kleinelievewolff schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Wat zie je:
Samsung The Frame 2020 65"
Q-Accoustics 3010
[Afbeelding]

Wat zie je niet:
Q-Accoustics 3010
One Connect Box
Sony STR-SL5
Chromecast Audio
Xbox One S
Xbox 360 met Kinect
WiiU
[Afbeelding]
:+

Maar het ziet er op zich zeker niet verkeerd uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kleinelievewolff
renzo4000 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:46:
@kleinelievewolff dit had inderdaad een aflevering kunnen zijn van "kijken zonder kopen" ;). Ik zou dan persoonlijk wel een achtergrondje kiezen in de stijl van de andere lijsten (meer zwart/wit/sephia).

Wat betreft je speakers is het wel echt zonde hoe ze nu opgesteld staan. Voor je geluidsbeeld doet dit niet heel veel goeds (zacht uitgedrukt). Erg zonde als je een dergelijke setup hebt en het potentieel dan volledig laten varen. Ik zou dan persoonlijk in jouw geval knappe muurbeugels monteren zodat je ze toch op de juiste hoogte kan plaatsen en het stereobeeld weer gaat kloppen.
Persoonlijk vind ik speakers aan muurbeugels het lelijkste dat er is, al zijn de speakers nog zo mooi om te zien. En omdat lezen toch iets lastiger is als plaatjes kijken, hierbij een foto van de opstelling als ik muziek luister ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C37FCqal.jpg
En dan is het gezicht kussen waaar mijn hoofd zit :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gr4jseAl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kleinelievewolff op 27-01-2021 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
@kleinelievewolff dat is uiteraard ook je goed recht natuurlijk. Ik vind dat je verder een leuke inrichting hebt en een mooie setup.

Persoonlijk denk ik dat de muurbeugels die specifiek voor de 3000 serie geschikt zijn redelijk minimalistisch ogen.

Ik kan je kamer niet helemaal beoordelen maar uitgaande dat pui evenredig loopt op beide foto's had je m.i. er ook voor kunnen kiezen om het tvmeubel een halve meter naar rechts te plaatsen (gecentreerd tov de bank) waardoor de tv ook in het midden komt te staan.
Dan had je links en recht je speakers mooi op stands kunnen zetten en is het visueel meer in balans en zeker je geluid (al zou iets meer ademruimte wel beter zijn).

Maar ik begrijp dat dit een bewuste designkeuze is die voor jullie goed werkt, dus dan is het ook d:)b . Zie het niet teveel als kritiek maar tweakers zijn tweakers hé ;)

ps.

Wat betreft het geluid via de tv; het is ook een beetje wat je gewend bent. Zelf heb ik een Philips 65OLED903 met een geïntegreerde B&O soundbar en subwoofer achter op de tv. Dat klinkt inderdaad voor een platte tv heel aardig en misschien wel het beste wat je kan krijgen in de markt maar gebruikt het echt nooit. Mijn 5.1 setup is ook bij gewoon tv luisteren vele malen prettiger.

[ Voor 18% gewijzigd door renzo4000 op 27-01-2021 12:27 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Na 10 jaar lang meekijken zal ik ook eens mijn setup showen.
Door de coronacrisis genoeg geld overgehouden om een thuisbioscoop aan te schaffen.
Setup is zo goed als af al twijfel ik nog over een paar dingen.
Belangrijkste is of ik de TV wil hangen of een andere voet wil want hij nu te ver naar voren naar mijn zin (door het contragewicht). Eigenlijk is de TV nu te groot voor het meubel.
Maar als ik hem hang komt hij op dezelfde hoogte als nu en moet ik iets hebben zodat de kabels onzichtbaar te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CGz_dTNjZRclSaIBT7hu6zJ250c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MA309bnFgMH77cLYmo7SY9me.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:Wat je niet ziet:En dan de kant waar je zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7Sr2Xqe_Ms0F_THU-czk0cmQDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGHueeun6Pt6uIpEIjmmKxrJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:Alle Hue is gekoppeld aan het scherm en kan daar de kleuren van oppikken. Sowieso kan de gehele beneden verdieping in een disco veranderd worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@icecreamfarmer
Mooi spul :)
Kabels wegwerken: Bij elkaar binden met klitteband van de rol. En dan onder aan het blad of aan de achterzijde een aantal kapstokhaken (zoiets bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...bele-haak-zwart-80264394/ ) om de zaak door te geleiden. Hoeft niet perse van Ikea te zijn, als het maar enigszins ruim is en de boel bij elkaar houdt :)

Verder verzoek aan jou: Zou jij op je LG even willen kijken of je Simplink (HDMI CEC) uit kunt schakelen per input /output, danwel alleen als geheel? Ik overweeg zijn 55" broertje namelijk. Die zou dan met HDMI naar de receiver moeten ivm DTS en hoger doorgifte (de CX serie ondersteunt geen DTS meer), maar mijn Denon AVR2311 heeft wat issues met handshaking en kan CEC niet los van ARC aan of uit zetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:20

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timadriaans
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:27
icecreamfarmer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:47:
Door de coronacrisis genoeg geld overgehouden om een thuisbioscoop aan te schaffen.
Belangrijkste is of ik de TV wil hangen of een andere voet wil want hij nu te ver naar voren naar mijn zin (door het contragewicht). Eigenlijk is de TV nu te groot voor het meubel.
Maar als ik hem hang komt hij op dezelfde hoogte als nu en moet ik iets hebben zodat de kabels onzichtbaar te maken.

[Afbeelding]

Wat je ziet:
Mooi man! Hoe bevallen die Concept 300 speakers met de bijbehorende stands? Geld waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online

[Afbeelding]

Wat je ziet:Wat je niet ziet:En dan de kant waar je zit.

[Afbeelding]

Wat je ziet:Alle Hue is gekoppeld aan het scherm en kan daar de kleuren van oppikken. Sowieso kan de gehele beneden verdieping in een disco veranderd worden.
Welke lamp is dat links van de TV op dat meubel?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:38
Zou je misschien nog wat andere foto's van je huiskamer willen delen? Ik vind het erg heel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

The Eagle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:04:
@icecreamfarmer
Mooi spul :)
Kabels wegwerken: Bij elkaar binden met klitteband van de rol. En dan onder aan het blad of aan de achterzijde een aantal kapstokhaken (zoiets bijvoorbeeld: https://www.ikea.com/nl/n...bele-haak-zwart-80264394/ ) om de zaak door te geleiden. Hoeft niet perse van Ikea te zijn, als het maar enigszins ruim is en de boel bij elkaar houdt :)
Daar heb ik naar gekeken maar wil het eigenlijk niet schroeven in de dure kast.
Gebruik nu trouwens al klitteband banden om vier soorten kabels bij elkaar te houden:
1. Speakerkabels naar de versterker.
2. Netwerk, COAX en andere invoer naar compartiment rechtsboven waar de apparatuur staat.
3. Van dat compartiment naar de versterker (HDMI, data, etc.).
4. Van versterker naar de TV.
Verder verzoek aan jou: Zou jij op je LG even willen kijken of je Simplink (HDMI CEC) uit kunt schakelen per input /output, danwel alleen als geheel? Ik overweeg zijn 55" broertje namelijk. Die zou dan met HDMI naar de receiver moeten ivm DTS en hoger doorgifte (de CX serie ondersteunt geen DTS meer), maar mijn Denon AVR2311 heeft wat issues met handshaking en kan CEC niet los van ARC aan of uit zetten.
Volgens mij alleen voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

timadriaans schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Mooi man! Hoe bevallen die Concept 300 speakers met de bijbehorende stands? Geld waard? :)
Je moet ze voor het uiterlijk kopen.
Ik wilde eigenlijk Kef R3's kopen voor op het meubel maar zag deze staan en wilde ze hebben.
Ze klinken erg goed maar niet 2x zo goed dan de Kef. Eigenlijk ben ik financieel behoorlijk overboord gegaan voor die unieke stands.

[ Voor 3% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-01-2021 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

DennusB schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Welke lamp is dat links van de TV op dat meubel?
De Trio Faro. Is ook een hele mooie serie van voor boven de eettafel.
Maar ik had daar al lampen anders had ik die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Tim0252 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Zou je misschien nog wat andere foto's van je huiskamer willen delen? Ik vind het erg heel erg mooi!
Dat kan maar dit is wel zo'n beetje het huiskamer gedeelte.
De rest is soort van bureau ruimte (moet nog een secretaire ontwerpen/kopen en de eettafel.
Dus zeg maar waarvan.

Ander idee is trouwens om een lijst om de TV te laten maken zoals bij de frame. Hij is nu echt te aanwezig.

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 28-01-2021 14:21 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-08 02:47
Hallo allemaal,

Na bijna dagelijks dit topic bekeken te hebben eindelijk een post van mijn kant. Onderstaand mijn opstelling. Er is een kans dat er binnenkort nog een subwoofer toegevoegd gaat worden maar daar is de wederhelft het er nog niet helemaal mee eens.

Mijn setup bestaat uit:

Zichtbaar:
- Sony KD-55XH9299
- Dali Opticon 6 (2x)
- Dali Opticon Vokal

Niet zichtbaar:
- Marantz SR5015
- Ziggo Mediabox XL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVi4TS73Ga1Yxzr6DmoaiBhgQbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXmGGPHuiEh3NYgIRCwQP3kl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1x3r5ipcHB_iI0BuRvAnaP5Xk7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DF1LJ6slVa7hK4bSE5tQ4uv5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit er nog aan te denken om het vakje onder de centre af te sluiten d.m.v. een gezaagd front maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Leon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Leon-1985 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:59:
Hallo allemaal,

Na bijna dagelijks dit topic bekeken te hebben eindelijk een post van mijn kant. Onderstaand mijn opstelling. Er is een kans dat er binnenkort nog een subwoofer toegevoegd gaat worden maar daar is de wederhelft het er nog niet helemaal mee eens.

Mijn setup bestaat uit:

Zichtbaar:
- Sony KD-55XH9299
- Dali Opticon 6 (2x)
- Dali Opticon Vokal

Niet zichtbaar:
- Marantz SR5015
- Ziggo Mediabox XL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit er nog aan te denken om het vakje onder de centre af te sluiten d.m.v. een gezaagd front maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Leon
Mooi. Ik zou inderdaad de center afdekken met een front zoals hier. Kan prima met deze kast :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
herofruit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Mooi. Ik zou inderdaad de center afdekken met een front zoals hier. Kan prima met deze kast :)
Ik zat eigenlijk aan de oplossing zoals in de onderstaande post te denken:
l00pz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:26:
Hier recentelijke ook wat aanpassingen doorgevoerd, zo zijn de Speakers en de TV vervangen.

[Afbeelding]

Wat je ziet:
  • LG OLED C65C7
  • Dali Opticon 5 Speakers
  • Dali Vocal Centerspeaker
  • SVS SB-1000
Wat je niet ziet:
  • Logitech Harmony Hub
  • Apple TV 4K
  • Marantz SR7011
  • Xbox One S
  • PlayStation 4 Pro
Misschien in de toekomst eens kijken voor een Atmos Setup, maar eerst eens bedenken hoe ik dat qua kabels netjes weggewerkt krijg en als het daadwerkelijk ook toegevoegde waarde heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Kan natuurlijk ook. Ik vind het persoonlijk niet zo mooi om de center los in je meubel te hebben. Kwestie van smaak :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48
Leon-1985 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:59:
Hallo allemaal,

Mijn setup bestaat uit:

Zichtbaar:
- Sony KD-55XH9299
- Dali Opticon 6 (2x)
- Dali Opticon Vokal

Niet zichtbaar:
- Marantz SR5015
- Ziggo Mediabox XL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leon
Is dit een Besta? En zo ja, waar heb je de houten ombouw vandaan?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon-1985
RobbieB schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Is dit een Besta? En zo ja, waar heb je de houten ombouw vandaan?
Ja het is inderdaad een omgebouwde Besta. Ik heb hem van mijn zusje overgenomen en zal eens vragen waar ze hem toentertijd gekocht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
@Leon-1985 als het een Besta is: gewoon een Besta deurtje plus beslag kopen, en een gat in de deur zagen. Cirkelzaag / invalzaag werkt het beste. En dan overspannen met speakerdoek, vastnieten aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Mag ik vragen welke bank dit is?
kleinelievewolff schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:32:
[...]
Persoonlijk vind ik speakers aan muurbeugels het lelijkste dat er is, al zijn de speakers nog zo mooi om te zien. En omdat lezen toch iets lastiger is als plaatjes kijken, hierbij een foto van de opstelling als ik muziek luister ;)
[Afbeelding]
En dan is het gezicht kussen waaar mijn hoofd zit :+
[Afbeelding]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
The Eagle schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:15:
@Leon-1985 als het een Besta is: gewoon een Besta deurtje plus beslag kopen, en een gat in de deur zagen. Cirkelzaag / invalzaag werkt het beste. En dan overspannen met speakerdoek, vastnieten aan de achterkant.
Bedankt voor de tip! Zo kan ik proberen of het mooi gaat staan, de materialen bij Ikea kosten meestal niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Leon-1985 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:25:
[...]

Bedankt voor de tip! Zo kan ik proberen of het mooi gaat staan, de materialen bij Ikea kosten meestal niet veel.
Yw. Ik heb het al 5 jaar zo zie ik: The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!"
Sub (downfiring) heb ik ook in een Besta kastje zoals je daar ziet. Maar die steekt achter nog een cm of 20 uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:26
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MaxHardcore
The old.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qx4QauTOhoQBoRDbI8GiRMZCoNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OrAgZZ1i9uOMMaMOs1KuAujM.jpg?f=fotoalbum_large

The new.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLx41-luAsZMYPQoP35HS5d73es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3F25gQGWbApfCNeVOfOygvY.jpg?f=fotoalbum_large

Heb goede SVS-deal kunnen maken voor een PB4000, ultra center, 2 ultra towers, 4 prime elevations die ik morgen op ga hangen. en 2 ultra surrounds op de zijkant. Moet ook een smaller kastje maken zodat de sub meer naar het midden kan en de speakers symmetrisch naast de tv kunnen staan.

Ik heb als Subwoofer-kabel een oude gele RCA kabel. Volgens mij geeft de Subwoofer een heel goed geluid en is een speciale Subwoofer-kabel niet echt nodig. Net alsof je met een hele dure RCA kabel beter beeld op je NES krijgt, maar misschien zijn hier andere ervaringen.

Ik zat aan deze luidsprekerkabel te denken, te cheap of kan wel?

Luidspreker kabel CCA - 50 meter op rol - 2.5 mm²
Pagina: 1 ... 81 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic