Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.040.294 views

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 16:26
Petertyuh schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:48:
[...]

Als je bedoeld dat een center niet veel toevoegt tijdens films en series, dan moet je je mond gaan spoelen met groene zeep!

Ik heb in het begin ook een hele tijd zonder center gedraaid, omdat ik er gewoon niet aan kon komen (overal uitverkocht) en toen dacht ik op den duur dat ik ook wel zonder kon...... dacht ik......
Totdat mijn center ineens weer opdook in een winkel (was een foutje), gelijk besteld en maanden gewacht maar hij bleek echt niet leverbaar en uiteindelijk heb ik een Monitor Audio Gold er voor in de plaats gekregen. De effecten in een 5.1 hoor je goed rond om je, maar voor de rest lijkt het alsof alle geluid uit de center komt (of ja, vooral alsof het geluid uit de tv komt).

Een goede receiver en goede speakers kunnen het gemis van een center meestal wel aardig opvangen, maar eigenlijk moet je niet zonder willen spelen. En dan vooral een goede center, uit dezelfde lijn of misschien een stapje hoger.
Op mijn vorige luidsprekers (Zensor 1) had ik de center wel echt nodig om alles helder te krijgen.
Afgelopen weekend 'The Greatest Showman' gekeken en de center uitgeschakeld. Als ik eerlijk moet zijn klonk het nog beter ook. Daarom dat voor mij de nu geen prio en misschien dat wanneer het vakantiegeld binnen in tijd voor een Vokal, alhoewel ik deze wel erg groot vind.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vitamine schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:10:
[...]

Op mijn vorige luidsprekers (Zensor 1) had ik de center wel echt nodig om alles helder te krijgen.
Afgelopen weekend 'The Greatest Showman' gekeken en de center uitgeschakeld. Als ik eerlijk moet zijn klonk het nog beter ook. Daarom dat voor mij de nu geen prio en misschien dat wanneer het vakantiegeld binnen in tijd voor een Vokal, alhoewel ik deze wel erg groot vind.
Nee joh... die is nog lief en klein ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56
momania schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:15:
[...]

Maatwerk, aangezien alles wat er standaard te koop is niet diep genoeg is. Of je moet weer veel geld uitgeven aan dure hifi geörienteerde meubels van Spectral ofzo (en die zijn eigenlijk ook gewoon op maat).
Behuizing van de versterker is al 45cm diep en dan zit je ook nog met je kabels erachter, dus vond het het wel waard om het op maat te laten maken en voor 55 diep gegaan (ze gaan max tot 60 cm).
Heb het in DE laten maken bij https://www.pickawood.com/en/ (werkplaats is in Polen). Kwaliteit is erg goed, alles was dubbel en dwars verpakt om beschadigingen te voorkomen en in elkaar zetten is net zo makkelijk als bij een Ikea meubel :)

Nu eindelijk plek voor een center speaker :9
Heeel gaaf! Ik heb je een PB gedaan voor wat info :) Ben zelf ook zoekende naar een meubel, maar heb niet echt een idee wat ik nou wil en welke afmetingen nu handig en esthetisch mooi zijn. Ik weet wel dat hetgeen standaard te koop is (en nu dus heb) niet echt handig is voor mijn steeds groter wordende audio/video appatuur :+

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Vitamine schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:40:
[...]
De center vervangen stond op het lijstje, tot ik erachter kwam dat hij nu niet eens veel toevoegt en hem tijdens films niet eens ingeschakeld heb. Nog maar eens wat vaker/langer films en series en kijken en dan horen of ik hem mis.
Die mis je, helemaal omdat je tv en front speakers behoorlijk asymmetrisch staan opgesteld.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 22:36

momania

iPhone 30! Bam!

momania schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:15:
[...]

NAS staat nu mooi in een kastje, met m'n airport en hue bridge erachter (toch ruimte zat achterin :P). Moet nog even in de gaten houden hoe warm dat wordt, maar kan altijd nog een stille fan in de achterwand bouwen.
.... èn USB powered fans zijn onderweg :+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:38:
[...]

Heeel gaaf! Ik heb je een PB gedaan voor wat info :) Ben zelf ook zoekende naar een meubel, maar heb niet echt een idee wat ik nou wil en welke afmetingen nu handig en esthetisch mooi zijn. Ik weet wel dat hetgeen standaard te koop is (en nu dus heb) niet echt handig is voor mijn steeds groter wordende audio/video appatuur :+
In plaats van een tv-meubel, een dressoir gebruiken. Of inspiratie opdoen in het audiomeubeltopic.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Jorgen schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
[...]

In plaats van een tv-meubel, een dressoir gebruiken.
Heb ik dus ook lang naar gezocht, maar iets vinden dan meer dan 40 cm diep is is erg zeldzaam is me opgevallen.

• Hulleman
Jorgen schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:39:
[...]

In plaats van een tv-meubel, een dressoir gebruiken. Of inspiratie opdoen in het audiomeubeltopic.
Ik vind een dressoir veel te lomp en te hoog als meubel waar een receiver en overige randapparatuur (Ps4pro, shield, harmony hub, horizonbox, center) in moet kunnen. Nu staat mijn receiver op mijn tv-meubel, omdat ie qua hoogte / diepte niet in de meubel past (mijn oude onkyo 508 paste nog net) Staat nog wel aardig, maar heb liever alles in een meubel.

@momania heeft me al voorzien van afmetingen d:)b Blijft een kwestie van meten uiteraard, maar ik ben echt een knurft op dat gebied. Ik ga rustig de mist in met binnen- en buitenmaten bijvoorbeeld 7(8)7
Vitamine schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:10:
[...]
Dat ligt echt een je huidige center. Die is qua klank mogelijk ook helemaal uit balans met je fronts, omdat het een geheel ander merk speaker is. Hierdoor klinkt het niet lekker. En klopt, een beetje leuke center speaker is inderdaad aardig aan de maat.

[ Voor 32% gewijzigd door Hulleman op 17-04-2018 16:02 ]

• Hulleman
dubbelpost...

[ Voor 98% gewijzigd door Hulleman op 17-04-2018 16:02 . Reden: dubbelpost ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Of vaak meer verkeerde positionering. Namelijk in een kastje, waardoor je een enorme hoeveelheid midlaag en hol geluid krijgt. Of heel vlak bij de vloer, wat ook de afstraling van laagmid verandert. Speaker(filter)s zijn ontworpen op min of meer vrijliggen/staan van de luidspreker.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hulleman schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:55:
[...]

Ik vind een dressoir veel te lomp en te hoog als meubel waar een receiver en overige randapparatuur (Ps4pro, shield, harmony hub, horizonbox, center) in moet kunnen. Nu staat mijn receiver op mijn tv-meubel, omdat ie qua hoogte / diepte niet in de meubel past (mijn oude onkyo 508 paste nog net) Staat nog wel aardig, maar heb liever alles in een meubel.

[...]
Ik vind het erg fijn 👍🏻😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OINdoPNBsVyP3oj8IsmZfY8G/full.jpg

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:16
^^

Ocd meter slaat hier volledig op tilt ... Nope, Nope, Nope!

:+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:47
Enige tijd geleden hier een foto laten zien van sketchup model hoe ik met Ikea bovenkastjes een audiomeubel wilde maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HJpgkMKU4vupKcTBngpe1j13/full.jpg

En dit is het geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QvCbCQP2Q2mUwTyFpwCPY5AR/full.jpg

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

vandermark schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:36:
Enige tijd geleden hier een foto laten zien van sketchup model hoe ik met Ikea bovenkastjes een audiomeubel wilde maken:
[afbeelding]

En dit is het geworden:
[afbeelding]
Goede keuze om de speakers met de woofer en tweeter naar voren te zetten :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• vandermark
FeaR schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:50:
[...]

Goede keuze om de speakers met de woofer en tweeter naar voren te zetten :P
Ja, die opmerking kreeg ik toen ook direct :) ;)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
Enige tijd geleden hier een foto laten zien van sketchup model hoe ik met Ikea bovenka

stjes een audiomeubel wilde maken:
[afbeelding]

En dit is het geworden:
[afbeelding]
Mooi geworden. Heb je voor ons ook de info, welke kastjes, wat voor hout voor zijkanten etc of is dit een standaard meubel?

• vandermark
Tito129 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:00:
[...]

Mooi geworden. Heb je voor ons ook de info, welke kastjes, wat voor hout voor zijkanten etc of is dit een standaard meubel?
Het zijn allemaal standaard Ikea Metod kastjes met Voxtorp mat witte greeploze fronten. Omlijsting is eiken panelen van 18m dik 3 keer gebeitst met eikenkleur beits voor donkerder hout.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Ben nog steeds een fervent lurker van dit topic. In jaren niks geplaatst. Nu we zijn verhuist hebben we een ietwat andere setup. Vooral qua interieur. Eigenlijk is de enige apparatuur verandering in de tussentijd de aanschaf van een groter scherm en een nieuwe beamerlamp. Nog steeds plezier met het setje wat ik al 8 jaar geleden ofzo heb gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XF09RI0rHGJTrVz1KwZ4BbvY/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YN8R1LVa7cwUQ564TUwLDUm0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yxOUZ4TFJYLhEqGj0pWnFHbp/medium.jpg

Wat zien we:
B&W 600 s1 serie set (685, 686, HTM62)
SVS SB12 plus volgens mij niet eens zichtbaar
Epson TW3200
Naamloos 100inch automatisch scherm
Samsung 42inch plasma
Onkyo 605
Samsung blurayspeler
Onkyo cd speler
Ziggo mediabox basis
HDMI switch

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[afbeelding]

En dit is het geworden:
[afbeelding]
De televisie is niet helemaal gelukt. :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vorig jaar verhuisd en alles dus een nieuwe plek. Ook een paar dingen vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MsRiHXspM1XQkyl29wsgbeEu/full.jpg
Voorkant met tweemaal 603 S3 en 50" Kuro. De tv moet nog aan de muur zodat ik ook ruimte krijg voor mijn center die nog ongebruikt op zolder ligt 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/thcNBBOyA2k1qmjSEUDS8DZG/full.jpg
Achterkant met tweemaal 602.5 S3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7rvvTQsWERSXwbFT8O9PeheU/full.jpg
ASW650 naast de bank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ymz3HbKXGWuTdgRCfKibdA12/full.jpg
Kast met Rotel RMB-1075 eindversterker, RSP-1570 A/V processor, Denon DVD-A1XVA (voor cd's en sacd), Mac Mini (met alle media op een Synology in de meterkast, die ik via Plex afspeel) en Airport Express voor draadloos muziek afspelen.

Qua beeld en geluid bevalt het allemaal erg goed. Wil nog wel mijn center (LCR600) plaatsen en de tv zal nog wel eens door een OLED worden vervangen, die zijn op alle vlakken iets beter maar ik heb geen haast (bewegend beeld vind ik nml. niet beter). Vriendin vindt het allemaal hartstikke prima, geniet ervan en vindt dit zelfs mooie speakers, dus die worden nog lang niet vervangen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[afbeelding]

En dit is het geworden:
[afbeelding]
Nice! Zwevend meubel is erg tof! d:)b

Wilde er hier niet aan beginnen aangezien ik in een huurwoning zit en geen zin heb in later weer gaten vullen, maar anders zou er ook zeker een zwevende setup komen.
ksi schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:29:
Ben nog steeds een fervent lurker van dit topic. In jaren niks geplaatst. Nu we zijn verhuist hebben we een ietwat andere setup. Vooral qua interieur. Eigenlijk is de enige apparatuur verandering in de tussentijd de aanschaf van een groter scherm en een nieuwe beamerlamp. Nog steeds plezier met het setje wat ik al 8 jaar geleden ofzo heb gekocht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zien we:
B&W 600 s1 serie set (685, 686, HTM62)
SVS SB12 plus volgens mij niet eens zichtbaar
Epson TW3200
Naamloos 100inch automatisch scherm
Samsung 42inch plasma
Onkyo 605
Samsung blurayspeler
Onkyo cd speler
Ziggo mediabox basis
HDMI switch
Netjes. Bewust de wand voor projectie donker gemaakt daar trouwens?

Misschien niet helemaal duidelijk geweest, maar om de setup specs compleet te maken bij mij, ik heb ook een scherm en beamer :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cX389fp5vwiKorhMArnTrgj0/full.jpg

Comm-tec 116" scherm, en Sony VPL-HW15 beamer. Ondertussen al een oudje die beamer, maar zo enorm het geld waard geweest toen. Sta nog steeds versteld van de kwaliteit van het beeld, vooral de kleuren en het echte bioscoop effect dat je krijgt door het SXRD systeem :9~

Oh, en als goede tweaker zit er ondertussen natuurlijk een Hue LED strip onder m'n meubel :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5iJI9Lg2QpFb1mx54k1U7TqY/thumb.jpg
Abbadon schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:36:
Voorkant met tweemaal 603 S3 en 50" Kuro. De tv moet nog aan de muur zodat ik ook ruimte krijg voor mijn center die nog ongebruikt op zolder ligt 8)7
Kuro O+
In m'n vorige huurwoning had ik ook een Kuro (zat ingebouwd in het huis). Wat een fantastisch beeld was dat zeg _o_

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 17-04-2018 22:47 ]

• Abbadon
  • Nu online
Momania, heb je een aparte ruimte voor je ht-setup of is het een hoek in je woonkamer?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Abbadon schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:49:
Momania, heb je een aparte ruimte voor je ht-setup of is het een hoek in je woonkamer?
Het ís m'n woonkamer :D
#mancave :P

This is it
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yL5XG1Cr6xmTitFRzqgDol0X/thumb.jpg

Kleine maar fijne woning :P

[ Voor 29% gewijzigd door momania op 17-04-2018 22:56 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

renzo4000 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 21:29:
^^

Ocd meter slaat hier volledig op tilt ... Nope, Nope, Nope!

:+
Omdat, niet symmetrisch? 😉
Was met de indeling van het huis icm meubels en apparatuur niet mogelijk. Voor mij bevalt dit uiteindelijk meer dan prima.

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-11 00:03
Abbadon schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:36:
Vorig jaar verhuisd en alles dus een nieuwe plek. Ook een paar dingen vervangen.
Zie ik daar een Eames lounge otto, en een stukje van de stoel? Geniale keuze; beste product ooit!! _/-\o_

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 20:54
vandermark schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:04:
[...]

Het zijn allemaal standaard Ikea Metod kastjes met Voxtorp mat witte greeploze fronten. Omlijsting is eiken panelen van 18m dik 3 keer gebeitst met eikenkleur beits voor donkerder hout.
Waar heb je die panelen vandaan? ik kan nergens panelen van 3 meter vinden. misschien verkeerde topic

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:12

Tijn96

In speed we trust

momania schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:52:
[...]

This is it
[afbeelding]

Hele dikke opstelling zo! Gaaf die stoelen ook maar mis je niet af en toe het hebben van een bank?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• vandermark
Pjotr22 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 07:13:
[...]

Waar heb je die panelen vandaan? ik kan nergens panelen van 3 meter vinden. misschien verkeerde topic
Het meubel is 240cm breed. Ik heb panelen van 244cm kunnen vinden, die zijn goed online te zoeken. 300cm had ik dus niet (nodig).

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:43
Snaaf schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:53:
[...]

Zie ik daar een Eames lounge otto, en een stukje van de stoel? Geniale keuze; beste product ooit!! _/-\o_
Lijkt me een reproductie, gezien de nieuwprijs van een originele.

Desalniettemin geweldig design. _/-\o_

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]

This is it
[afbeelding]

Origineel, die stoelen?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 14:55

el-jorge

turn around and feel the vibe

momania schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:26:
[...]

.... èn USB powered fans zijn onderweg :+
Welke fans, ik heb al mijn apparatuur ook in een kast weggewerkt achter speakerdoek, daar heerst wel een eigen klimaat op dit moment.

Spielerei...

• Abbadon
  • Nu online
[...]

This is it
[afbeelding]

Dus geen cuddling onder het film kijken? :/
:P

• Abbadon
  • Nu online
Snaaf schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 23:53:
[...]

Ja, goed gezien. Mijn trots :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TPlFgcIEPbS4KJaYdvWxrQZT/full.jpg

10 jaar oud toen ik 'm kocht, maar bekleding was onberispelijk. Zit fenomenaal :P

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Tijn96 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:13:
[...]

Hele dikke opstelling zo! Gaaf die stoelen ook maar mis je niet af en toe het hebben van een bank?
Soms wel ja. Denk dat ik er 1 stoel uit ga doen binnenkort en kijken of ik een knappe bank kan vinden. :)
Replica's. Geld groeit me niet op de rug. :P
Zit er wel om te denken om, net als Abbadon, eens te kijken naar een goede orginele, 2e hands.
Bouwkwaliteit van de replica's is prima, maar het gebruikte leer is wat goedkoop. Dus dan of maar een orginele, of replica opnieuw laten bekleden met goede kwaliteit leer, dat kan ook. Eerst maar eens een bank.
Abbadon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:50:
[...]
Dus geen cuddling onder het film kijken? :/
:P
En dan de helft van de film missen zeker! Die's gek. :+

[ Voor 17% gewijzigd door momania op 18-04-2018 15:35 ]

momania schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:32:
[...]
Replica's. Geld groeit me niet op de rug. :P
Zit er wel om te denken om, net als Abbadon, eens te kijken naar een goede orginele, 2e hands.
Bouwkwaliteit van de replica's is prima, maar het gebruikte leer is wat goedkoop. Dus dan of maar een orginele, of replica opnieuw laten bekleden met goede kwaliteit leer, dat kan ook. Eerst maar eens een bank.
Prijsgat tussen een originele en een replica is ook aanzienlijk. Een originele kost je minimaal €5750,- waar een replica voor 1000 - 1500 aan wordt geboden maar eigenlijk altijd in de sale zijn tussen de 550 - 800. Een gulden middenweg waarbij je de bouwkwaliteit haalt met een betere leersoort lijkt er niet te bestaan.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:30
FeaR schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:48:
[...]

Prijsgat tussen een originele en een replica is ook aanzienlijk. Een originele kost je minimaal €5750,- waar een replica voor 1000 - 1500 aan wordt geboden maar eigenlijk altijd in de sale zijn tussen de 550 - 800. Een gulden middenweg waarbij je de bouwkwaliteit haalt met een betere leersoort lijkt er niet te bestaan.
Belachelijk veel geld voor die stoel, kwaliteit mag wat kosten maar dit is gewoon lachwekkend.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
FeaR schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:48:
[...]

Ook niet als je dat ding bij een autostoffeerder met leer laat bekleden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

The Eagle schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:46:
[...]

Ook niet als je dat ding bij een autostoffeerder met leer laat bekleden?
Dat was ook mijn idee. Al zou ik ze voor het geld waarvoor ik ze heb gekocht moeten laten bekleden met goede kwaliteit leer, dan ben ik alsnog redelijk goedkoop uit.

• ksi
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

@momania
Een huurwoning met een benefit, ingebouwde kuro televisie haha.
Mooie set zo ook.
En de donkere wand is niet echt bewust gedaan, de ega wou graag donkergroen met paars haha. En goud maar dat heb ik kunnen temperen. Overigens is de eerste reflectie van rechts bekleed met Ikea nep plantjes. Is wel grappig idee en liepe we tegenaan. Kwam het geluid in ieder geval ten goede.

• Snaaf
B-lex schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:50:
[...]

Lijkt me een reproductie, gezien de nieuwprijs van een originele.

Desalniettemin geweldig design. _/-\o_
Ik kan iedereen er een aanraden! Mijne (origineel) is 60 jaar uit, komt uit 1957, en doet het nog perfect!! Ik zit er zo vaak ik kan in, als de poezen hem niet in bezit hebben genomen. Zachte donsen kussens, in het originele leer van de leerlooier (Connolly, die destijds Ferrari en Jaguar bekleedde). De kwaliteit van deze stoelen is (altijd al geweest) zó belachelijk goed, dat de aanschafprijs eigenlijk een koopje is. Dus wat mij betreft; laat die dikke electronica nog even in de winkel staan, en zet je geld in op Eames!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l8IaDdw.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Snaaf op 20-04-2018 20:21 ]

• Snaaf
RoaDHouse schreef op woensdag 18 april 2018 @ 22:28:
[...]

Belachelijk veel geld voor die stoel, kwaliteit mag wat kosten maar dit is gewoon lachwekkend.
Mooie stelling. Tien jaar geleden was ik het quasi met je eens, maar inmiddels helemaal niet meer. Eames Lounge chair _/-\o_

• Snaaf
Abbadon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:05:
[...]

Ja, goed gezien. Mijn trots :P

10 jaar oud toen ik 'm kocht, maar bekleding was onberispelijk. Zit fenomenaal :P
Prachtig :) ! Ultieme kijk- en luister stoel 8)
@Snaaf gebruik de wijzig-knop om iets aan je post toe te voegen. Drie keer achter elkaar posten is niet gewenst. Het staat ook niet voor niets onder het topic.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik weet dat de zitplek ook onderdeel is van de thuisbioscoop, maar ik vind de elektronica toch wel leuker ;) (y)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 20:20
Abbadon schreef op woensdag 18 april 2018 @ 15:05:

Jij kon een Eames kopen toen je 10 jaar oud was?? Hoeveel zakgeld kreeg je in hemelsnaam?! 8)7

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 12:23

Fustje

Koel bewaren

Oh wat een heerlijke home cinema's hier. Ik kan niet wachten tot ik aan mijn mancave kan beginnen. Nog even sparen, eind september verhuisd en eerst het huis zelf verbouwen (op ons gemakje). Het plan: de volledige garage van 4x10m (vrijstaand) wordt mancave. Met bioscoop hoek en computer/Hobbyhoek. Met enige isolatie dus nul overlast is het streven.
Geduld is een schone zaak.... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Fustje op 21-04-2018 00:39 ]

Na openen beperkt houdbaar

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

vosss schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:08:
[...]

Jij kon een Eames kopen toen je 10 jaar oud was?? Hoeveel zakgeld kreeg je in hemelsnaam?! 8)7
De Eames was 10 jaar oud... :+
Fustje schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:37:
Oh wat een heerlijke home cinema's hier. Ik kan niet wachten tot ik aan mijn mancave kan beginnen. Nog even sparen, eind september verhuisd en eerst het huis zelf verbouwen (op ons gemakje). Het plan: de volledige garage van 4x10m (vrijstaand) wordt mancave. Met bioscoop hoek en computer/Hobbyhoek. Met enige isolatie dus nul overlast is het streven.
Geduld is een schone zaak.... :/
En dan klussen in de kelder; de tuinset in de winter naar zolder en de auto op de logeerkamer? ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2018 00:47 ]

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:46:

En dan klussen in de kelder; de tuinset in de winter naar zolder en de auto op de logeerkamer? ;)
Ik heb geen kelder, maar de zolder is net klaar dus nu nog de zooi uit de garage daarheen dumpen. De tuinset blijft mooi onder een afdak achter de garage. De oprit biedt ruimte voor 2,5 auto. Wie maakt me wat. ;)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fustje schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:54:
[...]

Ik heb geen kelder, maar de zolder is net klaar dus nu nog de zooi uit de garage daarheen dumpen. De tuinset blijft mooi onder een afdak achter de garage. De oprit biedt ruimte voor 2,5 auto. Wie maakt me wat. ;)
Mooi zo!
Dan ben ik mettertijd zeer benieuwd naar de foto's!
(Van de homecinema; niet van de oprit.)

• Fustje

Fustje

Koel bewaren

Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:55:
[...]

Mooi zo!
Dan ben ik mettertijd zeer benieuwd naar de foto's!
(Van de homecinema; niet van de oprit.)
Ik beloof voor en na foto's te plaatsen. Maar zoals gezegd gaat het nog even duren. Scheelt dat de apparatuur al in bezit is, duurste post nu wordt dakisolatie en isolatie van de (ik vermoed) ongeïsoleerde spouwmuur.
Van de randstad naar het Brabantse land verhuisd, dus ik heb geen haast meer. :+

• vosss
Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:46:
[...]

De Eames was 10 jaar oud... :+
Lol, verkeerd gelezen, ik dacht al :D

Ik heb een replica Eames EA119 bureaustoel staan hier. Wel goeie kwaliteit, bijna 500 euro, gewoon echt leer, geen goedkope namaak, maar ongetwijfeld minder goed dan een echte, maar die waren me toch te duur bij Vitra.

• vosss
Ik bedenk me ineens, ik heb hier lang geleden eens gepost, inmiddels verhuist, nieuwe tv, stands voor mn tannoy's en een nieuwe receiver. Ik zal van het weekend eens kijken voor een fotootje en specs enzo te posten :)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

(klik op plaatje voor betere kwaliteit)
Hier mijn set
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IhC0ypxm.jpg
Cambridge Audio CXUHD

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mZ0SfuWm.jpg
pricewatch: Sony KD-43XE7096 Zwart
Kef iQ70 Luidsprekers
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oaEevwXm.jpg
Arcam Alpha 9 versterker
FX audio Dac

[ Voor 4% gewijzigd door J.S. Bach op 28-04-2018 21:21 ]

Johann Sebastian Bach

• the_scary_door
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:25
Hierbij ook wat foto's van mijn setje:

Wat zie je:

TV: LG OLED55C7V
Versterker: Lyngdorf TDAI-2170
Speakers: Anthony Gallo Reference 3.1

Wat zie je niet:

Intel NUC NUC7i3BNH

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bG4UjH/IMG_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gWpjJc/IMG_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mXpvPH/IMG_3.jpg

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:24
the_scary_door schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:13:

Wat zie je:

Wat zie je niet:

Intel NUC NUC7i3BNH

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die speakers! _/-\o_ _/-\o_

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

the_scary_door schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:13:

Wat zie je:

Wat zie je niet:

Intel NUC NUC7i3BNH
Hele gave set! Enige wat ik me afvraag is: zijn die speakers niet erg kritisch qua plaatsing? Ook omdat je ze nu zo dicht tegen de muur hebt staan

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• the_scary_door
Dank je, ik heb er erg blij mee. Ik heb ze al jaren, maar je ziet ze erg weinig voorbij komen.
Tijn96 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:27:
[...]

Hele gave set! Enige wat ik me afvraag is: zijn die speakers niet erg kritisch qua plaatsing? Ook omdat je ze nu zo dicht tegen de muur hebt staan
Dank je. De speakers staan express tegen de achtermuur. De Lyngdorf doet roomcorrection en als de speakers tegen de achtermuur staan is de akoustiek beter te corrigeren omdat de reflecties van de achtermuur (zo goed als) gelijk zijn met het geluid uit de speakers. Zo staat het altans in de handleiding. :)

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

the_scary_door schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:25:

[...]

Dank je. De speakers staan express tegen de achtermuur. De Lyngdorf doet roomcorrection en als de speakers tegen de achtermuur staan is de akoustiek beter te corrigeren omdat de reflecties van de achtermuur (zo goed als) gelijk zijn met het geluid uit de speakers. Zo staat het altans in de handleiding. :)
Nieuw voor mij! Maar zo leer ik weer eens wat :9
Verder volledig tevreden dus?

• the_scary_door
Tijn96 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:46:
[...]

Nieuw voor mij! Maar zo leer ik weer eens wat :9
Verder volledig tevreden dus?
Ja, erg tevreden. Vooral de roomcorrection van de Lyngdorf werkt erg goed met mijn relatief harde woonkamer.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Helaas waren de monitor audio PL200ll speakers in mijn woonkamer geen goeie match (teveel laag , ook met afgedichte Baspoorten) maar gelukkig heb ik ze in kunnen ruilen voor de kleinere PL100ll .
Gelijk mijn versterker en streamer ingewisseld voor een Simaudio Moon 340ix versterker en een Moon 280d DAC met mind streamer module en een mooie Atlas hyper XLR kabel om het geheel aan te sluiten 8)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2mpljdk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2q86d53.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door kingfriko op 11-05-2018 11:18 ]

kingfriko

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:33
Typisch gevalletje less is more. Heb zelf ook jaren gedraaid met te grote speakers in kleine kamer. Toch maar monitoren gekocht. Wat een verademing.

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

inderdaad het is alsof er een zwaar gordijn voor de set is weggehaald , stereobeeld is ook veel beter en geluid komt meer los van de speakers .
Ook niet onbelangrijk : ze zijn makkelijker te plaatsen , de PL200ll stonden 80 cm van de achterwand en dat was in mijn huis echt niet te doen , het was alsof er alleen 2 subwoofers in huis stonden .
De PL100ll staan iets meer als 30 cm van de achtertwand en dat klinkt geweldig .
De moon set zal hier uiteraard ook aan mee helpen , hiervoor had ik exposure en dat was ook zeker geen verkeerde versterker maar dit is duidelijk merkbaar een klasse hoger .
enigste probleem met monitoren is dat mijn speakerkabel aan de korte kant is nu maar dat is een luxe probleem :)

kingfriko

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

kingfriko schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:19:
Helaas waren de monitor audio PL200ll speakers in mijn woonkamer geen goeie match (teveel laag , ook met afgedichte Baspoorten) maar gelukkig heb ik ze in kunnen ruilen voor de kleinere PL100ll .
Gelijk mijn versterker en streamer ingewisseld voor een Simaudio Moon 340ix versterker en een Moon 280d DAC met mind streamer module en een mooie Atlas hyper XLR kabel om het geheel aan te sluiten 8)
[afbeelding]

[afbeelding]
Toch maar eens mijn speakers van 1m20 heroverwegen. :p

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• RnB

RnB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/34Zu45VXyNZUGRVVQNBXDMwC/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUO6yHKHEZKsWYDji1jM11Cg/thumb.jpg

Vorige week de NAP 200 DR aangesloten als “laatste” upgrade, ben volkomen content op het moment. Ik wacht nog op een SNAIC kabel voor tussen de UnitiLite en de NAP en dan ben ik wel even klaar.

Pre-amp en streamer: Naim UnitiLite bt
Poweramp: Naim NAP 200 DR
Speakers: Dynaudio Excite X18
TV: LG EG910V
Bekabeling: Purecable NanoPTC-1, ViaBlue EP-7 en toslink, Chord Shawline SNAIC-4 en Ludic Audio Aesir Carbon powercord

We kijken dagelijks series en films vanaf de Apple TV en ik luister zelf dagelijks muziek via Tidal vanaf de UnitiLite.

• The Eagle
SNAIC moest ik ff opzoeken. Blijkt een NAIM specifiek dingetje te zijn. Maar als ik ze zo zie lijkt het simpelweg een 5 polige DIN connector met een schroefkoppeling. Vraag me af wat (afgezien van wat audiofiele Naim specificaties) het verschil zou zijn tussen een SNAIC en een simpele DIN kabel. En of zo'n ding dan uberhaupt wat toevoegt tov een normale tulp interlink.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RnB

RnB

Wat ik heb kunnen vinden, is dat het voornamelijk een betere aarding heeft.
Mijn set heeft dan een 4-polige aansluiting in gebruik. De eerste kabel heb ik al moeten terug sturen, omdat ik dacht dat DIN simpelweg DIN is. :+

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2019 07:55 ]

• The Eagle
Vast wel, maar dan had ie zijn speakers misschien moeten verkopen om de boel te kunnen financieren :+
That aint gonna work :P

* The Eagle zijn huis en woonkamer destijds wel uitgezocht op zijn speakers.
4 vloerstaanders van reps 109 en 90 cm hoog op een zitgedeelte van 3x3 meter ging hem alvast niet worden :P

The Eagle schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:55:
SNAIC moest ik ff opzoeken. Blijkt een NAIM specifiek dingetje te zijn. Maar als ik ze zo zie lijkt het simpelweg een 5 polige DIN connector met een schroefkoppeling. Vraag me af wat (afgezien van wat audiofiele Naim specificaties) het verschil zou zijn tussen een SNAIC en een simpele DIN kabel. En of zo'n ding dan uberhaupt wat toevoegt tov een normale tulp interlink.
Zoek voor de grap eens een Denon Link kabel op van de eerdere generaties. Nu is het een digitale coax, maar voorheen was het een ethernet kabel. Prijs zal je verbazen :X

• The Eagle
:D
Die kende ik nog niet. 500 euro voor 1,5m UTP :X

Overigens past B&O (wie anders) dit grapje nog steeds toe op hun actieve speakers. Powerlink gaat tegenwoordig ook via UTP.

• Pjotr22
Eindelijk eiken plank(en) op mn meubel

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2s1x4sn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/357ndyt.jpg

Linker kast staat wat scheef, fix ik later ik hoorde gister namelijk brom in beide tweeters. grgrgrg

• Hulleman
NeWSJuNK schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:12:
Typisch gevalletje less is more. Heb zelf ook jaren gedraaid met te grote speakers in kleine kamer. Toch maar monitoren gekocht. Wat een verademing.
In welk opzicht?

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:33
Vooral minder verstoorde basweergave doordat de speakers meer ruimte hebben om te "ademen". Tevens meer detail in midden en hoog. Althans, zo ervaar ik het.
Voor het laag heb ik overigens wel 2 subwoofers toegevoegd.

[ Voor 16% gewijzigd door NeWSJuNK op 14-05-2018 19:51 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laag mis ik totaal niet. Maar idd wel meer rust en minder gedreun. Nu zijn de speakers die ik heb nu heb of wat ik had geen eerlijk vergelijk, maar goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• The Eagle
Pjotr22 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:20:
Eindelijk eiken plank(en) op mn meubel

[afbeelding]

[afbeelding]

Linker kast staat wat scheef, fix ik later ik hoorde gister namelijk brom in beide tweeters. grgrgrg
Nice, wil ik ok nog eens doen. Hoe groot is die plank en wat was je er voor kwijt (en waar)? :)

• Pjotr22
Ik heb vals gespeeld, zijn twee planken. Had na veel zoeken een adresje gevonden maar inclusief vervoer nog 200,-. Nu van Cando een paneel van 40x200 en 40x100. Samen iets van 55,-

• The Eagle
Ah zo, nou zie ik het ja. Heb ook deurtjes (ikea besta :+ ) en wil graag dat het spul daar overheen valt, dus 50 breed nodig.
Hoe heb jij de planken aan elkaar gemaakt en aan het meubel bevestigd?

• Pjotr22
liggen er los op, schuift niet. wil nog wel eens met de snoertjes willen spelen, mag we beetje flexibel geheel zijn. Daarom lijkt ophangen van het meubel me ook onpraktisch (maar wel erg mooi)

nog wel even lakken, t vrouwtje vergeet de vazen eerst droog te maken :/

edit: knap dat je t ziet. langste paneel ligt net voorbij de center

[ Voor 11% gewijzigd door Pjotr22 op 15-05-2018 07:28 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:08:
Ah zo, nou zie ik het ja. Heb ook deurtjes (ikea besta :+ ) en wil graag dat het spul daar overheen valt, dus 50 breed nodig.
Hoe heb jij de planken aan elkaar gemaakt en aan het meubel bevestigd?
Kastje doorboren op 10-10 van de hoeken af, bovenplaat erop, lang spits markeerpotlood op het blad aanstippen, die heel iets voorboren en schroefjes vanuit onderen erin jagen. :)

@Pjotr22 weet je zeker het geen vuren is? Van Cando zijn al jaren geen timmerpanelen meer van Eiken. :)

Edit: 2 delen lees ik net, excuus. 250 of 300 iig zeker niet. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 15-05-2018 08:26 ]

• Hulleman
NeWSJuNK schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:50:
Vooral minder verstoorde basweergave doordat de speakers meer ruimte hebben om te "ademen". Tevens meer detail in midden en hoog. Althans, zo ervaar ik het.
Voor het laag heb ik overigens wel 2 subwoofers toegevoegd.
Oké. Voornamelijk een akoestiekprobleem, omdat je het met twee subs wel strak en gecontroleerd voor elkaar krijgt? Die subs zullen toch veel meer laagweergave hebben dan speakers. Wel makkelijker af te stellen qua volume, maar twee subs goed inregelen is dan weer een vak apart.

Blijft lastig om de laagweergave mooi strak te krijgen in de gemiddelde woning. Ene moment denk ik van, lekker! Muziek klinkt mooi strak en niet te overheersend. Ff filmpje kijken en dan vliegen de kozijnen bijna de muur uit. Dat je vriendin klaagt dat ze een beetje naar van al dat laag wordt :')

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 15-05-2018 11:20 ]

• RnB

RnB

Hulleman schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:10:
[...]
Dat je vriendin klaagt dat ze een beetje naar van al dat laag wordt :')
Verrek, ik dacht dat mijn vriendin een beetje apart was, maar ze is dus niet de enige.
Mijn kamer boost het laag rond de 60Hz, ik vind het heerlijk, maar zij wordt er kotsmisselijk en angstig van. :+

• Snaaf
In mijn ervaring is bass-management met subwoofers ook makkelijker dan met zuilen.

Bass-management is bij mij, ook na toevoeging van een tweede MA rxw-12, gelukkig nog steeds een fenomeen waar ik niet/ nauwelijks aandacht aan hoef te besteden. Ik zal het wel met de ruimte getroffen hebben. In mijn ervaring doen gesloten subs ook wonderen, en zijn ze veel gemakkelijker af te stellen dan de gepoorte varianten.

Ik gebruik geen verschillende equalizers, gewoon één en dezelfde instellingen voor films en muziek. Ik heb de subs zo ingesteld (via crossover instelling op de subs zelf) dat ze de tonen weergeven onder de 30 hz, en hun volume (output/power) ingesteld op 25%. In mijn optiek klinkt de bass output beter dan die van Dolby Atmos hier in de bios (Alkmaar), en ik heb geen eens hele dure subs.

...Kun je nagaan wat een setje SVS sb4000 doet met je woonkamer! _/-\o_ 8)7

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Snaaf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:58:
In mijn ervaring is bass-management met subwoofers ook makkelijker dan met zuilen.

Bass-management is bij mij, ook na toevoeging van een tweede MA rxw-12, gelukkig nog steeds een fenomeen waar ik niet/ nauwelijks aandacht aan hoef te besteden. Ik zal het wel met de ruimte getroffen hebben. In mijn ervaring doen gesloten subs ook wonderen, en zijn ze veel gemakkelijker af te stellen dan de gepoorte varianten.
Een MA rxw-12 is ook niet echt een misselijke sub. Laat staan 2!

• Hulleman
Snaaf schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:58:

Ik gebruik geen verschillende equalizers, gewoon één en dezelfde instellingen voor films en muziek. Ik heb de subs zo ingesteld (via crossover instelling op de subs zelf) dat ze de tonen weergeven onder de 30 hz, en hun volume (output/power) ingesteld op 25%. In mijn optiek klinkt de bass output beter dan die van Dolby Atmos hier in de bios (Alkmaar), en ik heb geen eens hele dure subs.

...Kun je nagaan wat een setje SVS sb4000 doet met je woonkamer! _/-\o_ 8)7
Opzich wel een vreemde manier van het instellen van je sub. Je kunt beter de crossover op je receiver regelen en de crossover op de sub helemaal opendraaien. 30hz is ook wel erg laag. Heb je zulke knappe speakers dat die strak het spectrum tussen de 30 en 60 hz weergeven? Ik heb focal aria 926 speakers die ik afkap op 60hz. Die speakers kunnen wel lager, maar de output is echt beduidend minder dan mijn svs pb1000 kan geven. Daarnaast ontlast je je receiver ook door de crossover wat hoger te zetten tot zeg 60-80hz, afhankelijk van wat je speakers kunnen natuurlijk. Gain staat op 50%, maar in de receiver regel ik dat verder af door em minder of luider te laten spelen al gelang wat ik doe (muziek; minder, films; meer) en of mijn vriendin meekijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 15-05-2018 14:41 ]

• Snaaf
Tijn96 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Een MA rxw-12 is ook niet echt een misselijke sub. Laat staan 2!
True, het zijn geen melkpakjes, maar er zijn zo veel duurdere, en zwaardere subs te koop, dat ik me wel eens afvraag hoe die dan wel niet klinken..
Hulleman schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 14:38:
[...]
en of mijn vriendin meekijkt.
Hahaha! ;) _/-\o_

Ik volg je reactie, prima uitgangspunten!

Ik heb elac fs208.2, en deze oudjes lopen verrassend gemakkelijk (misschien wel iets tè uitgesproken) door in het laag.

Voor mijn ervaring klinken bassen tussen de 60 en de 30hz in potentie het snelst bonkerig en vermoeiend, overlast veroorzakend. Vandaar dus dat ik de bassen vanaf 30hz pas met de subs versterk.

De crossover filters van mijn receiver heb ik ingesteld, maar voor m'n gehoor is het doeltreffender de crossover op de subs ook te gebruiken.

Zelf vind ik een netjes / homogeen frequentieverloop niet het belangrijkste aspect van bass-management. Ik mik juist alle output op brute weergave van de laagste tonen, zodat de kamer voor je gevoel echt onder druk kan worden gezet tijdens films. Dat werkt zo erg goed.

Daarnaast is een bijkomend voordeel dat iedere keer wanneer ik een cd'tje opzet ik de subs niet op een andere eq hoef te zetten, want er is maar weinig muziek die ≤30hz tonen bevat, en als die tonen er wel zijn; bring them on! :*)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RnB schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Verrek, ik dacht dat mijn vriendin een beetje apart was, maar ze is dus niet de enige.
Mijn kamer boost het laag rond de 60Hz, ik vind het heerlijk, maar zij wordt er kotsmisselijk en angstig van. :+
Mijn ex-schoonmoeder krijgt last van haar hart van "audio-gebonk". Misschien toch maar eens uitnodigen :+

@Hulleman Wat klinken die Focals lekker hè?! O+

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 15-05-2018 17:21 ]

• Hulleman
Jorgen schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:19:
[...]
@Hulleman Wat klinken die Focals lekker hè?! O+
Belachelijk goed. Een van mn beste aankopen ooit <3

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 15:54
Leuke topic :). Kwam altijd met plezier in een soortgelijke topic op dvd.nl vele vele jaren terug :).

Zie zeer mooi spul voorbij komen bij deze genoemd :).

Film hoek:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gzQYRJ/20180511_190703.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/f6B7mJ/20180511_190719.jpg

TV: Philips 55PUS8601
Receiver: Pioneer SC-LX502
Speakers + sub: Jamo S-35 HCS (Ingesteld in receiver als 5.1.2 in plaats van 7.1) + Mordaunt Short Alumni 9 Sub.
Soundbar: Samsung HW-N400
Mediaspeler: Nvidia Shield TV 2017
Blurayspeler: Panasonic DMP-BDT500
Ontvanger schotel: VU+ Zero 4K (Vervangen paar dagen na foto)
In tv meubel: Arsenaal aan external hdd's gekoppeld via een hub aan de Shield TV :).

Chill hoek:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/edJyty/20180517_224357.jpg

TV: Philips 43PUS6501
Console: PS4 Pro
Router: Asus ROG Rapture GT-AC5300 (Vervangen paar dagen na foto)
Headset: Steelseries Arctis Pro Wireless
Laptop: Asus X751N

[ Voor 4% gewijzigd door beezjeh op 22-05-2018 21:01 ]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

MazeWing

The plot thickens...

Zo.... Na ruim 4 jaar ook weer eens in dit topic posten. Tot een dik half jaar geleden is het qua verandering en vernieuwing erg rustig geweest. Dit kwam voornamelijk door de komst van 2 kinderen.
De hobby kwam op een lager pitje te staan en alles rondom de kinderen kost toch behoorlijk wat geld.

Pas vanaf september/oktober vorig jaar is er weer beweging in alles gekomen. Dit kwam toen mijn Denon 2808 het voor gezien hield en ik uiteindelijk de Marantz SR6011 kocht als vervanging. Vervolgens kwam er medio november een nieuwe tv in de vorm van een 65" LG B7 OLED.
Net toen ik dacht dat het qua upgrades wel even goed geweest was, begon mijn vriendin voor de zoveelste keer haar gal te spuwen over het uiterlijk van de B&W 683 (kleur: cherry) speakers. Al vanaf de eerste seconde van onze relatie had ze een passionele haat tegen het uiterlijk. Dit had anno 2018 zijn hoogtepunt bereikt en ze was volledig klaar met de speakers.

Ik heb dus ook maximaal toegeslagen in het momentum en heb haar 2 weken lang met zoveel propaganda bestookt (zelfs Joseph Goebbels zou hier jaloers op zijn) dat ik groen licht kreeg om nieuwe speakers te kopen. Beide waren we erg onder de indruk (zowel qua geluid als qua looks) van de nieuwe B&W 704 S2. Toen er vorige week een absurd goede deal van deze speakers (van nog geen 2 maanden oud) op marktplaats voorbij kwam, heb ik ze dan ook meteen gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2LbXplyl.jpg
klik op foto voor groot
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qs1cpCrl.jpg
klik op foto voor groot
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZU0wBMBl.jpg
klik op foto voor groot

De upgrade in geluid is immens. Zeker het midden en hoog is stukken gedetailleerder en vergeleken met de 683's lijkt het alsof er een dikke deken van de speakers is gehaald. Enkel qua bas is het wat minder dan mijn vorige speakers. Dit is ook logisch gezien het kleinere volume van de speaker zelf. Wel is de bas erg gecontroleerd en loepzuiver. Helaas gaat ie alleen niet zo laag.

Wat je ziet:
- Speakers: B&W 704 s2 in gloss black (op de foto zonder grille, maar in de praktijk (vanwege de kinderen) met de grille er op)
- Versterker: Marantz SR6011
- TV: LG 65" B7 OLED

Overige zaken:
- Philips HUE in lampen naast de tv (en overige lampen in woonkamer)
- Logitech Harmony Touch
- PS4 pro
- Boston Acoustics A25's als rear speakers

Op korte termijn wil ik nog de B&W HTM72 center speaker, een fatsoenlijke subwoofer (SVS SB2000, Arendal Subwoofer 1 of XZT 12.17) en de B&W 707 als rears. Toen ik enkele dagen geleden echter over een subwoofer begon, liep mijn vriendin linea recta naar de bestekla. Ik denk dat ik dat idee dus de komende tijd even moet laten varen...

Verder is het TV meubel langzaam ook aan vernieuwing toe. Het heeft her en der wat beschadigingen en is doorgezakt van de tv die er ooit (voor we samen gingen wonen) op heeft gestaan.

En nog een foto van hoe het er 4,5 jaar geleden bij stond...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RvUQALyl.jpg
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41824613

Inmiddels is zo'n beetje alles veranderd in de woonkamer:
- nieuwe bank
- nieuwe eettafel
- hoek achter de bank is speelhoek voor de kinderen

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 09:15
Zulk duur spul op Ikea kastjes :x

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

MazeWing

The plot thickens...

Het is geen IKEA...

Het is door mijn vriendin ooit gekocht bij Knibbeler. In het vorige deel heb ik er ooit nog informatie over gepost.

[ Voor 82% gewijzigd door MazeWing op 18-05-2018 09:31 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Hulleman
DonnieDoezoe schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:22:
En dan nog? De Ikea besta meubels bijvoorbeeld zijn prima modulaire dingen. Liever knap audio/tv spul op een ikea meubel dan audio/tv troep op een dure meubel.

• Snaaf
Mooie set! Staat netjes in de ruimte zo. Proficiat!!
Wat een kansloze opmerking, Spinoza! Ik ben gewend een stuk doordachtere kritieken bij jouw afbeelding te lezen.

Langs die weg der gedachten kan je mijn hele leven deconstrueren, maar ik lig geen minuut wakker van de uitkomst :*) 8)

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 15:07
Nice, dan mag mijn huidige set up vast ook niet :) TV in de woonkamer, aparte ruimte voor HT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dXDh7VFvYTOcPGZkSnLLsghR/thumb.jpg

LG OLED55C7V
Samsung HWMS650 soundbar
Gemodificeerd Ikea LACK tafeltje, €9,99 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door sfinx op 18-05-2018 10:42 ]

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

• Hulleman
sfinx schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Nice, dan mag mijn huidige set up vast ook niet :) TV in de woonkamer, aparte ruimte voor HT.

[afbeelding]

LG OLED55C7V
Samsung HWMS650 soundbar
Voorbeeldje knappe tv op een ikea meubel d:)b

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 16:26
sfinx schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:34:
[...]

[afbeelding]

LG OLED55C7V
Samsung HWMS650 soundbar
Jij durft met dat tafeltje :9.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Verwijderd

En ook geen duur spul ...

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Kunnen we iedereen z'n keuze in apparatuur en meubels gewoon weer in waarde laten? Dank u. ;)

• The Eagle
Als je nog in guldens denkt is alles duur :+
Zolang het er niet doorheen valt is alles prima :Y)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:15:
[...]

Als je nog in guldens denkt is alles duur :+
Zolang het er niet doorheen valt is alles prima :Y)
Noem je jezelf nu gewoon oud? ;)
Stiekem doe ik het zelf ook gewoon :+

En idd waarom toch die haat op IKEA, alles is spaanplaat tegenwoordig en laten we ons daar vooral niet druk over maken en lekker onze spullen posten. :Y

Pagina: 1 ... 48 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic