Zet de dieptebommenscene van U571 maar eens op
Vraag: heb jij een CI+ kaart van TriNed of een decoder met UTP er aan? In geval van CI+, hoe bevalt dat?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@The Eagle Thanks! Ben er zelf ook heel erg blij mee en ondanks de flinke prijs, nog geen seconde spijt van gehad. Die scène zal ik eens opzoeken. Transformers is ook een genot om te kijken. Helaas verhaaltechnisch niet heel bijzonder, maar de audio en video is om van te watertanden.The Eagle schreef op zondag 25 februari 2018 @ 20:26:
@Jorgen mooi spul
Zet de dieptebommenscene van U571 maar eens op
Vraag: heb jij een CI+ kaart van TriNed of een decoder met UTP er aan? In geval van CI+, hoe bevalt dat?
Beide niet
@The Eagle Heb je nog meer tips voor gave surroundfilms?
[ Voor 11% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2018 01:08 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik zou dus echt die platenspeler van de Marantz halen. De receiver heeft zijn koeling hard nodig en die warmte is ook niet al te goed voor de platenspeler...Jorgen schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:54:
[afbeelding]
Receiver: Marantz SR7011
Platenspeler: Audio Technica AT-LP5, met AT95ex element
Verder mooi setje!
Fyi: ik heb een Thorens TD160 bovenop een Denon AVR2311 staan. Pootjes zijn max 1,5cm ofzo. Receiver kan zijn warmte prima kwijt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb hem een hele tijd in mijn kast gehad, maar dat is (a) onhandig en (b) draai ik dan bijna geen platen vanwege (a)2cvman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:37:
[...]
Ik zou dus echt die platenspeler van de Marantz halen. De receiver heeft zijn koeling hard nodig en die warmte is ook niet al te goed voor de platenspeler...
Verder mooi setje!
Hoogste ruimte inderdaad 3 cm. Laagste ca. 1 cm.The Eagle schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:46:
Mwah, die pootjes lijken een cm of 3 te zijn en platenspelers worden al sinds jaar en dag bovenop apparatuur geplaatst. Denk dat die platenspeler er wel tegenkan. En het is niet dat je een ei op die receiver kunt bakken ofzo.
Fyi: ik heb een Thorens TD160 bovenop een Denon AVR2311 staan. Pootjes zijn max 1,5cm ofzo. Receiver kan zijn warmte prima kwijt.
[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 28-02-2018 14:15 ]

• TV: Samsung UE60H7000SL
• Receiver: Denon AVR-X3300W
• Fronts: 2* Klipsch RP-260F
• Sub: Klipsch R-110SW
• Consoles: Nintendo Switch, Xbox One, en een PS4 Pro
• Overig: Sonos One
• Niet in beeld: Onkyo A-9010 & Denon DP-300F platenspeler
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
En 2.1 dus, geen 2.0
Leuk, bijna dezelfde setup. Heb een Marantz 5010, SVS PB-1000 en Boston Acoustics A25 als rears, rest gelijk. Die BA's zijn nog oudjes van toen ik bij mn ouders woonde, maar prima speaker als surround. Die Focal Aria's zijn echt lekkere speakers!Jorgen schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:54:
Wat je ziet:
Televisie: LG OLED55C7V (tv via RFOG direct in ingebouwde DVB-C tuner)
Receiver: Marantz SR7011
Front-/stereospeakers (2x): Focal Aria 926
Centerspeaker: Focal Aria CC900
Subwoofer: SVS SB-2000
Surroundspeakers (2x): Focal Dôme Flax
[
Hoe bevalt de LG UHD Blu-Ray speler? Dat lijkt me ook nog wel wat, gezien de prijs van dat ding.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Leuk, ik heb (bijna) dezelfde reis gemaakt en ben ook op de CXA 80 amp uitgekomen. Geen seconde spijt van gehad (ondanks het ontbreken van de auto-on en x-over functie).JGWL schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:33:
'Zou een dedicated stereo amp niet beter klinken dan de Marantz voor muziek?
Komt er in de toekomst nog een subwoofer bij, of houd je het 2.0?
Tnx
Er staat toch ook 2.1?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ja, dat had ik gezien in een ander topic. De Aria's klinken echt heerlijk.Hulleman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:
[...]
Leuk, bijna dezelfde setup. Heb een Marantz 5010, SVS PB-1000 en Boston Acoustics A25 als rears, rest gelijk. Die BA's zijn nog oudjes van toen ik bij mn ouders woonde, maar prima speaker als surround. Die Focal Aria's zijn echt lekkere speakers!
Hoe bevalt de LG UHD Blu-Ray speler? Dat lijkt me ook nog wel wat, gezien de prijs van dat ding.
De UHD-speler doet het prima. Die van mij maakt helemaal niet zo heel veel herrie en het beeld is fabuleus op mijn OLED. Enige is dat het nogal even duurt voordat een audio-cd speelklaar is, maar misschien komt dat gewoon omdat ik die speel zonder dat de tv aan is en ik wellicht niet gewoon op PLAY maar eerst op iets anders moet drukken.
Ik heb de UHD-speler overigens in de aanbieding bij Wehkamp gekocht. Veel goedkoper dan welke andere winkel dan ook, destijds. En echt een goede speler die precies doet wat hij moet doen.
Ik heb de 936 en 948 ook beluisterd, maar die vond ik too much of gewoon toch niet zo lekker klinken als de 926. De Aria's zijn voor mij veel helderder, warmer en reëler (zeker qua zangstemmen) dan bijv. B&W en Kef.
Me very happy
Ik had exact dezelfde ervaring met de Aria’s. Vooral de 936 was mij too much. B&W en KEF zijn onze smaak denk ik niet. Ik vond dat wel zo beroerd klinken. Alsof je tijdens het praten en zingen je hand voor je mond houdt.[b]Jorgen schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:14:[/
Ik heb de 936 en 948 ook beluisterd, maar die vond ik too much of gewoon toch niet zo lekker klinken als de 926. De Aria's zijn voor mij veel helderder, warmer en reëler (zeker qua zangstemmen) dan bijv. B&W en Kef.
Me very happy
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Precies. Ik had cd's van o.a. Robbie Williams meegenomen. Als je dan uit al die merken mocht kiezen waar Robbie daadwerkelijk als Robbie klonk... dan was het Focal.Hulleman schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:28:
[...]
Ik had exact dezelfde ervaring met de Aria’s. Vooral de 936 was mij too much. B&W en KEF zijn onze smaak denk ik niet. Ik vond dat wel zo beroerd klinken. Alsof je tijdens het praten en zingen je hand voor je mond houdt.
T.o.v. de Marantz SR011 heb ik niet het gevoel functionaliteit te hebben ingeleverd met de combinatie CXA 80 + Chromecast Audio. Ik mis de crossover en Audyssey functies totaal niet voor stereogebruik. De CCA is bovendien veel stabieler dan Spotify Connect van de Marantz.herofruit schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:40:
[...]
Leuk, ik heb (bijna) dezelfde reis gemaakt en ben ook op de CXA 80 amp uitgekomen. Geen seconde spijt van gehad (ondanks het ontbreken van de auto-on en x-over functie).
Komt er in de toekomst nog een subwoofer bij, of houd je het 2.0?
Wellicht komt er in de toekomst een 15" Velodyne omdat ik toch een beetje slam mis met de GS60. Mijn huidige sub (BK Elec XLS200-FF, 10" Peerless woofer) staat stof te happen omdat die te weinig lucht beweegt in de ruimte. Eerst maar eens sparen voor een mooie OLED

Wat heb jij staan?
Na een klein jaartje heb ik mezelf een (kleine) upgrade gegunt:RnB schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 09:28:
[...]
Ik heb zelf de B&W 686 S2 gehad en ik heb nu de Dynaudio M20, beide in het wit.
Ik vind de Dynaudio mooier dan de B&W, beter afgewerkt en er is een mooiere lak gebruikt.
Mijn vriendin heeft de B&W's niet meegemaakt, maar vind de Dynaudio's erg mooi.
Qua geluid is het niet helemaal eerlijk om beide te vergelijken, vanwege het grootte verschil. Ik heb met de move naar de Dynaudio een grote stap voorwaarts gemaakt. De Dynaudio heeft uiteraard meer en zwaarder laag, maar ook het hoog zint mij meer. De B&W vond ik vermoeiend om langere tijd naar de luisteren, vanwege het soms schelle hoog.
Om niet geheel offtopic te zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TV: LG EG910V
All-in-one: Naim UnitiLite
Bekabeling: AudioQuest

De witte Emits zijn vervangen voor de zwarte Excite X18. Ik ben verzot op het Dynaudio geluid en na wat andere merken beluisterd te hebben binnen mijn budget, werd dat ook wel weer beaamd.
Wat een geweldige speakers zijn de Emits, maar de Excites gooien er nog een flinke schep genot bovenop!
De rest van de apparatuur is gelijk gebleven:
TV: LG EG910V
All-in-one: Naim UnitiLite
Speakerbekabeling: Nordost Leif White Lightning
Overige Bekabeling: AudioQuest

Nu als setup:
2x Klipsch RP-260f
Klipsch RP-450c
Klipsch SW-115
2x Hepta expression
Yamaha HTR-3068
Optoma HD142x
m8s II met libreelec
Licht is van Tradfri en Hue wat weer gekoppeld is aan pimatic > Kodi. zodat het licht uit gaat bij afspelen en aan gaat bij pauze of stoppen.
Eerst volgende wordt waarschijnlijk de vloer. Liggen nu tapijttegels in, maar dat is dramatisch. Daarna maar eens kijken of 4K beamers nog wat betaalbaarder worden.
Apart. Precies hetzelfde hier. KEF en B&W klonken niet, en Focal (en een ander merk) klonken wel mooi open. Alsof er een heel dik doek over de KEF / B&W speakers was gelegd. Mag ik vragen in welke zaken jullie de speakers hebben beluisterd?Jorgen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:17:
[...]
Precies. Ik had cd's van o.a. Robbie Williams meegenomen. Als je dan uit al die merken mocht kiezen waar Robbie daadwerkelijk als Robbie klonk... dan was het Focal.
De nieuwe KEF series maken gebruik van een membraam in plaats van een bass-reflex port, de lucht in de luidsprekerbehuizing krijgt de werking van een veer waardoor het membraam resoneert. Wanneer de luidspreker van 20Hz tot 20Khz i.p.v de gebruikelijke 40Hz tot 20KHz van het geluidsspectrum voor zijn kiezen krijgt, is het onoverkomelijk dat het membraam van de luidspreker ongecontroleerd begint te resoneren. Ik denk dat de KEF luidsprekers hierop keihard afgerekend worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 05-03-2018 18:03 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dankje, heb geluk dat mijn hele huis onderkelderd is. Dus een perfecte plek voor zo iets. Op de bagane grond of boven zou ik het ook niet kwijt kunnen. Ook weinig geluidsoverlast zoI-King schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:38:
Fantastisch mooie ruimte! Daar kan ik alleen nog maar van dromen, tijd voor een groter huis
Korte antwoord: Stassen (Tegelen) en iEar (Tilburg)Robbio85 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:21:
[...]
Apart. Precies hetzelfde hier. KEF en B&W klonken niet, en Focal (en een ander merk) klonken wel mooi open. Alsof er een heel dik doek over de KEF / B&W speakers was gelegd. Mag ik vragen in welke zaken jullie de speakers hebben beluisterd?
Lange antwoord
Ik had vele reviews gelezen en hier op het forum zijn veel mensen gek van B&W en/of KEF. Mijn startpunt voor de 2 luistersessies die ik gedaan heb, was dan ook de Bowers & Wilkins CM8-S2 en de Kef R500. Ik ben bij Stassen in Tegelen geweest en daar gevraagd of ik in de zelfde prijsrange / kwaliteitsklasse een gevarieerd aanbod mocht horen. Uiteindelijk was dit mijn ervaring na een 4 uur durende luistersessie:
(quote uit mijn aankoopadviestopic:)
Vergelijken heb ik gedaan door heel simpel elke speaker een nummer te geven, waarbij ik niet wist welke speaker, welke was. Ik kon met een knop selecteren, met alleen een cijferaanduiding. Plusjes en minnetjes gezet bij detail en beleving van het hoog; midden; laag; overall; zang. Daarna was het een kwestie van optellen en de beste vergelijken.Bowers & Wilkins CM8-S2; Kef R500; Focal Aria 926, Tannoy XT8F, Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Gaia EZ en TMA Audio Allegro. Ik heb geluisterd met klassieke muziek (Pachelbel, Puccini, Barber), pop (Robbie Williams) en dance (Sash!) om zo een gevarieerd beeld van de speakers te krijgen. Wat opviel was dat de B&W en Kef eigenlijk direct door de mand vielen. Qua detail, maar ook qua ruimtelijkheid. Ik vond ze schel, niet gedetailleerd en op z’n best gewoontjes. Bij de Franse merken hoorde ik veel meer detail, was het geluid vol en warm en de stemmen veel mooier. De andere speakers zaten daartussen. Ter vergelijking heb ik daarna nog even de Focal Aria 926 vergeleken met de 936. Daar hoorde ik veel verschil. Ik weet alleen niet of ik die na 20 minuten luisteren zou durven aanschaffen. Met mijn bevindingen heeft de winkelmedewerker me geadviseerd om de Britse merken links te laten liggen en mijn keuze te maken uit Focal of Triangle. Ik heb nog even naar Dali gevraagd, maar die was volgens hem “aan de Britse kant” qua geluid. Als ik Focal en Triangle vergelijk, dan is Focal iets zwaarder. Echter niet perse vanwege een zwaardere bass, maar eerder vanwege meer detail in het laag. In het hoog en midden vond ik ze allebei erg mooi. De Triangle was daar misschien iets “ronder” bij blazers.
Met dit in het achterhoofd ben ik enkele dagen later naar iEar in Tilburg geweest. Hier heb ik dezelfde wensen kenbaar gemaakt, met daarbij dat ik al een mogelijke voorkeur had voor de Focal 926.
(quote uit mijn aankoopadviestopic:)
Bij deze winkel kon ik niet zelf aan de knoppen zitten, maar liet de verkoper me steeds alles horen en wist ik dan ook per druk op de knop welke speaker ik beluisterde. Misschien heeft hij me ook verder in de richting van Focal gepraat; maar wederom maakte dit merk de meeste indruk op mij.Een aantal speakers geluisterd, waaronder de B&W CM9 S2, Kef R700, 2 Monitor Audio's (Silver en ?) en alle 3 de Aria's. Geen Dali en Dynaudio. Die had hij niet klaar gezet, want hij was zelf niet zo tevreden over Dali. Wat nu precies de reden was om Dynaudio niet te laten horen, is me even ontschoten.
Hij raadde de Aria 948 absoluut af: deze was qua geluidsbeeld veel te groot voor mijn luisterruimte (= woonkamer)
Hij raadde de 936 ook af: hij vond deze ondanks de verdeling over een extra speaker, toch uiteindelijk een mindere speaker dan de 926 qua algemeen geluidsbeeld. Zeker de stemmen van Robbie Williams en Adele klonken bij de 936 minder reëel dan bij de 926 en 948.
Eigenlijk raadde hij de 906 aan als surroundspeaker (en die klonk ook wat beter dan de Dôme), maar vanwege de beperkte ruimte was de Dôme een goed alternatief. Hoe vaker die meespeelden in alle voorbeelden, hoe beter ze klonken. Ik geloof niet dat die een slechte keuze zullen zijn.
Zo zie je maar. Inlezen is goed en ik had wellicht met B&W en KEF ook blij geweest, maar in een directe vergelijking, won Focal beide keren overtuigend voor mij.
Link naar mijn topic: Complete nieuwe set. 50/50 film en muziek.
Verwijderd
Ik herken dit, net geupgrade naar vloerbedekking.sweebee schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:37:
Eerst volgende wordt waarschijnlijk de vloer. Liggen nu tapijttegels in, maar dat is dramatisch. Daarna maar eens kijken of 4K beamers nog wat betaalbaarder worden.
Wat je voor nu zou kunnen doen en wat relatief goedkoop is, bij de Action kan je tapijttape kopen voor 1,29 euro per 10 meter, als ik het zo inschat heb je aan 14 rollen genoeg (4 strips op elke kant van de tegel). Dan zitten ze wel goed vast en kan je nog even vooruit voordat je alles gaat vervangen.
Geen idee hoe lang dit nog bij de Action te koop is, maar wellicht heb je er wat aan.
Ik was zelf trouwens 150 euro kwijt voor een vloerbedekking van 4 meter bij 6 meter 50, was een restpartij en er kwamen nog 20 euro bezorgkosten bij. Ik was nog 7 euro kwijt aan een eendenbekmesje en een meshouder en heb nog 6 rollen tape gebruikt van de Action om het vast te leggen, je moet even mazzel hebben als je het niet te duur wilt maken door bij de restpartijen te kijken en het aandurven om het zelf te leggen. Als ik het had laten doen (heb offertes bij een paar zaken aangevraagd) was ik meer dan 400 euro kwijtgeweest. Dus dat is nog wel iets waar je goed op kan besparen en dat geld kan je dan voor een betere beamer apart zetten.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2018 22:54 ]
Het is niet mijn bedoeling om een discussie op gang te brengen in dit topic, maar toch vind ik het interessant dat bijna iedereen die bij Stassen gaat luisteren teleurgesteld is over bijvoorbeeld de KEF R serie, terwijl die bij de release in de reviews werd geprezen. Óf de reviewers zijn niet betrouwbaar, of Stassen knoeit met de testoptellingen, of mijn smaak (en met mij die van vele anderen) wijkt erg af van die van "professionele" reviewers, wat trouwens helemaal niet zo'n gek idee is als je het over speakers en audio apparatuur hebt. Ik ga lekker uit van dat laatste want dat geeft me een gerust gevoel
[ Voor 22% gewijzigd door Robbio85 op 06-03-2018 09:23 ]
[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 06-03-2018 19:46 ]
Ondervind je geen hinder van de reflecties op de het glimmende frame van je systeemplafond tijdens films?sweebee schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:37:
Mijn thuisbios een upgrade gegeven, 2x rp-260f erbij. Past mooi bij de rp-450c.
[afbeelding]
Nu als setup:
2x Klipsch RP-260f
Klipsch RP-450c
Klipsch SW-115
2x Hepta expression
Yamaha HTR-3068
Optoma HD142x
m8s II met libreelec
Licht is van Tradfri en Hue wat weer gekoppeld is aan pimatic > Kodi. zodat het licht uit gaat bij afspelen en aan gaat bij pauze of stoppen.
Chique!sweebee schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:37:
[afbeelding]
Enige minpuntje vind ik de tafels.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ze glimmen inderdaad wel aardig, zat zelf nog te denken even met mat zwarte verf er over te gaan, maar het hindert niet echt.B-lex schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:30:
[...]
Ondervind je geen hinder van de reflecties op de het glimmende frame van je systeemplafond tijdens films?
Zijn ook simpele LACK tafeltjes van IKEA, doe er zelf ook niets mee. Zoek eigenlijk nog iets anders zodat ik direct vanuit de stoel bij de zak chips kan
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 06-03-2018 19:46 ]
[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 06-03-2018 19:47 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dat klopt. Dan verander ik m'n vraag naar; klopt dat ook echt? Of zetten ze te strikte eisen in de handleiding om hunzelf in te dekken voor alles wat ze kunnen bedenken?
En kijkend naar de opbouw van een receiver, zou ik er zelf niks opzetten.

Want dan sluit je de warmte op van de eindtrappen, rondom het HDMI board.
[ Voor 61% gewijzigd door Lip op 08-03-2018 12:03 ]
Het was mij ook al opgevallen; ik mis sowieso de bekerhouders in de stoelen. Das nie handig niesweebee schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:32:
[...]
Ze glimmen inderdaad wel aardig, zat zelf nog te denken even met mat zwarte verf er over te gaan, maar het hindert niet echt.
[...]
Zijn ook simpele LACK tafeltjes van IKEA, doe er zelf ook niets mee. Zoek eigenlijk nog iets anders zodat ik direct vanuit de stoel bij de zak chips kan
Wat ik zou doen is er een of twee mooie poefs van 75x75 voorzetten en dan een dienblad er op. Kun je je chips kwijt EN je voeten
ik heb hem ook 5 vingers hoogte ruimte gegeven .
grt timberwolf

Ik vind m'n TV nu veel te hoog, maar voorlopig vind ik het wel goed genoeg zo. Ik zal m'n TV meubel een keer moeten vervangen met iets wat beter aan m'n wensen voldoet.
[ Voor 8% gewijzigd door freewilly50 op 10-03-2018 17:15 ]
@Chester je moet die center volgens mij ook boven je tv kunnen hangen. Bij mijn Klipsch center zit er iig een pen onder om hem aan de achterkant hoger te zetten zodat ie naar beneden gericht wordt. Wellicht bij jou ook?
Dat is een goed idee, had ik helemaal niet aan gedacht. Maar, ik heb de center liever wat lager staan. Ik wil volgend jaar misschieen een beamer + scherm halen, en dan zou de speaker achter het scherm komen.The Eagle schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:22:
Je plaatje doet het niet.
@Chester je moet die center volgens mij ook boven je tv kunnen hangen. Bij mijn Klipsch center zit er iig een pen onder om hem aan de achterkant hoger te zetten zodat ie naar beneden gericht wordt. Wellicht bij jou ook?
Heb het nu even geplaatst waar de receiver staat, en de receiver een vak opgeschoven. De center staat nu op een PS4 om het wat hoogte te geven, denk dat ik er een keer een plankje ga plaatsen zodat ik em wat hoger kan plaatsen, en het niet op de PS4 hoeft te liggen. Of een lage standaard oid.
Edit:
Vandaag even een plankje gehaald, het is nu dit geworden:

De lichte stukken moeten nog een laklaagje krijgen. Nadeel nu is dat m'n TV-meubel niet meer symmetrisch is, maar ach, je kunt niet alles hebben
Achter m'n TV-meubel is een Hue ledstrip geplakt, die ik als een soort van ambilight gebruik. Ik kijk veel via Plex op de Xbox, stream de Xbox naar een Windows-machine, waar ik met ScreenBloom de ledstrip aanstuur. Het komt niet in de buurt van echt ambilight, maar het is zeker niet slecht.
[ Voor 26% gewijzigd door Chester op 12-03-2018 21:33 ]

TV: Philips PFL7008 55" lcd
Receiver: Sony STR-DN1080
Speakers front: Mordount Short Avant 908i
Speakers surround: Mordount Short Alumni 2
HTPC: Zelfbouw
Ik kwam van een Harman/Kardon AVR445 af, dan is die Sony een mini, maar wat een geluid zit daarin! Veel helderder dan in die H/K, en veel meer kracht
The devil is in the details.
Wij zijn onlangs geupgrade naar pojectie, en dat bevalt erg goed
Onlangs ook de tweede sub toegevoegd, en dat heeft meer controle in het diepste laag toegevoegd, dan ik van te voren had verwacht. Een aanrader voor een ieder die twijfelt. De LFE speelt nu zo makkelijk, heerlijk. De geluidsdruk is verdubbeld

Je zag oa;
2 slapende poezen
Harman Kardon 355 reciever
Elac fs208 fronts, Infinity center, Paradigm monitor rears, 2x monitor audio rxw-12 subs,
benq-w1210 projector icm Proluxx electrisch scherm met extra lange black drop.
[ Voor 18% gewijzigd door Snaaf op 18-03-2018 09:23 ]
Denk sat het aan de foto ligt, verschil tussen licht en donker is zo erg groot. Normaal vloeit het mooi over de muurHahn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 23:08:
Misschien ligt het aan de foto's, maar als ik het (Ambilight) licht achter je tv zo zie lijkt het me dat je tv wat te dicht op de muur staat![]()

Eindelijk helemaal verhuisd en de boel goed aan kunnen sluiten. Helaas kabelgoot achter niet helemaal lang genoeg (had de speaker later nog wat verplaatst), maar dat mag de pret niet drukken. Verder mag het misschien nog wat knusser, maar daar zal m'n vriendin wel voor zorgen.
Heb in ieder geval al erg genoten van 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi.
Wat je ziet:
- Sony KD-55XE9005
- Teufel Ultima 40 Surround
- KPN 2952 V2 kastje
- Yamaha RX-V681
- Xbox One S 500GB
- Mi Box 3
Edit: Helaas heb ik trouwens de Teufel set aangeschaft in de periode dat ze hem met een brakke subwoofer verkochten, het probleem is dat het wireless lampje gewoon blijft knipperen en hij dus niet automatisch op standby gaat. Hier zal ik dus nog even achteraan.
[ Voor 10% gewijzigd door Louw Post op 17-03-2018 18:34 ]
Wat kun je aanraden? Ben hier niet zo heel bekend mee en wil m'n buren niet teveel tot last zijn.Jag schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:23:
Ziet er goed uit. Maar misschien nog wat demping toevoegen?
Ik heb zoiets gemaaktLouw Post schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:11:
[...]
Wat kun je aanraden? Ben hier niet zo heel bekend mee en wil m'n buren niet teveel tot last zijn.

Decotex doek met daarachter Rockwool. Zou niet weten waarom je daarmee je buren tot last bent
Denk dat een schilderijtje, fotootje, plantje, gordijnen, etc al helptLouw Post schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 20:11:
[...]
Wat kun je aanraden? Ben hier niet zo heel bekend mee en wil m'n buren niet teveel tot last zijn.
Interieur is nu wel echt... uhm.. clean.
Zelf tijdje terug eindelijk een audiomeubel besteld. Kon eindelijk een shop vinden die custom site/low-boards maakt met acceptabele diepte, zodat ik m'n versterker er ook goed in kwijt kan. Heb gister, na 12 weken, eindelijk bericht gekregen dat hij op transport is! Kan ik eindelijk ook eens redelijk verslag doen hier, aangezien alles nu nog op de grond staat
[ Voor 35% gewijzigd door momania op 17-03-2018 21:30 ]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dat is een leuk idee en mooi strak ook. Qua last bedoelde ik meer hoe ik het nu heb, te weinig dempend 'materiaal'. Geen idee hoe gehorig het momenteel is.Jag schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:20:
[...]
Ik heb zoiets gemaakt
[afbeelding]
Decotex doek met daarachter Rockwool. Zou niet weten waarom je daarmee je buren tot last bent.
Klopt inderdaad, moet zeker nog wat meer vulling komen, maar dat zal ik grotendeels wel aan m'n vriendin overlaten als ze bij mij intrekt. Vrouwen zijn daar vaak wat beter in.momania schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:27:
[...]
Denk dat een schilderijtje, fotootje, plantje, gordijnen, etc al helpt
Heb je wat plaatjes en toelichting hoe je dat heb gemaakt? Zit af en aan ook op zoiets te broeien, heb namelijk last van ego/galm van hoge tonen. En wil ook zo'n groot doek op de muur achter de bank.Jag schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:20:
[...]
Ik heb zoiets gemaakt
[afbeelding]
Decotex doek met daarachter Rockwool. Zou niet weten waarom je daarmee je buren tot last bent.
Awesome
Dat is eigenlijk best eenvoudig (het is mij ook gelukt). Ik heb eerst een frame gemaakt van houten latten op het gewenste formaat. Het decotex doek is aan de achterkant van het frame vast geniet zodat ook de zijkanten volledig bedekt zijn. Als akoestische vulling heb ik akotherm gebruikt in plaats van rockwool omdat je dat niet verder af hoeft te dekken. Bij rockwool is dat wel aan te raden ivm stofdeeltjes en irritatie.Raym09 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:28:
Heb je wat plaatjes en toelichting hoe je dat heb gemaakt? Zit af en aan ook op zoiets te broeien, heb namelijk last van ego/galm van hoge tonen. En wil ook zo'n groot doek op de muur achter de bank.
En als laatst heb ik er een ijzerdraad aan bevestigd zodat het doek mooi tegen de wand kan hangen. Uiteindelijk is het paneel 160cm x 100cm geworden en het hangt er netjes bij. Later heb ik op dezelfde wijze nog 2 kleinere paneeltjes gemaakt. Er is zeker een effect te merken en de galm is minder (ik zit er wel aan te denken om er nog een te maken) maar het is ook leuk om daar zelf iets voor te maken.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
JAG bedoelde demping toevoegen, oftewel de akoestiek aanpakken, jij bedoelde dat je met het volume van je set de buren niet tot last wilde zijnmomania schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:27:
[...]
Denk dat een schilderijtje, fotootje, plantje, gordijnen, etc al helpt
Heb zelf ook met rockwool panelen gemaakt tegen de flutterecho, helpt heel goed
Mooie ruimte hoor en mooi spul! Maar die plant bovenop de subwoofer doet toch een beetje pijn aan de oogjes..
Aangezien ik er ook per DM een paar vragen over kreeg, misschien wel goed om het hier nog even te posten.Raym09 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 07:28:
[...]
Heb je wat plaatjes en toelichting hoe je dat heb gemaakt? Zit af en aan ook op zoiets te broeien, heb namelijk last van ego/galm van hoge tonen. En wil ook zo'n groot doek op de muur achter de bank.

Zo zit het bij mij in elkaar. Het is geen rocket surgery zoals een goede bekende zou zeggen. Gewoon een aantal vuren houten balken aan elkaar bevestigd met een dun plaatje hardboard aan de achterzijde voor de stevigheid. Verder een decotex doek besteld bij drukwerkdeal.nl. Let wel op dat je RGB plaatje nog naar CMYK omgezet moet worden en het dan altijd een beetje anders wordt. Decotex is verder ideaal spul: mooie print kwaliteit, laat geluid volledig door (reflecteert niet), veel rek dus makkelijk op te spannen en het is ook nog eens niet duur.
Wat belangrijker is, is wat je aan de binnenzijde van het frame doet. Allereerst is een dikte van 8cm diep aan te raden. Minder diep betekent dat je het tonale balans van het gereflecteerde geluid gaat veranderen doordat je meer midhoog dan midlaag dempt. Bij 8cm diep werkt het ongeveer vanaf 200Hz, dus dat is goed.
Als dempingsmateriaal heb je 2 keuzes:
- hoge dichtheid Rockwool (de platen van 100x60cm)
- Akotherm D40.
Qua demping doen ze het vergelijkbaar (beiden goed). Alleen Akotherm is prettiger spul: verwerkt makkelijker, blijft beter zitten en verkruimelt niet.
Hoe heb je dat op je speakers aangesloten?
Op welke maat heb je de decotex besteld? Frame maat + X extra?
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 19-03-2018 10:52 ]
Awesome
Waarschijnlijk een receiver met een losse pre amp mogelijkheid en de versterker als eind bak. Mooie setup zo!The Eagle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:36:
Een receiver EN een losse amp. Interessant
En dat meubel is ook erg sjiek.
Edit: nvm makelaars
[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 19-03-2018 10:56 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat mag ik toch serieus hopen van nietJoopieboy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:54:
[...]
...wss een speaker met Bi Wire mogelijkheid en de ene versterker op de ene kant van de doorverbinding aangesloten en de receiver op de andere kant.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Amp heeft phono ingang waar de platenspeler in gaat, en een line-out naar de receiver. De speakers zijn aangesloten op de receiver. Technisch gezien hoeft er geen losse amp tussen, maar het was al aangesloten, en ik had geen zin om de tulpkabels van de platenspeler te verlegen. Of heb ik nu iets geks gedaan?The Eagle schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:36:
Een receiver EN een losse amp. Interessant
Tnx. Dat is een IKEA Hemnes tv-meubel die ik een beetje aangepast heb. Ik heb de variant van 185cm breed, die verkopen ze in NL volgens mij niet meer. De Behandla is een goede match voor de zwart-bruin van de Hemnes reeks.
[ Voor 7% gewijzigd door Chester op 19-03-2018 11:27 ]
Sofar niks vreemds, anders dan dat je nu een knap lomp apparaat als preamp gebruikt
Louw Post schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:32:
Welke stands zijn dat? Mooi!
Dankje. Het zijn deze stands:
https://nl.hama.com/49813/hama-speaker-stand-black
Ze zijn fijn stabiel en kon er mooi mijn kabel doorheen trekken.
Ik ben bang dat dat wat erg optimistisch is. Als je er van uit gaat dat er minimaal 1/4 golflengte nodig is om echt goed te dempen gaat 8cm pas vanaf ongeveer 1KHz echt effectief zijn.Bij 8cm diep werkt het ongeveer vanaf 200Hz, dus dat is goed.
[ Voor 5% gewijzigd door ToTheBone op 19-03-2018 14:01 ]
Haha!Steefmeister schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:28:
[...]
Mooie ruimte hoor en mooi spul! Maar die plant bovenop de subwoofer doet toch een beetje pijn aan de oogjes..
Ik houd juist wel van de frisse kleur
Mooi gedaan sweebee! Wat zijn de afmetingen van deze ruimte? Ook ik heb sinds kort een onderkelderd huis, dus wil even kijken wat erin kan passen.sweebee schreef op zondag 4 maart 2018 @ 23:37:
[afbeelding]
Nu als setup:
2x Klipsch RP-260f
Klipsch RP-450c
Klipsch SW-115
2x Hepta expression
Yamaha HTR-3068
Optoma HD142x
m8s II met libreelec
totaal 5,5 meter diep en 4,8 meter breed.JAHRASTAFARI schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:17:
[...]
Mooi gedaan sweebee! Wat zijn de afmetingen van deze ruimte? Ook ik heb sinds kort een onderkelderd huis, dus wil even kijken wat erin kan passen.
Misschien een stomme vraag, maar moet er echt specifieke 4K certified hdmi kabels gebruikt worden of is het gewoon onzin? Gebruik volgens mij nu kabels van slechts een paar euro
[ Voor 17% gewijzigd door Rainesh op 20-03-2018 13:37 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Je moet de HDMI 2.0 kabels hebben en deze zijn ook voor een paar euro verkrijgbaar. Deze kabels sluit je echter alleen aan tussen apparaten die 4K met elkaar kunnen sprekenRainesh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:28:
Zo! Net knoop doorgehakt en een Yamaha RX-A2070 besteld! Deze week nog een Nvidia Shield TV scoren en ik ben weer helemaal bij.
Misschien een stomme vraag, maar moet er echt specifieke 4K certified hdmi kabels gebruikt worden of is het gewoon onzin? Gebruik volgens mij nu kabels van slechts een paar euroLees veel tegenstrijdige dingen.
¯\_(ツ)_/¯
Gebruik zelf HDMI kabels van de action voor een paar euro, en 4K werkt perfect!Rainesh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 13:28:
Zo! Net knoop doorgehakt en een Yamaha RX-A2070 besteld! Deze week nog een Nvidia Shield TV scoren en ik ben weer helemaal bij.
Misschien een stomme vraag, maar moet er echt specifieke 4K certified hdmi kabels gebruikt worden of is het gewoon onzin? Gebruik volgens mij nu kabels van slechts een paar euroLees veel tegenstrijdige dingen.
P.S. Mooie opstelling dadelijk met die versterker en een Shield TV!
[ Voor 6% gewijzigd door Fjeze op 20-03-2018 14:07 ]
Fly or Die
4K werkt blijkbaar ook op een 1.4 spec kabel, alleen niet op t 60 HzFjeze schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Gebruik zelf HDMI kabels van de action voor een paar euro, en 4K werkt perfect!
¯\_(ツ)_/¯
Gebruik die kabels ook altijd en al jaren zonder problemenFjeze schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:07:
[...]
Gebruik zelf HDMI kabels van de action voor een paar euro, en 4K werkt perfect!
Je plaatje laat de HDMI specs zien, niet de specs van de kabelBoltYes schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:18:
[...]
4K werkt blijkbaar ook op een 1.4 spec kabel, alleen niet op t 60 Hz
[afbeelding]
Eigenlijk is elke kabel die op dit moment verkocht wordt goed. De laatste aanpassing qua kabels is rond 2013 geweest met de toevoeging 'high speed'. Er bestaat nog zo iets als een certified hdmi kabel maar dat lijkt me meer een marketingterm. Een 2.0 kabel bestaat dus niet ook al staat dat op de verpakking.
Wat een winkel of verkoper ook beweerd, de simpelste kabel van de action werk prima op 4K, gebruik ze zelf ook en gaat al tijden prima.
Lees je de post boven je nog even.lennox-06 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:41:
vergeet niet: een hdmi 1.4 kabel kan geen HDR aan in 4K.
klopt, er bestaan geen hdmi kabels als 1.4 of 2.0. heb de termen gebruikt om het makkelijker te maken. met een hdmi 1.4 uitgang krijg je alleen 4K zonder HDR.
de simpele leek praat alleen over hdmi 1.4 - hdmi 2.0 kabels. die weten niet wat high speed kabels inhouden.Jag schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:09:
Hoe maak je het precies makkelijker als je verwarring zaait over dat je speciale HDMI kabels nodig hebt?
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Flinke upgrade van de audiovector SR3 avantgarde`s .
Ze staan net in te spelen maar ik ben al zwaar onder de indruk .
Edit : Bij deze de foto`s ...

Wat is er nog meer te zien naast de monitor audio`s :
TV : LG OLED 55B7V
Versterker / DAC : exposure 3010s2d
Luidsprekerkabels : atlas ascent
HTPC
Netwerkspeler : Pioneer N50A met externe HD
Ziggo decoder en PS4
Laatste update in de set zijn nog de nieuwe gordijnen net te zien op de eerste foto .
Volgende stap gaat denk ik het meubel worden , ik wil graag wat kleiners aangezien het huisje niet zo groot is
[ Voor 58% gewijzigd door kingfriko op 24-03-2018 14:04 . Reden: foto`s bijgevoegd ]
kingfriko
[ Voor 35% gewijzigd door kingfriko op 24-03-2018 14:10 ]
kingfriko
Hebben ze nou trouwens twee typen frontjes? Eentje op de drivers, en eentje geheel?
Nee , door de lichtval in de kamer lijkt dat inderdaad zo op de foto maar alleen de drivers zijn voorzien van fronts .The Eagle schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:33:
Nice, mooi spul. Flinke upgrade ook zo te zien, voor dat geld koop je ook een leuke tweedehands auto
Hebben ze nou trouwens twee typen frontjes? Eentje op de drivers, en eentje geheel?
Deze zijn alleen verwijderbaar met een magneet in de bijgesloten toolkit .
kingfriko
Met veel moeite het tasso-behang van de muren getrokken, opnieuw geplamuurd, beplaasterd en geverfd, maar het zwoegen en zweten was niet voor niets. Dit is het eindeffect :
Nu nog een beetje de kabels wat mooier wegmoffelen rechts van de TV en dan is dit voorlopig af.
TV en media specs :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | LG OLED55B6V Zwart | € 1.333,- | € 1.333,- |
| 1 | Sony BDV-N9200W Zwart | € 828,55 | € 828,55 |
- Dali Zensor 7
- Pioneer VSX-S510-k
- Finalsound S95 subwoofer
- De nodige bekabeling
(Wat je nog meer ziet is een Sony KD-55XD8599 en een PS4).
Eenmaal geïnstalleerd totaal overdonderd door het overweldigende geluid! Dik tevreden dus, tot mijn vriendin ze zag staan in de woonkamer. Zij vond ze veel te groot
Ik ben benieuwd wat jullie als kenners van deze set vinden, is de combinatie receiver/speakers voldoende? Ik heb af en toe het gevoel dat er nog meer in zit. Heb voor €900 een goede deal gesloten? Is de plaatsing goed?
https://ibb.co/hJkxc7
Een veel duurdere of zwaardere versterker gaat niet heel veel meer uit je speakers krijgen, omdat een speaker op normaal volume amper vermogen gebruikt. Een 5.1 setup moet ook prima gaan. Wil je de ramen eruit spelen, dan is extra vermogen wel een goed idee, maar dat doet natuurlijk niemand. Ik zal me niet al te druk maken over vermogen.
De subwoofer heeft een 8inch woofer en heeft een 75W klasse A/B versterker. Ik vraag me wel af of die sub een echt mooi en strak sublaag kan geven als aanvulling op je zensor 7. Anders dan bij normale speakers kan een subwoofer wel behoorlijk vermogen vragen, omdat laagweergave gewoon meer vermogen vraagt. Ik ben hierin ook niet echt een expert, maar 75W klinkt laag. Mijn sub heeft een 300W versterker die pieken van 700W aan moet kunnen. Geen idee of dat überhaupt wordt aangesproken, maar het verschil met jouw sub klinkt dan gewoon groot.
Waarom heb je eigenlijk je receiver en Ps4 onder het meubel staan als ik vragen mag?
[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 27-03-2018 13:43 ]
Zelf gebruik ik ook de Pioneer VSX-S510 in de woonkamer. Als je er meer uit zo willen halen zou je hem kunnen gebruiken om de speakers te bi-ampen mits dat mogelijk is op de Dali 7. Dan gebruik je twee kanalen voor één speaker; één kanaal voor het mid/hoog en één kanaal voor het laag.benzai schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:21:
Ik ben benieuwd wat jullie als kenners van deze set vinden, is de combinatie receiver/speakers voldoende? Ik heb af en toe het gevoel dat er nog meer in zit. Heb voor €900 een goede deal gesloten? Is de plaatsing goed?
Over de voordelen hiervan wordt veel gedebatteerd maar je het toch hebt staan kun je het best eens uitproberen.
Had ik beter een 4k televisie kunnen nemen of de tv meer naar het midden zetten wat dan lastig kijken wordt vanaf de bank gezien die niet verder naar
Nu trek ik alsnog de gordijnen dicht en die zijn vrij veel dicht omdat ik graag tv kijk, maar ik wil graag daglicht naar binnen hebben.
De Zensor 7 kun je niet biampen.Juicie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:44:
[...]
Zelf gebruik ik ook de Pioneer VSX-S510 in de woonkamer. Als je er meer uit zo willen halen zou je hem kunnen gebruiken om de speakers te bi-ampen mits dat mogelijk is op de Dali 7. Dan gebruik je twee kanalen voor één speaker; één kanaal voor het mid/hoog en één kanaal voor het laag.
Over de voordelen hiervan wordt veel gedebatteerd maar je het toch hebt staan kun je het best eens uitproberen.
Zoveel mensen zoveel smakenVerwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:14:
[...]
.................
Ik weet niet zeker of ik nu een centerspeaker zie of niet, of dat die gewoon erg klein is uitgevallen??
Misschien is het nu wel een goed idee de frontjes weer strak op de Zensor 7 te zetten, vind die kale baffles over het algemeen een hoog 'cultuurbarbaar Johnny gehalte' hebben zonder dat het ook maar iets toevoegt.
Met de frontjes er op, tonen je frontspeakers een stuk rustiger en hopelijk vindt dat meteen meer genade in de ogen van je vriendin zodat je niet in een vrije val naar beneden geraakt wat speakers betreft.![]()
Bloempotten op speakers is trouwens not-done, maar dat wist je vast al.
Verder een sfeervol interieur, niets mis mee.
Laten staan, is een kwestie van wennen. Verder is het nog maar de vraag of je een stap terug wilt doen richting de Zensor 3.benzai schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:21:
Zo, ik wil ook wel even pronken! Na lang en veel onderzoek ben ik zo'n maand of twee geleden van een oude logitech z5500 set overgestapt naar een HiFi setje. Ik was er al een tijd van overtuigd, ik moet nu naar iets draadloos overstappen gezien het gemakkelijk uitbreiden naar een 5.1 opstelling, maar kwam als snel van een koude kermis thuis. Ik kwam uiteindelijk uit bij een Sonos Playbar, die ik de volgende dag maar weer snel terug naar de MediaMarkt heb gebracht. Ik miste een prettige hoog en een diepe laag en de Playbar leverde eigenlijk geen van beide, geen laag en een irritante scherpe hoog. Ik was dan ook wel een behoorlijke sub van die Logitech set gewend. Terug naar de tekentafel dus, na een topic op Tweakers ben ik mij gaan verdiepen in wat HiFi mij zou kunnen bieden. Na veel lezen besloot ik om het maar eens te gaan beluisteren, ik had namelijk de Zensor 7 van Dali op het oog en die waren in mijn omgeving alleen te vinden bij het Audio TV Centrum in Eindhoven. Allereerst, wat een service daar echt top! Uiteindelijk meer dan overtuigd dat dit is wat ik wilde. Naar huis gegaan met:
- Dali Zensor 7
- Pioneer VSX-S510-k
- Finalsound S95 subwoofer
- De nodige bekabeling
(Wat je nog meer ziet is een Sony KD-55XD8599 en een PS4).
Eenmaal geïnstalleerd totaal overdonderd door het overweldigende geluid! Dik tevreden dus, tot mijn vriendin ze zag staan in de woonkamer. Zij vond ze veel te groot. Nu lees ik ook veel goeds over bijvoorbeeld de Zensor 3 en zit ik er aan te denken om in de toekomst (gezien de grootte van onze woonkamer) te downgraden naar boekenplank speakers die ik op een leuk voetje naast de TV kan plaatsen.
[ Voor 4% gewijzigd door Vitamine op 27-03-2018 15:22 ]
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Duidelijke taal. Kan je niet je vriendin inruilen voor een kleiner model?Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:14:
[...]
Goed, nu moeten wij het dus opnemen tegen je vriendin.
Sterker nog, je TV is wel erg klein - ook tijd voor een upgrade?
Ik vind ze persoonlijk prima passen en zeker niet te veel ruimte innemen in je setup. Maargoed, ik kijk zelf ook al een tijdje naar de Zensor 5 / 7, dus heb vooroordelen
[ Voor 7% gewijzigd door Snappie88 op 27-03-2018 15:26 ]
Surfin' paradise!
Maar serieus : geloof me het formaat went erg snel , anders inderdaad de frontjes erop doen , dat oogt rustiger .
kingfriko
Dank voor jou feedback Hulleman, ik denk dat het laag zeker wel strakker kan maar moet zeggen dat ik met deze sub verder wel tevreden ben met zijn prestaties bij muziek en films. De wattages zeggen mij eerlijk gezegd niet zo veel. Twee grote voordelen voor mij bij deze sub waren dat ik hem voor een prikkie erbij kon krijgen en dat de woofer naar beneden gericht staat aangezien ik nogal dicht tegen de woonkamer van de buurman aanzit met mijn installatie.Hulleman schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:39:
@benzai De subwoofer heeft een 8inch woofer en heeft een 75W klasse A/B versterker. Ik vraag me wel af of die sub een echt mooi en strak sublaag kan geven als aanvulling op je zensor 7. Anders dan bij normale speakers kan een subwoofer wel behoorlijk vermogen vragen, omdat laagweergave gewoon meer vermogen vraagt. Ik ben hierin ook niet echt een expert, maar 75W klinkt laag. Mijn sub heeft een 300W versterker die pieken van 700W aan moet kunnen. Geen idee of dat überhaupt wordt aangesproken, maar het verschil met jouw sub klinkt dan gewoon groot.
Waarom heb je eigenlijk je receiver en Ps4 onder het meubel staan als ik vragen mag?
De keuze om mijn receiver en ps4 onder de meubel te zetten is dat mijn ps4 in de kast veel lawaai gaat maken doordat hij zijn hitte niet kwijt kan, ik was bang dat dit ook het geval ging zijn met de receiver. Daarnaast is mijn meubel niet echt handig gemaakt waardoor het open en dicht doen nogal een opgave kan zijn. Maargoed we gaan binnenkort toch verhuizen.
Oke misschien iets om in de toekomst te proberen!Juicie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:44:
[...] Zelf gebruik ik ook de Pioneer VSX-S510 in de woonkamer. Als je er meer uit zo willen halen zou je hem kunnen gebruiken om de speakers te bi-ampen mits dat mogelijk is op de Dali 7. Dan gebruik je twee kanalen voor één speaker; één kanaal voor het mid/hoog en één kanaal voor het laag.
Edit: Lees dat het niet kan helaas
[ Voor 3% gewijzigd door benzai op 27-03-2018 20:21 ]
Precies, ik laat haar jullie reacties gewoon even lezen, dan komt dat allemaal vast wel goed! Je ziet geen centerspeaker, ik denk dat je de receiver onder de meubel ziet. Ik heb in het begin inderdaad de frontjes erop gehad maar wilde even kijken hoe ik me hierbij voelde, denk dat het met frontjes inderdaad rustiger oogt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:14:
[...]Goed, nu moeten wij het dus opnemen tegen je vriendin.![]()
Nee deze speakers zijn zeker niet te groot, de Zensor 7 toont zelfs redelijk slank.
"Boekenplankspeakers op een leuk voetje" hebben vergelijkbare footprint als deze bescheiden vloerstaanders, daar ga je dus weinig mee opschieten.
Ik weet niet zeker of ik nu een centerspeaker zie of niet, of dat die gewoon erg klein is uitgevallen??
Misschien is het nu wel een goed idee de frontjes weer strak op de Zensor 7 te zetten, vind die kale baffles over het algemeen een hoog 'cultuurbarbaar Johnny gehalte' hebben zonder dat het ook maar iets toevoegt.
Met de frontjes er op, tonen je frontspeakers een stuk rustiger en hopelijk vindt dat meteen meer genade in de ogen van je vriendin zodat je niet in een vrije val naar beneden geraakt wat speakers betreft.![]()
Bloempotten op speakers is trouwens not-done, maar dat wist je vast al.
Verder een sfeervol interieur, niets mis mee.
Met een leuk voetje had ik meer iets in gedachte wat ik eerder in dit topic voorbij heb zien komen: https://ibb.co/cmMkzn en dan op de meubel naast de TV.
En tja, die bloempotten... Het is geven en nemen in een relatie hé
Dit topic is gesloten.
![]()
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic