Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:09
Heb de foto's ook op het audiomeubel topic staan, maar hij staathier uiteraard ook op zijn plek :). Moet nog wat kleine aanpassingen en kabelzooi regelen maar verder is alles af dus tijd voor foto's! Voor het oog een stuk! Rustiger nu de Center IN de kast staat ipv erboven. Nog wat regelen met instellingen en evt wat acoustische verbeteringen toevoegen ik de kast mocht dat nodig blijken maar dat komt nog wel!

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30clz6t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xfq5hz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21cur7r.jpg

Edit:
Het idee was een AV meubel in dezelfde stijl als onze boekenkast, wat volgens mij aardig is gelukt: Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2itkfo0.jpg

Edit2:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2vbss4i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2s142h1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Thalaron op 07-02-2016 12:32 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paranoia68 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:49:
Fl -5,5db (3,27m),volband-Hz
FR -5,5db (3,12m)volband-Hz
Center -6,5db (2,52m), 110Hz
SL -1db (2,82m),volband-Hz
SR -2 db (2,43m),volband-Hz
SLB -2db (1,05m),80Hz
SRB(0,84m), 80Hz
Heb je nu wel of geen subwoofer? Bovenstaande laat geen subwoofer zien, maar de foto's laten een gemeten 4.47 meter tot de subwoofer zien. En daarnaast ook een -12.0 dB ingestelde waarde voor de subwoofer wat eigenlijk alleen voorkomt als de subwoofer te hard staat. Mocht je een subwoofer hebben dan lijkt het mij toch handiger om alle speakers op "SMALL" te zetten en het laag door de subwoofer te laten regelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:19
Thalaron schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:15:

[afbeelding]

Edit:
Het idee was een AV meubel in dezelfde stijl als onze boekenkast, wat volgens mij aardig is gelukt:
Goed gelukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Had nog wel wat noppenfoam liggen, deze heb ik nog achter de center in de kast aan de achterwand en een stuk bovenin verwerkt. Zie je niets van en zal hooguit beter zijn voor het geluid :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

FeaR schreef op zondag 07 februari 2016 @ 01:15:
[...]

Heb je nu wel of geen subwoofer?
Ja een kenwood sw501.
En volume staat op de helft zoals aangegeven in gebruiksaanwijzing en met afstemming automatische setup geluid. XT
Bovenstaande laat geen subwoofer zien, maar de foto's laten een gemeten 4.47 meter tot de subwoofer zien. En daarnaast ook een -12.0 dB ingestelde waarde voor de subwoofer wat eigenlijk alleen voorkomt als de subwoofer te hard staat.
De subwoofer mode is LFE met LPE voor LFE van 120 Hz?!
Het geluid klinkt nu redelijk goed, wellicht is de update een oorzaak van de correctie subwoofer?! Ik heb de subwoofer nu op LFE+main staan en volume 1/3 open! Klinkt minder bassy!
Ik heb bij internetradio de Audyssey op flat staan omdat ik kleine ruimte heb en beter klinkt dan (film) reverence.
Mocht je een subwoofer hebben dan lijkt het mij toch handiger om alle speakers op "SMALL" te zetten en het laag door de subwoofer te laten regelen.
Waar vind ik deze 'SMALL' instellingen in menu?! Ooh, 8)7 je bedoeld de draaggolf 'small' ok bedankt!
Dynamic EQ
Solves the problem of deteriorating sound quality as volume is
decreased by taking into account human perception and room
acoustics.
Works with MultEQ ® XT.

MultEQ ® XT
compensates for both time and frequency characteristics
of the listening area based on Audyssey ® Setup measurement results.
Selection is done from three types of compensation curves. We
recommend the “Reference” setting.
Reference
(Default): Selects the default calibrated setting with
a slight roll off at high frequencies, which
is optimized for movies.
L/R Bypass: Selects the reference setting, but
bypasses MultEQ ® XT on the front left
and right speakers.
Flat: Selects the calibrated setting which is
optimized for small rooms where your
listening position is closer to the
speakers.
Off : Do not use “MultEQ ® XT”.
Mijn beste luisterervaring is met MultiEQ AAN,Dynamic EQ AAN en Dynamic volume light.

Ik heb ook geprobeerd alles apart in te stellen maar kom niet tot zuiver, helder geluid!
MOEILIJK!!! :( Ik moet jaren luisterervaring op doen en afstemmen op muziek....
Jammer dat je geen meerdere instelling van de EQ kan opslaan in geheugen?! Een misser...
Mijn aparte instellingen:
http://1drv.ms/1L7VzbC
@Fear jou advies in ander topic:
Dat is ook het nadeel van Audyssey: je moet eerst de subwoofer zelf goed afstellen en dan Audyssey runnen.
Ga ik opvolgen en de setup opnieuw doen!
Voor tweede keer setup audyssey gedaan en hoorde aan einde een brom op 50 db van subwoofer komen.
Update!
Na vele uren alle kabel controleren, aansluitingen en setupinstellingen gevonden. Als ik ZONE 2 aansluit de tweede 2.1 set metsubwoofer in andere ruimte geeft dat die brom of die nou aan of uit staat?! Heeft met aarde te maken denk ik die set is niet geaard! Jammer voorlopig staat zone 2 uit en als ik echt heel erg naar die zone luister zet ik hem aan.

Morgen nieuwe meting doen zonder zone 2 aangesloten!

update:
Kan aan subwooferkabel liggen (besteld):
http://hificorner.nl/kabe...fer/subwooferkabel-3meter
Afwachten resultaat (wordt verwacht binnenkort via update O-) )

[ Voor 67% gewijzigd door digidokter.net op 10-02-2016 12:04 . Reden: subwooferkabel edit ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:59
Na lang dit topic te volgen kan ik nu ook mijn plekje eens laten zien.
Ik heb nu bijna alles compleet, wat nog moet komen is een center speaker en eventueel surround speakers. Maar de basis is er al.

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/c6jvk10yh/IMG_20160212_105108_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/r3scl1e6x/IMG_20160212_105136.jpg

Wat je ziet:
Sony 50"
Onkyo TX-NR626
Teufel Ultima 40 Mk2
PS4
Ziggo Horizon Box
Raspberry pi + Openelec
DIY ambilight

Het is maar een begin van mijn eerste appartement maar ik ben er wel tevreden mee. Fijne speakers met genoeg bas voor muziek. Bij films kan ik wel een subwoofer gebruiken maar dat doe ik de buren niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

nassan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:11:

Het is maar een begin van mijn eerste appartement maar ik ben er wel tevreden mee. Fijne speakers met genoeg bas voor muziek. Bij films kan ik wel een subwoofer gebruiken maar dat doe ik de buren niet aan.
Zijn mijn ogen nu helemaal naar de knoppen, of hangt jouw meubel + tv niet waterpas? :X

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:52
freddy0519 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:43:
[...]

Zijn mijn ogen nu helemaal naar de knoppen, of hangt jouw meubel + tv niet waterpas? :X
Waarschijnlijk is de vloer scheef. Bij ons in het appartement is de muur bijvoorbeeld niet waterpas waardoor mijn voorzetwand ook scheef lijkt te staan. Note to self: Binnenkort even onze HT posten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Thalaron schreef op zondag 07 februari 2016 @ 00:15:
Heb de foto's ook op het audiomeubel topic staan, maar hij staathier uiteraard ook op zijn plek :). Moet nog wat kleine aanpassingen en kabelzooi regelen maar verder is alles af dus tijd voor foto's! Voor het oog een stuk! Rustiger nu de Center IN de kast staat ipv erboven. Nog wat regelen met instellingen en evt wat acoustische verbeteringen toevoegen ik de kast mocht dat nodig blijken maar dat komt nog wel!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Edit:
Het idee was een AV meubel in dezelfde stijl als onze boekenkast, wat volgens mij aardig is gelukt: [afbeelding]

Edit2:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een praktische vraag, krijgt je versterker het niet een beetje erg warm zo, de ventilatie gaten zijn helemaal afgedekt door de center.

Wel eens een keer wat anders qua stijl meubels trouwens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattenbeld
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:59
freddy0519 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:43:
[...]

De muur is inderdaad scheef en de bovenste plank van het meubel ligt er los op en is niet helemaal recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
freaky35 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:18:
[...]

Een praktische vraag, krijgt je versterker het niet een beetje erg warm zo, de ventilatie gaten zijn helemaal afgedekt door de center.

Wel eens een keer wat anders qua stijl meubels trouwens:)
Zit nog een ruimte tussen welke amper zichtbaar is. Ik ben het wel zo nu en dan aan het testen en indien nodig kan de center nog iets hoger/naar achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Er waren toch oplossingen om speakerdoek als deurtjes te spannen voor het ikea besta meubel? Was daar ergens een HOWTO voor te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
Ferra schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:57:
Er waren toch oplossingen om speakerdoek als deurtjes te spannen voor het ikea besta meubel? Was daar ergens een HOWTO voor te vinden?
Toevallig heb ik een paar maanden geleden deurtjes bespannen met speakerdoek. Ik heb geen twee linker handen, maar super handig ben ik ook niet. Toch is het mij best aardig gelukt.
Ik heb geen uitgebreide foto-tutorial voor je, maar zal het even kort beschrijven.
  • Allereerst hier speakerdoek gekocht.
  • Bij de bouwmarkt (praxis) een nietpistool en bijhorende nietjes.
  • Een gatzaag en decoupeerzaag heb ik van een vriend geleend, maar zou je ook bij je bouwmarkt kunnen huren.
  • De kastjes die ik heb gebruikt zijn van de Besta-serie van Ikea, met bijhorende deurtjes en scharnieren.
  • Op de deurtjes eerst lijnen afgetekend waarlangs te zagen. Met de gatzaag een gat geboord om vervolgens met de decoupeerzaag het vlak eruit te zagen.Foto
  • Daarna aan de hand van deze tutorial het doek opgespannen.
  • Tadaa
Later heb ik nog planken op maat laten zagen, in de beits gezet en op de kastjes gelegd voor een wat mooiere uitstraling. Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat.

Nu we er toch zijn, dan ook maar m'n setup delen:
http://i.imgur.com/k3wwSVd.jpg
  • Sony Bravia KDL-40EX520
  • Xbox One
  • Een heel oud HiFi setje (met Mini Disc!) dat voor mij volstaat.
  • Raspberry Pi 2 met OpenELEC
  • Synology DS213j

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 18-02-2016 12:41 . Reden: Zie de TW beterffende fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Minidisc <3

Verder een mooie cleane setup. Klinken die speakers wel een beetje fatsoenlijk nu ze zo in een kastje staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34
Ferra schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 23:57:
Howto's niet echt, maar die schilderijbespanmethode is idd wel handig. Ik heb het zelf gewoon gedaan, gat zagen in het deurtje en met een nietmachine vastzetten. Prima resultaat. Zie verder ook Het grote Audiomeubel topic! vraag komt daar vaker voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilome243
DjVe schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:12:
Minidisc <3

Verder een mooie cleane setup. Klinken die speakers wel een beetje fatsoenlijk nu ze zo in een kastje staan?
Thanks! Het klinkt niet slechter als toen ik ze niet in het kastje had staan. Maar het setje zal voor de audiofielen hier alles behalve bevredigend zijn. Ik weet niet beter, dus ik ben er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Pilome243 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:45:
[...]

Toevallig heb ik een paar maanden geleden deurtjes bespannen met speakerdoek. Ik heb geen twee linker handen, maar super handig ben ik ook niet. Toch is het mij best aardig gelukt.
Ik heb geen uitgebreide foto-tutorial voor je, maar zal het even kort beschrijven.
  • Een gatzaag en decoupeerzaag heb ik van een vriend geleend, maar zou je ook bij je bouwmarkt kunnen huren.
  • De kastjes die ik heb gebruikt zijn van de Besta-serie van Ikea, met bijhorende deurtjes en scharnieren.
  • Op de deurtjes eerst lijnen afgetekend waarlangs te zagen. Met de gatzaag een gat geboord om vervolgens met de decoupeerzaag het vlak eruit te zagen.Foto
  • Tadaa
Later heb ik nog planken op maat laten zagen, in de beits gezet en op de kastjes gelegd voor een wat mooiere uitstraling. Ik ben zeer tevreden over het eindresultaat.

[afbeelding]
  • Xbox One
  • Synology DS213j
Mijn idee was om mn center-speaker die ik wil kopen, erachter te plaatsen. Is dat een goed idee of ga ik dan toch geluid verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Dat werkt gewoon. Heb ik hier ook (Klipsch C20 achter zelf bespannen speakerdoek) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fcLhKkq.jpg

Hierbij mijn setup, still under construction maar goed..

Tv: Samsung 48JU7000
A/v: Onkyo 646, wil nog een fan maken onder in het meubel binnenkort, pc heeft dat al wel.
PC: Origen behuizing, HTPC W10 voor kodi, i5 6500, skylake 1151, Nvidia 960,4k@60hz speelt ie probleemloos af.
Audio: Front 2x Q acoustics 3020, Center Q acoustics 3090, QED bedrading
Sub: oudere Jvc niet in beeld wordt mss nog geupgrade evenals de surround speakers van jvc.

Niet in beeld: Logitech Harmony one, accespoint tplink; alles bekabeld internet, wii spelcomputer,Nas 214play

Deze set is net nieuw en bevalt erg goed.Vooral de speakers zijn erg vet. Klinkt super goed voor muziek en film.
Center speaker had ik later gekocht en past eigenlijk net onder de tv toevallig, maar de vrouw vind het niet mooi staan. Hij is ook erg groot dus nu even op de grond, gaat prima eigenlijk.
Front speakers worden nog opgehangen als de beugels binnen komen, buiten beeld op 2 mtr hoogte.
Wij zitten altijd op een dubbele lounge bank rechts, dus tv draaien we altijd naar rechts dmv een vogel beugel.Is niet anders ivm inrichting huiskamer en wensen van mijn wederhelft. :)

Als er weer budget is dan maar eens kijken om de surround en de sub te vervangen.Maar deze doen het nog verassend goed, vooral de sub doet het huis trillen bij films.
Het afstellen van het geluid is ook nog iets. Ik kom van Jvc melkpakjes en daarbij ging de sub al vrij snel aan en overstemde. Nu kunnen de front speakers veel meer voor hun rekening nemen voordat de sub inkickt. Even wennen en optimaal afstellen etc maar ook kwestie van wennen. We luisterden eigenlijk altijd met te veel sub , ik vind het nu veel fijner klinken.

[ Voor 3% gewijzigd door ionicdog op 18-02-2016 14:33 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
ionicdog schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:44:
[afbeelding]

A/v: Onkyo 646, wil nog een fan maken onder in het meubel binnenkort, pc heeft dat al wel.
PC: Origen behuizing, HTPC W10 voor kodi, i5 6500, skylake 1151, Nvidia 960,4k@60hz speelt ie probleemloos af.
Sub: oudere Jvc niet in beeld wordt mss nog geupgrade evenals de surround speakers van jvc.

Niet in beeld: Logitech Harmony one, accespoint tplink; alles bekabeld internet, wii spelcomputer,Nas 214play

Deze set is net nieuw en bevalt erg goed.Vooral de speakers zijn erg vet. Klinkt super goed voor muziek en film.
Center speaker had ik later gekocht en past eigenlijk net onder de tv toevallig, maar de vrouw vind het niet mooi staan. Hij is ook erg groot dus nu even op de grond, gaat prima eigenlijk.
Front speakers worden nog opgehangen als de beugels binnen komen, buiten beeld op 2 mtr hoogte.
Wij zitten altijd op een dubbele lounge bank rechts, dus tv draaien we altijd naar rechts dmv een vogel beugel.Is niet anders ivm inrichting huiskamer en wensen van mijn wederhelft. :)

Als er weer budget is dan maar eens kijken om de surround en de sub te vervangen.Maar deze doen het nog verassend goed, vooral de sub doet het huis trillen bij films.
Het afstellen van het geluid is ook nog iets. Ik kom van Jvc melkpakjes en daarbij ging de sub al vrij snel aan en overstemde. Nu kunnen de front speakers veel meer voor hun rekening nemen voordat de sub inkickt. Even wennen en optimaal afstellen etc maar ook kwestie van wennen. We luisterden eigenlijk altijd met te veel sub , ik vind het nu veel fijner klinken.
Misschien dat die centerspeaker die lelijke kabelgoot kan verbloemen :+

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
http://i.imgur.com/4IITB2m.jpg

Echt een idiote oplossing van Samsung om met zo'n externe doos te werken, en dan de kabel maar 2m te maken...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:03
<bizar grote pic>

Plaatje van bijna 5MB embedden is niet zo'n succes, ff clickable thumbnail dan wel kleiner maken, please :)
jakob schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:40:
Echt een idiote oplossing van Samsung om met zo'n externe doos te werken, en dan de kabel maar 2m te maken...
Dit verraste mij laatst bij de js8000 van m'n ouders ook ja. Even een langere kabel bestellen was uiteraard no go.

[ Voor 36% gewijzigd door Brad Pitt op 18-02-2016 14:18 ]

Nickname does not reflect reality

• ionicdog
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fcLhKkq.jpg

hopelijk zo beter,even verkleint

Ja de kabelgoot, zal nog eens kijken naar een iets betere oplossing :)
Betreft de one connect dingens, idee is wel handig idd maar krijgt hem niet uit zicht,of moet hem achter de tv plakken..

[ Voor 5% gewijzigd door ionicdog op 18-02-2016 14:30 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Brad Pitt
Super! Was niet lullig bedoelt hoor ;)
Betreft de one connect dingens, idee is wel handig idd maar krijgt hem niet uit zicht,of moet hem achter de tv plakken..
Plus irritant dat netwerk niet in die Connect zit, moet je alsnog een losse kabel naar de tv trekken :)

• ionicdog
8) ja ze denken we bouwen wifi in en dus geen kabels nodig oid...
ach kan niet alles hebben maar een langere one connect kabel zou wel top zijn
Brad Pitt schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:33:
[...]

Super! Was niet lullig bedoelt hoor ;)

[...]

Plus irritant dat netwerk niet in die Connect zit, moet je alsnog een losse kabel naar de tv trekken :)

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
ionicdog schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:29:
[afbeelding]

Is die foto vanaf de luister/kijk locatie gemaakt?

Het lijkt me dat je zo heel wat hoge tonen mist, en kun je beter de speakers een beetje naar binnen draaien.
Onderaan in deze post zie je het afstraalgedrag van speakers (in stapjes van 5 graden) en hier kun je zien dat vooral de hoge tonen verdwijnen als je niet recht voor je speakers zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
ionicdog schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:29:
[afbeelding]

Waarom zet je jouw center niet gewoon op het meubel? EN beter geluid EN de kabels uit het zicht :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:06:
Waarom zet je jouw center niet gewoon op het meubel? EN beter geluid EN de kabels uit het zicht :).
"maar de vrouw vind het niet mooi staan"

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Brad Pitt schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:34:
[...]

"maar de vrouw vind het niet mooi staan"
Vrouw buiten zetten ? :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nu ben ik niet de moeilijkste, maar zowel ik als mijn vrouw zijn blij dat ik met de nieuwe kast ruimte gemaakt heb om de center in de kast te zetten. Horen geen verschil overigens! (Nieuw meubel is iets hoger waardoor de center maar iets lagen staat)

Al met al snap ik het "center" issue wel bij veel mensen. Al is op de grond inderdaad een afbreuk op de kwaliteit. Ik zou een soort stand maken waarbij de center richting zitplaats/oorhoogte richting heeft. Dat zet je de center gewoon op zijn positie wanneer je een film opzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Bezig met plannen voor aanbouw aan bestaande woning, bovenste gedeelte wordt bureel, onderste gedeelte 'polyvalente ruimte' (lees: home cinema :)) Onderste deel zal niet open zijn zoals op 3D schets, maar afsluitbaar met een schuifdeur.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UDSrxL2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JbqEf87.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/njXDi8t.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 19-02-2016 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:57
Mooi, maar ik dnek dat de meeste hier pas beginnen te schuimbekken bij foto's over de mogelijke inrichting en de specificaties van de setup _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
De specificaties zullen niet echt veranderen, er zal gewoon heel wat spul verhuizen van living naar de cinemaruimte :
* Denon X2100W
* Monitor Audio APEX 5.1 surround set
* Sony HW40ES projector
* projectie zal op muur gebeuren ipv op doek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
ionicdog schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:36:
8) ja ze denken we bouwen wifi in en dus geen kabels nodig oid...
ach kan niet alles hebben maar een langere one connect kabel zou wel top zijn

[...]
Wat is dat voor iets dan? Een soort externe HDMI hub ofzo?

Zelf heb ik mijn kastje een paar cm van de muur opgehangen. Zo lijkt het of het kastje zwevend is opgehangen en als bijkomend voordeel heb je een klein "gootje" om wat kabels in te leggen. In mijn geval heb ik de speakerkabels daar liggen. (Heb ook de Q-Acoustics, maar dan de 3010 in het wit, mooie speakers!)

Heb helaas ook nog wel de kabels lopen vanuit het kastje naar de tv, maar heb het zo gelaten en geen kabelgoot eromheen gedaan omdat ik dat opvallender vind dan die paar kabels.

Zal eens foto's posten als ik mijn laatste stukje plint heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:49
Bij deze mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/1hHeYBuu3xt7PFk1NTeXgejo/full.jpg?nohitcount=1%5D
  • 2 Dali Zensor 5's
  • 2 Atmos speakers ( zaten bij onkyo bij
  • Een 'oude' Samsung UE32B6000 tv
  • En dat alles aangesloten via de Onkyo TX-NR646
We hebben deze setup nu al een tijdje staan en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Hiervoor hadden we in plaats van de Dali's en de onkyo een Z5500. En hoewel deze ook zijn werk doet is dat natuurlijk een totaal ander niveau dan wat je hier ziet.

Verder wat je niet ziet zijn twee Dali Zenzor 1's die aan de muur hangen als back speakers. Ik wil in de toekomst de tv nog gaan vervangen voor een mooi groot exemplaar maar ben nog niet helemaal over uit welke precies.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadiQal
Webgnome schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:24:
Bij deze mijn setup:

[afbeelding]
  • 2 Dali Zensor 5's
  • 2 Atmos speakers ( zaten bij onkyo bij
  • Een 'oude' Samsung UE32B6000 tv
  • En dat alles aangesloten via de Onkyo TX-NR646
We hebben deze setup nu al een tijdje staan en ik ben er nog steeds erg tevreden over. Hiervoor hadden we in plaats van de Dali's en de onkyo een Z5500. En hoewel deze ook zijn werk doet is dat natuurlijk een totaal ander niveau dan wat je hier ziet.

Verder wat je niet ziet zijn twee Dali Zenzor 1's die aan de muur hangen als back speakers. Ik wil in de toekomst de tv nog gaan vervangen voor een mooi groot exemplaar maar ben nog niet helemaal over uit welke precies.
Haha en ik maar bedenken waarom je de tv niet wall-mount... Had even nodig om te zien wat dat rechthoek aan je muur was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

RadiQal schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 08:34:
[...]

Haha en ik maar bedenken waarom je de tv niet wall-mount... Had even nodig om te zien wat dat rechthoek aan je muur was :+
Een rolgordijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ook weer een update van mijn kant :)

Foto's zijn van mijn nieuwe woning. Gordijnen moeten nog vervangen worden (zijn van vorige bewoners en erg kort :)) en ik wil graag nog een ander tv meubel.

Specs:

65" LG 65EF950V OLED
B&W CM10 S2
SVS PB1000 Sub
ARCAM AVR450 Receiver
Audioquest bekabeling voor fronts, subwoofer en interconnect
Sonos connect
Intel NUC XBMC

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_114422485_iOS2Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_100906516_iOSMedium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_100844804_iOSMedium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_100626642_iOSMedium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_100827810_iOSMedium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_100949144_iOSMedium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_114658478_iOSMedium757f0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_114544460_iOSMedium7dfa2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_114519602_iOSMedium330e4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/02/20/20160220_114503312_iOSMedium06fc9.jpg

Ook de rear bekabeling ligt al klaar voor mogelijke surrounds :) Nu eerst een zwevend tv meubel of dergelijke laten maken. Dit meubel heb ik meegenomen uit mijn vorige woning en ben ik op uitgekeken.

[ Voor 255% gewijzigd door Workaholic op 20-02-2016 13:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Welke foto's :?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breng de set wat beter in beeld! Die AVR450 zal wel de sterren van de hemel spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
De host is niet je-van-het. Als je op een foto klinkt en je "verifieert dat je geen robot bent", dan krijg je ze allemaal te zien na een refresh.

Ziet er mooi uit, maar de verhouding home en cinema neigt wat teveel naar home ;) vooral de 3e en 4e foto. Lekker strakke inrichting dat dan weer wel :)

[ Voor 35% gewijzigd door LA-384 op 20-02-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Foto's gefixt :) Tevens wat meer close ups toegevoegd van hifi gedeelte ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Workaholic op 20-02-2016 12:51 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:40:
Hoe bevalt de Svs sb 1000 sub? Voldoende geluid, laag bedoel ik dan. Aangezien je B&W ook geen kleine jongens zijn, dus al vrij laag van zichzelf kunnen

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:30:
[...]

Hoe bevalt de Svs sb 1000 sub? Voldoende geluid, laag bedoel ik dan. Aangezien je B&W ook geen kleine jongens zijn, dus al vrij laag van zichzelf kunnen
Ik gebruik de sub alleen voor films aangezien de B&W's meer dan voldoende laag geven.

Voor wat betreft de sub en films: De hoeveelheid laag is goed, ook meer dan voldoende film effect hierdoor, maar soms mis ik net even wat extra's. Mogelijk dat ik deze nog ga inruilen als ik iets tegenkom met hetzelfde uiterlijk (wil dezelfde kleur + afwerking) en bij voorkeur niet veel groter qua formaat.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Heerlijk leeg. Fantastisch!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:53:
Ook weer een update van mijn kant :)

Foto's zijn van mijn nieuwe woning. Gordijnen moeten nog vervangen worden (zijn van vorige bewoners en erg kort :)) en ik wil graag nog een ander tv meubel.

Specs:

65" LG 65EF950V OLED
B&W CM10 S2
SVS PB1000 Sub
ARCAM AVR450 Receiver
Audioquest bekabeling voor fronts, subwoofer en interconnect
Sonos connect
Intel NUC XBMC

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook de rear bekabeling ligt al klaar voor mogelijke surrounds :) Nu eerst een zwevend tv meubel of dergelijke laten maken. Dit meubel heb ik meegenomen uit mijn vorige woning en ben ik op uitgekeken.
Mooi ! :D ./kwijl.

Zie ik daar nu een kelder ? ( cinema ? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:19:
[...]

Ik gebruik de sub alleen voor films aangezien de B&W's meer dan voldoende laag geven.

Voor wat betreft de sub en films: De hoeveelheid laag is goed, ook meer dan voldoende film effect hierdoor, maar soms mis ik net even wat extra's. Mogelijk dat ik deze nog ga inruilen als ik iets tegenkom met hetzelfde uiterlijk (wil dezelfde kleur + afwerking) en bij voorkeur niet veel groter qua formaat.
Ik ken het probleem. Ben zelf wel gecharmeerd van zowel de sb1000 als de pb1000. Alleen jammer dat die laatste niet in hoogglans wit te krijgen is. Idem als de sb/pb 2000 serie

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Mektheb schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:25:
[...]

Lijkt er meer op dat zijn woonkamer op de 1e verdieping zit, gezien zijn tuin een trappetje heeft.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

kingfriko

100 % BULLY

mooie set en foto`s , alleen staan je speakers niet erg dicht op de muur ?
mooi meubel trouwens , ik lees dat je die weg doet ? :*)

Hier ook weer een flinke upgrade gedaan trouwens , als mijn nieuwe speakers binnen zijn zal ik de foto`s posten .

[ Voor 30% gewijzigd door kingfriko op 21-02-2016 09:24 ]

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Workaholic schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:40:
Heel heel mooi. Zoiets zoek ik voor mijn nieuwe huis. Speel nu Dalí Sensor 5.1 maar wil naar een dikke 2.1 en dan de CM10. Heb de BK monolith plus in hoogglans, misschien iets voor jou?

Wel is last van de buren?

[ Voor 3% gewijzigd door Wackmack op 21-02-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
Wackmack schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:40:
[...]

Heel heel mooi. Zoiets zoek ik voor mijn nieuwe huis. Speel nu Dalí Sensor 5.1 maar wil naar een dikke 2.1 en dan de CM10. Heb de BK monolith plus in hoogglans, misschien iets voor jou?
Mocht je Dali set in de verkoop gaan dan graag een pb / linkje naar v&a :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Joster schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:47:
[...]

Mocht je Dali set in de verkoop gaan dan graag een pb / linkje naar v&a :*)
Top, zal ik zeker doen. Heb je mijn foto's gezien in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-gtNQPNe5uKU/VsnbWn33VRI/AAAAAAAABU4/HjyDHWjwj98/s240-Ic42/thxthumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7jQ4KgkfmPE/VsnbWnx2rkI/AAAAAAAABU4/gIxEIVIpb_o/s400-Ic42/thx2thumb.jpg

Slechte panorama foto ;)

Speakers : Teufel System 4 THX
Receiver : Denon AVR-X3100W

Dit speakersysteem heb ik net 2 dagen in huis, en ben er ZEER tevreden over..
Het oude systeem wat ik had, betrof Quadral Shogun Gold fronts, en Quadral Altan Gold center.
De oude speakers doen kwa kwaliteit niet echt onder, en klinken ook heel erg lekker, echter zijn niet 'WAF'
proof...

Voor de 899,- ( in de sale bij teufel ) was dit absoluut een goede koop, jammer dat de speakerstands en verzendkosten de boel dan toch weer op 1100 euro brengt.

Verbazend is ook het gewicht en de bouwkwaliteit van de speakers, voor een ~1000 euro setje verwacht je dat niet.

Film kijken is voortaan een beleving geworden :9

[ Voor 5% gewijzigd door mvz op 21-02-2016 16:53 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Afgelopen week eindelijk m'n BK XXLS400 binnengekregen en links en rechts is er wat in de opstelling veranderd t.o.v. m'n vorige post. Reden genoeg om weer wat foto's neer te gooien :)

Onderdelen:Nu alleen nog een center speaker en muurbeugel en dan ben ik nog meer tevreden :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ePUub65l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8sc0GFBl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eOAqptOl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jtsuZ2fl.jpg
Ideale dingen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7pPil29l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tPZOCtRl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6eSGKdil.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/szIXsSbl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TLLQuewl.jpg
Vanaf de sweet-spot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ken_koning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 12:56
Ik zie hier veel luxe spullen voorbij komen. Zover ben ik nog lang niet.
Heb tevens voor deze hobby op dit moment minder geld over dan voor mijn andere hobby's. En het geld kan je helaas maar 1x uitgeven.

Wat staat er:
Pc met kodi
Logitech z5400
Ps4 voor games en blurays
Acer k330 projector.

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p55/ken_koning/Mobile%20Uploads/WP_20151025_23_17_38_Pro_zpscg2n1t38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p55/ken_koning/Mobile%20Uploads/WP_20150911_23_34_44_Pro_zpsoxb1zl7f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p55/ken_koning/Mobile%20Uploads/WP_20150911_21_50_47_Pro_zpswexxtxkx.jpg

Beamer hangt inmiddels wat hoger. Achterwand krijgt deze week een donkere kleur. Wij kijken iig graag zo een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

LA-384 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:37:
Afgelopen week eindelijk m'n BK XXLS400 binnengekregen en links en rechts is er wat in de opstelling veranderd t.o.v. m'n vorige post. Reden genoeg om weer wat foto's neer te gooien :)

Onderdelen:Nu alleen nog een center speaker en muurbeugel en dan ben ik nog meer tevreden :D

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ideale dingen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanaf de sweet-spot
Wat een bakbeest! :D
Mijn SVS gebruikt ook een 12'' driver, maar die lijkt twee keer in de BK te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@hierboven ziet er goed uit! Leuk zo een dedicated ruimte met beamer.

Het hoeft ook niet perse duur te zijn om de film beleving te hebben :).

Sterker nog ik denk dat een betaalbaar 5.1 setje je mogelijk een beter film geluid geeft dan mijn B&W set van 2000+ euro. Ik luister zelf 75% audio en kijk zo nu en dan wat film, dus vandaar de keuze voor wat meer high end stereo materiaal.
Mektheb schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:25:
[...]

Ik heb inderdaad nog een beneden verdieping met kantoor en garage :). Kantoor wil ik misschien ombouwen naar "man cave" (al is mijn woonkamer dat ook al een beetje ;)) en dan kantoor naar boven. We shall see!

[ Voor 34% gewijzigd door Workaholic op 21-02-2016 21:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RnB schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:42:
[...]
Mijn SVS gebruikt ook een 12'' driver, maar die lijkt twee keer in de BK te passen.
Foto zal wel wat vertekenen. Het zal in werkelijkheid letterlijk maar een paar centimeter schelen. Heel veel kleiner dan een SVS SB-1000 zal het niet snel kunnen. Houd je geen ruimte meer over voor de 12" woofer en een beetje dik materiaal om de kast uit op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
RnB schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:42:
Haha, nou een verschil is er wel, maar 2x wordt krap :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TNqX8tQl.jpg
Die PB13, die is pas huge :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Na een jaar of 12 met de Logitech Z5500 te hebben gedaan, heb ik sinds een paar weken eindelijk nieuwe speakers en een receiver in huis gehaald.

Wat je ziet op onderstaande foto's:

- Sony Bravia 50w828B 50" TV
- Teufel Consono 35 MK3 5.1 surround set
- Denon AVR-X1200W Receiver
- PS4
- Wii U
- Xbox 360
- WD TV Live (verborgen achter de Wii U)

De woonkamer is opgesplitst in een voorkamer en achterkamer, waar de tv en de rest aan de voorkant staat. De voorkamer is ongeveer 4 op 4 meter. De kachel staat eigenlijk flink in de weg, waardoor de tv in een hoek moest komen. Uiteindelijk is het de bedoeling om de boel nog eens compleet te renoveren, maar voorlopig ben ik tevreden met de huidige situatie. TV wordt vooral gebruikt om op te gamen en films te kijken. :)

Voor aanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2is6sdh.jpg

Achter aanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2e22f6b.jpg

Tv meubel is van de Ikea, waar ik zelf nog een steigerhouten blad over heb gemaakt en 2 extra boorden aan de rechterkant.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2lktwme.jpg

Led verlichting in het meubel, achter de tv en bovenop de kast. Geeft een lekker sfeertje om te gamen!
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/35cips4.jpg

En zo ziet het er achter het meubel uit. Ik hou niet van een kabel spaghetti, dus heb alles zo netjes mogelijk georganiseerd.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2v16cfk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2mdifsk.jpg

De Tv hangt op een draaibare steun van Vogels, en kan een flink stuk naar voren.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/339sw1w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Ziet er mooi uit met de LED verlichting! Heb je niet het idee dat je geluid te veel van rechts komt omdat je de center niet in het midden hebt geplaatst? En heb je nou je rechter front speaker niet opgehangen of is die verborgen?

Hoe klinkt de Consono 35 set? Ik twijfel enorm tussen de 25 en de 35. Ik twijfel enorm tussen de 25 en de 35. De sub van de 35 vind ik wel wat aan de grote kant..

[ Voor 11% gewijzigd door MJ23 op 22-02-2016 11:21 ]

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MJ23 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:07:
Hoe klinkt de Consono 35 set? Ik twijfel enorm tussen de 25 en de 35. Ik twijfel enorm tussen de 25 en de 35. De sub van de 35 vind ik wel wat aan de grote kant..
Mijn ouders hadden een Teufel Impaq 7000 setje waar die Consono's bij zaten. Ik vond de subwoofer persoonlijk niet zo groot, een geschikt plekje was best makkelijk en het ding zag er, imho, ook erg netjes uit. Zou zeker geen type hier "onder" nemen aangezien een kleinere subwoofer nóg makkelijker te horen is, qua plaatsing. Dat was met deze ook al ruimschoots het geval, laat staan als 'ie nog kleiner was geweest.

Film geluid was prima, muziek mwa, maar da's altijd zo met dit soort setjes eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Bedankt voor je reactie. Muziek wordt ie niet primair voor gebruikt, alleen als achtergrondgeluid. Wat bedoel je met dat de subwoofer 'makkelijk te horen is'?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
MJ23 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:07:
Ziet er mooi uit met de LED verlichting! Heb je niet het idee dat je geluid te veel van rechts komt omdat je de center niet in het midden hebt geplaatst? En heb je nou je rechter front speaker niet opgehangen of is die verborgen?

De plek waar ik het meeste zit om film te kijken of te gamen is waar je m'n hond ziet liggen op de bank. Zit zodoende een stukje dichter bij de linker front en vooral linker surround speaker, maar door de Audyssey Multi EQ setup is dit probleem redelijk verholpen. Het geluid komt voor m'n gevoel goed uit alle richtingen.

De rechter speaker hangt verborgen achter de kamerplant. ;)

Tsja, en wat betreft de geluidskwaliteit van de Consono 35 set, ik vind het gewoon goed! Het kan natuurlijk altijd beter, het is dan ook 'maar' een set van tegen de 400 euro, maar voor dat geld ben ik meer dan tevreden. Voor de surround ervaring tijdens film kijken of gamen klinkt het super! Qua muziek zal het natuurlijk nooit een flinke vloerstaander kunnen bijbenen, maar voor mij is het meer dan voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
MJ23 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:39:
Bedankt voor je reactie. Muziek wordt ie niet primair voor gebruikt, alleen als achtergrondgeluid. Wat bedoel je met dat de subwoofer 'makkelijk te horen is'?
Het fijnst is als je niet meteen kunt horen waar de subwoofer staat aangezien de andere, hogere, tonen uit de satellieten komen. Dus dáár komt bijv. de stem uit. Als dan de lagere tonen, hoorbaar, van een geheel andere locatie komen klinkt dat wat onrustig/vreemd. Een grote subwoofer speelt zó laag dat je vrijwel niet kunt horen wáár deze staat, je hoort en voelt hem echter wel.

Hoe kleiner de subwoofer hoe minder diep deze, althans meestal dan, speelt en je hem makkelijker kunt plaatsen. Met, zeer betaalbare, setjes zoals deze van Teufel kom je niet af van deze issue, maar de 25 zal op dat gebied zeer zeker niet beter scoren. Als je budget/ruimte hebt voor de 35 zou ik dat persoonlijk dan ook zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
LA-384 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:29:
[...]

Haha, nou een verschil is er wel, maar 2x wordt krap :+
[afbeelding]
Grappig om het zo te zien. Is dit Google sketch up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

LA-384 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:29:
[...]
[Foto]
Holy Fck!
Wat een bakbeest. :D

Maar dan heb je het over een sub van meer dan 2k. Echt iets voor een dedicated ht-room.
En dan nog zou ik persoonlijk 2x een 12" sub in de setup plaatsen :P
(Ook al is dat afhankelijk van je ruimte wat wel of niet beter werkt)

Ik heb zelf ook de XXLS400. En ben daar enorm tevreden mee. Goed genoeg voor de woonkamer.
Groter moet die echt niet worden!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Nico111 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:53:
Grappig om het zo te zien. Is dit Google sketch up?
Klopt, ik heb er een tijdje terug eens mijn woonkamer mee nagemaakt. Nu gebruik ik het om een idee te krijgen hoe bepaalde veranderingen of nieuwe meubels/speakers uitpakken. Heb er al veel aan gehad :Y
murphylee schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:17:
Holy Fck!
Wat een bakbeest. :D
Ik heb zelf ook de XXLS400. En ben daar enorm tevreden mee. Goed genoeg voor de woonkamer.
Groter moet die echt niet worden!
De BK Monolith doet er niet voor onder hoor :D (in het topic uit m'n sig staat ergens een handig overzichtje).
Ik vond de xxls400 in het begin wat tegenvallen. Audyssey had em naar -11db gezet :X dat heb ik uiteindelijk verhoogd naar -2,5db
Gek genoeg lijkt hij nu steeds meer los te komen en betrap ik me erop dat ik het weer naar beneden bijstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Laatst online: 02-11-2024
LA-384 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:51:
...
Ik vond de xxls400 in het begin wat tegenvallen. Audyssey had em naar -11db gezet :X dat heb ik uiteindelijk verhoogd naar -2,5db
Gek genoeg lijkt hij nu steeds meer los te komen en betrap ik me erop dat ik het weer naar beneden bijstel.
Heb je ook de gain je sub aangepast? Of heb je alleen het relatieve volume in je amp 8,5 dB hoger gezet?
Bij dat laatste kan ik me wel voorstellen dat het af en toe teveel van het goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Standaard sub inregeling met Audissey is sub crossover op vol en sub gain op half. En dan doet audissey de rest wel. Kan best dat je zelf dan meer bas wilt, maar het staat je dan uiteraard vrij om dat op je receiver in te regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
LA-384 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:51:

De BK Monolith doet er niet voor onder hoor :D (in het topic uit m'n sig staat ergens een handig overzichtje).
Als audyssey de sub op -11 heeft gezet is het dan niet beter om eerst de gain aan te passen en opnieuw te meten zodat je ongeveer tussen de -2 en 0 uitkomt en dan pas gaan verhogen als je meer wilt?

-11 lijkt mij dat de gain te hoog stond tijdens het meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Petertyuh schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:45:
Heb je ook de gain je sub aangepast?
keepitfrosty schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:25:
Gain stond op 50% bij het inregelen. Ik ben het allemaal nog aan het finetunen en zal ook eens opnieuw audyssey draaien met andere instellingen. Komt wel goed :) verder zal ik dit topic niet vervuilen. Mijn opmerking was enkel bedoeld om aan te geven dat die sub meer in zn mars heeft dan aanvankelijk gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 15:53
keepitfrosty schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:25:
[...]

Als audyssey de sub op -11 heeft gezet is het dan niet beter om eerst de gain aan te passen en opnieuw te meten zodat je ongeveer tussen de -2 en 0 uitkomt en dan pas gaan verhogen als je meer wilt?

Inderdaad, beter de gain even terug zetten en opnieuw draaien. Ik geloof dat aageraden wordt om het tussen de -6 en 0 te houden en dan eventueel aanpassen op de receiver naar wens. Je zal de (afhankelijk van de bron) niet veel hoeven afwijken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLApex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 13:52
Pilome243 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:45:
[...]

• Tadaa

http://i.imgur.com/k3wwSVd.jpg
  • Xbox One
  • Synology DS213j
Mooi gemaakt zeg! Dank voor de instructies ook :9.

Welke Besta kastjes zijn dat precies? Zit die donkere laag aan de bovenkant daar ook bij, of is dat eigen inbreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
blakez schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:59:
Na een jaar of 12 met de Logitech Z5500 te hebben gedaan, heb ik sinds een paar weken eindelijk nieuwe speakers en een receiver in huis gehaald.

- PS4
- Wii U
- Xbox 360

De woonkamer is opgesplitst in een voorkamer en achterkamer, waar de tv en de rest aan de voorkant staat. De voorkamer is ongeveer 4 op 4 meter. De kachel staat eigenlijk flink in de weg, waardoor de tv in een hoek moest komen. Uiteindelijk is het de bedoeling om de boel nog eens compleet te renoveren, maar voorlopig ben ik tevreden met de huidige situatie. TV wordt vooral gebruikt om op te gamen en films te kijken. :)

Voor aanzicht:
[afbeelding]

Achter aanzicht:
[afbeelding]

Tv meubel is van de Ikea, waar ik zelf nog een steigerhouten blad over heb gemaakt en 2 extra boorden aan de rechterkant.
[afbeelding]

Led verlichting in het meubel, achter de tv en bovenop de kast. Geeft een lekker sfeertje om te gamen!
[afbeelding]

En zo ziet het er achter het meubel uit. Ik hou niet van een kabel spaghetti, dus heb alles zo netjes mogelijk georganiseerd.
[afbeelding]

[afbeelding]

De Tv hangt op een draaibare steun van Vogels, en kan een flink stuk naar voren.
[afbeelding]
Mooie setup! Vind je het alleen niet te druk bij het vooraanzicht? Mijn god, wat een onoverzichtelijke drukke kamer om rust te vinden :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
StealthyPeanut schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:10:
[...]

Mooie setup! Vind je het alleen niet te druk bij het vooraanzicht? Mijn god, wat een onoverzichtelijke drukke kamer om rust te vinden :P :o
Ja, het is eigenlijk verre van ideaal, en dat komt vooral door de immense schouw en kachel die in het midden staan. Vooral de rechterkant naast de kachel is nog een zooitje met die nieuwe subwoofer, kabels, plant, houtmand, etc.. Voorkamer is ook niet erg groot met een oppervlakte van zo'n 16m2, maar met 4 op 4 meter en in deze situatie is er weinig anders mogelijk qua home cinema ervaring denk ik.

Ooit is het de bedoeling om de boel flink te verbouwen, nieuwe vloer, compactere kachel in een hoek en tv wat centraler. Maar zoals ik al zei, momenteel ben ik tevreden met de huidige situatie. Die toekomst plannen heeft vast iedereen. :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Eindelijk klaar met mijn Appartement (op de lamp na dan he)!
Ik heb een paar crappie telefoon fotos voor jullie.
Vragen, op of aanmerkingen welkom maar houd het netjes

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12049502_894707127294400_3992057801724772039_n.jpg?oh=a5e79e1c40c11c3693a695be1363a080&oe=576CFF4D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12801315_894707093961070_1602622604130474576_n.jpg?oh=3f1fd394f925ed90f1572ac5c3aa156c&oe=5769DF75

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12745621_894707067294406_6522694571482309787_n.jpg?oh=1554e9336a117b94b6fdca7684072e39&oe=57660918

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/12794586_894707053961074_4275298780332309253_n.jpg?oh=70183d4af12bbf4fbb3177a1ee12998b&oe=57563897

Een hele middag luistersessie gehad bij Remkes beeld en geluid Eindhoven (goede ervaring) . En ik kwam op de CM6 s2 uit dus meteen besteld. Een dag later kwam ik tot de conclusie dat ik een andere beamer moest en toen gedowngrade naar de 685s2 met rears. Geen spijt ;) .

Specs:
Reciever: Denon X4000
HTPC met i3 verborgen in het meubel
Platenspeler: Technics sl1700mk2 met AT-440ML
Front: B&W 685 s2
Read: B&W 686 s2
Center: B&W HTM62
Subwoofer: Rel Q50 (Oudje)
Stands: Ooit bij oude speakers gekocht. volgens mij de b&w 330 stands
Beamer: Epson TH7200
Screen: Kingpin velvet frame span VFS210-16:9
Kabels: Monster standaard Sixteen Gauge 1.3mmG
TV Meubel: Ikea keuken bovenkastjes met douglas Hout erom naar het idee van youtube en GoT member I-King (Thanks voor de duidelijke fotos).

[ Voor 10% gewijzigd door Pepperana op 26-02-2016 13:43 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLApex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 13:52
Pepperana schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:37:
Eindelijk klaar met mijn Appartement (op de lamp na dan he)!
Ik heb een paar crappie telefoon fotos voor jullie.
Vragen, op of aanmerkingen welkom maar houd het netjes

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een hele middag luistersessie gehad bij Remkes beeld en geluid Eindhoven (goede ervaring) . En ik kwam op de CM6 s2 uit dus meteen besteld. Een dag later kwam ik tot de conclusie dat ik een andere beamer moest en toen gedowngrade naar de 685s2 met rears. Geen spijt ;) .

Specs:
Reciever: Denon X4000
HTPC met i3 verborgen in het meubel
Platenspeler: Technics sl1700mk2 met AT-440ML
Front: B&W 685 s2
Read: B&W 686 s2
Center: B&W HTM62
Subwoofer: Rel Q50 (Oudje)
Stands: Ooit bij oude speakers gekocht. volgens mij de b&w 330 stands
Beamer: Epson TH7200
Screen: Kingpin velvet frame span VFS210-16:9
Kabels: Monster standaard Sixteen Gauge 1.3mmG
TV Meubel: Ikea keuken bovenkastjes met douglas Hout erom naar het idee van youtube en GoT member I-King (Thanks voor de duidelijke fotos).
Mooi gedaan zeg! Was zelf nieuwsgierig naar welke suggestie je nu als inspiratie had gebruikt, maar dat gaat dus om deze post, als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

-

[ Voor 100% gewijzigd door SannrHerr op 26-02-2016 16:39 . Reden: verkeerde topic ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
The Eagle schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:07:
Standaard sub inregeling met Audissey is sub crossover op vol en sub gain op half. En dan doet audissey de rest wel. Kan best dat je zelf dan meer bas wilt, maar het staat je dan uiteraard vrij om dat op je receiver in te regelen :)
Heb de complete Dali Zensor (Zensor 1&5 + center) set met de matchende E-12F subwoofer, en pas toen ik dat beest tot een kwart had dichtgedraaid lukte het audissey om er langzaam grip op te krijgen en het vermogen in te tomen. Voor die tijd was het standaard de maximale (bij mn Denon -12dB) als instelling en dan is de balans verder geheel zoek.

Nu nog denk ik bij elke zware scene alsnog dat de buren op bezoek komen, nee niet voor koffie, alleen voel je je toch wat minder schuldig als het goed afgeregeld staat op pootjes etc O-) .

Dus hoewel er een methode is, moet je zeker na het inregelen de waardes bekijken of ze allemaal tussen de minimale en maximale waarde zitten (en dus echt afgesteld) of dat Audissey de maximale aanpassing doet en je eigenlijk zelf moet sleutelen (volume terugdraaien) voordat het fine-tunen kan beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Xanaroth op 26-02-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
NLApex schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:46:
[...]

Mooi gemaakt zeg! Dank voor de instructies ook :9.

Welke Besta kastjes zijn dat precies? Zit die donkere laag aan de bovenkant daar ook bij, of is dat eigen inbreng?
Thanks
De kastjes zijn deze en deze. Die 'donkere laag' zijn op maat gesneden planken van de bouwmarkt, bewerkt met beits.
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een specifieke HT update, maar wel een leuke toevoeging aan deze set:

Update Maart 2015
http://gathering.tweakers...message/43977880#43977880
Eerdere post, met geheel overzicht..
Totaal overzicht van mijn HT

Voor even snel casual muziek luisteren, simpelweg radio of voor op de achtergrond muziek, vond ik het aanzetten van de grote installatie veel werk. Sonos bood daar al langere tijd een uitkomst maar miste ik echt flink wat body/laag bij m'n Stereo Play1's. Recentelijk de Sonos Sub toegevoegd en daar zo ontzettend blij door verrast! Strak en goede bass performance uit een relatief kleine sub:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3390820/ht-kast/Upgrade_sonos1.png?raw=1

En een close-up, waarbij je het grote verschil ziet tussen de SVS en z'n kleine Sub broertje :)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/4zj96927nmr5eny/Upgrade_sonos2.png?raw=1

En als laatste (voor de oplettende kijker) de toevoeging van nieuwe sub voor rechts-voor:

Een B&W ASW CDM - 1000 watt gesloten subwoofer. Wel al een oudje maar heb deze voor een nette prijs kunnen overnemen. Dual subwoofers is echt de uitkomst voor lastige ruimtes om een goede bass response te krijgen. Deze kleine krachtpatser loopt tot 25 hz probleemloos mee met de grote SVS en kan zelfs tot 14hz gaan. >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ba5j1wxz2zefpei/BWCDMASW.png?raw=1

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

De afgelopen 4 jaar een paar kleine upgrades gehad, hoewel vergeleken met kwaliteit de hier gepost wordt nog steeds huis-tuin-en-keuken niveau. Dit geldt ook voor de foto-kwaliteit helaas.

De JBL 5.1 melkpakjes (overigens veel plezier aan beleefd) zijn in eerste instantie verruild voor een
Jamo S 35 HCS 5.0 set. Marginaal betere specs, maar was een zeer leuke deal voor zeer leuke bolletjes :) De vacature voor subwoofer is daarna ingevuld door een Canton Sub 10.2. Echter bleek de Canton wat overpowered vergeleken met de speakers. Lage stemmen hoorde je praktisch uit de woofer. Van een mede-Tweaker heb ik toen een setje Boston Acoustics A25 overgenomen. Problem solved :). Ik zou alleen graag nog een center met iets meer "bang" willen, maar zit een beetje met beperking in formaat aangezien hij voor de TV staat. (TV ophangen wil ik pas doen bij een nieuwe.)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NtHcYPi.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rUobmZ7.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mjn11BA.jpg?1

Wat je ziet:
- Boston Acoustics A25 front L/R
- Jamo C35 center en S35 rear L/R
- Canton Sub 10.2 subwoofer op 4x SVS SoundPath Subwoofer Isolation System (het moet maar een naam hebben)
- Onkyo TX-NR626
- Panasonic Viera TX-P50V10 plasma tv
- Mede8er MED600X3D
- Sony MDR-HW700DS draadloze koptelefoon receiver
- Ziggo Horizon box
- Panasonic DMP-BD 60 (gratis bij TV)
- Marmitek Invisible Control 6

Niet zichtbaar:
- BenQ W1080 ST beamer. Deze zet ik voor me op de salontafel (mede dankzij de 2de HDMI uitgang van de Onkyo een lange kabel die je ernaast ook op de foto ziet) en projecteert op een 100" driepoot scherm.
- Logitech Harmony Touch
- LED-strip achter TV-meubel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Laatst online: 16:55
overtones schreef op maandag 13 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Update, tv opgehangen, kabels netjes weggewerkt, pootjes onder de soundbar geschroefd.

[afbeelding]

[afbeelding]
Even een update, nieuw tv meubel! Ikea Besta met steigerhout er bovenop gemonteerd, alles netjes weggewerkt, erg blij met resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/de/48/55/de4855f830f7c7b6c0ee74da776d4729.jpg

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
blakez schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:59:

- PS4
- Wii U
- Xbox 360

Zit het geluid niet wat teveel naar rechts, zowel de center als de rechter front?

En is dat een gladhaar, standaard kroket op zwenkwielen op je bank??? Let in elk geval wel op het volume, honden horen 7x beter dan wij. En kroketten worden best oud (18-20 jaar), maar het zou fijn zijn als ze gedurende een hele lange tijd goed kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
PageFault schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:44:
[...]

Zit het geluid niet wat teveel naar rechts, zowel de center als de rechter front?

En is dat een gladhaar, standaard kroket op zwenkwielen op je bank??? Let in elk geval wel op het volume, honden horen 7x beter dan wij. En kroketten worden best oud (18-20 jaar), maar het zou fijn zijn als ze gedurende een hele lange tijd goed kunnen horen.
Onze kat van 17 is inmiddels zo doof als een kwartel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Joster schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Onze kat van 17 is inmiddels zo doof als een kwartel :D
Ook een respectabele leeftijd :) Zolang hij niet teveel lijdt, hoop ik dat ie nog ouder mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
7x beter horen betekent toch niet per se dat ze het ook 7x harder horen?
En heb je de planken daadwerkelijk gemonteerd op het kastje? of er bovenop gelegd ;) vind het best leuk staan trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
PageFault schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:44:
[...]

In eerste instantie was dit dus wel het geval, maar na het afstellen door middel van de Audyssey MultiEQ is dit probleem opgelost en klinkt het geluid uit alle richtingen even goed.. Ik zit meestal op de bank waar die kroket op de foto ligt en trek dan de tv helemaal naar voren, plus dat ik deze wat schuin zet richting het midden van de bank.

Op de foto liggen zelfs twee van die standaard gladharige kroketten, alleen ligt er eentje verstopt onder die dekens (die doet niets liever).. :) Doof zijn ze allebei, maar dan wel op de Oost-Indische manier! Typische eigenschap van die beestjes.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
overtones schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:35:
[...]

Even een update, nieuw tv meubel! Ikea Besta met steigerhout er bovenop gemonteerd, alles netjes weggewerkt, erg blij met resultaat.

[afbeelding]
Heb je ook foto's met wat meer licht?
Wij hebben nl ook zo'n besta en ik overweeg het zelfde te doen, maar zou fijn zijn als ik kan zien hoe dat er echt uit ziet :)
Al is het dan ook nog de vraag of ik steigerhout van 3 meterr lang kan krijgen (heb 5 units naast elkaar staan) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:34:
...SVS en kan zelfs tot 14hz gaan. >:)
Let wel dat die 14 Hz met behoorlijk wat THD is, daar hebben meer modellen last van. Maar mooie subwoofer verder, dat model met dubbele 12" zie je niet veel en wordt op sommige sites liever gezien dan een PB13 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Welke soundbar is het? Lijkt wel een sony
overtones schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:35:
[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
The Eagle schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Heb je ook foto's met wat meer licht?
Wij hebben nl ook zo'n besta en ik overweeg het zelfde te doen, maar zou fijn zijn als ik kan zien hoe dat er echt uit ziet :)
Al is het dan ook nog de vraag of ik steigerhout van 3 meterr lang kan krijgen (heb 5 units naast elkaar staan) :P
Op dit moment niet ik zal zaterdag een update posten, dan worden de planken ook vastgeschroefd van binnen uit.

3 meter steigerhout is online wel te vinden geloof ik.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
Coldbullet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:50:
Welke soundbar is het? Lijkt wel een sony

[...]
Klopt, is een Sony HT-CT770 :) zie ook m'n handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
blakez schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:13:
[...]

In eerste instantie was dit dus wel het geval, maar na het afstellen door middel van de Audyssey MultiEQ is dit probleem opgelost en klinkt het geluid uit alle richtingen even goed.. Ik zit meestal op de bank waar die kroket op de foto ligt en trek dan de tv helemaal naar voren, plus dat ik deze wat schuin zet richting het midden van de bank.

Op de foto liggen zelfs twee van die standaard gladharige kroketten, alleen ligt er eentje verstopt onder die dekens (die doet niets liever).. :) Doof zijn ze allebei, maar dan wel op de Oost-Indische manier! Typische eigenschap van die beestjes.. :P
Okay, dan werkt die Audyssey dus erg goed, mooi om te horen :)

Ik had de 2e nog niet gespot. Dat jij twee van die dingen aandurft. Die "van mij" (ruwhaar, dus met flinke baard) zat in het totaalpakket met de vriendin en ik moet zeggen dat ie best goed luistert (totdat er een konijn in het bos loopt dan...), maar dat vereist wel heel veel energie en consequentheid.

Maar de plaats op de bank etc. moeten we vaak opgeven ;) Met geluid houden we wel rekening met hem. Surround ben ik nog voor aan het kijken, dus ik ben blij met je opmerking over Audyssey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Had ik het toch goed gezien. Ik ben erg benieuwd naar de ht rt5 van sony.
hoe klinkt deze?
Ik heb nu de philips hts9100/12 klinkt goed alleen in de dialogen mis ik wat.. En de achterspeakers word niet alleen als back surround gebruikt maar ook normaal
Geluid.
overtones schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Klopt, is een Sony HT-CT770 :) zie ook m'n handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:22

Audione0

Strijdt der titanen

Waah schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:34:
7x beter horen betekent toch niet per se dat ze het ook 7x harder horen?
Katten kunnen gemiddeld tussen de 10 en 60000hz waarnemen en het katten gehoor is tussen de 8 a 10dB gevoeliger dan dat van ons.

Dus een sub die lekker aan het blazen is, is funest voor het kattengehoor. zeker op 100dB en hoger omdat bij hen de pijngrens op ongeveer 110dB begint (iets lager dan bij de mens)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Een sub die op 110dB staat te blazen is funest voor het interieur :p
Ook is het een hoop herrie en haalde ik met moeite de 114,2dB op 5 meter met de amp op -0.0dB
Ik had toen wel een setting verkeerd staan waardoor boven de 80hz de sub niet meer meedeed. Daar valt denk nog behoorlijk wat SPL uit te halen.. Maar een keertje weer lenen dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
Coldbullet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:27:
Had ik het toch goed gezien. Ik ben erg benieuwd naar de ht rt5 van sony.
hoe klinkt deze?
Ik heb nu de philips hts9100/12 klinkt goed alleen in de dialogen mis ik wat.. En de achterspeakers word niet alleen als back surround gebruikt maar ook normaal
Geluid.

[...]
Het ligt heel erg aan de kwaliteit die je verwacht. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel omdat de communicatie met de rear speakers niet stabiel was, deze werd vaak verbroken en daarnaast omdat ik de kwaliteit neet zo heel geweldig vond.
Wél fijn was het draadloos opstellen (je moet wel een stopcontact hebben in de buurt van je rear speakers en de subwoofer), maar ben uiteindelijk toch voor een receiver met echte boxen gegaan. Dat was zeker een verbetering in kwaliteit, maar ook wel een verhoging in budget!
Pagina: 1 ... 20 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic