Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Waah schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 07:57:
[...]

Hoezo :+
Ja we hebben al 2 stoelen, maar willen nog een bank oid. Deze hebben we al:
[afbeelding]
Misschien dat we hier de bankversie nog van nemen, of een echte bank...

[...]

De muur is lichtgrijs en die laat ik zo. Een kader zit ik wel aan te denken, maar omdat ik veel verschillende beeldverhoudingen projecteer will ik eigenlijk een verstelbare... Maar hoe moet ik nog even verzinnen. :9

[...]

Vrienden? Welke vrienden? :+
En co-op games worden steeds meer een zeldzaamheid helaas.... Blijft toch het leukst IMHO.

Ohja, kwa kleur.... Alleen mat zwart reflecteerd geen licht dacht ik? Andere kleuren zullen toch altijd reflecteren lijkt me. Wilde zelf geen zwart-zwart dus heb een erg donkere, warme grijstint gekozen.
Protip: koop een 8 bit NES. Lekker met een paar man aan de Mario via de beamer, met Mario zelf op 20cm grootte :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 12:19
Pjotr22 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 07:36:
[...]

Het is ook echt wat je gewend bent, ik projecteer op 128 inch en zit 3,5 tot 4 meter van het scherm (scherm = geen glad gestucte muur) d:)b

Andere vraag aan tweakers die hun mancave thuisbioscoop donker gemaakt hebben. Welke verf kun je het beste gebruiken? Mag lekker donker hoe minder reflectie hoe beter.
Is schoolbordverf dan geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 31 december 2015 @ 17:24:
[...]

Herkenbare situatie, wel fijn hoor. Als ik die verhalen over "zeurende" vrouwen hoor die alleen maar mooie spullen voor zichzelf in huis willen: je woont toch niet voor niets samen? Dus dan moet je huis laten zien waar je allebei van houdt :)
Met alle respect, maar veel mannen laten dit toch ook gebeuren? Als je eens een goed gesprek met je vriendin/vrouw hebt over waarom jij die (in haar ogen) lelijke speakers wil en die (in haar ogen) veel te grote televisie, moet je toch een heel eind komen? En als puntje bij paaltje komt, moet je toch kiezen uit een paar speakers die jij prima vindt klinken en dan laat je haar de eindkeuze maken.

Mijn vriendin houdt iig wel van goed geluid en snapt dat je daarvoor geen Bose-melkpakjes kunt gebruiken. Hier staan dus ook 2 grote zuilen, een flinke center en sub en twee boekenplankspeakers als surrounds. Ik heb soms het idee dat ik haar afrem ipv andersom :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Grote zuilen staan niet per definitie garant voor groots en goed geluid maar dat terzijde. Sommige mensen moeten nou eenmaal compromissen maken om een goede relatie te hebben toch? Op andere gebieden doe jij dat wellicht ook waar dat voor anderen niet geldt. Gelukkig heb ik niks te klagen en heb ik een vrouw die goed geluid en beeld ook op waarde schat en het niet erg vind dat er behoorlijk wat apparatuur in het zicht staat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
renzo4000 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:34:
Grote zuilen staan niet per definitie garant voor groots en goed geluid maar dat terzijde.
Dat zeg ik ook niet, al snap ik hoe je dat kunt lezen zoals ik het schreef ;) Maar het andere uiterste is wel vrijwel zeker minder qua geluid: van die 10x10cm kubusjes die het liefst achter de gordijnen worden weggewerkt :) Mijn schoonouders hebben de center achter de tv staan omdat mijn schoonmoeder hem niet mooi vindt (en dat is al best een kleine center). Ik vind dat doodzonde, maar dat is dus zo'n relatie waarin zij het interieur bepaalt en hij niks in te brengen heeft op dat gebied. Ik vind dat dus jammer, omdat je er zoals al eerder gezegd toch samen woont...
Sommige mensen moeten nou eenmaal compromissen maken om een goede relatie te hebben toch? Op andere gebieden doe jij dat wellicht ook waar dat voor anderen niet geldt.
Maar ik noem zoiets geen compromis meer. Het is doen wat de ander zegt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Een nieuwe upgrade aan mijn Homecinema Set gedaan.

Mijn oude Onkyo TX-NR906 AV-Receiver vervangen door een Marantz SR7010 AV-Receiver.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/4kzhjawq3/P1020452_resultaat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/so0t5geyl/P1030446_resultaat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/j3s35rirv/P1030450_resultaat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/viyn4f497/P1030451_resultaat.jpg
image post

De rest bestaat uit:

Sony KDL-40W4000 LCD (wordt vervangen door een Panasonic TX-50CX800E of TX-55CX800E).
Oppo BDP-105D Blu-ray speler.
Pro-ject Debut Carbon SB Platenspeler.
Bluesound Node Streamer.
HTPC.
PS3.
Cambridge Audio Dacmagic.

Monitor Audio RX 8 Silver fronts.
Monitor Audio RX 2 Silver rears.
Monitor Audio RX Centre.

Kabels van Audioquest & Viablue.

[ Voor 6% gewijzigd door Abraxas1 op 02-01-2016 18:09 ]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:41:
Mijn schoonouders hebben de center achter de tv staan omdat mijn schoonmoeder hem niet mooi vindt (en dat is al best een kleine center). Ik vind dat doodzonde, maar dat is dus zo'n relatie waarin zij het interieur bepaalt en hij niks in te brengen heeft op dat gebied.
Geluidstechnisch volledig kansloos, maar als die vrouw het echt lelijk vindt wel te begrijpen. Als mijn vrouw Delfts-blauwe tegels aanschaft voor in de huiskamer verdwijnen ze ook achter de TV en als ze meer tegels wilt komt er een grotere TV. Sommige dingen kan je een compromis over sluiten, sommige dingen niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:07
Abraxas1 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:06:

Mijn oude Onkyo TX-NR906 AV-Receiver vervangen door een Marantz SR7010 AV-Receiver.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
image post

De rest bestaat uit:

Sony KDL-40W4000 LCD (wordt vervangen door een Panasonic TX-50CX800E of TX-55CX800E).
Oppo BDP-105D Blu-ray speler.
Pro-ject Debut Carbon SB Platenspeler.
Bluesound Node Streamer.
HTPC.
PS3.
Cambridge Audio Dacmagic.

Monitor Audio RX 8 Silver fronts.
Monitor Audio RX 2 Silver rears.
Monitor Audio RX Centre.

Kabels van Audioquest & Viablue.
Bevalt het van onkyo naar Martanz ?
Qua klank ook veranderd, of niet merkbaar ?

Ben ik ook aan het kijken om misschien deze zomer ook de onkyo de deur uit te doen en een Marantz (6010 of 7010) te kopen.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

@renegade,

Vindt de klank van de Marantz wat mooier dan van de Onkyo, ben er zeer tevreden over.
Ik hoor meer details in de muziek.

[ Voor 15% gewijzigd door Abraxas1 op 02-01-2016 20:32 ]

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Grrrrrene schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 16:59:
[...]

Met alle respect, maar veel mannen laten dit toch ook gebeuren? Als je eens een goed gesprek met je vriendin/vrouw hebt over waarom jij die (in haar ogen) lelijke speakers wil en die (in haar ogen) veel te grote televisie, moet je toch een heel eind komen? En als puntje bij paaltje komt, moet je toch kiezen uit een paar speakers die jij prima vindt klinken en dan laat je haar de eindkeuze maken.

Mijn vriendin houdt iig wel van goed geluid en snapt dat je daarvoor geen Bose-melkpakjes kunt gebruiken. Hier staan dus ook 2 grote zuilen, een flinke center en sub en twee boekenplankspeakers als surrounds. Ik heb soms het idee dat ik haar afrem ipv andersom :D
Natuurlijk laat ik dit gebeuren. Ik ben niet letterlijk zoals mijn vrouw. Gelukkig maar; zij is geen nerd. Zij heeft - zoals veel vrouwen - een bepaalde mening over het interieur. En die mening is doorgaans anders dan de mening van een man. Kan ik uitleggen waarom een TV groter moet zijn? Nee. Jij wel? (En grote speakers vind ik zelf totale nonsens. Sowieso is dat audiofiele gedoe niet aan mij besteed.)

Ik houd van mijn vrouw en respecteer haar mening. Mooie is dat dat vice versa is en ik dus soms ook mijn zin krijg. Dat heet een relatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
We hebben 3 maanden geleden een ander huis gekocht.
Ik heb alles eruit gesloopt, alleen de 4 muren en het dak niet.
Alles opnieuw opgebouwd, het ideale hieraan is dat je al je kabels kunt wegwerken.
Voor het netwerk heb ik hiervoor cat7 utp gebruikt aangezien de vloer hopelijk nog even blijft liggen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dBVgc6jkmE22r2kyq4nouBfN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gylq0EGbhaR4ad5T0Eg5qgec/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rsTnSGyHVolinREyjBbb2vB3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/S08DB92LF3KAU96vuT8kbWHr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EHqI1Fs9uNW3V7C4GDXdgNMd/full.jpg

Wat je ziet:
Sony 65" W955
XS4ALL iptv kastje
Receiver RX-A850 van Yamaha. Laast aangeschaft en bijzonder blij mee.
Blu-ray van yamaha bd-s673
Center van yamaha ns-c444
Rears yamaha ns333
Fronts yamaha ns-f700

Wat je niet ziet:
Sub yamaha ns-sw300 (wit)
Ps4
WD NAS
fritzbox 9470 glasvezel 500/500
Kabels van Oehlbach en Audioquest

De tv opgehangen met een sanus beugel en de kabels in 2 goten in de muur verwerkt.
Waar nu de tv hangt stond eerst de oude keuken, de nieuwe is naar rechts verhuisd.
Ik kan hier heerlijk een film kijken of muziek luisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Grandisimo op 02-01-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
ZO zien we niks ;)
Zet even img tags om je plaatjes ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Zo beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Stukken beter ja. Ziet er mooi uit allemaal. Speakers (uiterlijk) ben ik ook van gecharmeerd, al heb ik van Yamaha geen hoge pet op als het om speakers gaat. Dunno why, heb dat nooit als serieuze speakerbouwer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Xenophoben schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:43:
Ik ben op dit moment bezig met het inrichten van mijn bios zolder. Ik heb de projector en speakers al geplaatst, echter heb ik spiegelent dak isolatie aan schuinen daken zitten. Helaas kost dit veeeeel contrast met mijn beamer. Heeft iemand slimme ideeën om dit redelijk kosten effectief op te lossen?
Juute lappen ertegen spannen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Kom een keer luisteren zou ik zeggen.
Valt niet te vergelijken met de alles in 1 of ns777tjes die ze maken.
Hiervoor had ik de jamo 606 zuilen en miste daar wat in.
Erg veel beluisterd en kwam uiteindelijk op deze knapen uit.
En ben toen wat doorgeschoten de yamaha kant op.
Maar alles in pure harmonie met elkaar, dus erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Grandisimo schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:08:
Voor het netwerk heb ik hiervoor cat7 utp gebruikt aangezien de vloer hopelijk nog even blijft liggen.
Misschien niet 100% binnen HT, maar waarom deze keuze? Waarom geen CAT 6.. verwacht je zoveel data over te pompen? Streaming 4K zou zelfs in de toekomst indien Netflix of anderen in de beste kwaliteit dit mogelijk maken, nog meer dan voldoen..

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Ziet er prachtig uit binnen!

Vraag me wel af hoe vaak je die plant op de salontafel moet verplaatsen bij het kijken van tv ^^

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
@ nvdia

Omdat ik nu overal bij kon en het voor het geld hoef je het ook niet te laten.
Voor de rest heb ik me dr niet dagen in verdiept hoeveel wat doorlaat etc. etc.
Heb even gekeken wat nu een goede kabel is met het oog op dat het wel een lange tijd moet liggen.

@ irrival

Thx...
Als mijn vrouw en ik tv kijken hoeft hij niet weg, maar met meerdere mensen verhuisd hij naar de vensterbank.
Ik geef toe dat hij wat uit de kluiten is gewassen, maar wil hem geen pijn doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:58
The Eagle schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:46:
Stukken beter ja. Ziet er mooi uit allemaal. Speakers (uiterlijk) ben ik ook van gecharmeerd, al heb ik van Yamaha geen hoge pet op als het om speakers gaat. Dunno why, heb dat nooit als serieuze speakerbouwer gezien.
Ik ken Yamaha uit de studio wereld en de Yamaha HS7 & HS8's zijn zeer goede (neutrale) monitors.

Die witte zuilen zien er imo superstrak uit!

[ Voor 5% gewijzigd door dubbeldekkert op 03-01-2016 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
Verkeerde topic :X

[ Voor 85% gewijzigd door Thalaron op 03-01-2016 05:10 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
The Eagle schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:46:
Dunno why, heb dat nooit als serieuze speakerbouwer gezien.
Yamaha is een serieuze speakerbouwer, maar in andere segmenten.

In de "hifi" wereld is dit altijd heel moeizaam gegaan. Volgens mij soms een raar design maar veelal omdat de sound niet genoeg aansluit bij de westerse smaak (als zoiets bestaat - neutraal is de wens).

Toch blijft dit vreemd met zoveel kennis en kunde in huis. Ze hebben bijv. al heel lang geleden (1977!) speakers gemaakt met berylium mid en tweeters.

De NS 1000 uit 1977:
http://www.hifi-wiki.de/index.php/Yamaha_NS-1000

De NS 2000 uit 1982, upgrade versie zelfs met carbon fiber woofer:
Wikipedia: NS-2000

[ Voor 14% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 03-01-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
We hebben 3 maanden geleden een ander huis gekocht.
Ik heb alles eruit gesloopt, alleen de 4 muren en het dak niet.
Alles opnieuw opgebouwd, het ideale hieraan is dat je al je kabels kunt wegwerken.

[knip]
Heel smaakvol ingericht zo, mooie set :) De fronts vind ik ook bijzonder mooi zo in het wit. Wat voor hifi-meubel heb je daar en hoe diep is hij? Ik ben al een hele tijd aan het rondkijken voor iets nieuws, maar steeds weer komen we tot de conclusie dat onze receiver er qua diepte niet inpast. Bijna alles is 40-45cm diep en we hebben toch echt 48cm nodig om ook de volumeknop binnenboord te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
douwe.nl schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:06:
[...]

Is schoolbordverf dan geen optie ?
Goed idee inderdaad, niet alleen praktisch maar ook mooie verf, thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Grandisimo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 01:23:
@ nvdia

Omdat ik nu overal bij kon en het voor het geld hoef je het ook niet te laten.
Voor de rest heb ik me dr niet dagen in verdiept hoeveel wat doorlaat etc. etc.
Heb even gekeken wat nu een goede kabel is met het oog op dat het wel een lange tijd moet liggen.

@ irrival

Thx...
Als mijn vrouw en ik tv kijken hoeft hij niet weg, maar met meerdere mensen verhuisd hij naar de vensterbank.
Ik geef toe dat hij wat uit de kluiten is gewassen, maar wil hem geen pijn doen ;-)
Speel je altijd met de deurtjes open, of gebruik je een harmony?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik heb een Yamaha receiver en doe vaak het deurtje dicht. Kan mooi bediend worden met een app op m'n telefoon. Soms merk ik wel dat het een beetje warm wordt in het kastje. In hoeverre kan dit veel kwaad? Kunnen die dingen een beetje warm worden, of is het handiger om misschien achter een opening te maken?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Abraxas1 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:06:

Mooie upgrade, een beest hoor 8)
De hoeveelheid power zal nu wel goed hoorbaar zijn in vergelijking met de Onkyo.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 00:03
YoshiBignose schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:22:
Ik heb een Yamaha receiver en doe vaak het deurtje dicht. Kan mooi bediend worden met een app op m'n telefoon. Soms merk ik wel dat het een beetje warm wordt in het kastje. In hoeverre kan dit veel kwaad? Kunnen die dingen een beetje warm worden, of is het handiger om misschien achter een opening te maken?
hoe meer koeling hoe beter,spul gaat toch meestal minder lang mee,als het warm word..Ik zou zeker een opeming maken.

Maar wat bedoel je met een beetje warm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Laatst online: 20-09 12:19
Pjotr22 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:27:
[...]

Goed idee inderdaad, niet alleen praktisch maar ook mooie verf, thanks voor de tip
Np, het is doorgaans wat prijzig geloof ik. ik heb een potje van de action om een krijtbord in de keuken te maken, werkt prima en kost een stuk minder dan van de bouwmarkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
@grrrrrene

De meubel is idd 45 diep, en is eigenlijk net een paar cm te weinig voor het mooie.
Met de tijd ga ik naar een ander kijken.

@Tommie12

Ik speel inderdaad met de deurtjes open.
In het middelste kastje staat de center en links de receiver die toch zn warmte kwijt moet.
Rechts gaat alleen open als ik op mn ps4 speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

nvidia schreef op zondag 03 januari 2016 @ 01:02:
[...]

Misschien niet 100% binnen HT, maar waarom deze keuze? Waarom geen CAT 6.. verwacht je zoveel data over te pompen? Streaming 4K zou zelfs in de toekomst indien Netflix of anderen in de beste kwaliteit dit mogelijk maken, nog meer dan voldoen..
Ik maak me meer zorgen om het utp gedeelte. Als je het minimaal 20 jaar wil laten liggen had ik voor s/ftp gegaan met awg 30/7 koper bedrading. Je weet nooit wat voor storing op kan treden in de komende jaren.. Zie bijvoorbeeld 4G op een standaard coax kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
Mikayu schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Ik maak me meer zorgen om het utp gedeelte. Als je het minimaal 20 jaar wil laten liggen had ik voor s/ftp gegaan met awg 30/7 koper bedrading. Je weet nooit wat voor storing op kan treden in de komende jaren.. Zie bijvoorbeeld 4G op een standaard coax kabel
Als je dan zo op de toekomst wil zijn voorbereid, dan moet je lege buizen leggen. Kan je altijd nog een ander type kabel intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Rudios schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:34:
[...]
Mooie upgrade, een beest hoor 8)
De hoeveelheid power zal nu wel goed hoorbaar zijn in vergelijking met de Onkyo.
Een 7010 heeft helemaal niet veel meer power dan een 906 hoor :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoshiBignose schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:22:
...of is het handiger om misschien achter een opening te maken?
Dat kan nooit kwaad. De warme lucht moet ergens heen kunnen. Ik heb hier gewoon het gehele achterpaneel er uit gehaald, weet je zeker dat de warme lucht weg kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

Brad Pitt schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:37:
[...]

Een 7010 heeft helemaal niet veel meer power dan een 906 hoor :)
Niet veel meer inderdaad, maar weet wel zeker dat de Marantz de speakers beter onder controle houd dan de Onkyo. Natuurlijk ook een kwestie van smaak, het warm - bijna wollige - sound van de Marantz of het toch wel - persoonlijk - iets minder gecontrolleerde schellere geluid van de Onkyo.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudios schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Niet veel meer inderdaad,....
Ik denk eigenlijk dat Dhr Pitt bedoelde dat de TX-NR906 meer power aan boord heeft. Onkyo's zijn behoorlijke power houses. De TX-NR906 toentertijd het topmodel van Onkyo met een mooie ringkern die gemeten 153 Watt op 8 ohm leverde en op 4 Ohm zelfs 290 Watt. De SR7010 is een mid-end Marantz die dat naar mijn inziens niet gaat halen.

Meetgegevens van de SR7010 kan ik nog niet vinden, maar de SR7008 wel:
2 channels continuously driven, 8 ohms (watts @ 0.1% / 1.0% THD): 122.5 / 148.0
2 channels continuously driven, 4 ohms (watts at 0.1% / 1.0% THD): 195.4 / 216.8
5 channels continuously driven, 8 ohms (watts at 0.1% / 1.0% THD): 101.2 / 111.5
7 channels continuously driven, 8 ohms (watts at 0.1% / 1.0% THD): 68.8 / 82.2
Maar goed, cijfertjes zeggen niet alles en het gat tussen een ~125 Watt en een ~150 Watt klinkt als veel meer dan het eigenlijk is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
FeaR schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Dat kan nooit kwaad. De warme lucht moet ergens heen kunnen. Ik heb hier gewoon het gehele achterpaneel er uit gehaald, weet je zeker dat de warme lucht weg kan.
Ik heb hier twee 80mm fans van 12v op de usb van de receiver aangesloten.
Usb geeft maar 5v, daardoor draaien de fans mooi rustig.
de usb poort is ook geschakeld, dus de fans springen alleen aan wanneer de receiver aan staat.
alle apparaten worden bediend met een harmony hub, en op deze manier kan het deurtje dicht blijven.
alleen wanneer de Xbox360 aanstaat gaat het deurtje open, dat ding vertrouw ik qua warmte voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 19-09 17:58
Ik heb een Pioneer vsx-2021 in een (bijna) gesloten kast. Aan de onderkant een gat met een 12cm fan en een temperatuur sensor in de kast. Het idee van spank_mojoo is misschien wat handiger uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Pepperana schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:51:
[...]

Juute lappen ertegen spannen.
Thanks voor je suggestie. Het is uiteindelijk gelukt met verf. Het dekte toch genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

[...]

Wat je ziet:
Sony 65" W955
XS4ALL iptv kastje
Receiver RX-A850 van Yamaha. Laast aangeschaft en bijzonder blij mee.
Blu-ray van yamaha bd-s673
Center van yamaha ns-c444
Rears yamaha ns333
Fronts yamaha ns-f700

Wat je niet ziet:
Sub yamaha ns-sw300 (wit)
Ps4
WD NAS
fritzbox 9470 glasvezel 500/500
Kabels van Oehlbach en Audioquest

[...]
Gaaf man! Ziet er echt heel vet uit. Heb je de TV meubel op maat laten maken? Want de center past er wel erg mooi in.

Waarom ben je voor de NS-F700 gegaan ipv NS-555 of NS-777?
en waarom heb je de back en center ook niet uit de F serie genomen?

En vind je de center en de sub een meer waarde hebben? Hoor je veel verschil als je ze los koppelt? vooral bij de center vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
@ MM99

thx...

Dit meubel hebben we in een winkel gekocht.
Ben zeker een jaar aan het zoeken geweest.
Met de center was het mazzel hebben, ik moest alleen de plank wat aanpassen ( hoger )
Ik heb erg veel speakers beluisterd, waaronder de 555's en 777's, maar die komen geeneens in de buurt wat beleving betreft.
De center en rears had ik al, toen ik nog een jamo 606 set had.
Daarvan beviel de center niet en toen de ns-c444 gehaald.
Een wereld van verschil, dus toen de rears gedaan....... geweldig........
Dus toen op zoek gegaan naar fronts.
aangezien ze erg goed samengaan heb ik daar nog niks aan veranderd.
En ik ben voor de verbouwing/verhuizing een tijd bezig geweest om te kijken naar stereo te gaan (2.1)
Ik ben toen dagen bezig geweest met de center en rears aan/uit te zetten in mn receiver.
Ik kwam tot de conclusie dat ik toch niet zonder kon, Ik kijk namelijk graag film.
Een sub heeft in mijn ogen sowieso meerwaarde.
Nu heb ik mijn 1 jaar oude RX-V675 de deur uitgezet en de RX-A850 gehaald.
Wat een klasse bak is dat zeg.
En nu ik het precies heb zoals ik wil staat voor 80% van de tijd baby tv aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Misschien niet helemaal het juiste topic, MAAR bij m'n versterker als ik 2 dingen tegelijk aan heb krijg ik storing. Ik heb m'n TV, PC en UPC box aangesloten maar als die UPC box tegelijk met PC aanstaat dan gaat het beeld flikkeren. Ligt dit aan de versterker of doe ik iets fout met de aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

@Grandisimo haha, je kind groeit wel op met goed geluid in ieder geval :)
Ik heb zelf 2x NS-555 en 2x NS-333, ik heb ze gekocht zonder te luisteren, Eigenlijk best tevreden over, maar ik vroeg me af wat jij dus van vond :).
Ik zit nog wel te denken of ik een NS-C444 bij moet halen of niet. Vooral om dat het op mijn TV-meubel moet staan, omdat die er niet in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
MM99 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:51:
@Grandisimo haha, je kind groeit wel op met goed geluid in ieder geval :)
Ik heb zelf 2x NS-555 en 2x NS-333, ik heb ze gekocht zonder te luisteren, Eigenlijk best tevreden over, maar ik vroeg me af wat jij dus van vond :).
Ik zit nog wel te denken of ik een NS-C444 bij moet halen of niet. Vooral om dat het op mijn TV-meubel moet staan, omdat die er niet in past.
Ik vind bij films een center echt een noodzaak, in mijn opinie belangrijker dan de surrounds. Wat betreft de sub: zonder sub beleef je de film niet goed > het voegt echt een andere dimensie toe aan de experience.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan?
Heb je hier foto's van?

Ik heb zelf soms ook problemen met de warmte van onze Harman Kardon receiver en wil het liefste een geluidloze, automatische ventilatie in ons audiomeubel in gaan bouwen.
Jou oplossing klinkt erg interessant.
_/-\o_
weertenaar schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:38:
Ik heb een Pioneer vsx-2021 in een (bijna) gesloten kast. Aan de onderkant een gat met een 12cm fan en een temperatuur sensor in de kast. Het idee van spank_mojoo is misschien wat handiger uit te voeren.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

nocalimero schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:38:
Heb je hier foto's van?

Ik heb zelf soms ook problemen met de warmte van onze Harman Kardon receiver en wil het liefste een geluidloze, automatische ventilatie in ons audiomeubel in gaan bouwen.
_/-\o_

[...]
Welke heb je als ik vragen mag?
Ik heb een oudere avr 5500 en die wordt inderdaad lekker warm, hij staat vrij in een kast met zo'n 5 cm aan de zijkanten en 10 cm erboven. Aan de achterkant steek ie door het meubel naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 19-09 17:58
nocalimero schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:38:
Heb je hier foto's van?

_/-\o_

[...]
foto's moet ik opzoeken, ik heb ze ooit in het audiomeubel topic gezet...maar stond op mijn Ziggo account :F
Ik heb een 12V voeding, 12cm fan en een temperatuur gestuurde aan/uitregeling erop zitten.

Deze van de Conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
weertenaar schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:00:
[...]

foto's moet ik opzoeken, ik heb ze ooit in het audiomeubel topic gezet...maar stond op mijn Ziggo account :F
Ik heb een 12V voeding, 12cm fan en een temperatuur gestuurde aan/uitregeling erop zitten.

Deze van de Conrad
Ik heb zelf ook iets dergelijks. Mijn versterker heeft een 12V trigger uitgang en daar heb ik via een 12V voeding en een relais 2 12cm low-rpm fans op gezet. Je hoort ze nauwelijks. Hoe kleiner de fans, hoe meer herrie ze maken.

Dezelfde triggeruitgang zet ook het stopcontact van mijn sub aan de andere kant van de kamer aan en uit. Kef subs gaan vaak kapot na een jaar of 2 als je ze altijd aan laat staan.

[ Voor 11% gewijzigd door hondapower op 06-01-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Daniel36 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:16:
[...]

Welke heb je als ik vragen mag?
Ik heb een oudere avr 5500 en die wordt inderdaad lekker warm, hij staat vrij in een kast met zo'n 5 cm aan de zijkanten en 10 cm erboven. Aan de achterkant steek ie door het meubel naar buiten.
Ik heb inmiddels ook al weer een oudje: een Harman Kardon AVR 247 samen met de HK DVD 47. Beiden gekocht in 2008. Vooral over die laatste ben ik niet heel tevreden. Is erg kieskeurig met het afspelen van CD's en DVD's.
Ze staan in een speciaal gemaakte, maar helaas te krappe teakhouten meubel .. De AVR 247 wordt erg warm. En de DVD speler wordt alleen maar kieskeuriger als 'ie warm wordt.

Even een "domme vraag": is het beter om de fans aan de achterkant van het meubel de koude lucht aan laten zuigen en de warme lucht weg laten blazen? Dus van achter naar voren laten blazen?
Of is het beter om de warme lucht weg te zuigen naar achteren?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

Met ventilatie is afzuigen altijd beter en geeft het beste rendement.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Dat idd. Een voeding heeft niet voor niks een fan die alleen maar warme lucht naar buiten blaast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 19-09 13:33

Mikayu

.srt

Ik heb een 120mm fan op een 12v adapter voor de leds op een klik aan klik uit. Die Bonkyo van mij staat prima zo samen met een zotac mini in laag plafond
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Us3p063xynHVGM2uCOwgE3Pu/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bLCdYyVNraMcYN2tJKlAwJOw/thumb.jpg

Mag em wel eens afstoffen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Hier ook mijn huiskamertje.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2d6o003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/34hetzk.jpg

Wat zie je:
- Samsung 48inch H6400
- Playstation 4
- JBL SB200 soundbar
- Peaq laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 18:59
Aid schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:15:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
- Samsung 48inch H6400
- Playstation 4
- JBL SB200 soundbar
- Peaq laptop
Mooi!

Ik kan je even geen PB sturen, maar welk Laminaat heb je?
Of zet je anders DM messages aan?

[ Voor 3% gewijzigd door iamzero456 op 09-01-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:16

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
- Samsung 48inch H6400
- Playstation 4
- JBL SB200 soundbar
- Peaq laptop
Erg mooi! Nadeel is wel dat je meteen de kasten moet veranderen boven de TV (of het dressoir eronder weg), als die 55"/65" er komt. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Laatst online: 19-09 21:58

Crazy-

Best life ever

Hier onlangs de boel veranderd (steigerhout)

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/wrzxmlijt/IMG_20160108_195629.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/t103m42ef/IMG_20160108_195651.jpg

Nog niet af:

- zwarte meubel gaat weg, dmv steigerbuizen nog planken monteren
- led strip hangt nog los, nog indelen en vastmaken

Wat zie je (deels):

- Sony KDL-50W805C
- Harman Kardon AVR247 incl. 5.1 HK set / 200Watt sub
- PS3 phat
- kpn receiver

[ Voor 34% gewijzigd door Crazy- op 09-01-2016 17:21 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

iamzero456 schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Mooi!

Ik kan je even geen PB sturen, maar welk Laminaat heb je?
Of zet je anders DM messages aan?
Bedankt.

Het is de Ambiant Elite Phoenix .

https://www.onlineparkets...t-elite-phoenix-1063.html

Houd er wel rekening mee dat de online foto's misleidend zijn, de vloer is niet zo donker en ruw.
J umpman schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Erg mooi! Nadeel is wel dat je meteen de kasten moet veranderen boven de TV (of het dressoir eronder weg), als die 55"/65" er komt. ;)
Ja inderdaad, er is wel ruimte voor een 55 inch, maar dan moet de soundbar weg. Ik heb de kasten en dressoir via groupon voor maar 200 euro gekocht dus als het een keer weg moet dan is het niet zo een ramp hehe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Laatst online: 23:05
Hele mooie opstellingen hier allemaal, hierbij mijn TV hoek:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1589/23981690940_e96a62217e_h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1576/24180631112_bb899a5ffc_h.jpg

Wat je ziet:
- Panasonic 47as650
- PS 4
- gigabite brix 1900
- Bose Cinemate 220

[ Voor 21% gewijzigd door manmetdehamer op 10-01-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
manmetdehamer schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:25:
Wat je ziet:
- Panasonic 47as650
- PS 4
- gigabite brix 1900
- Bose Cinemate 220
Misschien als je het licht aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43

[afbeelding]
Wat je ziet:
- Panasonic 47as650

Wat je niet ziet:
- Alles

[ Voor 9% gewijzigd door tweegroenethee op 10-01-2016 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manmetdehamer
Daan87423 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 09:48:
[...]

Wat je ziet:
- Panasonic 47as650

Wat je niet ziet:
- Alles
Klopt idd was een beetje aan de donkere kant, heb er een gemaakt met wat meer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
hondapower schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb zelf ook iets dergelijks. Mijn versterker heeft een 12V trigger uitgang en daar heb ik via een 12V voeding en een relais 2 12cm low-rpm fans op gezet. Je hoort ze nauwelijks. Hoe kleiner de fans, hoe meer herrie ze maken.

Dezelfde triggeruitgang zet ook het stopcontact van mijn sub aan de andere kant van de kamer aan en uit. Kef subs gaan vaak kapot na een jaar of 2 als je ze altijd aan laat staan.
Ik zat voor mijn zelfbouwproject ook te zoeken naar ventilators voor onder in de kast... Kwam deze tegen. Wellicht weet je/iemand een betere optie? (Lees: geluidsniveau zo laag als mogelijk voor een betaalbare prijs).

En hoe sluit ik die dingen aan? Op een USB aansluiting van een warmtebron zoals b.v. de Xbox?

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 10-01-2016 17:21 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat je ziet:
- Panasonic 47as650
- PS 4
- gigabite brix 1900
- Bose Cinemate 220
Op de bovenste foto? Is dat KODI en zo ja, welke skin?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:18:
[...]

Op de bovenste foto? Is dat KODI en zo ja, welke skin?

Groetjes
artic zephyr is dat volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Laatst online: 17-09 10:58
Thalaron schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:20:
[...]
Ik zat voor mijn zelfbouwproject ook te zoeken naar ventilators voor onder in de kast... Kwam deze tegen. Wellicht weet je/iemand een betere optie? (Lees: geluidsniveau zo laag als mogelijk voor een betaalbare prijs).

En hoe sluit ik die dingen aan? Op een USB aansluiting van een warmtebron zoals b.v. de Xbox?
Ik heb deze: http://www.amazon.de/dp/B006AW7AZU
En dan via een relais op de triggeruitgang van de versterker.

In jouw geval kun je een 5V relais gebruiken (koop een 'arduino relais' op Ebay) op een USB poort en dan een 12V voeding schakelen of je koopt 5V fans en sluit die rechtstreeks aan op de USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Klopt die is het inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Zoals elk jaar heeft de subwoofer ook dit jaar weer plaats moeten maken voor de kerstboom. Ongeveer een maand heb ik het grote bakbeest (final S220) moeten missen. En elk jaar sta ik versteld van hoe goed mijn boston A360's het gemis opvangen. Ja het verschil is er, ja ik wordt absoluut wat minder van de bank gemasseerd:), maar ik heb me er eigenlijk geen avond aan geërgerd! In tegendeel. Ik blijf me jaarlijks weer afvragen of ik het niet zou overleven zonder subwoofer, het is immers toch een groot vierkant (en eerlijk is eerlijk, de final is een vrij lelijke woofer) ding wat prominent in de woonkamer staat.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
- Samsung 48inch H6400
- Playstation 4
- JBL SB200 soundbar
- Peaq laptop
Strak! Mij iets te strak en kleurloos. Maar ieder z'n ding. :)
Onttrek je nu sap uit je bonsai middels een rode netwerkkabel? :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Heb afgelopen jaar door reparaties aan de sub m ook een aantal keer een paar maanden moeten missen. En mis m ook echt, die LFE geeft echt dat extra's bij films. Bij muziek wordt de sub juist weer niet gebruikt...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
- Samsung 48inch H6400
- Playstation 4
- JBL SB200 soundbar
- Peaq laptop
Mooi hoor! Kan je die zwarte kabel niet vervangen door een witte kabel? Valt het stuk minder op.

En ik ben ook wel benieuwd wat je met die rode kabel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

En dat roomwitte schakelmateriaal vervangen door wit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik zit me hier toch het apenlazerus te zoeken naar een rode kabel in de foto van manmetdehamer.
blijkt dat ik helemaal naar de verkeerde bonsai zit te turen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Nieuwe "upgrade".

b&w asw10cm

Heb gisteren voor 450 euro een B&W ASW10CM gekocht! 8)7 Inclusief doos, pootjes etc.

Sub klinkt goed, prima voor ons woonkamer. Goede basweergave en opvallend snel. Nu een mooie granieten tegel of een subdude aanschaffen zodat mijn buren niet gek worden.

De JBL L8400p was binnen no time verkocht, had weliswaar wel een kuurtje. Bij het aanslaan hoorde je altijd een harde fluit en daarnaast vond mijn vrouw de sub ook veel te groot.

Nu nog de CM9 en een nieuwe oled tv :9

telefoon nog een ander plekje geven.....

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 12-01-2016 21:04 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid

Aid

MM99 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:00:
[...]

Mooi hoor! Kan je die zwarte kabel niet vervangen door een witte kabel? Valt het stuk minder op.

En ik ben ook wel benieuwd wat je met die rode kabel doet.
Ik weet ook niet precies wat ik met de kabels aanmoet. Voorheen stond er op de plek van het Bonsai boompje een subwoofer, waardoor de kabels niet zichtbaar waren.
Wellicht kan ik, zoals je aangeeft de kabels vervangen door witte kabels en dan eventueel nog een kabelgootje horizontaal vastmaken aan de plint en de kabels zo naar de achterkant van de dressoir doortrekken. Dan vallen ze in ieder geval minder op.
Hebben jullie nog ideeën?
Reinier schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:21:
En dat roomwitte schakelmateriaal vervangen door wit :)
Zit in de planning, Ik moet er alleen even een avondje voor gaan zitten :).
rimave schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:06:
[...]
Strak! Mij iets te strak en kleurloos. Maar ieder z'n ding. :)
Onttrek je nu sap uit je bonsai middels een rode netwerkkabel? :P
Ja, dat radioactieve boompje levert veel mbps (flauw :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Aid schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:47:
[...]

Ik weet ook niet precies wat ik met de kabels aanmoet. Voorheen stond er op de plek van het Bonsai boompje een subwoofer, waardoor de kabels niet zichtbaar waren.
Wellicht kan ik, zoals je aangeeft de kabels vervangen door witte kabels en dan eventueel nog een kabelgootje horizontaal vastmaken aan de plint en de kabels zo naar de achterkant van de dressoir doortrekken. Dan vallen ze in ieder geval minder op.
Hebben jullie nog ideeën?

[...]

Zit in de planning, Ik moet er alleen even een avondje voor gaan zitten :).
Persoonlijk zou ik witte kabels inderdaad nemen en dan de stekkerkop verwijderen en dan stroom aftappen van onder de stekkerdoos in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruunster
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-01-2022
Is er eigenlijk ooit een 'top 100' gemaakt of zo van alle audio set-ups die hier gepost zijn? Dus, een lijstje met wat je ziet en de bijbehorende foto's?

Ik zal binnenkort even wat kiekjes schieten en mijn setje posten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:45
Hierbij dan een update van mijn set-up.
Na eerst de Qacoustics 3050 en 3090C als 3.0 gebruikt te hebben. Afgelopen weken de 3020 als surroundspeakers gekocht. Inclusief concept stands, via marktplaats dus lekker voordelig.

Al met al is de 5.0 setup vrijwel klaar. Nog een beetje kabelmanagement en een keer een subwoofer, voor de 5.1 En ooit een ander tv meubel, op de lange termijn.

Wat je ziet:
- Sony KD-49X8505B
- Qacoustics 3050 (2x), 3020 (2x) en 3090C
- Marantz 1506
- Xtrend ET8000
- Planten, lamp, bank, tafel, sofa's, dressoir met kippen😆, enzovoorts.

Wat je niet ziet:
- Apple tv
- Minix Neo X8-H plus

Tijd voor pics 😏
Forum
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/4vmJi9uGrXAuvJedpkU8NFCK/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Of6J6xuEPEDkF8aWSCqIo8tP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DnU5SCeu58oWHpHHLke4Mz8q/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5bQqSiJiCthVWOP4X8s5YhCM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kmdoiMOSaZ4Gf0ld3ZnetgNF/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Et62kSwN0sVYjhJExB7fojw9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Zc6P3ktrIHz1kbXFO8hzSydL/thumb.jpg

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat voor plant is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Welke die bij de tv of die achter de bank?
Bij de tv is een ... Weet ik zo snel niet
Achter de bank is een palm achtige

Komen beide van intratuin vandaan

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Laatst online: 23:14
Die achter de bank lijkt een goudpalm (areca) en die bij de speaker lijkt een draceana fragrans die al enkele jaartjes oud is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Danku, ik wist het zelf al niet meer.. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Rainesh schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:28:
Nieuwe "upgrade".

[afbeelding]

Heb gisteren voor 450 euro een B&W ASW10CM gekocht! 8)7 Inclusief doos, pootjes etc.

Sub klinkt goed, prima voor ons woonkamer. Goede basweergave en opvallend snel. Nu een mooie granieten tegel of een subdude aanschaffen zodat mijn buren niet gek worden.

goed gescoord hoor :o normaal 1350.- ... ik zou dan toch kiezen voor cm8 tenzij je ruimte heeel groot is, en anders doorsparen naar de cm10 ik vind de cm9 zo'n model in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
....

Tering wat een mazzel. MP?
daantjuh68 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:29:
[...]

goed gescoord hoor :o normaal 1350.- ... ik zou dan toch kiezen voor cm8 tenzij je ruimte heeel groot is, en anders doorsparen naar de cm10 ik vind de cm9 zo'n model in het midden.
En waarom zou jouw persoonlijke voorkeur met het argument dat jij het een model in het midden (geen idee trouwens wat je daarmee wil zeggen) vindt hem er van weerhouden om de CM9 te kopen, wat ik toevallig een van de fijnste speakers in dat segment vind? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Pjotr22 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:25:
[...]

[...]

En waarom zou jouw persoonlijke voorkeur met het argument dat jij het een model in het midden (geen idee trouwens wat je daarmee wil zeggen) vindt hem er van weerhouden om de CM9 te kopen, wat ik toevallig een van de fijnste speakers in dat segment vind? ;)
Yup, lang leve MP! Moest het ophalen bij een audiozaak in Woerden. Hadden een nieuw pand gehuurd en waren bezig met de verhuizing. Bleek dus dat ik ook de eerste was die erop reageerde.

Mijn vrouw is er superblij mee.....haar woorden "eindelijk dat grote lelijke hok weg". :+

De cm8 vond ik te weinig laag hebben. Muziek luister ik het liefst zonder sub, de CM9 zorgt er juist weer voor dat je geen sub nodig hebt. De CM10 kosten weer teveel. Ik had eigenlijk het geld opzij gelegd voor de CM9, maar 450 voor een asw10cm.... 8)7

Ben nu wel aan het twijfelen of ik een subdude moet aanschaffen of een granieten tegel. Als ik een graniet tegel koop, dan kan ik speciale rvs poten laten draaien om onder de sub te schroeven. Ik heb een jaren 30 woning en onderburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Pjotr22 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:25:
[...]

[...]

Omdat ik de cm8 en cm9 relatief dicht bij elkaar vind liggen, en daarbij van mening ben dat de cm9's in een grotere ruimte pas echt 'nodig' zijn. De cm10's vind ik in vergelijking met de cm9's vele malen beter en echt het geld waard om door te sparen, mede door de tweeter. (het verschil in dat segment is 'maar' 450 p.s.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En dan speelt natuurlijk het WAF-factor mee........cm8 was goed, cm9 ok...acceptabel....cm10 NO WAY, te groot :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjuh68
Rainesh schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:26:
En dan speelt natuurlijk het WAF-factor mee........cm8 was goed, cm9 ok...acceptabel....cm10 NO WAY, te groot :|
CM10 is dezelfde kast alleen je krijgt er een woofer en de tweeter bij dacht ik ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
daantjuh68 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:28:
[...]

CM10 is dezelfde kast alleen je krijgt er een woofer en de tweeter bij dacht ik ?!
De CM10 heeft een diepere kast en hij is uiteraard hoger door de tweeter. Dat vond mijn vrouw te groot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
De CM9 klinkt fantastisch, de CM10 zit daar (met de juiste versterking) echt wel een niveautje boven. Maar daar betaal je dan meteen 1000,- meer voor en dat is heel veel geld.

Wilde vorig jaar voor de CM9 S2 gaan. Maar na 20 jaar grote zuilen wilde ik wel eens wat anders en ben na intensief luisteren (HOBO zag me vaken dan mn vriendin me zag) heb ik de CM6 S2 gekocht, welke sterk lijken op de CM10.
Afbeeldingslocatie: https://www.alpha-audio.nl/wordpress/wp-content/uploads/2015/10/Cambridge-Audio-Azur-851E-en-851W-combo-8.jpg
(geleend van internet)

Vooral het hoog is heel helder. Niet schel zoals bij Klipsch maar mer sprankelend. Beste aankoop in jaren. (voor suround metaan maar de M1 s2 erbij gehaald). Oh ja en een Blue sound node.

Heb er wel een sub bij nodig ik denk dat ik deze week deze haal in satin white: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/P12300SB_DF_White.htm (maar dan de front firing)
Afbeeldingslocatie: http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/Images/Platinum/P12300DF_White_Front.png
Zodra deze binnen is en er een nieuw audiomeubel staat volgen eigen pic's.

[ Voor 4% gewijzigd door Pjotr22 op 15-01-2016 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Pjotr22.

Deze dus 😉
www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/P12300SB_FF_Gloss_White.htm

Ben wel benieuwd waar je deze haalt en je ervaringen.

Aangezien ik nog geen Nederlandse winkel heb kunnen vinden, welke deze kan leveren. Dacht namelijk dat de verkoop rechtstreeks vanaf BK Electronics zelf ging.

[ Voor 58% gewijzigd door TheKerremenke op 15-01-2016 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Aanschaf gaat ook rechtsreeks bij BK zelf. Ze hebben ook een ebay pagina als het goed is De PB12-300 had ik ook naar gekeken, zag er erg interessant uit. Heb weleens een BK sub gehoord, de 400xxls versie en die klonk al erg indrukwekkend. Vooral voor het bedrag is het een zeer goede subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
paulr84 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:04:
Die achter de bank lijkt een goudpalm (areca) en die bij de speaker lijkt een draceana fragrans die al enkele jaartjes oud is... :P
Tof, die is mooi die draceana fragrans 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 22:28
TheKerremenke schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:51:
Hierbij dan een update van mijn set-up.
Na eerst de Qacoustics 3050 en 3090C als 3.0 gebruikt te hebben. Afgelopen weken de 3020 als surroundspeakers gekocht. Inclusief concept stands, via marktplaats dus lekker voordelig.

Al met al is de 5.0 setup vrijwel klaar. Nog een beetje kabelmanagement en een keer een subwoofer, voor de 5.1 En ooit een ander tv meubel, op de lange termijn.

Wat je ziet:
- Sony KD-49X8505B
- Qacoustics 3050 (2x), 3020 (2x) en 3090C
- Marantz 1506
- Xtrend ET8000
- Planten, lamp, bank, tafel, sofa's, dressoir met kippen😆, enzovoorts.

Wat je niet ziet:
- Apple tv
- Minix Neo X8-H plus

Tijd voor pics 😏
Forum
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Erg mooie speakers en leuke setup! Tevens goede prijs/kwaliteit verhouding van de speakers. Wij waren al gauw van de 3050's af omdat we de 2050's toch echt beter vonden klinken. Beide vond ik beter klinken dan MA Silver 10's! De 2050's staan (stereo) bij mij in kleur graphite. Moet echt foto's gaan maken :+

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
TheKerremenke schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:32:
@Pjotr22.

Deze dus 😉
www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/P12300SB_FF_Gloss_White.htm

Ben wel benieuwd waar je deze haalt en je ervaringen.

Aangezien ik nog geen Nederlandse winkel heb kunnen vinden, welke deze kan leveren. Dacht namelijk dat de verkoop rechtstreeks vanaf BK Electronics zelf ging.
Nee die niet, BK gaf aan van de satin white (dus niet de gloss white) geen FF foto;s te hebben, alleen van de DF.

Dus inderdaad ik ben van plan bij BK te bestellen, heb al diverse vragen gesteld krijg steeds netjes antwoord. Ik kwam daar terecht toen ik een high level kabel voor mn REL 150 wilde kopen en daar 2x zo goedkoop ben als bij de NL importeur rechtstreeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
Wat is voor jou de afweging om voor de p12 300 te gaan itt een xxls400?
Heeft het met kamer grootte te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
YoshiBignose schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:57:
[...]

Tof, die is mooi die draceana fragrans 8)
Dank u 👍🏻 vind ik zelf ook.
FYI, afkomstig van de Intratuin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Je hebt de kast ondersteboven opgehangen!!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Scherp van je, leek me beter ivm afvoering van de warmte.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 17:47
Mijn HT-zolder in aanbouw in het pittoreske zuid limbug: http://imgur.com/a/kxWVH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
elnaeth schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:03:
Mijn HT-zolder in aanbouw in het pittoreske zuid limbug: http://imgur.com/a/kxWVH
Nog niet af dus? omdat de foto's stoppen bij een dicht plafond wat nog niet af is lijkt me :+

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 21-01-2016 15:14 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic