Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:41
JAHRASTAFARI schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:53:
[...]

Even serieus, wie heeft er een huis met een ruimte voor 7,62m aan beeld? Dan moet je toch zeker een ruimte hebben van 10x15m. 8)7
En dan inderdaad ook nog op een comfortabele afstand zitten..

300cm is hier de max... En heb ik dus ook. Kan wel verduisteren dus prima beeld op de beamer. Maar persoonlijk vind ik groot beeld toch indrukwekkender dan iets beter contrast. Zeker voor gaming waar ik het vooral voor gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
mijn beeld is 300 cm breed idd en zit (lig :9 ) op 4 meter afstand. Kijkt en gamet prima _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Vandaag de nieuwe Sony beamer in actie gezien :-) .. Slechts 65000 euro

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Pjotr22 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:21:
mijn beeld is 300 cm breed idd en zit (lig :9 ) op 4 meter afstand. Kijkt en gamet prima _/-\o_ _/-\o_
Ze hadden het over 300 inch :+

Tja je hebt ook tv's van 65000 euro gehad. Betekend niet dat je per se die moet kopen. FullHD beamers zijn erg betaalbaar. En 4K gaat ook nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Waah schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:50:
[...]

En dan inderdaad ook nog op een comfortabele afstand zitten..

300cm is hier de max... En heb ik dus ook. Kan wel verduisteren dus prima beeld op de beamer. Maar persoonlijk vind ik groot beeld toch indrukwekkender dan iets beter contrast. Zeker voor gaming waar ik het vooral voor gebruik
Met wat voor beamer projecteer je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
Is een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Ik ben in 2005 begonnen met een Mordaunt-Short Premier setje, waarvan ik de speakers langzaam aan het vervangen ben. Ik heb eerst LF + RF vervangen door Quadral M3's.

Daarna heb ik de MS308 subwoofer vervangen voor een SVS PB-1000 en sinds gisteren heb ik de MS304 center speaker vervangen voor een Quadral M10 Base.

Wat fotomateriaal:

De oude MS308 subwoofer:
Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/20151024_152320_zpsiaxlkfvw.jpg

Die is dus vervangen voor een SVS PB-1000:
Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/20151024_185043_zpsoxtqchxr.jpg

Echter, aangezien mijn Quadral M3's hoogglans wit zijn, wilde ik ook een witte subwoofer hebben. Dan had ik natuurlijk voor de SB-1000 kunnen gaan, maar ik kijk veel meer film dan dat ik muziek luister, dus de PB-1000 heb ik daarna wit laten schilderen door een vriend van me:
Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/20151104_193828_zpsdhxrimo4.jpg

Dat alles is een paar maanden geleden. Toen vond ik dat de center aan vervanging toe was.
Het verschil is nogal groot. Erg groot:
Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/IMG_20160615_181207_zps9r2l05my.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/IMG_20160615_181158_zps4hjrhhmz.jpg

De TV moet 3cm hoger komen te hangen zodat de nieuwe M10 er netjes onder past. Dat ga ik echter niet doen omdat er op termijn toch een nieuwe tv gaat komen, en dan hang ik die net wat hoger. De TV is overigens een 58" Toshiba UHD tv die een miskoop is qua bediening, want die is TRAAG. TRAAAAAAAG. Het beeld is echter super. Deze tv zal, als de nieuwe TV er is naar de slaapkamer gaan.

Maar goed, dan heb ik nog een overzichtsplaatje:
Afbeeldingslocatie: https://i303.photobucket.com/albums/nn135/Ohjajoh1234/Mobile%20Uploads/IMG_20160615_190321_zpsfp4ilqou.jpg

Daarop is ook nog een Marantz SR7009 te zien, een Playstation 4 en een Asrock HTPCtje waar Kodi op draait. De foto's zijn gemaakt met een telefoon, dus dat schiet niet echt op. Overigens, voor ik de vraag krijg waarom er een kussen op tafel ligt...die ligt er omdat ik daar op zit als ik aan 't gamen ben :P

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Just_A_User schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:44:
Is een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Ik ben in 2005 begonnen met een Mordaunt-Short Premier setje, waarvan ik de speakers langzaam aan het vervangen ben. Ik heb eerst LF + RF vervangen door Quadral M3's.

Daarna heb ik de MS308 subwoofer vervangen voor een SVS PB-1000 en sinds gisteren heb ik de MS304 center speaker vervangen voor een Quadral M10 Base.

Wat fotomateriaal:

De oude MS308 subwoofer:
[afbeelding]

[afbeelding]

Echter, aangezien mijn Quadral M3's hoogglans wit zijn, wilde ik ook een witte subwoofer hebben. Dan had ik natuurlijk voor de SB-1000 kunnen gaan, maar ik kijk veel meer film dan dat ik muziek luister, dus de PB-1000 heb ik daarna wit laten schilderen door een vriend van me:
[afbeelding]

Dat alles is een paar maanden geleden. Toen vond ik dat de center aan vervanging toe was.
[afbeelding]

[afbeelding]

De TV moet 3cm hoger komen te hangen zodat de nieuwe M10 er netjes onder past. Dat ga ik echter niet doen omdat er op termijn toch een nieuwe tv gaat komen, en dan hang ik die net wat hoger. De TV is overigens een 58" Toshiba UHD tv die een miskoop is qua bediening, want die is TRAAG. TRAAAAAAAG. Het beeld is echter super. Deze tv zal, als de nieuwe TV er is naar de slaapkamer gaan.

[afbeelding]

Daarop is ook nog een Marantz SR7009 te zien, een Playstation 4 en een Asrock HTPCtje waar Kodi op draait. De foto's zijn gemaakt met een telefoon, dus dat schiet niet echt op. Overigens, voor ik de vraag krijg waarom er een kussen op tafel ligt...die ligt er omdat ik daar op zit als ik aan 't gamen ben :P
Leuk setje, ik ben ook begonnen met een Mordaunt set. Wel een tip over de plaatsing van de speakers. De center kan het beste op het randje staan van het meubel. Nu krijg je refelecties op het dressoir. Waarschijnlijk is dat geen optie ivm de tv maar wilde het toch even melden.

De frontspeakers toch iets verder van de muur zetten of eventueel wisselen met de woofer qua positie. Mits dit mogelijk is uiteraard. Hoe vrije de speaker, hoe losser het geluid komt en minder resonatie je krijgt lage tonen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Xenophoben schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Met wat voor beamer projecteer je ?
Waah in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 16-06-2016 11:54 . Reden: 3x verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Just_A_User schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:44:

Wat fotomateriaal:

De oude MS308 subwoofer:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie set hoor! Die quadrals komen zeker wel laag? :)

Als je je set nog wilt uitbreiden qua surround dan heb ik hier nog een setje Quadral platinum M20 (wit en uit dezelfde serie als je center) liggen waar ik niets mee doe. Die mag je mits interesse natuurlijk voor een leuk prijsje overnemen..

Zo zien ze eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifido.co.jp/photo/14/102/10239/a.jpg
Ze zijn punt gaaf iig! Inclusief stofkappen (magnetisch)

Ik heb zelf nog even een vraagje.
Ik zag laatst een post dat iemand een speaker switch had aangeraden zodat je 2 verschillende versterkers op 1 set speakers (stereo) kon aansluiten. Weet iemand nog welke switch dit was? t apparaatje kost iets van 80 euro en is puur een switch en doet verder niets met het geluid.

thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 16-06-2016 12:53 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Masterkale1
Mijn speeltje...

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p296x100/13419009_1021729194529779_2571743857573034827_n.jpg?oh=4f4d0a36d836fba1a255e3883b21d7b8&oe=57E6DDB7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
wauw heel vergelijkbaar met de zolder die ik heb. Ik moet nog een keer foto's maken, ik had ook de 1070 al heb ik die pas geleden geupgrade naar een tw7200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Speeltje?

Dit ding zag ik op het HT forum voorbij komen? Ik neem aan 2e hands gekocht? Nieuw onderhand onbetaalbaar. Je kunt daar een hele mooie rijdende duitse middenklasser voor kopen 8)7 :X (2e hands nog steeds een leuke auto :P )

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158138.0

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 16-06-2016 14:14 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
Ik ben me ook weer aan het orienteren over "hoe kan het beter" en wat te upgraden..

Iemand ervaring met projectie op een strak gestucte (grijze) muur ÉN een (wit) scherm? Hoe verhoud dat zich met elkaar? En wellicht iemand een idee hoe ik de TV toch op de plek lan zetten waar ik projecteer maar zonder dat ik hem steeds handmatig weg moet zetten? (Naar onder met een lift gaat niet i.v.m. TV te groot :/ zat te denken aan een soort van groot meubel met een rails waar je de TV mee kan wegschuiven 8)7

Wellicht heet iemand een dergelijk issue al opgelost? :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 11:20
Audione0 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Mooie set hoor! Die quadrals komen zeker wel laag? :)

Als je je set nog wilt uitbreiden qua surround dan heb ik hier nog een setje Quadral platinum M20 (wit en uit dezelfde serie als je center) liggen waar ik niets mee doe. Die mag je mits interesse natuurlijk voor een leuk prijsje overnemen..

Zo zien ze eruit:

[afbeelding]
Ze zijn punt gaaf iig! Inclusief stofkappen (magnetisch)
Ik heb al surround speakertjes hangen. Mijn woonkamer is redelijk klein, dus ik heb achter, hoog direct onder het plafond tegen de muur nog 2 van die MS speakertjes hangen. Die zijn erg klein en die hangen zo strak dat ik dat niet nog een keer voor elkaar ga krijgen. :P

De speakers van de MS set die ik nu over heb wil ik eigenlijk op de slaapkamer gaan gebruiken icm een Denon 2113 die ik nog over heb, alleen zijn die speakers niet wit en dat stoort me, want ik wil op de slaapkamer ook alles wit hebben.

Nu vermoed ik (want dit gaat niet dit jaar nog gebeuren) dat ik daar een nieuw setje speakers voor aan het kopen kom. Ik wil gewoon 4 kleine surroundspeakertjes, een centertje en een subje, en volgens mij ben ik dan bij Dali het goedkoopste uit als ik dat allemaal los koop.

Edit: niet dus. Als ik net over de grens ga naar Hifi Schluderbacher, daar hebben ze ook nog wat mooie opties, IN hoogglans wit :D

[ Voor 4% gewijzigd door Just_A_User op 16-06-2016 14:42 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Thalaron schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:18:
Ik ben me ook weer aan het orienteren over "hoe kan het beter" en wat te upgraden..

Iemand ervaring met projectie op een strak gestucte (grijze) muur ÉN een (wit) scherm? Hoe verhoud dat zich met elkaar? En wellicht iemand een idee hoe ik de TV toch op de plek lan zetten waar ik projecteer maar zonder dat ik hem steeds handmatig weg moet zetten? (Naar onder met een lift gaat niet i.v.m. TV te groot :/ zat te denken aan een soort van groot meubel met een rails waar je de TV mee kan wegschuiven 8)7

Ik had voordat ik op de muur projecteerde een wat goedkoop 100 inch scherm. Dit is wel iets strakker, maar nu op een strakke muur op 300 inch is het ook meer dan prima. Ik zou als upgrade naar dolby atmos gaan. Dit vind ik toch wel echt wat toevoegen. Ik heb dat nu ook sinds kort maar dat bevalt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:44
[...]

Ik zag laatst een post dat iemand een speaker switch had aangeraden zodat je 2 verschillende versterkers op 1 set speakers (stereo) kon aansluiten. Weet iemand nog welke switch dit was? t apparaatje kost iets van 80 euro en is puur een switch en doet verder niets met het geluid.

thanks!
Volgens mij was dat niet deze maar deze is wel goedkoper: http://schiit.com/products/sys

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Xenophoben schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:25:
[...]

Ik had voordat ik op de muur projecteerde een wat goedkoop 100 inch scherm. Dit is wel iets strakker, maar nu op een strakke muur op 300 inch is het ook meer dan prima. Ik zou als upgrade naar dolby atmos gaan. Dit vind ik toch wel echt wat toevoegen. Ik heb dat nu ook sinds kort maar dat bevalt prima!
300" ... weet je zeker dat je scherm bijna 7 meter breed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Die 300" is diagonaal he ;)
Dat is een scherm van 7,62m diagonaal, en dan dus volgens Pythagoras in een 9/16/25 verhouding 4,87 breed bij 2,74 hoog. Nog steeds lekker groot maar je hebt er geen muur van 7 meter breed voor nodig ;)

En zou het een vierkant scherm zijn dan kom je op 7,62/ 1,4(=wortel 2) op 5,39m uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterkale1
Audione0 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Speeltje?

Dit ding zag ik op het HT forum voorbij komen? Ik neem aan 2e hands gekocht? Nieuw onderhand onbetaalbaar. Je kunt daar een hele mooie rijdende duitse middenklasser voor kopen 8)7 :X (2e hands nog steeds een leuke auto :P )

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=158138.0
Ja klopt, er speelde het eea waardoor ik hem te koop had gezet. Momenteel wordt hij getuned door cinemike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Thalaron schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:18:

Je kan toch een automatisch projectiescherm ophangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Geen ervaring met scherm (want glasvliesbehang lichtgrijs geverfd = retestrak) maar ik kan toch echt genieten van mijn beeld. Met scherm misschien wel meer, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Van een 46" tv naar een 120" beeldscherm is sowieso al een hele upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

thanks!
Deze Dynavox AMP-S ?

Dat kwam uit Arcam A70 + Marantz SR5008 op 1 set speakers: hoe??
The Eagle schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Volgens mij was dat niet deze maar deze is wel goedkoper: http://schiit.com/products/sys
Dat is met volumeknop en doet dus wel iets met het geluid. Tevens wordt het aansluiten van passieve speakers lastig op dat apparaatje.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 17-06-2016 08:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Waah schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:36:
Geen ervaring met scherm (want glasvliesbehang lichtgrijs geverfd = retestrak) maar ik kan toch echt genieten van mijn beeld. Met scherm misschien wel meer, maar daar heb ik dus geen ervaring mee.

Van een 46" tv naar een 120" beeldscherm is sowieso al een hele upgrade :)
Op een scherm zal het beeld toch net wat beter zijn. Scherper betere en kleuren.
Of je er ruim 700 euro voor over hebt is aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

The Eagle schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Thanks voor je reactie, maar apparaatje bedoel ik niet. Het lijkt er overigens wel op.
Maar de switch die ik bedoel kun je speakers op aansluiten en dan switchen tussen de bron (die ook via de speaker terminals zijn aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Switch%281%29.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Audione0 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:32:
[...]

Thanks voor je reactie, maar apparaatje bedoel ik niet. Het lijkt er overigens wel op.
Maar de switch die ik bedoel kun je speakers op aansluiten en dan switchen tussen de bron (die ook via de speaker terminals zijn aangesloten.

[afbeelding]
FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Masterkale1 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:20:
[...]

Je kan toch een automatisch projectiescherm ophangen?
Dat heb ik nu, maar ik ben die zonneluifel van 2.50 meter breed in de woonkamer beu ;)

De bak er omheen dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 17-06-2016 14:38 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30
ohh die heb ik nog liggen, heb je een pm gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
even geprobeerd te zoeken of je pics gepost had :) ik heb namelijk net mijn 'zonneluifel bak' klaar.
niet gevonden... :O

[ Voor 4% gewijzigd door Vinzzz243 op 18-06-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Vinzzz243 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:27:
[...]

even geprobeerd te zoeken of je pics gepost had :) ik heb namelijk net mijn 'zonneluifel bak' klaar.
niet gevonden... :O
Is al wel even terug;

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vbss4i.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinzzz243
Ahja, thanks!
Dat zou ik dus al niet mogen @home :) het moest esthetisch verantwoord zijn. Dus iets maken dat niet de indruk wekt dat er een thuisbios is...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/9071456/tweakers/schermmetlicht-thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zijn hier Tweakers die inbouw speakers hebben? Plafond of in de muur? Zit er aan te denken voor mijn nieuwe huis. Vooral het plafond lijkt mij ideaal.

Je ziet ze niet maar toch hoor je. Las in dit artikel dat b&w ook hifi speakers heeft.

https://www.hifiklubben.n...4/09/inbouwen-in-de-muur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
Vinzzz243 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:16:
[...]

Ahja, thanks!
Dat zou ik dus al niet mogen @home :) het moest esthetisch verantwoord zijn. Dus iets maken dat niet de indruk wekt dat er een thuisbios is...
[afbeelding]
Lol, als je op de foto klikt staat het op de kop. Lijk wel leuk :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Wackmack schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:23:
Zijn hier Tweakers die inbouw speakers hebben? Plafond of in de muur? Zit er aan te denken voor mijn nieuwe huis. Vooral het plafond lijkt mij ideaal.

Je ziet ze niet maar toch hoor je. Las in dit artikel dat b&w ook hifi speakers heeft.

https://www.hifiklubben.n...4/09/inbouwen-in-de-muur/
Mijn ouders hebben de KEF CI 130QS en in een andere ruimte de B&W CCM 362.
Het geluid is beter dan ik had verwacht, de KEF's klinken bijna hetzelfde als een Dali Zensor 1 maar de bass ontbreekt een beetje voor de wat zwaardere muziek, ze zijn dan ook best klein. Ze geven een erg breed geluid en het is nauwelijks te horen waar ze in het plafond zitten.
De B&W's hebben wat meer "body" maar leveren wel wat in op detail, deze hebben ook een iets minder brede "uitstraling" dan de KEF's.

Ze zijn wel aan te raden als je ze uit het zicht wilt hebben maar ik zou ze niet aanraden voor een thuisbioscoop, daar is het stereobeeld niet goed genoeg voor.

[ Voor 10% gewijzigd door lucjuh8 op 18-06-2016 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Goede info, dank.

Afbeeldingslocatie: https://www.hifiklubben.nl/contentassets/de2c80f6466c4d44b758ed118b8a346c/speaker-wall3.jpg vind dit er erg strak uitzien. Heb nu al fronts Dalí Zensor 7, dat is ook geen High End.

Zie dat de serie van B&W tot €1500,- per stuk gaat voor de inbouw speakers, dat is aardig highend. Had eerst de CM10 als optie echter vind ik minimalisme uitstraling toch wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Renegade666 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:31:
[...]
Lol, als je op de foto klinkt staat het op de op. Lijk wel leuk :+
ik volg je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Oeps, typgebrek... Nu aangepast ;)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 20:11
Ik ben na allerlei problemen met Marantz teruggegaan naar Yamaha:

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC04131_kl.jpg

Yamaha A-S2100 versterker
Yamaha CD-N301 streamer / cd-player
Yamaha RX-V2065 surround receiver
Yamaha BD-S671 br-player
Pro-ject debut III platenspeler
Focal 700 + 800 speakers
BK Gemini subwoofer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
RexP schreef op zondag 19 juni 2016 @ 00:29:

[afbeelding]

Yamaha BD-S671 br-player
Focal 700 + 800 speakers
BK Gemini subwoofer
Ziet er netjes uit hoor!Kan je weer even genieten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzzz243
Renegade666 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:18:
[...]
Oeps, typgebrek... Nu aangepast ;)
bij mij niet verkeerd om 8)7
erg mooi. waar staat je subwoofer op? Iets speciaal dempends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Een Auralex Gramma. Werkt hier erg goed met de laminaatvloer. De sub bonkt en dreunt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:37

[afbeelding]

Yamaha BD-S671 br-player
Focal 700 + 800 speakers
BK Gemini subwoofer
Ziet er goed uit, wat voor problemen als ik vragen mag? Heb zelf al jaren Marantz/Denon gehad, echt grote problemen heb ik nog niet gezien. Behalve dat de apps brak zijn. En hoe bevalt de klank tov Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Romius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:37:
[...]

Ziet er goed uit, wat voor problemen als ik vragen mag? Heb zelf al jaren Marantz/Denon gehad, echt grote problemen heb ik nog niet gezien. Behalve dat de apps brak zijn. En hoe bevalt de klank tov Marantz?
Ik heb ook jaren marantz gehad en nooit gezeik gehad, echter heb ik met mijn laatste sr5008 wel echt veel gezeik gehad. Veel hdmi gerelateerde problemen. Na 3x een nieuw exemplaar gekregen te hebben heb ik hem maar terug gestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Xenophoben op 20-06-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15

[afbeelding]

Yamaha BD-S671 br-player
Focal 700 + 800 speakers
BK Gemini subwoofer
Ik kies zelf niet zo snel voor zwart interieur (wel zwarte componenten), maar dit ziet er wel strak uit.

Wat ik met name grappig vind, is de uiterlijke "eenvoud" van de Yamaha spullen die je daar hebt staan. Het design doet me heel erg aan jaren 70 en begin jaren 80 audio apparatuur denken. Dat zie ik in dit geval als iets positiefs. Niet dat nieuwe, moderne designs altijd lelijk zijn, maar dit doet me een beetje denken aan m'n jeugd (ja ik ben een ouwe zak).

In elk geval heel veel plezier met je hele set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb zelf nu een paar maanden een Marantz SR6010. Ik ben hier heel erg tevreden over.
Het enige probleem dat regelmatig terug komt is het niet kunnen verbinden via Airplay. Het verbinden lukt niet of mijn iMac kan hem niet vinden). Ik hoop dat dit met een update verbeterd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Laatst online: 11:51
Net verhuisd en nu de woonkamer klaar is hier toch ff laten zien wat ik er van gemaakt heb.

LG 55EG920V
2 x boston acoustics A25
centre speaker A 225 c
2 x boston acoustics A23
JBL sub 200/230
Onkyo tx sr609
Intel NUC

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/mw4ke8.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door boeke209 op 20-06-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio90
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-12-2022
Ben nieuw hier....binnenkort ook maar pics van mijn opstellinkje plaatsen maar tot zolang...
Boeke209 ziet er echt top uit hoor!. Alleen zo'n opstellink met hangend kastje etc verdient wel een
beetje kabelmanagement. Volgens mij kunnen die kabels wel via een gaatje achterlangs naar ofzo. Desnoods een gootje??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Hij is net verhuisd en de woonkamer is eindelijk klaar, ik denk dat hij even andere prio's heeft gehad dan wat kabels wegwerken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boeke209
Heb al redelijk wat kabels achter de wand weggewerkt inderdaad. Maar voor de speakers ben ik nog aan het kijken of ik deze weg wil werken achter de wand ivm positie, of dat ik ze onder de meubel vastmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
boeke209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:36:
Net verhuisd en nu de woonkamer klaar is hier toch ff laten zien wat ik er van gemaakt heb.

LG 55EG920V
2 x boston acoustics A25
centre speaker A 225 c
2 x boston acoustics A23
JBL sub 200/230
Onkyo tx sr609
Intel NUC

[afbeelding]
Weet niet, zo'n mooie tv en achtergrond en dan zulke goedkope speakers en sub. Zou investeren in een mooie 2.0 set, als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
Romius schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:37:
[...]
Een SR5004 die drie reparaties binnen drie jaar nodig had. Een DV4003 die herrie maakt. Een UD7007 die binnen het jaar stuk ging, en waarvan de reparatie 2 maanden duurde. Een PM7004 na 5 jaar stuk. Een NA6005 die pas na 8 maanden normaal functioneerde, waarvoor meerdere firmware updates nodig waren. De afgrijselijke app.

Qua klank - de Yamaha set klinkt gedetailleerder, ritmischer. Dat laatste miste ik bij de nieuwere Marantzen.

Het retro design van Yamaha vind ik fantastisch. De bouwkwaliteit van de versterker is erg goed. Er staat natuurlijk wel een apparaat van 25 kilo, niet te vergelijken met het plastic van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio90
boeke209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:32:
Heb al redelijk wat kabels achter de wand weggewerkt inderdaad. Maar voor de speakers ben ik nog aan het kijken of ik deze weg wil werken achter de wand ivm positie, of dat ik ze onder de meubel vastmaak.
Ja, je bent vast druk genoeg...maar jouw wand heeft echt potentie!. Het ligt wel voor de hand zoals Wackmack zegt dat je eens gaat investeren in "kwalitatievere" vooral bijpassende speakers. Ik zie mooie witte al staan ;)

Zolang, om meer rust te creëren die Sub naar rechts plaatsen (deur gaat vast genoeg open) en een bijpassend midden deurtje in de kast plaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

boeke209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:36:

LG 55EG920V
2 x boston acoustics A25
centre speaker A 225 c
2 x boston acoustics A23
JBL sub 200/230
Onkyo tx sr609
Intel NUC

[afbeelding]
Ziet er goed uit wou je de speakers op de kast laten of wou je ze nog op stands zetten?
Als je ze niet wil vervangen zoals een paar voorgangers opperde zou ik ze op stands zetten komt de spreiding ten goede en zal er zeker niet verkeerd uitzien.
Hoe groot is de ruimte ?

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
Ziet er goed uit wou je de speakers op de kast laten of wou je ze nog op stands zetten?
Als je ze niet wil vervangen zoals een paar voorgangers opperde zou ik ze op stands zetten komt de spreiding ten goede en zal er zeker niet verkeerd uitzien.
Hoe groot is de ruimte ?
Ik had hiervoor oude B&W DM330 en DM310's staan, maar die konden echt niet meer in een nieuw interieur daarom ook voor iets kleiners gekozen. Dit zijn de bostons geworden en met een rechtstreeks vergelijk met de B&W vond ik ze nog niet zo slecht klinken, natuurlijk de B&W's waren beter maar gekeken naar ruimte die de speakers wegnemen ben ik hier tevreden mee . Ik ben nog wel op zoek naar een nieuwe subwoofer en nog aan het twijfelen over de plaats van de 2 frontspeakers (aan de wand, op de kast of op een stand inderdaad).

Heb wat consessies gemaakt omdat de ruimte 3x3.5 is en ik het niet mooi vond om hier 'grote' speakers neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

boeke209 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:38:
[...]

Ik had hiervoor oude B&W DM330 en DM310's staan, maar die konden echt niet meer in een nieuw interieur daarom ook voor iets kleiners gekozen. Dit zijn de bostons geworden en met een rechtstreeks vergelijk met de B&W vond ik ze nog niet zo slecht klinken, natuurlijk de B&W's waren beter maar gekeken naar ruimte die de speakers wegnemen ben ik hier tevreden mee . Ik ben nog wel op zoek naar een nieuwe subwoofer en nog aan het twijfelen over de plaats van de 2 frontspeakers (aan de wand, op de kast of op een stand inderdaad).

Heb wat consessies gemaakt omdat de ruimte 3x3.5 is en ik het niet mooi vond om hier 'grote' speakers neer te zetten.
Je hebt helemaal gelijk kwa ruimte zijn die bostons meer als voldoende heb zelf de iets zwaardere nu de cs 26 en die kunnen zeker de ruimte genoeg vullen (heb zelf ook ongeveer 3 x 3,5)
Heb in het verleden vloerstanders gehad doch zeker in zon kleine ruimte is het moeilijk en het word snel teveel ,moet je alles gaan knijpen en dat komt geen enkele speaker te goede.
Maar ik zou zeker de optie van stands proberen je zal zien dat de spreiding er flink op vooruit gaat (desnoods eerst eens proberen met op een paar dozen ofzo te zetten om te horen of het voor jou de moeite is).

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:42
Mijn vriendin en ik hebben een nieuw huis gekocht en deze heeft een vrij grote derde verdieping die bereikbaar is via een vaste trap. Ik ga deze ruimte de komende tijd verbouwen tot een home theater! _/-\o_

Eerste stappen zijn het weghalen van de kasten die er nu staan, het plaatsen van knieschotten (i.v.m. plaatsen van radiatoren) en een tussenwand om het trapgat, CV-ketel + witgoed apparatuur te gaan scheiden van de HT ruimte. Ook zal ik gelijk bezig gaan om de ruimte enigszins akoestisch te isoleren.

Uiteindelijke video setup wordt een 110-120" spanscherm i.c.m. een Sony VPL-HW40ES of HW45ES beamer.
Audio setup gaat mee uit het huidige huis: Denon AVR-X2000, 2x Dali Zensor 3 (fronts), 2x Dali Zensor 1 (rears), Zensor Vokal, SVS SB12-NSD.

Idee is om alle muren, steunbalken en het plafond zwart te gaan schilderen i.c.m. donkerrode vloerbedekking. Ook moet ik zonwering plaatsen zodat het dakraam verduisterd kan worden. Hierdoor kan de ruimte compleet verduisterd worden. Beamer zou ik aan de achterkant van de tussenwand kunnen plaatsen zodat deze door een gat in de wand kan projecteren. Voor dit gat komt dan een hoog kwalitatief stukje glas i.v.m. geluid. Overige apparatuur kan ook achter deze wand staan.

Als jullie nog goede ideeën hebben dan hoor ik dat graag! :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rawj0oVbaPsnq43XLOOXUjPp/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b0GQ3zVilyOmgkUUfRFgDvb7/thumb.jpg

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Nou ik heb vorig weekend een demo gehad bij ITC in Emmeloord van de Sony HW45. Echt een fantastisch apparaat! En ik vond hem erg stil en dit was na minimaal een uur draaien (misschien langer).
Ik twijfel zelf alleen nog of ik niet nog even wacht met de aanschaf om de UHD/HDR ontwikkeling van de beamers af te wachten. Ik weet je kan altijd blijven wachten, maar dit is wel een grote overgang.
En ik heb niet zo haast om dat ik met mijn nieuwe huis mijn geld op nog genoeg plaatsen kwijt kan :)

Succes met dit leuke project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtige ruimte er voor, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
beamer achter de wand is inderdaad een goed idee.

voor het plaatsen van de knieschotten zou ik alvast een bussel speakerkabels door de hoekjes trekken, dan zie je daar naderhand niks meer van, en nu wel net zo makkelijk te doen.

verder zou het wel het mooiste zijn om het plafond te bekleden met gipsplaten, maar wel veel meer werk natuurlijk. zwart schilderen en evt wat geluidsdempende matten er tegen aan kan ook al een mooi resultaat geven. Misschien is het een idee om zwart doek te kopen, en dit als een soort gordijnen van de middelste betonnen balk steeds verder naar onderen te laten hangen, als in een ouderwets theater. dan is het plafond ook meteen netjes afgewerkt.
nMad schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:39:
Mijn vriendin en ik hebben een nieuw huis gekocht en deze heeft een vrij grote derde verdieping die bereikbaar is via een vaste trap. Ik ga deze ruimte de komende tijd verbouwen tot een home theater! _/-\o_

Eerste stappen zijn het weghalen van de kasten die er nu staan, het plaatsen van knieschotten (i.v.m. plaatsen van radiatoren) en een tussenwand om het trapgat, CV-ketel + witgoed apparatuur te gaan scheiden van de HT ruimte. Ook zal ik gelijk bezig gaan om de ruimte enigszins akoestisch te isoleren.

Uiteindelijke video setup wordt een 110-120" spanscherm i.c.m. een Sony VPL-HW40ES of HW45ES beamer.
Audio setup gaat mee uit het huidige huis: Denon AVR-X2000, 2x Dali Zensor 3 (fronts), 2x Dali Zensor 1 (rears), Zensor Vokal, SVS SB12-NSD.

Idee is om alle muren, steunbalken en het plafond zwart te gaan schilderen i.c.m. donkerrode vloerbedekking. Ook moet ik zonwering plaatsen zodat het dakraam verduisterd kan worden. Hierdoor kan de ruimte compleet verduisterd worden. Beamer zou ik aan de achterkant van de tussenwand kunnen plaatsen zodat deze door een gat in de wand kan projecteren. Voor dit gat komt dan een hoog kwalitatief stukje glas i.v.m. geluid. Overige apparatuur kan ook achter deze wand staan.

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gio90
Wauw nMad wat een top project !. _/-\o_
En wat een mogelijkheden om deze ruimte om te toveren tot een relax/lounge en HT ruimte. Voorbereiding is natuurlijk alles. Heb je weleens aan Google sketch up gedacht?

Denk vooral aan je verlichtingsmanagement. BV met een Harmony Remote ( of Klik aan Klik uit) verschillende sferen in 1x keer schakelen.

Houd ons op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-09 15:19

[afbeelding]

[afbeelding]
De sb variant van de SVS sub vervangen voor een pb variant? Bij home theater denk ik eerder aan films dan aan muziek. Ligt mss aan mij:)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mooie ruimte Nmad. Heb zelf zoiets vorig jaar gedaan maar jij gaat nog een stapje verder!

Harmony remote is zeker handig denk ik. Zelf klik ik het licht nog handmatig uit, want ik kan bij de knop vanaf de bank. Maar via de harmony is nog makkelijker natuurlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Waah op 26-06-2016 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Nico111 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:34:
Nou ik heb vorig weekend een demo gehad bij ITC in Emmeloord van de Sony HW45. Echt een fantastisch apparaat! En ik vond hem erg stil en dit was na minimaal een uur draaien (misschien langer).
Ik twijfel zelf alleen nog of ik niet nog even wacht met de aanschaf om de UHD/HDR ontwikkeling van de beamers af te wachten. Ik weet je kan altijd blijven wachten, maar dit is wel een grote overgang.
En ik heb niet zo haast om dat ik met mijn nieuwe huis mijn geld op nog genoeg plaatsen kwijt kan :)

Succes met dit leuke project!
Ik wil nog even afwachten wat de HW40 gaat doen qua prijs en of ik de meerprijs van de HW45 het waard vind om voor dit model te gaan. Een UHD beamer blijft voor mij de komende tijd nog wat te duur.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 18:33:
prachtige ruimte er voor, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
beamer achter de wand is inderdaad een goed idee.

voor het plaatsen van de knieschotten zou ik alvast een bussel speakerkabels door de hoekjes trekken, dan zie je daar naderhand niks meer van, en nu wel net zo makkelijk te doen.

verder zou het wel het mooiste zijn om het plafond te bekleden met gipsplaten, maar wel veel meer werk natuurlijk. zwart schilderen en evt wat geluidsdempende matten er tegen aan kan ook al een mooi resultaat geven. Misschien is het een idee om zwart doek te kopen, en dit als een soort gordijnen van de middelste betonnen balk steeds verder naar onderen te laten hangen, als in een ouderwets theater. dan is het plafond ook meteen netjes afgewerkt.
Thanks! Ik ben ook benieuwd want ik heb dit nog niet eerder gedaan ;)
Het plafond bekleden met gipsplaten is idd een idee waar ik zelf ook al over na heb bedacht. Zou dan ook akoestisch isolatiemateriaal achter geplaatst kunnen worden. Ook kunnen er dan gemakkelijk inbouwspotjes worden geplaatst.

De grootste uitdaging wordt nog het zodanig akoestisch isoleren dat ik 's avonds op een hoog volume films kan kijken zodat dat mijn buren daar overlast van hebben. En daarnaast natuurlijk nog het akoestische gedeelte zodat het ook nog goed klinkt. Ga denk ik een partij zoeken die mij hier wat bij kan helpen.
Gio90 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:54:
Wauw nMad wat een top project !. _/-\o_
En wat een mogelijkheden om deze ruimte om te toveren tot een relax/lounge en HT ruimte. Voorbereiding is natuurlijk alles. Heb je weleens aan Google sketch up gedacht?

Denk vooral aan je verlichtingsmanagement. BV met een Harmony Remote ( of Klik aan Klik uit) verschillende sferen in 1x keer schakelen.

Houd ons op de hoogte !
Dank je wel! Ja dat ken ik. Zal binnenkort even wat zaken gaan tekenen om te kijken wat er mogelijk is ook wat betreft het aantal zitplaatsen etc.
Hulleman schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:19:
De sb variant van de SVS sub vervangen voor een pb variant? Bij home theater denk ik eerder aan films dan aan muziek. Ligt mss aan mij:)
Ja, dat was ik ook van plan! Wil hem graag vervangen door de SVS PB-1000. Huidige subwoofer staat al te koop :)
Waah schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:47:
Mooie ruimte Nmad. Heb zelf zoiets vorig jaar gedaan maar jij gaat nog een stapje verder!

Harmony remote is zeker handig denk ik. Zelf klik ik het licht nog handmatig uit, want ik kan bij de knop vanaf de bank. Maar via de harmony is nog makkelijker natuurlijk.
Thanks. Gaaf, heb je daar ook foto's en een beschrijving van qua werkzaamheden?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
nMad schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:59:
[...]

Ik wil nog even afwachten wat de HW40 gaat doen qua prijs en of ik de meerprijs van de HW45 het waard vind om voor dit model te gaan. Een UHD beamer blijft voor mij de komende tijd nog wat te duur.

[...]

Het plafond bekleden met gipsplaten is idd een idee waar ik zelf ook al over na heb bedacht. Zou dan ook akoestisch isolatiemateriaal achter geplaatst kunnen worden. Ook kunnen er dan gemakkelijk inbouwspotjes worden geplaatst.

De grootste uitdaging wordt nog het zodanig akoestisch isoleren dat ik 's avonds op een hoog volume films kan kijken zodat dat mijn buren daar overlast van hebben. En daarnaast natuurlijk nog het akoestische gedeelte zodat het ook nog goed klinkt. Ga denk ik een partij zoeken die mij hier wat bij kan helpen.

[...]

Dank je wel! Ja dat ken ik. Zal binnenkort even wat zaken gaan tekenen om te kijken wat er mogelijk is ook wat betreft het aantal zitplaatsen etc.

[...]

Ja, dat was ik ook van plan! Wil hem graag vervangen door de SVS PB-1000. Huidige subwoofer staat al te koop :)

[...]

Resultaat:
http://imgur.com/a/9NqNn

Voor en tijdens verbouwing:
http://imgur.com/a/4hQsw

Zelf eerst een raamwerk gemaakt om glaswol achter te plaatsen (steenwol is beter kwa isolatie voor geluid, en jeukt minder) en daarna glaswol erachter geplaatst. Alles luchtdicht getapet daarna. Electra aangelegd en gipsplaten ervoor en LED-spots geplaatst op een dimmer.

Let wel: led-spots hebben normaal veel ruimte nodig (~8cm) om warmte kwijt te raken. Ik heb speciale extra grote ledspots genomen, waardoor ze slechts 1cm dik zijn (zo dik als een gipsplaat) en weinig koelruimte nodig hebben. Eigenlijk zijn het ledstrips met een melkglaasje ervoor.
Dus houd ruimte als je spotjes wilt plaatsen, dat was ik vergeten

Muur was al gladgestuuct maar vol gaten. Heb ik glasvliesbehang op geplakt (dat is glasvezelbehang zonder bultjes, dus glad) en dat 3x geverft met zeer lichtgrijze verf. Een scherm is vast nog mooier, maar omdat ik ook volledig verduister heb ik daar geen last van.

Het was even werk (~8 weekenden?) maar het was het meer dan waard _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 27-06-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

als je het echt goed geïsoleerd wilt hebben, zonder door dreunen naar onderverdieping/buren kan het slim zijn een raamwerk over de grond te maken van hout, waarmee je de vloer ongeveer 10/20cm ophoogd, dit vul je dan op met glas/steenwol. hier kunnen ook meteen alle kabels evt doorheengetrokken worden. hierbovenop mdf/pershout en dan na nog een laagje ondervloer/isolatie de vloerbedekking er op. eigenlijk dus hetzelfde als de muren/plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:22

MBI

(...)

[afbeelding]

[afbeelding]
Kun je een apart topic hierover starten? Dan kunnen we dat allemaal bookmarken en van de updates genieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:07

VPI

boeke209 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:32:
Luidspreker onder aan het meubel? Lig je op de grond als je film gaat kijken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[...]

niet op MP of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Staat zo te zien in V&A hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waah schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:09:
Voor en tijdens verbouwing:
http://imgur.com/a/4hQsw

Zelf eerst een raamwerk gemaakt om glaswol achter te plaatsen (steenwol is beter kwa isolatie voor geluid, en jeukt minder) en daarna glaswol erachter geplaatst. Alles luchtdicht getapet daarna. Electra aangelegd en gipsplaten ervoor en LED-spots geplaatst op een dimmer.
Dank voor het delen! Ziet er goed uit zeg. Had een paar technische vraagjes, mag ik die stellen? Zit zelf namelijk ook te denken om de zolder te isoleren en die lijkt veel op die van jou. :)
  • Hoe heb je de balkjes (waar je de glaswol achter doet) vastgemaakt aan de grote balken die er al zaten? Ik kan dat niet goed zien op de foto's.
  • Hoe heb je de afwerking gedaan, heb je daar een stucadoor voor in huis gehaald of zelf wat gegipst?
  • Heb je folies gebruikt en zo ja, doe je die dan eerst of pas ná het aanbrengen van de glaswol?
  • Je schrijft over glaswol en steenwol...hoe heb jij je afweging daartussen gemaakt? Het lijkt erop dat je voordelen in steenwol ziet en toch glaswol gebruikt?
Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Burgerman op 30-06-2016 05:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Burgerman schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 05:51:
[...]

Dank voor het delen! Ziet er goed uit zeg. Had een paar technische vraagjes, mag ik die stellen? Zit zelf namelijk ook te denken om de zolder te isoleren en die lijkt veel op die van jou. :)
  • [i][li]Hoe heb je de balkjes (waar je de glaswol achter doet) vastgemaakt aan de grote balken die er al zaten? Ik kan dat niet goed zien op de foto's.[/li][/i]
  • Hoe heb je de afwerking gedaan, heb je daar een stucadoor voor in huis gehaald of zelf wat gegipst?
  • Heb je folies gebruikt en zo ja, doe je die dan eerst of pas ná het aanbrengen van de glaswol?
  • Je schrijft over glaswol en steenwol...hoe heb jij je afweging daartussen gemaakt? Het lijkt erop dat je voordelen in steenwol ziet en toch glaswol gebruikt?
Alvast bedankt!
in principe past de vraag beter hier: painkill in "[DIY] Het klussende Tweaker QA & showcase topic Deel 2"
daar krijg je vast ook beter advies :+ maar....

Hoe heb je de afwerking gedaan, heb je daar een stucadoor voor in huis gehaald of zelf wat gegipst?
Ik heb de balkjes zelf met een nietpistool met compressor vastgezet. Schroeven kost veel meer tijd, zeker als je ook nog moet voorboren. En het houd het gewicht makkelijk als je lange nietjes hebt+niet teveel gewicht er aan hangt.

Hoe heb je de afwerking gedaan, heb je daar een stucadoor voor in huis gehaald of zelf wat gegipst?
Bij de gipsplaten de naden 3x afgestreken met een vulmiddel (kan er ff niet opkomen zo, iets van alabastine). Als je stucplaten neemt is dat makkelijker dan de gipsplaten met ronde kant die ik had. Daarna anti-zuigmiddel en verven maar.

Heb je folies gebruikt en zo ja, doe je die dan eerst of pas ná het aanbrengen van de glaswol?
Mijn dak was al waterdicht (dampopen constructie) dus ik kon direct isolatie plaatsen. Maar het hangt dus af van je dak. Normaal doe je tegen het dak een damp-open folie wanneer nodig, dan de isolatie en aan de binnenkant een dampdicht folie. Op mijn glaswol zat al een aluminium-laag die dampdicht is. Dus ik moest enkel de naden aftapen met aluminiumtape en klaar was klara.

Je schrijft over glaswol en steenwol...hoe heb jij je afweging daartussen gemaakt? Het lijkt erop dat je voordelen in steenwol ziet en toch glaswol gebruikt?
Glaswol was voor mij een hap goedkoper, en ik had de geluidsdemping niet echt nodig. We zijn geen nachtbrakers (meer) en half 10 is al vrij laat :+ . Daarnaast heb ik enkel het plafond geisoleerd en dan maakt de geluidsdemping weinig uit. Maar keuze was vooral op basis van prijs. Achteraf was steenwol fijner geweest om mee te werken, maar kwa warmte-isolatie maakt het niet uit en kostte de helft :+

Als je echt een duidelijker plan wil en de voors en tegens, kijk eens in het klustopic. Daar vind je genoeg verhalen over isolatie van daken, en kan je eventueel je eigen plan toelichten. Ik heb destijds veel aan het topic gehad in ieder geval _/-\o_ . Ik zou in ieder geval niet voor iets van piepschuim gaan. Werd me aangeraden in de bouwmarkt als goedkoop alternatief, maar is vrij brandgevaarlijk, zelfs als het zogenaamd brandvertragend is. Steenwol kan temperaturen aan van boven de 1000 graden als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:07
Even een vraagje aan de "frezer" onder ons.

Ik zou graag mijn tv aan de wand (beton) willen ophangen en de kabels (tv-versteker) door de muur naar onderstaande tvmeubel willen voeren.

Ik zou hiervoor graag wat freeswerk willen uitvoeren. De geplaatste buis/ goot wordt hierna netjes afgewerkt.

Nu was mijn vraag aan de ervaring hier: wat is een mooi diameter buis voor in de muur?

Ik dacht zelf aan 40 of 50mm diameter pvc of is een gootje een beter oplossing, zoja, waar kan ik zoiets kopen?

Er hoeft alleen maar een stroomkabel, HDMI en internetkabel door heen waarvan uiteraard de stroomkabel (van tv) het meest vervelend is.

[ Voor 12% gewijzigd door Bandeleros op 30-06-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Bandeleros schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:48:

Ik zou graag mijn tv aan de wand (beton) willen ophangen en de kabels (tv-versteker) door de muur naar onderstaande tvmeubel willen voeren.

Ik zou hiervoor graag wat freeswerk willen uitvoeren. De geplaatste buis/ goot wordt hierna netjes afgewerkt.

Nu was mijn vraag aan de ervaring hier: wat is een mooi diameter buis voor in de muur?

Ik dacht zelf aan 40 of 50mm diameter pvc of is een gootje een beter oplossing, zoja, waar kan ik zoiets kopen?

Er hoeft alleen maar een stroomkabel, HDMI en internetkabel door heen waarvan uiteraard de stroomkabel (van tv) het meest vervelend is.
Wij hebben laatst een huis gekocht en tijdens de verbouwing heb ik ook een buis in de muur gelegd voor kabels naar/van de tv.

Ik heb een PVC luchtkanaal gebruikt hiervoor, met twee hoekstukken (https://www.gamma.nl/asso...id%3db_product_b021265891). Voordeeel hiervan is dat je er lekker veel ruimte in hebt en het redelijk prettig te verwerken is. Nadeel is dat er vrij diep in de muur gekapt/gefreesd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:58
Bandeleros schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:48:

Je zou eventueel ook zo'n rechthoekige buis als hierboven genoemd is, aan de zijkant in de lengte door kunnen knippen, zodat je de twee helften als het ware in elkaar drukt waardoor het geheel minder "dik" is. Scheelt weer diep frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Dat kan inderdaad ook. Heb ik ook nog even kort aan gedacht, echter niet gedaan omdat ik de ruimte wilde hebben :)

Wellicht zijn dit soort buizen/kanalen op internet te vinden in een vlakkere variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Idee is om alle muren, steunbalken en het plafond zwart te gaan schilderen i.c.m. donkerrode vloerbedekking. Ook moet ik zonwering plaatsen zodat het dakraam verduisterd kan worden. Hierdoor kan de ruimte compleet verduisterd worden.
Als je raam van Velux is, gewoon even van hun zelf bestellen, zijn iets duurder maar je hebt ze met combi van plisse en verduisterend en dan is het ook echt donker. Heb ze op mijn werkkamer ook, en als je wel licht wil (maar geen brandende zon) de plisse erop, en anders de verduistering. Werkt echt stuk beter dan de bouwmarkt one-size-fits-none rommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nMad
Als voorbereiding op de HT alvast een SVS PB-2000 subwoofer gekocht als vervanger voor mijn SVS SB12-NSD! _/-\o_

SVS PB-2000 vs SVS SB12-NSD

[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 05-07-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Wow. Is dit nog wel in balans qua tops? Je Dali's lijken wel mini Logitec speakers...

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
nMad schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:17:
Als voorbereiding op de HT alvast een SVS PB-2000 subwoofer gekocht als vervanger voor mijn SVS SB12-NSD! _/-\o_

[afbeelding]
wtf
omg
JFL
NNM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[afbeelding]
Die svs subs klinken zijn gruwelijk hé :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

DennusB schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Ooit een demo gehad van een SVS cilinder, man man 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:18
Als muurbuis zou je eventueel nog zoiets als dit kunnen gebruiken ? http://www.easydrain.nl/nl/slim-tube.html

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Laatst online: 05-09 14:53

[afbeelding]
Wauw. Ik heb zelf de PB12-NSD, zelfde maat als jouw PB-2000 denk ik. Destijds "blind" besteld. Toen dat ding (op pallet) binnenkwam schrok ik aardig. Mooi bijzettafeltje ;)

Met films is het echt een monster (op momenten dat het nodig is). Met muziek krijg ik het allemaal niet optimaal afgesteld. Ligt waarschijnlijk aan de akoestiek in de kamer. Als ik mijn Marantz SR6003 vervang door een SR6010 hoop ik hier verbetering in te krijgen met behulp van de nieuwe Audissey XT32.

[ Voor 23% gewijzigd door Robbio85 op 06-07-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 16-09 16:12
Ho_Ly Shit... _/-\o_
Ik ben benieuwd hoe je buren dit gaan vinden! Erg vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
herofruit schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:38:
Wow. Is dit nog wel in balans qua tops? Je Dali's lijken wel mini Logitec speakers...
Dat zie ik zelf anders. Juist omdat de subwoofer zo groot is (en mede daardoor erg laag kan) heb ik voor films geen grote vloerstaanders nodig die erg laag kunnen. De speaker lijkt op de foto ook kleiner dan hij is, want een Zensor 3 is nog behoorlijk groot voor een boekenplankluidspreker!
DennusB schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:08:
Ja, ik ben erg tevreden over SVS subwoofers!
Robbio85 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:50:
Wauw. Ik heb zelf de PB12-NSD, zelfde maat als jouw PB-2000 denk ik. Destijds "blind" besteld. Toen dat ding (op pallet) binnenkwam schrok ik aardig. Mooi bijzettafeltje ;)

Met films is het echt een monster (op momenten dat het nodig is). Met muziek krijg ik het allemaal niet optimaal afgesteld. Ligt waarschijnlijk aan de akoestiek in de kamer. Als ik mijn Marantz SR6003 vervang door een SR6010 hoop ik hier verbetering in te krijgen met behulp van de nieuwe Audissey XT32.
Hij zal natuurlijk nooit zo goed voor muziek zijn als een sealed variant. Maar wel bijzonder dat je er echt zo'n last van hebt om hem te integreren.
Mauritio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:11:
Ho_Ly Shit... _/-\o_
Ik ben benieuwd hoe je buren dit gaan vinden! Erg vet :D
Ik hoop dat ik de HT zo goed kan isoleren dat zij er niet teveel last van gaan hebben ;) maar gaat lastig worden op reference volume denk ik! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
Een kleine update sinds juni 2015
https://gathering.tweaker...message/44368733#44368733

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/9s8ajr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/5k3rkj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20rsnwx.jpg

Wat je ziet:
- lg 50ps3000
- Marantz SR7007
- Asrock Vision 137D >> Raspberry Pi 3 / HiFiBerry DAC RCA+ Pro / Flirc
- Upc Horizon
- Kef IQ7SE (fronts) >> B&W CM8
- Mission 73C (center) >> B&W CMC
- Elac 301.2 (rears)
- B&W ASW6 (sub) >> SVS SB-2000 HG zwart + SVS Soundpath's
- Dali Zensor 1 (in de keuken)

Wat er achter de deurtjes zit:
- Synology DS213+
- Xbox 360 (RGH) >> PS4

Toch nog niet helemaal tevreden, dus ik denk dat ik binnenkort naar de devialet phantom gold ga luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
tim_b schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:51:
Toch nog niet helemaal tevreden, dus ik denk dat ik binnenkort naar de devialet phantom gold ga luisteren :P
Serieus? Zo ja, waar ben je nog niet tevreden over en waarom naar deze devialet luisteren?

Heb je geen last van galm in de kamer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11
Nou, de laatste aanvullingen hebben eindelijk plaatsgevonden. Na 3,5 jaar opbouwen ben ik tevreden. Nu kan er gespaard worden voor het upgraden van het systeem :+

De vorige update van februari 2016: LA-384 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mOqLt04l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pttQbxrm.jpg

Na veel wikken en wegen een geschikte center speaker gevonden en ben er blij mee! Tevens de tv aan de muur gehangen (klopt, had wat hoger gemogen, maar de schroefgaten zaten al in de muur voor ik het in de gaten had, dit is wel de hoogte volgens het boekje). Nu de tv aan de muur hangt, wordt pijnlijk duidelijk hoe "klein" 50 inch eigenlijk is :'(

Onderdelen:Overigens ook overgestapt naar de haakse Nakamichi plugs. Dit zorgt voor aanzienlijk minder spanning op de kabel en aansluiting, wat de muziek direct een stuk losser/speelser maakt :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SxofaZtl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door LA-384 op 06-07-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:10
Verplaats mijn bericht gerust maar weten jullie waar ik op Got mijn speakers kan aanbieden. Via vraag en aanbod krijg ik helaas onzin biedingen/berichten. En laten we het al helemaal niet over marktplaats hebben. Alvast bedankt!

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
stftweaker schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
Verplaats mijn bericht gerust maar weten jullie waar ik op Got mijn speakers kan aanbieden. Via vraag en aanbod krijg ik helaas onzin biedingen/berichten. En laten we het al helemaal niet over marktplaats hebben. Alvast bedankt!
Via v&a en mp kan prima.
Begin iig eerst even met eigen fotos te uploaden. Stock fotos heb je niet veel aan bij dit materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Zelf wil ik op termijn twee kleine speakers bouwen en een subwoofertje voor gebruik bij mijn TV. Waarom dan niet gewoon een soundbar? Nou, ik wil ze graag zelf bouwen (of althans proberen) en in het interieur laten passen. Daarbij moet de geluidskwaliteit ook wel echt goed zijn voor een relatief lage prijs (wat die prijs is laat ik vooralsnog even in het midden, omdat ik weet dat bij zelfbouw je uiteindelijk toch meer geld uitgeeft dan gepland).

Voordeel van een soundbar is dan weer wel dat je meteen een receiver/versterker ingebouwd hebt. En daar ligt nu ook meteen het probleem met bovenstaande: ik wil geen groot bakbeest op (of in) het TV meubel. Ik hoef ook geen/weinig opties op een versterker/dac/receiver; alleen een hdmi- of optische ingang en 2.1 uitgang (met bij voorkeur instelbare XO). Dat lijkt me niet erg groot te hoeven zijn, toch? Maar ik kan niks vinden dat gewoon klein is en aan mijn (weinige) wensen (redelijk) voldoet. Prijs voor een dergelijk apparaat mag overigens niet te hoog zijn, ik hoor vooralsnog echt geen verschil tussen een €175 Pioneer receiver en Denon van €1000 (en eerlijk gezegd niet eens met een versterkerbordje van eBay).

Iemand tips? Of is het gewoon niet mogelijk?
stftweaker schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
Kun je dan niet gewoon beter bij een gespecialiseerde website of gespecialiseerd forum zijn? Bijv. https://www.hifi.nl/tweedehands/

[ Voor 56% gewijzigd door barrymossel op 07-07-2016 07:56 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:10
Bedankt voor de tips :)

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07
barrymossel schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:44:
Zelf wil ik op termijn twee kleine speakers bouwen en een subwoofertje voor gebruik bij mijn TV. Waarom dan niet gewoon een soundbar? Nou, ik wil ze graag zelf bouwen (of althans proberen) en in het interieur laten passen. Daarbij moet de geluidskwaliteit ook wel echt goed zijn voor een relatief lage prijs (wat die prijs is laat ik vooralsnog even in het midden, omdat ik weet dat bij zelfbouw je uiteindelijk toch meer geld uitgeeft dan gepland).

Voordeel van een soundbar is dan weer wel dat je meteen een receiver/versterker ingebouwd hebt. En daar ligt nu ook meteen het probleem met bovenstaande: ik wil geen groot bakbeest op (of in) het TV meubel. Ik hoef ook geen/weinig opties op een versterker/dac/receiver; alleen een hdmi- of optische ingang en 2.1 uitgang (met bij voorkeur instelbare XO). Dat lijkt me niet erg groot te hoeven zijn, toch? Maar ik kan niks vinden dat gewoon klein is en aan mijn (weinige) wensen (redelijk) voldoet. Prijs voor een dergelijk apparaat mag overigens niet te hoog zijn, ik hoor vooralsnog echt geen verschil tussen een €175 Pioneer receiver en Denon van €1000 (en eerlijk gezegd niet eens met een versterkerbordje van eBay).

Iemand tips? Of is het gewoon niet mogelijk?

[...]

Kun je dan niet gewoon beter bij een gespecialiseerde website of gespecialiseerd forum zijn? Bijv. https://www.hifi.nl/tweedehands/
http://nadelectronics.com...-Hybrid-Digital-Amplifier met subwoofer uitgang

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Thanks! Inderdaad zoiets, maar dan liever in de pricerange tot 200 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_b
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-09 12:39
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 20:34:
[...]

Serieus? Zo ja, waar ben je nog niet tevreden over en waarom naar deze devialet luisteren?

Heb je geen last van galm in de kamer?
Het is moeilijk te omschrijven, maar ik heb het gevoel dat om tot z'n recht te komen, de speakers vrij hard moeten staan. Zoek iets waarin het laag duidelijker aanwezig is op lager volume. Misschien bereik ik dit ook met een eindversterker, maar ben ook gewoon erg benieuwd naar de phantom's, staat ook wat rustiger dan van de grote zwarte zuilen.
Galm geen last van, had op de oude positie van de sub wel dat de bass zich enorm verzamelde in 1 hoek, nu gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Robbio85 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:50:
[...]

als het probleem de akoestiek van de ruimte is, zal een nieuwe receiver daar niets aan veranderen. just sayin'. :)

leg een (groot) kleed neer, of hang een mooi canvas of zo aan een muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 15-09 16:33
Kan het niet zo zijn, dat een nieuwe receiver meer geavanceerde opties heeft voor compensatie van de akoestiek in de ruimte? bv een meer geavanceerde audissey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

borft schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:44:
Kan het niet zo zijn, dat een nieuwe receiver meer geavanceerde opties heeft voor compensatie van de akoestiek in de ruimte? bv een meer geavanceerde audissey ;)
dat kan inderdaad. maar stel, je hebt bijv een galm in je ruimte, zal audyssey daar natuurlijk niets (niet zoveel) aan veranderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:11
Beetje off-topic, maar ik dacht dat die uitgebreidere versies van audyssey vooral het geluid acceptabeler kunnen maken op meerdere luisterposities, juist omdat ze meer meetgegevens binnenkrijgen en met een hogere resolutie meten (iig voor de sub). Feit blijft idd wel dat staande golven (de voornaamste oorzaak van matige bassweergave) samenhangen met de ruimte en dat je die niet vlekkeloos kunt wegfilteren met een equalizer. Dan zou een tweede sub mogelijk een veel beter resultaat geven, maar dan wordt het juist afstellen wel meteen een stuk ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 07:02
tim_b schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:12:
[...]

Het is moeilijk te omschrijven, maar ik heb het gevoel dat om tot z'n recht te komen, de speakers vrij hard moeten staan. Zoek iets waarin het laag duidelijker aanwezig is op lager volume.
Audyssey i.c.m. dynamic EQ maakt het geluid op lagere volumes wat voller. Ook qua lage tonen. Denk dat je dit eerst eens moet proberen.
LA-384 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 19:41:
Beetje off-topic, maar ik dacht dat die uitgebreidere versies van audyssey vooral het geluid acceptabeler kunnen maken op meerdere luisterposities, juist omdat ze meer meetgegevens binnenkrijgen en met een hogere resolutie meten (iig voor de sub). Feit blijft idd wel dat staande golven (de voornaamste oorzaak van matige bassweergave) samenhangen met de ruimte en dat je die niet vlekkeloos kunt wegfilteren met een equalizer. Dan zou een tweede sub mogelijk een veel beter resultaat geven, maar dan wordt het juist afstellen wel meteen een stuk ingewikkelder.
Klopt helemaal. blijft hier ook een groot probleem. Goede plaatsing van de sub kan hiet wel veel in betekenen maar het blijft ontzettend lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Laatst online: 05-09 14:53
Dank voor jullie reacties. Ik realiseer me wel degelijk dat de plaatsing en akoestiek in de ruimte het belangrijkste is, maar daarin ben ik beperkt (heb al genoeg aan de muur hangen, tapijt op de vloer, etc.). Ik kan het me niet veroorloven om dat bakbeest van een sub op een andere plek neer te zetten. Ik hoop gewoon op die paar extra procentjes die geavanceerdere roomcorrectie software kan bieden.

Anyway terug on topic, kom maar binnen met die foto's ;)
Pagina: 1 ... 24 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic