Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.040.308 views

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:25
Frid0 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Vroeger, ATV3 deed ik dat altijd met de Remote app van Apple.

Kode EN Plex? Waarom ook Plex als je Kodi al gebruikt?
Aha, zeker via zo Harmony afstandbediening? Daarmee kan je volgens mij ook je PS4 bedienen toch?
Ach, voor de afwisseling - verder geen bijzondere reden.
Nee hoor, gewoon de standaard afstandbediening van de TV - werkt via HDMI-CEC geloof ik. Maakt ook niet uit, werkt top.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 18:05

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Om nog even terug te komen op het boren in een vloer met vloerverwarming.

Ik ben 2 jaar geleden tegen hetzelfde aangelopen.
Tijdens de bouw geen mogelijkheid gehad tot extra loze leidingen.

dekvloer nat maken en VVW heet zetten werkt(e) helaas niet, VVW ligt zo dicht bij elkaar dat alles tegelijk opdroogt.
Metaaldetector werkt niet omdat het kunststofleidingen zijn.

De meest veilige, en best makkelijke, oplossing.
Voorzichtig met de handbeitel en hamer de dekvloer weg tikken op de plekken waar je wilt boren.
Op een gegeven moment kom je op de betonvloer.
De VVW leidingen liggen op de betonvloer vastgemaakt.
Deze kan je dus zien dan. En dan kan je dus netjes tussen 2 VVW leidingen door boren.
Daarna sla je een PVC buis in het gat en stort/smeer je het gebeitelde gat weer mooi dicht gelijk met de dekvloer.
Op deze manier heb ik 7 gaten (3x 21mm en 4x 28mm) gemaakt zonde de VVW te beschadigen.

Let wel op, je moet 100% zeker weten dat je geen VVW heb die elektrisch is en dmv verwarmingsplaten werkt.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-10 14:23
Misschien een vreemde gedachte, maar kun je niet via het plafond?

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:11
Frid0 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:37:
[...]
Aha, zeker via zo Harmony afstandbediening? Daarmee kan je volgens mij ook je PS4 bedienen toch?
Dat is wel heel lastig. Ik heb een Harmony hub die BT commando's kan geven en dus aan de PS4 gekoppeld kan worden. Maar de Harmony hub krijgt de PS4 niet aan, dat moet al met de controller. Dan is het idee van een universele AB voor mij al helemaal kapot. Wellicht kan de harmony verder wel dienen als vervanger voor een playstation AB om te netflixen met de ding. Maar dat heb ik niet meer geprobeerd. Gebruik ik de controller wel.

Ik gebruik de harmony dan wel voor een PS4 activiteit voor de receiver en tv, zodat die met één druk op de knop aan- en uit kunnen + de juiste receiver uitgang + dat ik het volume van de receiver met de harmony kan regelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 18-06-2018 13:35 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• l00pz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:31
Hier recentelijke ook wat aanpassingen doorgevoerd, zo zijn de Speakers en de TV vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/18/20180618_083250.th.jpg

Wat je ziet:
  • LG OLED C65C7
  • Dali Opticon 5 Speakers
  • Dali Vocal Centerspeaker
  • SVS SB-1000
Wat je niet ziet:
  • Logitech Harmony Hub
  • Apple TV 4K
  • Marantz SR7011
  • Xbox One S
  • PlayStation 4 Pro
Misschien in de toekomst eens kijken voor een Atmos Setup, maar eerst eens bedenken hoe ik dat qua kabels netjes weggewerkt krijg en als het daadwerkelijk ook toegevoegde waarde heeft :+

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
l00pz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:26:
Hier recentelijke ook wat aanpassingen doorgevoerd, zo zijn de Speakers en de TV vervangen.

[afbeelding]

Wat je ziet:
  • LG OLED C65C7
  • SVS SB-1000
Wat je niet ziet:
  • Logitech Harmony Hub
  • Apple TV 4K
  • Marantz SR7011
  • Xbox One S
  • PlayStation 4 Pro
Misschien in de toekomst eens kijken voor een Atmos Setup, maar eerst eens bedenken hoe ik dat qua kabels netjes weggewerkt krijg en als het daadwerkelijk ook toegevoegde waarde heeft :+
Gaaf! Mooi interieur en inrichting ook.. ! Lekker vuurtje aan.. genieten!

Mijn V&A

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:33
HellStorm666 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:04:
Om nog even terug te komen op het boren in een vloer met vloerverwarming.

Ik ben 2 jaar geleden tegen hetzelfde aangelopen.
Tijdens de bouw geen mogelijkheid gehad tot extra loze leidingen.

dekvloer nat maken en VVW heet zetten werkt(e) helaas niet, VVW ligt zo dicht bij elkaar dat alles tegelijk opdroogt.
Metaaldetector werkt niet omdat het kunststofleidingen zijn.
[...]
offtopic:
Kan veel makkelijker tegenwoordig: http://www.flir.eu/home/ 8)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11 18:05

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

ThinkPadd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:17:
[...]

offtopic:
Kan veel makkelijker tegenwoordig: http://www.flir.eu/home/ 8)
En behalve dat ook veel toffer!

Maar, helaas niet gratis (of goedkoop)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Mooi strak hierboven (beetje kaal nog?). In ons nieuwe huis zal het ook wel zoiets worden, al vind ik het ook nog wel eens jammer om dan meteen zo in de bioscoop opstelling te zitten. Staat toch niet echt gezellig zo'n zwart paneel aan de muur. Beetje functie boven vorm, hoewel ik ook niet echt een alternatief weet...

[ Voor 3% gewijzigd door werkenslaap op 18-06-2018 21:35 ]

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48
Het is een flinke tijd geleden dat ik hier gepost heb (ooit m'n studentenkamer gepost en 1e koophuis :)) dus werd wel weer tijd ;).

Inmiddels wonen we alweer 2jr in onze zelfbouw 2-kapper. Op de (speel) zolder hebben we een mooie private home theater kunnen maken (spullen had ik al in bezit).

Beamer + stoelen (slaapbank kan er ook bijgeschoven worden):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1802/29012753418_a695ddde0e_b.jpg

Andere kant zolder (oa kantoortje achterin / game hoek :)):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1759/41984502625_4070fa57a5_c.jpg

En de voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1730/29012752048_b32f929d25_c.jpg

Filmpje aan:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1738/41984503135_c246fe18e8_b.jpg

//Offtopic, ook ideaal voor een potje tafeltennis (tafelvoetbal komt nog :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1785/42836799762_56473f74c8_b.jpg

Apparatuur (even uit het hoofd)
- Epson TW-2900
- Kingpin CES210
- Marantz 6200 (?)
- Quadral zuilen voor
- Quadral center speaker (niet zichtbaar, achter gordijn)
- Quadral speakers achter (op speakerstands)
- (Game) PC stuurt alles aan.

Kabels mooi weggewerkt langs de zijkanten toen ik het laminaat gelegd heb :).

In de woonkamer is het ook prima film kijken:

Oude setup (meubels verkocht):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1830/41984502065_70d2cb2008_c.jpg

Nieuwe setup (en nieuwe meubels):
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1753/29012750578_6f9cbff231_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/2/1781/41984501395_d7c496b82d_c.jpg

Apparatuur (uit het hoofd)
- Samsung 60inch LED tv
- Marantz SR4200 (m'n 1e receiver, 1x gefixt maar doet het nog goed).
- JBL Norhridge E80's zuilen
- JBL Northridge center
- Mediacenter (zelfbouw), PS3 en Wii niet zichtbaar
- Achterspeakers (JBL Northridge) ook nog niet geplaatst (kabels aanwezig)

Qua inrichting willen we een zomer en winter opstelling. De oude setup is dan de zomer opstelling (bank past dus op 2 manieren), qua woonkamer meer ruimte en je zit ook verder van de TV af. De winteropstelling is knusser en mooier qua gashaard. 3wk terug is nr. 3 geboren dus nu staat de box naast de bank van de winteropstelling wat het meest logische is.Tot de box de deur uit is (komt geen nr. 4 :D) houden we nog even de winteropstelling aan :).

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
l00pz schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:26:

[afbeelding]

Wat je ziet:
  • LG OLED C65C7
  • SVS SB-1000
Wat je niet ziet:
  • Logitech Harmony Hub
  • Apple TV 4K
  • Marantz SR7011
  • Xbox One S
  • PlayStation 4 Pro
Er is toch wel meer veranderd ;)
  • Ander tv-meubel
  • Center speaker nu in het tv-meubel ipv op het meubel
  • Andere plank hout op de tv-meubel
Weet dit omdat ik jou eerder foto heb opgeslagen om toen de tijd aan mijn vriendin te laten zien hoe ik thuis ook een beetje wilde maken zeg maar :)

• l00pz
Frid0 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Er is toch wel meer veranderd ;)
  • Ander tv-meubel
  • Center speaker nu in het tv-meubel ipv op het meubel
  • Andere plank hout op de tv-meubel
Weet dit omdat ik jou eerder foto heb opgeslagen om toen de tijd aan mijn vriendin te laten zien hoe ik thuis ook een beetje wilde maken zeg maar :)
Je hebt gelijk, maar het is nog altijd hetzelfde Ikea Besta meubel :+. Ik heb enkel een deurtje doormidden gezaagd zodat de Center Speaker in het meubel geplaatst kon worden (op verzoek van de misses), en de plank is inderdaad vervangen door een fatsoenlijke eiken plank.

• Frid0
l00pz schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:12:
[...]

Je hebt gelijk, maar het is nog altijd hetzelfde Ikea Besta meubel :+. Ik heb enkel een deurtje doormidden gezaagd zodat de Center Speaker in het meubel geplaatst kon worden (op verzoek van de misses), en de plank is inderdaad vervangen door een fatsoenlijke eiken plank.
Hahaha, ok dat kan ook. Ik dacht je heb gewoon een nieuw middenstuk gehaald omdat als ik het goed zie 3 losse Besta meubel stukken zijn, toch? De eiken plank ziet er wel netjes uit. Is dat 1 geheel? Zo ja, waar heb je die vandaan?

En als je wilt game, ATV of gewoon tv kijken, dan doe je wel deurtjes open lijkt mij? Lees dat je wel een Harmony heb maar dan nog moet alles open lijkt mij. Die Harmony, werkt die eigenlijk op de PS4?

• l00pz
Frid0 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Hahaha, ok dat kan ook. Ik dacht je heb gewoon een nieuw middenstuk gehaald omdat als ik het goed zie 3 losse Besta meubel stukken zijn, toch? De eiken plank ziet er wel netjes uit. Is dat 1 geheel? Zo ja, waar heb je die vandaan?
Het zijn 2 Besta kastjes, 1tje van 1 breed en 1tje van 2 breed. Die eiken plank bestaat uit 3 losse eiken planken die ik aan elkaar gemaakt heb, en gekocht heb bij de Praxis. Vervolgens is er nog een whitewash overheen gegaan.

[quote]
Frid0 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:44:
[...]
En als je wilt game, ATV of gewoon tv kijken, dan doe je wel deurtjes open lijkt mij? Lees dat je wel een Harmony heb maar dan nog moet alles open lijkt mij. Die Harmony, werkt die eigenlijk op de PS4?
Nee als ik game of iets dergelijks, dan blijven de deurtjes gewoon dicht. Ik heb de "achterkanten" verwijderd uit het Besta meubel waardoor hier de warmte weg kan. De stevigheid van het meubel is na het verwijderen van deze "achterkanten" nog goed. Je moet er natuurlijk niet op gaan zitten ;) Maar door de Harmony Hub werkt alles gewoon door.

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
@l00pz

Echt supermooi. Ik zit nog met de eeuwige twijfel tussen een dergelijk meubel op maat (pffff .... die prijzen tov voor wat spaanplaat en melamine) of een Ikea Besta hack.

Zou je nog wat detail foto's willen maken moest je tijd hebben? Hoe ziet de indeling er uit binnenin? Ik heb nog geen AV apparatuur op dit moment dus kan moeilijk inschatten of de diepte van 40 cm van de Besta reeks voldoende gaat zijn. Jouw meubel bestaat dat uit een element van 60cm en eentje van 120 cm?

[ Voor 7% gewijzigd door Witte8 op 19-06-2018 21:50 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20
@Witte8 Zo heb ik 't 2 jaar geleden opgelost door wat extra diepte te creëeren. Misschien heb je daar wat aan. I-King in "Het grote Audiomeubel topic!"

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Witte8 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:45:
@l00pz

Echt supermooi. Ik zit nog met de eeuwige twijfel tussen een dergelijk meubel op maat (pffff .... die prijzen tov voor wat spaanplaat en melamine) of een Ikea Besta hack.

Zou je nog wat detail foto's willen maken moest je tijd hebben? Hoe ziet de indeling er uit binnenin? Ik heb nog geen AV apparatuur op dit moment dus kan moeilijk inschatten of de diepte van 40 cm van de Besta reeks voldoende gaat zijn. Jouw meubel bestaat dat uit een element van 60cm en eentje van 120 cm?
Ik heb zelf dan een IKEA besta zelf gemaakt en vermaakt, en mijn versterker past er precies in:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-23-19.13.05-Medium.jpg
http://www.joopiesplace.nl/2018/05/23/custom-ikea-besta/

Maatwerk vond ik te duur, wel fijn dat je dan vaak MDF hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 20-06-2018 12:28 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
Allemaal top ideeën. Ik ga nog een keer rondkijken. Er moet sowieso een hardhout of fineerhouten bovenblad op en dichte deurtjes.

@Joopieboy welke deurtjes zijn dat in jouw besta meubel?

[ Voor 19% gewijzigd door Witte8 op 20-06-2018 22:53 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Even uit mijn hoofd gezegd, de Lappviken mat witte deurtjes met Blankett keuken grepen. :)

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
Zijn er mensen hier die ook dichtbij 1 surround speaker liggen of zitten of zit je precies tussen de achterste?

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@l00pz

Op het htforum komen zo nu en dan pareltjes, en voor normaal geld, voorbij anders hoor :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• l00pz
@l00pz

Sorry voor de late reactie, maar dit zijn wat foto's van de binnenkant. De Marantz SR7011 is sowieso met zijn 42CM te diep voor een Besta kastje, dus vandaar dat ik ook de achterkant eruit gehaald heb. Helaas betekent dit wel dat ik hierdoor het meubel niet echt goed kan ophangen. Ik heb nog gedacht aan de oplossing die I-King gemaakt heeft, maar ben bang dat de stevigheid van het Ikea meubel daar niet echt goed genoeg voor is :P . En de keuken kastjes van Ikea die 60CM diep zijn vind ik toch iets te "aanwezig", dus kan enkel hopen dat Ikea ooit een serie uitbrengt die 50CM diep is :*)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/21/20180620_142610.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/21/20180620_142447.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/06/21/20180620_142720.th.jpg

• Frid0
l00pz schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:44:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar dit zijn wat foto's van de binnenkant. De Marantz SR7011 is sowieso met zijn 42CM te diep voor een Besta kastje, dus vandaar dat ik ook de achterkant eruit gehaald heb. Helaas betekent dit wel dat ik hierdoor het meubel niet echt goed kan ophangen. Ik heb nog gedacht aan de oplossing die I-King gemaakt heeft, maar ben bang dat de stevigheid van het Ikea meubel daar niet echt goed genoeg voor is :P . En de keuken kastjes van Ikea die 60CM diep zijn vind ik toch iets te "aanwezig", dus kan enkel hopen dat Ikea ooit een serie uitbrengt die 50CM diep is :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Netjes en clean moet ik zeggen. Het eerst wat ik mij afvraag, waar en vooral hoe heb je de kabels gelaten? :) Als ik in mijn tv-meubel kijk ligt daar ten eerst al 2 stekkerblokken helemaal vol met stroomkabels

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Frid0 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Netjes en clean moet ik zeggen. Het eerst wat ik mij afvraag, waar en vooral hoe heb je de kabels gelaten? :) Als ik in mijn tv-meubel kijk ligt daar ten eerst al 2 stekkerblokken helemaal vol met stroomkabels
Daar heb ik een 10 poorts stekkerblok voor gehaald van Brennenstuhl, en dan een zut aan klittenbandjes om kabels bij elkaar te bundelen, zie je bijna niet zo. :)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje, een beetje off topic, maar ik heb dit al twee keer gevraagd in het klussende tweakers topic zonder succes en ik weet dat er hier in dit topic een hoop mensen zijn die dit gedaan hebben: We gaan over een maandje verhuizen, daar wil ik de tv ophangen en een stuk uit de muur kappen om een kabelgoot in te verwerken. De muur bestaat uit gipsblokken, nu moet dat volgens mij wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker, de vraag is dus, is een gipsblokken muur (7 cm dik) geschikt om een gleuf in te maken om een kabelgoot in te verweren? Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• TheKerremenke
  • Laatst online: 19:37
Dat gaat prima met een sleuvenfrees.

Edit: ligt er natuurlijk wel aan hoe dik de leiding is die erin komt. Een 50 mm pvc buis zal wat moeilijk worden. Maar standaard elektriciteitsbuizen passen prima

[ Voor 69% gewijzigd door TheKerremenke op 23-06-2018 20:04 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

miicker schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:00:
Vraagje, een beetje off topic, maar ik heb dit al twee keer gevraagd in het klussende tweakers topic zonder succes en ik weet dat er hier in dit topic een hoop mensen zijn die dit gedaan hebben: We gaan over een maandje verhuizen, daar wil ik de tv ophangen en een stuk uit de muur kappen om een kabelgoot in te verwerken. De muur bestaat uit gipsblokken, nu moet dat volgens mij wel kunnen, maar dat weet ik niet zeker, de vraag is dus, is een gipsblokken muur (7 cm dik) geschikt om een gleuf in te maken om een kabelgoot in te verweren? Bedankt alvast!
Absoluut, redelijk zacht maar stoft als een malle. Beste is een sleuvenfrees halen met wateraansluiting, of de ruimte afsluiten met bouwplastic, muur wat nat spuiten en een slijpschijf erop en dan ertussenuit kappen, gatenboor voor de contactdoos.

• TheKerremenke
O en een stofmasker voor jezelf. Anders kuch je nog wekenlang... (is mijn ervaring)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfs met stofmasker haal je een weeklang korstjes van stof uit je neus en bij iedere nies is je zakdoek grijs van het stof. :P

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09

Atmoz

Techno!!

Vanavond lekker in de weer geweest met wat nieuw "Thuisbioscoop spul" voor op de slaapkamer :)

- Nieuwe projector (JVC X5900) opgehangen
- Nieuwe subwoofer (SVS SB-1000) geplaatst
- UHD bluray-speler (SONY X1000-ES) geïnstalleerd
- Alles aansluiten/inregelen/testen

Projector:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/JVC_X5900_0.jpg

Bluray-speler en subwoofer:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/SVS-SB1000_OPPO-203.jpg
(De Oppo komt in het HT, en de Sony wat daar stond is naar de slaapkamer verhuist)

Projector aan verlaagd plafond (met sterrenhemel erin)
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/JVC_X5900_1.jpg

Subwoofer:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/SVS_SB1000_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/SVS_SB1000_2.jpg

Bluray-speler:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/SONY_X1000-ES-UHD-bluray-player.jpg

Totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/JVC_X5900_beeld2.jpg

Zometeen relax in bed genieten van een filmpje 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Atmoz op 29-06-2018 07:27 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Atmoz vanwaar de keuze voor de Oppo? Ga je het analoge gedeelte gebruiken?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Jorgen schreef op zondag 24 juni 2018 @ 02:44:
@Atmoz vanwaar de keuze voor de Oppo? Ga je het analoge gedeelte gebruiken?
De keuze voor deze Oppo is omdat ik zeer tevreden ben over de Oppo 205 (staat in de woonkamer, en daar gebruik ik de XLR uithangen c.q. het analoge gedeelte). Deze (203) heeft niet dat speciale analoge gedeelte :)

Of bedoel je dat niet? (ik neem aan dat je de 205 bedoelde, right?)

• Daniel36
  • Laatst online: 21:01

Daniel36

vernieuwde formule

Jeroentjuh82 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:41:
Zijn er mensen hier die ook dichtbij 1 surround speaker liggen of zitten of zit je precies tussen de achterste?
haha, mooie vraagstelling met dat liggen en zitten.
Ik zit eigenlijk zelden precies goed in het midden, de achterspeakers staan links en rechts van de bank op een plank.
Maar als ik langer zit/lig dan stel ik het wel in op de receiver.
Voor een goede film of een potje gamen enzo.
:Y

Mijn laatste probeersel was een campingstoel exact in het midden zetten en daarvandaan gamen...best relaxed eigenlijk en lekker dicht bij de tv (42inch, dus...dan kan je wel er een metertje vanaf zitten) ;)
Hulleman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:34:
[...]

Dat is wel heel lastig. Ik heb een Harmony hub die BT commando's kan geven en dus aan de PS4 gekoppeld kan worden. Maar de Harmony hub krijgt de PS4 niet aan, dat moet al met de controller. Dan is het idee van een universele AB voor mij al helemaal kapot. Wellicht kan de harmony verder wel dienen als vervanger voor een playstation AB om te netflixen met de ding. Maar dat heb ik niet meer geprobeerd. Gebruik ik de controller wel.

Ik gebruik de harmony dan wel voor een PS4 activiteit voor de receiver en tv, zodat die met één druk op de knop aan- en uit kunnen + de juiste receiver uitgang + dat ik het volume van de receiver met de harmony kan regelen.
Precies hetzelfde hier.
De harmony hub is me te kostbaar plus mijn vrouw is gewend aan de Harmony one...wat enige tijd heeft geduurd. Een jaartje of twee ofzo O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Daniel36 op 24-06-2018 10:11 ]

• Jeroentjuh82
@Atmoz Hoop ooit ook zo'n beamer in huis te kunnen halen, maar dan hoef ik nog niet perse een merk.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Jeroentjuh82 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:07:
@Atmoz Hoop ooit ook zo'n beamer in huis te kunnen halen, maar dan hoef ik nog niet perse een merk.
Hoe bedoel je dat precies? Wil je een merkloze beamer dan? Bestaan die überhaupt? O-)

• Jeroentjuh82
Daniel36 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:06:
[...]

haha, mooie vraagstelling met dat liggen en zitten.
Ik zit eigenlijk zelden precies goed in het midden, de achterspeakers staan links en rechts van de bank op een plank.
Maar als ik langer zit/lig dan stel ik het wel in op de receiver.
Voor een goede film of een potje gamen enzo.
:Y

Mijn laatste probeersel was een campingstoel exact in het midden zetten en daarvandaan gamen...best relaxed eigenlijk en lekker dicht bij de tv (42inch, dus...dan kan je wel er een metertje vanaf zitten) ;)
Mijn tv is 102cm dus kan dr ook wel makkelijk op kleine afstand vanaf gaan zitten zodat ik in het midden zit, maar heb nu de bank met het langste gedeelte tegen de muur staan weer en dan lig ik liever op het andere ligstuk vlakbij de linksachterspeaker.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Joopieboy schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:21:
[...]

Absoluut, redelijk zacht maar stoft als een malle. Beste is een sleuvenfrees halen met wateraansluiting, of de ruimte afsluiten met bouwplastic, muur wat nat spuiten en een slijpschijf erop en dan ertussenuit kappen, gatenboor voor de contactdoos.
Sleuvenfrees met een bouwstofzuiger eraan lijkt me meer voor de hand te liggen. Stoft vooral de eerste centimeter en dat kun je nog sterk verminderen door dat gedeelte nat te maken met platenspuit.

• Jeroentjuh82
Atmoz schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:09:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Wil je een merkloze beamer dan? Bestaan die überhaupt? O-)
Die bestaan zeker wel, maar ik kan ook voor 350,- een goeie kopen bedenk ik me nu en dat is wel een merk.
https://www.outletgendrin...tor-full-hd-2500-ansilume

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Atmoz schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:20:
[...]

De keuze voor deze Oppo is omdat ik zeer tevreden ben over de Oppo 205 (staat in de woonkamer, en daar gebruik ik de XLR uithangen c.q. het analoge gedeelte). Deze (203) heeft niet dat speciale analoge gedeelte :)

Of bedoel je dat niet? (ik neem aan dat je de 205 bedoelde, right?)
Ja dat ongeveer ja. Ik heb de Oppo's ook overwogen maar uiteindelijk brachten ze in mijn situatie niks extra's ten opzichte van de LG, maar zijn ze wel 4 x zo duur.

• Hulleman
Jeroentjuh82 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Die bestaan zeker wel, maar ik kan ook voor 350,- een goeie kopen bedenk ik me nu en dat is wel een merk.
https://www.outletgendrin...tor-full-hd-2500-ansilume
Alles heeft een merknaam. Of het een voor de meute bekende merknaam is, is wat anders.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Atmoz schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:23:
Vanavond lekker in de weer geweest met wat nieuw "Thuisbioscoop spul" voor op de slaapkamer :)
Op de slaapkamer nog wel! Wat een gave set. Dat kijkt vast lekker weg. Veel plezier ervan!

• Hulleman
Mooi spul! Gaaf ook die sterrenhemel.
Ik weet niet of het advies al gegeven is, maar ik zou de subwoofer loskoppelen van het tapijt. Dat dempt enorm. Lekker een subdude of dikke tegel onder leggen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
miicker schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:00:
Geen idee hoe groot/lang de sleuf moet worden, maar wat een hoop stof voorkomt is om het gewoon met de hand te doen. Duurt wat langer, is wat meer monnikenwerk maar voorkomt een heeeeeleboel stof.

Heb het 1x bij een kameraad in huis gezien (in een toilet), die dacht dat het wel mee zou vallen qua stof en had niets afgeplakt. Zodra de sleuvenfrees de muur raakte zag je niets meer in het toilet plus de gang en het stof vond je werkelijk overal _O-

Als je maar een klein stukje moet én het is ook nog eens geen keiharde muur dan ging ik zelf met een hamer en beitel aan de slag :)

Verder wel weer genieten met die opstellingen hier hoor!
Wij zijn ook aan het rondkijken voor een andere woning, dus lekker inspiratie op doen op deze manier :P

• miicker
  • Niet online
Als ik met een sleuvenfrees aan de slag ga, dan kan ik dit denk ik het beste doen als we de vloer eruit hebben gehaald en voor het schilderen neem ik aan. Iemand ervaringen met het huren van zo'n frees? Ik wil het ook zelf wel gaan proberen met een hamer/beitel. Het zal niet heel lang zijn, maar moet wel breed genoeg zijn voor een redelijke kabelgoot. Ik heb nu een stuk of 5/6 kabels naar de tv lopen, en HDMI etc moet er gewoon doorheen passen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Hulleman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Mooi spul! Gaaf ook die sterrenhemel.
Ik weet niet of het advies al gegeven is, maar ik zou de subwoofer loskoppelen van het tapijt. Dat dempt enorm. Lekker een subdude of dikke tegel onder leggen.
Thanks!

Klopt, ik ben de steen/tegel die ik "vroeger" onder m'n REL had staan nog even aan het zoeken :P (ik ben hem al een paar jaar niet meer tegen gekomen).

En anders maar een subdude kopen inderdaad.

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Wow, het valt mij wel op dat echt veel mensen 'grote' speakers hebben.. ik snap dat deze wel veel betere kwaliteit geluid bieden.. ben daarom ook bang dat ik moeilijk iets kan vinden wat ik graag wil (kleine elegante 3.1 set met goed geluid).

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:11
@Gieter90 er zijn ook kleine compacte speakers die goed geluid bieden. Alleen wat is goed? En wat is compact? Dat zijn allebei relatieve begrippen die jij alleen voor jezelf kan beantwoorden.

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:15

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

En daarnaast nog een sub-woefer! ;)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Tommie12
  • Laatst online: 16:24
B-Real schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Geen idee hoe groot/lang de sleuf moet worden, maar wat een hoop stof voorkomt is om het gewoon met de hand te doen. Duurt wat langer, is wat meer monnikenwerk maar voorkomt een heeeeeleboel stof.

Heb het 1x bij een kameraad in huis gezien (in een toilet), die dacht dat het wel mee zou vallen qua stof en had niets afgeplakt. Zodra de sleuvenfrees de muur raakte zag je niets meer in het toilet plus de gang en het stof vond je werkelijk overal _O-

Als je maar een klein stukje moet én het is ook nog eens geen keiharde muur dan ging ik zelf met een hamer en beitel aan de slag :)
In dat zachte materiaal zou ik gewoon 2 snedes maken met een slijpschijf, en dan de rest weghameren met de hamer en beitel. Niet stofvrij, maar toch een pak minder.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45

MazeWing

The plot thickens...

Gieter90 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:15:
Wow, het valt mij wel op dat echt veel mensen 'grote' speakers hebben.. ik snap dat deze wel veel betere kwaliteit geluid bieden.. ben daarom ook bang dat ik moeilijk iets kan vinden wat ik graag wil (kleine elegante 3.1 set met goed geluid).
Als je een kleine elegante set wil hebben is de Piega Micro T-serie misschien iets voor je. Behoren tot de kleinste speakers in zijn soort maar hebben een zeer vol geluid.

@Atmoz Erg mooie setup voor de slaapkamer. Ik denk dat ik in 1 snelle beweging word vermoord als ik aan kom zetten met een beamer van €4000 voor in de slaapkamer... :X ;w

[ Voor 14% gewijzigd door MazeWing op 27-06-2018 16:42 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MazeWing schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:41:
[...]

Als je een kleine elegante set wil hebben is de Piega Micro T-serie misschien iets voor je. Behoren tot de kleinste speakers in zijn soort maar hebben een zeer vol geluid.

@Atmoz Erg mooie setup voor de slaapkamer. Ik denk dat ik in 1 snelle beweging word vermoord als ik aan kom zetten met een beamer van €4000 voor in de slaapkamer... :X ;w
Doen zoals ik het doe: na de scheiding kopen wat je graag wil hebben en straks bij een nieuwe partner gewoon duidelijk maken dat dit erbij hoort.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Jorgen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:04:
[...]

Doen zoals ik het doe: na de scheiding kopen wat je graag wil hebben en straks bij een nieuwe partner gewoon duidelijk maken dat dit erbij hoort.
Ook de manier om vloerstaanders te krijgen in de woonkamer >:)

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11 16:26
Crosspost:
Zoals wel meer mensen heb ik wat apparatuur 'opgesloten' in het meubel. Voor mijn gevoel werden de systemen erg warm en wilde de temperatuur automatisch regelen.
Via wat omzwervingen in het LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen topic beland. Op basis van wat er in dit topic wordt besproken, heb ik het volgende systeem (tweemaal) geïnstalleerd:

Gebruikt:
XH-W1209 Digitale thermostaat met relais (2x)
Behuizing voor de W1209 (2x)
Afstandsbusjes
12V DC voeding (beide zitten op dezelfde voeding, dus 1x)
Wago lasklemmen
Be quiet 80mm ventilatoren (2x)
• Kabels
• Wartels
• Adereindhulzen

Regeling 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0dEHNWEiVhW9Fxi2DSW4u3Nq/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vFGhN8WxtvQcw6agTdbC75mZ/thumb.jpg

Nu kan ik mooi de schakel temperatuur inregelen waarop de ventilator (40x40) geschakeld wordt en het afkoelt (moet hem nog wel wat netter wegwerken).

In het meest rechtse kastje zit hetzelfde systeem ingebouwd, maar dan met twee ventilatoren 80mm in de bodem van de kast geplaatst (uiteraard niet te zien op de foto, maar geeft wel een beeld :>):

Regeling 2:
Kamer

De gesloten kast (rechts) heb ik ingesteld op 35°C, de receiver op 45°C en beide worden netjes geregeld.
Ik was bang dat er te weinig verse aanvoer zou zijn voor de gesloten kast, maar omdat het deurtje niet volledig sluit (staat standaard 3mm open vanwege de deurstop), heb je niet onwijs veel onderdruk in de kast.

Al met al erg tevreden *O*.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-11 20:54
[...]
.... Ik denk dat ik in 1 snelle beweging word vermoord als ....
_O- _O- _O-

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11 16:35
miicker schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:54:
... Ik heb nu een stuk of 5/6 kabels naar de tv lopen, en HDMI etc moet er gewoon doorheen passen.
Een beetje home theater setup heeft toch een receiver waarop alle bronnen zijn aangesloten en ga je met 1 HDMI naar je TV. Tel daar nog stroom en evt. netwerk bij en je moet klaar zijn dus zo'n dikke kabelgoot hoeft er echt niet nar je TV te lopen...

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-11 16:35
Mooie oplossing!

Maar... lasklemmen gebruik je toch alleen bij draden met een massieve kern!? Hier was denk ik een losse strip zoals op de print wordt gebruikt meer toepasselijk?

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
[...]
Hier ook hoor :) Maar even terug zitten scrollen naar de HT kamer van Atmoz, en dan is dit redelijk in verhouding.. Geld speelt duidelijk geen rol bij zijn keuzes

• Vitamine
EMDB schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Mooie oplossing!

Maar... lasklemmen gebruik je toch alleen bij draden met een massieve kern!? Hier was denk ik een losse strip zoals op de print wordt gebruikt meer toepasselijk?
Deze zijn ook te gebruiken bij soepele kernen en ik heb adereindehulzen gebruikt ;). Verder was het tijdens het testen het eenvoudigste zonder te moeten solderen, maar het zit zo mooi dat ik het zo prima vind.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Tv aan de muur gehangen en mijn centerspeaker na lange tijd ook weer in gebruik. Geeft toch extra beleving, de center :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qHoH5J53vZZTL4NyFg6Ez1yp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZTnIoRjAiZ091VJzUcMTW0F6/full.jpg

Geweldige tv trouwens, die LG C8. Heb geen seconde mijn Kuro gemist.
Nog wel een witte goot voor de kabels, want ik ga niet in de muur van dit huurhuis frezen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TheKerremenke
Of de tv 2/3 cm lager hangen😇

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
ach je moet maar zo denken, mensen met een koophuis hebben geen geld voor zo'n tv :p
(ik heb een goedkope sony 40" meer past er niet op mijn meubel, en tv kijken doe ik nauwelijks.....)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Vitamine en @Abbadon welke tv meubels hebben jullie?

• Abbadon
Ikea Friel. Is al een paar jaar uit assortiment geloof ik.

• Vitamine
Tweemaal een Ikea Besta.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: https://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/2018-06-15_09_10_26.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.area61.nl/pics/albums/userpics/10001/stoel2upload.jpg

Ik kijk teveel films en series voor een stereo setup, vooral de goede center miste ik dus de NAD en speakers vervangen voor een Sony HT-ST5000 met Atmos, bevalt erg goed, de sub is ook echt geweldig alleen ben ik nog bezig om het juiste plekje te vinden. TV is een 55" LG OLED

Verwijderd

Soundbar is niks mis mee, heb ik ook en vind het er vaak veel strakker uitzien dan dat je kabels van je 5.1 speakerset moet wegwerken, (tenzij het in de muur of onder het laminaat gefrezen is).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 17:56 ]

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-10 21:56
Zie de TW, geen aankoopadviezen in dit topic.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 01-07-2018 21:22 ]

• Bart0ving
  • Laatst online: 01-02 22:41
Bierkameel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:42:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik kijk teveel films en series voor een stereo setup, vooral de goede center miste ik dus de NAD en speakers vervangen voor een Sony HT-ST5000 met Atmos, bevalt erg goed, de sub is ook echt geweldig alleen ben ik nog bezig om het juiste plekje te vinden. TV is een 55" LG OLED
Ziet er strak uit zeg! Heb dezelfde soundbar. Wat heb je al geprobeerd qua plekjes zoeken?

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:35
Gewoon de "subcrawl" doen. ;)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Abbadon schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:50:
Tv aan de muur gehangen en mijn centerspeaker na lange tijd ook weer in gebruik. Geeft toch extra beleving, de center :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog wel een witte goot voor de kabels, want ik ga niet in de muur van dit huurhuis frezen.
Ik zou willen dat ik mijn setup zo mooi symmetrisch zou kunnen opstellen... Bij mij staat één speaker op ongeveer 1,5 meter van het midden van de tv, de andere op 3 meter, waarbij die tweede ook nog eens half achter een fauteuil en kamerplant staat... Gelukkig hebben de tweeter en mid wel vrij zicht op de bank en lijkt het in mijn oren in ieder geval niet het geluid aan te tasten.

Wel heb ik de luxe dat de surrounds (het is een 5.0 opstelling) werkelijk perfect hangen, namelijk schuin achter de bank. Alleen moeten die nog steeds een keer vervangen worden door goede speakers.

Morgen ga ik hier even puinruimen en is de woonkamer weer netjes genoeg voor wat foto's.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondanks dat symmetrie rustiger oogt, is het niet perse beter 😎

• deepbass909

deepbass909

Jorgen schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 02:32:
Ondanks dat symmetrie rustiger oogt, is het niet perse beter 😎
Ik weet het, maar geluidstechnisch is het bij films wel fijner als het scherm en de midspeaker midden tussen de hoofdspeakers geplaatst kunnen worden. Ondanks bijvoorbeeld het bijregeling van de balans tussen de speakers, blijft linksvoor bij mij dominant in het geluid.

[update]
Zoals beloofd, wat foto's van mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1782/42457055714_5d61358f29_b.jpgIMG_0191 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1782/42457056984_f75411c102_b.jpgIMG_0193 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1830/28305445077_527f81774b_b.jpgIMG_0194 by Chris Hogevonder, on Flickr

Surrounds, welke nog vervangen moeten worden door Monitor Audio RS1's
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1810/29303633208_3da83081b2_b.jpgIMG_0192 by Chris Hogevonder, on Flickr

En wat staat er allemaal?
Receiver: Cambridge Audio 540R
DVD: Cambridge Audio 540D
Fronts: Monitor Audio RS8
Center: Monitor Audio RSLCR
Surrounds: Merkloze 2-weg

Daarnaast staat er een Raspberry Pi 3+ met Hifiberry Digi als primaire bron, een Arris 2952 TV-ontvanger en een Samsung UE40D6750 TV. En voor de bediening gebruik ik al jaren een Logitech Harmony One, waarmee ik ook de Pi kan bedienen.

Ja, het is inmiddels allemaal gedateerd (de receiver heeft 0,0 HDMI-inputs bijv) en inderdaad, geen Bluray speler. Maar aangezien de RPi3+ m'n primaire bron is en die perfect full-HD kan streamen en met de Hifiberry Digi DTS naar m'n receiver kan sturen, voldoet dit nog steeds. Enige essentiële eis aan de randapparatuur is wel dat audio-delay op de bron in te stellen is, want dat kan mijn receiver niet en met 175ms beeldvertraging is dat wel nodig.

Wel heb ik een shortlist wat ik graag zou willen vernieuwen, en dat zijn op de eerste plaats de surrounds. Die moeten al jaren vervangen worden voor RS1's, zodat m'n speakerset compleet en matchend is. Daarna wil ik toch wel graag de receiver gaan vervangen voor een moderne met HDMI-inputs. Qua geluidskwaliteit wil ik deze zeker niet kwijt, maar qua functionaliteit merk je toch wel dat het inmiddels een receiver van dik 10 jaar oud is. De DVD-speler is een soort van relikwie geworden. Hij heeft geen audio-delay, dus lip-sync is non-existent, geen upscaling, dus beeldkwaliteit is DVD... Ooit geweldig, nu hopeloos (zeker met ondertiteling aan), maar als audio-loopwerk is hij super en beschikt hij over een DAC die nog steeds niet onderdoet voor veel nieuwere. Dus de enkele keer dat ik nog een CD koop of draai, doet hij goed z'n best.

Maar ik moet bekennen dat ook hier de RPi wel een beetje die plek heeft ingenomen. Ik hoor zelf namelijk geen verschil tussen een FLAC via de Pi en de originele CD in de speler. En met een database van 1066 albums, 2353 artiesten en 14835 losse nummers is het wel heel makkelijk om de Pi even aan te slingeren voor muziek, aangezien ik alle CD's in mijn bezit ook in die database heb zitten. En staat het er niet in, dan is er altijd nog Spotify (ook op de Pi).

Maar het leukste blijft toch om een goede film met DTS soundtrack op te zetten en de RS8's even goed los te laten :) Pak bijv. de scene met Smaugh in The Hobbit, en je voelt zijn stem in je lijf trillen, ondanks dat er geen sub staat :) De RS8's hebben als het goed is een -6dB punt op 33Hz en komen daarmee meer dan voldoende laag.

[ Voor 80% gewijzigd door deepbass909 op 03-07-2018 17:13 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Bij mij moet alles symmetrisch staan anders gaat het kriebelen :p. TV kan trouwens een stuk groter ;). Lijkt zo klein nu in verhouding met je grote wand.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 18:46 ]

• Abbadon
deepbass909 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:49:
[...]

Ik weet het, maar geluidstechnisch is het bij films wel fijner als het scherm en de midspeaker midden tussen de hoofdspeakers geplaatst kunnen worden. Ondanks bijvoorbeeld het bijregeling van de balans tussen de speakers, blijft linksvoor bij mij dominant in het geluid.
Is de stoel iets meer richting zijmuur plaatsen en de speaker aan de andere kant dan geen optie? Zo'n stoel absorbeert geluid, hij staat nu pal voor de speaker.

Een woonkamer is natuurlijk allereerst een woonkamer, maar je zou het eens kunnen proberen :P

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Abbadon schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie vloerkleed. Waar heb je die vandaan?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Chester schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:17:
[...]

https://www.koopjedeal.nl...oerkleden-aanbieding.html

Volgens mij zie ik die regelmatig voorbij komen op van die mailings van Dealdigger / actie van de dag etc.

• deepbass909

deepbass909

a
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:42:
Bij mij moet alles symmetrisch staan anders gaat het kriebelen :p. TV kan trouwens een stuk groter ;). Lijkt zo klein nu in verhouding met je grote wand.
Klopt, wat mij betreft mag die op zich ook wel groter, maar de surrounds en receiver staan hoger op de lijst. De foto vertekent trouwens wel, in werkelijkheid valt het mee. Ik heb de foto's met een 20mm lens gemaakt, dus er zit een behoorlijke vertekening op. De muur is bijvoorbeeld 4 meter breed.
Abbadon schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:09:
[...]

Is de stoel iets meer richting zijmuur plaatsen en de speaker aan de andere kant dan geen optie? Zo'n stoel absorbeert geluid, hij staat nu pal voor de speaker.

Een woonkamer is natuurlijk allereerst een woonkamer, maar je zou het eens kunnen proberen :P
Zo hebben we het eerst gehad, maar dan staat één speaker in de hoek en de andere niet. En aangezien deze speakers ook een bass-reflex poort aan de achterzijde hebben, veroorzaakte dat een duidelijk klankverschil tussen links en rechts. Zoals het nu staat, lijkt het laag het beste te ontwikkelen.

Sowieso is die stoel een beetje sta-in-de-weg. We zijn vorig jaar verhuist en toen bleek onze bank en stoel niet lekker te machten met de beschikbare ruimte, maar vervangen daarvan stond nog niet bepaald in de planning (iets met kosten en pas 2 jaar oud zijn). De bank heeft bijv. een chaise longue aan precies de verkeerde kant, daardoor hebben we compromissen moeten sluiten met de inrichting.

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-09 11:00

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Chester schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:17:
[...]

Ik heb goede ervaringen met CarpetVista.

Je kunt ook geverfde 'vintage' tapijten vinden. Of zelf oude tapijten kleuren. Erg gaaf.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 22:07
Dit is mijn nieuwe setup in mijn eigen huis nu.

65 inch Sony bravia tv
Harman Kardon Receiver
JBL E80 + Harman Kardon Subwoofer. De center en Surrounds heb ik helaas op moeten geven
Achter de TV een Xbox One X, deze gaf in het midden onder de tv te veel hitte.
2 lampen links en rechts van de tv met Philips Hue Color lampen. Via Kodi op de xbox one kan ik ze ook syncen met films en series.
Verder staat onder de TV mijn modem, in de TV zit een CI+ kaartje wat voor mij voldoende is.
Onder de TV staat ook een Logitech Harmony Hub, niet op de foto staat een Amazon Alexa. Ik kan mijn lampen + televisie xbox en receiver + Nest thermostaat met de alexa via stem bedienen.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24dq712.png

[ Voor 40% gewijzigd door Rudyy op 04-07-2018 14:55 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-10 21:24
Tijd voor een nieuw subwoofertje om mijn Focal 1028BE onder wat aan te vullen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bG7xZy/Foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/n3UY7J/Foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gYFjEy/Foto3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iVkUgd/Foto4.jpg

:9

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:11
Subwoofertje?

• Bart0ving
  • Laatst online: 01-02 22:41
Wat een joekel :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart0ving op 05-07-2018 10:17 ]

Verwijderd

Dat is een beste kast in de kamer, hoeveel geluid kan die produceren op de schaal van richter?

Mooie speakers ook! daar kunnen mijn 726's nog een puntje aan zuigen.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37
Rudyy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:40:
Dit is mijn nieuwe setup in mijn eigen huis nu.

65 inch Sony bravia tv
Harman Kardon Receiver
JBL E80 + Harman Kardon Subwoofer. De center en Surrounds heb ik helaas op moeten geven
Achter de TV een Xbox One X, deze gaf in het midden onder de tv te veel hitte.
2 lampen links en rechts van de tv met Philips Hue Color lampen. Via Kodi op de xbox one kan ik ze ook syncen met films en series.
Verder staat onder de TV mijn modem, in de TV zit een CI+ kaartje wat voor mij voldoende is.
Onder de TV staat ook een Logitech Harmony Hub, niet op de foto staat een Amazon Alexa. Ik kan mijn lampen + televisie xbox en receiver + Nest thermostaat met de alexa via stem bedienen.

[afbeelding]
Die lampen hebben toch dimmer met 3 standen? Werkt dat dan toch met Hue :/

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:43:
Tijd voor een nieuw subwoofertje om mijn Focal 1028BE onder wat aan te vullen.
Mooie speakers alweer weggedrukt in een hoekje, jammer.

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 22:07
NeWSJuNK schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Die lampen hebben toch dimmer met 3 standen? Werkt dat dan toch met Hue :/
Nee, aan of uit. Ze staan altijd ''aan'' en worden via de Hue bridge bediend.

• JAHRASTAFARI
Finesse schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:00:
[...]
Mooie speakers alweer weggedrukt in een hoekje, jammer.
Is een tijdelijke oplossing. Kelder (met vloerverwarming) moet nog in orde gemaakt worden als ht ruimte. Dan gaat alles naar beneden.

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:28:
[...]
Is een tijdelijke oplossing. Kelder (met vloerverwarming) moet nog in orde gemaakt worden als ht ruimte. Dan gaat alles naar beneden.
Kijk eens aan, dat verdienen.
Goed bezig.

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:40:
Dat is een beste kast in de kamer, hoeveel geluid kan die produceren op de schaal van richter?
120 db volgens de fabrikant. Het tilt echt de hele set naar een hoger niveau. Er is zoveel detail, strakheid en druk in het laag nu, echt een fysieke ervaring. Ook indien subtiel ingesteld.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:24:
[...]
120 db volgens de fabrikant. Het tilt echt de hele set naar een hoger niveau. Er is zoveel detail, strakheid en druk in het laag nu, echt een fysieke ervaring. Ook indien subtiel ingesteld.
120 dB, dan ben ik wel benieuwd naar de voorwaarden van die meting. Dat is 1 kW zetten op een 90dB gevoelige sub. Dat zijn meer waarden voor een PA sub.

• JAHRASTAFARI
Ja, dit ding is gemaakt voor de studiowereld, waar het in grotere ruimten nog iets moet kunnen toevoegen aan midfield en main monitors. 24/7.

En idd: 1kw aan vermogen, of conform de specs:

15.5“ Subwoofer (aluminium)
Amp. Power RMS / Music: 1000 W / 1200 W
Frequency Response: 20 Hz - 150 Hz
Max. SPL with sine wave acoustic 100 Hz to 3 kHz at 1 m: ≥120 db

• Jag
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:30:
Ja, dit ding is gemaakt voor de studiowereld, waar het in grotere ruimten nog iets moet kunnen toevoegen aan midfield en main monitors. 24/7.

En idd: 1kw aan vermogen, of conform de specs:

15.5“ Subwoofer (aluminium)
Amp. Power RMS / Music: 1000 W / 1200 W
Frequency Response: 20 Hz - 150 Hz
Max. SPL with sine wave acoustic 100 Hz to 3 kHz at 1 m: ≥120 db
Ah ja, beetje richting PA dus. Echter wordt volgens de specs de 120 dB ook alleen boven de 100Hz gehaald.

• JAHRASTAFARI
Voor het allerlaagste laag mag je al blij zijn als je de 100db haalt. Dus die 120 db is idd zeker niet correct voor mijn inzet onder pakweg 80hz.

Even snel gegoogled, een SVS 16 ultra haalt ook “maar” 100db bij 20hz. En die is zeker meer gericht op max. SPL denk ik dan mijn model, dat meer bedoeld is voor precisie, zo exact mogelijk weten/horen. wat er gebeurt bij opnames in de studio.

Het is overigens een Duitse subwoofer, een Adam Audio Sub 15.

Zie ook: https://www.adam-audio.com/en/subwoofer/sub15/

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@JAHRASTAFARI Wat moet zo'n pietlullig subwoofertje kosten? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 05-07-2018 20:54 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59
Google zegt ca 2700 euro :X. Ik zeg dat, plus een nieuwe betonvloer en ramen :+

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2018 21:07 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• werkenslaap
Flinke kast :D Zal wel goed laag gaan enzo maar vind het nou niet bepaald gezellig staan.. Voor mij is er toch iets meer balans nodig tussen wat het oog wilt en wat het oor wilt.

• Jag
Ach, we zijn ook wel een beetje schuimpjes in de EU. De amerikanen posten op AVSforums regelmatig setups met meerdere stapels 18inch of 21inch subs met vaak tientallen kWs amp vermogen erachter :+.

• werkenslaap
Tsja.. Mooiste is mi wanneer een mooie hifi set, al dan niet surround, mooi opgaat in de rest van het interieur. Is nog best lastig, maar less is more

• Jag
Hoezo less is more :P ? Dat cliché gaat wat mij betreft niet op voor audio, iig niet als het om geluidskwaliteit gaat. Kijk, als je liever geen speakers ziet kan dat natuurlijk, maar dat is wat anders.

Wel gaaf overigens vind ik ht oplossingen met speakers achter het projectie scherm, maar dat is natuurlijk echt alleen voor dedicated ht ruimtes een optie.

Dit is persoonlijk wel het meest extreme voorbeeld daarvan :). 3 JBL M2 s voor het LCR. Met elk een dubbel 24inch er boven en onder. Met nog 10 24inch subs door de ruimte, riant :).

[ Voor 26% gewijzigd door Jag op 05-07-2018 21:57 ]

• JAHRASTAFARI
Er is overigens nog een groter model van dit merk, de Sub 2100 met een 21 inch (53 cm) woofer en dezelfde versterker:

https://m.youtube.com/watch?v=Vj5qM6IL6z4

Afbeeldingslocatie: https://smhttp-ssl-50970.nexcesscdn.net/media/catalog/product/cache/1/image/700x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/d/adam-sub2100_91844_1.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-07-2018 21:51 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic