Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Bedankt! Hie bedoel je kwaliteit niet zo goed? Overal of de back speakersvollume of de geluids kwaliteit zelf?

Gewoon een traditionele 5.1 is beter ja klopt.. Alleen die draden trekken zucht.. Kan ze moeilijk even onder de tegelvloer leggen:p
I-King schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:38:
[...]

Het ligt heel erg aan de kwaliteit die je verwacht. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel omdat de communicatie met de rear speakers niet stabiel was, deze werd vaak verbroken en daarnaast omdat ik de kwaliteit neet zo heel geweldig vond.
Wél fijn was het draadloos opstellen (je moet wel een stopcontact hebben in de buurt van je rear speakers en de subwoofer), maar ben uiteindelijk toch voor een receiver met echte boxen gegaan. Dat was zeker een verbetering in kwaliteit, maar ook wel een verhoging in budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:34:
Niet echt een specifieke HT update, maar wel een leuke toevoeging aan deze set:

Update Maart 2015
http://gathering.tweakers...message/43977880#43977880
Eerdere post, met geheel overzicht..
Totaal overzicht van mijn HT

Voor even snel casual muziek luisteren, simpelweg radio of voor op de achtergrond muziek, vond ik het aanzetten van de grote installatie veel werk. Sonos bood daar al langere tijd een uitkomst maar miste ik echt flink wat body/laag bij m'n Stereo Play1's. Recentelijk de Sonos Sub toegevoegd en daar zo ontzettend blij door verrast! Strak en goede bass performance uit een relatief kleine sub:

[afbeelding]

En een close-up, waarbij je het grote verschil ziet tussen de SVS en z'n kleine Sub broertje :)

[afbeelding]

En als laatste (voor de oplettende kijker) de toevoeging van nieuwe sub voor rechts-voor:

Een B&W ASW CDM - 1000 watt gesloten subwoofer. Wel al een oudje maar heb deze voor een nette prijs kunnen overnemen. Dual subwoofers is echt de uitkomst voor lastige ruimtes om een goede bass response te krijgen. Deze kleine krachtpatser loopt tot 25 hz probleemloos mee met de grote SVS en kan zelfs tot 14hz gaan. >:)

[afbeelding]
Hier staan ook 2 IQ90s in combinatie met een eitje als center.
Ben daar zeer tevreden over, zelfs helemaal zonder sub.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Hier staan ook 2 IQ90s in combinatie met een eitje als center.
Ben daar zeer tevreden over, zelfs helemaal zonder sub.
Onder het eitje staat ook nog een Q600c, het eitje is als extra voor betere plaatsing van het geluid.

Je geeft aan dat je zonder sub draait... Ah, daar ben ik nou benieuwd naar. Mijn IQ90s produceren nauwelijks laag. Had afgelopen weekend een mede tweakers over de vloer en dit viel het ook al op. Zelfs in 'pure direct mode' of speakers op large komt er maar weinig uit. Of met fase gespeeld, niks helpt...

Naar wat voor muziek luister je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38
Coldbullet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:46:
Bedankt! Hie bedoel je kwaliteit niet zo goed? Overal of de back speakersvollume of de geluids kwaliteit zelf?

Gewoon een traditionele 5.1 is beter ja klopt.. Alleen die draden trekken zucht.. Kan ze moeilijk even onder de tegelvloer leggen:p

[...]
Ik had hiervoor een Z5500 en de kwaliteit was wel beter, maar niet zo veel als ik ervan verwacht had. Op een gegeven moment viel ook de verbinding naar de rearspeakers weg.

Maar goed, ik zou het vooral tevreden, ieders oor is anders! Mocht het je niet bevallen kun je het altijd nog retour sturen mits je online bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Bedankt voor de reactie, toch ben ik nogateeds erg nieuwschierig naar het systeem. Ik zag dat een audiofiele zaak in denbosch hem verkoopt. Ga ik toxh nog maar even daar informeren en beluisteren, dat zijn toch vele betere winkels dan de wel Bekende mm enz.
I-King schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 02:47:
[...]

Ik had hiervoor een Z5500 en de kwaliteit was wel beter, maar niet zo veel als ik ervan verwacht had. Op een gegeven moment viel ook de verbinding naar de rearspeakers weg.

Maar goed, ik zou het vooral tevreden, ieders oor is anders! Mocht het je niet bevallen kun je het altijd nog retour sturen mits je online bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
I-King schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 02:47:
[...]

Ik heb ook heel lang een Z5500 gebruikt (nu nog bij m'n pc) maar nu ik een tijdje een Teufel Ultima heb, valt het me op hoe slecht de geluidskwaliteit eigenlijk is uit de Z5500 haha.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
Ik heb inmiddels ook een receiver met losse speakers en dat is een gigantische stap tov van de z5500. Deze stap viel helaas niet te behalen met de RT5, deze was een stuk kleiner. De RT5 is in ieder geval een heel elegant systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Onder het eitje staat ook nog een Q600c, het eitje is als extra voor betere plaatsing van het geluid.

Je geeft aan dat je zonder sub draait... Ah, daar ben ik nou benieuwd naar. Mijn IQ90s produceren nauwelijks laag. Had afgelopen weekend een mede tweakers over de vloer en dit viel het ook al op. Zelfs in 'pure direct mode' of speakers op large komt er maar weinig uit. Of met fase gespeeld, niks helpt...

Niks speciaals hoor, meestal speelt de radio, en af en toe wat Dire Straits, U2 en heel diverse muziek.
Bij films wordt ik inderdaad niet uit de zetel geschud, maar ik vind het laag net zo aangenaam en harmonieus.

Misschien moet je de plaatsing van je speakers wat aanpassen.
Mijn receiver/versterker is niks speciaals: Pioneer VSX-921, die doet perfect wat ik er van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

I-King schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 08:30:
Ik heb inmiddels ook een receiver met losse speakers en dat is een gigantische stap tov van de z5500. Deze stap viel helaas niet te behalen met de RT5, deze was een stuk kleiner. De RT5 is in ieder geval een heel elegant systeem!
Ben toch zeer benieuwd erna. Ik las toevallig op het wereld wijde web dat sony een nieuwe heeft laten zien op de ces2016 de HTNT5 deze kan ook met achter speakers.. Is wel weer wat duurden maarja moet het ineens goed doen, anders is het janke achteraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 19-09 12:41
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:43:
[...]

Heb je een AV receiver of stereoversterker? In het eerste geval: staan je speaker settings op large? Ik had ook weinig bass uit mijn boekenplankspeakers (minder dan zou moeten). Bleek dat de speakers op small stonden, dus het laag er uit werd gefilterd vanaf de X-over frequentie.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
NoepZor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Heb je een AV receiver of stereoversterker? In het eerste geval: staan je speaker settings op large? Ik had ook weinig bass uit mijn boekenplankspeakers (minder dan zou moeten). Bleek dat de speakers op small stonden, dus het laag er uit werd gefilterd vanaf de X-over frequentie.
Soms is er geen andere oplossing, maar met eitjes of boekenplankspeakers op large is echt vragen om vervorming en andere problemen.

Mijn A25's stonden ook op large zonder sub. Na 1 week een XXLS400 gehaald en alles goed ingeregeld. Wat een verademing en verschil! Ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

FeaR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Bij je ouders is het lang leve de lol, pas als je op jezelf woont zie je opeens alle vaste lasten die je in Hotel Pa & Ma niet hoefde te betalen.
die verhaal ken ik toen thuis woonde kon ik al kopen wat wil de en ik had MTB staan van ruim 10.000 euro en bijna elke jaar new en die op mountainbike.nl vaak in mijn topic 100.000 keer werd bekijken maar toen ik op mijn zelf ging wonen ;w :)

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
StealthyPeanut schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:56:
[...]
Mijn A25's stonden ook op large zonder sub. Na 1 week een XXLS400 gehaald en alles goed ingeregeld. Wat een verademing en verschil! Ongelofelijk.
Ik heb een DIY subje met een XLS10 (beetje het idee van een BK XLS200), maar die lag een tijd uit elkaar vanwege een schilderbeurtje. Nu heb ik hem weer in elkaar en de speakers (Q acoustics 2020i) weer op small met een x-over van 80hz gezet. Moet zeggen dat de vervorming op large nog wel meeviel, alleen de output van de lage bassen was natuurlijk een stuk minder als met sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
NoepZor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:07:
[...]

Ik heb een DIY subje met een XLS10 (beetje het idee van een BK XLS200), maar die lag een tijd uit elkaar vanwege een schilderbeurtje. Nu heb ik hem weer in elkaar en de speakers (Q acoustics 2020i) weer op small met een x-over van 80hz gezet. Moet zeggen dat de vervorming op large nog wel meeviel, alleen de output van de lage bassen was natuurlijk een stuk minder als met sub.
De output is inderdaad een stuk lager, maar juiste doordat de kleine speakers zich met een sub erbij volledig kunnen richten op alles boven de 80Hz, komt dat de klank echt heel erg ten goede :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik denk dat de stands die ik binnenkort krijg een nog groter effect geven, dan kunnen de speakers "ademen". Ook even MCACC opnieuw draaien en dan kijken wat ie doet :) Zal dan ook eens wat foto's maken voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40
Which remids me...ik moet Audissey ook weer eens draaien.
Alleen is je speakers goed afstellen wat lastig in te plannen met een zoontje van 3 maanden die graag slaapt :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Niks speciaals hoor, meestal speelt de radio, en af en toe wat Dire Straits, U2 en heel diverse muziek.
Bij films wordt ik inderdaad niet uit de zetel geschud, maar ik vind het laag net zo aangenaam en harmonieus.

Misschien moet je de plaatsing van je speakers wat aanpassen.
Mijn receiver/versterker is niks speciaals: Pioneer VSX-921, die doet perfect wat ik er van verwacht.
Binnen de mogelijkheden al met de speakers plaatsing gespeeld, maar effect is helaas minimaal.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:53:
[...]

Download van YouTube oid eens een frequentie sweep en zet die op een USB stick.
Er staan er meerdere onder de gehoortesten, maar misschien heb je ook nog wel een test cd??

Daarmee kun je het verloop, of eventuele dippen van je speakers iets beter gehoormatig volgen. ;)
Ik had al eens roommetingen gedaan met REW, zie hieronder de resultaten. :)
NoepZor schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Ik heb een aantal REW Sweeps, ik zal ze hier onder even met jullie delen. :)

Zoals aangegeven, spelen met Large/Small heeft geen zin. Als je kijkt naar de resultaten, dan zie je iets interessants:

1)Of ik de KEFs nu op Large of Cross over 40/80/100, je ziet overal de gekke dip vanaf 65hz and down
https://www.dropbox.com/s...8q6p/KEF%20Crossovers.png

2) KEF IQ90s op Large (zonder subs dus) + ter vergelijking Sonos
https://dl.dropboxusercon...gen/KEF%20and%20Sonos.png

2) KEF op 80hz crossover + B&W Sub: meest muzikale setup gezien response
https://dl.dropboxusercon...IQ90%20%2B%20BW%20CDM.png

3)KEF op 80hz + Beide Subs, op een kleine dip bij 38hz levert de dikste impact bij films
https://dl.dropboxusercon...tingen/KEF%20SVS%20BW.png

Al met al klinkt de Sonos setup in sommige gevallen (al dan wel minder verfijnd) vaak overtuigender en muzikaler dan de grote setup.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Coldbullet schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:00:
[...]

Ben toch zeer benieuwd erna. Ik las toevallig op het wereld wijde web dat sony een nieuwe heeft laten zien op de ces2016 de HTNT5 deze kan ook met achter speakers.. Is wel weer wat duurden maarja moet het ineens goed doen, anders is het janke achteraf...
RT5 is ook met rear speakers? Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:41:
Which remids me...ik moet Audissey ook weer eens draaien.
Alleen is je speakers goed afstellen wat lastig in te plannen met een zoontje van 3 maanden die graag slaapt :P
Hij jankt jou 's nachts wakker, jij Audyssey't hem overdag wakker. Karma....

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:37:
[...]
Hij jankt jou 's nachts wakker, jij Audyssey't hem overdag wakker. Karma....
Dat zou ik ook denken, maar je zit daarna wel met een stoorzender mbt de Audyssey inregeling.
Tenzij je de kleine krijser in de setup configureert als een "overbodige speaker". :+

Achteraf verwijder je die overbodige speaker weer uit de receiver setup en de karakteristiek klopt weer helemaal.
Gewoon flexibel blijven denken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

I-King schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:18:
[...

RT5 is ook met rear speakers? Of bedoel je wat anders?
ja deze is ook met achterspeaker. je kan bij deze net als bij sonos de sony multiroom speaker er voor gebruiken. tenminste dat staat in het artikel,
https://www.homecinemamag...bar-home-cinema-systemen/

nu ben ik ook wel erg benieuwd naar deze opstelling. ze hebben ook de rt3 variant dat is een soundbar inc wireless sub en bedraad achterspeaker. alleen die gaat €300,- kosten zeggen ze. lijkt mij niet zo heel geweldig denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:33:
[...]

Ok, het lijkt wel of er nog iets van een toonregeling actief is. :?

Je zou even een andere receiver kunnen proberen, dan hoef je je huidige nog niet te resetten.
Je hoeft daarvoor niet meteen alle kabels te wisselen, alleen maar om even te testen.
Altijd handig als je meer dan 1 receiver in huis hebt. :+
Geeft een andere receiver dit issue niet, dan kun je de Pioneer alsnog een factory reset geven.

Ik verdacht nog een mogelijk defect scheidingsfilter, maar bij beide speakers tegelijk lijkt mij dat wel heel toevallig.
De toonregeling van je Pioneer kan natuurlijk wel op beide speakers tegelijk ingrijpen, vandaar de reset.

Doet de Pioneer het daarna nog steeds niet goed, terwijl de stand-in het wel goed deed, dan heeft je receiver kuren. ;)
Ik heb nog wel een oude Sony Receiver staan, ver weg in de berging. Dit wordt wel even een weekend projectje. ;)

Update
Aangezien ik niet makkelijk bij de oude receiver in de berging kan, heb ik vanavond maar gewoon de receiver een harde reset gegeven en alles volledig met de hand ingeregeld.

Normaal gesproken liet ik de receiver middels YPAO (simpele variant op Audyssey) het eerst zelf inregelen om het vervolgens zelf te fine-tunen. Maar deze automatisch inregeling doet een aantal dingen gewoon echt niet goed. Hij bepaalt bijvoorbeeld 0-punten als referentie op basis van de meting, dit terwijl uit handmatige metingen hele andere uitkomsten komen. Hierdoor is fine-tunen gedeeltelijk of volledig onmogelijk.
  • In tegen stelling wat de versterker/YPAO aangaf bleek 1 Front speaker toch uit fase te staan, hier kwam ik achter met de app Speaker Pop
  • Helaas bleef de bass-response nog steeds wat vlakjes, dus snel verder...
  • Handmatig de Parametrische EQ aanpassen leek niet veel te doen na de automatisch meting, maar door nu alles volledig handmatig in te regelen, is er nu wel een hoorbaar verschil als ik met de PEQ speel.
  • Door de 50hz band flink te boosten, heb ik de dip een stuk kunnen wegpoetsen. Hij is er nog steeds in de metingen, maar is een stuk minder hoorbaar.
Paar simpele wijzigingen en even een paar uurtjes werk, maar het verschil is er!

Dank voor de tips :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 01:14

kingfriko

100 % BULLY

speakerupgrade , van B&W cm8s2 naar audiovector SR3 super 8)
oude situatie :
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/33lmkk0.jpg
en zoal het sinds vandaag erbij staat :
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/zvza6d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24b0ryg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/9r62oh.jpg
ze kosten uiteraard bijna het dubbele maar het is dan ook een hele verbetering O-)
Op de foto`s zitten de spikes er nog niet onder , inmiddels ook gebeurt .
Binnenkort nog mooi afgewerkte natuursteen eronder en dan maar inspelen .
nog een plaatje van de achterkant :
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/whfdb7.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door kingfriko op 03-03-2016 14:29 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:18
Coldbullet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:27:
Had ik het toch goed gezien. Ik ben erg benieuwd naar de ht rt5 van sony.
hoe klinkt deze?
Ik heb nu de philips hts9100/12 klinkt goed alleen in de dialogen mis ik wat.. En de achterspeakers word niet alleen als back surround gebruikt maar ook normaal
Geluid.

[...]
Ik ben tevreden met de kwaliteit van deze, ik zie dat iemand anders al heeft gereageerd over de HT-RT5.

Ik wilde voornamelijk een upgrade ten opzichte van het tv geluid en een handige manier om muziek te luisteren(bluetooth), bij films vind ik het super relaxed dat je wat meer beleving krijgt, maar om te zeggen dat het echt surround is/klinkt...

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
kingfriko schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:20:
speakerupgrade , van B&W cm8s2 naar audiovector SR3 super 8)

ze kosten uiteraard bijna het dubbele maar het is dan ook een hele verbetering O-)
Op de foto`s zitten de spikes er nog niet onder , inmiddels ook gebeurt .
Binnenkort nog mooi afgewerkte natuursteen eronder en dan maar inspelen .
nog een plaatje van de achterkant :
[afbeelding]
Ik snap dat gedoe met spikes eigenlijk niet.
Ofwel gebruik je spikes, en koppel je aan de vloer (alleen toen op tapijt natuurlijk).
Ofwel ontkoppel je met rubber voetjes en eventueel een stuk steen er onder.

Maar je speaker koppelen aan een steen, en dan de steen los of of rubber, dat snap ik niet.

Wel gaaf dat je CM8 jes nog eens gaat upgraden. The sky is the limit zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Audiovector zelf raad het gebruik van spikes aan dus ik heb eerst zonder en nu met geprobeerd .
De luidsprekers stonden eerst ook niet helemaal stabiel , met de spikes nu wel .
De steen eronder straks is meer voor het doordreunen (er zit een baspoort aan de onderkant van deze speakers) en wellicht word het geluid nog wat strakker .
ik heb laminaat in mijn appartement en moet ook wat aan de (onder)buren denken , op zich klinkt het nu niet verkeerd maar de steen eronder is ook makkelijk met stofzuigen enz , beschadig je de speaker niet zo snel .

[ Voor 19% gewijzigd door kingfriko op 03-03-2016 16:37 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Het begint er op te lijken dat ik mijn NAD C375BEE versterker en C565BEE CD-speler in kan 'ruilen' voor een NAD M3 en een M5! :D

[ Voor 186% gewijzigd door SannrHerr op 03-03-2016 16:51 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

overtones schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Ik ben tevreden met de kwaliteit van deze, ik zie dat iemand anders al heeft gereageerd over de HT-RT5.

Ik wilde voornamelijk een upgrade ten opzichte van het tv geluid en een handige manier om muziek te luisteren(bluetooth), bij films vind ik het super relaxed dat je wat meer beleving krijgt, maar om te zeggen dat het echt surround is/klinkt...
Dankje voor je reactie, ik begin nu welte twijfelen... Want film,voetbal is het meeste wat er gekeken word, maar het moet wel waf zijn... Dus ik dacht dit is een mooie compromie tussen een echte 5.1 en de draden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
Tommie12 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Ik snap dat gedoe met spikes eigenlijk niet.
Ofwel gebruik je spikes, en koppel je aan de vloer (alleen toen op tapijt natuurlijk).
Ofwel ontkoppel je met rubber voetjes en eventueel een stuk steen er onder.

Maar je speaker koppelen aan een steen, en dan de steen los of of rubber, dat snap ik niet.

Wel gaaf dat je CM8 jes nog eens gaat upgraden. The sky is the limit zeker...
Ik geloof dat dat vaak gedaan wordt bij houten vloeren, of in elk geval vloeren anders dan tegel of beton. Het idee is volgens mij dat de steen zorgt voor extra absorptie van de trillingen van de speaker. Vaak wordt graniet gebruikt/geadviseerd wat deze eigenschap blijkt te hebben. Om te voorkomen dat de trillingen alsnog via de steen worden overgedragen, wordt deze op rubber voetjes gezet. De speaker wordt dan weer met spikes op de steen geplaatst om een stabieler contact te krijgen. Ik denk dat het idee hierachter dan weer is dat de speaker zo minder heen en weer kan wiebelen, waardoor alle energie van de conus gebruikt wordt om de lucht in beweging te brengen ipv de speaker, wat de geluidskwaliteit weer ten goede komt. Dat laatste is een beetje mijn eigen invulling, dus kan ook zomaar hocus-pocus zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Mijn speakers (IQ90) staan gewoon op hun oorspronkelijke voet, waaronder rubber dopjes zitten, en dat staat op een tegelvloer.
Zelfs als mijn speakers belachelijk luid staan (zo luid dat mijn hond en kat gaan lopen), dan kan ik geen trillingen voelen aan de kast van de speaker.

De meegeleverde spikes liggen dan ook ergens in een kast denk ik.

Nu eerlijk, een mooi stuk graniet, en dan speakers op spikes staat wel mooi, maar kan niet geloven dat het invloed heeft op het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:18
Coldbullet schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Dankje voor je reactie, ik begin nu welte twijfelen... Want film,voetbal is het meeste wat er gekeken word, maar het moet wel waf zijn... Dus ik dacht dit is een mooie compromie tussen een echte 5.1 en de draden.
Dan zou ik het doen. Ben er wel echt blij mee! Je krijgt aardig wat oempf.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

overtones schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 14:31:
[...]

Dan zou ik het doen. Ben er wel echt blij mee! Je krijgt aardig wat oempf.
Bedankt! Ervaringen van andere heb je altijd heel veel aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 05:57:
[...]
Het staat kek zeker, maar veel meer zal het niet worden. _/-\o_
Zo 'kek' vind ik het anders niet staan, zo'n tegel in je woonkamer.
En je hebt gelijk maar je gaat voorbij aan dit simpele zinnetje:
LA-384 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:59:
Ik geloof dat dat vaak gedaan wordt bij houten vloeren, of in elk geval vloeren anders dan tegel of beton.
In oudere huizen met houten vloeren (met daaronder vaak nog een open kruipruimte) is een tuintegel onder de speaker op spikes zeker wel een hoorbare verbetering.
Een grote subwoofer rechtstreeks op de vloer plaatsen kan leuke taferelen geven in de servieskast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

centr1no schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 09:02:
[...]
In oudere huizen met houten vloeren (met daaronder vaak nog een open kruipruimte) is een tuintegel onder de speaker op spikes zeker wel een hoorbare verbetering.
Een grote subwoofer rechtstreeks op de vloer plaatsen kan leuke taferelen geven in de servieskast ;)
Dit.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 11:41

playah007

live life and be proud!

Laatst geupgrade naar nieuwe opzet systeempje.
Kef Q5's hebben tijdelijk het veld moeten ruimen.

Binnenkort is het plan systeem te splitsen.
B&W's met een vincent voor en vincent monoblokken of een accuphase stereo voor en eind geintegreerd.

de rest van systeem wordt home cinema.

huidige opzet is:

B&W nautilus 803's als voor (en als stereo in pure direct)
Klipsch WF35 x2 achter
Kef Q9c als center
Velodyne CHT-12Q als sub
Marantz SR9002 als hart van systeem
(Kef Q5 x2 reserve)

voor foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2s9qhee.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/242udjn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vcwaqf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/312imc6.jpg

Tips over welke stereo samenstelling (vincent, accuphase) ik het beste kan nemen zijn uiteraard welkom (prijskwaliteit gezien).

[ Voor 14% gewijzigd door playah007 op 05-03-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:27:
[...]
Ik ga juist niet aan "dat simpele zinnetje" voorbij, het is zo ongeveer de kern van het betoog. ;)

Als een sub een hele verdiepingsvloer aan het trillen weet te brengen dan gaat het ene tegeltje van pakembeet 20kg(??) daar weinig aan verhelpen.
Probeer je eens voor te stellen hoe het gewicht van een trillende verdieping zich verhoudt tot dat ene tegeltje.

Blabla
En nu ga je compleet voorbij aan het feit dat ik zeg dat er spikes onder moeten; wat de vraag van Tommie12 was en waar het over ging.
Ik snap ook niet zo goed waarom jij niet kunt snappen dat die tegel niets heeft te maken met gewicht of massa maar gewoon dient als stabiele, rechte ondergrond.
Het gaat ook helemaal niet over tegengestelde trillingen of over het bewegen van een speaker in een vrije ruimte of over in beton gegoten drivers of wat dan ook het effect mag zijn op het geluid wat rechtstreeks van de speaker af komt maar puur over de trillingen die van de speaker doorgegeven worden aan de grond waarop deze staat en daarmee aan alles wat met de grond verbonden is.
Een speaker op spikes geeft minder trillingen van de lage frequenties door aan de grond.
Zo simpel is het.

Als je een vloer hebt die gevoelig is voor trillingen en resonantie dan voorkom je met spikes (en een tegel) dat je koffiekopje op het bordje staat mee te trillen.
Hoe je dat met natuurkunde in je pakket wil aantonen moet je zelf weten maar het is een bewezen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:56:
[...]

Is dat zo??
Als het zo simpel is dan ben ik benieuwd naar de feitelijke onderbouwing, want deze cirkelredenering komt als drijfzandlogica op mij over.
Nu worden er in het audiowereldje vaker dwaallichten gepresenteerd als vaststaande feiten, maar ik dacht even dat wij hier feit van fictie probeerden te onderscheiden en aan het geïrriteerd met de voeten stampen kun je geen dwingende rechten ontlenen. :+

Naar precies dat laatste natuurkundig "bewezen feit" ben ik dan benieuwd, je hebt met zoveel stelligheid vast wel linkjes met rocksolid onderbouwingen van deze zo stellige claim.
"Bewezen feiten" leunen namelijk sterk op de hinderlijke eigenschap dat zij verifieerbaar moeten zijn, anders verandert dat feit in niet meer dan een terloopse aanname. ;)

Spikes verhogen namelijk het directe contact met de ondergrond, precies dat is de bedoeling van dit concept.
Hoe die spikes (met een geoptimaliseerd contact) dan gaan verhinderen dat de ondergrond in trilling komt is mij een raadsel.
Zo werkt dat dus niet.

Als je niet wilt dat de ondergrond gaat "meetrillen", dan zul je dus juist moeten ontkoppelen en dat doe je dus liever niet met koppelende spikes maar juist met een dempend medium, zoals (granulaat)rubber, vilt, piepschuim of andere 'esotherische' en plastische materialen die optimaal hun ding doen in het bewuste frequentiespectrum.
De eerder genoemde Auralex SubDude is daar een (duur) voorbeeld van.

Maar zoals ik al eerder schreef zal het een ten koste gaan van het ander.
Door te ontkoppelen zul je je buren sparen, maar zelf iets inboeten aan precisie.
Door de speakers te koppelen scheep je de buren op met jouw lawaai, maar staan je speakers wel zo stevig als mogelijk is en dat zal je waarschijnlijk een theoretisch iets strakker geluid kunnen opleveren.
Cirkelredenering? Drijfzandlogica?
Jij bent hier degene die begon over natuurkunde in je pakket dus dat hoef je niet terug te gooien.
En wat jij voetenstampen noemt is niet omdat ik m'n gelijk niet krijg maar simpelweg omdat er teveel mensen zijn die te dom zijn logica toe te passen.

Spikes verhogen het contact met de ondergrond helemaal niet. Iedere idioot ziet dat het contact met de grond kleiner wordt. Het gewicht per oppervlakte wordt hoger ja, maar dit heeft verder niets te maken met dat 'koppelen'.
Heb je een grote speaker die plat op de grond staat? En trilt de vloer rondom die speaker? Zet hem nu eens scheef zodat hij op 1 punt balanceert. Trilt de grond eromheen nog net zo hard? Nee he?
Als je echt wilt koppelen dan moet je zorgen dat het hele trillende oppervlak één geheel wordt met het andere oppervlak en dan pas begint jouw gezeur over massa te tellen.
Spikes zijn niet bedoelt om te 'koppelen'

Ik heb geen internet of natuurkunde nodig om te zien dat als ik een elektrische tandenborstel plat leg deze meer trillingen doorgeeft dan wanneer hij rechtop staat. Meer oppervlak is meer trilling.
Verder weet ik genoeg van geluid dat een grote subwoofer grotere trillingen produceert dan een tweeter. Wederom, meer oppervlak is grotere trillingen.

Waarom is het zo moeilijk te snappen dat een speaker met een vloeroppervlak van 1000 cm2 (wat mijn frontluidsprekers grofweg hebben) grotere trillingen door geeft dan een veredelde spijker met een oppervlak van maximaal 4 mm?
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:56:
Je logica van de kennelijke noodzaak van een "rechte ondergrond" snijdt niet echt hout, want spikes zijn in principe individueel in hoogte verstelbaar en daardoor zelfs op een grillig gevormde ondergond zó uit te richten dat iedere speaker waterpas én stabiel zal kunnen staan.
Dáár is dus geen tegel voor nodig.
Jammer dat ik ook dit moet uitleggen.
Wat jij zegt is namelijk leuk zolang je de speaker nooit verplaatst. In de echte wereld is het wel eens handig om te stogzuigen o.i.d.. Als er een tegel ligt dan hoeft daaronder niet gestoft te worden en deze kan dus blijven liggen. Verder zal ook niet iedereen even blij zijn met putjes of krassen op de vloer die spikes kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Wel een duidelijk stuk over het gebruik van spikes

http://www.audioholics.co...-2013-what2019s-the-point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
centr1no schreef op zondag 06 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Cirkelredenering? Drijfzandlogica?
Jij bent hier degene die begon over natuurkunde in je pakket dus dat hoef je niet terug te gooien.
En wat jij voetenstampen noemt is niet omdat ik m'n gelijk niet krijg maar simpelweg omdat er teveel mensen zijn die te dom zijn logica toe te passen.

Spikes verhogen het contact met de ondergrond helemaal niet. Iedere idioot ziet dat het contact met de grond kleiner wordt. Het gewicht per oppervlakte wordt hoger ja, maar dit heeft verder niets te maken met dat 'koppelen'.
Heb je een grote speaker die plat op de grond staat? En trilt de vloer rondom die speaker? Zet hem nu eens scheef zodat hij op 1 punt balanceert. Trilt de grond eromheen nog net zo hard? Nee he?
Als je echt wilt koppelen dan moet je zorgen dat het hele trillende oppervlak één geheel wordt met het andere oppervlak en dan pas begint jouw gezeur over massa te tellen.
Spikes zijn niet bedoelt om te 'koppelen'

Ik heb geen internet of natuurkunde nodig om te zien dat als ik een elektrische tandenborstel plat leg deze meer trillingen doorgeeft dan wanneer hij rechtop staat. Meer oppervlak is meer trilling.
Verder weet ik genoeg van geluid dat een grote subwoofer grotere trillingen produceert dan een tweeter. Wederom, meer oppervlak is grotere trillingen.

Waarom is het zo moeilijk te snappen dat een speaker met een vloeroppervlak van 1000 cm2 (wat mijn frontluidsprekers grofweg hebben) grotere trillingen door geeft dan een veredelde spijker met een oppervlak van maximaal 4 mm?

[...]

Jammer dat ik ook dit moet uitleggen.
Wat jij zegt is namelijk leuk zolang je de speaker nooit verplaatst. In de echte wereld is het wel eens handig om te stogzuigen o.i.d.. Als er een tegel ligt dan hoeft daaronder niet gestoft te worden en deze kan dus blijven liggen. Verder zal ook niet iedereen even blij zijn met putjes of krassen op de vloer die spikes kunnen veroorzaken.
Wat een aannames hierboven.

Net als het gewicht dat zich concentreert op een punt zullen ook de trillingen zich concentreren op een punt en dus niet minder worden als je spikes gebruikt (waar moeten/kunnen de trillingen anders naartoe?). Als je wilt ontkoppelen, lees: minder trillingen wilt doorgeven, moet je 'dempen' en juist niet koppelen.
Overigens is de hoorbare verbetering bij koppelen zo goed als te verwaarlozen.

Eindelijk iemand die het wetenschappelijk tracht te onderbouwen (Bhagavad) en dan dit eigenwijze gedoe |:( Onderbuik redenatie ten top.

Dank Nico111 voor het volgende stukje je in zijn link:

The basis of this idea seems to be that if the contact area was zero (i.e. no contact at all!) then no solid vibrations could pass. Hence if we make the contact area tiny, this approaches zero, so should only allow a small amount of vibration through. Unfortunately, although plausible, this idea may simply be incorrect.

We can understand how the above idea might be wrong by considering another example of the use of “spikes” – a running shoe. Here the purpose is to increase the grip between two objects (shoe and ground) and hence transmit forces more efficiently. This example instantly shows that a cone or spike might not reduce the amount of actual force transmission, but actually help ensure effective transmission. Hence spikes and cones – far from “isolating” – might sometimes give a more effective link for vibrations to pass though.

In some recent issues of the audio magazine, ‘Hi Fi News’ [ref 1], Keith Howard used an accelerometer to measure the levels of vibration in various objects. When he tried measuring the vibrations produced in a loudspeaker stand by playing the speaker he found a result that surprised him. With the speaker unit sitting on cones the level of vibration of the stand was over one hundred times greater than if the cones were replaced with small rubbery feet. This indicates that cones are of doubtful use if the intention is to stop vibrations passing from the speaker to the stand, or to any other solid objects against which the speaker may sit.

Meten is weten...

[ Voor 24% gewijzigd door CrimsoN72 op 06-03-2016 23:05 . Reden: quote Audioholics toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
CrimsoN72 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:49:
[...]

Wat een aannames hierboven.

Net als het gewicht dat zich concentreert op een punt zullen ook de trillingen zich concentreren op een punt en dus niet minder worden als je spikes gebruikt (waar moeten/kunnen de trillingen anders naartoe?). Als je wilt ontkoppelen, lees: minder trillingen wilt doorgeven, moet je 'dempen' en juist niet koppelen.
Overigens is de hoorbare verbetering bij koppelen zo goed als te verwaarlozen.

Eindelijk iemand die het wetenschappelijk tracht te onderbouwen (Bhagavad) en dan dit eigenwijze gedoe |:( Onderbuik redenatie ten top.

Dank Nico111 voor het volgende stukje je in zijn link:

The basis of this idea seems to be that if the contact area was zero (i.e. no contact at all!) then no solid vibrations could pass. Hence if we make the contact area tiny, this approaches zero, so should only allow a small amount of vibration through. Unfortunately, although plausible, this idea may simply be incorrect.

We can understand how the above idea might be wrong by considering another example of the use of “spikes” – a running shoe. Here the purpose is to increase the grip between two objects (shoe and ground) and hence transmit forces more efficiently. This example instantly shows that a cone or spike might not reduce the amount of actual force transmission, but actually help ensure effective transmission. Hence spikes and cones – far from “isolating” – might sometimes give a more effective link for vibrations to pass though.

In some recent issues of the audio magazine, ‘Hi Fi News’ [ref 1], Keith Howard used an accelerometer to measure the levels of vibration in various objects. When he tried measuring the vibrations produced in a loudspeaker stand by playing the speaker he found a result that surprised him. With the speaker unit sitting on cones the level of vibration of the stand was over one hundred times greater than if the cones were replaced with small rubbery feet. This indicates that cones are of doubtful use if the intention is to stop vibrations passing from the speaker to the stand, or to any other solid objects against which the speaker may sit.

Meten is weten...
Nog zo een.
De vergelijking met een hardloopschoen vind je plausibel? Echt waar?
Prima joh. Dan geef ik je gewoon gelijk, want dat soort onzin valt gewoon niet tegenop te redeneren.

En het enige dat het onderste stukje zegt is dat er minder vibraties waren in de luidsprekerstandaard wanneer er rubberen voetjes gebruikt worden i.p.v. spikes. Misschien was het teveel gevraagd ook even te meten zonder spikes of voetjes.

Als je het wetenschappelijk wilt onderbouwen, kom dan met iets fatsoenlijks i.p.v. altijd die halfbakken theorieën.
Toon me metingen of laat me een filmpje zien waarin het servies in de kast net zo hard trilt met spikes onder de speakers als zonder en ik geef me helemaal gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik dacht even snel een blik te werpen bij mensen binnen naar hun HT...... Maar ondertussen gaat het alleen nog maar over spikes, koppelen en ontkoppelen :|.

Graag weer wat HT's als het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:39
Het aantal foto's VS discussie is inderdaad wel erg hoog... Staan genoeg items in de topicwarning waar dat gebrabbel kan ^_^.

Zelf vanavond nog even de PC naar de game/filmkamer verhuizen. Dan ga ik wel even een poging wagen om wat fotootjes te schieten ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik zet mijn volume eigenlijk nooit zo hoog dat de speaker zelf trilt...
Mijn Center-eitje voel ik misschien wel trillen, maar mijn zuilen ... niks, nada noppes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat me wel opvalt is dat sommigen óf geen vriendin hebben óf een die het allemaal niet erg vindt wat er aan apparatuur opeengestapeld is :) Bij mij werd er al geklaagd dat het lampje niet meer op het a/vmeubel pastte toen ik er een 48" neer heb gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hier is dat opgelost door geen AV-meubel te nemen, en alle apparatuur naar de gang te verplaatsen. Lange HDMI kabel er tussen en klaar

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pyVRmful.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LBZ1zTWl.jpg

(ondertussen is de NAS vervangen, en nieuwe media-player)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 11:32
Goede oplossing !

Hoe stuur je alles aan ?

Onlangs uit elkaar gegaan en zelf blijven wonen in 't appartement.

Nu aan het oriënteren wat ik wil met de inrichting en dus ook de HT

Ga ik stereo met zelfbouw zuilen, of 3.2 of 5.2 of of of of :P Een en ander hangt af van de kosten mbt wegwerken vd kabels voor de rears evt namelijk...

[ Voor 77% gewijzigd door douwe.nl op 07-03-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
douwe.nl schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:32:
Goede oplossing !

Hoe stuur je alles aan ?

Onlangs uit elkaar gegaan en zelf blijven wonen in 't appartement.

Nu aan het oriënteren wat ik wil met de inrichting en dus ook de HT

Ga ik stereo met zelfbouw zuilen, of 3.2 of 5.2 of of of of :P Een en ander hangt af van de kosten mbt wegwerken vd kabels voor de rears evt namelijk...
Met dit schatje:
pricewatch: Logitech Harmony Smart Control

Enige nadeel is, dat de remote zelf geen IR kan uitzenden. Dus heb een zendertje nodig voor de tv in de woonkamer... Enkel voor het aan en uitzetten van de TV. Maar misschien komt er nog een Ultimate of iets dergelijks om dat ook op te lossen. Baal zelf enorm dat de Smart control geen IR heeft. Zo duur kan dat nooit zijn om dat in te bouwen, en de Smart Control is zo lekker simpel dat iedereen hem gebruikt. Dat is het nadeel van zo'n touchscreen IMHO.

Maar met de logitech remotes kan je alles gemakkelijk bedienen. De kabel was niet lang genoeg voor naar de woonkamer voor de blaster, dus heb een UTP kabel opengeknipt, de connector van de IR-Blaster afgeknipt en toen de UTP verbonden met de IR blaster.... En dat werkt top :+

Zelf alle kabels door de kruipruimte getrokken. Geen leuk karwei, maar met een speciaal droogpak was het goed te doen (want de kruipruimte is hier niet droog!). En de wand waar mijn TV aan hangt, zit aan de andere kant een CV. Dus de kabels konden daar mooi achterlangs :+

Vanavond maak ik ook wel ff nieuwe foto's van de beneden-opstelling :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 07-03-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Ah, dat is nog heel aardig te betalen ook !

Prima knutsel oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb ook zo'n smart control, werkt ideaal voor de dagelijkse dingen (spul aanzetten, zappen e.d.). Geen gehannes meer met slecht werkende CEC, of alles handmatig aanzetten. Mijn stands staan nog in back order volgens de winkel (of de winkel is ze vergeten te bestellen, klonk beetje geschrokken aan de telefoon toen ik vroeg of ie ze al binnen had :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
NoepZor schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:08:
Wat me wel opvalt is dat sommigen óf geen vriendin hebben óf een die het allemaal niet erg vindt wat er aan apparatuur opeengestapeld is :) Bij mij werd er al geklaagd dat het lampje niet meer op het a/vmeubel pastte toen ik er een 48" neer heb gezet :P
Vriendin moet niet klagen :p

Kast staat hier wel vol apparatuur... :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00
NoepZor schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:08:
Tja, zeg nou zelf, wat show je liever?
Wat is meer show-waardig :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lQxgvFBl.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d17JfzNl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die onderste zou ik zelf ook niet in mijn woonkamer willen... Dat vind ik echt alleen passen in een dedicated HT ruimte, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Mijn vrouw ziet liever ook geen zuilen staan en ik ben het daar eigenlijk ook wel mee eens.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:46
Mijn vrouw ziet liever ook geen zuilen staan maar daar ben ik het niet mee eens. Ze staan er dus mooi wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:50:
[...]
Maar goed, er is aangegeven dat er hier weer foto's moeten verschijnen en terecht, I rest my case. ;)
Goed plan. Bij deze dan ook van mijn kant het verzoek om de discussie te staken binnen dit topic. Anders ga ik mensen ontkoppelen van GoT :P

Voel je vrij om een nieuw topic te openen of verder te gaan in een reeds bestaand passend topic.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Joster schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:28:
Mijn vrouw ziet liever ook geen zuilen staan maar daar ben ik het niet mee eens.
Mijn vrouw is slechts 30 CM langer dan mijn vloerstaanders, hahaha.

mompelt iets over compensatiegedrag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb boekenplankspeakers (met stands, want ze mogen niet op het av meubel) er wel door gekregen. Duurde even voordat er gezegd werd: klinkt eigenlijk wel goed. Met de 48" was het eerst groot en lampje past niet. Maar laatst zei ze: went eigenlijk best snel vind het nu wel fijn zo'n groot beeld :p vrouwen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 23:44
NoepZor schreef op maandag 07 maart 2016 @ 23:47:
Ik heb boekenplankspeakers (met stands, want ze mogen niet op het av meubel) er wel door gekregen.
Hier trok ooit vriendinnetje (inmiddels ex) bij me in toen ik deze lieve jongens in de woonkamer had:

Afbeeldingslocatie: http://img.canuckaudiomart.com/uploads/large/379946-pioneer_hpm150_speakers_trade_or_sell.jpg

Daarna mocht alles >:)

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:11:
Die onderste zou ik zelf ook niet in mijn woonkamer willen... Dat vind ik echt alleen passen in een dedicated HT ruimte, maar ieder zijn smaak natuurlijk.

Mijn vrouw ziet liever ook geen zuilen staan en ik ben het daar eigenlijk ook wel mee eens.
Welnee... dat is prima voor de woonkamer.. jij nep man :P

DIT is een dedicated ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hahaha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Joster schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:28:
Mijn vrouw ziet liever ook geen zuilen staan maar daar ben ik het niet mee eens. Ze staan er dus mooi wel :D
Dit ja:) Ooit gaan de rears weg en komt er een dikke 2.1
Blijft de CM10 in hoogglans wit er mooi vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 10:42
Wife Approval Factor (WaF) hoe aanwezig is dat hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien je toch samenwoont met je vrouw/vriendin lijkt het mij niet meer dan gepast om tot compromissen te komen. Dus ik denk dat die WAF in veel gevallen meetelt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Speciaal voor de liefhebbers van spikes , tegels enz.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2emn58g.jpg :9

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Wackmack schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:54:
[...]

Dit ja:) Ooit gaan de rears weg en komt er een dikke 2.1
Blijft de CM10 in hoogglans wit er mooi vinden.
De CM10's zijn er toch alleen in mat wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
keepitfrosty schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:42:
[...]

De CM10's zijn er toch alleen in mat wit?
Je hebt gelijk, wist ik niet eens. Naja, dan doen we dat maar >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
Jorgen schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:12:
Aangezien je toch samenwoont met je vrouw/vriendin lijkt het mij niet meer dan gepast om tot compromissen te komen. Dus ik denk dat die WAF in veel gevallen meetelt.
Zeker wel maar ken genoeg koppel waar je niks mag van de vrouw alles moet zo zoals zij dat wil............
Dan heeft de vent een misschien een super klein hobby kamertje of alleen een hok(je) en of de garage.

Onder voorbehoede adviseer ik wel dat je altijd tegen gas moet kunnen geven in een relatie. (Vice versa ook natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Psyonara schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:54:
[...]

Zeker wel maar ken genoeg koppel waar je niks mag van de vrouw alles moet zo zoals zij dat wil............
Dan heeft de vent een misschien een super klein hobby kamertje of alleen een hok(je) en of de garage.

Onder voorbehoede adviseer ik wel dat je altijd tegen gas moet kunnen geven in een relatie. (Vice versa ook natuurlijk)
Hoeveel "eigen" kamers heeft de gemiddelde vrouw denk je? Volgens mij moeten mannen altijd een hobbykamer hebben. Bij vrouwen is dat niet echt aan de orde (ymmv). Als mevrouw het echt niet wil hier, dan ga ik dat er echt niet doorheen drukken. Zolang ze het maar een kans geeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Vrouwen hebben vaak ook wel een hobby kamer of een eigen plekkie in de woonkamer, terwijl haar wederhelft dat niet heeft en mag. Weet ook wel dat het andersom kan, het is niet altijd zwart/wit.

Er is altijd wel een vorm van dominatie gaande in het huis zowel persoonlijke ervaringen en wat ik vaak ook wel zie bij andere mensen/koppels.

Wou gewoon wat feedback betreft WaF en verder niet offtopic gaan en niet te diep ingaan op domestische omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Waah schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Hoeveel "eigen" kamers heeft de gemiddelde vrouw denk je?
alle kamers in het huis behalve jouw hobby kamer en de wc

zoo nu weer foto's plaatsen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
WAF...........!
Tja ik moest met de vrouw over alles in onderhandeling, maar zoals een wijs gezegde aangeeft...."de aanhouder wint"
Als het aan mijn vrouw had gelegen zag het er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XwjoT2SI4x6gPJIjhuyMHACz/full.jpg

In plaats van zo
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rsTnSGyHVolinREyjBbb2vB3/full.jpg

Dus geloof in je droom en ga ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Buh, die bovenste. Jaren "90 nachtmerrie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
Ik zie al een nieuw topic voor me:

"Het grote 'als-het-aan-m'n-vrouw-had-gelegen'-topic"

Dan had er hier nog steeds een 32" CRT ipv 50" LED gestaan zonder enige additionele audio :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Wat een mooie witte vloerstaanders!!!! Wat voor merk is dat? Ik kan het merk net niet lezen op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Staat me bij dat 't yamaha is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Klopt...
De yamaha NS-F700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Grandisimo schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:26:
WAF...........!
Tja ik moest met de vrouw over alles in onderhandeling, maar zoals een wijs gezegde aangeeft...."de aanhouder wint"
[afbeelding]

In plaats van zo
[afbeelding]

Dat zei ze bij mij letterlijk toen ik over zuilen begon afgelopen week: "je moet iets om over te dromen blijven houden..."

Ach, de upgrade van 40" naar 50" is er tóch gekomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
RobbieB schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:25:
Ik zie al een nieuw topic voor me:

"Het grote 'als-het-aan-m'n-vrouw-had-gelegen'-topic"

Dan had er hier nog steeds een 32" CRT ipv 50" LED gestaan zonder enige additionele audio :)
Ik ben voorstander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:57
Van het topic, of de PC monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:34
Na járen meelezen en zo nu en dan wat posten, nu hier ook maar eens mijn setjes plaatsen.

Beginnen met mijn zoldersetje (a.k.a. "man cave", maar daar denkt mijn vriendin anders over)
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33kxaxi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28hq60y.jpg

Te zien en verborgen:
  • Samsung 47"(geen idee welk type)
  • QUAD 22L (speakers)
  • Thorens TD160 (platenspeler, 1975)
  • Onkyo DS-A5 (iPod/Airplay dock)
  • Rega Fono Mini A2D (phono voorversterker)
  • Onkyo TX-NR626 (receiver)
  • Sony Playstation 3 (game/bluray/dvd/cd)
  • Humax iHDR-5200c (decoder)
  • Google Chromecast 1st Gen.
  • Logitech Harmony 650 (remote)
  • Blaupunkt Verona 2605 (radio, 1960)
...en mijn beginnende vinyl verzameling

En beneden:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2yl5usz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/15n81nq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/1606h5c.jpg

Te zien en verborgen:
  • Samsung UE55JU7000L
  • Epson EH-TW610
  • Marantz SR5010
  • Speakers: Boston Acoustics M350 (fronts), M25 (rears), M-Center (eh, center dus...)
  • Subwoofer: SVS SB2000
  • Apple TV 3rd Gen.
  • Mede8er MED800X3D
  • Google Chromecast 2nd Gen.
  • Ziggo Horizon Box
  • Scherm: Beamax
  • [i]Mijn ouwe kater van 16 jaar[/i]
En dan heb ik nog een paar Wharfedale 9.1's, een Infinity Kappa Center, een Onkyo TX-NR605 en een kapotte REL Quake die aan het verstoffen zijn. Die REL ga ik misschien eens laten fixen, de rest gaat Markplaats op waarschijnlijk.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001

Atmoz

Techno!!

Grandisimo schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:26:
WAF...........!
[afbeelding]

In plaats van zo
[afbeelding]

Wat een verschil O-)
Ik kies voor de onderste ;) Erg mooi!!! _/-\o_
Cass Casey schreef op zondag 13 maart 2016 @ 18:03:
Na járen meelezen en zo nu en dan wat posten, nu hier ook maar eens mijn setjes plaatsen.

Beginnen met mijn zoldersetje (a.k.a. "man cave", maar daar denkt mijn vriendin anders over)
[afbeelding]
[afbeelding]

Te zien en verborgen:
  • Samsung 47"(geen idee welk type)
  • QUAD 22L (speakers)
  • Thorens TD160 (platenspeler, 1975)
  • Onkyo DS-A5 (iPod/Airplay dock)
  • Rega Fono Mini A2D (phono voorversterker)
  • Onkyo TX-NR626 (receiver)
  • Sony Playstation 3 (game/bluray/dvd/cd)
  • Humax iHDR-5200c (decoder)
  • Google Chromecast 1st Gen.
  • Logitech Harmony 650 (remote)
  • Blaupunkt Verona 2605 (radio, 1960)
...en mijn beginnende vinyl verzameling

En beneden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Te zien en verborgen:
  • Samsung UE55JU7000L
  • Epson EH-TW610
  • Marantz SR5010
  • Speakers: Boston Acoustics M350 (fronts), M25 (rears), M-Center (eh, center dus...)
  • Subwoofer: SVS SB2000
  • Apple TV 3rd Gen.
  • Mede8er MED800X3D
  • Google Chromecast 2nd Gen.
  • Ziggo Horizon Box
  • Scherm: Beamax
  • [i]Mijn ouwe kater van 16 jaar[/i]
En dan heb ik nog een paar Wharfedale 9.1's, een Infinity Kappa Center, een Onkyo TX-NR605 en een kapotte REL Quake die aan het verstoffen zijn. Die REL ga ik misschien eens laten fixen, de rest gaat Markplaats op waarschijnlijk.
Mooie set!! 8)
Hopelijk kunnen ze die REL voor niet al te veel geld weer nieuw leven in blazen :D

Over REL gesproken :+

Ik heb sinds vorige week een nieuwe subwoofer... REL S5 white 8)
En twee weken daarvoor een nieuwe stereoversterker. De Marantz PM11s3 :9~

Reden voor wat foto's:

REL S5 subwoofer:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/REL_S5_white2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/REL_S5_white1.JPG

Marantz PM11s3:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Marantz_PM11s3.JPG

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/REL_S5_overzicht2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Overzicht_rechtop.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/REL_S5_overzicht1.JPG

B&W 803 Diamond:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/B&W_803Diamond.JPG

De sound van de Marantz is gewoonweg oorstrelend :9
Ik had voorheen een (instap) Parasound voorversterker en een Rotel eindversterker, maar de Marantz is toch echt wel een stapje beter. Het geluid was al heel goed, maar ik merk dat het nog wat beter geworden is. Ben echt blij dat ik de stap heb gezet.

Over de REL S5 ben ik overigens ook érg te spreken. Een heerlijke toevoeging 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 17:32
Kleine verandering qua opstelling, niet zozeer qua apparatuur.
Ik heb alleen een andere draaitafel.
van:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/10%20kamer%2031-05-2015_1280x960_zpsy8yoeeb4.jpg

naar wat het nu is:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/DSCN0106_1280x720_zpsfrofjx9z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/DSCN0105_1280x720_zpsqhu2y4gz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/DSCN0102_1280x720_zps6rul7i7w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/audio/DSCN0100_1280x720_zpss2k4r0kr.jpg

Heerlijk rustig aan de ogen vergeleken met het vorige. Ik ben weer helemaal tevreden!
Dit staat er allemaal:
Receiver: Onkyo TX-NR5008
TV: LG 60PB560V PLASMA TV
platenspeler: DUAL SC621 platenspeler
Tannoy Revolution R3 front / Tannoy Revolution RC center / Tannoy Revolution R2 rear / Tannoy Sub10
canare 4s11 luidspreker kabel
HTPC voor alle films.

[ Voor 14% gewijzigd door 2cvman op 14-03-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

Killjoy

Klingon lawn products

Hierbij mijn speeltjes. Beetje gedateerd, maar dat ben ik ook :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qume08.jpg
Versterker: Marantz PM7001
DVD/CD/SA speler: Marantz DV7001
Tuner: Onkyo T-4211

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/4hab0l.jpg
Translator Impact 40 (vintage 1989). Staan aan de andere kant van de kamer, wegens ruimtegebrek. Je moet ergens het kinderspeelgoed kwijt...

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Maandag ontvangen:

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/4524ef4lb/WP_20160314_12_33_38_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/9uicyqarj/WP_20160314_12_33_45_Raw.jpg

NAD M3 versterker
NAD M5 (SA)CD-speler

Die M3 is niet te tillen!

Scheelt weer dat alle versterkers hetzelfde klinken. :X :+

[ Voor 25% gewijzigd door SannrHerr op 15-03-2016 14:22 . Reden: correctie plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

errug mooi NAD spul :)

[ Voor 6% gewijzigd door kingfriko op 15-03-2016 18:54 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

atmoz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:01:
[...]

over de REL S5 ben ik overigens ook érg te spreken. Een heerlijke toevoeging 8)
Mooi dat je je geluid nog verder kan upgraden , sta er toch van te kijken dat je met deze speakers nog een sub erbij heb gezet :9~

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Jep. De M5 moet ik nog wel even nakijken, aangezien de lade trilt. Maar dat is, zeker gezien de prijs, zeer de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:19
Prachtige en indrukwekkende sub zo in het wit deze REL. Alleen begrijp ik het nut niet helemaal in combinatie met je 803 zuilen.
Desalniettemin proficiat !
atmoz schreef op zondag 13 maart 2016 @ 21:01:
[...]

Wat een verschil O-)
Ik kies voor de onderste ;) Erg mooi!!! _/-\o_

[...]

Mooie set!! 8)
Hopelijk kunnen ze die REL voor niet al te veel geld weer nieuw leven in blazen :D

Over REL gesproken :+

Ik heb sinds vorige week een nieuwe subwoofer... REL S5 white 8)
En twee weken daarvoor een nieuwe stereoversterker. De Marantz PM11s3 :9~

Reden voor wat foto's:

REL S5 subwoofer:
[afbeelding]

[afbeelding]

Marantz PM11s3:
[afbeelding]

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

B&W 803 Diamond:
[afbeelding]

De sound van de Marantz is gewoonweg oorstrelend :9
Ik had voorheen een (instap) Parasound voorversterker en een Rotel eindversterker, maar de Marantz is toch echt wel een stapje beter. Het geluid was al heel goed, maar ik merk dat het nog wat beter geworden is. Ben echt blij dat ik de stap heb gezet.

Over de REL S5 ben ik overigens ook érg te spreken. Een heerlijke toevoeging 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:20
Mooie setup! Is het nou een surround setup? Zo niet, waarom die sub?

btw, een van de weinige foto's zonder bosch blauw :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

Mooie tv! Pas maar op dat niemand hem sloopt >:) >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:16

Audione0

Strijdt der titanen

SannrHerr schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:18:

NAD M3 versterker
NAD M5 (SA)CD-speler

Die M3 is niet te tillen!

Scheelt weer dat alle versterkers hetzelfde klinken. :X :+
Dit schijnt indd zo te zijn volgens de kenners. zonde van je geld zeg :X
Versterkertje van 5 tientjes was afdoende geweest >:)

Verder heel mooi spul :)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-09 13:10
Na jaren mee te hebben gelezen laat ik mijn recent geüpgrade bescheiden setje eens plaatsen.

Ik ben vroeger begonnen met een Onkyo 609 i.c.m een Harman Kardon HKTS16 5.1 set. Het gebruik hier in huis is ongeveer 90/10 voor films. Na al dat geweld te hebben gehoord bij de hifiklubben en de verschrikkelijk mooie sets die ik hier heb zien langskomen werd t voor mij ook maar eens tijd!

Waar ik misschien nog wel hulp bij zou kunnen gebruiken zijn de crossover instellingen en t large/small verhaal! Iemand nog wat tips? :D
  • TV: Sony W828 55"
  • Versterker: Marantz SR7009
  • Front: B&W CM5S2
  • Bekabeling: Audioquest Slip 14/4
  • Center: Harman Kardon HKTS16 center
  • Rear: Harman Kardon HKTS16 rear
  • Subwoofer: SVS SB-1000
  • HTPC 16TB
  • Playstation 4 1TB
  • Apple TV3
En natuurlijk de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TcoFthq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sax5hzk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/59yqhMK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UeE1LbZ.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door James25 op 17-03-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:19
Mooie set-up. Gebruik je de Sub ook in stereo modus?
James25 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:06:
Na jaren mee te hebben gelezen laat ik mijn recent geüpgrade bescheiden setje eens plaatsen.

Ik ben vroeger begonnen met een Onkyo 609 i.c.m een Harman Kardon HKTS16 5.1 set. Het gebruik hier in huis is ongeveer 90/10 voor films. Na al dat geweld te hebben gehoord bij de hifiklubben en de verschrikkelijk mooie sets die ik hier heb zien langskomen werd t voor mij ook maar eens tijd!

Waar ik misschien nog wel hulp bij zou kunnen gebruiken zijn de crossover instellingen en t large/small verhaal! Iemand nog wat tips? :D
  • HTPC 16TB
  • Playstation 4 1TB
  • Apple TV3
En natuurlijk de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 00:52
James25 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:06:

• HTPC 16TB
  • Playstation 4 1TB
  • Apple TV3
En natuurlijk de foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie speakers en sub!

Trouwens wel een aanrader is toch echt de center en rears te vervangen voor B&W's,dat gaat veel verschil opleveren!.Maar ik denk dat die er komen met de volgende upgrade :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 00:52
2cvman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 17:26:
Kleine verandering qua opstelling, niet zozeer qua apparatuur.
Ik heb alleen een andere draaitafel.
van:
[afbeelding]

naar wat het nu is:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heerlijk rustig aan de ogen vergeleken met het vorige. Ik ben weer helemaal tevreden!
Dit staat er allemaal:
Receiver: Onkyo TX-NR5008
TV: LG 60PB560V PLASMA TV
platenspeler: DUAL SC621 platenspeler
Tannoy Revolution R3 front / Tannoy Revolution RC center / Tannoy Revolution R2 rear / Tannoy Sub10
canare 4s11 luidspreker kabel
HTPC voor alle films.
Mooie setup!Dat zal wel heel fijn zijn om daarmeee een filmpje te kijken! :)
,alleen die lampjes op de speakers :+

Zie ik nou goed dat er ook een grote steen boven op te sub ligt??Waarom is dat? :o

[ Voor 3% gewijzigd door freaky35 op 18-03-2016 08:23 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic