Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:10
NeWSJuNK schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:05:
Mooie set-up. Gebruik je de Sub ook in stereo modus?

[...]
Thanks! Ja ik gebruik de SUB ook in stereo, hou er wel van wat extra laag tijdens mijn muziek! (Voornamelijk R&B/Hip-Hop/Dance
freaky35 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:17:
[...]

Mooie speakers en sub!

Trouwens wel een aanrader is toch echt de center en rears te vervangen voor B&W's,dat gaat veel verschil opleveren!.Maar ik denk dat die er komen met de volgende upgrade :) ?
Ja dat staat ook zeker op de lijst! Als eerst volgend de center aangezien ik voornamelijk een filmkijker ben! Binnen een jaar gaan wij verhuizen, kijken of t dan mogelijk is deze als rears te gebruiken en voor fronts de CM8S2 oid. Maar dat is dus even afwachten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Rudios

Lost in space?

James25 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:06:

[list]
• TV: Sony W828 55"
• Versterker: Marantz SR7009
• Front: B&W CM5S2
• Bekabeling: Audioquest Slip 14/4
• Center: Harman Kardon HKTS16 center
• Rear: Harman Kardon HKTS16 rear
• Subwoofer: SVS SB-1000
Die CM5'jes blijven een lust voor het oog en ze klinken ook nog eens mooi. Nu nog al je speakers matchen met je fronts en je hebt een erg mooi homogeen geluid!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
Rudios schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Die CM5'jes blijven een lust voor het oog en ze klinken ook nog eens mooi. Nu nog al je speakers matchen met je fronts en je hebt een erg mooi homogeen geluid!
Ja ik merk dat daar idd nog veel in te halen valt. Zat eerst te twijfelen om een setje CM8S1 te halen via MP.. Maar wordt erg lastig om de resterende bijbehorende speakers erbij te halen. Wegens dat de ruimte hier beperkt is.. Zullen ze ook niet helemaal tot hun recht komen.

Btw, een vraagje. Momenteel staan de cross-overs ingesteld als volgt:

Fronts: 80HZ small
Rear/center: 150HZ
SUB: LFE
SUB receiver instelling: 120HZ op alleen LFE

Voor de rest heeft XT32 de niveaus aangepast.

Zijn de bovenstaande instellingen een beetje goed? Iemand misschien wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16

Audione0

Strijdt der titanen

James25 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Ja ik merk dat daar idd nog veel in te halen valt. Zat eerst te twijfelen om een setje CM8S1 te halen via MP.. Maar wordt erg lastig om de resterende bijbehorende speakers erbij te halen. Wegens dat de ruimte hier beperkt is.. Zullen ze ook niet helemaal tot hun recht komen.

Een crossover instelling heeft geen keiharde cut-off, maar als je wilt dat je sub ook mee doet met de center en rears zou je de crossover iets hoger kunnen zetten ivm een gat wat je nu hebt.
Maar als je t lekker vindt zo, dan laten staan. De bas uit een sub klinkt anders dan wat er uit je rears en center komt en als je dit prima vindt klinken kun je de cross-over met rust laten.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 17:32
freaky35 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:21:
[...]

Mooie setup!Dat zal wel heel fijn zijn om daarmeee een filmpje te kijken! :)
,alleen die lampjes op de speakers :+

Zie ik nou goed dat er ook een grote steen boven op te sub ligt??Waarom is dat? :o
Thanks. Is ook echt heerlijk!
En die lampjes, tja, ik moet er toch wat licht hebben en dit was in mijn ogen de mooiste oplossing.
Het stoort mij in ieder geval niet.
En die tegel heb ik er liggen om wat massa aan de sub tot te voegen. Die is vrij ligt. Maar ik heb helaas geen ruimte voor een zwaardere / grotere.

Maar binnenkort een grotere update als alles door gaat.
De komst van een Marants SR7008. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
James25 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Crossover voor center en rear kun je beter op maximaal 100 hz zetten.
Beter een stukje geluid missen dan een plaatsbare subwoofer.
Onder 100 hz hoor je niet meer waar het geluid vandaan komt das veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

waar haal je die SVS in glossy white? ik heb al even gezocht maar bij de verkopers die ik ken, zijn ze alleen zwart.. of heb je 'm zelf wit gemaakt? :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
Goofy1978 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Crossover voor center en rear kun je beter op maximaal 100 hz zetten.
Beter een stukje geluid missen dan een plaatsbare subwoofer.
Onder 100 hz hoor je niet meer waar het geluid vandaan komt das veel mooier
Perfect, wanneer ik thuis ben zal ik de aanpassingen doorvoeren. Er wordt dan ook meteen een SoundPath systeem aangeschaft om t "dreunen" tegen te gaan. Oud huis met goedkoop laminaat.. niet erg aangenaam. Ik zat ook te kijken naar van die Air Absorbers voor de stands! Of zo'n kegeltje voor de spikes!
mvz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:30:
[...]

waar haal je die SVS in glossy white? ik heb al even gezocht maar bij de verkopers die ik ken, zijn ze alleen zwart.. of heb je 'm zelf wit gemaakt? :)
Hificorner.nl! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door James25 op 19-03-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:00
@atmoz

Hoe bevalt je de Marantz versterker?😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 15:32
Na veel meekijken en een verhuizing achter de rug zal ik mijn set ook eens showen :-)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aFe4Rk3.jpg

Wat zie je?

- Wharfedale fronts (240), center (220C) en rears (220)
- Klipsch 10" sub
- Pioneer Receiver VSX-922
- LG 42" TV
- KPN Decoder
- Intel NUC als media player

Wat zie je niet?
- PS3
- Kabels ;-)

Aan de acoustic moet nog e.e.a. gedaan worden. Vloerkleed wordt ook nog vervangen maar anders klonk het helemaal voor geen meter. Verder heel erg tevreden over de wharfedales! Kwamen na een luistertest het beste uit de bus (kon ze van te voren niet eens). Dus daarmee zie je weer, altijd gaan luisteren voordat je iets aanschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door _Piwi_ op 04-05-2016 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Inmiddels weer een aantal veranderingen gedaan aan mijn setup na mijn vorige post op dit forum: JJFS in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45"

Ik heb de JBL Northridge set geheel vervangen door de Dali Zensor serie en voor mijn setup was dit een zeer grote stap vooruit in geluidskwaliteit, dus ik ben er zeer tevreden mee.
Ik had niet verwacht dat deze relatief kleine speakers (itt JBL E100) nog zoveel bass kunnen produceren.
Tevens ben ik voor de front speakers overgegaan naar duurdere kabels, dit zijn de Audioquest FLX-dB 14/4 geworden aangezien deze een een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben aldus de reviews.

Wat valt er te zien:
• Sony KDL-40x3500
• Dali Zensor 7 (fronts)
• Dali Zensor Vokal
• Dali Zensor 1 (surround)
• Dali Connect E-600 stands
• Pioneer VSX-921 receiver
• Boxee Box mediaplayer
• PS4 console 2Tb
• TEAC TN-300 turntable

Ik heb er nog een foto van een JBL Northrigde E100 speaker naast de vervangende Dali Zensor 7 speaker bijgezet ter vegelijking.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1559/25279967003_e9cc4cde11_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1474/25908651875_bda0a0167a_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1506/25275959944_5a6d113fe5_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1524/25787896172_43e3470647_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1609/25608098920_9095cbd545_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1662/25276405984_a2bd5d8842_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1474/25908862705_5e0aeb8062_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Laatst online: 15:32
JJFS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:23:
Inmiddels weer een aantal veranderingen gedaan aan mijn setup na mijn vorige post op dit forum: JJFS in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45"
...

Wat valt er te zien:
• Dali Zensor 7 (fronts)
• Dali Zensor Vokal
• Dali Zensor 1 (surround)

...
Heb je niet het idee dat je center geluid nu "over je heen" gaat?
En ik zie dat je de rears naar voren hebt afgesteld. Waarom precies? (ik klooi op dit moment nog wat aan met de rears, moeten nog een beetje een goede afstelling krijgen).
Staat mooi in je woning! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 11:32

Atmoz

Techno!!

kingfriko schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 18:57:

Mooi dat je je geluid nog verder kan upgraden , sta er toch van te kijken dat je met deze speakers nog een sub erbij heb gezet :9~
Die 803's zijn inderdaad niet de kleinste speakers, maar zo'n REL levert toch net dat beetje extra :9 Het klinkt in ieder geval super goed.
NeWSJuNK schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 21:50:
Prachtige en indrukwekkende sub zo in het wit deze REL. Alleen begrijp ik het nut niet helemaal in combinatie met je 803 zuilen.
Desalniettemin proficiat !
Thanks!
Tja, ik vind het ook gewoon érg mooi staan zo. In het begin, tijdens m'n zoektocht/reviews kijken+lezen vond ik de REL niet zo heel mooi, maar uiteindelijk ben ik er echt van gaan houden. Het is ook gewoon een schitterend merk he :9~ En neem van mij aan: die REL kun je heel goed boven die B&W's laten horen. (zo stel ik hem niet af, maar het kán). Af en toe een lekker concertje op Bluray, en dan flink knallen met de set. Heerlijk! >:)
Luuk84 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:39:

Mooie setup! Is het nou een surround setup? Zo niet, waarom die sub?
Thanks!
Nee, dit is puur voor stereo.
In het HT draai ik surround (Dolby Atmos).
De REL is puur als toevoeging voor muziek. (is een ontzettend muzikale sub!)
btw, een van de weinige foto's zonder bosch blauw :')
lol O-)
Reinier schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:10:

Mooie tv! Pas maar op dat niemand hem sloopt >:) >:)
lol :) ofja....eigenlijk niet :P
freaky35 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:51:
@atmoz

Hoe bevalt je de Marantz versterker?😀
Op schaal van 0 tot 10 zeker een 9.
Prachtig apparaat. Ook van binnen O-)
De reviews hadden me extreem enthousiast gemaakt, ik ben hem gaan halen zonder eerst te luisteren.
Daar heb ik 0,0 spijt van!

Heb je ook interesse?

[ Voor 36% gewijzigd door Atmoz op 19-03-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Laatst online: 16-09 14:07
_Piwi_ schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:27:
[...]

Heb je niet het idee dat je center geluid nu "over je heen" gaat?
En ik zie dat je de rears naar voren hebt afgesteld. Waarom precies? (ik klooi op dit moment nog wat aan met de rears, moeten nog een beetje een goede afstelling krijgen).
Staat mooi in je woning! :)
Ik heb niet het idee dat het geluid over mij heen gaat? De tweeters van de fronts zijn precies op oorhoogte en de rears zitten precies iets onder oorhoogte.
De Dali Zensor speakers hoeven in princiepe niet naar je toegrdraaid te staan omdat deze een heel breed geluidspectrum produceren aldus de handleiding.
De rears heb ik iets bijgedraaid omdat deze achter mij staan en de hoek anders wel erg groot is.
Maar volgens Dali's theorie zouden de rears dus niet exact naar je oren gericht hoeven te worden.

Edit: Je doelt volgens mij op de center speaker die hoog staat, daar gaat eigenlijk dezelfde theorie voor op als de fronts, door het brede geluidspecttrum waardoor de speakers niet naar je luisterpositie gericht hoeven te worden zal dit ook voor het geluid in verticale richting gelden (neem ik aan).
Ik kan eventueel nog spelen door de achterkant van de center te verhogen zodat het geluid meer naar beneden richt, maar tot op heden heb ik hier geen noodzaak voor ervaren.

[ Voor 21% gewijzigd door JJFS op 19-03-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 22:00
atmoz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:29:
[...]

Die 803's zijn inderdaad niet de kleinste speakers, maar zo'n REL levert toch net dat beetje extra :9 Het klinkt in ieder geval super goed.

[...]

Thanks!
Tja, ik vind het ook gewoon érg mooi staan zo. In het begin, tijdens m'n zoektocht/reviews kijken+lezen vond ik de REL niet zo heel mooi, maar uiteindelijk ben ik er echt van gaan houden. Het is ook gewoon een schitterend merk he :9~ En neem van mij aan: die REL kun je heel goed boven die B&W's laten horen. (zo stel ik hem niet af, maar het kán). Af en toe een lekker concertje op Bluray, en dan flink knallen met de set. Heerlijk! >:)

[...]

Thanks!
Nee, dit is puur voor stereo.
In het HT draai ik surround (Dolby Atmos).
De REL is puur als toevoeging voor muziek. (is een ontzettend muzikale sub!)

[...]

lol O-)

[...]

lol :) ofja....eigenlijk niet :P

[...]

Op schaal van 0 tot 10 zeker een 9.
Prachtig apparaat. Ook van binnen O-)
De reviews hadden me extreem enthousiast gemaakt, ik ben hem gaan halen zonder eerst te luisteren.
Daar heb ik 0,0 spijt van!

Heb je ook interesse?
Ja ik vind het werkelijk een prachtig apparaat en de reviews spreken mij ook erg aan. :)

Goed om te horen dat ji het geen spijt van hebt, veel plezier er mee in elk geval d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Bij deze mijn setje, ben recentelijk verhuisd dus het is nog niet optimaal ingericht....... :)
De set bestaat uit het volgende:

- Sony KDL blabla 46" met ambivision.
- PS4.
- Logitech Harmony Ultimate remote +hub.
- Pioneer BDP-450 region free bluray speler.
- Pioneer VSX-828K receiver.
- Kef IQ60C center.
- Kef Q500 fronts.
- Kef IQ9 rears.
- JBL subwoofertje.
(Wat je niet ziet is nog een mooie revolution playseat + T300RS stuurtje met logitech g25 pedalen.)

Op de planning staat het vervangen van de subwoofer, die past natuurlijk niet meer :X . De Q500's staan nu als front maar verhuizen binnenkort naar de rears omdat er toch wat laag mist als ik ze vergelijk met de IQ9's O-) .

Plaatjes, de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/x.meijer_83/Pictures/IMG_3479copy.jpg

Vanaf de bank:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/x.meijer_83/Pictures/IMG_3491copy.jpg

Tv,fron en center:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/x.meijer_83/Pictures/IMG_3490copy.jpg

IQ9:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/x.meijer_83/Pictures/IMG_3488copy.jpg

Receiver+Bluray speler:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/x.meijer_83/Pictures/IMG_3496copy.jpg

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12
Pic volgt snel, maar heb een Auralex Subdude op de kop kunnen tikken voor 30 euro inc verzenden. Heb de ASW10CM erop gelegd en de onderburen hebben geen last meer van de sub! :*)

Mooiste van allemaal....mijn vrouw heeft het goedgekeurd :D

[ Voor 4% gewijzigd door Rainesh op 21-03-2016 12:41 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16

Audione0

Strijdt der titanen

Sketchy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:31:
Bij deze mijn setje, ben recentelijk verhuisd dus het is nog niet optimaal ingericht....... :)
De set bestaat uit het volgende:

- Sony KDL blabla 46" met ambivision.
- PS4.
- Logitech Harmony Ultimate remote +hub.
- Pioneer BDP-450 region free bluray speler.
- Pioneer VSX-828K receiver.
- Kef IQ60C center.
- Kef Q500 fronts.
- Kef IQ9 rears.
- JBL subwoofertje.
(Wat je niet ziet is nog een mooie revolution playseat + T300RS stuurtje met logitech g25 pedalen.)

Op de planning staat het vervangen van de subwoofer, die past natuurlijk niet meer :X . De Q500's staan nu als front maar verhuizen binnenkort naar de rears omdat er toch wat laag mist als ik ze vergelijk met de IQ9's O-) .

Plaatjes, de woonkamer:
[afbeelding]

Vanaf de bank:
[afbeelding]

Tv,fron en center:
[afbeelding]

IQ9:
[afbeelding]

Receiver+Bluray speler:
[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Waaaat een pracht speakers Sketchy, die moet ik zeker bookmarken! Hoe klinken ze? Ik was aan het scrollen en zelfs mijn vriendin vond het prachtige speakers!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Sketchy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:31:
...

...
Ik zou ze nog ff niet verplaatsen, aangezien een sub heel wat goed kan maken.
Ik heb de Q-serie van KEF ook beluisterd en die klinken aardig tam (daar heb je dus ook echt wel gelijk in), maar als ik de frequentie response van de IQ9 bekijk heeft die een enorme bult bij 80-100 Hz.
Welliswaar een Poolse site, maar de grafiekjes zijn duidelijk.

Eigenlijk is een goede sub onmisbaar en hoe groter hoe beter. Zelf ben ik nogal fan van SVS subs, dus die zal ik je dan ook aanraden. Hiermee kun je meestal het gemis in de lage tonen goed aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Chris van der G schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:06:
Waaaat een pracht speakers Sketchy, die moet ik zeker bookmarken! Hoe klinken ze? Ik was aan het scrollen en zelfs mijn vriendin vond het prachtige speakers!
Welke vind je zo mooi? De q500 of de IQ9 speakers. Zelf heb ik een witte set met de IQ50, IQ10 en IQ60c. Deze serie(IQ en dan een tiental) is de opvolger van de IQ9 (IQ en dan een eenheid). Zelf wilde ik graag de IQ50 vervangen voor de IQ90, maar die zijn tweedehands (nieuwe niet meer te krijgen) bijna niet te vinden en als ze er zijn dan zijn ze nog schreeuwend duur. Veel duurder dan een andere kleur.
Het moraal van dit verhaal: als dit speakers zijn die je mooi vind ga dan niet voor de witte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Nico111 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:24:
[...]

Welke vind je zo mooi? De q500 of de IQ9 speakers. Zelf heb ik een witte set met de IQ50, IQ10 en IQ60c. Deze serie(IQ en dan een tiental) is de opvolger van de IQ9 (IQ en dan een eenheid). Zelf wilde ik graag de IQ50 vervangen voor de IQ90, maar die zijn tweedehands (nieuwe niet meer te krijgen) bijna niet te vinden en als ze er zijn dan zijn ze nog schreeuwend duur. Veel duurder dan een andere kleur.
Het moraal van dit verhaal: als dit speakers zijn die je mooi vind ga dan niet voor de witte :)
Sorry! Beetje stom om niet te vermelden ja. De q500, de rest van ons huis is zeer strak en ze zouden er heel mooi bij passen! Mooi iets om naar uit te kijken :*)

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Thnx! Ik ben er ook redelijk tevreden mee :D .
Chris van der G schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:06:
-Edit- Aaaah de Q500,die zijn zeker wel strak :) ,persoonlijk vind ik de IQ9 mooier dan de Q500.
Hoe ze klinken, er zit wel duidelijk verschil tussen de speakers, voor mij klinken Q500 iets te schel maar je merkt wel dat ze moderner zijn dan de IQ9, ze hebben een meer analytisch geluidsbeeld.
Petertyuh schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:03:
[...]

Ik zou ze nog ff niet verplaatsen, aangezien een sub heel wat goed kan maken.
Ik heb de Q-serie van KEF ook beluisterd en die klinken aardig tam (daar heb je dus ook echt wel gelijk in), maar als ik de frequentie response van de IQ9 bekijk heeft die een enorme bult bij 80-100 Hz.
Welliswaar een Poolse site, maar de grafiekjes zijn duidelijk.

Eigenlijk is een goede sub onmisbaar en hoe groter hoe beter. Zelf ben ik nogal fan van SVS subs, dus die zal ik je dan ook aanraden. Hiermee kun je meestal het gemis in de lage tonen goed aanvullen.
Ik ben nou eenmaal gewend aan het geluid van de IQ9 omdat ik deze al een tijd in mijn bezit heb. Helemaal met drum solo's en heavy gitaren komt er ontzettend mooi geluid uit. Maar zoals je al aangeeft is een goede sub eigenlijk onmisbaar. Ik zat al naar SVS te kijken, misschien komt er wel eentje in de toekomst. _/-\o_

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:03
Mijn bescheiden slaapkamerbureau-setje als thuiswonende student:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/5lq4ab.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2cpc6tv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/ma8lrt.jpg

Wat je ziet:
Boston Acoustics A25
iMac 27" (model uit 2011 geloof ik)
Yamaha RX-V592RDS
Zelfgemaakte speakerstands om de BA's ongeveer op oorhoogte te krijgen (staan inmiddels op mooie rubberen dopjes zoals op foto3, ipv de strookjes ondervloer op de eerste 2 foto's :D )

Wat je helaas niet ziet:
XTZ 99 w8.16 subwoofer (in het hoekje naast het bureau, wat akoestisch niet erg optimaal is)

Ik heb de passie voor mooi geluid van m'n vader overgenomen denk ik, die een Monitor Audio set in de huiskamer heeft staan (2x Silver6, 1x Radius 370HD, 1x Radius 180HD, 4x Radius 90HD). De receiver komt ook uit de woonkamer waar nu een RX-V667 staat te spelen. De speakers staan inmiddels iets meer naar binnen gedraaid :)

[ Voor 6% gewijzigd door JGro op 30-03-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 21:44
Na een lange tijd van meekijken, zal ik eens mijn home cinema laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://welove2travel.nl/wp-content/uploads/2016/04/IMG_5137.jpg

Afbeeldingslocatie: http://welove2travel.nl/wp-content/uploads/2016/04/IMG_0082.jpg

Wat je ziet:
Panasonic 55CX-700 TV
Marantz SR6010 receiver
Intel NUC5i3RYH HTPC
Q Acoustics 3020 (fronts en rears)
Q Acoustics 3090C (center)
Q Acoustics 3070S (subwoofer)

Wat je niet ziet:
PS4
Logitech Harmony remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Laatst online: 25-05 00:31
Nieuw speeltje!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/21oykaa.jpg

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Datasat RS20I
Processing:
Design: 16 Channel Preamp/Processor
DACS: Burr-Brown PCM 4104
DSP: Analog Devices SHARC (x 9!)
Dirac Live: Room Correction
EQ: 31 Third-octave Bands plus 3 Full Parametric Bands per Channel, Shelving, High and Low Pass
Dolby and DTS Surround Sound Processing: DTS:X ready, Auro (13.1) and Dolby Atmos
Video Upconversion: None (pass-through only)
Connections:
HDMI 1.4A: 4 In and 1 Out
Digital Audio Inputs: 2 x DB25 Female (8 channels each), 2 x Toslink, 1 x Coaxial
Analog Audio Inputs: 8 Balanced via Female DB25, 2 x Stereo Single Ended via RCA
Microphone Input: With Phantom Power for Spectrum Analyzer Function
Digital audio out: 16 Channels Via 2 Male Db25
Analog Audio Out: 16 Channels via 2 Male DB25
Front-panel USB input: Firmware Updates
Rear Panel USB input: Music Playback
Ethernet and RS 232: For Network and Control Functions
Triggers: Fully Programmable
General Features:
3D: Video Pass-through
Control: System Compatibility
VPN Control Via PC: Mac and Android
Dimensions: 5.6 H x 17.4 W x 17.63 D
Shipping Weight: 36 Pounds
Company: Datasat
SECRETS Tags: Datasat, Datasat RS20i, Surround Sound, Surround Sound Processor, Processor Reviews

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Masterkale1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:12:
[...]

Datasat RS20I
Processing:
Design: 16 Channel Preamp/Processor
DACS: Burr-Brown PCM 4104
DSP: Analog Devices SHARC (x 9!)
Dirac Live: Room Correction
EQ: 31 Third-octave Bands plus 3 Full Parametric Bands per Channel, Shelving, High and Low Pass
Dolby and DTS Surround Sound Processing: DTS:X ready, Auro (13.1) and Dolby Atmos
Video Upconversion: None (pass-through only)
Connections:
HDMI 1.4A: 4 In and 1 Out
Digital Audio Inputs: 2 x DB25 Female (8 channels each), 2 x Toslink, 1 x Coaxial
Analog Audio Inputs: 8 Balanced via Female DB25, 2 x Stereo Single Ended via RCA
Microphone Input: With Phantom Power for Spectrum Analyzer Function
Digital audio out: 16 Channels Via 2 Male Db25
Analog Audio Out: 16 Channels via 2 Male DB25
Front-panel USB input: Firmware Updates
Rear Panel USB input: Music Playback
Ethernet and RS 232: For Network and Control Functions
Triggers: Fully Programmable
General Features:
3D: Video Pass-through
Control: System Compatibility
VPN Control Via PC: Mac and Android
Dimensions: 5.6 H x 17.4 W x 17.63 D
Shipping Weight: 36 Pounds
Company: Datasat
SECRETS Tags: Datasat, Datasat RS20i, Surround Sound, Surround Sound Processor, Processor Reviews
Ben je niet bang dat je straks helemaal niet meer aan het echte luisteren toe komt maar dat je alleen met de (knopjes) aan het spelen bent.
Dat vond ik vroeger het grote nadeel van equalizers je probeerde altijd toch nog iets bij te stellen om het geluid net iets meer te geven ook al wist je dat het er vaak niet beter van werd.
Wel leuk spul kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
De HT is hier zo goed als af. Nog wat cosmetische aanpassingen en dan is die eigenlijk wel klaar.
Voor alle foto's zie:
http://imgur.com/a/9NqNn

Eerst kort beneden. Hier wordt puur TV gekeken, en uitzending gemist ed. via de media player en Chromecast. Alle apparatuur wilde ik uit het zicht, dus op de gang staat een kastje met alle apparatuur.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GztThtul.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aWfKQq6l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WB8oLchm.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/m1zLHX9m.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nX2Ymlym.jpg
  • 46" Philips tv + Ambivision (voor 4-zijdig ambilight)
  • Denon X2000
  • Jamo S 426 HCS 5.1 setje
  • IconBit XDS73D (mediaspeler met 3D ondersteuning)
  • Chromecast 1
  • Synology 215J
  • Logitech Smart Control+hub

En boven, de film/gameroom. Hier worden de films bekeken. Als het even kan in 3D en 5.1 obviously. Verder veel retro-games en nieuwe games. Zowel van de consoles als PC. De achterwand moet nog in het glasvezelbehang en dan alles netjes afwerken... en misschien iets van goedkope vloerbedekking ivm spiegelen van het laminaat.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/asAPW9xl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lQUcPvil.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/67rurf7l.jpg
Zonder beamer
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KiHwpYxl.jpg
Met beamer
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5kdirohl.jpg

Consoles
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rggqu5rl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lY139VPl.jpg
  • BenQ W1070
  • Onkyo TX-NR509
  • Jamo S 426 HCS 5.1 setje
  • Canton Sub 8.2 Subwoofer
  • IconBit XDS73D (yup, zelfde als beneden)
  • Chromecast 2
  • Alle Nintendo-consoles
  • Alle Playstations (behalve PS4)
  • Logitech Ultimate+hub

Vanwege de PC-games zit ik nog te twijfelen om 2 rear-speakers toe te voegen voor 7.1 geluid. Het geluid komt niet echt lekker van achter soms. Echter zit ik wat lastig met de plaatsing, zoals je hier wel kan zien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ZLym5um.jpg
Het muurtje kan niet weg, want daar zit een asbestpijp achter. Dus die ga ik niet slopen/vervangen. Echter kan ik de rechter achterspeaker dus niet echt goed kwijt daardoor. Eigenlijk kan ik alleen recht achter mij een speaker plaatsen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37
Ik zou dan denk ik gewoon de bank wat verder naar voren zetten. Speakers kun je dan schuin achter en naast je zetten, of desnoods met beugels aan de schuine wand hangen. Zuilen achter is natuurlijk wel lekker. En weet niet of die Onkyo iets van Audissey heeft, maar dat zou ik daar zeker aanraden. Kleed idd ook trouwens, maar das meer ivm akoestiek van de harde vloer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bank iets naar voren zou nog wel kunnen ja. De 4e en 5e speakers op 115 graden moet wel lukken. Echter de back-speakers (6 en 7) tussen de 135 en 150 graden lukt rechts achter de bank niet (Op de foto links, waar de muur + dimmer zit). Lees net ook dat de Onkyo 509 wel 7.1 ondersteund, maar voor de 2 laatste speakers moet er een losse amp gebruikt worden voor de stroom. Nog maar even in verdiepen dus....

Audyssy setup heb ik inderdaad al gedaan. Maar de fijnafstelling moet nog even gebeuren. Zelfde voor de subwoofer, die nu in een hoekje staat... niet ideaal waarschijnlijk.

Kleed is zeker ook een idee ja, om te kijken of dat de akoestiek ten goede komt (vast wel!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Erg gaaf. Hoe bevalt de BenQ(zwart waarde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Nice setup! ik heb ook de Q gekocht, fronts en center. erg tevreden over.
Ik wil nog dezelfde subwoofer erbij kopen maar ben benieuwd hoe deze sub bevalt bij jou. Kan je er iets over zeggen. Hij heeft 2 speakers erin ipv 1 grote maakt dat uit? Hoe klinkt deze?
Cormo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Panasonic 55CX-700 TV
Marantz SR6010 receiver
Intel NUC5i3RYH HTPC

Wat je niet ziet:
PS4
Logitech Harmony remote

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nico111 schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:57:
Erg gaaf. Hoe bevalt de BenQ(zwart waarde)?
Ik kijk altijd in het donker, dus dan prima :+
Kwa wat de zwartwaarde echt is kan ik slecht oordelen, gezien het mijn eerste beamer is en ik niet echt een video/audiofiel ben (getuige mijn apparatuur). Daarvoor moet je denk ik toch naar een showroom of wat reviews doorspitten.

In de reviews kreeg die goede ratings destijds, en kon hem voor "weinig" kopen. Maar tot nu toe erg tevreden :D . Gaming en films zijn toch anders op zo'n groot scherm. Je ziet toch meer details die anders onopgemerkt blijven. Alleen met 3D vind ik het beeld wat donker ogen, maar ik heb de 3D stand nog niet gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
ionicdog schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 06:57:
Nice setup! ik heb ook de Q gekocht, fronts en center. erg tevreden over.
Ik wil nog dezelfde subwoofer erbij kopen maar ben benieuwd hoe deze sub bevalt bij jou. Kan je er iets over zeggen. Hij heeft 2 speakers erin ipv 1 grote maakt dat uit? Hoe klinkt deze?

[...]
Hè bedankt. Ja ik ben erg tevreden met de hele set. Wat een geluid komt uit deze speakers zeg..

Wat betreft de sub, ik vind hem super klinken. Krachtig maar toch strak.. Ik las wel een beetje op internet dat sommigen wel een andere sub namen. Maar ik vind uiterlijk ook belangrijk en ik heb geen idee wat het verschil zou zijn. Ik denk sowieso dat je geen verkeerde keus maakt als je hem neemt..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Read schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:42:
[...]

Ben je niet bang dat je straks helemaal niet meer aan het echte luisteren toe komt maar dat je alleen met de (knopjes) aan het spelen bent.
Dat vond ik vroeger het grote nadeel van equalizers je probeerde altijd toch nog iets bij te stellen om het geluid net iets meer te geven ook al wist je dat het er vaak niet beter van werd.
Wel leuk spul kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
Nee het is gewoon een kwestie van een dirac kalibratie en daarna een target curve erin zetten.
Wel heb ik met excel maar een overzichtje gemaakt van mijn gemaakte profielen etc.
Bijv... Auro3d met scherm omlaag gordijnen dicht
Auro3d gordijnen open

Zo kan je de datasat volledig customizen. Ook kan je kiezen voor bijvoorbeeld 3 centerspeakers, elk kanaal is apart toewijsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

JGro schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:37:
Mijn bescheiden slaapkamerbureau-setje als thuiswonende student:

[afbeelding]

KNIP
Even het meeste geknipt, maar heb je iets van bouwtekeningen van die statiefjes die je gemaakt hebt? Want dat is echt heel netjes om te zien! Ik zelf zou ander hout gaan gebruiken dan dat beter bij mijn bureau past maar verder. Top dingen om te zien!

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:41
Ook maar eens een paar plaatjes, niet zo uitgebreid/die-hard als sommigen hier, maar ik ben er aardig tevreden mee!

Vooraanzicht, TV is een Samsung UE48J6250
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KeTNEQthnDVglst2v5XEDNZz/full.jpg

Front speaker Q acoustics 2020i in zwart hoogglans met Norstone Esse stands
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xxP1GQiaq6oqBpzmgkvXVSMl/full.jpg

Receiver Pioneer VSX-424K met daar boven op een RPi met Kodi en een Logitech hub
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oX8Q7HYYVjKZQRBaPRINAeAf/full.jpg

DIY subje op basis van een Peerless XLS10 met een conrad plate amp
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LRH8HPDyyzUie7Pfiejrvj3R/full.jpg

Uitzicht vanaf de luisterpositie
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/FTv3UdLnNp2aVOsFTYL1k4yI/full.jpg

De ruimte waar dit in staat is een doorzon woonkamer van 8x4 met daar aan grenzend een open keuken van 3x2,5 meter.

[ Voor 5% gewijzigd door NoepZor op 08-04-2016 19:59 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The_12oach schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:10:
[...]
Even het meeste geknipt, maar heb je iets van bouwtekeningen van die statiefjes die je gemaakt hebt? Want dat is echt heel netjes om te zien! Ik zelf zou ander hout gaan gebruiken dan dat beter bij mijn bureau past maar verder. Top dingen om te zien!
De plankjes hout hebben geen toelichting nodig hoop ik?? ;)

De buisjes zou ik van rvs of aluminium buis of rondstaf maken.
Buis heeft als voordeel dat het lowtech is als je een stukje draadeind door het buis en de plankjes voert en het geheel aandraait met een stel platte moeren.
Het hout moet daarvoor een paar mm's verzonken worden.
Zowel de onder- als de bovenkant onttrekken zich in deze setup aan het zicht, slim bedacht.

Massief rondstaf kan ook, maar daarvoor moet je op een draaibank de beide boorgaten centreren en vervolgens draad tappen voor een metrisch M5/M6 tapboutje.
Deze laatste aanpak heeft als voordeel dat je platverzonken schroeven kunt gebruiken en het plankje dun kan blijven omdat je het hout dan amper hoeft te verzinken.
Met draadeind zit je vast aan dikkere moeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Cormo schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:04:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
Panasonic 55CX-700 TV
Marantz SR6010 receiver
Intel NUC5i3RYH HTPC

Wat je niet ziet:
PS4
Logitech Harmony remote
Hoe klinken de Q Acoustics speakers, wnt ik ben ook opzoek naar een andere hifi opstelling, en kwam dezen op het oog.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Weer eens een kleine update van mijn kant :9

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xpve60.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/kd8z6h.jpg
By Night:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/25tyfk4.jpg

U ziet:
TV: Philips 55-inch Full HD (55PFK6549) (kabelgootje moet ik weer vastzetten, afgebroken :/)
Versterker: Marantz SR6010
Media player: Mac Mini
Fronts: Wharfedale Diamond 9.6
Center: Wharfedale Diamond 10.cc
Rears: Wharfedale Diamond 10.0
Sub: Geen
Verlichting: Hue + Livingcolors

U ziet niet:
Xbox One
Wii U
Logitech Harmony

Onlangs overgestapt van een simpele Onkyo naar deze Marantz. Bevalt erg goed. Sindsdien heb ik geen subwoofer meer, maar mis dat tot op heden niet. De 9.6 hebben een prima laag. Heb er een Wharfedale subwoofer bij geprobeerd (Geleend van iemand), maar vond het niet echt een toevoeging. Heb ook geen zin om een vermogen aan een subwoofer uit te geven, dus die komt er ook even niet ;)
De Hue is gekoppeld aan Kodi. Bij starten van een film dimt de verlichting en bij stoppen gaan de lampen weer naar het oorspronkelijke niveau.

Op termijn ga ik misschien nog een keer de center aanpassen, maar luister voornamelijk muziek, dus de noodzaak is er nog niet direct.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Yannick-ski schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:02:
[...]

Hoe klinken de Q Acoustics speakers, wnt ik ben ook opzoek naar een andere hifi opstelling, en kwam dezen op het oog.
Ik heb nu bijna een jaar de Q-Acoustics 2050i's. In de rechtstreekse vergelijking bij de luistersessie vonden wij deze beter (voller) klinken dan de 3050i's. Vergelijkbaar is de Dali Zensor 7, maar ook die viel bij ons af. Ze speelden in onze ogen veel duurdere speakers als MA Silvers en B&W's weg. Maar geluid is natuurlijk persoonlijk, dus lekker gaan luisteren.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Volgens mij klopt er iets niet aan je post, de 3050i bestaat niet en de 3050 staat pas sinds november in de pricewatch. Volgens mij was de 30xx serie er nog niet in april/mei vorig jaar. Ben je niet in de war met een ander type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
NoepZor schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:09:
Volgens mij klopt er iets niet aan je post, de 3050i bestaat niet en de 3050 staat pas sinds november in de pricewatch. Volgens mij was de 30xx serie er nog niet in april/mei vorig jaar. Ben je niet in de war met een ander type?
Ik dacht, omdat de 2050 ook een i erachter heeft, dat de 3050 dat ook heeft. Dat is niet zo zie ik, dus dan is het de 3050 die ik bedoel. Dat deze pas in november in de Pricewatch staat, betekent niet automatisch dat ie toen ook pas uit kwam. WhatHifi reviewde de speakers bijvoorbeeld op 11 mei: http://www.whathifi.com/q-acoustics/3050/review

Anyway, qua geluid vonden wij dus de 2050i's beter dan de 3050's. De 3050's zien er wel mooier uit (vind ik), maar ook dat is persoonlijk.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ah oké, dan zijn ze al langer te koop dan ik dacht. Vond november ook al wat kort. De 3050 heeft volgens mij vrijwel dezelfde bassdriver als de 2050, alleen de tweeter en de behuizing is veranderd. Ik heb zelf de 2020i (3020 was nog niet te koop) en vind ze ook meer dan prima klinken voor het geld. Mooi open geluid, maar niet te. Lekker easy going op het gehoor, geen schelle hoge tonen of iets in die aard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Na lang meekijken toch maar eens mijn bescheiden setje tonen.

Het staat nu iets langer dan een jaar, maar is nog niet af. Ik ben al erg lang op zoek naar het juiste bedrijf wat speaker stands die ik in m'n hoofd heb kan maken. Ik wil deze nl als een massief eiken paal in de afmetingen van de speakers, in de stijl van het tv meubel. En ja ik weet dat de speakers nu te dicht bij elkaar staan :X

Afbeeldingslocatie: http://steijlmedia.nl/tweakers/hc_detail_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://steijlmedia.nl/tweakers/hc_overview_small.jpg

Wat zie je:
Marantz SR6009
B&W 685 S2
Samsung UE32D6200 (ik wil al een poosje een upgrade, maar we wachten eigenlijk totdat er een nieuw huis komt)
Logitech Harmony
RasberryPi met OSMC
Horizon Mediabox
een afschuwelijke intercom |:(
Poes Puck

Wat zie je niet:
Philips BluRay speler
Playstation 4
Harmony Hub
Wii
Synology DS214play

Ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben over de geluidskwaliteit van deze combi. De 685 S2 vind ik erg goed uitgebalanceerd, zowel op een zacht al hard volume blijft het geluid gedetailleerd.
Eigenlijk is de set ook op de groei gekocht. In een woning waar meer ruimte is wil ik de 685 S2's naar achteren plaatsen en voor een mooie zuil en center. Maar ik heb ook al setjes langs zien komen die 4x de 685's hebben staan, misschien is dat ook wel wat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

kingfriko

100 % BULLY

Die intercom hangt inderdaad mooi midden in de kamer zeg ;)

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Je kan die intercom toch wat meer naar links verplaatsen, of vind je dat te veel werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Ik gok dat het huur is ;)
Wat natuurlijk wel kan: een stel van die vierkante lijsten van 10cm diepte tegen de muur aan hangen, en die intercom in een van die dingen. Zet je in de andere wat frutsels en valt het nauwelijks meer op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
Yannick-ski schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:02:
[...]

Ja ik ben super tevreden. Voor relatief weinig geld zon geluid produceren. Maar ga eens luisteren zou ik zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Robin Verbeek schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:09:
Je kan die intercom toch wat meer naar links verplaatsen, of vind je dat te veel werk?
Dat had fijn geweest als ze dat in de bouw hadden gedaan. Meer naar links zit namelijk wel een loze doos voor eventueel een thermostaat, hadden ze even om moeten draaien :F
The Eagle schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:29:
Ik gok dat het huur is ;)
Wat natuurlijk wel kan: een stel van die vierkante lijsten van 10cm diepte tegen de muur aan hangen, en die intercom in een van die dingen. Zet je in de andere wat frutsels en valt het nauwelijks meer op :)
Het is idd huur, dus ik kan er zelf niets mee doen.
Je idee vind ik wel echt goed! Zal het eens met de vrouw overleggen. Al moet ik wel zeggen, op een gegeven moment valt het je niet meer op ;)

Iemand die nog goede houtbewerkingsbedrijven weet die m'n speaker stands kan maken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Kwam er laatst een op MP tegen, maar kan het zo snel even niet terugvinden...

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

smartie89 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:03:
[...]

Dat had fijn geweest als ze dat in de bouw hadden gedaan. Meer naar links zit namelijk wel een loze doos voor eventueel een thermostaat, hadden ze even om moeten draaien :F

[...]

Het is idd huur, dus ik kan er zelf niets mee doen.
Je idee vind ik wel echt goed! Zal het eens met de vrouw overleggen. Al moet ik wel zeggen, op een gegeven moment valt het je niet meer op ;)

Iemand die nog goede houtbewerkingsbedrijven weet die m'n speaker stands kan maken? :*)
Totdat er iemand aanbelt en je alvorens je de intercom kunt gebruiken, eerst 2 Dinkeytoys en een cactus moet verschuiven. ;)

De plaats van dat ding is echt zeer ongelukkig gekozen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Best leuk om te zien dat je iets post en we het vervolgens alleen maar over een intercom hebben ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
we gaan nog even door :)

Een nagenoeg gelijkwaardige situatie gehad bij mijn moeder. Echter aan de andere kan van de muur zat de hal dus heb ik het gat doorgeboord kabels doorgevoerd en de intercom daar opgehangen. Mijn moeder heeft hier nooit iets over gehoord, overigens zou het herstellen van de oorspronkelijke positie ook een fluitje van een cent zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 12-04-2016 14:46 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:47
Of je verplaatst de boel 90 graden. En/of zet het tv gebeuren waar nu de bank staat. En de bank waar de intercom staat. Dan hoef je hier ook niet meer tegen aan te kijken. Maar misschien schiet ik iets door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
renzo4000 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:46:
we gaan nog even door :)

Een nagenoeg gelijkwaardige situatie gehad bij mijn moeder. Echter aan de andere kan van de muur zat de hal dus heb ik het gat doorgeboord kabels doorgevoerd en de intercom daar opgehangen. Mijn moeder heeft hier nooit iets over gehoord, overigens zou het herstellen van de oorspronkelijke positie ook een fluitje van een cent zijn.
Helaas zit daar de badkamer :)
red1 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:51:
Of je verplaatst de boel 90 graden. En/of zet het tv gebeuren waar nu de bank staat. En de bank waar de intercom staat. Dan hoef je hier ook niet meer tegen aan te kijken. Maar misschien schiet ik iets door..
Hebben we zeker over gedacht, maar dan moet je over de bank hangen om iemand binnen te laten. En alle aansluitingen zitten daar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
smartie89 schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:02:
Na lang meekijken toch maar eens mijn bescheiden setje tonen.

Het staat nu iets langer dan een jaar, maar is nog niet af. Ik ben al erg lang op zoek naar het juiste bedrijf wat speaker stands die ik in m'n hoofd heb kan maken. Ik wil deze nl als een massief eiken paal in de afmetingen van de speakers, in de stijl van het tv meubel. En ja ik weet dat de speakers nu te dicht bij elkaar staan :X
Mooi setje, met stands zullen die speakers een stuk beter tot hun recht komen. d:)b Ken zelf geen bedrijven die je daar mee kunnen helpen maar die zullen vast bestaan. ;)
smartie89 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 07:03:
[...]

Het ziet er uit als een redelijk nieuwe bouw en ik verwacht eerlijk gezegd dat de bekabeling voor de intercom via de meterkast je woning binnenkomt. Die zou je eventueel terug kunnen trekken (of kunnen onderbreken en doorverbinden) en via een andere loze leiding naar je kamer kunnen trekken. Of je moet in de buurt van de meterkast een geschikte plaats voor de intercom vinden. ;)

Als die loze leiding verder naar links inderdaad voor een thermostaat bedoeld is dan zal deze waarschijnlijk niet naar de meterkast lopen, maar naar de CV. Die kun je dan jammer genoeg niet hiervoor gebruiken.

En waarschijnlijk zal je verhuurder het niet zo tof vinden, maarja, als je het goed doet merkt die er weinig van. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 12-04-2016 20:32 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oovee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-02 15:58

oovee

Bedrijfsaccount oovee
Van mij ook een aantal (slaap)-kamer foto's van mijn Werk/Game/Slaap ruimte.
Het is nog niet af, maar af zal het voorlopig op deze (kleine) kamer ook niet zijn. Pas als ik in het bezit ben van eigen woonruimte.

Te zien op de foto's;

2 x Jamo S628
2 x SVS Ultra Bookshelf
1 x SVS PB13 Ultra

Niet te zien op de foto's

1 x Denon AVR X3200

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1604/161444/UdbefvER.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1604/161446/vuCaaJHZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1604/161448/q3rAvtVp.jpg

De Jamo S628's zijn tijdelijk, en zullen worden vervangen voor SVS Ultra Tower's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
(ik zou de foto van de rechtermonitor gespiegeld hebben) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oovee

oovee

Bedrijfsaccount oovee
NeutraleTeun schreef op woensdag 13 april 2016 @ 05:55:
(ik zou de foto van de rechtermonitor gespiegeld hebben) :9
Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
oovee schreef op woensdag 13 april 2016 @ 04:39:
Van mij ook een aantal (slaap)-kamer foto's van mijn Werk/Game/Slaap ruimte.
Het is nog niet af, maar af zal het voorlopig op deze (kleine) kamer ook niet zijn. Pas als ik in het bezit ben van eigen woonruimte.

Te zien op de foto's;

2 x Jamo S628
2 x SVS Ultra Bookshelf
1 x SVS PB13 Ultra

Niet te zien op de foto's

1 x Denon AVR X3200

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De Jamo S628's zijn tijdelijk, en zullen worden vervangen voor SVS Ultra Tower's.
Waarom de fuck een PB13 ultra op zo'n kleine kamer? Das zo'n onzin 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Omdat je met een oplegger ook een krat bier kan vervoeren van de winkel naar huis.

Het zal niet makkelijk zijn om dat gebalanceerd afgesteld te krijgen...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is nogal een misvatting dat een grote sub (lees krachtige) niet subtiel kan spelen, integendeel!. Daarnaast kan ik me voorstellen dat er een dag komt dat je van de slaapkamer verhuist naar een woonkamer, dan is dit een goede investering in de toekomst.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oovee

oovee

Bedrijfsaccount oovee
Tommie12 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:24:
Omdat je met een oplegger ook een krat bier kan vervoeren van de winkel naar huis.

Het zal niet makkelijk zijn om dat gebalanceerd afgesteld te krijgen...
Subwoofer zelf op -10 dB, Crossover op 40 / 60 ivm de Jamo S628, en je hebt een subtiele laag, die de gehele kamer gemakkelijk vult. :)

Even héél simpel gezegd, maar voorlopig prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
@oovee

Dat ziet er echt heel dik uit zeg! Ik heb zelf slechts de Teufel Ultima 40 mk2 icm met een Onkyo TX-SR343 (budget receiver) ben behoorlijk tevreden, alleen het laag vind ik te mager. Mijn probleem is dat ik nog bij mijn ouders woon en dat ze al snel vinden dat de bass doordreund, ik had eerst een set met subwoofer, maar die heb ik om die reden terug gedaan. Ik vraag me af in hoeverre zo'n frontfire subwoofer doordreund (naar beneden) en of deze goed af te stellen is in een kleine kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Waarom doe je je Jamo's weg?
_Heisenberg_ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:01:
@oovee
Dat ziet er echt heel dik uit zeg! Ik heb zelf slechts de Teufel Ultima 40 mk2 icm met een Onkyo TX-SR343 (budget receiver) ben behoorlijk tevreden, alleen het laag vind ik te mager.
Ik heb precies die Jamo en Teufel speakers op het oog. Dacht dat Teufel iets beter was, maar dat de Jamo's iets lager gingen en daardoor geen subwoofer nodig hebben.

Ben er nog niet uit of ik voor een van die ga (bang for buck) of dat ik een klasse hoger ga kijken luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Te zien op de foto's;
2 x Jamo S628
2 x SVS Ultra Bookshelf
1 x SVS PB13 Ultra
Kun je zo wel werken?? :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CTchtOo.gif

Ziet er verder tof uit met die ledstrip e.d. :Y
Is dat bureau altijd zo opgeruimd? Bij mij is er welgeteld nog 1cm^2 bureaublad zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Denon D-M40DAB op kantoor boven + Teufel S 4000 SW subwoofer.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UZ1jq8hYRnA/Vw6a_UvaZeI/AAAAAAAABVw/OFm2sc0Mk68Llii7zD5PbLfloduHZqD_wCCo/s400-Ic42/kantoorthumb.jpg

Teufel System 4 + m'n nieuwe SVS PB-1000
Er gaat nu echt een wereld open, sub-bass die ik nog nooit eerder waargenomen had, zelfs niet met
de sub die bij dit teufel setje kwam... wow..
voelbaar, zowel in lichaam als druk op de oren bij ultralaag.
de ramen trilden zelfs mee. Nu ik dit gehoord heb, kan ik denk ik nooit meer terug naar
goedkopere HTIB "sub"woofers. :) :o
zelfs m'n vriendin geeft aan blij te zijn met deze upgrade in filmbelevenis. _/-\o_ O+
volgende upgrade wordt om de teufel thx fronts/center te vervangen door SVS Ultra center en bookshelves.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4-rugoLArjA/Vw6aos_1xvI/AAAAAAAABV4/PwFG3JQ6hR4Vn54bMVbreYfKDdB4aIctwCCo/s400-Ic42/svsthumb.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door mvz op 14-04-2016 11:24 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oovee

oovee

Bedrijfsaccount oovee
_Heisenberg_ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:01:
Mijn probleem is dat ik nog bij mijn ouders woon en dat ze al snel vinden dat de bass doordreund, ik had eerst een set met subwoofer, maar die heb ik om die reden terug gedaan. Ik vraag me af in hoeverre zo'n frontfire subwoofer doordreund (naar beneden) en of deze goed af te stellen is in een kleine kamer?
Mijn kamer is 14m2, en als ik alleen de Jamo's laat spelen, wél met Dyn EQ aan, is de bass redelijk voelbaar met de receiver op -30 dB. Beneden is de bass wel te horen, maar niet te voelen.
M-ThijZ schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:29:
[...]
Waarom doe je je Jamo's weg?
Ik wou in eerste instantie voor de SVS Ultra Towers gaan, daar deze beter passen bij de SVS Bookshelfs en Subwoofer. De Jamo's zijn als laatst toegevoegd, zijn leuke zuilen en ook zéér tevreden over, maar daarom ook een flink pak goedkoper! Daarom een tijdelijke keus, én om te kijken wat zuilen leveren ten opzichte van Bookshelfs.
LA-384 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:45:
[...]

Kun je zo wel werken?? :+
[afbeelding]

Ziet er verder tof uit met die ledstrip e.d. :Y
Is dat bureau altijd zo opgeruimd? Bij mij is er welgeteld nog 1cm^2 bureaublad zichtbaar.
Ja, staan goed afgesteld
Overigens zou ik nu de Sub op 0 dB zetten met Dyn EQ aan, en receiver op -10 dB, word het inderdaad een ander verhaal, en verblijf ik liever in een andere ruimte. Een totale no-go.

Hooguit een paar blikjes drinken met een zakje Haribo... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Ondertussen verhuisd. Verder niets veranderd aan de apparatuur, wel aan het interieur :)

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1544/25835894224_7932afb345_b.jpg

B&W CM5
Marantz PM7003
Cambridge Audio Dacmagic 100
te kleine Samsung ledtv (muziek boven tv dus!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Na veel gezien en gelezen te hebben, ook maar eens mijn huidige setup.

Mijn huiskamer
Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/fjbkyytdb/IMG_2214.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/y05zps9bj/IMG_2213.jpg

Wat je ziet:
Samsung PS50C550 Plasma TV
Apple Mac Mini 2,3 GHz 2011 met Kodi
Denon AVR-X2000 receiver
XBox One
B&W 683 luidsprekers

Dit alles wordt aangestuurd door een Harmony Ultimate afstandsbediening

Wat je niet ziet:
Synology DS1512+ 11 TB NAS

Nu heb ik een zolder waar ik helemaal niets mee doe, dus heb ik besloten om daar een HT-kamer van te maken. De hardware die ik daar voor wil gaan gebruiken is het volgende:
Sony VPL-HW40ES beamer
NAD T748v2 receiver
7.1 B&W 600 serie luidsprekers (2x 683, 4x 685 en 1x HTM61)
Rel T5 subwoofer

Qua zitplaatsen zit ik nog een beetje te dubben. Ik heb deze mogelijkheden op het oog:
Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/yluylw4dr/Cinehome_de_Luxe_Zwart_3_zits_op_frame.jpg
Of
Afbeeldingslocatie: http://s19.postimg.org/f5a8zd99r/Knipsel1.jpg

Max aantal zitplaatsen 5 tot 7

Maar ik zit nog wel met een paar vraagtekens, namelijk;
Welk merk projectiescherm. Ik ben aan het kijken naar Projecta, Stewart en Kingpin. Wat zouden jullie aanraden? Ik kan een scherm tot maximaal 2,7m breed en 1,8m hoog hebben. Dat betekent een maximale diagonaal van 3,1m. En dan welke grain. Dat is mij helemaal niet duidelijk.
Ook ben ik nog niet helemaal zeker van de luidsprekers. Ondanks het feit dat ik B&W altijd wel lekker vind klinken, sta ik ook wel open voor andere merken. Ik ben dan ook van plan om een keer te gaan luisteren, maar ik zou graag de opties nu al willen verkleinen, zodat ik gerichter kan gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 11:22
Sixbladeknife schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:28:
Ondertussen verhuisd. Verder niets veranderd aan de apparatuur, wel aan het interieur :)

[afbeelding]

B&W CM5
Marantz PM7003
Cambridge Audio Dacmagic 100
te kleine Samsung ledtv (muziek boven tv dus!)
Prachtige speakers om te zien die B&Ws. Wat zijn dat voor stands die eronder zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Voor een scherm ben ik hier wezen kijken. Cinema HD scherm zag er erg goed uit.
https://www.projectieschermen.com
Ik heb hem nog niet gekocht want ben hier nog niet aan toe in mijn upgrade reeks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Read
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

yorroy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:45:
[...]

Prachtige speakers om te zien die B&Ws. Wat zijn dat voor stands die eronder zitten?
NorStone Stylum 1 stands

Afbeeldingslocatie: https://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/600x350/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/t/stylum_header-1_1_1.jpg

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
Kan ik persoonlijk aanraden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 15:01
Le Enfant! schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:25:
[...]

Kan ik persoonlijk aanraden trouwens.
Wat ik me altijd afvraag bij die stands, hoe zorg je dat je speakers er stevig op staan? Ik heb zelf ook een paar mooie B&W boekenplan speakers en zou ze graag op stands hebben staan mits het stevig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
4 schroeven erin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Laatst online: 15:01
was ik al bang voor... dit geeft geen schade (behalve dan de 4 gaten) aan de speakers / geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Ik ben druk bezig met een huizenjacht, maar tot die tijd geniet ik van muziek en film op een slaapkamer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AIgDa320e5DbFN0R02OlD8Le/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oRKWzDGmBR7GWp69vSwkrXFf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AjA00GUf5yLU2oXwdwvF9kuY/full.jpg
  • Naim UnitiLite
  • Dynaudio M20
  • Sony KDL-32EX600
  • Apple TV gen 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik gebruik de stands als rear in mn 5.1 opstelling.
Ik heb geen enkel verschil gehoord.
Ik heb wel 20 minuten met de schroevendraaier in mn hand gestaan en naar mn speakers zitten staren.
Maar heb het uiteindelijk gedaan.
Gewoon kleine schroefjes natuurlijk.
Voor mij was de keus simpel met een dochter van anderhalf en ben al meerdere keren blij geweest dat ik het gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
niek87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:12:
[...]

Wat ik me altijd afvraag bij die stands, hoe zorg je dat je speakers er stevig op staan? Ik heb zelf ook een paar mooie B&W boekenplan speakers en zou ze graag op stands hebben staan mits het stevig is..
Ik heb mijn speakers er gewoon opgezet en ze zijn er nog nooit van af gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
[...]

Op Marktplaats zetten, en vervangen door een paar dikke zware zuilen. _/-\o_
Ofwel met beugels aan de muur hangen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
niek87 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:35:
[...]

was ik al bang voor... dit geeft geen schade (behalve dan de 4 gaten) aan de speakers / geluid?
Als er niet regelmatig kinderen of bezopen vrienden o.i.d. langslopen zou je ook een antislipmatje kunnen gebruiken. Kost nog minder dan schroeven ook :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:36:
Ik ben druk bezig met een huizenjacht, maar tot die tijd geniet ik van muziek en film op een slaapkamer:
  • Naim UnitiLite
  • Dynaudio M20
  • Sony KDL-32EX600
  • Apple TV gen 3
Dat is best een dikke setup. Dynaudio zie ik niet zo vaak, maar moet zeggen dat het lekker klinkt. Is de Naim niet wat uit verhouding qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wilde zelf ook niet schroeven in m'n speakers, heb het zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://www.manutan.nl/img/S/GRP/ST/AIG481327.jpg

Redelijk ruim gebruikt, is prima te verwijderen ook :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

LA-384 schreef op zondag 17 april 2016 @ 07:37:
[...]

Dat is best een dikke setup. Dynaudio zie ik niet zo vaak, maar moet zeggen dat het lekker klinkt. Is de Naim niet wat uit verhouding qua prijs?
Ze klinken ook fantastisch aangesloten op de Naim. Zulk groots geluid uit relatief kleine speakers. En ze gaan nog diep ook.

Qua prijs klopt de Naim idd niet met de speakers, maar tijdens de luistersessies vond ik de duurdere speakers niet beter klinken dan de Dynaudio's. Pas bij de modellen als de Focal Electra 1008be die €1800,- ps kosten, kon ik het verschil waarderen. Ik vond de prijs toen echter too much.
Als ik mijn huisje heb en alles is klaar daar, zal ik weer gaan upgraden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 20:52
strandbal schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:05:
Wilde zelf ook niet schroeven in m'n speakers, heb het zo opgelost:

[afbeelding]

Redelijk ruim gebruikt, is prima te verwijderen ook :)
Hier nog iemand die precies hetzelfde heeft gedaan. Wel de witte klittenband ivm witte speakers en stands. Maar zo houden elkaar heel goed vast 👌🏻

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kan sowieso de Stands opvullen met zand, dan staan ze al wat steviger. Verder zou ik lekker met dubbelzijdig tape of iets van klittenband knutselen. Het is zonde om in zo'n mooie speaker te boren of je het nou ziet of niet. Mocht je speakers uit de CM lijn hebben dan zitten er al 4 schroefgaten in aan de onderkant. Wie weet kan je dan 4 gaten boren in het plateau van de stands en ze zo bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:00:
[...]

Je kan sowieso de Stands opvullen met zand, dan staan ze al wat steviger. Verder zou ik lekker met dubbelzijdig tape of iets van klittenband knutselen. Het is zonde om in zo'n mooie speaker te boren of je het nou ziet of niet. Mocht je speakers uit de CM lijn hebben dan zitten er al 4 schroefgaten in aan de onderkant. Wie weet kan je dan 4 gaten boren in het plateau van de stands en ze zo bevestigen.
Er zitten idd 4 gaten in de speakers maar deze komen niet overeen met de gaten in de Stylum stands. Ik heb gewoon de bij de speakers geleverde rubberen plaknopjes gebruikt. Ze staan echt super stevig. Zo'n stand op spikes gaat niet zomaar om. Of je moet B&W stands kopen, dan kunnen ze wss wel vastgezet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
Ik snap dat soort dingen nooit zo. Bookshelves op stands hebben in principe de zelfde foorprint en hoogte als vloerstaanders. Alleen is een vloerstaander een wat massievere kolom, en een stand kun je nog enigszins doorheen kijken. Maar een vloerstaander gaat door meer volume wel lager en heeft dat gedonder met vastzetten cq lostrillen niet. Dus dan is de keus voor bookshelves eigenlijk vooral estethisch.
Nofi, maar geef mij dan maar zuilen :)
* The Eagle zowel voor als achter zuilen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:01
The Eagle schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:03:
Ik snap dat soort dingen nooit zo. Bookshelves op stands hebben in principe de zelfde foorprint en hoogte als vloerstaanders. Alleen is een vloerstaander een wat massievere kolom, en een stand kun je nog enigszins doorheen kijken. Maar een vloerstaander gaat door meer volume wel lager en heeft dat gedonder met vastzetten cq lostrillen niet. Dus dan is de keus voor bookshelves eigenlijk vooral estethisch.
Nofi, maar geef mij dan maar zuilen :)
* The Eagle zowel voor als achter zuilen heeft :)
Ik ben het met je eens, maar het is ook een kwestie van voorkeur. Ik heb Monitor Audio RX8 in de kamer (zuilen) en RX2 op kantoor (bookshelf) maar als ik die RX2 in de kamer zet op oorhoogte, dan klinken ze muzikaler dan de vette RX8 zuilen. Misschien is een kleinere speaker meer een puntbron dan een 3,5-weg zuil. Voor films heb ik dan weer liever de zuilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puur esthetisch is misschien wel iets te kort door de bocht. Het hangt bijvoorbeeld ook van de ruimte af of vloerstaanders wel passen en tot hun recht komen. Een paar kleinere speakers (met eventueel een losse subwoofer) kan dan beter resultaat opleveren. Waarbij je ook nog persoonlijke voorkeur hebt qua klank, daar zit ook verschil tussen tussen de vloerstaander en de zuil, ook in dezelfde serie. Qua voetprint heb je zeker gelijk en bij sommige speakers maakt de prijs ook (haast) niet uit tussen een zuil en de monitor met bijpassende stand.

Puur theorie trouwens, * FeaR heeft ook vloerstaanders rondom :p

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 18-04-2016 22:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 20:52
Voor sommigen is het ook een € kwestie. Ikzelf heb bijvoorbeeld voor twee staanders en achter bookshelves. Puur een centenkwestie die me €500,- bespaarde. Ook niet te min. Waarvan ik nu inmiddels een sub grotendeels heb kunnen kopen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik heb ook bookshelves, ze staan boven op een kast (comode). Bijkomend voordeel, ze staan recht richting je oren te tetteren. Als ik vloerstaanders zou pakken, staan ze tegen de rugleuning van de bank te blazen wat me ook weer minder ideaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Laatst online: 08-04 20:38
FeaR schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:21:
Puur esthetisch is misschien wel iets te kort door de bocht. Het hangt bijvoorbeeld ook van de ruimte af of vloerstaanders wel passen en tot hun recht komen. Een paar kleinere speakers (met eventueel een losse subwoofer) kan dan beter resultaat opleveren. Waarbij je ook nog persoonlijke voorkeur hebt qua klank, daar zit ook verschil tussen tussen de vloerstaander en de zuil, ook in dezelfde serie. Qua voetprint heb je zeker gelijk en bij sommige speakers maakt de prijs ook (haast) niet uit tussen een zuil en de monitor met bijpassende stand.

Puur theorie trouwens, * FeaR heeft ook vloerstaanders rondom :p
Zijn die grote vloerstaande luidsprekers niet gewoon een overblijfsel van het stereo tijdperk?
Ik heb ook heel lang een 5.1 opstelling gehad met 4 vloerstaanders maar na eens de rears vervangen te hebben door kleiner luidsprekers wil ik de vloerstaanders niet meer terug.
Voor muziek (wat in stereo wordt geluisterd) voegen die extra vloerstaanders zowieso niets toe en bij surround vind ik het gerichtere en wat helderder klank van de bookshelf luidsprekers veel prettiger.
En ik heb door de extra ruimte een grotere bank kunnen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik denk dat zuilen voornamelijk een bijdrage (kunnen) leveren in de lagere regionen in verband met het grotere kast volume (en vaak grotere en/of meerdere laag drivers). Daarnaast kan de kast, afgezien van de laagweergave, een ander klankbeeld/stralingsgedrag geven dan een "gelijkwaardige" bookshelf. Wat beter is? Dat ligt helemaal aan je eigen voorkeur imho.

Ik heb nu nog een setje jamo s608's en voor de surrounds kleine jamo's (die het prima doen voor films) en sinds een paar maanden een SVS PB1000 sub. Ik overweeg nu te kijken naar bookshelfs als ik de 608's ga vervangen. Kwestie van gaan luisteren en smaak dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:14

kingfriko

100 % BULLY

Nadat ik nieuwe speakers had gekocht moest ook de versterker maar een paar klasses omhoog :9
Van Rotel RA1570 naar een Exposure 3010S2D met ingebouwde DAC _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/71gw7n.jpg

En compleet met de Audiovector SR3 super`s , HTPC , ziggo ontvanger en Panasonic 55VT50 plasma .
Luidsprekerkabels zijn Nordost super flatline gold mk 2 .

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2d9ojyw.jpg

Toch weer een forse verbetering , de rotel was ook niet de minste maar ik hoor nu dingen die ik nooit eerder hoorde in veel nummers O+
Ook veel meer controle , muzikaliteit , dynamiek enz .
Het vermogen lijkt ook wel eindeloos , maar ik ga eerst maar rustig inspelen ...
Erg blij iig met de nieuwe aanschaf .

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OK5WBD2ZJ5VJRVK9vOvR5aYy/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/K9ch630FFoLzw5kBkyCpnF3g/medium.jpg
#
1LG 50PV250
1Onkyo TX-NR636 Zwart
1Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)
1Google Chromecast (2015) Zwart

Zo eindelijk kan ik mijn set showen, apparatuur en center speaker stan achter het middelste deurtje. Ik heb helaas wel een aantal compromis moeten sluiten met de medebewoners hier (zie eerste foto ;)).

De TV ga ik alleen nog wel ophangen. De hoogte is perfect alleen twijfel ik nog op exact deze plek of iets naar links zodat die recht boven de Besta hangt. De TV staat nu recht tegenover de scheidingslijn van het loungedeel en 3 zitter (rechts op de tweede foto).

Verder wil ik de fronts gaan upgraden gezien er geen vloerstaanders passen. Daarna een sub erbij gevolgd door een center upgrade.
Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic