Mooie woning! Gaaf zo’n gashaard in het midden van je woonkamer. Wel jammer van de hoekbank die vanuit je zithoek de haard blokkeert. Ik zou een bank upgrade overwegen 🤔
Verwijderd
Je bioscoopruimte is veel leuker dan deze standaard shit, laat daar eens wat meer van zienMystikal schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
LG65GX icm Heos bar. Simpel.
Nou nou nou, zo zou ik het niet kwalificeren... Het is gewoon een mooie ruimte, goed gedaan. @Mystikal
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Klopt, bank mee genomen van andere huis. Maar ik ben niet het type dat naar een hardvuurtje gaat zitten kijken. Dus prima voor nu. Wellicht bij een upgrade de situatie heroverwegen.benzai schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:00:
Mooie woning! Gaaf zo’n gashaard in het midden van je woonkamer. Wel jammer van de hoekbank die vanuit je zithoek de haard blokkeert. Ik zou een bank upgrade overwegen 🤔
Haha, ja ja, ik wacht nog op de electricien!! Anders was hij al af geweest!!Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:44:
[...]
Je bioscoopruimte is veel leuker dan deze standaard shit, laat daar eens wat meer van zien.
Dank je. Rechtsachter komt nog een tafel en de gordijnen moeten ook nog geleverd worden. Al met al nog wat werk aan de winkel.Koning-Admiraal schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 13:11:
Nou nou nou, zo zou ik het niet kwalificeren... Het is gewoon een mooie ruimte, goed gedaan. @Mystikal
[ Voor 18% gewijzigd door Mystikal op 16-08-2020 14:04 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Vanwege een geplande verhuizing halverwege dit jaar werd dit topic een go to voor inspiratie. Inmiddels de verhuizing achter de rug met dit als resultaat.
:strip_exif()/f/image/uIZih8vfrZ537yptDOF9swew.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zie je:
De alom bekende Ikea Besta, waar de hack (plank) nog gedaan gaat worden. Daarop / daarboven / daarin:
TV: Samsung Qled Q85r 55 inch
Fronts: Bowers & Wilkins 606
Versterker: Sonos Amp
Gaming: Ps4 pro
Samsung One Connect Box
Soundmaster PL186 als vinylgadget
Wat zie je niet?
- TP-Link Deco M5 node
- TP-Link TL-SG105 switch
- KPN Arris VIP5202 4k ontvanger
Op het wensenlijstje staan nog een tweetal Sonos Ones als rears. So far erg tevreden met de setup, maar nu al de oren en ogen aan het openhouden voor mooie aanpassingen / verbeteringen!
:strip_exif()/f/image/uIZih8vfrZ537yptDOF9swew.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zie je:
De alom bekende Ikea Besta, waar de hack (plank) nog gedaan gaat worden. Daarop / daarboven / daarin:
Samsung One Connect Box
Wat zie je niet?
- TP-Link Deco M5 node
Op het wensenlijstje staan nog een tweetal Sonos Ones als rears. So far erg tevreden met de setup, maar nu al de oren en ogen aan het openhouden voor mooie aanpassingen / verbeteringen!
Zuilen als surround speakers vind ik een beetje overkill.TheKerremenke schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:47:
@Negakinu Is dit niks? Zijn dezelfde als je fronts enkel een andere kleur. Maar dat kan net mooi zijn. (Bruin)
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=174330.0
too old, too cold
Strakke set zo!Cremo_1 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:56:
Vanwege een geplande verhuizing halverwege dit jaar werd dit topic een go to voor inspiratie. Inmiddels de verhuizing achter de rug met dit als resultaat.
[Afbeelding]
Wat zie je:
Samsung One Connect Box
Wat zie je niet?
- TP-Link Deco M5 node
Komen de B&W's een beetje los op de Sonos AMP? lijkt me een mooie set voor in de luister kamer.
nice strak ,heb je fotos wanneer het donker isMystikal schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
LG65GX icm Heos bar. Simpel.
Nog niet. Zal er wel eentje schieten!haaymaan schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:27:
[...]
nice strak ,heb je fotos wanneer het donker is
Basement Bios ---- Exo-S
Ik heb het laatst meer dan 10 jaar geleden iets geplaatst. Had toen een MicroMega set en B&W XT-2 speakers. Het MicroMega spul ging echter vrij snel kapot. Heb later de B&W's verkocht en daarna nog Monitor Audio's gehad, maar had er altijd spijt van dat ik ze weg heb gedaan.
Nu twee huizen verder en kinderen, ben ik weer terug bij B&W. Wel de instappers, maar ben er verder erg tevreden over. Ook erg fijn dat de tweeters kids proof zijn, dat was wel een must met twee kleintjes. Was een tijdje naar CM1's aan het kijken, maar zag er erg veel met ingedeukte tweeters voorbij komen.
Heb nu de B&W's 607, een Yamaha WXA-50 versterker/streamer en een Project The Classic platenspeler, samen met een Project Phono Box S voorversterker. Het meubel heb ik zelf gemaakt. Achter het deurtje kan ik de stofkap van de platenspeler plaatsen, maar dit gebeurt alleen als de kids op bed liggen
Tevens heb ik nog een REL Quake MK II, maar die staat niet op de foto.
Ben hierna van plan een vintage systeem op m'n werkkamer te verzamelen. Vind de oude Tannoy's en Klipsch speakers erg gaaf, maar gaan tegenwoordig voor erg hoge prijzen weg.
:strip_exif()/f/image/pWrnoQPycvXgtROfNfQiSUSv.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu twee huizen verder en kinderen, ben ik weer terug bij B&W. Wel de instappers, maar ben er verder erg tevreden over. Ook erg fijn dat de tweeters kids proof zijn, dat was wel een must met twee kleintjes. Was een tijdje naar CM1's aan het kijken, maar zag er erg veel met ingedeukte tweeters voorbij komen.
Heb nu de B&W's 607, een Yamaha WXA-50 versterker/streamer en een Project The Classic platenspeler, samen met een Project Phono Box S voorversterker. Het meubel heb ik zelf gemaakt. Achter het deurtje kan ik de stofkap van de platenspeler plaatsen, maar dit gebeurt alleen als de kids op bed liggen
Ben hierna van plan een vintage systeem op m'n werkkamer te verzamelen. Vind de oude Tannoy's en Klipsch speakers erg gaaf, maar gaan tegenwoordig voor erg hoge prijzen weg.
:strip_exif()/f/image/pWrnoQPycvXgtROfNfQiSUSv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xXASgBnJpvKZxDOgAnq1fvvx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door tommyz op 18-08-2020 11:10 ]
tommyz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:02:
Ik heb het laatst meer dan 10 jaar geleden iets geplaatst. Had toen een MicroMega set en B&W XT-2 speakers. Het MicroMega spul ging echter vrij snel kapot. Heb later de B&W's verkocht en daarna nog Monitor Audio's gehad, maar had er altijd spijt van dat ik ze weg heb gedaan.
Heb nu de B&W's 607, een Yamaha WXA-50 versterker/streamer en een Project The Classic platenspeler, samen met een Project Phono Box S voorversterker. Het meubel heb ik zelf gemaakt. Achter het deurtje kan ik de stofkap van de platenspeler plaatsen, maar dit gebeurt alleen als de kids op bed liggenTevens heb ik nog een REL Quake MK II, maar die staat niet op de foto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Strakke set!
Hoe heb je die gefineerd/geborstelde eiken structuur in het hout gekregen?
Bedankt, ik heb een soortgelijke vloer van PVC. maar ik bedoelde het zelfgemaakte meubel.tommyz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:29:
@Luuk013 Thanks! Bedoel je het eiken van de vloer? Dit is een geoliede eiken tapis vloer.
Oh, ok! Het lichte meubel heb ik zelf gemaakt en is geverfd, hier zit geen structuur in. Gemaakt van 18mm multiplex en geverfd met dezelfde verf als op de muur zit, zodat ze dezelfde kleur hebben. Het donkere dressoir is gewoon een simpel Ikea meubel.Luuk013 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Bedankt, ik heb een soortgelijke vloer van PVC. maar ik bedoelde het zelfgemaakte meubel.
[ Voor 37% gewijzigd door tommyz op 18-08-2020 11:35 ]
Sorry voor de onduidelijkheid haha.tommyz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:32:
[...]
Oh, ok! Dat is geverfd, zit geen structuur in. Gemaakt van 18mm multiplex en geverfd met dezelfde verf als op de muur zit, zodat ze dezelfde kleur hebben.
Het TV meubel bedoelde ik aangezien wij ook bezig zijn met een zwarte tv kast op een visgraat vloer met eikenstructuur erin. Ik las snel zelfgemaakt maar ik wist niet dat je daarmee het phono meubel bedoelde. Ziet er wel strak uit allemaal.
Thanks! Het Ikea meubel wil ik nog wel een keer vervangen door iets anders. Dit meubel is niet echt lekkere kwaliteit (maar voor het geld prima, want is niet duur). Maar als het direct op de vloer staat, merk je dat het meubel al snel niet meer in verband staat en is het best lastig om alles recht te krijgen.
Je kan de meubelstukken onderling (vanuit binnen) toch aan elkaar vast schroeven? Dan is dat probleem (voor nu) ook uit de wereld.tommyz schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:38:
[..] Maar als het direct op de vloer staat, merk je dat het meubel al snel niet meer in verband staat en is het best lastig om alles recht te krijgen.
*sowieso
Klopt, ook gedaan. Maar het is goedkoop geperst hout en dan gaat het alsnog uit verband (deurtjes hangen scheef, maar is prima te stellen). Heb er zelf geen problemen mee en vind het allemaal prima voor de lage prijs, maar je merkt gewoon dat er goedkoop materiaal gebruikt wordt (ook bij openen bijvoorbeeld, deurtjes gaan al snel naar bededen hangen).DonJunior schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 11:42:
[...]
Je kan de meubelstukken onderling (vanuit binnen) toch aan elkaar vast schroeven? Dan is dat probleem (voor nu) ook uit de wereld.
[ Voor 10% gewijzigd door tommyz op 18-08-2020 11:55 ]
Dank!mr.DJ95 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:18:
[...]
Strakke set zo!
Komen de B&W's een beetje los op de Sonos AMP? lijkt me een mooie set voor in de luister kamer.
De Sonos pakt de B&W’s wat mij betreft prima op! Ze klinken nog niet zo vol als dezelfde set die ik in de winkel heb beluisterd, maar dat zal na het inspelen vast en zeker beter worden!
Ook maar eens wat plaatsen hier. Na al die moois wat hiervoor bij komt. De eerste foto is zoals het was
:strip_exif()/f/image/knWnG6fjW5Ba5oefKNGSE3nG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YozEhXEKs3SG3Rr4YO6rxvtp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is wat het nu is geworden. Lang gezocht naar een tv meubel wat diep genoeg was voor o.a receiver.
De 2 middelste kastjes worden nog vervangen door speakerdoek.
:strip_exif()/f/image/IdCQ1jfwC9zgymd2FUradPiH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WlU9dxCox6GJtMJPJbiPsphL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1hJmikRBVaXmpzOc4J857t4M.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je wel en niet ziet.
Oled 65C9
Marantz SR7011
Panasonic UB824
Ps4 Pro
Nvidia shield (2017)
Humax 5200C
Luidsprekers zijn de volgende.
Klipsch R -28F. Front's
Klipsch Rp - 250C. Center
Klipsch R - 14S. Surround achter
Klipsch Rp 140SA. Atmos, en 2x teufel reflekt aan het plafond
Subwwoofer is een Jbl E250P. (deze wil ik volgend jaar gaan vervangen voor een SVS SB-1000 ).
Wij zijn heel tevreden met deze opstelling, vooral nu ik eindelijk het tv meubel heb gevonden waar voor mij alles in kan. Lang gezocht.Vele tv meubels kosten dan een bak geld, deze was redelijk betaalbaar. (wel ff zelf in elkaar zetten)
:strip_exif()/f/image/knWnG6fjW5Ba5oefKNGSE3nG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YozEhXEKs3SG3Rr4YO6rxvtp.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is wat het nu is geworden. Lang gezocht naar een tv meubel wat diep genoeg was voor o.a receiver.
:strip_exif()/f/image/IdCQ1jfwC9zgymd2FUradPiH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WlU9dxCox6GJtMJPJbiPsphL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1hJmikRBVaXmpzOc4J857t4M.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat je wel en niet ziet.
Oled 65C9
Marantz SR7011
Panasonic UB824
Ps4 Pro
Nvidia shield (2017)
Humax 5200C
Klipsch R -28F. Front's
Subwwoofer is een Jbl E250P. (deze wil ik volgend jaar gaan vervangen voor een SVS SB-1000 ).
Wij zijn heel tevreden met deze opstelling, vooral nu ik eindelijk het tv meubel heb gevonden waar voor mij alles in kan. Lang gezocht.Vele tv meubels kosten dan een bak geld, deze was redelijk betaalbaar. (wel ff zelf in elkaar zetten)
[ Voor 76% gewijzigd door harley2009 op 19-08-2020 12:19 ]
Reign I forever
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je hebt goede apparatuur en die SVS gaat het helemaal af maken! De plaatsing van je speakers zou ik zelf persoonlijk anders doen, voor een nog beter resultaat.harley2009 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:07:
Zet de center eens gelijk aan de voorzijde van je meubel. Nu staat hij zo ver naar achteren dat je veel reflectie vanaf de bovenkant van de kast krijgt. Als je dit gedaan hebt, zou ik de speakers ook naar voren trekken. Ze staan nu stijf tegen de muur en dat is nooit erg goed voor het geluid, zeker als ze ook nog eens in een hoek gepropt staan.
Mooi, dik tapijtje op de plek waar de speakers hun eerste reflectie punt hebben doet ook wonderen; tegels reflecteren keihard en als je die dempt hoor je duidelijk een verbetering! Volgens mij heb je je tapijt nu onder de bank, toch? Die zou ik zelf naar voren schuiven zodat het tapijt op de vloer vlak voor de speakers ligt.
In je huidige opstelling durf ik te stellen dat een SVS kopen een beetje zonde is, omdat je nooit het uiterste eruit gaat halen door het gebrek aan absorptie in je ruimte. Gelukkig kun je dit met wat kleine tweaks al goed aanpakken!
too old, too cold
[quote]Negakinu schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:38:
[...]
Je hebt goede apparatuur en die SVS gaat het helemaal af maken! De plaatsing van je speakers zou ik zelf persoonlijk anders doen, voor een nog beter resultaat.
Zet de center eens gelijk aan de voorzijde van je meubel. Nu staat hij zo ver naar achteren dat je veel reflectie vanaf de bovenkant van de kast krijgt. Als je dit gedaan hebt, zou ik de speakers ook naar voren trekken. Ze staan nu stijf tegen de muur en dat is nooit erg goed voor het geluid, zeker als ze ook nog eens in een hoek gepropt staan.
De 2 frontspeakers hebben het gat aan de voorkant zitten (niet aan de achterkant) Zou dan toch niks moeten uitmaken ?? Ik heb ergens nog wat rubberen matjes liggen van 2cm dik. Die kan ik op maat knippen voor onder de frontspeakers te zetten.. Zou dat ook helpen ?
[...]
Je hebt goede apparatuur en die SVS gaat het helemaal af maken! De plaatsing van je speakers zou ik zelf persoonlijk anders doen, voor een nog beter resultaat.
De 2 frontspeakers hebben het gat aan de voorkant zitten (niet aan de achterkant) Zou dan toch niks moeten uitmaken ?? Ik heb ergens nog wat rubberen matjes liggen van 2cm dik. Die kan ik op maat knippen voor onder de frontspeakers te zetten.. Zou dat ook helpen ?
@harley2009 dat gat heet een bass reflex poort
. En de positie ervan maakt niet de wereld uit, aangezien lage frequenties niet tegen worden gehouden door de smalle voorkant van de speakers; ze buigen er omheen waardoor net zoveel geluid naar achteren gaat als naar voren. In principe zijn veel speakers wel ontworpen om goed te klinken als ze enigszins vrijstaan, nabijheid van wanden doet het laag dan wat overheersen (wat goed electronisch op te lossen is).
@Negakinu op zich ben ik het met je advies eens om absorptie toe te voegen aan de ruimte. Maar dit gaat over 200hz+, niet over sublaag. Absorptie van sublaag is een totaal ander onderwerp, en voor zover überhaupt mogelijk dan wel wenselijk, gaat een vloerkleedje dat zeker niet bewerkstelligen! Het beheersen van staande golven staat los van de gebruikte sub, maar is natuurlijk wel essentieel voor kwalitatief goed sublaag.
@Negakinu op zich ben ik het met je advies eens om absorptie toe te voegen aan de ruimte. Maar dit gaat over 200hz+, niet over sublaag. Absorptie van sublaag is een totaal ander onderwerp, en voor zover überhaupt mogelijk dan wel wenselijk, gaat een vloerkleedje dat zeker niet bewerkstelligen! Het beheersen van staande golven staat los van de gebruikte sub, maar is natuurlijk wel essentieel voor kwalitatief goed sublaag.
Haha 100% eens, maar ik kan hem toch niet adviseren om eerst alle hoeken van zijn kamer van vloer tot plafond te voorzien van bass traps? Dan haakt 'ie meteen af.Jag schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:02:
@harley2009 dat gat heet een bass reflex poort. En de positie ervan maakt niet de wereld uit, aangezien lage frequenties niet tegen worden gehouden door de smalle voorkant van de speakers; ze buigen er omheen waardoor net zoveel geluid naar achteren gaat als naar voren. In principe zijn veel speakers wel ontworpen om goed te klinken als ze enigszins vrijstaan, nabijheid van wanden doet het laag dan wat overheersen (wat goed electronisch op te lossen is).
[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 21-08-2020 17:10 ]
too old, too cold
Ja allemaal mee eens hoor. Alleen je hoeft die svs sub er niet voor te laten staanNegakinu schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:06:
[...]
Haha 100% eens, maar ik kan hem toch niet adviseren om eerst alle hoeken van zijn kamer van vloer tot plafond te voorzien van bass traps? Dan haakt 'ie meteen af.Langzaam beginnen met kleine tweaks, en je speakers herpositioneren en je tapijt oppervlakte verleggen of uitbreiden op basis van eerst reflectie punten doet al heel wat. Dan eens wat dikkere gordijnen, wat akoestische foto panelen met je kinderen erop aan de muur en dan uiteindelijk helemaal los met diafragmatische absorbers van een halve meter dik en getunede membrane traps. REW, UMIK1 microfoon, elke dag waterfall metingen tot je vrouw gaat scheiden en je kids het huis uit vluchten.
De akoestiek-hobby verloopt in kleine baby stapjes...
Ik voorspel mijn eigen toekomst.
Lekkere Audeze trouwens! Jaren terug organiseerde ik een head-fi meet in Nederland en toen hebben ze de LCD2 van me af moeten scheuren omdat ik hem nooit meer af wilde zetten.
https://www.head-fi.org/t...s-and-impressions.636924/
[ Voor 43% gewijzigd door Negakinu op 21-08-2020 22:55 ]
too old, too cold
Ziet er goed uit! Mag ik vragen welke tv-meubel dat is? (Naam of waar vandaan) Want het is inderdaad een hel om fatsoenlijke tv-meubels te vinden, welke betaalbaar zijn en waar een av-receiver of center speaker fatsoenlijk in past.harley2009 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:07:
Ook maar eens wat plaatsen hier. Na al die moois wat hiervoor bij komt. De eerste foto is zoals het was
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat je wel en niet ziet.
Oled 65C9
Marantz SR7011
Panasonic UB824
Ps4 Pro
Nvidia shield (2017)
Humax 5200C
Klipsch R -28F. Front's
Deze heb ik online besteld bij jouwmaatkast. NL. Wij hebben de lowboard Sara. Waren er eerst toen we het zagen sceptisch over, maar is 100% meegevallen. Kunt deze naar lengte - breedte, hoogte laten maken.Louw Post schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:20:
[...]
Ziet er goed uit! Mag ik vragen welke tv-meubel dat is? (Naam of waar vandaan) Want het is inderdaad een hel om fatsoenlijke tv-meubels te vinden, welke betaalbaar zijn en waar een av-receiver of center speaker fatsoenlijk in past.
[ Voor 4% gewijzigd door harley2009 op 22-08-2020 11:26 ]
Mooie set.mr.DJ95 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:26:
Inmiddels de TV kunnen ophangen en de speakers hun nieuwe plek kunnen geven in het nieuwe huisje. Moeten nog flink wat dingen doen o.a. lampen ophangen, kabels wegwerken en de radiator weghalen maar het begint ergens op te lijken. Hierna zullen hopelijk wat audio optimalisaties plaatsvinden echter zal dit pas eind dit jaar gebeuren.
Fronts: B&W CM8s2
Center: B&W CMCs2
Rears: B&W CM1s2
Subwoofer: B&W DB4S op een Auralex SubDude II isolatiepad
Versterker: Yamaha Avantage RX-A1050
Televisie: Sony KD-75XH90
Speakerkabels: Fronts: Audioquest Rocket 33, Center: Rocket 88 (DBS 72v), Rears: Slip 14/2
Power: Audioquest Powerquest 3, Audioquest NRG-Y3, Audioquest NRG-Z3
HDMI kabels: Audioquest Pearl
Netwerk: Ubiquity Wallmount, Flex mini
Netwerkkabels: Audioquest RJ45 Forest
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraag waarom heb je voor een betere kabel voor je center speaker gekozen dan voor de fronts?
Dankje! Kon de 88 met DBS krijgen voor leuk geld en setjes van fronts + center worden maar zelden 2e hands aangeboden helaas.WanderP schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:46:
[...]
Mooie set.
Vraag waarom heb je voor een betere kabel voor je center speaker gekozen dan voor de fronts?
Bovendien ligt deze het meeste in het zicht, wilde hier gewoon wat tofs om te zien.
Verwijderd
Omdat het uiteindelijk iets uitmaaktWanderP schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 23:46:
[...]
Mooie set.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2020 08:54 ]
Haha duidelijkVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Omdat het uiteindelijk iets uitmaakt. Uiterlijk is eigenlijk de enige factor waar je rekening mee kan houden.
[ Voor 25% gewijzigd door WanderP op 24-08-2020 19:33 ]
Ziet er strak en netjes uitharley2009 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:43:
[Afbeelding]
Vandaag de 2 middelste deurtjes voorzien van speakerdoek. Centerspeaker op aanraden wat na voren geschoven. Nu is het helemaal af.
Alleen hangt de tv niet in het midden van het meubel, bewust niet kunnen aanpassen?
Idd stond eerst een ander tv meubel, daar stond de tv in het midden. Nieuwe meubel is 65 cm langer, en de speaker rechts heeft ook nog wat ruimte nodig. En om nu weer nu gaten te gaan boren om de tv 32 cm opte schuiven vonden we iets te ver gaan. Is ff wennen, maar gaat ook wel weer lukken._jero_813 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:08:
[...]
Ziet er strak en netjes uit![]()
Alleen hangt de tv niet in het midden van het meubel, bewust niet kunnen aanpassen?
Zou zeggen kom langs, pak een biertje en luister. Maar wellicht niet een discussie voor hierVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 08:53:
[...]
Omdat het uiteindelijk iets uitmaakt. Uiterlijk is eigenlijk de enige factor waar je rekening mee kan houden.
Mag ik dan ook een blind test op jou doen met kabels van de Gamma op jouw set? Dat biertje wil ik prima opdrinken in de tussentijd.mr.DJ95 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Zou zeggen kom langs, pak een biertje en luister. Maar wellicht niet een discussie voor hier
Wellicht een keer leuk om te doen inderdaad. Voor nu: YouTube: Live multitest speaker cable - Alpha AudioPaprika schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:47:
[...]
Mag ik dan ook een blind test op jou doen met kabels van de Gamma op jouw set? Dat biertje wil ik prima opdrinken in de tussentijd.
Mijn set leent zich er inmidels niet heel goed meer voor qua hoeveelheid kabels en wir war.
Verwijderd
Dat is mogelijk de meest zinloze test die ik ooit gezien heb. Je kan nul conclusies trekken uit wat ze hier doen.mr.DJ95 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Wellicht een keer leuk om te doen inderdaad. Voor nu: YouTube: Live multitest speaker cable - Alpha Audio
Mijn set leent zich er inmidels niet heel goed meer voor qua hoeveelheid kabels en wir war.
*snip*
Zo ziet het er nu uit bij ons. Kabels zijn nog work in progress en al een lange tijd moet ik eerlijk bekennen
.
Zo ziet het er nu uit bij ons. Kabels zijn nog work in progress en al een lange tijd moet ik eerlijk bekennen
- LG OLED65C8P
- Marantz SR7013
- Marantz TT-15S1
- B&W HTM71 S2
- B&W 702 S2
[ Voor 52% gewijzigd door Paprika op 06-04-2021 13:25 ]
Hij is al vaker langsgekomen, bijvoorbeeld Grandisimo in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"
https://www.wantsandneeds...mango-zwart-55-x-200-x-46
Ik heb ook nog wel een code voor 5% extra korting liggen. Bij andere winkels is ie meestal 549 mocht iemand interesse hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door Paprika op 26-08-2020 11:11 ]
zou al een stuk schelen als je eens normale muziek draaitNegakinu schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:06:
tot je vrouw gaat scheiden en je kids het huis uit vluchten.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Center en platenspeler verwisselen van positie? En dan een stofkap over de TT-15S1? Die center speelt nu tegen je voeten aan. Idealiter zit de tweeter van de center op dezelfde hoogte als de tweeters van je zuilen. Je koppelt het geluid van de center dan ook iets beter aan het scherm. Ik kan me voorstellen dat je nu het geluid echt van onder de TV hoort komen, in plaats van vanuit de TV.Paprika schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:05:
[Afbeelding]
Zo ziet het er nu uit bij ons. Kabels zijn nog work in progress en al een lange tijd moet ik eerlijk bekennen.
too old, too cold
Die center is naar onze mening te groot om op het meubel te plaatsen (het past wel met een marginale hoeveel millimeters aan speling onder de tv). Het is echt geen kleine jongen, waardoor die anders te veel aanwezig is. Ik geloof best (en twijfel er geen moment aan) dat de ideale hoogte de tweeters van de zuilen zal zijn, maar dan moet de tv aan het plafond komen te hangen of een plank boven de tv. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar het voelt nu zeker niet alsof de stemmen uit de grond komen en het is al niet de meest subtiele hoek van 't huis.Negakinu schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:02:
[...]
Center en platenspeler verwisselen van positie? En dan een stofkap over de TT-15S1? Die center speelt nu tegen je voeten aan. Idealiter zit de tweeter van de center op dezelfde hoogte als de tweeters van je zuilen. Je koppelt het geluid van de center dan ook iets beter aan het scherm. Ik kan me voorstellen dat je nu het geluid echt van onder de TV hoort komen, in plaats van vanuit de TV.
De platenspeler lager plaatsen voelt ook niet heel ergonomisch overigens.
[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 27-08-2020 22:26 ]
TV hoger ophangen en dan de platenspeler links naast de center, op het meubel? Je moet het zelf weten natuurlijk, maar je hebt zo'n goede zuilen (en die center is ook alles behalve mis) dat ik het persoonlijk zonde zou vinden om ze niet beter tot hun recht te laten komen.Paprika schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:21:
[...]
Die center is naar onze mening te groot om op het meubel te plaatsen (het past wel met een marginale hoeveel millimeters aan speling onder de tv). Het is echt geen kleine jongen, waardoor die anders te veel aanwezig is. Ik geloof best (en twijfel er geen moment aan) dat de ideale hoogte de tweeters van de zuilen zal zijn, maar dan moet de tv aan het plafond komen te hangen of een plank boven de tv. Ik heb er wel eens over nagedacht, maar het voelt nu zeker niet alsof de stemmen uit de grond komen en het is al niet de meest subtiele hoek van 't huis.
De platenspeler lager plaatsen voelt ook niet heel ergonomisch overigens.
Ik zat met hetzelfde probleem en heb uiteindelijk de TV veel hoger gehangen. Ik dacht in het begin dat het me zou storen maar ik ben er nu helemaal aan gewend. De verbetering in geluid was het absoluut waard. Je kunt zelfs de bovenkant van de TV iets meer van de muur af laten hellen, zodat je onder een betere hoek naar het scherm kijkt, mocht hij ECHT te hoog hangen om er nog recht tegenaan te kunnen kijken.
[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 27-08-2020 22:30 ]
too old, too cold
We wonen nu gehuurd. Mocht ik weer iets laten bouwen in de toekomst (vast wel) dan zal ik er dit keer nog meer rekening mee gaan houden.Negakinu schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:28:
[...]
TV hoger ophangen en dan de platenspeler links naast de center, op het meubel? Je moet het zelf weten natuurlijk, maar je hebt zo'n goede zuilen (en die center is ook alles behalve mis) dat ik het persoonlijk zonde zou vinden om ze niet beter tot hun recht te laten komen.
Dit is gestreamd op 11 juli 2020, dus tijdens de corona crisis. Wat dat betreft geven ze niet het goede voorbeeldmr.DJ95 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Wellicht een keer leuk om te doen inderdaad. Voor nu: YouTube: Live multitest speaker cable - Alpha Audio

Daarnaast hoor je vaker euhhhh dan dat hij daadwerkelijk iets zegt.
Ze gaan vervolgens een dure kabel met goedkopere kabels testen waarbij de dure betere kabel ook nog eens korter is. Niet echt een goed vergelijk dus. En hoe kan je als je meeluistert uberhaupt beoordelen...
[ Voor 3% gewijzigd door joenevd op 28-08-2020 10:40 ]
:strip_exif()/f/image/o3kG8JXNaA8lgz9MZzNXyYhF.jpg?f=fotoalbum_large)
- LGOLED55c9pla
- Denon AVR-X4500H
- KEF R700
- KEF r200c
- KEEf R100 (niet op foto)
- SVS PB2000
- PS4 en PS3
Meubel Spectral PL181
Wat je niet ziet
- Audioquest Aspen luidsprekerkabel (fronts)
- Audioquest Boxer subwoofer kabel
- Powerquest 3
- Audioquest NRG Z3 stroomkabels voor sub en versterker
[ Voor 5% gewijzigd door WanderP op 29-08-2020 13:44 ]
Euh... bijzondere combinatie...WanderP schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:43:
- KEF R700
- Audioquest Aspen luidsprekerkabel (fronts)
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ja, want die kabels zijn duurder dan de luidsprekers, hahaha!WanderP schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:09:
[...]
Qua prijsklasse bedoel je neem ik aan?
Kon ze voor een erg gunstig prijsje keer meenemen.
Beter! Ik had ze denk ik meteen verkocht, hahaha!
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Geen taxatie op het forum.
[ Voor 75% gewijzigd door FeaR op 30-08-2020 13:09 ]
Die arme baby zit vlak naast een speaker!
Zet de center speaker eens gelijk met de voorzijde van het meubel. Schuif hem dus eens helemaal naar de voorkant tot hij gelijk loopt met de voorkant. Schuif je speakers dan eens iets naar voren zodat deze weer op gelijke hoogte staan met de center. Gratis soundstage verbetering in 3 minuutjes!
Geweldige sub trouwens!
too old, too cold
Negakinu schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Die arme baby zit vlak naast een speaker!![]()
Gelijk goed opvoeden de baby🤪
Zet de center speaker eens gelijk met de voorzijde van het meubel. Schuif hem dus eens helemaal naar de voorkant tot hij gelijk loopt met de voorkant. Schuif je speakers dan eens iets naar voren zodat deze weer op gelijke hoogte staan met de center. Gratis soundstage verbetering in 3 minuutjes!
Zal er vanavond eens mee gaan experimenteren. Bedankt voor de tip!
Geweldige sub trouwens!
die arme speaker zit binnen het bereik van babyhandjesNegakinu schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:16:
[...]
Die arme baby zit vlak naast een speaker!![]()
....
Die speaker werd al afgeschreven op het moment dat pa en ma een glinstering in hun ogen haddenspank_mojoo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:17:
[...]
die arme speaker zit binnen het bereik van babyhandjes
Net als de rest van de set overigens
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vanuit de box, maar ook als je rond kruipt kan ie er al bij🤣spank_mojoo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:17:
[...]
die arme speaker zit binnen het bereik van babyhandjes
Gelukkig 26 kilo aan speaker krijgt ie niet in beweging. Alleen de vette vingertjes afvegen.
:strip_exif()/f/image/fSOYNMgLNt8wn6ytS8odPGGS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1Vpuz2p2fhboFqhoFdvzS0dw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/izzO1b8A5WV3a36OT0qJru45.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QGYntj0qJa2NTTZfZ8ei0bNv.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels zijn de nieuwe meubels ook binnen en kunnen we weer lekker op de bank zitten.
Tevens nog een platenspeler toegevoegd, de house of marley stir it up wireless.
De meningen zijn er over verdeeld op het web maar voor een eerste platenspeler voldoet hij mij na het instellen (waar wat research voor nodig was) dikke prima
Heeft iemand een mooie oplossing om een beamer tegen een wand te monteren?
Zie hierboven 🙈😆
Wij hadden van alles bedacht, in een kastje, achter een koof. Maar uiteindelijk zijn we voor de meest simpele oplossing gegaan een beugel aan de muur. Nu is dit natuurlijk geen mega projector in vergelijking met een dikke 4k van een Sony/JVC/Epson bijvoorbeeld maar toch het blijft een projector.
Wat leert de ervaring, de meeste gasten zien hem niet eens hangen. En toen we vertelden dat we een 3de kleintje kregen en de toegewijde kamer voor films om zouden gaan toveren naar een slaapkamer. Was de reactie oh dus geen "bioscoopje meer" geen films meer op het grote scherm.. keken wij al een tijdje beneden onze films
Wij hadden van alles bedacht, in een kastje, achter een koof. Maar uiteindelijk zijn we voor de meest simpele oplossing gegaan een beugel aan de muur. Nu is dit natuurlijk geen mega projector in vergelijking met een dikke 4k van een Sony/JVC/Epson bijvoorbeeld maar toch het blijft een projector.
Wat leert de ervaring, de meeste gasten zien hem niet eens hangen. En toen we vertelden dat we een 3de kleintje kregen en de toegewijde kamer voor films om zouden gaan toveren naar een slaapkamer. Was de reactie oh dus geen "bioscoopje meer" geen films meer op het grote scherm.. keken wij al een tijdje beneden onze films
Persoonlijk kijk ik meer uit naar een UST beamer die verwerkt in het meubel zit. Zodra je wil gaan kijken schuif je hem open en projecteer je hem op een mooi eletrisch uitschaafbaar ALR scherm die je onder het meubel vandaan trekt (moet dus wel breed genoeg zijn). Voorlopig kijk ik nog wel op mijn 65"oled maar het kriebelt wel.
Dit idee dus:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WVhMFXDVusldyuAfcn8SAilA.png?f=user_large)
/f/image/wEtxIWCQB0chfDp0zmwowB75.png?f=fotoalbum_large)
Dit idee dus:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WVhMFXDVusldyuAfcn8SAilA.png?f=user_large)
/f/image/wEtxIWCQB0chfDp0zmwowB75.png?f=fotoalbum_large)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Das best een mooie oplossing, maar hoe ga je dat dan weer met je centerspeaker doen? Boven het scherm en naar beneden richten ofzo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Eensch niet direct aan gedacht maar je hebt ook een iets hogere variant met ruimte voor een center speaker. Die kan je dan wat bijstellen in een schuine hoe naar boven zodat hij uitstraalt richting luisterpositie. Niet ideaal natuurlijk maar m.i. een acceptabel compromis.
/f/image/OpQRcOH8KSpaRsWzPAeJnJ8U.png?f=fotoalbum_large)
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
@renzo4000
Het idee is inderdaad heel erg leuk, maar betekent wel dat je minstens 10 cm je meubel van de muur moet hebben.
Ook die opgaande schermen hebben een stuk stabiliteit nodig, wij maken gebruik van een handmatig pull-up scherm zoals hieronder te zien. Dit zet je dus niet eens strak tegen de muur.
Daarnaast kunnen we nu nog gebruik maken van een tv op het meubel, dat gaat niet zo gemakkelijk met het scherm achter het meubel. Ook met de kabels die de diverse apparatuur nodig heeft
Ons scherm ligt onder de besta kast wat ideaal is, haast niemand ziet hem liggen.
Het idee is inderdaad heel erg leuk, maar betekent wel dat je minstens 10 cm je meubel van de muur moet hebben.
Ook die opgaande schermen hebben een stuk stabiliteit nodig, wij maken gebruik van een handmatig pull-up scherm zoals hieronder te zien. Dit zet je dus niet eens strak tegen de muur.
Daarnaast kunnen we nu nog gebruik maken van een tv op het meubel, dat gaat niet zo gemakkelijk met het scherm achter het meubel. Ook met de kabels die de diverse apparatuur nodig heeft
Ons scherm ligt onder de besta kast wat ideaal is, haast niemand ziet hem liggen.
:strip_exif()/f/image/LC0EuruZ3oWdZEyWBE78N7jg.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een mooie sets komen hier weer voorbij in alle soorten en maten
Ik ben zelf onlangs met mn vriendin verhuisd naar een groter huis en daar hielden we een kamer over, dus daar heb ik een HT gemaakt
Al heel lang wilde ik al een aparte kamer voor films/gamen/muziek, maar nooit de ruimte voor gehad, tot nu!
Het gaat om een kamer op de tussenverdieping van een eengezinswoning van 2,95 bij 3,90 meter. Hieronder wat foto's van de bouw ervan:
Zoals de ruimte was toen we het huis kregen:

Hier het plaatsen (heb ik laten doen) van een verlaagd plafond met Rockfon Cinema Black plafond platen, daarin heb ik zelf 7 Philips Hue spots geplaats en de speakerkabels van de hoogte speakers liggen hier ook overheen. Het plafond deed direct al enorm veel voor de akoestiek, bijna alle echo was weg:

Hier de foto's van hoe de ruimte nu is. De laatste foto is van gisteren, toen heb ik de sub verplaatst van de zijkant naar de voorkant en een nieuwe meting gedaan. Waarschijnlijk vanavond testen met een filmpje:

De gebruikte apparatuur:
- JVC DiLA X5500 projector
- 100" Adeo Plano projectiescherm
- Denon X4500H receiver
- XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 MKI fronts en center en 4x S2 Atmosphere hoogte speakers
- JL Audio 12W7 subwoofer op een Crown XLS2000 versterker
- Oppo BD93 bluray speler
- Panasonic UB424 UHD bluray speler
- Sony PS4
- Popcorn machine
To do: de 4 filmposters nog ophangen, die staan nu tijdelijk nog op de grond en er zijn nog verduisterende zwart velours gordijnen in bestelling voor het raam aan de achterkant.
Edit: ook nog 2 actie foto's van de beamer:

Al heel lang wilde ik al een aparte kamer voor films/gamen/muziek, maar nooit de ruimte voor gehad, tot nu!
Het gaat om een kamer op de tussenverdieping van een eengezinswoning van 2,95 bij 3,90 meter. Hieronder wat foto's van de bouw ervan:

Hier het plaatsen (heb ik laten doen) van een verlaagd plafond met Rockfon Cinema Black plafond platen, daarin heb ik zelf 7 Philips Hue spots geplaats en de speakerkabels van de hoogte speakers liggen hier ook overheen. Het plafond deed direct al enorm veel voor de akoestiek, bijna alle echo was weg:

Hier de foto's van hoe de ruimte nu is. De laatste foto is van gisteren, toen heb ik de sub verplaatst van de zijkant naar de voorkant en een nieuwe meting gedaan. Waarschijnlijk vanavond testen met een filmpje:

De gebruikte apparatuur:
- Denon X4500H receiver
- XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 MKI fronts en center en 4x S2 Atmosphere hoogte speakers
- Sony PS4
- Popcorn machine
To do: de 4 filmposters nog ophangen, die staan nu tijdelijk nog op de grond en er zijn nog verduisterende zwart velours gordijnen in bestelling voor het raam aan de achterkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn1990 op 08-09-2020 12:04 ]
Netjes hoor. Leuke post ook, lekker compleet!.Martijn1990 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:
Wat een mooie sets komen hier weer voorbij in alle soorten en matenIk ben zelf onlangs met mn vriendin verhuisd naar een groter huis en daar hielden we een kamer over, dus daar heb ik een HT gemaakt
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De gebruikte apparatuur:
- Denon X4500H receiver
- Sony PS4
- Popcorn machine
[Afbeelding]
[Afbeelding]
FreeReef.nl
Thanks! Het leek me inderdaad leuk om wat voortgangsfoto's erbij te doen. Gisteravond met een vriend Oblivion op Bluray gekeken met de sub vooraan en de nieuwe afstelling en daarna nog een stukje van Hans Zimmer - Live in Prague. Het klonk en zag er fantastisch uit vonden we allebeiWorld Citizen schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:56:
[...]
Netjes hoor. Leuke post ook, lekker compleet!.
Welk merk/model is dat?renzo4000 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:05:
Eensch niet direct aan gedacht maar je hebt ook een iets hogere variant met ruimte voor een center speaker. Die kan je dan wat bijstellen in een schuine hoe naar boven zodat hij uitstraalt richting luisterpositie. Niet ideaal natuurlijk maar m.i. een acceptabel compromis.
[Afbeelding]
@Sanction ik had gewoon op afbeeldingen gezocht maar volgens mij is het deze: https://www.salamandercommercial.com/ust-category/dell/
wel behoorlijk aan de prijs zo te zien.
Flink wat redundancy mocht er eentje het niet doen?Martijn1990 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:
- Sony PS4
Mooie setup!
Zoiets ja..tweegroenethee schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:09:
[...]
Flink wat redundancy mocht er eentje het niet doen?![]()
Mooie setup!
Prijs op aanvraag voorzover ik kan zien. Is inderdaad meestal een goede indicatie dat het prijzig is.renzo4000 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:39:
@Sanction ik had gewoon op afbeeldingen gezocht maar volgens mij is het deze: https://www.salamandercommercial.com/ust-category/dell/
Ja dat denk ik wel, ik kom een iets andere uitvoering tegen en die beginnen bij 3,5k 
https://www.projectorscreen.com/ust-projector-cabinets
Je kan dit ontwerp natuurlijk wel laten bouwen door de lokale meubelmaker. Natuurlijk nog steeds niet goedkoop maar voor rond de €1000 moet dat wel lukken.
https://www.projectorscreen.com/ust-projector-cabinets
Je kan dit ontwerp natuurlijk wel laten bouwen door de lokale meubelmaker. Natuurlijk nog steeds niet goedkoop maar voor rond de €1000 moet dat wel lukken.
Simpel, maar strak. Daarvoor was het een rommeltje. Alles is nieuw behalve PS4, Digicorder en NAS.
De muur etc. achter het tv meubel moet nog gerenoveerd worden.
- LG OLED65CX
- 2X Wharfedale 310
- Wharfedale 300C
- Wharfedale WH-D10
- Denon AVR-X2700H
- PS4
- Synology DS215+
- Telenet Digicorder
- Logitech Harmony Companion
- Ikea Besta + bovenpaneel
Met de Harmony en Mini IR blaster bedien ik alles met gesloten kastjes.
Achterkant kastje bij de receiver doorgezaagd. Voorlopig doet dat voldoende voor de koeling, indien niet voeg ik fans + controllers toe.
Ter info: In woonkamer met 2 kindjes van 8 & 10 :-).

service url
- LG OLED65CX
- 2X Wharfedale 310
- Wharfedale 300C
- Wharfedale WH-D10
- Denon AVR-X2700H
- PS4
- Synology DS215+
- Telenet Digicorder
Achterkant kastje bij de receiver doorgezaagd. Voorlopig doet dat voldoende voor de koeling, indien niet voeg ik fans + controllers toe.

service url
Leuk setje zo @praet0rian ! Maar voor mijn gevoel allemaal iets teveel "gepropt in de hoek in een kastje". Ik zie het totale plaatje niet maar het lijkt erop dat de openhaard de boosdoener is om het allemaal wat beter te centreren?
Klopt, de haard is de boosdoener.renzo4000 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:27:
Leuk setje zo @praet0rian ! Maar voor mijn gevoel allemaal iets teveel "gepropt in de hoek in een kastje". Ik zie het totale plaatje niet maar het lijkt erop dat de openhaard de boosdoener is om het allemaal wat beter te centreren?
Rechts in kastje zit enkel receiver, heeft plek genoeg.
Links in kastje zit Digicorder, PS4 en de Harmony Hub.
Dus alles heeft vrij veel ruimte, af te wachten hoe het gaat!
Voor ons nieuwe huis ben ik van plan de Xiaomi 4k ust beamer te kopen. Te samen met een Denon soundbar (en door het huis heen geplaatste denon home speakers) wil ik dit wegwerken in een meubel aan de wand.procyon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:04:
Heb eindelijk mijn tv weg gedaan. Want laten we wel wezen, als hij uit staat is het maar een lelijk groot zwart vlak.
http://imgur.com/gallery/GH13Mf5
U ziet een Xiaomi laser projector.
B&W setje speakers, een Yamaha Sub en een 9ch Onkyo receiver. Als surround speakers mijn oude Tannoy zuil speakers.
Kan nu wel zeggen dat het af is. Het geluid is werkelijk subliem voor zowel muziek als film.
De Shield en de receiver worden beide aangestuurd via HDMI met de beamer afstandsbediening.
De hele set is ook uit of aan te zetten via de Google home assistent. (Die ook automatisch de gordijnen dicht doet.
Dus geen tv aan de muur, geen scherm. Ik verf de muur met projectieverf. Het hoeft niet de beste kwaliteit weer te geven maar ik wil alles wegwerken, uit het zicht.
Door een kabeldoorvoer open te draaien (https://www.voormeubels.nl/product/kabeldoorvoer-wit-60-mm-1) kan de UST projecteren.
De soundbar staat in het kastje achter speakergaas.
Is dit denken jullie mogelijk? En op welke afstand van de muur moet de UST precies staan voor een redelijk beeld? (Voorkant unit tot muur = diepte kast)?
Als ik het goed begrijp, wil je de beamer ook in het kastje inbouwen. Zo ja: kan hij z'n warmte dan wel kwijt?O_Tiby schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:49:
[...]
Voor ons nieuwe huis ben ik van plan de Xiaomi 4k ust beamer te kopen. Te samen met een Denon soundbar (en door het huis heen geplaatste denon home speakers) wil ik dit wegwerken in een meubel aan de wand.
Dus geen tv aan de muur, geen scherm. Ik verf de muur met projectieverf. Het hoeft niet de beste kwaliteit weer te geven maar ik wil alles wegwerken, uit het zicht.
Door een kabeldoorvoer open te draaien (https://www.voormeubels.nl/product/kabeldoorvoer-wit-60-mm-1) kan de UST projecteren.
Is dit denken jullie mogelijk? En op welke afstand van de muur moet de UST precies staan voor een redelijk beeld? (Voorkant unit tot muur = diepte kast)?
Ik had dezelfde uitdaging (incl Kids en haard) en heb uiteindelijk de tv aan de muur rechts opgehangen.praet0rian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:41:
Simpel, maar strak. Daarvoor was het een rommeltje. Alles is nieuw behalve PS4, Digicorder en NAS.
- LG OLED65CX
- 2X Wharfedale 310
- Wharfedale 300C
- Wharfedale WH-D10
- Denon AVR-X2700H
- PS4
- Synology DS215+
- Telenet Digicorder
[Afbeelding]
service url
Staat echt top.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Op zich prima idee. Alleen de k ik dat het projecteren door zo’n smalle opening niet gaat werken. Als ik zie dat de meeste een best brede opening hebben om te projecteren. Vandaar dat ze meestal op of uitschuifbaar staan opgesteldO_Tiby schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:49:
[...]
Voor ons nieuwe huis ben ik van plan de Xiaomi 4k ust beamer te kopen. Te samen met een Denon soundbar (en door het huis heen geplaatste denon home speakers) wil ik dit wegwerken in een meubel aan de wand.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Goede vraag, ik heb geen idee hoeveel warmte hij geeft. Misschien een fan in de kast bouwen welke naar de achterzijde ventileert?helloitsme schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 11:25:
[...]
Als ik het goed begrijp, wil je de beamer ook in het kastje inbouwen. Zo ja: kan hij z'n warmte dan wel kwijt?
De beamer maak ik in de kast, dan denk ik eerder aan een klep die ik er aan de bovenkant af kan halen of wegklappen oid
Ik had zelf een setje Wharfedale Diamond 7.1's. Verkocht aan een bekende. Toen toch maar opnieuw, tweedehands gekocht nadat ik een schuur omgebouwd had tot zuiphol. M'n pa heeft nog altijd een set 7.2's met de dubbele speakerpoort. Die kleine luidsprekers presteerden ver boven hun niveau. Bijzonder zuiver geluid, zeker voor de prijs.praet0rian schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:41:
- 2X Wharfedale 310
- Wharfedale 300C
- Wharfedale WH-D10
Benieuwd hoe dat tegenwoordig is?
Top speakersSannrHerr schreef op zondag 13 september 2020 @ 11:02:
[...]
Ik had zelf een setje Wharfedale Diamond 7.1's. Verkocht aan een bekende. Toen toch maar gekocht nadat ik een schuur omgebouwd had tot zuiphol. M'n pa heeft nog altijd een set 7.2's met de dubbele speakerpoort. Die kleine luidsprekers presteerden ver boven hun niveau. Bijzonder zuiver geluid, zeker voor de prijs.
Benieuwd hoe dat tegenwoordig is?
Vooral de center, wow.
Niet gedacht voor dat budget (450 voor hele set betaald)
Zie de TW betreffende aankoopadvies.
[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 14-09-2020 10:11 ]
Nog (lang) niet klaar maar sinds zaterdag weer vooruitgang en daar erg blij mee.
Het plan is dat straks alleen de tv en speakers te zien zijn. (uitgezonderd wat (meegeschilderd) gootwerk i.v.m. (nog) niet willen slopen stucwwerk spachtelputz)
Versterker komt 2,5 meter achter deze wand in de meterkast te staan samen met de Nvidea Shield (of iets ernaast in de garage). Daarvoor zal ik via de kruipruimte moeten met de HDMI en speakerkabels (en eventueel IR verlenging). Hoe ik dat precies doe moet ik nog even uit puzzelen, schuin door de vloer omlaag of recht omlaag. Voor de eerste moet de boor lang genoeg zijn, voor de tweede moet ik weten of en hoeveel mijn fundering breder is dan de muur(210mm).
Onder de tv of op de vloer eronder komt de Center nog te staan (3.0). Van de week nog maar eens een goede film opzetten en kijken of ik de surroundspeakers echt mis, anders laat ik ze denk weg. Er liggen gelukkig wel buizen in de vloer van hoek naar hoek dus de kabels ervoor kunnen er wel makkelijk heen.
Of de plank nog deze kleur houd is de vraag, originele idee voor mij was zwart en de vriendin (behandeld) hout. Nu zijn de meningen echter omgedraaid, ik vind het lichte hout wel mooi en de vriendin vindt dat het wel zwart mag
Nu afgesproken dat we wat reststukken gaan oliën om te kijken hoe dat eruit ziet en even aanzien of we ons echt storen aan de zijkant van het multiplex.
Het houten steuntje rechts gaat ook nog weg, staat er nu omdat het nog wat kwetsbaar is. Daar ga ik nog onzichtbare plankdragers monteren.
Tijdelijke oplossing sinds Mei dit jaar:

Huidige stand:
Het plan is dat straks alleen de tv en speakers te zien zijn. (uitgezonderd wat (meegeschilderd) gootwerk i.v.m. (nog) niet willen slopen stucwwerk spachtelputz)
Versterker komt 2,5 meter achter deze wand in de meterkast te staan samen met de Nvidea Shield (of iets ernaast in de garage). Daarvoor zal ik via de kruipruimte moeten met de HDMI en speakerkabels (en eventueel IR verlenging). Hoe ik dat precies doe moet ik nog even uit puzzelen, schuin door de vloer omlaag of recht omlaag. Voor de eerste moet de boor lang genoeg zijn, voor de tweede moet ik weten of en hoeveel mijn fundering breder is dan de muur(210mm).
Onder de tv of op de vloer eronder komt de Center nog te staan (3.0). Van de week nog maar eens een goede film opzetten en kijken of ik de surroundspeakers echt mis, anders laat ik ze denk weg. Er liggen gelukkig wel buizen in de vloer van hoek naar hoek dus de kabels ervoor kunnen er wel makkelijk heen.
Of de plank nog deze kleur houd is de vraag, originele idee voor mij was zwart en de vriendin (behandeld) hout. Nu zijn de meningen echter omgedraaid, ik vind het lichte hout wel mooi en de vriendin vindt dat het wel zwart mag
Het houten steuntje rechts gaat ook nog weg, staat er nu omdat het nog wat kwetsbaar is. Daar ga ik nog onzichtbare plankdragers monteren.
Tijdelijke oplossing sinds Mei dit jaar:

Huidige stand:

Awesome
Mooie strakke uitstraling en mooi plan om alles weg te werken!
Maar.. als ik zie hoe ver de speakers uit elkaar staan vraag ik me af of je een beetje een gebalanceerd geluidsbeeld krijgt. In de receiver kan je natuurlijk wel delay, afstand en volume per speaker aanpassen, maar daar zitten ook grenzen aan. Wat is de reden dat de rechterspeaker helemaal op het eind van het meubel staat en niet wat dichterbij de houtkachel?
Maar.. als ik zie hoe ver de speakers uit elkaar staan vraag ik me af of je een beetje een gebalanceerd geluidsbeeld krijgt. In de receiver kan je natuurlijk wel delay, afstand en volume per speaker aanpassen, maar daar zitten ook grenzen aan. Wat is de reden dat de rechterspeaker helemaal op het eind van het meubel staat en niet wat dichterbij de houtkachel?
Anders staat ie voor het schilderijMartijn1990 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:35:
Wat is de reden dat de rechterspeaker helemaal op het eind van het meubel staat en niet wat dichterbij de houtkachel?
Als je kamer maar diep genoeg is dan kan dit allemaal wel zo. Anders staan ze idd wel erg ver uit elkaar.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Wat @QuattroNL zegt, dan staat hij voor het schilderij, het verschil in afstand is t.o.v. de luisterpositie maar 1 meter verder dan de linker speaker. Toen het stond gelijk even handmatig de oude instellingen aangepast en links zit 3,8mtr van de luister positie, center 3,4mtr en rechts 4,8mtr. Woonkamer deel is ongeveer 5mtr diep en 6mtr breed.Martijn1990 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:35:
Strak is inderdaad de bedoeling, al komt er nog wel iets meer aankleding dan nu. Er staan bijvoorbeeld alweer kaarsstandaards naast de rechter speaker en voor het schilderij
TV mag wel een maatje groter, de huidige 49" is wel karig zo, nou is de vriendin het daar wel mee eens.....maar niet met wat zo'n grotere TV dan moet/mag kosten

Awesome
Ook heel gaaf Martijn!!Martijn1990 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:46:
Wat een mooie sets komen hier weer voorbij in alle soorten en matenIk ben zelf onlangs met mn vriendin verhuisd naar een groter huis en daar hielden we een kamer over, dus daar heb ik een HT gemaakt
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De gebruikte apparatuur:
- Denon X4500H receiver
- Sony PS4
- Popcorn machine
[Afbeelding]
[Afbeelding]
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Helder! Als het voor jou maar goed klinkt natuurlijk. Op de foto is dat natuurlijk wat moeilijk inschatten. En wat tv betreft heb ik volgens mij een droom vriendin.. hangt nu een 65” OLED en die mag best groter van haar. Toen ik zei dat een 77” OLED al snel €5k kost zei ze alleen: dan moeten we gewoon wat langer sparen 😂 Succes met de zoektocht en haar overtuigen!Raym09 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:07:
[...]
Wat @QuattroNL zegt, dan staat hij voor het schilderij, het verschil in afstand is t.o.v. de luisterpositie maar 1 meter verder dan de linker speaker. Toen het stond gelijk even handmatig de oude instellingen aangepast en links zit 3,8mtr van de luister positie, center 3,4mtr en rechts 4,8mtr. Woonkamer deel is ongeveer 5mtr diep en 6mtr breed.
Strak is inderdaad de bedoeling, al komt er nog wel iets meer aankleding dan nu. Er staan bijvoorbeeld alweer kaarsstandaards naast de rechter speaker en voor het schilderij![]()
TV mag wel een maatje groter, de huidige 49" is wel karig zo, nou is de vriendin het daar wel mee eens.....maar niet met wat zo'n grotere TV dan moet/mag kosten(en dan hoef ik geeneens Oled aangezien we veel licht in de kamer hebben).
Martijn1990 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:53:
[...]
Helder! Als het voor jou maar goed klinkt natuurlijk. Op de foto is dat natuurlijk wat moeilijk inschatten. En wat tv betreft heb ik volgens mij een droom vriendin.. hangt nu een 65” OLED en die mag best groter van haar. Toen ik zei dat een 77” OLED al snel €5k kost zei ze alleen: dan moeten we gewoon wat langer sparen 😂 Succes met de zoektocht en haar overtuigen!
offtopic:
De 77CX duikt al onder de 4k inmiddels! Nog korter sparen
De 77CX duikt al onder de 4k inmiddels! Nog korter sparen
Ik zou die audiospullen verplaatsen naar de wand met die stopcontacten. Heb je wel de mogelijkheid om de speakers goed te positioneren. Nu staat die speaker naast het schilderij veel te ver bij de rest vandaan en staat de andere speaker te veel in de hoek. Je hebt zo'n mooie ruimte, hier heb je mogelijkheden om dit veel beter aan te pakken.Raym09 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:07:
[...]
Wat @QuattroNL zegt, dan staat hij voor het schilderij, het verschil in afstand is t.o.v. de luisterpositie maar 1 meter verder dan de linker speaker. Toen het stond gelijk even handmatig de oude instellingen aangepast en links zit 3,8mtr van de luister positie, center 3,4mtr en rechts 4,8mtr. Woonkamer deel is ongeveer 5mtr diep en 6mtr breed.
Strak is inderdaad de bedoeling, al komt er nog wel iets meer aankleding dan nu. Er staan bijvoorbeeld alweer kaarsstandaards naast de rechter speaker en voor het schilderij![]()
TV mag wel een maatje groter, de huidige 49" is wel karig zo, nou is de vriendin het daar wel mee eens.....maar niet met wat zo'n grotere TV dan moet/mag kosten(en dan hoef ik geeneens Oled aangezien we veel licht in de kamer hebben).
Niet mee te werken die muur. Enige wat ie kan doen is accepteren dat het minder is en geen moeite meer doen. Zou zelf alles tegen de muur links zetten, als de ruimte het toe laat en de muur gewoon recht is.Martijn1990 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:35:
Maar das mijn mening
Verder puike woonkamer
Disclaimer: ik ben verre van een purist of audiofile. Deze boxen zijn met warme hand gegeven door een familielid die daarna afscheid heeft moeten nemen. Het is voor mij dan ook een stukje liefhebberij, door laten leven van, en dat in combinatie met het voordeel van (iets) beter geluid t.o.v. je standaard melkpakjes of soundbar. De investeringen die gedaan worden in dit topic ga je bij mij niet snel zien tenzij ik echt dik geld over zou hebben. De Marantz 1609 die ik heb is er puur gekomen omdat ik toen alles via HDMI en de versterker wilde laten lopen en dat had de toenmalige versterker Denon AVR-1905 niet.
De enige reden waarom ik deze boxen zou vervangen is vanwege de looks en dan gaan deze naar de Game/chill/werkkamer boven.
@aljooge @Verwijderd Daar schiet je niet heel veel mee op, daar zit namelijk over de andere helft tot om de hoek een groot raam. Wat ook nog eens op het (zuid)Westen zit, vanaf de middag staat de zon op de hoek om vervolgens op vol op het grote raam te staan.
180gr omdraaien zou waarschijnlijk voor het geluid nog het beste zijn aangezien je dan een enigzins symmetrische opstelling kan creëren. Echter tellen functionaliteit en looks meer dan perfect geluid, wij gaan dan ook niet met onze rug naar de haard zitten.
De "kwaliteit" die ik hiermee kan bereiken is verre van perfect, maar (voor zover ik het tot nu kan beoordelen in 2 dagen) goed genoeg voor mij. Gisteren nog een klein beetje zitten tweaken met posities (linker box verder uit de hoek getrokken en rechts zo ver mogelijk naar links gezet) en instellingen afstand rechts iets verhoogt. Daarmee werd het nog wel aardig wat beter dan hoe het was, echter blijft de linkse box dominanter zeker als je ligt op een manier dat rechts word geblokkeerd door iets.
Rechts heeft als grootste nadeel t.o.v. links dat hij niet alleen ver weg staat maar ook bijna in de opening naar de eetkamer. Het laag word bij links dus juist versterkt en is vrij bij rechts. (zou dit verbeteren met een losse sub?)
Wat ik heb momenteel beneden heb staan:
Marantz 1609
B&W 601 S2 FL+R
B&W CC6 center
Nvidea Shield (nieuw)
Gamepc naar boven verhuisd.
Ziggo horizon box Tv abbo afgeschaft.
Chromecast naar boven verhuisd, zit ook al in de Shield.
Wii naar boven verhuisd.
Even een overzicht van het geheel (nog niet compleet gereed)

De plek waar ik foto 2 heb genomen, daar zit achter mij de eetkamer (5x5mtr). Als het af is zal ik wat meer en betere foto's maken.
De enige reden waarom ik deze boxen zou vervangen is vanwege de looks en dan gaan deze naar de Game/chill/werkkamer boven.
@aljooge @Verwijderd Daar schiet je niet heel veel mee op, daar zit namelijk over de andere helft tot om de hoek een groot raam. Wat ook nog eens op het (zuid)Westen zit, vanaf de middag staat de zon op de hoek om vervolgens op vol op het grote raam te staan.
180gr omdraaien zou waarschijnlijk voor het geluid nog het beste zijn aangezien je dan een enigzins symmetrische opstelling kan creëren. Echter tellen functionaliteit en looks meer dan perfect geluid, wij gaan dan ook niet met onze rug naar de haard zitten.
De "kwaliteit" die ik hiermee kan bereiken is verre van perfect, maar (voor zover ik het tot nu kan beoordelen in 2 dagen) goed genoeg voor mij. Gisteren nog een klein beetje zitten tweaken met posities (linker box verder uit de hoek getrokken en rechts zo ver mogelijk naar links gezet) en instellingen afstand rechts iets verhoogt. Daarmee werd het nog wel aardig wat beter dan hoe het was, echter blijft de linkse box dominanter zeker als je ligt op een manier dat rechts word geblokkeerd door iets.
Rechts heeft als grootste nadeel t.o.v. links dat hij niet alleen ver weg staat maar ook bijna in de opening naar de eetkamer. Het laag word bij links dus juist versterkt en is vrij bij rechts. (zou dit verbeteren met een losse sub?)
Wat ik heb momenteel beneden heb staan:
Marantz 1609
B&W 601 S2 FL+R
B&W CC6 center
Nvidea Shield (nieuw)
Gamepc naar boven verhuisd.
Ziggo horizon box Tv abbo afgeschaft.
Chromecast naar boven verhuisd, zit ook al in de Shield.
Wii naar boven verhuisd.
Even een overzicht van het geheel (nog niet compleet gereed)

De plek waar ik foto 2 heb genomen, daar zit achter mij de eetkamer (5x5mtr). Als het af is zal ik wat meer en betere foto's maken.
Awesome
@Raym09 Ik zou de tv (dan wel een nieuwe) aan de muur hebben gehangen en die lange houten balk dezelfde kleur hebben gegeven als je jaloezieën.
[ Voor 14% gewijzigd door Koning-Admiraal op 16-09-2020 12:35 ]
Set your goals high, and don't stop till you get there.
Tv word uiteindelijk ook opgehangen, zoals in beide posten al staat "we zijn nog niet klaar". Was vooral enthousiast en wilde de vooruitgang even delen met jullie.Koning-Admiraal schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:33:
@Raym09 Ik zou de tv (dan wel een nieuwe) aan de muur hebben gehangen en die lange houten balk dezelfde kleur hebben gegeven als je jaloezieën.
Voor wat betreft de kleur:
Het grote nadeel van zwart is dat je stof er enorm goed op ziet liggen. Dat valt met de jaloezieën gelukkig nog aardig mee, maar denk dat het met zo'n plank meer zal opvallen. De vensterbanken gaan we uiteindelijk ook nog vervangen, die zullen dan ook van blank of geolied hout gaan worden. In beide gevallen linkt het dus met de rest van onze spullen.Of de plank nog deze kleur houd is de vraag, originele idee voor mij was zwart en de vriendin (behandeld) hout. Nu zijn de meningen echter omgedraaid, ik vind het lichte hout wel mooi en de vriendin vindt dat het wel zwart magNu afgesproken dat we wat reststukken gaan oliën om te kijken hoe dat eruit ziet en even aanzien of we ons echt storen aan de zijkant van het multiplex.
Los daarvan hebben we al vrij veel zwart in de kamer, deuren en kozijnen naar de hal en keuken zijn ook zwart, er staat een grote zwarte kast en de jaloezieën zijn zwart. Daar willen we ook een beetje de balans in bewaren.
Verder moet het nog een heel stuk aangekleed worden. De "stopcontacten muur" is nu een vrij groot leeg vlak en links op de overzichtsfoto is nu nog een heel leeg stuk vloer (daar komt waarschijnlijk een grote plant.) 2 enkele spots in de eetkamer worden ook vervangen door dubbele spots zodat we die kunnen gebruiken om het schilderij uit te lichten en een deel van de eetkamer. We doen dit overigens op ons dooie gemak, het moet passen en mooi zijn (en te betalen
[ Voor 6% gewijzigd door A13X op 16-09-2020 13:17 ]
Awesome
Dan moet je wel een hele goeie stukadoor vinden. Want met ust is scherm heel erg belangrijk.O_Tiby schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:49:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic