Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Partypooper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:40:
Zoals beloofd een foto van mijn setje:

[afbeelding]

Je ziet het volgende:

Fronts: Monitor Audio BX2
Center: Monitor Audio BX2 Center
Sub: Rel Quake MK2
Receiver: Marantz SR5008
Televisie: Panasonic Viera TX-P42UT50
Console: Xbox One
Heb je ook een foto van jou sub? Heb ook de monitor audio set zoals jij. Wil kijken of hij match met de subwoofer.

Ben sparen voor de sub en cneter van de bx serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
manii schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:10:
[...]

Heb je ook een foto van jou sub? Heb ook de monitor audio set zoals jij. Wil kijken of hij match met de subwoofer.

Ben sparen voor de sub en cneter van de bx serie
De subwoofer die ik heb hoort niet bij officieel gezien niet bij de set. Ik heb er niet echt een duidelijke foto van helaas maar hij is gewoon normaal zwart en heb er zelf zwarte spikes onder geplaatst. Maar ik vind het prima bij elkaar staan.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 14:48
Onze woonkamer (een beetje in het donker genomen) met volgende opstelling:

- Sony 48W605b
- Yamaha RX-V479
- 2x JAMO Concert Series C95

Foto's genomen met Samsung S6 Edge

Heel erg tevreden mee!!

Hulde voor GoT om mij te overtuigen om toch voor versterker / stereo combo te gaan en vervolgens uit te breiden!

Front view:
http://tweakers.net/ext/f/xhreljzmfq4SiTP7kvEbwo8n/full.jpg

Front-to-side view:
http://tweakers.net/ext/f/HkZ9YSzFBsKNYHCgAPioYU0V/full.jpg

Side view:
http://tweakers.net/ext/f/WtEZTIh4nCPm858ZrLVfhrWz/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 14-12-2015 19:10 . Reden: Zie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Echt mooie Jamo speakers zo in het wit!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2019 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
FeaR schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 06:39:
[...]

Maar die hier en op andere fora voorbij komen zijn toch veelal zwart of wit. Ik doelde meer op dat dat ik benieuwd ben wanneer dat een trend gaat worden of dat die kleuren überhaupt verkocht worden. Ik kan me niet heugen dat ik ooit foto's gezien heb van iemand die ze in de huiskamer heeft staan.
De voornaamste rede dat ik hier zwarte luidsprekers in de woonkamer heb staan: neutraal.
Ik had voorheen beuken luidsprekers... Staat niet echt met een andere kleur houten meubels naar mijn mening. Wit/Zwart kan overal bij.

Natuurlijk kan je ook bv. knalrode luisprekers neerzetten. Maar ook dit beperkt je inrichting. Die leuke blauwe bank staat dan ineens heel extreem. Daarnaast verkoopt "de luidsprekers als eyecatcher" hier niet echt bij het vrouwtje ;)

Vandaar dure apparatuur hier het liefst allemaal zwart!

Ik denk dat dit voor meer mensen mee zal tellen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:24:
[...]

Witte speakers hebben de onhebbelijke eigenschap snel kitscherig te worden, zoals de bekende B&W CM serie met -let's face it- ronduit bordeelachtige blingblingrandjes die je over pakweg 10 jaar hoogstwaarschijnlijk niet meer wilt zien.
Zonder frontgrille vind ik ze eerlijk gezegd niet om aan te zien, noem het maar een design stijlvloek. O-)

Ik snap ook niet goed dat men die speakers zo graag demonsteert zonder die grille, die ene gele speaker in het rijtje helpt ook al niet.
Mét de zwarte frontgrille trekken zij minder onnodige aandacht en vallen zij in een interieur minder uit de toon
Mwoa denk dat het meevalt. Ik kan namelijk ook niet zeggen dat over 10 jaar die zwarte opvallende speakers nog mooi zijn. Maar das mijn mening. Wel is het zo dat witte speakers over het algemeen minder opvallen. Vandaar dat men om te showen de kappen eraf haalt. Persoonlijk vind ik de combi geel, glanzend chroom en wit van de cm serie van b&w wel net mooi. En dan is mijn bijnaam niet eens littlefinger😉.

En dat voor iemand die vroeger bewust een zwarte MacBook (blackbook) kocht, omdat deze zwart was. Maar dat terzijde. Ik denk dat smaak over de jaren veranderd. Maar nogmaals just my 2 cents

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:05
FeaR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:18:
[...]

Dunno, dit waren de eerste speakers van flink formaat die me te binnen schoten in "wit". De Grande Utopia van Focal zijn namelijk nog zwart van het front en een stuk minder fors ogend (en vele malen duurder). Post was ook niet zo serieus bedoeld overigens.
Weet ik toch ;)
Wat ik me wel af vraag is wanneer de echt felle kleuren eens hun intrede gaan maken. Zwart is standaard en wit is ook niet heel exotisch meer. Ik heb bij de aanschaf van mijn Focals getwijfeld om Satin Red te nemen, maar uit veiligheid maar niet gedaan. De nieuwe Focal Sopra leveren ze ook in kinky kleuren als " Imperial Red" en "Electric Orange". Zoiets breekt je interieur helemaal.
In de wat meer exotischere / handgemaakte high end zie ik ze wel eens voorbij fietsen. Pied piper en Hepta kun je vziw in elke RAL kleur krijgen. Of je dat moet willen is ten tweede ;)
Punt is, zwart, wit of hout zijn in elk interieur wel te plaatsen en dus zijn die kleuren geschikt voor de massa. Knalrood is dat een stuk minder, en als fabrikant moet je we iedere keer die spuitmachine ombouwen voor een ander kleurtje. Is commercieel niet echt interessant.
Anders wordt het als de fabrikanten een gekleurde wrap als optie aan zouden bieden. Maar waarom je die bij bijv KEF zou kopen ipv de wrapper bij jou in de buurt zou ik niet weten. Dikke kans dat die met het KEF label duurder en van mindere kwaliteit is. Het zijn speakerbouwers, geen professionele wrappers ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:35:
[...]
Anders wordt het als de fabrikanten een gekleurde wrap als optie aan zouden bieden. Maar waarom je die bij bijv KEF zou kopen ipv de wrapper bij jou in de buurt zou ik niet weten. Dikke kans dat die met het KEF label duurder en van mindere kwaliteit is. Het zijn speakerbouwers, geen professionele wrappers ;)
Ik vermoed dat als Kef die kennis niet in huis heeft, zij die net als jij en ik prima kunnen inkopen tegen scherpere voorwaarden. ;)

Nu is dat wrappen niet eens zo goedkoop zie ik en als speakerbouwers fabriekaf hun producten zonder meerprijs al in meerdere ralkleuren kunnen leveren, dan zou dat wel eens een goedkopere oplossing kunnen worden.

Waarbij ik mij ook afvraag hoe kwetsbaar zo'n wrap is voor latere beschadigingen??
Een echte laklaag lijkt mij sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Tegen eigenwijze kinderhndjes is niks bestand ;)
Maar voor de rest lijkt het me gewoon een kwestie van zuinig zijn op je spullen.
* The Eagle nog steeds ruim 2 kuub aan verpakkingsmateriaal van zijn hifi op zolder staan, just in case :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pptw
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Veel mooie setups voorbij zien komen in dit topic! Nu ook mijn setup. Het is geen HT, maar slechts mijn studentenkamer. Muziek luisteren gaat super, voor de video wordt de beamer en het beamercherm improvisorisch opgesteld.

Wat je ziet:
- Macbook Late 2008 model, verbazend genoeg werkt hij nog als nieuw.
- iPod Classic 80GB 6G (2007 model) met Crescendo DS-11 in-ear oortjes met custom-fit otoplastieken (wordt ook gebruikt voor motorrijden en feesten, ik kan de speakertjes verwisselen voor dempende filters).

Ook al is het Apple spul oud, gelukkig blijft het werken :-)

Qua audio:
- Marantz PM6004
- Cambridge Audio DacMagic
- Boston Acoustics M25
- Akai AP-100C platenspeler
- Paar van mijn favoriete platen tegen de muur, iemand die ze herkent?

Los van dat er veel gewerkt en gestudeerd wordt aan het bureau is het vooral mijn plek om in de avonden/weekenden heerlijk beetje op GoT, nu.nl, Wired, The Verge, The Intercept, 3voor12, youtube, pitchfork, en andere muziek-sites of longread-sites te neuzelen terwijl ik lekker door mijn muziek library heen scroll of een lekkere plaat draai.

Bovendien staan mijn M25’s op homemade olijvenhouten speakerstands. En daar ben ik ontzettend blij mee. Geluid kan wellicht beter met fatsoenlijke speaker stands ipv kleine stand op de plankjes, maar ik heb helaas niet megaveel ruimte, wil speakers graag op oorhoogte wanneer ik aan mijn bureau zit, en het oog wil ook wat.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/12/14/81b706bff241746def17d3814f199b31.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/12/14/74dcb63d5167df0e70da07ea44ec7db3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/12/14/99a256d0ca9ec8c5542c15170a4f0434.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Hm, ik zou haast zeggen dat je in Den Haag in het pand woont waar ik ook ooit 11 jaar woonde (HTO gebouw). Lijkt verdacht veel iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pptw
  • Laatst online: 04-04-2023
Verdomd, dat torentje lijkt er inderdaad sprekend op! Maar, het is regio Delft. Niet heel veel verderop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
FeaR schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 06:39:
[...]

Maar die hier en op andere fora voorbij komen zijn toch veelal zwart of wit. Ik doelde meer op dat dat ik benieuwd ben wanneer dat een trend gaat worden of dat die kleuren überhaupt verkocht worden. Ik kan me niet heugen dat ik ooit foto's gezien heb van iemand die ze in de huiskamer heeft staan.
Ik heb metallic blauwe Skandyna minipods:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5649/23459864260_13667a0c33_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5766/23673155951_47e08c833f_b.jpg

Heb ze een jaar of 6 geleden gekocht op marktplaats van iemand ergens in Gelderland dacht ik. Die had z'n hele woonkamer vol staan met speakers. Denk een soort hobby handeltje ofzo.

De minipods staan in 2.1 opstelling met een KEF PSW2010 die ik van een vriend gekregen heb en waar ik de bekende mods en reparaties aan heb uitgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Guusz op 15-12-2015 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 16:52

tweakraiser

I have such sites to show you

Strava | Webdesign

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sinds kort ben ik verhuisd en heb ik eindelijk een beetje ruimte om deftig films te kijken en muziek te luisteren. Het is allemaal nog lang niet af, maar zo ver ben ik er al best tevreden mee!
http://i.imgur.com/MB1VM3b.jpg
http://imgur.com/ydGo38d.jpg

Dus verkocht ik mijn Harman Kardon speakers en receiver en heb ik onderstaande aangeschaft.
http://imgur.com/WzUMABh.jpg
De specs:
  • Kef R300
  • Dali Fazon Mikro
  • Marantz sr5009
  • HTPC (om te bouwen tot NAS)
  • Apple TV4
  • TiVo
  • Wii U
  • Xbox 360
  • LG 50PK350
Anyway, we hebben dus een meubel laten maken die alvast future proof is > er is ruimte voor een TV van 75"!
http://imgur.com/g7b9o9M.jpg
Op het moment is het nog 4.0 Ik heb nog geen centre speaker of sub, maar die staan in de planning.
http://imgur.com/Wc4UvO5.jpg
http://imgur.com/uptdtsC.jpg

Eén van de voornaamste redenen voor de upgrade van de receiver was trouwens Airplay. Echter heb ik via 2 AirPorts Express en 5 ingebouwde plafondspeakers overal in huis al muziek met Airplay. Zodoende gebruik ik de Kefs dus nooit om muziek te luisteren. Alles gaat via de gare 20 euro speakers. En ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben!!
http://imgur.com/KvpLoei.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 17-12-2015 20:06 . Reden: Zie de TW betreffende te grote foto's ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• TheKerremenke
  • Nu online
Schaamteloze crosspost..

Een jaar geleden begonnen met de volgende setup. Een geleend tft schermpje van 24 inch en mijn eigen Logitech Z3 set voor het geluid.
[afbeelding]

Vervolgens de Sony 49x8308 gekocht. En het tft scherm terug aan kameraad gegeven.
[afbeelding]

Afgelopen week de marantz 1506 en qacoustics 3050 speakers en de 3070c centerspeaker
[afbeelding]

In eerste instantie via goedkope rood zwarte speakerdraad aangesloten. Vandaag met Norstone bananenplugs aan de speakers alsmede een fatsoenlijke kwalitatieve Audioquest speakerkabel type X2 / 2x2.08mm2

[afbeelding]

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 17-12-2015 19:08 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Zo! Dat is een dikke kabel zeg!

Heb je nog plannen om rears er bij te nemen? En hoe bevalt de 1506?

2 x 2.08mm² valt wel mee toch? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Wat heb jij er aan hangen dan? :p

Al ziet het er wel lekker stevig uit!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Puur de mantel en als je geluk hebt een stukje afscherming. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

AWG 8 / 2 x 8,54mm²

Van den Hul The Magnum Hybrid afgemonteerd met locking banana plugs:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/l1iDsBbf9ECWxB0zLv4LLRvE/full.jpg

En dat zit dan zo in de speakers:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5YTK3rX8cYkDvCWg6zX1EgLa/full.jpg

Pure overkill en geen hoorbaar verschil, maar het ziet er grappig uit :P

• TheKerremenke
  • Nu online
Póg mo Thóin schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:55:
Zo! Dat is een dikke kabel zeg!

Heb je nog plannen om rears er bij te nemen? En hoe bevalt de 1506?
Rears en sub staan nog op de planning. Ik twijfel alleen tussen de 3020 als rears met een stand of twee 3050s als rear.

Sub ben ik nog niet over uit.

De 1506 bevalt wel goed. Genoeg instellingen dacht ik zo. Alleen jammer dat het software gedeelte van spotify connect kwa resolutie zo laag is. Maar daarvoor zijn nog andere wegen

• The Eagle
Als je vloerstaanders als rears pakt heb je wel het voordeel dat je ook multichannel audio wat beter uit de verf kunt laten komen. Denk aan SACD en 5.1 muziek. En ze zijn qua footprint natuurlijk gelijk aan bookshelves op stands :)
* The Eagle ook vier vloerstaanders heeft, nooit een moment spijt van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28
rustig hier... wie post er nog is wat mooie foto's _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
timelezzzzz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:49:
rustig hier... wie post er nog is wat mooie foto's _/-\o_
Ikke! (zei Haantje de voorste)

Van dit:
Woonkamer HiFi

Naar dit ontwerp:
tv meubel

Naar realiteit:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EBGj6HRL9cvcFzPV5EaBw17t/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pEbrFd3aoSXInlRjqY2EojoB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bic7GbJQiarRaYKyqB88Suwq/full.jpg

Wat je ziet:
  • Zelfgemaakt meubel
  • LG 55UF695V (Nep 4k televisie)
  • Canton ERGO RC-L zuilluidsprekers
  • Marantz SR6007
  • Music Hall MMF-2.2 witte platenspeler
  • 100 kilo aan zwart goud
Voor de mensen die het zich afvragen, ja wij zitten met onze rug naar de TV :P
Aan de overkant van de bank, hebben we twee fauteuils staan waar we in zitten. Kijkafstand schat ik op een meter of 5, maar met een 55 inch televisie is dat nog prima te doen.

En ik zeg nep 4K, omdat ik erop werd gewezen in het LG topic, dat deze tv een RGBW pixelstructuur heeft ipv RGB en daardoor 25% minder pixels heeft dan een daadwerkelijke RGB 4K tv.

Anyways, die TV zal er misschien 5 jaar hangen en dan zien we wel verder.

In ieder geval blij met de setup zoals deze er nu bij hangt/staat.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28
loewie1984 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:17:
[...]

Netjes loewie, je meubel ziet er ook fraai uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Mooi gedaan hoor, en gewoon lekker genieten van je TV! Er hangt geen ander (mooier?) beeld naast, dus gewoon kijken en genieten van wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLApex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-08 13:52
Reuze mooi gedaan, zeg! :D

Ik overweeg om ook een eigen meubel in elkaar te gaan zetten. Ik vind jouw eindresultaat fantastisch mooi. Ik zou 't zo in m'n woonkamer willen, misschien een iets bredere versie.

Heb je algemene pointers of misschien zelfs specifieke informatie over je proces (ontwerp / tekening / constructie / materiaalkeuze / ophanging / dingen die je nu anders zou doen)?
loewie1984 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:17:
[...]

In ieder geval blij met de setup zoals deze er nu bij hangt/staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 09:12

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Chique. Nu ben ik wel benieuwd naar foto's vanuit een andere hoek.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik ben op dit moment bezig met het inrichten van mijn bios zolder. Ik heb de projector en speakers al geplaatst, echter heb ik spiegelent dak isolatie aan schuinen daken zitten. Helaas kost dit veeeeel contrast met mijn beamer. Heeft iemand slimme ideeën om dit redelijk kosten effectief op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
werkenslaap schreef op woensdag 23 december 2015 @ 12:27:
Mooi gedaan hoor, en gewoon lekker genieten van je TV! Er hangt geen ander (mooier?) beeld naast, dus gewoon kijken en genieten van wat je hebt.
Thanks! Wat bedoel je met ander mooier beeld?
NLApex schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:16:
Reuze mooi gedaan, zeg! :D

Ik overweeg om ook een eigen meubel in elkaar te gaan zetten. Ik vind jouw eindresultaat fantastisch mooi. Ik zou 't zo in m'n woonkamer willen, misschien een iets bredere versie.

Heb je algemene pointers of misschien zelfs specifieke informatie over je proces (ontwerp / tekening / constructie / materiaalkeuze / ophanging / dingen die je nu anders zou doen)?

[...]
Uiteraard, ik heb al een keer een reactie ontvangen van iemand die me benaderd heeft voor dit meubel. Ik heb toen het volgende aangegeven:

Ik heb het meubel gemaakt van 18mm dik MDF met een 12mm mutliplex omlijsting. Wat ik anders zou doen / opletten is meer gebruik maken van duvel en lijmverbindingen, ook zou ik nu kiezen voor 22mm dik MDF. Nu heb ik alles veelal geschroefd. Het schroeven in MDF zorgt ervoor dat het relatief snel gaat splijten bij de zijkanten, dus je moet goed en rustig voorboren en langzaam met de accuschroever de schroeven erin schroeven.

De ondergrond waarop je het meubel gaat maken moet waterpas zijn. Omdat ik nog geen werkbank had, heb ik een bestaande bureauplank op twee schragen gebruikt, die plank hing door, dus mijn meubel hangt nu ook een beetje door. Die 100 kilo vinyl trekt het aardig recht.

Ik heb veel op maat laten zagen bij de Hornbach, en een handcirkelzaag gekocht die ook verstek kan zagen (Worx). Het probleem bij zelf zagen is het hebben van een goede haakse geleider en het inschatten van de zaagafstand waar je moet gaan zagen. Soms zit daar toch nog 1 a 3mm in. Dus verstek zagen is lang niet zo goed gegaan zoals je bijv. bij Eigen Huis en Tuin op TV ziet. De volgende keer zou ik iets meer geld uitgeven en naar een houthandel gaan en alle panelen op maat laten zagen en verstek laten zagen, dan weet je gewoon dat het klopt.

Het MDF heb ik bij het verven niet voorbehandeld door het te ontvetten. Ik heb het met wasbenzine gedaan en achteraf gelezen dat dat bij MDF juist niet moet. Nu merk ik verder vrij weinig van de verf, het ziet er allemaal goed uit. Maar ook iets waar je dan even op moet letten.

Bij de ophanging van het meubel heb ik gebruik gemaakt van de zogenaamde "French Cleat". In het meubel zitten in de vakken links en rechts, wanden die ca 12,5 cm naar voren zijn geplaatst. Zo is er weinig diepgang achter de LP's en onstaat een ruimte voor de ophanging en kabeldoorvoer die nu netjes achterlangs loopt naar het midden.

Het ontwerp is getekend met Google Sketchup en gerenderd met RayLectron voor Sketchup v8. Voor de laatste versie van Sketchup Make heb ik nog geen renderer gevonden.

De LED verlichting komt van de IKEA.
SannrHerr schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:29:
Chique. Nu ben ik wel benieuwd naar foto's vanuit een andere hoek.
U vraagt wij draaien:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vueDxtrZAtXk3UuJMWU3bVIU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pkqlNFZPzNlt9MWBn3InyM1N/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BRs5qt1bhPW7UN2nvYFe2dJA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B6FJt8clMIsQ37uGyd9sPFcK/full.jpg

Tis een nieuwbouwwoning die in Oktober 2014 is opgeleverd. Direct een TV goot in de muur laten leggen van 140cm hoog bij 20 breed bij 6 diep. Daar netjes over heen laten filleren en glasvezel behang. Toen achteraf pas de gaten bepaald voor de doorvoer van kabels. De luidsprekers kabels lopen ook netjes in de muur naar de luidsprekers vanaf de receiver.

Misschien een aparte opstelling, maar de focus van onze woonkamer ligt meer op muziek luisteren en gezellig samen zitten met familie en vrienden dan actief TV kijken. We kijken maar series en films dan TV en zo nu en dan een voetbalwedstrijd. Doordat de TV wat hoger hangt, kunnen we perfect vanuit de groene stoeltjes TV kijken over de bank heen.

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 23-12-2015 14:00 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Aparte inrichting inderdaad.

Is het niet én prettiger zitten, én beter voor het geluid om de bank om te wisselen met de stoelen?

Ik vind het meubel een uiterst fraaie variant op de bekende aan de muur bevestigde kastjes. Goed gedaan.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
SannrHerr schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:41:
Is het niet én prettiger zitten, én beter voor het geluid om de bank om te wisselen met de stoelen?
Ja en nee :)

Zitten op de bank is lekkerder als we tv kijken, maar we hebben het laatst omgedraaid en toen stonden die stoeltjes er aardig verloren bij in het midden. Dus ja, dan maar weer terug.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09 07:55
Wow, gave kerstboom!!! :)

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:52
Xenophoben schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:43:
Ik ben op dit moment bezig met het inrichten van mijn bios zolder. Ik heb de projector en speakers al geplaatst, echter heb ik spiegelent dak isolatie aan schuinen daken zitten. Helaas kost dit veeeeel contrast met mijn beamer. Heeft iemand slimme ideeën om dit redelijk kosten effectief op te lossen?
Zelfde probleem gehad. Opgelost met bekleden schuine wanden met zwarte stof 1.5 meter bij xx meter bij de Kwantum en met (goeie) punaises (zwart geverfd) vastgemaakt. Ziet er prima (niet-reflecterend) uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
hansie18 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:43:
[...]

Zelfde probleem gehad. Opgelost met bekleden schuine wanden met zwarte stof 1.5 meter bij xx meter bij de Kwantum en met (goeie) punaises (zwart geverfd) vastgemaakt. Ziet er prima (niet-reflecterend) uit....
Weet jij zo nog welke je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Xenophoben schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:06:
[...]

Weet jij zo nog welke je gebruikt hebt?
gok zoiets: https://www.kwantum.nl/ca...p%26fh_secondid%3d0412116

(fijne url :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 11:09
Na ondertussen een flink aantal sets gezien te hebben vind ik het ook maar eens tijd zelf wat foto's te posten :)

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i773.photobucket.com/albums/yy15/jeroen_w/audio/IMG_4859_zps2d2a11me.jpg

Triangle Antal Anniversaire speakers
Afbeeldingslocatie: http://i773.photobucket.com/albums/yy15/jeroen_w/audio/IMG_4856_zpsigyzfuxr.jpg
Cayin Spatk A-70T buizenversterker voorzien van: Psvane12AX7, Gold lion 12AU7, Gold lion KT88, Philips GZ344
Afbeeldingslocatie: http://i773.photobucket.com/albums/yy15/jeroen_w/audio/IMG_4863_zpsrjfvqhx6.jpg

Rotel CD12 & SMSL Sankrit dac + zelfbouw voeding + Chromecast audio(niet zichtbaar)g
Afbeeldingslocatie: http://i773.photobucket.com/albums/yy15/jeroen_w/audio/IMG_4858_zps13quwmto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:55
raze88 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:50:
Na ondertussen een flink aantal sets gezien te hebben vind ik het ook maar eens tijd zelf wat foto's te posten :)

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]
Cayin Spatk A-70T buizenversterker voorzien van: Psvane12AX7, Gold lion 12AU7, Gold lion KT88, Philips GZ344
[afbeelding]

Rotel CD12 & SMSL Sankrit dac + zelfbouw voeding + Chromecast audio(niet zichtbaar)g
[afbeelding]
Wow! Mooie set!

Weer eens heel iets anders. Een echte liefhebber.

Luidsprekers doen denken aan mijn set Focal Aria 948.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:46:
[...]

Dan eerder aan de Focal Chorus qua strakke(re) lijnen. Waar Focal en Triangle beide Frans zijn dus er is wel overeenkomst. Niet alleen qua herkomst, maar ook qua klank. Idee achter de tweeter is ook hetzelfde.

Vanwaar deze set dan van een liefhebber is waar die van anderen niet laat ik maar even in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
FeaR schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:59:
[...]
Vanwaar deze set dan van een liefhebber is waar die van anderen niet laat ik maar even in het midden.
Ik bedoel daarmee dat het duidelijk iemand is die hier tijd in heeft gestoken - dit zie ik aan de keuze voor de componenten en speakers. Weer eens wat anders dan de oerhollandse standaard combinatie van B&W en Marantz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanNL
  • Laatst online: 17:27

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw, erg mooie set! Blijft altijd alleen al waanzinnig mooi om te zien, zo'n buizenversterker :9~ Komt de klank dan nog bij!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:46:
[...]

Wow! Mooie set!

Tijdens het beluisteren is het tussen de Triangle Gaia en de Focal aria 926 gegaan. Kwa klank lijken ze erg op elkaar. Mijn voorkeur ging toen uit naar de Triangle.
Via via ben ik toen tegelijkertijd ook tegen een aanbieden van de Triangle antal anniversaire aangelopen. Hierop is de keuze uiteindelijk gevallen. Tot op heden heb ik hier ook nog geen moment spijt van gehad. :) Wat betreft liefhebber zijn, dat ben ik zeker. Net als vele anderen op dit forum ;)

[ Voor 15% gewijzigd door raze88 op 28-12-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Cayin Spatk A-70T buizenversterker voorzien van: Psvane12AX7, Gold lion 12AU7, Gold lion KT88, Philips GZ34
Hoe is die versterker? Lees wat vreemde verhalen over buizen die niet eens zijn aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JAHRASTAFARI schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:04:
[...]
Weer eens wat anders dan de oerhollandse standaard combinatie van B&W en Marantz.
Dat zie je op meerdere fora terug. Op Horlogefora denken velen zo over Rolex om maar een dwarsstraat te noemen. Sommige merken vallen nu eenmaal goed door de naam alleen. Wel goede marketing. Wat inderdaad zeker niet wil zeggen dat het de beste keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
SannrHerr schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:04:
[...]

Hoe is die versterker? Lees wat vreemde verhalen over buizen die niet eens zijn aangesloten?
Dat zal waarschijnlijk over de gz34 gaan? Het is me opgevallen dat de gz34 Intern overbrugd is met diodes. Hierdoor vraag ook ik me af of deze buis 100% gebruikt wordt waar hij voor bedoelt is(gelijkrichten). Ook zijn hiervoor op de markt vervangende modules te koop die de werking van dit type buis overnemen(diodes in een behuizing gegoten).

Verder bevalt de versterker erg goed. Netjes opgebouwd intern en goede kwaliteit onderdelen gebruikt( bv niet de meest goedkope koppel en ontkoppel elco's)

Door de standaard buizen te vervanger door gelijksoortige van een ander merk valt nog een hoop winst te behalen in detail en plaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:59:
[...]
Dan eerder aan de Focal Chorus qua strakke(re) lijnen. Waar Focal en Triangle beide Frans zijn dus er is wel overeenkomst. Niet alleen qua herkomst, maar ook qua klank. Idee achter de tweeter is ook hetzelfde.
Ik zat even te mijmeren in termen van 'evolutie' toen ik deze wervende tekst tegenkwam:
  • [small][i]"There are two ways of making a good loudspeaker, in my opinion. The first is to make one that satisfies the most number of people possible (nothing wrong with this, and it is one of the reasons why brands like Bowers & Wilkins are so successful). Then, there’s the other way; make something idiosyncratic, but good. Not everyone will like it, but those who do, absolutely love it. And that’s what Triangle does so well. It makes loudspeakers that don’t tow the party line, but those who get the sound (and, in fairness, it’s a sound that is extremely easy to ‘get’) will not be satisfied with anything else. Put simply, if you listen to most loudspeakers and think they lack a spring in their step, the Antal Anniversary could be your next loudspeaker."[/i][/small]
Het grote probleem van het soort waanzinnige speakers als Focal, Triangle, Sonus Faber, etc., is wat je moet als je hier ooit op uitgekeken raakt en gaat zoeken naar een nóg perfectere sound. :+
Dan begint je probleem pas echt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Na het bekijken van dit mooie topic heb ik zelf ook even een paar foto's genomen van mijn opstelling.

Wat je ziet :

Samsung-ue46es7000
Monitor-audio-silver-6-high-gloss-white-lacquer-(wit).
Marantz-SR5009-zwart
Raspberry-Pi-2-model-b-1gb
Sony Playstation 4
Van den Hul kabels

http://static.tweakers.ne...0dd3lPFJ5jie0Hno/full.jpg

http://static.tweakers.ne...yyytWgGlsCeYy1W7/full.png

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 29-12-2015 18:29 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021

Overzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er gaaf uit. Leuk dat de lamp zo om het hoekje komt kijken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:32:
Na het bekijken van dit mooie topic heb ik zelf ook even een paar foto's genomen van mijn opstelling.

Wat je ziet :

Samsung-ue46es7000
Monitor-audio-silver-6-high-gloss-white-lacquer-(wit).
Marantz-SR5009-zwart
Raspberry-Pi-2-model-b-1gb
Sony Playstation 4
Van den Hul kabels

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er strak uit, mooi geplaatst allemaal. Lekkere rustige kleuren.

Heb je geen last van galm in de ruimte? Klap eens met je handen, hoor je dan een echo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:23

BoltYes

This is the Way

Vandaag een setje Q Acoustics 3050 gehaald en een foto geschoten.

http://i.imgur.com/ju9stco.jpg

Wat je ziet;
Denon AVR X1000
Q Acoustics 3050 front speakers
Kef C6LCR center
Wharfedale modus one rears (niet op de foto)
Polk PSW100 subwoofer

Panasonic th-42pv70f plasma (staat op de planning om in te ruilen op een 55" OLED)
Cisco 8485 DVR
Wii U en Playstation 3
MiniX X8-H plus mediaspeler
Netgear GS105 switch
Synology DS214 nas

Moet nog wat kabele management doen en de kerstboom is net weg. Ook heb ik de sub net verplaatst en dus in de hoek gezet ipv direct naast het meubel. Staat nog wel een beetje kaal zo, voor de WAF wellicht nog een plantje plaatsen :)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 30-12-2015 14:14 . Reden: Zie de TW beterffende fotosize ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:37:
[...]
Ziet er strak uit, mooi geplaatst allemaal. Lekkere rustige kleuren.

Heb je geen last van galm in de ruimte? Klap eens met je handen, hoor je dan een echo?
Dank je wel JAHRASTAFARI. Hou persoonlijk van lichte en rustige kleuren. Heb inderdaad "last" van een lichte echo. Wat zou je adviseren om dit te verminderen?

Voor 2016 in de planning staan om een 65 inch te plaatsen en de huidige tv die nu beneden hangt naar de slaapkamer te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

blaatschaaap

schaap

[afbeelding]
Wat een prachtige versterker :9~ Ben meteen verliefd.

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:34:
[...]

Dank je wel JAHRASTAFARI. Hou persoonlijk van lichte en rustige kleuren. Heb inderdaad "last" van een lichte echo. Wat zou je adviseren om dit te verminderen?
Je kunt beginnen met vrij makkelijke / acceptabele oplossingen zoals een vloerkleed of stoffen gordijnen.

Ook ik heb nog last van teveel galm. Ondanks vloerkleed en stoffen banken nog altijd teveel galm. Gordijnen gaan niet. Ik ben nu aan het denken om één van de muren te bekleden met wandkurk. Dit schijnt ook goed te helpen. Er zijn nog veel andere mogelijkheden, bijv. een akoestisch schilderij / foto, andere plafonds, wandkleden, etc.

Wat ik weet is dat het terugbrengen van de galm echt heel veel scheelt in de geluidsweergave. In een zelfgemaakte HT ruimte heb ik ooit van die dempende stukken opgehangen, na 5x 1m2 op te hebben gehangen op verschillebde plekken en muren was de galm nog slechts een fractie van daarvoor. Muziek had veel meer rust, ruimte en detail omdat het niet meer continu verstikt werd door de eigen echos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ontzettend gaaf zo'n buizenversterker, maar ik ben bang dat mijn vrouw direct van me zou gaan scheiden als ik zoiets vol in beeld zou zetten. Ze deed gisteren al moeilijk over de nieuwe soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

barrymossel schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:55:
[...]
Ze deed gisteren al moeilijk over de nieuwe soundbar.
Mijn vrouw zegt bij elke toeving telkens dat ik al lang blij mag zijn dat ik zulke fikse speakers neer mag zetten. Wat ook wel een beetje klopt. p

Moeilijk doen over een soundbar is wel heel extreem, hahaha.

Vind het ovrigens sowieso vaak eenrichtingsverkeer, hoor, als het gaat om elektronica en partners. Nu hebben wij een erg lege woonkamer (heerlijk), maar als ik soms zie wat voor zooi vriendinnen van vrienden van me in huis halen, om vervolgens te klagen over een setje luidsprekers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Wat een geneuzel over WAF en scheidingen van de vrouwen over wat apparatuur....

Je vrouw weet toch al lang waar je van houdt en wat jouw hobby's zijn of leven jullie allemaal separate levens?

Die van mij mag haar mening geven, maar ze weet hoe ik ben. :+

Ik wacht met smart op mijn Dynaudio's, dan zal ik weer wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

RnB schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:00:
[small]Wat een geneuzel over WAF en scheidingen van de vrouwen over wat apparatuur....
En ik maar braaf 'partner' gebruiken, in plaats van 'vrouw', haha.

Maar je hebt een punt.

Om het nog even wat incorrecter te maken: ik heb een aparte computerkamer, zij een nieuwe keuken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Er moet gewoon een balans en ruimte zijn voor beide interesses en hobbies. Ik kan me voorstellen dat grote zuilen niet passen bij een interieur. Maar daar zijn zat oplossingen voor de verzinnen.

Nee blijft niet altijd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:53:
[...]
Je kunt beginnen met vrij makkelijke / acceptabele oplossingen zoals een vloerkleed of stoffen gordijnen.

Ook ik heb nog last van teveel galm. Ondanks vloerkleed en stoffen banken nog altijd teveel galm. Gordijnen gaan niet. Ik ben nu aan het denken om één van de muren te bekleden met wandkurk. Dit schijnt ook goed te helpen. Er zijn nog veel andere mogelijkheden, bijv. een akoestisch schilderij / foto, andere plafonds, wandkleden, etc.

Wat ik weet is dat het terugbrengen van de galm echt heel veel scheelt in de geluidsweergave. In een zelfgemaakte HT ruimte heb ik ooit van die dempende stukken opgehangen, na 5x 1m2 op te hebben gehangen op verschillebde plekken en muren was de galm nog slechts een fractie van daarvoor. Muziek had veel meer rust, ruimte en detail omdat het niet meer continu verstikt werd door de eigen echos.
Bedankt, zal me hier eens in gaan verdiepen, het is niet erg storend gelukkig. Kan het vrij simpel reduceren, al past een vloerkleed nou niet echt in m'n straatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:09:
Er moet gewoon een balans en ruimte zijn voor beide interesses en hobbies. Ik kan me voorstellen dat grote zuilen niet passen bij een interieur. Maar daar zijn zat oplossingen voor de verzinnen.

Nee blijft niet altijd nee.
Die balans vinden is niet altijd makkelijk. Wilde altijd al zuilen hebben in de woonkamer, maar kreeg dit er niet doorheen. Hebben destijds een tussenoplossing gevonden in de vorm van een soundbar :*)

Begin van dit jaar uit elkaar gegaan (niet door bovenstaande overigens ;) ) en uiteraard gelijk maar de zuilen en de versterker in huis gehaald >:)

De soundbar heeft nu een mooie plek bij haar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Goeie deal dan :)

Die van mij is zelf een gadgeteer. 1x meegenomen naar een luistersessie en ik kwam met twee zuilen van ruim een meter naar buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Ik zet het gewoon neer.... als er echt bezwaren zijn stuur ik het wel terug...

Tot nu toe nog niet nodig gehad. Enkel de kleine rears moesten aan een mooi beugeltje aan de muur, anders kon het niet (mocht niet op zuilen). Nu beneden 5.1 set en op zolder is de homecinema/gameroom bijna klaar (plafond nog verven, schuifdeuren plaatsen). En ze betaald nog aan alles mee ook, omdat ze zelf ook enthousiast is geraakt :+

Vroegah liet ik het ook eerst op een plaatje zien.... dan is het bij voorbaat al nee :9
onbekend is onbemind denk ik maar :+ (of mijn vriendin is makkelijk... dat kan ook)

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 30-12-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 20:57
The Eagle schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:14:
Goeie deal dan :)

Die van mij is zelf een gadgeteer. 1x meegenomen naar een luistersessie en ik kwam met twee zuilen van ruim een meter naar buiten :)
Wij zijn ook samen gaan luisteren (zij houdt ook van muziek) en hebben mooie zuilen meegenomen. Binnenkort maar even foto's want het is allemaal alweer een paar maanden klaar.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
SannrHerr schreef op woensdag 30 december 2015 @ 15:58:
[...]

Mijn vrouw zegt bij elke toeving telkens dat ik al lang blij mag zijn dat ik zulke fikse speakers neer mag zetten. Wat ook wel een beetje klopt. p

Moeilijk doen over een soundbar is wel heel extreem, hahaha.

Vind het ovrigens sowieso vaak eenrichtingsverkeer, hoor, als het gaat om elektronica en partners. Nu hebben wij een erg lege woonkamer (heerlijk), maar als ik soms zie wat voor zooi vriendinnen van vrienden van me in huis halen, om vervolgens te klagen over een setje luidsprekers...
Het helpt ook echt heel erg als je een vrouw laat denken dat ze een keuze heeft. Wij hebben een aantal luister sessies gehad en gekeken wat mooi is, wat goed klinkt. In het begin erg tegen, en daarna steeds meer concessies doen. Uiteindelijk staan hier CM10's, uiteraard wel in het wit, maar nog dat zijn aardige zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Ben blij dat mijn vriendin alles goed vindt _/-\o_ Zolang ze merkt dat ik er plezier van heb, heeft zij dat ook. Benieuwd hoelang dit zo goed blijft gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34
Rare wending in deze thread.
Klassieke verkoopstruc.
Je toont eerst iets wat te duur, te groot en veel te sjiek is, en dan kom je af met wat je eigenlijk wil, en dan valt het nogal mee.

Collega wou een 65', de vrouw een 40'.
Hij toonde eerst een 98' en verdedigde die met alles wat hij uit de kast kon halen. Total no go voor de vriendin (muur was zelfs te klein). Met gefakte teleurstelling dan toch maar een 65' in huis gehaald.
Dus als het op speakers aan komt, eerst de Kef Muons voorstellen, en dan toch deftige zuilen mee nemen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Maeslant schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:53:
[...]

Het helpt ook echt heel erg als je een vrouw laat denken dat ze een keuze heeft. Wij hebben een aantal luister sessies gehad en gekeken wat mooi is, wat goed klinkt. In het begin erg tegen, en daarna steeds meer concessies doen. Uiteindelijk staan hier CM10's, uiteraard wel in het wit, maar nog dat zijn aardige zuilen.
Haha, ook wel een goeie. Ik heb eerst de Sonus Faber Venere 3.0 voorgesteld. Toen vielen de ASW Cantius 612's wel mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

[b]Tommie12 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:37:[
Dus als het op speakers aan komt, eerst de Kef Muons voorstellen, en dan toch deftige zuilen mee nemen.
En dan verrast ze je en stemt ze in..kun jij op stap voor een 200K hypotheek op je speakers ;)

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raze88 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:25:
Ben blij dat mijn vriendin alles goed vindt _/-\o_ Zolang ze merkt dat ik er plezier van heb, heeft zij dat ook. Benieuwd hoelang dit zo goed blijft gaan :)
Wees er zuinig op. ;)

Mijn vrouw laat het er (verstandig als zij is) niet op aankomen dat ik een van de twee ga buitenzetten.
Precies het alibi dat ik nodig heb. :+

Nee hoor, zij is hartstikke lief en of ik nu vier of zes enormelijke speakers in de kamer wil zetten, het is allemaal ok.
Recent hebben wij wel "in volstrekte harmonie" een nagenoeg perfect compromis bereikt (vooral voor mij geloof ik), het hoeft dus niet altijd zo moeilijk te gaan.
Iedereen gelukkig. _/-\o_

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Hahaha. Begrijp me niet verkeerd. Ze vond het "lelijk". En de soundbar ligt er nog steeds. En ik heb ook "toestemming" om een grotere TV te kopen, die we niet nodig hebben. Omdat ze weet dat ik dat soort dingen leuk vind. Maar dan nog kun je zeuren (of moeilijk doen - geef het een naam) over zo'n nieuwe aankoop die je als partner ;) niet nodig vindt.

Ik mocht ook de zolder volledig als mancave inrichten van mijn vrouw. Ik heb toentertijd mijn beamer en scherm opgehangen, een koelkast neergezet en een pc geïnstalleerd. Ik heb er in totaal 1 keer gezeten: om de PC te installeren. Ik zit liever beneden bij mijn vrouw. Nu is zolder onze slaapkamer en mijn tweede "kantoor/werkruimte" is een soort van opslag.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat wij graag bij elkaar willen zijn en dat we de gemeenschappelijke ruimte (de woonkamer) dus samen in richten, waarbij we met elkaars wensen rekening houden. En ja, er komt dus een veel te grote televisie en er ligt een soundbar, maar nee, maar grote speakers of een beamer, dat gaat niet gebeuren. Omdat ik weet dat zij dat niet wil. Samenleven is niet zo moeilijk hoor.

Als mijn nieuwe TV staat zal ik ook een fotootje maken.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Mijn vrouw zou een beamer wel vet vinden, juist. Ik ook: Geen groot, zwart vlak in je kamer!

Nadeel is dat 4K beamers echt nog te duur zijn. Maar misschien moet ik toch nog eens serieus overwegen om even op Full-HD te blijven steken.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
SannrHerr schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:11:
Mijn vrouw zou een beamer wel vet vinden, juist. Ik ook: Geen groot, zwart vlak in je kamer!

Nadeel is dat 4K beamers echt nog te duur zijn. Maar misschien moet ik toch nog eens serieus overwegen om even op Full-HD te blijven steken.
Alleen een beamer in de woonkamer zie je zelden, altijd gecombineerd met de TV. Overdag kijken is niet te doen ivm licht. In de avond moet je vaak als nog alles zwart maken en dat is vaak lastig met bv een wit plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Mijn vrouw is er ook eentje.......moest mijn speakers eerst zwart gaan laten spuiten/wrappen, want ze wilde absoluut geen nieuwe speakers. Nergens voor nodig.

Keertje meegenomen naar Hobo hifi voor een kleurkeuze, zag ze de B&W CM-serie staan. Eindstand, moet alleen nog de cm9 en een leuke sub halen dan is ons set compleet hahaha _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:36
Mag niet klagen :) Zijn in de laatste 8 jaar door de volgende evolutie heen gegaan:
  1. 32" + Logitech Z4 setje
  2. 47"+ Jamo 426 HCS set
  3. 47"+ Jamo 426 HCS set + klipsch rw-12d
  4. 55" + Jamo 608 HCS set + SVS PB12-NSD
Nu kwam ze het laatst naar me toe met de melding dat ze het niet erg zou vinden om nog een maatje groter te gaan qua tv als we verhuizen in de loop van volgend jaar. Dus misschien eens kijken voor een maatje groter met een betere refresh rate. Ik had me toch een beetje miskeken op de huidige met maar 50 Hz.

[ Voor 4% gewijzigd door Tronic op 31-12-2015 10:33 ]

• cdjoris
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 21:55
Mijn Setup aangesloten op mijn PC met een Asus Xonar U7 guildskaart bijna allemaal B&W behalve de Rears
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/90693.jpg?d=1431604848
Center B&W CDM C-SE:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/90707.jpg?d=1431604912
Front B&W CDM1-SE:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/90698.jpg?d=1431604870
Receiver de Sony DA50ES met originele AB en actief sub filter
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/90712.jpg?d=1431604932
Rear Castle Trent 2
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/90717.jpg?d=1431604954

Helaas vergeten op de foto te zetten de sub: B&W ASW1000.
Is inmiddels vervangen door een REL Q50 vond de B&W teveel overheersen in deze kamer

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Weegt dat niet een beetje door, zo'n zware computer op een rekje? Zou je dat niet beter op de grond zetten? Verder wel een leuk setje :)

[ Voor 10% gewijzigd door freddy0519 op 31-12-2015 14:28 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Versteegrob schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:17:
[...]

Alleen een beamer in de woonkamer zie je zelden, altijd gecombineerd met de TV. Overdag kijken is niet te doen ivm licht. In de avond moet je vaak als nog alles zwart maken en dat is vaak lastig met bv een wit plafond.
Tja, dan zou onze oude 32" Sony nog kunnen blijven staan.

Scheelt wel weer dat we eigenlijk zelden overdag de TV aan hebben staan.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

raze88 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:25:
Herkenbare situatie, wel fijn hoor. Als ik die verhalen over "zeurende" vrouwen hoor die alleen maar mooie spullen voor zichzelf in huis willen: je woont toch niet voor niets samen? Dus dan moet je huis laten zien waar je allebei van houdt :)

Vriend van me wilde toch luistersessies gaan doen voor z'n nieuwe huis en vroeg me mee, dus ik sleur mijn missus ook mee tegen die tijd. Kijken we wel of het zuilen + center of evt toch nog extra subje wordt, we houden iig allebei van neutrale sound, dus dat is al fijn ;) Mooie dingen gezien hier, ideaal ter inspiratie :)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 31-12-2015 17:24 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• JAHRASTAFARI
Rainesh schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:23:
Mijn vrouw is er ook eentje.......moest mijn speakers eerst zwart gaan laten spuiten/wrappen, want ze wilde absoluut geen nieuwe speakers. Nergens voor nodig.

Keertje meegenomen naar Hobo hifi voor een kleurkeuze, zag ze de B&W CM-serie staan. Eindstand, moet alleen nog de cm9 en een leuke sub halen dan is ons set compleet hahaha _/-\o_
Ik durf er dan ook om te wedden dat B&W vrouwen de designs laat goedkeuren.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:56:
[...]

Ik durf er dan ook om te wedden dat B&W vrouwen de designs laat goedkeuren.
En die van mij zegt dan dus altijd bij B&W : waarom zijn die achterlijke dingen geel ?.
Hadden ze dat niet gewoon zwart kunnen maken.
Dus doe er maar een doek op !
8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 31-12-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ja mijn vrouw vind die gele conussen ook lelijk :|

Bij mij moesten het de witte Kef IQ reeks worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:28
Versteegrob schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:17:
[...]

Merk weinig van dat mijn plafond wit is moet ik zeggen... zorgen dat het scherm niet TE dicht op het plafond zit natuurlijk.

Heb verder wel rolluiken en kan de hele woonkamer zo donker maken als ik zelf wil.
Zelf ook gekozen om niet te wachten op UHD projectors die betaalbaar zijn... tegen de tijd dat we zover zijn zal mijn huidige (inmiddels 1 jarige Epson) vast wel aan vervanging toe zijn :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Mektheb schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:59:
[...]

En die van mij zegt dan dus altijd bij B&W : waarom zijn die achterlijke dingen geel ?.
Hadden ze dat niet gewoon zwart kunnen maken.
Dus doe er maar een doek op !
8)7 8)7
idd is het geel lelijk. Het vrouwenpanel is pas actief. :) Vandaar de grijze middentoner bij de nieuwe 80x serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
SED schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:45:
[...]

En dan verrast ze je en stemt ze in..kun jij op stap voor een 200K hypotheek op je speakers ;)
Heb serieus iemand ontmoet die 85K hypotheek op speakers had genomen. Was toen nog niet zo bezig met audio, heb merk van de speakers niet onthouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Het zal een extra hypotheek op zijn huis zijn vermoed ik ;)
Maar dan nog heb je ergens een schroefje los zitten imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In principe kan je speakers in de hypotheek financieren als je ze inbouwt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
The Eagle schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 10:51:
Het zal een extra hypotheek op zijn huis zijn vermoed ik ;)
Maar dan nog heb je ergens een schroefje los zitten imho :P
Laten we hopen dat alle schroeven vastzitten voor dat geld.

Verder, ieder zijn hobby. En hobby's kosten soms heel veel geld. Genoeg mensen die een dure harley voor erbij hebben, 4x per jaar op vakantie gaan, een dure auto hebben - noem maar op. Niet zo gek dat er dan ook mensen zijn met stereo installaties van 100.000+ euro. Zelfs als dat via de hypotheek gefinancierd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zijn aan het bekijken om ons huis iets te vergroten dmv een aanbouw, bedoeling is dat hierin plaats komt voor ruim bureau/home cinema/zetelbed. Iemand min of meer richtlijn hoe groot een (te verduisteren) home cinema zou moeten zijn om comfortabel te zijn. BEdoeling is dat er dus één mooie (hoek)salon komt te staan, met een scherm van +- 100 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
3 breed x 4 diep zal het absolute minimum zijn. 4x5 al heerlijk en 4x6 ideaal. Hoe groter hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Over beamers en dergelijke gesproken... Alvast een sneak preview.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Fnj6Pu2.jpg

Dak moet nog een keertje in de verf. Dan met plinten afwerken en de deurtjes ophangen... Dan is die klaar voor gebruik ;)

Hopelijk eind januari echt "af".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
maak je geen kader om het projectiegedeelte? en blijft de rest van de muur wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
lapino schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 11:26:
Zijn aan het bekijken om ons huis iets te vergroten dmv een aanbouw, bedoeling is dat hierin plaats komt voor ruim bureau/home cinema/zetelbed. Iemand min of meer richtlijn hoe groot een (te verduisteren) home cinema zou moeten zijn om comfortabel te zijn. BEdoeling is dat er dus één mooie (hoek)salon komt te staan, met een scherm van +- 100 inch.
Als je een schermgrootte van 100 inch hebt, dan ga ik van de diagonaal uit, dan betekent dat een schermbreedte (16:9) van +/- 2,20 meter (en een hoogte van +/- 1.25).

De optimale kijkhoek ligt tussen 30 en 38 graden. THX adviseert 36 graden, dus hier ga ik ook maar mee aan het rekenen. bij een breedte van 2,20 meter is de ideale afstand tot het scherm 3.4 meter. Plak er een meter aan vast om de rear speakers schuin achter je te kunnen plaatsen, dan heb je dus een sowieso een diepte nodig van 4.5 meter om comfortabel naar 100 inch diagonaal te kijken! Ik heb dus geen rekening gehouden met de positie van het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Waah schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 18:03:
Over beamers en dergelijke gesproken... Alvast een sneak preview.

[afbeelding]

Dak moet nog een keertje in de verf. Dan met plinten afwerken en de deurtjes ophangen... Dan is die klaar voor gebruik ;)

Hopelijk eind januari echt "af".
Hoop voor jou en je gasten wel dat je nog andere stoelen begroot had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:03:
[...]

Ligt eraan hoeveel vrienden die heeft :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
107mb schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Als je een schermgrootte van 100 inch hebt, dan ga ik van de diagonaal uit, ...

De optimale kijkhoek........ bij een breedte van 2,20 meter is de ideale afstand.... te kunnen plaatsen, dan heb je dus een sowieso een diepte ....... met de positie van het bureau.
Het is ook echt wat je gewend bent, ik projecteer op 128 inch en zit 3,5 tot 4 meter van het scherm (scherm = geen glad gestucte muur) d:)b

Andere vraag aan tweakers die hun mancave thuisbioscoop donker gemaakt hebben. Welke verf kun je het beste gebruiken? Mag lekker donker hoe minder reflectie hoe beter.

[ Voor 14% gewijzigd door Pjotr22 op 02-01-2016 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:03:
[...]

Hoezo :+
Ja we hebben al 2 stoelen, maar willen nog een bank oid. Deze hebben we al:
Afbeeldingslocatie: http://static.xenos.nl/BLKCAS/380x380/1312432.jpg
Misschien dat we hier de bankversie nog van nemen, of een echte bank...
107mb schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:36:
maak je geen kader om het projectiegedeelte? en blijft de rest van de muur wit?
De muur is lichtgrijs en die laat ik zo. Een kader zit ik wel aan te denken, maar omdat ik veel verschillende beeldverhoudingen projecteer will ik eigenlijk een verstelbare... Maar hoe moet ik nog even verzinnen. :9
Joopieboy schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:05:
[...]

Ligt eraan hoeveel vrienden die heeft :+
Vrienden? Welke vrienden? :+
En co-op games worden steeds meer een zeldzaamheid helaas.... Blijft toch het leukst IMHO.

Ohja, kwa kleur.... Alleen mat zwart reflecteerd geen licht dacht ik? Andere kleuren zullen toch altijd reflecteren lijkt me. Wilde zelf geen zwart-zwart dus heb een erg donkere, warme grijstint gekozen.

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 02-01-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdjoris
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 21:55
freddy0519 schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:27:
Weegt dat niet een beetje door, zo'n zware computer op een rekje? Zou je dat niet beter op de grond zetten? Verder wel een leuk setje :)
Haha, heb daar ook aan gedacht bij het plaatsen maar de PC staat precies op een steun. De PC staat er nu ruim een jaar dus gaat goed. Voordeel van deze plaat is dat er nu minder stof in komt en minder snel tegen aan stoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
De muur is lichtgrijs en die laat ik zo. Een kader zit ik wel aan te denken, maar omdat ik veel verschillende beeldverhoudingen projecteer will ik eigenlijk een verstelbare... Maar hoe moet ik nog even verzinnen. :9
Een kader bevordert enorm het contrast! dus wel aan te bevelen. Op internet zijn wel voorbeelden te vinden van verstelbare kaders. De muur buiten het kader zou ik ook donkerder maken!
Pagina: 1 ... 17 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic