Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jag schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:55:
[...]

Leuk dat je die vbss-en bouwt. Gaat er een dayton pa-460 in?
Kan je in de toekomst er nog twee um18's in een full marty op een nx6000 naast zetten, is je avsforums setup compleet :)

zou demping toevoegen aan de ruimte wel naar voren halen, is toch wel redelijk essentieel voor een ht! Denk groot, orde grootte 20% van het totale oppervlakte. Het is een heel project allemaal bij elkaar he?
Pa-460 wordt t inderdaad, ze zijn in bestelling bij soundimports. Ik zou die marty's wel willen, maar helaas is het niet mijn huis :+ Wie weet, ooit..

Ik hoop dat door de isolatie die achter het scherm komt de akoestiek al aanzienlijk verbeterd. Maar 20% is in principe wel het streven uiteindelijk. Wat je zegt, het is een heel project en helaas kunnen we er niet full-time aan werken ;)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
https://i.imgur.com/cKgthKv.jpg
https://i.imgur.com/8ls9TYb.jpg
https://i.imgur.com/w7Dy2KL.jpg

Hoe snel het kan gaan. Van een jaar terug met 2.0 naar een half jaar terug naar 3.0 en inmiddels naar een 5.0 opstelling 😂.
Ik ben inmiddels groot fan geworden van het warme en volle geluid van focal en begon dus met de 716 voor muziek. Later volgde daar de center en een paar weken terug liep ik tegen een set zeer goed onderhouden tweedehands 807v aan.

Wat ziet u?
2x Focal chorus 716 als fronts.
Focal cc700 als center
2x Focal 807V rear.
Aan een Denon x2000
Weing bijzondere Samsung full HD 50 inch
Ps4 pro
Minix mediaspeler met een NAS

Tot nu toe zeer tevreden met deze set Focal's. Ik mis de subwoofer (nog) niet. En de baas des huizes al helemaal niet 😂

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 06-03-2020 10:34 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik kan niet wachten op de "je mag niets op je speakers zetten"-comments ondanks dat het totaal nergens invloed op heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
MonkeyJohn schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:05:
Ik kan niet wachten op de "je mag niets op je speakers zetten"-comments ondanks dat het totaal nergens invloed op heeft :P
Dat kleine cactusje zal zeer weinig doen 😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi ingericht, rustig en toch erg smaakvol!
Echte houten vloer of (parket)laminaat?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biatch
Joopieboy schreef op zondag 1 maart 2020 @ 13:54:
Mooi ingericht, rustig en toch erg smaakvol!
Echte houten vloer of (parket)laminaat?
Dankjewel voor het compliment. Dit is lamel parket. Dus toplaag eikenhout op een houten plank die speciaal voor vloerverwarming bestemd is.
Dit huis 3 jaar geleden gekocht en alles beneden opnieuw laten doen. Zoals lege leidingen voor waar nu de speakers staan en de muur achter de tv is zo gedaan dat alle kabels er achter lopen. Tv meubel willen we binnenkort gaan vervangen. Bank hadden we nog en past prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Biatch schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:04:
[...]

Dankjewel voor het compliment. Dit is lamel parket. Dus toplaag eikenhout op een houten plank die speciaal voor vloerverwarming bestemd is.
Dit huis 3 jaar geleden gekocht en alles beneden opnieuw laten doen. Zoals lege leidingen voor waar nu de speakers staan en de muur achter de tv is zo gedaan dat alle kabels er achter lopen. Tv meubel willen we binnenkort gaan vervangen. Bank hadden we nog en past prima
Ja daar zit ik dus hetzelfde mee idd, ik heb nu gewoon laminaat maar gezien hier ook vloerverwarming zit kan ik een hoop rendement behalen door de vloer te vervangen voor pvc of zoiets. Mijn voorkeur gaat dan ook naar laminaat parket... Beetje zelfde kleur en uitstraling, heb nu wat donkerder bijna klassiek eiken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/09/2019-09-08-16.01.24-Medium.jpg
Deze kleur had ik in mijn vorige (huur)woning ook, tijd voor wat lichters. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HaistaVittu
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben HaistaVittu en woonachtig in het zuidelijkste puntje van Nederland.

Toen ik op mezelf ging wonen, wilde ik een beter geluid dan het standaard uit de televisie. Als student zijnde heb je het helaas niet zo breed waardoor ik opzoek ging naar een soundbar. Een soundbar met geïntegreerde sub woofer en bluetooth functie zodat ik mijn muziek kon streamen vanaf mijn laptop zonder kabels. Naar enige speurtocht stuitte ik op een Philips HTL5120/12. Mooi strak design in mijn strakke interieur in mijn appartement. Wat was ik blij toen ik deze onder mijn Philips 42” televisie plaatste.

Toen ik vervolgens eigenaar werd van een Xbox One spelconsole en een aardige computer, liep ik al snel tegen een aantal problemen aan. Hoe kon ik het geluid van beide uit mijn soundbar laten komen terwijl deze een beperkt aantal HDMI ingangen heeft?

Ik ging opzoek naar een receiver met meerdere HDMI ingangen en mijn zoektocht eindigde bij een Yamaha RX-V477. Toen ik deze kocht kreeg ik van mijn vader setje Pioneer S-ES21-LR-K zuilspeakers. Toen ik vervolgens mijn televisie, Xbox One en computer aansloot op de receiver om vervolgens het geluid aan te zetten, kwam hier meer power uit dan mijn soundbar waardoor deze soundbar een nieuwe eigenaar kreeg.

Na veel goede verhalen van mijn oom – welke een 9.1 systeem in zijn bezit heeft – werd ik toch wel erg geïnteresseerd en nieuwsgierig. Omdat ik deze ervaringen zelf wilde delen, heb ik besloten om te beginnen met een 5.1 systeem. Aangezien ik – toch als leek – niet veel verstand had van apparatuur, ben ik opzoek gegaan naar betaalbare speakers. Ik kwam uit bij Pioneer S-ES21-CR-K center speaker en surround speakers. Als sub woofer kreeg ik een oudere van mijn oom.

Nu een aantal jaren later, verhuisd van een appartement naar een woning en dus meer ruimte, heeft mijn installatie ook een boost gekregen.

- LG 65UJ630V 4K UHD;
- Apple Mac Pro desktop;
- Xbox One;
- Yamaha RX-V477receiver;
- Harman Kardon HKTS-11, 2 front-, 1 center-, en 2 surroundspeakers;
- Yamaha YST-SW012B subwoofer

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/FzRNprt.jpeg

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Goedenavond iedereen,

Misschien kennen jullie mijn home cinema zolder nog wel.

Het afgelopen jaar hebben we er erg van genoten en zijn er ook wat updates uitgevoerd die ik even wil vermelden.

Qua aankleding is er niet heel veel veranderd. De bijgevoegde foto's zijn van vorig jaar, zal binnenkort even nieuwe maken.

De Dali subwoofer heb ik vervangen door een van SVS. Als surround speakers heb ik de Dali Spektor 1 toegevoegd. Deze diende eerst als Atmos speakers maar die rol nemen nu Jama speakers op zich en het aantal is uitgebreid naar 4.
Om 4 Atmos kanalen te kunnen gebruiken is de Denon 2500H de deur uit gegaan en vervangen door een Denon 4200W en een Denon PMA 520.
Verder is de Chromecast vervangen door een Nvidia Shield.
De verlichting heb ik vervangen door 6 stuks slimme verlichting die bediend worden door Google Assistant. Ik heb nu 2 lampen achter de stoelen, 2 lampen op de speakers en 2 spots aan het plafond die langzaam van kleur veranderen.

De apparatuur die op dit moment draait is het volgende:

Scherm: Optoma 92 inch
Beamer: Optoma HD144X
Frontspeakers: Dali Spektor 6
Surround: Dali Spektor 1
Atmos: 4x Jama speakers
Center: Dali Zensor Vokal
Sub: SVS SB-2000
Receiver: Denon AVR-X4200W & Denon PMA-520AE
Bluray: Xbox One
Streaming: Nvidia Shield TV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_62tgp6fMD2oY46EWxS55AUhXW4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/D4H3lxvBVv5nEa2LlpjBIp2j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eS8FaJRO5HFV7_HvLR_YD3C1e0=/800x/filters:strip_icc()/f/image/7q6RcHvvWWLgYZJsxweoptoJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Banaan86 op 05-03-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie010
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 09:42
Wat voor zitmeubel heb je er staan? Of zijn het 2 losse stoelen? Ik ben ook bezig met een ruimte (zal binnenkort ook maar eens een uitgebreide post maken met foto's), maar heb er nog een standaard bank in staan en dit ziet er een stuk beter uit.

[ Voor 4% gewijzigd door eddie010 op 06-03-2020 10:08 ]

"Remember to look up at the stars and not down at your feet" - SH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 00:09

Insidious

Professionele amateur

HaistaVittu schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:29:
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben HaistaVittu en woonachtig in het zuidelijkste puntje van Nederland.

Toen ik op mezelf ging wonen, wilde ik een beter geluid dan het standaard uit de televisie. Als student zijnde heb je het helaas niet zo breed waardoor ik opzoek ging naar een soundbar. Een soundbar met geïntegreerde sub woofer en bluetooth functie zodat ik mijn muziek kon streamen vanaf mijn laptop zonder kabels. Naar enige speurtocht stuitte ik op een Philips HTL5120/12. Mooi strak design in mijn strakke interieur in mijn appartement. Wat was ik blij toen ik deze onder mijn Philips 42” televisie plaatste.

Toen ik vervolgens eigenaar werd van een Xbox One spelconsole en een aardige computer, liep ik al snel tegen een aantal problemen aan. Hoe kon ik het geluid van beide uit mijn soundbar laten komen terwijl deze een beperkt aantal HDMI ingangen heeft?

Ik ging opzoek naar een receiver met meerdere HDMI ingangen en mijn zoektocht eindigde bij een Yamaha RX-V477. Toen ik deze kocht kreeg ik van mijn vader setje Pioneer S-ES21-LR-K zuilspeakers. Toen ik vervolgens mijn televisie, Xbox One en computer aansloot op de receiver om vervolgens het geluid aan te zetten, kwam hier meer power uit dan mijn soundbar waardoor deze soundbar een nieuwe eigenaar kreeg.

Na veel goede verhalen van mijn oom – welke een 9.1 systeem in zijn bezit heeft – werd ik toch wel erg geïnteresseerd en nieuwsgierig. Omdat ik deze ervaringen zelf wilde delen, heb ik besloten om te beginnen met een 5.1 systeem. Aangezien ik – toch als leek – niet veel verstand had van apparatuur, ben ik opzoek gegaan naar betaalbare speakers. Ik kwam uit bij Pioneer S-ES21-CR-K center speaker en surround speakers. Als sub woofer kreeg ik een oudere van mijn oom.

Nu een aantal jaren later, verhuisd van een appartement naar een woning en dus meer ruimte, heeft mijn installatie ook een boost gekregen.

- LG 65UJ630V 4K UHD;
- Apple Mac Pro desktop;
- Xbox One;
- Yamaha RX-V477receiver;
- Harman Kardon HKTS-11, 2 front-, 1 center-, en 2 surroundspeakers;
- Yamaha YST-SW012B subwoofer

[Afbeelding]
Leuk om te lezen maar je moet echt het linker lampenkapje even recht zetten.
Dit kan mijn autistische brein niet aan. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 06-03-2020 13:30 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banaan86
  • Laatst online: 19-02-2024
eddie010 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Wat voor zitmeubel heb je er staan? Of zijn het 2 losse stoelen? Ik ben ook bezig met een ruimte (zal binnenkort ook maar eens een uitgebreide post maken met foto's), maar heb er nog een standaard bank in staan en dit ziet er een stuk beter uit.
Volgens mij zijn ze van VidaXL. Het zijn 2 stoelen aan elkaar en zitten echt heerlijk. Ze kunnen achterover gekanteld worden en hebben een voetsteun.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AntoniusDD
  • Laatst online: 24-08 12:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulUzjIHJZW4vj-NGyv0pja-BcM8=/800x/filters:strip_icc()/f/image/g0JXwt601R9j6kTFYgMWBidO.jpg?f=fotoalbum_largeHier een indruk van mijn Home Cinema opstelling

Denon AVR X2000
Denon DRS 810 tapedeck < sorry deze staat er nog niet op merk ik net staat in de werkkamer voor opnemen >
Panasonic TX L42WT50E TV
Mediabox XL (Ziggo) inmiddels vervangen voor een NEXT wat een verbetering
VU+ ZERO4K satelliet receiver
HP Elite Slice pC
QNAP NAS TS251+
er ligt een nieuwe wok op de grond voor satelliet
Teufel MK40II center
Teufel MK40II front left + right zuilen

De rear speakers zijn twee 30jaar oude redline RL45 van B&O en moeten nog vervangen worden door de MK40II rear speakers van Teufel

Het screen gaat 's avonds en 's zomers natuurlijk dicht voor een beter lichtbeheer.

[ Voor 31% gewijzigd door AntoniusDD op 08-05-2020 11:01 . Reden: aanvulling NEXT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 09:21
AntoniusDD schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:56:
[Afbeelding]Hier een indruk van mijn Home Cinema opstelling

Denon AVR X2000
Denon DRS 810 tapedeck
Panasonic TX L42WT50E TV
Mediabox XL (Ziggo)
HP Elite Slice pC
QNAP NAS TS251+

Teufel MK40II center

De rear speakers zijn twee 30jaar oude redline RL45 van B&O en moeten nog vervangen worden door de MK40II rear speakers van Teufel

Het screen gaat 's avonds en 's zomers natuurlijk dicht voor een beter lichtbeheer.
Ziet er erg goed uit, zijn echt meubelstukken zo! Thx for sharing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
Na lang weggeweest te zijn toch maar weer besloten om wat leuk audio spul te kopen om weer echt te kunnen genieten van films en muziek. Hopelijk vind ik binnenkort een woning met een plek waar de setup wat meer tot zijn recht komt, helaas is de huizenmarkt rondom Amersfoort echt drama.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NtoNop7.jpg?2

Audio:
  • Bowers & Wilkins CM8 S2
  • Rotel RB-1552MK2
  • Energy Center speaker (overgebleven van 5.1 setje) Mocht iemand nog een B&W center te koop weten, please let me know :)
  • Energy Surround speakers
  • Energy Subwoofer (overgebleven van 5.1 setje)
Beeld:
  • Philips The ONE 65" Android TV 65PUS7354
  • Intel NUC 7i3 met Windows 10/Tidal/Kodi
  • Xbox one met 1TB SSD
Kabels:
  • Audioquest Rocket 11 Speaker kabel met Audioquest 500 Series Banana connector
  • Audioquest Jaguar Interlinks met 36v DBS module
  • Audioquest NRG-Y3 Powercable
Verder staat er in dezelfde ruimte nog een race-sim rig met een 49inch curved scherm, mijn game pc en ander leuk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Foute topic..

[ Voor 149% gewijzigd door TheKerremenke op 08-03-2020 19:37 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drentjess
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08 22:16
Hierbij een overzicht van mijn set:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDefv-XOOlanQtQUVmDN2m-MpHw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/bZRNW4k3EQJ3WakNZuKCYjFW.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet
  • LG OLEDC8 55 inch
  • Denon AVR-X2600H
  • Dali Oberon 5
  • PS4 Pro
Wat je niet ziet
  • Amino Aria
  • 2 Hue Play lampen
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:40
darrylann schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:09:
Hierbij een overzicht van mijn set:
[Afbeelding]

Wat je ziet
  • LG OLEDC8 55 inch
  • Denon AVR-X2600H
  • Dali Oberon 5
  • PS4 Pro
Wat je niet ziet
  • Amino Aria
  • 2 Hue Play lampen
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Is de foto vertekend of heb je de luidsprekers bijna strak tegen de muur aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Daar ziet het wel naar uit, en zeker met een bassreflexpoort aan de achterzijde komt dat niet ten goede aan het geluidsbeeld. Maar zoals vaker hier natuurlijk aan de orde; je bent soms beperkt in de Nederlandse huiskamer.

Bij mij staan ze standaard ook maar 25 cm van de muur en dat gaat net. Als ik een langere luistersessie heb zet ik ze wel naar voren maar dat is best een gedoe met bijna 30kg de stuk :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:07:
Maar zoals vaker hier natuurlijk aan de orde; je bent soms beperkt in de Nederlandse huiskamer.
Naar de foto kijkende zou de speaker iets van zowel het kastje en de muur kunnen, dat zou voor het propperige/te strakke al schelen. Maar goed, niet mijn woonkamer dus ik heb makkelijk praten :)

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 13-03-2020 21:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AntoniusDD schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:56:
[Afbeelding]Hier een indruk van mijn Home Cinema opstelling

Denon AVR X2000
Denon DRS 810 tapedeck < sorry deze staat er nog niet op merk ik net staat in de werkkamer voor opnemen >
Panasonic TX L42WT50E TV
Mediabox XL (Ziggo)
HP Elite Slice pC
QNAP NAS TS251+
er ligt een nieuwe wok op de grond voor satelliet
Teufel MK40II center

Hoe bevalt de VU+?

Ik kijk nu TV via DVB-C RFOG (radio frequency over glass) en behvalve dat de kwaliteit gewoon dikke prima is, erger ik me aan het feit dat ik niet mijn eigen zendervolgorde kan kiezen. Toen ik nog satelliet-tv keek had ik een receiver van Topfield, waar ik niet aan de Canal Digitaal volgorde vastzat en gewoon zelf kon kiezen wat ik op welk nummer wilde hebben. Dat zou ik voor mijn kabelt-tv eigenlijk ook fijner vinden. Kan jij de zendervolgorde van CDS aanpassen? Weet je of dit ook met de DVB-C-tuners van VU+ kan?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Dit soort tvwanden regelmatig voorbij zien komen op het internet. Een tijd terug ook in het echt gezien bij een vriend. Vervolgens besloten om het te maken in ons nieuwe huis. Volgens mij is het goed gelukt.

Tv Samsung KS7000 55 inch
Soundbar Samsung HW-MS650

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OIq6i1imoMQmSObpqI-PfZgFkg=/800x/filters:strip_icc()/f/image/19KTHPiUlGewRO7VlfSEoDvz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viUbJ69CtsrrcFSo3aUtUjWxX3g=/800x/filters:strip_icc()/f/image/E26YZO5XIQG1dy7gWDkbkbII.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
renzo4000 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:07:
Daar ziet het wel naar uit, en zeker met een bassreflexpoort aan de achterzijde komt dat niet ten goede aan het geluidsbeeld. Maar zoals vaker hier natuurlijk aan de orde; je bent soms beperkt in de Nederlandse huiskamer.

Bij mij staan ze standaard ook maar 25 cm van de muur en dat gaat net. Als ik een langere luistersessie heb zet ik ze wel naar voren maar dat is best een gedoe met bijna 30kg de stuk :+
Waarom denk je dat een br pijp aan achterzijde daar van invloed op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:08
@Aid Dat ziet er erg mooi uit alleen had ik de soundbar onder de tv geplaatst. Wat was jouw reden om het zo te doen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 21:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rbSVqrSOmNiBnCRKgi8093yAyI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/q1nNb1ywz3DMiWtlojHqIEgI.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds paar maanden nieuwe setup. Bevalt erg goed!

Speakers: Elac Navis ARB-51
TV: Samsung 55q9fn

Uit het zicht:
Streamer: Cambridge Audio CXN (V2)
Kabels: Chord Clearway XLR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jag schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:59:
[...]

Waarom denk je dat een br pijp aan achterzijde daar van invloed op is?
Serieus @Jag ? Van jou ben ik anders gewend, weet nu ook niet of je serieus bent of niet.

Maar goed, met een brp aan de achterkant en dicht op de muur staat veelal garant voor een verstoorde laagweergave. Ze hebben in de regel al gauw 50 cm afstand nodig. Dit kan natuurlijk verschillen per ruimte.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
renzo4000 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Serieus @Jag ? Van jou ben ik anders gewend, weet nu ook niet of je serieus bent of niet.

Maar goed, met een brp aan de achterkant en dicht op de muur staat veelal garant voor een verstoorde laagweergave. Ze hebben in de regel al gauw 50 cm afstand nodig. Dit kan natuurlijk verschillen per ruimte.
Wat mij betreft is dit een misverstand. Doordat de golflengte vele malen groter is dan de speakerafmeting, buigt het geluid er omheen resulterend in een omnidirectionele weergave in het laag. Dit mag geen verrassing heten. BR aan voor of achterzijde heeft dus geen invloed op de afstraling, er gaat net zoveel laag naar voor en achteren. Een muur heel dichtbij de BR poort verlengt hem effectief en verlaagt daarmee de tuning frequentie. Dit gebeurt pas als de muur heel dichtbij is en maakt de BRpoort eerder wat minder effectief (want lager getuned). Wat er gebeurt als je een speaker dichtbij een muur zet, is dat de akoestische impedantie die de speaker "ziet" hoger wordt wat de laag output verhoogt. Dit is op zn minst grotendeels onafhankelijk van de poort positie, want omnidirectioneel. Laag ouput van een speaker in zijn totaliteit verlagen is een matige oplossing voor staande golven problemen, omdat die heel smalbandig zijn en dus beter met nauwkeurige EQ gecorrigeerd kunnen worden (of nog beter icm meerdere laagbronnen).

En nu zal ik weer proberen op te houden met dit topic te vervuilen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Jag mooi betoog, maar ik spreek uit mijn eigen praktijkervaring dat het effect negatief uitpakt. Daarnaast zijn er vele voorbeelden te vinden op het grote boze internet. Ook fabrikanten sturen hier vaak op aan, beetje gek als dat niet zou kloppen toch?

Maar nogmaals dit hoeft niet altijd zo te zijn in specifieke gevallen. Klinkt het voor iemand goed dan is het ook goed, je eigen gehoor bepaalt uiteraard of iets goed klinkt of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

renzo4000 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:42:
@Jag mooi betoog, maar ik spreek uit mijn eigen praktijkervaring dat het effect negatief uitpakt.
Elke speaker die je dichterbij een muur of dichter in een hoek zet, gaat meer laag produceren omdat de energie uit dat lage laag (onder de bafflestep) nu niet 360 graden rondom verdeeld wordt, maar meer en meer alleen nog maar naar de luisterplek kan. En dat kan zeker goed verkeerd uitpakken (afhankelijk van de ingestelde bafflestep inhet filter, de ruimte, staande golven, dat wel). Dat heeft niet zo heel veel met de locatie van de BR poort te maken. Anekdotisch kan je dat verband misschien wel leggen en het voelt ook wel logisch, maar het klopt niet. De bastoon gaat 360 graden alle kanten op, ongeacht aan welke kant de BR poort zit.

Enige is als je hem strak tegen een muur aan parkeert en er een gleufje van 1cm over blijft, dan gaat-ie wel echt mogelijk andere dingen doen. Maar een BR poort heeft verder geen 25cm "ruimte" nodig als stelregel. :)

In audioland moet je eigenlijk altijd zoeken naar de juiste complete natuurkundig-technische verklaring. Als die er niet is en het komt niet verder als "een speaker moet ademen", dan kan je maar beter heel argwanend zijn of hier niet een van de vele mythes wordt herhaald.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 14-03-2020 20:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

Sithlord76 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:04:
@Aid Dat ziet er erg mooi uit alleen had ik de soundbar onder de tv geplaatst. Wat was jouw reden om het zo te doen?
Dat was het oorspronkelijke idee, maar toen besloten we om ook een sfeerhaard te plaatsen en dat werd toch een beetje te druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:57
SpcCwb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:43:
[Afbeelding]
Sinds paar maanden nieuwe setup. Bevalt erg goed!

Speakers: Elac Navis ARB-51
TV: Samsung 55q9fn

Uit het zicht:
Streamer: Cambridge Audio CXN (V2)
Kabels: Chord Clearway XLR
Mooie strakke setup. Bij deze actieve speakers heb je toch geen streamer meer nodig of vergis ik mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
Aid schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:44:
Dit soort tvwanden regelmatig voorbij zien komen op het internet. Een tijd terug ook in het echt gezien bij een vriend. Vervolgens besloten om het te maken in ons nieuwe huis. Volgens mij is het goed gelukt.

Tv Samsung KS7000 55 inch
Soundbar Samsung HW-MS650

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk je staand TV? TV hangt veel te hoog. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aid

Aid

JAHRASTAFARI schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:02:
[...]

Kijk je staand TV? TV hangt veel te hoog. :+
We zitten op barkrukken in de woonkamer dus dan valt het wel mee ;) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19
NeWSJuNK schreef op zondag 15 maart 2020 @ 01:09:
[...]

Mooie strakke setup. Bij deze actieve speakers heb je toch geen streamer meer nodig of vergis ik mij.
Je vergist je. Het enige dat actieve speakers ingebouwd hebben is een versterker. Je hebt altijd een bron nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Niet persé @The Eagle , Je hebt uiteraard ook actieve luidsprekers met verschillende connectiviteitsmogelijkheden (bluetooth, wifi, analoog, digitaal) en ingebouwde streamingdiensten zoals spotify, deezer, TuneIn, Chromecast, etc. Je zal die dan moeten bedienen via een AB of via je telefoon/tablet. Wil je andere bronnen zoals een dedicated bron zoals Ziggo, KPN of streaming apparaat dan is het wel nodig om deze bron bekabeld aan te sluiten. Maar ook hier heb je weer draadloze oplossingen voor, al zou ik dat niet doen ivm de kwaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-09 13:48
Dat zijn hyperactieve speakers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Hier is mijn setup

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhjcADG3ZQxufAtj-gZm85qGmVo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/OIGyKdMMvnxzvwnar3Jm0dNo.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet

- "iets zweeds" ikea meubel :p
- Panasonic 50CX800 (toen hun beste LED bij gebrek aan plasma/oled)
- Marantz SR7012
- Music Hall MMF5.1 ltd "Ferrari" red
- Nvidia shield (the original)
- Project tube phono voorversterker
- Telenet 4k box
- Klipsch RF82, RC62
- 2x Dali Alteco C1 heights (wel geen rear heights)

Wat je niet ziet

- SVS PB1000
- Panasonic bluray speler zit in de centrale schijf wegens heel weinig gebruik
- Klipsch RS62
- Klipsch HP3
- Synology DS414

Graag jullie mening ;-)
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ska fan? (de vloer) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Nee bijlange niet... typische vloer in vlaanderen in de jaren 70 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Powerray2 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:41:
Hier is mijn setup

[Afbeelding]

Wat je ziet

- "iets zweeds" ikea meubel :p
- Panasonic 50CX800 (toen hun beste LED bij gebrek aan plasma/oled)
- Marantz SR7012
- Music Hall MMF5.1 ltd "Ferrari" red
- Nvidia shield (the original)
- Project tube phono voorversterker
- Telenet 4k box
- Klipsch RF82, RC62
- 2x Dali Alteco C1 heights (wel geen rear heights)

Wat je niet ziet

- Panasonic bluray speler zit in de centrale schijf wegens heel weinig gebruik
- Klipsch RS62
- Klipsch HP3
- Synology DS414

Graag jullie mening ;-)
Greetz
Tip: stickers van je Marantz aftrekken ;)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19
renzo4000 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:52:
Niet persé @The Eagle , Je hebt uiteraard ook actieve luidsprekers met verschillende connectiviteitsmogelijkheden (bluetooth, wifi, analoog, digitaal) en ingebouwde streamingdiensten zoals spotify, deezer, TuneIn, Chromecast, etc. Je zal die dan moeten bedienen via een AB of via je telefoon/tablet. Wil je andere bronnen zoals een dedicated bron zoals Ziggo, KPN of streaming apparaat dan is het wel nodig om deze bron bekabeld aan te sluiten. Maar ook hier heb je weer draadloze oplossingen voor, al zou ik dat niet doen ivm de kwaliteit.
Klopt helemaal. Maar naar de letter is een actieve speaker gewoon een speaker met ingebouwde versterking. Kan zijn dat er meer op zit, hoeft niet. Reden dat ik het expliciet zo stelde is dat @NeWSJuNK een aanname deed die niet perse klopt. Het kan er in zitten, maar het hoef niet.
In het geval van die specifieke Elac's:
https://www.wifimedia.eu/nl/elac-navis-arb51.html
Aansluitmogelijkheden

Navis luidsprekers kunnen bedraad worden aangesloten via bijvoorbeeld een voorversterker, d/a converter, streamer, netwerkspeler, mengpaneel of andere bronnen met een regelbare volume-uitgang. De luidsprekers kunnen ook draadloos worden aangestuurd via Elac’s Air-X2 Wireless Transmitter of Discovery Connect DS-C101.

Elac heeft ervoor gekozen om geen bronnen, zoals Bluetooth en streamingdiensten in de luidspreker onder te brengen. Dit om optimale signaalkwaliteit te waarborgen en de luidspreker voor de toekomst ongevoelig te maken voor verouderde en mogelijk niet meer ondersteunde software van derden.
SLimme zet als je het mij vraagt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:57
renzo4000 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:52:
Vaak zitten die aansluit mogelijkheden weer ingebouwd in een losse Hub.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
Weer een mooie update
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eB8bDWLm.jpg
De oude situatie, 2x devialet phantom Silver

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VBgPAmlm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jEbnlBtm.jpg
De nieuwe situatie:
Tv: LG Oled65b7d
Versterker: NAD T778
Speakers: B&W 805D2
Rear: B&W M1

verder nog: NVidia Shield, Synology DS414, PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

tim_b schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:34:
De oude situatie, 2x devialet phantom Silver

Versterker: NAD T778
Speakers: B&W 805D2
Rear: B&W M1
Vanwaar deze ruil?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim_b
Vettigedennis schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:02:

Puur kwa bas weergave , wat zijn de verschillen tussen die Phantom’s en B&W’s ?
De bas weergave van de phantoms is wel een stuk dieper. Ik heb er altijd erg van genoten de speakers, ik miste alleen aansluit mogelijkheden/surround opties. Ik heb vorige week net de NAD aangeschaft en de volgende aanschaf zal dan ook een subwoofer worden (svs sb3000/4000 of dual sb2000 pro) om wat meer bas weergave te hebben (ook al gaan de 805 ook mooi diep)
Voordat ik de phantoms had, had ik een surround opstelling (b&w cm8, cmc, svs sb2000), en dat mis ik nu gewoon. Wij kijken net zo graag films/series als dat we naar muziek luisteren en hoop met NAD motto 'music first' een mooie combinatie van beide te hebben. Voor de T778 had ik de T777v3, die ik heb ingeruild na aankondiging van de T778 omdat ik de 777 niet zo gebruiksvriendelijk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@tim_b Wat voor een HDMI-versie heeft de NAD? Dat zie ik niet terug in de specs op de NAD-website zelf. En waarom niet bijv. een Denon of Marantz voor € 2000 minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@tim_b in hoeverre merk je dat de 778 gebruiksvriendelijker is dan de 777v3. Ikzelf heb een 758v3 maar je weet maar nooit in de toekomst.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De NAD heeft HDMI 2.0. Er zal over een jaar of twee wel een update komen in de vorm van een nieuwe insteekkaart met HDMI 2.1 en andere vernieuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
TheKerremenke schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 19:03:
@tim_b in hoeverre merk je dat de 778 gebruiksvriendelijker is dan de 777v3. Ikzelf heb een 758v3 maar je weet maar nooit in de toekomst.
Ik had met de 777 vaak problemen met hdmi, cec, arc, auto switch met optical signaal. Bij het opstarten van de nvidia shield ging de tv en versterker netjes aan, alleen kreeg ik vaak geen signaal op de tv. Soms was het heel lastig om het juiste geluid vanaf het juiste moment/kanaal/apparaat te krijgen. Terwijl bij marantz dit nooit een probleem was.

En wat willemd inderdaad zegt over de hdmi versie klopt. Maar voordat ik 2.1 nodig heb ben ik weer een paar jaar verder hoop ik. En waarom geen denon of marantz? Ik denk persoonlijke voorkeur en de hobby om weer eens wat anders te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Aah zo. Voor mij is het cec gebeuren niet zo heel interessant. Hier loopt alles via een Logitech harmony, werkt ideaal al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
tim_b schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Ik had met de 777 vaak problemen met hdmi, cec, arc, auto switch met optical signaal. Bij het opstarten van de nvidia shield ging de tv en versterker netjes aan, alleen kreeg ik vaak geen signaal op de tv. Soms was het heel lastig om het juiste geluid vanaf het juiste moment/kanaal/apparaat te krijgen. Terwijl bij marantz dit nooit een probleem was.

En wat willemd inderdaad zegt over de hdmi versie klopt. Maar voordat ik 2.1 nodig heb ben ik weer een paar jaar verder hoop ik. En waarom geen denon of marantz? Ik denk persoonlijke voorkeur en de hobby om weer eens wat anders te hebben.
Werkt de cec nu wel lekker met de 778? Want er zit in principe gewoon dezelfde MDC module in als de oudere 777 en 758 toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 18-03-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
Sluuz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:10:
[...]

Werkt de cec nu wel lekker met de 778? Want er zit in principe gewoon dezelfde MDC module in als de oudere 777 en 758 toch?
Nog niet perfect, maar wel beter. Ik heb tot nu toe 2x gehad dat shield/tv/versterker door cec netjes aan gaan, maar beeld 'no signal' geeft. Maar of dat door de tv/versterkerof shield komt, ben ik nog niet achter. Het geluid is in ieder geval wel erg mooi, dus ik ben blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Zoals hierboven al genoemd door @TheKerremenke zou ik persoonlijk afscheid nemen van de hele CEC constructie. Aangezien de verschillende fabrikanten een eigen invulling geven aan dit principe levert dat vaak meer ergernis op dan voordelen, zeker als je verschillende randapparatuur hebt van verschillende merken.

Ik heb al jaren Harmony remotes en zou niet meer terug willen. Het is een relatief kleine investering wat je een heleboel plezier en comfort gaat opleveren.

Zelf heb ik de Harmony One Ultimate met een hub en werkt feilloos. Daarnaast ook nog eens gekoppeld aan mijn smarthome (Google) en kan alle bronnen in huis bedienen zonder issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Jorgen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Hoe bevalt de VU+?

Ik kijk nu TV via DVB-C RFOG (radio frequency over glass) en behvalve dat de kwaliteit gewoon dikke prima is, erger ik me aan het feit dat ik niet mijn eigen zendervolgorde kan kiezen. Toen ik nog satelliet-tv keek had ik een receiver van Topfield, waar ik niet aan de Canal Digitaal volgorde vastzat en gewoon zelf kon kiezen wat ik op welk nummer wilde hebben. Dat zou ik voor mijn kabelt-tv eigenlijk ook fijner vinden. Kan jij de zendervolgorde van CDS aanpassen? Weet je of dit ook met de DVB-C-tuners van VU+ kan?
De VU+ is volledig configureerbaar en aanpasbaar qua zenderlijst sowieso. DreamBoxEdit op de pC en gaan met de banaan. afhankelijk van het model VU+ kun je een of meerdere tuners als insteekmodule plaatsen dus ook een DVB-C voor kabel. En nog enkele combinaties.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBlvJU5PjV-6beVgRmfyPDwDtUE=/f/image/xR4WzWyprh5XF2lRax34UtVj.png

[ Voor 13% gewijzigd door AntoniusDD op 18-03-2020 10:02 . Reden: plaatje dreamboxedit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
renzo4000 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:
Zoals hierboven al genoemd door @TheKerremenke zou ik persoonlijk afscheid nemen van de hele CEC constructie. Aangezien de verschillende fabrikanten een eigen invulling geven aan dit principe levert dat vaak meer ergernis op dan voordelen, zeker als je verschillende randapparatuur hebt van verschillende merken.

Ik heb al jaren Harmony remotes en zou niet meer terug willen. Het is een relatief kleine investering wat je een heleboel plezier en comfort gaat opleveren.

Zelf heb ik de Harmony One Ultimate met een hub en werkt feilloos. Daarnaast ook nog eens gekoppeld aan mijn smarthome (Google) en kan alle bronnen in huis bedienen zonder issues.
Niet mee eens. Zeker nu er een betere versie van CEC om de hoek wacht (in HDMI 2.1). Ik heb ook Harmony's gehad (One en Ultimate icm hub) en ik ergerde me vooral aan de traagheid ervan. Heb het dus ook weggedaan en toevallig werkte mijn setup helemaal perfect met CEC (Panasonic tv, Denon receiver, PS4, Switch).
Maar het is idd wel iets om rekening te mee houden als je oudere apparatuur aanschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
Die traagheid die je noemt herken ik totaal niet, alleen het opstarten van een scene gaat op basis van volgorde dus dat kan een paar seconden duren maar de overige inputs(volume, channel up/down, next, etc) gaan bij net zo snel als de gewone afstandbediening. Maar goed, het is ook maar een tip. En zoals gezegd biedt de Harmony nog veel meer voordelen.

Ik heb het laatst nog eens geprobeerd met CEC waar in mijn geval de Ziggo Next box het roet in het eten gooide en allemaal zaken deed die IK niet wil ondanks het juist configureren van de CEC settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@renzo4000 @Sluuz
Helemaal met beiden eens. Afhankelijk van je voorkeuren is het een of het ander fijner. Voor mezelf was het voornamelijk het uit het zicht kunnen plaatsen van de apparatuur en de vele mogelijkheden.

Ism een homey (voor de aansturing van mijn rts beamer scherm) en HomeKit kan ik zowel via mijn iPhone als via de afstandsbediening in 1x de beamer aanzetten, het scherm laten zakken, de lampen laten dimmen. Om maar even een voorbeeld te noemen.

Pas geleden nog een automation aangemaakt dat smorgens vroeg bij beweging in de keuken. Via een Bewegingssensor de radio automatisch aangaat en automatisch uit (via contactsensor op de deur) als ik het huis verlaat.

Werkt prima. Beiden via Cec niet mogelijk. Maar dat is puur mijn use case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
renzo4000 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:35:
Mag ik vragen hoe je dat gekoppeld? Heb zelf ook een One Ultimate met een hub en dat werkt inderdaad feilloos. Vind bv erg fijn werken via de Harmony app. Maar jij heb het ook gekoppeld aan je smarthome zeg je, hoe heb je dat gedaan? En betekend dat je dan met de AB van Harmony je huis kan bedienen? Dat lijkt mij ook wel wat omdat ik zelf thuis Hue lampen en Sonos heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 10:22

Tijntje

Hello?!

Frid0 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat gekoppeld? Heb zelf ook een One Ultimate met een hub en dat werkt inderdaad feilloos. Vind bv erg fijn werken via de Harmony app. Maar jij heb het ook gekoppeld aan je smarthome zeg je, hoe heb je dat gedaan? En betekend dat je dan met de AB van Harmony je huis kan bedienen? Dat lijkt mij ook wel wat omdat ik zelf thuis Hue lampen en Sonos heb.
Kun je met de HA-Bridge doen https://github.com/bwssytems/ha-bridge
Mijn geval heb ik de HA-Bridge gekoppeld aan Domoticz zodat ik lamp scenes kan activeren via de home control buttons. Hue kan direct aan de Elite gekoppeld worden
Zijn helaas enkel deze
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPI1BY9.png

[ Voor 16% gewijzigd door Tijntje op 18-03-2020 12:14 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Frid0 Ik ben alleen bekend met de Harmony icm de Google Home. Volgens mij kan je de Hue lampen sowieso al koppelen aan je Harmony Remote sinds enige tijd: YouTube: Logitech Harmony HUB Philips Hue.

Wat betreft Google Home:
https://androidworld.nl/t...ogle-assistent-instellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
*dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door renzo4000 op 18-03-2020 12:48 . Reden: geen idee waarom mijn dubbel gepost is. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Mijn geval heb ik de HA-Bridge gekoppeld aan Domoticz zodat ik lamp scenes kan activeren via de home control buttons. Hue kan direct aan de Elite gekoppeld worden
Zijn helaas enkel deze
[Afbeelding]
Met wat, HA-Bridge ken ik niet. En die link die je stuurt, github, hoe kan ik dat gebruiken? Moet ik dat down en dan install?
renzo4000 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:13:
@Frid0 Ik ben alleen bekend met de Harmony icm de Google Home. Volgens mij kan je de Hue lampen sowieso al koppelen aan je Harmony Remote sinds enige tijd: YouTube: Logitech Harmony HUB Philips Hue.

Wat betreft Google Home:
https://androidworld.nl/t...ogle-assistent-instellen/
Aha, okay! Ik ga er mee aan de slag. Bedankt!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21

royhoi

-

Gister een gebruikt setje 805’s opgehaald. M’n eerste pogingen tot wat betere audio dus ben super benieuwd!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChomoHkWb7rn2S0d9M9VsaAP-HU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqCfMYm4TgVIAjfgFZUMjsmE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_uB8scNekIGIpr1-rkgodxqrt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x28PEVo5Ma5zLiZtWBLqnupR.jpg?f=fotoalbum_large

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:55

momania

iPhone 30! Bam!

Nice!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Thanks!
Vorige week een Cyrus 8 XPD opgehaald om ze mee aan te sturen. Wil die ook nog graag uitbreiden met hun losse power module.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTCW3a_kLutmpdGMtx4h78CmCWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MtLcSxUom4BXLpPH9DZgj7K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door royhoi op 21-03-2020 10:59 ]

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 13:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Haha lachen, dat is de mooie semi-top van de consumentenaudio uit 1998 (de tijd dat ik audioverkoper was :)).

Cool, altijd een zwak gehad voor 805'jes!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

JvS schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:05:
Haha lachen, dat is de mooie semi-to van de consumentenaudio uit 1998 (de tijd dat ik audioverkoper was :)).

Cool, altijd een zwak gehad voor 805'jes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w759_n92_jWEO3TVuRwpdS3MrP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DT6QyPC9TB5KiqwzlgvHfOJO.jpg?f=fotoalbum_large

Speelt mooi, binnenkort maar eens kijken voor een net meubel voor de tv ☺️

K

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 19-09 17:30
Heb eindelijk mijn tv weg gedaan. Want laten we wel wezen, als hij uit staat is het maar een lelijk groot zwart vlak.

http://imgur.com/gallery/GH13Mf5

U ziet een Xiaomi laser projector.
B&W setje speakers, een Yamaha Sub en een 9ch Onkyo receiver. Als surround speakers mijn oude Tannoy zuil speakers.

Kan nu wel zeggen dat het af is. Het geluid is werkelijk subliem voor zowel muziek als film.

De Shield en de receiver worden beide aangestuurd via HDMI met de beamer afstandsbediening.

De hele set is ook uit of aan te zetten via de Google home assistent. (Die ook automatisch de gordijnen dicht doet. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
procyon schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:04:
Want laten we wel wezen, als hij uit staat is het maar een lelijk groot zwart vlak.
Mee eens. Maar.... Als je, zoals in dit geval, op de muur projecteert heb je als de beamer uit staat een kale lege wand. Dat is ook niet alles. Schilderij er tegen en een uitrolbaar beamerscherm kan het issue van de kale wand oplossen maar dan heb je een bak aan het plafond hangen waar het scherm in rolt. Ook niet heel chique. Plus een oprolbaar scherm heeft ook weer nadelen. Het is eigenlijk altijd wat :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Heb eindelijk mijn tv weg gedaan. Want laten we wel wezen, als hij uit staat is het maar een lelijk groot zwart vlak.

B&W setje speakers, een Yamaha Sub en een 9ch Onkyo receiver. Als surround speakers mijn oude Tannoy zuil speakers.

Kan nu wel zeggen dat het af is. Het geluid is werkelijk subliem voor zowel muziek als film.

De Shield en de receiver worden beide aangestuurd via HDMI met de beamer afstandsbediening.

De hele set is ook uit of aan te zetten via de Google home assistent. (Die ook automatisch de gordijnen dicht doet. ;)
Ik vind het prachtig. Het is dat ik geen tv kijk maar anders zou ik er ook wel 1 willen.
FeaR schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:39:
[...]

Mee eens. Maar.... Als je, zoals in dit geval, op de muur projecteert heb je als de beamer uit staat een kale lege wand. Dat is ook niet alles. Schilderij er tegen en een uitrolbaar beamerscherm kan het issue van de kale wand oplossen maar dan heb je een bak aan het plafond hangen waar het scherm in rolt. Ook niet heel chique. Plus een oprolbaar scherm heeft ook weer nadelen. Het is eigenlijk altijd wat :P
Of een systeem dat het schilderij met een motortje omhoog trekt als er beamer gekeken wordt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Hoe in die projector vergeleken met je oude tv? En met de gordijnen open?

K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
royhoi schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:00:
[...]
Hoe in die projector vergeleken met je oude tv? En met de gordijnen open?
Dat zie je toch al op het plaatje? Formaat super kicken, contrast bedroevend.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
De onderhandelingen met de stukadoor zijn inmiddels rond. We moeten alleen nog de exacte wit-grijstint van de wand(en) bepalen.

Ik kan straks van 120” naar (max) 155” met mijn projectie >:)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:06
tim_b schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Nog niet perfect, maar wel beter. Ik heb tot nu toe 2x gehad dat shield/tv/versterker door cec netjes aan gaan, maar beeld 'no signal' geeft. Maar of dat door de tv/versterkerof shield komt, ben ik nog niet achter. Het geluid is in ieder geval wel erg mooi, dus ik ben blij.
Beetje dezelfde ervaring die ik heb met een T757 met de VM130 4k upgrade kaart. Is na de laatste firmware update wel wat beter geworden, maar nog niet perfect.

Maar vanwege het goed geluid vergeef ik dat de NAD maar.
Die nieuwe T778 staat hier nog op het verlanglijstje, mooi ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntoniusDD
Jorgen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Hoe bevalt de VU+?
Weet je of dit ook met de DVB-C-tuners van VU+ kan?
Pardon ik had die laatste vraag ook moeten beantwoorden. Ja dat kan met de DVB-C tuners in desbetreffende modellen. De kleinste Telg VU+ ZERO4K is in twee uitvoeringen met een fixed DVB-S2X of een fixed DVB-C/T2. Er zijn ook andere modellen met meerdere insteektuner slots.
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Laatst online: 18-09 20:47
Tijntje schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Zijn helaas enkel deze
[Afbeelding]
Hoe is deze te koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:55

Audione0

Strijdt der titanen

royhoi schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:57:
[...]

[Afbeelding]

Speelt mooi, binnenkort maar eens kijken voor een net meubel voor de tv ☺️
Misschien heb ik wel een leuk meubeltje voor je die je zo gratis op kunt komen halen en die denk ik wel bij het geheel past. Zeker gezien dat cirkel wandmeubel wat aan de muur hangt en de style van je speakers komt het geheel wel tot zn recht.. Althans vind ik :)

Mijn vrouw en ik hebben pas geleden nieuwe meubels gekocht dus dit ding wordt over max 2 weken overbodig.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3MnP1xq/IMG-0368.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 22-03-2020 15:25 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 10:22

Tijntje

Hello?!

HA-Bridge verschijnt in Harmony als een normale Hue Bridge, in HA-Bridge kun je dan lampen aanmaken en vast hangen aan Domoticz switches/scenes.
Dit idee
code:
1
2
3
4
5
                     +------------------------+    +------------------------+
+-------------+      | H A +------------------|    | A +------------------+ |
| Harmony Hub |----->| U P | ha-bridge core   |--->| P | Device to control| |
+-------------+      | E I +------------------|    | I +------------------+ |

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Laatst online: 18-09 20:47
Tijntje schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:44:
[...]

HA-Bridge verschijnt in Harmony als een normale Hue Bridge, in HA-Bridge kun je dan lampen aanmaken en vast hangen aan Domoticz switches/scenes.
Dit idee
code:
1
2
3
4
5
+-------------+      | H A +------------------|    | A +------------------+ |
| Harmony Hub |----->| U P | ha-bridge core   |--->| P | Device to control| |
+-------------+      | E I +------------------|    | I +------------------+ |
Thanx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Audione0 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:23:
[...]

Misschien heb ik wel een leuk meubeltje voor je die je zo gratis op kunt komen halen en die denk ik wel bij het geheel past. Zeker gezien dat cirkel wandmeubel wat aan de muur hangt en de style van je speakers komt het geheel wel tot zn recht.. Althans vind ik :)

Mijn vrouw en ik hebben pas geleden nieuwe meubels gekocht dus dit ding wordt over max 2 weken overbodig.

[Afbeelding]
Dat zie je ook niet vaak. Een tv-meubel, zonder apparatuur, maar met kat erin. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Jorgen schreef op maandag 23 maart 2020 @ 00:50:
[...]

Dat zie je ook niet vaak. Een tv-meubel, zonder apparatuur, maar met kat erin. :+
Volgens mij is de enige muziek die hij luistert, kattengejank :+

Mooi opgeruimd zo en een mooie rustplek voor Felix Domisticus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Hoe snel start zo'n projector op? Want ik vind het eigenlijk ook een mooiere oplossing maar als het 5 minuten duurt voordat ik het journaal kan kijken in de ochtend dan hoeft het van mij niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Redelijk vlot; er zijn genoeg reviews te vinden van die Xiaomi beamer op youtube.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OwMz7vMeeIEc0RbCzFbEtn6Y1zA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYyWinRrI7F5gFfP3vnwoO5H.jpg?f=fotoalbum_large

Van het weekend eindelijk eens mijn tv opgehangen, en hierbij dus even snel foto geschoten van mijn setup.

LG 55C7
PS4 Pro
Ziggo next
Nvidia Shield
Pioneer VSX-832 receiver

Speakers en sub Jamo 423 HSC zo uit mijn hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Mooie luidsprekers. Alleen krijg ik het benauwd om te zien hoe weinig ruimte die staande luidsprekers krijgen. Staan ze strak tegen de achterwand aan? Ziet er nogal krapjes uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
TheKerremenke schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:02:
Mooie luidsprekers. Alleen krijg ik het benauwd om te zien hoe weinig ruimte die staande luidsprekers krijgen. Staan ze strak tegen de achterwand aan? Ziet er nogal krapjes uit zo.
Kunnen nog wel verder naar voren, maar vond die persoonlijk beter staan. Kan het kwaad dan?

Tv hangt ook ver naar voren, maarja dat komt door de beugel die bij dit meubel hoort.
Allemaal vrij oud 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

G.Scholtens schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Kunnen nog wel verder naar voren, maar vond die persoonlijk beter staan. Kan het kwaad dan?
Ja: baspoorten die de druk niet kwijt kunnen, klankkast in klankkast, etc.
Kun je die subwoofer niet elders kwijt zodat je alles wat beter gecentreerd en vrij van elkaar neer kan zetten?

Ik krijg het overigens sowieso benauwd als ik die wand zie. :X

Wat was je trouwens voor sexy video aan het kijken?

[ Voor 18% gewijzigd door SannrHerr op 24-03-2020 12:27 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
G.Scholtens schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Tv hangt ook ver naar voren, maarja dat komt door de beugel die bij dit meubel hoort.
Allemaal vrij oud 8)
De interactie tussen de speakers en de ruimte/muur verandert erdoor, meestal, let op meestal, klinkt het beter als je ze verder van de wand zet, daar zijn de speakers vaak ook voor ontworpen.

Een kwestie van proberen, smaken verschillen immers, en geluid is subjectief :)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:39
@G.Scholtens

Ziet er netjes uit, maar wat is die "wc bril" links onder het het vakkenkastje :+?

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
SannrHerr schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:26:
[...]

Ja: baspoorten die de druk niet kwijt kunnen, klankkast in klankkast, etc.
Kun je die subwoofer niet elders kwijt zodat je alles wat beter gecentreerd en vrij van elkaar neer kan zetten?

Ik krijg het overigens sowieso benauwd als ik die wand zie. :X

Wat was je trouwens voor sexy video aan het kijken?
Zal de speakers eens naar voren zetten.

Hihi ja de vrouw vond dit meubel mooi, dus vandaar. Had liever die witte wand niet gehad maarja.

Video is gewoon xite hoor, zie het nu ook pas :)

Die "wc bril" is een speeltje van de katten.

Sub had ik ook liever ergens anders gehad, maar waar? Hij zou naast de bank kunnen, maar dan heb ik wel 10 meter kabel nodig. En vind het zo wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

@G.Scholtens Mooie set hoor! En of iemand dat 'druk vind', doet er niet toe, jammer van die comments. Ieder zijn ding. Lekker genieten van je set 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Rudios volgens mij zegt niemand iets verkeerds toch? Iedereen moet vooral doen wat hij/zij het beste vindt maar de keerzijde is natuurlijk wel dat wanneer je iets laat zien in een topic als dit dat je ook adviezen kunt krijgen.

Ik zie ook wel een leuke set staan waar @G.Scholtens ongetwijfeld erg content mee is, echter zie ik ook iets te veel meubel en speakers samengedrukt in een te kleine ruimte. Dit is m.i. zonde en mis je een hoop potentie van je audioset. Niks mis mee toch om ideeën uit te wisselen met elkaar?

Elkaar afbranden is van een hele andere orde, interpretatie heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

renzo4000 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:51:
@Rudios volgens mij zegt niemand iets verkeerds toch? Iedereen moet vooral doen wat hij/zij het beste vindt maar de keerzijde is natuurlijk wel dat wanneer je iets laat zien in een topic als dit dat je ook adviezen kunt krijgen.

Ik zie ook wel een leuke set staan waar @G.Scholtens ongetwijfeld erg content mee is, echter zie ik ook iets te veel meubel en speakers samengedrukt in een te kleine ruimte. Dit is m.i. zonde en mis je een hoop potentie van je audioset. Niks mis mee toch om ideeën uit te wisselen met elkaar?

Elkaar afbranden is van een hele andere orde, interpretatie heet dat.
Ik had het niet over de tips van plaatsing van speakers. Want dat is constructief, daar is niks mis mee.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Vettigedennis schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:54:
Mooie set :)

Ik zou de sub naast de bank zetten en indien mogelijk de tv wand/ meubel iets naar links verplaatsen. Dan staat de rechter speaker ook wat vrijer. En dan zo ver als kan/de vrouw het toe laat :) de speakers naar voren toe van de muur af. Het geluid zal dan veel mooier klinken.
Kan het niet ff makkelijk verplaatsten, zit dan met die achterwand en bovenkastjes. Hoop plamuur en schilderwerk dan. Rechter speaker heeft wel wat ruimte, puur gordijn wat er naast zit.

Maar ben het wel eens dat het iets meer gecentreerd had kunnen plaatsen qua meubel als die sub er niet was.

Misschien in de toekomst nog eens, grijze muur wil ik toch nog opnieuw schilderen. maarja totaal geen prio.

Ook nog 2 surround speakers. Deze hangen boven de bank. Zal eens een foto plaatsen nog.

Bedankt voor de positieve reacties verder

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Twee jaar geleden hebben we een nieuwbouwwoning gekocht. Tevens ons eerste koophuis en dat betekende dat ik mij mocht uitleven met het wegwerken van de bekabeling. Dit begon al bij het verplaatsen van het stopcontact zodat mijn tv/audio meubel voor het stopcontact viel. en geen enkele kabel zichtbaar is. Totdat vrouwlief een lampje op het kastje wilde hebben... Kabel maar door de achterkant laten lopen waardoor deze minimaal zichtbaar is. Daarnaast geef ik niets om surround geluid waardoor ik heb gekozen voor een stereo opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqCIm2e1IR3edon6zYOxdBVpiKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2jLS1sts9FDs0H7jJFOEPGto.png?f=fotoalbum_large

Zichtbaar op foto 1:
  • Meubel | Ikea bovenkasten met een onbehandeld eiken blad van de lokale houtzagerij. Er zitten gaten in de bovenkant van de kast en het houten blad ligt op latjes waardoor er wat ventilatie ontstaat.
  • TV | Philips 43PUS7303 (ik mocht niet groter gaan van mijn vrouw)
  • Luidsprekers | Wharfedale 10.5 (hoogglans wit geverfd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr5dvMOcSDtiuWXcPo0ix7afhXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oSHAWkBPslI7hjfHIMSL7jJh.png?f=fotoalbum_large

Zichtbaar op foto 2:Niet zichtbaar op de foto's.
  • Apple Timecapsule nr 3 (nr 1 + 2 staan in de meterkast, 4 staat in de garage|
  • Apple Express (voor audio streaming)
  • PS3 (wordt niet meergebruikt
  • Wharfedale 9.2 luidspekers (hangen in de keuken tevens hoogglans wit geverfd)
To do en on hold (ivm momenteel geen werk):
  • Inbouw audio dozen bestellen en monteren.
  • Ventilator aansluiten aan de onderkant van de kast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtyCCo_RLruWNBrEMr1-ln2jU4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yQbi57sT1xA4XrQdaTvLICbt.png?f=fotoalbum_large

Hierboven mijn zithoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzDIqFxdy4FvMLcKJTTznUHQU6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YCsnjABRVQKnRSQi3hw9ka8Z.png?f=fotoalbum_large

Mijn opstelling in de garage met overbodige apparatuur (niet opgeruimd voor de foto's)

Zichtbaar
  • TV | Philips 19"
  • Versterker | Techniks
  • Luidsprekers | B & W V201
  • Apple Airport Express
  • Apple TV Gen. 1
Niet zichtbaar
  • HTPC

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:47
SjaakDeBeer: Netjes gedaan zo, was dat verven van de speakers een beetje te doen? Heb je ze hiervoor uitelkaar gehaald of afgeplakt.

Ik heb mezelf in tijden van crisis ook maar wat leuks cadeau gedaan.
  • B&W CMC S2 Center speaker, om die schelle Energy center maar een keer de deur te wijzen
  • Audioquest Rocket 88 met 72Volt DBS module om de signalen correct en zo goed mogelijk aan te laten komen bij de nieuwe center.
Nu nog opzoek naar speakers voor achter, nieuwe subwoofer en een manier om correct DTS-HD/TrueHD uit Kodi te krijgen richting mijn receiver. Tot die tijd zit ik vast aan VLC player....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

@mr.DJ95 Ik heb alle onderdelen los geschroefd muv de basreflex-poort, fineer er af getrokken, meerdere keren geschuurd, grondlaag/primer derop, licht opschuren, verf derop, licht opschuren, ver derop. Kortom: Prima te doen maar er gaat wel wat tijd inzitten. Daarnaast geeft een goede verf het mooiste resultaat.

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Pagina: 1 ... 65 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic