PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Heel netjes!nMad schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:19:
Naast mijn project op zolder ben ik in de woonkamer ook nog bezig (heeft iets meer prioriteit).
Oude situatie:
[afbeelding]
Afgelopen zaterdag:
[afbeelding]
Gisteren:
[afbeelding]
Veel vliegen in 1 klapKastruimte gecreëerd, trap verborgen en een muur gemaakt waar de TV aan opgehangen kan worden. Omdat ik aan de achterkant van deze muur kan komen (in de kast dus) kunnen alle kabels en apparatuur uit het zicht komen te staan.
Stucwerk moet nog drogen en daarna alles schilderen en monteren![]()
Audio komt er waarschijnlijk in de vorm van een Denon HEOS soundbar vanwege de beperkte ruimte aangezien je daar de woonkamer binnenkomt.
Ze moeten hier ergens in dit topic staan...
Overbodig zal de datasat voorlopig niet worden. het is een Modulair design dus deze kan je upgraden.The Eagle schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:55:
Op zo'n moment vraag ik me altijd af wat de volgende upgrade wordt. Iets dat die datasat weer overbodig maakt?
Er komt wel een nieuwe speler aan over een paar maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Masterkale1 op 21-09-2016 13:24 ]
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
De shield werkt uitstekend met kodi, lekker vlotte bediening en ben nog geen issues tegen gekomen met het afspelen van media.cky schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:17:
[...]
Hoe bevalt de shield met kodi? En zijn de shield en de hue lampen gemakkelijk aan te sturen via je hub + remote?
Je kan de lampen wel aansturen met de remote maar daar heb ik niet voor gekozen. De lampen gaan op een vaste tijd aan en uit of aan wanneer de tv aan gaat.
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Verwijderd
Nette setup Sketchy! Ik was benieuwd naar je ervaringen met deze KEF speakers. Ik ben op dit moment ook in het bezit van de IQ9(0) maar vind de laagweergave erg matig. Hoe ervaar je / hoe bevallen de Q500s?Sketchy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:36:
Mijn setje heeft een upgrade gehad.
- Kef Q500 fronts.
- Kef IQ9 rears, nu op spikes om de speakers te ontkoppelen of whatever.
Leuke ruimte!R.van.M schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:44:
[...]
Super. Ruimte is ongeveer 3m breed en 7m lang. Perfect om lekker te liggen en goeie afstand tot het scherm te hebben
[...]
De beamer ligt op zn kop, omdat ik met de lens shift niet ver genoeg kwam. De vents zitten echter aan de zijkant dus qua warmte gaat het prima.
Waarom zit je er eigenlijk zo ontzettend ver vandaan? Om het bioscoop effect te versterken zou ik echt wel dichterbij gaan zitten dan die 7 meter.
Mijn projectiescherm is 90 inch (210cm breed) doorsnede en ik zit op 2,5 meter afstand. Dit geeft echt een geweldige bioscoop ervaring. Ik kan er ook niet verder vanaf zitten, maar als ik dat wel zou kunnen in mijn volgende huis dan zou ik het nog niet doen. Of een groter scherm kopen en mijn zitplaatsen verder weg zetten, waardoor ik er in verhouding even ver vanaf zit.
Ik heb een paar IQ90 staan als frontspeakers, en ben daar héél tevreden over.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:25:
[...]
Nette setup Sketchy! Ik was benieuwd naar je ervaringen met deze KEF speakers. Ik ben op dit moment ook in het bezit van de IQ9(0) maar vind de laagweergave erg matig. Hoe ervaar je / hoe bevallen de Q500s?
Ik gebruik geen sub, en vind dat er voldoende laag is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
7 meter is inderdaad erg ver! Ik wil zelf voor +/- 40 graden kijkhoek gaan, dat betekent 3 meter vanaf mijn 108" scherm. Dit is ook wat THX aanraadt voor thuisbioscopen i.c.m. HD content.StealthyPeanut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 08:13:
[...]
Leuke ruimte!
Waarom zit je er eigenlijk zo ontzettend ver vandaan? Om het bioscoop effect te versterken zou ik echt wel dichterbij gaan zitten dan die 7 meter.
Mijn projectiescherm is 90 inch (210cm breed) doorsnede en ik zit op 2,5 meter afstand. Dit geeft echt een geweldige bioscoop ervaring. Ik kan er ook niet verder vanaf zitten, maar als ik dat wel zou kunnen in mijn volgende huis dan zou ik het nog niet doen. Of een groter scherm kopen en mijn zitplaatsen verder weg zetten, waardoor ik er in verhouding even ver vanaf zit.
Gebruik zelf deze calculator voor het berekenen van de viewing angle.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De ruimte is 7m lang. De banken staan ongeveer 1,5 meter van de muur af. Kijkafstand is dus ongeveer 5,5 meter. Ik zal de banken nog eens wat verder naar voren schuiven om te zien hoe dat bevaltnMad schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:01:
[...]
7 meter is inderdaad erg ver! Ik wil zelf voor +/- 40 graden kijkhoek gaan, dat betekent 3 meter vanaf mijn 108" scherm. Dit is ook wat THX aanraadt voor thuisbioscopen i.c.m. HD content.
Gebruik zelf deze calculator voor het berekenen van de viewing angle.
Thnx! Ik heb helemaal niks aan te merken op de laag weergave van de IQ9's, ik vind ze daar beter presteren dan de Q500's. Maar het geluidsbeeld van de Q500 is gedetailleerder vandaar dat deze nu als fronts staan.Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 01:25:
[...]
Nette setup Sketchy! Ik was benieuwd naar je ervaringen met deze KEF speakers. Ik ben op dit moment ook in het bezit van de IQ9(0) maar vind de laagweergave erg matig. Hoe ervaar je / hoe bevallen de Q500s?
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Verwijderd
Ik moet het dan toch eens gaan zoeken in de versterker of speaker locatie. Het laag wordt bij prima verzorgd door een 3-tal subwoofers. Maar als ik deze uitzet in m'n receiver (fronts staan dan auto op large, dus geen cross-over). Dan kunnen ze het me niet echt overtuigen in vergelijking met mijn vorige front speakers.Sketchy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:29:
[...]
Thnx! Ik heb helemaal niks aan te merken op de laag weergave van de IQ9's, ik vind ze daar beter presteren dan de Q500's. Maar het geluidsbeeld van de Q500 is gedetailleerder vandaar dat deze nu als fronts staan.
In ieder geval goed om van andere eigenaren de ervaringen te horen.
Waarom heb je je speakers op large staan? Dit betekent namelijk dat je versterker geen bass management doet en geen crossover gebruikt. Stel je deze crossover zelf per subwoofer in?Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:51:
Het laag wordt bij prima verzorgd door een 3-tal subwoofers. Maar als ik deze uitzet in m'n receiver (fronts staan dan auto op large, dus geen cross-over).
Hier nog een tevreden gebruiken van de IQ9's. Muziek speel ik nog steeds af zonder subwoofer. Ze produceren bij mij genoeg laag, al was het wel goed zoeken naar een juiste plaatsing van de speakers.Sketchy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:29:
[...]
Thnx! Ik heb helemaal niks aan te merken op de laag weergave van de IQ9's, ik vind ze daar beter presteren dan de Q500's. Maar het geluidsbeeld van de Q500 is gedetailleerder vandaar dat deze nu als fronts staan.
Voor de films laat ik 2 SVS PB-1000 meespelen
Speakers gaan op "large" als de subwoofer uit wordt geschakeld in de config. Dit is normaal gedrag voor een receiver.nMad schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:56:
[...]
Waarom heb je je speakers op large staan? Dit betekent namelijk dat je versterker geen bass management doet en geen crossover gebruikt. Stel je deze crossover zelf per subwoofer in?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Je hebt gelijk, ik las zijn post verkeerd. Ik dacht dat hij ze op large had staan met de 3 subwoofers geactiveerd.FeaR schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:41:
Speakers gaan op "large" als de subwoofer uit wordt geschakeld in de config. Dit is normaal gedrag voor een receiver.
Verwijderd
Normaal draai ik bass management (cross-over etc. aan), maar dat is natuurlijk simpel uit te zetten om zaken te testen. Mét de subwoofers / bass management aan klinkt het overigens goed met dank aan JAG. Met name het laag en sub-laag is erg strak en indrukwekkend, al blijft er altijd ruimte voor verbetering in mid bass. Waar van ik denk dat dit komt door de fronta.nMad schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:22:
[...]
Je hebt gelijk, ik las zijn post verkeerd. Ik dacht dat hij ze op large had staan met de 3 subwoofers geactiveerd.
Zie ook: Verwijderd in "Het Grote Subwoofer Topic"
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 10:02 ]
Wat je ziet:
- Panasonic TX-48AS640
- Denon AVR-X2000
- KEF KHT5005.2: 3-weg HTS/HTC5001 speakers en de KEF HTB2SE subwoofer
- Sony Playstation 4
- Nintendo Wii U
Pipo X7 mediaspeler
Microsoft XBox 360
Ipad Air 2
De televisie en center speaker opgehangen en de snoeren geprobeerd zo onopvallend mogelijk weg te werken zonder grote aanpassingen te moeten doen.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Vandaag nog diverse dingen gezien bij X-Fi in Veldhoven.Masterkale1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:55:
Ik heb ook een upgrade gedaan.. Beter is er gewoon niet![]()
[afbeelding]
Leuk spul maar niet voor mij maar das persoonlijk !
Ziet er goed uit! Die kat denkt zeker dat de kachel aan staat haha?Millert schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:36:
Afgelopen jaar uit huis gegaan en samen gaan wonen met mijn vriendin in een appartement. Zodoende voor het eerst een eigen woonkamer om in te richten. Ik kijk hier al langere tijd mee naar de mooie set-ups en vond het tijd om mijn eigen set-up te delen.
Wat je ziet:
- Panasonic TX-48AS640
- Denon AVR-X2000
- KEF KHT5005.2: 3-weg HTS/HTC5001 speakers en de KEF HTB2SE subwoofer
- Sony Playstation 4
Wat je niet ziet:
- Nintendo Wii U
Pipo X7 mediaspeler
Microsoft XBox 360
Ipad Air 2
De televisie en center speaker opgehangen en de snoeren geprobeerd zo onopvallend mogelijk weg te werken zonder grote aanpassingen te moeten doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vind persoonlijk die subwoofer wel erg duur (900 euro) voor hoe laag die gaat. Voor hetzelfde bedrag heb je een SVS PB-2000! Je betaalt echt meer voor het design dan de prestaties volgens mij. Maar zal vast iets met de WAF te maken hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Millert op 25-09-2016 16:34 ]
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik ben de enige in de wereld met een Cinemike Datasat. Niet te vergelijken met een origineel exemplaar als je het mij vraagt.Mektheb schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:32:
[...]
Vandaag nog diverse dingen gezien bij X-Fi in Veldhoven.
Leuk spul maar niet voor mij maar das persoonlijk !
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Projecteren nu op een 130" scherm en hebben een 50" Plasma.
We willen in de nabije toekomst over gaan op een nieuwe projector (B.v. de nieuwe Epson 7300) welke automatisch formaat kan aanpassen (ter vervanging van de huidige projector + scherm en TV.
Dit in combinatie met projectie tegen de wand. Voor die tijd moet het hele huis nog netjes afgewerkt worden met stucwerk.
Nu is mijn grootste "vraag" of we wel/niet een (lichte) curve willen gaan doen. Met 21:9 materiaal verwacht ik zo'n 150" te kunnen halen waarbij het wellicht wel prettig zal zijn.
Iemand enig idee hoe ik dit in de praktijk zou kunnen testen of dit wel/niet wenselijk is? Kan het immers niet "even opnieuw laten stuccen" zonder een hoop onkosten
Ps: Ik weet dat een muur nooit zo "strak" als een scherm zal worden. Echter heb ik daar vrede mee.
Wel zal hij een grijze tint krijgen voor betere zwartwaarden waarbij ik denk dat het totale plaatje beter uit komt. Met de huidige Epson 7200 kan ik met daglicht overigens een prima beeld op de muur toveren dus dat zit wel goed
[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 02-10-2016 16:13 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ja mooie setup heb je ook. Goed dat het bevalt. Laagweergave van de fronts, ook het 100-200hz deel is echt nog modale regio. Ergo nog bepaald door het staande golven patroon. Maar het kent wel veel variabelen; met andere speakers heb je ook woofers op een andere plek (hoogte) en daarmee weer een ander resultaat.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:59:
[...]
Normaal draai ik bass management (cross-over etc. aan), maar dat is natuurlijk simpel uit te zetten om zaken te testen. Mét de subwoofers / bass management aan klinkt het overigens goed met dank aan JAG. Met name het laag en sub-laag is erg strak en indrukwekkend, al blijft er altijd ruimte voor verbetering in mid bass. Waar van ik denk dat dit komt door de fronta.
Zie ook: Verwijderd in "Het Grote Subwoofer Topic"
De 100-200hz regio is ook nog wel een lastige omdat je weinig middelen hebt om het goed te krijgen. Vaak een dip door de vloer reflectie. Er zijn er die om die reden nog een side woofer plaatsen: een extra woofer naast de front die de respons tussen 100-200hz egaliseert. Sja, gaat wel ver
Misschien simpel gedacht... Maar een wit gestreken laken om te proberen hoe dat curved bevalt?Thalaron schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:10:
Mijn vrouw en ik zijn eruit hoe/wat de volgende aanpassing gaat worden.
Projecteren nu op een 130" scherm en hebben een 50" Plasma.
We willen in de nabije toekomst over gaan op een nieuwe projector (B.v. de nieuwe Epson 7300) welke automatisch formaat kan aanpassen (ter vervanging van de huidige projector + scherm en TV.
Dit in combinatie met projectie tegen de wand. Voor die tijd moet het hele huis nog netjes afgewerkt worden met stucwerk.
Nu is mijn grootste "vraag" of we wel/niet een (lichte) curve willen gaan doen. Met 21:9 materiaal verwacht ik zo'n 150" te kunnen halen waarbij het wellicht wel prettig zal zijn.
Iemand enig idee hoe ik dit in de praktijk zou kunnen testen of dit wel/niet wenselijk is? Kan het immers niet "even opnieuw laten stuccen" zonder een hoop onkosten
Ps: Ik weet dat een muur nooit zo "strak" als een scherm zal worden. Echter heb ik daar vrede mee.
Wel zal hij een grijze tint krijgen voor betere zwartwaarden waarbij ik denk dat het totale plaatje beter uit komt. Met de huidige Epson 7200 kan ik met daglicht overigens een prima beeld op de muur toveren dus dat zit wel goed
Maar hoe curved zit je aan te denken? Want stucen met een ronding lijkt me best lastig. En als je echt een beetje curved wil scheelt dat al snel.
Heb zelf op een rechte muur glasvlies (renovlies) geplakt en ook lichtgrijs geverfd. En dat is zo strak als het maar kan. Alleen oppassen voor vlekken.

Zal inderdaad eerst eens informeren of dat goed strak te stucen is met een curve erin. En anders is vlak wel zo netjes optisch gezien wanneer je alles uit hebt staan...Waah schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:53:
[...]
Misschien simpel gedacht... Maar een wit gestreken laken om te proberen hoe dat curved bevalt?
Maar hoe curved zit je aan te denken? Want stucen met een ronding lijkt me best lastig. En als je echt een beetje curved wil scheelt dat al snel.
Heb zelf op een rechte muur glasvlies (renovlies) geplakt en ook lichtgrijs geverfd. En dat is zo strak als het maar kan. Alleen oppassen voor vlekken.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik was van plan om gewoon van gipsplaten een verlaagd plafond te maken en met een uitsparing waar het scherm door naar beneden zakt. Maar er zal dan een soort van luik moeten komen om het hele scherm ook te kunnen vervangen bij een defect...
Bij een inbouwscherm plaats je gewoon die hele unit in die uitsparing wat het een stuk makkelijker maakt natuurlijk.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Wel naar gekeken destijds. Maar ik meen dat die projector liften schreeuwend duur waren.FireFoz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:28:
Heeft iemand hier een beamer scherm weggewerkt in een verlaagd plafond en daar foto's van van hoe je dat gemaakt hebt? Ik ben van plan dat te gaan doen namelijk, maar waar ik nog een beetje onzeker over ben is hoe ik er voor ga zorgen dat ik het scherm ook kan vervangen mocht deze stuk gaan. Er zijn speciale inbouwschermen maar deze zijn 3x zo duur als een gewoon electrisch rolscherm...![]()
Ik was van plan om gewoon van gipsplaten een verlaagd plafond te maken en met een uitsparing waar het scherm door naar beneden zakt. Maar er zal dan een soort van luik moeten komen om het hele scherm ook te kunnen vervangen bij een defect...
Bij een inbouwscherm plaats je gewoon die hele unit in die uitsparing wat het een stuk makkelijker maakt natuurlijk.
Wellicht handig dat eerst op te zoeken of dat nog altijd zo is ;-)
Inbouw schermen waren ook duurder dat ik me kan herinneren.
Ik heb hier ook over nagedacht maar nog niet uitgevoerd. Ik zou denk ik een koof maken van bv MDF en hier een scharnier in verwerken zodat je de onderste klep deels of in zijn geheel kan laten zakken. Denk aan scharnieren i.c.m. magneten. Of alleen een inzet stuk met magneten die toegang geeft tot je scherm.FireFoz schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:28:
Heeft iemand hier een beamer scherm weggewerkt in een verlaagd plafond en daar foto's van van hoe je dat gemaakt hebt? Ik ben van plan dat te gaan doen namelijk, maar waar ik nog een beetje onzeker over ben is hoe ik er voor ga zorgen dat ik het scherm ook kan vervangen mocht deze stuk gaan. Er zijn speciale inbouwschermen maar deze zijn 3x zo duur als een gewoon electrisch rolscherm...![]()
Magneten heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik zat eigenlijk aan gipsplaten te denken maar MDF is veel beter omdat het sterker.panomi schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:49:
[...]
Ik heb hier ook over nagedacht maar nog niet uitgevoerd. Ik zou denk ik een koof maken van bv MDF en hier een scharnier in verwerken zodat je de onderste klep deels of in zijn geheel kan laten zakken. Denk aan scharnieren i.c.m. magneten. Of alleen een inzet stuk met magneten die toegang geeft tot je scherm.
Ik zit naar elektrische schermen te kijken en het valt me op dat vrijwel alle standaard schermen maar een zwarte voorloop hebben van 25 à 30 cm. Als je hem dan uit het plafond laat komen hangt je scherm wel erg hoog. Zelfs de inbouwmodellen hebben dit. Mij lijkt dat erg hoog met een standaard plafond van 260 hoog....dan zit de bovenkant van het scherm dus op 260-25 voorloop -15 cm kast = 220 cm hoog
Of maak ik hier een denkfout?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik heb volgens mij een plafond van 2.67m. Het scherm hangt op 2.40m. Met een verlaagd plafond hangt het scherm inderdaad nog vrij hoog. Met een koof kun je natuurlijk wat lager gaan. Ik zal als ik thuis ben straks wel even wat maten noteren en foto maken van mijn situatie.FireFoz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:15:
[...]
Magneten heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik zat eigenlijk aan gipsplaten te denken maar MDF is veel beter omdat het sterker.
Ik zit naar elektrische schermen te kijken en het valt me op dat vrijwel alle standaard schermen maar een zwarte voorloop hebben van 25 à 30 cm. Als je hem dan uit het plafond laat komen hangt je scherm wel erg hoog. Zelfs de inbouwmodellen hebben dit. Mij lijkt dat erg hoog met een standaard plafond van 260 hoog....dan zit de bovenkant van het scherm dus op 260-25 voorloop -15 cm kast = 220 cm hoog
Ik heb ook een elec. scherm van Kingpin hangen in de huiskamer. De blackdrop is ook beperkt, maar is met de hand nog wat verder uit te rollen.
Scherm hangt nu 5cm boven me center, maar lager gaat helaas niet, en langere beugels gebruiken, zodat het scherm lager komt te hangen vind ik lelijk. Dan heb je zo,n grote ruimte boven die rondekast van het scherm.
Koof moet je ook maar mooi vinden
Veel mensen hebben dan ook hun tv (of projectiescherm) te hoog staan (ook al blijft de ideale hoogte kwestie van smaak ofzoFireFoz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:15:
[...]
Magneten heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik zat eigenlijk aan gipsplaten te denken maar MDF is veel beter omdat het sterker.
Ik zat met hetzelfde dilemma. Maar heb het anders opgelost. Ik heb met MDF een boekenplank gemaakt, van waaruit het elektr. scherm komt. Zo ziet niemand dat ik een thuisbioscoop opstelling heb, totdat ik op een knopje druk

Ik heb dit topic tijdje terug gemaakt, en heb alles (op het automatisch bewegend schilderij na) af. Zou zo maar eens wat foto's kunnen posten
nice nice as het af is graag foto'sVinzzz243 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:04:
[...]
Veel mensen hebben dan ook hun tv (of projectiescherm) te hoog staan (ook al blijft de ideale hoogte kwestie van smaak ofzo)
Ik zat met hetzelfde dilemma. Maar heb het anders opgelost. Ik heb met MDF een boekenplank gemaakt, van waaruit het elektr. scherm komt. Zo ziet niemand dat ik een thuisbioscoop opstelling heb, totdat ik op een knopje druk![]()
Ik heb dit topic tijdje terug gemaakt, en heb alles (op het automatisch bewegend schilderij na) af. Zou zo maar eens wat foto's kunnen posten
Verwijderd
Screenint en Lumene maken schermen met een grotere blackdrop (ca. 40 cm). Zou je eens kunnen overwegen.FireFoz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:15:
[...]
Ik zit naar elektrische schermen te kijken en het valt me op dat vrijwel alle standaard schermen maar een zwarte voorloop hebben van 25 à 30 cm.
Mijn plafond is 2.60m en het scherm hangt op 2.37m. Hangt met de voorkant tegen de muur i.v.m. toogpanomi schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:22:
[...]
Ik heb volgens mij een plafond van 2.67m. Het scherm hangt op 2.40m. Met een verlaagd plafond hangt het scherm inderdaad nog vrij hoog. Met een koof kun je natuurlijk wat lager gaan. Ik zal als ik thuis ben straks wel even wat maten noteren en foto maken van mijn situatie.
Scherm is een Ivisions tab-tensioned 90".

Dit resulteert dat bovenkant scherm op ongeveer 1.94m uitkomt met een voorloop van 32cm.

Een prima hoogte om naar te kijken zonder dat je last hebt van je nek.

Mocht je ruimte hebben in je muur is dit ook een mooie oplossing:
YouTube: Heimkino "Move" - Wie man die gesamte Heimkinotechnik im W...
[ Voor 14% gewijzigd door panomi op 03-10-2016 18:54 ]
Door de gecreëerde trapkast zijn de kabels nu mooi uit het zicht, hebben we een plekje voor de stofzuiger (en meer
Geluid van de soundbar is niet super en de 55 inch TV lijkt nogal klein op 4 meter kijkafstand, maar ondanks dat zijn we erg tevreden over het resultaat. Hebben we straks in ieder geval nog een reden om naar zolder te gaan..
Oude situatie:

Bouwproces:

Nieuw situatie:

Setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver | € 1.164,62 | € 1.164,62 |
1 | Denon DHT-S514 | € 390,70 | € 390,70 |
1 | Google Chromecast (2015) Zwart | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Vogel's THIN 305 | € 76,27 | € 76,27 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.666,58 |
[ Voor 5% gewijzigd door nMad op 04-10-2016 19:30 ]
Cinema HD. Wel een versie van enkele jaren geleden.Nico111 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:06:
Is dat het IVision elektro HD scherm of het cinema HD scherm?
[ Voor 9% gewijzigd door panomi op 04-10-2016 20:35 ]
Dat ziet er erg strak uit! Mag ik vragen hoe je dat 'service luik' hebt afgewerkt? Ik heb op zolder een scheidingswand van dat materiaal dat ik nog moet afwerken.nMad schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:16:
Woonkamer "home cinema" is klaar. Kan mij nu weer volledig gaan richten op de dedicated HT @ zolder!...
Dank je wel!meintje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:08:
[...]
Dat ziet er erg strak uit! Mag ik vragen hoe je dat 'service luik' hebt afgewerkt? Ik heb op zolder een scheidingswand van dat materiaal dat ik nog moet afwerken.
Eerst alles plamuren met houtplamuur. Daarna vlak schuren. Vervolgens 1 laag grondverf, licht opschuren, aflakken met ral9010, licht schuren, tweede keer aflakken met ral9010.
Heb verf op waterbasis gebruikt, een kleine roller van 10 cm en een kwast voor de randen etc.
Succes!
Ik kom van een huisje van 40m2, met daarin 2 Boston Acoustics en een Klipsch Sub-10. Nu woon in in een 'grote-mensen' huis, dus een upgrade mocht er wel komen. Bij deze:

Wat je ziet:
- Samsung UE55JS8000L
- Marantz SR5010
- Dali Opticon 6
- Dali Opticon Vokal
- Boston Acoustics A25
- SVS SB-1000 High Gloss White
- Raspberry Pi 2 met KodibuntuL
- Synology DS215j met 2 x 4TB Seagate drives
- Achterspeakers vervangen voor Dali Opticon 2
- Raspberry Pi vervangen voor een Nvidia Shield
- Tuttelfruttels boven de bank bedenken (is nu wat kaal)
- Kabels met leuke covers bedekken
- Kastje opruimen
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2016 23:27 ]
Tv lijkt wel erg hoog te hangen aangezien de onderkant zo'n beetje gelijk hangt met de bovenkant van je luidsprekers. Je kan ook niet echt anders door de hoge tv meubel + center. Ik denk dat ik in jouw geval de center speaker achterwege had gelaten
Ja klopt! Heb lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk gewoon gedaan. Had van tevoren rekening gehouden met de center qua hanging van de tv, alleen het kastje klopte niet met de maten die we online gezien hadden. Dus het past nu nét aan.nMad schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:25:
Nette setup Krilo. Mooi lichtinval ook.
Tv lijkt wel erg hoog te hangen aangezien de onderkant zo'n beetje gelijk hangt met de bovenkant van je luidsprekers. Je kan ook niet echt anders door de hoge tv meubel + center. Ik denk dat ik in jouw geval de center speaker achterwege had gelatenje fronts staan ook dicht bij elkaar.
Wellicht dat later de TV nog iets omhoog gaat, het stoort mij nu niet dat hij wat hoger hangt. En een andere optie is om de center weg te werken in de bovenste la van het kastje. Daar moet ik nog even over nadenken.
ps. Heb 3 keer foto's gemaakt en elke keer viel het tegen qua licht. Gister was een perfecte dag
Dit is denk ik standaard voor Kodi. Ik heb wel een andere skin (Aeon MQ6), maar kan me niet herinneren of ik daar iets anders voor heb ingesteld. Ik ga wel thuis even kijken of het misschien aan de film ligt (kan ook nog wel eens). En dit is nog geen Shield, die staat op de to-do list ivm 4K en HDR. Ik krijg nu bijv. via de tv ook geen 4K Netflix aan de gang met geluid erbijVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:23:
Een reactie die je vast niet verwacht had: Mooi lettertype voor de ondertiteling, zit dat standaard zo in kodi op de pi2? Of is dit de shield? Die heb ik ook in het vizier. Ik heb nu overal wd tv live mediaspelers en chromecasts, maar dit lettertype met zwarte randen zou ik ook graag hebben.
Center in de kast heeft nadelen. Akoestisch vaak niet ideaal, al heeft jouw center reflex poorten aan de voorkant.Krilo_89 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:10:
[...]
. En een andere optie is om de center weg te werken in de bovenste la van het kastje. Daar moet ik nog even over nadenken.
Het is zonde van de kast om de la eruit te halen en de center er zo in te zetten. Wat je kan doen is van de bovenste la een klepkastje maken, maar dan moet je altijd de klep openen (en opstaan) als je de speaker gebruikt.
Mooi spul. Ik wil eigenlijk ook naar witte speakers toe, de Klipsch F3 en F1 blokken zijn zwart en best wel lomp in de woonkamer. Alleen wil ik dan eigenlijk ook iets met wit of grijs speakerdoekKrilo_89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:12:
Na heel lang koekeloeren, eindelijk ook maar eens wat laten zien.
Ik kom van een huisje van 40m2, met daarin 2 Boston Acoustics en een Klipsch Sub-10. Nu woon in in een 'grote-mensen' huis, dus een upgrade mocht er wel komen. Bij deze:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:ToDo:
- Samsung UE55JS8000L
- Marantz SR5010
- Dali Opticon 6
- Dali Opticon Vokal
- Boston Acoustics A25
- SVS SB-1000 High Gloss White
- Raspberry Pi 2 met KodibuntuL
- Synology DS215j met 2 x 4TB Seagate drives
- Achterspeakers vervangen voor Dali Opticon 2
- Raspberry Pi vervangen voor een Nvidia Shield
- Tuttelfruttels boven de bank bedenken (is nu wat kaal)
- Kabels met leuke covers bedekken
- Kastje opruimen
Andere vraag: waar heb je die plankjes waar je rears op staan vandaan? Zoek nog iets dergelijks om mijn meubel mee af te maken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Fraai hoor, waar heb je de plankjes en beugels voor je rears vandaan, erg strak!Krilo_89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:12:
edit: nm, zelfde vraag staat hierboven
[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 05-10-2016 21:03 ]
Ja akoestisch is het minder, dat weet ik, maar een optie met het klepkastje vind ik wel wat hebben. Alleen staat er dan weer altijd een kastje open wanneer ik tv kijk of muziek luister. Voor nu vindt mijn vriendin het 'wel' kunnen, dus ik laat het maar even zoJasper1975 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:42:
[...]
Wat je kan doen is van de bovenste la een klepkastje maken, maar dan moet je altijd de klep openen (en opstaan) als je de speaker gebruikt.
The Eagle schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:31:
[...]
Mooi spul. Ik wil eigenlijk ook naar witte speakers toe, de Klipsch F3 en F1 blokken zijn zwart en best wel lomp in de woonkamer. Alleen wil ik dan eigenlijk ook iets met wit of grijs speakerdoek
Andere vraag: waar heb je die plankjes waar je rears op staan vandaan? Zoek nog iets dergelijks om mijn meubel mee af te maken
De plankjes zijn heel stoer, snijplanken van de Ikea
Die snijplanken hebben ook nog een handig gat waardoor je de snoeren kunt afvoeren en ze zijn dik, breed en diep genoeg voor mijn speakers. Door de gekleurde houtlagen vond ik ze mooi passen bij de vloer en de witte muur. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60305423/
Zelf heb ik ook zitten kijken naar B&W speakers omdat die met een grijs doek gewoon écht mooi zijn. Mijn vriendin wilde dat ik die speakers kocht en vond ze ook mooier klinken. Maar ikzelf ging voor de Dali's, omdat ik die vele malen beter als de B&W's vond klinken.
Met de fronts eraf zijn de Dali's echter ook erg gaaf, maar als ik het speakerdoek met de grijze B&W kleur kan krijgen, doe ik dat direct. (wellicht dat ik zelf nog wat ga prutsen om het doek grijs te krijgen)
Zoals al gezegd hangt de tv misschien wat hoog en ik zou het gewoon eens proberen hoe de acoustiek is als je de center in plek van de la plaatst. Als dat goed is kun je altijd nog kijken of je de la eruit laat of een scharnier met je la-front maakt. En anders zaag je gewoon een paar cm van je poten af..
Mijn hoekje:

In het meubel staat een PS4, zelfbouw HTPC en een Marantz NR1504.
Surround set:
Mission M3 met center speaker Mission VX-C.
TV:
Samsung UE40H6500
Ik wil beginnen met een nieuwe TV, maar ik zit te twijfelen over de grootte. Een 49" past op de muur zonder dat hij uitsteekt. Liever heb ik een 55", maar dan steekt hij aan beide kanten ongeveer 5cm uit. Denken jullie dat dit lelijk is?
[ Voor 14% gewijzigd door mc-koenoe op 07-10-2016 10:15 ]
Ja, uitsteken is echt not done. Ik vind persoonlijk ook dat iets wat net past ook niet mooi is, het formaat wat er nu hang is precies goed als je het mij vraagt!mc-koenoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
Ik wil beginnen met een nieuwe TV, maar ik zit te twijfelen over de grootte. Een 49" past op de muur zonder dat hij uitsteekt. Liever heb ik een 55", maar dan steekt hij aan beide kanten ongeveer 5cm uit. Denken jullie dat dit lelijk is?
Mooie hoekje!mc-koenoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
Erg mooi plekje en mooi spul Krilo!
Mijn hoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Surround set:
TV:
Samsung UE40H6500
Ikzelf zou de uitbouw verbreden en daarmee dan meteen je stopcontacten wegwerken.
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Super nice! Maar ik heb mijn tv-meubel op maat laten maken voor mijn scheve schoorsteen, dus dat gaat wat lastig worden.renzo4000 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:29:
Wellicht is een tv-lift oplossing nog een idee? Dan zou je een grotere tv kunnen plaatsen die alleen in het zicht is wanneer je daadwerkelijk je tv nodig hebt en bij geen gebruik ziet het er allemaal nog strak uit!
[afbeelding]
+1!zoepersooi schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:27:
[...]
Mooie hoekje!
Ikzelf zou de uitbouw verbreden en daarmee dan meteen je stopcontacten wegwerken.
Kun je die schouw trouwens niet in zijn geheel verwijderen? Is denk ik nog van de tijd dat er een gaskachel stond? Lijkt me een nog mooiere oplossing.
[ Voor 29% gewijzigd door nMad op 07-10-2016 10:38 ]
Het grote nadeel is natuurlijk dat je bij een grote tv (55+) een relatief grote kast nodig hebt om het geheel te doen verdwijnen. Of het daar nu uiteindelijk beter van word ?renzo4000 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:29:
Wellicht is een tv-lift oplossing nog een idee? Dan zou je een grotere tv kunnen plaatsen die alleen in het zicht is wanneer je daadwerkelijk je tv nodig hebt en bij geen gebruik ziet het er allemaal nog strak uit!
[afbeelding]
Krilo_89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 23:12:
Hoe krijgen jullie die foto's zo mooi? statief met fatsoenlijke camera en bepaalde instellingen of zit er iets van post-bewerking op?mc-koenoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
Schouw is juist mooi zonMad schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
+1!
Kun je die schouw trouwens niet in zijn geheel verwijderen? Is denk ik nog van de tijd dat er een gaskachel stond? Lijkt me een nog mooiere oplossing.
Ik zou eerder de center weghalen
Gelukkig smaken verschillen
Ik heb 2 keer eerder foto's gemaakt, maar die waren te donker. Op een zonnige dag gewacht tot 5 uur, zodat de zon mooi door de ramen kwam en daarna wel wat moeten spelen met camera instellingen. Als de zon niet schijnt en je hebt de lampen binnen aan, dan komt het er niet mooi uit te zien, natuurlijk licht is het best.cky schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:19:
Hoe krijgen jullie die foto's zo mooi? statief met fatsoenlijke camera en bepaalde instellingen of zit er iets van post-bewerking op?
Je hebt wel een Spiegelreflex nodig om goed met instellingen te kunnen spelen.
Dan je ISO zo laag mogelijk en sluitertijd eventueel wat langer om de foto's wat lichter te krijgen. Statief is binnen alleen nodig als het donkerder is, zodat de sluitertijd nog langer kan zonder dat je camera beweegt.
Hoe ver zit je ervan af? Ik zou dat uitsteken nog niet zo'n probleem vinden, maar weet niet hoe diep je schouw is (ivm het kijken tegen de achterkant van je tv)?mc-koenoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
Op de plek waar mijn TV hangt, zat eigenlijk een deur naar de trapkast. Omdat ik totaal niet uit kwam met mijn tv, speakers etc. heb ik de muur van links naar rechts doorgetrokken (voor de trapkast langs) en rechts de deur naar voren gehaald. Jammer van de trapkast, maar heb nu wel een strakke tv wand.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik dat bij jou ook doen (niet de hele muur doortrekken, maar een stuk). Draden kan je in de holle ruimte wegwerken en je hebt een strakke tv wand.
Je zou links + rechts ook een vakkenkast kunnen maken, waarbij de vakken langs de muur liggen en je tv tegen de zijkant van de vakkenkast komt, dan benut je de ruimte nog.
Zoveel opties, alleen altijd zoveel werk
Inmiddels weer enige tijd verder is een wens in vervulling gegaan: subwoofer. Een andere verandering zijn de fronts, vanwege een deal die ik niet kon laten lopenknopper schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:34:
...
Wat je ziet:
- Panasonic p42st50
- NAD t748v2
- 2x B&W CM1 (serie 1)
- 1x B&W CMC (serie 2)
- Android htpc
- Panasonic bluray speler
- Horizon box
Wensen:
Een grotere (4k) tv (lange termijn)
Subwoofer (zit op dit moment te denken aan een BK 400 xxls, suggesties welkom!)
Rears (waarschijnlijk de B&W M1)
Kabelmanagement
Nieuw
- SVS SB-2000 subwoofer
Vervangen
- CM1 S1 => CM5 S2
- Android htpc => Nvidia Shield
- Horizon box => Xs4all iptv box
Rears gaan er waar we nu wonen waarschijnlijk niet komen aangezien dat een beetje proppen wordt, kabelmanagement is nog wel wenselijk.
https://drive.google.com/...acpDZcawqUa3o5R1lRS1JKUms
Erg mooi gedaan!nMad schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:16:
Woonkamer "home cinema" is klaar. Kan mij nu weer volledig gaan richten op de dedicated HT @ zolder!
Door de gecreëerde trapkast zijn de kabels nu mooi uit het zicht, hebben we een plekje voor de stofzuiger (en meer) en een geschikte wand om de TV aan op te hangen.
Geluid van de soundbar is niet super en de 55 inch TV lijkt nogal klein op 4 meter kijkafstand, maar ondanks dat zijn we erg tevreden over het resultaat. Hebben we straks in ieder geval nog een reden om naar zolder te gaan..
Leuke touch ook met die zonnebloem eronder
Wellicht is het het overwegen waard om iets in dezelfde stijl hout onder de tv te plaatsen om de TV kant iets minder kaal te laten overkomen?
anyway, t ziet er erg strak uit, proficiat met t resultaat
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Het idee is goed, maar dan moet je het waarschijnlijk wel (gedeeltelijk) in de vloer kunnen laten zakken. De meeste tv-meubels zijn minder hoog dan een 55" tv. Het meubel moet dus een stuk hoger zijn dan de gangbare formaten, waardoor het meer een dressoir wordt. De tv moet er dan nog een stuk boven komen en dan zit je weer met je kijkhoek.renzo4000 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:29:
[afbeelding]
Is het niet zonde om die Jamo zo in de hoek weg te moffelen? Juist open-baffle heeft toch wat ruimte nodig. Met m'n oude Magnepans maakte plaatsing in ieder geval een wereld van verschil.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Meer plaats heb ik helaas nietmr.paaJ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:59:
Vette spullen hoor.
Is het niet zonde om die Jamo zo in de hoek weg te moffelen? Juist open-baffle heeft toch wat ruimte nodig. Met m'n oude Magnepans maakte plaatsing in ieder geval een wereld van verschil.
Kan het verschil ook niet echt horen, misschien komt dat door de open meubel en de ruimte tussen de tv en de tv beugel waardoor het geluid toch nog wat ruimte heeft?
So what
Je zou inderdaad zoals genoemd de schouw iets kunnen verbreden. Je kan dan aan beide kanten eventueel plankjes maken of een soort van kastje met deuren zodat je daar nog wat op kunt bergen en bij de snoeren kunt. Ik zou er persoonlijk geen grotere TV neer hangen (nouja 43" zou nog kunnen, maar daar win je niet veel meemc-koenoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
Mijn hoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Surround set:
TV:
Samsung UE40H6500
De wijzen komen uit het Oosten!
Weet iemand of daar zo af en toe acties op zijn? Welke site gebruiken jullie om dit soort spullen te kopen?
Kan de PS4 nog wel zijn warmte kwijt?mc-koenoe schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:08:
Mijn hoekje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Surround set:
TV:
Samsung UE40H6500
Ja aan de onderkant zitten ventilatieschachten. Zal binnenkort nog een foto posten van de binnenkant.
[ Voor 11% gewijzigd door mc-koenoe op 24-10-2016 09:07 ]
Wellicht bekend het besta meubel van ikea.

Wat je ziet, veel kastjes op poten en aan de muur.
55" 4K tv, JVC
LG Soundbar (nog ophangen onder TV)
Kabelgoot (missend)
HTPC voor PLEX etc. (achter zwarte doek)
Telfort tv-kastje (achter zwart doek)
Nintendo WII (achter zwart doek)
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
TV, Receiver,Blu-ray speler en CD-speler vervangen.
Oude situatie:

Nieuwe opstelling:

Receiver:

De 6 jaar oude Sony KDL 46W4000 LCD-TV is vervangen door een 55" LG OLED55B6V
De DENON AVR-2311 heeft plaats gemaakt voor de DENON AVR-x4200w.
De blu-ray speler op de oude foto was een Philips maar die staat al een hele tijd op de zoon z'n slaapkamer, ik gebruikte de laatste tijd de Playstation om blu-rays af te spelen.
Daar heb ik nu een SAMSUNG UBD-K8500 voor gekocht, een 4K speler.
De Wii is er niet meer. En op de nieuwe foto is naast de PS3 ook nog een PS4 te zien.
Tot slot nog een Denon CD-speler, de Denon DCD-520AE (is wel nog niet te zien op de nieuwe foto), gekocht omdat m'n Philips enkele weken terug dood gegaan is.
Volgende stap zal een nieuw mooi meubel worden
nieuw hifi meubel
ASR ..... meer dan alleen maar "mooi" spul.
Hierbij mijn set nogmaals in mijn woning.

Tevens hierbij ook een eerste tekening van de ruimte waar ik mijn mancave in aan het maken ben

Zit een raam in die ik goed zal moeten verduisteren. Scherm wil ik op de muur van 2,5 meter ophangen denk ik. Voor de rest nog aan het nadenken over de inrichting etc. Ideeën zijn welkom
[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 30-10-2016 15:01 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In de mancave komt een surround set
In de woonkamer staat btw een Arcam en geen NAD
Arcam AVR 450
B&W CM10
SVS SB-1000 (nu alleen in gebruik bij films. Gaat naar mancave)
Audio quest bekabeling
LG 65EF950V OLED TV
Sonos connect
XBMC PC
[ Voor 38% gewijzigd door Workaholic op 30-10-2016 16:24 ]
Klopt die verhaal?Jasper1975 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:42:
[...]
Center in de kast heeft nadelen. Akoestisch vaak niet ideaal, al heeft jouw center reflex poorten aan de voorkant.
Het is zonde van de kast om de la eruit te halen en de center er zo in te zetten. Wat je kan doen is van de bovenste la een klepkastje maken, maar dan moet je altijd de klep openen (en opstaan) als je de speaker gebruikt.
Ben bezig t.v. meubel te ontwerpen waren Front speakers achter/in een klepkast komen te zitten.
Als dit akoestische echt slecht is dan moet ik terug naar de tekentafel.
My life is in 2D, How about yours?
Afstraal gedrag van speakers is verschillend, maar is (bijna) altijd meer dan alleen naar voren. Dus in een kast heeft invloed op je speaker gedrag.BroederM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:01:
[...]
Klopt die verhaal?
Ben bezig t.v. meubel te ontwerpen waren Front speakers achter/in een klepkast komen te zitten.
dit kan je zelf ook testen. Afhankelijk hoe groot jou speaker is zou ik er een kartonnen doos of dergelijke omheen zetten. Dan weet je tegelijk wat voor effect het heeft op jou speaker. Uit ervaring zeg ik dat dit degelijk invloed heeft op de akoestiek.BroederM schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:01:
[...]
Klopt die verhaal?
Nu zie ik hier veel setups voorbij komen waarbij de kabels netjes in de muur zijn gefreest. Vaak zie je dat men daarvoor pvc buizen gebruikt, maar wat nou als ik meerdere (dikke) kabels wil gebruiken? Zijn er ergens wat bredere kabelgoten speciaal voor inbouw verkrijgbaar? Kan op google niks vinden behalve zelfbouw gootjes.
Wat ik zelf binnenkort ga doen is het volgende:bones schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:47:
Ik zie hier echt hele mooie setups voorbij komen. In mijn nieuwe woning (krijgen volgende week de sleutel) wil ik in mijn mancave ook een home cinema gaan bouwen, echter niet met beamer maar met een Oled scherm.
Nu zie ik hier veel setups voorbij komen waarbij de kabels netjes in de muur zijn gefreest. Vaak zie je dat men daarvoor pvc buizen gebruikt, maar wat nou als ik meerdere (dikke) kabels wil gebruiken? Zijn er ergens wat bredere kabelgoten speciaal voor inbouw verkrijgbaar? Kan op google niks vinden behalve zelfbouw gootjes.
- Ik heb een platte ventilatie buis aangeschaft (ongeveer 110mm x 55mm).
- 55mm is iets te dik naar mijn wens, dus ik snijd hem in de lengte in op de gewenste dikte en "vouw" de 2 stukken in elkaar
- In de muur plaatsen en klaar is kees
Ik kon zelf ook geen standaard goot vinden, maar volgens mij werkt bovenstaande prima
[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 03-11-2016 13:59 ]
Dat is een zeer goed idee, thanks. Snap alleen niet wat je bedoeld met dat je de 2 stukken vouwt.Luuk84 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:59:
[...]
Wat ik zelf binnenkort ga doen is het volgende:
- Ik heb een platte ventilatie buis aangeschaft (ongeveer 110mm x 55mm).
- 55mm is iets te dik naar mijn wens, dus ik snijd hem in de lengte in op de gewenste dikte en "vouw" de 2 stukken in elkaar
- In de muur plaatsen en klaar is kees
Ik kon zelf ook geen standaard goot vinden, maar volgens mij werkt bovenstaande prima
Als je hem aan de zijkant op de lengte in snijd, hou je 2 helften over, deze 2 "vouw/schuif" ik in elkaar. Bijvoorbeeld; als ik hem aan de zijkant in snij op 4cm, hou ik een lang stuk van 4cm breed en 1,5cm breed (samen 55mm) over. deze 2 helften vouw/schuif ik dan elkaar. zodat je een totale dikte overhoud van ongeveer 4cm en de koker iets minder dik is. Hoop dat het nu duidelijk is.bones schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:14:
[...]
Dat is een zeer goed idee, thanks. Snap alleen niet wat je bedoeld met dat je de 2 stukken vouwt.
HAha ok ik snap hem nu, wist niet dat het materiaal zo flexibel was dat je deze kon schuiven/vouwen. Dacht gelijk aan dat harde plastic. Maar ik ga ook naar zoiets op zoek dan, tnx.Luuk84 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:18:
[...]
Als je hem aan de zijkant op de lengte in snijd, hou je 2 helften over, deze 2 "vouw/schuif" ik in elkaar. Bijvoorbeeld; als ik hem aan de zijkant in snij op 4cm, hou ik een lang stuk van 4cm breed en 1,5cm breed (samen 55mm) over. deze 2 helften vouw/schuif ik dan elkaar. zodat je een totale dikte overhoud van ongeveer 4cm en de koker iets minder dik is. Hoop dat het nu duidelijk is.
Maandje geleden kreeg ik een belletje van mijn pa of ik nog interesse had in wat oude speakers die tijdens de grote "Help onze dochter komt weer thuiswonen"-schoonmaak tevoorschijn waren getoverd. Meteen merkte ik aan mn pa dat deze speakers hem nader aan het hart gaan. Weggooien was geen optie, ook al lagen deze speakers ondertussen al anderhalf decennia op de vliering stof te vangen. Nou, daar wou zoonlief best even naar kijken. Want het was wel tijd om de "Mega Super Surround Ruiskanon 5.1 Minikrakers" van Pioneer bij de huidige TV te vervangen. Bij mijn ouders aangekomen trof ik daar 2 bijzettafeltjes aan, te weten tweemaal een Philips FB820. Met, zoals van dat model bekend is, de foamranden met allerlei nare aandoeningen.
Maar een technishce student laat zich niet kennen en besloot Google aan te slingeren en een paar dagen later vielen de vervangende foamranden in de brievenbus. Halverwege het restauratieproces belde vaders wederom met een vraag of ik nog speelgoed nodig had, ditmaal in vorm van een stereoversterker. Nou, die schijn je nodig te hebben met passieve speakers, dus kom maar door.
Ondertussen vroegen huisgenoten zich af wat die 2 enorme torens in de woonkamer deden en toen zijn we tot de conclusie gekomen dat ze wel erg groot waren naast onze 32-inch TV. Wat doet u dan? Juist, dan koopt u (tweedehands uiteraard) een nieuwe TV. En zodoende is dit best een leuke setup voor in ons 4-koppen tellende studentenhuisje:

Wat zien we hier zoal staan:
TV: Philips 42PFL7762D
Speakers: 2x Philips FB820
Versterker: Technics SU-V470
Wat valt minder op:
Horizon Mediabox (wat een trage ***** is dat zeg)
Raspberry Pi 1 Model B met daarop een versie van Kodi zo oud dat we het nog XBMC noemde
Logitech Bluetooth Adapter
Wii (uiteraard met omb... uhhh, borstvergroting?)
Al met al zijn we er erg blij mee, en ik moet zeggen dat ik die speakers die ruim ouder zijn dan ikzelf toch erg lekker klinken, betrap mezelf er steeds vaker dat ik een muziekje aanzet en gewoon op de bank ga zitten om te genieten (met de dweil in de buurt uiteraard). Subwoofer hoeft van mij voorlopig niet, ze doen verbazingwekkend laag deze grote jongens.
Sowieso zelden nodig, imho.Micktator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:33:
Subwoofer hoeft van mij voorlopig niet, ze doen verbazingwekkend laag deze grote jongens.
Moet je niet iets onder de luidsprekers plaatsen, trouwens?
Tja, mensen denken altijd leuk geluid in huis te hebben, tot ze een keer échte luidsprekers horen. Mijn pa heeft een groepje vrienden waarmee hij regelmatig avonden organiseert om jazz te luisteren. Diezelfde vrienden verbazen zich keer op keer over hoe goed de muziek bij mijn pa thuis klinkt.
Dat zijn dan kerels van rond de 60 die echt genoeg geld hebben voor een fatsoenlijke stereoinstallatie, maar het doen met een aftandse receiver en een paar van die miniluidsprekers waar dan een geknepen geluid uit piept.
Maar goed, de meeste mensen denken ook "hard = goed", "basschuifje in de equalizer helemaal omhoog = goed" en "ik heb 1000 Mp3'tjes op mijn PC = muziekcollectie".
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
@SannHerr , Ik ben zeker van plan wat te gaan plaatsen onder de speakers, al zitten ze qua luisterhoogte al aardig goed (de bank die er tegenover staat is vrij laag). Ben er alleen nog niet uit wat ik nou onder de speakers wil doen. Vind het laminaat wel vrij hard trillen nu, dus heb wat rubber dopjes in bestelling staan in het verre oosten. (ik kon op het internet echt niet meer wijs worden uit ontkoppelen of koppelen, spikes of rubber, al zie je ook tegels voorbij komen) Hier nog tips over?
En bass-modus etc moeten we lekker afschaffen, wat is dat bagger zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Micktator op 04-11-2016 10:54 ]
Alle energie zou zo moeten worden opgevangen door de tegels en niet de vloer in moeten verdwijnen.
Kwestie van proberen wat voor jou (en je onderburen?) het fijnst is.
Rubber voetjes kunnen zeker afdoende zijn!
Dit weekend (vandaag, zaterdag en zondag) heeft Audio Tv Centrum in Eindhoven een of andere actie waarbij veel tegen een aanzienlijk goedkoper bedrag te koop is. Ik ga vanavond kijken voor een LG OLED tv. Als de prijs enigzins ok is (max 2200) dan heb ik morgen wat te doen thuis:)
www.audiotvcentrum.nl
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Zag hem idd ook voorbij komenlj_tree schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:48:
Geen idee of iemand het boeiend vind, in de buurt woont of er uberhaupt interesse in heeft, maar ik meld het toch even:)
Dit weekend (vandaag, zaterdag en zondag) heeft Audio Tv Centrum in Eindhoven een of andere actie waarbij veel tegen een aanzienlijk goedkoper bedrag te koop is. Ik ga vanavond kijken voor een LG OLED tv. Als de prijs enigzins ok is (max 2200) dan heb ik morgen wat te doen thuis:)
www.audiotvcentrum.nl
Hier ene overzicht: http://www.audiotvcentrum...Sale-Audio-TV-Centrum.pdf
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je verwacht en gewend bent... Ik heb thuis een det. ht dolby atmos ruimte met leuke speakers maar ik ben ook ontzettend blij met mijn Dali Zensor 3's aan een marantz receiver in de woonkamer... Spotify aan en genieten maar. Ik moet zeggen dat dali daarmee wel echt bewijst dat je niet rijk hoeft te zijn om een fijn geluid te hebben in je woonkamer...SannrHerr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:40:
[...]
Sowieso zelden nodig, imho.
Moet je niet iets onder de luidsprekers plaatsen, trouwens?
Tja, mensen denken altijd leuk geluid in huis te hebben, tot ze een keer échte luidsprekers horen. Mijn pa heeft een groepje vrienden waarmee hij regelmatig avonden organiseert om jazz te luisteren. Diezelfde vrienden verbazen zich keer op keer over hoe goed de muziek bij mijn pa thuis klinkt.
Dat zijn dan kerels van rond de 60 die echt genoeg geld hebben voor een fatsoenlijke stereoinstallatie, maar het doen met een aftandse receiver en een paar van die miniluidsprekers waar dan een geknepen geluid uit piept.
Maar goed, de meeste mensen denken ook "hard = goed", "basschuifje in de equalizer helemaal omhoog = goed" en "ik heb 1000 Mp3'tjes op mijn PC = muziekcollectie".
[ Voor 5% gewijzigd door Xenophoben op 04-11-2016 14:21 ]
Offtopic: Mooie vloer, waar heb je die gekocht?
39
Zonde om die mooie speakers daarvoor te gebruiken, haha.
Duur is niet altijd beter en goedkoop is niet altijd slecht. Maar een Logitech 5.1 setje of van dat opgeklopte geknetter uit Bose speakertjes is gewoon shit.
Prima als je er tevreden mee bent, maar dan krijg je dus situaties zoals ik die hierboven schetste.
Eens, er zit ook al wel degelijk een verschil tussen een z5500 van logitech en de dali's. Ik lees trouwens uit je reactie dat je de kwaliteit van spotify niet zo goed vind klopt dat? Hoor jij dan echt merkbaar verschil tussen lossless en spotify op speakers als de dali ? Ik heb ook veel cd's die ik afspeel maar, ik heb het idee dat spotify wel echt voorruit is gegaan op het gebied van kwaliteit het afgelopen jaar.SannrHerr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:31:
[...]
Zonde om die mooie speakers daarvoor te gebruiken, haha.
Duur is niet altijd beter en goedkoop is niet altijd slecht. Maar een Logitech 5.1 setje of van dat opgeklopte geknetter uit Bose speakertjes is gewoon shit.
Prima als je er tevreden mee bent, maar dan krijg je dus situaties zoals ik die hierboven schetste.
Probleem met CD's, overigens, is/kan zijn dat vooral populaire uitgaves meedoen in de loudness-wars. En stomweg dat sommige producties niet goed vertaald zijn naar CD. De laatste van Adele is zo'n voorbeeld. Vreemd, want ik heb CD's van obscure punkbands die in veredelde thuisstudios zijn opgenomen die beter klinken dan zo'n miljoenenproductie.
Lees ook: https://www.cnet.com/news...s-cd-mp3-could-sound-bad/
[ Voor 5% gewijzigd door SannrHerr op 04-11-2016 15:27 ]
Ik hoop van wel ja, ik vind die spikes maar aan de dure kant. Maar als t zo blijkt dat ze nodig zijn dan heb ik dat er prima voor over.SannrHerr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:06:
Rubber voetjes kunnen zeker afdoende zijn!
En om op de rest aan te haken: geluid is ten eerste heel erg subjectief en sommige mensen vinden het allemaal wel goed. Mijn broertje doet al jaren met een 2.1 setje van Sweex bij zijn Pc waar ik gillend bij weg ren, maar hij vind het prima en koopt met het geld liever een nieuwe gitaar. Tja, keuzes.
En daarnaast kan ik mij best voorstellen dat Spotify voor artiesten niet rendabel is, maar het was voor mij de stap van illegaal muziek downloaden naar een legaal alternatief. En het is zo makkelijk, altijd en overal alle muziek die je wenst (althans, bijna alles). Heb je dan ook nog met 4 man een Family abbo dan is het ook een schijntje per maand en dit alles bij elkaar maakt toch dat ik heel erg blij ben met Spotify.
Al lonkt het idee van een platenspeler ook al een tijdje....
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic