Vorig jaar zat ik nog in een tijdelijke huurwoning (zie:
FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"), vanaf dit jaar een eigen woning. Nog niet helemaal zoals ik de Home Cinema wil hebben, maar eerst andere prioriteiten oppakken (rolluiken, knikarmscherm, airco, etc). Ook mis ik nog aankleding, iets voor aan de wand en nog een laag dressoir ofzo. Maar ik ben nog nergens tegenaan gelopen wat ik echt mooi vond.
Dit is zoals het er nu bij staat. Niet de beste foto's maar donker interieur en de camera van een OnePlus 5 gaan niet samen...
Front sectie:
Rear sectie:
Foto vertekend wat, er is meer ruimte tussen bank en de rear speakers dan zo lijkt.
Speakers- Front speakers: Focal Chorus 826W Limited Edtion in Satin Black
- Center speaker: Focal Chorus CC800W Special Edtion in Gloss Black
- Rear speakers: Focal Chorus 816W Special Edition in Satin Black
- Subwoofer: Velodyne SPL-1200 Ultra in Gloss Black
Apparatuur- Processor: Denon AVR-4520 (eindtrappen uitgeschakeld)
- Beeldweergever: Panasonic Viera TX-P65VT50
- Eindversterker fronts: Emotiva XPA-2
- Eindversterker rears + center: Emotiva XPA-5
- Mediastreamer: HDI Dune Smart D1
- Mediastreamer: Logitech Squeezebox Touch
- Gameconsole: Sony Playstation 4 Pro
- Gameconsole: Microsoft Xbox One X Scorpio Edition
Meubel is op maat gemaakt in verband met de grootte en gewicht van de apparatuur.
Geen foto's van de achterkant van de speakers en/of TV-meubel, maar voor het complete plaatje:
Kabels- Luidsprekerkabel: Van den Hul - The Magnum Hybrid
- Banaanstekkers: Weber & Maurer W & M BS-101ZAG
- HDMI kabels bronnen: Audioquest Forest
- HDMI kabel TV: Audioquest Chocolate
- Subwooferkabel: Van den Hul - The Sub Hybrid
- Optische kabel: Audioquest Forest Optilink
- Interconnects: Van den Hul - The Rock 3T
- Interconnects: RU Connected RCA
- Powercords: W&M Tornado en Viablue X25
Media staat allemaal op een NAS die op zolder staat.
Allemaal nog Full HD en geen 4K en HDR. Ik wil zeker de stap naar 4K zeker wel maken (of tegen die tijd 8K) maar ook dat moet wachten tot de rest van het huis af is. Een nieuwe TV is één ding maar dan mag ik ook meteen de receiver en de mediaspeler vervangen (in verband met HDCP en HDMI-versie) waarmee het totaalplaatje toch wel aanzienlijk wordt. Een 77"OLED is en blijft wel bovenaan de short-list staan.
TV wil ik nog wel ophangen (kabelgoot frezen in de wand) maar advies van de aannemer was om daar even mee te wachten in verband met het zetten van het huis en mogelijke scheuren. Gelukkig loopt er wel reeds een buis (PVC Ø 50mm) onder de vloer door om de rear speakers aan te kunnen sluiten en mogelijk ooit nog een subwoofer kabel voor als ik naar een multi-sub setup ga.
In de slaapkamer heb ik oudere apparatuur staan om daar ook wat muziek te hebben (en op die manier hoefde de oude apparatuur niet weggedaan te worden):
Andere speaker staat geheel links maar krijg ze niet beide samen op de foto.
Lijstje is op de slaapkamer ook wat korter:
- Front speakers: Boston Acoustics A25 Gloss Black
- Speakers stands: Norstone Esse
- Versterker: Arcam AVR250
- Bron: Logitech Squeebox Touch
- Luidsprekerkabel: Van den Hul- The Snowline
- Banaanstekkers: Van den Hul - DIY Screw-On Speaker Connector (Banaan)
- Interlink: No-name Digitale Coax.
En wat parfum...
Op de Hobbykamer staat nog een setje Argon Audiuo 7450a met een stukje Van den Hul - The Clearwater er tussen maar niet fotowaardig.
Andere to-do is nog de no-name kabels (één keer Optisch en één keer Digitale Coax) een keer vervangen voor Van den Hul zodat ik qua kabels redelijk gelijk zit qua merken.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.