Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• NeWSJuNK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-01 18:18
semicon schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:25:
Lang geleden dat ik hier iets geplaatst heb, volg het wel al jaren. Inmiddels al wel een tijdje beter dan voorheen (had eerst de B&W 804 Nautilus) dus ook maar een update plaatsen.

[Afbeelding]

Wat je ziet:
B&W 803d2
Topje van de Marantz (voor)versterker
Zijkant van SVS subwoofer PB13 ultra
LG Oled 55" c7
Apple TV

Wat je niet ziet:
Rotel eindversterker
Achterspeakers B&W 707 s2
Bijzondere muurschildering _/-\o_

• MM99
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16-01 11:59

MM99

That is the way I am!

Physx schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:43:
Het is al heel lang geleden dat ik hier een update heb geplaatst. Recent een nieuw huis gekocht dus een mooi moment om de huidige layout is vast te leggen. Je moet wel door het speelgoed heen kijken aangezien er een 3 jarige rond banjert...

Wat je ziet:
Marantz NA7004 tuner / netwerk speler (gebruik ik ook als D/A converter
Marantz UD5005 Blue ray / DVD speler
Marantz PM7004 Stereo versterker
Marantz SR6010 Surround versterker
2 x RX6 zuilen van Monitor Audio
2 x RX1 op metalen speaker stands
1 x RCX op een verstelbare speaker stand
1 x RXW-12 Subwoofer
PS4 pro
Logitech harmony remote
TV: Philips 46PFL8008 met Ambilight

Wat je niet ziet:
Apple Mac Mini 2012 model (Met PLEX media interface)
Apple Time Capsule 2 TB

In het nieuwe huis zou ik graag naar OLED willen (niet practisch in dit huis met direct zonlicht). Ik heb mijn zinnen gezet op de sony 65AF9.

Hier de huidige layout:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gezellige woonkamer!

• Terrz
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-01 19:23
Haha dat dacht ik ook :+ . Prachtige apparatuur :9 , alleen is de inrichting wel wat "kil" voor mijn doen.

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12:06

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Terrz schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:37:
[...]

Haha dat dacht ik ook :+ . Prachtige apparatuur :9 , alleen is de inrichting wel wat "kil" voor mijn doen.
Kil? Sarcasm much? :?

Kan dit niet bepaald kil noemen, staan voor mij zelfs wel erg veel frutsels e.d. in wat het voor mij vrij druk maakt. Maar goed, dat vind ik ook van de frutsels die mijn vriendin overal neerzet en de tig kussens op de bank bij ons :+

Moet zeggen dat over de inrichting wel is nagedacht dat het een beetje klopt, dat zie je nog wel eens anders. Al ben ik dan weer niet zo'n fan van woonwinkelserie meubels.

Zal binnenkort eens een update plaatsen, mijn HT is ondertussen van huis verhuisd en die gaat hopelijk over een tijdje weer van huis verhuizen. Dus nog maar even snel vastleggen voor het nageslacht :+

The first 40 years of childhood are the hardest.

• MM99

MM99

That is the way I am!

Terrz schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:37:
[...]

Uhm, ik vind het oprecht gezellig uit zien.

• Physx
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-01 15:59
Ieder zijn smaak. Dat zal je altijd houden gelukkig is dit een HT forum... Misschien dat jij de stenen vloer niet gewend bent. Meestal zie je toch wel hout op de grond liggen wat een iets warmere uitstraling heeft. Ook zijn de foto's overdag genomen met mijn iPhone camera. s'Avonds met de HUE lampen en de gashaard aan is het een super sfeervol huis / kamer. Wij zijn er erg blij mee maar gaan in Mei 2020 toch verhuizen naar een nieuwer huis (2 onder 1 kap). Niet zozeer voor de woonkamer (groot zat, er zit ook nog een grote keuken aan vast) maar meer voor een grotere tuin, nieuwe huis en eigen parkeergelegenheid aan huis (plus in een wijk met alleen maar 2-1 kappers wat ik altijd wel leuker vind ogen).

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-01 19:58
FeaR schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:52:
[...]
Het zijn sowieso geen verkeerde speakers. Beetje in de hoek/tegen de muur en door de reflexpoort aan de achterzijde komt er nog redelijk laag uit. Wel grappig dat die dingen eerst helemaal de hemel in werden geprezen en je er nu niets meer van hoort (en er nu weer andere speakers zijn met hetzelfde verhaal).
Klopt ja. De lovende reviews over die speaker zijn echt over the top. High-end kwaliteit voor nop... ze kunnen zich niet meten aan mijn Focal Aria 926 fronts :P In mijn setup gebruik ik de BA25 als rears. Heb ze een tijdje als fronts gedraaid en was wel verbaasd over het geluid wat er uit kwam. Klinkt goed en al helemaal voor wat die dingen kosten (€ 90 per stuk ofzo?)

Hoe bevallen vloerstaanders als rears eigenlijk? Voegt dat wat toe bij 5.1 films? Of luister je ook muziek met 5.1 tracks? Kan me voorstellen dat het bij 5.1 muziek nog wel wat toevoegt. Mooie setup iig en het design van die Focal Chorus W serie blijft top.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:36
Vloerstaanders als rears is prima, heb ik ook al jaren. Tweeter / mind ook op oorhoogte, dus voor films prima en bij muziek net wat meer oomph.
Qua fysieke footprint maakt het niks uit of je nou een bookshelve op een stand of een vloerstaander hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Hulleman schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:51:
[...]
Hoe bevallen vloerstaanders als rears eigenlijk? Voegt dat wat toe bij 5.1 films? Of luister je ook muziek met 5.1 tracks? Kan me voorstellen dat het bij 5.1 muziek nog wel wat toevoegt. Mooie setup iig en het design van die Focal Chorus W serie blijft top.
Het bevalt zeker, maar of het ook echt wat toe voegt? Geen idee daar ik in mijn eerste eigen woning direct voor de 816W als rear ben gegaan en daarmee geen vergelijk heb. De A25 is toen ook direct naar de slaapkamer gedegradeerd. Althans, het is nu wel een Full Range front speaker geworden en geen afgekapte surround speaker meer... Wilde eerst de 806 of mogelijk 807 maar die waren minder makkelijk in W te vinden. Zeker in combinatie met de eis van Satin Black als kleur. Tel daar de prijs bij van een officiële Chrous 800-serie stand en je zit toch aan een redelijk prijzige speaker. Toen iEar een flinke korting gaf op het totaal (speakers en TV) was de keuze snel gemaakt. Om de foot print heb ik het niet gedaan. Foot print ten opzichte van een boekenplank met stand zal niet veel schelen inderdaad. Maar vloerstaanders ogen wel een stuk massiever dus snap het idee van minder aanwezig wel.

FeaR wijzigde deze reactie 19-11-2019 18:42 (12%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hulleman
  • Laatst online: 16-01 19:58
The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:54:
Vloerstaanders als rears is prima, heb ik ook al jaren. Tweeter / mind ook op oorhoogte, dus voor films prima en bij muziek net wat meer oomph.
Qua fysieke footprint maakt het niks uit of je nou een bookshelve op een stand of een vloerstaander hebt.
Dat is waar, ik heb de BA25 op Norstone Stylum 3 stands staan en die nemen ook wel wat ruimte in. Die stands zijn net wat te groot voor de BA25's, maar heb die dingen van een medetweaker voor een prikkie overgenomen een jaar of 6 terug en voldoen nog perfect.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Om dan hier ook maar een paar Focal Aria 926 als rear neer te zetten, vond ik dan wat overdreven :P
Lijkt me dat alleen bij echt in surround opgenomen concerten het echt meerwaarde heeft. Of als je nog een quadrofonische versterker hebt. Voor de rest zou ik zeggen, gewoon lekker kleinere speakers voor alle effecten gebruiken (en een mooie flinke sub natuurlijk erbij).

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-01 03:01
Ja kleine surrounds hebben toch wel grote voordelen. Veel mensen met vloerstaande rears hebben die in hun nek staan spelen. Dan moet je de level echt op min heel veel dB zetten om niet te laten overheersen waardoor vervolgens alleen die persoon die dichtbij zit die surround hoort. Qua delays krijg je het dan ook nooit kloppend. En waarom tweeters op ooghoogte moeten hebben ik nooit ingezien. Dat is wat mij betreft een niet onderbouwd hifi dogma met een baard :)
Jag schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:05:
Ja kleine surrounds hebben toch wel grote voordelen. Veel mensen met vloerstaande rears hebben die in hun nek staan spelen. Dan moet je de level echt op min heel veel dB zetten om niet te laten overheersen waardoor vervolgens alleen die persoon die dichtbij zit die surround hoort. Qua delays krijg je het dan ook nooit kloppend. En waarom tweeters op ooghoogte moeten hebben ik nooit ingezien. Dat is wat mij betreft een niet onderbouwd hifi dogma met een baard :)
Wat heeft het formaat van de speaker met in de nek spelen en de rear in de min zetten te maken? Als ik nu kleine speakers met dezelfde gevoeligheid op dezelfde plek zet dan is het effect toch gelijk? 75 dB uit vloerstaanders of kleine speakers is en blijft toch 75 dB? Wat maakt de kleine speaker beter?

Ik kan het helaas niet eenvoudig testen. De A25 zitten vast op de Norstone stand dus de speakers neem ik niet even mee naar beneden. Met stand en al wordt ook lastig omdat de speakerkabel er door loopt.

• Rudios
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17-01 22:28

Rudios

Lost in space?

FeaR schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:24:
[...]

Wat heeft het formaat van de speaker met in de nek spelen en de rear in de min zetten te maken? Als ik nu kleine speakers met dezelfde gevoeligheid op dezelfde plek zet dan is het effect toch gelijk? 75 dB uit vloerstaanders of kleine speakers is en blijft toch 75 dB? Wat maakt de kleine speaker beter?
Inderdaad, deze snap ik ook niet, daarbij nemen de bookshelfs speakers van een zelfde serie over het algemeen evenveel ruimte in beslag, ze moeten toch ook op standaards staan. Blijft allemaal hetzelfde. Tenzij @Jag 'melkpak speakers'/satelliet speakers bedoelt wbt ruimte, maar deze vind ik verre van optimaal voor een degelijke HT opstelling.

Rudios wijzigde deze reactie 19-11-2019 22:11 (9%)

Whole lot of stars ***

• Jag
FeaR schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:24:
[...]

Ik kan het helaas niet eenvoudig testen. De A25 zitten vast op de Norstone stand dus de speakers neem ik niet even mee naar beneden. Met stand en al wordt ook lastig omdat de speakerkabel er door loopt.
Nou dat je kleine speakers wat makkelijker ophangt dan vloerstaanders :)
Jag schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:01:
[...]
Nou dat je kleine speakers wat makkelijker ophangt dan vloerstaanders :)
Jij weet niet wat ik met een stel keilbouten of chemisch anker voor elkaar kan krijgen :P

Maar dan is het niet alleen een paar vloerstaander als rear zoals genoemd in de eerdere post. Dan gaat het ook om boekenplank speakers (op een stand, kastje, er cetera). En al die opties verus speakers opgehangen.

Edit:
Even buiten het formaat van de speakers om, maar puur over het in het oor tetteren. Met surround in films en muziek (dus een echte DTS 5.1 CD) vind ik het wel fijn iets meer uit de rear te horen. Geeft voor mij een iets grotere bubble. Met gewoon (dus 2.0 stereo) muziek kan de rear mogelijk een dB of wat meer de min in aangezien ik dan iets te veel informatie vanaf achter krijg.

FeaR wijzigde deze reactie 20-11-2019 05:07 (28%)

• Jag
Het gaat me erom "mono surround" te voorkomen; als je uit het midden dichtbij een surround zit dan hoor je van de surrounds alleen maar die speaker. Zowel qua delay als level. Dat kan je niet electronisch corrigeren want dan klopt het voor de andere kant niet meer. Als je speakers iets verder weg staan dan is dat veel minder. Meestal moeten ze daarvoor hangen net zoals in de bios :).
Dat klopt zeker. Midden op de bank is mijn referentie positie. Zit ik met meer mensen op de bank zit de één inderdaad dichter bij de Rear Right en de ander Rear Left. Moet zeggen dat ik er niet heel erg wakker van lig en het nooit echt irritant heb gevonden. Kan zijn omdat het me simpelweg nooit op is gevallen of dat het mogelijk meevalt in mijn set-up. Maar dat heb je dan dus ook met boekenplank op een stand, dan moet je inderdaad meer afstand creëren en/of de hoogte in gaan.

FeaR wijzigde deze reactie 20-11-2019 15:47 (24%)

• The Eagle
Zit jij zelf altijd midden op de bank dan ook?
* The Eagle hangt bij voorkeur lekker in een hoek onderuit

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Hangen, liggen, vooral onderuit en benen gestrekt idd. Banksport, een van de weinige sporten waar ik in uit blink. 8)

I7 9700K 5,1Ghz

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12:28
Joopieboy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:53:
Hangen, liggen, vooral onderuit en benen gestrekt idd. Banksport, een van de weinige sporten waar ik in uit blink. 8)
Vergeet de whisky niet. Bijzonder zwaarwegend, edoch vaak over het hoofd gezien, element van het optimaal genieten van een home theater, danwel muziek installatie 8)

Het maakt de ervaring in elk geval stukken beter dan de zoveelste zilveren, door elven gesmeedde bananenplug :9

• The Eagle
Joopieboy schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:53:
Zoals gezegd hang ik lekker schuin onderuit in de bank, pootjes omhoog. Tot een paar jaar terug stond ook onde bank svhuin, waardoor ik die positie kon handhaven terwijl ik recht voor de TV hing en op de sweetspot zat :)
Helaas moeten opofferen toen we kinderen kregen. Die in de gaten kunnen houden had iets meer prio helaas :+

@Joopieboy hoe de piep heb jij die karmabadge versterkers en receivers ineens te pakken gekregen :?

The Eagle schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:14:
[...]

Zoals gezegd hang ik lekker schuin onderuit in de bank, pootjes omhoog. Tot een paar jaar terug stond ook onde bank svhuin, waardoor ik die positie kon handhaven terwijl ik recht voor de TV hing en op de sweetspot zat :)
Helaas moeten opofferen toen we kinderen kregen. Die in de gaten kunnen houden had iets meer prio helaas :+

@Joopieboy hoe de piep heb jij die karmabadge versterkers en receivers ineens te pakken gekregen :?
Kennelijk doe ik iets goed ofzo _O- Maar ik kan natuurlijk niet op tegen jou 8)

Joopieboy wijzigde deze reactie 20-11-2019 21:24 (3%)

I7 9700K 5,1Ghz

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Erger nog, ik heb maar 200 punten terwijl ik in bekant elk topic mijn best heb gedaan om de vraagsteller op gang te helpen.

Karma shoarma, for shizzle my nizzle

• Humordenaar
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17-01 13:27
oknot schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:01:
Verbouwing achter de rug en op wat kleine dingen zoals gordijnen,fotolijstjes, plantjes,difussiepaneel, etc is het klaar. Helaas moet ik het nog wel doen met mijn oude bescheiden subwoofer aangezien degene die ik graag wil hebben al een maand of 3 niet te krijgen is. Maar eigenlijk luxeproblemen dus ik klaag niet (teveel😉).
Heel gelukkig met het eindresultaat en het klinkt fenomenaal (althans vind ik).
Waar kijken we naar?
5.1.4 set bestaande uit,

Tv; Sony KD75XE9005
Receiver; Marantz SR7012
Game console; X Box One X
Mediaplayer ; HTPC
Netfilter/stekkerblok; Dynavox X4100B
Div draadjes; RU connected, Audioquest
Fronts; Canton Atelier 1100
Center; Canton Atelier 1150
Surrounds; Canton Atelier 700
Atmos speakers; Canton 865 inceiling (4×)
Subwoofer; zelfbouw obv Hypex HS200 en Peerless woofer (te vervangen door Arendal Sub 2 mat Wit)
Bias lighting; medialight Quad
Overige verlichting; Philips Hue

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hele mooie setup, strak weggewerkt ook
_/-\o_

Zie ik een Hue strip onder je mediaconsole?

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 18-01 22:42

Audione0

Strijdt der titanen

Humordenaar schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:43:
[...]

Hele mooie setup, strak weggewerkt ook
_/-\o_
Zeker! Welk audio meubel is dit?

Edit:

Deze?

https://www.mybeautifulha...avisch-design-loca-lodge/

Audione0 wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:25 (25%)

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11:48
Over op de bank zitten, liggen, hangen etc.
Op welke hoogte hebben jullie je TV hangen? Mijn 65" hangt op 43 cm boven de vloer.
Ik wil namelijk niet naar boven hoeven te kijken als ik op de bank hang (ooit ergens gelezen dat ogen in ruststand ongeveer 30 graden naar beneden kijken)
Sowieso als ik wat lekker hang, dan zitten mij ogen op max. 1/3 hoogte van de bovenkant.
Ik zie soms TV's op >1 meter hangen, dat kijkt toch niet fijn?

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 05:33
Bij mij staat de tv (55 inch) op een dressoir die 95cm hoog is. De tv is waar het beeldscherm begint op 102cm hoogte. Kijkafstand is 4.5 Meter.

Ik vind het wel prettig kijken. Als ik de tv op m’n tv kastje zet staat ie een cm of 20 lager wat eigenlijk wel mooier is , de tv staat dan meer tussen de luidsprekers in zeg maar. Alleen is dat kastje slechts 2cm breder dan de tv en moet de Marantz in een opening in het kastje onder de tv komen te staan waar die naar mijn gevoel wat te warm wordt.

Het staat nu iets anders trouwens. Marantz staat rechts naast de tv en de luidsprekers staan bijna anderhalve Meter van de muur vandaan. Geeft een veel opener en ruimtelijker geluidsbeeld. Holografisch ook , geluid lijkt van achter de speakers vandaan te komen.

De luidsprekers (Dali Oberon 7) hebben bijna de exacte kleur als m’n meubels (licht eiken) daardoor passen ze echt perfect in het interieur 🤗

Vettigedennis wijzigde deze reactie 24-11-2019 02:37 (7%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-01 10:02
FeaR schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:52:
[...]

Het zijn sowieso geen verkeerde speakers. Beetje in de hoek/tegen de muur en door de reflexpoort aan de achterzijde komt er nog redelijk laag uit. Wel grappig dat die dingen eerst helemaal de hemel in werden geprezen en je er nu niets meer van hoort (en er nu weer andere speakers zijn met hetzelfde verhaal).
Dat komt omdat de importeur ze niet meer levert in Europa. :)

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:02
FeaR schreef op woensdag 20 november 2019 @ 15:46:
Dat klopt zeker. Midden op de bank is mijn referentie positie. Zit ik met meer mensen op de bank zit de één inderdaad dichter bij de Rear Right en de ander Rear Left. Moet zeggen dat ik er niet heel erg wakker van lig en het nooit echt irritant heb gevonden. Kan zijn omdat het me simpelweg nooit op is gevallen of dat het mogelijk meevalt in mijn set-up. Maar dat heb je dan dus ook met boekenplank op een stand, dan moet je inderdaad meer afstand creëren en/of de hoogte in gaan.
Het punt is dat die opstelling met staande speakers als surround speakers eigenlijk voornamelijk nadelen heeft:
- Neemt meer ruimte in beslag
- Staat in de meeste kamers totaal niet optimaal opgesteld voor goede immersie
- Duurder

Het voordeel is dat je kan zeggen dat je dezelfde speakers hebt, maar dat is voornamelijk voor de bragging rights en heeeeeeel misschien belangrijk bij 5.1 muziek ofzo. Ander voordeel is dat je het mooi kunt vinden.

Ik heb 2 witte mini surround speakertjes aan de muur hangen. Ik hang ook altijd in de hoek van de bank en zit ongeveer 2,5m van de ene (zit er 2m onder en 1m naast) en 4m van de andere (die hangt 3m naar rechs en 2m omhoog). Het surround is altijd heel overtuigend immersief. Niet zo goed als atmos (volgende stap, met echte in ceiling speakers), maar wel veel beter dan surrounds die op oorhoogte in je oor zitten te tetteren :o.

Het kan misschien op 1 plek wel goed uit pakken, maar om nou duurdere speakers te willen omdat het ook goed kan zijn zou niet mijn keuze zijn.

• sonsan
  • Laatst online: 17-01 14:04
marcelmg2 schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:25:
Over op de bank zitten, liggen, hangen etc.
Op welke hoogte hebben jullie je TV hangen? Mijn 65" hangt op 43 cm boven de vloer.
Ik wil namelijk niet naar boven hoeven te kijken als ik op de bank hang (ooit ergens gelezen dat ogen in ruststand ongeveer 30 graden naar beneden kijken)
Sowieso als ik wat lekker hang, dan zitten mij ogen op max. 1/3 hoogte van de bovenkant.
Ik zie soms TV's op >1 meter hangen, dat kijkt toch niet fijn?
Volgens dit plaatje hangt jouw tv dan precies goed.... Ik heb deze net zo opgehangen want ik heb een hekel aan tv waarbij je naar boven moet kijken.

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-01 14:37
Vettigedennis schreef op zondag 24 november 2019 @ 02:27:
Bij mij staat de tv (55 inch) op een dressoir die 95cm hoog is. De tv is waar het beeldscherm begint op 102cm hoogte. Kijkafstand is 4.5 Meter.

[Afbeelding]

Ik vind het wel prettig kijken. Als ik de tv op m’n tv kastje zet staat ie een cm of 20 lager wat eigenlijk wel mooier is , de tv staat dan meer tussen de luidsprekers in zeg maar. Alleen is dat kastje slechts 2cm breder dan de tv en moet de Marantz in een opening in het kastje onder de tv komen te staan waar die naar mijn gevoel wat te warm wordt.

Het staat nu iets anders trouwens. Marantz staat rechts naast de tv en de luidsprekers staan bijna anderhalve Meter van de muur vandaan. Geeft een veel opener en ruimtelijker geluidsbeeld. Holografisch ook , geluid lijkt van achter de speakers vandaan te komen.

De luidsprekers (Dali Oberon 7) hebben bijna de exacte kleur als m’n meubels (licht eiken) daardoor passen ze echt perfect in het interieur 🤗
Mooie strakke setup. De kleur van je Dali's passen inderdaad perfect bij het meubel. Hier walnoot op mijn Focals wat ik beter vond passen in ons interieur.

• Myliobatis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-01 20:42
The Eagle schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:54:
Jag schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 20:05:
Vloerstaanders bij mij achter de bank was niet erg handig geweest en overheersend in een kleine ruimte.
Ik heb een plank aan de muur met daarop bookshelves, tweeters boven oorhoogte, 50cm hoger dan de fronts.
Geeft een mooi ruimtelijk effect met surround effecten, maar ik weet dus niet hoe het zou klinken op oorhoogte ;)
The Eagle schreef op woensdag 20 november 2019 @ 21:14:
[...]

Zoals gezegd hang ik lekker schuin onderuit in de bank, pootjes omhoog.
Jeps, linkerkant van de bank, aangezien er daar links een extra bijzettafel staat. Anders staat het bier zo ver weg :+
Liefst in het midden van de bank voor het geluid maar dat hangt niet zo lekker.

Myliobatis wijzigde deze reactie 24-11-2019 19:36 (5%)

• Humordenaar
Tijd voor mijzelf om iets te delen.

Wat je ziet:
Samsung the Frame 65inch / voorheen Sony 46 inch
Sonos Playbar
Sonos Sub
Philips Hue strip
Philips Hue lampen
Sok

Wat je niet ziet:
Mac mini
Apple TV
Chromecast
Playstation 4
One connectbox
TP link deco set
Rears 2 x de Sonos Play 3

https://ibb.co/xCQwVtP

https://ibb.co/fHJ7qtX

https://ibb.co/Ks5fhZc

Humordenaar wijzigde deze reactie 04-12-2019 09:02 (58%)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:54
Ik vind het een mooi concept van Samsung (frame line)! Het enige "rare" eraan is dat je in de regel je schilderijen niet zo laag hangt :+ ... maar sowieso mooier dan een zwart vlak van 65". Wat is trouwens de reden dat je de soundbar niet centraal onder je tv plaatst? Mijn OCD level flipt nu hard :P

Verder een mooie rustig en cleane inrichting zo, mooi opgelost ook met een werkplek als je die niet elders kwijt kan.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-01 11:59
Humordenaar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:24:

Wat je ziet:
Sonos Playbar
Sonos Sub
Philips Hue strip
Philips Hue lampen

Wat je niet ziet:
Apple TV
Chromecast
Playstation 4
One connectbox
TP link deco set

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En naam/merk van je meubel?
Ziet er netjes uit!

• HansPoelmans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14-01 13:29
De mijne

Moet nog wat meer fotos maken :)
Is nog wat donker, updating soon!

Fronts : Boston acoustics A250
Center : 2 parralel Boston Acoustics A23
Surrounds: 2x Boston Acoustics A23
Sub : Boston Acoustics ASW-250

Dit alles aangedreven met een Denon X1000 optisch aangesloten op LG 55inch Oled

Denon nog te vervangen door 4k slimline Marantz wellicht volgend jaar.

Heb de tablet van meubel moeten afhalen om de receiver te laten passen, center ging er niet in, dan maar 2 oude surrounds te nemen

HansPoelmans wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:44 (27%)

• Humordenaar
renzo4000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:33:
Ik vind het een mooi concept van Samsung (frame line)! Het enige "rare" eraan is dat je in de regel je schilderijen niet zo laag hangt :+ ... maar sowieso mooier dan een zwart vlak van 65". Wat is trouwens de reden dat je de soundbar niet centraal onder je tv plaatst? Mijn OCD level flipt nu hard :P

Verder een mooie rustig en cleane inrichting zo, mooi opgelost ook met een werkplek als je die niet elders kwijt kan.
Dat klopt, daarom heb ik maar het grootste formaat genomen dan valt het minder op :P
Moet zeggen dat die 65inch redelijk hoog hangt en niet storend is.
Betreft de Soundbar ik hou er niet van om alles onder elkaar te zetten, is meer een persoonlijk ding.

Moet zeggen dat wij het bureautje niet vaak gebruiken, hebben eigenlijk ook ruimte zat.
Het is overigens een maatwerk kast, kon geen tv meubel vinden die aan mijn eisen voldeed.

Humordenaar wijzigde deze reactie 03-12-2019 14:48 (4%)

• Juronymous
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:44
renzo4000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:33:
Wat is trouwens de reden dat je de soundbar niet centraal onder je tv plaatst? Mijn OCD level flipt nu hard :P
De soundbar staat wel mooi in het midden van dat meubeldeel. :+
Maar ik snap wat je zegt. Waarschijnlijk was het ook niet handig om de tv verder naar rechts te plaatsen.

Niet mijn smaak overigens deze setup, maar zeker een net en opgeruimd geheel waarbij ik me kan voorstellen dat de WAF erg hoog ligt.

• renzo4000
Humordenaar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:47:
[...]

Betreft de Soundbar ik hou er niet van om alles onder elkaar te zetten, is meer een persoonlijk ding.
Ja maar, ja maar, ja maar... nu klopt het geluidsbeeld toch ook niet? Geluid van links komt van rechts, center nog verder naar rechts en rechts bij de buren vandaan :o .

Gekkigheid natuurlijk; voor mij zou dit niet werken maar als jullie dat wel zo is dan is het ook prima natuurlijk. Zelf heb ik een 5.1 opstelling met twee flinke zuilen en een behoorlijke sub. Surrounds zijn dan wel weer klein en redelijk uit het zicht. De center staat waar die hoort, in het midden onder de tv (best karig gezien sommige hier zelfs een 7.2.4 opstelling hebben 8)7 ).

• Juronymous
HansPoelmans schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:39:
De mijne

[Afbeelding]

Moet nog wat meer fotos maken :)
Is nog wat donker, updating soon!

Fronts : Boston acoustics A250
Center : 2 parralel Boston Acoustics A23
Surrounds: 2x Boston Acoustics A23
Sub : Boston Acoustics ASW-250

Dit alles aangedreven met een Denon X1000 optisch aangesloten op LG 55inch Oled

Denon nog te vervangen door 4k slimline Marantz wellicht volgend jaar.

Heb de tablet van meubel moeten afhalen om de receiver te laten passen, center ging er niet in, dan maar 2 oude surrounds te nemen
Je fronts staan wel heel dicht tegen de muur lijkt het? Is het niet beter die wat meer ruimte te geven? En is dat je Denon X1000 die links in het meubel staat? Die zou ook wel eens moeite kunnen gaan krijgen zo met warmte ontwikkeling. Of valt het allemaal wel mee?

• HansPoelmans
Juronymous schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:04:
[...]

Je fronts staan wel heel dicht tegen de muur lijkt het? Is het niet beter die wat meer ruimte te geven? En is dat je Denon X1000 die links in het meubel staat? Die zou ook wel eens moeite kunnen gaan krijgen zo met warmte ontwikkeling. Of valt het allemaal wel mee?
achterwand is open, tot nu toe geen issues eigenlijk.
heeft vroeger ook in een redelijk dicht compartiment gestaan, maar het is vandaar dat ik wil upgraden naar een slimline Marantz op termijn.

De fronts staan +- 15cm van de muur af. wss wel wat kort maar staan gefilterd op 60hz, sub neemt over tot 80hz

Wil ze niet verder van de muur zetten op dit moment.
kan zelfs zijn dat ik de poort van de fronts ga afstoppen.

• Jag
Hebben jullie geen last van lange nagalm tijd?

• Humordenaar
renzo4000 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:56:
[...]

Ja maar, ja maar, ja maar... nu klopt het geluidsbeeld toch ook niet? Geluid van links komt van rechts, center nog verder naar rechts en rechts bij de buren vandaan :o .

Gekkigheid natuurlijk; voor mij zou dit niet werken maar als jullie dat wel zo is dan is het ook prima natuurlijk. Zelf heb ik een 5.1 opstelling met twee flinke zuilen en een behoorlijke sub. Surrounds zijn dan wel weer klein en redelijk uit het zicht. De center staat waar die hoort, in het midden onder de tv (best karig gezien sommige hier zelfs een 7.2.4 opstelling hebben 8)7 ).
Sonos heeft toch trueplay, net als de Sub maakt niet uit hoe en waar je hem neerzet. De sub is echt super trouwens.

Persoonlijk vind ik 2 zuilen echt super qua geluid, maar ik kijk ook naar userfriendly vandaar mijn keuze voor Sonos. Misschien dat ik ooit nog een overstap maak. 8)7

• lapino
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 12:40
Zie de TW, aankoopadvies hoort niet in dit topic.

FeaR wijzigde deze reactie 03-12-2019 17:28 (87%)

• microcuts
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12:18
lapino schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:22:
Zie de TW, aankoopadvies hoort niet in dit topic.
Volgens mij heb je een HDMI splitter nodig, geen nieuwe receiver.

FeaR wijzigde deze reactie 03-12-2019 17:28 (42%)

• Vettigedennis
Humordenaar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:03:
[...]

Sonos heeft toch trueplay, net als de Sub maakt niet uit hoe en waar je hem neerzet. De sub is echt super trouwens.

Persoonlijk vind ik 2 zuilen echt super qua geluid, maar ik kijk ook naar userfriendly vandaar mijn keuze voor Sonos. Misschien dat ik ooit nog een overstap maak. 8)7
True play past de frequenties aan waardoor sommige toon hoogtes mooier in balans zijn met de akoestiek toch ?

Als je de soundbar niet recht onder de tv hebt staan komt het geluid gewoon niet uit de juiste richting. Als je een soundbar onder de tv niet mooi vond kan je beter voor de bookshelfs van Sonos gaan denk ik. Of werkt een stereo paar Play 5’s niet icm de sub ?

Vettigedennis wijzigde deze reactie 03-12-2019 18:28 (3%)

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:28

JKen

Catdog Fanart.

Humordenaar schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:24:

Wat je ziet:
Sonos Playbar
Sonos Sub
Philips Hue strip
Philips Hue lampen

Wat je niet ziet:
Apple TV
Chromecast
Playstation 4
One connectbox
TP link deco set

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bij de laatste foto rechts onder. Daar zie ik toch geen string liggen? 8)

• HansPoelmans
Jag schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:50:
Hebben jullie geen last van lange nagalm tijd?
toen die full range zat (als grote speaker in receiver) wel (kwam meer bass uit als uit de sub)
nu als kleine speaker op 60hz produceert deze zo goed als geen bass meer eigenlijk.

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zover krijg ik mijn vrouw denk ik wel... :D

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Jag
HansPoelmans schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:38:
[...]

toen die full range zat (als grote speaker in receiver) wel (kwam meer bass uit als uit de sub)
nu als kleine speaker op 60hz produceert deze zo goed als geen bass meer eigenlijk.
Waar jij het over hebt zullen kamer resonanties in het laag zijn, oftewel staande golven. Die zijn niet (goed) akoestisch op te lossen.

Ik doelde op de nagalm tijd in het midhoog. Dus als je klapt, dat het dan lang naklinkt omdat er weinig demping in de ruimte is. Zo lijkt het iig.

• HansPoelmans
Jag schreef op woensdag 4 december 2019 @ 01:13:
[...]
Waar jij het over hebt zullen kamer resonanties in het laag zijn, oftewel staande golven. Die zijn niet (goed) akoestisch op te lossen.

Ik doelde op de nagalm tijd in het midhoog. Dus als je klapt, dat het dan lang naklinkt omdat er weinig demping in de ruimte is. Zo lijkt het iig.
het is idd nog leeg ( pas verhuist ) en owv de grootte van de living (12x4m) is er nu wel een beetje echo waar te nemen. De kerstboom zal deze vanaf dit weekend even op zich nemen (hoop ik :D)

hoop dat na wat invulling enz deze kleine echo verdwijnt. doch stoort het momenteel niet echt hard gelukkig.

• Humordenaar
Vettigedennis schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:26:
[...]

True play past de frequenties aan waardoor sommige toon hoogtes mooier in balans zijn met de akoestiek toch ?

Als je de soundbar niet recht onder de tv hebt staan komt het geluid gewoon niet uit de juiste richting. Als je een soundbar onder de tv niet mooi vond kan je beter voor de bookshelfs van Sonos gaan denk ik. Of werkt een stereo paar Play 5’s niet icm de sub ?
De marketing definitie van Trueplay:

Wat is Trueplay?

De lay-out van een kamer en de plaats van een speaker kunnen een aanzienlijke impact hebben op het geluid dat u hoort. Trueplay maakt gebruik van de microfoon op uw iOS-apparaat om te meten hoe in een kamer de sound wordt teruggekaatst van muren, meubels en andere voorwerpen, en stemt de Sonos-speakers af zodat ze goed klinken, waar ze ook staan. Het geluid van Sonos-speakers is al fantastisch, maar Trueplay brengt u nog dichter bij hoe muziek zou moeten klinken. Het instellen van Trueplay Tuning voor een kamer neemt, van begin tot einde, ongeveer drie minuten in beslag.

Heeft vooral met muziek te maken. Aan de andere kant hij staat recht onder mijn tv, alleen niet volledig in het midden.
Ieder zijn meug toch, daarbij ben ik van mening dat die 30cm naar links niets uitmaakt in mijn setting.

Ik zeg niet dat ik Playbar niet mooi vind, ik zeg dat ik het niet precies in het midden onder mijn tv wil, is net iets te symmetrisch voor mij 8)
Tuurlijk kan de Play 5 dat, maar ook dat is een bewuste keuze geweest. Ik heb 2 x de Play 3 als rears en die gebruik ik soms voor muziek en soms weer als gehele groep. Met de Playbar heb je ook een 5.1 omgeving voor films en tv.

• Humordenaar
JKen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:55:
[...]

Bij de laatste foto rechts onder. Daar zie ik toch geen string liggen? 8)
haha nee, is een maatje te groot voor een string hoor :)
Is een verdwaalde sok.

Post gewijzigd:

Wat je ziet:
Sonos Playbar
Sonos Sub
Philips Hue strip
Philips Hue lampen
Sok

Humordenaar wijzigde deze reactie 04-12-2019 09:18 (25%)

• Humordenaar
SannrHerr schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:45:
[...]

Zover krijg ik mijn vrouw denk ik wel... :D
Gewoon doen, ik dacht eerst ook 65inch is te groot maar je went er snel aan.
Nu overweeg ik alweer een beamer + rolscherm. :X

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 00:09
@Humordenaar Bewust eigenlijk die soundbar ook niet achter het speakerdoek geplaatst?

don't mind me

• Humordenaar
Pindakaas schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:32:
@Humordenaar Bewust eigenlijk die soundbar ook niet achter het speakerdoek geplaatst?
Dat is helaas niet bewust geweest, achteraf bleek dat ik flink meer apparatuur had dan in eerste instantie.
Ziggo modem + TP link + splitter + One connectbox + Mac Mini + Ps4 + Hue bridge + kabelmanagement vandaar dat ik hem niet achter het speakerdoek heb.

Humordenaar wijzigde deze reactie 16-12-2019 13:14 (5%)

• Metal Mark
  • Laatst online: 24-12-2019
Mijn huidige set ook een upgrade gegeven. Eén van mijn Dynaudio Xeo 3's heeft een probleem met de AMP-module waardoor deze niet meer goed functioneert. Helaas hebben deze speakers het maar 5,5 jaar vol gehouden, maar het geeft ook weer ruimte om te kijken naar wat anders. Wel ben ik zeer tevreden over Dynaudio en de prestatie van de Xeo serie. Het kon dan ook niet uitblijven om de vernieuwde Dynaudio Xeo 20's te halen. Wel een slag duurder, maar deze set kan in combinatie met de Dynaudio Connect zelf spotify afdraaien i.p.v. dat er een andere bron aan gekoppeld moet worden (voorheen moest de televisie of computer worden aangesloten). Ben dus weer van alle gemakken voorzien. :).

Foto van de huidige situatie:
https://tweakers.net/ext/f/PO3ELoqsYay2aOMzDbSir4di/thumb.jpg

Edit: Kabeltjes zijn inmiddels netjes weggewerkt. ;)

Metal Mark wijzigde deze reactie 04-12-2019 14:15 (14%)

• wokkelz
Metal Mark schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:12:
Mijn huidige set ook een upgrade gegeven. Eén van mijn Dynaudio Xeo 3's heeft een probleem met de AMP-module waardoor deze niet meer goed functioneert. Helaas hebben deze speakers het maar 5,5 jaar vol gehouden, maar het geeft ook weer ruimte om te kijken naar wat anders. Wel ben ik zeer tevreden over Dynaudio en de prestatie van de Xeo serie. Het kon dan ook niet uitblijven om de vernieuwde Dynaudio Xeo 20's te halen. Wel een slag duurder, maar deze set kan in combinatie met de Dynaudio Connect zelf spotify afdraaien i.p.v. dat er een andere bron aan gekoppeld moet worden (voorheen moest de televisie of computer worden aangesloten). Ben dus weer van alle gemakken voorzien. :).

Foto van de huidige situatie:
[Afbeelding]

Edit: Kabeltjes zijn inmiddels netjes weggewerkt. ;)
Dat is het alom bekende Ikea Besta meubel? Ziet er strak uit zo 8)

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online

SannrHerr

Furor Teutonicus!

wokkelz schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:00:
[...]
Dat is het alom bekende Ikea Besta meubel? Ziet er strak uit zo 8)
Vooral fijn om er een keer eentje recht te zien hangen! :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Dark Angel
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:40

Dark Angel

Corvette LS Power

Na heel lang te hebben meegelezen afgelopen zomer begonnen met het bij elkaar zoeken de audio spullen.

Ben begonnen met een Denon H4500X versterker want ik wilde graag Atmos met 4 speakers gaan gebruiken.
Via een vriend van mij in aanraking gekomen met Q acoustic speakers mooi speakers voor het geld.

Heb uit eindelijk een set samen gesteld van Q Acoustic met de 3050i ,3020i, 3090i,
Wilde eerst ook de sub van hun kopen maar die kwam niet super goed uit testen.
Ook weer via die vriend op MP een MJ acoustics pro 50 gevonden voor weinig.

En als laatste lang zitten twijfelen voor Atmos speakers maar omdat mijn bank zo dicht tegen de achter muur staat bleef ik steeds maar terug komen bij 1 set de DALI C1's deze hebben een speciale stand voor zo'n setup.

Heb voor het afspelen van mijn media mijn PI met Kodi vervangen door een VERO 4K+ tot nu toe speelt deze alles soepel af.

In de komende weken komt er nog een Apple TV binnen voor Atmos op Netflix en Disney+

Volgend jaar ga ik kijken voor een Projector Epson 9400 en scherm (100 inch)
Ik gebruik nu nog een Oude Panasonic 48 Inch Plasma TV.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Sithlord76
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:29
Dark Angel schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:19:
Na heel lang te hebben meegelezen afgelopen zomer begonnen met het bij elkaar zoeken de audio spullen.

Ben begonnen met een Denon H4500X versterker want ik wilde graag Atmos met 4 speakers gaan gebruiken.
Via een vriend van mij in aanraking gekomen met Q acoustic speakers mooi speakers voor het geld.

Heb uit eindelijk een set samen gesteld van Q Acoustic met de 3050i ,3020i, 3090i,

En als laatste lang zitten twijfelen voor Atmos speakers maar omdat mijn bank zo dicht tegen de achter muur staat bleef ik steeds maar terug komen bij 1 set de DALI C1's deze hebben een speciale stand voor zo'n setup.

Heb voor het afspelen van mijn media mijn PI met Kodi vervangen door een VERO 4K+ tot nu toe speelt deze alles soepel af.

In de komende weken komt er nog een Apple TV binnen voor Atmos op Netflix en Disney+

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuke setup. Ik neem aan dat die kachel in de hoek nooit aanstaat? Anders gaat die speaker het niet leuk vinden. Mooie projector heb je in de planning maar dan zal je de ventilator waarschijnlijk moeten verplaatsen. De lensshift van epson is ruim maar ik denk niet zi ruim. Ik heb de tw3500 maar die kon niet te ver de hoek in dus heb ik mijn ventilator ergens anders opgehangen.

• renzo4000
Tegenwoordig heb je ook wel mooie short throw beamers die je (zoals bij @Dark Angel ) gewoon op je tv kast kwijt kan. Voordeel is dat je op korte afstand (duh) toch een groot oppervlak kan projecteren, minder last hebt van ventilator geluid, geen last van objecten en niet zo lelijke beamer aan het plafond hebt hangen(imho).

Ik kijk ook al enige tijd naar die Xiaomi UST projectors (en aanverwanten). Die zijn voor het geld best leuk icm een ALR PET Crystal scherm. Zeker als je een beperkt budget te besteden hebt:

Voorlopig wacht ik deze techniek nog even af en ben ik nog tevreden met mijn 65" oled (Philips 65OLED903) :9

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Sithlord76 schreef op maandag 9 december 2019 @ 08:54:
[...]

Leuke setup. Ik neem aan dat die kachel in de hoek nooit aanstaat? Anders gaat die speaker het niet leuk vinden. Mooie projector heb je in de planning maar dan zal je de ventilator waarschijnlijk moeten verplaatsen. De lensshift van epson is ruim maar ik denk niet zi ruim. Ik heb de tw3500 maar die kon niet te ver de hoek in dus heb ik mijn ventilator ergens anders opgehangen.
Ja deze Kachel heb ik 1x aangehad in 10 jaar alleen om te kijken of het werkte.

Ik hoop wel dat ik rond de fan kan gaan werken. Zag juist dat die Epson mega veel omlaag en omhoog kon lens shiften en nog vrij veel opzij. film doek begint straks ook pas aan de bovenkant van de kast dus zit al een stukje lager met de beamer. Fan verzetten is geen optie ( wil de tegenpartij niet :-P)

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

renzo4000 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:34:
Tegenwoordig heb je ook wel mooie short throw beamers die je (zoals bij @Dark Angel ) gewoon op je tv kast kwijt kan. Voordeel is dat je op korte afstand (duh) toch een groot oppervlak kan projecteren, minder last hebt van ventilator geluid, geen last van objecten en niet zo lelijke beamer aan het plafond hebt hangen(imho).

Ik kijk ook al enige tijd naar die Xiaomi UST projectors (en aanverwanten). Die zijn voor het geld best leuk icm een ALR PET Crystal scherm. Zeker als je een beperkt budget te besteden hebt:

[YouTube: Xiaomi 4K laser projector on ALR PET Crystal screen]

Voorlopig wacht ik deze techniek nog even af en ben ik nog tevreden met mijn 65" oled (Philips 65OLED903) :9
Mooi ding ik heb er ook naar gekeken. Alleen mijn beamer doek gaat voor de blauwkast langs naar beneden en dan kan je die beamer alleen op de grond zetten en dat lijkt mij ook niet fijn iedere keer uitrichten.

• renzo4000
Niet denken in problemen maar in oplossingen ;)

Ik kan het voorbeeld even niet vinden maar iemand had een uitschuifbare plank in zijn tv kast gemaakt. Een beetje op basis van dit idee:

Ga je kijken dan trek je de beamer naar voren (een ust heeft niet veel centimeters nodig voor + 100 inch) en ben je klaar weer netjes terug de kast in.

Food for thoughts

• TNG128MB
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-01 12:51
Mooie dure kamers hier te zien. :)

Ik heb een 2dehands Logitech X540 van €40 een UNIC chinese beamer van €56 op ebay en een €50 100" projectiedoek aan het plafond hangen met 2 schroefogen.

Zalig.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09:18

Zat ook al een tijdje naar deze ust beamer te kijken. Maar de slechte hdr en dat alles in 60p afgespeeld word met de nodige judder heeft me toch ervan weerhouden. Daar ga ik mij echt aan ergeren ben ik bang.

• Nico111
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02-01 22:57
TNG128MB schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:50:
Mooie dure kamers hier te zien. :)

Ik heb een 2dehands Logitech X540 van €40 een UNIC chinese beamer van €56 op ebay en een €50 100" projectiedoek aan het plafond hangen met 2 schroefogen.

Zalig.
Ach als je tevreden bent is het toch ook goed. Wie ie er niet met Logitech speakers begonnen.

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-01 14:14

Leuk speelgoed, maar denk er dan wel aan dat je minimaal een spanscherm nodig hebt. En liever een vast gespannen scherm of vlakke plaat. Met een gewoon rolscherm gaat dit niet werken. Een klein zuchtje wind en je hele beeld is vertekend en rolschermen hebben het probleem dat ze na verloop van tijd gaan krullen aan de zijkant. Al dit soort oneffenheden worden gigantisch vergroot met een short throw beamer, een gewone beamer heeft hier veel minder last van.

• The Eagle
Nico111 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:43:
[...]

Ach als je tevreden bent is het toch ook goed. Wie ie er niet met Logitech speakers begonnen.
* The Eagle meldt :Y)
Ik was in 1990 al blij dat ik met RealSound het ingebouwde PC speakertje kon aansturen :P

En tegenwoordig heb ik nog steeds Creative geluidskaarten. 8) Laatste jaren wel Audigy spul, als student nog een Sound Blaster live gehad met voor die tijd erg bekende plastic witte speakers. :P

Audigy spul is nog steeds veel beter dan onboard geluidskaarten vaak...

I7 9700K 5,1Ghz

• renzo4000
kippy schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:59:
[...]

Leuk speelgoed, maar denk er dan wel aan dat je minimaal een spanscherm nodig hebt. En liever een vast gespannen scherm of vlakke plaat. Met een gewoon rolscherm gaat dit niet werken. Een klein zuchtje wind en je hele beeld is vertekend en rolschermen hebben het probleem dat ze na verloop van tijd gaan krullen aan de zijkant. Al dit soort oneffenheden worden gigantisch vergroot met een short throw beamer, een gewone beamer heeft hier veel minder last van.
Overdrijven is ook een vak _O- ... Ik weet niet hoor maar woon jij op een weiland in de open lucht? Als je een film zit te kijken dan blijft dat scherm echt wel stil hangen en daarnaast heb je ook goede kwaliteits schermen.

Natuurlijk heeft een spanscherm of een vast frame de voorkeur, maar zoals we inmiddels weten moet je soms een compromis maken in je thuis ht als je geen dedicated ruimte hebt (en budget).

Overigens heb ik op het werk ook een ust met een rolscherm uit het plafond en geen last van jouw aangehaalde issues.

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17-01 14:14
renzo4000 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 22:56:
[...]

Overdrijven is ook een vak _O- ... Ik weet niet hoor maar woon jij op een weiland in de open lucht? Als je een film zit te kijken dan blijft dat scherm echt wel stil hangen en daarnaast heb je ook goede kwaliteits schermen.

Natuurlijk heeft een spanscherm of een vast frame de voorkeur, maar zoals we inmiddels weten moet je soms een compromis maken in je thuis ht als je geen dedicated ruimte hebt (en budget).

Overigens heb ik op het werk ook een ust met een rolscherm uit het plafond en geen last van jouw aangehaalde issues.
Ok het is misschien een klein beetje overtrokken, maar ik heb tot nu toe nog geen een goed rol scherm gevonden wat niet krult aan de zijkanten. Heb op het moment een van de betere rolschermen thuis hangen, maar ook die krult op (dit is na ongeveer 2000 uur al het geval). Wel een stuk minder dan het goedkope optoma scherm dat ik hier voor had.

Ik gebruik daarnaast mijn projector ook in de zomer, en in de avond kan dan best het raam zowel aan de voorkant als aan de achterkant van het huis open staan. In dat geval wil het scherm soms wel een klein beetje wiebelen.

Daarnaast als je geld gaan investeren dan wil je het liever in een keer goed doen. Het gaat uiteindelijk niet om een paar euro.

• JKen

JKen

Catdog Fanart.

Hier update
  • Monitor audio gold GX-C150
  • 4x Monitor audio silver RX1
  • Fronts vervangen voor GX 50 Ik heb deze kunnen kopen precies voor de prijs die ik in gedachten had. Ik ben er zeer blij mee :)
  • Focal zelfbbous subs
  • Aangestuurd Denon X1400
  • Twee akoestische panelen gemaakt die nu aan de muur hangen naast de tv.
Ik ben toch weer terug gegaan naar 5.2 opstelling.
Voordeel is geen speakers midden in je kamer en moet ook zeggen dat luidspekers zo naast je ook niet altijd zo geweldig vind klinken. Dit hangt erg van de film af.
Eigenlijk ook heel raar dat officieel bij 5.1 opstelling je achter speakers naast je moeten staan terwijl achter je veel beter klinkt. Of zullen ze normaal van uit gaan dat je dipool luidsprekers hebt die minder direct klinken?

Voor rest vraagt mijn front wel om front high luidsprekers. Echte vraag ik mij af of dit wel wat zal toevoegen gezien ik bij Netflix het abonnementheb zonder 4k en atmos.

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Zo, eindelijk is mijn nieuwbouwhuis klaar, en heb ik mijn tv hoek klaar :D

Sony 65 AF8 OLED
KEF T301c, met T101 fronts en surround
Marantz SR5012 receiver
Apple TV en Xbox nog in het meubel
Harmony Ultimate met hub. Dus alles werkt met de kast dicht :)

Ook een frees laten maken om alle kabels onzichtbaar weg te werken. Tv meubel heb ik op maat laten maken. Nu de rest van het huis afmaken, en dan kan de aankleding beginnen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

TKroon wijzigde deze reactie 15-12-2019 21:41 (13%)

• wokkelz
TKroon schreef op zondag 15 december 2019 @ 21:39:

[Afbeelding: Home cinema]

Sony 65 AF8 OLED
Marantz SR5012 receiver

Ook een frees laten maken om alle kabels onzichtbaar weg te werken. Tv meubel heb ik op maat laten maken. Nu de rest van het huis afmaken, en dan kan de aankleding beginnen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Mooie strakke setup! Lijkt alsof je single bent? :+

• TKroon
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
@wokkelz haha nee hoor, getrouwd (ja, ook samenwonend ;) )

• JKen

JKen

Catdog Fanart.

Gaaf zeg. Mooi gedaan zo met de gordijnen en spotjes.

• Juronymous
Nu de rest van het huis afmaken, en dan kan de aankleding beginnen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Ah, ik vond het al wat kaal ogen. :+
Maar hele strakke setup, mooi!

• renzo4000
@TKroon ze hebben bij je ingebroken!!! :+ ...mooie cleane setup, ik hou ervan! ;)

• Jolige_Joffer
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-01 19:37
Dark Angel schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:19:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meubel van Interstar?

• Dark Angel

Dark Angel

Corvette LS Power

Weet even niet meer wie deze kasten maakte is alweer 11 jaar geleden.
Ooit besteld bij isassi in Rotterdam. Dit was een kast die je helemaal zelf kon samenstellen.
Werd gemaakt door een Italiaans bedrijf.

Bleef maar denken aan je vraag: ;) Heb het bedrijf toch nog gevonden
https://www.lago.it/en/design/living/

Zie dat het kwa prijs niet veel onder doet van interstar.

Dark Angel wijzigde deze reactie 17-12-2019 00:43 (17%)

• MM99

MM99

That is the way I am!

Hoofdreden waarom ik een beamer heb genomen, ipv een TV, is omdat ik geen grote (donkere) vlak wil hebben in mijn woonkamer op moment dat ik geen "tv" kijk.
Het is bijna vloeken in de kerk hier, maar ik projecteer gewoon op mijn muur, en dat werkt prima. Iedereen die langs komt bij ons is onder de indruk.
Ik geloof echt dat een beamer scherm ervoor zorgt dat je nog mooiere beeld krijgt, met mooiere contrast oa, maar dat is mij niet waard om "schoonheid" op te offeren. Maar dat is natuurlijk puur subjectief.

• Mick3112
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17-01 15:47

[Afbeelding: Home cinema]

Sony 65 AF8 OLED
Marantz SR5012 receiver

Mooi hoor, straalt rust uit!

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:16
MM99 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:00:
[...]

Hoofdreden waarom ik een beamer heb genomen, ipv een TV, is omdat ik geen grote (donkere) vlak wil hebben in mijn woonkamer op moment dat ik geen "tv" kijk.
Het is bijna vloeken in de kerk hier, maar ik projecteer gewoon op mijn muur, en dat werkt prima. Iedereen die langs komt bij ons is onder de indruk.
Ik geloof echt dat een beamer scherm ervoor zorgt dat je nog mooiere beeld krijgt, met mooiere contrast oa, maar dat is mij niet waard om "schoonheid" op te offeren. Maar dat is natuurlijk puur subjectief.
Als zelfs een beamer scherm die in een koof weg gewerkt kan worden al schoonheid op offeren is dan ben ik wel heel erg benieuwd naar je setup @MM99 . Dat moet wel zo gruwelijk straks zijn dan!

• Vettigedennis
Yes , yes i know , ik moet het nog aankleden allemaal 🙂 wat kunst aan de muur en een mooi hoogpolig tapijtje maar dat staat op de planning.

Ik had de apparatuur eerst op de dressoir staan maar heb het nu omgezet.

Voorheen.

Nu.

Het lijkt alsof de Marantz maar net erin past , en dat is ook zo. Ik moest zelfs de plak viltjes die fabrieks af onder de pootjes zaten eraf halen om hem erin te krijgen maar eenmaal erin heeft hij toch best wel iets van ruimte. Nu blijft hij op normale temperatuur. Hoe het in de zomer zal zijn is ff afwachten. Ik heb igg voldoende gaten geboord dus warme lucht kan wel weg , in de zomer kan ik eventueel nog zeer stille computer fans monteren.

De scherpe zaagrandjes voorlopig ff afgeplakt met schildertape maar dat ga ik binnenkort ff netjes doen met duck tape.

Speakerkabel is Argon Prime 1 99.9% ofc en verzilverd. Bananenpluggen zijn ook Argon Prime 1

De powercables van de Marantz en de Apple tv4k heb ik vervangen door Audioquest NRG Y 3 & Y2

Wat te zien is:
Sony KD55XF9005
Marantz PM 7005
Apple TV 4K
Audioquest NRG Y3
Audioquest NRG Y2
Argon hdmi
Argon Optical
Argon Prime 1 speakerable
Argon Prime 1 bananaplugs

Karel Mintjes Frodo tv meubel
Karel Mintjes Frodo tafel
Karel Mintjes Frodo dressoir

• jeka
  • Laatst online: 17-01 13:30

jeka

Support your local club.

Waarom heb je gekozen voor de Audioquest NRG kabels?Ik schrok een klein beetje toen ik de prijs zag.

FCG

• Vettigedennis
Omdat de kabels vol in het zicht hangen en ik de standaard dropveters lelijk vind 🙂

Ik heb de kabels puur gekocht op looks , niet op prestaties. Ik merk overigens zoals verwacht geen verschil in geluid enzo 😊

Ze zien er wel echt mooi uit.

Ik baal als een stekker (😄) dat de tv kabel niet verwisselbaar is.

• ikweethetbeter
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:58
Vettigedennis schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:07:
Omdat de kabels vol in het zicht hangen en ik de standaard dropveters lelijk vind 🙂

Ik heb de kabels puur gekocht op looks , niet op prestaties. Ik merk overigens zoals verwacht geen verschil in geluid enzo 😊
Mooi, en fijn dat je er eerlijk over bent! Want de kabels van je meterkast naar je wandcontactdoos zijn waarschijnlijk minder van kwaliteit.

:)

• sonsan
Staan die speakers niet erg ver van de muur af? Deze staan nu wel prominent in je huiskamer.
Ik zie daar een speaker recht voor een deur staan en vraag me af wanneer iemand tegen de speaker aan zal lopen....

• sonsan

Ik zou een goed stekkerblok kopen en die achter de kast leggen, dan hoef je nog maar één stroomkabel te zien. De rest gewoon achter de kast verbergen, dat ziet er een stuk "rustiger" uit.
Dat los je met een kniptang en een kroonsteentje zo op :P

• Vettigedennis
Klopt...... maar ik erger me meer aan de locatie van de deur opening dan aan de plek van de luidspreker.

Ik zou nog eerder de deur van plaats veranderen dan de luidspreker.... maar ik zit in een huurwoning dus dat is niet echt een optie. Ik ben van mening dat je om de vloerstaander heen moet kunnen lopen. Ze staan nu zo echt perfect. Het geluid is holografisch , de speakers verswijnen , het geluid komt van achter de speakers vandaan. En het geluidsbeeld is veel breder dan de luidsprekers uit elkaar staan.

(Er komt altijd vast bezoek over de vloer. Zo goed als geen kans dat iemand tegen de speakers aan loopt) ik ga misschien binnenkort toch marmeren vloertegels vast monteren (schroeven) aan de allu poten vam de Dali’s

Vettigedennis wijzigde deze reactie 18-12-2019 15:32 (17%)

• sonsan
jeka schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:04:
Waarom heb je gekozen voor de Audioquest NRG kabels?Ik schrok een klein beetje toen ik de prijs zag.
Nou, het kan nog vééél gekker bij Audioquest. Een stroomkabel van 3 mtr voor slechts €14.199.....

https://www.iear.nl/produ...on-high-current-c19-30-m/

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-01 20:13
sonsan schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:29:
[...]

Nou, het kan nog vééél gekker bij Audioquest. Een stroomkabel van 3 mtr voor slechts €14.199.....

https://www.iear.nl/produ...on-high-current-c19-30-m/
Gelukkig hebben ze die kabel ook in 1 of 2 meter, dat scheelt al aardig :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• sonsan
Ja, dik 5k of bijna 10k....
(Zouden mensen dit nu echt kopen, een stroomkabel van ruim 14K??)

• The Eagle
@Vettigedennis mooi spul. Maar waarom niet gewoon een recht stuk uit de achterkant gezaagd? Makkelijker voor je kabels en dan had je receiver er via de achterkant ingekund. Had niet de breedte vn je receiver hoeven te zijn, als het maar de diepte had. Kwartslag gedraaid krijg je hem er ook wel in, zie je niks van ;)

• Draicon
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:44
Mooie oplossingen hier gezien. Veel Marantz en biedt weer wat inzichten om straks de tv hoek in te richten in onze nieuwe woning

• Regedit
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11-01 10:56
Ik lees al een tijdje mee en vind het ook wel leuk om iets te laten zien.

Wat je ziet:

- 55 Inch LG C9
- Sonos Playbar, Sub en twee Play 1's achter op een standaard.
- PS4 Pro, geupgrade met 1TB SSD.

Ik heb alleen internet, kijk geen gewone TV. Wel een abbonement op Netflix, Prime, Disney+ etc...
De keuze voor Sonos is omdat ik ook heel erg veel muziek via Spotify luister. Ik wacht nog steeds op de eerste Sonos soundbar met DTS support. Met Plex kijk ik ook vaak films en die hebben meestal een DTS spoor en geen DD. Echter is Sonos prima als je zoveel streaming diensten als ik afneemt.

Ik heb rolluiken om de kamer te verduisteren wanneer ik overdag wil kijken.

Regedit wijzigde deze reactie 26-12-2019 14:30 (9%)

Pagina: 1 ... 62 63 64 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True