Hierbij mijn setup, still under construction maar goed..
Tv: Samsung 48JU7000
A/v: Onkyo 646, wil nog een fan maken onder in het meubel binnenkort, pc heeft dat al wel.
PC: Origen behuizing, HTPC W10 voor kodi, i5 6500, skylake 1151, Nvidia 960,4k@60hz speelt ie probleemloos af.
Audio: Front 2x Q acoustics 3020, Center Q acoustics 3090, QED bedrading
Sub: oudere Jvc niet in beeld wordt mss nog geupgrade evenals de surround speakers van jvc.
Niet in beeld: Logitech Harmony one, accespoint tplink; alles bekabeld internet, wii spelcomputer,Nas 214play
Deze set is net nieuw en bevalt erg goed.Vooral de speakers zijn erg vet. Klinkt super goed voor muziek en film.
Center speaker had ik later gekocht en past eigenlijk net onder de tv toevallig, maar de vrouw vind het niet mooi staan. Hij is ook erg groot dus nu even op de grond, gaat prima eigenlijk.
Front speakers worden nog opgehangen als de beugels binnen komen, buiten beeld op 2 mtr hoogte.
Wij zitten altijd op een dubbele lounge bank rechts, dus tv draaien we altijd naar rechts dmv een vogel beugel.Is niet anders ivm inrichting huiskamer en wensen van mijn wederhelft.
Als er weer budget is dan maar eens kijken om de surround en de sub te vervangen.Maar deze doen het nog verassend goed, vooral de sub doet het huis trillen bij films.
Het afstellen van het geluid is ook nog iets. Ik kom van Jvc melkpakjes en daarbij ging de sub al vrij snel aan en overstemde. Nu kunnen de front speakers veel meer voor hun rekening nemen voordat de sub inkickt. Even wennen en optimaal afstellen etc maar ook kwestie van wennen. We luisterden eigenlijk altijd met te veel sub , ik vind het nu veel fijner klinken.
[
Voor 3% gewijzigd door
ionicdog op 18-02-2016 14:33
]
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110