Facts don't care about your feelings
Enne, Bosch blauw he!
Ik heb het ook met een contactdoos opgelost omdat ik m'n eiken vloer niet wilde slopen. Zonder veel moeite heb ik een Hirschmann KOKA799 en een CAT5e kabel door een buis gekregen (tegelijk trekken). Hierop zit een keystone contactdoos; het is iets duurder, maar je kan wel zelf kiezen welke aansluitingen je er in wilt hebben (nu RJ45 en F-con).Theo27 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:23:
(...) Er zit daar geen loze leiding en ik denk niet dat ik een UTP kabel door dezelfde buis als de COAX kabel getrokken krijg. Stel dat dat wel lukt is er dan een gecombineerde wandcontactdoos verkrijgbaar? Dus en radio en TV en een UTP ingang?
Hoop dat iemand hier ook mee geworsteld heeft.
(...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Als er nu coax ligt en je hebt eigenlijk alleen UTP nodig: MoCa gebruiken. Met de meeste decoders (behalve die van Ziggo) heb je alleen UTP nodig vziw.
Verder lijkt me Fox delen met iemand anders niet helemaal legaal, maar soit.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Thanks!wnwiigrtz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:48:
@atmoz Ziet er super goed uit. Waar heb je die klok vandaan? Heb ik het goed dat de grote wijzer als het ware aan de buitenste rand vastzit die dan meedraait naarmate de wijzer zicht verplaatst (alleen omdat het middelpunt hetzelfde is zit je daar niks van)... echt heel cool
Die klok komt van bij Fonq.
En het is inderdaad precies zoals je zegt. Dat sprak mij ook wel aan
http://www.fonq.nl/product/stelton-time-wandklok/79209/
Danke2Dutch schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:29:
Heb in een paar dagen dit topic doorgespit om wat inspiratie op te doen voor een audioupgrade voor de woonkamer voor over een tijdje, maar zo dan: qua kleur en design rustig, modern maar wel warm. Supermooi
HomeMade schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:46:
Dank je voor de link. Hij maakt mooie producten!
Wow, dat scheelt FLINK op de prijs ja. Maar het is zo te zien toch wel een iets andere tafel/kwaliteit.Thanks! Die lijkt er inderdaad op. Scheelt ook nogal in prijs
Maargoed € 100,- is écht geen geld. Daarvoor zou je hem zelfs kunnen gebruiken als luxe hobbytafel
Hehe, thanks
Reinier schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:42:
Ik herken je foto's van een ander forum, atmoz. Met je home automation bazentopic. Supermooi
Als je dát maar weetEnne, Bosch blauw he!
Goed gereedschap is het halve werk he?!
Haha touchè.The Eagle schreef op zondag 22 november 2015 @ 11:27:
Verder lijkt me Fox delen met iemand anders niet helemaal legaal, maar soit.
Die MoCa oplossing lijkt mij ideaal. Heb me een beetje ingelezen op diverse websites en het komt zeer betrouwbaar over.
Ik heb nu nog in mijn huis de Cisco modem/router. Die gaat met een utp kabel onder alle plinten door naar een oude WL router van sitecom achter het tv meubel. En die heb ik als switch gebruikt om meerdere rand apparatuur aan te sluiten en het is gelijk een wifi access point.
kan ik straks in mijn nieuwe huis de MoCa aansluiten op de COAX en dan door lussen
Naar de sitecom switch met behoudt van het wifi access point?
Als dit kan volstaat een goedkope MoCa box zoals de Hirschmann M 32. Als het niet werkt moet ik de Echobox met Wifi of de Marmitek aanschaffen. Deze hebben allebei 4 poorten.
Scrooge NL
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Deze staat hier onder de LG55EG910, Just Racks 150 van Spectral.Dino_V schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:48:
Na aanschaf van nieuwe tv (LG55EG910) nu op zoek naar nieuw tv meubel aangezien deze tv erg mooi op de voet staat. De vorige tv hing aan de muur waaronder de center speaker op het tv meubel stond, ik zie op veel foto's geen (zichtbare) center speakers, staan die in de tv-meubels of behoort bij veel mensen de center speaker tot het verleden?
Ik ben daardoor nu op zoek naar een hoog tv meubel zodat de center speaker erin past ipv erbovenop moet staan.
Heeft iemand een tip?

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 22-11-2015 23:35 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Vloerverwarming ligt nooit strak tegen de zijmuur aan. Gewoon boren net langs de muur af.Theo27 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:23:
Goedenavond mensen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ga over een maand verhuizen naar een grotere woning. Ben nu bezig hoe ik de apparatuur wil aansluiten en ik zit met een probleem. Op de vloer komt plavuizen te liggen met stenen plinten. Daar kan ik dus geen kabels doorheen leggen. Via de kruipruimte kan ik een kabel doortrekken alleen zit er in het hele huis vloerverwarming en ben ik dus bang dat ik daar dwars doorheen boor.In de muur wordt er een frees gemaakt voor de tv zodat hij vrij boven het dressoir komt te hangen. De tv aansluiting zit zoals op de foto te zien is rechtsachter. Daar kan ik het dressoir van 2.20m breed voor zetten zodat je die kabel niet ziet. Ik weet alleen niet hoe ik de UTP kabel daar krijg. Er zit daar geen loze leiding en ik denk niet dat ik een UTP kabel door dezelfde buis als de COAX kabel getrokken krijg. Stel dat dat wel lukt is er dan een gecombineerde wandcontactdoos verkrijgbaar? Dus en radio en TV en een UTP ingang?
Hoop dat iemand hier ook mee geworsteld heeft.
Het alternatief zou zijn een HORIZON box aanschaffen die via de COAX aansluiten en via UTP verbinden met de tv, PS4 en Media speler. Ik deel alleen met iemand FOX eredivisie en ben bang sinds dat je geen smart card nodig hebt in een HORIZON box dat ik dat dan kwijt ben.
[afbeelding]
Behang gaat er natuurlijk af
Ik heb hier 2 UTP en Coax door een 3/4" buis gekregen. In de andere (5/8") zitten 2 UTP's, met gemak.
Dat dacht ik ook. De fundering helaas wel ;-) daar kom je niet doorheen.Noord27 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:27:
[...]
Vloerverwarming ligt nooit strak tegen de zijmuur aan. Gewoon boren net langs de muur af.
Ik heb hier 2 UTP en Coax door een 3/4" buis gekregen. In de andere (5/8") zitten 2 UTP's, met gemak.
Geen probleem met een fatsoenlijke boor dat gewapende beton hoor!SaN schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:25:
[...]
Dat dacht ik ook. De fundering helaas wel ;-) daar kom je niet doorheen.
Ik gebruik een Hilti met 500m lange boor.
Eerst begin maken met 10mm boortje en dan met die lange (20 a 24mm, weet niet exact welke maat- er past strak een 3/4" buis doorheen).
Goed gereedschap is het halve werk.
met een boor van 20mm moet dat wel lukken
Offtopic:Noord27 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:30:
[...]
Geen probleem met een fatsoenlijke boor dat gewapende beton hoor!
Boor je thuis naar olie met een 500 meter lange boor

Ontopic:
Zelf heb ik ook geen ruimte in de plinten voor kabels maar netjes opgelost door een kabel koker. Plus mijn lamp er voor gezet.
[ Voor 16% gewijzigd door T-Rhidon op 23-11-2015 15:11 ]
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Dit heb ik ook gedaan. Moest wel een hele zware boormachine aan te pas komen (de pro-klopboor van schoonpa redde het niet... dus kwam een collega met idd een 500mm boor) en die redde het prima.Noord27 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:30:
[...]
Eerst begin maken met 10mm boortje en dan met die lange (20 a 24mm, weet niet exact welke maat- er past strak een 3/4" buis doorheen).
En goed gereedschap is eerder 75% van het werk kom ik steeds meer achter
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 23-11-2015 15:54 ]
Dan was het Ø20mm boor met een langte van circa 500mm.spank_mojoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:58:
3/4'' buis is iets meer als 19mm
met een boor van 20mm moet dat wel lukken
Perfect voor die 3/4" slagvaste PVC buizen.
Gebruik goed gereedschap. Dan ben je ook zo klaar. Een Hilti (machine en boorkop) koop je niet even, maar wat een wereld van verschil tov een Bosch, oid. Heb je alleen maar profijt van tijdens aansluiten en netjes afwerken van de rest van je installatie. Qua specs een ondergeschoven kindje, maar is de basis van je systeem..
[ Voor 35% gewijzigd door Noord27 op 23-11-2015 16:04 ]
Je kunt de allerbeste klopboormachine kopen maar die valt in het niet bij de goedkoopste pneumatische boorhamer.Waah schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:54:
[...]
Dit heb ik ook gedaan. Moest wel een hele zware boormachine aan te pas komen (de pro-klopboor van schoonpa redde het niet... dus kwam een collega met idd een 500mm boor) en die redde het prima.
En goed gereedschap is eerder 75% van het werk kom ik steeds meer achter
De Teufel gaat echter wel terug. De matige HDMI ondersteuning, het permanent verlichte scherm en matige afstandsbediening irriteren me. Daarom heb ik een Arcam Solo Bar met sub in bestelling staan (voor een zeer schappelijke prijs).
Noord27 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:27:
[...]
Vloerverwarming ligt nooit strak tegen de zijmuur aan. Gewoon boren net langs de muur af.
SaN schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:25:
[...]
Dat dacht ik ook. De fundering helaas wel ;-) daar kom je niet doorheen.
Toch knap lastig als je fundering breder is dan de muur. Kun je nog zo'n goede boor hebben, maar als je dan strak langs de muur boort dan boor je alleen maar dieper in de fundering zonder in de kruipruimte uit te komen.Noord27 schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:30:
[...]
Dan zou je het in de kruipruimte uit moeten meten en weer schuin naar het andere gat toe moeten boren. Valt niet mee...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 78% gewijzigd door Noord27 op 24-11-2015 07:39 ]
Dit dus inderdaadXander schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:44:
[...]
[...]
[...]
Toch knap lastig als je fundering breder is dan de muur. Kun je nog zo'n goede boor hebben, maar als je dan strak langs de muur boort dan boor je alleen maar dieper in de fundering zonder in de kruipruimte uit te komen.Die situatie kom je best vaak tegen... (daar heb je natuurlijk geen last van bij binnenmuren die niet op de fundering staan)
Dan zou je het in de kruipruimte uit moeten meten en weer schuin naar het andere gat toe moeten boren. Valt niet mee...
Fijn meubel, heb ik nu ook alweer een jaar of 4BenEco schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:24:
[...]
Deze staat hier onder de LG55EG910, Just Racks 150 van Spectral.
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet iemand toevallig een site waar veel voorbeelden van beamer's in woonkamers (hoe ze bepaalde dingen hebben weg gewerkt) te zien zijn?
Ben zelf aan het overwegen om een beamer te nemen, lijkt me wel gaaf voor film en samen.
Vriendin wil een ''kleinere'' tv...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Je kan ook mijn topic eens bekijken, daar heb ik alles zoveel mogelijk weggewerkt..Thijs2012 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:42:
Het valt mij op dat hier weinig gedaan wordt met beamers.
Weet iemand toevallig een site waar veel voorbeelden van beamer's in woonkamers (hoe ze bepaalde dingen hebben weg gewerkt) te zien zijn?
Ben zelf aan het overwegen om een beamer te nemen, lijkt me wel gaaf voor film en samen.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Zijn er genoeg hoor! Alleen goed zoekenThijs2012 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:42:

Kijk eens op het HTForum; http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35.0 . Hele mancaves!
Ook op het AVSforum is veel leuks te zien! http://www.avsforum.com/search_gcse/?q=ht%20of%20the%20month
Ondertussen heb ik wel weer wat dingen veranderd....ik zal eens proberen om wat nieuwe foto's te maken dit weekend
[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-11-2015 15:19 ]
Ik ben ook weleens bezig geweestThijs2012 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:42:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44112754
En mijn hele verhaal tot nu toe:
Audione0's dedicated HT in aanbouw (foto's werken niet altijd mee
[ Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 25-11-2015 22:42 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
copy & paste de link in mijn signature voor een voorbeeld.Thijs2012 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:42:
Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117
erg mooi gedaanAudione0 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:39:
[...]
Ik ben ook weleens bezig geweest![]()
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44112754
En mijn hele verhaal tot nu toe:
Audione0's dedicated HT in aanbouw (foto's werken niet altijd mee)
Ga ik nu ff het kwijl van mijn kin vegen hoor...
Ik weet niet of je de foto's heb gezien hoe de zolder in eerste instantie was?
Was 1 grote bouwval en zag er niet uit. Het contrast met hoe het was is wel groot te noemen..
Ik zal eens kijken of ik nog ergens oude foto's kan vinden..
Edit:
Linkje voor alle foto's incl verbouwing
https://drive.google.com/...sc1hTcFk/view?usp=sharing
[ Voor 114% gewijzigd door Audione0 op 26-11-2015 13:48 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik ga volgende week verhuizen naar bovenstaande op steenworpafstand van Emmerik en de vorige bewoonster zei me dat je binnenin huis niks hoorde. Waarschuijnlijk geef ik t antwoord nu zelf al, en kom er zelf achter als ik de sub van mn,nu nog, Z5400 loszet ze t onder me iets horen of naast me of niet. Stel mezelf wel netjes voor aan mn buurvrouw(alleen maar vrouwen aan de kant waar ik kom te wonen trouwens als ik de vorige huurster mag geloven)mocht ze last van me hebben ze t kan melden.
Heb overigens vloerverwarming dadelijk dus moet al wel aardig geisoleerd zijn.
Erg jammer dat de foto's in dat topic het niet meer doen! ben zelf met een soortgelijke zolder bezig... dus erg benieuwd naar jouw oplossingen. Baal nu al dat ik de spotjes niet zoals jouw heb bedachtAudione0 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:57:
Thanks!![]()
Ik weet niet of je de foto's heb gezien hoe de zolder in eerste instantie was?
Was 1 grote bouwval en zag er niet uit. Het contrast met hoe het was is wel groot te noemen..
Ik zal eens kijken of ik nog ergens oude foto's kan vinden..
Edit:
Linkje voor alle foto's incl verbouwing
https://drive.google.com/...sc1hTcFk/view?usp=sharing

Wat heb je voor kleur/materiaal op de muren? is dat gewoon verf? of iets anders?
Sowieso heel gaaf geworden. Als ik daar 80% van haal ben ik al tevreden!
Dit vroeg ik mij ook al af. Iemand die hier een antwoord op heeft?Dino_V schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:48:
ik zie op veel foto's geen (zichtbare) center speakers, staan die in de tv-meubels of behoort bij veel mensen de center speaker tot het verleden?
Ik kan dat niet melden, hangt ook wel van 't appartement af. ons appartement is erg goed geïsoleerd, maar in een appartementencomplex hoor je het wel als de muziek hard gaat.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:05:
Wie woont er hier in een nieuwbouwappartement van 2010 en kan me melden dat het goed geisoleerd is?
Ik ga volgende week verhuizen naar bovenstaande op steenworpafstand van Emmerik en de vorige bewoonster zei me dat je binnenin huis niks hoorde. Waarschuijnlijk geef ik t antwoord nu zelf al, en kom er zelf achter als ik de sub van mn,nu nog, Z5400 loszet ze t onder me iets horen of naast me of niet. Stel mezelf wel netjes voor aan mn buurvrouw(alleen maar vrouwen aan de kant waar ik kom te wonen trouwens als ik de vorige huurster mag geloven)mocht ze last van me hebben ze t kan melden.
dus inderdaad netjes voorstellen en zelf beetje rekening houden met de buren. overigens gaat bij ons het geluid van de buren (alleen bij feestjes hoor) niet om de buren naast ons, ook niet persé boven ons, maar eerder van schuinboven (en naar schuin onder
(Relatief)nieuwbouw sowieso beter en zoveel kabaal maak ik niet meer, maar kan de sub dadelijk voluit zetten tov nu. Ga t merken en wellicht ook weer plaatje maken van hoe t er dan bijstaat.Smithkj schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:07:
[...]
Ik kan dat niet melden, hangt ook wel van 't appartement af. ons appartement is erg goed geïsoleerd, maar in een appartementencomplex hoor je het wel als de muziek hard gaat.
dus inderdaad netjes voorstellen en zelf beetje rekening houden met de buren. overigens gaat bij ons het geluid van de buren (alleen bij feestjes hoor) niet om de buren naast ons, ook niet persé boven ons, maar eerder van schuinboven (en naar schuin onder)
De muren die je in een punt zie lopen zijn van geperste zachte platen 12mm, waar isolatie achter zit. De kleur is volgens mij L155 (praxis kleurenwaaier)Waah schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:10:
[...]
Erg jammer dat de foto's in dat topic het niet meer doen! ben zelf met een soortgelijke zolder bezig... dus erg benieuwd naar jouw oplossingen. Baal nu al dat ik de spotjes niet zoals jouw heb bedacht.
Wat heb je voor kleur/materiaal op de muren? is dat gewoon verf? of iets anders?
Sowieso heel gaaf geworden. Als ik daar 80% van haal ben ik al tevreden!
http://www.mijnverfwinkel.nl/nl/site/kleurenwaaier-praxis
De muur waar je het raggelwerk op zie is afgewerkt met gipsplaten 12mm.
Het hoogpolig tapijt komt van de horn-bach. Is wel lekker zacht als je er niet alleen film wilt kijken

Kun je de spotjes niet meer aanpassen, of sloop je dan teveel?
Laat je foto's maar zien als je zover bent, we zijn erg benieuwd naar het resultaat!
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 27-11-2015 17:42 ]
Verwijderd
Ik woon zelf in een hoekappartement uit 2011. Daarbij is gebruik gemaakt van een zwevende vloer. Daardoor hebben mijn onderburen weinig last en kan ik probleemloos op 80-90db draaien.Jeroentjuh82 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:05:
Wie woont er hier in een nieuwbouwappartement van 2010 en kan me melden dat het goed geisoleerd is?
Echter bleek de muur naar de buren matig geïsoleerd te zijn. Voldoende voor normaal geluid, maar als je een subwoofers op dat zelfde volume wil laten meedraaien...
Ik heb via klinktbeter.nl advies ingewonnen en zij hebben uiteindelijk een bouwtekening gemaakt voor een geluidsabsorberende en akoestiekverbeterende muur.
Als ik nu echt loop te knallen (+100db) dan horen mijn buren het slechts minimaal, maar bewaar ik dit uiteraard voor een feestje of een gezellige zaterdagavond.
Wel begin dit jaar het bekende Loss of Audio/Network Connection probleem gehad, maar dat is gelukkig snel en correct door Onkyo opgelost. Tevens verlengde garantie gekregen tot 2018.
Toch begon het de laatste tijd wat te kriebelen om eens uit te kijken naar iets krachtigers. Om de een of andere reden had ik af en toe het idee dat de Onkyo niet alles uit de speakers kon halen wat erin zat.
Tja en als je dan begint te twijfelen, dan is de eerste stap naar iets anders toch gezet.
Tevens was een oude kwaal bij de 609 weer naar boven gekomen, als ik 's morgens radio wil luisteren via de Humax decoder valt het geluid na 10 seconden weg en kan ik dit alleen verhelpen door de tv aan en weer uit te zetten.
Mijn interesse ging wel weer uit naar Onkyo (ervaring was nu eenmaal goed) en ben eens gaan kijken bij Stassen in Tegelen. Is net 20 minuutjes rijden voor mij.
Zij hadden een Onkyo TX-NR3030 staan, die als demo model werd gebruikt. Wat een geweld kwam er uit dat ding, weet niet meer welke speakers er toen bij stonden maar het geluid was geweldig!
Echter bleken ze geen model meer in voorraad te hebben en stonden er nogal wat bestellingen in backorder. Na wat overleg kon ik het demo model kopen, indien ik dit wilde.
De vraagprijs was 1850 euri's, 150 onder de nieuwprijs bij Stassen en bijna 650 euro goedkoper dan bij veel andere zaken die ik heb gezien op internet.
Aangezien ze de NR3030 nog graag wilden gebruiken bij de open dag afgelopen zondag, heb ik hem pas dinsdag gekregen. Heb 'm zondag nog even bekeken tijdens de open dag, er hing een 11.2 set van Klipsch aan.
Ongelofelijk wat een geluid dat produceerde, zal dat thuis maar niet doen, buren zouden dat niet waarderen.
Nu staat ie dus in onze woonkamer..................

Het is een beest van een apparaat, veel groter en vooral veel zwaarder dan de NR609.
Aangezien ik nu nog een 5.1 set heb, heb ik de frontspeakers nu bi-amping aangesloten. Tevens de eerste instellingen gedaan via Onkyo's AccuEQ, veel wisselende ervaringen hierover gelezen op allerlei forums.
Maar eerlijk is eerlijk, na het inmeten waren de instellingen bijna gelijk aan wat ik destijds op de NR609 had ingesteld en waar ik heel tevreden mee ben geweest.
Uiteraard nog verschillende instellingen doorlopen en wat gefinetuned, ook op het gebied van Video. Ben nu, een paar uurtjes, later erg tevreden met deze aankoop.
Kan 'm op dit moment alleen maar aanbevelen.
Complete set bestaat dus uit;
Philips 46PFL9705H
Onkyo TX-NR3030
Onkyo BD SP-309
Humax iHDR-5200C
HTPC - Windows 10 met Kodi
2 x Elac FS 247 BE
2 x Elac BS 243.2 BE
Elac CC 241.2
Elac Sub 2040 ESP
PS. Sorry voor de niet geheel geweldige phone pics

Zwaar beestjewizzzzzz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 20:12:
Complete set bestaat dus uit;
Philips 46PFL9705H
Onkyo TX-NR3030
Onkyo BD SP-309
Humax iHDR-5200C
HTPC - Windows 10 met Kodi
2 x Elac FS 247 BE
2 x Elac BS 243.2 BE
Elac CC 241.2
Elac Sub 2040 ESP
PS. Sorry voor de niet geheel geweldige phone pics
Zelf een 626, opzich prima ding. Mar soms heb ik het gevoel dat ik iets mis, wil ook wat zwaarders/anders, marja, budget

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Als de prijs hier ook €2499 was geweest had ik m laten staan, maar vond dit toch wel een mooie aanbieding. (En gelukkig ging de baas in huis hier ook mee akkoordRenegade666 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:16:
[...]
Zwaar beestje![]()
Zelf een 626, opzich prima ding. Mar soms heb ik het gevoel dat ik iets mis, wil ook wat zwaarders/anders, marja, budget
Ben jij afgelopen zondag ook bij Stassen geweest ja? Ik was daar ook, met mijn baaswizzzzzz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:55:
[...]
Als de prijs hier ook €2499 was geweest had ik m laten staan, maar vond dit toch wel een mooie aanbieding. (En gelukkig ging de baas in huis hier ook mee akkoord)
Och ja, je moet toch wat he.
Yep, ik was er tussen 16:30 en 17:30, had gehoopt de Onkyo dan mee te kunnen nemen. Echter kwam er nog een klant luisteren naar de Klipsch speakerset die er aan hing. Dus kon ik erop wachten of dinsdag thuis bezorgd krijgen Het is dus dat laatste gewordenJust_A_User schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:43:
[...]
Ben jij afgelopen zondag ook bij Stassen geweest ja? Ik was daar ook, met mijn baas
1850 euro vind ik anders nog veel geld (op dit moment)wizzzzzz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 10:55:
[...]
Als de prijs hier ook €2499 was geweest had ik m laten staan, maar vond dit toch wel een mooie aanbieding. (En gelukkig ging de baas in huis hier ook mee akkoord)
Maar had je niet de neiging om de Klipsch set mee te nemen ?
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Oh nee, toen was er ik niet, wij waren voor 15u al weer weg (maar ja, ik woon er dan ook 2 straten voorwizzzzzz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:00:
[...]
Yep, ik was er tussen 16:30 en 17:30, had gehoopt de Onkyo dan mee te kunnen nemen. Echter kwam er nog een klant luisteren naar de Klipsch speakerset die er aan hing. Dus kon ik erop wachten of dinsdag thuis bezorgd krijgen Het is dus dat laatste geworden
Het is ook veel geld, maar daar werken we ook (hard) voor. Ben blij dat we dit zo af en toe kunnen doen.Renegade666 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:07:
[...]
1850 euro vind ik anders nog veel geld (op dit moment)
Maar had je niet de neiging om de Klipsch set mee te nemen ?
Wat de Klipsch set betreft, ben daar waarschijnlijk niet helemaal objectief maar ik vind mijn Elac speakers beter klinken. Tevens was de ruimte niet optimaal voor de opstelling, Atmos geintegreerde front speakers waarbij het plafond gewelfd is.
Tevens vond ik het geluid veel te hard staan. Dat werkt niet altijd.
Op HT Forum staat een paartje Elac FS 609 CE te koop, die gaan je dan vast wel bevallenwizzzzzz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 12:14:
[...]
Wat de Klipsch set betreft, ben daar waarschijnlijk niet helemaal objectief maar ik vind mijn Elac speakers beter klinken.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zal dat thuis maar niet opperen.FeaR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:22:
[...]
Op HT Forum staat een paartje Elac FS 609 CE te koop, die gaan je dan vast wel bevallen

Deze gaat het worden waarschijnlijk.

Zeeeer mooie versterkercoob schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:35:
Mijn Advance Acoustic versterkers gaan morgen de deur uit en daar komt een geïntegreerde versterker voor terug.
Deze gaat het worden waarschijnlijk.
[afbeelding]
kingfriko
Ding is loodzwaar met 27kg!
Ringkern voeding van 1800va!
Bladelius Thor mk2
Leuk stukje over deze amp.
[ Voor 61% gewijzigd door coob op 04-12-2015 19:39 ]
Ziet er dik uit inderdaad!coob schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 19:32:
Bladelius Thor mk2
Al had ik Bladelius Mjölnir mk2 een betere naam gevonden hebben gezien de 27KG
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Incl. bijhorend handvat of nietThalaron schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 05:11:
[...]
Ziet er dik uit inderdaad!
Al had ik Bladelius Mjölnir mk2 een betere naam gevonden hebben gezien de 27KG

Marantz SR7008
B&W CM8 S2
B&W CMC S2
Monitor Audio Bronze FX (nieuwste versie) als rear, niet op de foto's.
Ben erg tevreden, mis alleen een sub voor films.
Ik moet zeggen dat de rears niet helemaal aansluiten echter heb ik geen ruimte voor bookshelfs helaas.
Ze moeten ook nog wat inspelen merk ik, ze zijn een stukje scherper dan de B&W's. Ik had gehoop dat Audyssey XT32 het geheel wat meer zou laten samenspelen.
Over de B&W speakers ben ik echt super tevreden. Ik overweeg een Audyssey pro meteing te laten doen als de rears wat meer zijn ingespeeld, iemand ervaringen hiermee?
Geen ervaring mee. Wat zou zoiets moeten kosten? Ik verwacht dat je beter resultaat behaalt met e.e.a. zelf goed afstellen en een leuk kleed neer te leggen/akoestiek in de woning te verbeteren. Ik kan het op je foto's niet zien.. maar het ziet er strak ingericht uit. Houten vloer/strakke muren en weinig gordijnen?tweakraiser schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:39:
Over de B&W speakers ben ik echt super tevreden. Ik overweeg een Audyssey pro meteing te laten doen als de rears wat meer zijn ingespeeld, iemand ervaringen hiermee?
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik gebruik zelf Audyssey Pro en regel dat zelf in (ben "installer" zeg maar) omdat ik m'n eigen inregelkit heb.tweakraiser schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:39:
Marantz SR7008
B&W CM8 S2
B&W CMC S2
Ben erg tevreden, mis alleen een sub voor films.
Ik moet zeggen dat de rears niet helemaal aansluiten echter heb ik geen ruimte voor bookshelfs helaas.
Ze moeten ook nog wat inspelen merk ik, ze zijn een stukje scherper dan de B&W's. Ik had gehoop dat Audyssey XT32 het geheel wat meer zou laten samenspelen.
Pro heeft wel enkele voordelen, maar het is moeilijk te voorspelen wat het jouw kan brengen.
Cross-over/Sub integratie is een stuk beter , maar aangezien je geen sub in gebruik heb valt hier niets te halen. Ik heb 2 subs in gebruik bijvoorbeeld.
Met Pro kan je "een beetje" aan de curves sleutelen van elk van de kanalen (+- 3dB), aangezien je als rears een ander type speaker gebruikt met andere karakteristiek kan dit nuttig zijn moest er scherp randje opzitten oid.
Uiteraard is meetkit een stuk nauwkeuriger (lees : gecalibreerde microfoon met samenhorende gecalibreerde mic pre-amp) als de standaard meegeleverde microfoon, en met deze systemen kan je maar beter zo nauwkeurig mogelijk meten...
Je kan ook tot 32 posities meten, maar de "winst" met meer als 8 posities neemt snel af hoor.
Zowieso richt XT32 de pijlen het meeste op laagcorrectie en komt het bijzonder weinig tussen in echt "hoogcorrectie" zeg maar.
Dit is een Denon AVR 1911 versterker / reciever + Bowers & Wilkins V201i speakers. Bij elkaar voor € 185,-. Ik ga nu de handleiding rustig doorlezen en kijken hoe ik de boxen het beste gebruiken kan. Het klinkt voor mijn doen echt geweldig.

...
Met twee speakers is dat niet zo lastig: in de Denon (OSD) aangeven dat je alleen fronts hebt en geen rears, center en subwoofer. Alles zal daardoor automatisch naar "large" springen en klaar ben jeLuxicon schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:18:
Ik ga nu de handleiding rustig doorlezen en kijken hoe ik de boxen het beste gebruiken kan.
Goed bezig! Zo zijn we allemaal begonnen! Ik zou zeggen begin maar vast met verder sparen voor je het weet wil je meer meer meer!Luxicon schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:18:
.... Ik heb sinds vandaag eigenlijk m'n eerste setje.
Dit is een Denon AVR 1911 versterker / reciever + Bowers & Wilkins V201i speakers. ..... Het klinkt voor mijn doen echt geweldig.
Mocht je eens in de buurt zijn ben je van harte welkom met de pro-kitjvanhambelgium schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:36:
[...]
Ik gebruik zelf Audyssey Pro en regel dat zelf in (ben "installer" zeg maar) omdat ik m'n eigen inregelkit heb.
Pro heeft wel enkele voordelen, maar het is moeilijk te voorspelen wat het jouw kan brengen.
Cross-over/Sub integratie is een stuk beter , maar aangezien je geen sub in gebruik heb valt hier niets te halen. Ik heb 2 subs in gebruik bijvoorbeeld.
Met Pro kan je "een beetje" aan de curves sleutelen van elk van de kanalen (+- 3dB), aangezien je als rears een ander type speaker gebruikt met andere karakteristiek kan dit nuttig zijn moest er scherp randje opzitten oid.
Uiteraard is meetkit een stuk nauwkeuriger (lees : gecalibreerde microfoon met samenhorende gecalibreerde mic pre-amp) als de standaard meegeleverde microfoon, en met deze systemen kan je maar beter zo nauwkeurig mogelijk meten...
Je kan ook tot 32 posities meten, maar de "winst" met meer als 8 posities neemt snel af hoor.
Zowieso richt XT32 de pijlen het meeste op laagcorrectie en komt het bijzonder weinig tussen in echt "hoogcorrectie" zeg maar.
Ik heb al wat akoestische platen gekocht om daar mee te experimenteren. De akoestiek kan echt wel beter inderdaad, alhoewel ik verder tevreden ben over het geluid.
Eerst maar eens een subwoofer uitzoeken. Mijn oog is gevallen op de SVS PB1000. Niet duur en waarschijnlijk krachtig genoeg voor mijn woonkamer.
@Thelaron:
Zo'n meting laten doen kost geloof ik iets van €250,ex btw en ex voorrijkosten.
de kit kun je kopen voor zo'n €500.
Top! Dat ga ik zo dadelijk instellen.FeaR schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:49:
[...]
Met twee speakers is dat niet zo lastig: in de Denon (OSD) aangeven dat je alleen fronts hebt en geen rears, center en subwoofer. Alles zal daardoor automatisch naar "large" springen en klaar ben je
Dankje, en mooi, want ik wist eerst niet of ik het wel moest doen, gezien er zoveel functies opzitten en ik een versterker puur voor het geluid zoek in eerste instantie (dus geen video gebeuren).Pjotr22 schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:43:
[...]
Goed bezig! Zo zijn we allemaal begonnen! Ik zou zeggen begin maar vast met verder sparen voor je het weet wil je meer meer meer!
Ik ga zo direct weer opzoek naar muziek, want ik kan nu enkel via de USB afspelen. Er lijkt online niet heel veel te koop, als het gaat om mp3 / wave albums. Kan niet wachten om bijvoorbeeld jaren 80 hits erop te gaan luisteren.
Wauw, dat zijn volgens mij ook behoorlijk goede en prijzige speakers. Erg mooi!werkenslaap schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:59:
Best een prima versterkertje hoor! Ik stuur er een 5.0 Hepta setje mee aan (2x Spring en 3x Ace).
...
Een licentie, (voor altijd) gebonden aan de receiver kost sowieso 150USD.tweakraiser schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:01:
[...]
@Thelaron:
Zo'n meting laten doen kost geloof ik iets van €250,ex btw en ex voorrijkosten.
de kit kun je kopen voor zo'n €500.
Met de redelijke slechte wisselkoers nu is dat nu al +- 140 EURO
Dan heb je nog het inregelen zelf waar de installer z'n prijs mag zetten, afschrijving materiaal, duurtijd,transport etc.
Het is een frappant verschil dat vb het inregelen van Onkyo/Integra spullen véééél langer duurt dan vb Denons. De Onkyo/Integra modellen hebben slechts zeer weinig geheugen gekregen om de metingen tijdelijk op te slagen alvorens ze naar de applicatie (draaiende op laptop) verstuurd worden voor eigenlijke verwerking. Ondanks dat vb Onkyo/Integra over de LAN-poort werken is het toch een serieel protocol (eISCP : Integra Serial Control Protocol over Ethernet), dus geen 100Mbits snelheid hoor ;-)
Aan mijn Onkyo NR5010 ben ik voor een 10-punts meting makkelijk 2 uurtjes verder op een 5.2 systeem, terwijl dat op een Denon 4520 op 30-45 minuutjes klaar is...thanks Onkyo

welk tvmeubel is dit? Ziet er strak uit zo opgehangentweakraiser schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:39:
Mijn setup:
Marantz SR7008
B&W CM8 S2
B&W CMC S2
Die heb ik ook een maand geleden gekocht, en wit laten lakken. Klinkt erg goed is mijn mening. Ik kwam af van een MS 308, dus het maakt al snel indruk natuurlijk, maar tochtweakraiser schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:01:
[...]
Eerst maar eens een subwoofer uitzoeken. Mijn oog is gevallen op de SVS PB1000. Niet duur en waarschijnlijk krachtig genoeg voor mijn woonkamer.
Wat ik mij dan afvraag, kun je zo'n licentie aan elke receiver koppelen welke al beschikt over de normale Audessy? In mijn geval bijvoorbeeld een Marantz SR5008. Mocht dat kunnen, hoe krijg je de licentie geïnstalleerd op je receiver?jvanhambelgium schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:33:
[...]
Een licentie, (voor altijd) gebonden aan de receiver kost sowieso 150USD.
Met de redelijke slechte wisselkoers nu is dat nu al +- 140 EURO
Dan heb je nog het inregelen zelf waar de installer z'n prijs mag zetten, afschrijving materiaal, duurtijd,transport etc.
Het is een frappant verschil dat vb het inregelen van Onkyo/Integra spullen véééél langer duurt dan vb Denons. De Onkyo/Integra modellen hebben slechts zeer weinig geheugen gekregen om de metingen tijdelijk op te slagen alvorens ze naar de applicatie (draaiende op laptop) verstuurd worden voor eigenlijke verwerking. Ondanks dat vb Onkyo/Integra over de LAN-poort werken is het toch een serieel protocol (eISCP : Integra Serial Control Protocol over Ethernet), dus geen 100Mbits snelheid hoor ;-)
Aan mijn Onkyo NR5010 ben ik voor een 10-punts meting makkelijk 2 uurtjes verder op een 5.2 systeem, terwijl dat op een Denon 4520 op 30-45 minuutjes klaar is...thanks Onkyo... NOT!
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
De licentie is niet echt op de receiver gebonden hoor, maar staat bij Audyssey geregistreerd. Je hebt een key nodig om de MultEQ applicatie-software te draaien op de laptop. In theorie, als je de (Windows)MultEQ app zou kraken heb je geen licenties meer nodig etc. Er is geen "realtime" check ofzo over Internet wat licenties betreft.Partypooper schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:12:
[...]
Wat ik mij dan afvraag, kun je zo'n licentie aan elke receiver koppelen welke al beschikt over de normale Audessy? In mijn geval bijvoorbeeld een Marantz SR5008. Mocht dat kunnen, hoe krijg je de licentie geïnstalleerd op je receiver?
Zo'n key om de applicatie te starten blijft 30 dagen werken, daarna kan je op de portal gewoon een nieuwe "genereren" etc.
Pas na het ingeven van deze key tijdens opstarten van applicatie krijg je het menu waar je dan de type receiver ingeeft en vervolgens gaat die over LAN of USB het devices proberen te contacteren en kan je beginnen.
Als het op een AVR-4520 maar 30-45 minuutjes duurt mag je wel een keer langskomen als je in de buurt bentjvanhambelgium schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:33:
[...]
Aan mijn Onkyo NR5010 ben ik voor een 10-punts meting makkelijk 2 uurtjes verder op een 5.2 systeem, terwijl dat op een Denon 4520 op 30-45 minuutjes klaar is...thanks Onkyo... NOT!

Oke, duidelijk. Bedankt voor je heldere terugkoppeling.jvanhambelgium schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:39:
[...]
De licentie is niet echt op de receiver gebonden hoor, maar staat bij Audyssey geregistreerd. Je hebt een key nodig om de MultEQ applicatie-software te draaien op de laptop. In theorie, als je de (Windows)MultEQ app zou kraken heb je geen licenties meer nodig etc. Er is geen "realtime" check ofzo over Internet wat licenties betreft.
Zo'n key om de applicatie te starten blijft 30 dagen werken, daarna kan je op de portal gewoon een nieuwe "genereren" etc.
Pas na het ingeven van deze key tijdens opstarten van applicatie krijg je het menu waar je dan de type receiver ingeeft en vervolgens gaat die over LAN of USB het devices proberen te contacteren en kan je beginnen.
Fronts: Monitor Audio BX2 (Wil ik in de toekomst vervangen voor vloerstaande speakers)
Center: Monitor Audio BX2 Center
Surround: Momenteel geen, het is de bedoeling dat als de fronts vervangen worden hiervoor de BX2 speakers worden gebruikt.
Sub: Rel Quake MK2
Receiver: Marantz SR5008
Televisie: Panasonic Viera TX-P42UT50
Console: Xbox One
Ik ben opzich tevreden met het geluid, maar sinds ik verhuist ben heb ik niet meer het "wow" gevoel, dat komt natuurlijk omdat de ruimte enigszins is veranderd. Ik heb al uren lopen kloten met de settings van de receiver en de subwoofer. Jullie nog enige tips? Speakers staan iets naar binnen gedraaid (ong 1,5cm) Ik heb de sub al op verschillende plekken geplaatst, ook wat ingedraaid. (Ik heb de sub al wel op een tegel geplaatst met daaronder viltjes en de sub zelf staat op spikes, dit heeft al wel voor een beter resultaat gezocht)
Tip-in opstellingen zijn hele discussies ver. Wat het bij mij hoorbaar doet (Klipsch F3 vloerstaanders) is iets minder laag en iets sterker mid en hoog. Dat is echter zonder het met audissey inregelen. Iets met te weinig tijd en een kersverse vader
Het klopt dat de Marantz Audessy heeft, echter wordt de bass ontzettend boomy en overheerst deze nogal. (zelfs als ik de sub terug draai naar een kwart)The Eagle schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:41:
Volgens mij heeft die Marantz gewoon Audissey. Nieuwe ruimte is opnieuw inregelen, dus daar zou ik eens beginnen. Sub crossover op max en sub volume op half en dan audissey aanslingeren
Tip-in opstellingen zijn hele discussies ver. Wat het bij mij hoorbaar doet (Klipsch F3 vloerstaanders) is iets minder laag en iets sterker mid en hoog. Dat is echter zonder het met audissey inregelen. Iets met te weinig tijd en een kersverse vader
Ik zal binnenkort nog een keer een poging wagen. En gefeliciteerd..
Momenteel heb ik audessy uit staan. Ik had volgens mij wel geprobeerd dat uit te zetten. Kan het uiteraard nog een keertje proberen. Maar dan stel ik alles eerst opnieuw af met audessy, thanks voor de tip!Mikayu schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:49:
Toevallig DynamicEQ aanstaan? Die pompt het geluid wat op bij lagere volumes zodat het toch wat voller klinkt

Mooi systemen hier..
Mijn bescheiden setje!
- Samsung UE40H6200
- Logitech Z-5500
- Sony Playstation 4
- Mede8er MED500X2
- Dealextreme LED's (H)
[ Voor 151% gewijzigd door BokitoD op 10-12-2015 22:05 ]
Als je niet zinnigs te melden hebt, post dan niets. Je kan ook op een andere manier laten weten dat iemand een foutje gemaakt heeft.
[ Voor 81% gewijzigd door S1NN3D op 09-12-2015 10:10 ]
@YoshiBignose .......* knip*
Niet op reageren maar een topic report indienen.
[ Voor 36% gewijzigd door S1NN3D op 09-12-2015 10:11 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ja precies, moet nu ook zeggen ik heb het audessy even uitgezet, ik zal binnenkort eens gaan tweaken en met het geluid spelen.The Eagle schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:51:
Dat "boomy" is een beetje Denon eigen. Audissey doe je met name om afstanden in te regelen (op de mnier zoals ik al zei). Daarna zelf je EQ verder afstellen op de muzieksmaak die jij wilt.
Niet op reageren maar een topic report indienen
[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 09-12-2015 10:12 ]
Eindelijk mijn cd speler gevonden, Rotel rcd1520. Alle kabels vervangen voor Audioquest kabels. Nu alleen nog een mooie platenspeler, of een Thorens TD160, een Rega p3 of een Project Carbon Esprit.
Zie de set:

Thorens TD160 heb ik hier dan wel weer in het wit staan. Maar succes met het vinden van een witte met een goede stofkap. Beter koop je een nieuwe Project dan

Je ziet het volgende:
Fronts: Monitor Audio BX2
[ Voor 59% gewijzigd door Partypooper op 10-12-2015 14:01 . Reden: Afbeelding werkt niet. ]
@The EagleThe Eagle schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:25:
Mooi spul. Zou soms willen dat ik ook witte speakers had. 4 zwarte vloerstaanders zijn best blokken in je woonkamer
Thorens TD160 heb ik hier dan wel weer in het wit staan. Maar succes met het vinden van een witte met een goede stofkap. Beter koop je een nieuwe Project dan
Hoe bevalt de Thorens?
Op marktplaats is er een mannetje die ze reviseerd en als nieuw aanbied Arti | IntoVinyl heet hij.
Groetjes
Jup, paartje Usher D3 in het wit en het is meteen niet meer zo groot: de linker....The Eagle schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:25:
Mooi spul. Zou soms willen dat ik ook witte speakers had. 4 zwarte vloerstaanders zijn best blokken in je woonkamer
Nice, maar waarom zou je een uil zo voor de tv zetten, dat zou me echt heel erg irriteren...Partypooper schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:40:
Zoals beloofd een foto van mijn setje:
[afbeelding]
Je ziet het volgende:
Fronts: Monitor Audio BX2
Ik dacht dat je de Z was vergeten bij ZuilYoshiBignose schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:41:
[...]
Nice, maar waarom zou je een uil zo voor de tv zetten, dat zou me echt heel erg irriteren...
Was een "grappig" cadeau van beste maat van me en dat heeft iets met uilen te maken..YoshiBignose schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:41:
[...]
Nice, maar waarom zou je een uil zo voor de tv zetten, dat zou me echt heel erg irriteren...
Het home cinema systeem is een simpele 48" Sony bravia smart TV met ingebouwde Sat ontvanger, een Sony reciever en een Sony BR speler (mocht er ooit iemand binnenlopen met nog iets op schijf) en twee Apple TV3's. Via freeview op de Astra28 satelliet kijken wij BBC/ITV/C4 en geen Nederlandse TV (missen niets volgens mij), via een DNS service BBC iPlayer op de smart TV en de Amerikaanse Netflix op één van de Apple TV's.
Alle kabels zitten weggewerkt (lopen door de muur, inclusief de voeding van de TV) en alles (behalve de Apple TV's) word bestuurd met de standaard Sony AB (met Bravia Link).
Speakers zijn een 5.1 set van Kef (geen idee welk type, maar voor standaard TV/film werk voldoende)

Als audio mijn platenspeler, die mijn vader nog begin zeventiger jaren nieuw aangeschaft heeft en pas geheel gerenoveerd, de Pioneer PL12D met een AT95E element. Gekoppeld aan een Denon AVR-2600 versterker, waarbij alles op bypass staat en een Apple AirPort Express voor muziekjes die niet op vinyl staan. Dit word uitgestuurd naar een paar Kef iQ3 speakers. Het geheel hangt twee cm van de vloer aan de muur ivm trillingen.

Oud:

Nieuw:

Renovatie PL12D:

Ondertussen toch plaatjes "moeten" draaien:

[ Voor 25% gewijzigd door jollewieringa op 10-12-2015 20:30 ]
Goed, maar gebruik hem veel te weinig. Moet al een jaar mijn platen eens wassen, zit een goede naald in die ik niet met smerige platen aan wil vallen. Revisie heeft ie gelukkig niet nodg, speelt prima. Was een koopje, oud collega had hem in de kelder staan. Heb er geloof ik 15 euro voor gegevenjasperko schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:48:
[...]
@The Eagle
Hoe bevalt de Thorens?
Op marktplaats is er een mannetje die ze reviseerd en als nieuw aanbied Arti | IntoVinyl heet hij.
Groetjes
Ja leuk. Ben alleen bang dat ik dan ook mijn glasverzekering op moet hogen. En heb net ff de WAF gecheckt voor dat ding, ging hem niet wordenFeaR schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:34:
[...]
Jup, paartje Usher D3 in het wit en het is meteen niet meer zo groot: de linker....
Zijn ze er trouwens ook in strak wit ipv melkwit? Die laatste kleur zie ik met een kleintje van 4 dagen oud al meer dan genoeg namelijk
Dunno, dit waren de eerste speakers van flink formaat die me te binnen schoten in "wit". De Grande Utopia van Focal zijn namelijk nog zwart van het front en een stuk minder fors ogend (en vele malen duurder). Post was ook niet zo serieus bedoeld overigens.The Eagle schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:06:
[...]
Zijn ze er trouwens ook in strak wit ipv melkwit? Die laatste kleur zie ik met een kleintje van 4 dagen oud al meer dan genoeg namelijk
Wat ik me wel af vraag is wanneer de echt felle kleuren eens hun intrede gaan maken. Zwart is standaard en wit is ook niet heel exotisch meer. Ik heb bij de aanschaf van mijn Focals getwijfeld om Satin Red te nemen, maar uit veiligheid maar niet gedaan. De nieuwe Focal Sopra leveren ze ook in kinky kleuren als " Imperial Red" en "Electric Orange". Zoiets breekt je interieur helemaal.
Maar die hier en op andere fora voorbij komen zijn toch veelal zwart of wit. Ik doelde meer op dat dat ik benieuwd ben wanneer dat een trend gaat worden of dat die kleuren überhaupt verkocht worden. Ik kan me niet heugen dat ik ooit foto's gezien heb van iemand die ze in de huiskamer heeft staan.Mikayu schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:26:
Scandyna heeft design speakers in veel kleuren
* knip *YoshiBignose schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:41:
[...]
Dit is niet nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door S1NN3D op 11-12-2015 09:03 ]
Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic