Is een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Ik ben in 2005 begonnen met een Mordaunt-Short Premier setje, waarvan ik de speakers langzaam aan het vervangen ben. Ik heb eerst LF + RF vervangen door Quadral M3's.
Daarna heb ik de MS308 subwoofer vervangen voor een SVS PB-1000 en sinds gisteren heb ik de MS304 center speaker vervangen voor een Quadral M10 Base.
Wat fotomateriaal:
De oude MS308 subwoofer:
Die is dus vervangen voor een SVS PB-1000:
Echter, aangezien mijn Quadral M3's hoogglans wit zijn, wilde ik ook een witte subwoofer hebben. Dan had ik natuurlijk voor de SB-1000 kunnen gaan, maar ik kijk veel meer film dan dat ik muziek luister, dus de PB-1000 heb ik daarna wit laten schilderen door een vriend van me:
Dat alles is een paar maanden geleden. Toen vond ik dat de center aan vervanging toe was.
Het verschil is nogal groot. Erg groot:
De TV moet 3cm hoger komen te hangen zodat de nieuwe M10 er netjes onder past. Dat ga ik echter niet doen omdat er op termijn toch een nieuwe tv gaat komen, en dan hang ik die net wat hoger. De TV is overigens een 58" Toshiba UHD tv die een miskoop is qua bediening, want die is TRAAG. TRAAAAAAAG. Het beeld is echter super. Deze tv zal, als de nieuwe TV er is naar de slaapkamer gaan.
Maar goed, dan heb ik nog een overzichtsplaatje:
Daarop is ook nog een Marantz SR7009 te zien, een Playstation 4 en een Asrock HTPCtje waar Kodi op draait. De foto's zijn gemaakt met een telefoon, dus dat schiet niet echt op. Overigens, voor ik de vraag krijg waarom er een kussen op tafel ligt...die ligt er omdat ik daar op zit als ik aan 't gamen ben
Och ja, je moet toch wat he.