Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:37
^^^ die oude Quad ESL's krijg je er bij je wederhelft idd alleen door als zij twee kledingrekken in de slaapkamer neer mag zetten ter compensatie :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19
sfinx schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:22:
In ons nieuwe huis geen plek meer voor een beamer in de woonkamer, dan maar verhuizen naar een aparte slaapkamer :). Door de schuine wand was 't wat puzzelen met de beschikbare ruimte, maar toch redelijk gelukt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Audio:

- Denon AVR-X2000
- Dali Zensor set (2x Zensor 5, 2x Zensor 1, Zensor Vokal)
- BK Gemini II subwoofer (over van oude set, misschien ooit nog vervangen)

Video:

- Sony VPL-HW55ES (full HD, tweedehands aangeschaft, durfde 4K ook nog niet aan)
- 84" projectiescherm (eSmart Mirale)
- Intel NUC (6de generatie) met LibreELEC
- Apple TV (4de generatie) voor Netflix e.d.
- Sony blu ray speler (wordt weinig gebruikt)
- Ziggo Mediabox XL (bah wat een apparaat..)

En een Ikea Friheten slaapbank, ruimte is nog steeds te gebruiken als logeerkamer ;)

Had eerst een groter scherm hangen (Kingpin VFS210 90"), maar scherm hing dan te laag en weinig ruimte meer over voor de speakers. Huidige eSmart scherm uit Duitsland bevalt ondanks de veel lagere prijs ook prima. Merk weinig verschil in het doek, hoewel het ophang- en spansysteem bij de Kingpin duidelijk wat luxer is. Kingpin scherm is trouwens nog te koop, mocht iemand nog op zoek zijn.
Tijdje geleden subwoofer vervangen door een SVS SB-2000, dat maakt toch wel een verschil :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5-ywbqy29jqTCOBfVOSzCC2KyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tEjExAbQnGwWEGEclHCnjENg.jpg?f=fotoalbum_large

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:13
sfinx schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:58:
[...]

Tijdje geleden subwoofer vervangen door een SVS SB-2000, dat maakt toch wel een verschil :)

[Afbeelding]
Wat had je hiervoor?
Edit: BK Gemini II dus. En wat voor verschil merk je precies?

Zelf ben ik van plan ooit het instap ported model aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19
Loei123 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:15:
[...]
Wat had je hiervoor?
Edit: BK Gemini II dus. En wat voor verschil merk je precies?

Zelf ben ik van plan ooit het instap ported model aan te schaffen.
De SVS gaat nog wel een stukje lager. Genoeg power voor z'n kleine ruimte iig :)

Je kijkt dan naar die PB-1000?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
sfinx schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

De SVS gaat nog wel een stukje lager. Genoeg power voor z'n kleine ruimte iig :)

Je kijkt dan naar die PB-1000?
Ja inderdaad. Heb momenteel een Canton GLE 5.1 set zonder de Canton sub maar met een Magnat 301a.
Een PB-1000 leek me dan wel een goede upgrade en dan is het ook wel welletjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48

Tijn96

In speed we trust

deltre schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:51:
[...]

Ben wel bebouwd waar die gouden plaat van is, eigen productie?

Edit, ik ben er achter. Maar hoe kom je er aan? Ik neem aan een replica of niet?
Hij is me verkocht als origineel. Heb ook een certificaat maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daar wel mijn twijfels bij heb. Het maakt me niet heel veel uit, ik vind het erg mooi en tof.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
Tijn96 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:12:
[...]

Hij is me verkocht als origineel. Heb ook een certificaat maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daar wel mijn twijfels bij heb. Het maakt me niet heel veel uit, ik vind het erg mooi en tof.
Zeker tof! En ik wed dat Queen heerlijk klinkt door die setup die je hebt staan, enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

The Eagle schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:27:

Zag laatst ook (im meen hier) iemand met Elektrostaten. Die zijn qua inhoud kleiner (duh) maar als je de goede te pakken hebt heb je ook gewoon twee keukendeuren in je kamer staan
Ik zeg niks, behalve dat ik uitkijk op Magnepan :X
Magnepan Speakers

Why in the world would anyone want a 6-foot tall panel speaker?
They probably wouldn’t unless they heard it.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:48

Tijn96

In speed we trust

deltre schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:16:
[...]

Zeker tof! En ik wed dat Queen heerlijk klinkt door die setup die je hebt staan, enjoy!
Thanks! En dat is inderdaad zeker het geval. Maakt de lockdown iets dragelijker

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUOA30uPKdXLwwt_-1kckKP4OBA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e7NKbPNV3HY7gGMvebF6G76h.jpg?f=fotoalbum_medium

DIY ambilight in progress. 5 meter is net te kort voor de 120" aan 3 kanten. Nu wachten op Ali voor meer leds. Misschien dat ik de onderkant ook ga doen.

Amps: Yamaha RX-A3080 en 3040
Speakers: Klipsch RF62, RC62, RB61 en 6x RB41 als rear en overhead.
Sub: SVS PB2000
Beamer: BenQ W1720
Scherm: 120" Elite Screens fixed frame met 1.1 gain.

Plannen:
Ambilight afmaken en in diffuser goten verwerken.
Atmos speakers vervangen voor in ceiling modellen.
Beamer stukje opschuiven. Er is een beetje trapezium in het horizontaal.
Opruimen voor meer foto's.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
Ze bestaan blijkbaar echt en zijn ook 2e hands te koop. De B&W CMC 2 S2. Leuke upgrade voor de CMC S2 die ik hiervoor had. Gelukkig was ik die binnen no-time kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5KBtU8MkFetXFNEIZAAN8-5OHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxEYjLFA9zbDdr81h3nou4jc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door mr.DJ95 op 17-12-2020 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
mr.DJ95 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:24:
Ze bestaan blijkbaar echt en zijn ook 2e hands te koop. De B&W CMC 2 S2. Leuke upgrade voor de CMC S2 die ik hiervoor had. Gelukkig was ik die binnen no-time kwijt.

[Afbeelding]
Bestaat zeker, hier pronkt er een (satin white) al tweeëneenhalf jaar, beste center die ik ooit heb gehad. Bij HOBO in Arnhem voor 650 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Pjotr22 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:31:
[...]

Bestaat zeker, hier pronkt er een (satin white) al tweeëneenhalf jaar, beste center die ik ooit heb gehad. Bij HOBO in Arnhem voor 650 gekocht
Gaaf, zat effe te zoeken maar zag zover alleen CMC's terugkomen. Kom ze in het wild sowieso niet vaak tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Mikayu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:01:
[Afbeelding]

DIY ambilight in progress. 5 meter is net te kort voor de 120" aan 3 kanten. Nu wachten op Ali voor meer leds. Misschien dat ik de onderkant ook ga doen.

Plannen:
DIY ambilight aan de onderkant kan ik echt afraden als je veel met ondertiteling kijkt. Heb zelf nog geen oplossing gezien die daar goed mee om gaat en geen witte led balk aan de onderkant laat zien iedere keer als er ondertiteling verschijnt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pjotr22
mr.DJ95 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:18:
[...]

Gaaf, zat effe te zoeken maar zag zover alleen CMC's terugkomen. Kom ze in het wild sowieso niet vaak tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dk0-6SvgGZAu1VY9qd_dFXekotg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uUIWW64iyf6pSX6rLV48eWu.jpg?f=fotoalbum_large

Dochterlief was ook onder de indruk

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Witte speakers O+ B&W 685 hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/09/2019-09-08-16.01.01-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:09
Pjotr22 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 06:49:
[...]

[Afbeelding]

Die is gewoon een plannetje aan het smeden... hoe krijg ik dat bolletje eraf? :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik heb nieuwe tijdens black friday nieuwe B&W 607 s2 gekocht in het zwart, foto's volgen!

Wat nu opvalt is dat mijn center (LCR60s3) wat uit verhouding is qua grootte. Maar hij klinkt ook anders. Misschien moet ik toch ook nog een HTM6 s2 erbij kopen, maar de prijs vind ik te hoog vergeleken met de stereo speakers. 600 euro per paar 607s2, maar ook 600 euro voor een enkele HTM6.. Keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:05
Een tip voor jullie allebei: ik zou er van die ontkoppelingspootjes onder zetten. Niet het meest dure stuk audio, maar je haalt hier trillingen naar je meubel uit en dat klinkt minder gevibreerd. Maar zelfs een paar stukjes meubelvilt wil hier al tegen helpen.

Ik heb zelf ook dit soort monitoren op een meubel en het geluid is er beter op geworden door er een onderstel onder te plaatsen.
Pjotr22 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 06:49:
[...]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

aljooge schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:36:
Een tip voor jullie allebei: ik zou er van die ontkoppelingspootjes onder zetten. Niet het meest dure stuk audio, maar je haalt hier trillingen naar je meubel uit en dat klinkt minder gevibreerd. Maar zelfs een paar stukjes meubelvilt wil hier al tegen helpen.

Ik heb zelf ook dit soort monitoren op een meubel en het geluid is er beter op geworden door er een onderstel onder te plaatsen.

[...]

[...]
Ik snap je punt, en dit heb ik met mijn vloerstaanders ook gedaan, en bij deze heb ik ook geprobeerd om er wat onder te doen maar ik merkte nul verschil. Ik heb sowieso geen last van meetrillen of resonantie gelukkig. :)
Denk dat dat meubel met dat meubelpaneel massief genoeg is eigenlijk.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
aljooge schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:36:

[...]

[...]
Ik zweer al jaren bij de spullen van Auralex. Heb de Mo-pads onder mijn center liggen. Onder mijn B&W DB4S ligt een Aanraders, wel enorme stof magneten maar niks dreunt meer vervelend door wat vervelend contact geluid veroorzaakt.

https://www.amazon.nl/dp/...QKKT?_encoding=UTF8&psc=1

https://www.amazon.nl/dp/...CX3R?_encoding=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gV2i4WAnW7tiZIEM2jQmowuO1d0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATXC0oDSmC386xhYeMpQt0eI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJFPU6WlNjc2Z-UN5f940Q6tH9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytRx0D9qSFRrZmVWXkJibEmq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[quote]aljooge schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:36:
Een tip voor jullie allebei: ik zou er van die ontkoppelingspootjes

Thanks voor de tip!
Er zitten bijgeleverde dingetjes onder, zacht plastic. Hierdoor zit er een kleine cm ruimte tussen de speakers en het meubel, waardoor er helemaal geen sprake is van resonantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:05
mr.DJ95 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:14:
[...]

Ik zweer al jaren bij de spullen van Auralex. Heb de Mo-pads onder mijn center liggen. Onder mijn B&W DB4S ligt een Aanraders, wel enorme stof magneten maar niks dreunt meer vervelend door wat vervelend contact geluid veroorzaakt.

https://www.amazon.nl/dp/...QKKT?_encoding=UTF8&psc=1

https://www.amazon.nl/dp/...CX3R?_encoding=UTF8&psc=1

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik denk deze maar eens een keer te gaan aanschaffen om te vergelijken, wel na de lockdown want het postagentschap gaat dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:24
Thalaron schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:12:
[...]

Die is gewoon een plannetje aan het smeden... hoe krijg ik dat bolletje eraf? :D
Of die prikt er met haar vingertje in, en ze zal de eerste niet zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

momania

iPhone 30! Bam!

#teamwittespeakers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlZODbwSojydwH9NfYZQz-z3n6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVrPriPrqRri7ibtgmBHp0As.jpg?f=fotoalbum_large

Jaja, verhuisfoto 😂

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 19:23
#teamwittespeakers
#budgetsetup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkucVul_z_80kkWuKSfMU0nBuKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mA9wjdLyYdEeKBovS2GPvZRd.jpg?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
momania schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 23:49:
[...]

#teamwittespeakers

Jaja, verhuisfoto 😂
nostalgie die bert en ernie lp. Veel in mn pyjaamatje zittend op de grond naar geluisterd. Is dit ook die waar het kerstballen nr op staat?
edit: dat is kerstfeest met bert en ernie.

[ Voor 6% gewijzigd door schalk84 op 20-12-2020 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Misschien leuk om even te melden wat we allemaal zien. Ik ben met name benieuwd welke receiver je aan de Q Acoustics 3050 (i?) gekoppeld hebt. En hoe je speakers bevallen. Ik ben voor onze woonkamer aan het twijfelen tussen de 3050i en de Dali Oberon 5 of 7 voor een stereo opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 17:50
loeberce schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:11:
[...]

Misschien leuk om even te melden wat we allemaal zien. Ik ben met name benieuwd welke receiver je aan de Q Acoustics 3050 (i?) gekoppeld hebt. En hoe je speakers bevallen. Ik ben voor onze woonkamer aan het twijfelen tussen de 3050i en de Dali Oberon 5 of 7 voor een stereo opstelling.
ik zie toevallig net een mooi setje 3050s te koop staan op marktplaats. misschien de moeite. Krijg zelf binnenkort de oberon 5s. Vind ze zelf iets "muzikaler" (betere tweeter miss?).
De 7 ken ik ook goed. Voegt wat meer hoogte en breedte aan het stereobeeld toe. Een grotere staander vult de ruimte gewoon vaak wat makkelijker. De 5 staan bij mij in een kleine hoek, in een grote woonkamer zou ik de 7 pakken. Afhankelijk van hoe hard je wilt spelen heeft de 7 wel baat bij een iets krachtigere versterker. De 5 is snel tevreden wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
loeberce schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:11:
[...]

Excuses. Vergeten erbij te zetten. Hieronder een korte opsomming van alles wat in de kamer staat. Al dan niet in het zicht.

Beamer en scherm: Epson TW7300 - Xtrem 106” 0.9 ALR
TV: Sony 49X8505
Satelliet decoder: Xtrend ET8000
Mediaspeler: Apple TV 4K

Versterker: NAD T758v3
Extra versterker: NAD 916
Luidsprekers voor en achter: Q Acoustics 3050
Center luidspreker: Q Acoustics 3090C
Atmos luidsprekers: Dali Altecos C-1
Subwoofer: XTZ 12.17

Platenspeler: Sansui SR222 & Ortofon 2M Red Phonoversterker: Yaqin MS-23B

Extern linkje met de opstelling https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=170146.0

Over de NAD t758v3 ben ik zeer tevreden. Prima versterker. Dirac doet goed zijn werk. Kan 9 kanalen aansturen. Wel een extra versterker ertussen gezet voor de laatste 2 kanalen te versterken. Aangezien ik anders geen 5.1.4 kon krijgen. Helaas wel geen AirPlay 2 ondersteuning. Daarvoor is er een nieuwere variant de T758v3i (met extra I) tegenwoordig voor uitgebracht. Ben wel stiekem aan het nadenken over de T778. Maar dat is meer een toekomst verhaal.

Kwa luidsprekers kun je eigenlijk aan zowel de Dalis als aan de Q Acoustics geen buil vallen. De Oberon 5 zou ik laten voor wat het is. Zeker als je een beetje ruime woonkamer hebt. De 7’s klinken prima. Iets voller geluid dan de Q Acoustics. Maar die Oberons waren toen ik de luidsprekers kocht nog niet op de markt.

Daarnaast is natuurlijk de vraag wat je oog wil. Je moet er tenslotte ook altijd tegenaan kijken. Daarin vind ik de Q Acoustics met hun afgeronde randen iets mooier eruit zien. De Dali’s hebben dan weer een mooie eikenfineer afwerking. Ook strak om te zien.

Keuzes, keuzes dus. Succes met je zoektocht en vergeet niet eerst te luisteren alvorens te kopen. (Indien mogelijk gezien Corona enzo.)

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 20-12-2020 11:59 . Reden: Layout en aanvullingen ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-08 12:57
ik begrijp dat niet heel goed hoe je een speaker boven aan het plafond tegen de zijwand kan plaatsen.
Dat kan toch nooit goed komen voor die geluidgolven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:55
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
AntoniusDD schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:38:
[...]

ik begrijp dat niet heel goed hoe je een speaker boven aan het plafond tegen de zijwand kan plaatsen.
Dat kan toch nooit goed komen voor die geluidgolven?
Ik snap je punt heel goed. ;) Muur langs de atmos geluidseffecten maakt het mij weinig uit. Een verlaagd plafond met de luidsprekers op de juiste atmos plaatsen weg gewerkt is natuurlijk beter. Maar dat is nogal een ingrijpende verbouwing die ik niet in dit huis wil steken.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 20-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48
Ik zie ook een paar Technics SL1200’s voorbij komen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
karel-jacobse schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:19:
Ik zie ook een paar Technics SL1200’s voorbij komen :9
Die stond er bij mij tijdelijk. Pure nostalgie, stamt nog uit de tijd dat we zakgeld uitgaven aan platen, geen idee meer wat die kostten in de jaren negentig, iets van fl20,- ofzo?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Laatst online: 12:25
#teamwittespeakers !! :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvQIHr2vDP5d8xisOdMTzyMi1AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9fNtB10MYxJLh2p7oMuSTHmD.jpg?f=fotoalbum_large
Staan nu zo een jaartje of 4, ben nog steeds meer dan tevreden! (de center staat inderdaad op vilt :) )
"Helaas" in de zomer de TV moeten vervangen voor een Philips 65OLED854, maar dat was zeker geen straf haha.
Volgend jaar verhuizen ze met ons mee, meubel blijft wel achter, komt een nieuwe voor in de plaats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBDp8Xt0wFsq15vTyQToHEQ6DnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sS12xjmKUlYQ22KOaK4PQbdG.png?f=fotoalbum_large
Idee is om met IKEA METHOD kastjes een nieuwe opstelling te maken. 60-40-niks-40-60 breed. Eromheen een eiken houten blad maken van 50 diep, waardoor je erachter nog ruimte genoeg hebt voor de kabels.
In het midden komt dan de subwoofer te staan, los van de rest (vandaar de "niks").
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQLB0la-j-xAKxcPtM2ynE8fxHs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/X6sbYmSpbImluIW7MrdoT6Fm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_p6XWDt9BXZ83BN7KxOS90c41Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u18nvWPyvfGABDKErvoDfVQV.png?f=fotoalbum_tile

Zodra het af is, kom ik er nog wel een keertje op terug met de Real-life situatie, ipv wat tekeningetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:19
@Pimmeke1989 hou je er wel rekening mee dat de beoogde plek van de sub wellicht helemaal niet de juiste is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Laatst online: 12:25
douwe.nl schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:37:
@Pimmeke1989 hou je er wel rekening mee dat de beoogde plek van de sub wellicht helemaal niet de juiste is ?
Jep, met die gedachte heb ik zeker al lopen spelen, maar in de situatie die we straks hebben, is een andere plek geen optie helaas. Dus tenzij het echt erg tegen gaat vallen, zullen we het ermee moeten doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Pimmeke1989 schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:41:
[...]

Jep, met die gedachte heb ik zeker al lopen spelen, maar in de situatie die we straks hebben, is een andere plek geen optie helaas. Dus tenzij het echt erg tegen gaat vallen, zullen we het ermee moeten doen :(
Ok, fingers crossed dan maar :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
#teamhetwarenooitwittespeakers hier :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvFVQxPixTinMCbWMdcIInxAz00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzFW64EYRHtZxoLFUjdqswa7.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
3x Rock solid speakers (B&W)
Panasonic 37" TV
Xbox One S
Yamaha 5.1 receiver
veel plantjes
PC die dienst doet als NAS/HTPC.

Wat je niet ziet:
2x Rock solid speakers als rears :)

Een grotere TV en nieuwe fronts en misschien een subwoofer staat nog op de planning maar dit klinkt prima, zeker voor de bijna 30 jaar oude speakers die het zijn :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjoesz
  • Laatst online: 08:33
mr.DJ95 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:14:
[...]

Ik zweer al jaren bij de spullen van Auralex. Heb de Mo-pads onder mijn center liggen. Onder mijn B&W DB4S ligt een Aanraders, wel enorme stof magneten maar niks dreunt meer vervelend door wat vervelend contact
Zal je met die Auralex ook verschil merken als je een downfiring sub hebt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Blubkens schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:51:
Misschien niet de juiste afdeling maar ik vond de volgende speakers bij mijn pa op zolder. Hij doet er niks meer mee en weggooien is natuurlijk zonde.
Zouden er nog mensen in geïnteresseerd zijn?
Volgens mij worden dit soort tweeters niet meer gemaakt.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als ik de reviews bekijk is het geen rommel, als ze nog goed werken (randen niet uitgedroogd) vind je er vast een liefhebber voor op marktplaats

edit

https://www.hifi-wiki.de/index.php/Quadral_Shogun_Prestige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Blubkens op 08-04-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Los van rommel of niet zou ik zelf wel even nadenken voordat ik spul van mijn vader aan een vreemde ging verkopen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:12
Zet ze op v&a dan merk je vanzelf of er belangstelling voor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 14:20
Misschien niet de juiste afdeling maar ik vond de volgende speakers bij mijn pa op zolder. Hij doet er niks meer mee en weggooien is natuurlijk zonde.
Dat is een leuke set die nog wel een waarde van rond de 400.00 euro heeft
Zou hem zeker hier op v&a zetten als je hem niet op marktplaats wilt aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Blubkens schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:25:
[...]

Hij gaat ze niet meer gebruiken omdat hij andere heeft die wat meer in formaat zijn voor zijn wederhelft 😜
Ik doelde meer op zelf houden eigenlijk, maar het kan ook zijn dat je er verder geen waarde aan hecht natuurlijk.

Op V&A raak je ze zeker wel kwijt. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier hoort het in ieder geval niet thuis.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
sidjoesz schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:01:
[...]

Zal je met die Auralex ook verschil merken als je een downfiring sub hebt?
Zeker, het elimineert contact geluid. Het ontkoppeld de voeten van de down firing sub beter dan de rubberen voeten die er standaard onder zitten lijkt me.

• Ray!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 14:34
Ziet er goed uit! Ben vooral benieuwd naar je ervaring met het scherm. Die staat ook op mijn lijstje om te bestellen, zodra ik mijn nieuwe huis in ga. Dus dacht even kijken wat jij er van vind :)
Mikayu schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:01:
[Afbeelding]

Plannen:

Don't hate me for asking these stupid ass questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:22

Audione0

Strijdt der titanen

Quadral behoort toch wel aan de kant van het betere spul.. Oke, deze speakers zijn al wat ouder, maar klinken denk ik als een klok!

Probeer het HT forum eens, zitten veelal puristen die dit soort speakers zeker ambiëren..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:36
mr.DJ95 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:24:

[Afbeelding]
Hangt je tv niet wat te hoog ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Dat al te hoog vinden :'). Laat mensen gewoon zelf hun hoogte bepalen. Er zijn geen regels daarvoor. Snap niet dat anderen daar telkens een mening over hebben. Wat voor de één werkt hoeft voor de ander helemaal niet zo te zijn.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
NeWSJuNK schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:59:
[...]

Hangt je tv niet wat te hoog ?
Ah je bent echt de eerste die dit zegt. Heb alles afgemeten aangezien ik redelijk kritisch ben met zitten en tv kijken. Ben zelf 1.97m en de televisie is 75inch waardoor het wellicht wat anders kan overkomen.

Oh en niet te missen, plafond is 2.60m hoog en de speakers zijn niet gek hoog.

[ Voor 10% gewijzigd door mr.DJ95 op 25-12-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Ray! schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:19:
Ziet er goed uit! Ben vooral benieuwd naar je ervaring met het scherm. Die staat ook op mijn lijstje om te bestellen, zodra ik mijn nieuwe huis in ga. Dus dacht even kijken wat jij er van vind :)

[...]
Ik heb hiervoor een paar goedkope schermen gehad op rol, maar die bleven nooit vlak en met een plafond ventilator bleef het bewegen. Nu heb ik een dedicated muur voor m'n beeld dus geen touwtje trekken meer om het scherm naar beneden te halen. Als test heb ik een tijdje op witte muur geprojecteerd en zelf een lijst gemaakt met zwarte tape. Dit beviel prima en zodoende voor een fixed frame gegaan.

Het in elkaar zetten is wel even een klus. Zorg voor genoeg ruimte. Ook gaat het doek er zo strak in dat het lijkt alsof je hem gaat scheuren, maar het materiaal is van uitstekende kwaliteit.
De gain geeft net iets meer 'oomph' zonder overdreven hotspotting.
Ik heb deze nu bijna een jaar en nog steeds een mooi en vlak beeld.

Enige nadeel is de vrij dikke bezel, maar dat zal met stevigheid te maken hebben.
En vanzelfsprekend kijk je naar een groot wit vlak als de beamer uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:20:
Dat al te hoog vinden :'). Laat mensen gewoon zelf hun hoogte bepalen. Er zijn geen regels daarvoor. Snap niet dat anderen daar telkens een mening over hebben. Wat voor de één werkt hoeft voor de ander helemaal niet zo te zijn.
Er zijn wel degelijks regels voor. Of in ieder geval richtlijnen of aanbevelingen.

Er is een groot grijs gebied, maar iedereen die z'n TV tegen het plafond heeft hangen mag, nee moet verguisd worden! :P

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

SannrHerr schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:40:
[...]

Er zijn wel degelijks regels voor. Of in ieder geval richtlijnen of aanbevelingen.

Er is een groot grijs gebied, maar iedereen die z'n TV tegen het plafond heeft hangen mag, nee moet verguisd worden! :P
Er zijn helemaal geen regels, je zou het eerder een aanbeveling kunnen noemen, maar net zoals muziek verschillen nu eenmaal smaken. En een tv hangend tegen het plafond is volgens mij nog niet één keer voorgekomen in dit topic. Op projectors en hun schermen na dan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:20:
Daar zijn wel degelijk regels voor. Experts raden aan om het midden van de televisie op ooghoogte te hangen, om nekklachten te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

K0L3N schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:51:
[...]

Daar zijn wel degelijk regels voor. Experts raden aan om het midden van de televisie op ooghoogte te hangen, om nekklachten te voorkomen.
Daar zijn geen regels voor. Het is een mening van sommige, meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Ik zit ook nog te bedenken hoe hoog ik mijn Tv moet gaan ophangen. Ik heb dan weer het (luxe)probleem dat de TV gewoonweg erg groot is... het TV meubel met daarboven de center moet er immers ook nog onder passen...

Ik wacht tot het TV meubel er is om te kijken hoe laag acceptabel is (zwevend meubel) en dan komt de TV daar 20cm boven... dat is volgens de richtlijnen/adviezen ongetwijfeld te hoog maar nog altijd beter dat dan de center in beeld hebben haha

De TV staat nu tijdelijk op een Malm kast van IKEA en dat is naar mijn mening we te hoog maar goed, dat is dan ook tijdelijk.

Weet je wat pas hoog is? Boven een (open) haard... zoals bijvoorbeeld te zien is in de serie Modern Family.

[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 26-12-2020 00:08 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58
Koning-Admiraal schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:59:
[...]

Daar zijn geen regels voor. Het is een mening van sommige, meer niet.
Laat ik het zo stellen. Er is een optimale positie, daar is de wetenschap het wel over eens. (en dat is zoals ik al eerder aangaf midden van scherm op ooghoogte.) Maar omdat ooghoogtes variëren is dat lastig perfect te doen. Dus word er meestal aangeraden om ofwel op de perfecte ooghoogte voor jezelf, of de gemiddelde ooghoogte aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:50
Advies (geen regel....)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKCkjb5Wq5UmLWaBi2I0rWvRhm8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCZiCApJwrfO2S0LNDytAMGe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Die is mij bekend. Wanneer ik mij aan dat advies zou houden dan staat de TV bijna op de grond :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Laatst online: 16:53
Zo heb ik nog nooit op de bank gezeten denk ik :P
Optimale hoogte wordt uiteraard nogal beïnvloed door lengte van de individuele personen en zit/lighoudingen.

Toch ben ik zelf van mening dat als je eenmaal ver genoeg van je tv af zit de optimale hoogte ook wat minder relevant is. De hoek waaronder je dan kijkt is wat minder scherp en je ogen hebben minder beweging nodig om alles te zien.

Wat niet wegneemt dat mijn tv toch ongeveer op de optimale hoogte uit het plaatje hangt, terwijl ik dus nooit zo zit en 5+ meter van de tv af zit :D

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• MLCinema
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07-2023
Volg dit topic en zijn voorgangers al een aantal jaar. Nu ik bijna klaar ben met de ruimte vind het tijd worden om mijn setup ook met jullie te delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-IEtb8GOI6Zfi-BQtv2gR2waeM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/so3kD3k6Sgdvq1Nvrlhvn7uX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3-KAwfRs8GHBLV-QHuCzpTfdHY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7L8sHU1qiUc8ZP6mxwPUZmDC.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/909qY3snXi94OXKab1T8VeerO4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8M1Pn99DFmJEtNK9LkjBa15z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o311pgnycq1Piwt2eaVSmGnqOzs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tzP2Exey0992eOzcDQ7d3xS.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat je ziet:

Speakers:
Klipsch RF82MK2 fronts
Klipsch RC62 center
Klipsch RS62 side surround
Klipsch RB61 rear surround
Klipsch RB51 front height
Klipsch RB51 rear height
Klipsch R115SW x2 subwoofers

Versterking: Denon AVC-X8500H
Console: PlayStation 5
UHD speler: Sony UBP-X800mk1
Projector: JVC N5
Scherm: Adeo Plano 21:9 120” (280cm breed).

De maten van de ruimte zijn 3.30 breed, 5.95 lang en 2.40 hoog. Er is een voorzetwand geplaatst voor de muur met de buren die ontkoppeld is. Hoewel dat suboptimaal is horen zij vrijwel nooit iets. Alleen als ik het te bont maak hoor ik achteraf wel eens: je keek zeker film. Super buren! Daarnaast loopt er veel bekabeling in de wand, ideaal!

Setup wordt hoofdzakelijk gebruikt voor film en games, voor muziek luister ik liever naar vinyl in de woonkamer. Het is in feite een 7.2.4 setup met front en rear heights. Moet zeggen dat de height speakers veel toevoegen. Regen en dergelijke effecten lijken echt van boven te komen.

Sinds kort de side surrounds erbij. Hiermee is de grondlaag mooi homogeen en worden surround effecten echt om je heen geplaatst.

Plannen:
Akoestiek aanpakken nog iets verder. Mogelijk nog extra heights toevoegen boven de side surrounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
@MLCinema echt supergaaf gedaan! Ik krijg ook weer jeuk om mijn (aangepaste) setup te tonen maar helaas is het nog niet af... en na die van jou wacht ik liever even anders is het hoe dan ook niet boeiend te noemen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLCinema
@Thalaron iedere setup is het waard om gedeeld te worden, we zijn er immers allemaal trots op en thnx voor het compliment!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntoniusDD
Thalaron schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:38:
[...]

Die is mij bekend. Wanneer ik mij aan dat advies zou houden dan staat de TV bijna op de grond :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIOBtYvsD82wH_6nj__PtTBfHVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSYYfISqLXGoI6CpobRGpdDi.jpg?f=fotoalbum_large

ergonomisch is het hoofd voor uw kijkhoek 19 graden omlaag te hebben en daarmee is de vloer gerelateerd aan de afstand vaak de beste opstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:32
Ooit ergens gelezen dat ogen in de ruststand 30° graden naar beneden kijken. Onze 65" hangt met de onderkant dus op zo'n 45 cm boven de vloer. En dat komt dan erg overeen met 1/3 van de bovenkant op ooghoogte. TVs waarbij je naar boven moet kijken kan naar mijn mening niet prettig kijken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...] om vanuit een set (!) originele Eames Loungers te luisteren (naar retro-coole B&O speakers). En ook nog een Rietveld om naar te kijken ! _/-\o_ Wow !

Genot en een goede vibe, whatever welke plaat je spint :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

Snaaf schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:36:
[...]

[...] ...En ook nog een Rietveld om naar te kijken ! _/-\o_ Wow ! ...
Het zijn maar 15 latten en 2 planken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
MM99 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:22:
[...]
Het zijn maar 15 latten en 2 planken :+
de Charles Eames met Ottoman zit beter
maar inmiddels zitten we op Josef Hoffman, Kubus Sessel.

p.s. de kabel naar de TV lag een week erna onder de parketvloer :9

de RL45 van B&O zijn na 40 jaar moe geworden en er staan nu Teufel Ultima MK40k2
repareren was met kunststof behuizing en bitumen binnenafwerking niet haalbaar ;w

[ Voor 0% gewijzigd door AntoniusDD op 28-12-2020 13:04 . Reden: naam ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ondertussen alles binnen, dus nu eindelijk ook de Marantz SR6015...
Als je van een Yamaha V677 (Voorversterker/Receiver) i.c.m. een Harman Kardon Signature 2.1 (Naversterker) komt, verwacht je niet héél veel vooruit te gaan.....
Ik heb het nog nooit zo fout gehad.... Alle hick-ups met streamen zijn weg (dankzij Airplay-2), waar de Yamaha ook gewoon een microfoon had om geluid te analyseren zodat de speakers gedurende andere modi een harmonieus geluid geven, en dat al flink verbeterd was na mijn aanschaf van mijn MA Silver C100 rears en mijn C150 center, is het na aankomst van de Marantz SR6015 met Audyssey Calibratie microfoon nog wel 2 stapjes omhooggegaan.....
Mijn zus plaagde me een beetje dat ik waarschijnlijk het verschil niet kon horen, ze had niet verder van de waarheid kunnen zitten :D

Jammer van dat Corona, want ik had vanavond wel een feestje willen geven....

#CategoryProduct
1AfstandsbedieningenLogitech Harmony Elite
1TelevisiesLG OLED55B6V Zwart
1Versterkers en receiversMarantz SR6015 Zwart
2SpeakersMonitor Audio RS 8 (Zwart)
1SpeakersMonitor Audio Silver 100 (Zwart)
1SpeakersMonitor Audio Silver C150 (Zwart hoogglans)
1Overige AV-accessoiresNorStone Stylum 1 Eiken
Bekijk collectie
Importeer producten

Lijst is niet helemaal correct, ik heb als fronts de Monitor Audio RX8's (het grotere broertje), en alle speakers zijn in "Black Oak", maar die stonden niet in de Pricewatch als dusdanig..... Ook de aanhangselen maar weggelaten, want ik ben gewoon een beetje verliefd op deze setup as-is.... ik dacht altijd al goed geluid te hebben, en nu, zelfs op lager volume heb ik er veel meer plezier in, alles is crystal-clear :Y
Op hoog volume doet het het trouwens ook uitstekend ;)

En pics volgen nog, is nu nog beetje draden bende (alhoewel ook al minder dan eerst), en chaos, en had laatst al pics getoond, zodra alles netjes is, pics....

edit:
Oja, alvast allemaal een goed nieuwjaar gewenst natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door zion op 31-12-2020 16:11 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntoniusDD
Succes bij het aansluiten en bekabelen.
zien graag de foto's t.z.t.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:
Zo na een tijdje meekijken naar verschillende setups besloten na een verhuizing ook maar eens mijn setup te posten. Zo heb ik nu eindelijk een volwaardige woonkamer waar ik een echte home theater plek van kon maken. Dus bij deze:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Te zien:
  • LG B9
  • Frontspeakers en center van een 5.1 set
  • Denon X1600
  • PS4 Pro, PS VR, PS Vita
Niet te zien:
  • Nvidia Shield
  • Hue syncbox
  • 2x Lightstrips, 2x Playbars, 2x Hue white & color
Moeilijk om vast te leggen hoe gaaf de lichten zijn, maar in de avond tijdens het gamen of een film ziet dat er dan ongeveer zo uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder heb ik dit via een lange HDMI kabel aangesloten op mijn PC, zodat ik daadwerkelijk kan genieten van het 120hz scherm. Als uitbreiding zit ik nog te twijfelen over speakers die via het plafond weerkaatsen om zo Dolby Atmos geluid nog wat beter tot zijn recht te laten komen. Maar voorlopig ben ik erg tevreden :)
Heb na een tijdje mijn setup weer iets veranderd. Zo staat de PC in de woonkamer en heb ik de Hue sync wat eenvoudiger gemaakt doormiddel van een Hue Gradient strip. En ik moet zeggen, dat blijft toch elke keer weer tof. Vooral met animatie/tekenfilms zoals bijvoorbeeld The Lion King. Zie hieronder een filmpje (met aangepast geluid):

In het echt is het nog net wat indrukwekkender, een smartphone camera kan dit niet perfect vastleggen. Maar ik vind het echt één van de grote verbeteringen qua immersie van de afgelopen jaren.

Verder wil ik nog gaan uitbreiden met hoogtespeakers. Zat eerst nog te twijfelen over reflecterende, maar ga denk ik toch maar voor ophangen dat iets meer moeite kost. Blijft toch wel een leuke hobby, zeker als ik anderen hun setups zie (of dedicated kamers :o)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Ziet er zeker geinig uit @Snippertje! Echter op de video lijkt het wel alsof de strip te fel staat tov de tv en ook iets meer verzadiging. Zou dat nog een beetje temperen voor een nog uniformer beeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farrell
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:05
Ziet er inderdaad geinig uit @Snippertje Het lijkt ook of dat er een kleine vertraging tussen het licht van de strip en het beeld in zit. Voor mij is dit veels te onrustig om naar te kijken; veels te veel wisselingen van licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Thnx!

De vertraging komt door het opnemen (auto focus) met de telefoon. Iig niet merkbaar met kijken. Wel het idee dat de syncbox dat strakker doet dan de app.

Hij stond wel iets te fel denk ik ook, maar is ook persoonlijke voorkeur. Je hebt ook nog een subtiele stand, dit is moderate, waarbij de verschuivingen van kleur subtieler gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die syncbox gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Bij de mediamarkt alweer een hele tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik zit er ook aan te denken om een led strip achter de TV te plaatsen. Overigens wel gewoon een normale. Maar ik heb het idee wanneer ik zo voorbeelden zie dat het rustiger kijkt met indirect licht (dat dus ook geen/amper reflecties op het scherm geeft).

Ik ga daar aankomende week eens mee klooien denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Thalaron schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:50:
Ik zit er ook aan te denken om een led strip achter de TV te plaatsen. Overigens wel gewoon een normale. Maar ik heb het idee wanneer ik zo voorbeelden zie dat het rustiger kijkt met indirect licht (dat dus ook geen/amper reflecties op het scherm geeft).

Ik ga daar aankomende week eens mee klooien denk ik :)
Als je wilt kan ik nog wel een opname maken met het licht wat subtieler. Dit reflecteert in ieder geval niet op het scherm en is naar wens in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@Snippertje bedankt maar dat hoeft niet. Ik heb de strip toch nog liggen. Het oorspronkelijke doel voor de strip is komen te vervallen en ik moet er toch wat mee ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
MLCinema schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:30:
Volg dit topic en zijn voorgangers al een aantal jaar. Nu ik bijna klaar ben met de ruimte vind het tijd worden om mijn setup ook met jullie te delen.

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat je ziet:

Speakers:
Klipsch RF82MK2 fronts
Klipsch RC62 center
Klipsch RS62 side surround
Klipsch RB61 rear surround
Klipsch RB51 front height
Klipsch RB51 rear height
Klipsch R115SW x2 subwoofers

Versterking: Denon AVC-X8500H
Console: PlayStation 5
UHD speler: Sony UBP-X800mk1
Projector: JVC N5
Scherm: Adeo Plano 21:9 120” (280cm breed).

De maten van de ruimte zijn 3.30 breed, 5.95 lang en 2.40 hoog. Er is een voorzetwand geplaatst voor de muur met de buren die ontkoppeld is. Hoewel dat suboptimaal is horen zij vrijwel nooit iets. Alleen als ik het te bont maak hoor ik achteraf wel eens: je keek zeker film. Super buren! Daarnaast loopt er veel bekabeling in de wand, ideaal!

Setup wordt hoofdzakelijk gebruikt voor film en games, voor muziek luister ik liever naar vinyl in de woonkamer. Het is in feite een 7.2.4 setup met front en rear heights. Moet zeggen dat de height speakers veel toevoegen. Regen en dergelijke effecten lijken echt van boven te komen.

Sinds kort de side surrounds erbij. Hiermee is de grondlaag mooi homogeen en worden surround effecten echt om je heen geplaatst.

Plannen:
Akoestiek aanpakken nog iets verder. Mogelijk nog extra heights toevoegen boven de side surrounds.
Wauw dan is men slaapkamer niks tegen over dat 👌🤩

Mijn setup foto's 120inch (word aangevuld als er veranderingen zijn)
https://photos.app.goo.gl/yxjuMca3j5uPg6nT9

Setup bij collega short throw 100inch
https://photos.app.goo.gl/UkWgNPVS6iZKgbr29

moet nog bank komen bij mij en misschien ruimte grijs verfen en eventueel meer dempende materialen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLCinema
san1999der schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:
[...]

Wauw dan is men slaapkamer niks tegen over dat 👌🤩

Mijn setup foto's 120inch (word aangevuld als er veranderingen zijn)
https://photos.app.goo.gl/yxjuMca3j5uPg6nT9

Setup bij collega short throw 100inch

moet nog bank komen bij mij en misschien ruimte grijs verfen en eventueel meer dempende materialen
Thnx! Maar voor die setup hoef je je niet te schamen toch? Genieten van groot beeld is gewoon tof.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 09:17
Long lurker hier met een bijdrage ;)

Oude setup:
* IKEA kastjes
* Samsung plasma TV van 50 inch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYVx71MQByAI4AdmIHcFPF1tkzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0yuP0bd2XaPaLXT5jDgsFc9.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe setup:
* nieuwe TV-meubel
* Receiver in de kast
* Fengmi 4K Pro UST projector
* Hue ledstrip
* Boel opgeruimd :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTsK_NXhhC72gFIvJTZD9K-j7l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlnubu3SnyMrLtLuRE5U1hly.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

@Helox-in-a-box Ben dan ook wel benieuwd naar een fotootje waarbij de beamer beeld geeft... :3

(Bij voorkeur in dezelfde belichte omstandigheden als op je 2e foto)

[ Voor 27% gewijzigd door DominoNL op 08-01-2021 13:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
DominoNL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:30:
@Helox-in-a-box Ben dan ook wel benieuwd naar een fotootje waarbij de beamer beeld geeft... :3

(Bij voorkeur in dezelfde belichte omstandigheden als op je 2e foto)
Beeld overdag met de zon erop valt tegen, op de foto ziet het er fletser uit dan in werkelijkheid, maar met de gordijnen omlaag is het al wel een stuk beter maar we hebben nog een lichtstraat waar nog een oplossing voor moet komen om de boel donkerder te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDTLb5FpE3MED05aQeFNI4OSsaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDQNy5pHhQz2qZx74PQlOq1v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I4Jo5NmA0LGj9Xl-Xr8zZyb9cq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jmq9LWLx5yKmtXPLNhGOqi0H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k62OJPxdGoquP_bocTTcEw4LcTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLlQQwPgihg0fBxyS3UMKP2X.jpg?f=fotoalbum_large

's Avonds is het natuurlijk gewoon genieten, zet de boel aan met een Harmony, deze staat in MQTT en met een flow zet ik alle lampen uit in de woonkamer en dim alle kleur-lampen naar 5%. Het beeld is ongeveer 100 inch groot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PHAF1skeCf_K5Fp6OuyjwmmrZxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vc23Rx0vdvvABERkyHnK7zi7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Helox-in-a-box op 08-01-2021 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Helox-in-a-box Mooie opstelling. 👍🏼 Mocht je het beeld willen verbeteren. Dan kan ik je aanraden naar ALR schermen te kijken. Al dan niet oprolbaar. Dit zal vooral overdag een beter beeld geven. Maar in het donker ook aangezien je dan veel minder last hebt van strooilicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:41:
@Helox-in-a-box Mooie opstelling. 👍🏼 Mocht je het beeld willen verbeteren. Dan kan ik je aanraden naar ALR schermen te kijken. Al dan niet oprolbaar. Dit zal vooral overdag een beter beeld geven. Maar in het donker ook aangezien je dan veel minder last hebt van strooilicht.
Ja maar we willen juist geen groot TV-achtig ding in de kamer hebben staan, een idee is om de hele wand grijs te maken met projector verf.

Verder wil ik de speakers nog vervangen met KEF T-series zodat de center speaker niet meer in de kast eronder moet staan. Mooiste zou zijn eigenlijk om de speaker van de projector zelf te gebruiken als center speaker maar heb daar nog niks voor kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
MLCinema schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Thnx! Maar voor die setup hoef je je niet te schamen toch? Genieten van groot beeld is gewoon tof.
Zekers wel misschien een grijze tint scherm in de toekomst omdat men laser projector daar beter mee werkt en muren wat donkere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:38:
[...]

Beeld overdag met de zon erop valt tegen, op de foto ziet het er fletser uit dan in werkelijkheid, maar met de gordijnen omlaag is het al wel een stuk beter maar we hebben nog een lichtstraat waar nog een oplossing voor moet komen om de boel donkerder te maken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

's Avonds is het natuurlijk gewoon genieten, zet de boel aan met een Harmony, deze staat in MQTT en met een flow zet ik alle lampen uit in de woonkamer en dim alle kleur-lampen naar 5%. Het beeld is ongeveer 100 inch groot.
[Afbeelding]
Dit type scherm is perfect voor de fengmi en vanuit Europa te leveren binnen een week meestal

Linkje https://www.banggood.com/custlink/GKKhiyJwyp

Zie foto's van beeld hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLCinema
san1999der schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:05:
[...]

Zekers wel misschien een grijze tint scherm in de toekomst omdat men laser projector daar beter mee werkt en muren wat donkere
Het juiste type ALR scherm voor short throw projectie kan inderdaad een hoop doen. Zeker in een huiskamer setting. Zou daar mee beginnen voordat je de muren donkerder maakt.

Uiteraard kijken donkerdere muren fijner maar als ik zelf 16:9 content kijk binnen het 21:9 frame heb ik links en rechts wit doek wat nauwelijks opvalt. En oké, de rest is donker dat helt maar toch valt het nauwelijks op/stoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Laatst online: 13-09 09:14
Ik heb een Vividstorm S Pro (84"), het kost wat maar dan heb je ook wat! Levertijd was een week of 2-3. Voordeel van een oprolbaar scherm is uiteraard dat 'ie niet in het zicht is als je hem niet gebruikt en je het bv. ook voor een raam kan plaatsen (zoals ik heb).

Work hard & be brave.

Pagina: 1 ... 80 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic