Acties:
  • +61 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:31
De afgelopen periode zijn er hier een paar upgrades geweest. Gezien het een show-topic is, laat ik even mijn 7.1.4 setup zien. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=310587;image

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=309411;image

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=310630;image

Afbeeldingslocatie: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=83868.0;attach=310707;image

De gebruikte speakers:
- KEF Reference 203 (front)
- KEF Reference 204c (center)
- KEF Reference 201 (surround)
- KEF Qcompact (surround back) (moet nog eens vervangen worden voor de Reference)
- KEF KHT2001.3 (Atmos)
- Velodyne DD15 subwoofer

De gebruikte apparatuur:
- JVC RS49 (X500) projector
- 125" Elite Screens 2.35:1 projectiescherm met CineWhite doek
- Arcam AV860 processor
- Arcam P1000 (7-kanaals eindversterker)
- Linn C5100 (5-kanaals eindversterker)
- Oppo BDP-103D bluray speler
- Sonos ZP80 streamer
- Apple TV 4K streamer

De apparatuur staat in een Finite Elemente Pagode meubel en de center ligt op een Spectral Closed meubel.

[ Voor 9% gewijzigd door A. Qonsaides op 22-09-2020 19:19 . Reden: Een foto van de zithoek/werkplekken toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
*KNIP* ik snap de post/reactie maar dit is niet de manier.

[ Voor 72% gewijzigd door FeaR op 21-09-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24
A. Qonsaides schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:42:
De afgelopen periode zijn er hier een paar upgrades geweest. Gezien het een show-topic is, laat ik even mijn 7.1.4 setup zien. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gebruikte speakers:
- KEF Qcompact (surround back) (moet nog eens vervangen worden voor de Reference)
- KEF KHT2001.3 (Atmos)

De gebruikte apparatuur:
- Arcam AV860 processor
- Sonos ZP80 streamer
- Apple TV 4K streamer

De apparatuur staat in een Finite Elemente Pagode meubel en de center ligt op een Spectral Closed meubel.
Ik zie ook nog een Auralex Subdude denk ik? B)
Gaaf spul, zou willen dat ik de ruimte zo had. Moet volgens mij ook voor muziek verdraaid goed klinken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:25
Ik zie wel een groot leeg vlak waar een 2e sub kan :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Commentaar op moderatie gaat via DM en wordt niet in het topic besproken.

[ Voor 120% gewijzigd door FeaR op 22-09-2020 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
The Eagle schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:38:
[...]

Ik zie ook nog een Auralex Subdude denk ik? B)
Gaaf spul, zou willen dat ik de ruimte zo had. Moet volgens mij ook voor muziek verdraaid goed klinken?
Bijna goed, het is de Auralex Great Gramma, maar deze doet hetzelfde als de Subdude. :)
In deze ruimte luisteren we inderdaad ook heel veel muziek.

In de woonkamer staat nog een klein setje, meer voor de achtergrondmuziek/radio:
- LG OLED55B6V
- Sonos ZP100
- 2x KEF Q5
- PS4
LuisjeNL schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:57:
Ik zie wel een groot leeg vlak waar een 2e sub kan :+
Qua ruimte/symmetrie kan het heel goed. De Velodyne vindt ik voor nu prima met 15" woofer, 15-120 Hz en 1250 watt max (RMS) output power. B)
Genoeg laag en genoeg druk. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door A. Qonsaides op 22-09-2020 19:06 . Reden: Correctie specs ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gebruikte speakers:
- KEF KHT2001.3 (Atmos)

De gebruikte apparatuur:
- Arcam AV860 processor
- Sonos ZP80 streamer
- Apple TV 4K streamer

Wow indrukwekkend hoor, blijft nog een droom voor mij. Staat voor een flink wat spaargeld bij elkaar _/-\o_

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
@A. Qonsaides weet niet of het je muzieksmaak is, maar test je installatie hier eens mee: YouTube: Man With No Name - Big Troubles In Outer Space (Oforia Remix)
Bij mij trilden op een gegeven moment mijn broekspijpen mee :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
The Eagle schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:10:
@A. Qonsaides weet niet of het je muzieksmaak is, maar test je installatie hier eens mee: YouTube: Man With No Name - Big Troubles In Outer Space (Oforia Remix)
Bij mij trilden op een gegeven moment mijn broekspijpen mee :P
Met die muziek zal het vast aardig gaan trillen, maar helaas valt dit muziekgenre buiten mijn interesse. ;)

De oorspronkelijke post heb ik nog even aangevuld met de zithoek en daarnaast gebruiken we de kamer ook als thuiswerkplek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
A. Qonsaides schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:41:
[...]

Met die muziek zal het vast aardig gaan trillen, maar helaas valt dit muziekgenre buiten mijn interesse. ;)

De oorspronkelijke post heb ik nog even aangevuld met de zithoek en daarnaast gebruiken we de kamer ook als thuiswerkplek. :)
Ziet er leuk/netjes uit!

Maar hoe kom je bij werkplekken, lijkt net op de foto dat je over de bank moet klimmen :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
@A. Qonsaides mooie setups hoor! Ooit moet mijn zolder er ook aan geloven ;)

Maareh, 3000rms voor de dd15? Dat is het dynamisch vermogen, 1250 rms it is. Dat is nog steeds indrukwekkend :p

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Renegade666 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:22:
[...]

Ziet er leuk/netjes uit!

Maar hoe kom je bij werkplekken, lijkt net op de foto dat je over de bank moet klimmen :+
Ik heb nog maar even een foto toegevoegd. We kunnen langs de bank lopen, het is net voldoende ruimte om er tussendoor te komen. :)

Overigens kan je zien dat er nog enkele plafondplaten gelegd moeten worden. Dat willen we aankomend weekend gaan doen. :D
renzo4000 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 18:58:
@A. Qonsaides mooie setups hoor! Ooit moet mijn zolder er ook aan geloven ;)

Maareh, 3000rms voor de dd15? Dat is het dynamisch vermogen, 1250 rms it is. Dat is nog steeds indrukwekkend :p
De 3000 Watt is inderdaad dynamisch, 1250 Watt is RMS. :)

[ Voor 41% gewijzigd door A. Qonsaides op 22-09-2020 19:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:19

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De gebruikte speakers:
- KEF KHT2001.3 (Atmos)

De gebruikte apparatuur:
- Arcam AV860 processor
- Sonos ZP80 streamer
- Apple TV 4K streamer

Welke bank is dat ? Die is echt cool met dat hoekje erin :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0d1nZvFW5JYissWEhr8_ZP-zy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8P6GtTNfc6iahCYpp91Z1g7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LhChn6Hpa87AA2qcwNvm83ZI8a0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Exbi5R52Oc390m3nn6JK6QB5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD3WoeM9H2Uhrdgy2vxltqXDTPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avTUgj607CyhDEPWDRVdbN3r.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn setup. Niet zo indrukwekkend als de anderen die ik voorbij zie komen. Een bioscoopje op de zolder komt er misschien ooit nog wel. Nu andere prioriteiten.

Wat zien we op de foto’s (of verstopt ergens op de foto):
- LG OLED C9
- Denon X2500H
- Nintendo Switch (met GameCube Dock)
- Xbox One X Scorpio edition, met Samsung 2TB T7
- PS4 Pro StarWars edition
- Sonos ZP90
- Ziggo Next
- Netgear gs116Ev2 om alles in de woonkamer te voorzien van bekabeld internet.
- Homey
- Netatmo Welcome
- Google Nest

- Jamo S81 Center
- Jamo S807 witte zuilen
- Jamo S8 Atmos (op de zuilen)
- JBL 250P/230 sub
- Harman/kardon SAT-TS11 backspeakers

Art:
- “Bij de tijd” - Dogger
- “Structured Chaos” (triangle, square, circle) - Marco van Trigt
- “Agrigento Bassa” - Joost Veerkamp

Daarnaast nog het een en ander aan Hue spul, maar daar maak ik vanavond wel een fotootje van :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjYjmrv4r6S_sFi1YbQLmiLq6Yk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aLjVFxhBGu3VyoK4Y2qthiH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbhVotbIRk2V-ZOeGHqlXivE2g8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UrMVhD2THNIGcfQO469VoHGA.jpg?f=fotoalbum_tile

- hue ledstrip (V2 met extender) langs de muur
- hue ledstrip (v1) achter het tv meubel. Twijfel om deze te vervangen door een synxbox met de nieuwe ledstrip voor ambilight
- hue play (3x) achter de bank

[ Voor 23% gewijzigd door SunnieNL op 27-09-2020 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A. Qonsaides
r_buren schreef op zondag 27 september 2020 @ 08:38:
[...]

Welke bank is dat ? Die is echt cool met dat hoekje erin :)
De bank komt uit de Stressless serie voor Home Theater: http://www.stressless.me/home-theater
De driehoekige plank kan gedraaid worden en daaronder liggen nog meer afstandsbedieningen. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Even een kleine update, want er is weer het een en ander veranderd! De ELAC subwoofer is vervangen door een BK XLS200 MK2. Tevens staan de speakers nu op bamboehouten platen (Ikea slagers snijblokken!), die vervolgens weer op van die wasmachine ontdreuners staan. Een soort DIY Auralex Subdude dus. Ontkoppelt hartstikke goed! Geen vibraties meer in het meubulair en de bass is nu echt één met de frontstage.

Die BK sub is gesloten, waar de ELAC gepoort was. Voordeel hiervan is dat hij vele malen "sneller" is dan ik gewend was. Zelfs hypersnelle double bass in extreme metal klinkt nu strak, in plaats van wollig zoals met die ELAC. Zielig voor de buren maar leuk voor Negakinu! \m/

Volgende project wordt het leggen van de plinten en het verstoppen van de kabels. Daarna het ophangen van de skyline diffusers aan het plafond, de akoestische panelen aan de wanden en de bass traps in de hoeken. Dan weer kalibreren met Audyssey en kijken hoe ver ik kom. Ben ook aan het kijken naar een waterfall meting met UMIK microfoon en REW software. Wordt vervolgd!

Dus nu:

TV: LG OLED65C9
Fronts: Q Acoustics 3050
Center: Q Acoustics 3090Ci
Rears: Audio Pro SA-2
Subwoofer: BK XLS200 MK2
AV: Denon X2600H
Overig: Playstation 4 Pro, Xiaomi Mi Box 4K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0J4DdhKOUGRRhMvhRlsFlnW7iU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPCE7qBmMuGrL1R7o5PDjGeE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tQ1f89svHDgVZyL0gyveaM7kQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QweInF1C14NmecSZEQFJ3RUZ.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal rechts in de eerste foto zie je vaag een setje witte Audioengine A2 speakers die ik gisteren via Marktplaats heb opgehaald. Geen idee wat ik met ze moet maar ze waren zo goedkoop dat ik ze niet kon laten liggen. :p Klinken erg goed voor zo'n kleine, actieve monitoren. Misschien maak ik er een laptop rig mee ofzo, geen idee. :D

Geen V&A op het forum.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 29-09-2020 19:11 ]

too old, too cold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik heb even jullie advies nodig.

We hebben een open leefruimte, waar de zitruimte wat hoger ligt dan de rest.

Nu heb ik 2 opties, ofwel de frontspeakers mooi centraal op het tv meubel plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CsyZV2b/IMG-20200911-170922.jpg

Nadeel van deze optie:
- Fronts staan vlak naast TV (65 inch), effect van links en rechts zal minimaal zijn?

Ofwel de luidsprekers vooraan even ver van mekaar zetten als de achterste luidsprekers (die ik nog moet plaatsen, gordijnen komen er nog):
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vZKK2Kw/IMG-20200929-124552.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3pbXqGF/IMG-20200929-124645.jpg

Nadeel van 2de optie is:
- TV staat niet meer centraal op meubel + center staat niet mooi onder TV (ik kan de tv ook laten staan in optie 1 natuurlijk)
- Linker front staat verder van TV dan rechter front (gaat dit geen raar idee geven?)

De fronts (Wharfedale 310) mogen liefst zo dicht mogelijk tegen een muur achteraan geplaatst worden, omdat hun bas dan beter uitkomt.

De fronts staan sowieso iets lager dan de achterste luidsprekers (ik moet ze achter me zetten, geen ruimte om ze naast de zetel te plaatsen). Dit hoeft op zich geen issue te zijn, desnoods kan ik met behulp van rubber dopjes de fronts nog wat 'richten'.

Alles kan via Auddysey geregeld worden qua afstanden enzo.

Dus graag jullie mening, optie 1, 2 of iets anders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
praet0rian schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:56:

Dus graag jullie mening, optie 1, 2 of iets anders?
1. De afstand tussen de speakers is niet heel groot, maar ook niet zo klein dat ik het stereobeeld erdoor zie instorten. Dit kan dus prima. Het grootste nadeel dat ik zie is dat je center veel te laag staat. Probeer deze op dezelfde hoogte als je speakers te krijgen. De tweeters in de monitoren moeten op oorhoogte van de luisterpositie, en de center moet dan dus in lijn zijn met de hoogte van de fronts. Oplossing hiervoor is de center op het meubel zetten en de TV verhogen. Dit kan met een voet voor de TV (kun je gewoon kopen) zodat de TV hoger komt, of de TV hoger aan de muur bevestigen met een beugel. Een ander nadeel van positie 1 is dat die rechter speaker enorm in de hoek gedrukt is. Dit zorgt voor hele harde reflectie vanaf de rechterwand, vergeleken met de relatief vrije positie van de linker speaker. De enige oplossing hier voor is de hele boel een andere plek geven in je woonkamer, waar je wel een symmetrische opstelling kunt realiseren.

2. Deze is super kaka :P want die fronts staan op verschillende afstanden van je TV. Zelfs Audyssey gaat je hier niet redden.

Ik zelf zou in jouw situatie de fronts op stands zetten, voor het meubel. De TV naar links verschuiven en hoger plaatsen, de center dan recht onder de TV. Je subwoofer moet de bass doen, dus extra bass van je fronts omdat je ze dicht tegen de muur zet vind ik een beetje gek. Zet je speakers op SMALL in je AVR en regel je cuttoff van de sub beter. Als je ondanks je subwoofer bass mist zit de akoestiek van je ruimte je tegen te werken. Doe de subwoofer crawl om een betere positie voor de sub te vinden, zodat je op je luisterpositie goede bass hoort.

Extreem gare schets, maar je snapt wat ik bedoel. Hopelijk. :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nw84-_5lcduyJzzpIhXL2Tc6UL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cN8Mb3DT2xlMfQpxSOimaD4r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 29-09-2020 13:17 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:55
@praet0rian Heb je een layout van je woonkamer die je wil delen? Wellicht is er nog wat anders mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54
Negakinu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:07:
[...]

1. De afstand tussen de speakers is niet heel groot, maar ook niet zo klein dat ik het stereobeeld erdoor zie instorten. Dit kan dus prima. Het grootste nadeel dat ik zie is dat je center veel te laag staat. Probeer deze op dezelfde hoogte als je speakers te krijgen. De tweeters in de monitoren moeten op oorhoogte van de luisterpositie, en de center moet dan dus in lijn zijn met de hoogte van de fronts. Oplossing hiervoor is de center op het meubel zetten en de TV verhogen. Dit kan met een voet voor de TV (kun je gewoon kopen) zodat de TV hoger komt, of de TV hoger aan de muur bevestigen met een beugel.
Het lijkt me nagenoeg onmogelijk om de tweeters van de fronts en vooral de center op één hoogte krijgen als je de ideale kijkhoogte van een tv wilt aanhouden. Vooral het (een stuk) hoger hangen van de tv geeft een "eerste rang" situatie die op den duur vermoeiend gaat worden.
Hier b.v. wat uitleg:
https://www.fransvaneeckh...tpanel_ergonomie_tips.htm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKCkjb5Wq5UmLWaBi2I0rWvRhm8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rCZiCApJwrfO2S0LNDytAMGe.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door sonsan op 29-09-2020 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
sonsan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:07:
[...]

Het lijkt me nagenoeg onmogelijk om de tweeters van de fronts en vooral de center op één hoogte krijgen als je de ideale kijkhoogte van een tv wilt aanhouden. Vooral het (een stuk) hoger hangen van de tv geeft een "eerste rang" situatie die op den duur vermoeiend gaat worden.
Hier b.v. wat uitleg:

[Afbeelding]
Ik zelf heb er geen enkel probleem mee. Okay, de 65" TV hangt IETS hoger dan volgens jouw plaatje zou "moeten", maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Het kijkt heerlijk en het geluid is enorm verbeterd nadat ik de TV aan de muur hing zodat de speakers op gelijke as konden spelen. Je moet het gewoon goed uitmeten. Zolang de speakers in een gelijkbenige driehoek met de luisterpositie samenspelen, en je er voor zorgt dat de benen lang genoeg zijn om niet te dicht op de TV te zitten, en dan vervolgens de TV vlak boven de center hangt, is het heerlijk film kijken. :)

Sorry dat de foto zo donker is; mijn ruimte is gitzwart. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86bxulILCkJYBM5TLCzypQhC_GI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aAgGmkzmbJmkBApQEinDcNO8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 29-09-2020 15:25 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Negakinu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:07:
[...]

1. De afstand tussen de speakers is niet heel groot, maar ook niet zo klein dat ik het stereobeeld erdoor zie instorten. Dit kan dus prima. Het grootste nadeel dat ik zie is dat je center veel te laag staat. Probeer deze op dezelfde hoogte als je speakers te krijgen. De tweeters in de monitoren moeten op oorhoogte van de luisterpositie, en de center moet dan dus in lijn zijn met de hoogte van de fronts. Oplossing hiervoor is de center op het meubel zetten en de TV verhogen. Dit kan met een voet voor de TV (kun je gewoon kopen) zodat de TV hoger komt, of de TV hoger aan de muur bevestigen met een beugel. Een ander nadeel van positie 1 is dat die rechter speaker enorm in de hoek gedrukt is. Dit zorgt voor hele harde reflectie vanaf de rechterwand, vergeleken met de relatief vrije positie van de linker speaker. De enige oplossing hier voor is de hele boel een andere plek geven in je woonkamer, waar je wel een symmetrische opstelling kunt realiseren.

2. Deze is super kaka :P want die fronts staan op verschillende afstanden van je TV. Zelfs Audyssey gaat je hier niet redden.

Ik zelf zou in jouw situatie de fronts op stands zetten, voor het meubel. De TV naar links verschuiven en hoger plaatsen, de center dan recht onder de TV. Je subwoofer moet de bass doen, dus extra bass van je fronts omdat je ze dicht tegen de muur zet vind ik een beetje gek. Zet je speakers op SMALL in je AVR en regel je cuttoff van de sub beter. Als je ondanks je subwoofer bass mist zit de akoestiek van je ruimte je tegen te werken. Doe de subwoofer crawl om een betere positie voor de sub te vinden, zodat je op je luisterpositie goede bass hoort.

Extreem gare schets, maar je snapt wat ik bedoel. Hopelijk. :p

[Afbeelding]
TV aan muur hangen kan voorlopig niet, zit een gat in de muur achter TV (waar vroeger een kleine oude TV in stond van de vorige eigenaars).

TV hoger plaatsen is ook niet ideaal, want dan hangt die gewoon te hoog. Nu zit ons gezichtsveld ongeveer in het midden van de TV, anders moeten we echt wel naar boven kijken.

De center zal dus voorlopig daar moeten staan. Staat nu wat naar boven gericht, dit lukt wel. Ook in de manual van de speakers staat dat dit perfect moet lukken.

De boel omdraaien is ook niet echt een optie, omdat het dan gewoon niet past.

Die box tegen de muur valt best wel mee. Het voordeel aan deze speakers is dat ze dicht tegen een achtermuur moeten staan om beste bas te hebben. Idealiter staan ze inderdaad 70cm van een zijmuur verwijderd.

Optie 1 lijkt me dus (voorlopig) de beste te zijn, totdat we alles wat verbouwen en beter kunnen centreren :-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sonsan
Negakinu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:16:
[...]

Ik zelf heb er geen enkel probleem mee. Okay, de 65" TV hangt IETS hoger dan volgens jouw plaatje zou "moeten", maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Het kijkt heerlijk en het geluid is enorm verbeterd nadat ik de TV aan de muur hing zodat de speakers op gelijke as konden spelen. Je moet het gewoon goed uitmeten. Zolang de speakers in een gelijkbenige driehoek met de luisterpositie samenspelen, en je er voor zorgt dat de benen lang genoeg zijn om niet te dicht op de TV te zitten, en dan vervolgens de TV vlak boven de center hangt, is het heerlijk film kijken. :)

Wat oude foto's van mijn setup waar je het kunt zien. Sorry dat ze zo donker zijn; mijn ruimte is gitzwart. :D
Ook bepalend is natuurlijk de locatie van de tweeters. Bij mij zitten de tweeters bovenop de speakers. Wil ik die aanhouden dan komt de tv nagenoeg tegen het plafond te hangen....
Op de foto staat de receiver onder de tv. Ik heb kort geleden daar de center gehad en de receiver in de kast maar daar was de luchtcirculatie niet optimaal en werd de receiver warmer. Na uitvoerige luistertesten hoorde ik geen verschil of de center nu direct onder de tv stond of op de huidige locatie. Lastig te zien maar de center staat iets omhoog gericht. Aan de voorzijde heb ik twee rubber voetjes geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKDQ5KmJPiB95_XtQ_ISh5Fo5EA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kh8FHZ4wDTaDoz8FIAVV0IFu.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door sonsan op 29-09-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
sonsan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:28:
[...]

Ook bepalend is natuurlijk de locatie van de tweeters. Bij mij zitten de tweeters bovenop de speakers. Wil ik die aanhouden dan komt de tv nagenoeg tegen het plafond te hangen....
Op de foto staat de receiver onder de tv. Ik heb kort geleden daar de center gehad en de receiver in de kast maar daar was de luchtcirculatie niet optimaal en werd de receiver warmer. Na uitvoerige luistertesten hoorde ik geen verschil of de center nu direct onder de tv stond of op de huidige locatie.
[Afbeelding]
Hahaha, als je de center dan op de "juiste" hoogte wilt hangen krijg je een redelijk stijve nek als je TV kijkt, inderdaad. In jouw geval zou ik de center toch hoger zetten, maar je geeft zelf aan dat je geen verschil in geluid hoorde. Goede center heb je dan! Die van mij is heel directioneel (Q Acoustics 3090Ci). Als die te laag staat hoor ik het meteen. Lekker zo laten dan!

too old, too cold

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdevries21
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 09:28
Na al een tijd dit topic te volgen hierbij mijn setup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-PaQcfvU557Pss4wksfXXBELAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFF5CKgmINVktQ6B9Zs6WHvi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOYQ5J_ec5kGhlcojHnG8miQTOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeZac5JLJ4jdhEcnLKVX2HZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utY4ApDnNNce65FmEs_cDeYGli4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56DxMmesC91tEaPTSm21DbkO.jpg?f=fotoalbum_large

TV: LG 49UH610V
Fronts: Dali Opticon 6
Center: Dali Opticon Vokal
AV: Marantz SR7011
TV box: KPN 4k
Console: Xbox one

Wat je niet ziet:
Chromecast
Unifi AC LR
Unifi Securty Gateway
Hue Brige
Ikea Trådfri hub

Door kinders en huisdieren moeten ze helaas achter de fronts blijven en hebben ze het zwaar met de alle haren van de poezen en hond.

Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praet0rian
benzai schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:18:
@praet0rian Heb je een layout van je woonkamer die je wil delen? Wellicht is er nog wat anders mogelijk?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5v2Q2SK/IMG-20200929-162554.jpg

Witte muur perfect, maar dan zitten we met achterkant zetel naar rest van woonruimte + waar je binnen komt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Negakinu
praet0rian schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:28:
[...]

[Afbeelding]

Witte muur perfect, maar dan zitten we met achterkant zetel naar rest van woonruimte + waar je binnen komt...
Nou en?! :D Die muur is veel geschikter! Het is toch corona tijd; gezellig interieurontwerp doe je maar in 2022. :p Ben je ook meteen af van de reflectie en lichtinval van het raam in de TV.

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 29-09-2020 16:34 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
jdevries21 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:57:

[Afbeelding]
Mooi geheel maar krijgt jouw 7011 het zo niet benauwd? Ik had de mijne ook in de kast gezet (zie een paar posts hierboven) maar ik bemerkte dat de receiver het aanzienlijk warmer kreeg dan in de "vrije lucht".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je niet ziet:
Chromecast
Unifi AC LR
Unifi Securty Gateway
Hue Brige
Ikea Trådfri hub

Door kinders en huisdieren moeten ze helaas achter de fronts blijven en hebben ze het zwaar met de alle haren van de poezen en hond.
smaken verschillen enzo.... maar ik dacht in eerste instantie dat de TV in de keuken stond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries21
sonsan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:34:
[...]

Mooi geheel maar krijgt jouw 7011 het zo niet benauwd? Ik had de mijne ook in de kast gezet (zie een paar posts hierboven) maar ik bemerkte dat de receiver het aanzienlijk warmer kreeg dan in de "vrije lucht".
Ik heb de backplate er niet in zitten dus de warmte kan er van voor en achter ( zit 6-8 cm ruimte tussen muur en meubel) uit.
107mb schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:36:
[...]

smaken verschillen enzo.... maar ik dacht in eerste instantie dat de TV in de keuken stond :D
Haha, Ja de kast is een compromie tussen wat ik wilde en vrouw lief O-)

[ Voor 24% gewijzigd door jdevries21 op 29-09-2020 16:46 ]

Rig: Fractal North | Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus PRO | Sapphire RX 7900 XT | G.Skill Ripjaws V 32GB | Audio: Dali Opticon 6 | Dali Opticon Vocal | Marantz SR7011 | Sony XM4 | Tel: Google Pixel 8 Pro | Samsung S21FE | Laptop: Lenovo X13 Gen 4

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:16
Bij deze mijn setup:

Philips 58”pus7402
Marants sr 5500 (wordt einde jaar vervangen voor wat “zwaarder” model).
Frontspeakers B&W 7NT
Centerspeaker B&W LCR600
Surroundspeakers B&W 685
Subwoofer Jamo E3
PS4 pro voor het afspelen van media.
Op zolder een server voor plex afspelen van media (incl denon receiver en B&W CM1). Alles bekabeld voor een snel thuisnetwerk.

Nog to do alle kabels wegwerken doormiddel van kabelgoten langs de plinten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYYpLQylCbS4wLFRUnviw8BQSKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcQjMiDGZofSgveELIZbxvvg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjgDLffrACr0WNenJLQ8pgkXO6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncnFczZHl1qqxfBck1U4qa7q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GPbjBAZpjgrN-x40DBLuFUV3B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwZLCYmcZUZ7dna70L089OEh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feGkoEnG4Su_nmJs2gHuIo_931s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ourMtXF7Uu4QKz9TKQ302KOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal die fronts eens wat naar voren, je hebt nu echt bizar veel room gain in het laag. En de luidsprekers op je bureau moet je even wat indraaien, de afstraling van die tweeters is nou ook weer niet zo breed ;).

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:25
@Cougar staat je subwoofer nou omgekeerd? :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cougar
Ja dat klopt inderdaad. Woon nog niet zo lang in mijn nieuwe huis. Veel moeten afstellen qua geluid en kan hem nu inderdaad beter weer omdraaien 😇.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benzai
praet0rian schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:28:
[...]

[Afbeelding]

Ik had het wel geweten! Alles een kwartslag draaien. Kan je achter je bank een mooi en lang tafeltje plaatsen wat je leuk aankleed. Dan kijk je niet zo tegen de achterzijde van je bank aan. Zo los je alles in een klap op én kan je je setup perfect inmeten. Zou het in ieder geval proberen, zo'n mega ingreep is dat volgens mij niet.

• praet0rian
benzai schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:26:
[...]

Ik had het wel geweten! Alles een kwartslag draaien. Kan je achter je bank een mooi en lang tafeltje plaatsen wat je leuk aankleed. Dan kijk je niet zo tegen de achterzijde van je bank aan. Zo los je alles in een klap op én kan je je setup perfect inmeten. Zou het in ieder geval proberen, zo'n mega ingreep is dat volgens mij niet.
Jullie hebben gelijk, nu de vrouw nog overtuigen...

Tafel tegen de bank? Dat is nieuw :-). Eerst zien waar ik de rear speakers kwijt kan in de andere opstelling :-)

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
Cougar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:04:
Bij deze mijn setup:

Philips 58”pus7402
Marants sr 5500 (wordt einde jaar vervangen voor wat “zwaarder” model).
Frontspeakers B&W 7NT
Centerspeaker B&W LCR600
Surroundspeakers B&W 685
Subwoofer Jamo E3
PS4 pro voor het afspelen van media.
Op zolder een server voor plex afspelen van media (incl denon receiver en B&W CM1). Alles bekabeld voor een snel thuisnetwerk.

Nog to do alle kabels wegwerken doormiddel van kabelgoten langs de plinten.
Hoe verhoud die relatief goedkope sub zich tov je speakers?
Ik heb zelf nog een oudere Magnat subwoofer die ik graag nog een keer zou vervangen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

praet0rian schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:13:
[...]

Tafel tegen de bank? Dat is nieuw :-). Eerst zien waar ik de rear speakers kwijt kan in de andere opstelling :-)
voor de WAF......pak dan even wat sfeerplaatjes........het gaat om een soort sidetable achter je bank, geen eetkamertafel van 180x60 :+

edit: officieel dus een console tafel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MP05psHRFs4Ffc8-wNuq4ZZxqhY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dxOn6UKl8NrYn5jLdCVqGori.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW2L9d1RPhaAmwNO-1-DW7Ci4DI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Tx8T9zHzU9UZm7FIUFsvGYPo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUxG4U6nSLY_7M18kTqbMgm4tEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZMUJMMz3BX1V8IOV0235IxFj.jpg?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Fraggert op 30-09-2020 08:52 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
praet0rian schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:13:
[...]

[..]
Dat moet niet zo lastig zijn toch? Ze de haard maar eens een avondje aan.. dan kun je de volgende dag meteen een nieuwe speaker en TV kopen volgens mij. :+ :9

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Nadat ik uit dit topic kwam .. kwam ik net terecht in het Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 topic en vond ik dit pareltje .. past prima in dit topic haha.

https://www.funda.nl/koop...1028655-vocweg-49/#foto-6
Slaapkamer: Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/134/591/487_2160.jpg
Woonkamer: Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/134/591/448_2160.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door DonJunior op 30-09-2020 08:11 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DonJunior schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:08:
Nadat ik uit dit topic kwam .. kwam ik net terecht in het Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2 topic en vond ik dit pareltje .. past prima in dit topic haha.

https://www.funda.nl/koop...1028655-vocweg-49/#foto-6
Slaapkamer: [Afbeelding]
Woonkamer: [Afbeelding]
holy fuck!!!

die speakers herken ik zo 1,2,3 niet, maar die versterker is een Pass Labs volgens mij :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Va0BMtlaRxEovY2GbjKbwpMimss=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drVpiHZylh7JvDjN8r2UWNbx.jpg?f=fotoalbum_medium

hehe :p

[ Voor 42% gewijzigd door DonJunior op 30-09-2020 09:07 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je niet ziet:
Chromecast
Unifi AC LR
Unifi Securty Gateway
Hue Brige
Ikea Trådfri hub

Zonde van die Dali's om ze zo in een hoek te duwen. Protip: zet ze eens een cm of 15 naar voren en tip-in. Geeft qua foortprint / sta-i n-de-weg ongeveer het zelfde effect, maar zal zoveel mee voor je geluidsbeleving doen :)
En verder: Stel je kastdeurtjes eens. Met name dat ding pal boven je TV hangt scheef terwijl je dat zo recht kunt trekken (hint: stelschroef op het scharnier ;) )

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:07
The Eagle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:10:
[...]

Zonde van die Dali's om ze zo in een hoek te duwen. Protip: zet ze eens een cm of 15 naar voren en tip-in. Geeft qua foortprint / sta-i n-de-weg ongeveer het zelfde effect, maar zal zoveel mee voor je geluidsbeleving doen :)
En verder: Stel je kastdeurtjes eens. Met name dat ding pal boven je TV hangt scheef terwijl je dat zo recht kunt trekken (hint: stelschroef op het scharnier ;) )
Hooo, de dali's hoeven geen tip-in :> . Die mag je gewoon kaarsrecht laten staan (speakers voor echte OCD mensen).

@jdevries21 , waarom heb je je speakers met 4 kabels aangesloten? Ik zie het vaker, maar maakt dit echt uit qua geluid?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

• jdevries21
The Eagle schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:10:
[...]

Ja de rechter dali heeft het soms wel zwaar om mooi uit die hoek te komen. ze staan igg de 20cm van de muur af wat volgens dali de minimum is. ik zal dr nog eens een beetje mee spelen of het goede veranderingen mee brengt.

Kast moet idd nog afgesteld worden net als de kabels wat netter weg gewertkt zo'n o ja dat moet ook nog klusje 8)7

dali's moeten juist geen tip in hier het verschil als je dat wel met dali's doet .

Tip-in
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS4IyoPdsUEan7PkvxEmBXHvEMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lmVd7GKZHWRosy3JlJlSqG3N.png?f=fotoalbum_large

recht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7eT4J9V58RFkkpY4l9ZBzHucvBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2utShGWcI5kJjor9MstUF2Av.png?f=fotoalbum_large
Krilo_89 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:20:
[...]

Hooo, de dali's hoeven geen tip-in :> . Die mag je gewoon kaarsrecht laten staan (speakers voor echte OCD mensen).

@jdevries21 , waarom heb je je speakers met 4 kabels aangesloten? Ik zie het vaker, maar maakt dit echt uit qua geluid?
Heb ze met 4 kabels aangeslooten omdat ze ook ge bi-ampt op de versterker zitten dit geeft een breder geluidsveld in zijn totaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praet0rian
Fraggert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:01:
[...]

voor de WAF......pak dan even wat sfeerplaatjes........het gaat om een soort sidetable achter je bank, geen eetkamertafel van 180x60 :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik test het van 't weekend even uit, maar lijkt me moeilijk te worden met de trap, zetel en surround speaker zal voor de trap komen te staan, lijkt me niet praktisch.

En ander is het wachten op verbouwingen om het optimaal te plaatsen, zou binnen dit en een jaar toch moeten gebeuren :) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

jdevries21 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:48:
[...]

Ja de rechter dali heeft het soms wel zwaar om mooi uit die hoek te komen. ze staan igg de 20cm van de muur af wat volgens dali de minimum is. ik zal dr nog eens een beetje mee spelen of het goede veranderingen mee brengt.

Kast moet idd nog afgesteld worden net als de kabels wat netter weg gewertkt zo'n o ja dat moet ook nog klusje 8)7

dali's moeten juist geen tip in hier het verschil als je dat wel met dali's doet .

Tip-in
[Afbeelding]

recht

[Afbeelding]

[...]

Heb ze met 4 kabels aangeslooten omdat ze ook ge bi-ampt op de versterker zitten dit geeft een breder geluidsveld in zijn totaliteit.
Die plaatjes zijn absolute onzin, dit is hoe het tip-in plaatje eruit moet zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6henUA5w63m4k3OghFnHu-0OUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ErUTiaGvzTQMYvgi2hiQBXJP.png?f=user_large

Wat het beste is hangt af van de afstraling van je luidspreker en welke combinatie van direct geluid en reflecties de beste room curve geeft. Als je ergens een spinorama hebt van de luidsprekers kan je er alvast wat meer zinnigs over zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2020 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benzai
Fraggert schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:01:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies dit inderdaad @praet0rian :*)

• DonJunior
  • Nu online
Krilo_89 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:20:
[..]

Heb mijn speakers ook ge-bi-ampt (schrijf je dat zo?) Dan gebruikt je een 7.1 receiver (om maar een voorbeeld te noemen) op een 5.1 surround set. Waarbij de voorste speakers voor zowel hoog als laag een eigen kanaal krijgen.
Of je veel verschil hoort? Ik niet echt.. (kan wel gaan zeggen van wel maar dat is in mijn situatie niet waar)
Maar wellicht krijgt de receiver wat meer ademruimte. In plaats van dat één kanaal de gehele speaker moet aansturen, gebruik je nu twee kanalen op je receiver om één speaker aan te sturen.

*sowieso

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:35
.

[ Voor 104% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deleon78 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:21:
[...]

Bij mijn speakers staat gewoon netjes in de handleiding wat minimal en optimal zijn (mbt afstanden en indraaien). In mijn geval 10 a 15 graden indraaien.
Generieke plaatjes houden geen rekening met speaker.
Geen van beide met de ruimte en WAF ;)
Maar goed, ben het met je eens!

Overigens doet 1 meter van de muur en 10 graden indraaien het erg slecht mbt WAF.
Dat staat bij mij ook in de handleiding, maar het heeft bij mijn luidsprekers voornamelijk te maken of je op één plek een zeer goed stereobeeld wilt of dat je een bredere minder gedefineerde sweet spot wilt. Mijn luidsprekers hebben een zeer egale horizontale afstraling, dus die zijn wat gemakkelijker te plaatsen en klinken in vrijwel alle ruimtes gewoon goed.

En zoals je zegt zijn bepaalde luidsprekers juist ontworpen om iets in gedraaid te luisteren (omdat de on-axis bijv. teveel treble heeft).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2020 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
Dali's moet je niet tip-innen, dat geven ze zelf aan. Geluidsveld is superbreed en je krijgt juist een mooi stereobeeld wanneer je ze recht laat staan. Alsof het geluid eigenlijk uit het midden komt ipv links/rechts.

@jdevries21 , heb je ze dan op de Fronts en Heights gedaan en de heights anders ingesteld? Of heb je allemaal in de fronts zitten? Dat zou bi-wire zijn toch?
@DonJunior , als je alle kabels van een linkerfront in 2 ingangen (links en rechts) hebt zitten, dan is het bi-wire volgens mij. Dan zou je twee banaanstekkers op elkaar moeten klikken ofzo?

• DonJunior
  • Nu online
Krilo_89 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:10:
Dali's moet je niet tip-innen, dat geven ze zelf aan. Geluidsveld is superbreed en je krijgt juist een mooi stereobeeld wanneer je ze recht laat staan. Alsof het geluid eigenlijk uit het midden komt ipv links/rechts.

@jdevries21 , heb je ze dan op de Fronts en Heights gedaan en de heights anders ingesteld? Of heb je allemaal in de fronts zitten? Dat zou bi-wire zijn toch?
@DonJunior , als je alle kabels van een linkerfront in 2 ingangen (links en rechts) hebt zitten, dan is het bi-wire volgens mij. Dan zou je twee banaanstekkers op elkaar moeten klikken ofzo?
Hier een duidelijke uitleg over bi-wire vs bi-amp.
https://www.audioholics.c...ween-biamping-vs-biwiring

Ik heb de mijne ge-bi-amped.

*sowieso

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:35
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 16:11 ]

• DonJunior
  • Nu online
Deleon78 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:18:
[...]

De versterker kan los zijn opgebouwd voor de verschillende kanalen.
Volgens mij ontbreekt echter het belangrijkste voor bi-ampen: de actieve crossover.
Dat kun je instellen in de receiver. Ik kan aangeven dat ik een bi-amp setup wens op mijn Denon

*sowieso

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
Nou, dan kom ik er ook maar in met mijn verse vernieuwing van mijn home cinema woonkamer :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYmR6i0jE0UkiBBIZ_7OKEVUAsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiMehQIuALdyTk2pmXpYjw5f.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzeIsr30OzXoxPrhDHQ5LHDhxpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wg8d82S2f9CrxOJ14MRwNZsN.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:
LG OLED CX77 inch
Dali Oberon 7 fronts
Dali Oberon Vokal center
2x BK P12 300SB-PR subwoofer
Pioneer VSX932 receiver
Ikea Besta tv meubel waarvan de handgreepjes en pootjes zijn vervangen zodat het beter bij het interieur past
Playstation 4 Pro
Nvidia Shield
Nintendo Switch

Wat je niet ziet:
Jamo S420 surround als rears
MiniDSP om de subwoofers de beste respons te geven voor onze luisterposities
Netgear GS105 netwerk switch

Echt ontiegelijk blij mee en de kers op de taart zijn toch wel de twee subs. Heerlijke dat gecontroleerde laag!
Kabels ga ik nog wegwerken en de Dali's staan iets ingedraaid, foei :D

[ Voor 17% gewijzigd door vinom op 30-09-2020 14:45 ]

• jdevries21
Krilo_89 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:10:

Dit kan je zoals @DonJunior aangeeft instellen op je versterker dat je wil bi-ampen. De kabels zitten idd in de heights/zonne2 en hierdoor kan je dus een extra kanaal toevoegen aan je front speakers.

Hieronder nog een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROM1O2NUqlS-5H_mzJRM-cihL5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tLPalBr9cZc8YWFhEeU72i0G.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heel Amerikaans qua looks maar het komt me ergens wel bekend voor... Al kan het natuurlijk ook zelfbouw zijn. Wel mooi hoe de foto vertekend qua vorm van de linker versus de rechter speaker.
Deleon78 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:18:
[...]
Volgens mij ontbreekt echter het belangrijkste voor bi-ampen: de actieve crossover.
Dan spreek je over Actieve Bi-Amp en dat voegt inderdaad wat toe ten opzichte van een receiver die aan Passieve Bi-Amp doet.
DonJunior schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:20:
[...]
Dat kun je instellen in de receiver. Ik kan aangeven dat ik een bi-amp setup wens op mijn Denon
Als je dat instelt gooit de receiver alles wat de front kanalen krijgen ook over de surround back (of welke kanalen de receiver ook aangeeft te gebruiken). De receiver splitst niets qua frequenties voor de Fronts (op de eventuele crossover naar de subwoofer na).

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 30-09-2020 13:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Krilo_89
FeaR schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:27:
Als je dat instelt gooit de receiver alles wat de front kanalen krijgen ook over de surround back (of welke kanalen de receiver ook aangeeft te gebruiken). De receiver splitst niets qua frequenties voor de Fronts (op de eventuele crossover naar de subwoofer na).
Even simpel gezegd, dat maakt dus niets uit?

Verwijderd

jdevries21 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:40:
[...]

Dit kan je zoals @DonJunior aangeeft instellen op je versterker dat je wil bi-ampen. De kabels zitten idd in de heights/zonne2 en hierdoor kan je dus een extra kanaal toevoegen aan je front speakers.

Hieronder nog een voorbeeld:

[Afbeelding]
Heel veel zin heeft dit volgens mij niet, de voeding is vaak de beperkende factor in de output.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Volgens mij spreek je bij het gebruik van één versterker (ook al zijn het gescheiden kanalen) over bi-wire en bij echt twee losse versterkers (een voor hoog een voor laag) over bi-amp.

https://michielvanzaane.w...uy-wire-en-bi-ampbuy-amp/

Maar goed, deze discussie komt eens in de zoveel tijd weer voorbij in dit topic ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:45
Krilo_89 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:45:
[...]

Even simpel gezegd, dat maakt dus niets uit?
Weinig tot niets ja. Lage frequenties kosten veel meer power om aan te sturen. Als je mid/hoog niet zou hoeven versterken, scheelde dit een fractie van de totale last. Echter, zoals al is aangegeven, beide kanalen in een passieve bi-amp setup versterken het gehele signaal (dus niet alleen hoog of laag bereik).
Beide kanalen hebben dus nog steeds de 'last' van het versterken van lage tonen...ook het kanaal dat je aansluit aan de HF-polen van de speaker. Het passieve wisselfilter in de speaker voor (mid/)hoog gooit deze laagfrequente energie vervolgens weg in de vorm van warmte.

Mogelijk nadeel: meer warmteontwikkeling en energieverbruik.

Dus kom je power tekort: neem een krachtigere versterker of actief bi-ampen. Dit laatste is lastig om zelf goed te doen qua crossover design afgestemd op de speaker drivers en design. Tenzij je een echte expert bent en nogal wat tijd te besteden hebt, zul je het niet snel beter doen dan de (passieve) crossover designers van een goede speaker.

[ Voor 8% gewijzigd door Propheticus op 30-09-2020 15:22 ]

• DonJunior
  • Nu online
renzo4000 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:20:
Volgens mij spreek je bij het gebruik van één versterker (ook al zijn het gescheiden kanalen) over bi-wire en bij echt twee losse versterkers (een voor hoog een voor laag) over bi-amp.

Maar goed, deze discussie komt eens in de zoveel tijd weer voorbij in dit topic ;)
Dat is in het geval van een Stereo versterker natuurlijk wel het geval. Dan heb je voor hoog een aparte versterker nodig alsook voor laag.
Dat is wat de 7.1 receiver in mijn geval repliceert.

Ik lees net ook dit: https://www.avforums.com/...-sense-to-bi-amp.2240343/
Waardoor ik steeds meer achter mijn oren ga krabben waarom ik eigenlijk mijn speakers ge-bi-amped heb.
(voor nu simpelweg omdat ik geen idee heb waar ik de bruggen van de speakers heb gelaten :o )
Maar wellicht dat ik het dan met de tijd (als ze weer vind) mooi terug draai.. als het toch geen verschil geeft.
Al vraag ik me dan wel meteen af waarom de optie dan op de receiver zit? Wat zou daar het nu van zijn? (ineens allemaal vragen) :o

Ik heb het btw zo aangesloten: http://manuals.denon.com/AVRX4500H/NA/EN/DRDZSYjjvfnaio.php

[ Voor 3% gewijzigd door DonJunior op 30-09-2020 16:04 ]

*sowieso

• renzo4000
Maar wordt er niet (ondanks dat het verschillende kanalen zijn) niet gewoon gebruik gemaakt van "een versterker" in een receiver? Dan is het vooral een beetje voor de show ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:20:

Dat is niet helemaal waar. Je hebt meerdere opties:

Zelfde eindtrappen: bi-wire
Zelfs apparaat, maar andere eindtrappen: bi-amping met dezelfde voeding (dit doe je bij het voorbeeld wat er eerder gegeven is, elk kanaal in een surround versterker heeft zijn eigen eindtrap).
Losse versterkers met een eigen voeding: bi-amping.

• Cougar
Loei123 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:44:
[...]

Hoe verhoud die relatief goedkope sub zich tov je speakers?
Ik heb zelf nog een oudere Magnat subwoofer die ik graag nog een keer zou vervangen.
Deze sub verhoud zich prima. Heb deze sub 10 jaar geleden gekocht geloof ik, maar nog een prima strakke bas en goed instelbaar bij hoeveel HZ de sub de bas overneemt van de speakers (zulke dingen kan je goed instellen op deze marantz receiver). Al met al erg tevreden met de set die er nu staat. Enkel wil ik nog de receiver einde jaar upgraden naar een marantz sr 5015 zoals deze: https://www.coolblue.nl/p...tz-sr5015-zilvergoud.html. Eigenlijk puur en alleen voor het design en omdat deze te bedienen is vanaf je telefoon (spotify etc).

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58
Cougar schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:05:
[...]

Deze sub verhoud zich prima. Heb deze sub 10 jaar geleden gekocht geloof ik, maar nog een prima strakke bas en goed instelbaar bij hoeveel HZ de sub de bas overneemt van de speakers (zulke dingen kan je goed instellen op deze marantz receiver). Al met al erg tevreden met de set die er nu staat. Enkel wil ik nog de receiver einde jaar upgraden naar een marantz sr 5015 zoals deze: https://www.coolblue.nl/p...tz-sr5015-zilvergoud.html. Eigenlijk puur en alleen voor het design en omdat deze te bedienen is vanaf je telefoon (spotify etc).
Kun je zo inschatten tot hoe laag deze sub gaat? Heeft die veel pieken of dalen op bepaalde frequenties?
Op V&A staat er namelijk nog wel eentje geschikt te koop. :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Propheticus
Na enige tijd te hebben meegekeken en gereageerd, is het wel zo eerlijk als ik ook over de brug kom.

Dus (opklik is groter):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3ueE_e7PNZccvGxi7YIhU_0pUE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6REbFIrWVVTYWki1i8cSSOb.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68WI3jp4d7FD2RjNkprCFqphGvA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtbvOdfsUfaOTA0jAdi8tx8r.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTc25Cx7emsbC8EZPdIljZpYyvs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYCjYH2yGR9gaYo7hq9zsHuN.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0Zz2kd6svAhMCLcySivyiSLl5A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2lZ4RA12NdLq3CtHyk2UNrC.jpg?f=fotoalbum_medium

Te zien:
- LG OLED55C7V
- Denon AVR-X4500H
- 2x B&W 704 S2 front (rosenut)
- 1x B&W DB4S Subwoofer (rosenut)
- 2x B&W Solid Team surrounds

Het geluidsysteem is eind 2019/begin 2020 aangeschaft als serieuze upgrade t.o.v. een Onkyo HT-S6505 5.1 setje.

In eerste instantie gebruikte ik de centre speaker van dat setje nog, maar die heb ik nu verwijderd. Deze mengde voor geen meter met de nieuwe vloerstaanders en dialogen waren slecht te verstaan, zelfs met wat dBs erbij. Het is nu dus een 4.1 opstelling geworden.
Het over L+R laten mixen van het centre kanaal klink een stuk beter. Dialogen zijn nu goed te volgen en bijzonder precies in het midden geplaatst.
De TV staat gewoon op zijn voet en ben ik niet van plan aan de muur te hangen. Er is daarom eigenlijk geen plek voor een bijpassende centre speaker. Het melkpakje kon nog op de receiver met creatief uit kurk gesneden pootjes er tussen.

De Solid Teams had mijn vader nog op zolder achter de schotten liggen. Ze zijn zeker een upgrade ten opzichte van de plastic melkpakjes. Ik vond het grappig te leren dat Solid een dochtermerk van B&W was. Mooi bijpassend setje zo!
Ze zijn magnetisch afgeschermd zodat ze veilig naast een (beeldbuis) TV kunnen staan....Daaraan merk je wel uit welk tijdperk ze komen.

Een tweede sub zou wel lekker symmetrisch staan en is vast goed voor een egalere bass 'coverage'. Ik mis nu (nog) niks, de room correction DSP in de DB4S werkt best goed...als je even een iPhone kan lenen van de buren. En dan is er natuurlijk de beruchte WAF (eigenlijk heb ik natuurlijk gewoon weinig goede argumenten anders dan leuk speelgoed en symmetrie).

Zodra het donkerder wordt gaat het warmwitte LED lichtbalkje achter de TV aan. Nothing fancy; het is een balkje van de Lidl die oorspronkelijk was bedoeld om onder keukenkastjes te hangen :P
Ziet er goed uit en is rustig aan de ogen. Dit is tevens een reden waarom de TV niet aan de muur wordt gehangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

sonsan schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:07:
[...]

Hier b.v. wat uitleg:

[Afbeelding]
Het valt mij ook op dat veel mensen hun TV echt hoog aan de muur hangen. Bijna op sta-hoogte...ik snap niet hoe dat fijn kan kijken...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Maar wat jij @Tusk prettig vindt kijken hoeft voor een ander toch niet zo te zijn? Er is geen "wet" die bepaalt hoe hoog je een tv moet hangen. Dat er een gemene deler is maakt dat geen absolute juiste hoogte voor een tv.

Overigens gaat mijn voorkeur ook uit naar de gemene deler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drentjess
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08 22:16
Propheticus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 20:31:
Na enige tijd te hebben meegekeken en gereageerd, is het wel zo eerlijk als ik ook over de brug kom.

Dus (opklik is groter):

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Te zien:
- LG OLED55C7V
- Denon AVR-X4500H
- 2x B&W 704 S2 front (rosenut)
- 1x B&W DB4S Subwoofer (rosenut)
- 2x B&W Solid Team surrounds

Het geluidsysteem is eind 2019/begin 2020 aangeschaft als serieuze upgrade t.o.v. een Onkyo HT-S6505 5.1 setje.

In eerste instantie gebruikte ik de centre speaker van dat setje nog, maar die heb ik nu verwijderd. Deze mengde voor geen meter met de nieuwe vloerstaanders en dialogen waren slecht te verstaan, zelfs met wat dBs erbij. Het is nu dus een 4.1 opstelling geworden.
Het over L+R laten mixen van het centre kanaal klink een stuk beter. Dialogen zijn nu goed te volgen en bijzonder precies in het midden geplaatst.
De TV staat gewoon op zijn voet en ben ik niet van plan aan de muur te hangen. Er is daarom eigenlijk geen plek voor een bijpassende centre speaker. Het melkpakje kon nog op de receiver met creatief uit kurk gesneden pootjes er tussen.

De Solid Teams had mijn vader nog op zolder achter de schotten liggen. Ze zijn zeker een upgrade ten opzichte van de plastic melkpakjes. Ik vond het grappig te leren dat Solid een dochtermerk van B&W was. Mooi bijpassend setje zo!
Ze zijn magnetisch afgeschermd zodat ze veilig naast een (beeldbuis) TV kunnen staan....Daaraan merk je wel uit welk tijdperk ze komen.

Een tweede sub zou wel lekker symmetrisch staan en is vast goed voor een egalere bass 'coverage'. Ik mis nu (nog) niks, de room correction DSP in de DB4S werkt best goed...als je even een iPhone kan lenen van de buren. En dan is er natuurlijk de beruchte WAF (eigenlijk heb ik natuurlijk gewoon weinig goede argumenten anders dan leuk speelgoed en symmetrie).

Zodra het donkerder wordt gaat het warmwitte LED lichtbalkje achter de TV aan. Nothing fancy; het is een balkje van de Lidl die oorspronkelijk was bedoeld om onder keukenkastjes te hangen :P
Ziet er goed uit en is rustig aan de ogen. Dit is tevens een reden waarom de TV niet aan de muur wordt gehangen.
Ziet er goed uit! Vraagje, ik heb exact dezelfde salon tafel en tv meubel. Hoe had je dat voorheen met je center speaker? Had je deze op de receiver liggen of had je dit meubel toen nog niet? Ik zou graag een center speaker toevoegen aan mijn Dali Oberon 5's en later nog de surrounds, maar dit past helaas niet |:( Had het meubel eerder dan de speakers :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Drentjess op 01-10-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Staat al in mijn post, maar ja dus. Het kleine plastic satelliet speakertje lag bovenop de receiver.
Dit formaat en deze kwaliteit zou ik je afraden. De enige sjieke optie behalve TV ophangen is in mijn ogen een 'opstapje' voor de TV waar een fatsoenlijke centre onder past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
Propheticus schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:20:
Staat al in mijn post, maar ja dus. Het kleine plastic satelliet speakertje lag bovenop de receiver.
Dit formaat en deze kwaliteit zou ik je afraden. De enige sjieke optie behalve TV ophangen is in mijn ogen een 'opstapje' voor de TV waar een fatsoenlijke centre onder past.
Ik had in mijn vorige huis, toen ik nog geen dedicated ruimte had, zelf een riser gemaakt voor de TV. Bij de Ikea een plank (100cm x 60cm ofzoiets) en wat pootjes gehaald. Was in totaal nog geen €20 euro kwijt. Zag er prima uit en de center pastte er precies onder. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkSHvhokkc3mZrong4FkVdgVW7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzFMIabyN1nd9MJM6tFAyEmP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 01-10-2020 15:29 ]

too old, too cold

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Negakinu schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Ik had in mijn vorige huis, toen ik nog geen dedicated ruimte had, zelf een riser gemaakt voor de TV. Bij de Ikea een plank (100cm x 60cm ofzoiets) en wat pootjes gehaald. Was in totaal nog geen €20 euro kwijt. Zag er prima uit en de center pastte er precies onder. :)

[Afbeelding]
Als je de zijkanten van de meubelplaat wilt wegwerken, dan zijn er bij de bouwmarkt gewoon rollen strips te koop die je met de strijkbout op de gezaagde zijkanten vastmaakt en dan met een stanley mesje en een vaste hand de randen van de strips afsnijdt. Oogt dan weer nog net iets mooier dan het nu al is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PageFault schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Als je de zijkanten van de meubelplaat wilt wegwerken, dan zijn er bij de bouwmarkt gewoon rollen strips te koop die je met de strijkbout op de gezaagde zijkanten vastmaakt en dan met een stanley mesje en een vaste hand de randen van de strips afsnijdt. Oogt dan weer nog net iets mooier dan het nu al is ;)
+1

@Negakinu dat spul wordt "kantband" of "kantenband" genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negakinu
PageFault schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:28:
[...]

Dat had ik toen kunnen doen, inderdaad! Dat had het zeker af gemaakt. De situatie in die foto is echter genomen in mijn vorige huis, van mijn oude setup. In mijn huidige woning ziet het er totaal anders uit. :)

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Fraggert schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

+1

@Negakinu dat spul wordt "kantband" of "kantenband" genoemd.
Nooit geweten, ik heb twee linkerhanden, maar dank voor de tip :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Negakinu schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Dat had ik toen kunnen doen, inderdaad! Dat had het zeker af gemaakt. De situatie in die foto is echter genomen in mijn vorige huis, van mijn oude setup. In mijn huidige woning ziet het er totaal anders uit. :)
De nieuwe situatie is ook veel en veel mooier :)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Een update van mijn 7.1.2 setup in de kelder van ons vrijstaande huis.

Ruimte is 4.10m breed, 5.50m lang en 2.5m hoog.

Apparatuur:
Receiver: Denon X4500H
Front left right: Focal 1028 BE
Center: Martin Logan Motion 6
Surround, surround back en top middle high: Dali Oberon On Wall
Subwoofer: Adam Audio Sub 15
TV: Samsung 82RU8000
Mediaplayer: bluesound node en Nvidia Shield

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnb1Q9CyBhPx3C_oxV9YXl7a-Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OKWW7lQQoJI2BF7dRC0oJn6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCtS3rX88sdP1QigWia-aXHj51o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvIKF8y1ojd3ZB2b009oYWiL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-2IH0ZkIigIAJzbP-5CV8bzUGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbhWe9hUq9F6BxFu7tLxKhcx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQqKgZMOXW3OziQrGyKj-021LQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWM51fo5GSOwbeiAG9ndZXJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfNUfFajE3lK3MptU-pSsL52IEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYvvuSZ0K9ogSGNBLkvMKulz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0S4n6pX4Si5l84PeaBp8eavi3a8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tk0FMJbEPDrsgsJKotAGnlN2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXXe70qGzn5wmOr5-eKSWFcAy2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxXShUtXHwwJSMmc3ecx1vAG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccL6H4oGGo4F3KD50NqCniEF6PI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtCu5hVGs63jQIAkVD4yfzvD.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer tevreden hoe het is geworden. Geluid is heel erg goed, met name door ongeveer 9m2 aan absorptie, deel akotherm d40 en deel rockwool rocksono. Beste sound upgrade ooit. _/-\o_

Afwerking moet nog verder gebeuren. Deur, plafond, verwarmingsbuizen.

Hier is het een jaar geleden allemaal begonnen: Overwegingen voor een eigen hometheater

[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-10-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

noice d:)b

Das een beste lap TV ook, heb je bewust gekozen voor dit formaat TV en geen projector?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Fraggert schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
noice d:)b

Das een beste lap TV ook, heb je bewust gekozen voor dit formaat TV en geen projector?
Voordeel van TV geen lawaai, geen lampen en echt 4k is nog reteduur bij een beamer.

Dit was de grootste maat TV die ik ook door het trappenhuis naar beneden kreeg bleek toen ie afgeleverd werd. Met zijn tweeen geprobeerd de TV naar onder te tillen, ging niet. Zwaar, kwetsbaar en groot. Toen terug in de doos, totdat de doos onderin het trappenhuis vast zat. Toen uit de doos gesloopt en schurend boven en onder net eruit kunnen trekken, pffff. :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Hier dan een post van mijn home cinema. Gelukkig steeds meer films op Netflix in Dolby Atmos.
Heb heel lang gezocht maar ben super tevreden over mijn teufelset

Sony STR-DN1080 receiver.
Sony Bravia KD-55XF8505
Teufel Ultima 40 5.1 set
Teufel Reflect Dolby Atmos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yxq29BYJVGErGY7TLFuA5xFnqT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgkmtlP2h2slYyXnjuAkU1LY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3r704cHncY7t6pqLdp7Lyrgzb1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vajRVzQQ4CrAgMDKAp2iq4IK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzDv6VLURLFq1p2qSnshSpYsC4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xC6nBfHKXg8bb6l56qsVkUpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwDuDk3_oPYZlDttOJZU3VHENYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZ2MfptT18Z6qoJJfoOjobJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08VK-_iCkUCDor6ZiEIwORP-24U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHTU8nI8CgOYUMQcRyc7I2Wp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNTCAVGf5928A0l1bFMPqqBQeRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DLFFfSxFuj30xugriCXL1LLN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiHuw5TqCRGIkJcFAmMZo5YAJ5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BKgO8Z6YvKp0UoI5QEYzgMAu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:05:
Voordeel van TV geen lawaai, geen lampen en echt 4k is nog reteduur bij een beamer.
Ik heb lang zitten twijfelen. Na bijna een 86" LCD besteld te hebben las ik wat over 4K UST projectors, maar die zijn inderdaad nog rete duur. Contrast is vaak ook niet om over naar huis te schrijven. Toen heb ik een erg betaalbare Benq DLP besteld die overal bejubeld werd, en die bevalt zo goed (ook met 3D) dat ik het nog wel een tijd uitzing tot een goeie en betaalbare 4K. We kijken nu op een goed 120" gespannen scherm, en dat is toch een heel andere ervaring dan een aanzienlijk kleiner TV scherm. Ik was bang dat ik films en series nog steeds zo veel mogelijk op de 65" OLED (overstap naar 77" in overweging) met betere audio setup zou willen kijken, maar we kijken nu bijna alles op de projectiesetup. Morgen komt er een nieuwe subwoofer binnen voor die kamer.
Dit was de grootste maat TV die ik ook door het trappenhuis naar beneden kreeg bleek toen ie afgeleverd werd. Met zijn tweeen geprobeerd de TV naar onder te tillen, ging niet. Zwaar, kwetsbaar en groot. Toen terug in de doos, totdat de doos onderin het trappenhuis vast zat. Toen uit de doos gesloopt en schurend boven en onder net eruit kunnen trekken, pffff. :X
Ik heb de OLED zonder doos los in de auto vervoerd, en dat was ook wel even spannend met zo'n kwetsbare dunne plaat. Wel heb ik er speciaal wat EPS schuimplaten (kost geen drol in de bouwmarkt) gekocht om 'm stroef neer te leggen en in te bouwen. Hier en daar wat op maat gesneden en hij is zowaar goed overgekomen. Hij staat hier alweer 2 jaar na de verhuizing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:34
Na het zien van veel moois is hier mijn eigen bijdrage.
Recent de muur voorzien van een donker grijze kleur wat het kijkplezier van de tv maar vooral de beamer ten goede komt.
En het staat ook nog eens sfeervol vind ik zelf.
Tevens heb ik voor Dolby Atmos een 5.2.2 setup gemaakt door 2 extra front heighs op te hangen.
Ik had niet gedacht dat dat door de commissie kwam maar de vrouw was wel te spreken over de toevoeging van Atmos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFgzrPubEZ9g6IBmPlw_76vV7Uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LqGEcdlQa5KdyYHhqVG5GQ23.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet.
Tv: Samsung UE46ES8000
Speakers: Jamo S426 HCS3 5.0 set met
2x Jamo Sub 210 woofers in elke hoek voor en achter.
en 2 zelfbouw Jamo S420 voor de front height.
Wat een 5.2.2 set maakt.

Achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WJol0gqhkD4mG_TBVXOmZVWOHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpgLKGRIxPBdHK5oVVj0OG2O.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je ook de Beamer Epson EH-TW7200.
Scherm is een electrisch oprol scherm wat in een koof verwerkt zit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Q6_lgRR5oK2MLSfEM-cGfjksGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nk2XJo0j9pY7Vh4KRQl5CIfN.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je niet ziet.
Onkyo TX-NR656
Samsung BD6500 blu ray speler.
Logitech harmony touch remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:23
@3dmazter Nice, ze ogen nog mooi the good old Jamo S426 set, zeker in het wit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:20
@3dmazter Mooie opstelling. Zeker met dat beamer scherm zo mooi weg gewerkt. Enkel die kabel van de projector had ik anders weggewerkt. Omhoog naar het plafond en dan via de hoek links omlaag. Eventueel in kabelgoten.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:12
vinom schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:10:
@3dmazter Nice, ze ogen nog mooi the good old Jamo S426 set, zeker in het wit!
Zo ogen ze wel, ik heb die set ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
TheKerremenke schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:50:
@3dmazter Mooie opstelling. Zeker met dat beamer scherm zo mooi weg gewerkt. Enkel die kabel van de projector had ik anders weggewerkt. Omhoog naar het plafond en dan via de hoek links omlaag. Eventueel in kabelgoten.
Voor die kabel komt nog een buffetkast te staan waardoor de beamer en kabel wegvallen.
Beamer blijft wel aan de muur hangen boven de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:47

CeesKees

I rest my Kees

@3dmazter
Nu wil ik ook front heights.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:20
3dmazter schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:11:
[...]

Voor die kabel komt nog een buffetkast te staan waardoor de beamer en kabel wegvallen.
Beamer blijft wel aan de muur hangen boven de kast.
Ook een perfecte oplossing. Eerdere opmerking komt daarmee te vervallen. 👍🏽

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:57

Louw Post

Cerenas

taz10 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:44:
Hier dan een post van mijn home cinema. Gelukkig steeds meer films op Netflix in Dolby Atmos.
Heb heel lang gezocht maar ben super tevreden over mijn teufelset

Sony STR-DN1080 receiver.
Sony Bravia KD-55XF8505
Teufel Ultima 40 5.1 set
Teufel Reflect Dolby Atmos
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe bevallen de Reflekts als Atmos speakers? Ik heb zelf ook de Ultima 40 surround set en ben aan het denken om deze ook aan te vullen met de Reflekts, maar ben ook wel benieuwd of dit echt wat toevoegt voor de ervaring? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
@3dmazter Zelfbouw Jamo, hoe moet ik dat zien? Zelf kastje gebouwd en drivers en filter overgezet?
Is dat trouwens een origineel witte zet of is ie overgespoten? Staat me bij dat die niet in wit geleverd werd, maar kan er langs zitten.

* The Eagle zou trouwens ook wel front heights oid willen, maar Mrs Eagle vind dat ik al genoeg speakers heb staan.
Ergens heeft ze ook wel gelijk met vier Klipsch vloerstaanders, een flinke center en een 10" sub....maar meer is beter :P

[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 07-10-2020 13:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3dmazter
The Eagle schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:54:
@3dmazter Zelfbouw Jamo, hoe moet ik dat zien? Zelf kastje gebouwd en drivers en filter overgezet?
Is dat trouwens een origineel witte zet of is ie overgespoten? Staat me bij dat die niet in wit geleverd werd, maar kan er langs zitten.
Precies dat ja.
Kastje nagemaakt en drivers overzetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUXP7gccoog654anU8A61x6cSDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2s0OB5VYZi5ReXYJps0I1BTV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vey1MpIVfbpLbo7izswC01sa7SM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEaBCk6C9VQUW9V4s8eNy2tN.jpg?f=fotoalbum_large

Set was gewoon in wit te verkrijgen destijds.
Dat had een betere WAF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Snap ik ja. Netjes gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 10:33
is bij Atmos het beste effect om 2 hoogspeakers voor te nemen?
bij mijn reciever heb ik nl de keuze uit meerdere posities

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:38
technopeuter schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:06:
Hangt van de hoogte van je plafond, kamer en kamerindeling af. Het "beste" is zoveel mogelijk plafondspeakers. Afhankelijk van wat je kwijt kunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:05:
[...]

Nooit meer verhuizen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
technopeuter schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:06:
Het beste is speakers in/op het plavond recht boven je zitplek.
Maar de commissie vond dat een beetje te.
Daarom zijn ze nu in de kleur van de muur zodat ze niet zo opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 10:33
3dmazter schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:12:
[...]

Het beste is speakers in/op het plavond recht boven je zitplek.
Maar de commissie vond dat een beetje te.
Daarom zijn ze nu in de kleur van de muur zodat ze niet zo opvallen.
tja, heb een plafond van gipsplaat dus ik kan overal inbouwspeakers plaatsten, het beste effect is dus precies boven de zitpositie? gaan we daar eens naar kijken

diskeltische lurker

Pagina: 1 ... 74 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic