Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zou dat zeker proberen.Raym09 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:40:
[...]
@Finesse De stands zoals op mijn voorbeeld hebben al een heel klein contact oppervlak met de vloer, zou je die nog verder moeten ontkoppelen?
Zelf zijn mijn Master Persuader speakers ook ontkoppeld, zelfs op een hardstenen vloer.
Ze lagen hier ook bij de karweiThe Eagle schreef op zondag 31 december 2017 @ 12:09:
Ziet er interessant uit, thx
Enige bouwmarkt die hiet net weer niet in de buurt zit is de Formido, maar das toch van Praxis dus dat gaat goedkomen
Awesome
Welke van de 3 wat jullie betreft?
1. Hoe het was:

2. Hoe het zou zijn met lage stands:

3. idem aan 2 maar dan zonder grill:

De mooie groene plastic kunststof bakken worden dan vervangen door zoiets:

ik neig naar 3, geeft een rustiger en minder opgepropt beeld en de speakers ogen wat minder massief zo zonder grill.
[ Voor 16% gewijzigd door A13X op 02-01-2018 16:02 ]
Awesome
Staan onder een hoek omhoog waardoor ze wel op je oren staan gericht. Die vraag had ik kort hiervoor al eens gesteld.Sick Nick schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:58:
Is dat neit veel te laag om fatsoenlijk te klinken? Ik zou ze toch minimaal in het midden van het scherm willen hebben qua hoogte.
Awesome
Misschien heb ik er over gelezen, wat ik me afvraag:
Is er een bepaalde reden waarom je zo'n lage stands wil gebruiken?
Als het lage stands moeten zijn, dan neig ik eerder naar optie 1.
Als ze richting de luisterpositie afstralen denk ik dat het prima zal klinken.Raym09 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:04:
[...]
Staan onder een hoek omhoog waardoor ze wel op je oren staan gericht. Die vraag had ik kort hiervoor al eens gesteld.
Ik zou ook voor de laatste optie gaan, dat ziet er fraai uit vind ik.
Ik zou trouwens je center speaker wat naar voren halen, zo krijg je vervelende reflecties van het meubel.
En deze misschien ook iets omhoog richten, zodat hij ook in lijn afstraalt tov de fronts.
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Vind gewone/hoge stands niet mooi, te lomp en aanwezig.Finesse schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:13:
@Raym09
Misschien heb ik er over gelezen, wat ik me afvraag:
Is er een bepaalde reden waarom je zo'n lage stands wil gebruiken?
Dit is/was voornamelijk om even te kijken hoe het zou staan en klinken. Afgelopen 1,5uur wat verschillende muziek geluisterd en wat stalker gespeeld en het klinkt nu zelfs beter als eerst, waarschijnlijk omdat ze nu verder van de muur afstaan.
Wel t.o.v de foto de hoek omhoog nog iets vergroot en de center 10cm naar voren getrokken (@DjaRoel)
Awesome
@Coenen die worden vervangenRaym09 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:46:
[...]
Vind gewone/hoge stands niet mooi, te lomp en aanwezig.
Dit is/was voornamelijk om even te kijken hoe het zou staan en klinken. Afgelopen 1,5uur wat verschillende muziek geluisterd en wat stalker gespeeld en het klinkt nu zelfs beter als eerst, waarschijnlijk omdat ze nu verder van de muur afstaan.
Wel t.o.v de foto de hoek omhoog nog iets vergroot en de center 10cm naar voren getrokken (@DjaRoel)
Edit: Derp....quote ipv wijzig
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 02-01-2018 17:48 ]
Awesome
Ik heb ooit de originele stands voor de B&W DM17 speakertjes nagemaakt.Raym09 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 17:46:
[...]
Vind gewone/hoge stands niet mooi, te lomp en aanwezig.
Deze waren, zoals je kan zien op de afbeelding,vervaardigd uit dunne vierkante ijzeren baartjes.
Ik vind/vond deze helemaal niet lomp en of aanwezig, integendeel, het oogde erg rank en verfijnt.
Maar smaken verschillen natuurlijk.
http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=s480567994#enlargeimg
(Doorscrollen tot je een aantal afbeeldingen op een pagina kan zien).
[ Voor 6% gewijzigd door Finesse op 02-01-2018 18:53 ]
En aan de muur ophangen? Of is dat geen optie?Raym09 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:56:
Keuzes keuzes keuzes.....
Welke van de 3 wat jullie betreft?
1. Hoe het was:
[afbeelding]
2. Hoe het zou zijn met lage stands:
[afbeelding]
3. idem aan 2 maar dan zonder grill:
[afbeelding]
De mooie groene plastic kunststof bakken worden dan vervangen door zoiets:
[afbeelding]
ik neig naar 3, geeft een rustiger en minder opgepropt beeld en de speakers ogen wat minder massief zo zonder grill.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het is meer dat ik speakers op ooghoogte nogal lomp vind ogen. Het zitgedeelte is ook niet mega groot dus ze vallen ook nogal op.
@Vrijdag muur bevestiging geeft hetzelfde effect als hierboven + dan zit het dicht op de muur. Daarbij hebben mijn boxen geen voorziening voor aan de muur en die klembeugels zijn ook niet mijn ding. Was reeds de revue al gepasseerd in mijn hoofd
@Pepper92
Alle apparatuur staat in de nis bovenin, eronder zitten 2 joekels van lades. Van de nis is de voor en achterkant volledig open.
(had hiervoor wel Besta hangen maar was daar op uitgekeken (was van mij en m'n ex) en daar past een beetje versterker, zonder modificaties, niet in.)
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 02-01-2018 21:06 ]
Awesome
2mtr breed, 55cm diep, 45cm hoog en zeker ruim over de 100kg. Konden hem met zijn 2 net met een hoop moeite tillen.Pepper92 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 22:16:
@Raym09 afmetingen zijn lastig schatten 😅
Awesome
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Yamaha Aventage RX-A3040
Onkyo TX-NR3007
Klipsch RF-62ii fronts
Klipsch RC-62ii center
Klipsch RB-61ii surround
Klipsch RB-41ii rear surround
Klipsch RB-41ii front atmos
Klipsch RB-41ii rear atmos
SVS PB-2000 subwoofer
BenQ W1100 beamer @ 120"
To do:
- Atmos speakers aan het plafond plakken zonder dat ze in beeld hangen
- De rears matchen met de surrounds
- Korte muur bij de linker surround van demping voorzien
- De nieuwe speakerkabels in een goot wegwerken
- Beeld upgraden naar 4K
Ik zou het ook zo kunnen neerzetten want waar jij het scherm hebt hangen heb ik dan wel een raam, maar gordijnen meestal dicht want is de achterkant. Waar heb je het scherm gekocht?Mikayu schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:33:
[afbeelding]
Yamaha Aventage RX-A3040
Onkyo TX-NR3007
[afbeelding]
[afbeelding]
Klipsch RF-62ii fronts
Klipsch RC-62ii center
Klipsch RB-61ii surround
Klipsch RB-41ii rear surround
Klipsch RB-41ii front atmos
Klipsch RB-41ii rear atmos
SVS PB-2000 subwoofer
BenQ W1100 beamer @ 120"
To do:
- Atmos speakers aan het plafond plakken zonder dat ze in beeld hangen
- De rears matchen met de surrounds
- Korte muur bij de linker surround van demping voorzien
- De nieuwe speakerkabels in een goot wegwerken
- Beeld upgraden naar 4K
Heb nu een Optoma scherm 4:3 bij de beamer gekocht en ik ga die nog weer verkopen want ik projecteer nu op een witte muur. Ik zit er alleen te dicht op(nog geen 3,5m)vindt ik
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Uit eigen ervaring kan ik dat beamen.Jeroenzer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:40:
Ik zie heel veel kleine ruimtes met ontiegelijk grote speakers en veel speakers, is dit niet een beetje overkill en komen de speakers op deze manier neit echt helemaal tot hun recht ?
Ik heb nu de opstelling ook ruimer in de kamer, speakers van de muur en 'vrij' en dat maakt een serieus verschil in geluid. Best interessant om daarmee bezig te zijn.
aah oke, dat is namelijk een reden dat ik geen grote boxen heb in de woning, ik heb een Onkyo receiver waar ik super mee tevreden ben en heb alles lopen via de receiver (HDMI) echter heb echt super simpele speakers op de receiver aangeslote ( kleine sateliet speakers) om toch wat meer/voller geluid te hebben dan de TV.Joopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:33:
[...]
Uit eigen ervaring kan ik dat beamen.
Ik heb nu de opstelling ook ruimer in de kamer, speakers van de muur en 'vrij' en dat maakt een serieus verschil in geluid. Best interessant om daarmee bezig te zijn.
Ik was zelf op zoek naar een aantal front speakers eerst, me oog was gevallen op klipsch RP-160M echter zijn deze niet zo heel goed verkrijgbaar en vind ze nogal prijzig maar deze schijnen wel echt HEEL goed te zijn.
Hmmm, dat moet ik ook eens doen denk ik! Ik heb ook een enorme berg met kabels en dergelijke die zo willekeurig wat achter het TV-meubel liggen/hangen. Het enige probleem is dat ik het TV-meubel niet zomaar even naar voren kan schuiven, dat ding is echt lood zwaar (eiken hout)Raym09 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:20:
Update:
Wat wijzigingen in de setup en woonkamer, tevens wat kabelmanagement gedaan.
Gootje achterop het tv meubel gemaakt en daar de kabel ellende in verstopt![]()
[afbeelding]
Scheelt een hoop kabels achter het meubel waardoor erachter schoonmaken en het meubel tegen de wand zetten wat beter gaat.
[afbeelding]
Eigenlijk moet ik nog eens foto's maken van de hele boel
Over wat voor afstand vanaf de muur wordt dit grote verschil duidelijk?Joopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:33:
[...]
Ik heb mijn eigen speakers 10 of 15 cm van de muur af staan namelijk.
Ik weet niet waar ik hem gekocht had. Het is in ieder geval een goedkope Celexon die inmiddels wat opkrult aan de zijkanten, maar het werkt nog steeds beter dan het rolgordijn die erachter hangt.Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:09:
[...]
Ik zou het ook zo kunnen neerzetten want waar jij het scherm hebt hangen heb ik dan wel een raam, maar gordijnen meestal dicht want is de achterkant. Waar heb je het scherm gekocht?
Heb nu een Optoma scherm 4:3 bij de beamer gekocht en ik ga die nog weer verkopen want ik projecteer nu op een witte muur. Ik zit er alleen te dicht op(nog geen 3,5m)vindt ik
De bank staat er 4.8m vandaan en ik vind dat het nog wel een slagje groter kan
Je zit in principe met meerdere dingen: afstraling van de speaker rondom, grootte van de driver, plaatsing tov de muur, reflectie van de muur, en uiteraard plaatsing van de speaker zelf tov luisterplek (recht / tip-in).Loei123 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Over wat voor afstand vanaf de muur wordt dit grote verschil duidelijk?
Maar lijkt me een prima vraag om in Het grote akoestiek topic te stellen - daar zitten de experts
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bedankt, ik ga daar eerst wel even lezen voordat ik een mogelijk domme vraag stel.The Eagle schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 12:40:
[...]
Je zit in principe met meerdere dingen: afstraling van de speaker rondom, grootte van de driver, plaatsing tov de muur, reflectie van de muur, en uiteraard plaatsing van de speaker zelf tov luisterplek (recht / tip-in).
Maar lijkt me een prima vraag om in Het grote akoestiek topic te stellen - daar zitten de experts
Ik snap niet dat mensen veel geld willen uitgeven om zoveel mogelijk speakers ergens te kunnen opeenstapelen.Jeroenzer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:40:
Ik zie heel veel kleine ruimtes met ontiegelijk grote speakers en veel speakers, is dit niet een beetje overkill en komen de speakers op deze manier neit echt helemaal tot hun recht ?
In veel van die gevallen (praktisch allemaal) zou men een betere klankkwaliteit bekomen bij het nastreven van juiste plaatsing met een 2.1 opstelling.
Dat is wat al die reviews en reclame veroorzaken. Als je reviews leest zie je sporadisch artikelen over juiste plaatsing en ideale formaat voor je woonruimte.Finesse schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:19:
[...]
Ik snap niet dat mensen veel geld willen uitgeven om zoveel mogelijk speakers ergens te kunnen opeenstapelen.
In veel van die gevallen (praktisch allemaal) zou men een betere klankkwaliteit bekomen bij het nastreven van juiste plaatsing met een 2.1 opstelling.
Ze zijn er wel, maar dan draai je meestal al wat langer mee in de audiowereld. Mensen die nieuw zijn en leuke speakers willen zullen minder diepgaand graven.
Ik denk dat veel mensen bij speakers ook direct aan zuilen denken. Tja, welke verkoper praat ze dat dan uit hun hoofd?
[ Voor 8% gewijzigd door TMon op 05-01-2018 14:13 ]
Jeroenzer schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:40:
+1Joopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:33:
[...]
Eerst stonden ze ook zo'n 10-15cm van de muur af, nu in de test opstelling en zo meteen op de definitieve stand staan ze 25cm+ van de muur af (center 10cm) en ik heb het idee dat het heel anders klinkt. Al moet ik nog wel even de test mic eraan hangen i.v.m. de veranderde opstelling.
En wat is klein? mijn zitgedeelte is 4,1mtr breed en 3,6mtr diep. Niet mega groot maar ook niet echt mini voor wat ik heb staan. (en toch nog galm)
Ik merk met zo'n 10 cm meer duidelijk verschilLoei123 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Deze ook[message=537911ij mi45,noline]TheNephilim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:38[/message]:
[...]
dat ding is echt lood zwaar (eiken hout).
Ik denk dat ik voor het collectief spreek als ik zeg, ja inderdaad dat moet je maar eens snel doenTheNephilim schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:38:
[...]
Eigenlijk moet ik nog eens foto's maken van de hele boel
PS: @The Eagle Laag zit wel goed aangezien ik mij net bedenk dat de subwoofer al 2 dagen uit staat
Awesome
Ligt een beetje aan je speakers en of de bassreflex poort aan de achterzijde zit of niet maar de vuistregel is een halve meter. Ik zit hier op een 40cm zodat ik iets meer laag heb.Loei123 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 11:41:
[...]
Vergeet ook niet het indraaien (richten) van je speakers.
[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2018 19:13 ]
Ik zet mijn auto altijd gewoon buiten aan straatJoopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:17:
.waar de tv en audii staat is de muur een meter of 4 breed..
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Fijn man hele verhalen tikken op de smartphoneFeaR schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:52:
[...]
Ik zet mijn auto altijd gewoon buiten aan straat
Toch ben ik het niet eens met dit en eerder gepost vergelijkbaar commentaar. Kleine ruimtes en veel speakers, waarom zou dat niet kunnen? Alsof groter per se beter is. Speakers nabij wanden kan minder klinken, maar het is ook een kwestie van het extra laag+midlaag corrigeren met de calibratie/EQ in je receiver. De interactie van ruimte en speakers is zoveel ingewikkelder dan alleen kleine speakers voor kleine ruimtes en grote speakers voor grote ruimtes. Daarmee doe je de complexiteit van het afstraalgedrag van speakers en psychoakoestiek, geen recht. En mocht je denken dat je problemen in het laag oplost door een ander speaker formaat te kiezen: al onze huiskamers hebben staande golven, de grote en de kleine. Laagweergave in huiskamers is luisteren naar het bijbehorende staande golven patroon. Dit los je niet op met kleine speakers, maar wel met ofwel nauwkeurig corrigeren met EQ, of nog beter met multisub achtige oplossingen.Joopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:17:
@Raym09 hier is het een ruimte van in totaal 40m², waar de tv en audio staat is de muur een meter of 4 breed en m diep waarvan de bank op een meter of 1,5 van de muur achter staat. Mooi ruimte om t vullen zo. Hij stond eerst in een hoekje gepropt van 2 bij 2,5 waarvan een kant open was de kamer in. Dat was helemaal geen gehoor. Vorige huisje was ook erg klein, misschien 4 bij 6 totaal ofzo. Kom nu pas echt tot zijn recht.
[...]
Ligt een beetje aan je speakers en of de bassreflex poort aan de achterzijde zit of niet maar de vuistregel is een halve meter. Ik zit hier op een 40cm zodat ik iets meer laag heb.
Vergeet ook niet het indraaien (richten) van je speakers.
Verder, kan je eens uit leggen waarom speakers met een bass reflex poort aan de achterzijde niet, en degenen met een aan de voorzijde wel dichtbij een wand mogen staan? Dat is een broodje aap verhaal wat we allemaal van elkaar nakletsen. Speakers met een bass reflex poort aan de voorzijde stralen rondom af in het laag, precies gelijk aan speakers met poort aan achterzijde.
En dan in zijn algemeenheid vind ik het niet chic om andermans geposte setup af te kraken. Al helemaal als de argumentatie niet steekhoudend is.
Daarom een algemeen advies voor de standaard gebruikers uit eigen ervaring, verder laat ik het hier bij.
[ Voor 20% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2018 21:51 ]
Maar even hier verder, want het gaat anders een beetje offtopicJoopieboy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:47:
Lekker betoog, kraak ik iemand af dan, sprak ik niet uit eigen ervaring en zelf spelen met de positie in de ruimte, en ik roep al helemaal niet dat groter beter is maar zoals in mijn geval kun je de ruimte beter vullen, en speakers in de hoek of in een kleine ruimte kun je corrigeren maar dat is bijna niet te doen.Over de poort, speaker bouwt druk op, hoe dichter bij een muur of in de hoek hoe meer laag je krijgt en zoals bij mijn Magnats hoe bonkerig ze klinken. Heb je de poorten opzij en vrije ruimte heb je dat probleem al niet.
Daarom een algemeen advies voor de standaard gebruikers uit eigen ervaring, verder laat ik het hier bij.
Dat is een typische audiofiele versimplificering van dingen die wel waar zijn, maar verkeerd worden uitgelegd. Wat technisch gewoon waar is, is het volgende:
Een ruimte heeft altijd "room gain". Dat betekent dat de laagste tonen versterkt worden. Een kleine ruimte heeft vanaf een iets hogere frequentie room gain waardoor een speaker er vanaf een hogere frequentie laag bij krijgt. Soms is dat precies in verhouding, soms niet. Maar dit is niet te voorspellen door te stellen "Een grote speaker in een kleine ruimte heeft geen zin".
Speakers stralen hoge frequentie vooral naar voren uit, en lage onder een frequentie die afhankelijk is van de hoogte en breedte van de speakers (meestal rond de 300-500Hz), stralen ze rondom evenhard. Hierdoor is laag onder die frequentie 6db zachter als je een speaker los neerzet en klinkt een los staande speaker van nature altijd heel "iel". Daar wordt in het wisselfilter voor gecompenseerd door het laag meestal 4-6db harder te zetten (bafflestep correctie). Als je een speaker dan helemaal ineen hoek zet, wordt die correctie overbodig en speelt een speaker vanaf die frequentie mogelijk 4-6db te hard. Dat ervaar je als dreunen. Een stukje van de muren afhalen zal dit al flink verhelpen (en dan hebben we het niet over een halve meter). Maar omdat akoestiek van lage tonen zeer moeilijk te voorspellen is, kan het laag ook uitstekend klinken als een speaker in een hoek staat. Dit kan je niet zo hard concluderen.
Muren reflecteren geluid. Als je een speaker dichtbij een muur zet, zal er sterker gereflecteerd geluid op de luisterplek waargenomen worden dan wanneer de afstand tot de muur groter is (simpelweg vanwege kortere weglengte van de reflectie en uitdoving van geluid over langere weglengtes). Dit gebeurt in het echte leven natuurlijk ook en is op zich geen probleem, want dat is gewoon hoe het leven klinkt
Eenbasreflexpoort werkt omdat die precies een goede doorsnee en lengte heeft en resoneert op meestal zo'n 30-60Hz mee met een speaker, om er 6db meer laag uit te halen (speaker gaat "gratis" wat dieper). Zo'n poort werkt gewoon door lucht aan het trillen te brengen, net als een luidspreker. Als je die wat dichter tegen een muur aan zet, maakt dat voor de werking van die poort niet uit. Pas als je hem strak tegen de muur aan zet, werkt de poort niet meer omdat je hem dicht duwt of omdat je hem "verlengt" door een sleuf van 2cm breed tussen de speaker en de muur te maken. Een basreflexpoort heeft geen 50cm nodig, maar de speaker zal harder laag weergeven als je hem meer in een hoek zet (net als een normale speaker). Dit kan dus wel of niet goed uitpakken.
Speakers hebben geen ademruimte nodig, hebben geen ruimte achter zich nodig, basreflex heeft geen 50cm nodig en grote speakers hebben geen grote kamer nodig. Dat zij de allemaal versimpelde uitleggen van waarnemingen die wel echt zijn, maar die door iets heel anders veroorzaakt worden.
Het is zo jammer dat die versimpelde verklaring zo vaak als waarheid wordt gesteld. Zeker op tweakers, waar je wat echte technische onderbouwing verwacht.
[ Voor 58% gewijzigd door JvS op 06-01-2018 13:42 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Heeft ook een 16:9 verhouding dus groter beeld. Als iemand interesse heeft in een BenQ svga beamer met 1080p support + Optoma scherm 4:3 verhouding weet je me te vinden.
Zeer handige kabelgoot, hoe noem je zo'n goot?Raym09 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:20:
Update:
Wat wijzigingen in de setup en woonkamer, tevens wat kabelmanagement gedaan.
Gootje achterop het tv meubel gemaakt en daar de kabel ellende in verstopt![]()
[afbeelding]
Scheelt een hoop kabels achter het meubel waardoor erachter schoonmaken en het meubel tegen de wand zetten wat beter gaat.
[afbeelding]
Aangezien alle kabels (LAN, Coax ,speakers en 230v) niet achter de plint pasten daar ook een gootje gemaakt. Nu is die ellende ook uit zicht.
[afbeelding]
En dan ziet het geheel er zo uit van voren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sfeer impressie.
[afbeelding]
[afbeelding]
De boel nu alleen nog een beetje aankleden met accessoires en die lelijke lamp in de hoek vervangen voor iets mooiers.
Wat je ziet:
HTPC/Gamepc > verhuisd van een Node 304 naar een Antec Fusion Remote
Denon-1905 Yamaha RXV-567
Ziggo horizon box Samsung SMT-G7400
Samsung BD-P1400 blu-ray speler
Chromecast eerste generatie
Toshiba 55L2400
B&W 601 S2
B&W CC6 Center
Sony SA-W305 subwoofer
Sony SS-V150 satelliet luidsprekers voor surround.
VRAAGJE:
Wat is jullie mening over dit soort stands? Wil de boxen misschien van het meubel af hebben en dan op zoiets zetten. Echter hebben deze niet de massa van een speakersstand en staat de box onder een hoek ipv op oorhoogte.
[afbeelding]
Al wat gezocht maar niet gevonden. Dit is veel beter dan de wirwar aan draden.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
Bedradingskoker.GGS_206 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Zeer handige kabelgoot, hoe noem je zo'n goot?
Niet te krijgen bij Gamma/Praxis en consorten.
GGS_206 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Zeer handige kabelgoot, hoe noem je zo'n goot?
Raym09 schreef op zondag 31 december 2017 @ 11:31:
[...]
de plintgoot genoeg ruimte over in mijn geval. Het lastigste is haaks de bocht om met dikke kabels.![]()
kabelgoot achter kast propvol en had rustig 60 breed mogen zijn.
Ik had mazzel en vond het bij de Formido (na Karwei en Balles te hebben gehad) al betaal je, zoals gewoonlijk, daar wel de hoofdprijs. Naja jammer dan, wilde het gedaan hebben en had geen zin geduld om het te bestellen of via via te regelenVerwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:10:
[...]
Bedradingskoker.
Niet te krijgen bij Gamma/Praxis en consorten.
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 09-01-2018 13:18 ]
Awesome
Netjes. Hoor je veel verschil met de cm8?Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:16:
Ze staan er al even, maar toch wel leuk om even te laten zien.
De CM8s2 zijn de deur uit en vervangen voor de 704s2.
Wat er al stond:
Pioneer PDP 5090
NAD C388
Rega RP1
PS4
Apple TV 4gen
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ja absoluut, anders hadden ze er nu ook niet gestaan hèGoodfellas schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:12:
[...]
Netjes. Hoor je veel verschil met de cm8?
Ik ben toch maar gaan luisteren terwijl ik er niet zo veel van verwachtte, maar werd echt verrast!
Het leek me sterk dat er zo veel verschil in zou zitten, dacht eerder dat ze gewoon effe iets nieuws wilden showen met een nieuwe lijn en zo de verkopen opdrijven.
Er zit een duidelijk verschil in, voornamelijk het gebruik van de nieuwe continuum mid-rangers doet het hem.
ik liep rond in praxis en kwam op dit idee, precies wat ik zocht..
een dakgoot , ik monteer hem aan de muur tafel er tegen en klaar .
https://www.praxis.nl/bou...0mm-2-meter-grijs/0024067
De vrouw en ik vinden het toch wel lekker om, nadat we de kids op bed hebben gelegd, op de bank te ploffen en wat series te kijken, in plaats van naar de zolder te gaan...
Vind ik prima maar dan moet er wel een degelijk geluid aanwezig zijn natuurlijk
Uiteraard moest alles uit het zicht voor zowel de vrouw als de kinderen
Voor de receiver komt nog een kleiner model in de plaats, deze is even van de zolder geleend. En wellicht dat ik het open vak nog in 2en ga verdelen, zodat ik de receiver kan wegwerken achter speakerstof. Maar de vrouw heeft hier geen problemen mee dus wellicht dat ik het gewoon zo laat.
Zie hier onder het resultaat:
Deurtjes dicht:

Deurtjes open:

Close up links:

Close up rechts:

Blij met het resultaat. Uiteraard kan de plaatsing wel beter ivm met de reflexpoort aan de achterzijde, maar ik moet eerlijk zeggen, het klinkt eigenlijk helemaal niet verkeerd.
De houten omkasting fungeert eigenlijk als een soort klankkast (3cm dik hout) en resoneert dus ook niet mee. Al met al heb ik hierdoor dus nog best wel een aardig versterkte en goede laag weergave.
[ Voor 20% gewijzigd door Wayneheadx op 16-01-2018 13:28 ]
Verwijderd
Ik ben net nieuw lid bij tweakers en heb wat vragen
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en hebben een tv hoek van 3 meter breed en 5.5 meter diep, waarbij we een hoekbank aan de ene kant willen plaatsen en dan 5.5 meter aan de andere kant vd kamer de tv.
De tv willen we graag inbouwen, door de muur wat naar voren te halen zodat de tv daarin valt.
Mijn vragen:
- kan je die tv helemaal strak inbouwen, of heb je dan problemen met ventilatie?
- de muur vd tv is maar 3 meter, als we de hele muur naar voren halen dan komen de frontspeakers natuurlijk ook verder naar voren en is niet wenselijk. Kunnen de vloerstaande speakers in een soort nis worden geplaatst of moeten ze altijd voor een kast worden geplaatst?
- wat zijn jullie ideeen voor het wegwerken vd tv en apparatuur in deze ruimte? (2 kleine kindjes dus liefst zoveel mogelijk achter kastjes
Apparatuur
Lg oled 65c7
Marantz sr5008, ps4, Apple tv, blu-ray speler
Front dali opticon 5’s
Center opticon
Rears spektor 1’s
Kamer (plek keukenopstelling wordt dus onze hoekbank)
[/url]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2018 14:14 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Welkom danVerwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:19:
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw lid bij tweakers en heb wat vragen
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en hebben een tv hoek van 3 meter breed en 5.5 meter diep, waarbij we een hoekbank aan de ene kant willen plaatsen en dan 5.5 meter aan de andere kant vd kamer de tv.
De tv willen we graag inbouwen, door de muur wat naar voren te halen zodat de tv daarin valt.
Mijn vragen:
- kan je die tv helemaal strak inbouwen, of heb je dan problemen met ventilatie?
- de muur vd tv is maar 3 meter, als we de hele muur naar voren halen dan komen de frontspeakers natuurlijk ook verder naar voren en is niet wenselijk. Kunnen de vloerstaande speakers in een soort nis worden geplaatst of moeten ze altijd voor een kast worden geplaatst?
- wat zijn jullie ideeen voor het wegwerken vd tv en apparatuur in deze ruimte? (2 kleine kindjes dus liefst zoveel mogelijk achter kastjes)
Apparatuur
Lg oled 65c7
Marantz sr5008, ps4, Apple tv, blu-ray speler
Front dali opticon 5’s
Center opticon
Rears spektor 1’s
Kamer (plek keukenopstelling wordt dus onze hoekbank)
[afbeelding][/url]
Maar maak een eigen topic aan dan, dit is een showtopic
Ik vind de grootte wel prima en als er meer ruimte zou zijn dan zou ik een nog groter scherm nemenProblemtulip schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:25:
[...]
zal je niet een kleinere nemen? de zwarte randen van het scherm geven een groot contrast gevoel als alles netjes aansluit.
Ik vond de kleuren van de Blueray - Avatar heel erg mooi en ook de PS4 games Need for Speed Payback en Assassins Creed Origins zien er ook erg mooi uit. van de week eens testen met de playseat - Dirt4 & 3D Blueray als de brillen binnen zijn. Al met al toe nu toe meer dan tevreden.
Audio en TV is altijd een enorme hobby geweest. Ben ermee opgegroeid en het is me dus met de paplepel ingegoten. Begin 2016 hebben we een huis gekocht (bestaande bouw) en met mijn setup wilde ik eigenlijk wel iets cools doen. Een standaard audiomeubel is niet helemaal mijn ding. Daarbij heeft mijn vriendin me toegestaan mijn gang te gaan qua audio, dus moest ik haar ergens ook tegemoet komen met het maken van de nieuwe "zithoek" die naast de vrij aanwezige speakers, ook haar goedkeuring kon wegdragen.
Met dat in het achterhoofd had ik al snel besloten dat ik graag een wand wilde waar mijn TV en de haard "geïntegreerd" zouden moeten zitten. Dit bracht alleen wel een probleem met zich mee voor mijn versterker. Een creatieve inval van mijn oude heer heeft ons destijds gebracht tot een setup waarin we glazen platen als plateau voor mijn versterker zouden gaan bouwen. Omdat ik buizenversterkers tof vind en dat een aardig gewicht met zich meebrengt, moest dat een aardige constructie worden...

Hier hadden we net het deel gebouwd voor het ophangen van de TV. De constructie voor de glasplaten was toen nog niet af. Deze heb ik helaas ook niet meer op de foto gezet zie ik nu...

Na het afwerken met het gips en het plaatsen van de glasplaten:

Beetje stuc erop:

Na het afwerken en sauzen van de wand was hij klaar voor de eerste installatie...

Met als eindresultaat (weliswaar vandaag genomen):

Wat is er nu aan installatie te zien:
TV setup:
- Samsung UE60F7000
- Harman Kardon SB20 Soundbar
- Harman Kardon Citation II power amp
- XiangSheng DAC02A (met enkele modificaties) (DAC en pre-amp)
- FineArts by Grundig zuilspeakers
- Acer laptop als bron voor TV en lossless audio
- Musical Fidelity USB -> SPDIF converter
- Vogels muurbeugel
- VD Hul D-352 speaker kabel
- VD Hul D-102 MKII interlinks
- VD Hul The Octocoupler optische kabel
- Audioquest Forest USB kabel
- LED strips met diffuserbuis om de individuele ledjes niet te zien achter de glasplaten
Hopelijk past dit een beetje in dit draadje! Sorry voor de lange post!
ook erg leuk gevonden door de installatie boven de luidspreker te plaatsen.
Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB
Thanks!CappieL schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:43:
In één woord: WOW!
Helemaal eens wat het TV verhaal betreft. Wij hebben er wel bewust voor gekozen. We gaan er vanuit dat hij wel even meegaat en dat wanneer hij onherstelbaar defect is, er een OLED komt die over de nis heen gaat passen.Neomess schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:47:
Ziet er inderdaad heel mooi uit, enige wat ik wel een minpunt blijf vinden is dat je je erg limiteerd in opties wanneer je tv kapot gaat of aan vervanging toe is.
ook erg leuk gevonden door de installatie boven de luidspreker te plaatsen.
Gelukkig zijn we zelf technisch prima onderlegd om de TV eventueel te repareren - en 60" is een maat waar altijd wel een mouw aan te passen is
En??!ThAZiP schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
, ook haar goedkeuring kon wegdragen.
Beetje druk voor mijn smaak maar heel mooi gedaan!
www.oldskoolnl.nl
Ze is er erg content mee. Qua drukte kan dat inderdaad misschien zo overkomen door de foto. Maar de ruimte in de zithoek is ruim 24m2. De wand is totaal ruim 3 meter bij 2.60 hoog. In het echt valt het reuze mee!Roppedop schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:54:
[...]
En??!
Beetje druk voor mijn smaak maar heel mooi gedaan!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Mooie setup, erg gaaf met die rode led's achter het glas. Vraag me alleen af waarom je niet hebt gekozen voor de lange muur. dan had je meer ruimte gehad voor de opstelling. Tevens heb je nu altijd lichtval van de ramen op de televisie. Dit zal 's avonds geen probleem zijn maar overdag wel.ThAZiP schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
Na een tijdje meelezen in diverse audiodraadjes en natuurlijk het bekijken van onder andere dit draadje, vandaag maar eens besloten ook eens wat bij te dragen...
Verder, petje af voor de mooie constructie.
39
Speakers zijn ongeveer 1 meter hoog bij 38cm.Bansheeben schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:05:
Goddamn! Hoe enorm zijn die speakers als de tv 60 inch is?! Op de foto lijkt het of er een 32 inch tv'tje tussen die bakbeesten hangt. Mooie set-up hoor!
Met name omdat die hoek ons echt afzondert van de lange wand. Het hele stuk is 6 meter breed en de diepte is bijna 5 meter. Als we de setup gedraaid hadden zaten we met de bank soort van middenin de kamer. Die lange wand links is met recht ook lang, 14 meter. Ik zal eventueel nog wel wat extra foto's toevoegen om het te verduidelijken. Het was de best optie zo. En zonlicht valt reuze mee. Zonneschermwizzzzzz schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:07:
[...]
Mooie setup, erg gaaf met die rode led's achter het glas. Vraag me alleen af waarom je niet hebt gekozen voor de lange muur. dan had je meer ruimte gehad voor de opstelling. Tevens heb je nu altijd lichtval van de ramen op de televisie. Dit zal 's avonds geen probleem zijn maar overdag wel.
Verder, petje af voor de mooie constructie.
Hahaha scherp opgemerkt. Hoort dat in het Audio draadje? Hoewel het akoestisch wel vele malen beter is dan de tegelvloer....Fietsbel schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:10:
Ziet er goed uit, maare, wat is het verhaal van de andere vloer?
De vloer is in 2017 geplaatst. We kochten het huis met een Mosa tegelvloer. Heel mooi maar niet strak te krijgen qua schoonmaken. Vlekken, vegen weet ik veel. Daarom vorig jaar januari besloten er een houten vloer overheen te leggen.
[ Voor 30% gewijzigd door ThAZiP op 26-01-2018 12:18 ]
Mooie foto's, mooi verhaal, mooi gezellig audio tv hoekje
Hieronder foto's van de huidige situatie. Maar eerst een lijstje met de hardware:
Projector: Sony VW360
Projectiescherm: 280cm breed, curved (zelfgemaakt met 4K compatibel doek)
Audio processor: Arcam AV860
Audioversterking: 3 stuks Arcam P429 (4 kanaals) eindversterkers
Bronnen: Sony X1000 UHD Blurayplayer, Xbox One X, Playstation 4, SONOS connect
Speakers: M&K Sound 950 series, M&K Sound S150T, B&W 601s3 (4 stuks Dolby Atmos)
Subwoofers: 2x 10" met Scanspeak drivers, 1x 15" en (nog in bouwfase) 2x 10" met Scanspeak drivers
De verlichting in de trapjes gaat automatisch aan bij beweging en dimt daarna weer geleidelijk uit.
In het plafond zit een sterrenhemel en in de koof erlangs RGB verlichting. Alles (ook) bedienbaar gemaakt met enkele (niet gebruikte) toetsen van de remotes die er toch al lagen (projector + processor).
Foto's:

Blijft een erg mooie set die je hebt staan, en ook de ruimte :-)
Lijkt me dat je daar prima film in kan kijken.

Het idee was niet slecht, maar ga wel weer lakens ophangen + de projector want dat ding komt het best tot zn recht als ie ondersteboven hangt ipv rechtopstaand want dan schijnt ie niet recht naar voren en dat ding heeft geen lensshift. Hoogstwaarschijnlijk komt zn nieuwere broer spoedig alsnog in huis en die schijnt gewoon naar voren.

Gaat ondersteboven worden gehangen aan de bovenste plank waarschijnlijk.
Als je een low budget oplossing zoekt is een verduisterend rolgordijn ook een goedkope oplossing.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:27:
Het idee was niet slecht, maar ga wel weer lakens ophangen
Gebruik zelf al een half jaar dit Ikea scherm:
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/70349134/#/90349128
icm Optoma 142x.
Had het voornemen om deze binnen een aantal maand te vervangen voor een mooi spanscherm. Ivm een kat die tegen tv & beamerprojectie opspringt zodra ik voetbal kijk of FIFA speel nog niet gedaan.
Hier kan ik & de meesten hier alleen maar van dromen. Ziet er super uit.Atmoz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
Afgelopen tijd heb ik ook weer redelijk wat tijd, geld en moeite in mijn HT gestoken.
Hieronder foto's van de huidige situatie. Maar eerst een lijstje met de hardware:
Speakers: M&K Sound 950 series, M&K Sound S150T, B&W 601s3 (4 stuks Dolby Atmos)
Subwoofers: 2x 10" met Scanspeak drivers, 1x 15" en (nog in bouwfase) 2x 10" met Scanspeak drivers
De verlichting in de trapjes gaat automatisch aan bij beweging en dimt daarna weer geleidelijk uit.
In het plafond zit een sterrenhemel en in de koof erlangs RGB verlichting. Alles (ook) bedienbaar gemaakt met enkele (niet gebruikte) toetsen van de remotes die er toch al lagen (projector + processor).
Vroeg me alleen af hoe groot de ruimte is, breedte x lengte x hoogte.
Kan ik in de toekomst rekening houden met het huis wat ik moet aanschaffen
[ Voor 52% gewijzigd door Purehz op 01-02-2018 15:20 ]
Hee chique, maar hoe zit je nu voor de tv? Want op de eerste foto staan er alleen 2 stoelen?ThAZiP schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
Na een tijdje meelezen in diverse audiodraadjes en natuurlijk het bekijken van onder andere dit draadje, vandaag maar eens besloten ook eens wat bij te dragen...
Audio en TV is altijd een enorme hobby geweest. Ben ermee opgegroeid en het is me dus met de paplepel ingegoten. Begin 2016 hebben we een huis gekocht (bestaande bouw) en met mijn setup wilde ik eigenlijk wel iets cools doen. Een standaard audiomeubel is niet helemaal mijn ding. Daarbij heeft mijn vriendin me toegestaan mijn gang te gaan qua audio, dus moest ik haar ergens ook tegemoet komen met het maken van de nieuwe "zithoek" die naast de vrij aanwezige speakers, ook haar goedkeuring kon wegdragen.
Met dat in het achterhoofd had ik al snel besloten dat ik graag een wand wilde waar mijn TV en de haard "geïntegreerd" zouden moeten zitten. Dit bracht alleen wel een probleem met zich mee voor mijn versterker. Een creatieve inval van mijn oude heer heeft ons destijds gebracht tot een setup waarin we glazen platen als plateau voor mijn versterker zouden gaan bouwen. Omdat ik buizenversterkers tof vind en dat een aardig gewicht met zich meebrengt, moest dat een aardige constructie worden...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier hadden we net het deel gebouwd voor het ophangen van de TV. De constructie voor de glasplaten was toen nog niet af. Deze heb ik helaas ook niet meer op de foto gezet zie ik nu...
[afbeelding]
Na het afwerken met het gips en het plaatsen van de glasplaten:
[afbeelding]
Beetje stuc erop:
[afbeelding]
Na het afwerken en sauzen van de wand was hij klaar voor de eerste installatie...
[afbeelding]
Met als eindresultaat (weliswaar vandaag genomen):
[afbeelding]
Wat is er nu aan installatie te zien:
TV setup:Audio setup:
- Samsung UE60F7000
- Harman Kardon SB20 Soundbar
Niet te zien:
- Harman Kardon Citation II power amp
- XiangSheng DAC02A (met enkele modificaties) (DAC en pre-amp)
- FineArts by Grundig zuilspeakers
De Harman Kardon Citation II heb ik al een tijdje in mijn bezit, maar is recentelijk helemaal gereviseerd en gemodificeerd door mijn pa. Hiervoor had ik o.a. een Luxman LV-107u en een Yaqin MC-30L versterker. De Citation II is een heel stuk zwaarder dan de Yaqin, daarom staat er tijdelijk een blokje op mijn speaker omdat ik niet wilde dat het glas of de constructie erachter zou (af)breken. We hebben dit op 25kg berekend, waar de Citation 31kg weegt. De plank hangt tot nu toe niet door en is niet gezakt. Ik zal dus binnenkort dit blokje weghalen
- Acer laptop als bron voor TV en lossless audio
- Musical Fidelity USB -> SPDIF converter
- Vogels muurbeugel
- VD Hul D-352 speaker kabel
- VD Hul D-102 MKII interlinks
- VD Hul The Octocoupler optische kabel
- Audioquest Forest USB kabel
- LED strips met diffuserbuis om de individuele ledjes niet te zien achter de glasplaten
.
Hopelijk past dit een beetje in dit draadje! Sorry voor de lange post!
Thanks voor de complimentenPurehz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 15:17:
Hier kan ik & de meesten hier alleen maar van dromen. Ziet er super uit.
Vroeg me alleen af hoe groot de ruimte is, breedte x lengte x hoogte.
Kan ik in de toekomst rekening houden met het huis wat ik moet aanschaffen
De ruimte is (ongeveer) 6 x 3. En dan 2.60 hoog.
Het was voorheen mijn slaapkamer
Ziet er goed uit hoorAtmoz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
Afgelopen tijd heb ik ook weer redelijk wat tijd, geld en moeite in mijn HT gestoken.
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar zet die speakers eens achter het doek, waar ze horen
(ik geef toe het is niet de kleinste investering, maar kan je uit ervaring vertellen dat het het waard is)
Vanaf het punt waar de foto genomen is, dus recht voor de TV en installatie, staat nog een 6-zits nubuck lederen bankstel - prima hangplek dus!Brilsmurfffje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:18:
[...]
Hee chique, maar hoe zit je nu voor de tv? Want op de eerste foto staan er alleen 2 stoelen?
Mooi hoor! Hoe groot is deze ruimte? (lengte, breedte, hoogte?) Wellicht over een aantal jaren heb ik een zolder/slaapkamer "over"Atmoz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:16:
Staat hier letterlijk 3-4 post bovenTFZ61 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 00:22:
[...]
Mooi hoor! Hoe groot is deze ruimte? (lengte, breedte, hoogte?) Wellicht over een aantal jaren heb ik een zolder/slaapkamer "over") Eens kijken of kwa maat het zou lukken.
Atmoz schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:17:
[...]
Thanks voor de complimenten![]()
De ruimte is (ongeveer) 6 x 3. En dan 2.60 hoog.
Het was voorheen mijn slaapkamer
Awesome
Toch na een drukke werkweek beter kijken.. en op tijd naar bedRaym09 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:10:
[...]
Staat hier letterlijk 3-4 post boven![]()
[...]
Bij de kringloop een grote zak met lakens aangetroffen en de grootste was wat ik zocht.
https://www.mupload.nl/img/xlzcppoph78ad.jpg
Beamer mooi opgehangen.
https://www.mupload.nl/img/nrgpr68qbpln.jpg
Receiver in de buurt gezet zodat ik s avonds laat de koptelefoon ook kan gebruiken.
https://www.mupload.nl/img/x41t37j.jpg
Voorkant kamer gezien vanaf de achterkant
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-02-2018 16:50 . Reden: De rode banner om de foto's staat er niet voor nietrs... ]
Wow! Echt heel mooi eindresultaat!ThAZiP schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
(...)
Wat ik me wel afvraag: is de holle ruimte niet slecht voor de akoestiek? (zgn. klankkast)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Is een groot rolgordijn van de ikea niet een betere oplossing? Of via marktplaats of kringloop? Staan er vaak genoeg en zijn geschikt zolang ze een witte achterkant hebben.Jeroentjuh82 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:34:
[afbeelding]
Bij de kringloop een grote zak met lakens aangetroffen en de grootste was wat ik zocht.
[afbeelding]
Beamer mooi opgehangen.
[afbeelding]
Receiver in de buurt gezet zodat ik s avonds laat de koptelefoon ook kan gebruiken.
[afbeelding]
Voorkant kamer gezien vanaf de achterkant
Nu lijkt het gewoon rommelig omdat het een grote mancave is (no offense) met een random niet opgespannen laken voor het raam. Je kunt het nu ook niet makkelijk oprollen of weghalen denk ik?
De opbouw is <30 cm. Zit ook helemaal dicht gebouwd met tengels voor de constructie. We hebben toen nog gedacht om hem te isoleren met steenwol, maar hij bleek zo dood als wat. Het enige wat we wel horen (resoneren) is de haard bij wat harde muziek..Herman schreef op zondag 4 februari 2018 @ 23:58:
[...]
Wow! Echt heel mooi eindresultaat!
Wat ik me wel afvraag: is de holle ruimte niet slecht voor de akoestiek? (zgn. klankkast)
Rolgordijn van die maat bestaat die dan?ik vindt dit zo niet erg hoe het nu hangt.Terrz schreef op maandag 5 februari 2018 @ 11:37:
[...]
Is een groot rolgordijn van de ikea niet een betere oplossing? Of via marktplaats of kringloop? Staan er vaak genoeg en zijn geschikt zolang ze een witte achterkant hebben.
Nu lijkt het gewoon rommelig omdat het een grote mancave is (no offense) met een random niet opgespannen laken voor het raam. Je kunt het nu ook niet makkelijk oprollen of weghalen denk ik?
Ik kan er onderdoor lopen ja dus hoeft ook niet te worden opgerold, maar ik heb het donkere gordijn daar altijd dicht. Ik zit sowieso graag in het donker, hoef niet te weten wat er langs komt rijden etc, dus vandaar.
Hoe hebben de meeste hier de speakers ingesteld staan qua volume?bedoel alles gelijk met evenveel volume of de surround en center wat harder als de rest?
Had 1st alles gelijk, maar ik hoorde mn sub niet meer sinds ie nu naast de bank staat en toen stelde kameraad voor dat ik de rest zachter kon zetten en nu is het wel mooi verdeeld alleen moet ik de versterker best wel open zetten logischerwijs omdat de fronts zachter staan.
Wow gaaf. Wat is dat voor haard onder je tv?
De Faber Vega.mierenfokker schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:54:
[...]
Wow gaaf. Wat is dat voor haard onder je tv?
[ Voor 106% gewijzigd door teacher op 09-02-2018 10:13 ]
Is puur decoratief. We wilde geen haard die ook snoeiheet zou worden omdat anders de kans zou bestaan dat we ons zoontje medium/well done van de haard af konden krabben.wokkelz schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:59:
[...]
Komt daar nog warmte vanaf of is het puur visueel?
edit: Wil wel even benadrukken dat dit niet een haard is met een wapperend stukje oranje stof en waterdamp. Het vlambeeld van de haard is echt heel gaaf - kan er ook geen patroon in ontdekken. Ik wil net zeggen dat het 100% lijkt op een werkelijke haard, maar het is een erg mooi systeem en ziet er zeer goed uit...
[ Voor 31% gewijzigd door ThAZiP op 06-02-2018 10:32 ]
https://image.ibb.co/igardx/IMG_20180103_134806_687.jpg
https://image.ibb.co/fKSnJx/IMG_20180103_132506_746.jpg
Sorry voor de wat lage kwaliteit, het zijn niet de originele fotos, Er zit al flink wat compressie over.
Er staat een tv die dient als monitor, we kijken geen tv verder.
Een Pioneer SC- LX-90 (ik heb ooit eens een multi channel setup gehad, niet aan mij besteed gebleken)
Een Pioneer LX-91 reference speler
setje B&W 802 Diamond speakers
Momenteel gebruik ik wat furutech power kabels en Sharkwire speaker interlinks, ik ben vergeten wat er momenteel tussen de speler en de Amp zit, een (goede) leftover van de tweede set.
Later dit jaar zal ik er wel een draaitafel bijzetten om wat te experimenteren, en als het even meezit gaat de multi channel amp ertussenuit en vervang ik dat voor een setje mono amps. en pre-amp. We zien wel.
Verder staat er nog wat overgebleven apparatuur onderin, Een Krell KRX-3 crossover, en de subwoofer amp van de tijd dat ik daar nog mee speelde.
[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 09-02-2018 16:50 . Reden: De rode banner om de foto's staat er niet voor niets ]
Dost thou even hoist?
Wat zie je?
TV: Panasonic TX-55CX700
A/V Receiver: Marantz SR6011
Front speakers: 2x Q Acoustics 3050
Center speaker: 1x Q Acoustics 3090C
Surr. speakers: 2x Q Acroustics 3020 (op de QA 3000ST stands)
Subwoofer: SVS SB-2000 (op het SVS Soundpath Subwoofer isolation system)
Gameconsole: Xbox One X
Mediacenter: Gigabyte Brix GB-BKi3A-7100 (Kodi)
Remote: Logitech Harmony One
STB: Amino 610
IR Extender
Wat zie je niet?
In de meterkast staat een Synology DS412+ met daarin 4x3TB HDD's.
De front- en center speakers zijn bekabeld met AudioQuest FLX SLiP 14/4 en de subwoofer met een Audioquest Black Lab subwoofer kabel. De surrounds voorlopig met gewone huis-tuin-keuken draad.
Verder zie je geen glad gestucte muren, fatsoenlijk strak interieur en een andere vloer (je moet wat te wensen overhouden
Nice, ik heb dezelfde TV en speakers (ex sub).timadriaans schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:17:
Na heel lang "lurken'' zal ik mijn setup ook maar eens delen:
[...]
Maar die sub heb ik dan weer... ;-)Abom schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:01:
[...]
Nice, ik heb dezelfde TV en speakers (ex sub).
Mooie set. Ben nog steeds benieuwd naar die speakers. Lees er goede verhalen over.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Wat zie je?
TV: 50" Plasma van LG (weet het type niet meer, maar één van de laatste series)
A/V Receiver: Cambridge Audio CXR200
Platenspeler: Project Debut Carbon Esprit III met Ortofon 2M Bronze element
Phono stage: Cambridge Audio CP1
Streamer: BlueSound Node 2
Speakers:
Front: B&W CM9
Center: B&W CM Center 2
Surr.: B&W CM5
Subwoofer: B&W ASW CM10
Gaming:
Xbox one
Nintendo Switch
Wat zie je niet?
Horizon box
Chromecast
Speaker Kabels:
AudioQuest: Rocket 44 Bi-Wire
AudioQuest: Irish Red Subwoofer
Van Den Hul: Clearwater (surr. + center)
Andere kabels:
AudioQuest: Red River
AudioQuest: Pearl HDMI
Van Den hul: The Thames Hybrid
[ Voor 5% gewijzigd door TheDude84 op 17-03-2018 08:41 ]
Allereerst, ziet er mooi uit!! Hoe bevalt deze DAC en Pre? Wat had je voorheen?ThAZiP schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
• XiangSheng DAC02A (met enkele modificaties) (DAC en pre-amp)
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Hiervoor had ik de DAC01A, zelfde merk en grotendeels dezelfde opbouw. Deze heb ik trouwens nog, alleen gebruikt mijn pa deze.Hokkie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 16:38:
[...]
Allereerst, ziet er mooi uit!! Hoe bevalt deze DAC en Pre? Wat had je voorheen?
Ik vind het een heerlijke DAC / pre-amp voor de Citation. Wat ik wel gedaan heb ik de stuurbuis vervangen voor de alom geprezen WE396 buis. Dat is een mooie completering.
Heb je aanpassing moeten doorvoeren om deze als pre-amp te kunnen inzetten? Ik begrijp dat de DAC01A een (relatief eenvoudige) jumper benodigd is.ThAZiP schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:16:
[...]
Hiervoor had ik de DAC01A, zelfde merk en grotendeels dezelfde opbouw. Deze heb ik trouwens nog, alleen gebruikt mijn pa deze.
Ik vind het een heerlijke DAC / pre-amp voor de Citation. Wat ik wel gedaan heb ik de stuurbuis vervangen voor de alom geprezen WE396 buis. Dat is een mooie completering.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Bij mij staat ie als DAC. Ergo, de volumeregeling werkt dan niet. Ik regel het volume via Foobar, WMP of Spotify.Hokkie schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:02:
[...]
Heb je aanpassing moeten doorvoeren om deze als pre-amp te kunnen inzetten? Ik begrijp dat de DAC01A een (relatief eenvoudige) jumper benodigd is.
In de 01a is het inderdaad een jumper. In een variant op de 1a is het anders geloof ik. Weet niet precies hoe. Heb er nooit iets aan veranderd. (Wat deze setting betreft dan)
Oude setup:

Een aantal maanden na mijn aankoop besloop de welbekende upgrade koorts mij. 'Zou een dedicated stereo amp niet beter klinken dan de Marantz voor muziek? Hoe verhouden de Zensors zich ten opzichte van Dali's hogere lijnen (bijv. Ikon en Opticon) en van andere hifi merken zoals Audio Physic, Quad of Monitor Audio (Silver/Gold)?'
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en alles verkocht. Het geld ging naar apparatuur puur bestemd voor het mooi weergeven van stereo. Tweedehands kon ik voor een nette prijs de Monitor Audio GS60 in piano zwart overnemen. Wat een prachtige, gedetailleerde sound komt er uit deze geweldenaars! De missus moest even wennen aan het formaat maar bleek na een luistersessie overtuigd. Monitor Audio is here to stay.

De Marantz heeft een paar weken geleden plaatsgemaakt voor een stereoversterker van Cambridge Audio. Verder staat de XLS200 sub niet meer aangesloten in de woonkamer maar mag nu het laag aanvullen van een set Audioengine A5+ in de slaapkamer. De hoofdopstelling is nu als volgt:
Luidsprekers: Monitor Audio GS60 Piano Black
Versterker: Cambridge Audio CXA80, TC400 phono pre-amp
Bron: Technics SL3210 platenspeler met EPC-270C element, Chromecast Audio (via Toslink aangesloten)
Bekabeling: standaard Oehlbach 2.5mm kabels, Nordost banenenpluggen
Isolatie: rubberen tuintegels van Gamma (40x40x2; vilt aan onderkant om verplaatsen te vergemakkelijken), Belgisch hardstenen platen (40x40x3)
Audiomeubel: Manchester 3 kast van home24
Foto's:

Wishlist:
Betere phono pre-amp (bijv. Nad PP2, Cambridge Audio CP1)
Helderder element (Grado Prestige Gold, AT120E of Ortofon Blue)
Platenspeler mat (Tonar Nostatic II arriveert deze week
LG OLED65C7V of 4K beamer
[ Voor 5% gewijzigd door JGWL op 25-02-2018 01:03 ]
Nieuwe serie van AT is ook met name duurder geworden en biedt niks meer, ze hebben vooral de naam. Ortofon Blue is goed maar niet heel speciaal imho.
Maar leuke set! Leuk ook om te zien dat er meerdere stereo gekken zijn.

Wat je ziet:
Televisie: LG OLED55C7V (tv via RFOG direct in ingebouwde DVB-C tuner)
Receiver: Marantz SR7011
Platenspeler: Audio Technica AT-LP5, met AT95ex element
Front-/stereospeakers (2x): Focal Aria 926
Centerspeaker: Focal Aria CC900
Subwoofer: SVS SB-2000
Surroundspeakers (2x): Focal Dôme Flax
UHD-speler: LG UP970
Console: Nintendo Switch + Pro Controller
Home automation: Amazon Echo Dot v2
Wekkerradio
Mediaspeler: Minix U9-H met KODI + Minix NEO A3 remote
Tablet (o.a. Spotfiy en Hue aansturing): Samsung Galaxy TAB 3
Wat je niet ziet:
Console: Sony Playstation 4 Pro
Netwerkswitch 1: TP-Link TL-SG1008D-8-Port Gigabit Desktop Switch v6.0
Netwerkswitch 2: Linksys SE2500 Gigabit Ethernet-switch met 5 poorten
UPS (2x): APC Back-UPS ES 700VA DIN
NAS: Synology Disk Station DS413 incl. 4x Western Digital Red WD30EFRX, 3TB (+ 1 reserve)
Home automation: HUE bridge 2.1
Bekabeling:
Alle netwerkbekabeling: CAT5 / CAT5E UTP, volledig koper / OFC
Alle speakerkabels: In-Akustik Star 2,5 mm² , 99% OFC
HDMI-kabels (tv, mediaspeler, uhd-player): In-Akustik Star
HDMI-kabels (overige apparatuur): zoals meegeleverd in de doos vd fabrikant
Subwooferkabel: In-Akustik Star
Alle coax-kabels: Hirschmann
Internet: 500/500 glasvezel van Trined.
Media: UHD-blu-rays, blu-ray/dvd, Netflix 4K, content vd mediaspeler, Full HD televisie via internet/tv abo, Spotify Premium, cd's, lp's en TuneIn internetradio
Hier heb ik elke dag veel plezier van en ik ben dan ook heel blij dat ik na een hoop ellende te hebben meegemaakt, de mogelijkheid heb gekregen om mijn droom uit te laten komen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00309198/
[ Voor 44% gewijzigd door Jorgen op 25-02-2018 20:17 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Dit topic is gesloten.
![]()
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic