Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 16:27

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Helemaal mee eens dat het subjectief is, maar als ik post op Facebook tegenkom van mensen wiens PC gecrasht is waardoor ze 10.000 illegaal gedownloade Mp3'tjes kwijt zijn en dat ze dan lopen te miepen dat hun collectie kwijt is, word ik echt niet goed.
Sowieso hechten de meeste mensen waarde aan geluid en helemaal niet aan muziek. Het is, dankzij de grote platenlabels, een verbruiksmiddel geworden. Lekker elke week weer een andere klotelied op nr 1. En vervolgens verbaasd doen dat niemand meer €20 wil betalen voor een CD die nog geen week hip is.
Sowieso te triest voor woorden om daar in mee te gaan. Toen ik een paar jaar terug nog in een computerwinkel werkte stond er een keer een klant in de winkel met dat kutnummer Umbrella van Rihanna als ringtone. Sta je dan, als vent van bijna 40, in je Cool Cat outfit waar je al 24 jaar te oud voor bent met dit soort meuk op je telefoon. :X (Sorry, moest er even uit.)

Ik ben zelf nooit afgestapt van CD en vinyl. Ik koop gemiddeld 9 à 10 geluidsdragers per maand en doe dat al een jaar of 10. Kwaliteit, iets tastbaars in handen hebben en ik steun er bands en/of (relatief) kleine labels mee.
Spotify is inderdaad gemakkelijk. Voor mij is soms de kwaliteit niet afdoende en daarnaast is het leeuwendeel van mijn muziek er niet te vinden.
Zeker vinyl is de moeite waard, naar mijn mening. De hele handeling is al leuk. Op een druilerige zondagmiddag lekker plaatjes draaien. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door SannrHerr op 04-11-2016 18:00 ]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Micktator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:36:
[...]

Ik hoop van wel ja, ik vind die spikes maar aan de dure kant. Maar als t zo blijkt dat ze nodig zijn dan heb ik dat er prima voor over.
Ik heb geen idee of er ook nog zoiets is als kwaliteitsverschil, maar misschien kan je hier eens wat mee experimenteren?

http://www.allekabels.nl/...emper.html?pad=4703/21337

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Vrijdag schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:16:
[...]

Ik heb geen idee of er ook nog zoiets is als kwaliteitsverschil, maar misschien kan je hier eens wat mee experimenteren?

Of anders ook uit Azië bestellen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Even heftig nieuws: ik heb zojuist een oled tv gekocht. Deze:
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart

Voor (hou je vast) 1999 euro! Dat is de prijs dit weekend bij Audio Tv Centrum in Eindhoven! Tot op heden de laagste prijs die ik voor deze tv ben tegengekomen!

Morgen een dagje ophangen, aansluiten en rommelen en dan zal ik wat foto's en later een review plaatsen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12
Micktator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:53:
@Xenophoben Thanks!

@SannHerr , Ik ben zeker van plan wat te gaan plaatsen onder de speakers, al zitten ze qua luisterhoogte al aardig goed (de bank die er tegenover staat is vrij laag). Ben er alleen nog niet uit wat ik nou onder de speakers wil doen. Vind het laminaat wel vrij hard trillen nu, dus heb wat rubber dopjes in bestelling staan in het verre oosten. (ik kon op het internet echt niet meer wijs worden uit ontkoppelen of koppelen, spikes of rubber, al zie je ook tegels voorbij komen) Hier nog tips over?

En bass-modus etc moeten we lekker afschaffen, wat is dat bagger zeg.
FB820, mooi spul is dat. Uit de tijd dat Lhilips nog goede speakers maakte en Marantz nog hun high end merk was. Snap prima dat je pa daar (terecht) weemoedig over doet. Is kwaliteit en was destijds knap duur :)
Qua iets er onder:
Afbeeldingslocatie: https://excluton.nl/img/products/7000244.jpg
Wel ff iets beschermends onder zetten, stuk vilten ondervloer ofzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 05:58
Vrijdag schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:16:
[...]

Nou ja, dat is wat ik onder de categorie "weinig voor veel" plaats. Aangezien je 2 setjes nodig hebt ben ik dan met verzending 30 euries kwijt en dat vind ik veel voor wat van die stukjes ijzer.
Hoe monteer je zoiets eigenlijk? Tis niet alsof mij speaker schroefdraad in de onderkant heeft zitten. Moet je dan echt in je speaker gaan zitten boren of er een schroef in rossen?
The Eagle schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:44:
[...]

FB820, mooi spul is dat. Uit de tijd dat Lhilips nog goede speakers maakte en Marantz nog hun high end merk was. Snap prima dat je pa daar (terecht) weemoedig over doet. Is kwaliteit en was destijds knap duur :)
Qua iets er onder:
[afbeelding]
Wel ff iets beschermends onder zetten, stuk vilten ondervloer ofzo :)
Nadeel daarvan is dat de speaker dan toch wel erg hoog komt te staan, terwijl de luisterhoogte nu al bijna goed is. Zou een doodgewone stoeptegel werken?

Mn vader komt binnenkort gezellig langs om onder het genot van muziek een fles wijn op te drinken, want hij wou ze toch ook wel weer graag een keer horen. Ik vond nog ergens online een oud foldert oid over deze speakers en goedkoop waren ze zeker niet :P

[ Voor 8% gewijzigd door Micktator op 04-11-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Adviesprijs in 1990 was Hfl 570,- om precies te zijn ;)
http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image119.html
Andere specs: http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image224.html
Bijbehorende stands zijn de FV820's die zijn gemaakt om de speaker qua hoogte op het gelijke niveau van de FB825 te krijgen. Dr zit 25cm verschil in hoogte tussen de 820 en 825, dus dan weet je ook hoe ver je soeakers omhoog moeten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Micktator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:33:
Subwoofer hoeft van mij voorlopig niet, ze doen verbazingwekkend laag deze grote jongens.
Je zou je kunnen verbazen welk een verbetering een juist geplaatste en afgestelde SUB geeft.
Micktator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:53:
Ik ben zeker van plan wat te gaan plaatsen onder de speakers, al zitten ze qua luisterhoogte al aardig goed (de bank die er tegenover staat is vrij laag). Ben er alleen nog niet uit wat ik nou onder de speakers wil doen. Vind het laminaat wel vrij hard trillen nu, dus heb wat rubber dopjes in bestelling staan in het verre oosten. (ik kon op het internet echt niet meer wijs worden uit ontkoppelen of koppelen, spikes of rubber, al zie je ook tegels voorbij komen) Hier nog tips over?
Harde materialen koppelen (spikes bvb.) zachte materialen ontkoppelen (rubber bvb.)
In geval van meetrillend laminaat ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
The Eagle schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:48:
Adviesprijs in 1990 was Hfl 570,- om precies te zijn ;)
http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image119.html
Andere specs: http://www.mfbfreaks.nl/f.../imagepages/image224.html
Bijbehorende stands zijn de FV820's die zijn gemaakt om de speaker qua hoogte op het gelijke niveau van de FB825 te krijgen. Dr zit 25cm verschil in hoogte tussen de 820 en 825, dus dan weet je ook hoe ver je soeakers omhoog moeten :)
Ja, zoiets had ik ook al een keer gevonden, vind het vooral echt heel tof dat speakers van 25 jaar oud met een simpele reparatie van €35 nog fantastisch klinken. Over die hoogte: als ik me niet vergis klinken speakers het beste als je oor qua hoogte tussen de middentonenwoofer en tweeter zit. Dat staat nu grofweg goed, misschien paar centimeter te laag. Of zit het bij vloerstaanders anders?
Finesse schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:52:
Je zou je kunnen verbazen welk een verbetering een juist geplaatste en afgestelde SUB geeft.
Dat een sub wat kan toevoegen staat buiten kijf, maar naast het feit dat ik de laagweergave uit deze jongens al best goed vindt, zitten er voor mij nog een paar haken en ogen aan: appartement in een flat, en in de jaren '70 waren ze niet echt bezig met gehorigheid (de bovenbuurman hoor je met zn zware stem al best aardig), de huidige versterker heeft geen subwoofer-out en van het afstellen van een sub heb ik weinig kaas gegeten. Daarnaast is het natuurlijk niet gratis.

Maar zeg nooit nooit, misschien dat ik over een jaartje het alsnog doe, maar ja, geld kan je maar 1 keer uitgeven. En er zijn zoveel andere leuke dingen te koop :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Micktator schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 23:29:
[...]

Ja, zoiets had ik ook al een keer gevonden, vind het vooral echt heel tof dat speakers van 25 jaar oud met een simpele reparatie van €35 nog fantastisch klinken. Over die hoogte: als ik me niet vergis klinken speakers het beste als je oor qua hoogte tussen de middentonenwoofer en tweeter zit. Dat staat nu grofweg goed, misschien paar centimeter te laag. Of zit het bij vloerstaanders anders?

[...]

Dat een sub wat kan toevoegen staat buiten kijf, maar naast het feit dat ik de laagweergave uit deze jongens al best goed vindt, zitten er voor mij nog een paar haken en ogen aan: appartement in een flat, en in de jaren '70 waren ze niet echt bezig met gehorigheid (de bovenbuurman hoor je met zn zware stem al best aardig), de huidige versterker heeft geen subwoofer-out en van het afstellen van een sub heb ik weinig kaas gegeten. Daarnaast is het natuurlijk niet gratis.

Maar zeg nooit nooit, misschien dat ik over een jaartje het alsnog doe, maar ja, geld kan je maar 1 keer uitgeven. En er zijn zoveel andere leuke dingen te koop :9
Voor speakers geld min of meer hetzelfde als voor camera lenzen, oude lenzen van bijvoorbeeld Nikon gaan nog steeds voor grof geld over de toonbank.

Ik heb zelf ook een vintage audioset staan die ouder is dan ikzelf, gelukkig hadden die rubberen ringen ipv foam dus heb je geen last van de ouderdom. Maar ga maar na, aan speakers is 0,0 aan de techniek veranderd, het is nog steeds een unit die dmv magneten aan het trillen gebracht wordt dus wat 20 jaar geleden lekker klonk klinkt nu nog steeds lekker omdat de natuurkunde achter kastdesign ook onveranderd is.

Vooral van een merk als JBL zijn speakers uit de jaren 80 die dik 1000 euro de paar op Marktplaats doen en ook minder bekende modellen zijn goed geld waard als je er tussenuit kan pikken. Dus soms vind je een huisvrouw die voor 2 appels en een banaan een dikke highend set van de hand doet. (meestal onder de naam, oude speakers, of oude jbl's speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@Mictator: tweeters op oorhoogte zeggen ze meestal. Die zijn ook het meest richtinggevoelig. Oorhoogte tussen midden en hoog is ook prima. Maar ligt er natuurlijk ook aan of je staand of zittend luistert ;)
Heel makkelijk te testen: luister en zak een stukje onderuit of ga wat hoger zitten. Dan weet je het.

Bottom line: als het goed klinkt klinkt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swloo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2023

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Silo6 - is wel maatwerk, eiken vloer had 3 maanden productietijd nodig gehad.
Fietsbel schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:24:
[...]

Offtopic: Mooie vloer, waar heb je die gekocht?

So what

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een sub voegt ALTIJD wat toe, mits goed geplaatst en correct afgesteld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/yeckeuafh/IMG_6489.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/6fienz8st/IMG_7445.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/jkxwu32od/IMG_7454.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/j9gghbm8d/IMG_7457.jpg

Wat staat hier allemaal:
  • Denon AVR-X3100W
  • Denon DBP-1610
  • MEDA8ER MED400X2S mediaplayer
  • Vodafone TV receiver
  • (SUB) SVS PB-1000
  • (Front) JMlab cobalt 816s
  • (Rear) JMlab cobalt 806s
  • (Center) JMlab cobalt 800s
Afgelopen zomer heb ik het tv meubel afgemaakt. Ongeveer 3 maanden mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn vind ik. Vooral de backlight zorgt voor een fijne kijk ervaring.

Geluidstechnisch zeer tevreden, de subwoofer maakt de film beleving helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mooi spul. Briljante oplossing voor je poef / salontafel ook. Waar heb je die houten dingen vandaan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:06:
Mooi spul. Briljante oplossing voor je poef / salontafel ook. Waar heb je die houten dingen vandaan? :)
Zelf gemaakt. Grenen plank met twee latjes aan beide kanten zodat de plank niet van de poef afglijd. Afgewerkt met een transparante grijze beits.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar ff showen dan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/twaIXSNdaCiUoVYyrKgNPkHx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B2uXpLjVrKLRq3sz1dfYPvsO/thumb.jpg

Marantz 7010
Teufel setje
Samsung ps550c 50" plasma (die aan t overlijden is)
Achter de wand in meterkast:diy htpc/nas intel i3 clarkdale/ gigabyte ouwe meuk ,wordt snel vervangen.
Meubel: het beste meubel is geen meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ziet er strak uit, maar krijg je niet een soort "tunnelgeluid" door de fronts zo dicht met de zijkant tegen de wand zetten?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is me tot nu toe niet opgevallen.scheelt denk ik ook wel dat na een stukje de vrije ruimte begint..maar het staat er net dus ik zal de front eens een stukje draaien en dat eens aanhoren.
Achter de lambrisering van steigerhout zit een holle ruimte van 7cm,die ga ik nog wel een keer vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:39:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat staat hier allemaal:
  • Denon AVR-X3100W
  • Denon DBP-1610
  • MEDA8ER MED400X2S mediaplayer
  • Vodafone TV receiver
  • (SUB) SVS PB-1000
  • (Front) JMlab cobalt 816s
  • (Rear) JMlab cobalt 806s
  • (Center) JMlab cobalt 800s
Afgelopen zomer heb ik het tv meubel afgemaakt. Ongeveer 3 maanden mee bezig geweest maar het resultaat mag er zijn vind ik. Vooral de backlight zorgt voor een fijne kijk ervaring.

Geluidstechnisch zeer tevreden, de subwoofer maakt de film beleving helemaal compleet.
Mooi setups komen er weer voorbij, leuk om te zien hoeveel aandacht er aan besteed wordt :). Waar heb jij de led strips vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:58:
[...]

Mooi setups komen er weer voorbij, leuk om te zien hoeveel aandacht er aan besteed wordt :). Waar heb jij de led strips vandaan?
De LED strips komen bij de IKEA vandaan. (Standaard witte LED strips) Ik gebruik een 12v PWM dimmer om het licht wat te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Thx. Geven ze in het echt ook mooi warm wit licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:14:
Ook maar ff showen dan..

[afbeelding]
[afbeelding]

Marantz 7010
Teufel setje
Achter de wand in meterkast:diy htpc/nas intel i3 clarkdale/ gigabyte ouwe meuk ,wordt snel vervangen.
Nice, maar krijgt die Marantz het niet warm? of zit er ruimte in de muur dat de lucht circuleert ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:00:
[...]

Nice, maar krijgt die Marantz het niet warm? of zit er ruimte in de muur dat de lucht circuleert ?
Jup. avr gaat vol de muur heen met voldoende sparing. Komt uit in ruime kast met schuifdeuren,daar kan ik ook bij de stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:14:
Ook maar ff showen dan..

[afbeelding]
[afbeelding]

Marantz 7010
Teufel setje
Tof gedaan! Heb je misschien ook een foto met wat meer overzicht van de hele kamer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boomr
Zoals al eerder gemeld afgelopen vrijdag eindelijk een oled tv gekocht. En wel deze:
Bij Audio TV centrum een nette aanbieding. Ding paste amper in de mito, maar met veel moeite is het gelukt. Mijn stoel moest helemaal naar voren waardoor ik met me neus tegen het stuur aan zat. Het was een moeizame rit naar huis voor iemand van 1.95m:)

Thuis aangekomen de tv uitgepakt en op tafel gezet. Hoewel ik van een 45" tv af kom lijkt de tv als deze uit staat niet zoveel groter door het strakke en minimalistische uiterlijk. Eenmaal aangezet is dat wel anders:)

De tv hangt momenteel aan onze oude beugel in de kast. Dit past ook net! Aan beide kanten nog maar een paar cm over. Na een halve dag rommelen met de receiver, kabels en de instellingen heb ik de boel nu redelijk werkend. Ik moet nog wat HDMI kabels vervangen en de switch achter de tv moet opgewaardeerd worden van 100mbps naar 1gbps. Tijdens het streamen van The Revenant merkt ik op mijn router dat de snelheid waarschijnlijk de storende factor was waardoor de film om de paar minuten ff hangt en er opnieuw gecached word. Gelukkig is zo'n switch de kosten ook niet.

Het beeld is ongelooflijk mooi! Het normale digitale tv beeld is prima, maar weinig schokkends, Full HD films via plex zijn heerlijk, een bluray is PRACHTIG en 4k content van netflix of youtube is werkelijk waar een droom die uitkomt! Wat een perfect strak beeld! De kleuren zijn helemaal geweldig! Het zwart is PIKzwart, hdr is mooi (ik heb nog geen fatsoenlijke HDR content helaas maar de optie waar de tv de huidige content aanpast en HDR simuleerd is prima), en de bediening is geweldig. WebOS 3.0 werkt zo fijn. Snel, vloeiend en erg makkelijk in gebruik!

Kortom: Ik ben helemaal gelukkig! Binnenkort foto's en een review!

Oh ja, Gears 4 op de xbox one was HELEMAAL de sh$t:) Mijn god wat een beleving:D

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
lj_tree schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:40:
Zoals al eerder gemeld afgelopen vrijdag eindelijk een oled tv gekocht. En wel deze:
Bij Audio TV centrum een nette aanbieding. Ding paste amper in de mito, maar met veel moeite is het gelukt. Mijn stoel moest helemaal naar voren waardoor ik met me neus tegen het stuur aan zat. Het was een moeizame rit naar huis voor iemand van 1.95m:)

Thuis aangekomen de tv uitgepakt en op tafel gezet. Hoewel ik van een 45" tv af kom lijkt de tv als deze uit staat niet zoveel groter door het strakke en minimalistische uiterlijk. Eenmaal aangezet is dat wel anders:)

De tv hangt momenteel aan onze oude beugel in de kast. Dit past ook net! Aan beide kanten nog maar een paar cm over. Na een halve dag rommelen met de receiver, kabels en de instellingen heb ik de boel nu redelijk werkend. Ik moet nog wat HDMI kabels vervangen en de switch achter de tv moet opgewaardeerd worden van 100mbps naar 1gbps. Tijdens het streamen van The Revenant merkt ik op mijn router dat de snelheid waarschijnlijk de storende factor was waardoor de film om de paar minuten ff hangt en er opnieuw gecached word. Gelukkig is zo'n switch de kosten ook niet.

Het beeld is ongelooflijk mooi! Het normale digitale tv beeld is prima, maar weinig schokkends, Full HD films via plex zijn heerlijk, een bluray is PRACHTIG en 4k content van netflix of youtube is werkelijk waar een droom die uitkomt! Wat een perfect strak beeld! De kleuren zijn helemaal geweldig! Het zwart is PIKzwart, hdr is mooi (ik heb nog geen fatsoenlijke HDR content helaas maar de optie waar de tv de huidige content aanpast en HDR simuleerd is prima), en de bediening is geweldig. WebOS 3.0 werkt zo fijn. Snel, vloeiend en erg makkelijk in gebruik!

Kortom: Ik ben helemaal gelukkig! Binnenkort foto's en een review!

Oh ja, Gears 4 op de xbox one was HELEMAAL de sh$t:) Mijn god wat een beleving:D
Als je nog wat demo's zoekt om af te spelen op de tv: http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-uhd/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:57:
Thx. Geven ze in het echt ook mooi warm wit licht?
Over smaak valt niet te twisten ;) ik vind van wel :)
Foto's zijn representatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
The Eagle schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 12:01:
@Mictator: tweeters op oorhoogte zeggen ze meestal. Die zijn ook het meest richtinggevoelig. Oorhoogte tussen midden en hoog is ook prima. Maar ligt er natuurlijk ook aan of je staand of zittend luistert ;)
Heel makkelijk te testen: luister en zak een stukje onderuit of ga wat hoger zitten. Dan weet je het.

Bottom line: als het goed klinkt klinkt het goed :)
Als ik op de bank rechtop zit klinkt het het best, onderuitgezakt gaat het een klein beetje achteruit en staand doet de speakers geen recht. Maar aangezien ik op de bank zit als ik een film kijk oid of goed muziek wil luisteren met een biertje, is dit geen probleem. Als achtergrondmuziekje door de hele kamer maakt de kwaliteit me een heel stuk minder uit. Maar veel ophogen moet ik denk dus niet gaan doen. Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Prachtig! Echt geweldige beelden! Ik had op youtube ook al het een en ander gevonden. Bedankt hiervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
lj_tree schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:40:

Geen last van de hoge input lag tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
keepitfrosty schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:52:
[...]

Geen last van de hoge input lag tijdens het gamen?
Als ik de tv op Spelmodus zet niet. Tenminste: vergeleken mijn oude sony 46W4500 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 15-09 16:34
lj_tree schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:25:
[...]

Als ik de tv op Spelmodus zet niet. Tenminste: vergeleken mijn oude sony 46W4500 niet.
Ah ok goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaN schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:03:
[...]

Tof gedaan! Heb je misschien ook een foto met wat meer overzicht van de hele kamer?
http://imgup.nl/images/2016/11/08/20161108_130317bb5fe.jpg

..bank staat 3 m voor de tv.
En rgb all around,ben ik ook eens hip 😎

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-11-2016 13:29 . Reden: Zie TW betreffende foto-size ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:09
Binnenkort trek ik in in m'n nieuwe appartement, en daar moet natuurlijk ook een leuke Audio/Video-hoek bij komen.
Na wat uitgeprobeerd te hebben, hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/260vdw4.jpg
Hierin is te vinden:
  • 1x IKEA BESTA TV-meubel
  • 1x Philips 55PUS7101
  • 1x Marantz SR7011
  • 1x Bowers & Wilkins Center S2
  • 2x Bowers & Wilkins CM6 S2
  • 1x Bowers & Wilkins M1 (als Rear audio)
  • 1x XBOX One S 500GB
  • 1x Ziggo Horizon Box
  • 1x Philips Hue Ledstrip Plus
De kabels naar de TV moeten via een kabelgoot in de muur geleid worden, en de Hue Ledstrip maakt het 3-zijdig Ambilight compleet aan de onderkant van het TV-meubel.
Al met al een best leuk setje denk ik!
Wanneer het allemaal staat (begin december), post ik nog wel even een update met de echte foto.
Heeft er iemand nog tips voor het maken van de kabelgoot in de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:36
Die linker front staat zo wel heel erg in de hoek geduwd. Is het geen optie een iets smaller meubel te nemen om de speakers wat meer ruimte te geven? (of alles een beetje opschuiven, geen idee van de overige ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Pimmeke1989 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 18:24:
Binnenkort trek ik in in m'n nieuwe appartement, en daar moet natuurlijk ook een leuke Audio/Video-hoek bij komen.
[afbeelding]
Hierin is te vinden:
  • 1x Philips 55PUS7101
  • 1x Marantz SR7011
  • 1x XBOX One S 500GB
  • 1x Ziggo Horizon Box
De kabels naar de TV moeten via een kabelgoot in de muur geleid worden, en de Hue Ledstrip maakt het 3-zijdig Ambilight compleet aan de onderkant van het TV-meubel.
Wanneer het allemaal staat (begin december), post ik nog wel even een update met de echte foto.
Ziet er leuk uit! Is dat witte vlak raam? Hoe wordt de lichtinval naar de tv toe? Waar komt de zon vandaan? Misschien handig om overna te denken.

Ik kan me inderdaad ook wel vinden in het bericht van @lordfragger, lijkt erg opgepropt.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze er zat ingemaakt. 40/50mm pvc pijp en aan de uiteinden geen 90gr maar 45gr bocht ivm doorvoer. Afzagen langs de muur.
Als stroomkabel tv niet afneembaar is gewoon afknippen en kroonsteen/solderen.normale scart wil meestal niet zo maar ga ervan uit dat je die niet gebruikt.

• Pimmeke1989
mswp schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:11:
[...]

Ziet er leuk uit! Is dat witte vlak raam? Hoe wordt de lichtinval naar de tv toe? Waar komt de zon vandaan? Misschien handig om overna te denken.

Ik kan me inderdaad ook wel vinden in het bericht van @lordfragger, lijkt erg opgepropt.
Het witte vlak is raam ja, maar deze staat op het noorden, dus er valt geen (direct) zonlicht op het scherm. Hoe het gaat worden qua belichting moet ik nog even kijken, komt sowieso een manier om het raam te verduisteren.

Verder is dit natuurlijk nog een Mock-up, en zoals @lordfragger ook zegt, zal het geheel nog wel een stukje opgeschoven worden zodat die speaker niet zo in de hoek gepropt is. Ruimte heb ik genoeg om nog wat te kunnen schuiven.

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Ben je ook niet bang dat je speakers te ver uit elkaar komen te staan? Vijf Besta kastjes zijn al drie meter breed. Ik heb er vier, voor mij het maximum.

• Jinge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-02 10:53
RexP schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:49:
Ben je ook niet bang dat je speakers te ver uit elkaar komen te staan? Vijf Besta kastjes zijn al drie meter breed. Ik heb er vier, voor mij het maximum.
Front speakers staan niet snel té ver uit elkaar in een doorsnee woonkamer setup. Helemaal niet als je ook een center hebt. Beter iets te ver uit elkaar dan te dicht bij elkaar.

• willemd
  • Niet online
Ik snap dat het nog een render is, maar ik vraag me iets af.

Als je je speakers zo op stands zet, zo kort op de muur en direct naast de kast, heeft het dan een voordeel om ze op stands te zetten ten opzichte van ze gewoon op de kast te zetten?

Ik lees altijd overal dat monitors een eindje van de muur op stands moeten staan om het beste geluid te geven, maar ik vind het veel mooier als ze gewoon op iets groots staan (d.w.z. een kast). Gewoon een kwestie van smaak dat ik stands onder een speaker lelijk vind. Maar als het geluid er beter van wordt is dat misschien wel belangrijker.

Dus de vraag: is het hier een bewuste keuze om ze op stands naast de kast te zetten? Of gewoon omdat je ze toch al had uit de vorige situatie? En zou het uitmaken qua geluid?

(Ik ben zelf ook op een nieuwe kast aan het oriënteren, en eigenlijk wil ik dus de speakers er bovenop zetten.)

• Pimmeke1989
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:29:

Als je je speakers zo op stands zet, zo kort op de muur en direct naast de kast, heeft het dan een voordeel om ze op stands te zetten ten opzichte van ze gewoon op de kast te zetten?

Ik lees altijd overal dat monitors een eindje van de muur op stands moeten staan om het beste geluid te geven, maar ik vind het veel mooier als ze gewoon op iets groots staan (d.w.z. een kast). Gewoon een kwestie van smaak dat ik stands onder een speaker lelijk vind. Maar als het geluid er beter van wordt is dat misschien wel belangrijker.

Dus de vraag: is het hier een bewuste keuze om ze op stands naast de kast te zetten? Of gewoon omdat je ze toch al had uit de vorige situatie? En zou het uitmaken qua geluid?

(Ik ben zelf ook op een nieuwe kast aan het oriënteren, en eigenlijk wil ik dus de speakers er bovenop zetten.)
Doordat het TV-meubel net zo breed is als m'n bank, wil ik het geluid voor iedereen op de bank van "Left & Right" laten komen, dus moeten ze wat breder staan. Daarnaast vind ik ze op voeten wat beter uitzien.
Ze komen ook niet direct tegen de muur te staan, maar een stukje naar voren, en eventueel nog een beetje gedraaid.
Omdat het een render is, is het natuurlijk straks altijd nog een beetje passen en meten hoe het echt komt te staan...

• Jinge
  • Laatst online: 10-02 10:53
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:29:

Het is ook een geluidskwestie. Als je geïnvesteerd hebt in een paar mooie speakers komt het geluid het beste tot z'n recht op een hele stevige ondergrond dat zo min mogelijk trilt. Daar is, met alle respect, een hangend Ikea meubel niet geschikt voor. Als je een zware hardhouten meubel o.i.d. onder je tv hebt staan kun je overwegen speakers daar op te plaatsen.

Wat betreft de afstand van de speakers tot de muur is tot zekere hoogte een kwestie van smaak. Zo is het bij de Dali bookshelfs bij mn ouders juist gewenst om ze wat dichter bij de muur te zetten om wat extra bas te creëren. Met andere woorden speakers dichtbij de muur hoeft niet per se een probleem te zijn. Dat wordt het pas als degene die er naar moet luisteren het gevoel heeft dat het allemaal te "booming" wordt.

• Malt007
  • Laatst online: 12-09 16:19
Iemand ervaring met het donker(der) verven van de muur achter de tv? Ben benieuwd of dit nog een positief effect heeft op de film/game ervaring, kan me namelijk voorstellen dat dit een beter contrast geeft tov de omgeving. Het is dan wel een man-cave, maar was niet van plan het echt zwart te gaan verven, maar wellicht een mooie antraciet tint als dit een mooi effect geeft.

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
Malt007 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:58:
Iemand ervaring met het donker(der) verven van de muur achter de tv? Ben benieuwd of dit nog een positief effect heeft op de film/game ervaring, kan me namelijk voorstellen dat dit een beter contrast geeft tov de omgeving. Het is dan wel een man-cave, maar was niet van plan het echt zwart te gaan verven, maar wellicht een mooie antraciet tint als dit een mooi effect geeft.
Ik heb een donkere verf op de muur (donker grijs) achter de TV en dit ziet er niet alleen mooi uit, het kijkt ook rustig. Contrast TV <-> muur is stuk beter, de TV valt veel minder op (en vriendinlief ook :P win-win!)
Als je de lichten dimt zie je de bezels van de TV bijna niet eens waardoor het lijkt alsof je TV verzonken ligt in de muur.

• Malt007
_Piwi_ schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:14:
[...]

Ik heb een donkere verf op de muur (donker grijs) achter de TV en dit ziet er niet alleen mooi uit, het kijkt ook rustig. Contrast TV <-> muur is stuk beter, de TV valt veel minder op (en vriendinlief ook :P win-win!)
Als je de lichten dimt zie je de bezels van de TV bijna niet eens waardoor het lijkt alsof je TV verzonken ligt in de muur.
Thanks, lijkt me inderdaad ook echt de moeite waard. Gelukkig hoef ik geen rekening te houden met een vrouw want die mag daar helemaal niet komen :-) Tenzij ze uitgenodigd is natuurlijk.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien kan je het testen door een zwarte doek of kleed er achter op te hangen?

De meeste tv's hebben steeds smallere bezels maar dat komt het contrast niet altijd ten goede.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
Vrijdag schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:53:
[...]

Misschien kan je het testen door een zwarte doek of kleed er achter op te hangen?

De meeste tv's hebben steeds smallere bezels maar dat komt het contrast niet altijd ten goede.
Ik ga gewoon een mooi kleurtje uitzoeken en smeren maar, ben impulsief denk ik, 1 positieve reactie van een volslagen vreemdeling en ik ben al om :P

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
_Piwi_ schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:14:
[...]

Kan je eens een foto maken van je muur achter de TV, en aangeven welke kleur/welke verf dit is. Ik moet de aankomende dagen ook een beslissing hierover nemen. Willen de muur sowieso een donkere kleur geven, de vraag is HOE donken we het willen... dus als er voorbeelden zijn, graag :9~

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:40
niek87 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:14:
[...]

Kan je eens een foto maken van je muur achter de TV, en aangeven welke kleur/welke verf dit is. Ik moet de aankomende dagen ook een beslissing hierover nemen. Willen de muur sowieso een donkere kleur geven, de vraag is HOE donken we het willen... dus als er voorbeelden zijn, graag :9~
Dat gaat hem wel pas in het weekend worden helaas.Je kunt het vergelijken met http://www.steigerhout-fu...hout%20RAL%209010%202.jpg alleen dan zonder al die frutsels ;)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:43
Helaas niet geverfd, maar op kleur gestuct met spachtelputz :+ kleur is industrial grey van flexa geloof ik.

NoepZor in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinn1992
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:46
Bij deze ook mijn set

- LG 49UF850V

- B&W 601 S2
- Denon AVR 1713
- Denon DBT-1713UD
- Horizon Box

- Nog wat vrouwen-meuk

Set1

Set

Meubel: https://gathering.tweaker...message/49084635#49084635

[ Voor 12% gewijzigd door Kevinn1992 op 24-11-2016 09:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik volg al een tijdje dit topic, en ga zelf ook aan de slag met mn thuisbioscoop ervaring.
Maar hoe lossen jullie op dat je op je beamer of op je TV het beeld krijg van verschillende apparaten.

Zoals; Op je beamer bijvoorbeeld je playstation en op je tv gewoon je Horizon box ofzo.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Baseje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:47:
Ik volg al een tijdje dit topic, en ga zelf ook aan de slag met mn thuisbioscoop ervaring.
Maar hoe lossen jullie op dat je op je beamer of op je TV het beeld krijg van verschillende apparaten.

Zoals; Op je beamer bijvoorbeeld je playstation en op je tv gewoon je Horizon box ofzo.

Ik hoor het graag!
Daarvoor heb je een receiver nodig. Die schakelt alle ingangen door naar 1 of meer uitgangen (tv, beamer) qua beeld. En naar de speakers qua geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Laatst online: 13-09 08:55
Hulliee schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:17:
[...]

Daarvoor heb je een receiver nodig. Die schakelt alle ingangen door naar 1 of meer uitgangen (tv, beamer) qua beeld. En naar de speakers qua geluid.
Daar zag ik ook iet over inderdaad,
Maar is het dan niet zo dat je alleen beeld op alleen je beamer kan doen of alleen je TV.
En dus bijvoorbeeld niet je Playstation op je Beamer en op je TV de Horizon box.

Ik zat al te kijken naar oplossingen als deze;
https://askhd.en.alibaba....228.1998738836.185.surNsC

Iemand ervaring mee of iemand ander advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Baseje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:47:

Ik hoor het graag!
Een receiver met meerdere hdmi ingangen en bij voorkeur ook twee (of meer) hdmi uitgangen :)

Zoals deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.lowbeats.de/site/wp-content/uploads/2016/07/Denon-AVR-X2300W-Rueckseite.jpg

Als je het beeld tegelijk naar meerdere schermen wil sturen moet je een hdmi splitter gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 11-11-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Laatst online: 14-09 22:32
Waar heb je dat kastje gehaald?
Ok, nevermind al in de andere topic gevonden :-)

[ Voor 12% gewijzigd door Dalike op 11-11-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Vrijdag schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:47:
[...]

Als je het beeld tegelijk naar meerdere schermen wil sturen moet je een hdmi splitter gebruiken.
Als je naar meer dan twee schermen wilt uitsturen wel. Indien één bron naar twee schermen dient te gaan heb je dacht ik voldoende aan bijvoorbeeld een versterker met twee HDMI uitgangen zoals hierboven. Althans, zo werkt het op mijn Yamaha RX-A2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Mijn Onkyo NR3008 heeft ook twee HDMI output voor naar de TV en beamer, maar kan helaas niet bepalen dat input x naar HDMI out 1 gaat en input y naar HDMI out 2 tegelijk. Maar het is ook al een oud beestje, wellicht dat het in de huidige modellen receivers wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
[afbeelding]
Hierin is te vinden:
  • 1x Philips 55PUS7101
  • 1x Marantz SR7011
  • 1x XBOX One S 500GB
  • 1x Ziggo Horizon Box
...
...
Zeker leuke set! Die heb ik zelf ook! (inclusief de besta ;) )behalve de center, heb (nog) de cc6 S2. en heb een ps4 ipv xbox

Ik ben zelf op zoek naar een bredere tv meubel omdat de huidige besta van 180 cm te smal is om een lekker stereo beeld te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Je moet wel even opletten als je een receiver koopt met twee HDMI outs dat dit twee monitor uitgangen zijn(mirror).
Ik heb de Marantz 6010 gekocht en hier is de tweede HDMI out voor ZONE 2. Zone 2 ondersteunt geen surround geluid dus het is niet ideaal. Bij het gebruik van mijn tv wil ik ook gewoon surround geluid.
Ik heb nu een HDMI splitter gekocht om mijn tv en beamer samen aan te sluiten op mijn 1ste HDMI out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Het kan ook problemen geven om twee hdmi uitgangen te gebruiken. Ik heb er destijds een duurder model Pioneer voor gekocht, maar wegens vastlopers van receiver en beamer (ja dat kan kennelijk :+ ), uiteindelijk een hdmi switch gekocht. Dat werkt wel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Nico111 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:09:
Je moet wel even opletten als je een receiver koopt met twee HDMI outs dat dit twee monitor uitgangen zijn(mirror).
Ik heb de Marantz 6010 gekocht en hier is de tweede HDMI out voor ZONE 2. Zone 2 ondersteunt geen surround geluid dus het is niet ideaal. Bij het gebruik van mijn tv wil ik ook gewoon surround geluid.
Ik heb nu een HDMI splitter gekocht om mijn tv en beamer samen aan te sluiten op mijn 1ste HDMI out.
Nofi, maar naar je beamer heb je toch geen surround geluid nodig? Als je TV op 1 en beamer op 2 zet ben je dr ook volgens mij :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nieuwe plek, nieuwe TV en meubel, nieuwe foto's!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QjhraQPl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7BIsb5pl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bD1tPvVl.jpg

Wat staat er:
- LG 55EG910V
- XTZ 99.25
- NCore N400 mono blokjes
- HTPC in een HDPLEX H1.S
- W4S DAC-1

En een Hue strip voor de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
The Eagle schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:57:
[...]

Nofi, maar naar je beamer heb je toch geen surround geluid nodig? Als je TV op 1 en beamer op 2 zet ben je dr ook volgens mij :)
Nou dat is dus het gekke. Hij kan bij zone 2 maximaal stereo uit sturen. Dus als ik die uitgang gebruik schakelt hij over naar stereo. Ik kreeg het alleen aan de praat als ik zone 1 en zone 2 op dezelfde source zette. Maar dan moet elke handeling dus dubbelop gebeuren wat echt niet logisch is en voor mijn vrouw al helemaal niet :)
Nu kan ik alles mooi simpel in mijn Harmoney zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

wagenveld schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:52:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat staat er:
- LG 55EG910V
- XTZ 99.25
- NCore N400 mono blokjes
- HTPC in een HDPLEX H1.S
- W4S DAC-1

En een Hue strip voor de verlichting.
Superstrak die lattenbank! Zoiets had ik ook wel willen hebben, maar ik heb rekening te houden met de WAF-factor...

Hoe bevalt de NCore? Ik twijfel over de NAD M32 of een set AVM monoblokken. Beiden gebruiken soortgelijke Hypex-technieken. Een van de voordelen is de dubbele speakeruitgangen voor bi-wiring. Ik ben ook erg benieuwd naar de Red Dragon Audio monoblocks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
De NC400 is fantastisch, compleet transparant en veel power. Ik zie nu overigens dat Hypex inmiddels een kit verkoopt van de modules incl behuizing etc. Ziet er uit als een goede deal! Sowieso zelf deze bouwen is echt de meeste kwaliteit voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Deveon schreef op zondag 24 april 2016 @ 20:57:
De TV ga ik alleen nog wel ophangen. De hoogte is perfect alleen twijfel ik nog op exact deze plek of iets naar links zodat die recht boven de Besta hangt. De TV staat nu recht tegenover de scheidingslijn van het loungedeel en 3 zitter (rechts op de tweede foto).

Verder wil ik de fronts gaan upgraden gezien er geen vloerstaanders passen. Daarna een sub erbij gevolgd door een center upgrade.
leuke bank. Mag ik je vragen waar je deze hebt gekocht en of je nog weet hoe dit model heet?

Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
SannrHerr schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:17:
[...]

Superstrak die lattenbank! Zoiets had ik ook wel willen hebben, maar ik heb rekening te houden met de WAF-factor...

Hoe bevalt de NCore? Ik twijfel over de NAD M32 of een set AVM monoblokken. Beiden gebruiken soortgelijke Hypex-technieken. Een van de voordelen is de dubbele speakeruitgangen voor bi-wiring. Ik ben ook erg benieuwd naar de Red Dragon Audio monoblocks.
De NAD M32 is geen Hypex-gebaseerde versterker, voor zover ik weet. Er zit een versterkertechniek in die vergelijkbaar is met de C399DD van NAD. Een Direct Digital ofwel PWM (Pulse Width Modulation) versterker dus. De M22 eindversterker is dan weer wel een Hypex-gebaseerde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
san.okk schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:15:
[...]

leuke bank. Mag ik je vragen waar je deze hebt gekocht en of je nog weet hoe dit model heet?

Bedankt alvast
Thanks, het is de Ranea gekocht bij Hartog wonen in Utrecht, maar zij hebben hem niet meer in het aanbod. Aangezien ik Google nodig had voor het model kwam ik hem wel tegen bij Kapenga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

christiaans schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:41:
[...]

De NAD M32 is geen Hypex-gebaseerde versterker, voor zover ik weet. Er zit een versterkertechniek in die vergelijkbaar is met de C399DD van NAD. Een Direct Digital ofwel PWM (Pulse Width Modulation) versterker dus. De M22 eindversterker is dan weer wel een Hypex-gebaseerde versterker.
Ah, dan heb ik mij verkeerd laten informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 15-09 16:33
Is PWM niet ook wat Hypex gebruikt in zijn class-D versterkers?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

Het is inmiddels al meer dan 3 jaar sinds Tweakers bij mij op bezoek waren :*) Er is in de tussentijd het nodige veranderd in de apparatuur. In het filmpje zei ik dat 3D en 4K niet in de nabije toekomst zijn intrede zou doen. Maar ja, er kan veel gebeuren in 3 jaar :D

A/V receiver: Marantz SR9600 => Denon AVR-X7200WA CM stufe 3
Stereoversterker: Marantz PM-15S2 => Marantz PM-11S3
UD speler: Oppo BDP-83 TUC => [Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 2+XLR
Speakers: ALR/Jordan Note 7 => 9 (front), Center en 5 (rear)
Subwoofer: Velodyne DD18 CM Stufe 1 (nu gemodificeerd)
Projector: JVC DLA-HD950 => JVC DLA-X7000 CM Stufe 1
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall Studiotek 130
Stroom: PS Audio Power Plant Premier
Audio Rack: Creaktiv Trend 1-4 Aktiv Plus
Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m => FP-Alpha 3 FI-E35 (G)/FI-E25(G), inakustik AC-2502 en PS Audio Perfect Wave AC-3
Kabels (video): inakustik Referenz HDMI, CineMike HDMI
Tweak : Nanotec Systems Nespa #1, CA Electronics Diamond dempingsplaten, Acoustic Revive RD-3 CineMike

En omdat foto's meer zeggen ;)

Vergelijk tussen Note 7 en Note 9
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5749/31093958595_559ecc2f52_c.jpg

En zo ziet de voorkant nu uit met gordijnen dicht
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8558/30298409666_80f9f65830_c.jpg

En open...
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5601/29703294844_afd023691e_c.jpg

En zo ziet de achterkant uit...
Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/6/5648/30584402485_d0d3fbe3ce_c.jpg

Het complete audio-rack
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5808/30548076066_f565c76825_c.jpg

Van boven naar beneden
De Marantz UD-7007 CineMike Stufe 2 en de Denon AVR-X7200WA CineMike Stufe 3
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5756/30496466001_a161068a43_c.jpg

De Denon up close and personal
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5481/30605131675_d0af7521fb_c.jpg

En wat er nu aan het plafond hangt, de JVC DLA-X7000 CineMike Stufe 1
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8626/30467741122_7f511747d0_c.jpg

Hoef waarschijnlijk niet te zeggen dat we nog steeds enorm genieten. Dit gaat nooit vervelen! *O*

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
Wow! Dat ziet er mooi uit! Hele mooie ruimte ook. Ik ben blij met mijn net aangeschafte setje van +/- 1500 euro, maar daar heb jij de kabels nog niet eens voor vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:14

DjVe

Hatsaflats!

*kwijl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:52
Heel mooi. Ik ken de bios ook van andere fora en blijf mooi om te zien.

Zelf ben ik ook bezig met mijn schuur te verbouwen om er een cinema van te maken.
Hier zal never zo goed spul inkomen als hierboven, maar wel een klein stapje in de richting.

Wanneer ik wat verder ben zal ik wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

I-King schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:58:
Wow! Dat ziet er mooi uit! Hele mooie ruimte ook. Ik ben blij met mijn net aangeschafte setje van +/- 1500 euro, maar daar heb jij de kabels nog niet eens voor vrees ik :P
Dank je! Heel goed dat je blij bent met je eigen set. Hoeveel geld je aan apparatuur uitgeeft heb je zelf in de hand.
Dat ik had ik vroeger ook toen ik naar de bioscopen van anderen keek. Dacht dat het altijd een droom zou blijven, maar die droom is uitgekomen. Vandaar ook de naam van mijn ruimte "Chamber of Dreams"
Steefmeister schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:01:
Heel mooi. Ik ken de bios ook van andere fora en blijf mooi om te zien.

Zelf ben ik ook bezig met mijn schuur te verbouwen om er een cinema van te maken.
Hier zal never zo goed spul inkomen als hierboven, maar wel een klein stapje in de richting.

Wanneer ik wat verder ben zal ik wat foto's maken.
Dank je! Ik zag op het HTforum een topic "The Barn" in de lijst staan. Ben jij dat?

Als jullie trouwens meer willen weten:
- Mijn ruimte 3 jaar geleden
- De video gemaakt door Tweakers

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Haha, na de Chamber of Dreams valt alles tegen natuurlijk! :D

Maar hierbij mijn setje:
Versterker: Marantz SR5003
TV: Panasonic 42PZ Plasma
Speakers voor: Focal Chorus 816V
Center: Focal Chorus 800CC
Speakers rear: Pioneer tweeweg waarvan ik het type niet meer weet
Subwoofer: BK XXLS400

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i1dCNB7.jpg

Center en Amp:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0K9qcDl.jpg

Vanaf luisterpositie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t11jD5a.jpg

De TV staat bovenaan de lijst om te vervangen, voor de rest zijn we op het moment eigenlijk heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
wagenveld schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:52:
Mooi zeg, wat voor standaard en meubel betreft het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Thx! Eigen creatie van sloophout uit een oude fabriekshal, zie audiomeubel topic: wagenveld in "Het grote Audiomeubel topic!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Laatst online: 13-05 21:26
wagenveld schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:27:
Thx! Eigen creatie van sloophout uit een oude fabriekshal, zie audiomeubel topic: wagenveld in "Het grote Audiomeubel topic!"
Leuk om te zien, past met al je apparatuur goed bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:52
HTip schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 07:16:
[...]

[...]

[...]

Dank je! Ik zag op het HTforum een topic "The Barn" in de lijst staan. Ben jij dat?
Nee ik heb het geheel nog geen naam gegeven. Heb ook enkel pas de isolatie erin. Elektra, muren, plafond, verven moet nog allemaal gebeuren :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bokmaaa schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:02:
Maar jij hebt nog wel hele toffe vintage home entertainment 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
HTip schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:47:
Het is inmiddels al meer dan 3 jaar sinds Tweakers bij mij op bezoek waren :*) Er is in de tussentijd het nodige veranderd in de apparatuur. In het filmpje zei ik dat 3D en 4K niet in de nabije toekomst zijn intrede zou doen. Maar ja, er kan veel gebeuren in 3 jaar :D

A/V receiver: Marantz SR9600 => Denon AVR-X7200WA CM stufe 3
Stereoversterker: Marantz PM-15S2 => Marantz PM-11S3
UD speler: Oppo BDP-83 TUC => [Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 2+XLR
Speakers: ALR/Jordan Note 7 => 9 (front), Center en 5 (rear)
Subwoofer: Velodyne DD18 CM Stufe 1 (nu gemodificeerd)
Projector: JVC DLA-HD950 => JVC DLA-X7000 CM Stufe 1
Scherm: Stewart Screen Luxus Deluxe Screenwall Studiotek 130
Stroom: PS Audio Power Plant Premier
Audio Rack: Creaktiv Trend 1-4 Aktiv Plus
Kabels (speaker): inakustik Referenz LS-1202 met LS-1002 bi-wire bruggen, LS-1002 voor center en surrounds
Kabels (audio): inakustik Referenz NF-1302, inakustik Referenz HDMI, Nordost Bassline SW
Kabels (stroom): Furutech G320Ag-18 1,8m => FP-Alpha 3 FI-E35 (G)/FI-E25(G), inakustik AC-2502 en PS Audio Perfect Wave AC-3
Kabels (video): inakustik Referenz HDMI, CineMike HDMI
Tweak : Nanotec Systems Nespa #1, CA Electronics Diamond dempingsplaten, Acoustic Revive RD-3 CineMike

En omdat foto's meer zeggen ;)

Vergelijk tussen Note 7 en Note 9
[afbeelding]

En zo ziet de voorkant nu uit met gordijnen dicht
[afbeelding]

En open...
[afbeelding]

En zo ziet de achterkant uit...
[afbeelding]

Het complete audio-rack
[afbeelding]

Van boven naar beneden
De Marantz UD-7007 CineMike Stufe 2 en de Denon AVR-X7200WA CineMike Stufe 3
[afbeelding]

De Denon up close and personal
[afbeelding]

En wat er nu aan het plafond hangt, de JVC DLA-X7000 CineMike Stufe 1
[afbeelding]

Hoef waarschijnlijk niet te zeggen dat we nog steeds enorm genieten. Dit gaat nooit vervelen! *O*
Leuke Upgrades! Ik ben aan het wachten op de nieuwe Oppo CM.... Daarna is mijn beamer weer aan de beurt. Zo blijf je bezig!

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@HTip
Wow.. just wow! _/-\o_

Dit is inderdaad wel jaloersmakend zeg! Dit is toch wel een enorme droom van me. Ik ben zelf nog student, zonder enig budget, vond het beeld belangrijker dan het geluid dus heb (in mijn ogen) een mooie tv van 49" (4K), helaas moet ik het nog een tijdje doen met een Philips HTB 3510 setje ( pricewatch: Philips HTB3510 ). Als het aan mij ligt komt daar snel verandering in als ik over +- 3 maanden een baan heb :+

Tegen die tijd zal ik nog wel om advies komen vragen voor een leuk 2.1 setje, eventueel met versterker.

Ooit hoop ik net zo'n mooie chamber of dream te hebben!

Een vraagje, vanwaar de keus voor de lichte kleur speakers? Waarom niet zwart? Zo'n lichte kleur zal toch wat helderheid van het scherm absorberen neem ik aan, misschien is het ook wel storend als je een film kijkt, of valt dat mee?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTip

HTip

Chamber of Dreams

Steefmeister schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:26:
[...]

Nee ik heb het geheel nog geen naam gegeven. Heb ook enkel pas de isolatie erin. Elektra, muren, plafond, verven moet nog allemaal gebeuren :-)
Zo ben ik ook begonnen ;) Op het HTforum is iemand een soortgelijk project aan het doen in een schuur. Misschien dat je daar wat aan hebt.
Masterkale1 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:15:
[...]

Leuke Upgrades! Ik ben aan het wachten op de nieuwe Oppo CM.... Daarna is mijn beamer weer aan de beurt. Zo blijf je bezig!
Zeker! Spannend die nieuwe Oppo. CineMike zal weer het onderste uit de kan halen. Kwa beeld heb je dus nog wat te goed d:)b Zijn we allebei (bijna) volledig CineMiked! oOo
miicker schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:34:
@HTip
Wow.. just wow! _/-\o_

Dit is inderdaad wel jaloersmakend zeg! Dit is toch wel een enorme droom van me. Ik ben zelf nog student, zonder enig budget, vond het beeld belangrijker dan het geluid dus heb (in mijn ogen) een mooie tv van 49" (4K), helaas moet ik het nog een tijdje doen met een Philips HTB 3510 setje ( pricewatch: Philips HTB3510 ). Als het aan mij ligt komt daar snel verandering in als ik over +- 3 maanden een baan heb :+

Tegen die tijd zal ik nog wel om advies komen vragen voor een leuk 2.1 setje, eventueel met versterker.

Ooit hoop ik net zo'n mooie chamber of dream te hebben!

Een vraagje, vanwaar de keus voor de lichte kleur speakers? Waarom niet zwart? Zo'n lichte kleur zal toch wat helderheid van het scherm absorberen neem ik aan, misschien is het ook wel storend als je een film kijkt, of valt dat mee?
Dank je! Ik ben ook begonnen met een simpel setje, maar had al snel de smaak te pakken. Op een gegeven moment is het een beetje uit de hand gelopen en dat heeft uiteindelijk geresulteerd in de Chamber of Dreams *O*

In eerste instantie waren al mijn speakers zwart. Op de 1e foto zie je ook mijn vorige speaker (Note 7) staan. De Note 9 is het topmodel en echt een hele goede speaker. Toen die werd aangeboden (gebeurt zelden) heb ik geen moment getwijfeld. Eerlijk gezegd vroeg ik mij ook af hoe dat ging staan en hoe het zat met de reflectie.

Het mooie is dat deze speaker zelfs minder reflecteert dan de zwarte. Ik heb er dan ook geen moment last van gehad. In het echt zijn ze overigens veel mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Toch maar eens die kruipruimte hier wat dieper gaan maken denk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Paulus07 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:51:
Toch maar eens die kruipruimte hier wat dieper gaan maken denk :P
Goed idee, hoeft hier maar een metertje of 2 dieper :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Laatst online: 15-09 12:04
Bokmaaa schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 09:02:

Maar hierbij mijn setje:
Versterker: Marantz SR5003
TV: Panasonic 42PZ Plasma
Speakers voor: Focal Chorus 816V
Center: Focal Chorus 800CC
Speakers rear: Pioneer tweeweg waarvan ik het type niet meer weet
Subwoofer: BK XXLS400

*knip*
Leuk setje. Welk meubel is het als ik vragen mag? Ik zoek ook nog iets waar ik mijn KEF Q200c in kwijt kan....
Heb nog een ruime week om iets op het spoor te komen anders moet de speaker retour :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Flix83 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:27:
[...]

Leuk setje. Welk meubel is het als ik vragen mag? Ik zoek ook nog iets waar ik mijn KEF Q200c in kwijt kan....
Heb nog een ruime week om iets op het spoor te komen anders moet de speaker retour :'(
Het is een massief teak meubel die we in een opruiming bij een meubelzaak hebben gehaald. Er staat geen merk/type op, en de winkel (in oost-Groningen) was geen keten. Ik heb overigens een enorm gat in de achterkant moeten zagen, omdat mn center er niet vanaf de voorkant in past :')

• Flix83
  • Laatst online: 15-09 12:04
Het is lastig een meubel te vinden waar ik al mn spul (HTPC, Receiver en Center) in kwijt kan....
Misschien zelf maar iets maken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Tijd geleden dat ik wat heb geplaatst.
Maar in al die tussentijd wel elke week eventjes op dit mooie forum kijken uiteraard, blijft toch mooi om allemaal te zien _/-\o_

Al mijn apparatuur staat op dit moment nog in de woonkamer maar gaat verhuizen naar zolder.
Waarom? Omdat mijn vrouw in januari gaat bevallen van onze 2e jongen en die wilt graag alle, ik citeer: "zooi" uit de woonkamer hebben...(nesteldrang ofzoiets noemen ze dat)
PRIMA SCHAT! >:) Ik maak wel een mooi kamertje op zolder.

Sinds de aankoop niks aan de zolder gedaan, dus was gewoon 1 ruimte waar wasmachine, droger en veel rommel stond.
Ook het knieschot was gewoon dichtgemaakt met gipsplaat en verder niks.
Isolatie was er niet.
Oftewel tijd voor een verbouwing... SLOPEN MAAR!
Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/t4qewgk31/IMG_20161014_WA0009.jpg

Hier de plek waar je de trap op komt, en inmiddels ligt het knieschot eruit.
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/g56ark95r/20161014_172417.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/60lvq8909/20161014_172412.jpg

Onze betonnen vloer op de zolder loopt niet helemaal door tot aan de gevel, dat houd in dat we boven de slaapkamers normaal gesproken een hoog plafond zouden hebben, met schuine kant van het dak in zicht. Maar de vorige eigenaar heeft dus dicht gemaakt met houten balken en gipsplaat. Geen enkele isolatie dus dit hebben we eerst maar eens allemaal opengebroken tot op het gips en vol gestopt met glaswol (20 cm).
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/uj0gsi0ib/IMG_20161018_WA0008.jpg

Hier heb ik de linkerkant al helemaal gedaan. Opgevuld met glaswol, op de balken heb ik stroken vlokkenschuim geplakt van 3,5cm dik voor ontkoppeling, hierop liggen de OSB platen. Hier boven de babykamer gaat hetzelfde gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://s3.postimg.org/qslt6oroz/IMG_20161026_WA0011.jpg

Begin van de tussenwand die er gaat komen, om het washok te scheiden van de kamer en gelijk een stuk geluidsisolatie toe te passen richting het trapgat.
Zoals je kunt zien heb ik ook hier de balken voorzien van een laag vlokkenschuim zodat deze dus niet direct in contact staan met de wanden, plafond en vloer.
Ook zie je helemaal links een klein stukje van het nieuwe knieschot frame met deurtjes.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/baapztuqj/IMG_20161104_WA0005.jpg

Even later ziet dat er dan zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/gmj5z36w7/20161105_144431.jpg

Knieschot deurtjes.
Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/x67ua6ol3/IMG_20161114_WA0007.jpg

Tussenwand heeft hier de eerste laag gips gekregen. Deze zijn horizontaal geplaatst en hieroverheen komt de 2e laag verticaal. 12.5mm dik. Owja en ik had natuurlijk ook wat hulp... ;)
Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/wfaaticm7/IMG_20161113_WA0009.jpg

Massieve opdek deur 2e hand gekocht voor 15 euro ;)
Moet nog even wat aandacht krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/a1821r8l7/IMG_20161114_WA0009.jpg

Binnenkant van de kamer 7cm steenwol en ook hier komt een dubbele laag gips.
Uiteraard ook de stroom punten, licht schakelaar en HDMI kabel voor de beamer een plek gegeven.
Afbeeldingslocatie: https://s11.postimg.org/zc68hfa8j/20161116_222617.jpg

De andere wand, richting de buren, uiteraard ook voorzien van een voorzetwand ten behoeve van de geluidisolatie.
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/3n5liek0l/20161126_160123.jpg

Omdat de zolder een punt dak heeft wilde ik dit voorzien van een soort gecombineerd zwevend en absorberend plafond met spotjes. Dus heb ik het volgende bedacht; bedplaat met opstaande rand en 7cm steenwol erin. Ditzelfde ga ik ook toepassen in de hoeken van de kamer, genaamd 'basstraps'.
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/sxjxodvgx/20161126_160200.jpg

En de huidige stand van zaken is het verven van de kamer... uiteraard zwart :)
Verf is hier nog gedeeltelijk nat dus ziet er beetje vreemd uit.
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/yr3lce8av/20161127_143415.jpg

Dusss, nog even geduld... ik zal proberen jullie op de hoogte te houden! ;) ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Wayneheadx op 28-11-2016 14:49 . Reden: sommige plaatjes deden het niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Zeer mooi, ik heb een vrij ruim huis (12j geleden) gebouwd maar vervloek mezelf nog elke dag dat ik de zolder niet wat hoger heb gemaakt zodat ik daar een mancave kon van maken. Nu is die 1.8m hoog en dat is nét te laag om er iets praktisch mee aan te vangen ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
Hier een update van onze situatie.

De 37" samsung is vervangen door een 55" philips. En van HDReady naar 4K 200Hz.

Oud

Nieuw

Nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
p.d.akkerman schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:40:
Hier een update van onze situatie.

De 37" samsung is vervangen door een 55" philips. En van HDReady naar 4K 200Hz.
Offtopic : 120Hz bedoel je denk ik

Maar wel lekker, bijna 46cm meer beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 28-11-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
Klopt.
Is 120Hz
Betreft de 55pus7101.
Komende week komt de xbox one s erbij.

Verder weinig updates
De humax is weg
Nog steeds de denon 2113 met de jamo 608 en sub300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:20
Wayneheadx schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:35:
Maar in al die tussentijd wel elke week eventjes op dit mooie forum kijken uiteraard, blijft toch mooi om allemaal te zien _/-\o_

Al mijn apparatuur staat op dit moment nog in de woonkamer maar gaat verhuizen naar zolder.
Waarom? Omdat mijn vrouw in januari gaat bevallen van onze 2e jongen en die wilt graag alle, ik citeer: "zooi" uit de woonkamer hebben...(nesteldrang ofzoiets noemen ze dat)

Sinds de aankoop niks aan de zolder gedaan, dus was gewoon 1 ruimte waar wasmachine, droger en veel rommel stond.
Isolatie was er niet.
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Onze betonnen vloer op de zolder loopt niet helemaal door tot aan de gevel, dat houd in dat we boven de slaapkamers normaal gesproken een hoog plafond zouden hebben, met schuine kant van het dak in zicht. Maar de vorige eigenaar heeft dus dicht gemaakt met houten balken en gipsplaat. Geen enkele isolatie dus dit hebben we eerst maar eens allemaal opengebroken tot op het gips en vol gestopt met glaswol (20 cm).
[afbeelding]

Hier heb ik de linkerkant al helemaal gedaan. Opgevuld met glaswol, op de balken heb ik stroken vlokkenschuim geplakt van 3,5cm dik voor ontkoppeling, hierop liggen de OSB platen. Hier boven de babykamer gaat hetzelfde gebeuren.
[afbeelding]

Begin van de tussenwand die er gaat komen, om het washok te scheiden van de kamer en gelijk een stuk geluidsisolatie toe te passen richting het trapgat.
Zoals je kunt zien heb ik ook hier de balken voorzien van een laag vlokkenschuim zodat deze dus niet direct in contact staan met de wanden, plafond en vloer.
Ook zie je helemaal links een klein stukje van het nieuwe knieschot frame met deurtjes.
[afbeelding]

[afbeelding]

Knieschot deurtjes.
[afbeelding]

Tussenwand heeft hier de eerste laag gips gekregen. Deze zijn horizontaal geplaatst en hieroverheen komt de 2e laag verticaal. 12.5mm dik. Owja en ik had natuurlijk ook wat hulp... ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

Uiteraard ook de stroom punten, licht schakelaar en HDMI kabel voor de beamer een plek gegeven.
[afbeelding]

De andere wand, richting de buren, uiteraard ook voorzien van een voorzetwand ten behoeve van de geluidisolatie.
[afbeelding]

Omdat de zolder een punt dak heeft wilde ik dit voorzien van een soort gecombineerd zwevend en absorberend plafond met spotjes. Dus heb ik het volgende bedacht; bedplaat met opstaande rand en 7cm steenwol erin. Ditzelfde ga ik ook toepassen in de hoeken van de kamer, genaamd 'basstraps'.
[afbeelding]

[afbeelding]

nice man keep the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:51
Wayneheadx schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:35:

Isolatie was er niet.
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Knieschot deurtjes.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wauw, dat gaat zeker wat moois worden!! Zulke projecten sporen wel aan om ook eens wat met de zolder te gaan doen moet ik zeggen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 16:51
Mijn setup:

Versterker: Cambridge CXA60
Speakers: Bowers & Wilkins CM1 S2
TV: Samsung HDTV van 46".
Mediaspelers: AppleTV en Chromecast Audio

De Cambridge is er recent bijgekomen in de plaats van een Onkyo 5.1 receiver. Enorm tevreden van, en met de lage pond voor een heel goede prijs in Londen kunnen kopen :)

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/6/5442/30505647203_e9131f3e27_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/6/5596/30945109430_52ce9bdd3d_z.jpg

Keep on running

Pagina: 1 ... 28 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic