Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral de tweede foto betreffende de compromissen. Typische manier van de Jamo S426 op te stellen. Vloerstaanders zo ingebouwd is alles behalve gunstig voor de kwaliteit van het geluid. Speakers stralen nooit zo extreem af dat je met deze manier van opstellen van de rear speakers veel profijt er van hebt op de bank. Ik zou ze dan eerder een kwartslag draaien of minstens wat in proberen te draaien zodat je meer richt op de luisterplek. Al had ik sowieso deze set niet gekocht, (qua opzet) dan beter speakers die je op hangt aan de achterzijde via beugels of dipool.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De set heb ik een hele tijd geleden al gekocht om een goedkope basis te hebben. Eigenlijk was het idee om ze als fronts te gebruiken, maar daar was de ruimte op. Vandaar dat ik ze naar achter heb verplaatst. Als de gordijnen hangen ga ik ze een beetje bij draaien, maar de ene staat op ongeveer 1m afstand en de ander op ongeveer 3m. Mogelijk dat ik de rechter daarom verder naar rechts zet (onder de trap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:13
Denk niet dat je daar wat mee opschiet. Afstand kan volgens mij goed gecorrigeerd worden door audyssey. Obstructie door meubilair niet (dat kastje wat dan in het geluidspad zit). Niet dat de bank nu geen invloed heeft door een hele woofer te blokkeren :+

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 24-04-2016 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik ga jullie advies zeker meenemen bij herpositionering als de gordijnen er hangen. In principe staan de vloerstaanders als rears omdat ik niet wil boren of met standaarden wil werken. LA (rechts op de foto) staat volgens mij redelijk zo, maar RA (links op de foto) staat wel erg in het hoekje weggestopt. Voor (achtergrond)muziek is het zo wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:50
Hallo, ik ga eindelijk een flat screen aanschaffen na jaren naar een oude Philips gekeken te hebben. Waarschijnlijk een 50" of groter voor bijna 3meter afstand.
Op de foto hieronder zie je de muur waar hij tegen komt te hangen.
Ik zou hem graag in het midden van de muur hangen maar wat moet ik meten om het midden te berekenen. Moet ik van de ene muur links (die er haaks tegen staat) tot tegen de lichtschakelaars meten of tot tegen de deurlijst, of de deurlijst ook meerekenen?
Hoe doen jullie dit?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h8PjRzi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Timmy269 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:23:
Op de foto hieronder zie je de muur waar hij tegen komt te hangen.
Ik zou hem graag in het midden van de muur hangen maar wat moet ik meten om het midden te berekenen. [afbeelding]
Ik snap eigenlijk de moeilijkheidsfactor niet zo. Wil je een esthetisch symmetrisch geheel krijgen? Dan lijkt mij dat je het beste tot aan de deurlijst meet. Evt halverwege. Die paar cm extra gaan niet opvallen, die 10+cm van de lichtschakelaar waarschijnlijk wel. Maar voordat je je hier druk om gaat maken is het verstandig te bedenken of je ook het meubilair en werkbank gaat verhuizen.

De beste positie is echter dat je op de primaire zitplek recht voor de tv zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
LA-384 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:54:
[...]

Ik snap eigenlijk de moeilijkheidsfactor niet zo. Wil je een esthetisch symmetrisch geheel krijgen? Dan lijkt mij dat je het beste tot aan de deurlijst meet. Evt halverwege. Die paar cm extra gaan niet opvallen, die 10+cm van de lichtschakelaar waarschijnlijk wel. Maar voordat je je hier druk om gaat maken is het verstandig te bedenken of je ook het meubilair en werkbank gaat verhuizen.

De beste positie is echter dat je op de primaire zitplek recht voor de tv zit.
Thanks, natuurlijk gaat alles wat er nu staat weg en komt er een laag meubel om tegen de muur te hangen, van de Ikea of zo.
Ik zou inderdaad het liefst een esthetisch symmetrisch geheel krijgen. die tip van de primaire zitplek is ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Hang de TV niet te hoog, tenminste dat vind ik niet fijn kijken. En komt er ooit ook nog een 5.1 set? Hou dan rekening met plek voor een center speaker en een mogelijkheid om rechts en links nog iets te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

kingfriko

100 % BULLY

en koop vooral niet te klein , de grootte went heel snel , je doet er immers een hele tijd mee als het goed is ;)
Ikzelf heb een 55 inch maar volgende gaat zeker groter worden .
Ik gebruik hem in de woonkamer ook als computerscherm en dat is toch hoe groter hoe beter bij mij 8)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
kingfriko schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:47:
en koop vooral niet te klein , de grootte went heel snel , je doet er immers een hele tijd mee als het goed is ;)
Ikzelf heb een 55 inch maar volgende gaat zeker groter worden .
Ik gebruik hem in de woonkamer ook als computerscherm en dat is toch hoe groter hoe beter bij mij 8)
Op welke afstand kijk je dan? Ik heb zo eens gekeken en een 55 zal het toch zeker worden op die afstand.
Normaal gezien komt er nog wel na verloop van tijd een 5.1set. De muur is 3 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Afstand is een kleine 3 meter bij mij .

kingfriko

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

klein update en wat verandert aan setup

al 3 jaar lang wilde ik een mooi Marantz blu ray speler en elke keer kwam net iets weer tussen maar sinds gister heb mooi Marantz UD7007 _/-\o_ die heb kunnen kopen voor mooi prijs :) en door dat hij geen wifi had moest ik ook nog mijn thuisnetwerk aan passen

wat zie je
-LG 60PB560v
-Marantz SR7009
-Marantz UD7007
-PS4
-Ziggo Horizon
-Logitech Harmony Ultimate
-Astro A50 Gen 2 ( zie je niet ligt in linker kant van kast )

muziek streaming
tidal ( HiFi Flac ) + bubbleupnp

4x Klipsch RF62Mk2
1x Klpisch RP-250C
1x Klipsch R-115SW ( Auralex SubDude HT er onder )

Kabels
Supra Classic 6.0 voor al speakers
Monster M1000SW voor R-115SW
Monster MC400DCX2 voor CD geluid uit UD7007
no name HDMI kabels ( wil nog keer supra of monster kabels ) niet voor beter is maar vind gewoon mooier

thuisnetwerkje
Asus RT-n66u
5x 3 meter S/FTP Cat6

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/abhnotytx/20160429_102928.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/et66bpaqd/20160429_103523.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/7sin2apw5/20160429_103020.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/8ydwszgd1/20160429_103053.jpg
zit 23cm fan ( 9volt ) achter in die ik aan en uit kan zetten met klikaanklikuit afstandsbediening
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/zcu0dcbrp/20160429_103211.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/qhtmm73x1/20160429_103627.jpg
heb meer ruimte nodig :)
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/fgl5vbogl/20160429_103344.jpg

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Mooie bluray collectie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Motaro schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:14:

1z Klipsch R-115SW ( Auralex SubDude HT er onder )
Is dat subje wel in staat om deze ruimte te vullen met geluid? :+

Mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:12:
[...]
Is dat subje wel in staat om deze ruimte te vullen met geluid? :+

Mooie set!
dankje :D

hij heeft meer dan genoeg power. hij staat nu op 35% en als ik film kijk als fury met brad pit en SR7009 op -25 staat dan voelje in je kont als tanks gaan rijden :) of je speeld BF4 en je schiet met PKP of M240b dan voel je druk in je oren van die guns
dankje en word ook steeds meer :D

[ Voor 7% gewijzigd door Motaro op 29-04-2016 13:25 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
Wat voor kastjes zijn dat waar de blu-rays in staan?
Verder nette setup, mooi die grote sub. Alleen ben ik niet van het melkglas.... maar ieder zijn smaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Waah schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:38:
Verder nette setup, mooi die grote sub. Alleen ben ik niet van het melkglas.... maar ieder zijn smaak!
volgens mij zijn het de ikea lerberg cd rekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
kingfriko schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:20:
Nadat ik nieuwe speakers had gekocht moest ook de versterker maar een paar klasses omhoog :9
Van Rotel RA1570 naar een Exposure 3010S2D met ingebouwde DAC _/-\o_
[afbeelding]

En compleet met de Audiovector SR3 super`s , HTPC , ziggo ontvanger en

Toch weer een forse verbetering , de rotel was ook niet de minste maar ik hoor nu dingen die ik nooit eerder hoorde in veel nummers O+
Ook veel meer controle , muzikaliteit , dynamiek enz .
Het vermogen lijkt ook wel eindeloos , maar ik ga eerst maar rustig inspelen ...
Erg blij iig met de nieuwe aanschaf .
Mis je niet de uitgebreide aansluitingen en Bluetooth streaming van de ra-1570? Merk dat ik die toch wel erg veel gebruik. Sterker nog; ik gebruik de sonos nauwelijks meer om te streamen.
Zat zelf ook te twijfelen voor een upgrade maar vaak mis ik bij de hogere prijsklassen versterkers aansluitmogelijkheden.
Bovendien ben ik benieuwd of het verschil nou dusdanig groot is, een speaker upgrade heeft denk ik meer invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Waah schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:38:
zijn rekjes van IKEA kost iets van 5 eurp per stuk wat SUPER goed koop is maar of je ze nog te koop zijn donno

kast heb keer gekocht om dat ik eerst Marantz SR8200 had een die bak beest van versterker was zo diep dat hij in geen ander kast kon. en vroeger had nog CD speler ook bij en veel kast gewoon te klein waren maar wil wel keer new kopen en als kan een mooi zwevend tv meubel. wand melk glas ben ik nu zelf ook wel op uit gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Reticulum schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:55:
[...]

Mis je niet de uitgebreide aansluitingen en Bluetooth streaming van de ra-1570? Merk dat ik die toch wel erg veel gebruik. Sterker nog; ik gebruik de sonos nauwelijks meer om te streamen.
Zat zelf ook te twijfelen voor een upgrade maar vaak mis ik bij de hogere prijsklassen versterkers aansluitmogelijkheden.
Bovendien ben ik benieuwd of het verschil nou dusdanig groot is, een speaker upgrade heeft denk ik meer invloed.
Dan upgrade je naar een all-in-one van bijvoorbeeld Naim. :)
Prachtig geluid en bijbehorende functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Reticulum schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik momenteel enkel de usb aansluiting , meer heb ik niet nodig .
Geluid is zeker verbeterd en de speakers had ik net geupgrade dus daar doe ik wel weer even mee .
Maar je hebt zeker gelijk , speakers zijn de grootste merkbare upgrade .
Audiovector heeft ook de mogelijkheid om je eigen speakers te upgraden van de super naar de signature , avantgarde of avantgarde arrete maar die zijn 8700 per paar ;w dus eerst sparen haha (behuizing blijft gelijk , word wel helemaal opnieuw gespoten en weer 5 jaar garantie enz dus zijn echt prijsvaste speakers )

[ Voor 3% gewijzigd door kingfriko op 29-04-2016 18:47 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Niet echt home cinema, maar wel een leuk nieuw speakertje gekocht.

De Denon Envaya:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/msov82.jpg

Ik zocht een bluetoothspeakertje om mee op vakantie te nemen zodat ik lekker wat muziekjes kan streamen als ik in mn blote pens in de zon voor mn vakantiehuisje zit straks.

Ik heb nul ervaring met dit soort speakers en geen winkels in de buurt dus na een hoop reviews gelezen te hebben de gok maar gewaagd en de Denon Envaya gekocht en maar hopen op het beste.

Er komt potdomme nog behoorlijk wat geluid uit dat ding en het klinkt ook nog eens alleraardigst. Veel beter dan ik had verwacht zelfs.

Mooi ding. Lekker zwaar en degelijk ook. Ik ben er in elk geval blij mee :)

Ow en om niet helemaal offtopic te zijn, op de achtergrond zie je een Tannoy Revolution Signature DC4 en mijn koptelefoonversterkertje (Schiit Magni) :+

De vakantie kan van mij in elk geval al beginnen. Jammer dat het nog tot eind juni duurt voor we naar Italie vertrekken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Motaro schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:14:
klein update en wat verandert aan setup

al 3 jaar lang wilde ik een mooi Marantz blu ray speler en elke keer kwam net iets weer tussen maar sinds gister heb mooi Marantz UD7007 _/-\o_ die heb kunnen kopen voor mooi prijs :) en door dat hij geen wifi had moest ik ook nog mijn thuisnetwerk aan passen

wat zie je
-LG 60PB560v
-Marantz SR7009
-Marantz UD7007
-PS4
-Ziggo Horizon
-Astro A50 Gen 2 ( zie je niet ligt in linker kant van kast )

muziek streaming

4x Klipsch RF62Mk2
1x Klpisch RP-250C

Kabels
no name HDMI kabels ( wil nog keer supra of monster kabels ) niet voor beter is maar vind gewoon mooier

thuisnetwerkje
Asus RT-n66u
5x 3 meter S/FTP Cat6

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zit 23cm fan ( 9volt ) achter in die ik aan en uit kan zetten met klikaanklikuit afstandsbediening
[afbeelding]
[afbeelding]
heb meer ruimte nodig :)
[afbeelding]
Nice :)
Qua bluray zou je zelf wat kunnen maken. Ik kon niks vinden waar ze fatsoenlijk in konden. Dus zelf nu ene mooie kast. plus minus nu 600 schijfjes in staan :)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/scw6ty.jpg

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Renegade666 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:44:
[...]

Nice :)
Qua bluray zou je zelf wat kunnen maken. Ik kon niks vinden waar ze fatsoenlijk in konden. Dus zelf nu ene mooie kast. plus minus nu 600 schijfjes in staan :)

[afbeelding]
mooi kast. ook al staat kast op zijn zijkant ze blijven er goed in zitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Persoonlijk vind ik een open-en-blood uitstalling van een collectie dvd's/blurays niet zo mooi voor in de huiskamer. Helemaal als je een beetje strak interieur hebt. Dan liever zo dat je ze niet kunt zien. Of digitaal, dat vind ik nog fijner. Heb zelf 10TB aan blurays en series en muziek in mijn server zitten icm Kodi.

Maakt het geheel toch een stuk rustiger en strakker.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Hoi,

Na enige tijd afwezig geweest te zijn met volgen van dit topic nu weer terug. Ik heb een nieuw huis gekocht en wil nu mijn onderstaande setup meenemen en upgraden! heb er ongelofelijk veel zin in, ik kan niet meer zonder beamer, dus deze komt zeker weer te hangen in het nieuwe huis!

Na 2011 las ik een oude post terug, is er toch wel wat veranderd in de tussentijd.

Setup nu:
Epson HD beamer
92" scherm
Netflix Chromecast
Raspberry Pi met Plex (eigenlijk niet meer in gebruik)
Pioneer VSX-921 (begint al weer oud te worden)
1x Jamo S426 HCS 3 Design Surround Speakerset 'Black Ash'
JAMO SUB 210
Philips LED LCD van 2010 37" hangt achter het scherm

Afbeeldingslocatie: http://www.cvv-vriendenschaar.nl/Data/Vriendens/Modules/TekstPagina/Front/images/_specifiek/M_1168/IMG_7420.JPG

Nieuwe wensen:
Nog groter scherm, zelfde beamer.
Andere speakers en versterker
Philips Hue
Elektrisch scherm en weggewerkt achter een koof of zo iets, nu hangt het in het zicht.
Heb ik in bestelling staan; de Spin Remote en hoop daarmee met 1 klik op de knop netflix te starten, beamer, scherm omlaag en lampen gedimd etc...

Ben benieuwd wie er nog meer een beamer in de woonkamer hebben en deze netjes hebben weggewerkt.
Huis wordt nog gebouwd, dus loze leidingen leggen is mogelijk zodat alles strak strak wordt.... Alleen de kop van HMDI kabels zijn dik, en verlengen via ethernet is misschien geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Techno Overlord schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:09:
Persoonlijk vind ik een open-en-blood uitstalling van een collectie dvd's/blurays niet zo mooi voor in de huiskamer. Helemaal als je een beetje strak interieur hebt. Dan liever zo dat je ze niet kunt zien. Of digitaal, dat vind ik nog fijner. Heb zelf 10TB aan blurays en series en muziek in mijn server zitten icm Kodi.

Maakt het geheel toch een stuk rustiger en strakker.
Is ook wel zo, maar om een leuke kast te maken met dat sort leuke dingen ging mij te ver eerst. Misschien later als ik groot ben :P

Op de server heb ik ook het 1 en ander staan. Ik koop alleen films/series die echt goed zijn in mijn ogen.
En om nu alles te gaan ripen, heb ik wel wat meer nodig dan 10TB :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 00:58
Timmy269 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 07:47:
[...]

Op welke afstand kijk je dan? Ik heb zo eens gekeken en een 55 zal het toch zeker worden op die afstand.
Normaal gezien komt er nog wel na verloop van tijd een 5.1set. De muur is 3 meter breed.
Thx raad aan om te kijken op een afstand van diagonaal gedeeld door .84, dit houd in dat een 50 inch tv op ongeveer 1.5 meter bekeken moet worden.

Verder is het van belang dat je het midden van de tv op ooghoogte hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Op die afstand is het alsof je op de eerste rij in de bios zit 8)7
Bij 3 meter zou je dan een scherm van 100", moeten nemen. Ik denk dat dat soort richtlijnen meer voor dedicated home-cinema kamers bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
K0L3N schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:27:
[...]

Thx raad aan om te kijken op een afstand van diagonaal gedeeld door .84, dit houd in dat een 50 inch tv op ongeveer 1.5 meter bekeken moet worden.

Hmm, dat vind ik ook wel erg dichtbij. Wij zitten op 2,5 meter denk ik met een 50 inch. 55 inch had gekund wat mij betreft, maar groter had ik echt niet prettig gevonden. (Maar ja, alles went...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Na lang meelezen en uiteraard ook heel veel inspiratie te hebben opgedaan, hier mijn bescheiden brouwsel, bestaande uit:
Sony 50" bravia KDL(nogwat) ;)
Teufel Ultima 40 surround 5.1
IR-verlenger
LED-verlichting
Zefbouw TVwandje
Ziggo ontvanger (in meterkast op gang)
Yamaha RXV479 (in meterkast op gang)
Synology NAS (in meterkast op gang)
En nog wat andere meuk in meterkast (zoals router, hubs voor KaKu/verwarming etc)

En omdat foto's meer zeggen:
TV Wand
TVWANDrightTVWANDbackTVWANDleft
TVWANDfront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
barrymossel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Hmm, dat vind ik ook wel erg dichtbij. Wij zitten op 2,5 meter denk ik met een 50 inch. 55 inch had gekund wat mij betreft, maar groter had ik echt niet prettig gevonden. (Maar ja, alles went...)
Hier zitten we op 2,5 meter van een 55 inch Sony KDL-55W809C en ik moet zeggen het kijkt heerlijk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
barrymossel schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:42:
[...]

Alles is gewenning. Ik begon met een 42 inch plasma tv op 2.5 meter vervolgens 82 inch op 3 meter en nu ruim 160 inch en ik zit er ong 3.5 meter vanaf. Altijd zei ik : het had niet groter moeten zijn. Wat kan een mens zich vergissen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 03-05-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MENACExz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:28
wienesroa schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:43:
Na lang meelezen en uiteraard ook heel veel inspiratie te hebben opgedaan, hier mijn bescheiden brouwsel, bestaande uit:
Sony 50" bravia KDL(nogwat) ;)
IR-verlenger
LED-verlichting
Zefbouw TVwandje
Ziggo ontvanger (in meterkast op gang)
Yamaha RXV479 (in meterkast op gang)
Synology NAS (in meterkast op gang)
En nog wat andere meuk in meterkast (zoals router, hubs voor KaKu/verwarming etc)

En omdat foto's meer zeggen:
TV Wand
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er erg strak uit! Erg mooi gedaan.
Al had je die rol schilderstape misschien tijdens het schilderen moeten gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Nu online
LOL, het vrouwtje heeft ook meege"holpen".... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Gaaf joh die tv wand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Motaro schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:49:
[...]

zijn rekjes van IKEA kost iets van 5 eurp per stuk wat SUPER goed koop is maar of je ze nog te koop zijn donno

[..]
Mocht er iemand interesse in hebben. Ik bedenk me net dat ik ook nog twee van die rekjes heb liggen hier.. Gebruik ze na de verhuis toch niet meer. (had ze voorheen onder mijn TV hangen gevuld met CD's) ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Jumpman schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:48:
[...]

Hier zitten we op 2,5 meter van een 55 inch Sony KDL-55W809C en ik moet zeggen het kijkt heerlijk.
Dat had van mij ook gemogen, maar dat vond de vrouw wat overdreven. Al vindt ze nu de 50 inch (die ze eigenlijk ook "te groot" vond) erg prima.
Xenophoben schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:49:
[...]

Alles is gewenning. Ik begon met een 42 inch plasma tv op 2.5 meter vervolgens 82 inch op 3 meter en nu ruim 160 inch en ik zit er ong 3.5 meter vanaf. Altijd zei ik : het had niet groter moeten zijn. Wat kan een mens zich vergissen _/-\o_
Ik moet toegeven dat ik ook twee jaar met beamer heb gekeken op een 2,5 m. doorsnede scherm (vorige huis). Zat er toen denk ik wel 3,5 meter vanaf en dat was erg prima. Maar dat gaat er bij ons nu niet meer in komen (in de woonkamer). En mijn man cave zolder in dit huis heb ik nooit gebruikt, dus beamer en scherm zijn daar nu ook weg.

Tsja, alles went, zelfs een vrouw die ook wat te vertellen heeft in huis... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:48
Zou je kunnen vertellen wat dat dunne zwarte draadje is dat aan de voedingskabel van de sub zit en wat naar de bovenkant van de sub gaat? En of course waar het voor dient? Kan niet helemaal zien wat er op de sub staat. Erg benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Zo te zien de voedingskabel van zijn philips living color lamp.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

PatrickPR schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:40:
[...]

Zou je kunnen vertellen wat dat dunne zwarte draadje is dat aan de voedingskabel van de sub zit en wat naar de bovenkant van de sub gaat? En of course waar het voor dient? Kan niet helemaal zien wat er op de sub staat. Erg benieuwd naar.
is van een philips living color lamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery02
  • Laatst online: 13:03
Erg mooi, wienesroa! Ik heb dezelfde TV, maar kan even niet bedenken hoe je die zo netjes flush hebt bevestigd. Zit het deels verzonken in de plaat? (heb je daar foto's van?)

Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
K0L3N schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:27:
[...]

In dat geval moet ik met een afstand van 4,5 meter mijn bank een meter verhogen.. 8)7

In onze vorige woning zaten we 1,5m op 50" en moet zeggen dat ik dat niet prettig vond kijken. Dezelfde 50" op 4,5 meter kijkt prima. Natuurlijk mag die wel iets groter, maar vind niet dat wanneer je 3x zo ver weg gaat zitten ook het beeld met factor 3 moet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Nu online
Mystery02 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:21:
Erg mooi, wienesroa! Ik heb dezelfde TV, maar kan even niet bedenken hoe je die zo netjes flush hebt bevestigd. Zit het deels verzonken in de plaat? (heb je daar foto's van?)

Complimenten!
Volgens mij mag ik maar een beperkt aantal MB hier aan mijn album toevoegen. Ik ga eens kijken of ik nog ergens een werkende dropbox account heb....

EDIT:
https://www.dropbox.com/s...1KdWLMfaUj0GvRh6vY6a?dl=0

Ik heb in het frame aan de muur nog diverse sleuven gemaakt, om eventuele warmte af te kunnen voeren. Ik heb nu een aantal malen na diverse uur(en) TV kijken, de TV eens losgehaald (geschoven) maar deze voelt iedere keer koud aan, geen idee of het goed ervoor is, maar ik kan nog niet ontdekken dat hij zijn warmte niet kwijt kan.

Ik hoop dat je iets aan de foto's hebt.

Wat je dus ziet is een uitsparing voor de achterbak van de TV. En ik heb 2 sleutelgaten gemaakt waar ik de afstandsbussen (meegeleverd door sony) in druk en naar onder schuif.

De originele bevestiging (steun meegeleverd met de tv) heb ik niet gebruikt.

Zoals je ziet heb ik de wand zelf gewoon vastgeschroefd aan het frame. De gebruikte schroeven heb ik " verzonken" vast geschroefd en daarna met primer weggewerkt.

[ Voor 49% gewijzigd door wienesroa op 03-05-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Echt heel gaaf gemaakt. Als mijn tv niet gekanteld zou zijn (heb hem wat hoger hangen, dus iets omlaag tilt) had ik je idee gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 16:08
Same here. Alleen zit er hier een raam achter de TV, kan ik verder weinig mee helaas. Wandje er voor is geen optie, kost teveel licht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 23:37
Deveon schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:51:
In onze vorige woning zaten we 1,5m op 50" en moet zeggen dat ik dat niet prettig vond kijken. Dezelfde 50" op 4,5 meter kijkt prima. Natuurlijk mag die wel iets groter, maar vind niet dat wanneer je 3x zo ver weg gaat zitten ook het beeld met factor 3 moet verhogen.
Alsof je constant naar een tenniswedstrijd aan het kijken ben vanaf de eerste rij bij het net. :P
Als je het mij vraagt is de ideale grootte dusdanig dat je comfortabel naar alle hoeken van het scherm kunt kijken zonder je hoofd te hoeven bewegen of je ogen te ver moet draaien.

Bij mijn 55" zou volgens THX de ideale afstand dus 1,66m zijn, ik hebt het geprobeerd maar 3m is echt veel relaxter als 1,66m. :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 18-09 16:45
MewBie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:27:
[...]
Bij mijn 55" zou volgens THX de ideale afstand dus 1,66m zijn, ik hebt het geprobeerd maar 3m is echt veel relaxter als 1,66m. :+
Op 3m afstand kijken naar een 2.35:1 film op een 55" tv is geen succes imho. Er blijft een absurd klein verticaal beeldformaat over waardoor de immersiveness ongeveer nul is. Maar goed, zoals met alles: ieder zijn ding :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:57
En hoe bevalt deze set? Ik heb hem in Berlijn gehoord in de shop en daar was hij overweldigend (goed).
Ben reuze benieuwd hoe hij in een huiskamer klinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 23:37
Brad Pitt schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:35:
[...]

Op 3m afstand kijken naar een 2.35:1 film op een 55" tv is geen succes imho. Er blijft een absurd klein verticaal beeldformaat over waardoor de immersiveness ongeveer nul is. Maar goed, zoals met alles: ieder zijn ding :)
21:9 zuigt ook gewoon voor in de huiskamer. :/
Welke josti dat beeldformaat verzonnen heeft weet ik niet, maar de toegevoegde waarde daarvan is echt nul als je het mij vraagt.
Maar ik heb liever 16:10 voor computer monitoren, dus misschien ligt het wel gewoon aan mij. :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Nu online
BvZwolle schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:36:
[...]

En hoe bevalt deze set? Ik heb hem in Berlijn gehoord in de shop en daar was hij overweldigend (goed).
Ben reuze benieuwd hoe hij in een huiskamer klinkt!
Het blijft natuurlijk iets personlijks en ik heb niet echt iets vergelijkbaars in huis gehad. Ben ook niet een echte audiofiel ofzo, wil vooral gewoon een leker geluid bij films en lekker muziek van alle genres kunnen luisteren.

En deze set voldoet daarin super goed. Het geluid is kraakhelder op welk volume je ook afspeelt. De combinatie met de yamaha 479 bevalt ook uitstekend.

En hij is wit, wat ook nog goed is voor de WAF. Al moet ik wel ook eerlijk bekennen, de surround speakers zijn behoorlijk grote beesten. Die zuilen natuurlijk ook, maar die vallen minder op omdat je die " wel nodig hebt"..

Maar wat mij betreft een absolute aanrader. Wel natuurlijk even wachten totdat Teufel hem vor 850 aanbiedt, dat is in ieder geval 1 van de scherpste aanbiedingen waarvoor ik hem online heb gezien de afgelopen maanden.

Er is btw ook een apart Teufel topic, al heb ik daar al lange tijd geen activiteit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
MewBie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:45:
[...]

Welke josti dat beeldformaat verzonnen heeft weet ik niet, maar de toegevoegde waarde daarvan is echt nul als je het mij vraagt.
Maar ik heb liever 16:10 voor computer monitoren, dus misschien ligt het wel gewoon aan mij. :+
Dat zijn diezelfde josti's die je in de bioscoop dat geweldige brede beeld geven... duh!!

Films zijn immers initieel gemaakt voor de biosccoop en niet voor de huiskamer.... en je zal het aantal puristen eens moeten horen als een 2.35 :1 film voor de huiskamer release wordt ge-herframed naar 1.85:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Sinds een tijdje dit topic aan het volgen Tjonge wat zitten er toch leuke setups bij.

Maar goed hierbij mijn setup in de slaapkamer. Helaas niet al teveel plek.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n0zeFdXhprsYudw7GeRoT7Uw/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0cyGtVoUdNeQCl6zyEcg8JGy/medium.jpg

TV: Samsung UE50HU6900S
Versterker: Denon X1200
Speakers: KEF Q300
Custom ambilight van de IKEA

Verder wat je niet ziet.
Chromecast 2
Pi2 met daarop Plex

Helaas geen plek voor een subwoofer maar er komt genoeg 'bass' uit de Q300 :)

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 04-05-2016 22:57 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 14:55
MewBie schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 01:45:
[...]

Zoals eerder aangehaald: ieder zijn ding ;)
Bijna alle films die ik kijk zijn op 21:9 formaat en dat is dan meteen ook bijna het enige dat ik op de TV kijk. Ook in woonkamer.

Dat ik dan bij normale TV zenders moet leven met zwarte balken aan de zijkanten neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

RobbyTown schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:52:
Sinds een tijdje dit topic aan het volgen Tjonge wat zitten er toch leuke setups bij.

Maar goed hierbij mijn setup in de slaapkamer. Helaas niet al teveel plek.

[afbeelding]

[afbeelding]

TV: Samsung UE50HU6900S
Versterker: Denon X1200
Speakers: KEF Q300
Custom ambilight van de IKEA

Verder wat je niet ziet.
Chromecast 2
Pi2 met daarop Plex

Helaas geen plek voor een subwoofer maar er komt genoeg 'bass' uit de Q300 :)
ziet leuk uit jammer dat foto beetje te donker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Motaro schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:10:
[...]

ziet leuk uit jammer dat foto beetje te donker zijn
Zal foto vandaag met daglicht maken Gemaakt. Had gister avond weet ik hoeveel foto's gemaakt zelfs met een echte camera maar keer op keer mislukt te donker of overbelicht (flitser niet in te stellen grr). Soms mis ik mijn spiegelreflexcamera toch in deze situaties :/.

Setup in daglicht
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qWieTbQt3N0OzoK66MLxDuHJ/medium.jpg

Als we dan dag meer licht hebben, hierbij wat er allemaal op de achtkant zit aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ig81uistADg0oH0dGbPFwp9T/medium.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door RobbyTown op 05-05-2016 12:07 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik zou niks meer anders willen dan mijn 21:9 tv. Heb hem ook speciaal gekocht voor films en series etc. Tv kijk ik nooit en mis er ook geen drol aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

RobbyTown schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:30:
[...]

Zal foto vandaag met daglicht maken Gemaakt. Had gister avond weet ik hoeveel foto's gemaakt zelfs met een echte camera maar keer op keer mislukt te donker of overbelicht (flitser niet in te stellen grr). Soms mis ik mijn spiegelreflexcamera toch in deze situaties :/.

Setup in daglicht
[afbeelding]

Als we dan dag meer licht hebben, hierbij wat er allemaal op de achtkant zit aangesloten.
[afbeelding]
dat heb hier ook al tijd dat foto's in donker mis lukken

maar ziet goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

klein update

ander TV meubel gister gekocht en wat werk om alles aan te passen op dezen meubel

oude was 170 lang 66cm hoog 50cm diep

new is 140cm lang 45cm hoog 50cm diep

tv moest 9cm om laag waar wat best klus is bij 138cm breed van links naar recht TV en bij eerst keer was nog niet genoeg waar door hij weer af moest om 4cm te laten zakken maar is nu gelukt en kast waar mijn diablo spul in zit is ook weg.en fijn is aan 140cm dat mijn rechter speaker nu ook meer ruimte heeft

wat ook bij is gekomen is een logitech harmony ultimate hub

-LG 60PB560v
-Marantz SR7009
-Marantz UD7007
-PS4
-Ziggo Horizon ( zie je niet ligt in kant van kast )
-Astro A50 Gen 2 ( zie je niet ligt in kant van kast )

muziek streaming

4x Klipsch RF62Mk2
1x Klpisch RP-250C

Kabels

thuisnetwerkje
Asus RT-n66u
5x 3 meter S/FTP Cat6

Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/5irjx0gn9/20160505_123319.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/we6n913yd/20160505_123338.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/z0qzdeb0l/20160505_131522.jpg
links zie je nog stukje van mijn oude kast die nu in 4 vuil zakken zit :) kon niet en had geen zijn om normaal uit elkaar halen :)
Afbeeldingslocatie: http://s32.postimg.org/c99eskimd/20160504_232335.jpg

oude set up ( stukje omlaag scrollen )
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 17:32
Veel mooier!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

dankje

vind zelf ook. maar was wel even wennen dit is eerst keer in mijn leven dat ik een wit meubel koop vaak zijn ze bij mijn zwart of ander donker kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-8pW08tvAbiY/Vy9EN17q70I/AAAAAAAABW4/abX3gdGpl-wHw8jqROCU7FRZ5N9iL400gCCo/s640/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-rq05_CvrdOQ/Vy9EN4ysNNI/AAAAAAAABW4/mF2gXI_eU30DVzV4KIxpEQtgmyY3Pb9TgCCo/s640/2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-vvVYq0_2GzM/Vy9EODX11aI/AAAAAAAABW4/1IFS8-34eOgt07DAa1h48DcPj6jP_QvigCCo/s640/3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-EaV00790Q4c/Vy9HBM3XDFI/AAAAAAAABXY/U7WMaS5Bc-QZLEb1iA5PP88Ot_ljvJLfwCCo/s720/center.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-qGRqLaMLgMo/Vy9EOR-DWZI/AAAAAAAABW4/ui5-sXPZbIYUqtdf6RCS6EvIedoGKMusQCCo/s640/4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zKR0Gt3iRP4/Vy9EOta4WiI/AAAAAAAABW4/vTnjOef7bNEiTf-cJc-AmL8SN3e1Q6mMQCCo/s640/5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-p2vTqGtpnPM/Vy9HsH8Qk4I/AAAAAAAABXk/O-Pk4RLQAIAgy72hYrNyUBh-C_3kCP4pwCCo/s912/stuff.jpg

specs :

* Denon AVR-X3100W
* SVS Prime Bookshelf front
* SVS Prime Center front
* SVS PB-1000 subwoofer
* Teufel Dipole surround ( wordt vervangen door SVS Prime satelites )
* AOPEN DE7000 mediapc (SSD met ION platform voor x264 acceleratie) via hdmi naar receiver.
* tele2 voor tv, en een blurayspeler van een LG HTIB puur voor de speler, bitstream > receiver.

De planning was om voor Ultra bookshelf/center te gaan, maar uiteindelijk kon ik voor mezelf de hogere prijs niet rechtvaardigen. De Primes klinken ook absoluut super, en eerlijk gezegd klinken ze duurder dan ze zijn. Alles is bij LSound.eu besteld, omdat Hificorner de Prime lijn nog niet online had staan, maar dit wel van plan waren..
Kort na mijn bestelling staan ze nu ook op Hificorner.

Verder in de planning een extra PB-1000 voor een dual sub setup.
Ik ben erg blij dat dit bij mij nog allemaal door de WAF komt :*)

[ Voor 13% gewijzigd door mvz op 08-05-2016 16:08 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Laatst online: 16-09 23:47
Mooie compacte setup mvz, maar planten op de speakers :F auw!

Hier een aantal foto's van mijn setup, heb de speakers sinds eind november en wat een geluid!
Voordat ik deze speaker kocht had ik Klipsch bookshelfs vandaar de wat kleine versterker, dat is de volgende upgrade.

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd164/paus61/IMG_7680.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd164/paus61/IMG_7682.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd164/paus61/IMG_7681.jpg

Wat je ziet:

Samsung UE40C6000RW
Denon AVR X1000
Dali Opticon 6
Sony PS4
Een niet zo bijzondere platenspeler

Wat je niet ziet:

Chromecast 2
Popcorn A200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swloo
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

ASR Emitter blue, Jamo Reference speakers, Samsung plasma 55inch (op zoek naar OLED 65inch), Fractal Design i5 HTPC, Musical fidelity DAC, Aurus bluMe true HI-FI bluetooth music receiver, Logitech Harmony hub (wacht op release EUbhub extender voor z-wave aansturing domotica) en Vogels tv beugel (moet nog een passend maatmeubel ontwerpen voor 80kg aan HI-FI apparatuur)

HiFi
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jHdOnlxdlXwFPdJ8QBwo21ti/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LgnNZe3OET7rOB2x20WRiiUw/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1lQUgFPzF8cMWWDbnEJySffp/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PTdfvW49x4b42F32yLjgrau7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xDDLCTrnrsQJiY5XatROcR3C/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1k8i31nhyjaK08vsd2fBUAoG/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/isE0hoqEGHua8Gt5W1vEtFBy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AC51adbGHEXzvrN1RUM6KlCp/thumb.jpg

So what

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tof die Jamo R909, open baffle zie je niet vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

RobbyTown schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 08:30:
[...]

Setup in daglicht
[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er mooi uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160520/5ea4976903db62a4afd9ab9e07a70c5d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160520/c322d887e292dc0d4c88fb7b0ed9f56a.jpg

AMP - Nuforce MCH-300se-c7
DAC - Audiolab 8200CDQ
SPEAKERS - DIY Seas/Accuton
SUBS - DIY JL 13w7AE x2
SUB AMP - Crown K2
DSP - miniDSP 4x10HD
SOURCE - Apple MacMini i5, TV4
TV - Panasonic P65VT50 ISF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Nu online
Gaaaaaaf! Mooie boxen en strakke kast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er erg goed uit, ook mooi interieur :)

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 24-05-2016 15:42 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
swloo schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:35:
ASR Emitter blue, Jamo Reference speakers, Samsung plasma 55inch (op zoek naar OLED 65inch), Fractal Design i5 HTPC, Musical fidelity DAC, Aurus bluMe true HI-FI bluetooth music receiver, Logitech Harmony hub (wacht op release EUbhub extender voor z-wave aansturing domotica) en Vogels tv beugel (moet nog een passend maatmeubel ontwerpen voor 80kg aan HI-FI apparatuur)

HiFi
[afbeelding][afbeelding]
Mooi spul allemaal.
Mrs Eagle wil trouwens graag weten welk tafeltje dat is en waar het vandaan komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Chique! Ik zat ook eerst aan zo'n kast te denken, tot ik onze Pastoe vond op MP.
wienesroa schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:39:
Gaaaaaaf! Mooie boxen en strakke kast!
Fietsbel schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:41:
Ziet er erg goed uit, ook mooi interieur :)
Dat is de Haller van USM.

Dit is een goedkoper alternatief dat er op lijkt: https://www.simpli-connect.de
(NB: geen ervaring mee, dus ik weet niet of het een beetje kwaliteit is!)

edit: Nog een alternatief: http://www.viasit.de
edit2: En nog een: http://www.bosse.de

[ Voor 4% gewijzigd door SannrHerr op 25-05-2016 10:54 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
Dankjewel.

Idd USM haller. Zou persoonlijk altijd het origineel kopen. Dat is iig zeker heel degelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

noks schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:05:
Dankjewel.

Idd USM haller. Zou persoonlijk altijd het origineel kopen. Dat is iig zeker heel degelijk! :)
't Is niet alleen mooi, maar ook duur spul.

Maar origineel is inderdaad degelijk, het mooist en waardevast(er).

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
noks schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:42:
[afbeelding]
[afbeelding]

AMP - Nuforce MCH-300se-c7
DAC - Audiolab 8200CDQ
SPEAKERS - DIY Seas/Accuton
SUBS - DIY JL 13w7AE x2
SUB AMP - Crown K2
DSP - miniDSP 4x10HD
SOURCE - Apple MacMini i5, TV4
TV - Panasonic P65VT50 ISF
Netjes hoor ziet er goed uit allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
SannrHerr schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:32:
[...]

't Is niet alleen mooi, maar ook duur spul.

Maar origineel is inderdaad degelijk, het mooist en waardevast(er).
Tja wat is duur? Zoals je zegt is het behoorlijk waardevast en blijft het mooi.
Afschrijving per jaar valt dan nog flink mee ! Helemaal als je het gaat vergelijken met een meubel uit een hippe meubelzaak waar je na 2j op uitgekeken bent en vrijwel volledig afgeschreven is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Henders & Hazel Salontafel Kozani
Let op, tafelblad kan je draaien
The Eagle schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:52:
[...]

Mooi spul allemaal.
Mrs Eagle wil trouwens graag weten welk tafeltje dat is en waar het vandaan komt :)

So what

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Thx, die zit hier bijna om de hoek en daar hebben we meer spul van thuis staan.
Binnenkort maar eens gaan loeren daarzo dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Nice! Hoe bevallen deze jamo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Beste speakers die ik ooit gehad heb :D - Heb wel het idee dat het ook de versterker combi is wat het zo goed maakt.
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:23:
[...]
Nice! Hoe bevallen deze jamo's?

So what

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:02

Audione0

Strijdt der titanen

Vakantiegeld is gestort, waar blijven die foto's?? :P

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Audione0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:24:
vertel eens dat tegen mijn baas ;)
nog niks ontvangen hiero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 15:14
Audione0 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:24:
Vandaag bestelling geplaatst dus verwacht dan ook volgende week mijn eigen bijdrage aan deze topic te kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Killjoy

Klingon lawn products

Killjoy schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:48:
Hierbij mijn speeltjes. Beetje gedateerd, maar dat ben ik ook :)

[afbeelding]
Versterker: Marantz PM7001
DVD/CD/SA speler: Marantz DV7001
Tuner: Onkyo T-4211

[afbeelding]
Translator Impact 40 (vintage 1989). Staan aan de andere kant van de kamer, wegens ruimtegebrek. Je moet ergens het kinderspeelgoed kwijt...
Wel, om terug te komen op dat kinderspeelgoed: we hebben gereorganiseerd. Hierbij het resultaat. Tevens enkele veranderingen in apparatuur.

CD speler: Marantz CD6002
TV: Philips 32PFL9603D/10
Boxen: Translator Reference (uit 1990, dus met ScanSpeak woofer)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1zp449k.jpg

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 15:13
Mag ik vragen welke lamp dit is? Is dit er toevallig 1 van de philips hue serie? En wat voor tafel je heb staan :)

How are you doing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Killjoy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:40:
[...]

Wel, om terug te komen op dat kinderspeelgoed: we hebben gereorganiseerd. Hierbij het resultaat. Tevens enkele veranderingen in apparatuur.

CD speler: Marantz CD6002
TV: Philips 32PFL9603D/10
Boxen: Translator Reference (uit 1990, dus met ScanSpeak woofer)

[afbeelding]
Oef, leuke klassiekers die translators! Maar ik vind het persoonlijk allemaal wat massaal in een hoek 'gepropt' ...

Ik snap dat niet iedereen de ruimte heeft maar nu staan je luidsprekers erg in de verdrukking terwijl ze echt wel wat "lucht" kunnen gebruiken om hun potentieel te laten klinken.

Ik zou rigoureus die kast weghalen, tv aan de muur en apparatuur in een minimalistische kast zetten en de luidsprekers de ruimte geven die ze verdienen!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Killjoy

Klingon lawn products

renzo4000 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:00:
[...]

Oef, leuke klassiekers die translators! Maar ik vind het persoonlijk allemaal wat massaal in een hoek 'gepropt' ...

Ik snap dat niet iedereen de ruimte heeft maar nu staan je luidsprekers erg in de verdrukking terwijl ze echt wel wat "lucht" kunnen gebruiken om hun potentieel te laten klinken.

Ik zou rigoureus die kast weghalen, tv aan de muur en apparatuur in een minimalistische kast zetten en de luidsprekers de ruimte geven die ze verdienen!
Tja, het is een compromis. Ik mocht de speakers, maar in ruil daarvoor wilde mijn vriendin opslagruimte. Ik heb jouw advies maar niet overgebracht ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Killjoy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:40:
[...]

[afbeelding]
Mooi setje hoor :) mooi gecombineerd ook :D
Alleen die rode vaasjes... die trekken je ogen zo weg bij de rest |:(
Maarja, ik strijd ook nog steeds dat er niks op de speakers mag staan van mij... en elke zoveel tijd zet vrouwlief er toch stiekem wat op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:02

Audione0

Strijdt der titanen

Ijsklont schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Vandaag bestelling geplaatst dus verwacht dan ook volgende week mijn eigen bijdrage aan deze topic te kunnen doen :)
We zijn benieuwd!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Waah schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:42:
[...]

Mooi setje hoor :) mooi gecombineerd ook :D
Alleen die rode vaasjes... die trekken je ogen zo weg bij de rest |:(
Maarja, ik strijd ook nog steeds dat er niks op de speakers mag staan van mij... en elke zoveel tijd zet vrouwlief er toch stiekem wat op :+
Ik heb gewoon tegen de mijne gezegd, jij mag gerust deze stoelen maar dan mag ik speakers in de woonkamer plaatsen. De stoelen staan er nu ik nog })
vakantiegeld laat op zich wachten maar anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zijn hier Tweakers die een grotere TV hebben dan 65inch? Heb nu een 65inch op een muur van 5M. Straks in mijn nieuwe huis wil ik een 75/78inch 4K halen. Ben benieuwd hoe groot het eruit ziet op de muur in de woonkamer. Dus wie o wie deelt een mooie foto😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik heb helaas ook maar een 65".
Maar ik weet nu al dat de volgende 78" of 85" wordt.
Ik zit op 5.5 meter ervanaf.
Maar je kunt er geen spijt van krijgen :-)
In een klein tijdsbestek ben ik van 40" naar 55" naar 65" gegaan.
De 55" staat nu op de slaapkamer.
Maar geloof dat ik nog even met de 65" moet doen als ik mn vrouw zo hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
Grandisimo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 21:42:
Ik heb helaas ook maar een 65".
Maar ik weet nu al dat de volgende 78" of 85" wordt.
Ik zit op 5.5 meter ervanaf.
Maar je kunt er geen spijt van krijgen :-)
In een klein tijdsbestek ben ik van 40" naar 55" naar 65" gegaan.
De 55" staat nu op de slaapkamer.
Maar geloof dat ik nog even met de 65" moet doen als ik mn vrouw zo hoor.....
Ik heb zelf ook een 65 inch, maar geloof me voor de bedragen van 78 of 85 kan je beter een beamer kopen. Veel goedkoper en veel groter beeld(300 inch)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stftweaker schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:22:
[...]
Ik heb zelf ook een 65 inch, maar geloof me voor de bedragen van 78 of 85 kan je beter een beamer kopen. Veel goedkoper en veel groter beeld(300 inch)
Afhankelijk van de TV die je hebt mag je bij een beamer best flink in de buidel tasten om ook bijvoorbeeld gelijke zwartwaardes te halen die de TV ook kan. En niet iedereen heeft de optie om de ruimte te moeten verduisteren. Of de behoefte om een actief gekoeld apparaat boven je hoofd te hebben hangen. Alleen groter beeld is niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Als je gaat kijken naar moderne beamers (geen low budget ) dan is zowel het koel geluid als de zwartwaarde prima. Kijk maar eens naar de nieuwere epson en sony beamers. Je spreek bij 65+ inch tv's ook niet over budget tv's.

Ik keek altijd films op mijn plasma tv van panasonic maar dat gebeurt nu eigenlijk nooit meer sinds ik een fatsoenlijke beamer heb geplaatst in mijn ht kamer. Maargoed, ik offer er wel een hele kamer voor op, dat moet je maar net er voor over hebben. Voor een woonkamer kan ik een beamer niet echt aanraden

[ Voor 41% gewijzigd door Xenophoben op 13-06-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
FeaR schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:43:
[...]

Afhankelijk van de TV die je hebt mag je bij een beamer best flink in de buidel tasten om ook bijvoorbeeld gelijke zwartwaardes te halen die de TV ook kan. En niet iedereen heeft de optie om de ruimte te moeten verduisteren. Of de behoefte om een actief gekoeld apparaat boven je hoofd te hebben hangen. Alleen groter beeld is niet alles.
Klopt maar waarom zou je teveel geld betalen? Hw40es schermpje 800-1000 en klaar ben je totaal kan je voor onder de 3000 klaar zijn daar koop je geen goede 85 inch voor :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Precies wat ik dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
stftweaker schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:22:
[...]

300 inch? Wat heb je aan een beeld van 7,62m in de gemiddelde Nederlandse huiskamer of zelfs thuisbioscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
JAHRASTAFARI schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:45:
[...]
300 inch? Wat heb je aan een beeld van 7,62m in de gemiddelde Nederlandse huiskamer of zelfs thuisbioscoop?
Waarom niet als je de ruimte er voor hebt ? Waarom niet in een ruime zolder of kelder?

[ Voor 7% gewijzigd door Xenophoben op 13-06-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
JAHRASTAFARI schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:45:
[...]
als jij een tv van 9000 euro kan kopen neem ik aan dat je niet klein woont ;)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Xenophoben schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:55:
[...]

Waarom niet als je de ruimte er voor hebt ? Waarom niet in een ruime zolder of kelder?
Even serieus, wie heeft er een huis met een ruimte voor 7,62m aan beeld? Dan moet je toch zeker een ruimte hebben van 10x15m. 8)7
Pagina: 1 ... 23 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic