Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.040.290 views

• benzai
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 18:53
Vitamine schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:21:
[...]Laten staan, is een kwestie van wennen. Verder is het nog maar de vraag of je een stap terug wilt doen richting de Zensor 3.
Mee eens, toen wij deze TV kochten was dat ook even wennen qua grootte. Nu willen we niet meer anders.

• benzai
Snappie88 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:25:
[...]Duidelijke taal. Kan je niet je vriendin inruilen voor een kleiner model? :Y :+

Sterker nog, je TV is wel erg klein - ook tijd voor een upgrade? O-)

Ik vind ze persoonlijk prima passen en zeker niet te veel ruimte innemen in je setup. Maargoed, ik kijk zelf ook al een tijdje naar de Zensor 5 / 7, dus heb vooroordelen :P
Ze is al niet de grootste... TV is 55 inch en pas een jaar oud, vind hem ook behoorlijk groot t.o.v. van waar de bank staat. Of is jou reactie sarcastisch:)?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Niks gewend jullie :+ Weet je wat klein is:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-28-09.59.16-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
benzai schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:21:
Naar huis gegaan met:

- Dali Zensor 7
- Pioneer VSX-S510-k
- Finalsound S95 subwoofer
- De nodige bekabeling

Heb voor €900 een goede deal gesloten? Is de plaatsing goed?

https://ibb.co/hJkxc7
Even voor mij, die hele set heb je nieuw gekocht voor €900??
Alleen de Dali 7 speakers kosten per stuk al €425...

• benzai
Frid0 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:23:
[...]Even voor mij, die hele set heb je nieuw gekocht voor €900??
Alleen de Dali 7 speakers kosten per stuk al €425...
Ja de hele set was 950 euro ongeveer dacht ik, de bekabeling kreeg ik er gratis bij die hadden ze achter in de winkel nog los liggen. Ik ging in de eerste instantie ook alleen luisteren met in mijn achterhoofd de prijs die ik online zag. Toen de verkoper mij de prijs daar doorgaf in combinatie met wat ik er nog meer bij kon kopen (receiver was 2e hands maar in zeer goede staat, en de sub was al behoorlijk oud waar ze ooit eens een pallet van hebben opgekocht maar was nog wel nieuw en klonk in de winkel hartstikke goed) was het rekensommetje snel gemaakt natuurlijk, dit moest ik niet laten gaan. Dan nog is zo'n 900 euro veel geld natuurlijk, vandaar dat ik ook nog even wilde na checken of het inderdaad zo'n goede deal was als ik al dacht. Ik ben ook wel een uur of 4 binnen geweest en met zo'n beetje elke medewerker gesproken, ze vonden het niet erg om mijn nieuwsgierigheid en interesse achter het hele HiFi gebeuren uit te leggen waardoor we langzaam naar een mooie koop toe werkten en het een hele prettige middag werd. oOo

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 09:50
Bestaan er tv's die Full HD weergeven waar je weinig tot geen last heb van licht van buiten of is dat alleen bij 4k?

Ik vindt het geen probleem om de gordijnen dicht te doen, maar de tv staat niet ver genoeg naar het midden van de kamer heb ik het idee en dat kan ook moeilijk want zit dan met de bank die niet verder kan ivm deur woonkamer. Als de zon weer meer uren maakt wil ik niet de gordijnen dicht moeten doen of het zonnescherm naar beneden doen als ik tv zou kijken.

Heb gisteren een foto gepost hoe het erbij staat.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:31
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:39:
Bestaan er tv's die Full HD weergeven waar je weinig tot geen last heb van licht van buiten of is dat alleen bij 4k?

Ik vindt het geen probleem om de gordijnen dicht te doen, maar de tv staat niet ver genoeg naar het midden van de kamer heb ik het idee en dat kan ook moeilijk want zit dan met de bank die niet verder kan ivm deur woonkamer. Als de zon weer meer uren maakt wil ik niet de gordijnen dicht moeten doen of het zonnescherm naar beneden doen als ik tv zou kijken.

Heb gisteren een foto gepost hoe het erbij staat.
Goede prestaties bij veel licht heeft niks met 4K of Full HD te maken. Dan kan OLED een beetje het verschil maken.
Geen enkele TV (kijker) houdt er van dat er zonlicht op het scherm valt, daar valt niks aan te doen.

Ga maar eens met je GSM in de volle zon zitten en kijk wat dat scherm doet. Alleen OLED's zijn nog iets of wat leesbaar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Verwijderd

Het is wel dat het ene scherm meer reflecteert dan de andere. Een TV met een glas afwerking weerspiegelt veel meer licht dan als er een ander doffer materiaal wordt gebruikt.
Je zou bij een TV winkel langs kunnen gaan om te kijken hoe verschillende modellen of merken verschillen.

• Jeroentjuh82
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:46:
Het is wel dat het ene scherm meer reflecteert dan de andere. Een TV met een glas afwerking weerspiegelt veel meer licht dan als er een ander doffer materiaal wordt gebruikt.
Je zou bij een TV winkel langs kunnen gaan om te kijken hoe verschillende modellen of merken verschillen.
Dat had ik al bedacht. M'n ouders hebben weinig tot geen last van reflectie met een Samsung uit 2013, maar ik heb een Bravia die wel reflecteert(foto staat hiero)

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:53:
[...]

Dat had ik al bedacht. M'n ouders hebben weinig tot geen last van reflectie met een Samsung uit 2013, maar ik heb een Bravia die wel reflecteert(foto staat hiero)
En als je kijkt hoe/naar welke richting de zon draait en of je ook direct zonlicht door je raam krijgt? Als je bijvoorbeeld een raam op het zuiden hebt en je TV staat nu aan de oostkant dan heb je 's avonds (wanneer iemand doorgaans het vaakst TV kijkt) ook meer last van zonlicht. Zet je je TV aan de westkant, dan schijnt de zon 's avonds minder op je TV.

Kortom: Zou het een positief effect hebben als je je woonkamer gaat spiegelen? Dus de bank en TV omwisselen (indien mogelijk natuurlijk met de verschillende aansluitingen).

Komoot

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@benzai Een 5-dubbele post... dat is echt niet de bedoeling. Als de laatste post van jezelf is en je wil binnen 24 uur iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop; die zit er niet voor niets. Ook meerdere quotes opnemen in één post is geen enkel probleem.

• benzai
@S1NN3D Mijn excuses, ik als groentje op dit forum zal er in de toekomst rekening mee houden. Was nog niet op de hoogte van meerdere quotes plaatsen in een bericht :).

• Jeroentjuh82
Waus26 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:19:
[...]

En als je kijkt hoe/naar welke richting de zon draait en of je ook direct zonlicht door je raam krijgt? Als je bijvoorbeeld een raam op het zuiden hebt en je TV staat nu aan de oostkant dan heb je 's avonds (wanneer iemand doorgaans het vaakst TV kijkt) ook meer last van zonlicht. Zet je je TV aan de westkant, dan schijnt de zon 's avonds minder op je TV.

Kortom: Zou het een positief effect hebben als je je woonkamer gaat spiegelen? Dus de bank en TV omwisselen (indien mogelijk natuurlijk met de verschillende aansluitingen).
Dat had ik ook al bedacht, maar voorlopig doe ik de gordijnen dan wel dicht. Ik ben vaak overdag ook aan het kijken behalve 's avonds.

Nu heb ik ook nog de luxe om middels de beamer te kijken die boven mn tv schijnt met de gordijnen dicht. Is wat rustiger beeld lijkt het als via de tv op 1080p. In Mei van het vakantiegeld eens een beamer proberen die net zo'n beeld geeft als de tv als dat al mogelijk is. Of ik moet weer naar Ijsselstein rijden waar beamerwebwinkel zit om te kijken in de showroom voor een x bedrag.

Vindt dat nog best lastig om te bepalen welke vd 2 ik alsnog verkoop.

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 29-03-2018 13:17 ]

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-10 12:19

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Zo ook ik maar eens mijn set-up hier posten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LhkpctBbzPiTsPPfpmrwif1x/medium.jpg

Wat zie je:
Samsung UE55KU6400S
Onkyo TX-NR676E Zwart
HTPC (eigen knutsel en moet nog geupgrade worden voor 4k)
B&W Center CC6
B&W Front DM601 S3
Mordaunt MS308 Subwoofer
Samsung rear speakers

Bedoeling is nog een kast waarin de fronts echt naast de TV komen. Center verhuist dan naar boven de TV.
Zodra de kast er is.... komen er weer nieuwe pics.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

• pakkard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 11:17
kingfriko schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:03:
Vandaag mijn nieuwe speakers binnen gekregen , de Monitor Audio PL200ll
Flinke upgrade van de audiovector SR3 avantgarde`s .
Ze staan net in te spelen maar ik ben al zwaar onder de indruk .

Edit : Bij deze de foto`s ...
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is er nog meer te zien naast de monitor audio`s :
TV : LG OLED 55B7V
Versterker / DAC : exposure 3010s2d
Luidsprekerkabels : atlas ascent
HTPC
Netwerkspeler : Pioneer N50A met externe HD
Ziggo decoder en PS4

Laatste update in de set zijn nog de nieuwe gordijnen net te zien op de eerste foto .
Volgende stap gaat denk ik het meubel worden , ik wil graag wat kleiners aangezien het huisje niet zo groot is ;)
Hele mooie keuze van Monitor Audio! _/-\o_
Mag ik vragen wat je voor deze set PL200II uiteindelijk hebt betaald?

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-11 02:04
Joopieboy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:42:
Niks gewend jullie :+ Weet je wat klein is:
[afbeelding]
Heb je die PS3 cadeau gekregen bij een betere verrekijker. :Y)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bintzak schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 04:26:
[...]

Heb je die PS3 cadeau gekregen bij een betere verrekijker. :Y)
Dat is nog vergane glorie :P

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 08:42
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:59:
[...]

Dat had ik ook al bedacht, maar voorlopig doe ik de gordijnen dan wel dicht. Ik ben vaak overdag ook aan het kijken behalve 's avonds.

Nu heb ik ook nog de luxe om middels de beamer te kijken die boven mn tv schijnt met de gordijnen dicht. Is wat rustiger beeld lijkt het als via de tv op 1080p. In Mei van het vakantiegeld eens een beamer proberen die net zo'n beeld geeft als de tv als dat al mogelijk is. Of ik moet weer naar Ijsselstein rijden waar beamerwebwinkel zit om te kijken in de showroom voor een x bedrag.

Vindt dat nog best lastig om te bepalen welke vd 2 ik alsnog verkoop.
Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt.
Denk je dat je moet betalen om in de winkel een beamer uit te proberen?
Wil je een beamer die net als je tv ook 1080p weergeeft of wil je met een beamer dezelfde helderheid als met je TV behalen, of beide?

Ter verduidelijking;

Hoe scherp het beeld is wordt aangegeven in Resolutie.
https://www.aankoopkennis...icaties-tv/resolutie.html
Hoe fel het licht van een beeldscherm is noemen we Helderheid.
https://www.aankoopkennis...rheid-en-responstijd.html

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

pakkard schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:10:
[...]

Hele mooie keuze van Monitor Audio! _/-\o_
Mag ik vragen wat je voor deze set PL200II uiteindelijk hebt betaald?
Ik kreeg 5800 terug van de inruil van mijn oude speakers , 3000 bij moeten leggen .
Als je het snel zegt lijkt het niet zoveel ;)

kingfriko

• Jeroentjuh82
spank_mojoo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt.
Denk je dat je moet betalen om in de winkel een beamer uit te proberen?
Wil je een beamer die net als je tv ook 1080p weergeeft of wil je met een beamer dezelfde helderheid als met je TV behalen, of beide?

Ter verduidelijking;

Hoe scherp het beeld is wordt aangegeven in Resolutie.
https://www.aankoopkennis...icaties-tv/resolutie.html
Hoe fel het licht van een beeldscherm is noemen we Helderheid.
https://www.aankoopkennis...rheid-en-responstijd.html
Nee, in ijsselstein is een showroom waar je beamers als goed is ook in werking kan zien(ben dr al geweest maar toen was ie bezig met klanten en kameraad had gezien dat de beamer eerst moet worden aangesloten) en dan ben ik benieuwd of er een goedkopere tussenzit van max 500,- die net zo'n beeld kan geven als de televisie.

Je uitleg is goed bedoeld, maar ik weet hoe en wat.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
kingfriko schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:36:
[...]

..... heul veul geld .....
Als je het snel zegt lijkt het niet zoveel ;)
Goede tip!

Ik zat ook al te kwijlen toen ik ze zag, totdat ik de prijs zag.....
Maar dat zijn zeker mooie speakers zeg <3
En een mooie minimalistische amp

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:45
Heel lang geleden al een deel van deze set in dit topic geplaatst, maar het een en ander is wat veranderd. Misschien herkennen sommigen het wel.

Dit is een 2.0 set, de subwoofer zit op de line-out pre-out van de versterker en dient enkel ter ondersteuning.

HT/Stereo setup

Het geheel bestaat uit:

Televisie:Sony KD-55A1
Versterker: Creek Audio Evolution 50A
DAC/CD-Speler: Creek Evolution 50CD
Speakers: Elac BS403
Subwoofer: BK Elec XLS200-DF
Beeld bron: Xbox One X
Audio bron: Denon DNP-F109, Streamt vanaf de NAS tot 24/192 over coax naar de DAC.
Meubel: Ikea Besta

Hier en daar zit nog wat verstopt: netwerk benodigdheden, HUE bridge, Nintendo Switch, Playstation en een berg bekabeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Theebag op 08-04-2018 15:01 ]

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:43

Louw Post

Cerenas

Theebag schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:33:
Heel lang geleden al een deel van deze set in dit topic geplaatst, maar het een en ander is wat veranderd. Misschien herkennen sommigen het wel.

Dit is een 2.0 set, de subwoofer zit op de line-out van de versterker en dient enkel ter ondersteuning.

[afbeelding]

Het geheel bestaat uit:

Audio bron: Denon DNP-F109, Streamt vanaf de NAS tot 24/192 over coax naar de DAC.

Hier en daar zit nog wat verstopt: netwerk benodigdheden, HUE bridge, Nintendo Switch, Playstation en een berg bekabeling.
Mag ik vragen wat voor plaat je onder je subwoofer hebt?

Ziet er netjes en strak uit. :)

• Theebag
Louw Post schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:10:
[...]

Mag ik vragen wat voor plaat je onder je subwoofer hebt?

Ziet er netjes en strak uit. :)
Dank je wel, dat is een Auralex SubDude II. Logo staat naar de muur gekeerd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

Dit is een 2.0 set, de subwoofer zit op de line-out van de versterker en dient enkel ter ondersteuning.

[afbeelding]

Het geheel bestaat uit:

Mooi spul, al heb ik het idee dat die amp in een hogere prijsklasse zit dan de speakers (zie je meestal andersom). Wist ook niet dat die DNP-F109 los verkrijgbaar was Of heb je die uit een vorige set?
* The Eagle heeft de DNP720AE, zijn bredere broertje, fijn ding :)

Heb je die sub serieus op een niet geregelde lineout zitten? Waarom doe je dat als je ook een high level input heb (die Neutrik Speakon aansluiting, zie ook http://www.bkelec.com/hif...XLS200%20MK2%20MANUAL.pdf ) :?
Lijkt me zwaar onhandig zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Theebag
The Eagle schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:38:
[...]

Mooi spul, al heb ik het idee dat die amp in een hogere prijsklasse zit dan de speakers (zie je meestal andersom). Wist ook niet dat die DNP-F109 los verkrijgbaar was Of heb je die uit een vorige set?
* The Eagle heeft de DNP720AE, zijn bredere broertje, fijn ding :)

Heb je die sub serieus op een niet geregelde lineout zitten? Waarom doe je dat als je ook een high level input heb (die Neutrik Speakon aansluiting, zie ook http://www.bkelec.com/hif...XLS200%20MK2%20MANUAL.pdf ) :?
Lijkt me zwaar onhandig zo.
Dank je wel, de DNP-F109 was ooit apart beschikbaar via Amazon.de, zo doende. Heerlijk simpel en doet wat hij moet doen.

Welke hogere klasse speakers zouden er dan bijpassen? Zitten we dan bij Harbeth, PMC en vriendjes ? (Nu absoluut geen budget voor :+ )

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar de sub zit aangesloten op de pre-out van de versterker. Dus hij regelt netjes mee, of mis ik nu iets :? https://www.creekaudio.com/instructions/evolution50a.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Theebag op 08-04-2018 15:07 ]

• The Eagle
Theebag schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:57:
[...]

Dank je wel, de DNP-F109 was ooit apart beschikbaar via Amazon.de, zo doende. Heerlijk simpel en doet wat hij moet doen.
Ah zo. Mijn DNP720 komt ook van Amazon vandaan. UK versie. Met een eurostekker in een UK stekker geschroefd. Een schroefje losdraaien was voldoende om een continental Europe versie te hebben :Y)
Scheelde ca 200 euro, dat was de moeite :9
Welke hogere klasse speakers zouden er dan bijpassen? Zitten we dan bij Harbeth, PMC en vriendjes ? (Nu absoluut geen budget voor :+ )
Speakers zat te krijgen, ook bookshelves. Zou zelf nog wel eens Devialets willen. Maar da's ook een gevalletje budget :+ En het feit dat ik een zoontje van 2 en een zoontje van anderhalve maand hebt maakt dat voorlopig geen handige investering :P
Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar de sub zit aangesloten op de pre-out van de versterker. Dus hij regelt netjes mee, of mis ik nu iets :? https://www.creekaudio.com/instructions/evolution50a.pdf
Als je pre-out bedoelt moet je geen line-out zeggen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:21:
[...]

Zou zelf nog wel eens Devialets willen. Maar da's ook een gevalletje budget :+ En het feit dat ik een zoontje van 2 en een zoontje van anderhalve maand hebt maakt dat voorlopig geen handige investering :P

[...]
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/brands/Devialet/devialet_gold_phantom_02.jpg

Hartstikke duur, maar wel heel tof.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• The Eagle
:Y)
Met 2600 euro per stuk idd niet goedkoop (maar er is ook een stuk duurder). Ziet er ook nog eens heel gaaf uit imho. Maar gaat hem in huize Eagle dus voorlopig niet worden ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zag ze ook staan toen ik bij Stassen was. Leuke dingen, zeker als ze ineens uit zichzelf lijken te bewegen. Ik vond € 1100 per speaker wel duur genoeg, dus deze gaan het ook niet worden bij mij.

• Jeroentjuh82
Hoe hard hebben jullie de set staan bij een film/serie?

Dit omdat m'n moeder vroeger altijd zei er zit ondertiteling in dus hoeft niet hard, maar ik kan ook zonder ondertitel kijken gezien ik engels/amerikaans prima kan verstaan, maar met ondertitel is het soms beter te volgen dus dan zet ik m niet hard als het volume goed gemasterd is.

Ik heb nu een 4k tv(43PUS6262) van Philips staan, maar ik zie niet echt het verschil tussen full en ultra hd als ik middels de pc afspeel en dat zou toch wel moeten lijkt me.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11 22:53
Jeroentjuh82 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:23:

Dit omdat m'n moeder vroeger altijd zei er zit ondertiteling in dus hoeft niet hard, maar ik kan ook zonder ondertitel kijken gezien ik engels/amerikaans prima kan verstaan, maar met ondertitel is het soms beter te volgen dus dan zet ik m niet hard als het volume goed gemasterd is.
Hier staat ondertiteling altijd aan omdat ik er anders niks van kan verstaan (NL of ENG ondertiteling maakt mij niks uit) en het geluid staat hier altijd redelijk hard. Moet toch m'n stoel uitgetrild worden als er een bominslag naast je is O-)

Gamertag: timmie271

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 13:53

Wat is hard, dat ligt helemaal aan je opstelling en ruimte waar je kijkt en wat jij prettig vind. Met grote vloerstaanders en een dikke versterker zal je die waarschijnlijk minder ver opem draaien. Maar als ik een film kijk dan staat hij redelijk hard, zeg maar net geen bioscoop niveau want dat vind ik vaak te hard staan.

• Jeroentjuh82
Sithlord76 schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:50:
[...]

Wat is hard, dat ligt helemaal aan je opstelling en ruimte waar je kijkt en wat jij prettig vind. Met grote vloerstaanders en een dikke versterker zal je die waarschijnlijk minder ver opem draaien. Maar als ik een film kijk dan staat hij redelijk hard, zeg maar net geen bioscoop niveau want dat vind ik vaak te hard staan.
Ik heb standaard surround spul en zit er nog geen 3 meter vanaf. Ik vindt het best prettig om het wat harder te hebben staan. Ga ook in het midden vd hoekbank zitten/liggen zodat ik niet vlakbij 1 vd achterste speakers zit. Bedankt voor je info

• Petertyuh

Ik heb nu een 4k tv(43PUS6262) van Philips staan, maar ik zie niet echt het verschil tussen full en ultra hd als ik middels de pc afspeel en dat zou toch wel moeten lijkt me.
Nee, dat verschil hoef je echt niet te zien hoor. Hangt natuurlijk ook af van de bron, een goede 720p kan zomaar beter beeld geven een 4k (van YouTube bijvoorbeeld).
Zie TV Screen Size Chart voor een leidraad. Dit is een handige maatstaf voor iemand met een gemiddeld zicht, onderlingen verschillen zijn natuurlijk altijd mogelijk aangezien de een ogen van een havik heeft en een ander zo blind als een mol kan zijn.

Qua geluid, pas als de buren gaan klagen staat het te hard (of het zijn gewoon zeurpieten). Bas moet je niet horen, die moet je voelen (red. DJ JDA).
En ik kijk altijd wel met ondertiteling, het liefste engels.

• Jeroentjuh82
Petertyuh schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:51:
[...]

Nee, dat verschil hoef je echt niet te zien hoor. Hangt natuurlijk ook af van de bron, een goede 720p kan zomaar beter beeld geven een 4k (van YouTube bijvoorbeeld).
Zie TV Screen Size Chart voor een leidraad. Dit is een handige maatstaf voor iemand met een gemiddeld zicht, onderlingen verschillen zijn natuurlijk altijd mogelijk aangezien de een ogen van een havik heeft en een ander zo blind als een mol kan zijn.

Qua geluid, pas als de buren gaan klagen staat het te hard (of het zijn gewoon zeurpieten). Bas moet je niet horen, die moet je voelen (red. DJ JDA).
En ik kijk altijd wel met ondertiteling, het liefste engels.
Volgens de tv screen size chart kan ik zeker 55 inch of meer neerzetten. Buren klagen niet. Ik hou rekening met het geluid vanaf 21.00 als hun dochter gaat slapen. Voor die tijd is er niks aan de hand. Ik ben nu met het laatste seizoen The Sopranos aan het kijken en ik merk dat ik m wat harder moet zetten zonder ondertitel. Dat is best apart dan als je engelse ondertitel wil in een meestal engelse serie.

Ik overweeg deze tv wel weer retour te doen en de andere tv weer er neer te zetten als ik het verschil toch(nog)niet zie. Ik vindt het overigens knap hoe men sommige oudere films naar 4k kunnen omzetten. Hoe flikken ze dat aangezien ze toen nog VHS hadden waar ie op uitkwam(Jumanji 1995)ook al werd er in de bios toen wel gebruik gemaakt van digitale bron.

• Petertyuh
Jeroentjuh82 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:13:
[...]
Ik vindt het overigens knap hoe men sommige oudere films naar 4k kunnen omzetten. Hoe flikken ze dat aangezien ze toen nog VHS hadden waar ie op uitkwam(Jumanji 1995)ook al werd er in de bios toen wel gebruik gemaakt van digitale bron.
Ze slaan het origineel van een film niet op VHS banden op, omdat dat gewoon inferieur is. De analoge bron is meestal wel van best hoge kwaliteit, dus als je die gaat remasteren kan het zomaar op 4k uitgebracht worden (al dan niet met de nodige trucjes).

• Theebag
Jeroentjuh82 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:13:
[...]

Volgens de tv screen size chart kan ik zeker 55 inch of meer neerzetten. Buren klagen niet. Ik hou rekening met het geluid vanaf 21.00 als hun dochter gaat slapen. Voor die tijd is er niks aan de hand. Ik ben nu met het laatste seizoen The Sopranos aan het kijken en ik merk dat ik m wat harder moet zetten zonder ondertitel. Dat is best apart dan als je engelse ondertitel wil in een meestal engelse serie.

Ik overweeg deze tv wel weer retour te doen en de andere tv weer er neer te zetten als ik het verschil toch(nog)niet zie. Ik vindt het overigens knap hoe men sommige oudere films naar 4k kunnen omzetten. Hoe flikken ze dat aangezien ze toen nog VHS hadden waar ie op uitkwam(Jumanji 1995)ook al werd er in de bios toen wel gebruik gemaakt van digitale bron.
Film wordt opnieuw gedigitaliseerd, leuk artikel/film met meer uitleg : https://gizmodo.com/how-c...ck-from-the-de-1501343511

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11 09:08

Tijn96

In speed we trust

Wordt het ook gewaardeerd als ik mijn stereo set hier post? Ik kijk in dezelfde ruimte ook films dus het wordt veelzijdig gebruikt. Echter; wellicht is het interessant om daar een apart forum voor te bouwen?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tijn96 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:00:
Wordt het ook gewaardeerd als ik mijn stereo set hier post? Ik kijk in dezelfde ruimte ook films dus het wordt veelzijdig gebruikt. Echter; wellicht is het interessant om daar een apart forum voor te bouwen?
Natuurlijk is dat interessant en gewenst! (y)

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Jorgen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:33:
[...]

Natuurlijk is dat interessant en gewenst! (y)
Top! straks maar eens wat foto's maken want afgelopen tijd aardig in geïnvesteerd (voor een 21 jarige) en best trots op het (bijna) eindresultaat :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Een heel forum bouwen voor jouw stereo is misschien wat gek ja :P

Een topic is er al, hier :)

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Fairy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:35:
[...]

Een heel forum bouwen voor jouw stereo is misschien wat gek ja :P

Een topic is er al, hier :)
Speciaal voor mij zou ook lichtelijk overdreven zijn idd! Maar dacht: ik zal vast niet de enige zijn met een skitterende stereo set O-)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Tijn96 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:40:
[...]

Speciaal voor mij zou ook lichtelijk overdreven zijn idd! Maar dacht: ik zal vast niet de enige zijn met een skitterende stereo set O-)
#metoo, heb alleen nog nooit een foto gepost :$

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Fairy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:48:
[...]

#metoo, heb alleen nog nooit een foto gepost :$
Nu ben ik benieuwd :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Moet idd een keer een foto maken.

Hardware is in ieder geval:

TV: Samsung UE55KS7000 TV (aan de muur).
AMP: NAD C388
DDC: Gustard U12
Speakers: B&W CM10 s2

En natuurlijk een mediacenter PC met 4K videokaart voor het nodige beeld :)

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Fairy schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:58:
[...]

Moet idd een keer een foto maken.

Hardware is in ieder geval:

TV: Samsung UE55KS7000 TV (aan de muur).
AMP: NAD C388
DDC: Gustard U12
Speakers: B&W CM10 s2

En natuurlijk een mediacenter PC met 4K videokaart voor het nodige beeld :)
Gave set!

Ben benieuwd naar de foto's

• The Eagle
Op een 2.0 set kun je ook prima je filmgeluid weergeven, dus spit it out :Y)

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Dit is een 2.0 set, de subwoofer zit op de line-out pre-out van de versterker en dient enkel ter ondersteuning.

[afbeelding]

Het geheel bestaat uit:

Wat voor speaker-standaards zijn dat en hoe hoog zijn ze?

• Theebag
Sanction schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:00:
[...]

Wat voor speaker-standaards zijn dat en hoe hoog zijn ze?
Dat zijn Elac LS-70 II's, en de hoogte is 69.5 cm. Helaas zijn ze niet meer leverbaar - ik vermoed dat de Elac LS-30 de opvolgers zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Theebag op 10-04-2018 20:58 ]

• Pjotr22
  • Laatst online: 12-11 20:54
Bezig met mn ht ruimte; muurtje gestuct, zijkanten geverfd, speakers mat zwart geverfd en behangetje...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ing6tg.jpg

Vervolg:

- zwart kader om schermwand Heb t idee om daar mdf latten met simpele zwarte stof voor te gebruiken, wat denken jullie?
- speakerstand voor center maken

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:00

A13X

Dude

Pjotr22 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:31:
Bezig met mn ht ruimte; muurtje gestuct, zijkanten geverfd, speakers mat zwart geverfd en behangetje...

[afbeelding]

Vervolg:

- zwart kader om schermwand Heb t idee om daar mdf latten met simpele zwarte stof voor te gebruiken, wat denken jullie?
- speakerstand voor center maken
Mooie speakers en opzet, maar zit dat behang nou zo gruwelijk scheef? Amper 1 steen boven de linkse box en bijna 2 boven de rechter... :X

Awesome

• Pjotr22
Raym09 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:10:
[...]

Mooie speakers en opzet, maar zit dat behang nou zo gruwelijk scheef? Amper 1 steen boven de linkse box en bijna 2 boven de rechter... :X
Dank!

Deels heb je gelijk, deel is dat perspectief. Gelukkig komt er een zwart kader omheen. Je wilt trouwens mijn stucwerk echt niet van dichtbij zien _O- _O-

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Haha, blij dat ik daar handige vrienden voor heb. Voor wie ik op mijn beurt weer help met computer- en audiovraagstukken.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:18:
[...]

Op een 2.0 set kun je ook prima je filmgeluid weergeven, dus spit it out :Y)
Absoluut :Y Nu gaan een paar goeie vloerstaanders niet het hele lage kunnen weergeven wat een goeie sub wel kan, maar imho geen klagen en erg tevreden. :)

Ligt ook heel erg aan de speakers die je hebt, ik heb nu een set Magnat Monitor 1000 bassreflex speakers staan, flinke vloerstaanders, maar als ik straks 2 kleinere 'boekenkast' speakers ga aanschaffen zal ik die meer op het geluidsbeeld en de kwaliteit uitzoeken dan waar ik de Magnat's voor gekozen had. :)

• Pjotr22
Ben bang alleen met hypotheekadvies te kunnen helpen :-|

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Joopieboy schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:10:
[...]

Absoluut :Y Nu gaan een paar goeie vloerstaanders niet het hele lage kunnen weergeven wat een goeie sub wel kan, maar imho geen klagen en erg tevreden. :)

Ligt ook heel erg aan de speakers die je hebt, ik heb nu een set Magnat Monitor 1000 bassreflex speakers staan, flinke vloerstaanders, maar als ik straks 2 kleinere 'boekenkast' speakers ga aanschaffen zal ik die meer op het geluidsbeeld en de kwaliteit uitzoeken dan waar ik de Magnat's voor gekozen had. :)
Ik heb ergens dezelfde filosofie gevolgd:
Ooit Jamo S606 speakers gekocht want "Bang for buck" en nu geüpgrade naar B&W 683 S2. Ander kostenplaatje ook wel overigens

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tijn96 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:20:
[...]

Ik heb ergens dezelfde filosofie gevolgd:
Ooit Jamo S606 speakers gekocht want "Bang for buck" en nu geüpgrade naar B&W 683 S2. Ander kostenplaatje ook wel overigens
Ja precies, toen was ik nog jong enzo. :P Veel plezier van gehad overigens hoor. Zit nu te kijken of ik ergens nette speakers vandaan kan halen voor een leuk prijsje, ik hoor de verschillen bij sommigen wel maar niet zo dat ik een 400 euro meerprijs kan goed praten. :P

Geloof dat deze speakers mij ooit eens 100 of 150 euro per stuk jong gebruikt hebben gekost. Nu ben ik per speaker dadelijk al 2x meer kwijt. :+

• The Eagle
Jij woont alleen en hebt de ruimte. Ik zeg Magnepan's:

Afbeeldingslocatie: http://www.magnepan.com/images/slides/slide_2.jpg

Moet dan alleen nog een goede sub bij want die jongens zijn wat minder goed in lage tonen :P

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

The Eagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:59:

[afbeelding]

Moet dan alleen nog een goede sub bij want die jongens zijn wat minder goed in lage tonen :P
Dat zijn aardige plakaten van speakers 8)7 maar mocht ik over een paar/heel veel jaar mijn haar volledig losgooien (en het geld hebben) dan ga ik denk ik voor B&W's 803 D3 of iets in die trant

[afbeelding]

Als je toch de ruimte hebt neem je toch een paartje Usher D3 (dat is een 50" TV die er tussen hangt..) of een paartje Genesis Dragon (ja, die toren met woofers hoort er bij :P).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Metal Mark
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:12
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/n4npjx/IMG_0361.jpg

Nieuwe Dynaudio standers voor mijn Dynaudio XEO3's en de tv vervangen voor een OLED. Erg blij met het resultaat. Binnenkort eens kijken naar een beugeltje en de boel tegen de muur hangen. :)

@The Eagle Hoe heb jij zulke speakers voor elkaar gekregen? De vrouw des huizes een andere kant op laten kijken? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Metal Mark op 11-04-2018 20:58 ]

• Hulleman
  • Laatst online: 13-11 16:13
Joopieboy schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:46:
[...]

Ja precies, toen was ik nog jong enzo. :P Veel plezier van gehad overigens hoor. Zit nu te kijken of ik ergens nette speakers vandaan kan halen voor een leuk prijsje, ik hoor de verschillen bij sommigen wel maar niet zo dat ik een 400 euro meerprijs kan goed praten. :P

Geloof dat deze speakers mij ooit eens 100 of 150 euro per stuk jong gebruikt hebben gekost. Nu ben ik per speaker dadelijk al 2x meer kwijt. :+
Ook ooit begonnen met JamoS606. Volgens mij nieuw toen nog geen € 400 voor een setje betaald. Daarna geupgrade naar Focal Aria 926 Black gloss voor € 1.850 per set (adviesprijs € 2.300 toentertijd). Die meerprijs is prima goed te praten hoor :9~

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Zo ben ik een aantal jaren geleden begonnen met een setje Pioneer CS-7070. Vorig jaar voor €450 p/s een setje Focal Chorus 726 in de kamer kunnen zetten. Wat een Wereld van verschil! kort daarna ook een sub erbij mogen plaatsen, hierdoor is het film kijken echt een feest geworden ten opzichte van de begin situatie.
Ik zal eens kijken of ik een paar plaatjes kan maken van wat ik heb staan.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hulleman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:47:
[...]

Ook ooit begonnen met JamoS606. Volgens mij nieuw toen nog geen € 400 voor een setje betaald. Daarna geupgrade naar Focal Aria 926 Black gloss voor € 1.850 per set (adviesprijs € 2.300 toentertijd). Die meerprijs is prima goed te praten hoor :9~
Mja ik zit naar een set van Dynaudio te kijken, de Exite X14 of toch de X18. En anders toch eens luisteren naar een setje van B&W. :Y

Maar het is eigenlijk het leukst om 2e hands in goede of jong gebruikte staat wat te vinden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 12-04-2018 09:29 ]

Joopieboy schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:26:
[...]
Mja ik zit naar een set van Dynaudio te kijken, de Exite X14 of toch de X18. En anders toch eens luisteren naar een setje van B&W. :Y
Toch niet de speakers van Korakal?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

Maar het is eigenlijk het leukst om 2e hands in goede of jong gebruikte staat wat te vinden. ;)
Of XTZ speakers, erg goede luidsprekers voor een aantrekkelijke prijs.

Toevallig heb ik nog een aantal XTZ speakers die stof staan te happen en weg mogen. ;)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Hulleman
[...]

Altijd goed om eens wat van verschillende merken te gaan luisteren. Ik heb geen idee hoe Dynaudio klinkt, maar dat kan zomaar eens heel anders klinken dan een B&W.

Dik een jaar terug heb ik mijn luistersessie, naast de Focal Aria 926, onder andere geluisterd naar Dali Opticon 6, Triangle Esprit Antal EZ, KEF R700 en B&W CM9. Ik heb het langst geluisterd naar de Aria 926, de Opticon 6 en Esprit Antal EZ. Ik kwam eigenlijk voor de Opticons, want die waren ook nog eens dik in de aanbieding. (volgens mij € 650 per stuk), maar eenmaal de Aria 926 en Esprit te hebben gehoord kon ik echt niet met die opticons naar buiten lopen. De Aria en Esprit staken er voor mij echt met kop en schouders boven uit. Uiteindelijk gekozen voor de Aria 926. Speelde lekkerder, vond ik mooier en scheelde weer wat centen.

Ook nog de B&W CM9 beluisterd, want B&W waar iedereen helemaal laaiend over is. Daar komt een heel erg gedempt geluid uit in vergelijking met die Franse speakers. Ik dacht echt dat de tweeters van de CM9's naar de klote waren. Het leek wel of de CM9 alleen middentonen afspeelt, alsof je de speaker in een gesloten plastic behuizing zet. De KEF R700 gaf net zo'n geluidsbeeld.... Vast een Brits dingetje ofzo :P ik vond het echt verschrikkelijk. Het zijn ook nog eens vrij iele speakers met een plastic look and feel. Schandalig eigenlijk dat voor die CM9's rustig € 950 per stuk wordt gevraagd.

Moraal van het verhaal, lekker veel gaan beluisteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 12-04-2018 13:06 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Hulleman schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:00:
[...]

Altijd goed om eens wat van verschillende merken te gaan luisteren. Ik heb geen idee hoe Dynaudio klinkt, maar dat kan zomaar eens heel anders klinken dan een B&W.

Dik een jaar terug heb ik mijn luistersessie, naast de Focal Aria 926, onder andere geluisterd naar Dali Opticon 6, Triangle Esprit Antal EZ, KEF R700 en B&W CM9. Ik heb het langst geluisterd naar de Aria 926, de Opticon 6 en Esprit Antal EZ. Ik kwam eigenlijk voor de Opticons, want die waren ook nog eens dik in de aanbieding. (volgens mij € 650 per stuk), maar eenmaal de Aria 926 en Esprit te hebben gehoord kon ik echt niet met die opticons naar buiten lopen. De Aria en Esprit staken er voor mij echt met kop en schouders boven uit. Uiteindelijk gekozen voor de Aria 926. Speelde lekkerder, vond ik mooier en scheelde weer wat centen.

Ook nog de B&W CM9 beluisterd, want B&W waar iedereen helemaal laaiend over is. Daar komt een heel erg gedempt geluid uit in vergelijking met die Franse speakers. Ik dacht echt dat de tweeters van de CM9's naar de klote waren. Het leek wel of de CM9 alleen middentonen afspeelt, alsof je de speaker in een gesloten plastic behuizing zet. De KEF R700 gaf net zo'n geluidsbeeld.... Vast een Brits dingetje ofzo :P ik vond het echt verschrikkelijk. Het zijn ook nog eens vrij iele speakers met een plastic look and feel. Schandalig eigenlijk dat voor die CM9's rustig € 950 per stuk wordt gevraagd.

Ook geluisterd met je eigen versterker of iets vergelijkbaars? want daar zit natuurlijk ook nog enorm veel verschil in

• Hulleman
Tijn96 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:26:
[...]

Ook geluisterd met je eigen versterker of iets vergelijkbaars? want daar zit natuurlijk ook nog enorm veel verschil in
Met een vergelijkbare versterker beluisterd. Er hing een Marantz SR 7011 aan en geen dedicated stereoversterker, maar daar komt natuurlijk voldoende sap uit om die B&W's in theorie mooi te kunnen laten zingen.

• The Eagle
Metal Mark schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:57:
[afbeelding]

Nieuwe Dynaudio standers voor mijn Dynaudio XEO3's en de tv vervangen voor een OLED. Erg blij met het resultaat. Binnenkort eens kijken naar een beugeltje en de boel tegen de muur hangen. :)

@The Eagle Hoe heb jij zulke speakers voor elkaar gekregen? De vrouw des huizes een andere kant op laten kijken? :+
Niet, is niet mijn foto maar een stockfoto van Magnepan zelf ;)
Zou ze zelf ook nooit in de kleur nemen trouwens, dat beuken ie lelijk :X
En je moet ze altijd aanvullen met een sub want die dingen zijn zoals gezegd nogal slect in laagweergave.

Having said that: mijn fronts (Klipsch F3) zijn 1,09m hoog en de rears (Klipsch F1) iets van 90 cm. Fronts heb ik mijn vriendin gewoon meegenomen en mee laten luisteren. Die was overtuigd, dus meegenomen :)
Paar maanden later de rears gekocht; had toen bookshelves op een MDF pilaar staan als rears maar wilde de set completeren. Gewon naar corrrect gegaan en met een paartje teruggekomen. Footprint en de ruimte die ze innemen was toch het zelfde :)
Overigens was onze vorige woonkamer wat ruimer opgezet en vielen ze dus makkelijker weg. Tegenwoordig vinden we het een beetje flinke zwarte blokken in de huiskamer. Maar zolang onze kinderen nog jong zijn (2 jaar resp bijna 2 maanden) ga ik niks nieuws neerzetten. Wrappen heb ik nog aan zitten denken, maar das duurder dan een stel nieuwe speakers, dus ook geen optie. En schilderen begin ik niet aan.

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 15:02
@Metal Mark

Deze hebben een tijdje in huis mogen staan :) Magnepan MG-I
vrouw des huizes is zeer tolerant, maar toen ik er zelf wel genoeg van had was ze toch wel enorm opgelucht ;-)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iedHp7/Tmp.png

• miicker
  • Niet online
[afbeelding]

Mooie setup!
Mag ik vragen waar je dat tv-meubel vandaan hebt?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 17:16

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

[afbeelding]

Oké, done that (modelletje kleiner dat wel), what else?

Edit.....
martijnkoevoets schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:38:
@Metal Mark

Deze hebben een tijdje in huis mogen staan :) Magnepan MG-I
vrouw des huizes is zeer tolerant, maar toen ik er zelf wel genoeg van had was ze toch wel enorm opgelucht ;-)

[afbeelding]
Ook hier geen commentaar, maar genoeg hebben van magnetostaten?

[ Voor 35% gewijzigd door ollie1965 op 12-04-2018 23:00 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Pjotr22
[...]

Na vele luistersessies kon ik maar één conclusie trekken: helaas had ik geen geld voor de CM9, wat een fantastisch geluid! In die prijs range de absolute nummer 1

Dus na veel sparen weer naar de winkel en heb daar nogmaals alles beluisterd. Wat bleek, de Cm6 S2 (ja die kleintjes) evenaarden het geluid van de CM10 S2! Nog altijd super blij met deze fantastische speakers, maar vraag me tot de dag van vandaag af of ik niet beter voor de CM9 had kunnen gaan.

Moraal: ga niet af op wat anderen zeggen, dat heeft 0,00 te maken met jouw eigen beleving.
Verder: laat je niet verleiden om af te gaan op het 'helderste' of 'sprankelendste' geluid in de winkel; de akoestiek is daar absoluut anders dan thuis. Bedenk dat je na een uur luisteren niet moe wilt zijn, dus misschien is die speaker die niet opvalt juist wel de fijnste

• Metal Mark
miicker schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:19:
[...]

Mooie setup!
Mag ik vragen waar je dat tv-meubel vandaan hebt?
Thnx, Ikea kastjes (BESTA) ;-).

• Hulleman
Pjotr22 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 06:58:
[...]
Moraal: ga niet af op wat anderen zeggen, dat heeft 0,00 te maken met jouw eigen beleving.
Verder: laat je niet verleiden om af te gaan op het 'helderste' of 'sprankelendste' geluid in de winkel; de akoestiek is daar absoluut anders dan thuis. Bedenk dat je na een uur luisteren niet moe wilt zijn, dus misschien is die speaker die niet opvalt juist wel de fijnste
Ik geef ook aan dat het mijn mening is he ;) Daarom blijft het moraal van het verhaal ook: ga lekker luisteren.
Muziek moet je beleven. Als ik wil luisteren naar een speaker die niet opvalt dan zet ik de speakers van de TV of mn iPhone wel aan. Spreekt mij ook niet aan, maar dat is ook mijn mening natuurlijk (y)

• Pjotr22
Hulleman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:05:
[...]

Ik geef ook aan dat het mijn mening is he ;) Daarom blijft het moraal van het verhaal ook: ga lekker luisteren.
Muziek moet je beleven. Als ik wil luisteren naar een speaker die niet opvalt dan zet ik de speakers van de TV of mn iPhone wel aan. Spreekt mij ook niet aan, maar dat is ook mijn mening natuurlijk (y)
Volgens mij zeggen we exact hetzelfde

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:04:
[...]

Toch niet de speakers van Korakal?
Hij wilde ze liever als set verkopen en ging dat eerst proberen. :)
SpongeRob schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:09:
[...]

Of XTZ speakers, erg goede luidsprekers voor een aantrekkelijke prijs.

Toevallig heb ik nog een aantal XTZ speakers die stof staan te happen en weg mogen. ;)
Ik zal zo eens gaan zoeken hoe en wat, kun jij mijn anders meer info pb'en? :)
[...]

Absoluut bekend, de huidige serie van B&W zou ik moeten gaan beluisteren, de laatste vloerstaanders die ik gehoord heb (6 serie) maakten geen indruk, eerder bonkerig. Maar iedereen is redelijk enthousiast over de huidige serie dus misschien de moeite waard. Kef trekt mij qua geluid ook niet. Dynaudio heb ik een aantal van gehoord, kennis heeft de genoemde serie zelf staan en daar komt echt een prima geluid uit, maar in combinatie met andere apparatuur kan dat echt anders zijn. Blijft lastig.

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 15:02
ollie1965 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:56:
Ook hier geen commentaar, maar genoeg hebben van magnetostaten?
qua sound niet perse er genoeg van, maar de ruimte die ze in beslag namen toch echt wel.
hoge stemmen/instrumenten klonken echt heel gaaf, maar bij diepe mannenstemmen/bas miste ik toch het krachtige laag wel.
let wel! kenners vinden de mg-I de slechtste van alle magnepans :P

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 17:16

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

martijnkoevoets schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:58:
[...]

qua sound niet perse er genoeg van, maar de ruimte die ze in beslag namen toch echt wel.
hoge stemmen/instrumenten klonken echt heel gaaf, maar bij diepe mannenstemmen/bas miste ik toch het krachtige laag wel.
let wel! kenners vinden de mg-I de slechtste van alle magnepans :P
De slechtste van Magnepan heb ik veel liever dan voor het zelfde geld een "luidspreker".
En dat laag, daarom heb ik ook nog een Triad subwoofer systeem naast voor als er echt boem-boem/bam in voor komt. Maar dan op realistische waarden en niet de petjes variant die VAG automodellen voortbrengen :+

* Ollie duikt weg voor de reacties >:)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• miicker
  • Niet online
Metal Mark schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:44:
[...]

Thnx, Ikea kastjes (BESTA) ;-).
Nu zie ik het inderdaad, erg jammer dat ze niet 4 van die kastjes aan elkaar verkopen, zonde van die spleet die er tussenin zit, verder wel mooi :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
[afbeelding]

Even wat anders. Welke kleur is dat op de muur? Praxis / gamma kleur code?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

miicker schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 00:42:
[...]

Nu zie ik het inderdaad, erg jammer dat ze niet 4 van die kastjes aan elkaar verkopen, zonde van die spleet die er tussenin zit, verder wel mooi :)
Hee het is IKEA, zelfbouw!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:14:
[...]

Hee het is IKEA, zelfbouw!
Maar dan had ik toch 2x een 2 deurs kastje genomen zodat de spleet in het midden zit.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook een optie, als die er is natuurlijk. :) Zit er zelf ook naar te kijken nml.

Edit: optie die ik gemist had, maar idd, dat is netter.

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 14-04-2018 09:12 ]

• Metal Mark
Deef_K schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:04:
[...]
Even wat anders. Welke kleur is dat op de muur? Praxis / gamma kleur code?
Flexa Early Dew ;-)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

momania

iPhone 30! Bam!

Vandaag eindelijk tijd om m'n nieuwe meubel in elkaar te zetten *O*

Huidige situatie is nogal meubel-loos :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d4ZDJOhGpuwh4O2WSeH2zcbT/full.jpg

Specs: B&W CM9 S2, Pioneer SC-LX73, Technics SL-1200 MK2 en de nodige Apple shizzle & NAS :)

Voortgang zover:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TLyF0XcpYpnfanJhsX91CPTL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ZNJOGaeeZ1UtcsvQzB9U383/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNFTxz4e8VonSZhBYgj7RHoo/thumb.jpg

Valt nog niet mee, want meubel is van 3cm dik gelakt MDF gemaakt, dus panelen zijn enorm zwaar. Maar wel een mega stabiel geheel uiteindelijk. Ben net klaar met het vast spijkeren van de achterplaat.
Nu even wat eten en dan eens gaan bedenken waar de gaten voor alle kabels moeten komen. Dat wordt nog wat :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Shit. Vrouw is om. Bedankt hè :+

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
momania schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:46:

[afbeelding]

Specs: B&W CM9 S2, Pioneer SC-LX73, Technics SL-1200 MK2 en de nodige Apple shizzle & NAS :)

Voortgang zover:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Valt nog niet mee, want meubel is van 3cm dik gelakt MDF gemaakt, dus panelen zijn enorm zwaar. Maar wel een mega stabiel geheel uiteindelijk. Ben net klaar met het vast spijkeren van de achterplaat.
Nu even wat eten en dan eens gaan bedenken waar de gaten voor alle kabels moeten komen. Dat wordt nog wat :P
Wordt een strak ding zo te zien. :)
Maatwerk of gewoon zo ergens besteld?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

momania schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:46:

[afbeelding]
Mooi spul!

(oooh, en die TV weer zo hoog!)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Trasos schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:42:
[...]

Wordt een strak ding zo te zien. :)
Maatwerk of gewoon zo ergens besteld?
Maatwerk, aangezien alles wat er standaard te koop is niet diep genoeg is. Of je moet weer veel geld uitgeven aan dure hifi geörienteerde meubels van Spectral ofzo (en die zijn eigenlijk ook gewoon op maat).
Behuizing van de versterker is al 45cm diep en dan zit je ook nog met je kabels erachter, dus vond het het wel waard om het op maat te laten maken en voor 55 diep gegaan (ze gaan max tot 60 cm).
Heb het in DE laten maken bij https://www.pickawood.com/en/ (werkplaats is in Polen). Kwaliteit is erg goed, alles was dubbel en dwars verpakt om beschadigingen te voorkomen en in elkaar zetten is net zo makkelijk als bij een Ikea meubel :)

Heb nu mooi een op maat gemaakt plankje voor de Horizon tuner en m'n mac mini en aangezien die beide infrarood bediend worden, maar in-the-open laten staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UVTSB7HO3iQQQaz6PIGx71nP/full.jpg

NAS staat nu mooi in een kastje, met m'n airport en hue bridge erachter (toch ruimte zat achterin :P). Moet nog even in de gaten houden hoe warm dat wordt, maar kan altijd nog een stille fan in de achterwand bouwen.

Deurtjes van het kastje vallen netjes naar binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/htukt6AOzg0elvzpWs9EX9ZD/full.jpg

Totaal hoogte van het geheel heb ik zo gelaten dat er in de overige vakken ruimte is voor LP's. En dat geeft ook gelijk genoeg ruimte voor de versterker om z'n warmte kwijt te kunnen. Moet alleen nog even een keer kleine latjes op de bodem maken in de vakken voor de LP's zodat ze een mooie stop hebben en voorin blijven staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s92wJV9VV4b62KgxR55slmoM/full.jpg
SannrHerr schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:44:
[...]
(oooh, en die TV weer zo hoog!)
Kabelgoot zat al op die hoogte (huurhuis), en vind het eigenlijk wel relaxed aangezien ik luie stoelen heb en dus toch met m'n hoofd al een beetje naar achter zit als ik TV kijk :)

Met scherm gaat ook allemaal prima (alsof het er voor gemaakt is :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cX389fp5vwiKorhMArnTrgj0/full.jpg

Nu eindelijk plek voor een center speaker :9

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

momania schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:15:
[...]

Maatwerk, aangezien alles wat er standaard te koop is niet diep genoeg is. Of je moet weer veel geld uitgeven aan dure hifi geörienteerde meubels van Spectral ofzo (en die zijn eigenlijk ook gewoon op maat).
Behuizing van de versterker is al 45cm diep en dan zit je ook nog met je kabels erachter, dus vond het het wel waard om het op maat te laten maken en voor 55 diep gegaan (ze gaan max tot 60 cm).
Heb het in DE laten maken bij https://www.pickawood.com/en/ (werkplaats is in Polen). Kwaliteit is erg goed, alles was dubbel en dwars verpakt om beschadigingen te voorkomen en in elkaar zetten is net zo makkelijk als bij een Ikea meubel :)

Heb nu mooi een op maat gemaakt plankje voor de Horizon tuner en m'n mac mini en aangezien die beide infrarood bediend worden, maar in-the-open laten staan.

[afbeelding]

NAS staat nu mooi in een kastje, met m'n airport en hue bridge erachter (toch ruimte zat achterin :P). Moet nog even in de gaten houden hoe warm dat wordt, maar kan altijd nog een stille fan in de achterwand bouwen.

Deurtjes van het kastje vallen netjes naar binnen.
[afbeelding]

Totaal hoogte van het geheel heb ik zo gelaten dat er in de overige vakken ruimte is voor LP's. En dat geeft ook gelijk genoeg ruimte voor de versterker om z'n warmte kwijt te kunnen. Moet alleen nog even een keer kleine latjes op de bodem maken in de vakken voor de LP's zodat ze een mooie stop hebben en voorin blijven staan.

[afbeelding]

[...]

Kabelgoot zat al op die hoogte (huurhuis), en vind het eigenlijk wel relaxed aangezien ik luie stoelen heb en dus toch met m'n hoofd al een beetje naar achter zit als ik TV kijk :)

Met scherm gaat ook allemaal prima (alsof het er voor gemaakt is :+ )
[afbeelding]

Nu eindelijk plek voor een center speaker :9
De Horizon Box werkt op RF toch? Had hem hier gewoon in de kast staan, werkte perfect altijd. Snap niet waarom dat niet gewoon overal op zit.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

momania schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:15:
[...]

Heb het in DE laten maken bij https://www.pickawood.com/en/ (werkplaats is in Polen).
Netjes, hoor. Ziet er strak uit!

Ff crossposten in dit topic: Het grote Audiomeubel topic!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 16:26
Nieuw appartement, dus tijd voor een nieuw meubel en speakers *O* :

Wat zien we:

TV: Panasonic 42AS650e
Receiver: Denon X-2000
Luidsprekers: 2x Dali Zensor 7 en 1x gare Yamaha als center :+
Platenspeler: Audio-Technica AT-LP60
CD-speler: Yamaha CDX-530E
Mediaspeler: Medi8er 500X2
Gameconsole: PS4
IR-extender: Norstone Iryx
TV-meubel: 2x Ikea Besta (zwevend) met Uppleva tv-steun

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PK4GIc0LMEtBSn5iWvnFMldE/full.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je nou oude kabel-spoelen als tafeltjes? :D

• Vitamine
Check!

• Petertyuh
Ziet er geinig uit *O* (maar ik denk dat mijn vriendin me aan het spit rijgt en langzaam roostert als ik dat doe -O- ).

Maar nu moet je eigenlijk nog de center vervangen (zeker doen want die Dali center ziet er cool uit).

• Vitamine
Petertyuh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:20:
[...]

Ziet er geinig uit *O* (maar ik denk dat mijn vriendin me aan het spit rijgt en langzaam roostert als ik dat doe -O- ).

Maar nu moet je eigenlijk nog de center vervangen (zeker doen want die Dali center ziet er cool uit).
Hier kwam het idee van de vrouw :9. De center vervangen stond op het lijstje, tot ik erachter kwam dat hij nu niet eens veel toevoegt en hem tijdens films niet eens ingeschakeld heb.
Nog maar eens wat vaker/langer films en series en kijken en dan horen of ik hem mis.

• Petertyuh
Vitamine schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:40:
[...]

Hier kwam het idee van de vrouw :9. De center vervangen stond op het lijstje, tot ik erachter kwam dat hij nu niet eens veel toevoegt en hem tijdens films niet eens ingeschakeld heb.
Nog maar eens wat vaker/langer films en series en kijken en dan horen of ik hem mis.
Als je bedoeld dat een center niet veel toevoegt tijdens films en series, dan moet je je mond gaan spoelen met groene zeep!

Ik heb in het begin ook een hele tijd zonder center gedraaid, omdat ik er gewoon niet aan kon komen (overal uitverkocht) en toen dacht ik op den duur dat ik ook wel zonder kon...... dacht ik......
Totdat mijn center ineens weer opdook in een winkel (was een foutje), gelijk besteld en maanden gewacht maar hij bleek echt niet leverbaar en uiteindelijk heb ik een Monitor Audio Gold er voor in de plaats gekregen. De effecten in een 5.1 hoor je goed rond om je, maar voor de rest lijkt het alsof alle geluid uit de center komt (of ja, vooral alsof het geluid uit de tv komt).

Een goede receiver en goede speakers kunnen het gemis van een center meestal wel aardig opvangen, maar eigenlijk moet je niet zonder willen spelen. En dan vooral een goede center, uit dezelfde lijn of misschien een stapje hoger.
Pagina: 1 ... 47 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic