Zou je het meubeltje niet is upgraden? Bij Ikea kan je die Besta kastjes voor weinig samenstellen.WuXingWarrior schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 01:18:
Zo het is alweer een tijd geleden dat ik mijn set hier heb gepost, heb het een en ander geupgrade en vandaag mijn laatste aanwinst mogen ontvangen, de LG 65E6V
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Pioneer LX5090 > LG 65E6V
- Denon AVR-X4200W
- B&W 683
- SVS SB12-nsd > SVS SB13 Ultra
- HTPC
- Playstation 4
- Horizon box
De B&W gaan ook vervangen worden en ga waarschijnlijk voor de Monitor audio gold 300, en dan ben ik voorlopig wel weer klaar met het upgraden
Haha ja inderdaad, het is een behoorlijk grrote tv, heb nog even zitten twijfelen of ik voor 55 of 65 inch zou gaan maar had zeker spijt gehad als ik voor 55 was gegaan.Read schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:58:
[...]
Wat lijkt je kastje en de apparatuur dan in 1 keer klein he ook de speakers niet te vergeten zon 65 inch maakt de rest in 1 keer klein.
Leuke set sccs ermee.
Ja ik ben van plan om de tv kast weg te doen en ga waarschijnlijk voor een audio rack om alle apparatuur in te doen, tv ga ik nog aan muurbeugel ophangen maar die hangt nu wat te hoog en ga ik eerst wat lager hangen.san.okk schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 09:13:
[...]
Zou je het meubeltje niet is upgraden? Bij Ikea kan je die Besta kastjes voor weinig samenstellen.
Thanks voor de tips. Ik heb die site lekker doorgelezen en met jouw tips in het achterhoofd weer even een middagje aan de gang gegaan. Niet alles is gelijk zoals op de website maar grote lijnen komt het wel overheen. Waar ik juist in setup aan het zoeken was blijkt dat je per input (als je erop zit) je bij options het kanaal niveau kan afstemmen, dit onthoud hij wel in tegenstelling tot los het subwoofer level volume aanpassen. Ik heb nu alle video input kanalen op movie/dolby gezet. Ook als de inputbron stereo is. Per input het sub level iets omhoog gezetThe Eagle schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:29:
@henk jansen: met EQ bedoelde ik eigenlijk de dynamic EQ instelling. Een EQ instelling die je zelf maakt heet bij denon manual. De EQ instelling bij een denon gat per bron, maar kun je kiezen uit manual, flat, audissy of bypass L/R (iig bij mijn 2311 dan).
Maar wat ik denk is dat jij ook even met je dynamic volume moet spelen (dat kan wel per bron, maar vziw alleen icm audissey) en ook zeker even moet kijken naar het refentievolume (dat gaat zeker per bron). Met die laatste zet je een bepaalde bron overall iets harder of zachter tov de andere bronnen, zodat je volume een redelijk geheel wordt en je niet hele grote verschillen krijgt. Wel zo handig
Tot slot: check http://batpigworld.com/wp/
Dat is onderhand de officieuze Denon enceclopedy. Als het daar niet goed uitgelegd staat weet ik het ook niet meer
Ik wilde het ook per audio input kanaal doen. Zowel internet radio, spotify als airplay hebben blijkbaar hetzelfde input profiel dus daar kan ik geen onderscheid in maken. Maar wel profiel van de input op stereo kunnen zetten EN.. De subwoofer 4db lager. Het is nu dus toch gelukt!!! Vast nog wel een kleine beetje fine tunen maar daar komen we wel uit.
Ik ben gelijk ook bezig geweest om de levels gelijk te zetten tussen de inputbronnen en dat staat ook aardig goed nu. Ik loop nu nog tegen 1 dingetje aan met ziggo. Wanneer TV zender in Dolby uitzend dan is het volume lager dan dat van zenders die alleen in stereo uitzenden. Stereo input omzetten in dolby output verhelpt dit probleem niet. Ik heb dus nu wel uitgevonden hoe ik het volume van een input (ziggo) kan aanpassen maar nog niet tussen verschillende soorten input signalen van ziggo . Ook op de horizon box zelf kun je die levels niet aanpassen. Na wat googelen merk ik dat meer mensen daar last van hebben bij Ziggo. Ben bang dat ik dat wel moet accepteren.
Evenals de sub die auto on/off heeft. Die maakt een duidelijk hoorbare tik/dreun als hij uitschakelt. Het output volume heb ik daarom al zo hoog mogelijk gezet maar kom er niet omheen dat bij programma's met veel spraak en te weinig lage tonen dat hij dan toch tussendoor af en toe uitschakelt. Mooiste zou een trucje zijn om de sub op 'always on' te zetten maar zover ik kan vinden wordt dat solderen..

Sub auto on/ of is op te lossen met een master / slave stekkerdoos. Ziggo issue heeft te maken met het signaal. Je kunt proberen je decoder rechtstreeks op je TV te hangen en dan van daar uit naar de receiver. Wil wel eens werken. Maar zo niet dan pech.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ziggo via tv vind ik een beetje omslachtig. Nu ik erover nagedacht heb zap ik toch nooit verder dan 9 en begin weer bij 1. En die zijn allemaal dolby. Alleens eens in de 1 of 2 weken tijdens formule 1 kom ik verder en loop ik tegen dat probleem aan.The Eagle schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 22:35:
Sub auto on/ of is op te lossen met een master / slave stekkerdoos. Ziggo issue heeft te maken met het signaal. Je kunt proberen je decoder rechtstreeks op je TV te hangen en dan van daar uit naar de receiver. Wil wel eens werken. Maar zo niet dan pech.
Wat bedoel je met een master/slave stekkerdoos? hoe werkt dat?
De stekkerdoos heeft een aansluiting waarvan het verbruik wordt gemeten. Zodra dat boven een drempel komt gaan de rest van de aansluitingen via een relais ook aan.henk jansen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 02:00:
Wat bedoel je met een master/slave stekkerdoos? hoe werkt dat?
Maar dat voorkomt toch niet dat mijn Sub uitgaat tijdens tvkijken? Of bedoel je dat, wanneer ik hem aan zou passen (solderen voor auto on) hij dan niet altijd aan blijft staan?jadjong schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 03:34:
[...]
De stekkerdoos heeft een aansluiting waarvan het verbruik wordt gemeten. Zodra dat boven een drempel komt gaan de rest van de aansluitingen via een relais ook aan.
Verwijderd

Beeld:
Sony VPL-HW45es
Kingpin TAB240
Geluid:
Anthem MRX 710
Revel Performa3 F206/C205/S206
2x Klipsch R-115SW
Bronnen:
Sonos Connect
Mede8er MED600X3D
Synology DS713+
Nu nog even met een vast scherm tegen de muur, omdat ik dit goedkoop kon overnemen. Mooi om te testen hoe het formaat en de gain bevalt.
Volgend jaar een keer een elektrisch scherm, want het is wel in de woonkamer dit ..
Zorgen dat je subwooferinstelking op LFE+main staat, dan krijgt ie altijd een signaal en gaat ie dus niet op auto standby. Verder is een master slave stekkerdoos simpel: receiver staat als master, rest van de aangesloten apparatuur (subwoofer, cd speker, br, etc) als slave. Als je de receiver aan zet krijgen ineens ook alle aangesloten slave apparaten stroom. En dus zal een aangesloten sub ineens aan gaanhenk jansen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:59:
[...]
Maar dat voorkomt toch niet dat mijn Sub uitgaat tijdens tvkijken? Of bedoel je dat, wanneer ik hem aan zou passen (solderen voor auto on) hij dan niet altijd aan blijft staan?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Even een kleine opmerking over die leuke master-slave stekkerdozen: let wel op dat veel van die (vooral goedkopere) stekkerdozen een maximum aantal watt hebben op de master aansluiting. Let hier dus heel goed op wanneer je je versterker op zo'n ding wil aansluiten.The Eagle schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:14:
[...]
Zorgen dat je subwooferinstelking op LFE+main staat, dan krijgt ie altijd een signaal en gaat ie dus niet op auto standby. Verder is een master slave stekkerdoos simpel: receiver staat als master, rest van de aangesloten apparatuur (subwoofer, cd speker, br, etc) als slave. Als je de receiver aan zet krijgen ineens ook alle aangesloten slave apparaten stroom. En dus zal een aangesloten sub ineens aan gaan
Mooiste is natuurlijk om de 12v sturing vanuit je versterker te gebruiken. Misschien hier zelf iets voor solderen met een relais.
Mooi! Hoe bevalt t scherm?Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:40:
[afbeelding]
........
Volgend jaar een keer een elektrisch scherm, want het is wel in de woonkamer dit ..
Dat heb ik ook aan staan. De sub gaat ook netjes aan als hij geluid moet geven. De scheiding van LFE+main staat nu geloof ik op 40hz. Is er geluid beneden die grens dan stuurt hij dit naar de Sub (en springt dan netjes automatisch aan) en krijgt hij een tijd geen geluid beneden die grens dan gaat hij weer netjes uit(zo vat ik het in ieder geval op). Tijdens films wisselen scenes zich valdoende af waardoor hij vrijwel nooit uitschakelt maar bij TV kijken wel regelmatig. Ik kan natuurlijk de scheiding even wat hoger zetten en te kijken of dat het verhelpt (en of het geluid nog mooi blijft). Zo'n stekkerdoos zou niets helpen omdat hij dan nog steeds uit zou gaan.The Eagle schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:14:
[...]
Zorgen dat je subwooferinstelking op LFE+main staat, dan krijgt ie altijd een signaal en gaat ie dus niet op auto standby. Verder is een master slave stekkerdoos simpel: receiver staat als master, rest van de aangesloten apparatuur (subwoofer, cd speker, br, etc) als slave. Als je de receiver aan zet krijgen ineens ook alle aangesloten slave apparaten stroom. En dus zal een aangesloten sub ineens aan gaan
Het mooiste zou inderdaad een 12v trigger zijn maar die optie zit niet op de sub. Ook geen always-on switch zodat ik een master/slave doos er tussen kon hangen.
Verwijderd
Qua formaat op zich ok. Maar ik denk wel dat ik straks ga overstappen naar iets met een lagere gain.
Richting de 0.8 o.i.d. Grijs doek wellicht zelfs.
Nu merk ik dat het af en toe in donkere scene's wat flets kan ogen. Heeft uiteraard ook te maken met het witte plafond, maar er is meer uit te halen ..
Dat lijkt me een goede om mee te beginnen. 40 Hz is al in het gebied waar een CM10 afzwakt in het bereik (45 Hz op -3 dB). In het gebied van 60-80 Hz heb je ook meer kans dat de receiver aan blijft. Zeker met films is dat ook het gebied waardoor je net wat meer oemph krijgt dan crossover op 40 Hz.henk jansen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:13:
[...]
Ik kan natuurlijk de scheiding even wat hoger zetten en te kijken of dat het verhelpt (en of het geluid nog mooi blijft).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik riep dus 40Hz maar ik kom erachter dat ik waarschijnlijk twee dingen door elkaar haal. Weet alleen niet welke precies voor wat is:FeaR schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:08:
[...]
Dat lijkt me een goede om mee te beginnen. 40 Hz is al in het gebied waar een CM10 afzwakt in het bereik (45 Hz op -3 dB). In het gebied van 60-80 Hz heb je ook meer kans dat de receiver aan blijft. Zeker met films is dat ook het gebied waardoor je net wat meer oemph krijgt dan crossover op 40 Hz.
Hier stond crossover voor luidsprekers op 40, nu op 80hz gezet
Hier stond bij lage tonen LPF voor LFE op 120 en heb ik nu op 150hz gezet.
[ Voor 1% gewijzigd door henk jansen op 21-08-2016 18:07 . Reden: link plaatje ]
Dat lijkt me prima!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Jup
Crossover voor alle speakers op 40 Hz was sowoieso geen goed uitgangspunt. Zoals gezegd is het al aan de grens van de CM10 en voor de andere speakers is het helemaal te laag. De X4200 kan ook crossovers instellen per speaker, dan kan je het geheel nog meer fine tunen. Niet dat het het probleem van de auto stand-by van de subwoofer oplost, maar het geeft wel meer mogelijkheden qua instellen.
[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 21-08-2016 18:32 ]
Eigenlijk zou een eigen topic beter op zijn plaats zijn, maar goed. Die LPF for LFE is de crossover voor het 0.1 signaal van de subwoofer. Er schijnt wat discussie te zijn over noodzaak van deze instelling, naar het schijnt bevat het 0.1 signaal audio tot 120hz. De instelling van 150hz zou geen verschil moeten maken, maar idealiter laat je deze idd op 120hz staan.
Wat betreft de andere crossover, je zou ze afzonderlijk kunnen instellen. 80hz voor de fronts en 100 - 120 voor de overige speakers. Zo heb ik het althans. Mijn idee was dat de kleine speakers niet zo goed zijn in de lage frequenties en je de weergave hiervan daarom beter kon beperken tot de capabele speakers.
Wat betreft de andere crossover, je zou ze afzonderlijk kunnen instellen. 80hz voor de fronts en 100 - 120 voor de overige speakers. Zo heb ik het althans. Mijn idee was dat de kleine speakers niet zo goed zijn in de lage frequenties en je de weergave hiervan daarom beter kon beperken tot de capabele speakers.
[ Voor 30% gewijzigd door LA-384 op 21-08-2016 18:32 ]
Ik heb hem weer terug gezet op 120LA-384 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:30:
Eigenlijk zou een eigen topic beter op zijn plaats zijn, maar goed. Die LPF for LFE is de crossover voor het 0.1 signaal van de subwoofer. Er schijnt wat discussie te zijn over noodzaak van deze instelling, naar het schijnt bevat het 0.1 signaal audio tot 120hz. De instelling van 150hz zou geen verschil moeten maken, maar idealiter laat je deze idd op 120hz staan.
Ik kan inderdaad afzonderlijk instellen en nu even op 80-100-100 gezet. Even proberen hoe het bevalt. Ik moest even zoeken maar had ooit ergens gelezen dat het tot 400hz toch niet te bepalen is welke 'hoek' het geluid komt. Dus voor het surround effect maakt het theoretisch niet uit of je dus tot 400hz op je surround of subwoofer stuurt: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=9357.0
Maar verder heb je gelijk, ik zal m'n overige dingen verder in het kleine audio vragen topic zetten. Kunnen we hier weer verder kwijlen op mooie sets..
400 Hz?!? Van wat ik weet is het rond de 100 Hz dat een subwoofer op gehoor geplaatst kan worden. Dat is ook het nadeel van de all-in-one setjes met kleine speakers: overgangen van 150 - 200 Hz wat de subwoofer op gehoor plaatsbaar maakt. En nog wel wat meer nadelen, maar voor nu offtopic. Maar 400 Hz is echt te veel.
Maak je geen zorgen, zo ver wilde ik ook niet gaan hoor.
Het gat tussen 100 en 400 Hz is nogal aanzienlijk. Zeker omdat 100 Hz naar mijn informatie al op de grens is waarmee je dus nu al tot de max bent.
Mooi zeg!Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:40:
[afbeelding]
Beeld:
Sony VPL-HW45es
Kingpin TAB240
Geluid:
Anthem MRX 710
Revel Performa3 F206/C205/S206
2x Klipsch R-115SW
Bronnen:
Sonos Connect
Mede8er MED600X3D
Synology DS713+
Nu nog even met een vast scherm tegen de muur, omdat ik dit goedkoop kon overnemen. Mooi om te testen hoe het formaat en de gain bevalt.
Hoe heb jij de combinatie scherm en beamer gedaan, eerst de beamer en daarna gekeken waar het scherm moet of andersom? Ik vond het nogal een crime om een goede plek te vinden voor mijn beamer. Is een oudje zonder lensshift en de beugel hangt een beetje door
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Ik heb gegokt.Vrijdag schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:38:
[...]
Mooi zeg!
Hoe heb jij de combinatie scherm en beamer gedaan, eerst de beamer en daarna gekeken waar het scherm moet of andersom? Ik vond het nogal een crime om een goede plek te vinden voor mijn beamer. Is een oudje zonder lensshift en de beugel hangt een beetje door
Eerst het scherm gehangen en daarna de beamer. Ik haalde het net met de lensshift, maar het scherm had geen 5 cm lager moeten hangen.
Heb je wel mazzel mee gehad, ik moest meerdere gaten in de muur boren uiteindelijkVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:34:
[...]
Ik heb gegokt.
Eerst het scherm gehangen en daarna de beamer. Ik haalde het net met de lensshift, maar het scherm had geen 5 cm lager moeten hangen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Eerste deel van mijn home theater in progress.
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Andere zijde van de zolder:

Afgelopen vrijdag is de muur gestuced en deze ga ik aankomende week zwart schilderen als hij helemaal droog is. Het Projecta HD Progressive 0.9 108 inch spanscherm komt deze week ook binnen!
Vervolgstappen:
-Nieuw Velux dakraam inclusief ingebouwde verduistering laten monteren
-Stukje (+/- 60 cm de kamer in) verlaagd plafond boven het scherm met ingebouwde spotjes maken
-Andere delen van het plafond afwerken met zwart stof (als afwerking, tegen reflecties van het scherm en voor de akoestiek)
-Knieschotten maken waarop de radiatoren worden gemonteerd
-Tussenwand met deur maken om het trapgat / witgoed apparatuur af te schermen op de scheiding tussen vloerbedekking en vloerzeil
Oude situatie:

Nieuwe situatie:

Afgelopen vrijdag is de muur gestuced en deze ga ik aankomende week zwart schilderen als hij helemaal droog is. Het Projecta HD Progressive 0.9 108 inch spanscherm komt deze week ook binnen!
Vervolgstappen:
-Stukje (+/- 60 cm de kamer in) verlaagd plafond boven het scherm met ingebouwde spotjes maken
-Andere delen van het plafond afwerken met zwart stof (als afwerking, tegen reflecties van het scherm en voor de akoestiek)
-Tussenwand met deur maken om het trapgat / witgoed apparatuur af te schermen op de scheiding tussen vloerbedekking en vloerzeil
[ Voor 14% gewijzigd door nMad op 30-08-2016 11:41 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Thanks! Zal af en toe wel een update van het bouwproces in dit topic delen als jullie dat leuk vinden. Tips zijn altijd welkom en ga ik ook zeker wat mee doen, dit is voor mij ook de eerste keer
[ Voor 9% gewijzigd door nMad op 29-08-2016 22:44 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Wat voor stoelen / bank ga je daar neer zetten. Is de trap groot genoeg voor een goede oplossing?
Ik heb een vergelijkbare zolder met ht echter is mijn trap zo klein dat ik nog geen passen bank heb kunnen vinden
Ik heb een vergelijkbare zolder met ht echter is mijn trap zo klein dat ik nog geen passen bank heb kunnen vinden
Ik ga inderdaad ook geen loungebank naar boven krijgen via die trap, behalve als hij in hele kleine delen uit elkaar zou kunnen. Er zit namelijk twee keer een behoorlijke draai in de trap.Xenophoben schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:47:
Wat voor stoelen / bank ga je daar neer zetten. Is de trap groot genoeg voor een goede oplossing?
Wil voorlopig voor 4 of 5 tweedehands bioscoopstoelen op een (eventueel licht gebogen) rij gaan.
Mooie ruimte zeg!nMad schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:16:
Eerste deel van mijn home theater in progress.
Oude situatie:
*Foto*
Nieuwe situatie:
*Foto*
*Foto*
Afgelopen vrijdag is de muur gestuced en deze ga ik aankomende week zwart schilderen als hij helemaal droog is. Het Projecta HD Progressive 0.9 108 inch spanscherm komt deze week ook binnen!![]()
Vervolgstappen:
-Andere delen van het plafond afwerken met zwart stof
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Thanks, ben er ook erg blij mee! Ik wilde eerst de betonnen balken en die luchtafvoerpijp gaan afwerken, maar ik vind die industriële look eigenlijk wel wat hebbenVitamine schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:07:
Mooie ruimte zeg!
Ik heb een ikea-bank via zo'n trap naar boven gekregen. Maar het is zeker lastig.nMad schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:07:
[...]
Ik ga inderdaad ook geen loungebank naar boven krijgen via die trap, behalve als hij in hele kleine delen uit elkaar zou kunnen. Er zit namelijk twee keer een behoorlijke draai in de trap.
Wil voorlopig voor 4 of 5 tweedehands bioscoopstoelen op een (eventueel licht gebogen) rij gaan.
Andere oplossing is gewoon een goed groot dakraam nemen
Zelf zou ik op zolder ook nog wel wat bioscoopstoelen willen om een "2e rij" te maken. Maar moet nog steeds opmeten hoeveel ruimte ik dan moet houden. (stoel + beenruimte)

Nu alleen nog maar een grotere tv kopen.
Overig, aangedreven door een Harman/Kardon HK 990 en Chromecast Audio/PS4 als bron.
[ Voor 30% gewijzigd door Swagger op 30-08-2016 19:08 ]
Update!
Vandaag is het verlaagde plafond er in gekomen!

(op de foto een handige kennis aan het werk die mij heeft geholpen)

Op de foto's zijn de gaten voor de inbouwspotjes + elektriciteitsvoorbereiding te zien. Plafond moet nog worden gestuced. Als deze droog is wordt de muur + verlaagde plafond mat zwart geschilderd. Daarna plint met ingebouwde kabelgoot erop en het projectie scherm monteren, want die is inmiddels ook binnen gekomen!
edit: verlaagde plafond lijkt niet waterpas, maar dat is wel het geval. De buitenste betonnen plafondbalken zijn namelijk ongelijk qua hoogte.

Volgende week vrijdag komt er een nieuw dakraam in met ingebouwde verduistering. Zit ook nog te overwegen om de vloerbedekking te vervangen door bardeaux rode vloerbedekking.
Vandaag is het verlaagde plafond er in gekomen!

(op de foto een handige kennis aan het werk die mij heeft geholpen)

Op de foto's zijn de gaten voor de inbouwspotjes + elektriciteitsvoorbereiding te zien. Plafond moet nog worden gestuced. Als deze droog is wordt de muur + verlaagde plafond mat zwart geschilderd. Daarna plint met ingebouwde kabelgoot erop en het projectie scherm monteren, want die is inmiddels ook binnen gekomen!
edit: verlaagde plafond lijkt niet waterpas, maar dat is wel het geval. De buitenste betonnen plafondbalken zijn namelijk ongelijk qua hoogte.

Volgende week vrijdag komt er een nieuw dakraam in met ingebouwde verduistering. Zit ook nog te overwegen om de vloerbedekking te vervangen door bardeaux rode vloerbedekking.
[ Voor 17% gewijzigd door nMad op 02-09-2016 20:45 ]
Hier ook een kleine update voor mijn home Cinema
PS let niet op de troep, het was work in progress
Op dit moment staat mijn setje uit
Sharp LE60 inch TV
Onkyo 607
Jamo 608 HCS5 speakers
SVS SB1000 sub
Sennheiser headphones
Asrock (kodi) mediaplayer
Chromecast
bovenstaande is nu aangevuld met
ProjectDesign Cineo30 1080p Projector (6500 lumen)
120 Inch proluxx cinema line scherm
Projector
Home cinema by Problemtullip, on Flickr
lens van projector
Lens by Problemtullip, on Flickr
Screen
toolzzzzzz
scherm hangt
niet echt mogelijk om met de telefoon een plaatje te schieten zonder dat de kleuren raar lijken, maar in het echt komt er een super strak plaatje op het scherm
plaatje
PS let niet op de troep, het was work in progress

Op dit moment staat mijn setje uit
Sharp LE60 inch TV
Onkyo 607
Jamo 608 HCS5 speakers
SVS SB1000 sub
Sennheiser headphones
Asrock (kodi) mediaplayer
Chromecast
bovenstaande is nu aangevuld met
ProjectDesign Cineo30 1080p Projector (6500 lumen)
120 Inch proluxx cinema line scherm
Projector

lens van projector

Screen

toolzzzzzz

scherm hangt

niet echt mogelijk om met de telefoon een plaatje te schieten zonder dat de kleuren raar lijken, maar in het echt komt er een super strak plaatje op het scherm
plaatje

[ Voor 44% gewijzigd door Problemtulip op 04-09-2016 15:46 ]
Het scherm hangt! 

To do deze wand / plafondje:
-plint met geïntegreerde kabelgoot op de muur
-center speaker stand kopen (iemand tips?)
-inbouwspotjes monteren (komen dinsdag binnen)

Zaterdag mijn B&W CMC center S1 vervangen door een CM center S2. Kon het voor een supermooi prijsje krijgen, kon het niet laten liggen.
Wil toch overstappen naar de S2 serie omdat de tweeters van mijn CM1 al een keer ingedrukt zijn geweest
Nu nog de oude center wegdoen. Zal morgen een pic posten
Wil toch overstappen naar de S2 serie omdat de tweeters van mijn CM1 al een keer ingedrukt zijn geweest
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Kun je die tweeter(s) zelf niet vervangen dan wel laten vervangen? Dan kun je er nog een leuke zakcent voor krijgen, waarschijnlijk.Rainesh schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:44:
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Ik heb ze zelf netjes uitgedrukt. Tweeters doen het ook prima, geen merkbare geluidsverschillen. Maar wil eigenlijk compleet over naar de S2.SannrHerr schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:27:
[...]
Kun je die tweeter(s) zelf niet vervangen dan wel laten vervangen? Dan kun je er nog een leuke zakcent voor krijgen, waarschijnlijk.
Ik kan de tweeters laten vervangen of zelf vervangen, dat is geen probleem. Maar ik ga ze toch wegdoen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Er mooi vind iknMad schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:16:
Het scherm hangt!
[afbeelding]
Ziet er mooi uit die homecinema, maar ik ben benieuwd welke film dit is. Het komt me niet bekend voor.Problemtulip schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:40:
plaatje
[afbeelding]Home cinema by Problemtullip, on Flickr
Ik dacht dat de film Avatar is.LA-384 schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:50:
[...]
Ziet er mooi uit die homecinema, maar ik ben benieuwd welke film dit is. Het komt me niet bekend voor.
Sinds drie maanden ook een wat serieuzere set. Heel misschien nog een sub in te toekomst.
Op de foto.
LG 55EF950V oled
Marantz sr7010
Dali opticon 6,
Dali opticon vokal center
Rebox HD satelliet ontvanger
paar dimmers voor de led verlichting en kabels die nog weggewerkt moeten worden in het nog te maken meubel
niet in beeld.
Dali zensor 1
Op de foto.
LG 55EF950V oled
Marantz sr7010
Dali opticon 6,
paar dimmers voor de led verlichting en kabels die nog weggewerkt moeten worden in het nog te maken meubel
niet in beeld.
Dali zensor 1

het is inderdaad Avatar.LA-384 schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:50:
[...]
Ziet er mooi uit die homecinema, maar ik ben benieuwd welke film dit is. Het komt me niet bekend voor.
Bij deze ook maar weer eens een update van mijn vorderingen mbt het bouwen van een Home Theatre zolder. Mijn werkzaamheden zijn bijna af, op een paar kleine dingen na, zoals een extra paar speakers (B&W DS3's), een subwoofer (SVS PB1000) en wat decoratie voor aan de muren.
Dit was mijn begin situatie:

En dit is de situatie nu:

De stoeltjes zijn tijdelijk. Ik heb zwart leren lounge seats in bestelling staan, die deze stoelen gaan vervangen, maar in de tussentijd voldoen deze ook prima.
Wat zie je allemaal staan:
Kingpin VFS240 span projectiescherm
Sony VPL-HW45ES beamer
NAD T758 receiver
Apple Mac Mini 2,3 GHz 2011 met Kodi
XBox One
Qua speakers:
B&W 683 luidsprekers
B&W HTM61 center
B&W 685 surround op B&W STAV24 Luisprekerstandaards
Dit alles wordt aangestuurd door een Harmony Ultimate afstandsbediening
Wat je niet ziet:
Synology DS1512+ 15 TB NAS
Dit was mijn begin situatie:

En dit is de situatie nu:

De stoeltjes zijn tijdelijk. Ik heb zwart leren lounge seats in bestelling staan, die deze stoelen gaan vervangen, maar in de tussentijd voldoen deze ook prima.
Wat zie je allemaal staan:
Kingpin VFS240 span projectiescherm
Sony VPL-HW45ES beamer
NAD T758 receiver
Apple Mac Mini 2,3 GHz 2011 met Kodi
XBox One
Qua speakers:
B&W 683 luidsprekers
B&W HTM61 center
B&W 685 surround op B&W STAV24 Luisprekerstandaards
Dit alles wordt aangestuurd door een Harmony Ultimate afstandsbediening
Wat je niet ziet:
Synology DS1512+ 15 TB NAS
oops!
[ Voor 96% gewijzigd door Paprika op 05-09-2016 14:51 ]
Mooie set! Maar inderdaad nog wat af te werken :-) Die spotify interface van Marantz laat ook wat te wensen over he.. Ik heb zelf een SR6008 en daar is het ook al zo " mooi" en "gebruiksvriendelijk.."TecTo schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:29:
Sinds drie maanden ook een wat serieuzere set. Heel misschien nog een sub in te toekomst.
Op de foto.
LG 55EF950V oled
Marantz sr7010
Dali opticon 6,
paar dimmers voor de led verlichting en kabels die nog weggewerkt moeten worden in het nog te maken meubel![]()
niet in beeld.
Dali zensor 1
[afbeelding]
Overigens; mijn SR6008 staat a voor de 4e! x bij de reparateur (in 2 jaar tijd..)
Eddye schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:17:
Ik dacht dat de film Avatar is.
Ah thanks. totaal niet herkendProblemtulip schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:58:
het is inderdaad Avatar.
Nice. Maar waarom een Kingpin scherm in combinatie met zo'n relatief dure beamer? Voor een klein beetje extra heb je een veel beter scherm!
Muren zou ik persoonlijk wel een ander kleurtje geven, maar dat geef je zelf ook al aan.
Muren zou ik persoonlijk wel een ander kleurtje geven, maar dat geef je zelf ook al aan.
Thnx, nMad. Ik ga er even voor het gemak van uit dat je het over mijn post hebt. Waarom een Kingpin scherm? Dit is mijn eerste keer dat ik ervaring op doe met een beamer en een scherm en de ervaringen uit mijn kring met Kingpin waren erg goed. Dus voor een eerste scherm heb ik dus een Kingpin scherm gekocht. Tot dusver bevalt ie prima. Maar aan wat voor soort scherm zat jij te denken dan? Projecta? Wellicht iets voor de toekomst.nMad schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:04:
Nice. Maar waarom een Kingpin scherm in combinatie met zo'n relatief dure beamer? Voor een klein beetje extra heb je een veel beter scherm!
Mbt de kleur van de muur, die ga ik niet veranderen. Die is bewust zo gekozen. Ik ben bezig om er een Star Wars thema van te maken en de kleur deed mij denken aan Tatooine en Jakku. Het geeft tevens een mooi contrast met het zwart van het scherm en de boxen. Wel komt er nog het een en ander aan Star Wars art te hangen aan de muur. Dat was ook hetgeen ik bedoelde met decoratie.
Verwijderd
Ik heb dezelfde combinatie. Maar begrijp eerlijk gezegd de opmerking niet.nMad schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:04:
Relatief dure beamer? Dit is instap hoor
Past dus ook een instap scherm bij.
Spotify Connect moet je gewoon met je laptop of telefoon bedienen (wat als soort van afstandbediening functioneert). TV uitzetten en de Marantz alleen de muziek laten streamen + afspelen.OcNewB schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:59:
[...]
Mooie set! Maar inderdaad nog wat af te werken :-) Die spotify interface van Marantz laat ook wat te wensen over he.. Ik heb zelf een SR6008 en daar is het ook al zo " mooi" en "gebruiksvriendelijk.."
Overigens; mijn SR6008 staat a voor de 4e! x bij de reparateur (in 2 jaar tijd..)
Oh oh Mr. B, oh oh!
Heb je het Kingpin scherm dan wel eens vergeleken met andere schermen voordat je deze kocht? Ik vond het Kingpin zelf juist een van de minder goede, terwijl deze nog steeds vrij duur is: €550 voor de TAB240. Ook heb je geen keuze welke gain je wilt en heeft het doek beperkte kijkhoeken (uit mijn hoofd 45 graden).CrashandBurn76 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 07:49:
Thnx, nMad. Ik ga er even voor het gemak van uit dat je het over mijn post hebt. Waarom een Kingpin scherm? Dit is mijn eerste keer dat ik ervaring op doe met een beamer en een scherm en de ervaringen uit mijn kring met Kingpin waren erg goed. Dus voor een eerste scherm heb ik dus een Kingpin scherm gekocht. Tot dusver bevalt ie prima. Maar aan wat voor soort scherm zat jij te denken dan? Projecta? Wellicht iets voor de toekomst.
Instap LCOS beamer idd, geen instap beamer. Een instap 1080p beamer kost echt niet meer dan 1k.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:44:
Ik heb dezelfde combinatie. Maar begrijp eerlijk gezegd de opmerking niet.
Relatief dure beamer? Dit is instap hoor![]()
Past dus ook een instap scherm bij.
Nu een 'instap' scherm kopen betekent als je later eens wilt upgraden naar een duurdere 4k beamer dat je weer een nieuw scherm moet kopen.
Maar het is niet om jullie te bekritiseren hoor, vraag me alleen af wat jullie beweegredenen zijn en of jullie ook daadwerkelijk verschillende schermen (met dezelfde beamer) hebben vergeleken.
Welke speakers zijn dit?Swagger schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:07:
[afbeelding]
Nu alleen nog maar een grotere tv kopen.
Overig, aangedreven door een Harman/Kardon HK 990 en Chromecast Audio/PS4 als bron.
PSN: Jonasken
Wat voor scherm adviseer jij dan als je 4k ready wilt zijn?nMad schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:04:
[...]
Heb je het Kingpin scherm dan wel eens vergeleken met andere schermen voordat je deze kocht? Ik vond het Kingpin zelf juist een van de minder goede, terwijl deze nog steeds vrij duur is: €550 voor de TAB240. Ook heb je geen keuze welke gain je wilt en heeft het doek beperkte kijkhoeken (uit mijn hoofd 45 graden).
[...]
Instap LCOS beamer idd, geen instap beamer. Een instap 1080p beamer kost echt niet meer dan 1k.
Nu een 'instap' scherm kopen betekent als je later eens wilt upgraden naar een duurdere 4k beamer dat je weer een nieuw scherm moet kopen.
Maar het is niet om jullie te bekritiseren hoor, vraag me alleen af wat jullie beweegredenen zijn en of jullie ook daadwerkelijk verschillende schermen (met dezelfde beamer) hebben vergeleken.
Waarom ik dit vraag is omdat ik in mijn nieuwe huis alle voorbereidingen aan het treffen ben voor het scherm en kasten bouw.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Verwijderd
Als je 1k betaalt voor een beamer, dan zit je m.i. nog onder instap. Dat is gewoon prutnMad schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:04:
Instap LCOS beamer idd, geen instap beamer. Een instap 1080p beamer kost echt niet meer dan 1k.
En dan zou je eerder nog voor een Ivisions scherm moeten gaan. Kingpin is zo slecht nog niet hoor.
Natuurlijk zijn er betere schermen. Daar is de prijs ook naar. Ik heb mijn TAB240 goedkoop 2e hands kunnen overnemen van iemand. Bij mij hangt het als vast scherm nu in de woonkamer. Als test.
Volgend jaar komt er een elektrisch scherm. Ik wil eerst proberen of het formaat en de gain me bevalt, alvorens ik een duur scherm koop.
Maar voor nu in de woonkamer is het goed te doen hoor. Ik zit daar met witte wanden en plafond, dus het optimale kan ik er überhaupt nooit uithalen.
Tjah wat is instap.... Ik heb een Epson tw7200 en die bevalt prima, maar volgends mij kan je dat nog wel als " instap " zien ? Terwijl als je hem vergelijkt met een w1070 dan is het highend... Het is maar net wat je referentie kader is.
Ondanks jeVerwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:41:
[...]
Als je 1k betaalt voor een beamer, dan zit je m.i. nog onder instap. Dat is gewoon prut
En dan zou je eerder nog voor een Ivisions scherm moeten gaan. Kingpin is zo slecht nog niet hoor.
Ben ik blij dat ik voor de helft van je instap-bedrag zeer tevreden ben.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:41:
[...]
Als je 1k betaalt voor een beamer, dan zit je m.i. nog onder instap. Dat is gewoon prut
Benq w1070 en prima tevreden over.
Wat een bullshit. Dat je zelf meer dan 2k voor een beamer wilt betalen betekent niet dat alles onder 1k (wat nog steeds heel veel geld is) prut is. Denk dat de prijs/kwaliteitverhouding van deze beamers beter is dan die van jou of mij.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:41:
Verwijderd
Dat denk ik niet.
Maar goed. Misschien heb ik inderdaad een ander referentiekader.
Ik heb namelijk ook overwogen om een projector van 7K aan te schaffen, maar aangezien het 4K en HDR gebeuren nog te veel in de kinderschoenen staat, heb ik besloten daarmee te wachten.
Voor nu neem ik genoegen met minder
Maar goed. Misschien heb ik inderdaad een ander referentiekader.
Ik heb namelijk ook overwogen om een projector van 7K aan te schaffen, maar aangezien het 4K en HDR gebeuren nog te veel in de kinderschoenen staat, heb ik besloten daarmee te wachten.
Voor nu neem ik genoegen met minder
Wel balen dat de 4k HDR beamer voor een betaalbare prijs(sub 3k) nog op zich laten wachten.
De vernieuwing gaat helaas niet zo snel als bij de tv's
De vernieuwing gaat helaas niet zo snel als bij de tv's
Ik snap dat niet. Tuurlijk, ontwikkeltraject, marktwerking, gierige CEO's, blablabla. Als je er nu een neerzet voor, noem eens wat, 2K verkoop je er duizenden van. Verdien je echt wel terug.
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Epson heeft nu toch een " goedkope" nieuwe lijn aangekondigd? Of heb ik dat gedroomd
hahaha
Verwijderd
Dat heb je niet gedroomd. De 7300 en 9300 zijn (binnenkort) verkrijgbaar. Ik meen voor de prijzen van respectievelijk 2600 euro en 3300 euro. Voor de draadloze 9300W mag je daar nog 400 euro bij optellen.
Die nieuwe epsons doen toch geen native 4k of lees ik dat nu verkeerd?
Mmh, daar lijkt het wel op:keepitfrosty schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:46:
Die nieuwe epsons doen toch geen native 4k of lees ik dat nu verkeerd?
Resolutie Full HD 1080p, 1920 x 1080, 16:9
High definition 4K-beeldverbetering
Een scherm met weinig textuur.Audione0 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:51:
[...]
Wat voor scherm adviseer jij dan als je 4k ready wilt zijn?
Waarom ik dit vraag is omdat ik in mijn nieuwe huis alle voorbereidingen aan het treffen ben voor het scherm en kasten bouw.
Bijvoorbeeld van Stewart (wel erg prijzig), of het HD progressive doek van Da-Lite (US). Europese leverancier hiervan is Projecta welke in Weert produceert.
Voorbeelden van verschillende schermen: http://www.elunevision.com/reftab-features.html#performance
[ Voor 3% gewijzigd door nMad op 10-09-2016 21:11 ]
Mijn setje heeft een upgrade gehad
.
- Sony KDL blabla 46" met ambivision. Philips PUS8700 3D, 4K bladiebla.
- PS4.
- Logitech Harmony Ultimate remote +hub.
- Pioneer BDP-450 region free bluray speler.
- Pioneer VSX-828K receiver. Pioneer VSX-1131 receiver.
- Kef IQ60C center.
- Kef Q500 fronts.
- Kef IQ9 rears, nu op spikes om de speakers te ontkoppelen of whatever.
- JBL subwoofertje. Jamo J110 Sub.
Extra's
- Nividia Shield TV om de media te streamen (pc is uit de woonkamer verdwenen).
- Philips Hue set incl 3 lampen (verbonden aan de tv).
(Wat je nog steeds niet ziet is een revolution playseat + T300RS stuurtje met logitech g25 pedalen.)
Plaatjes
:

Subje:

Spikes:

- PS4.
- Kef IQ60C center.
- Kef Q500 fronts.
Extra's
(Wat je nog steeds niet ziet is een revolution playseat + T300RS stuurtje met logitech g25 pedalen.)
Plaatjes

Subje:

Spikes:

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Oud:

Nieuw:

Surround en ''rear'' speakertjes:

Deze zomer mijn tv hoekje op mijn slaapkamer aangepakt.
Nu staat er:
65'' 4K sony bravia TV
Harman Kardon Receiver
Harman Kardon subwoofer
Homemade front speakers
JBL EC35 center speaker
Harman Kardon surround + Rear speakers
Onder/ achter de subwoofer staan een PS3, Xbox 360 en Xbox One.

Nieuw:

Surround en ''rear'' speakertjes:

Deze zomer mijn tv hoekje op mijn slaapkamer aangepakt.
Nu staat er:
65'' 4K sony bravia TV
Harman Kardon Receiver
Harman Kardon subwoofer
Homemade front speakers
JBL EC35 center speaker
Harman Kardon surround + Rear speakers
Onder/ achter de subwoofer staan een PS3, Xbox 360 en Xbox One.
Ik heb ook een upgrade gedaan.. Beter is er gewoon niet
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Vette shit. Waar stuur je de philips hue mee aan voor tv/films als ik vragen mag?Sketchy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:36:
Mijn setje heeft een upgrade gehad.
- PS4.
- Kef IQ60C center.
- Kef Q500 fronts.
Extra's
Die TV kan dat zelfPageFault schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:31:
[...]
Vette shit. Waar stuur je de philips hue mee aan voor tv/films als ik vragen mag?
Hele mooie setup trouwens!
Awesome. Wat is hier de toegevoegde waarde van in de praktijk? En is het het geld waard?Masterkale1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:55:
Ik heb ook een upgrade gedaan.. Beter is er gewoon niet![]()
[afbeelding]
Thnx! Dat zit inderdaad in de tv geïntegreerd ^^. Je kan configureren hoeveel lampen meedoen, welke kant ze weergeven en hoe fel/zwak de lampen moeten schijnen.Waah schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:46:
[...]
Die TV kan dat zelfheeft een module daarvoor dacht ik.
Hele mooie setup trouwens!
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Als je toch bezig bent: kijk even naar F.lux. Kan ook Hue aansturen, maar dan vanaf de schermhelderheid / intensiteit van je PC scherm
Zo! Je hebt er een audio processor van 20k staanMasterkale1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:55:
[afbeelding]
Allemaal mooie setups. Even een vraagje: film collecties zie ik iets minder vaak voorbij komen. Mogen deze hier ook geplaatst worden?
Inmiddels contact gehad met een mod. Hier is een apart film en tv topic over
Inmiddels contact gehad met een mod. Hier is een apart film en tv topic over
[ Voor 23% gewijzigd door Henkje.doc op 18-09-2016 17:46 ]
Wat doet een 'audio processor' eigenlijk? Is het een voorversterker of een veredelde equalizer? (bij gebrek aan een beter woord, het zal ongetwijfeld het neusje van de zalm zijn)Masterkale1 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:55:
[afbeelding]
This too shall pass
Probeer het eens zonder center speaker. Ik denk dat het in jouw setup wel eens een mooier geluidsbeeld zou kunnen geven omdat het a) een ander merk/type is en b) je fronts redelijk dicht bij elkaar staan. Het geluid zou homogener kunnen worden.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Heb ik ook geprobeerd, maar dat is minder mooi omdat a) de tweeter in de LR vrij hoog zit tegenover waar mijn oren zich bevinden en b) de center qua geluidskwaliteit beter is dan de LRCass Casey schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:19:
[...]
Probeer het eens zonder center speaker. Ik denk dat het in jouw setup wel eens een mooier geluidsbeeld zou kunnen geven omdat het a) een ander merk/type is en b) je fronts redelijk dicht bij elkaar staan. Het geluid zou homogener kunnen worden.
Het is een vrij heftige center speaker imo
Toch bedankt voor de input!
Ook mensen bekent met Lightberry ?
Ben wel onder de indruk van het geheel waardoor ik vandaag een setje besteld heb. Hope deze week, anders volgende week binnen. (gelijk 4k versie gedaan ivm toekomstige upgrade
)
Ben wel onder de indruk van het geheel waardoor ik vandaag een setje besteld heb. Hope deze week, anders volgende week binnen. (gelijk 4k versie gedaan ivm toekomstige upgrade
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Er is heel veel verschil. De datasat klinkt nu met muziek ook aangenaam waar hij dat eerst niet wasMalt007 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:13:
[...]
Awesome. Wat is hier de toegevoegde waarde van in de praktijk? En is het het geld waard?
Grotere soundstage, meer analoog geluid instrumenten klinken echter zeg maar, echt een flinke stap vooruit.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Deze zet het digitale signaal op naar analoog. Incl bijhorende correcties en decoder signalen (equaliser is 1 van de opties idd).Sharky schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:02:
[...]
Wat doet een 'audio processor' eigenlijk? Is het een voorversterker of een veredelde equalizer? (bij gebrek aan een beter woord, het zal ongetwijfeld het neusje van de zalm zijn)
Met tuning.... nieuwwaarde 33Kmdcobra schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:35:
[...]
Zo! Je hebt er een audio processor van 20k staan
[ Voor 20% gewijzigd door Masterkale1 op 19-09-2016 19:08 ]
Op zo'n moment vraag ik me altijd af wat de volgende upgrade wordt. Iets dat die datasat weer overbodig maakt?
Foto's zou heel mooi zijnMasterkale1 schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:06:
[...]
Deze zet het digitale signaal op naar analoog. Incl bijhorende correcties en decoder signalen (equaliser is 1 van de opties idd).
[...]
Met tuning.... nieuwwaarde 33K
Verwijderd
voor 33k kan je op elk feestje dat je geeft ook gewoon de band die je wilt horen zelf uitnodigen ipv een cd te gaan draaienThe Eagle schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:55:
Op zo'n moment vraag ik me altijd af wat de volgende upgrade wordt. Iets dat die datasat weer overbodig maakt?
maar een foto zou inderdaad leuk zijn, dit zegt me weinig. Maar het valt ook niet echt in de categorie waarin ik meestal rondkijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 20:12 ]
Wat ik van beamers vooral juist mooi vindt is juist het effect van analoge projectie. Heb een full hd beamer van epson (tw3200) staan en de projectie ervan zorgt nog steeds voor een film belevenis. Dit is dan wel in combinatie met bioscoop stoelen en films / merchandise.nMad schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 21:11:
[...]
Een scherm met weinig textuur.
Bijvoorbeeld van Stewart (wel erg prijzig), of het HD progressive doek van Da-Lite (US). Europese leverancier hiervan is Projecta welke in Weert produceert.
Voorbeelden van verschillende schermen: http://www.elunevision.com/reftab-features.html#performance

Gaat met 4k deze belevenis nog groter worden?
[ Voor 3% gewijzigd door Henkje.doc op 20-09-2016 05:44 . Reden: Type opgezocht ]
Na een tijdje beetje gelurked te hebben bij deze ook mijn setup
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de kleine varion speakers. Ik heb relatief weinig ruimte aan de zijkanten naast het scherm waardoor ik geen zuilen daar kwijt kon.

- Frame HD-Series projectiescherm 260x146
- Optoma HD151X full hd beamer
- Teufel Varion 5.1 speakers
- Yamaha RX-V479 receiver
- raspberry pi 2
- Synology DS212
Ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met de kleine varion speakers. Ik heb relatief weinig ruimte aan de zijkanten naast het scherm waardoor ik geen zuilen daar kwijt kon.
[ Voor 8% gewijzigd door R.van.M op 20-09-2016 10:01 ]
slimme zitplekken zo ! Hoe bevalt de ruimte?
@R.van.M
Mooie ruimte en wat ruimte betreft goed ingedeeld.
Kan de beamer voldoende zijn warmte kwijt aan de bovenkant?
Hoe bevalt de shield met kodi? En zijn de shield en de hue lampen gemakkelijk aan te sturen via je hub + remote?Sketchy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:36:
Mijn setje heeft een upgrade gehad.
Super. Ruimte is ongeveer 3m breed en 7m lang. Perfect om lekker te liggen en goeie afstand tot het scherm te hebbenXenophoben schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:51:
slimme zitplekken zo ! Hoe bevalt de ruimte?
De beamer ligt op zn kop, omdat ik met de lens shift niet ver genoeg kwam. De vents zitten echter aan de zijkant dus qua warmte gaat het prima.Henkje.doc schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:22:
@R.van.M
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic