Allright ik ga ook eens mee doen en wss mezelf niet mateloos populair maken ... Mijn living heeft om te beginnen 2 kijk plaatsen.
Plaats 1:

Hier heb ik dus een valse wand gemaakt met hopen bekabeling achter. De bovenste kastjes zijn uit te nemen en er is ook een luik achter de rechter luidspreker. Deze wand omvat een hele hoop functies ... veel meer dan op het eerste zicht lijkt:
- TV Haier Full HD LED 38 inch tv ... Chinees maar valt me niks tegen ...
- Blueray
- Mediaspeler PC
- Wii
- 2 hoge wattage usb poorten
- batterijlader voor AA, AAA en 9 volt batterijen
- laadplaats voor 3 bluetoothspeakers
- vaste telefoon
- Marantz versterker
- Marantz Direct Drive platenspeler
- 2 TEQ variator V4 luidsprekers
- Switch die centraal geplaatst is omdat ik beetje tweakersbloed heb en omdat ik vaak pc's voor klanten fix en dan is dat handig om snel te kunnen inpluggen
- Bakjes voor kabels, wii remotes
- onder TV is er nu ook een rekje ondertussen net als waar links de platen op tentoon gesteld staan waar ik de meest gebruikte afstandsbedieningen heb liggen
- stroomblok om bv laptop of zo in te pluggen
- telenet digibox
- achter de wand zit er ook nog een centraal device voor de bewakingscamera's die zijn ook direct op de tv aangesloten en te bekijken
- co en rook melder
- weerstation
Eerlijkheid gebied me dat ik hier zelden TV kijk maar ik had de tv al en na mijn verbouwing dus ook terug gezet.
Dan aan de andere kant van de living ... de echte home cinema
Dit was toen ik hem net had opgehangen ondertussen is alles fijn afgeregeld om het volledige scherm exact(er) te gebruiken ... dus
- LG short throw projector met smart functie 1080P LED
- Google Chromecast
- mijn PC hangt hier ook aan die staat rechts onderaan tegen de muur op een houder zodat de stofzuigrobot er onder door kan
- Medion Internet / DAB+ / Wifi radio
- extra aansluiting voor laptop
- Logitech z906 THX audio set
- 110 inch projectorscherm met electrische bediening en afstandsbediening
Het plafond is een vals plafond uiteraard in echt hout en een lokaal product uit de Ardennen! Duurzaam verbouwd dus.
Ik weet dat de Logitech niet echt je van het is volgens de meeste mensen maar ik wilde geen al te grote luidsprekers, er geen massa's geld aan uitgeven, voldoende ingangen hebben, eenvoudige bediening en een afstandsbediening ... de Logitech heeft dat allemaal voor minder dan 250 euro inclusief 2 optische ingangen. Tot op heden heb ik geen minuut, nee wat zeg ik, geen seconde spijt van mijn keuze. Het geluid is vol, luid, veel bas, goed regelbaar en alles werkt super eenvoudig. Zelfs om een feestje te geven kom je niks te kort ... ben je audiofiel of wil je muziek luisteren nja ... dan zijn er veel en betere maar ook veel betere oplossingen ... ik zeg maar wat zo een modern NAD versterkertje met Hypex modules en een leuk setje Dali speakers kost geen fortuin maar klinkt een PAK beter.
Het is zoals met alles in het leven een beetje wat wil je er aan geven en wat doe je er mee. Ik kijk hoofdzakelijk wat youtube en gebruik het voor presentaties en dergelijke te maken voor mijn werk, soms wat CAD tekenen voor mijn 3D printer en dat lukt allemaal aardig van op mijn zetel op de projector

Af en toe eens een film afspelen gaat ook super goed. De speakers ondersteunen de nodige protocollen om echt 5.1 te decoden zoals het hoort en stellen niet teleur. Af en toe paar vrienden die eens Formule E of 1 op groot scherm komen kijken of bv Lemans of festival of speed ... en daar voldoet het voor mij perfect. Ook de kleine maat van de luidsprekers maken dat het allemaal niet te overweldigend uit ziet.
De short Throw was vrij duur maar ik had weinig andere keuze. Door de plaas waar mijn verlichting hangt en omdat het ook mijn kantoorruimte met dus living/vergadertafel is kwam de verlichting anders niet uit. Over het algemeen ben ik er erg tevreden van hoewel de hoeken niet even scherp zijn als het midden en het afregelen om het perfect perfect passend te krijgen eerder lastig was. Er zijn nl geen lens instelmogelijkheden enkel paar kleine softwarematige opties en die zijn niet bepaald je van het. Perfect plaatsen van de projector was dus aan de orde.
Projector en pc zijn beide optisch aangesloten op de Logitech. De Medion internet radio Analoog. Chromecast steekt direct op de projector en er lopen 3 HDMI kabels via de kabelgoot rechts naar de PC / laptop en 1 reserve moest er ooit 1 stuk gaan ...