Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.040.303 views

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Chester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:08:
[...]

De pricewatch is niet zo goed met sets. Als je doorklikt zie je wel de juiste informatie, bijv: https://www.hificorner.nl/klipsch-rp-140sa.html
Bij de andere winkels van de PW kwam die prijs per stuk op de winkelwebsites naar voren.
Dan is Hifi corner dus de helft goedkoper.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:56
TheKerremenke schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:33:
De woonkamer zoals die voorlopig blijft. In het najaar een ander tv meubel. (Besta waarschijnlijk)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat is er te zien;
Tv: Sony Bravia KD-49X8505
Recieven: Marantz 1506
Satelliet decoder: Xtrend ET8000
Platenspeler: Dual CS505-2Sansui SR-222
Phono versterker: Cambridge CP1
Luidsprekers: 2x Qacoustics 3050 zuilen en 3090C centerspeaker (2x 3020 surroundspeakers niet zichtbaar)
Subwoofer: XTZ 12.17

Verder aankleding zoals vosje, flamingo lamp (heerlijk fout >:) ), plantje enzovoorts.

In de afgelopen jaren bij elkaar gespaard. Eerst tv en satelliet decoder, toen speakers en reciever. Vervolgens subwoofer, daarna platenspeler en als laatste de phono versterker dus.

In de toekomst de tv een keer vervangen voor een OLED model. Dan kan deze naar de slaapkamer ;)
Pas geleden weer het e.e.a veranderd.
Nieuwe salontafel, bijzettafel en tv meubel gekocht. Tegelijk de tv maar eens opgehangen, zodat de center speaker er mooi onder kan staan :9~

En een andere platenspeler. >:) (Sansui SR-222 i.p.v. Dual 505-2). Al met al erg trots op het eindresultaat.

We zijn hier wel nog aan het twijfelen of we de muur waar de tv hangt ook blauw moeten schilderen. O-)

Pica’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W6DaIk18nCtaNqJIKGCmRBlc/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cKTvfFgtnrVgWl8bRvECLFKP/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pDpVhUekz1nzmlS4OinrGJf0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kWq7sZ1t77IYFrBzbB5nfUAQ/medium.jpg

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Powerray2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06-2024
Chester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:39:
[...]

Het is deze: pricewatch: Klipsch R-110SW (Zwart)
En die bevalt me erg goed, zelfs op relatief lage volumes nog erg goed.

[...]

Ik was van plan om voor upward firing speakers te gaan, deze bijv: pricewatch: Klipsch RP-140SA (Zwart)
hoe komt het dat al de klipsch subs zo in prijs gestegen zijn ?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:11
Chester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:08:
[...]

De pricewatch is niet zo goed met sets. Als je doorklikt zie je wel de juiste informatie, bijv: https://www.hificorner.nl/klipsch-rp-140sa.html
Inderdaad.
In de pricewatch staat bij mijn speakers een stuksprijs, terwijl bij andere producten wel een sets prijs staat.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Powerray2 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:28:
[...]

hoe komt het dat al de klipsch subs zo in prijs gestegen zijn ?
Geen idee. Alles van Klipsch is in prijs gestegen :/
TheKerremenke schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Pas geleden weer het e.e.a veranderd.
Nieuwe salontafel, bijzettafel en tv meubel gekocht. Tegelijk de tv maar eens opgehangen, zodat de center speaker er mooi onder kan staan :9~

En een andere platenspeler. >:) (Sansui SR-222 i.p.v. Dual 505-2). Al met al erg trots op het eindresultaat.

We zijn hier wel nog aan het twijfelen of we de muur waar de tv hangt ook blauw moeten schilderen. O-)

Pica’s:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Hoe bevalt die Ortofon 2m red?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:40
@Powerray2 @Chester Tip voor de de subs en speakers van klipsch: bestel ze via de Duitse Amazon.

Scheelt op de subwoofers al 100 euro per stuk (heb er net 4 sets speakers en 2 subwoofers van binnen :+ )

460 euro voor jouw atmos speakers (misschien nog verzending)

tip2:je kan Amazon prime ook uitproberen voor een maand wat je verzendkosten drukt voor producten van Amazon.

Het moois wat er binnen is voor de bioscoopzolder in het nieuwe huis.

R-12sw
Sub

R-14m en R-15m
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GZ29eKTzV7aroxpAfH8dpTdm/thumb.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door LuisjeNL op 01-06-2018 15:18 . Reden: Fotos ]

Lichtpuntje...

• Powerray2
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:08:
@Powerray2 @Chester Tip voor de de subs en speakers van klipsch: bestel ze via de Duitse Amazon.

Scheelt op de subwoofers al 100 euro per stuk (heb er net 4 sets speakers en 2 subwoofers van binnen :+ )

460 euro voor jouw atmos speakers (misschien nog verzending)

tip2:je kan Amazon prime ook uitproberen voor een maand wat je verzendkosten drukt voor producten van Amazon.

Het moois wat er binnen is voor de bioscoopzolder in het nieuwe huis.

R-12sw
[afbeelding]

R-14m en R-15m
[afbeelding]
welke heb je gekocht dan ?

• LuisjeNL
@Powerray2

Zie editie bovenstaande post met hele slechte foto's :+

Lichtpuntje...

• Powerray2
LuisjeNL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:23:
@Powerray2

Zie editie bovenstaande post met hele slechte foto's :+
ha idd thx !!!
grote verschil met R112 ???

• LuisjeNL
R112 zou in principe weer beter moeten zijn qua vermogen en lagere laag weergave.

Maar bij mij ging het tussen de r115 of 2x r12, met 2 subwoofers wil ik een betere laag weergave verkrijgen voor de 2/3 luister posities. En ik wilde ook binnen het budget blijven

Lichtpuntje...

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11 15:54
Al lange tijd had ik de Teufel Reflekt Atmos speakers op mijn radar en eergisteren toch besloten om deze te bestellen en mijn speakers zoals op foto te vervangen met twee Atmos speakers.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/f6B7mJ/20180511_190719.jpg

Qua setup is het niet volgens hoe Dolby het wil hebben maar hoop gewoon dat deze Reflekt speakers meer dan zat Atmos ervaring zal laten horen.

Iemand enige ervaring of er hoorbare verschil zal zijn met huidige speakers die ik heb hangen? Uit deze Jamo speakers komt best wat geluid/effect uit bij vooral films met een Atmos soundtrack en dit zal vast nog beter zijn met Atmos speakers denk ik dan weer....

Overigens is er toevallig een kortingscode actief bij Teufel en scheelde mij €60,- :)

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 01-06-2018 15:42 ]

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:01
[...]

[...]

Ik was van plan om voor upward firing speakers te gaan, deze bijv: pricewatch: Klipsch RP-140SA (Zwart)
Daar was ik zelf oiok naar op zoek. Maar vond ze te duur. Heb nu de teufel reflekt gekocht voor 240 euro (60 euro korting).(https://www.teufelaudio.n...ry_country=118&et-mc2=1)(
Ga zo volgende week ophangen..

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:12

Tijn96

In speed we trust

[...]

Goed om te horen! even in het achterhoofd houden want wil binnenkort overgaan op 2.1 :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
beezjeh schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:42:
Al lange tijd had ik de Teufel Reflekt Atmos speakers op mijn radar en eergisteren toch besloten om deze te bestellen en mijn speakers zoals op foto te vervangen met twee Atmos speakers.

[afbeelding]

Qua setup is het niet volgens hoe Dolby het wil hebben maar hoop gewoon dat deze Reflekt speakers meer dan zat Atmos ervaring zal laten horen.

Iemand enige ervaring of er hoorbare verschil zal zijn met huidige speakers die ik heb hangen? Uit deze Jamo speakers komt best wat geluid/effect uit bij vooral films met een Atmos soundtrack en dit zal vast nog beter zijn met Atmos speakers denk ik dan weer....

Overigens is er toevallig een kortingscode actief bij Teufel en scheelde mij €60,- :)
Ik zou er niet op rekenen. Een "Atmos" speaker is geen ander soort speaker. Behalve dan dat ze of aan het plafond hangen of ze dusdanig zijn gepositioneerd dat ze omhoog uitstralen om zo het geluid via plafond te weerkaatsen. Plaatsing is key en luistert relatief nauw. Zal niet op 10cm aankomen maar zoals jij ze plaatst zal je onmogelijk het gewenste effect bereiken. Uiteraard zal je straks geluid vanuit boven in de hoek horen maar het object based fenomeen,daarvan verwacht ik niet dat het tot uiting zal komen. Los van een eventueel kwaliteitsverschil en tonaal verschil zullen de teufels min of meer hetzelfde resultaat opleveren als de jamo's. Bank naar voren, plafond verlagen en daar conform de Dolby specificatie inceiling luidsprekers plaatsen. Dat zal werken. Dat dat voor veel mensen in een woonkamer situatie lastig is begrijp ik maar toch is dit in mijn optiek de enige juiste manier om Dolby Atmos te implementeren. De rest is het gewoon niet.

[ Voor 9% gewijzigd door oknot op 01-06-2018 17:34 ]

• beezjeh
oknot schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 17:28:
[...]

Ik zou er niet op rekenen. Een "Atmos" speaker is geen ander soort speaker. Behalve dan dat ze of aan het plafond hangen of ze dusdanig zijn gepositioneerd dat ze omhoog uitstralen om zo het geluid via plafond te weerkaatsen. Plaatsing is key en luisterd relatief nauw. Zal niet op 10cm aankomen maar zoals jij ze plaatst zal je onmogelijk het gewenste effect bereiken. Uiteraard zal je straks geluid vanuit boven in de hoek horen maar het object based fenomeen,daarvan verwacht ik niet dat het tot uiting zal komen. Los van een eventueel kwaliteitsverschil en tonaal verschil zullen de teufels exact hetzelfde resultaat opleveren als de jamo's.
Hmmm heldere reactie. Tja ik kan ze gewoonweg niet anders kwijt helaas dus toch maar een vergelijk poging maken volgende week na ontvangst.

Edit:

Dus eigenlijk moet ik alleen wat tijd steken in het plaatsen van de Jamo's op het plafond echt gericht naar beneden toe en qua effect/geluid zal het gelijk zijn zoals met Atmos speakers zogezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door beezjeh op 01-06-2018 18:04 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Heb het sinds mijn laatste update hier niet lang kunnen volhouden :+ : mijn Kuro vervangen door een LG 65C8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uF0OvynkEovoF55uWe7CyPaD/full.jpg

In de loop vd maand aan de muur en dan kijken of we de center, die dan op het meubel komt, niet teveel van het goede gaan vinden. Daarna ben ik eerst wel weer klaar, enige winst is alleen nog te halen door de speakers een upgrade te geven, dat zit er voorlopig niet in (plus dat ik daar ook wel tegenop kijk).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• oknot
  • Laatst online: 22-09-2020
[b][message=55391581,noline]beezjeh schreef op vrijdag 1 juni 2018 @

Dus eigenlijk moet ik alleen wat tijd steken in het plaatsen van de Jamo's op het plafond echt gericht naar beneden toe en qua effect/geluid zal het gelijk zijn zoals met Atmos speakers zogezegd.
Dat zal al een beter resultaat opleveren ja. Uiteindelijk moet je het ook wel zo zien dat zolang jij er blij van wordt en het iets vindt toevoegen het ook goed is natuurlijk.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
@Abbadon is dat een echte Eames Lounge stoel? O+

• beezjeh
oknot schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:19:
[...]

Dat zal al een beter resultaat opleveren ja. Uiteindelijk moet je het ook wel zo zien dat zolang jij er blij van wordt en het iets vindt toevoegen het ook goed is natuurlijk.
Op zich is het nu ook wel oke, ik kan het geluid van achter/naast en bovenaf onderscheiden van elkaar. Ik zat eigenlijk meer met de vraag tot nu toe of Atmos speakers in mijn situatie een toevoeging heeft in vergelijking met normale speakers.

Ik ga het gewoon is echt even uittesten volgende week :) .

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 16:37

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[...]
Zou je van dat prachtige gele apparaat een close-up kunnen maken? Eentje waar 'ie in z'n geheel op staat.
[...]
Zou ik niet doen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• TheKerremenke
SannrHerr schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Zou je van dat prachtige gele apparaat een close-up kunnen maken? Eentje waar 'ie in z'n geheel op staat.

[...]

Zou ik niet doen.
Merci, we zijn hier nog altijd aan het twijfelen. Denken dat het teveel blauw wordt en op je af komt. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Pica zoals gevraagd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PVo0zo4u9r7BBYPxs1Tm74pY/medium.jpg
Enigst wat ik jammer vind is dat een deel van de tekst (rechtsonder) met de plakband mee af is gekomen. :'( Denk dat ik maar helemaal blank maak i.p.v. half wat het nu is.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Daar kun je vast vervangende plaatjes voor vinden. Vind de kleur wel wat hebben juist!

Ja, dat gaat denk ik echt te veel worden. En, ondanks dat het een frisse kleur is, kan de kamer er wel eens kleiner van worden.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• LuisjeNL
@TheKerremenke

Als ik jou was zou ik een lief mailtje naar de fabrikant sturen, waarschijnlijk krijg je een nieuw plaatje opgestuurd. (Ziet er iig niet uit als een China apparaat;-))

Krijg er overigens een enorm strand gevoel bij *O*

Lichtpuntje...

• TheKerremenke
Chester schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Geen idee. Alles van Klipsch is in prijs gestegen :/

[...]

Ziet er goed uit. Hoe bevalt die Ortofon 2m red?
Nog geen idee. Momenteel ondergaat de platenspeler een revisie. Zodra die daar van terug is, kan ik het pas beoordelen.

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Abbadon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:18:
Heb het sinds mijn laatste update hier niet lang kunnen volhouden :+ : mijn Kuro vervangen door een LG 65C8:

[afbeelding]

In de loop vd maand aan de muur en dan kijken of we de center, die dan op het meubel komt, niet teveel van het goede gaan vinden. Daarna ben ik eerst wel weer klaar, enige winst is alleen nog te halen door de speakers een upgrade te geven, dat zit er voorlopig niet in (plus dat ik daar ook wel tegenop kijk).
Mooi hoor.

Over je geluid, als ik het goed zie zijn dat B&W 603 S3 speakers geloof ik. Mag ik vragen wat jij daar van vind en hoe ze klinken? Ik zit namelijk te kijken voor speakers en zie dat die 2e hands best goed te betalen zijn en op internet zie ik best positieve reacties.

Hoor het graag

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 20:54
Frid0 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:53:
[...]

Mooi hoor.

Over je geluid, als ik het goed zie zijn dat B&W 603 S3 speakers geloof ik. Mag ik vragen wat jij daar van vind en hoe ze klinken? Ik zit namelijk te kijken voor speakers en zie dat die 2e hands best goed te betalen zijn en op internet zie ik best positieve reacties.

Hoor het graag
Niet aan mij gericht maar voel me toch geroepen: kopen! _/-\o_

• Abbadon
  • Laatst online: 17:50
[...]

Mooi hoor.

Hoor het graag
Klopt, 603's S3. Heb ze nu 15 jaar en ben er nog erg tevreden mee :) Wel gebruik ik voor stereo een subwoofer (B&W ASW 650) met als x-over 60Hz, daardoor wordt de bas strakker dan wat de speakers zelf kunnen. Maar alles hangt enorm af van de plaatsing natuurlijk.
Destijds heel veel speakers onbevooroordeeld beluisterd want ik kende eigenlijk amper een merk (ook B&W was nieuw voor mij) en deze vond ik het fijnst klinken. Veel andere speakers vond (en vind) ik te schel klinken, wat je als 'helder en sprankelend' kunt ervaren maar mij erg snel vermoeit, dat hebben deze B&W's niet, balans is precies goed want details te over. Zie ook deze review, waar ik me in kan vinden, met mijn toevoeging dat de basweergave wel gevoelig is voor plaatsing van de speakers.

Misschien komt het omdat mijn oren ouder worden, maar ik zou een nog wel iets 'opener' geluid willen hebben, in combinatie met de klank van mijn 603's. Dat zullen waarschijnljk duurdere B&W's zijn die dat bieden, maar heb niet zoveel zin om weer uitgebreid van alles te beluisteren en flinke bedragen uit te geven aan verbeteringen van iets wat eigenlijk (nog) geen issue is. Moet nog wat te dromen overhouden :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:43

A13X

Dude

[...]
Over je geluid, als ik het goed zie zijn dat B&W 603 S3 speakers geloof ik. Mag ik vragen wat jij daar van vind en hoe ze klinken?
Mij bevallen ze ook erg goed, ik heb alleen geen referentie materiaal/kader dus geen idee hoe ze geen opzichte van andere speakers zijn.

Awesome

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 08:00

silitek

Tubes Only

HT in elkaar geknutseld.
Relatief kleine ruimte dus Boston satellite speakers doen het aardig.
Had nog een nieuw set Jamo's staan werkeloos op zolder maar eens als front gebruiken.

TV een Samsung Q7 55" 2018,
Denon AVR-X2400H receiver.
Boston Acoustics SoundWare XS
Jamo's 608

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/zo88y9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2cmwwn6.jpg

Tubes....It's what make music music!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-11 08:50
silitek schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:31:
HT in elkaar geknutseld.
Had nog een nieuw set Jamo's staan werkeloos op zolder maar eens als front gebruiken.
Lekker clean, zal prima kijken :)

i7-4770 + GTX1070 → 7800X3D + 9070XT #Gamerdad

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-11 17:20
silitek schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:31:
HT in elkaar geknutseld.

TV een Samsung Q7 55" 2018,
Denon AVR-X2400H receiver.
Boston Acoustics SoundWare XS
Jamo's 608

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou die Jamo's wel iets meer lucht geven, de basreflex poort zit toch aan de achterkant?

Het kan natuurlijk goed uitpakken met deze plaatsing op je luisterplek maar dan ben je wel een geluksvogel 😉

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• silitek
  • Laatst online: 12-11 08:00

silitek

Tubes Only

DjaRoel schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:23:
[...]

Ik zou die Jamo's wel iets meer lucht geven, de basreflex poort zit toch aan de achterkant?

Het kan natuurlijk goed uitpakken met deze plaatsing op je luisterplek maar dan ben je wel een geluksvogel 😉
In principe heb je gelijk..gelukkig pakt het zo redelijk goed uit. Met deze reciever is een boel in te stellen zodat het nog enigsinds te behappen is. Het zijn sowieso geen hoogvliegers deze Jamo's...ze ogen leuk, dat wel ;)

Tubes....It's what make music music!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:40
Ik heb die 608's nu ook een jaartje of 5 en ben eigenlijk best onder de indruk hoe ze presteren. Ik combineer ze met een svs pb1000 en heb crossover op 60hz gezet en ze klinken best wel dynamisch zonder vermoeiend te worden. Zonder sub op full range willen ze nog al snel wat teveel laag gaan weergeven en boomerig gaan klinken maar nu dus geen last van.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Frid0
Raym09 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Mij bevallen ze ook erg goed, ik heb alleen geen referentie materiaal/kader dus geen idee hoe ze geen opzichte van andere speakers zijn.
Pjotr22 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Niet aan mij gericht maar voel me toch geroepen: kopen! _/-\o_
Abbadon schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:49:
[...]

Klopt, 603's S3. Heb ze nu 15 jaar en ben er nog erg tevreden mee :) Wel gebruik ik voor stereo een subwoofer (B&W ASW 650) met als x-over 60Hz, daardoor wordt de bas strakker dan wat de speakers zelf kunnen. Maar alles hangt enorm af van de plaatsing natuurlijk.
Destijds heel veel speakers onbevooroordeeld beluisterd want ik kende eigenlijk amper een merk (ook B&W was nieuw voor mij) en deze vond ik het fijnst klinken. Veel andere speakers vond (en vind) ik te schel klinken, wat je als 'helder en sprankelend' kunt ervaren maar mij erg snel vermoeit, dat hebben deze B&W's niet, balans is precies goed want details te over. Zie ook deze review, waar ik me in kan vinden, met mijn toevoeging dat de basweergave wel gevoelig is voor plaatsing van de speakers.

Misschien komt het omdat mijn oren ouder worden, maar ik zou een nog wel iets 'opener' geluid willen hebben, in combinatie met de klank van mijn 603's. Dat zullen waarschijnljk duurdere B&W's zijn die dat bieden, maar heb niet zoveel zin om weer uitgebreid van alles te beluisteren en flinke bedragen uit te geven aan verbeteringen van iets wat eigenlijk (nog) geen issue is. Moet nog wat te dromen overhouden :P
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zit toch wat te kijken en begin steeds meer te twijfelen. Lees vooral geode verhalen eigenlijk en de mensen die ze hebben, zoals jullie zijn ook allemaal positief. Zit alleen, ik kan ook een setje KEF LS50 kopen, wel €200 duurder maar zijn wel kleinere speakers en misschien passen die wat beter in de woonkamer als ik WAF moet geloven. Wat is jullie advies, ik denk dat het appels met peren vergelijken is maar toch zou ik graag willen weten wat jullie aanraden?

Het is voor een stereo opstelling en mijn receiver is op dit moment de, Pioneer VSX-S500

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bijzonder, ik vond Kef en B&W juist schel en detail missen ;)
Voor ieder oor is er een juiste paar speakers te vinden dus.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:56
Frid0 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:40:
en de mensen die ze hebben, zoals jullie zijn ook allemaal positief.
Wij van WC eend :Y)

Je moet Focal kopen, het beste wat ik ooit gehoord heb. Ik heb overigens ook Focal Speakers :+

Ik vond B&W (CM 9's) en KEF (R700) behoorlijk hetzelfde klinken. Ik vond ze gedempt en detail missen ten opzichte van een Focal Aria 926. Dat is wellicht ook de reden dat Focal mij aanspreekt, aangezien die veel meer in your face en minder ingetogen zijn dan die twee Britse speakers die ik noemde. Puur smaak dus.

Lekker gaan luisteren en meer speakers betrekken dan alleen B&W en KEF. Misschien bevalt een veel goedkopere speaker je wel. (Al denk ik overigens van niet, wat ons brein vindt duurder sowieso beter :P )
renzo4000 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:37:
Ik heb die 608's nu ook een jaartje of 5 en ben eigenlijk best onder de indruk hoe ze presteren.
Die jamo's zijn wel een van de beste prijs/prestatie speakers. Inderdaad snel overaanwezig in het laag, maar qua geluid en looks echt een prima speaker. Heb zelf een tijd S606's gehad. Volgens mij € 350 voor een paar nieuwe betaald toentertijd. Kreeg eens visite van een man die volgens mij niet echt kijk op speakers had, maar die vond die S606 speakers wel zo high-end aan doen qua looks :P Veel lol van gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 11-06-2018 14:45 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08
Frid0 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:40:
[...]

[...]

[...]

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zit toch wat te kijken en begin steeds meer te twijfelen. Lees vooral geode verhalen eigenlijk en de mensen die ze hebben, zoals jullie zijn ook allemaal positief. Zit alleen, ik kan ook een setje KEF LS50 kopen, wel €200 duurder maar zijn wel kleinere speakers en misschien passen die wat beter in de woonkamer als ik WAF moet geloven. Wat is jullie advies, ik denk dat het appels met peren vergelijken is maar toch zou ik graag willen weten wat jullie aanraden?

Het is voor een stereo opstelling en mijn receiver is op dit moment de, Pioneer VSX-S500
Maak een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Dit is een showtopic van wat mensen thuis hebben staan, niet van wat er nog in de etalage staat :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Abbadon schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 18:18:

[afbeelding]

Wat voor merk Stoel is dat ?

Lesdictische is mijn hash#

xbeam schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:23:
[...]
Wat voor merk Stoel is dat ?
Die bruine? Dat staat letterlijk twee posts onder de post die je quote. Van
PdeBie in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" via
Tronic in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49" naar Abbadon in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 12-06-2018 00:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, dan moet je langer doorsparen of googelen naar een replica. :z
xbeam schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:09:
[...]

Sparen hoeft niet maar vindt hem gewoon te duur.
oh, okay, nou bedankt dat je dan een link deelde naar een shop. :z lekker zinloze posts dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Fietsbel op 12-06-2018 21:24 ]

39

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 20:54
Hulleman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Lekker gaan luisteren en meer speakers betrekken dan alleen B&W en KEF. Misschien bevalt een veel goedkopere speaker je wel. (Al denk ik overigens van niet, wat ons brein vindt duurder sowieso beter :P )
Precies. trek je eigen cunlusie. laatste wat ik er dit topic over zeg want dan is het weer tijd voor foto's:
Mijn conclusie na uren en uren luisteren was dat ik van de meeste speakers binnen mijn budget moe werd na lang luisteren, behalve bij b&w.. juist door de ingetogenheid en het ontbreken van in your face.

Ik heb 601 / 602 / 604 s1 en 604 s3 gehad, nu de cm6 s2. In combi met marantz. sommigen zeggen dat de versterker niks anders doet dan versterken en de klank niet beïnvloedt. dat vind ik 100% onjuist want toen ik van yamaha overstapte naar marantz wist ik niet wat ik hoorde.

tip;
maak een short list qua speakers en versterkers, en ga luisteren op een rustige dag, neem je eigen bron(nen) mee en vraag of je met jouw (voorkeur) versterker merk mag luisteren. Wat ik zelf fijn vind is wanneer je zelf aan de knoppen mag zitten zoals bij Hobo dan wordt je lekker met rust gelaten door de medewerkers. Gun hun dan ook wel de sale ipv bij een speaker stunter

• xbeam
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 01:17:
[...]

Sparen hoeft niet maar vindt hem gewoon te duur.

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
Pjotr22 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:12:
[...]

Precies. trek je eigen cunlusie. laatste wat ik er dit topic over zeg want dan is het weer tijd voor foto's:
Mijn conclusie na uren en uren luisteren was dat ik van de meeste speakers binnen mijn budget moe werd na lang luisteren, behalve bij b&w.. juist door de ingetogenheid en het ontbreken van in your face.

Ik heb 601 / 602 / 604 s1 en 604 s3 gehad, nu de cm6 s2. In combi met marantz. sommigen zeggen dat de versterker niks anders doet dan versterken en de klank niet beïnvloedt. dat vind ik 100% onjuist want toen ik van yamaha overstapte naar marantz wist ik niet wat ik hoorde.

tip;
maak een short list qua speakers en versterkers, en ga luisteren op een rustige dag, neem je eigen bron(nen) mee en vraag of je met jouw (voorkeur) versterker merk mag luisteren. Wat ik zelf fijn vind is wanneer je zelf aan de knoppen mag zitten zoals bij Hobo dan wordt je lekker met rust gelaten door de medewerkers. Gun hun dan ook wel de sale ipv bij een speaker stunter
Ik heb inderdaad heerlijk geluisterd bij Hobo destijds, 2 speakers meegenomen (wel een gesjouw) maar een mooie Yamaha versterker meegenomen :P wist niet wat ik hoorde (had daarvoor een onkyo 707)

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik heb een nieuwbouwwoning met vloerverwarming. Ik wil graag de speaker kabels door de kruipruimte laten lopen zodat ik aan de achterkant van de kamer speakers kan plaatsen zonder gootjes. Is het veilig/makkelijk om de dekvloer weg te halen (tips?) om vervolgens naar de kruipruimte te boren?

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Waarom zou je dan de dekvloer weghalen? Zolang je niet door de leidingen van de vvw boort lijkt het me geen probleem om daar ook gewoon doorheen te boren..

Heb overigens momenteel ook een huis in aanbouw, maar wij hadden de optie om via de aannemer op 4 punten 35cm boven de dekvloer audio-aansluitingen te realiseren, die allen dmv loze leidingen verbonden zijn met een (5e) centraal punt. Was even puzzelen dus hoe alles precies moet komen te staan, maar als het goed is daarna geen gehannes meer met kabels.

Was dat bij jou niet ook een mogelijkheid?

• Gieter90
werkenslaap schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:14:
Waarom zou je dan de dekvloer weghalen? Zolang je niet door de leidingen van de vvw boort lijkt het me geen probleem om daar ook gewoon doorheen te boren..

Heb overigens momenteel ook een huis in aanbouw, maar wij hadden de optie om via de aannemer op 4 punten 35cm boven de dekvloer audio-aansluitingen te realiseren, die allen dmv loze leidingen verbonden zijn met een (5e) centraal punt. Was even puzzelen dus hoe alles precies moet komen te staan, maar als het goed is daarna geen gehannes meer met kabels.

Was dat bij jou niet ook een mogelijkheid?
Die optie heb ik niet gehad. De dekvloer (voor de zekerheid) weghalen is om te kijken of je niet direct op de vloerverwarming gaat boren? Lijkt mij wel zo handig?

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-11 21:15
Gieter90 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:58:
Ik heb een nieuwbouwwoning met vloerverwarming. Ik wil graag de speaker kabels door de kruipruimte laten lopen zodat ik aan de achterkant van de kamer speakers kan plaatsen zonder gootjes. Is het veilig/makkelijk om de dekvloer weg te halen (tips?) om vervolgens naar de kruipruimte te boren?
Misschien is dit wat?

• LuisjeNL
Als je niet weet hoe ver van de wand je leidingen zijn gelegd is het een optie een warmtecamera te gebruiken (er is zelfs een telefoon die dat kan;)) dan zie je je leidingen liggen.

Volgens mij ligt het meestal 15cm van de muur af?

Lichtpuntje...

• Gieter90
Thnx voor de tip. Weet alleen niet of ik de vloerverwarming zo 123 op 28 graden kan krijgen..

• Gieter90
LuisjeNL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:42:
[...]

Als je niet weet hoe ver van de wand je leidingen zijn gelegd is het een optie een warmtecamera te gebruiken (er is zelfs een telefoon die dat kan;)) dan zie je je leidingen liggen.

Volgens mij ligt het meestal 15cm van de muur af?
Ben heel benieuwd naar hoe dat er dan uit zal zien, maar bedankt voor je tip! Het gaat maar om een gat ter grote van maximaal een pvc buis, zou dus goed moeten gaan als ik direct tegen de muur aan boor lijkt me...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
@Gieter90 let met zo dicht bij de muur boren wel op of je daadwerkelijk in de kruipruimte terecht komt en niet verticaal in de fundering naar beneden aan het boren bent. Dat duurt zo lang. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk inderdaad heel goed uit waar je boort. ;)

• Gieter90
Maar is het te doen om handmatig de afwerkvloer weg te halen tot je op het beton bent? En is er dan uit te sluiten of je veilig ‘voorbij’ de vloerverwarming bent?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Gieter90 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:49:
Maar is het te doen om handmatig de afwerkvloer weg te halen tot je op het beton bent? En is er dan uit te sluiten of je veilig ‘voorbij’ de vloerverwarming bent?
Kun je degene vragen die het aangelegd heeft, waar je veilig een gat kunt boren? Eventueel via holle plinten werken?

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:14
Staat er geen info over de vvw in je kopersboekje? Eventueel kan je ook bellen met het bedrijf dat de vvw heeft aangelegd.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou in elk geval het gevaar niet willen lopen om die vloerverwarming te verzieken. Dan beter kijken of je een andere oplossing kunt vinden. Eventueel in de muur frezen; of zoals ik eerder zei, via holle plinten.

• Gieter90
Jorgen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:53:
[...]

Kun je degene vragen die het aangelegd heeft, waar je veilig een gat kunt boren? Eventueel via holle plinten werken?
(Holle) Plinten kan helaas niet, moet langs openslaande deuren met zijlichten (+4 meter kozijn)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb uiteindelijk kabelgootjes langs het plafond gedaan en ben met diezelfde gootjes ook langs de kozijnen gegaan, waar dit niet anders kon. Misschien niet de mooiste oplossing, maar het voldoet. Zie ook hier rondom de deur naar de slaapkamer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OINdoPNBsVyP3oj8IsmZfY8G/medium.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Jorgen op 13-06-2018 00:11 ]

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Jorgen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:58:
Ik zou in elk geval het gevaar niet willen lopen om die vloerverwarming te verzieken. Dan beter kijken of je een andere oplossing kunt vinden. Eventueel in de muur frezen; of zoals ik eerder zei, via holle plinten.
Mijn buurman besloot af te gaan op de aangegeven 10 cm dat de vloerverwarming van de muur af zou liggen. Nou die boorde er dus mooi doorheen :D Die had een dik vet probleem om alles te laten herstellen.

Ikzelf ben gegaan voor frezen in de muur in combinatie met holle plinten.

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Liggen die leidingen niet juist gestort in de dekvloer? Vaak liggen onder de dekvloer de betonnen vloerdelen (vaak ribcassettes). Uiteraard kun je dat wel doen en daarna weer aansmeren. Ik vraag me alleen af of dat nodig is.

Je zou ook de vloer een beetje vochtig kunnen maken. Het schijnt dat je dan goed ziet waar de leidingen lopen. Dit gaan wij op zolder doen, als we daar tzt de tussenwanden gaan plaatsen.

PS. Inderdaad heeft het geen zin om dicht bij de muur te boren. Dan kom je in de oplegnokken van de vloerdelen en vervolgens de fundering terecht.

[ Voor 15% gewijzigd door werkenslaap op 13-06-2018 10:23 ]

• LuisjeNL
Gieter90 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:12:
[...]

Ben heel benieuwd naar hoe dat er dan uit zal zien.
Warmtecamera

Enige manier waarop ik het zou durven iig, gelukkig bij mij heeft de vorige eigenaar dat gedaan :)

Lichtpuntje...

Verwijderd

Houd ook rekening ermee dat als je bij een dragende muur gaat boren, de fundering uitsteekt. Als je dus 5 cm vanaf de muur recht naar beneden gaat boren, heb je grote kans dat je niet in de kruipruimte uitkomt.

<edit>
Spuit11, laatste pagina niet gezien. :z

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2018 10:01 ]

• xbeam
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 01:17:
[...]

[...]

oh, okay, nou bedankt dat je dan een link deelde naar een shop. :z lekker zinloze posts dus.
Sorry ik vint het oprecht een mooie stoel.
En dacht leuk voor thuis. Maar schrok gewoon enorm van prijs vandaar de link.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
LuisjeNL schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:45:
[...]

[afbeelding]

Enige manier waarop ik het zou durven iig, gelukkig bij mij heeft de vorige eigenaar dat gedaan :)
Daar zit ik ook naar te kijken, maar ik heb geen zin om voor 185 euro zo'n ding voor een dag te huren.....
Heb je een goedkoop adresje?

• LuisjeNL
@Petertyuh

Nee helaas niet, zelf nooit gebruikt he.

Maar misschien via werkspot proberen? Dan besteed je het uit maar dat is vast goedkoper dan er 1 kopen.

En ik denk dat een veilig geboord gat best wat waard is :)

Lichtpuntje...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

En als het even kan: Gebruik niet van die geribbelde flexible pvc buizen, want dan krijg je je kabels er nauwelijks doorheen. Ik heb zelf helaas twee van die ^%$#@buizen, en het luk mij niet om daar twee speakerkabels doorheen te krijgen! Probeer ook een iets dikkere buis te nemen, in plaats van de standaard afmeting. Dan kun je er naderhand altijd nog wat doorheen trekken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• timovd
  • Laatst online: 15:57

timovd

Voorsprong door techniek

In de winter de vloer natmaken en de vloerverwarming lekker aanzetten. Dan kun je goed zien waar de buizen liggen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• LuisjeNL
@Nyarlathotep

Jou opmerking schreeuwt om een kabeltrekker :8 eentje met een wat dikkere flexibele kop is misschien wel de oplossing.

Lichtpuntje...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

LuisjeNL schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:44:
@Nyarlathotep

Jou opmerking schreeuwt om een kabeltrekker :8 eentje met een wat dikkere flexibele kop is misschien wel de oplossing.
I know... De trekveer ligt nog onder het huis. Deze kreeg ik er niet doorheen. Het kostte ook aardig wat moeite om de oude speakerkabel van de vorige bewoner er uit te trekken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• g00gle
  • Registratie: September 2016
Mocht het lastig gaan of bijna niet lukken met je trekveer, wil het nog wel is helpen om een kwak groene zeep erop te smeren.

• Gieter90
Ik vind het toch nog wel redelijk tricky om te gaan boren in die vloer met vloerverwarming.. hoop dat de truc van het natmaken werkt. Is het ook te doen om voorzichtig de dekvloer weg te hakken en is het dan goed zichtbaar wanneer je veilig 'voorbij' de dekvloer bent en veilig door de betonnen vloer heen kan boren naar de kruipruimte?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:42

SaN

Ik heb dit ook geprobeerd toen ik in mijn huis ging wonen. Er zaten al gaten aan 1 kant, ik wilde ze ook aan de andere kant hebben. Het is mij toen niet gelukt. Ik wilde niet in de vloerverwarming boren, dus ik zat redelijk dicht bij de muur. Waarschijnlijk te dicht, want we gingen zo diep dat we het idee hadden dat we in de fundering aan het boren waren. Toen hebben we het maar opgegeven. Ik had gelukkig nog wel een redelijk alternatief.

• Gieter90
Alternatief als in holle plinten?

Ik heb niet echt een alternatief, ik moet langs een kozijn met openslaande deuren...

Heb jij ook de 'water methode' toegepast?
SaN schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Ik heb dit ook geprobeerd toen ik in mijn huis ging wonen. Er zaten al gaten aan 1 kant, ik wilde ze ook aan de andere kant hebben. Het is mij toen niet gelukt. Ik wilde niet in de vloerverwarming boren, dus ik zat redelijk dicht bij de muur. Waarschijnlijk te dicht, want we gingen zo diep dat we het idee hadden dat we in de fundering aan het boren waren. Toen hebben we het maar opgegeven. Ik had gelukkig nog wel een redelijk alternatief.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:14
Ik zit ook met vloerverwarming en een wens van speaker kabel naar achter. Ik begreep ook dat de vloerverwarming minimaal 10 cm van de muur af zit. Ik denk dat je het beste met een warmte camera kan kijken hoe het ligt. Wellicht kan je die ergens huren.

Ik ben benieuwd of het lukt bij je.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Jorgen schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:10:
Ik heb uiteindelijk kabelgootjes langs het plafond gedaan en ben met diezelfde gootjes ook langs de kozijnen gegaan, waar dit niet anders kon. Misschien niet de mooiste oplossing, maar het voldoet. Zie ook hier rondom de deur naar de slaapkamer:

[afbeelding]
Die gootjes tot daar aan toe, maar ik zou ramgek worden van zo'n volgebouwd huis. :/

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

SannrHerr schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:32:
[...]

Die gootjes tot daar aan toe, maar ik zou ramgek worden van zo'n volgebouwd huis. :/
Dank voor je mening :+
Ik woon er met veel plezier *O*

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:38 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 03:52:
[...]

Ja het ziet er wel relaxed uit.
Maar een beetje kan ik SannrHerr wel volgen, al klinkt kritiek op je interieur al snel onbedoeld persoonlijk. O-)

Met beperkte ingrepen kan het geheel minder 'propvol' overkomen, zo is de bruine kast 'erg aanwezig' en helpt de asymmetrische plaatsing van het scherm en de draaitafel/receiver de harmonie in deze setup niet echt.
Kun je die twee niet naar het binnenste van de kast verbannen, zodat het scherm centraal kan staan/hangen??
En kan de "sub + zwart tafeltje + nogwat" niet naar een donker en anoniem hoekje van de kamer verdwijnen.??

De twee staande Ikea lampen maken er jammer genoeg een soort van tangbevalling van, ik zou eens shoppen voor een subtielere verlichting aan de muren, of plafond.
Verplaats de contactdozen richting plint en je hebt al meteen een heel ander aanzicht. _/-\o_
Het is een huurhuis. Ondanks dat ik toestemming had om te frezen, vond ik dat teveel werk, rotzooi en kosten met zich meebrengen. Daarnaast kan ik mijn center nergens kwijt, tenzij ik hem onder mijn tv zet. Dan komt de tv op ruim 1 meter hoogte met zijn voet. Vandaar dat de kast naar rechts is gegaan en de sub + tafeltje + center + 4k UHD player + klok naast de kast staan. Daarom staat de tv ook zover mogelijk naar links. Vanwege de indeling met deuren en dergelijke had ik het ook graag anders gedaan, maar dat kan gewoon niet. De kast is een volledig massief teakhouten dressoir. Als ik daar de receiver in moet zetten, krijg ik echt nooit alle kabels netjes verbonden. Ik heb nu met een gatenzaag zo groot mogelijke gaten in de achterwand geboord (wederom massief), maar zoveel kabels + de receiver gaat dan niet passen. De platenspeler heeft in de kast gestaan, maar dat is onpraktisch. Dan gebruik ik hem nauwelijks. Nu luister ik iedere week/2 weken wel een paar plaatjes, dan wordt het zelden. Ik zou nog eens kunnen kijken wat er anders kan, maar veel praktischer krijg ik het ook niet weggewerkt.

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 03:52:
[...]
De twee staande Ikea lampen maken er jammer genoeg een soort van tangbevalling van
_/-\o_

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 14:24 ]

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:25
Voor een beetje tegengewicht onze minimalistische setup :+

Wat je ziet
  • Sony KD-55XD8505
  • Sonos Play:5
Wat je niet ziet
  • De linker Sonos Play:5
  • PS4 Pro
  • Nvidia Shield TV
  • AppleTV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PxuKLDAhQd9egBxL78BavViy/medium.jpg

Het geheel zal volgende maand worden uitgebreid met een Sonos beam, welke ik hopelijk zo netjes mogelijk kan plaatsen, al dan niet aan de muur.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ziet er strak uit zo! Lijkt het maar zo of hangt jouw tv veel te hoog?

Mijn V&A

• renegrunn
Workaholic schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:29:
Ziet er strak uit zo! Lijkt het maar zo of hangt jouw tv veel te hoog?
Thanks. Tv hangt relatief hoog, maar we zitten er zo'n 5 meter vanaf en dan is het prima.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 22:36

momania

iPhone 30! Bam!

Wat is dat toch altijd met commentaar dat een TV te hoog hangt? Er is toch geen ISO-standaard voor TV-hang hoogtes? Dat is toch gewoon een kwestie van wat iemand zelf wil, hoe het huis is ingericht, hoe iemand zit, etc, etc?
Mijn TV hangt ook hoog, ik zit nml niet stokstijf recht, maar een beetje relaxed achterover. En dan is het juist rete-irritant als de TV laag hangt. :Y)

Niet direct op jou bedoeld @Workaholic , maar ik zie deze comment vaker voorbij komen :*

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 16-06-2018 18:55 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Workaholic
  • Niet online
momania schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:54:
Wat is dat toch altijd met commentaar dat een TV te hoog hangt? Er is toch geen ISO-standaard voor TV-hang hoogtes? Dat is toch gewoon een kwestie van wat iemand zelf wil, hoe het huis is ingericht, hoe iemand zit, etc, etc?
Mijn TV hangt ook hoog, ik zit nml niet stokstijf recht, maar een beetje relaxed achterover. En dan is het juist rete-irritant als de TV laag hangt. :Y)

Niet direct op jou bedoeld @Workaholic , maar ik zie deze comment vaker voorbij komen :*
Haha no offense taken :). Een (ISO) standaard is het zeker niet, maar ik heb mijn TV moeten verlagen omdat ik het minder prettig vond kijken. Geheel persoonlijk dus.

Dit is hoe ze het normaal gesproken adviseren :):

Afbeeldingslocatie: https://www.tvbeugels.nl/uploads/pagetree/images/tvkijkhoogte.jpg

Anyways.. weer ontopic.. mijn twee HT's in de herhaling dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/20161030_135358109_iOS53564d29928c4d5c.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/20161224_110933958_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/20161224_111002025_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/20161224_111152279_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/20161224_1111467812_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/20161224_1114289226_iOS.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/16/ht02142e1b6c9b7ec371.th.png

Woonkamer stereo met Arcam & B&W (subwoofer gebruik ik alleen bij Films) en LG OLED
Mancave 5.1 setje van Q acoustics met Onkyo en Klipsch sub.

[ Voor 59% gewijzigd door Workaholic op 16-06-2018 19:24 ]

Mijn V&A

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Wat hangen je TV's laag :+

• Workaholic
  • Niet online
Hahah :>
momania schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:19:
Sub echt nodig bij die CM10's trouwens? Ik had mijn sub weggedaan bij m'n CM9's. Nou was mijn sub ook maar een kleine 10", maar mis 'm totaal niet eigenlijk.
Goed lezen lieverd ;) Ik gebruik hem alleen voor LFE in films.. nadreunen doen de B&W's gelukkig niet..

[ Voor 55% gewijzigd door Workaholic op 16-06-2018 19:21 ]

Mijn V&A

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Sub echt nodig bij die CM10's trouwens? Ik had mijn sub weggedaan bij m'n CM9's. Nou was mijn sub ook maar een kleine 10", maar mis 'm totaal niet eigenlijk.

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 17:37
momania schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:19:
Sub voor muziek bij dat soort speakers is ook lariekoek ook al zullen anderen je het tegendeel willen bewijzen. ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08
Ligt aan het doel natuurlijk. Wil je strak laag voor muziek is een sub niet echt nodig. Wil je uit je stoel trillen bij een film wordt het een ander verhaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

NeWSJuNK schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:06:
[...]
Sub voor muziek bij dat soort speakers is ook lariekoek ook al zullen anderen je het tegendeel willen bewijzen. ;)
In een studio in Amsterdam hebben ze Velodyne subwoofers naast B&W 800D's staan. Dat is op zich al een andere league dan een CM-reeks.

Het zal ook afhangen van de muziek die je luistert en wat je persoonlijke voorkeur is. Ik ben zelf van mening dat een subwoofer altijd een aanvulling kan zijn. Het komt alleen voor een groot deel neer op plaatsing (akoestiek) en of je in verhouding veel geld neer wil leggen voor alleen de onderste regionen. In mijn set heb ik, na het vervangen van de speakers, de grootste winst behaald door het toevoegen van een subwoofer. Die toevoeging merkte ik wel wat ik met het toevoegen van eindversterkers, duurdere kabels, een hogere serie receiver, etc niet had.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 17-06-2018 17:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• renzo4000
  • Laatst online: 14:40
[...]

Verklaar je nader, zomaar iets in de ruimte l*llen is wel erg makkelijk? Want een sub kan zeker wel wat toevoegen bij muziek, ook bij cm10's of bij speakers van 10k of meer. De cm10 valt volgens mij bij 45hz ook sterk af waardoor je bij muziek met extremer laag echt wel nut gaat hebben bij een goede sub.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Frid0
renegrunn schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:12:
Voor een beetje tegengewicht onze minimalistische setup :+

Wat je ziet
  • Sony KD-55XD8505
  • Sonos Play:5
Wat je niet ziet
  • De linker Sonos Play:5
  • PS4 Pro
  • Nvidia Shield TV
  • AppleTV
[afbeelding]

Het geheel zal volgende maand worden uitgebreid met een Sonos beam, welke ik hopelijk zo netjes mogelijk kan plaatsen, al dan niet aan de muur.
Netjes en clean!
Vraagje, waarom een Nvidia Shield EN een Apple TV? Want kan je ook niet met de PS4 Pro al veel dingen wat je met de Shield en/of ATV ook kan?

• renegrunn
Frid0 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Netjes en clean!
Vraagje, waarom een Nvidia Shield EN een Apple TV? Want kan je ook niet met de PS4 Pro al veel dingen wat je met de Shield en/of ATV ook kan?
Scherp! De enige reden dat die AppleTV er nog ligt, is dat ik het altijd nog leuk vindt om 2x per jaar de Apple Keynote te zien 8). Verder gebruik ik hem nooit, en is het altijd weer zoeken naar de afstandbediening als het weer zover is.

• Workaholic
  • Niet online
[...]

Het is inderdaad ook niet voor muziek - maar bij gebruik van films zoals in mijn post staat. De B&W's geven niet het overdreven bass voor bij films waarbij alles lekker trilt :) (subwoofer staat dus ook alleen aan bij HT modus).

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 18-06-2018 12:14 ]

Mijn V&A

• Frid0
renegrunn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Scherp! De enige reden dat die AppleTV er nog ligt, is dat ik het altijd nog leuk vindt om 2x per jaar de Apple Keynote te zien 8). Verder gebruik ik hem nooit, en is het altijd weer zoeken naar de afstandbediening als het weer zover is.
Haha, snap wat je bedoelt. Maar, kan je de ATV niet meer bedienen dan met je iPhone waardoor je de afstandbediening helemaal niet meer nodig heb? Dat kon tenminste vroeger wel toen ik ook nog een ATV had.

Maar de Shield, die gebruik je voor? En dat kan je niet via de PS4 Pro doen, die gebruik je zeker puur voor alleen game?

• renegrunn
Frid0 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Haha, snap wat je bedoelt. Maar, kan je de ATV niet meer bedienen dan met je iPhone waardoor je de afstandbediening helemaal niet meer nodig heb? Dat kon tenminste vroeger wel toen ik ook nog een ATV had.

Maar de Shield, die gebruik je voor? En dat kan je niet via de PS4 Pro doen, die gebruik je zeker puur voor alleen game?
Geen idee eigenlijk of er een app voor is, zal eens kijken.

De Shield gebruik ik voor Kodi / Plex, waarbij het gemak is alles te kunnen bedienen met de TV afstandsbediening.

• Frid0
renegrunn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Geen idee eigenlijk of er een app voor is, zal eens kijken.

De Shield gebruik ik voor Kodi / Plex, waarbij het gemak is alles te kunnen bedienen met de TV afstandsbediening.
Vroeger, ATV3 deed ik dat altijd met de Remote app van Apple.

Kode EN Plex? Waarom ook Plex als je Kodi al gebruikt?
Aha, zeker via zo Harmony afstandbediening? Daarmee kan je volgens mij ook je PS4 bedienen toch?
Pagina: 1 ... 50 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic