Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sketchy schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:44:
Een jaartje geleden wat upgrades gedaan maar nog geen foto's geplaatst. Andere tv en receiver plus atmos boxjes.Let op, de foto's zijn lekker tegen het licht in gemaakt :+ .

De setup is voorlopig 5.1.2.
-LG 65E8PLA oled tv'tje.
-Pioneer VSX-1131 receiver.
-Pioneer BDP-450 regiovrije bluray speler.
-Xbox voor de 4K schijfjes (voorlopig).
-Kef front, center en rear speakers.
-Klipsch atmos speakers.
-Jamo sub.
-HTPC.
-Playstation consoles.
-Hue lightstrip en lampjes aan het plafond.
-Amazon alexa en harmony remote om het allemaal te bedienen.

Vanuit de kijkpositie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Random:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het kastje:
[Afbeelding]

Totaal:
[Afbeelding]
Mooie setup en NieR O+ d:)b

39

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:42

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5RJNhCv/IMG-20191013-120144-02-small.jpg

Hierbij mijn setup dat de laatste maanden een grote upgrade heeft gekregen. Van een paar Klipsch Synergy F1 en een Pioneer versterker naar het onderstaande gegaan:
  • Advance Acoustic X-i105
  • Tannoy Revolution XT 8F
  • Thorens TD-160 met de Nagaoka MP-110
  • Sony CDP497
  • Playstation 4
Het meubel is van de bekende Zweedse interieur winkel. Op het moment ben ik dik tevreden met de sound van het hele geheel. Een erg warm geluid waar ik naar opzoek was.

Het was even zoeken maar met hulp van een paar kenners in mijn omgeving heb ik deze samenstelling weten te maken. Met games en films klinken de speakers erg goed maar met muziek komt het echt tot leven. En gezien het voor mij voornamelijk om het luisteren van muziek gaat, was dat de focus voor de samenstelling.

Binnenkort nog even een kabelgoot voor de kabels :)

[ Voor 5% gewijzigd door Toshirou op 13-10-2019 20:28 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

karel-jacobse schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:08:
Mijn stelling: met een echt goeie 5.1 opstelling heb je 90% van het hoogst haalbare binnen. De rest (7.1, Atmos, ??) is letterlijk de wet van verminderende meeropbrengst bewezen.

En die 10% die over is dat is de hobby.
Ik heb thuis een 5.0 opstelling en deel die mening. 7.1 of zwaarder is eigenlijk geen optie (ik zou nog 6.0 kunnen doen, maar daar houdt het wel op). En behoefte aan een sub heb ik eerlijk gezegd met mijn huidige fronts ook niet:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1782/42457055714_5d61358f29_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/1810/29303633208_3da83081b2_b.jpg

Links naast de bank zit een raam van vloer tot plafond, dus daar kan geen speaker geplaatst worden. Rechts kan in theorie wel, maar wordt een uitdaging met bekabeling. Daar komt bij dat de huidige receiver (een Cambridge Audio Azur 540R) 6.1 maximaal is (waarbij het kanaal voor midden-achter niet functioneert).

De surrounds zijn inmiddels Monitor Audio RS1's (op de foto nog no-name speakers), de fronts RS8's en center een RSLCR. De upgrade naar RS1's was een verschil van dag en nacht bij DTS soundtracks. Ze hangen zo'n 2 meter achter de bank, waardoor je letterlijk omgeven wordt door geluid. En de RS8's komen laag genoeg bij een goede soundtrack dat een sub geen meerwaarde voor mij heeft (bij een goede soundtrack voel je het laag ook al goed in de buik ;) )

We zijn alleen nog aan het kijken naar aankleding van de muur rond de tv. Inmiddels hangen er boven de fauteuil nog 2 extra vakantiefoto's, maar links boven moet er ook nog iets komen.

Ow, en voor iemand erover valt, dat de tv uit het midden hangt, merk je in de praktijk niks van. De RSLCR trekt het geluid perfect naar het scherm.

Als ik nu ook advies zou moeten geven over een surround-opstelling, zou ik eerder aanraden om wat meer geld uit te geven voor een goede 5.0 dan voor een goedkopere (of even dure) 7.1.
De impact van de upgrade naar RS1's voor de surrounds was veel groter dan ik ooit had verwacht en moet je eigenlijk vergelijken met het verschil van Dolby Prologic naar Dolby Digital.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
Vwb die muur: begin eens met een nieuwe 65" TV, daarna praten we verder ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Was ik jullie nog schuldig:

Niet de duidelijkste foto's, maar de ruimte is ook niet al te groot :)

Edit:ik pas de foto's nog aan. Moeten blijkbaar héél klein zijn...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aN9MvjU.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z1CytYA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O6PNVeH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LnGiFB7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SmS0u4V.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KeM9nSz.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Krize18 op 15-10-2019 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mooi spul. Maar galmt zeker als een gek met al die harde muren en vloer?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-09 18:45
The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:57:
Postzegel vervangen voor postzegel, imho. ;)

Upgrade naar projector! En dan meteen Ziggo/tv eruit, en Nvidia Shield erin.

Vrouwtje kan boven -met noise-cancelling oordopjes in- uitzendinggemist.nl kijken, terwijl DTSHD de monitoraudio's in jouw thuisbios 's avonds een workout geeft.

Klaar! >:) _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Snaaf op 15-10-2019 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week mijn set uitgebreid met 4 "zelfbouw" atmos speakers. Dik tevreden. Ik had nooit verwacht dat Atmos nog zoveel toe zou voegen. Gisteren met wat vrienden The Great Wall gekeken. Film is niet veel bijzonders maar het beeld en geluid is wel echt referentie materiaal. Halverwege de film de sub maar een paar dB terug gedraaid. Wil mijn buren wel te vriend houden O-)

Wat foto's van de atmos oplossing:

https://drive.google.com/...IqWV4DhINx4OeL2g2S6F7DzaI

Set op dit moment (wordt nog uitgebreid van 5.1.4 naar 7.2.4):

Projector: Epson TW9300
Scherm: Projecta Homescreen Deluxe
Voorversterker: Marantz AV7703
Eindversterker: Marantz MM8077
Eindversterker2: Marantz MM7055
Bron: Nvidia Shield + Panasonic UHD speler
Front: Monitor Audio Gold 100
Center: Monitor Audio Gold C350
Subwoofer: SVS PB2000
Back: B&W CM1 (wordt nog vervangen door zelfbouw)
4x Atmos: Q-acoustics Qi65s + zelfbouw kastjes

Al met al, dik tevreden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2019 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:47

JTfoto

Work hard

Ik heb inmiddels ook een leuke upgrade voor m'n zolderkamer:

Home cinema

Wat je ziet:
  • LG OLED 55C8 (nieuw)
  • SVS Prime towers
  • SVS Prime center
  • Pioneer VSX-S510
  • Sony blu-ray speler
  • IKEA trådfri lampen
  • Leenbakker meubel
Wat je niet ziet:
  • SVS prime bookshelves
  • SVS PB-2000
Al met al erg tevreden met hoe films eruit zien en hoe het klinkt. Kan in het kleine kamertje (3x3.5m) erg losgaan :9
Voor degene die het lijkt op te vallen; de center speaker staat inderdaad op een ondersteuning gemaakt van K'nex ( :+ ) zodat de blu-ray speler nog wat ademruimte heeft. Plaatsing v/d center speaker in de kast is niet ideaal, maar daar maak ik mij zolang ik nog niet een eigen woning heb niet al te druk over.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 0% gewijzigd door JTfoto op 15-10-2019 08:52 . Reden: Kleine toevoeging achter tv ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@JTfoto

My 2 cents:

Niet een idee om de blu-ray speler naar rechts te verplaatsen? Paar pootjes of doppen eronder zodat er wat meer ruimte tussen de beide apparaten zitten.

Dan met pootjes/hout/speakerbeugel je center speaker schuin omhoog zetten zodat hij op je hoofd gericht staat.

Kost, indien je 2 handen hebt, geen drol :+

Pootjes zwart maken dan valt het geeneens op, want k'nex (alhoewel vroeger fantastisch) doet echt afbreuk aan je set.

Ziet er verder mooi uit! :)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Laatst online: 15:47

JTfoto

Work hard

LuisjeNL schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:06:
@JTfoto

My 2 cents:

Niet een idee om de blu-ray speler naar rechts te verplaatsen? Paar pootjes of doppen eronder zodat er wat meer ruimte tussen de beide apparaten zitten.

Dan met pootjes/hout/speakerbeugel je center speaker schuin omhoog zetten zodat hij op je hoofd gericht staat.

Kost, indien je 2 handen hebt, geen drol :+

Pootjes zwart maken dan valt het geeneens op, want k'nex (alhoewel vroeger fantastisch) doet echt afbreuk aan je set.

Ziet er verder mooi uit! :)
Bedankt voor je reactie en thanks, ben er aardig trots op!

Het grappige is dat, voor de tv er was, de receiver op het tv meubel stond (makkelijk bereikbaar op die manier). Echter was de tv (zoals ook wel een beetje verwacht) vrij breed, dus moest de receiver toen wel verplaatsen naar het rechter kastje.

Ik had zelf het idee om misschien een speakerdoek frontje te maken met magneten, zodat ik deze voor de twee open gaten in het kastje kan doen als de film aan staat, maar ik deze er makkelijk op of af kan halen als ik bij de receiver of blu-ray speler moet zijn. Kost iets meer werk, maar is denk ik ook wel een redelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Laatst online: 15-09 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

JTfoto schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:11:
[...]
Ik had zelf het idee om misschien een speakerdoek frontje te maken met magneten [..]
tip: https://www.akustikstoff.com/

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 14:48
Krize18 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:41:
Was ik jullie nog schuldig:

Niet de duidelijkste foto's, maar de ruimte is ook niet al te groot :)

Edit:ik pas de foto's nog aan. Moeten blijkbaar héél klein zijn...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe ver zit je nu van je tv af?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
Vettigedennis schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:09:
Ik snap nooit zo goed dat iemand voor een surround opstelling kiest terwijl door ruimtegebrek dat helemaal niet optimaal klinkt. Bijvoorbeeld met de bank tegen de muur aan en de surrounds vlak naast je.

Dat klinkt toch nooit lekker. Als je alleen op de bank zit en in het midden dan gaat het nog wel een beetje maar zodra je met 2/3 personen op de bank zit en je met je hoofd zowat bijna tegen een surround aan zit die je in 1 oor staat toeteren ....
Als een surround toetert doe je sowieso wat verkeerd ;)

90% van de Nederlandse woonkamers is niet optimaal voor een ideale surround ervaring, maar je roeit met de riemen die je hebt en zet toch een heel aardige opstelling neer, naar je mogelijkheden. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
KillaZ schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

90% van de Nederlandse woonkamers is niet optimaal voor een ideale surround ervaring, maar je roeit met de riemen die je hebt en zet toch een heel aardige opstelling neer, naar je mogelijkheden. ;)
Plus een home cinema in de woonkamer zal in veel gevallen toch ook een compromis zijn tussen de beste opstelling voor het geluid versus de algemene aankleding en indeling van de woonkamer. Je ziet best vaak een redelijk goede opzet van de speakers maar dan net te ver in een hoek gedrukt of toch nog net een stoel, tafeltje of plant er voor.

Plus mensen willen ook te veel. Zuilen strak in de hoek en tussen een kastje gepropt of zelfs vloerstaanders op het meubel omdat er naast simpelweg geen plek meer is. Van die laatste kan ik helaas geen foto meer vinden. Idem met de opzet van twee vloerstaanders gekanteld (dus op de zijkant) in een TV meubel. Had dan één stapje terug gedaan en een mooi stel monitoren gekocht voor op het meubel.

Edit:
Waarbij geen stoel of plant er voor een speaker trouwens niet altijd alles zegt. Ik heb hier alles behoorlijk vrij staan maar helaas een fikse dip in het bereik tussen de 60 en 80 Hz. Ik haal wel bruikbaar 15 Hz in room maar ik had liever wat hoger blijven steken en die dip niet gehad. Toch eens aan de slag met een tweede sub...

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 15-10-2019 13:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:34
Hier ook weer een update..
homecinema_001
Sinds een maandje of twee een nieuwe TV:
Sony kd-55af9
en de Pioneer receiver vervangen voor een Denon AVR-x3500h

Verder kriebelt het al wel langzaam voor nieuwe speakers.. Huidige set is van de welbekende JBL northridge series:
E80 fronts,
EC25 center,
E20 rears
en E150P sub.

.alleen het feit dat er jonge kids rond rennen (van 1 en 3) houd mij tegen.. dus ik wacht eigenlijk tot ze stuk gaan door een bak yoghurt, fles water of potlood door de conus >:) .. maar voor nu met de nieuwe TV en receiver erg tevreden.. kan weer leuk films kijken 's avonds in het donker.

Verder maak ik nog veelvuldig gebruik van de Alecto DBX-88 en DBX-85.

[ Voor 8% gewijzigd door DonJunior op 15-10-2019 14:28 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@FeaR

Mooiste wat ik ben tegengekomen zijn 2 zuilen en aan de binnenkant nog 2 melkpakken aan beide kanten..... 7.1 😂 reddit was dat

Edit: foto!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zuODOJC016EvvB1DueQiDGSc/thumb.png

[ Voor 39% gewijzigd door LuisjeNL op 15-10-2019 14:46 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04
Ik vind het hier nog wel mee vallen betreft speaker opstellingen, maar wat ik vaak langs zie komen wat ze neer zetten in Amerika 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C8dv8kqrMXW105iaTlDcZFKP/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:34
Afgelopen week deze center speaker gescoord voor €25,- ex verzending. :+

Zaterdag direct aangesloten, wel moest er een dvd speler voor wijken en de PS4 moest bovenop de TV meubel.

[Canton]

Nu nog opzoek naar de bijbehorende surrounds en dan is de set compleet!

[ Voor 6% gewijzigd door Loei123 op 15-10-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009

Toshirou

Vinyl Surfer

Sithlord76 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:06:
Ik vind het hier nog wel mee vallen betreft speaker opstellingen, maar wat ik vaak langs zie komen wat ze neer zetten in Amerika 8)7

[Afbeelding]
Pfff typisch groot, groter, grootst... Hoeveel speakers wil je hebben? Maar wel lachen om dit te zien 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Toshirou op 15-10-2019 20:51 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Loei123 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:18:
Afgelopen week deze center speaker gescoord voor €25,- ex verzending. :+

Zaterdag direct aangesloten, wel moest er een dvd speler voor wijken en de PS4 moest bovenop de TV meubel.

[Canton]

Nu nog opzoek naar de bijbehorende surrounds en dan is de set compleet!
Toshirou schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Pfff typisch groot, groter, grootst... Hoeveel speakers wil je hebben? Maar wel lachen om dit te zien 8)7
Jammer dat die center in een kast zit, dat heeft die Amerikaan dan weer wel goed voor elkaar. Vooral je center wil je ruimte geven, komt meer dan 70% van het geluid uit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Sithlord76 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:06:

[Afbeelding]
Ik vermoed dat dit een 7.2 en een 2.2 set gecombineerd is. Aparte set voor stereo, zie je wel vaker. Alleen niet zo vaak icm twee subs per set. En waarom die soundbar onder de center staat is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04
The Eagle schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:17:
[...]

Ik vermoed dat dit een 7.2 en een 2.2 set gecombineerd is. Aparte set voor stereo, zie je wel vaker. Alleen niet zo vaak icm twee subs per set. En waarom die soundbar onder de center staat is mij een raadsel.
Ik weet dat er mensen zijn die er 2 sets naast elkaar draaien. Maar dit was nog een bescheiden voorbeeld....En daarbij staat het wel erg op een kleine ruimte gepropt.
Volgens mij kun je dan beter investeren in betere speakers (en in ruimte verbetering) dan in meer speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mja, wat er staat is niet zo heel prijzig volgens mij, max 500 -1000 per speaker ofzo. Een uitbow / aanbouw kost je een veelvoud daarvan. Moet je maar net hebben.

offtopic:
Moest je nickname een paar keer lezen, dacht dat er Shitlord stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
Koldur schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:16:
[...]

[...]

Jammer dat die center in een kast zit, dat heeft die Amerikaan dan weer wel goed voor elkaar. Vooral je center wil je ruimte geven, komt meer dan 70% van het geluid uit.
Helaas weinig andere keus zolang de TV niet aan de muur hangt en dat gaat in onze huidige woning ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Loei123 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Helaas weinig andere keus zolang de TV niet aan de muur hangt en dat gaat in onze huidige woning ook niet gebeuren.
Jammer, is er niet een manier dat je een kast kan regelen die een meer open is, zoals een frame? Dan gaat echt een groot verschil maken in kwaliteit van geluid.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
Koldur schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:05:
[...]

Jammer, is er niet een manier dat je een kast kan regelen die een meer open is, zoals een frame? Dan gaat echt een groot verschil maken in kwaliteit van geluid.
De focus ligt nu op het zoeken van een andere woning, met hopelijk daarna ook andere meubels.
Dan is het wel mijn intentie om de TV aan de muur te bevestigen. :*)

Tot die tijd... :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Nieuwe TV!

Oude situatie:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bG7xZy/Foto1.jpg

Nieuwe situatie:

82RU8000

Van 60 inch full hd naar 82 inch 4k. _/-\o_

Foto vertekent, ook omdat de 60 inch brede randen heeft. Is echt véél groter qua beeld.

Zeer tevreden over het beeld en de grootte. Nog groter is voor mij niet meer reëel. Zwart is goed, mooie kleuren en 4k op dit formaat is gewoon smullen. Zeker zijn er betere TV’s, maar ik vind dit al heel goed.

Deel van de set gaat naar de kelder, waar ik een mini home theater aan het bouwen ben, zie ook:

JAHRASTAFARI in "Overwegingen voor een eigen hometheater"

[ Voor 9% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 26-10-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:02:
Nieuwe TV!

Oude situatie:

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:

[Afbeelding: 82RU8000]

Zeer tevreden over het beeld en de grootte. Nog groter is voor mij niet meer reëel. Zwart is goed, mooie kleuren en 4k op dit formaat is gewoon smullen. Zeker zijn er betere TV’s, maar ik vind dit al heel goed.

Deel van de set gaat naar de kelder, waar ik een mini home theater aan het bouwen ben, zie ook:

Hoe groot was je oude tv? Aan je tv-meubel te zien gok ik zo'n 65"? De subwoofer op de tweede foto lijkt ook groter geworden :P

Ik kan blijkbaar niet lezen, je zei al 60" :+ Of stond dat er net nog niet en was ik net te laat? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 26-10-2019 14:05 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Hahn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Hoe groot was je oude tv? Aan je tv-meubel te zien gok ik zo'n 65"? De subwoofer op de tweede foto lijkt ook groter geworden :P

Ik kan blijkbaar niet lezen, je zei al 60" :+
Ja was geedit. Subwoofer staat nu meer naar voren dus lijkt groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:26
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:05:
[...]

Ja was geedit. Subwoofer staat nu meer naar voren dus lijkt groter.
Ah, nu zie ik het. Subwoofer stond eerst (grotendeels) achter tv en nu ervoor? :)

Die randen op je oude tv scheelt een boel inderdaad. Had niet direct gezien dat er nog grote randen omheen zaten, maar dat maakt een aardig verschil.

Ik ben zelf aan het overwegen om van m'n 3 jaar oude Sony van 55" naar een Philips Ambilight van 70" te gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Hahn schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:07:

Ik ben zelf aan het overwegen om van m'n 3 jaar oude Sony van 55" naar een Philips Ambilight van 70" te gaan.
Hoe groter hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:09

Insidious

Professionele amateur

Nieuwe TV!

Oude situatie:

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:

Foto vertekent, ook omdat de 60 inch brede randen heeft. Is echt véél groter qua beeld.

Mooie setup en te groot bestaat (nog) niet. Misschien wel handig als je ff een opsomming van je apparatuur opgeeft, altijd leuk om te lezen. Nu heb ik nog geen idee welke tv het is of welke het was. :)

Edit: Aan de tag van de foto zie ik dat het de Samsung 82RU8000 is.

[ Voor 3% gewijzigd door Insidious op 26-10-2019 16:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27

timovd

Voorsprong door techniek

@JAHRASTAFARI Flink beeld voor zo'n kleine ruimte. Nu moet je alleen de subwoofer iets vertragen, omdat ie verder naar voren staat.
Edit: gaat de gitaar niet meeresoneren?

[ Voor 19% gewijzigd door timovd op 26-10-2019 17:02 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mark12121979 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

Mooie setup en te groot bestaat (nog) niet. Misschien wel handig als je ff een opsomming van je apparatuur opgeeft, altijd leuk om te lezen. Nu heb ik nog geen idee welke tv het is of welke het was. :)

Edit: Aan de tag van de foto zie ik dat het de Samsung 82RU8000 is.
Is idd deze Samsung.

Het oudere model zou nog iets beter moeten zijn (de 82NU8000) qua beeld en deze is weer iets sneller qua bediening.

Verder te zien:
Focal 1028be luidsprekers
Adam Audio Sub 15 subwoofer
In de kast nog een ps4, een bluesound powernode die de focals aanstuurt, een denon 1911 receiver voor surround, en een 3.1 set luidsprekers van martin logan (doe drie kleine platte onder de tv in het meubel).

Uitdaging voor mijn ht in wording is de gang naar 4k. Dat betekent wellicht ook een nieuwe receiver en atmos speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Nieuwe TV!

Oude situatie:

[Afbeelding]

Nieuwe situatie:

Maar nu staat je subwoofer vóór je front?? Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het geluid. Vind persoonlijk de opstelling voorheen beter. Ik zeg, tijd voor een nieuwe tv kast ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
DonJunior schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:38:
[...]
Maar nu staat je subwoofer vóór je front?? Dat lijkt me niet bevorderlijk voor het geluid. Vind persoonlijk de opstelling voorheen beter. Ik zeg, tijd voor een nieuwe tv kast ;)
Gaat zoals gezegd naar de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
JAHRASTAFARI schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:06:
[...]

Gaat zoals gezegd naar de kelder.
Excuses, dat had ik compleet gemist. Wat een tof project zeg, ben benieuwd naar het resultaat!

*sowieso

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 22:41
Ook eens mijn setup in de woonkamer posten. Nog niet zo lang geleden de Mediabox Next geplaatst en de kabels niet meer helemaal netjes weggewerkt. Stoor me er ook niet meer zo aan, valt haast niet op 's avonds.

We hebben een aardig strakke inrichting met vrij veel planten in de woning. De setup neemt weinig ruimte in beslag, klinkt prima en is gebruiksvriendelijk. De WAF speelde hierin mee, aangezien grote zuilen e.d. niet echt gewenst zijn. Nu houd ik zelf ook wel van een strakke inrichting dus ik ben tevreden.

Wat je ziet:
  • LG OLED65C8
  • Bose LifeStyle 650, inclusief table stands en floorstands
  • Nvidia Shield TV 2017
  • Ziggo Mediabox Next
  • TV-element incl. kabeldoorgang 'Chester' 2 kleppen / 2 lades van 'Trendhopper'
Wat je niet ziet:
  • Nintendo Switch (in de kast/klep rechts)
  • Synology DS214play (meterkast)
  • Linksys EA9500 router (meterkast)
  • Linksys 8-port switch (achter tv meubel)
  • Philips Hue Lightstrip Plus (achter op de tv)
  • Philips Hue lampen in de armaturen
  • Xiaomi robotstofzuiger om entertainment hoek schoon te houden (onder de bank) :+
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:06
Blijft dat plantje op de salontafel daar ook altijd staan? Staat die niet voor je TV?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:13
remzor schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:37:
Ook eens mijn setup in de woonkamer posten. Nog niet zo lang geleden de Mediabox Next geplaatst en de kabels niet meer helemaal netjes weggewerkt. Stoor me er ook niet meer zo aan, valt haast niet op 's avonds.

We hebben een aardig strakke inrichting met vrij veel planten in de woning. De setup neemt weinig ruimte in beslag, klinkt prima en is gebruiksvriendelijk. De WAF speelde hierin mee, aangezien grote zuilen e.d. niet echt gewenst zijn. Nu houd ik zelf ook wel van een strakke inrichting dus ik ben tevreden.

Wat je ziet:
  • LG OLED65C8
  • Nvidia Shield TV 2017
  • Ziggo Mediabox Next
Wat je niet ziet:
  • Xiaomi robotstofzuiger om entertainment hoek schoon te houden (onder de bank) :+
Members only:
Je vergeet merk/type van je meubel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
@Pindakaas Die staat daar altijd inderdaad. Wanneer we alleen of met zijn tweeën op de bank zitten en je zit in de hoeken heb je er geen last van. Als er meerdere mensen op de bank zitten en tv kijken kan het in de weg staan, dus even verplaatsen. Maar je kunt er ook overheen kijken.

@wokkelz Klopt, had geen idee meer. Maar zoekt en gij zult vinden: TV-element incl. kabeldoorgang Chester 2 kleppen / 2 lades van de 'Trendhopper', aldus de factuur. Was destijds het grootste meubel uit één stuk dat we konden vinden, naar onze smaak althans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06

Wat je ziet:
  • LG OLED65C8
  • Nvidia Shield TV 2017
  • Ziggo Mediabox Next
  • TV-element incl. kabeldoorgang 'Chester' 2 kleppen / 2 lades van 'Trendhopper'
Wat je niet ziet:
Members only:
Mooi clean set-up, hou ik ook van. Vraagje, de SHIELD gebruik je denk om de "entertainment" van je NAS af te spelen,toch? Mag ik vragen wat voor "app" jij gebruikt hiervoor op de SHIELD en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 18:40

Exirion

Gadgetfetisjist

karel-jacobse schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:08:
Mijn stelling: met een echt goeie 5.1 opstelling heb je 90% van het hoogst haalbare binnen. De rest (7.1, Atmos, ??) is letterlijk de wet van verminderende meeropbrengst bewezen.
Ik ga nog een stapje verder: 4.1. Heb meermaals een center geprobeerd, maar ik heb liever goeie fronts met tweeters op oorhoogte dan een center die onder de TV opgesteld is. Een center is wat mij betreft alleen echt beter dan ghost center als ie achter een projectiescherm kan zitten. Anders klopt het geluid voor mij gewoon niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Frid0 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Mooi clean set-up, hou ik ook van. Vraagje, de SHIELD gebruik je denk om de "entertainment" van je NAS af te spelen,toch? Mag ik vragen wat voor "app" jij gebruikt hiervoor op de SHIELD en waarom?
Bedankt. En klopt, de Shield gebruik ik voor het streamen van YouTube, Netflix, Chromecast (Fox Sports o.i.d.) en mijn eigen film bibliotheek.
Voor het streamen van content vanaf mijn nas gebruik ik Kodi. Simpelweg omdat dit super gebruiksvriendelijk is en doordat Kodi vrijwel alles ondersteunt. Ook de filmcovers en subtitles kan je vanuit Kodi gemakkelijk laden.
Bovendien kan ik Huestream gebruiken om alles wat ik vanuit Kodi stream met 'ambilight' weer te geven (led strip achter de tv).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Ik zie hier veel kamers met top apparatuur maar zonder enige vorm van absorptie of diffusie aan de muur. Ik ben zelf bezig mijn home cinema uit te bouwen en begin eigenlijk eerst met het optimaliseren van de kamer akoestiek. Dit doet zo ontzettend veel voor je beleving!

Mocht iemand hier geobsedeerd mee bezig; hoe heb je het aangepakt?

Afbeeldingslocatie: http://kb.inmusicbrands.com/media/images/acoustic5.png

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 30-10-2019 14:27 ]

too old, too cold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:48
Negakinu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:26:
Ik zie hier veel kamers met top apparatuur maar zonder enige vorm van absorptie of diffusie aan de muur. Ik ben zelf bezig mijn home cinema uit te bouwen en begin eigenlijk eerst met het optimaliseren van de kamer akoestiek. Dit doet zo ontzettend veel voor je beleving!

[Afbeelding]
Nog niet mee bezig, maar ben me wel aan het inlezen. In het nieuwe huis hebben we straks een dedicated ruimte voor de HT, dus wil dan ook zeker iets aan de akoestiek gaan doen. Ben van plan om eerst de apparatuur op de uiteindelijke plek te zetten en daarna de reflectiepunten te bepalen, zodat ik weet waar de absorbers/diffusers moeten komen te hangen.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

The Eagle schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:57:
Ja en nee. De huidige 40" vind ik voorlopig groot genoeg. Als ik naar 60+ ga, moet ik ook meer full-HD en 4K materiaal op gaan slaan, dan wordt mijn NAS helemaal te klein, moet ik die weer gaan upgraden, blijkt mijn raspberry pi dat weer niet aan te kunnen (de Pi3 haalt geen 4K en Pi4 wordt nog niet goed genoeg ondersteund door de verschillende Kodi-distro's), etc, etc.

Als er al iets vervangen gaat worden, dan zal dat eerst de Cambridge Audio Azur 540R (v1) zijn, die is nog van voor het HDMI-tijdperk. Qua geluid super, qua aansluitmogelijkheden een beetje prehistorisch inmiddels...
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi.nl/gfx/Azur540R-back_190504.jpg

Toen we dit huis net hadden, grapte ik wel dat het qua indeling perfect is voor een beamer (die zou perfect tussen de surrounds kunnen hangen). Andere lamp in de woonkamer en we kunnen kamerbreed projecteren. Helaas kreeg ik dat er alleen niet doorheen :(
FeaR schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:53:
[...]

Plus een home cinema in de woonkamer zal in veel gevallen toch ook een compromis zijn tussen de beste opstelling voor het geluid versus de algemene aankleding en indeling van de woonkamer. Je ziet best vaak een redelijk goede opzet van de speakers maar dan net te ver in een hoek gedrukt of toch nog net een stoel, tafeltje of plant er voor.

Plus mensen willen ook te veel. Zuilen strak in de hoek en tussen een kastje gepropt of zelfs vloerstaanders op het meubel omdat er naast simpelweg geen plek meer is. Van die laatste kan ik helaas geen foto meer vinden. Idem met de opzet van twee vloerstaanders gekanteld (dus op de zijkant) in een TV meubel. Had dan één stapje terug gedaan en een mooi stel monitoren gekocht voor op het meubel.

Edit:
Waarbij geen stoel of plant er voor een speaker trouwens niet altijd alles zegt. Ik heb hier alles behoorlijk vrij staan maar helaas een fikse dip in het bereik tussen de 60 en 80 Hz. Ik haal wel bruikbaar 15 Hz in room maar ik had liever wat hoger blijven steken en die dip niet gehad. Toch eens aan de slag met een tweede sub...
Zeker waar. Wij hadden een grote plant voor één van de speakers staan, daar merkte je niks van. Nu staat er een grote, stoffen stoel pas naast, ook dat merk je niet. Maar oh wee als de gangdeur ook maar iets voor de speaker komt, dan is het geluid gelijk ruk.

Heb je met die dip niet domweg last van interferentie door de golflengte? Je praat over een golflengte van 4m3 tot 5m7 en dat valt precies binnen de afmetingen van een ruimte. Je krijgt dus heel snel last van staande golven en interferenties en die zijn nauwelijks op te lossen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:55

CeesKees

I rest my Kees

Wat je ziet:
  • LG OLED65C8
  • Nvidia Shield TV 2017
  • Ziggo Mediabox Next
Wat je niet ziet:
Members only:
Schitterende setup!

Persoonlijk zou ik de tv aan de muur hangen. Dan heeft deze een iets minder grote impact in de ruimte, en geeft een meer cleane look op het meubel.

Planten vind ik ook prachtig zoals ze erbij staan (en passen).

Je kleur groen op je wand staat heel mooi!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
CeesKees schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:13:

Schitterende setup!

Persoonlijk zou ik de tv aan de muur hangen. Dan heeft deze een iets minder grote impact in de ruimte, en geeft een meer cleane look op het meubel.

Planten vind ik ook prachtig zoals ze erbij staan (en passen).

Je kleur groen op je wand staat heel mooi!
Bedankt. Voor wat betreft de planten gaan de credits naar mijn partner; zij struint zaken als de Intratuin af en ik zaken als Amazon en PlatteTV :P Gelukkig hebben wij ongeveer dezelfde smaak.

Wij hebben ook nagedacht om de tv aan de muur te hangen, maar toch besloten dit niet te doen:
  1. Partner vindt het zo mooier
  2. In het verleden toch wel wat gezeik gehad met dikke bouten, moeilijk boren, Vogels beugel die alle kanten op kon draaien maar dit toch niet deden, enzovoorts
  3. Er is niet in de muur gefreesd voor een kabelgoot en dit willen we nu ook niet meer doen. Een kabelgoot tegen de muur vinden we ook niet mooi en op dit moment zijn er geen kabels zichtbaar
  4. De ledstrip achter op de tv komt wellicht niet meer tot zijn recht wanneer de tv TE dicht tegen de muur hangt
Wel wil ik de tv nog eens iets naar achteren op het meubel plaatsen. Heb nog een centimeter of 20 speling namelijk, dus dat zou wel iets mooier zijn. We zitten overigens een meter of 4,5 - 5 van de tv af. Op de foto's lijkt alles (incl. de ruimte) wat kleiner dan het daadwerkelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door remzor op 30-10-2019 18:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
Negakinu schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:26:

[Afbeelding]
Je zit in het verkeerde topic. Zie Het grote akoestiek topic want je bent niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Exirion schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Ik ga nog een stapje verder: 4.1. Heb meermaals een center geprobeerd, maar ik heb liever goeie fronts met tweeters op oorhoogte dan een center die onder de TV opgesteld is. Een center is wat mij betreft alleen echt beter dan ghost center als ie achter een projectiescherm kan zitten. Anders klopt het geluid voor mij gewoon niet.
Wel eens de Focal CC900 gehoord icm 2 Focal Aria 926 vloerstaanders? De spraak en helderheid is echt fenomenaal, zelfs nu mijn center niet recht onder het scherm kan staan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:39
Hier ook een update mbt mijn setup. Laatste wijziging was de aanpassing van kleinere achter luidsprekers op een stand naar volwaardige zuil luidsprekers.

Afgelopen jaar is er nog wel het een en ander gewijzigd. Eerst een andere receiver aangeschaft, een nad T758v3 voor de atmos ondersteuning en Dirac live. Tevens een viertal Dali Altecos opgehangen. Voor een volwaardig atmos geluid.

Atmos speakers front

Oud verhaal;
TheKerremenke schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:05:
Half december eindelijk de Nad T758v3 versterker binnen gekregen. Alsmede 4 Dali Altecos C-1 atmos luidsprekers. Omdat de T758 slechts 5.1.2 maximaal kan versterken, via marktplaats een oude eindversterker Nad 916 op de kop getikt. Specifiek dus voor de aansturing van de achterste twee atmos speakers.

Pica’s :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voorlopig nog even met kabelgoten. Infrezen en wegwerken komt wel ooit.. in een andere woning dan O-)
[Afbeelding]
Tevens de achterzijde 8)
[Afbeelding]
@deepbass909
Gewoon tactisch inzetten op een grotere tv of beamer. Heb ik ook gedaan. Wilde zelf een 65 inch tv, maar mijn vriendin vond dat een te groot zwart vlak voor aan de muur.

Vervolgens maar projecteren maar voor gesteld. En dat kwam wel door de ballotage commissie.

Dus aan t sparen gegaan voor een projectie scherm en een projector. Deze kwamen in de vorm van een elektrisch ALR 106 inch scherm. (Grijs, dus geen zwarte omkadering). Hier een plank voor gehangen om het wat mooier af te werken.

ALR beamer scherm

En een paar maanden later een 2e hands Epson TW 7300 op de kop getikt. Was het wachten inmiddels moe geworden en wilde eindelijk resultaat. Enigste waar mijn vriendin van schrok was het formaat van de beamer. Die had ze niet zo groot verwacht.

Epson TW7300

Enfin, hier wat meer plaatjes.
F1 overdag met de gordijnen open.
Beamer F1

Guardians of the Galaxy ‘s avonds met de gordijnen dicht en wat sfeer verlichting aan (spotjes in de erker)
Beamer s avonds

[ Voor 56% gewijzigd door TheKerremenke op 31-10-2019 09:27 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 15:07
ndjong schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:25:
Recentelijk mijn front speakers kunnen upgraden naar de RP-8000F, mijn surround speakers heb ik vervangen door 2 maal RP-600M (heerlijke speakers) en ik ben erg tevreden met de vooruitgang in geluid!

Nu bestaat de setup uit:
2x RP-8000F
1x RP-504C
2x RP-600M

Denon X3500H
Sony XG95

[Afbeelding: RP-8000F]
Staan die speakers niet erg dicht tegen de muur? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
rkonings schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:52:
[...]

Staan die speakers niet erg dicht tegen de muur? :/
En ook nog in loeihard reflecteren hoeken. Ik heb dezelfde speakers (Q Acoustics 3050) en door de bass port aan de achterzijde moeten ze idd flink van de muur afstaan. 60cm rondom heeft bij mij een positief effect gemaakt. Absorptiepaneel achter de speaker, en eentje ernaast (waar die muur/hoek aansluit) en je bent al een heel eind. Paar kleine fixes die veel verschil maken. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:17

The Chosen One

Zie signature!

Nou heb ik ook zin in een grotere TV. :+
(Huidig; Samsung UE49KS7000 en moet eigenlijk nog wel ff dienst doen)

'Gelukkig' wel nu eigen huis(je), eind dec/begin janu woonbaar/slaapbaar. En dan is het plan ieg een mooie geluidsset voor mijn tv i.p.v. de nu soundbar.

edit; vrij weinig surround sets/speakers e.d. in de pricewatch niet? Iemand een tip waar je wel goed kunt zoeken/oriënteren? (zie op het forum wel maar vooral veel aparte merk topics)

[ Voor 25% gewijzigd door The Chosen One op 10-11-2019 22:51 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door JvS op 11-11-2019 07:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jorgen schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:58:
[...]

Wel eens de Focal CC900 gehoord icm 2 Focal Aria 926 vloerstaanders? De spraak en helderheid is echt fenomenaal, zelfs nu mijn center niet recht onder het scherm kan staan.
Een center klinkt sowieso altijd anders als phantom. Door de timingverschil van mono geluid uit twee stereo speakers wat je met een phanton hebt, gehoord door twee oren op 20cm afstand van elkaar, heb je een soort dipjes in hoe het geluid hoort en dat maakt dat geluid minder goed verstaanbaar. Bij alle soorten speakers. Hele "goede" hebben dit nadeel ook (zie artikel). Ik vind daarom een center altijd veel en veel verstaanbaarder en realistischer om geluid "uit" de TV te laten komen en vind zelfs met de mooiste speakers een film zonder center niet om aan te horen. Een ander kan dat anders interpreteren en vinden dat een center altijd afbreuk doet aan hoe het hoort.

Centers zijn technisch ook bijna altijd matige speakers strict genomen. Omdat ze plat moeten zijn, hebben ze de hoog en mid units naast elkaar ipv boven elkaar. Vaak zijn ze ook nog Midrange-tweeter-Midrange, terwijl normale speakers die boven elkaar hebben. Daardoor klinken horizontaal onder hoeken niet optimaal. Normale speakers hebben dat ook, maar dan in het verticale afstraalgedrag en dat is minder erg. Daarom hebben high end centers vaan een coaxiale mid/hoog of een tweeter boven de midrange zitten.

Maar zelfs met een "matige" center (ik heb een normaal geconfigureerde) vind ik een film veeeeeeel verstaanbaarder dan met 'phantom'

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 10-11-2019 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JvS Je hebt 2 x hetzelfde gepost. Wat bedoel je met phantom? Die term ken ik nog niet. Edit: ik begrijp dat het een virtuele center is die gecreëerd wordt door het verschuiven van het geluidsbeeld uit de fronts. Hoe dat werkt, dan snap ik dan weer niet.

De tweeter van mijn center zit weliswaar tussen de andere units, maar waar die speakers in het midden van de beschikbare hoogte zitten, is de tweeter zo hoog mogelijk in de luidsprekerkast gepositioneerd.

Afbeeldingslocatie: https://www.focal.com/sites/www.focal.fr/files/shared/catalog/produit/visuel/ariacc900_walnut_34_0.jpg

Maar dan zijn we het eens toch? Ook met prachtige speakers, heeft een center veel toegevoegde waarde. Mijn speakers staan overigens een meter of 4 uit elkaar, met de tv iets rechts van het midden en de center iets links van het midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OINdoPNBsVyP3oj8IsmZfY8G/medium.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 10-11-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:20
Jorgen schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:05:
@JvS Je hebt 2 x hetzelfde gepost. Wat bedoel je met phantom? Die term ken ik nog niet. Edit: ik begrijp dat het een virtuele center is die gecreëerd wordt door het verschuiven van het geluidsbeeld uit de fronts. Hoe dat werkt, dan snap ik dan weer niet.

De tweeter van mijn center zit weliswaar tussen de andere units, maar waar die speakers in het midden van de beschikbare hoogte zitten, is de tweeter zo hoog mogelijk in de luidsprekerkast gepositioneerd.

[Afbeelding]

Maar dan zijn we het eens toch? Ook met prachtige speakers, heeft een center veel toegevoegde waarde. Mijn speakers staan overigens een meter of 4 uit elkaar, met de tv iets rechts van het midden en de center iets links van het midden.

[Afbeelding]
Paar dingen, kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar zie een paar verbeterpunten

Maar eerst even een vraag. Wat ligt er op je rechter speaker? Leg nooit telefoons, tablets of laptops op een luidspreker!!!

De verbeterpunten

1 je bankstel staat voor je speaker en zou ik er vandaan halen
2. die 2 lampen die er naast staan maakt het geheel wat druk, een vloerstaande lamp naast een vloerstaande luidspreker en hier vraag ik me af of de trafo van je verlichting je audio kwaliteit beinvloedt. Ik zou kiezen voor muur of plafond verlichting.
3. je setup verdient een mooi audio meubel, kan je zwarte tafeltje weg, printer, nintendo switch en pickup in het meubel
4. een mooi vloerkleed verbetert je akoestiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

aljooge schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:20:
[...]

Paar dingen, kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar zie een paar verbeterpunten

Maar eerst even een vraag. Wat ligt er op je rechter speaker? Leg nooit telefoons, tablets of laptops op een luidspreker!!!

De verbeterpunten

1 je bankstel staat voor je speaker en zou ik er vandaan halen
2. die 2 lampen die er naast staan maakt het geheel wat druk, een vloerstaande lamp naast een vloerstaande luidspreker en hier vraag ik me af of de trafo van je verlichting je audio kwaliteit beinvloedt. Ik zou kiezen voor muur of plafond verlichting.
3. je setup verdient een mooi audio meubel, kan je zwarte tafeltje weg, printer, nintendo switch en pickup in het meubel
4. een mooi vloerkleed verbetert je akoestiek
  1. Bankstel kan niet verder naar achteren, speaker evenmin. Bestaande (fijne) meubels in een andere (veel kleinere) woning.
  2. Dat begrjip ik, maar het is fijn, mooi en zacht licht dat voor een prettige sfeer zorgt. :) Daarnaast is het een huurwoning, dus ik wilde niet nog meer in de muren boren etc. Nu heb ik al minimaal 40 meter kabelgoot liggen. Geen idee of het stoort en de audio beïnvloed. Ik hoor er niks van en ik ben daar best kritisch op.
  3. Waar zie jij een printer?. Het is een subwoofer onder het tafeltje; de centerspeaker op het tafeltje en mijn UHD-blu-rayspeler daarboven op. Wekkerradio (vanwege de klok) staat er inmiddels niet meer bovenop. Switch mag best in de kast, maar dat was qua kabellengte toen niet mogelijk en eerlijk gezegd, vind ik het ook niet fijn dat iets waar je mee moet "passen" in een sleuf lastig in een kast staat. Switch erbovenop stoort mij dan ook niet. ;) Tafeltje staat daar omdat ik geen andere plek voor mijn center heb. Die past namelijk niet in mijn dressoir. Dan wordt het onder de tv (staat de tv te hoog) of erboven aan de muur (vind ik al helemaal niet mooi). Dit was het beste compromis. Bijna onder de tv, door de tv zo ver mogelijk naar links op de kast te zetten en de center op de halve hoogte van de kast er zo dicht mogelijk schuin onder. Idealiter zou ik de tv aan de muur hangen aan een mooie beugel, wat extra ruimte op het bovenblad van de kast geeft. Dat ziet er cleaner uit, maar kost ook een boel meer. Met de lastige indeling van deze woonkamer en de grootte van mijn spullen is dit het beste wat ik eruit kon halen. :)
  4. Vloerkleed is zeker iets wat ik graag wil. Dat is sparen.
Mijn tablet ligt op de speaker. Waarom mag dat niet? Magneten bedoel je?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
aljooge schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:20:
[...]
Succes/sterkte met deze topicreeks doorlezen. Er zijn veel minder goed opgestelde stereo/surround sets dan deze langs gekomen :P

Edit:
Maar iets met beste stuurlui en wal, waar zijn de foto's van jouw set? :)

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 10-11-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En zo slecht is het toch niet?? :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorgen schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:34:
Je hebt Focal dus ik zeg sowieso niets :> :P

Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat een home cinema in de woonkamer veelal een compromis is tussen de home cinema en het nog normaal kunnen gebruiken als woonkamer. Plus je zit met de vorm en indeling van de ruimte. Vandaar dat ik @aljooge succes wens met dit topic want op elke set valt wel wat aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:39:
[...]

Je hebt Focal dus ik zeg sowieso niets :> :P
Amen, broeder! :>
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat een home cinema in de woonkamer veelal een compromis is tussen de home cinema en het nog normaal kunnen gebruiken als home cinema. Plus je zit met de vorm en indeling van de ruimte. Vandaar dat ik @aljooge succes wens met dit topic want op elke set valt wel wat aan te merken.
Dat is ook zo. Ik neem kritiek verder ter harte, maar het is inderdaad een compromis.
Als ik ooit nog eens een huis van 200k+ bezit wellicht is er dan ruimte voor een dedicated HC. Tot die tijd moet de woonkamer daarvoor dienst doen. Ik ben nu al blij dat er ruimte was voor deze oplossing met een Ikeatafeltje. Ik had ook liever gehad dat het allemaal in het meubel paste. Ben allang heel blij dat ik mijn speakers met een beetje ruimte uit elkaar kon zetten.

En normaal kunnen gebruiken als woonkamer, bedoelde je denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 10-11-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Jorgen schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:34:
Nee, zo slecht is het inderdaad niet, we zitten met helfde probleem, luisterruimte is niet heel groot, dus er moeten helaas compromissen worden gemaakt en dat een zithoek in de weg kan zitten is mede een gevolg daarvan. Ik heb wel andere keuzes gemaakt dan jij en heb gekozen voor monitoren ipv zuilen en geen woofer. Die monitoren zijn zo goed dat ik de bas aan de lage kant moet zetten en zeker niet meer laag nodig heb
FeaR schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:34:
[...]

Succes/sterkte met deze topicreeks doorlezen. Er zijn veel minder goed opgestelde stereo/surround sets dan deze langs gekomen :P

Edit:
Maar iets met beste stuurlui en wal, waar zijn de foto's van jouw set? :)
hier wil ik nog iets over kwijt, de discussie in dit audio forum is nogal fel de laatste tijd. Als mijn speakers bij een grote bouwer vandaan kwamen dan had ik ze zeker gepost, maar dat zijn ze niet. Ik wil de bouwer van mijn luidsprekers perse niet mee zuigen in deze zin/onzin discussie

wie geinteresseerd is mag me pm en, maar meld hierover aub niets in het openbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

timovd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 17:01:
@JAHRASTAFARI Nu moet je alleen de subwoofer iets vertragen, omdat ie verder naar voren staat.
Grapje hopelijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Chosen One schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:49:

edit; vrij weinig surround sets/speakers e.d. in de pricewatch niet? Iemand een tip waar je wel goed kunt zoeken/oriënteren? (zie op het forum wel maar vooral veel aparte merk topics)
Ik zie 906 speakers, is dat niet genoeg? :+
Home cinema stel je doorgaans zelf samen met losse speakers. De subwoofer en center speaker zijn wezenlijk anders in bouw, maar voor de fronts en backs/surround zijn alle "normale" speakers geschikt.

Je vindt daar weinig speakers van Samsung, Bose, Harman Kardon, Pioneer ,ed omdat die zich richten op een andere markt (zoals alles-in-1 setjes).

Kef, klipsch, Dali, Jamo, b&w, en meer, dat zijn de wat ik noem "echte" speaker merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jorgen schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:05:
Een phantom center is gewoon geen center en het geluid simpelweg in mono door de fronts laten weergeven :). Zo krijg je de stemmen precies in het midden van het stereobeeld :). Geen spannende verschuivingen :).

Het punt is alleen dat je hiermee vaak wat minder verstaanbaar geluid krijgt doordat het signaal verschillende afstanden naar je twee oren aflegt vanaf twee verschillende bronnen. Daarom heeft een centerspeaker voor verstaanbaarheid altijd toegveoegde waarde.
Zijn we ook :). Zelfs een simpele center voegt al heel veel toe. Je moet hem natuurlijk niet met stereomuziek gebruiken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
aljooge schreef op maandag 11 november 2019 @ 06:05:

hier wil ik nog iets over kwijt, de discussie in dit audio forum is nogal fel de laatste tijd. Als mijn speakers bij een grote bouwer vandaan kwamen dan had ik ze zeker gepost, maar dat zijn ze niet. Ik wil de bouwer van mijn luidsprekers perse niet mee zuigen in deze zin/onzin discussie

wie geinteresseerd is mag me pm en, maar meld hierover aub niets in het openbaar
Ik ben het wel eens met @FeaR; je reactie lijkt initieel met goed bedoelde tips maar het "finger pointen" druipt ervanaf om even lekker te bashen. Met de vraag om je eigen setup te showen pareer je dan met een vage reactie waar ik niks van snap :S. Kennelijk ben je iemand die precies weet hoe het wel moet dus zijn we allemaal erg benieuwd hoe jij dat in de praktijk hebt gebracht ... O-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:33
Inmiddels ook weer aan het upgraden geslagen. De buizenversterker heeft plaats gemaakt voor een hybride versterker. De 55" sony tv is vervangen door de LG 65C9.
Al met al een leuke stap vooruit denk ik.

Wat je ziet:
LG 65C9 scherm
DK Design vs1 reference mkii hybride versterker
Triangle antal anniversary 30th speakers
Heos soundbar(Alleen voor tv kijken)
PS4

Wat je niet ziet:
Chromecast audio
Pink faun DAC
Rotel rcd-12 cd speler

Fotos zijn van niet al te beste kwaliteit. Deze zal ik binnenkort even verbeterren ;)

Overzicht:
65C9

DK Reference versterker closeup:
dk reference

[ Voor 32% gewijzigd door raze88 op 11-11-2019 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:29

Vrijdag

De Zwarte

TheKerremenke schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:37:
@deepbass909
Gewoon tactisch inzetten op een grotere tv of beamer. Heb ik ook gedaan. Wilde zelf een 65 inch tv, maar mijn vriendin vond dat een te groot zwart vlak voor aan de muur.
Ik ben het eens met jouw vriendin. Hoewel wat mij betreft een scherm niet groot genoeg kan zijn vind ik het nadeel van een grote tv: zo'n lelijke zwarte plaat aan de muur als ie uitstaat.

Bij mij hangt er nu een 46" aan de muur maar ik vind het maar spuuglelijk. Kan m helaas ook niet echt wegwerken. Liever zou ik er een soort panelen voorhangen die ik dan kan wegschuiven ofzo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
renzo4000 schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:08:
[...]

Ik ben het wel eens met @FeaR; je reactie lijkt initieel met goed bedoelde tips maar het "finger pointen" druipt ervanaf om even lekker te bashen. Met de vraag om je eigen setup te showen pareer je dan met een vage reactie waar ik niks van snap :S. Kennelijk ben je iemand die precies weet hoe het wel moet dus zijn we allemaal erg benieuwd hoe jij dat in de praktijk hebt gebracht ... O-)
Bashen? Hoe kom je erbij? Ik constateer dat er objecten op, voor en naast de luidspreker staan en zeg hier iets van. Is dit zo vreemd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@aljooge Ik zou zeggen lees je eigen bericht nog eens keer, je interpunctie gebruik maakt het in ieder geval niet sympathiek. Vreemd genoeg refereer je zelf aan "felle discussies in dit forum" waar je m.i. nu zelf ook enigszins aan bij draagt. Maar goed, misschien bedoel je het allemaal niet verkeerd maar komt het wat ongelukkig over in je berichtgeving, voordeel van de twijfel zullen dan maar zeggen ;). Neemt niet weg dat we nog steeds benieuwd zijn naar jouw opstelling ... misschien kunnen we daar nog wat van leren?

@raze88 mooie setup! Ik ken die luidsprekers niet, maar ze zien er wel erg goed uit. Je geeft ze in ieder geval wel genoeg ruimte om te ademen. Ik zou dat ook wel willen doen in mijn setup maar dat wordt niet zo gewaardeerd door het thuisfront :P. Heel soms trek ik ze ook naar voren als ik wat langer muziek ga luisteren maar is wel een gedoe elke keer (30kg per stuk).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Jorgen schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:43:
[...]
Amen, broeder! :>

Als ik ooit nog eens een huis van 200k+ bezit wellicht is er dan ruimte voor een dedicated HC. Tot die tijd moet de woonkamer daarvoor dienst doen. Ik ben nu al blij dat er ruimte was voor deze oplossing met een Ikeatafeltje. Ik had ook liever gehad dat het allemaal in het meubel paste. Ben allang heel blij dat ik mijn speakers met een beetje ruimte uit elkaar kon zetten.
Ik heb een 200K+ tussenwoning van iets meer dan 110m2. Prima ruimte qua woonkamer en ook daar moet ik compromissen sluiten door wat onhandige indelingstechnische keuzes en meubels die ik al had vanuit de vorige woning/oude speakeropstelling. Mn Aria's 926 zouden wat meer ruimte kunnen hebben, maja de boekenkast en tv meubel had ik al en die zijn nog te goed om ff te vervangen omdat de speakers net niet lekker staan. De receiver past niet in de tv meubel, dus staat er bovenop. Tv hangt daarboven en onder de receiver staat de CC900 center. Had ik liever op de meubel gehad. Subwoofer is ook wat weggemoffeld, omdat daar een fauteuil semi voor staat. Film en muziek klinkt toch al erg lekker moet ik zeggen :)

Acht, ooit in een ruime tweekapper van 180m2 woonoppervlakte kan ik de ruimte optimaal benutten. Als ik dat eenmaal heb ingericht kom ik erachter dat ik een woning van 280m2 nodig heb om alle meubelstukken/audio eer aan te doen qua ruimte :P Je snapt t punt, moet ook nog geleefd worden in zo'n ruimte. Niet iedereen heeft de ruimte en geld voor een dedicated HT ruimte

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja precies. Ik denk dat ik in mijn vorige huis die ruimte zeker had gehad, maar nu niet. En dus genieten van wat ik nu heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:05
Woningoppervlakte en/of waarde zegt niet zoveel hoor.

Ik ben verhuisd van een tussenwoning naar een woning met grofweg 3x zoveel oppervlakte. De daadwerkelijke zithoek is echter kleiner als voorheen, dus ik zit én dichter bij mijn TV's en speakers én ik kan mijn speakers minder ver uit elkaar zetten.

Dat was één van de concessies die gedaan moesten worden. Ik speakers volgende week eindelijk op hun plek te kunnen zitten en ben benieuwd hoe het geheel dan uitkomt.
Ik denk dat het uiteindelijk niet zo'n probleem is aangezien alles nog wel vrij kan ademenen en er geen spullen voor komen te staan.

Nu is er op de benedenverdieping nog wel een ruimte over voor een echte home cinema room (alhoewel, nog steeds kleiner als de woonkamer in het vorige huis), maar ik heb niet de ambitie om ooit zo ver te gaan eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 09:33
renzo4000 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:37:

@raze88 mooie setup! Ik ken die luidsprekers niet, maar ze zien er wel erg goed uit. Je geeft ze in ieder geval wel genoeg ruimte om te ademen. Ik zou dat ook wel willen doen in mijn setup maar dat wordt niet zo gewaardeerd door het thuisfront :P. Heel soms trek ik ze ook naar voren als ik wat langer muziek ga luisteren maar is wel een gedoe elke keer (30kg per stuk).
Ik ben heel blij dat mijn partner het ook kan waarderen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Kwestie van een beetje uitzoeken. Toen wij ons huis kochtten wist ik dat er vier zuilen moesten komen te staan. Hebben een hoekwoning met uitbouw achter, dus heb heerlijk een ruimte van 5,5 x 4 meter. Erg handig indelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb een oud huisje in Utrecht gekocht, maar heb ook een deel van de kamer dat 4,3 x 5m is. Ook gekocht om fatsoenlijk een HT in kwijt te kunnen :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 23:16
Het is al heel lang geleden dat ik hier een update heb geplaatst. Recent een nieuw huis gekocht dus een mooi moment om de huidige layout is vast te leggen. Je moet wel door het speelgoed heen kijken aangezien er een 3 jarige rond banjert...

Wat je ziet:
Marantz NA7004 tuner / netwerk speler (gebruik ik ook als D/A converter
Marantz UD5005 Blue ray / DVD speler
Marantz PM7004 Stereo versterker
Marantz SR6010 Surround versterker
2 x RX6 zuilen van Monitor Audio
2 x RX1 op metalen speaker stands
1 x RCX op een verstelbare speaker stand
1 x RXW-12 Subwoofer
PS4 pro
Logitech harmony remote
TV: Philips 46PFL8008 met Ambilight

Wat je niet ziet:
Apple Mac Mini 2012 model (Met PLEX media interface)
Apple Time Capsule 2 TB

In het nieuwe huis zou ik graag naar OLED willen (niet practisch in dit huis met direct zonlicht). Ik heb mijn zinnen gezet op de sony 65AF9.

Hier de huidige layout:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A37dS90.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wKcS5lK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GJz5a6i.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MNmPMPG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dVUhtim.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JDjGYjz.jpg

• Cumberworld
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vettigedennis schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:06:
Alleen hoe doe je dat met een stereo versterker en surround versterker als je toch gewoon twee front speakers hebt ? Hoe switch je dan de speaker kabels elke keer ?
PM7004 heeft een Power AMP In. Daar sluit je de Pre Outs van de Front Left en Right vanaf de SR6010 op aan.

Op de PM7004 sluit je de front speakers aan en alle stereo bronnen. Met stereo loopt alles over de PM7004 en gebruik je de receiver niet. PM7004 is dan voor- en eindversterker voor Front Left en Right. De andere kanalen/speakers gebruik je niet.

Met surround zet je de SR6010 aan en de PM7004 in Direct Mode. Daarmee wordt de PM7004 puur als eindversterker gebruikt voor de voorste kanalen, volumeregeling van de PM7004 doet het dan bijvoorbeeld niet meer. De SR6010 is dan de voorversterker voor de Front Left en Right én voor- en eindversterker voor de andere kanalen.

Subwoofer kan je op verschillende manieren oplossen afhankelijk van de ingangen van de subwoofer en de uitgangen van de stereo versterker.

Zo heb je stereo en surround volledig gescheiden. Audiofiel gezien een mooie optie, of het hoorbaar is is een andere discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 14-11-2019 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Physx
FeaR schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:52:
[...]

PM7004 heeft een Power AMP In. Daar sluit je de Pre Outs van de Front Left en Right vanaf de SR6010 op aan.

Op de PM7004 sluit je de front speakers aan en alle stereo bronnen. Met stereo loopt alles over de PM7004 en gebruik je de receiver niet. PM7004 is dan voor- en eindversterker voor Front Left en Right. De andere kanalen/speakers gebruik je niet.

Met surround set je de SR6010 aan en de PM7004 in Direct Mode. Daarmee wordt de PM7004 puur als eindversterker gebruikt voor de voorste kanalen, volumeregeling van de PM7004 doet het dan bijvoorbeeld niet meer. De SR6010 is dan de voorversterker voor de Front Left en Right én voor- en eindversterker voor de andere kanalen.

Subwoofer kan je op verschillende manieren oplossen afhankelijk van de ingangen van de subwoofer en de uitgangen van de stereo versterker.

Zo heb je stereo en surround volledig gescheiden. Audiofiel gezien een mooie optie, of het hoorbaar is is een andere discussie.
Bedankt FeaR. Dat is inderdaad hoe het staat aangesloten. Ik kan gewoon af en toe gewoon genieten van een goede stereo versterker. Ik had hem ook over aangezien ik eerst alleen een stereo opstelling had (2 x RX6). De Marantz SR6010, de 2 x RX1 en de RXC heb ik later erbij gekocht toen wij naar dit huis verhuisden.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:29

Vrijdag

De Zwarte

@Physx Ziet er leuk uit! Maar die muur, dat schreeuwt om een projectiescherm man ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
Mooi setup.

Dat TV meubel welke winkel komt die van.

• Physx
harley2009 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:19:
Mooi setup.

Dat TV meubel welke winkel komt die van.
Die komt bij Goossens vandaan. Volgens mij de REAL of CLEAR lijn. Projectiescherm komt niet door de WAF.. In het nieuwe huis hebben wij een hele mooie grote zolder waar het wel mag....

• The Eagle
FeaR schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:52:
[...]

Met surround zet je de SR6010 aan en de PM7004 in Direct Mode. Daarmee wordt de PM7004 puur als eindversterker gebruikt voor de voorste kanalen, volumeregeling van de PM7004 doet het dan bijvoorbeeld niet meer. De SR6010 is dan de voorversterker voor de Front Left en Right én voor- en eindversterker voor de andere kanalen.

Goede uitleg :)
Heb zoiets ook wel eens overwogen hier, maar dat zou denk ik een drama worden. Ik heb stereobronnen relatief vaak op meerkanaals staan zodat de rears ook mee doen en switch dan ook tussen nummers tussen stereo en 5 kanaals. Dat zou wel heel veel omgooien zijn :X

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
Vettigedennis schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:06:
Dat is wel heel gaaf zo ja.

En film kijken met die surround set lijkt me ook echt geweldig. Ben jaloers op je grote woonkamer 😊 Voor een mooie surround setup heb je echt ruimte nodig en dit zo met de rear speakers op een afstandje van de zitpositie is echt top 👌
Hij komt binnenkort in de verkoop.... ;) De woonkamer is 6 meter breed en 8 meter lang. Flinke ruimte inderdaad. Daarom de bank ook maar in het midden van de woonkamer geplaatst. Ben ook erg blij met de layout (zeker ook met de speaker stands achter, 2e hands via marktplaats nieuw kunnen scoren). In het nieuwe huis gaan we het hetzelfde neerzetten of ga ik wat verplaatsen naar zolder met een beamer.

Het enige wat een beetje een miskoop is was de sub. Die heeft iets van 1250 euro gekost en staat amper aan omdat ik hem niet echt nodig heb. Soms met gamen is het wel gaaf maar hij staat vaak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Physx schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:06:
[...]

Het enige wat een beetje een miskoop is was de sub. Die heeft iets van 1250 euro gekost en staat amper aan omdat ik hem niet echt nodig heb. Soms met gamen is het wel gaaf maar hij staat vaak uit.
Als eerste; wat een lekkere luisterplek. Een van de weinigen hier die een beetje lucht hebben voor hun setup. Well done ;)

Wat betreft je opmerking over de sub; hoewel je natuurlijk behoorlijke vloerstaanders hebt staan kunnen die nooit het sublaag produceren wat een goede subwoofer kan. Uiteraard is dat wel afhankelijk van je sub en hoe het is ingeregeld. Maar ik zou toch niet willen stellen dat een subwoofer overbodig is. Jouw RX6-en hebben een response tussen 38-35000 hz maar vallen al snel af onder de 50Hz. Dit betekent dat je dus een hoop sublaag mist.

Ik had in beginsel ook een subwoofer (jamo sub 650) en kreeg dat niet goed geïntegreerd icm met mijn jamo s608 zuilen. Dit zijn ook beste vloerstaanders met 10" subwoofers aan de zijkant die ook behoorlijk laag kunnen produceren en bijbehorende druk. Uiteindelijk besloten de jamo sub 650 weg te doen om dat ik het te rommelig vond klinken, met name bij muziek.

Na verloop van tijd toch maar besloten nog eens een subwoofer te proberen; dit keer een SVS PB-1000. Maar wat een verschil was dat zeg! Ondanks dat het maar een 10inch "subwoofertje" is geeft dit zoveel meer gecontroleerd sublaag en voegt dit (voor mij) heel veel toe aan zowel muziek en films. Daarnaast ontlast je de fronts en kan je het vermogen gecontroleerder uitsturen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Vorig jaar zat ik nog in een tijdelijke huurwoning (zie: FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"), vanaf dit jaar een eigen woning. Nog niet helemaal zoals ik de Home Cinema wil hebben, maar eerst andere prioriteiten oppakken (rolluiken, knikarmscherm, airco, etc). Ook mis ik nog aankleding, iets voor aan de wand en nog een laag dressoir ofzo. Maar ik ben nog nergens tegenaan gelopen wat ik echt mooi vond.

Dit is zoals het er nu bij staat. Niet de beste foto's maar donker interieur en de camera van een OnePlus 5 gaan niet samen...

Front sectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sLmDW6RMgCCnFx0DOvycCnT9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H96qzR0M0YqYGEkoku0PWl4o/full.jpg

Rear sectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/srAKtQFn7ObRxTgPm4OD3lcR/full.jpg

Foto vertekend wat, er is meer ruimte tussen bank en de rear speakers dan zo lijkt.

Speakers
  • Front speakers: Focal Chorus 826W Limited Edtion in Satin Black
  • Center speaker: Focal Chorus CC800W Special Edtion in Gloss Black
  • Rear speakers: Focal Chorus 816W Special Edition in Satin Black
  • Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
Apparatuur
  • Processor: Denon AVR-4520 (eindtrappen uitgeschakeld)
  • Beeldweergever: Panasonic Viera TX-P65VT50
  • Eindversterker fronts: Emotiva XPA-2
  • Eindversterker rears + center: Emotiva XPA-5
  • Mediastreamer: HDI Dune Smart D1
  • Mediastreamer: Logitech Squeezebox Touch
  • Gameconsole: Sony Playstation 4 Pro
  • Gameconsole: Microsoft Xbox One X Scorpio Edition
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v4Ktae7GonOmHfsDLN4L29qH/full.jpg

Meubel is op maat gemaakt in verband met de grootte en gewicht van de apparatuur.

Geen foto's van de achterkant van de speakers en/of TV-meubel, maar voor het complete plaatje:

Kabels
  • Luidsprekerkabel: Van den Hul - The Magnum Hybrid
  • Banaanstekkers: Weber & Maurer W & M BS-101ZAG
  • HDMI kabels bronnen: Audioquest Forest
  • HDMI kabel TV: Audioquest Chocolate
  • Subwooferkabel: Van den Hul - The Sub Hybrid
  • Optische kabel: Audioquest Forest Optilink
  • Interconnects: Van den Hul - The Rock 3T
  • Interconnects: RU Connected RCA
  • Powercords: W&M Tornado en Viablue X25
Media staat allemaal op een NAS die op zolder staat.
  • NAS: QNAP TS-469 Pro.
Allemaal nog Full HD en geen 4K en HDR. Ik wil zeker de stap naar 4K zeker wel maken (of tegen die tijd 8K) maar ook dat moet wachten tot de rest van het huis af is. Een nieuwe TV is één ding maar dan mag ik ook meteen de receiver en de mediaspeler vervangen (in verband met HDCP en HDMI-versie) waarmee het totaalplaatje toch wel aanzienlijk wordt. Een 77"OLED is en blijft wel bovenaan de short-list staan.

TV wil ik nog wel ophangen (kabelgoot frezen in de wand) maar advies van de aannemer was om daar even mee te wachten in verband met het zetten van het huis en mogelijke scheuren. Gelukkig loopt er wel reeds een buis (PVC Ø 50mm) onder de vloer door om de rear speakers aan te kunnen sluiten en mogelijk ooit nog een subwoofer kabel voor als ik naar een multi-sub setup ga.

In de slaapkamer heb ik oudere apparatuur staan om daar ook wat muziek te hebben (en op die manier hoefde de oude apparatuur niet weggedaan te worden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B6YzdHpKMrnfC5QjsMkO6Xrh/full.jpg

Andere speaker staat geheel links maar krijg ze niet beide samen op de foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I0qTUctliWqavCWnQRQbzdq9/full.jpg

Lijstje is op de slaapkamer ook wat korter:
  • Front speakers: Boston Acoustics A25 Gloss Black
  • Speakers stands: Norstone Esse
  • Versterker: Arcam AVR250
  • Bron: Logitech Squeebox Touch
  • Luidsprekerkabel: Van den Hul- The Snowline
  • Banaanstekkers: Van den Hul - DIY Screw-On Speaker Connector (Banaan)
  • Interlink: No-name Digitale Coax.
En wat parfum...

Op de Hobbykamer staat nog een setje Argon Audiuo 7450a met een stukje Van den Hul - The Clearwater er tussen maar niet fotowaardig.

Andere to-do is nog de no-name kabels (één keer Optisch en één keer Digitale Coax) een keer vervangen voor Van den Hul zodat ik qua kabels redelijk gelijk zit qua merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:05
Heb ook setje Boston Acoustics A25 in de slaapkamer staan. Klinken fenomenaal in die kleine ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeWSJuNK schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:20:
Heb ook setje Boston Acoustics A25 in de slaapkamer staan. Klinken fenomenaal in die kleine ruimte.
Het zijn sowieso geen verkeerde speakers. Beetje in de hoek/tegen de muur en door de reflexpoort aan de achterzijde komt er nog redelijk laag uit. Wel grappig dat die dingen eerst helemaal de hemel in werden geprezen en je er nu niets meer van hoort (en er nu weer andere speakers zijn met hetzelfde verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:05
Ik hoor ze nog regelmatig 8)
Overigens heb ik nu de Buchardt S400 die op YouTube een flinke hype is. En ook wel terecht, het is in mijn oren de beste monitor die ik gehoord heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

NeWSJuNK schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:03:
Ik hoor ze nog regelmatig 8)
Overigens heb ik nu de Buchardt S400 die op YouTube een flinke hype is. En ook wel terecht, het is in mijn oren de beste monitor die ik gehoord heb.
Dat is dan ook wel een totaal andere prijsklasse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FeaR schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:52:
[...]

Het zijn sowieso geen verkeerde speakers. Beetje in de hoek/tegen de muur en door de reflexpoort aan de achterzijde komt er nog redelijk laag uit. Wel grappig dat die dingen eerst helemaal de hemel in werden geprezen en je er nu niets meer van hoort (en er nu weer andere speakers zijn met hetzelfde verhaal).
Nou precies. Eerst hoorde je continu over die speakers. Vraag me af waarom niet meer. Ze zijn niet "ineens slechter" geworden natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Lang geleden dat ik hier iets geplaatst heb, volg het wel al jaren. Inmiddels al wel een tijdje beter dan voorheen (had eerst de B&W 804 Nautilus) dus ook maar een update plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gPBC2f3/IMG-1002.jpg

Wat je ziet:
B&W 803d2
Topje van de Marantz (voor)versterker
Zijkant van SVS subwoofer PB13 ultra
LG Oled 55" c7
Apple TV

Wat je niet ziet:
Rotel eindversterker
Achterspeakers B&W 707 s2
Pagina: 1 ... 62 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic