Man, al laat je hier een CRT op een omgekeerde bananendoos zien. Als dat jouw home cinema is.. Prima toch?
De goede oude studententijd heS_Chief schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:23:
Man, al laat je hier een CRT op een omgekeerde bananendoos zien. Als dat jouw home cinema is.. Prima toch?
Hallo allemaal,
Ik bekijk dit leuke topic al een tijd, tof om jullie set-ups te zien variërend van eenvoudige opstellingen tot hele bioscopen.
Helaas vond ik mijn "home cinema" voorheen niet het delen waard, als je het dat überhaupt al zo kon noemen.
Ik had toevallig nog een oude foto, je ziet hieronder ongetwijfeld wat ik bedoel. (Niet een foto destijds specifiek gemaakt om mijn home-cinema te showen en dus een rommeltje. An sich wel representatief voor hoe je het vaak in het wild zou hebben aangetroffen.
)
Mijn oude set-up was nog op mijn kamer in een studentenhuis. Eigenlijk gewoon mijn bureau + PC met twee speakers ernaast.

Inmiddels geen student meer maar aan het werk en nu ook verhuisd.
Een klein maar mooi appartement gekocht, en dus mocht m'n installatie ook op de schop.
Ik kwam er achter dat mijn oude versterker niet in mijn nieuwe TV meubel pastte, dus ook maar meteen een nieuwe receiver gekocht die minder hoog is. Een noodgedwongen upgrade dus.
Dit is het nu geworden:

Dit is de andere kant van de kamer, met de bank recht voor de tv + speakers.
Let ook op de LP covers boven de bank.
En 's avonds ziet het er dan zo uit vanaf de bank:

Op zich niet een heel bijzondere installatie, maar ik vind het wel prettig zo en een hele vooruitgang.
De TV is naar verhouding met wat ik hier voorbij zie komen eigenlijk vrij bescheiden. (Slechts 43" inch.)
Ik heb echter express deze maat genomen, een grotere tv had mijn interieur verpest als je het mij vraagt.
Voor de circa 3.5 meter die ik er vandaan zit vind ik dit formaat prima!
Voor diegene die nieuwsgierig zijn, wat zie je:
TV: Philips 43PUS6412 Smart TV
Receiver: Marantz NR1508
Speakers: JBL Studio 270
TV ontvanger van Ziggo
Gaming PC met i5 6600K en een Sapphire Nitro Fury
Monitor: LG 34UM68-P
Ik bekijk dit leuke topic al een tijd, tof om jullie set-ups te zien variërend van eenvoudige opstellingen tot hele bioscopen.
Helaas vond ik mijn "home cinema" voorheen niet het delen waard, als je het dat überhaupt al zo kon noemen.
Ik had toevallig nog een oude foto, je ziet hieronder ongetwijfeld wat ik bedoel. (Niet een foto destijds specifiek gemaakt om mijn home-cinema te showen en dus een rommeltje. An sich wel representatief voor hoe je het vaak in het wild zou hebben aangetroffen.
Mijn oude set-up was nog op mijn kamer in een studentenhuis. Eigenlijk gewoon mijn bureau + PC met twee speakers ernaast.

Een klein maar mooi appartement gekocht, en dus mocht m'n installatie ook op de schop.
Ik kwam er achter dat mijn oude versterker niet in mijn nieuwe TV meubel pastte, dus ook maar meteen een nieuwe receiver gekocht die minder hoog is. Een noodgedwongen upgrade dus.
Dit is het nu geworden:

Let ook op de LP covers boven de bank.

Op zich niet een heel bijzondere installatie, maar ik vind het wel prettig zo en een hele vooruitgang.
De TV is naar verhouding met wat ik hier voorbij zie komen eigenlijk vrij bescheiden. (Slechts 43" inch.)
Ik heb echter express deze maat genomen, een grotere tv had mijn interieur verpest als je het mij vraagt.
TV ontvanger van Ziggo
Joopieboy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 22:21:
[...]
Noem je jezelf nu gewoon oud?
Stiekem doe ik het zelf ook gewoon![]()
En idd waarom toch die haat op IKEA, alles is spaanplaat tegenwoordig en laten we ons daar vooral niet druk over maken en lekker onze spullen posten.
Ik heb toevallig massief teak staan, maar de sub staat onder een simpel Ikea Lack-tafeltje en de center op diezelfde tafel.S_Chief schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:23:
Inderdaad. Wat maakt het uit wat het kost, als iemand er blij mee is?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Man, ik heb m'n Epson LS10500 (HDR laser projector twv €7400) in een ingebouwde kleding kast achterin de thuis bioscoop staan. Als ie niet in gebruik is, deurtje dicht en je ziet m niet plus stof vrij. Als ie aan gaat, deur open en dat ziet er dan niet zo strak uit maar tijdens het kijken staat ie toch achter me dus lekker boeiend.
Kleiner en een veel betere kleur en uitstraling. Omdat het een stuk kleinere speaker is, staat het veel netter in de kamer.KDL schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:10:
[...]
Wat vond je vriendin zo erg aan de andere speakers? Alleen de kleur?
Voor een leek lijken ze hetzelfde met kapjes toch?
Zelf ook veel discussies meegemaakt, bij mensen thuis, soms verbaas je wat wel goedgekeurd wordt, vreemde kronkels.
Zonder kappen is het helemaal een wereld van verschil!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Leuk om te zien! Zo ben ik zelf ook begonnen bij mijn ouders boven.Pazienza schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:21:
Hallo allemaal,
Ik bekijk dit leuke topic al een tijd, tof om jullie set-ups te zien variërend van eenvoudige opstellingen tot hele bioscopen.![]()
Ik had toevallig nog een oude foto, je ziet hieronder ongetwijfeld wat ik bedoel. (Niet een foto destijds specifiek gemaakt om mijn home-cinema te showen en dus een rommeltje. An sich wel representatief voor hoe je het vaak in het wild zou hebben aangetroffen.)
[afbeelding]
Ik kwam er achter dat mijn oude versterker niet in mijn nieuwe TV meubel pastte, dus ook maar meteen een nieuwe receiver gekocht die minder hoog is. Een noodgedwongen upgrade dus.![]()
Dit is het nu geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Let ook op de LP covers boven de bank.![]()
[afbeelding]
TV ontvanger van Ziggo

Daarvoor had ik nog wat speakerkistjes staan met een oude technics versterker.
Later in mijn eerste woning:

Computer is op een gegeven moment verplaatst tegenover in de kamer op een bureau.
Daarna in mijn huidige appartement 2 indelingen gehad, hier een foto van hoe het laatst was:

Maar dat is tegenwoordig ook weer helemaal anders.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 99% gewijzigd door NiQo op 20-01-2019 18:49 ]
Ik zou nog even posten hier zei ik een tijdje terug en dat was ik inmiddels vergeten, dus bij deze alsnog 

LG Oled B6 65 inch
Tannoy Revolution Signature DC4 speakers
Norstone stands, type weet ik zo uit mn hoofd niet
BK XXLS400FF subwoofer
Yamaha RX-A870 receiver
Xbox One X
Ziggo kastje

LG Oled B6 65 inch
BK XXLS400FF subwoofer
Yamaha RX-A870 receiver
Xbox One X
Ziggo kastje
Of je haalt voor een paar euro een IR blaster in China en knikkert dat kastje achter een deurtje.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die Horizon box kan sowieso in een kastje, de afstandsbediening gaat er dwars doorheen. Mooi uit het zicht!
Serieus ?2cvman schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 14:38:
Die Horizon box kan sowieso in een kastje, de afstandsbediening gaat er dwars doorheen. Mooi uit het zicht!
Ja, Horizonbox heeft IR (infra rood) en FM, dus kan je gewoon achten een deurtje zetten.
Verder een leuke setup
[ Voor 5% gewijzigd door Equazor_ op 19-05-2018 16:06 ]
Na een aantal jaren plezier mijn set nog eens een upgrade gegeven. We zijn sinds een tijdje verhuisd en toen was de 50 inch tv toch wat aan de kleine kant door de grotere kijkafstand. Dus dan maar voor een maatje groter gekeken en van een KDL-50W656 naar een KD-65XE9305 gegaan.
Niet veel later ook de Jamo S608 HCS3 verwisseld voor Focal Aria's en mijn Denon 2113 voor een 4400H omdat de oude receiver niet overweg kon met HDR en 4K op hogere framerates.

Wat zie je?
Niet veel later ook de Jamo S608 HCS3 verwisseld voor Focal Aria's en mijn Denon 2113 voor een 4400H omdat de oude receiver niet overweg kon met HDR en 4K op hogere framerates.

Wat zie je?
- Sony Bravia KD-65XE9305
- Focal Aria 936
- Focal Aria CC900
- SVS PB12-NSD
- Denon AVR-X4400H
- ASRock Vision HT 321B met LibreElec
- PS4
- Xbone
- Netgear R7000 met AdvancedTomato
[ Voor 8% gewijzigd door Tronic op 19-05-2018 23:07 ]
Mooie spullen en zo te zien ook een erg mooi huis.Tronic schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:13:
Na een aantal jaren plezier mijn set nog eens een upgrade gegeven. We zijn sinds een tijdje verhuist en toen was de 50 inch tv toch wat aan de kleine kant door de grotere kijkafstand. Dus dan maar voor een maatje groter gekeken en van een KDL-50W656 naar een KD-65XE9305 gegaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je?En als afsluiter nog een overzichtsfoto van de oude situatie toen het er iets netter bij lag
- Focal Aria 936
- Focal Aria CC900
- SVS PB12-NSD
- Denon AVR-X4400H
- PS4
- Xbone
Mag je tevreden mee zijn.
Nooit geweten, ga ik dat ziggo kastje verplaatsen naar achter het deurtje en mn x one x op de nog te maken hogere plank in het kastje zetten. Ziet er wat netter uit.Equazor_ schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:04:
[...]
Ja, Horizonbox heeft IR (infra rood) en FM, dus kan je gewoon achten een deurtje zetten.
Verder een leuke setup
En bedankt, ben er erg tevreden over.
Ps: de tv is van mn vriendin, die wilde heel graag een dikke OLED dus heeft er flink voor gespaard. Wie ben ik dan om daar commentaar op te hebben als je vriendin zegt ik ga een 65 inch OLED kopen
Als je haar zat bent, laat het ff wetenvosss schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 23:07:
[...]
Nooit geweten, ga ik dat ziggo kastje verplaatsen naar achter het deurtje en mn x one x op de nog te maken hogere plank in het kastje zetten. Ziet er wat netter uit.
En bedankt, ben er erg tevreden over.
Ps: de tv is van mn vriendin, die wilde heel graag een dikke OLED dus heeft er flink voor gespaard. Wie ben ik dan om daar commentaar op te hebben als je vriendin zegt ik ga een 65 inch OLED kopen
helaas die horizon box werkt niet met een ir blaster, enige apparaat dat niet op mn logitek aangesloten isThe Eagle schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:35:
Of je haalt voor een paar euro een IR blaster in China en knikkert dat kastje achter een deurtje.
Hoe bedoel je? Dat je de horizon box niet kan bedienen met een logitech afstandbediening? Dat werkt hier anders prima!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
IR Blaster kan ook defect zijn bij aankomst .Pjotr22 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 05:54:
[...]
helaas die horizon box werkt niet met een ir blaster, enige apparaat dat niet op mn logitek aangesloten is
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
de receiver, tv, cd peler en media player zijn aangesloten. bij het zoeken naar de horizon geeft Harmony de melding dat de horizon box niet geschikt is omdat het niet op ir werkt
@Pjotr22
Ik heb hetzelfde gehad, ik heb de horizon box moeten instellen als een ander apparaat als ik mij goed herinner.
Nu werkt hij wel (iig de functies die voor mij belangrijk zijn) zoek het even op via google dan kom je genoeg fora tegen waar mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen en de oplossing hebben. (Kan het nu zelf niet voor je nakijken op mijn harmony)
Ik heb hetzelfde gehad, ik heb de horizon box moeten instellen als een ander apparaat als ik mij goed herinner.
Nu werkt hij wel (iig de functies die voor mij belangrijk zijn) zoek het even op via google dan kom je genoeg fora tegen waar mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen en de oplossing hebben. (Kan het nu zelf niet voor je nakijken op mijn harmony)
Lichtpuntje...
Waarom geen centre speaker, @Jelle92 ? Dat is een mooie aanvulling voor films. Een sub ook trouwens.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Plank boven de TV en een center er op. Problem solved 
Weet van Klipsch dat ze centers hebben waarbij de achterkant omhoog geschroefd kan worden voor dat soort situaties, straatlt ie naar beneden af. Mijn C20 kan dat iig
En er zijn TV beugels met center die er bovenop kan. Is wel ff zoeken.
Weet van Klipsch dat ze centers hebben waarbij de achterkant omhoog geschroefd kan worden voor dat soort situaties, straatlt ie naar beneden af. Mijn C20 kan dat iig
En er zijn TV beugels met center die er bovenop kan. Is wel ff zoeken.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mooie rustige setup. Volgens mij klinkt het ook nog eens erg goed.vosss schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:08:
Ik zou nog even posten hier zei ik een tijdje terug en dat was ik inmiddels vergeten, dus bij deze alsnog
[afbeelding]
LG Oled B6 65 inch
BK XXLS400FF subwoofer
Yamaha RX-A870 receiver
Xbox One X
Ziggo kastje
Deze kamer schreeuwt om een vloerkleed?Jelle92 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:34:
Ik kijk al geruime tijd mee, en sinds kort mijn eerste huis gekocht.
[afbeelding]
[afbeelding]
Front speakers: Focal Aria 926
Surround speakers: Focal Dome Flax
Receiver: Denon X4400H
Tv: LG Oled 55E7
Xbox One S
T-mobile tv kastje
Wat ik binnenkort wil doen is een subwoofer toevoegen om het compleet te maken
@NeWSJuNK als je dat bedoelt vanwege de akoestiek? Dan klopt dat wel, ik heb al wel twee redelijk dikke gordijnen hangen maar er hangt nog best een lange galm in huis. Dit is iets waar nog verbeteringen mee gehaald kunnen worden
Weer een Focal-liefhebberJelle92 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
Xbox One S
T-mobile tv kastje
Heerlijke speakers.
Mijn set is erg vergelijkbaar aan de jouwe: Marantz SR7011, Focal Aria 926 en Dôme Flax + OLED 55C7
Zie ik goed dat je geen centerspeaker hebt? De Focal CC900 bevalt hier prima.
Dankje. Klinkt inderdaad erg goed. Het kan altijd beter natuurlijk, maar ik ben er erg tevreden mee.NeWSJuNK schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:01:
[...]
Mooie rustige setup. Volgens mij klinkt het ook nog eens erg goed.
Enige wat ik jammer vind is dat de subwoofer geen auto on/off heeft, dus die moet ik elke keer handmatig aan en uit zetten met een knopje.
Overigens heb ik nog zo eenzelfde setje Tannoy's op zolder in de doos liggen. Ik ben op zoek naar de bijbehorende centerspeaker, maar die is nergens meer te koop en 2de hands wordt ie echt maar heel zelden aangeboden en als het al is dan is het niet in deze light oak kleur. De niet Signature variant wordt wel met regelmaat aangeboden, maar die klinkt een stuk minder.
Dus mocht iemand de bijbehorende center hebben en er vanaf willen; laat maar weten zou ik zeggen
Daar is een hele makkelijke oplossing voor: een master slave stekkerblok
Wanneer de zuilen zo dicht bij elkaar staan, en je luisterpositie recht voor de TV is, heeft de center dan echt zo'n grote meerwaarde?timovd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:09:
Waarom geen centre speaker, @Jelle92 ? Dat is een mooie aanvulling voor films. Een sub ook trouwens.
Je hoort vaak dat de positie van de tweeter het beste is op oorhoogte. Als ik dan naar de situatie van @Jelle92 kijk, dan zou bij een center het spraakkanaal dan van onder of boven de TV komen, terwijl die nu ideaal is.
Indien je ver van de sweet spot vandaan zit, of je speakers ver uit elkaar hebt staan, dan begrijp ik de noodzaak uiteraard.
Zelf heb ik een vergelijkbare 4.1 opstelling, waar ik eigenlijk heel tevreden over ben. Een center speaker heb ik nog wel op mijn wensenlijst staan, maar ik verwacht niet een heel groot verschil in de geluidservaring ten opzichte van nu.
Een wàt???? (lees: ik zal eens opzoeken wat dat is, hoe het werkt en of ik daarmee uit de voeten kanJag schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:51:
Ja, dat kun je. Damn, die dingen worden hier al sinds ze bestaan gepromoot. De mijne is minstens 10 jaar oud ofzo. Brennenstuhl is het toverwoord.
Ook ik had hier nooit van gehoord, ideaal!Jag schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:51:
Ja werkt ook beter dan auto on off, want dan schakelt je sub uit bij lange dialoog stukken in een film. Om halverwege de explosie vervolgens wakker te worden
.
Hier ook in gebruik, de receiver triggert het stekker blok waarop de platenspeler, phono versterker, eindversterker en sub schakelen.Jag schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:51:
Scheelt toch weer wat sluipverbruik en een stukje warmteontwikkeling, als de geplande verbouwing uitgevoerd is zal ik mijn setup ook eens posten, ik vind dit één van de leukste topics op tweakers ✌️
3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat
Hier de receiver als master en verder planetspeler + voorversterker, coax -> optical converter, cd speler, BR speler, networkplayer en uiteraard subwoofer. Reden dat ik Brennenshulth roep is dat die prijs/kwaliteit gewoon heel goed zijn en je ook wilt weten dat je het vermogen wat je er op zet, aan wilt kunnen. Ter indicatie: mijn home cinema icm een gourmetstel beiden aan ging niet helemaal goed
.
Ik zie dat dat een stekkerblok is met een aantal permanente contacten en de rest die aangaan als een van die eerste 2 aangaan; klopt dat?The Eagle schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:20:
Hier de receiver als master en verder planetspeler + voorversterker, coax -> optical converter, cd speler, BR speler, networkplayer en uiteraard subwoofer. Reden dat ik Brennenshulth roep is dat die prijs/kwaliteit gewoon heel goed zijn en je ook wilt weten dat je het vermogen wat je er op zet, aan wilt kunnen. Ter indicatie: mijn home cinema icm een gourmetstel beiden aan ging niet helemaal goed.
Ik heb nu alles behalve mijn subwooofer op een sttekkerdoos zitten, toevallig van datzelfde merk zie ik nu, en mijn subwoofer gewoon in een apart stopcontact.
Hoe sluit ik de boel aan dan? Ik gebruik de afstandsbediening van mn tv en die zet dan zelf mn receiver aan.
Moet ik dan zowel tv als receiver op die permanente zetten en de xbox, subwoofer en kastje van ziggo op die niet permanente?
Een wat?sypie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:32:
[...]
Heb je daar nou een undercover HomePod staan links naast je audiomeubel?
Ik denk dus van niet. Of je moet die grijze pot bedoelen. Geen idee wat dat is of voor moet stellen; die heeft mn vriendin daar neergezet
Ik zou 'm offline halen, voordat Apple achter je aankomt. Ze zullen vast patent hebben op een cilinder met ronde hoeken
Receiver als master, en als dat ding aan gaat schakelt ie de rest mee. Gaat de receiver uit / standby, gaat de rest ook uit. Sub mag je dan dus op permanent aan ipv stanby aan zetten.vosss schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:26:
[...]
Ik zie dat dat een stekkerblok is met een aantal permanente contacten en de rest die aangaan als een van die eerste 2 aangaan; klopt dat?
Ik heb nu alles behalve mijn subwooofer op een sttekkerdoos zitten, toevallig van datzelfde merk zie ik nu, en mijn subwoofer gewoon in een apart stopcontact.
Hoe sluit ik de boel aan dan? Ik gebruik de afstandsbediening van mn tv en die zet dan zelf mn receiver aan.
Moet ik dan zowel tv als receiver op die permanente zetten en de xbox, subwoofer en kastje van ziggo op die niet permanente?
Enige ook die heel blijven met wat vermogen idd.The Eagle schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:17:
Ja, dat kun je. Damn, die dingen worden hier al sinds ze bestaan gepromoot. De mijne is minstens 10 jaar oud ofzo. Brennenstuhl is het toverwoord.
Ik heb zelf een 10 voudige witte van Brennenstuhl liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 21-05-2018 21:25 ]
Lolsypie schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:39:
Ik zou 'm offline halen, voordat Apple achter je aankomt. Ze zullen vast patent hebben op een cilinder met ronde hoeken
Meteen de netwerkkabel eruit getrokken, snapte toch al niet waarom dat ding aan het netwerk moest hangen
Als ik de stekker van de receiver in de master doe, hoe gaat de remote van mn tv dan werken als die in slave staat? Dan doet die toch niks, of snap ik het niet?The Eagle schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:03:
[...]
Receiver als master, en als dat ding aan gaat schakelt ie de rest mee. Gaat de receiver uit / standby, gaat de rest ook uit. Sub mag je dan dus op permanent aan ipv stanby aan zetten.
Dat is wel een mooi kastje. Waar heb je dat gekocht?Jelle92 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
Xbox One S
T-mobile tv kastje
@Mick3112 wooncentrum Zevenaar. De Felix serie
Dat zijn mooie frontspeakers. Zou ik wel eens willen beluisteren!Jelle92 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:34:
[afbeelding]
[afbeelding]
Xbox One S
T-mobile tv kastje
Er zijn ook nog 3 of 4 'altijd aan' stopcontacten in het blok: master stopcontact --> die stuurt circa 6 slaves aan + 3/4 onafhankelijke stopcontacten die altijd aan staan. Heerlijk ding, ook mijn versterker zorgt ervoor dat de rest aan/uit gaat.vosss schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:01:
[...]
Als ik de stekker van de receiver in de master doe, hoe gaat de remote van mn tv dan werken als die in slave staat? Dan doet die toch niks, of snap ik het niet?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Dat gaat idd niet werken, dat snap je goed. Maar dat geeft niks. Want als je je sub in die master/slave doet heb je een stopcontact over om je TV in te doen. TV schakel je apart. Homecinema ook.vosss schreef op maandag 21 mei 2018 @ 22:01:
[...]
Als ik de stekker van de receiver in de master doe, hoe gaat de remote van mn tv dan werken als die in slave staat? Dan doet die toch niks, of snap ik het niet?
Het werd eens tijd voor wat nieuwe foto's.
Inmiddels een nieuw kast'je' gemaakt voor mijn apparatuur, nieuwe tv moet nog eens komen (wordt tijd). Het is een zelfbouw met als basis 2 Ikea Besta kastjes, van de keukenserie de Capita RVS poten (8cm) en Blankett RVS grepen, dat gecombineerd met een zelf op maat gemaakt blad. Zie Joopieboy in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4".

– LG 32LH3300
– Denon DRA-700AE stereo receiver
– Denon DP-300F platenspeler met een Nagaoka MP-110 element
– B&W 685 speakers met custom made speakerkabels
– Playstation 3 2nd gen 160gb
– Logitech Bluetooth Speaker Adapter
– HP DC5800 HTPC

– LG 32LH3300
– Denon DRA-700AE stereo receiver
– Denon DP-300F platenspeler met een Nagaoka MP-110 element
– B&W 685 speakers met custom made speakerkabels
– Playstation 3 2nd gen 160gb
– Logitech Bluetooth Speaker Adapter
– HP DC5800 HTPC
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 23-05-2018 19:53 ]
Ik zou een paar plakken sorbothane onder die speakers leggen.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ik zet nu mn stekkerdoos 's nachts uit en mn subwoofer ook. In jouw voorbeeld moet ik een stekkerdoos uit zetten en de stekker van de tv uit het stopcontact trekken. Dat is meer werk.The Eagle schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:00:
[...]
Dat gaat idd niet werken, dat snap je goed. Maar dat geeft niks. Want als je je sub in die master/slave doet heb je een stopcontact over om je TV in te doen. TV schakel je apart. Homecinema ook.
Moet nog eens kijken wat en hoe ik wil, bij mijn vorige speakers had ik er hardstenen voeten onder liggen en dat hielp wel flink met het geluid, het laag leek strakker te zijn.SannrHerr schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:58:
Ik zou een paar plakken sorbothane onder die speakers leggen.
Je hebt zo te zien inderdaad een goede muzieksmaak.Pazienza schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:21:
Hallo allemaal,
Ik bekijk dit leuke topic al een tijd, tof om jullie set-ups te zien variërend van eenvoudige opstellingen tot hele bioscopen.![]()
Ik had toevallig nog een oude foto, je ziet hieronder ongetwijfeld wat ik bedoel. (Niet een foto destijds specifiek gemaakt om mijn home-cinema te showen en dus een rommeltje. An sich wel representatief voor hoe je het vaak in het wild zou hebben aangetroffen.)
[afbeelding]
Ik kwam er achter dat mijn oude versterker niet in mijn nieuwe TV meubel pastte, dus ook maar meteen een nieuwe receiver gekocht die minder hoog is. Een noodgedwongen upgrade dus.![]()
Dit is het nu geworden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Let ook op de LP covers boven de bank.![]()
[afbeelding]
TV ontvanger van Ziggo
De rest is zeker ook niet verkeerd.
ik meen dat Conrad ze ook verkoopt.Joopieboy schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:22:
[...]
Enige ook die heel blijven met wat vermogen idd.Bij alle anderen fikken uiteindelijk de schakelaars door. Hornbach heeft een gedeelte van hun assortiment en anders kun je in Duitsland kijken bij de Baumarkt.
Ik heb zelf een 10 voudige witte van Brennenstuhl liggen.
M.b.t. de Horizonbox van Ziggo: ik bedien de mijne ook met een Harmony One+, kan me niet herinneren dat het instellen iets bijzonders was hiervoor.
Enige nadeel is dat het ding dan niet achter een gesloten deurtje kan, maar goed.
Niks wat een IR extender niet kan oplossen!Daniel36 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:33:
[...]
ik meen dat Conrad ze ook verkoopt.
M.b.t. de Horizonbox van Ziggo: ik bedien de mijne ook met een Harmony One+, kan me niet herinneren dat het instellen iets bijzonders was hiervoor.
Enige nadeel is dat het ding dan niet achter een gesloten deurtje kan, maar goed.
ehhhh..HOI
Zelfs met plaatjes als deze doe je de platenspeler een plezier: https://www.ebay.co.uk/itm/300790118488Joopieboy schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:51:
[...]
Moet nog eens kijken wat en hoe ik wil, bij mijn vorige speakers had ik er hardstenen voeten onder liggen en dat hielp wel flink met het geluid, het laag leek strakker te zijn.
Je kunt natuurlijk ook wat balletjes onder de platenspeler plakken.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Platenspeler heeft al wat dopjes onder de pootjes zitten, dus dat valt wel mee. En je moet echt serieus op volume gaan draaien wil je trillingen krijgen, het houten blad helpt ook wel iets mee.SannrHerr schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:46:
[...]
Zelfs met plaatjes als deze doe je de platenspeler een plezier: https://www.ebay.co.uk/itm/300790118488
Je kunt natuurlijk ook wat balletjes onder de platenspeler plakken.
Er moet een apparaat master zijn en die blijft standby staan. Je zou ook kunnen overwegen om je TV op de master te zetten en de est op de slave. Maar dan schakel je dus alles aan als je de TV aan zet en creeer je dus een afhankelijkheid tussen TV aan en muziek luisteren.vosss schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:00:
[...]
Ik zet nu mn stekkerdoos 's nachts uit en mn subwoofer ook. In jouw voorbeeld moet ik een stekkerdoos uit zetten en de stekker van de tv uit het stopcontact trekken. Dat is meer werk.
Als ik je zo hoor wil je echt alles van de stroom af. Kan ook, maar dan zou je met Klikaanklikuit moeten gaan werken icm een afstandsbediening die dat, plus je AV apparatuur ondersteunt. Dat kan (logitech maakt die dingen), maar dan praat je wel over een flinke meerprijs tov een brennenstuhl. Daar kan de boel heel wat standby voor staan
Kan ik niet gewoon mijn tv en receiver als master zetten dan en de subwoofer als slave?The Eagle schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:57:
[...]
Er moet een apparaat master zijn en die blijft standby staan. Je zou ook kunnen overwegen om je TV op de master te zetten en de est op de slave. Maar dan schakel je dus alles aan als je de TV aan zet en creeer je dus een afhankelijkheid tussen TV aan en muziek luisteren.
Als ik je zo hoor wil je echt alles van de stroom af. Kan ook, maar dan zou je met Klikaanklikuit moeten gaan werken icm een afstandsbediening die dat, plus je AV apparatuur ondersteunt. Dat kan (logitech maakt die dingen), maar dan praat je wel over een flinke meerprijs tov een brennenstuhl. Daar kan de boel heel wat standby voor staan
Denk ik dan verkeerd als ik denk dat ik dan mn subwoofer met de aan/uit schakelaar gewoon in de aan stand kan laten staan en dat ik 's morgens de knop van de stekkerdoos aanzet en vervolgens mijn tv (die op zijn beurt de receiver zelf aanzet) dat dan daardoor mijn subwoofer ook aangaat?
Of begrijp ik dan compleet niet hoe zo een master/slave ding werkt??
Overdag mag alles aanstaan, zodra ik de tv uitzet (die ook de receiver zelf uitzet) dan mag mijn subwoofer ook uit gaan, zonder dat ik dat met de knop op de achterkant van dat ding hoef te doen.
's nachts moet alles uit als ik de knop van de stekkerdoos uitzet. Dat moet toch gewoon mogelijk zijn of snap ik het echt niet??
Ja natuurlijk is dat mogelijk.
In mijn vorige huis had ik een stekker met zo'n rode lichtgevende schakelaar er in, waar direct weer een stekker in kan. In dit geval een stekkerdoos die achter het meubel verdween.
Als ik op bed ging of niet thuis was, ging die knop om en alles op die stekkerdoos was uit. Receiver, subwoofer, TV, Humax, telefoon, zelfs de router en modem zaten er op.
Het enige wat nog wel stroom kreeg was de koelkast en het aquarium.
Scheelde me 500kWh / jaar, geen grap.
Zo'n ding:
In mijn vorige huis had ik een stekker met zo'n rode lichtgevende schakelaar er in, waar direct weer een stekker in kan. In dit geval een stekkerdoos die achter het meubel verdween.
Als ik op bed ging of niet thuis was, ging die knop om en alles op die stekkerdoos was uit. Receiver, subwoofer, TV, Humax, telefoon, zelfs de router en modem zaten er op.
Zo'n ding:
Of je accepteert 1 extra afstandsbediening van de kakuThe Eagle schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:57:
[...]
Kan ook, maar dan zou je met Klikaanklikuit moeten gaan werken icm een afstandsbediening die dat, plus je AV apparatuur ondersteunt. Dat kan (logitech maakt die dingen), maar dan praat je wel over een flinke meerprijs tov een brennenstuhl. Daar kan de boel heel wat standby voor staan
Dat doe ik nu ook, subwoofer staat niet bij de receiver in de buurt. 2 Kaku schakelaars op hetzelfde kanaal, en alles gaat met 1 druk pp knop aan of uit.
Jammer genoeg dat de logitech mijn El cheapo IBood tv niet kent en met vergelijkbare types rare fratsen gaat uithalen.
[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 24-05-2018 23:18 ]
Awesome
Dat is wel jammer ja, kun je geen IR signalen inleren op de Logitech dan?Raym09 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:16:
[...]
Of je accepteert 1 extra afstandsbediening van de kakudie kun je dan nog combineren met een eenvoudigere universele AB.
Dat doe ik nu ook, subwoofer staat niet bij de receiver in de buurt. 2 Kaku schakelaars op hetzelfde kanaal, en alles gaat met 1 druk pp knop aan of uit.
Jammer genoeg dat de logitech mijn El cheapo IBood tv niet kent en met vergelijkbare types rare fratsen gaat uithalen.
Je hebt toch ook stekkerdozen met ingebouwde schakelaar?JeroenSpock schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:23:
Ja natuurlijk is dat mogelijk.
Zo'n ding:
[afbeelding]
Verwijderd
Dan moet je altijd die (lelijke) doos met stekkers zo neer leggen dat je bij de schakelaar kan, en ligt de doos dus 9 van de 10 keer in het zicht.PdeBie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:50:
[...]
Je hebt toch ook stekkerdozen met ingebouwde schakelaar?
Bij mij zit hij tegen de achterkant van het meubel aan geplakt (meubel staat iets van de wand af) en kan er dus heel makkelijk bij en hij zit uit het zicht
Ik schakelde mijn subwoofer via de 12v trigger op mijn versterker. Daarvoor had ik zelf wat gesoldeerd met een 12v/230v relay. Werkte als een tierelier
.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Daar zou ik wel mee uitkijken met een LG OLED, die draait namelijk nog zo'n 10 a 15 minuten een schoonmaakprogramma voor inbranden, na uitzetten. Die moet dus eigenlijk altijd stroom hebben.vosss schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:00:
[...]
Ik zet nu mn stekkerdoos 's nachts uit en mn subwoofer ook. In jouw voorbeeld moet ik een stekkerdoos uit zetten en de stekker van de tv uit het stopcontact trekken. Dat is meer werk.
Serieus? Kan ik die dus niet gewoon standby zetten en vervolgens de stekker eruit?? Staat niks over in de handleiding, want ik ben een kerel en heb die dus niet gelezen.Romius schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:25:
[...]
Daar zou ik wel mee uitkijken met een LG OLED, die draait namelijk nog zo'n 10 a 15 minuten een schoonmaakprogramma voor inbranden, na uitzetten. Die moet dus eigenlijk altijd stroom hebben.
Ja serieus, compensation cycle heet het geloof ik. Ik weet niet of dat in de handleiding staat overigens. Op mijn defecte EF950V zag je ook een flitsend RGB patroon gaan, voor 10 minuutjes na het uitzetten. Normaal gesproken zie je er niks van, behalve als je een stroommeter aan je LG zou hangen.vosss schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:29:
[...]
Serieus? Kan ik die dus niet gewoon standby zetten en vervolgens de stekker eruit?? Staat niks over in de handleiding, want ik ben een kerel en heb die dus niet gelezen.
[ Voor 19% gewijzigd door Romius op 25-05-2018 13:45 ]
Wij hebben een stekkerdoos met een losse masterswitch aan een kleine meter snoer, stekkerdoos hangt achter het meubel, en de switch ligt naast de versterker (die hoog staat i,v.m. oppaskids)Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:35:
[...]
Dan moet je altijd die (lelijke) doos met stekkers zo neer leggen dat je bij de schakelaar kan, en ligt de doos dus 9 van de 10 keer in het zicht.
Nee hoor: gewoon een stekkerdoos met voetschakelaar. Heb je alleen de voetschakelaar in beeld (of je legt daar voor de WAF een kussentje op...Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:35:
[...]
Dan moet je altijd die (lelijke) doos met stekkers zo neer leggen dat je bij de schakelaar kan, en ligt de doos dus 9 van de 10 keer in het zicht.
Zoiets:
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Meubel iets van de muur af, kun je er precies bij zonder het in het zicht ligt.
Mijn meubel is custom made door een meubelmaker, 1,50 breedt, 50 voor de versterker, 100 voor de tv, het versterkerdeel is hoog (1,60) en de zijwand daarvan aan de achterzijde 5cm dieper (net als de bovenzijde onder de tv) achterzijde boven is open voor kabels, en de warmteafvoer van de versterker. daarachter hangt inderdaad een 220 stekkerdoos met "voetschakelaar" en de voetschakelaar ligt in het vak naast de versterker, zal e.e.a eens fotograferen en hier plaatsen. Voordeel van het meubel is dat de kleine vingertjes geen kwaad kunnen, al moet ik zeggen dat we nog nooit hebben meegemaakt dat er pogingen ondernomen werden, zelfs niet bij de tv die ze wel kunnen bereiken.... En dat met gemiddeld 5 oppaskids elke dag, mijn eigen hangjongeren vechten op zijn hoogst om de afstandbediening, of het spotify via de versterker recht....
Verwijderd
HvdBent schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:25:
[...]
Wij hebben een stekkerdoos met een losse masterswitch aan een kleine meter snoer, stekkerdoos hangt achter het meubel, en de switch ligt naast de versterker (die hoog staat i,v.m. oppaskids)
In principe dus soort gelijke oplossingen als @JeroenSpock , doos (ver) uit het zicht en enkel een schakelaar waar je makkelijk bij kan.Voronwë schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 14:35:
[...]
Nee hoor: gewoon een stekkerdoos met voetschakelaar. Heb je alleen de voetschakelaar in beeld (of je legt daar voor de WAF een kussentje op...
Zoiets:
Hierbij wat nieuwe fotos van mijn kant.

Specs:
- LG OLED55C7V
- Denon X2400H receiver
- Teufel Ultima 40 mk2 speakers
- Lenco L-3867 platenspeler
- Xbox One X
- Playstation Pro
- Intel NUC C6I5SYK
- Astro A50 headset
- Sennheiser HDR170 headset
- Amazon Echo Dot
- Logitech Harmony Hub
- KPN decoder + Wifi versterker
- RGB LED Strip

Specs:
- LG OLED55C7V
- Denon X2400H receiver
- Xbox One X
- Playstation Pro
- Intel NUC C6I5SYK
- Astro A50 headset
- Amazon Echo Dot
- Logitech Harmony Hub
- RGB LED Strip
motabeatz.com
Nu we het toch over stekkerdozen hebbenis er hier niemand met een wifi of bluetooth stekkerdoos die ze met hun Harmony kunnen bedienen? Ben ik zelf al even naar op zoek.
Je kunt de Osram Lightify bedienen. In elk geval via een Philips Hue bridge, waarschijnlijk niet rechtstreeks.Dalike schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:45:
Nu we het toch over stekkerdozen hebbenis er hier niemand met een wifi of bluetooth stekkerdoos die ze met hun Harmony kunnen bedienen? Ben ik zelf al even naar op zoek.
Thanks, ik gebruik het Vogel's WALL 2245 systeemPdeBie schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:39:
@NickySantoro ziet er chique uit!
Wat voor ophangsysteem heb je voor de tv?
motabeatz.com
Alles erg mooi, ordelijk en netjes , maar jammer dat men hier ook weer kan vaststellen dat er ruimte is om de speakers veeeeel beter op te stellen maar dat deze niet word benut.NickySantoro schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
Speakers staan gepropt tussen kast en muur.
Ik blijf het jammer vinden.
welke tv kast is dit als ik vragen mag ?Tronic schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:13:
Na een aantal jaren plezier mijn set nog eens een upgrade gegeven. We zijn sinds een tijdje verhuisd en toen was de 50 inch tv toch wat aan de kleine kant door de grotere kijkafstand. Dus dan maar voor een maatje groter gekeken en van een KDL-50W656 naar een KD-65XE9305 gegaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je?En als afsluiter nog een overzichtsfoto van de oude situatie toen het er iets netter bij lag
- Focal Aria 936
- Focal Aria CC900
- SVS PB12-NSD
- Denon AVR-X4400H
- PS4
- Xbone
Dit is uit de Kyara reeks van Recor.
edit: Het heeft wat moeite gekost, maar ik heb een pdf van de folder kunnen terug vinden
[ Voor 23% gewijzigd door Tronic op 30-05-2018 21:40 . Reden: Folder ]
Inmiddels zijn mijn speakers en versterker ook binnen 

U ziet hier:
Voor de rest ga ik geen 5.1 set ofzo maken. Er komt misschien wel nog een keer een subwoofer, maar dat is toekomst "muziek" (badum tssss).

U ziet hier:
- pricewatch: LG OLED55C7V Zwart
- pricewatch: Elac Uni-Fi BS U5 (Zwart)
- pricewatch unsorted: Advance Acoustic X-i75, X-LINE versterker, 2 x 60W
- pricewatch: Microsoft Xbox One (2014) 500GB Zwart
- pricewatch: Microsoft Xbox One Elite Wireless Pro Controller Zwart
- pricewatch: Apple TV (2012)
Voor de rest ga ik geen 5.1 set ofzo maken. Er komt misschien wel nog een keer een subwoofer, maar dat is toekomst "muziek" (badum tssss).
- Teufel Ultima 40 mk2 speakersNickySantoro schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
- LG OLED55C7V
- Denon X2400H receiver
- Xbox One X
- Playstation Pro
- Intel NUC C6I5SYK
- Astro A50 headset
- Amazon Echo Dot
- Logitech Harmony Hub
- RGB LED Strip
Geweldige speakers
Laatst een paar Q Acoustics 7000i's er bij gehaald om te upgraden naar een 5.1 setup:

En onlangs ook de kabels een beetje weggewerkt. Het geheel ziet er nu een beetje zo uit:

Ze bevallen me erg goed tot nu toe, vooral in games
Volgende upgrade: wat leuks aan de muur boven m'n TV, en atmos-speakers.

En onlangs ook de kabels een beetje weggewerkt. Het geheel ziet er nu een beetje zo uit:

Ze bevallen me erg goed tot nu toe, vooral in games
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Hoe bevalt de klipsch subwoofer? en welke is het?Chester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:23:
Laatst een paar Q Acoustics 7000i's er bij gehaald om te upgraden naar een 5.1 setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze bevallen me erg goed tot nu toe, vooral in games![]()
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Ga je dan die Q Acoustics weer lager hangen? Anders hangen je surrounds wel erg dicht bij de Atmosspeakers. Of ga je voor een 5.1.2 setup met de Atmos speakers alleen voor of in het midden aan het plafond?Chester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:23:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze bevallen me erg goed tot nu toe, vooral in games![]()
Het is deze: pricewatch: Klipsch R-110SW (Zwart)Tijn96 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:42:
[...]
Hoe bevalt de klipsch subwoofer? en welke is het?
En die bevalt me erg goed, zelfs op relatief lage volumes nog erg goed.
Ik was van plan om voor upward firing speakers te gaan, deze bijv: pricewatch: Klipsch RP-140SA (Zwart)Jorgen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Ga je dan die Q Acoustics weer lager hangen? Anders hangen je surrounds wel erg dicht bij de Atmosspeakers. Of ga je voor een 5.1.2 setup met de Atmos speakers alleen voor of in het midden aan het plafond?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dat vind ik nog best veel geld voor speakers die Atmos emuleren. Het is altijd beter dan géén Atmos natuurlijkChester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:39:
[...]
Het is deze: pricewatch: Klipsch R-110SW (Zwart)
En die bevalt me erg goed, zelfs op relatief lage volumes nog erg goed.
[...]
Ik was van plan om voor upward firing speakers te gaan, deze bijv: pricewatch: Klipsch RP-140SA (Zwart)
Dat is wat een paar kostJorgen schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:41:
[...]
Dat vind ik nog best veel geld voor speakers die Atmos emuleren. Het is altijd beter dan géén Atmos natuurlijk
Wat ik zie kosten ze € 598 per stuk.
[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 01-06-2018 12:54 ]
De pricewatch is niet zo goed met sets. Als je doorklikt zie je wel de juiste informatie, bijv: https://www.hificorner.nl/klipsch-rp-140sa.html
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic