Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 17:47
Haha, precies! Huis in mei gekocht, aan het begin van oktober 2015 begonnen met het afwerken van de ruimte, gisteren is de stucadoor voor het laatst bezig geweest, dus nu zit ik wat te wachten op het drogen :-) alle apparatuur is wel al in huis en staat te wachten... kan zelf echt niet meer wachten tot de eerste film/serie, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
elnaeth schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:21:
Haha, precies! Huis in mei gekocht, aan het begin van oktober 2015 begonnen met het afwerken van de ruimte, gisteren is de stucadoor voor het laatst bezig geweest, dus nu zit ik wat te wachten op het drogen :-) alle apparatuur is wel al in huis en staat te wachten... kan zelf echt niet meer wachten tot de eerste film/serie, haha!
Is het toevallig in Amersfoort?:p

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Amersfoort en het zuiden? :-) Veer zitte hiej onger de Maas knul, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
elnaeth schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:03:
Amersfoort en het zuiden? :-) Veer zitte hiej onger de Maas knul, haha!
Het leek Amersfoort, alleen gebaseerd op de foto's haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
elnaeth schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:21:
Heerlijk om zo'n project te zien! Kudo's d:)b
Ben benieuwd naar het plaatje als het af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Laatste tijd een paar upgrades uitgevoerd. Was ook al weer enige tijd geleden sinds ik hier gepost heb dus bij deze:

Apparatuur:
Sony KDL40EX720 led TV.
Harman Kardon AVR4500
Jamo S606 fronts + Jamo center 200 + JVC rears
Jamo SW505E Subwoofer --> gaat als eerste vervangen worden. Gaat snel ploppen en kan de rest niet bijbenen.
Optoma HD200x Projector
Ikea rolgordijn

Meubel waar de centerspeaker in staat moet nog aangepast worden. Ook het draadje naar de rechter front moet nog weggewerkt worden. (Dremel even tevoorschijn toveren en tijd voor maken) Verder erg tevreden met deze set.

De foto's laten de projector niet tot zijn recht komen. Als het savonds donker is gaat alle rolgordijnen dicht. Versterker op (bijna) reference level en smullen maar!

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1506/24535992935_589a322ae4_z.jpgNormaal by Jeroen Feith, on Flickr
Zo kijken we normaal gesproken TV of series of luisteren we naar een muziekje

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1489/23909199033_b1b7207b24_z.jpgCinema by Jeroen Feith, on Flickr
Bioscoop modus, veel beter als het donker is!

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1665/24240450440_073c94d676_z.jpgBeamer by Jeroen Feith, on Flickr
Waar de boel aangestuurd wordt. PC is aangesloten op de beeldschermen + TV of Projector.
Rears zijn ook te zien en de subwoofer staat verstopt bij de staande lamp achter de bank.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Ik kan je woonkamer niet helemaal inschatten, maar het eerst wat ik had gedaan was de boel helemaal omgedraaid. Hoe het nu staat lijkt mij verreweg van ideaal qua beeld en geluid. Gooi het bureau naar de andere kant (waar nu je tv en kast staat en hang je tv gecentreerd en plaats je front netjes links en rechts in balans. Ik weet zeker dat je kijk en luisterplezier hiervan zal opknappen.

Bovenstaande is geen kritiek maar ik zou helemaal leip worden van de onbalans en "rommel" ... in mijn ogen lijkt het nu net of er volstrekt willekeurig meubels, audio, en tierelantijntjes in de kamer zijn gegooid. Maar uiteindelijk gaat het er wel om dat jij tevreden bent met je setup natuurlijk :)

Ennuh, hoe vaak ben je al bijna op je muil gegaan door die losse kabels :P

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
De woonkamer omdraaien maakt niet zo veel uit. Die muur waar het bureau aan hangt is net zo breed als de muur waar de TV aan hangt. Qua beeld en geluid zou het misschien nog wel beter kunnen maar met een beperkt budget klinkt het voor mij meer dan prima.

Daarnaast gebruiken we de fronts veel voor muziek in huis zonder dat we op de bank zitten dus dan maakt het al niet meer uit dat speakers niet naast de tv staan. Ook moet de vrouw des huizes het er natuurlijk mee eens zijn allemaal. Ben al lang blij dat ze dit allemaal goed vindt. Vandaar ook al die tierelatijntjes.

Ik ben er in ieder geval super tevreden mee! (en nog niet gestruikeld over de kabels eigenlijk )

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Een redelijk radicale update vanaf mijn kant:

JBL TIK speakerset, X4000 receiver, Sunfire sub de deur uit gedaan. Het nam simpelweg teveel ruimte in de kamer. Ik ben op zoek gegaan naar een fatsoenlijke soundbar en heb deze gevonden in de vorm van een Arcam Solo Bar met bijpassende sub. Uiteraard lever je iets in op geluidskwaliteit, maar hij klinkt eigenlijk verbazend goed. Tijd voor foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/e8k5n7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/10f5d2g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2uogq5l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2m4rsxi.jpg

Specs:

LG 42LM640 TV met AmbiVision
Arcam Solo Barmet Solo Sub
Playstation 4
Horizon ontvanger
Chromecast V2
Asus ViVoPC met Kodi
Synology DS216Play
Logitech Harmony One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19
Ziet er gezellig uit! Ik ga morgen een Zensor Vokal halen als aanvulling voor mijn Zensor 7's. Ik ben benieuwd wat een center toevoegd bij het kijken van films.

Uiteraard volgen morgen foto's ;-).

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Veel, heel veel :)
Niet vergeten je inregelprogramma (audissey en co) opnieuw te draaien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

elnaeth schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:03:
Mijn HT-zolder in aanbouw in het pittoreske zuid limbug: http://imgur.com/a/kxWVH
Nice. Ga je dat raampje nog vervangen vóórdat je de boel netjes afwerkt?
Zijn het trouwens cellenbetonblokken van 70mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

DjVe schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 10:50:
Een redelijk radicale update vanaf mijn kant:

JBL TIK speakerset, X4000 receiver, Sunfire sub de deur uit gedaan. Het nam simpelweg teveel ruimte in de kamer. Ik ben op zoek gegaan naar een fatsoenlijke soundbar en heb deze gevonden in de vorm van een Arcam Solo Bar met bijpassende sub. Uiteraard lever je iets in op geluidskwaliteit, maar hij klinkt eigenlijk verbazend goed. Tijd voor foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:

LG 42LM640 TV met AmbiVision
Arcam Solo Barmet Solo Sub
Playstation 4
Horizon ontvanger
Chromecast V2
Asus ViVoPC met Kodi
Synology DS216Play
Logitech Harmony One
Mooie TV meubel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
elnaeth schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:03:
Mijn HT-zolder in aanbouw in het pittoreske zuid limbug: http://imgur.com/a/kxWVH
Super, mooi project _/-\o_
Staat er ergens wat je gaat gebruiken of heb ik daar overheen gelezen?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

Na een hele tijd deze topic te bekijken, nu maar eens zelf (een bescheiden) bijdrage leveren. Sorry voor de slechte kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iA.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iB.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iE.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iF.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.karkukli.nl/images/HiFiFotos/iG.jpg

Wat je ziet
TV: Philips Full HD TV 32" uit 2008
Beamer: Optoma HD800x
A/V Reciever: Onkyo TX-NR636
Front speakers: 2x Yamaha NS-555
Back-speakers: 2x Yamaha NS-333
Een poes: Enwa
PS3
Humax ihdr-5200c

Wat je niet ziet
Chromecast (v1) dat in de A/V Reciever zit.

Ik denk dat de Beamer/TV ratio rond 90/10 zit. Dus dat 90% van de tijd we via beamer kijken en 10% via TV. De beamer schijnt op de witte muur boven de TV.
De TV is eigenlijk veel te klein en moet nodig vervangen worden voor een grotere. Maar de beamer konden we voor zo goed als gratis overnemen, dus gebruiken we die nu. Als de OLED tv's beetje betaalbaar worden en de kinderziektes uit zijn, ga ik wel kijken om de beamer en de TV dan met een 65" te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:51
Pjotr22 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:19:
De CM9 klinkt fantastisch, de CM10 zit daar (met de juiste versterking) echt wel een niveautje boven. Maar daar betaal je dan meteen 1000,- meer voor en dat is heel veel geld.

Wilde vorig jaar voor de CM9 S2 gaan. Maar na 20 jaar grote zuilen wilde ik wel eens wat anders en ben na intensief luisteren (HOBO zag me vaken dan mn vriendin me zag) heb ik de CM6 S2 gekocht, welke sterk lijken op de CM10.
[afbeelding]
(geleend van internet)

Vooral het hoog is heel helder. Niet schel zoals bij Klipsch maar mer sprankelend. Beste aankoop in jaren. (voor suround metaan maar de M1 s2 erbij gehaald). Oh ja en een Blue sound node.

Heb er wel een sub bij nodig ik denk dat ik deze week deze haal in satin white: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/P12300SB_DF_White.htm (maar dan de front firing)
[afbeelding]
Zodra deze binnen is en er een nieuw audiomeubel staat volgen eigen pic's.
Leuke monitoren van B&W die CM6 S2. Heb je ook naar de zeer goed uit tests gekomen 685 S2 geluisterd, vergeleken? Zo ja, wat waren de verschillen in jouw beleving? Het prijsverschil is best aanzienlijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Geen post met foto's van m'n hele set maar ik wil m'n nieuwe "wonder" toch wel even showen hier!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iApIQnBkrltHWhjkjKemUuSC/medium.jpg
Rechts m'n oude Jamo Sub 210 die ik echt meer dan zat was, veel gebonk en hij ging niet laag genoeg. Links m'n nieuwe SVSound SB-1000. Wat een verademing en wat kan dat ding los-gaan zeg, niet normaal. Hele fijne aanvulling op m'n HT :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier 2 updates uitgevoerd op t huidige setje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NVC9ASm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ooBuivX.jpg

Marantz SR7009
SVS-SB1000 ( zoals de mede-tweaker boven mij)

Enige wat ik bij de SVS nog wil doen is een subdude of SoundPath Subwoofer Isolation System aanschaffen. Ik woon in een oud huis met erg krakend laminaat als je er op loopt. De buren zijn sinds de aanschaf van de subwoofer niet meer zo vriendelijk als hiervoor!

Iemand bekend met deze 2 systemen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik heb die soundpaths in bestelling staan. Mooi spul.
Hoe krijg je btw die blauwe ring op je Marantz? Ik heb dat niet ;o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:03:
Ik heb die soundpaths in bestelling staan. Mooi spul.
Ik heb geen idee staat standaard aan bij mijn versterker. Waar heb jij die besteld? Zijn aardig duur hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:18:
[...]

Ik heb geen idee staat standaard aan bij mijn versterker. Waar heb jij die besteld? Zijn aardig duur hier!
Hificorner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Ik heb de Soundpath ook bij Hificorner besteld voor mijn SVS. Erg snelle levering.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:04:

Ik heb de Auralex. Enige reden dat ik die heb is omdat toentertijd de SVS Soundpath nog niet bestonden. Let wel dat beide systemen een tweak zijn, het maakt niet opeens van een subwoofer die voor veel overlast zorgt het brave kindje van de klas.
DennusB schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:03:
Volgens je postgeschiedenis heb je een Marantz SR5009, de blauwe ring is vanaf de 7000 serie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
NeWSJuNK schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:40:
[...]

Leuke monitoren van B&W die CM6 S2. Heb je ook naar de zeer goed uit tests gekomen 685 S2 geluisterd, vergeleken? Zo ja, wat waren de verschillen in jouw beleving? Het prijsverschil is best aanzienlijk namelijk.
Ik weet niet meer exact hoe de CM6 tov de 685 klonk, maar ik weet wel dat ik eerst helemaal niet op zoek was naar een boekenplank model. Ik liet bij HOBO in Amersfoort de SR7009 aansluiten, wat naar mijn idee in de buurt komt van mijn SR7005. Ik heb vervolgens naar alle speakers geluisterd die HOBO had staan onder de 1500,- per stuk. Van B&W heb ik dus alles beluisterd incl de CM10 (die wat duurder is maar ach als je toch bezig bent dan weet je of je moet doorsparen )

Ik vergeleek de CM10 met de CM9 en concludeerde dat mn versterker te zwak was om de CM10 echt tot zn recht te laten komen. Op dikke Rotels voor en eind bakken was de CM10 echt super. Ik vond de CM6 S2 op de SR7009 op de CM 10 lijken qua openheid en detail, daarbij zijn de looks fantastisch. Ik had eigenlijk de laatste jaren zoiets van waarom nog nieuw kopen als Marktplaats vol staat met mooi spul? Maar vorig jaar dacht ik ach, doe s gek (met de Blue Sound node en 2 x B&W M1 S2 er bij was t een 'leuk' bedragje..

Marantz SR7009

DennusB schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:44:
Geen post met foto's van m'n hele set maar ik wil m'n nieuwe "wonder" toch wel even showen hier!

.......
Rechts m'n oude Jamo Sub 210 die ik echt meer dan zat was, veel gebonk en hij ging niet laag genoeg. Links m'n nieuwe SVSound SB-1000. ....
Ik twijfel nog steeds of ik moet gaan voor de SB1000 of de P12-300SB-FF (van BK)

Iemand met de SB-1000 woonachtig in midden NL en een kopje koffie over? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Pjotr22 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:09:
[...]

Ik weet niet meer exact hoe de CM6 tov de 685 klonk, maar ik weet wel dat ik eerst helemaal niet op zoek was naar een boekenplank model. Ik liet bij HOBO in Amersfoort de SR7009 aansluiten, wat naar mijn idee in de buurt komt van mijn SR7005. Ik heb vervolgens naar alle speakers geluisterd die HOBO had staan onder de 1500,- per stuk. Van B&W heb ik dus alles beluisterd incl de CM10 (die wat duurder is maar ach als je toch bezig bent dan weet je of je moet doorsparen )

Ik vergeleek de CM10 met de CM9 en concludeerde dat mn versterker te zwak was om de CM10 echt tot zn recht te laten komen. Op dikke Rotels voor en eind bakken was de CM10 echt super. Ik vond de CM6 S2 op de SR7009 op de CM 10 lijken qua openheid en detail, daarbij zijn de looks fantastisch. Ik had eigenlijk de laatste jaren zoiets van waarom nog nieuw kopen als Marktplaats vol staat met mooi spul? Maar vorig jaar dacht ik ach, doe s gek (met de Blue Sound node en 2 x B&W M1 S2 er bij was t een 'leuk' bedragje..

[...]

[...]

Ik twijfel nog steeds of ik moet gaan voor de SB1000 of de P12-300SB-FF (van BK)

Haha midden NL.... Vlaardingen (onder de rook van Rotterdam) is niet echt midden he? :P
Ik heb m iig staan sinds Zaterdag, sta er nog steeds erg versteld van en ben er enorm blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

DennusB schreef op maandag 25 januari 2016 @ 08:33:
[...]

Haha midden NL.... Vlaardingen (onder de rook van Rotterdam) is niet echt midden he? :P
Ik heb m iig staan sinds Zaterdag, sta er nog steeds erg versteld van en ben er enorm blij mee :)
Vlaardingen is ECHT wel het centrum van NL! Represent! :P

[edit]
Rotterdam is een mooie buitenwijk van VLD... :+

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 25-01-2016 09:11 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 22:17

Marantz SR7009

Enige wat ik bij de SVS nog wil doen is een subdude of SoundPath Subwoofer Isolation System aanschaffen. Ik woon in een oud huis met erg krakend laminaat als je er op loopt. De buren zijn sinds de aanschaf van de subwoofer niet meer zo vriendelijk als hiervoor!

Die Svs sb1000 komt ie met een witte of zwarte speakercover? Persoonlijk vind ik namelijk de zwarte cover met de gloss wit subwoofer mooier..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheKerremenke schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:37:
[...]

Die Svs sb1000 komt ie met een witte of zwarte speakercover? Persoonlijk vind ik namelijk de zwarte cover met de gloss wit subwoofer mooier..
Ja dat vind ik dus ook. Helaas komt die met een wit speaker cover... dan maar zo.. zo is die ook wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:47:

Ik heb de Auralex. Enige reden dat ik die heb is omdat toentertijd de SVS Soundpath nog niet bestonden. Let wel dat beide systemen een tweak zijn, het maakt niet opeens van een subwoofer die voor veel overlast zorgt het brave kindje van de klas.
Ik verwacht inderdaad niet dat t een wonder middel is.. maar misschien wel een beetje t gedreun beperkt! Thanks voor de tip iig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:50:
[...]

Ja dat vind ik dus ook. Helaas komt die met een wit speaker cover... dan maar zo.. zo is die ook wel erg gaaf!
Ik zag zojuist op de site van Svs, dat ze reserve covers hebben. Dus een zwarte zou mogelijk kunnen zijn...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Wil even weten wat ik kan doen dat mn boombox,z5400 sub, meer open kan eventueel(nu ong een kwart). Woon in een relatief nieuwbouwflatje van eind 2010, en de cementvloer is toch minder dik ondanks aanwezigheid vloerverwarming en buurvrouw krijgt dus meer mee dan vantevoren gedacht.

Liggen nu weer monitor matjes onder de sub, maar helpt niet echt. Overigens hoef ik t geluid niet meer harder te zetten want zit nu dichterop het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je geeft het al een beetje aan, de z5400 is eerder een boem boem sub ipv een subtiel gecontroleerd (en daadwerkelijk toevoegend) laag. Met alle goede wil van subdude's, auralexen en soundpaths zul je dit nooit helemaal weg kunnen nemen. Zeker in een flat blijft dit lastig ... bij jou kan het redelijk subtiel klinken maar bij de buren als vervelend gedreun overkomen. Ik denk dat je de gain dan echt een stuk moet terugschroeven.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ter info,

Heb de vraag omtrent de witte cover voor de gloss white sb1000 bij hificorner neer gelegd. Dit is de reactie:

"Frontjes van subwoofers zijn vaak alleen als onderdeel te bestellen. Daarvoor moeten we in dit geval een aanvraag doen voor de prijs en de levertijd van een front. we zouden dan het front eventueel na kunnen zenden mocht u de woofer alvast wel willen bestellen."

Ik stuur deze mail door naar mijn collega van de support afdeling. Hij zal u informeren over de beschikbaarheid en prijs van het zwarte front."

Meer info volgt 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
renzo4000 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:31:
Je geeft het al een beetje aan, de z5400 is eerder een boem boem sub ipv een subtiel gecontroleerd (en daadwerkelijk toevoegend) laag. Met alle goede wil van subdude's, auralexen en soundpaths zul je dit nooit helemaal weg kunnen nemen. Zeker in een flat blijft dit lastig ... bij jou kan het redelijk subtiel klinken maar bij de buren als vervelend gedreun overkomen. Ik denk dat je de gain dan echt een stuk moet terugschroeven.
Heeft een budget Teufel set bijvoorbeeld wel een controleerbare sub dan?

Nu ik dit lees van je heb ik wel zoiets dat ik dus wel bass in huis kan halen zonder dat t door zal dreunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Jeroentjuh82 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:38:
[...]

Nu ik dit lees van je heb ik wel zoiets dat ik dus wel bass in huis kan halen zonder dat t door zal dreunen.
Ik ken niet alle subs van Teufel, maar de meeste actieve modellen zijn prima af te stellen en klinken best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
TheKerremenke schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:27:
Ter info,

Heb de vraag omtrent de witte cover voor de gloss white sb1000 bij hificorner neer gelegd. Dit is de reactie:

"Frontjes van subwoofers zijn vaak alleen als onderdeel te bestellen. Daarvoor moeten we in dit geval een aanvraag doen voor de prijs en de levertijd van een front. we zouden dan het front eventueel na kunnen zenden mocht u de woofer alvast wel willen bestellen."

Ik stuur deze mail door naar mijn collega van de support afdeling. Hij zal u informeren over de beschikbaarheid en prijs van het zwarte front."

Meer info volgt 😏
Heb ik ook eens gedaan voor een frontje voor mijn Klipsch center. Heb een C20, wilde een C2 front. Center kost 200 euro. Correct had bedacht dat een frontje 80 euro moest kosten :X
Klipsch in USA benaderd. Ding kostte daar 17 USD incl verzenden :D
Verzonden niet naar NL, dus maat van me maar mee laten nemen.
Hoop niet dat jij ook zoiets voor je kiezen krijgt. In voorkomend geval: check even met wat speakerbouwers, die kunnen ws zo een custom front voor een stuk minder keveren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
Ze zullen erg aan elkaar gewaagd zijn. De BK is echter een flinke slag groter en zwaarder. Hierdoor zou deze potentieel lager kunnen gaan. Het is wat lastig, aangezien er geen mooie frequency grafiek is voor de BK, maar de fabrikant beweert zelf dat het onder de 20hz duikt bij -3db.
Hoe dan ook zul je met geen van beide spijt krijgen van je aankoop en ik denk dat een luistersessie (zonder beide naast elkaar te kunnen horen) geen toegevoegde waarde heeft. Ik heb gisteren een XXLS400 besteld. de doorlooptijd bedraagt 7-10 werkdagen. Nou weet ik niet of dat voor alle subs geldt op dit moment, maar misschien is dat ook nog iets om mee te nemen in je overweging.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SBLNvHzl.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 25-01-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
[...]

Ik heb een svs sb-12 nsd, superding. ben er erg tevreden over. gekocht bij lsound.eu (importeur Noorwegen)
Op een maandag besteld en vrijdags al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
The Eagle schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:45:
[...]

Heb ik ook eens gedaan voor een frontje voor mijn Klipsch center. Heb een C20, wilde een C2 front. Center kost 200 euro. Correct had bedacht dat een frontje 80 euro moest kosten :X
Klipsch in USA benaderd. Ding kostte daar 17 USD incl verzenden :D
Verzonden niet naar NL, dus maat van me maar mee laten nemen.
Hoop niet dat jij ook zoiets voor je kiezen krijgt. In voorkomend geval: check even met wat speakerbouwers, die kunnen ws zo een custom front voor een stuk minder keveren :)
Voordeel is dat ik nog geen sub heb. Dus blanco in de subwereld begin. Eerst nog even informeren alvorens een keuze te maken. Aangezien ik de oude keuze tussen de SB1000 en XXLS400 nog moet maken. Eis is wel hoogglans wit met een zwarte cover. Design technische keuze😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Reinier schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Nice. Ga je dat raampje nog vervangen vóórdat je de boel netjes afwerkt?
Zijn het trouwens cellenbetonblokken van 70mm?
Nee, helaas niet. Er zit een plan in de pijplijn om ooit daar een Velux-raam te plaatsen, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Voor nu ga ik het hout zo veel mogelijk vernieuwen en creatief knutselen met een aantal PVC afwerkprofielen om e.e.a. wat netter te laten ogen. Ben het er verder mee eens dat dat kleine tyfusraampje spuuglelijk is :+ :+

Oh, en het zijn celbetonblokken van 100mm dik, dat gaf wat extra massa (wellicht helpt dat nog een beetje tegen lage frequenties...) en stevigheid voor het eventueel ophangen van speakers

[ Voor 13% gewijzigd door elnaeth op 25-01-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
elnaeth schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Nee, helaas niet. Er zit een plan in de pijplijn om ooit daar een Velux-raam te plaatsen, maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Voor nu ga ik het hout zo veel mogelijk vernieuwen en creatief knutselen met een aantal PVC afwerkprofielen om e.e.a. wat netter te laten ogen. Ben het er verder mee eens dat dat kleine tyfusraampje spuuglelijk is :+ :+

Oh, en het zijn celbetonblokken van 100mm dik, dat gaf wat extra massa (wellicht helpt dat nog een beetje tegen lage frequenties...) en stevigheid voor het eventueel ophangen van speakers
Als je het raam laat plaatsen, doen ze vaak ook de afwerking... dus hoeft niet meteen een hele make-over te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
Waah schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:32:
[...]

Als je het raam laat plaatsen, doen ze vaak ook de afwerking... dus hoeft niet meteen een hele make-over te worden ;)
Ah kijk dat is dan weer een goed stukje info om te weten. Maar eens kijken tegen die tijd, vermoed dat ik de komende maanden even geen geld heb om het ook nog te laten plaatsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Waah schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:32:
[...]

Alles voor een prijs natuurlijk... Als je overeenkomt dat ze de binnenafwerking niet meenemen dan scheelt dat natuurlijk weer een stuk op de kosten.

Zo te zien heeft elnaeth zelf wel de skills om het weer netjes te maken dus dan zou ik daar voor kiezen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jeroentjuh82 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:38:
[...]

De meeste subs in de standaard 5.1 setjes zijn vaak niet echt je van het. Een beetje goede subs starten vanaf 500/600 euro (denk aan de genoemde bk en svs subs hier in het topic). Ik zou liever die €200 in de zak houden een doorsparen(of op zoek gaan naar een tweedehands bk/svs sub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
LA-384 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:56:
[...]

Ze zullen erg aan elkaar gewaagd zijn. De BK is echter een flinke slag groter en zwaarder. Hierdoor zou deze potentieel lager kunnen gaan. Het is wat lastig, aangezien er geen mooie frequency grafiek is voor de BK, maar de fabrikant beweert zelf dat het onder de 20hz duikt bij -3db.
Hoe dan ook zul je met geen van beide spijt krijgen van je aankoop en ik denk dat een luistersessie (zonder beide naast elkaar te kunnen horen) geen toegevoegde waarde heeft. Ik heb gisteren een XXLS400 besteld. de doorlooptijd bedraagt 7-10 werkdagen. Nou weet ik niet of dat voor alle subs geldt op dit moment, maar misschien is dat ook nog iets om mee te nemen in je overweging.

[afbeelding]
Haha thanks voor info en dat plaatje, kratje pils geeft goed beeld van de verschillen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
renzo4000 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:00:
[...]

De meeste subs in de standaard 5.1 setjes zijn vaak niet echt je van het. Een beetje goede subs starten vanaf 500/600 euro (denk aan de genoemde bk en svs subs hier in het topic). Ik zou liever die €200 in de zak houden een doorsparen(of op zoek gaan naar een tweedehands bk/svs sub).
Dus beter een aparte set samenstellen ipv 1 van een merk?is er geen 1 sub in 1 set die beter controleerbaar is?

Heb op Marktplaats op een Teufel Concept E300 gereageerd en meneer mailde terug dat de sub sowieso beter is als Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Dus beter een aparte set samenstellen ipv 1 van een merk?is er geen 1 sub in 1 set die beter controleerbaar is?

Heb op Marktplaats op een Teufel Concept E300 gereageerd en meneer mailde terug dat de sub sowieso beter is als Logitech.
Als je toch op zoek bent naar tweedehands kun je wellicht eens gaan kijken naar een Final S220 sub. Het bedrijf dat die dingen maakte is inmiddels falliet (of in ieder geval bestaat het niet meer), maar wat handelaren hebben er wat spullen van opgekocht. Ik heb de mijne bij audio Tv Centrum in Eindhoven gekocht. Ding kostte vroeger bijna 1000 euro en heb m kunnen kopen voor 299 euro (dacht ik). Audio Tv Centrum heeft er destijds 30 ingekocht en houdt er 10 achter de hand om zelf de garantie te kunnen regelen. en ik kan je vertellen dat ding is BRUUT! Bevalt me echt PRIMA! Heerlijke nette strakke en erg lage sub die prima in te stellen is en erg goed samen gaat met de rest van mijn speakers. kijk even op www.audiotvcentrum.nl. Ik kom er al jaren en ze bevallen me erg goed.

Wat trouwens wel het geval is bij wat betere subs is dat je er zelf veel mee van kunt genieten en de buren er minder last van hebben. De sub van mijn HKTS11 setje was erg rommelig en de buren hadden er regelmatig "last" van (zo laat gaan we niet door dus echt last hebben ze nooit gehad, maar ze hoorden het wel), terwijl wij tegenwoordig toch echt meer van de sub merken, maar de buren er toch aanzienlijk minder van horen. Wellicht ook wel omdat er nu geen bass-reflexpoort tegen de muur aan zit te zagen omdat de final gesloten is.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
lj_tree schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:44:
[...]

Als je toch op zoek bent naar tweedehands kun je wellicht eens gaan kijken naar een Final S220 sub. Het bedrijf dat die dingen maakte is inmiddels falliet (of in ieder geval bestaat het niet meer), maar wat handelaren hebben er wat spullen van opgekocht. Ik heb de mijne bij audio Tv Centrum in Eindhoven gekocht. Ding kostte vroeger bijna 1000 euro en heb m kunnen kopen voor 299 euro (dacht ik). Audio Tv Centrum heeft er destijds 30 ingekocht en houdt er 10 achter de hand om zelf de garantie te kunnen regelen. en ik kan je vertellen dat ding is BRUUT! Bevalt me echt PRIMA! Heerlijke nette strakke en erg lage sub die prima in te stellen is en erg goed samen gaat met de rest van mijn speakers. kijk even op www.audiotvcentrum.nl. Ik kom er al jaren en ze bevallen me erg goed.

Wat trouwens wel het geval is bij wat betere subs is dat je er zelf veel mee van kunt genieten en de buren er minder last van hebben. De sub van mijn HKTS11 setje was erg rommelig en de buren hadden er regelmatig "last" van (zo laat gaan we niet door dus echt last hebben ze nooit gehad, maar ze hoorden het wel), terwijl wij tegenwoordig toch echt meer van de sub merken, maar de buren er toch aanzienlijk minder van horen. Wellicht ook wel omdat er nu geen bass-reflexpoort tegen de muur aan zit te zagen omdat de final gesloten is.
Je hebt t alleen over de sub nu begrijp ik, maar heb liever een hele set desnoods 2ehands. Bedankt voor de tip in ieder geval. Het is niet zo lijkt me dat ik geen andere sub op 3 hoog kan neerzetten in een woning van okt 2010 waar de bass van buiten niet hoorbaar is, wat nu nog wel is. Heb dubbelglas in voordeur zitten overigens.

Ik ga ook niet laat door, maar nu staat de boombox nog niet op de helft en is gewoon irri dus kan er alleen beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

lj_tree schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:44:
[...]

Als je toch op zoek bent naar tweedehands kun je wellicht eens gaan kijken naar een Final S220 sub. Het bedrijf dat die dingen maakte is inmiddels falliet (of in ieder geval bestaat het niet meer), maar wat handelaren hebben er wat spullen van opgekocht.
http://hometheaterreview....or-bankruptcy-in-belgium/

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Tja ik zou die final laten staan, zeker ivm het feit dat de fabrikant niet meer bestaat. Daarnaast schijnt het niet een hele bijzondere sub te zijn: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129258.75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:51
Ik heb hier nu zowel de B&W 685 S2 als de CM 6 S2 thuis staan ter vergelijk. Ik was in mijn vraag aan Pjotr22 zeer nieuwschierig naar de verschillen. Die zijn in afwerking maar zeker de prijs behoorlijk verschillend. Vooral het gegeven dat B&W hoog opgeeft van de tweeter bovenop vind ik interessant wat nu het voordeel is afgezien de aantrekkelijke vormgeving. Welke van het stel mag blijven ga ik de komende dagen beoordelen door veelvuldig luisteren.
Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:
Tja ik zou die final laten staan, zeker ivm het feit dat de fabrikant niet meer bestaat. Daarnaast schijnt het niet een hele bijzondere sub te zijn: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129258.75
Een 12" gesloten subwoofer voor 299 euro is niet veel geld, daar valt weinig aan te ontkennen. Die 25 Hz op -3 dB die als niet heel goed wordt aangehaald op HT Forum valt volgens mij ook wel mee. Ik ken geen subwoofer die dat doet voor hetzelfde geld. Uit dit topic blijkt dat Audio TV Centrum er 30 heeft gekocht waarvan 20 voor verkoop en 10 voor onderdelen dan wel omruilen. Ik vraag me vooral wat daar nu nog van over is aangezien het topic al uit 2012 stamt. Als dat er nog genoeg zijn zou ik het risico misschien wel lopem. Dat een exemplaar al binnen een week defect is gegaan doet je dan wel huiveren dat de kwaliteit gelijk staat aan de Final elektrostaten....

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 26-01-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58
FeaR schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Een 12" gesloten subwoofer voor 299 euro is niet veel geld, daar valt weinig aan te ontkennen. Die 25 Hz op -3 dB die als niet heel goed wordt aangehaald op HT Forum valt volgens mij ook wel mee. Ik ken geen subwoofer die dat doet voor hetzelfde geld. Uit dit topic blijkt dat Audio TV Centrum er 30 heeft gekocht waarvan 20 voor verkoop en 10 voor onderdelen dan wel omruilen. Ik vraag me vooral wat daar nu nog van over is aangezien het topic al uit 2012 stamt. Als dat er nog genoeg zijn zou ik het risico misschien wel lopem. Dat een exemplaar al binnen een week defect is gegaan doet je dan wel huiveren dat de kwaliteit gelijk staat aan de Final elektrostaten....
Ik heb nu ook al een jaar of 3 een Final S220, ook bij Audio TV gehaald en voor die €299 echt zijn geld waard. Ik zie ze op Marktplaats ook wel eens voorbij komen, maar dan wordt er soms nog meer voor gevraagd (of ze het ook krijgen weet ik niet ;) )
Naast de Final heb ik nog een Triangle 8.5" en een zelfbouw 10"met Hypex 80 sub gehad, deze komen niet in de buurt van het gemak waarmee de S220 zijn laag produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:21
Na lang meekijken en lezen op dit forum toch maar eens een eigen album openen. Misschien kennen sommige mij wel van het HTforum, daar ik daar wel vaker actief ben.

Allereerst zal ik mijzelf kort voorstellen. Ik ben Robin, 22 jaar en ben woonachtig in Almere bij mijn ouders thuis.

Al sinds een paar jaar ben ik actief bezig met speakers en alles wat daarbij komt kijken. Uiteraard ben ik begonnen met een simpele set, een 5.1 Magnat set op een simpele Onkyo versterker. Na ongeveer een jaartje heb ik de upgrade gemaakt naar een setje B&W CM8, B&W CMC2 en Onkyo TX-NR 828. Dit was al een hele stap vooruit, maar ik miste toch wat laag, voornamelijk bij films. Na veel zoeken en twijfelen is er daarom een Rel R528SE gekomen. Qua uiterlijk een enorm mooie sub, maar de prestaties vielen toch een beetje tegen.

Destijds maakte ik nog gebruik van een simpele Samsung 42" tv. Wegens het feit dat Panasonic stopte met het produceren van plasma tv's heb ik op de valreep nog een 50" plasma kunnen kopen. Wat een plaatje levert dat op zeg! De zwartwaarden zijn echt ongekend! Om de beeld kwaliteit nog meer te verbeteren heb ik meteen maar een Oppo BDP 103D gekocht. I.C.M de Panasonic levert dit echt een subliem beeld!

Omdat ik met de CM8 toch een hoop detail in het mid en het hoog miste, heb ik een setje B&W CM10 gekocht! Dit was echt een grote stap vooruit op alle vlakken! De sub bleef helaas een beetje tegenvallen. Een vriend van mij beschikte over een Velodyne SPL 1000 Ultra, dus deze hebben we vergeleken met de Rel R528SE. De Velodyne hakte de Rel in de pan, ondanks dat het om een 10" driver ging. Meteen maar een Velodyne SPL 1200 Ultra besteld, er ging een wereld voor mij open! Wat een geweld kwam er ineens los bij films en games.

Met de komst van dit brute beest viel mij op dat er bij bepaalde frequenties een boost of juist een dip ontstond. Na lang wikken en wegen de overstap gemaakt naar een Anthem MRX 310 wegens de roomcorrectie die deze versterkers bieden. Na inmeten werd meteen duidelijk dat er inderdaad bepaalde frequenties geboost of juist gedempt werden. Het laag klonk een stuk homogener na het inmeten, een welkome aanwinst dus! Helaas beschikt de MRX 310 niet over een hele hoop power, dat terwijl B&W speakers toch wel wat lusten. Vandaar dat er na een tijdje een Emotiva XPA-5 is toegevoegd aan de set. Dit was zeker geen overbodige luxe :)

Afgelopen november heb ik, geheel ongepland, de stap naar de 800 serie van B&W gemaakt. Wegens het feit dat er een nieuwe 800 serie gepresenteerd werd, gingen de oudere modellen tegen hoge korting de deur uit. Op deze manier heb ik voor een relatief leuk bedrag een nieuwe set B&W 804D en B&W HTM4D aan kunnen schaffen.

Voorlopig hoop ik klaar te zijn met upgraden. Ik ben ontzettend tevreden met de set die ik heb staan en elke keer verbaas ik mij weer over de kwaliteit van de speakers en subwoofer!

Achter de subwoofer staat een Philips Hue Go en aan het meubel heb ik een Philips Lightstrip Plus gemonteerd voor het sfeereffect.

Home Theater 1

Home Theater 2

Home Theater 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndonkersloot
Dat zijn nog eens grote stappen die je hebt gemaakt met je set Robin! Ziet er goed uit :).
Ik heb sinds vorige week ook een upgrade van mijn set gedaan, namelijk een center aangeschaft :D .

Ik vind het geluid in Films enorm verbeterd met de center, vooral in heftige actie scenes :9~ .
Ik wilde de center in het rechter boven vak dus het was nogal een verbouwing aangezien bijna alle apparatuur verplaatst moest worden.

Oude Situatie:
Tiwazz in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Wat je ziet:
Sony 55W805C
Dali Zensor 7
Dali Zensor Vokal
Denon X3000
Samsung Decoder
TP-Link gigabit switch
Playstation 4
Kubus collectie :+

Wat je niet ziet:
Raspberry Pi 2 met Kodi
Synology DS214Play
Gare Sony melkpakjes als surround
Wii U (in het rechter kastje verstopt)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZRzr79wwxXFZ46xC6Y1hV2Lq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MCOPv6lXLaVJ2xPSiRqntRXu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/thdCg91B7puQZfXgP9WPwSg2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/muuSmDO4YzbmTtBpP3tbMtRU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
YellowCab schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:38:
Na lang meekijken en lezen op dit forum toch maar eens een eigen album openen. Misschien kennen sommige mij wel van het HTforum, daar ik daar wel vaker actief ben.

Allereerst zal ik mijzelf kort voorstellen. Ik ben Robin, 22 jaar en ben woonachtig in Almere bij mijn ouders thuis........
Afgelopen november heb ik, geheel ongepland, de stap naar de 800 serie van B&W gemaakt. ..... Op deze manier heb ik voor een relatief leuk bedrag een nieuwe set B&W 804D en B&W HTM4D aan kunnen schaffen.

...
Voorlopig hoop ik klaar te zijn met upgraden. .....
Mijn hemel en je woont bij je ouders? Van dat spul ga ik kwijlen en ik woon ruim 10 jaar op mezelf. Ik kijk nu al uit naar de foto's van jouw eigen woning waarbij je de 50m2 kelder omtovert tot een heuze HTiP :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Het is alsof ik in m'n eigen woonkamer kijk. Zelfde model en kleur bank, tafel en kasten. Zelfde merk en serie frontspeakers en hetzelfde merk receiver :)
Ook ik wil die zensor vokal toevoegen, maar ben nog aan het twijfelen. In de kast gaat volgens mij niet (nog eens meten) en erop vind ik niet mooi ivm verhouding tot de tv. Probleem is echter dat bijna alle centers een dergelijke lompe verhouding hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 31-01-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
LA-384 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 08:32:
[...]

Het is alsof ik in m'n eigen woonkamer kijk. Zelfde model en kleur bank, tafel en kasten. Zelfde merk en serie frontspeakers en hetzelfde merk receiver :)
Ook ik wil die zensor vokal toevoegen, maar ben nog aan het twijfelen. In de kast gaat volgens mij niet (nog eens meten) en erop vind ik niet mooi ivm verhouding tot de tv. Probleem is echter dat bijna alle centers een dergelijke lompe verhouding hebben.
En dezelfde merk netwerk switch :+ .
De Zensor Vokal neemt aardig wat plek in inderdaad, hij is net iets breder dan mijn versterker en bijna net zo hoog. Ik heb met de koop van dit meubel dit op maat laten maken zodat de bovenste twee vakken hoog genoeg zijn.

Je hebt sinds niet al te lang ook Zensor Pico speakers, ook de Vokal is in Pico uitgevoerd. Ik weet niet wat de met het geluid doet maar de afmetingen zijn dan ineens een stuk schappelijker.

Op dit moment heb ik Sony melkpakjes als rears maar denk dat ik die nog een keer ga vervangen door Zensor Pico's. Die zijn klein genoeg om gewoon op mijn dressoir te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Tiwazz schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:30:
En dezelfde merk netwerk switch :+ .
Great minds think alike :+
Tiwazz schreef op zondag 31 januari 2016 @ 09:30:
Je hebt sinds niet al te lang ook Zensor Pico speakers, ook de Vokal is in Pico uitgevoerd. Ik weet niet wat de met het geluid doet maar de afmetingen zijn dan ineens een stuk schappelijker.
Die is inderdaad een flinke slag kleiner, maar het "probleem" is juist de verhouding. Die Pico vokal heeft een nog onhandigere verhouding dan de normale vokal;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/omPMhFsl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6pL4WuIl.png

In de voor mij ideale wereld was die center juist wat breder.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hXp0w23l.jpg

In dat opzicht zou de Kef Q200c beter in het plaatje passen, maar ik weet niet of dat merkbaar gaat zijn qua verschil in klank. Maar goed, dat moet ik een ander topic maar even vragen :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/48Readml.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9jzDzX8l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Laatst online: 17:21
Pjotr22 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 07:52:
[...]

Mijn hemel en je woont bij je ouders? Van dat spul ga ik kwijlen en ik woon ruim 10 jaar op mezelf. Ik kijk nu al uit naar de foto's van jouw eigen woning waarbij je de 50m2 kelder omtovert tot een heuze HTiP :D :D
Haha klopt, helaas woon ik nog thuis. Voordeel is dat je erg veel kan sparen en daardoor dit soort mooie spullen kunt kopen. Een nadeel is dat ik ben gebonden aan mijn eigen kamer en deze is alles behalve akoestisch correct. Helaas kan ik ook bijna geen aanpassingen doen qua opstelling enzo.

Het is inderdaad een droom van mij om ooit een eigen HT te bouwen! Een mooie ruimte waar ik alles perfect kan plaatsen en waar ik ook akoestische aanpassingen kan doen. Als ik ooit aan dit project ga beginnen zal ik daar zeker een topic over aanmaken, maar ik vrees dat dat nog jaren gaat duren :( (al dacht ik dat ook van de 800 serie en kijk waar we nu zijn :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pjotr22 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 07:52:
[...]
Mijn hemel en je woont bij je ouders? Van dat spul ga ik kwijlen en ik woon ruim 10 jaar op mezelf.
Bij je ouders is het lang leve de lol, pas als je op jezelf woont zie je opeens alle vaste lasten die je in Hotel Pa & Ma niet hoefde te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
FeaR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:49:
[...]

Bij je ouders is het lang leve de lol, pas als je op jezelf woont zie je opeens alle vaste lasten die je in Hotel Pa & Ma niet hoefde te betalen.
Ooh, ik had anders wel kostgeld :P dat was ook iets van een vaste last :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:38

RnB

Dat is peanuts met de echte vaste lasten die je hebt wanneer je op je zelf woont.
Ik merk het nu: wegens omstandigheden woon ik weer eventjes thuis en ondanks dat ik ook kostgeld en boodschappen betaal, houd ik stukken meer over dan toen ik op mezelf woonde. :P

Om niet offtopic te zijn, een voorproefje van (een deel) van mijn setje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MSWzNkA2v9dhtPMdrlCT1nZL/thumb.jpg
  • NAD D 7050
  • Dynaudio M20
  • SVS SB1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
Gisteren mijn nieuwe speakers even geïnstalleerd; ik moet ze nog afwerken (laagje verf en de cover), maar dat moet nog enkele weken wachten. Ondertussen klinken ze wel al fantastisch :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MZXKkJch.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SRKfp1Yh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ag1vv69h.jpg

Specs:
- Panasonic P50VT60 plasma TV
- Yamaha A-830 receiver
- Panasonic BDT160 bluray player
- Paul Carmody's Speedster TMM (front), zelfbouw, buildlog hier.
- Canton Plus XL.2 (rears)
- media server op zolder die alles rechtstreeks naar de TV streamt via Pith (shameless plug), bediend met een iPad Air.
- PC op de slaapkamer is verbonden met de Yamaha via HDBaseT, en een XBox360 wireless receiver via USB over Cat6 om te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
Nieuw meubel geplaatst, 4 Meter lange plank :*)

wat je ziet
60 inch Sharp
Onkyo
Jamo 608
Jamo Center
Sennheiser headphones
Philips Hue verlichting

De plank moet nog geschuurd en gebeitst worden, echter deze moet eerst nog ff drogen :+
Vervolgens kabelmanagement en hue lightstrip aan de onderzijde

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/uomxt1t07/tv_1_of_1.jpg

[ Voor 80% gewijzigd door Problemtulip op 31-01-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

FeaR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:49:
[...]
Heb je helemaal gelijk in.
Maar dan nog. Voor een 22 jarige is dat echt een hele mooie set waar menig ander jaloers van wordt. (Waaronder ik :P)
Toen ik 22 was zat ik nog op school en had ik een bijbaantje waar ik al het geld in een scooter stak. xD

Trouwens, ik zie hier erg mooie sets voorbij komen!

Zelf heb ik ivm ruimte gebrek mijn stereo set (KEF LS50) verkocht. Subwoofer heb ik nog. (BKxls 200)
Baalde wel een beetje bij het beluisteren van een demo setje dit ik had samengesteld voor de koper. Klonk echt lekker!

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Problemtulip schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:37:

wat je ziet
60 inch Sharp
Onkyo
Jamo 608
Jamo Center
Sennheiser headphones
Philips Hue verlichting

De plank moet nog geschuurd en gebeitst worden, echter deze moet eerst nog ff drogen :+
Vervolgens kabelmanagement en hue lightstrip aan de onderzijde

[afbeelding]
Is ook een manier :Y)
Waar heb je je apparatuur (en wat is dat) staan btw? Of staan die fronts en center er voor de sier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
The Eagle schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:24:
[...]

Is ook een manier :Y)
Waar heb je je apparatuur (en wat is dat) staan btw? Of staan die fronts en center er voor de sier? :P
lol,

onder de plank staat de onkyo, en de ITV box van KPN.

wat je niet ziet (achterkant van de kamer)
XBMC mediacenter
SVS Subwoofer ;)
Jamo rear speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
......

[afbeelding]
Mooi hoor! Eigenlijk veel leuker dan een strak meubel. Zocht ook al naar zoiets dergelijks. Krijg alleen ergens deze week een met een kleine baby wil je niet je apparatuur op kruiphoogte :/
Denk er aan om een bestaand meubel op te leuken met oud sloophout of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
Nice! Wel jammer dan weer dat hierdoor de rechter speaker teveel naar rechts staat. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:54:
[...]
Nice! Wel jammer dan weer dat hierdoor de rechter speaker teveel naar rechts staat. :F
of ruimte voor een grotere tv/projectiescherm ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Paulus07 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:07:
[...]

of ruimte voor een grotere tv/projectiescherm ;) :+
Of niet de neiging hebben om alles symmetrisch te plaatsen. Heeft ook wel wat vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:12
Daan87423 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Of niet de neiging hebben om alles symmetrisch te plaatsen. Heeft ook wel wat vind ik.
maar voor het luisteren wil je toch op even grote afstand van je speakers zitten? :+ of kijk je scheef naar de tv? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Waah schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:56:
[...]

maar voor het luisteren wil je toch op even grote afstand van je speakers zitten? :+ of kijk je scheef naar de tv? :+
Symmetrie ben ik ook allergisch voor. Zo koop ik bijvoorbeeld auto's met een antenne aan de zijkant ipv midden op het dak. Ik word altijd zo kriebelig van mensen met twee dezelfde vaasjes / kaarsen of lampjes links en rechts op hun meubel... :F

v.w.b. de speaker rechts, maakt niet zoveel uit; als je meer naar rechts op de bank kan zitten zit je ook in het midden hè ;)

On-post: mooie plank trouwens! Wat voor hout en hoeveel was je kwijt voor de plank zelf? Bewerkt etc? Ik vind het iig 100x mooier dan een TV-meubel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 19-09 19:55
Sixbladeknife schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:40:
[...]
Symmetrie ben ik ook allergisch voor.
Niet bij de audio weergave, zit ik toch het liefst in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:57
[...]

Symmetrie ben ik ook allergisch voor.
Dan moet je even een andere Avatar nemen...
:P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
[...]
On-post: mooie plank trouwens! Wat voor hout en hoeveel was je kwijt voor de plank zelf? Bewerkt etc? Ik vind het iig 100x mooier dan een TV-meubel :)
Ik vind die plank (wat lijkt op een stuk boomstam / lijkt op een schors aan de voorzijde?) ook erg mooi.. Ik zou in mijn geval echter helemaal knettergek worden want: Waar laat ik al die kabels!!! :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
BvZwolle schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:55:
[...]

Dan moet je even een andere Avatar nemen...
:P ;)
Ohja crapp, touché :D

Betreft die kabels; bundelen en flink kabel gaas en krimpkous eromheen. Het blijft een Tweakers forum hè. Onze afkomst niet verloochenen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:19
- Panasonic P50VT60 plasma TV
- Yamaha A-830 receiver
- Panasonic BDT160 bluray player
- Paul Carmody's Speedster TMM (front), zelfbouw, buildlog hier.
- Canton Plus XL.2 (rears)
- media server op zolder die alles rechtstreeks naar de TV streamt via Pith (shameless plug), bediend met een iPad Air.
- PC op de slaapkamer is verbonden met de Yamaha via HDBaseT, en een XBox360 wireless receiver via USB over Cat6 om te gamen
Wat gaaf die speedsters, ik heb zelf een setje tangband's liggen om de monitors te maken maar twijfel nog heel erg wat ik met m'n audio wil gaan doen thuis....

Hoe klinken ze ? Ga je de rest vd speakers ook zelf maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
[...]

Symmetrie ben ik ook allergisch voor. Zo koop ik bijvoorbeeld auto's met een antenne aan de zijkant ipv midden op het dak. Ik word altijd zo kriebelig van mensen met twee dezelfde vaasjes / kaarsen of lampjes links en rechts op hun meubel... :F

v.w.b. de speaker rechts, maakt niet zoveel uit; als je meer naar rechts op de bank kan zitten zit je ook in het midden hè ;)

Het niet symmetrisch plaatsen vind ik zelf ook mooier :*)

geen idee wat voorn hot het is, vond dit de mooiste plank van de zagerij 8) heeft mij 100 euro gekost
deze moet nog bewerkt worden, nadat hij droog is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 15:01
douwe.nl schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:31:
[...]

Wat gaaf die speedsters, ik heb zelf een setje tangband's liggen om de monitors te maken maar twijfel nog heel erg wat ik met m'n audio wil gaan doen thuis....

Hoe klinken ze ? Ga je de rest vd speakers ook zelf maken ?
Tegenover de Cantons (die nu achteraan staan) klinkt het heel wat beter. Ze zijn was bass-heavy standaard (maar dat kan ook aan de ruimte liggen, en moet nog wat experimenteren met de port tuning), maar met de PEQ van de Yamaha klinkt het nu in ieder geval al geweldig. Die kleine TangBands pompen best wel wat bas uit, en voorlopig is mijn honger naar meer bas gestild dus kan even verder zonder subwoofer. Ik ben nu in ieder geval wel aan het overwegen om de bookshelf versie te maken voor de rears, en eventueel ook een paar om in de eetkamer te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Problemtulip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:56:
[...]

geen idee wat voorn hot het is, vond dit de mooiste plank van de zagerij 8) heeft mij 100 euro gekost
Zeker gaaf! Ben je gewoon bij een/de zagerij langs gegaan? Of heb je connecties?

Helaas heb ik net een nieuw tv-meubel, maar ik zie ook wel andere toepassingen voor dat soort planken.

---edit---
Ik ben juist zo'n gek van wie zulke zaken wel altijd symmetrisch moeten. Zeker als je dus veel in die richting (zoals bij een TV/homecinema) kijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 03-02-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57
Problemtulip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Jij vind de spullen van Edward Otten vast mooi:

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
technopeuter schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Jij vind de spullen van Edward Otten vast mooi:
Of het echte japanse handwerk: YouTube: [Begin Japanology] Season 4 EP08 : Sashimono Woodwork 木工 2011-03-10
Zal wel een flink prijskaartje aan hangen. Maar wel tof
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
barrymossel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Zeker gaaf! Ben je gewoon bij een/de zagerij langs gegaan? Of heb je connecties?

Helaas heb ik net een nieuw tv-meubel, maar ik zie ook wel andere toepassingen voor dat soort planken.

---edit---
Ik ben juist zo'n gek van wie zulke zaken wel altijd symmetrisch moeten. Zeker als je dus veel in die richting (zoals bij een TV/homecinema) kijkt.
zagerij in nijkerk, geen connecties MARKTPLAATS :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Problemtulip schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:47:
[...]

zagerij in nijkerk, geen connecties MARKTPLAATS :D >:)
Mooi dat ik in Nijkerk woon haha (nou ja, gemeente Nijkerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11

Wvr

barrymossel schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:04:
[...]

Mooi dat ik in Nijkerk woon haha (nou ja, gemeente Nijkerk).
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Vorige week verhuisd. Eindelijk bij mijn ouders weg en op mezelf! Nog bezig om het e.e.a te regelen.

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lJ3HnP6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EXDrrBZ.jpg

Al met al behoorlijk tevreden. Ik vind het alleen jammer dat ik nu de versterker in een hoekje heb moeten zetten. De versterker pastte nét in de TV kast. Helaas dus niet genoeg ruimte om te warmte weg te krijgen.
Zonde want de versterker en TV hebben exact dezelfde steelbrush finish. zo mooooi.

Ik zit nu dus met een paar opties
1) Nieuwe TV kast. Zelfde grootte maar een stukje hoger zodat de versterker past
2) TV aan de muur hangen. Versterker op de TV kast. Ik weet niet of dit mooi wordt. De TV zal dan net boven de zuilen uitsteken.
3) Gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Wat zien we allemaal? Jamo 608?
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gokje:
Speakers aan de voet te zien een Jamo S606. TV is een Samsung F7000 (grootte durf ik niet te zeggen). En een Marantz SR7000 serie, maar lager dan de SR7005 aangezien vanaf die serie het ronde display kwam.

Edit:
SR7002 aan de ingezoomde foto te zien.

Edit2:
Volgens de posthistorie een 40" Samsung en inderdaad een Jamo S606 met Marantz SR7002.

[ Voor 43% gewijzigd door FeaR op 05-02-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Valandin schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:48:
Ik zit nu dus met een paar opties
1) Nieuwe TV kast. Zelfde grootte maar een stukje hoger zodat de versterker past
2) TV aan de muur hangen. Versterker op de TV kast. Ik weet niet of dit mooi wordt. De TV zal dan net boven de zuilen uitsteken.
3) Gewoon zo laten.
4) Een paar casefans achter de receiver plaatsen welke een luchtstroom veroorzaken.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik kwam laatst een dergelijke constructie tegen voor een convectorput. Je kunt een paar case-fans aan een adapter koppelen of mogelijk een usb-powered casefan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
FeaR schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:47:

Edit2:
Volgens de posthistorie een 40" Samsung en inderdaad een Jamo S606 met Marantz SR7002.
Ik word er bijna bang van!
Het is inderdaad een Samsung UE40F7000, Marantz SR7002 en een Jamo S606 setje.
Daarnaast is er nog een PS4 in beeld en een game PC tussen de receiver en zuil in.
De boekenplank speakertjes staan naast de banken op vogel's stands.

Ben trouwens wel erg tevreden over het geluid van de jamos i.c.m. de receiver. Behoorlijk goed geluid voor het kleine prijsje dat de set kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
LA-384 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:52:
[...]

4) Een paar casefans achter de receiver plaatsen welke een luchtstroom veroorzaken.

Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ik kwam laatst een dergelijke constructie tegen voor een convectorput. Je kunt een paar case-fans aan een adapter koppelen of mogelijk een usb-powered casefan gebruiken.
Ik heb zo'n zelfde oplossing in mijn meubel zitten, dubbele achterwand waar de bekabeling in zit en 1 12cm fan voor wat luchstroming, werkt perfect.

Mijn X2000 is weleens uitgevallen na een paar uur op flink volume muziek gedraaid te hebben, nu in het krappere meubel nooit last van gehad.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/209koy9.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door douwe.nl op 05-02-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik heb niet zozeer een aanvulling op mijn HT, wel die van mijn werkplek.

Dan is het meer iets voor een topic als
Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 120.

[ Voor 58% gewijzigd door FeaR op 05-02-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
@ Douwe: zou je eens willen laten zien hoe je de fan hebt aangesloten? Ik wil dit ook gaan doen bij mijn meubel.

Maar dan op de USB outlet van m'n receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
nvm

[ Voor 93% gewijzigd door lapino op 06-02-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:26
FeaR schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 18:47:
Gokje:
Speakers aan de voet te zien een Jamo S606. TV is een Samsung F7000 (grootte durf ik niet te zeggen). En een Marantz SR7000 serie, maar lager dan de SR7005 aangezien vanaf die serie het ronde display kwam.

Edit:
SR7002 aan de ingezoomde foto te zien.

Edit2:
En Bloodborne op het scherm niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Smithkj schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:23:
@ Douwe: zou je eens willen laten zien hoe je de fan hebt aangesloten? Ik wil dit ook gaan doen bij mijn meubel.

Maar dan op de USB outlet van m'n receiver.
Usb op geknutseld en met een telefoon adapter op de master/slave stekkerdoos :)

X2000 heeft geen usb op de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Vandaag mijn HIFI Home - Cinema systeem compleet gemaakt! Bestaat uit:
STEREO-Oude Kenwood A85+SW501
-LEDTV-Samsung UE46F6100
-SETUPBOX-Samsung DCB B270R
-DVD-Sony RDR-HX720
-5.2.2-7.2.2-JAMO S426 HCS 3
RECEIVER MARANTZ SR5010
Android tablet 10"
Iphone 3GS (sparen voor iphone 7 :) )
PC-Zelfbouw-AsrockB85i54440-16GRAMxfx7900
Logitech-ZONE2-bureau 360 graden surround met subwoofer.
De foto's zijn hier te bewonderen:
http://1drv.ms/1L6vkCB
7.2.2 setup
Fl -5,5db (3,27m),volband-Hz
FR -5,5db (3,12m)volband-Hz
Center -6,5db (2,52m), 110Hz
SL -1db (2,82m),volband-Hz
SR -2 db (2,43m),volband-Hz
SLB -2db (1,05m),80Hz
SRB(0,84m), 80Hz

Luister ervaring:
Met spotify via computer (HDMI), Kodi 5,1 Films en youtube heb ik volume gemiddeld op 50-60db ruimtelijk in alle zones (totaal=2) 5.2.2 / 7.2.2 en 2.0

Via Stereo luister ik FM-tuner, CD en Cassette (nostalgie) op zelfde db verhouding surround 5.2.2 en 7.2.2

Heb metingen bij buren gedaan:
Mij mij thuis volume op?: Meting naaste (LR) buren (geluidsoverlast) Galerij voordeur
+50db +10db geen last :) +20db
+60db(receiver gelimiteerd) +20db geen last :) +30db
+70db +30db Irritatieniveau buren +40db
+80db (stadsgeluid) na 8 uur schadelijk +40db Boosheid niveau buren +50db
+90db (vrachtwagen) na 5 uur schadelijk +50db +60db
+98db (vliegtuig) na 2 uur schadelijk +60db Politie bellen buren! +70db

Gelukkig heb ik nooit ruzie met buren gehad om geluid. :) Ik vraag elke keer als ik ze zie of ze me nog hebben horen PARTY'en?! Meestal leuke reacties: 'We horen je soms, maar me vriend houdt van je muziek smaak=deep house, mellow'

Ik heb de SR5010, en S426 voor helft van de prijs gekocht in aanbieding: Mijn doel was eigenlijk een Q of R serie van KEF of Keplisch?! maar mijn budget en gezonde verstand lieten het niet toe! ;)

Ik heb de hele zaterdag vanaf bezorgen tot nu 22:39:00 uur alles aangesloten en ingesteld met callibratiemicrofoon (15min) Ik heb ook 2 maal 30 meter 1,5 speakerkabel gekocht altijd handig. Ik denk groter dat 1,5 niet nodig is voor max 5 meter afstand. Wel aangesloten met banaanaansluitingen.

Ook heb ik de Marantz App op me iphone geïnstalleerd daar kan je voor elke speaker apart de EQ instellen! (GAAF!) en op mijn android tablet.

Ik heb mijn bureau als zone2 ingesteld dus zowel op de bank als achter mijn PC heb ik altijd geweldig geluid!!!

Ik heb geen geld meer gehad voor 2-4 dolby atmos speakers daar ben ik voor aan sparen en als die er zijn komen die erbij! ;) O-)

Bedankt voor al jullie tips, ervaringen en post's: _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Pagina: 1 ... 19 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic