Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
mkroes schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:50:
[...]

Audyssey i.c.m. dynamic EQ maakt het geluid op lagere volumes wat voller. Ook qua lage tonen. Denk dat je dit eerst eens moet proberen.

[...]
bedankt voor de tip, begreep de omschrijving van marantz al niet zo, ik ga er mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
Vandaag een ISF gekalibreerde Sony HW40ES beamer gekocht inclusief RF 3D transmitter en twee RF 3D brillen voor mijn nog te bouwen HT! :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.fixyourdlp.com/uploads/Sony_VPL-HW40ES_Sony_LMP-H202_projector_lamp1.jpg

Als doek ga ik zeer waarschijnlijk een 108 inch projecta home screen deluxe hd progressive 0.9 gain spanscherm aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dPVQ75D.jpg?2

[ Voor 31% gewijzigd door nMad op 09-07-2016 13:37 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Leuk spul :)
Alleen vraag ik me af wat dat RF spul doet voor evt latency van het signaal tov de audio, dus lipsync enzo. Maar daar kom je maar op 1 manier achter ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
The Eagle schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:33:
Leuk spul :)
Alleen vraag ik me af wat dat RF spul doet voor evt latency van het signaal tov de audio, dus lipsync enzo. Maar daar kom je maar op 1 manier achter ;)
Ik denk dat je in de war bent met een wireless HDMI transmitter. Het is een 3D RF transmitter om 3D brillen aan te sturen via radio frequency. De beamer zelf heeft alleen een ingebouwde IR transmitter.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Ah zo. Dan heb ik idd niks gezegd :)
Producenten strooien nogal met 3D, had ook net zo goed een marketingterm kunnen zijn natuurlijk :+

Ben ik alsnog benieuwd hoe dat met latency gaat, maar zoals gezegd: merk je vanzelf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 22:18
Ik mag me sinds kort ook een trotse eigenaar noemen van mijn eigen Dolby Atmos 7.1.4 thuis bioscoop.

Al het werk is zelf uitgevoerd met uitzondering van het stucwerk.

Er moeten nog enkele dingen afgewerkt worden zoals plinten en de zwarte border rond het projectie scherm.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CE7IdZXPdpUbZ3B1Ek0FGWAU/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/piDj5pYdm9vidFsPvjGZIbx4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WUDIGIqs623bqsc2mKuLZGkq/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xbU7sagzMRpCxagpCpvEZVq0/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NKVf3CDJIDHBnGUhaDMPhU97/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZrFjAz4CaBHaADhE6ITOMA38/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1RgukWGrMj3W9ti7kaQKR0DH/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i3PwcYmf33W5yBp9b9KQ0YB1/thumb.jpg

Specs:

MerkModel
ReceiverOnkyoTX-NR3030
Blu-RayPioneerBDP-450
StreamerNvidiaShield TV
BeamerOptomaHD141X
SchermZelfbouw107 inch
FrontMagnatVector 207
SideMagnatVector 203
RearMagnatVector 203
CenterMagnatVector 213
AtmosEAudioB410A
SubwooferMagnatBetasub 38A
Speaker kabelDAPSPE-225
BankIkeaKivik
Media meubelIkeaBesta
Led stripsPhilipsHue

Toekomstplannen:
  • Tweede subwoofer
  • LED strip rond scherm
  • Tweede zitrij
  • Zitzakken

[ Voor 7% gewijzigd door Juicie op 22-07-2016 12:02 . Reden: toekomstplannen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Juicie schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:51:
Ik mag me sinds kort ook een trotse eigenaar noemen van mijn eigen Dolby Atmos 7.1.4 thuis bioscoop.

Al het werk is zelf uitgevoerd met uitzondering van het stucwerk.

Er moeten nog enkele dingen afgewerkt worden zoals plinten en de zwarte border rond het projectie scherm.

Foto's:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Specs:

MerkModel
ReceiverOnkyoTX-NR3030
Blu-RayPioneerBDP-450
StreamerNvidiaShield TV
BeamerOptomaHD141X
SchermZelfbouw107 inch
FrontMagnatVector 207
SideMagnatVector 203
RearMagnatVector 203
CenterMagnatVector 213
AtmosEAudioB410A
SubwooferMagnatBetasub 38A
Speaker kabelDAPSPE-225
BankIkeaKivik
Media meubelIkeaBesta
Led stripsPhilipsHue

Toekomstplannen:
  • Tweede subwoofer
  • LED strip rond scherm
  • Tweede zitrij
  • Zitzakken
Ziet er chique uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Zeer mooi gedaan, wat zijn de afmetingen? Heb zelf in het vorige huis ook een thuis biosgehad was wel zo relax! Als ik het terug kan krijgen doe ik het gelijk! Tv kan er niet aan tippwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Nice! Alleen jammer dat er nog weinig films met atmos beschikbaar zijn..

Hoe houd je het koel op zolder? Lijkt me dat het daar al snel 40+ graden wordt in zulke weken als deze.

Wil zelf ook een thuisbioscoop op zolder bouwen en zit er over na te denken om daar op termijn een airco te laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Very nice! Ik heb een 5.1.2 setup in de woonkamer. Heb je nog tips voor goede atmos demo's / films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vinzzz243 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Very nice! Ik heb een 5.1.2 setup in de woonkamer. Heb je nog tips voor goede atmos demo's / films?
Je kan online eventueel zoeken op deze demo discs. Zijn altijd leuk om mee te testen en horen/zien welke films tof zijn :)

http://www.demo-world.eu/...blu-ray-demo-disc-vol-20/

En de laatste transformers film heeft een hele goede atmos track :)

Nog een overzichtje: https://www.avforums.com/...olby-atmos-blu-rays.11768

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kwam trouwens per toeval dit tegen. En eigenlijk best wel slim als je bijvoorbeeld de bios op je zolder hebt. Meer mensen die dit gebruiken? :) de afvoer dan, niet de 2 beamer setup :P

Afbeeldingslocatie: https://hackadaycom.files.wordpress.com/2012/09/projection.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
Vidn het persoonlijk op zijn zachst gezegd nogal lelijk :X
Bouw dr dan een mooi kastje omheen met een fan aan de onderkant en een aansluiting voor die slang aan de bovenkant. Zelfde effect, stuk mooier :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:49:
Vidn het persoonlijk op zijn zachst gezegd nogal lelijk :X
Bouw dr dan een mooi kastje omheen met een fan aan de onderkant en een aansluiting voor die slang aan de bovenkant. Zelfde effect, stuk mooier :)
De uitvoering verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs :P maar de afvoer van de warmte is wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Paulus07 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:33:
kwam trouwens per toeval dit tegen. En eigenlijk best wel slim als je bijvoorbeeld de bios op je zolder hebt. Meer mensen die dit gebruiken? :) de afvoer dan, niet de 2 beamer setup :P
Is het wel slim om de uitvoer van warme lucht zo te beperken?
En zeker met een opstelling als deze, met 2 projectors die tegelijk aan staan en zo'n flexibele geribbelde slang die de lucht laat wervelen.
En wat voorkomt dit nu eigenlijk? Dat de projectors de ruimte opwarmen?
Zou het dan niet intelligenter zijn iets te maken dat ze koelere lucht aangevoerd krijgen i.p.v. dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-09 09:08

PKN

Powered by cosmic energy

centr1no schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Is het wel slim om de uitvoer van warme lucht zo te beperken?
En zeker met een opstelling als deze, met 2 projectors die tegelijk aan staan en zo'n flexibele geribbelde slang die de lucht laat wervelen.
En wat voorkomt dit nu eigenlijk? Dat de projectors de ruimte opwarmen?
Zou het dan niet intelligenter zijn iets te maken dat ze koelere lucht aangevoerd krijgen i.p.v. dit?
ja hoor, dit is geen enkel probleem. De diameter van de pijp is meer dan genoeg voor een unrestricted airflow.
En inderdaad, het voorkomt dat een ruimte waar warmte zoiezo al een probleem is, nog net wat warmer word.
Door de warmte af te voeren heb je zoiezo al koelere lucht naar de projectors toe, en kun je jezelf een airco besparen.

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:46
Ik heb mijn bios op zolder, maar de warmte van de beamer is juist wel makkelijk. Het kan daar namelijk best fris zijn omdat ik er geen CV heb.

Sowieso gaat een beamer een kamer niet naar 30+ stoken tenzij het buiten veel warmer is. Als ik zie wat voor elektrische kachel je nodig hebt om een slaapkamer te verwarmen... Die zijn rond de 2000 watt. En een zolder is vaak zelfs groter. Dus 1 a 2 graden is al best knap voor zo'n apparaat. Zelfs met deze warme dagen is het op zolder nauwelijks warmer dan in huis. Isolatie + een dakraam om te luchten helpt enorm.

Maar met mooi weer zit ik sowieso niet in de bios films te kijken of te gamen. Das meer voor minder weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 25-07-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Nou, mijn TW7200 stookt mijn zolder toch aardig warm in combinatie met mijn receiver + htpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 22:18
Thnx!
Coldbullet schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:34:
Zeer mooi gedaan, wat zijn de afmetingen? Heb zelf in het vorige huis ook een thuis biosgehad was wel zo relax! Als ik het terug kan krijgen doe ik het gelijk! Tv kan er niet aan tippwn
Afmetingen zijn 6,5m bij 5m. Maar natuurlijk verlies je veel ruimte door de schuine daken.
nMad schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:52:
Hoe houd je het koel op zolder? Lijkt me dat het daar al snel 40+ graden wordt in zulke weken als deze.
Het is nu inderdaad echt te warm op zolder. Maar ik zit met dit weer toch liever buiten. Ik verwacht dat het er in de herfst en winter een stuk aangenamer is. Dan is dat een mooie plek om de donkere dagen door te brengen.
Vinzzz243 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:56:
Het viel mij tegen hoe weinig films op Dolby Atmos uitkomen ookal zijn ze wel in Dolby Atmos in de bioscoop. Heb zelf nu Mad Max en Transformers met Atmos. Als snel demo materiaal heb ik het demo materiaal van Dolby zelf gedownload en deze op mijn Nvidia Shield gezet. Dat geeft echt een mooi resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Juicie op 26-07-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 20:33
Na een tijd hier te hebben rondgekeken (zeg maar paar jaar...) nu ook eindelijk eens mijn set!

Wat je ziet:
Tv Philips 42PFL8404
Versterker Yamaha RX-A1060
Speakers Teufel THX System 4

Wat je niet ziet:
Multiroom streamer Raumfeld Connector
Game console Sony Playstation 4
Tv decoder Ziggo
Speaker keuken Raumfeld One S

Overzicht
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ap6c1zl.jpg

Speaker op pilaar
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/veUCKVD.jpg

Versterker
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/0g9i6h5.jpg

Dipool speaker
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/aNWqsvd.jpg

Verder ben ik nu weer op zoek naar een nieuwe tv, al wil de vrouw des huizes daarin nog niet echt meewerken….

Mocht iemand mij kunnen vertellen hoe ik de foto's er het mooiste in kan krijgen, graag!

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 31-07-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijs2012 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:01:

Mocht iemand mij kunnen vertellen hoe ik de foto's er het mooiste in kan krijgen, graag!
Alstu :>
Kwestie van .jpg achter de link plakken en dan tussen IMG-tags zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
FeaR schreef op zondag 31 juli 2016 @ 19:06:
[...]

Alstu :>
Kwestie van .jpg achter de link plakken en dan tussen IMG-tags zetten.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Na een tijd hier te hebben rondgekeken (zeg maar paar jaar...) nu ook eindelijk eens mijn set!

Wat je ziet:
Tv Philips 42PFL8404

Wat je niet ziet:
Tv decoder Ziggo

Overzicht
[afbeelding]

Speaker op pilaar
[afbeelding]

Versterker
[afbeelding]

Dipool speaker
[afbeelding]

Verder ben ik nu weer op zoek naar een nieuwe tv, al wil de vrouw des huizes daarin nog niet echt meewerken….

Nette set! Netjes met die tv zo zwevend boven het kastje. Inspiratie voor bij ons ;)
Zie ik op het kastje nou ook een Logitech Harmony Hub staan?

En ik vraag me altijd af bij die receivers zo in een kastje, krijgt die het niet bijzonder warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 08:46
daanNL schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:01:
[...]
Nette set! Netjes met die tv zo zwevend boven het kastje. Inspiratie voor bij ons ;)

En ik vraag me altijd af bij die receivers zo in een kastje, krijgt die het niet bijzonder warm?
Ze raden vaak aan om genoeg ruimte over te houden... Zelf heb ik het in een dicht kastje met 4 naden overdwars van ~1cm. Nog geen problemen mee gehad (oude 2e hands Onkyo 509).

Ja, het lijkt me handig om ruimte vrij te houden rondom de versterker. Maar zolang er rondom nog enkele cm's ruimte is, zorgt het verschil tussen kou en warme lucht wel voor voldoende afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
[...]

Scherp ;-)
Was hem er inderdaad vergeten bij te zetten.

Versterker heeft aan de achterkant een open gat, krijgt daar al veel ruimte en rondom een cm speling.
Hiervoor de RX-A2067 en daarvoor de Harman Kardon AVR370 gehad, nooit problemen met iets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 07:02
[...]
Ondanks dat mijn receiver aan beide zijkanten 2cm en boven 5 cm ruimte had (en aan de achterkant 2 flinke gaten had gemaakt), heb ik toch maar 2 8cm fans achterin de kast gebouwd om mijn receiver wat koel te houden. Zonder de fans liep de temperatuur op tot 55-60 graden. Nu met de fans varieert de temperatuur tussen de 28-32 graden. Stukken beter! Al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Oké, dan hoef ik me een stuk minder zorgen te maken. Heb sinds kort mijn receiver in een afgesloten kastje geplaatst. Heb hier allemaal ventilatiegaten in gezaagd ;-) Werkt wel goed want de luchttemperatuur in het kastje wordt niet warmer dan 32 graden. Prima volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
mkroes schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:33:
[...]

Ondanks dat mijn receiver aan beide zijkanten 2cm en boven 5 cm ruimte had (en aan de achterkant 2 flinke gaten had gemaakt), heb ik toch maar 2 8cm fans achterin de kast gebouwd om mijn receiver wat koel te houden. Zonder de fans liep de temperatuur op tot 55-60 graden. Nu met de fans varieert de temperatuur tussen de 28-32 graden. Stukken beter! Al zeg ik het zelf.
Interessant! Hoe heb je deze fans van voeding voorzien? Ik wilde eigenlijk ook actief mijn kast koelen, maar ben niet zo handig met het knutselen van een voeding aan een fan. Heb je een kant en klaaroplossing gevonden? Of zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Je kan de fans eventueel aan een telefoonlader maken of als de fan een usb aansluiting heeft eventueel op de usb aansluiting van de versterker (als deze aanwezig is).

Heb zelf de gehele achterplaat van het tv meubel eruit gehaald. Dus 1 groot gat voor de warme lucht afvoer. Voorkant zitten deurtjes dus voor het oog blijft het allemaal hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 07:02
daanNL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:24:
[...]
Interessant! Hoe heb je deze fans van voeding voorzien? Ik wilde eigenlijk ook actief mijn kast koelen, maar ben niet zo handig met het knutselen van een voeding aan een fan. Heb je een kant en klaaroplossing gevonden? Of zelf gemaakt?
Euh.. ja.. Ik ben wat aan het klussen gegaan.
De 2 fans zijn temperatuur gestuurd. Hier zit een controller tussen die de fans inschakelt bij 33 graden en ze weer uitschakelt bij 28 graden.
Ik had eerst de 2 fans (welke 12v zijn overigens) op een 5v voeding lopen. hierdoor liepen ze mooi rustig maar naar mijn mening net iets te zacht.
Ik het ze nu lopen op een 12v voeding met een fan-controller er tussen, zo kan ik ze mooi regelen. Ze draaien nu hard genoeg maar zijn gelukkig nog steeds niet hoorbaar.

Wat extra info:
Heb hier dus een SR7009 in de kast staan.
Bij normaal muziek luisteren wordt de versterker niet warm, en blijven de fans normaal gesproken uit (behalve dus bij het lekkere zomerse weer).
Maar wanneer we even een filmpje opzetten met wat leuke geluidssporen, heeft ie blijkbaar wat meer te doen, ook omdat ik bij films audyssey ook zijn werk laat doen.
Vandaar dat ik het leuk vond om de controller er tussen te zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door mkroes op 03-08-2016 09:42 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik kom er maar niet uit hoe ik de opstelling van mijn luidsprekers optimaler kan maken. Ik zit echt met een *** indeling. Meningen?

Opties?

Foto: https://www.dropbox.com/s...%2011%2058%2011.jpeg?dl=0

EDIT: Sorry kreeg de foto er niet op via mobiel

[ Voor 37% gewijzigd door Ampie187 op 03-08-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Hoe ziet je opstelling er nu uit?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ampie187
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
Zie toegevoegde link naar het plan. Kreeg dit er niet op met mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
binnenkort vakantie dan wil ik gaan klussen. Iemand tips voor het DIY screen?

Deze kwam ik tegen:
http://www.carlofet.com/build-your-own-projector-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:55
Ook eens een beetje patsen hier. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XXMKC1BIoBlSkE4E4wTsFl1n/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IuuL1CJdEVYM7dL2nqS5EiBg/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RtkM5IKMFcTRwp3MQDpEraOj/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rqf5NyfaWlsXL47PVbFOL6xA/thumb.jpg

Te zien zijn:
Televisie: Philips 55PFL8008K
Receiver: Marantz SR-7010
Stereoversterker: Marantz PM-7003
Blu-Ray speler: Marantz UD-5007
Platenspeler: Denon DP-300F

De speakerset is een Jamo S606 HCS3 (Jamo S606, Jamo S60CEN en Jamo S602), aangevuld met 4 Jamo S602 als hoogtespeakers. Voor het laag zijn er 2 Klipsch R-115SW subwoofers.

De frontspeakers zijn aangesloten op de PM-7003, waar ook de audio- uitgang van de blu-ray speler en platenspeler op aangesloten zijn. Op die manier heb ik 'gewoon' stereogeluid voor muziek.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Jaap-Jan schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 20:00:

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Te zien zijn:
Televisie: Philips 55PFL8008K
Receiver: Marantz SR-7010
Stereoversterker: Marantz PM-7003
Blu-Ray speler: Marantz UD-5007
Platenspeler: Denon DP-300F

De speakerset is een Jamo S606 HCS3 (Jamo S606, Jamo S60CEN en Jamo S602), aangevuld met 4 Jamo S602 als hoogtespeakers. Voor het laag zijn er 2 Klipsch R-115SW subwoofers.

De frontspeakers zijn aangesloten op de PM-7003, waar ook de audio- uitgang van de blu-ray speler en platenspeler op aangesloten zijn. Op die manier heb ik 'gewoon' stereogeluid voor muziek.
Ben blij dat ik niet naast je woon 2 x Klipsch R-115SW woei dat zal me een klap laag geven.
Leuke set hoor.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
...
Mooie setup!

Vraagje over die height speakers. Heb je het idee dat ze veel toevoegen tov de normale front en surround speakers? Maak je gebruik van Atmos/DTS-X bronnen, of gebruik je voornamelijk de upscaling functies van de AVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Mooie set!

Vind je het niet hinderlijk dat je woonkamer zo vol staat met luidsprekers en subwoofers? Zou je dat niet liever in een dedicated ruimte willen? Vind zelf een 5.1 opstelling eigenlijk al teveel voor een woonkamer ondanks dat ik een man ben en van goed geluid hou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:55
Read schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:50:
[...]

Ben blij dat ik niet naast je woon 2 x Klipsch R-115SW woei dat zal me een klap laag geven.
Leuke set hoor.
Ze gaan inderdaad diep, maar ik laat ze niet overdreven hard spelen. Ik heb ze netjes afgeregeld met Audyssey, gain staat nog niet eens half open (afgeregeld op de 75dB die Auddysey voorschrijft) en dan nog krijgen ze -4.5 en -6 dB.
Robbio85 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:53:
[...]

Mooie setup!

Vraagje over die height speakers. Heb je het idee dat ze veel toevoegen tov de normale front en surround speakers? Maak je gebruik van Atmos/DTS-X bronnen, of gebruik je voornamelijk de upscaling functies van de AVR?
Bij "The Big Short" (DTS-X) vind ik ze wel wat toevoegen. Ze worden daar gebruikt voor effecten en soms om wat echo te geven alsof je je zelf in de ruimte staat waar de acteurs zijn.

Het kan zijn dat ik een verkeerde versie heb gedownload, maar de Atmos Demonstration disc vind ik niet geweldig. Ook heb ik John Wick met Dolby Atmos gekeken en daar wordt er maar subtiel gebruik van gemaakt. Er is een scene waar een vliegtuig overvliegt en die kon ik wel goed plaatsen. Normaal gesproken heb ik upscaling uit staan, ik vind het nooit zoveel toevoegen, maar als het aanstaat, doen de hoogtespeakers ook wel mee.
nMad schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:57:
[...]

Mooie set!

Vind je het niet hinderlijk dat je woonkamer zo vol staat met luidsprekers en subwoofers? Zou je dat niet liever in een dedicated ruimte willen? Vind zelf een 5.1 opstelling eigenlijk al teveel voor een woonkamer ondanks dat ik een man ben en van goed geluid hou ;)
Mwa, ik zit er niet mee. Ik kan ook niet veel anders, aangezien ik in een tweekamerappartement (omgebouwde boerderij) woon. :)

Subwoofers zijn uiteraard behoorlijk lomp voor dit huis. Toen ik ze net opgehaald had (in mijn Corsa, waarvan ik de klep moest dichtbinden :+) werd ik al een beetje angstig, maar nu ben ik er wel aan gewend. Maar goed, ik ben ook niet van plan om eeuwig hier te blijven wonen. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
....

Wel eens het verschil beluisterd, dus wel of geen PM er tussen?
Heeft die PM ht passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09

Wat je ziet:
Tv Philips 42PFL8404

Wat je niet ziet:
Tv decoder Ziggo

Overzicht
[afbeelding]

Speaker op pilaar
[afbeelding]

Versterker
[afbeelding]

Dipool speaker
[afbeelding]

Die dipool speaker, wat voor type is dit? En hoe heb je die opgehangen? Ik ben namelijk opzoek hoe ik mijn boxen (monitor audio bronze 2) kan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pjotr22 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 06:56:
Wel eens het verschil beluisterd, dus wel of geen PM er tussen?
Daar ben ik ook wel beniewd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
twarne schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Die dipool speaker, wat voor type is dit? En hoe heb je die opgehangen? Ik ben namelijk opzoek hoe ik mijn boxen (monitor audio bronze 2) kan ophangen.
De Dipole speakers van Teufel hebben op de achterkant een klip zitten waardoor je ze aan een spijker kan hangen.
http://d3gfhqqfijchn9.clo...76/thumbs/17281_67618.jpg

Het gaat hier om een dipole speaker van de THX System 4 van Teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

twarne schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:12:
[...]

Zoiets : https://www.audiovisualon...ctor-mass-radius-single-/

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twarne
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-04 08:09
Ik zou graag de Bronze 2 (niet 1) ophangen maar die zijn zwaarder, dus de bracket die je voorstelt past spijtig genoeg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

twarne schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:23:
[...]

Ik zou graag de Bronze 2 (niet 1) ophangen maar die zijn zwaarder, dus de bracket die je voorstelt past spijtig genoeg niet.
Als je niet wilt boren in je speakers is dit misschien iets :
http://www.allekabels.nl/...ur-of-plafondmontage.html
Of zoiets :
http://www.allekabels.nl/...r-beugel-muurmontage.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 17-09 16:51
Weer een en ander veranderd :)

Beeld:
1 TV Sony 55x8509
2 Epson 5500 + Kingpin 240TAP

Versterker:
Anthem mrx700

Bron:
1 HTPC CPU i5 , GTX460 1gb 8GB RAM - Kodi 16.1 . Cores in idle ~25gr bij load 35gr
2 Logitec squeezebox

Opslag:
QNAP 459 pro 3 * 3TB WD REDs . 1 slot vrij

Speakers:
4 * Tannoy 638
1 center Tannoy Eyris DCC+

Subs :+
1 Klipsch R115
2 BK monolith +

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/RMr1UqUtqs9y/720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/hdBBFYnr0uYL/720.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Unknown Alien schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:07:
Weer een en ander veranderd :)

Beeld:
1 TV Sony 55x8509
2 Epson 5500 + Kingpin 240TAP

Versterker:
Anthem mrx700

Bron:
1 HTPC CPU i5 , GTX460 1gb 8GB RAM - Kodi 16.1 . Cores in idle ~25gr bij load 35gr
2 Logitec squeezebox

Opslag:
QNAP 459 pro 3 * 3TB WD REDs . 1 slot vrij

Speakers:
4 * Tannoy 638
1 center Tannoy Eyris DCC+

Subs :+
1 Klipsch R115
2 BK monolith +

[afbeelding]
[afbeelding]
Foto 1 foto's vergeten zwart te maken?

Nice setup

klein vraagjewat is je afstand tussen je zit afstand/b beamer en witte scherm?

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Lekker hoor die Anthem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
RobbyTown schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:23:
[...]

Foto 1 foto's vergeten zwart te maken?

Nice setup

klein vraagjewat is je afstand tussen je zit afstand/b beamer en witte scherm?
Niet nodig om de andere zwart te maken. De 2e foto was voor een webshop geschoten, omdat ik die Sony TV daar gewonnen had met een prijs vraag :+

Kijk afstand is 4m. Dit vind ik zelf een perfecte kijkafstand voor dit formaat. Dichterbij zitten vind ik niet fijn kijken.

De PJ zelf heb ik iets meer naar voren opgehangen, zodat er meer lichtopbrengst is op het scherm. Het is in de huiskamer die grenst aan de tuin, dus 2 glazen deuren en 2 grote glazen wanden. Daar heb ik nu wel lichtdichte gordijnen voor hangen, dus kan in de middag de PJ aan zetten in ECO stand d:)b
Erg spijt van dat ik die toen gekocht had...Voor ik hem ging kopen had ik anthem zelf een mail gestuurd met de vraag wanneer er nieuwe modellen komen. Dat was nog niet in de planning zeiden ze. Dus ik gekocht € 2100. 3 maanden later een bericht dat de nieuwe modellen kmen. 6 maanden na mijn aanschaf. Dus wilde mijne inleveren en de nieuwe bestellen, maar de waarde was al 1000 gezakt }) @&()@*#&

Maar goed verder is hij voor film top. ARC verbeterd het geluid behoorlijk, en dergelijke room correction is een must in een huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11
Damn! Welke was er eerst en gaf de toevoeging van de tweede sub een groot verschil? Ik heb zelf de bk xxls400 en soms twijfel ik of ik niet beter voor de monolith was gegaan. Als die er alsnog komt, wordt het waarschijnlijk ook een toevoeging ipv vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
LA-384 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:24:
[...]

Damn! Welke was er eerst en gaf de toevoeging van de tweede sub een groot verschil? Ik heb zelf de bk xxls400 en soms twijfel ik of ik niet beter voor de monolith was gegaan. Als die er alsnog komt, wordt het waarschijnlijk ook een toevoeging ipv vervanging.
Ik had eerst een REL stadium II. Deze werd na 12 jaar vervangen door de SVS PB12 DSP. En is ~1.5 maand geleden vervangen door de Klipsch. Deze gaat wel lager, maar toch vind ik hem minder dan de SVS.

En ergste is op de luisterplek valt het laag al af vanaf 30 hz ;(

Dus de BK erbij genomen. En nu op de luisterplek 80db @ 20hz *O*

Rood - gemeten
Blauw - ideale curve
Groen - verbeterd door ARC

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/971bZdOtlDkq/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/xxovb3c1x/IMG_20160812_WA0002.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/p3756hhzv/IMG_20160812_WA0000.jpg

Te zien zijn:

Samsung 48HU7500
Marantz SR7010
Focal Aria 936
Kef KHT2005.1
Xbox 360

De Kef speakers zullen hoogstwaarschijnlijk vervangen gaan worden door focal surround speakers!

Wat je niet ziet:

Synology DS413
Mediaplayer

[ Voor 5% gewijzigd door jdwrist op 12-08-2016 13:04 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
jokapo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:50:
[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien zijn:

Samsung 48HU7500
Marantz SR7010
Focal Aria 936
Kef KHT2005.1
Xbox 360

De Kef speakers zullen hoogstwaarschijnlijk vervangen gaan worden door focal surround speakers!

Wat je niet ziet:

Synology DS413
Mediaplayer
Mooie speakers! Alleen ik heb het gevoel dat ze redelijk dicht op elkaar staan? Kan het ook verkeerd zien hoor. ;)

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
Ampie187 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:55:
Ik kom er maar niet uit hoe ik de opstelling van mijn luidsprekers optimaler kan maken. Ik zit echt met een *** indeling. Meningen?

Opties?

Foto: https://www.dropbox.com/s...%2011%2058%2011.jpeg?dl=0

EDIT: Sorry kreeg de foto er niet op via mobiel
Lastig om optimaal te krijgen inderdaad. Ik denk ook dat dat wel min of meer optimaal is: Als je tv kijkt is het wel belangrijk dat de "left en right front" ergens vanuit die richting komen, dus je right front in de hoek van de woonkamer (aan de andere kant van de haard t.a.v. waar die nu staat) zou je met film kijken een mindere ervaring kunnen opleveren (is vaak wel goed af te stellen), omdat die een stuk dichterbij staat.

Voor muziek zou die dan weer wel (denk ik) mooi naar de andere kant kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Partypooper schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:09:
[...]

Mooie speakers! Alleen ik heb het gevoel dat ze redelijk dicht op elkaar staan? Kan het ook verkeerd zien hoor. ;)
Het zitgedeelte is 3,5 bij 3,5 dus het is redelijk behelpen! De Speakers staan aan beide kanten ogeveer 60 cm van de TV af!

Hier zou nog ietsje in geschoven kunnen worden maar helaas niet teveel. Eens kijken hoe dat het gaat klinken nadat ik met de meet microfoon aan de slag ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Mensen die een short-trow beamer gebruiken? Bijvoorbeeld zoiets? http://www.lg.com/us/home...1000U-smart-led-projector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33

timovd

Voorsprong door techniek

Dat is een ultra short throw beamer. Die heb ik ooit eens overwogen, toen we al bijna een jaar zonder TV zaten en ik niet zoveel zin had om een zwart, lelijk ding in de woonkamer te zetten waar vervolgens het interieur omheen is gebouwd. We keken af en toe op een laptopscherm. Uiteindelijk een UHD TV gekocht en inderdaad de bank er omheen. Voornaamste reden was dat het altijd donker moet zijn. Op een zomeravond lukt dat niet altijd.
Heb je de Optoma overwogen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Het zitgedeelte is 3,5 bij 3,5 dus het is redelijk behelpen! De Speakers staan aan beide kanten ogeveer 60 cm van de TV af!
Het gaat er niet zozeer om dat ze 60 cm van de TV af staan. Ze staan sowieso te dicht bij de kast en te dicht op de muur. 30 cm naar buiten en 30 cm naar voren zou al een stuk beter klinken. De hele handel icl. kast naar rechts is geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Het gaat er niet zozeer om dat ze 60 cm van de TV af staan. Ze staan sowieso te dicht bij de kast en te dicht op de muur. 30 cm naar buiten en 30 cm naar voren zou al een stuk beter klinken. De hele handel icl. kast naar rechts is geen optie?
Het kan nog een stuk naar rechts zodat je iets meer speling hebt tussen de speakers. De speakers 30 centimeter naar voren plaatsen is "helaas" geen optie! In het informatieboekje van Focal staat dat voor de beste geluidservaring, als je tv / film kijkt, ze zo'n 50 cm van de tv af moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dat is waarschijnlijk wanneer er geen center aanwezig is. Bij een center kunnen die twee speakers best verder uit elkaar. De ideale specs zeggen een hoek van 22 tot 30 graden tov de luisterplek.

Ik kan het zo even niet uitrekenen, maar bij een luisterafstand van 4 - 4,5 meter betekent het dat de speakers onderling 3 tot 5 meter uit elkaar mogen staan.

Upgraden van de center zou een goede zet zijn. Mogelijk beter dan het upgraden van de surround speakers. De center heeft een belangrijke functie en neemt het gros van het geluid op zich.

[ Voor 21% gewijzigd door LA-384 op 13-08-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

LA-384 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:32:
Dat is waarschijnlijk wanneer er geen center aanwezig is. Bij een center kunnen die twee speakers best verder uit elkaar. De ideale specs zeggen een hoek van 22 tot 30 graden tov de luisterplek.

Ik kan het zo even niet uitrekenen, maar bij een luisterafstand van 4 - 4,5 meter betekent het dat de speakers onderling 3 tot 5 meter uit elkaar mogen staan.

Upgraden van de center zou een goede zet zijn. Mogelijk beter dan het upgraden van de surround speakers. De center heeft een belangrijke functie en neemt het gros van het geluid op zich.
Ze staan nu ruim 3 meter uit elkaar. Ik zou hier nog een klein beetje in kunnen schuiven!

Een goede centerpeaker word idd de volgende stap. Hoogstwaarschijnlijk zal dit de Focal Aria CC900 gaan worden in High Gloss White. Ik vind het altijd erg mooi om dan speakers van dezelfde serie neer te zetten. Eerst weer even wat sparen O-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien zijn:

Samsung 48HU7500
Marantz SR7010
Focal Aria 936
Kef KHT2005.1
Xbox 360

Wat je niet ziet:

Synology DS413
Mediaplayer
mooie speakers hoor, voor surround zou ik dipolen nemen die heeft de aria serie ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Goofy1978 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:55:
[...]

mooie speakers hoor, voor surround zou ik dipolen nemen die heeft de aria serie ook :)
Bedoel je deze Afbeeldingslocatie: http://www.focal.com/usa/515-1617-thickbox/aria-sr-900.jpg toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
yep :)
Thx schrijft ook dipolen voor in home cinema, met een 5.1 opstelling simuleer je dan het ruimtelijk effect van 7.1

wat leesvoer

http://www.luidspreker.nl...gave/dipool-luidsprekers/

[ Voor 35% gewijzigd door Goofy1978 op 13-08-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:41
[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien zijn:

Samsung 48HU7500
Marantz SR7010
Focal Aria 936
Kef KHT2005.1
Xbox 360

Wat je niet ziet:

Synology DS413
Mediaplayer
Zeer mooie en goedklinkende receiver :). Ik heb hem zelf ook (in het zwart). Overigens wordt hij erg warm; vooral het HDMI-bord. Jij hebt je versterker wel erg strak in het kastje staan. Dat kan in mijn ogen nooit goed blijven gaan zonder extra ventilatie. 15 tot 20cm rondom is eigenlijk wel aan te raden.

Just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Anteros schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

Zeer mooie en goedklinkende receiver :). Ik heb hem zelf ook (in het zwart). Overigens wordt hij erg warm; vooral het HDMI-bord. Jij hebt je versterker wel erg strak in het kastje staan. Dat kan in mijn ogen nooit goed blijven gaan zonder extra ventilatie. 15 tot 20cm rondom is eigenlijk wel aan te raden.

Just my two cents.
De achterwand van het meubel hebben we er compleet uitgehaald en in de kast zelf heeft hij aan beide zijde 3 a 4 cm ruimte en boven de versterker ook een cm of 3! Geen idee of dat dat voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
jokapo schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:26:
[...]

De achterwand van het meubel hebben we er compleet uitgehaald en in de kast zelf heeft hij aan beide zijde 3 a 4 cm ruimte en boven de versterker ook een cm of 3! Geen idee of dat dat voldoende is?
Ikzelf zou het niet aandurven. Zeker niet voor een versterker van +1200e. 3cm is in mijn ogen echt te weinig. Zeker als de versterker wat harder moet werken. Wellicht dat een grote, langzaam draaiende fan - deze kunnen erg stil zijn - wel de benodigde koeling kan geven. Deze zou dan achter in het kastje gemonteerd kunnen worden.

Bij mij staat hij overigens op een meubel van stijgerhouten planken en kan daarom goed zijn warmte kwijt aan de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Anteros schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:41:
[...]

Ikzelf zou het niet aandurven. Zeker niet voor een versterker van +1200e. 3cm is in mijn ogen echt te weinig. Zeker als de versterker wat harder moet werken. Wellicht dat een grote, langzaam draaiende fan - deze kunnen erg stil zijn - wel de benodigde koeling kan geven. Deze zou dan achter in het kastje gemonteerd kunnen worden.

Bij mij staat hij overigens op een meubel van stijgerhouten planken en kan daarom goed zijn warmte kwijt aan de omgeving.
Achterin de kast kan geen fan gemonteerd worden de achterwand is eruit gehaald ;)

Als ik nu aan de achterkant van mijn receiver moet zijn trek ik mijn meubel naar voren toe en kan zo bij alle aansluitingen. Het gat aan de achterkant is even groot als de receiver zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Je kunt ook goed kleinere fans gebruiken voor de luchtcirculatie, het gaat er om dat de warme lucht wordt afgevoerd, daar heb je geen turbine voor nodig :+ je kunt het even aankijken, volgens mij springen receivers eerst in de beveiliging voordat ze schade oplopen.

Wil je op safe spelen, kijk dan even in LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen
Daar staat info om voor een paar euro automatische koeling te maken. Ik heb het al twee keer eerder gelinkt, maar weet niet meer of dat ook hier was. Excuus als ik in herhaling val.

Het voordeel van kleinere fans is dat de luchtstroming niet voor het grootste deel tegen de achterkant van de receiver geblazen wordt en daarmee verloren gaat. Aangezien je toch al hebt gezaagd, kun je ook wel een steun aan de achterkant schroeven waarop je de fans weer bevestigd.

[ Voor 20% gewijzigd door LA-384 op 13-08-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

LA-384 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:38:
Je kunt ook goed kleinere fans gebruiken voor de luchtcirculatie, het gaat er om dat de warme lucht wordt afgevoerd, daar heb je geen turbine voor nodig :+ je kunt het even aankijken, volgens mij springen receivers eerst in de beveiliging voordat ze schade oplopen.

Wil je op safe spelen, kijk dan even in LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen
Daar staat info om voor een paar euro automatische koeling te maken. Ik heb het al twee keer eerder gelinkt, maar weet niet meer of dat ook hier was. Excuus als ik in herhaling val.

Het voordeel van kleinere fans is dat de luchtstroming niet voor het grootste deel tegen de achterkant van de receiver geblazen wordt en daarmee verloren gaat. Aangezien je toch al hebt gezaagd, kun je ook wel een steun aan de achterkant schroeven waarop je de fans weer bevestigd.
Zojuist een thermometer ernaast gelegd, tijdens het kijken van een film, en die gaf 27 graden aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
jokapo schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 22:21:
[...]

Zojuist een thermometer ernaast gelegd, tijdens het kijken van een film, en die gaf 27 graden aan!
Leg die eens bovenop de versterker, achter bij het HDMI-bord. Warme lucht stijgt, dus daar is het het warmst.

Verder heeft een grote fan het voordeel dat deze langzaam kan draaien waardoor deze minder luidruchtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Bij deze ook onze nieuwe TV-hoek:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4353470/images/tv_1_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4353470/images/tv_2_thumb.jpg

Wat je ziet:
Sony 55XD9305
Philips Fidelio E5
TV meubel is de "Vintage Stan Eiken 240" (overgeschilderd)

[ Voor 6% gewijzigd door Pindamann op 14-08-2016 21:51 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:59
Pindamann schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:42:
Bij deze ook mijn nieuwe TV-hoek.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Sony 55XD9305
Philips Fidelio E5
Lekker clean!
Hoe bevalt die Fidelio?
Ik heb vorige maand mijn hele 5.1 set de deur uit gedaan en een Sonos Playbar genomen, maar vanzelfsprekend valt het geluid met muziek toch een beetje tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

yorroy schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

Lekker clean!
Hoe bevalt die Fidelio?
Ik heb vorige maand mijn hele 5.1 set de deur uit gedaan en een Sonos Playbar genomen, maar vanzelfsprekend valt het geluid met muziek toch een beetje tegen..
Als ik kritisch ben dan zou ik het geluid omschrijven als een beetje rommelig. Het is niet zo helder als ik zelf had gewild.

We zijn er overigens wel tevreden mee. Voor de prijs van 530 (we hebben een showmodel) hebben we nu geluid dat veel beter is dan de TV zelf, inclusief een draadloze subwoofer. De bovenste boxjes zijn afneembaar zodat we geen kabels onder de plinten hoefden te stoppen. Verder spreekt het design van de speakers ons wel aan.

Wij hebben hiervoor gekozen als alternatief op de Sonos. Een playbar + subwoofer gaat al over de 1500 euro dacht ik. Daarnaast wilde ik geen soundbar, omdat we de TV op de voet hebben staan wat mooier oogt als er niets voor ligt vind ik.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:28
Pindamann schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:42:
Bij deze ook mijn nieuwe TV-hoek.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Sony 55XD9305
Philips Fidelio E5
zie er mooi uit!
Welk merk / type tv meubel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

helloitsme schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 17:51:
[...]

zie er mooi uit!
Welk merk / type tv meubel heb je?
Dank! Hij is wel te vinden onder "Vintage Stan Eiken 240". Wij hebben hem overgeschilderd, omdat we het model mooi vonden, maar het eikenhout past niet bij onze vloer.

[ Voor 3% gewijzigd door Pindamann op 14-08-2016 22:03 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Pindamann schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 21:50:
[...]

Dank! Hij is wel te vinden onder "Vintage Stan Eiken 240". Wij hebben hem overgeschilderd, omdat we het model mooi vonden, maar het eikenhout past niet bij onze vloer.
heel mooi gedaan! welke kleuren hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Pjotr22 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 06:36:
[...]

heel mooi gedaan! welke kleuren hebben jullie gebruikt?
Bedankt. De kleurcode is Flexa ON.00.55 De deurtjes zijn standaard al hoogglans wit.

In de eerste instantie hebben we een kleur lichter laten mengen, maar die kwam niet zo goed uit de verf (gheghe). Toen maar 1 tint donkerder gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Pindamann op 16-08-2016 22:32 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
hahaha

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
Hierbij ook maar eens mijn bijdrage. Na een jaar of 8 meelezen heb ik 3 weken terug ook eindelijk een echte set gekocht. 8 jaar terug ben ik me gaan verdiepen en toen ik uiteindelijk een Denon i.c.m. KEF op het oog had om nieuw te gaan kopen toen besloten we om een huis te kopen. Weg spaargeld :) . Na weer opnieuw te beginnen met sparen (en luisteren) viel toen mijn oog op een set van Denon i.c.m. B&W CM8. Echter werd toen vrouwlief zwanger en besloot ik de aankoop nog maar even uit te stellen. Nu na 2 jaar durf ik wel te zeggen dat onze dochter niet echt een sloper is en de stap gezet om wat aan te gaan schaffen. Omdat ik wat langer door gespaard had ook iets meer budget

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/h1ahxa8ry7pd244/IMG_7101%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/2qkporqjbrqn31u/IMG_9175%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/qg08x6atjkfccvk/IMG_9182%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/oeo0lwurg7zdxkh/IMG_9179%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/1rs38r4mh90bylj/IMG_9180%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/i5wsy0ixc8w2izg/IMG_9177%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/aoqaq13fq3368lm/IMG_9181%20%28Medium%29.JPG?dl=0

Wat je ziet:
  • Panasonic Viera TX-P50GT30
  • B&W CM10 S2
  • B&W CMC S2
  • B&W CM1 S2 incl originele stands
  • Sunfire HRS-12
  • Nakamichi pluggen
  • Denon AVR-X4200W
  • Ziggo Horizon
  • Sony Playstation3
  • Nintendo Wii
  • Dune HD Center
  • Logitech Harmony One
  • Logitech playstation adapter
  • Spin Remote
Ik kijk vooral films. Daarvoor was de CM8 in principe voldoende geweest als voor-speaker. Echter luister ik af en toe ook muziek en vond ik de CM10 echt een absolute meerwaarde. Ik ben nu alleen nog wat aan het stoeien met de subwoofer. Voor films is hij ideaal en heb ik hem na de audisey setup nog iets hoger gezet omdat ik daar wel van hou. Echter voor muziek is het dan gelijk weer overheersend.

Tips? Heel erg welkom!

[ Voor 34% gewijzigd door henk jansen op 18-08-2016 21:35 . Reden: foto links ]

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ergens anders je plaatjes hosten (of de rechten aanpassen). ;)
Ik zie ze nu niet namelijk. Krijg ook een 403 als ik ze aanklik.

• henk jansen
Trasos schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:20:
[...]

Ergens anders je plaatjes hosten (of de rechten aanpassen). ;)
Ik zie ze nu niet namelijk. Krijg ook een 403 als ik ze aanklik.
Als het goed is nu opgelost :+

Verwijderd

Zit er een kast of plank achter de bank? Wat is het doel daarmee?

• henk jansen
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:45:
Zit er een kast of plank achter de bank? Wat is het doel daarmee?
Is een "side table", geen nut behalve dat er dingen opgezet kunnen worden. Ik heb heel lang gezocht naar een geschikt formaat en uiteindelijk uitgekomen bij de IKEA Malm bedtafel. Is niet meer nieuw leverbaar maar gelukkig nog een perfect exemplaar gevonden via marktplaats.

Verwijderd

Het lijkt mij wel handig om tablets e.d. op te leggen, ik ga eens zien of ik wat met dit idee kan doen.

• henk jansen
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:00:
Het lijkt mij wel handig om tablets e.d. op te leggen, ik ga eens zien of ik wat met dit idee kan doen.
Of afstandsbedieningen, glaswerk en zakken chips als je zelfs te lui bent om voorover te komen om het van tafel te pakken :P

• The Eagle
henk jansen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:15:
Hierbij ook maar eens mijn bijdrage. Na een jaar of 8 meelezen heb ik 3 weken terug ook eindelijk een echte set gekocht. 8 jaar terug ben ik me gaan verdiepen en toen ik uiteindelijk een Denon i.c.m. KEF op het oog had om nieuw te gaan kopen toen besloten we om een huis te kopen. Weg spaargeld :) . Na weer opnieuw te beginnen met sparen (en luisteren) viel toen mijn oog op een set van Denon i.c.m. B&W CM8. Echter werd toen vrouwlief zwanger en besloot ik de aankoop nog maar even uit te stellen. Nu na 2 jaar durf ik wel te zeggen dat onze dochter niet echt een sloper is en de stap gezet om wat aan te gaan schaffen. Omdat ik wat langer door gespaard had ook iets meer budget

Oud:
[afbeelding]

Nieuw:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
  • Panasonic Viera TX-P50GT30
  • B&W CM10 S2
  • B&W CMC S2
  • B&W CM1 S2 incl originele stands
  • Sunfire HRS-12
  • Nakamichi pluggen
  • Denon AVR-X4200W
  • Ziggo Horizon
  • Sony Playstation3
  • Nintendo Wii
  • Dune HD Center
  • Logitech Harmony One
  • Logitech playstation adapter
  • Spin Remote
Ik kijk vooral films. Daarvoor was de CM8 in principe voldoende geweest als voor-speaker. Echter luister ik af en toe ook muziek en vond ik de CM10 echt een absolute meerwaarde. Ik ben nu alleen nog wat aan het stoeien met de subwoofer. Voor films is hij ideaal en heb ik hem na de audisey setup nog iets hoger gezet omdat ik daar wel van hou. Echter voor muziek is het dan gelijk weer overheersend.

Tips? Heel erg welkom!
Tip: bij Denon kun je het volume van de sub afzonderlijk instellen voor stereo en multichannel. Daar kun je al mee soelen. Bovendien wordt de EQ instelling per bron bijgehouden. Dus kun je voor de ingng van je Dune de audissey setting selecteren, en voor die van muziek een andere. Desnoods koppel je je Dune met een extra ingang, dus dubbel :)

• henk jansen
The Eagle schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:16:
[...]

Tip: bij Denon kun je het volume van de sub afzonderlijk instellen voor stereo en multichannel. Daar kun je al mee soelen. Bovendien wordt de EQ instelling per bron bijgehouden. Dus kun je voor de ingng van je Dune de audissey setting selecteren, en voor die van muziek een andere. Desnoods koppel je je Dune met een extra ingang, dus dubbel :)
Bij stereo tv/film/netflix(PlayStation) mag de sub best wat hoger maar bij stereo audio via bv stream juist lager. Dat kun je volgens mij niet per input instellen. Per input heb ik wel gevonden dat je die presets (EQ) kunt kiezen. Dus als als ik dan bijvoorbeeld op direct-mode/pure zet bij streaming dan valt de sub weg en zet ik hem op music dan neemt hij weer LFE+main. Maar als ik daar subwoofer level omlaag zet dan staat dat bij TV ook weer omlaag.

Edit: nog even getest. Als ik subwoofer level aanpas springt deze bij het wisselen van input weer netjes naar neutraal. Dit houdt hij überhaupt niet vast kom ik dus achter.

Edit2: Of misschien begrijp ik je niet goed. Is het mogelijk om per input een EQ in te stellen? (dan bedoel ik niet de presets)

[ Voor 13% gewijzigd door henk jansen op 18-08-2016 23:38 ]

Verwijderd

henk jansen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:06:
Of afstandsbedieningen, glaswerk en zakken chips als je zelfs te lui bent om voorover te komen om het van tafel te pakken :P
Als ik het zo op de foto bekijk bij jou denkt je vrouw / vriendin daar net als die van mij heel anders over ;)

• henk jansen
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:06:
[...]

Als ik het zo op de foto bekijk bij jou denkt je vrouw / vriendin daar net als die van mij heel anders over ;)
We kunnen tijdens een film of serie avondje best alles om ons heen leggen maar als we klaar zijn (of als de kleine op bed ligt) dan houden we er beiden van om alles weer netjes te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WuXingWarrior
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-09 17:18
Zo het is alweer een tijd geleden dat ik mijn set hier heb gepost, heb het een en ander geupgrade en vandaag mijn laatste aanwinst mogen ontvangen, de LG 65E6V :)

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/wZYh96q8ItbE/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/w3W1erfFYUYM/360.jpg

Wat je ziet:

- Pioneer LX5090 > LG 65E6V
- Denon AVR-X4200W
- B&W 683
- SVS SB12-nsd > SVS SB13 Ultra
- HTPC
- Playstation 4
- Horizon box

De B&W gaan ook vervangen worden en ga waarschijnlijk voor de Monitor audio gold 300, en dan ben ik voorlopig wel weer klaar met het upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ontzettend jaloers op wat je daar hebt staan :9~
De subwoofer is altijd vervelend in te regelen met de meegeleverde roomcorrection. Het probleem is dat je bij audio een wat subtielere bass wilt en bij film juist wat meer overheersend. Het is ook afhankelijk van het muziekgenre hoeveel bass je wilt.

De oorzaak zit em waarschijnlijk in het effect van de kamer. Sommige frequenties worden versterkt en andere worden gedempt. Dit zijn de staande golven. Het kan zomaar zijn dat de frequenties die je bij muziek huist wilt horen juist versterkt worden, terwijl de lagere frequenties bij film gedempt worden. Gevolg is dat de subwoofer eigenlijk te hard staat afgesteld.

Je hebt dan twee opties. Bij capabele front speakers laat je de subwoofer niet meedoen en zet je de speakers op large. Direct of pure direct heeft dit effect, maar dan wordt eigenlijk ook alle roomcorrection uitgeschakeld.

De tweede optie is om er een subwoofer bij te plaatsen en dit met en externe equalizer in te regelen. Ik geloof dat mini-dsp zo'n externe equalizer heeft. Het vergt wel wat kennis en tijd om het allemaal goed te krijgen. En je zult ook meetapparatuur moeten aanschaffen. Het resultaat kan echter verbluffend goed zijn. Ik weet dat medetweaker jag hier ervaring mee heeft.

De derde optie is om de gebreken te accepteren. Uiteindelijk ga je er wel aan wennen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Tips? Heel erg welkom!
Klinken die cm10 S2 's mooi op de denon? Ik heb ze beluisterd op Denon, Marantz en Onkyo en vond ze hier niet echt tot hun recht komen. Op Nad, Rotel, McIntosh etc klonken ze vele malen voller.

Verder een erg mooie set _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Tips? Heel erg welkom!
Bij mijn pioneer sc-lx59, en ongetwijfeld bij de Denon ook is het mogelijk meerdere (audisey) instellingen op te slaan. Bij mij heb ik 6 mogelijkheden waarvan ik er 5 van heb gebruikt. Music, Movie, Party en ook nog voor twee andere luisterposities. Je kunt dan met 1 druk op de knop wisselen. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henk jansen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 23:42:
We kunnen tijdens een film of serie avondje best alles om ons heen leggen maar als we klaar zijn (of als de kleine op bed ligt) dan houden we er beiden van om alles weer netjes te maken ;)
Het past helaas niet in onze zithoek, die zit door een zijmuur vrij vast in ons huis en het komt net wat te dicht op de tv te staan, maar het idee sprak mijn vrouw ook aan en ze vond het ook een mooie zithoek die jullie zo hebben. Ik ga als laternatief plankjes maken naast een stuk bank zodat we daar dingen kunnen neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk jansen
LA-384 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:05:
[...]

Ontzettend jaloers op wat je daar hebt staan :9~
De subwoofer is altijd vervelend in te regelen met de meegeleverde roomcorrection. Het probleem is dat je bij audio een wat subtielere bass wilt en bij film juist wat meer overheersend. Het is ook afhankelijk van het muziekgenre hoeveel bass je wilt.

De oorzaak zit em waarschijnlijk in het effect van de kamer. Sommige frequenties worden versterkt en andere worden gedempt. Dit zijn de staande golven. Het kan zomaar zijn dat de frequenties die je bij muziek huist wilt horen juist versterkt worden, terwijl de lagere frequenties bij film gedempt worden. Gevolg is dat de subwoofer eigenlijk te hard staat afgesteld.

Je hebt dan twee opties. Bij capabele front speakers laat je de subwoofer niet meedoen en zet je de speakers op large. Direct of pure direct heeft dit effect, maar dan wordt eigenlijk ook alle roomcorrection uitgeschakeld.

De tweede optie is om er een subwoofer bij te plaatsen en dit met en externe equalizer in te regelen. Ik geloof dat mini-dsp zo'n externe equalizer heeft. Het vergt wel wat kennis en tijd om het allemaal goed te krijgen. En je zult ook meetapparatuur moeten aanschaffen. Het resultaat kan echter verbluffend goed zijn. Ik weet dat medetweaker jag hier ervaring mee heeft.

De derde optie is om de gebreken te accepteren. Uiteindelijk ga je er wel aan wennen. ;)
Optie één is wat the Eagle ook aangaf. Je kunt voor stereo een andere instelling kiezen en dan sub niet mee laten doen. Echter mag van mij de sub wel mee doen. Maar dan bij muziek gewoon 3db lager. Dan klinkt het mooi vol en niet overheersend. Maar dan staat hij ook gelijk weer te laag voor stereo TV kanalen. Het mooiste zou een EQ setting per ingang zijn. Ik heb alleen nog niet uitgevonden of dit kan en hoe

Optie 2 is er hier niet. Ik werd eerst bijna vermoord door de wederhelft toen ik de prijs noemde, toen de rust wat was wedergekeerd liet ik ze zien hoe groot ze waren, de rest kun je wel raden :+ De redelijk kleine sub van Sunfire (SVS kwam er echt niet in) doet d'r nu al zeer dus een tweede durf ik niet mee aan te komen. Maar nogmaals, een paar db omlaag en het is perfect. Ik wil alleen niet elke keer de afstand moeten pakken..
jokapo schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:01:
[...]

Klinken die cm10 S2 's mooi op de denon? Ik heb ze beluisterd op Denon, Marantz en Onkyo en vond ze hier niet echt tot hun recht komen. Op Nad, Rotel, McIntosh etc klonken ze vele malen voller.

Verder een erg mooie set _/-\o_
Dank je. Natuurlijk vind ik het wel mooi klinken, anders had ik het niet gekocht ;) . Maar het blijft smaak.. Belangrijkste is dat de CM10's in ieder geval voldoende power krijgen om tot z'n recht te komen. Daarna is het afstemmen welke combi je zelf mooi vind klinken.
cky schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:52:
[...]

Bij mijn pioneer sc-lx59, en ongetwijfeld bij de Denon ook is het mogelijk meerdere (audisey) instellingen op te slaan. Bij mij heb ik 6 mogelijkheden waarvan ik er 5 van heb gebruikt. Music, Movie, Party en ook nog voor twee andere luisterposities. Je kunt dan met 1 druk op de knop wisselen. Werkt perfect!
Ik heb het knopje wel gevonden om te wisselen tussen de profielen maar hoe ik de instellingen van de profielen wijzig nog niet. Ik weet al wel hoe je een input een profiel geeft, dus als ik het profiel kan aanpassen (EQ) dan ben ik er ook.. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:39:
[...]

Het past helaas niet in onze zithoek, die zit door een zijmuur vrij vast in ons huis en het komt net wat te dicht op de tv te staan, maar het idee sprak mijn vrouw ook aan en ze vond het ook een mooie zithoek die jullie zo hebben. Ik ga als laternatief plankjes maken naast een stuk bank zodat we daar dingen kunnen neerzetten.
Je kunt er natuurlijk ook een zwevende plank van IKEA achter monteren. Die zijn er ook in verschillende maten. Schuif je daarna de bank er tegen aan en dan heb je het aardig op maat gemaakt. (dat was mijn plan B 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

WuXingWarrior schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 01:18:
Zo het is alweer een tijd geleden dat ik mijn set hier heb gepost, heb het een en ander geupgrade en vandaag mijn laatste aanwinst mogen ontvangen, de LG 65E6V :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Pioneer LX5090 > LG 65E6V
- Denon AVR-X4200W
- B&W 683
- SVS SB12-nsd > SVS SB13 Ultra
- HTPC
- Playstation 4
- Horizon box

De B&W gaan ook vervangen worden en ga waarschijnlijk voor de Monitor audio gold 300, en dan ben ik voorlopig wel weer klaar met het upgraden :)
Wat lijkt je kastje en de apparatuur dan in 1 keer klein he ook de speakers niet te vergeten zon 65 inch maakt de rest in 1 keer klein.
Leuke set sccs ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@henk jansen: met EQ bedoelde ik eigenlijk de dynamic EQ instelling. Een EQ instelling die je zelf maakt heet bij denon manual. De EQ instelling bij een denon gat per bron, maar kun je kiezen uit manual, flat, audissy of bypass L/R (iig bij mijn 2311 dan).
Maar wat ik denk is dat jij ook even met je dynamic volume moet spelen (dat kan wel per bron, maar vziw alleen icm audissey) en ook zeker even moet kijken naar het refentievolume (dat gaat zeker per bron). Met die laatste zet je een bepaalde bron overall iets harder of zachter tov de andere bronnen, zodat je volume een redelijk geheel wordt en je niet hele grote verschillen krijgt. Wel zo handig ;)
Tot slot: check http://batpigworld.com/wp/
Dat is onderhand de officieuze Denon enceclopedy. Als het daar niet goed uitgelegd staat weet ik het ook niet meer :)

Pagina: 1 ... 25 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic