Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
ZorbaR schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:05:
Mijn setup:

Versterker: Cambridge CXA60
Speakers: Bowers & Wilkins CM1 S2
TV: Samsung HDTV van 46".
Mediaspelers: AppleTV en Chromecast Audio

De Cambridge is er recent bijgekomen in de plaats van een Onkyo 5.1 receiver. Enorm tevreden van, en met de lage pond voor een heel goede prijs in Londen kunnen kopen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Stereo FTW!

Als mijn oude Philips bak er ooit mee ophoudt zit ik ook te kijken naar die versterker, maar alsnog gaat hij al ruim 20 jaar mee :) Alleen de relais beginnen het een beetje te begeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk, dat vind ik ook mooi. Gewoon een cleane stereo setup, dan lijkt de woonkamer niet zo'n multimediapaleis, en toch kan je prachtig film kijken. Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar dat vind ik fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 14:03
Mooie setup met die Cambridge!
Nog wel een korte vraag daarover:
Ik heb zelf een Yamaha RX-V675 met Canton GLE 490 speakers.
Nu zie ik dat een dergelijke Cambridge versterker aardig wat duurder is, haalt ik met een dergelijke versterker dan meer uit mijn speakers?

Waar zit de meerwaarde van een dergelijke versterker precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
De vraag is vooral of jij die meerwaarde hoort. Prijs is geen aanduiding van kwaliteit, al denken sommige wel zo.

Als jij denk dat je speakers ondermaats presteren dan zou je ze in de auto kunnen laden en in een winkel eens wat andere, eventueel duurdere, versterkers kunnen proberen.

vaak hebben duurdere versterkers wel meer opties, zoals betere roomcorrectie, meer hdmi out, etc.

Als ik je setup zie en ik kijk enkel naar de prijs, dan zou ik zeggen dat meer te halen valt uit nieuwe speakers dan uit een nieuwe versterker.
Loei123 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:36:
Nu zie ik dat een dergelijke Cambridge versterker aardig wat duurder is, haalt ik met een dergelijke versterker dan meer uit mijn speakers?

[ Voor 8% gewijzigd door TMon op 30-11-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 16:22

Sharky

Skamn Dippy!

ZorbaR schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:05:
Mijn setup:

Versterker: Cambridge CXA60
Speakers: Bowers & Wilkins CM1 S2
TV: Samsung HDTV van 46".
Mediaspelers: AppleTV en Chromecast Audio

De Cambridge is er recent bijgekomen in de plaats van een Onkyo 5.1 receiver. Enorm tevreden van, en met de lage pond voor een heel goede prijs in Londen kunnen kopen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Leuk meubel. Waar heb je die gescoord?

En complimenten voor je setup, mooie combo van amp en speakers. Heb het zelf vergelijkbaar staan hier. Sort of.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:22
Meubel is van Presotto, gekocht bij Top Interieur (België).

Dank voor de leuke commentaren, stereo was voor mij inderdaad belangrijker dan surround. Ben er in elk geval heel tevreden van :)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Nu zie ik dat een dergelijke Cambridge versterker aardig wat duurder is, haalt ik met een dergelijke versterker dan meer uit mijn speakers? Waar zit de meerwaarde van een dergelijke versterker precies in?
Mijn ervaring: ja, een versterker kan veel verschil maken in de geluidsbeleving. Ik schrijf bewust 'beleving', want het is subjectief wat je wel/niet mooi vindt.
Wat ik b.v. praktisch heb ondervonden: een instap-yamaha-receiver tijdelijk ingeruild voor een duurdere Cambridge Audio-versterker Het geluid klonk in mijn oren veel beter: gedefinieerder, krachtiger, gedetailleerder, meer muziekplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-09 14:03
Burgerman schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:53:
[...]

Mijn ervaring: ja, een versterker kan veel verschil maken in de geluidsbeleving. Ik schrijf bewust 'beleving', want het is subjectief wat je wel/niet mooi vindt.
Wat ik b.v. praktisch heb ondervonden: een instap-yamaha-receiver tijdelijk ingeruild voor een duurdere Cambridge Audio-versterker Het geluid klonk in mijn oren veel beter: gedefinieerder, krachtiger, gedetailleerder, meer muziekplezier.
Daar ben ik eigenlijk wel naar op zoek.
Mocht ik ooit verhuizen heb ik nog het idee om een SV subwoofer aan te schaffen.

Maar stel dat met een dergelijke Cambridge (of andere stereoversterker) het geluid krachtiger wordt dan wat ik nu heb, dan zou ik het mogelijk zonder subwoofer af kunnen.
Ik weet bijvoorbeeld ook niet of zo'n versterker overkill is voor mijn Cantons, volgens mij is dat ook een redelijk instap setje.

En met mijn speakers naar een audio zaak rijden om te beluisteren zou ik zelf ook niet zo snel doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Burgerman schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:53:
[...]

Interessante discussie, ik ben toendertijd voor een wat duurdere Denon gegaan, qua geluid en afwerking beviel mij dat het beste, vermogen hiervan had ik gewoon nodig voor de speakers. Maar stel ik zou upgraden, zul je dat echt merken dan?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:47

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:19:
[...]

Interessante discussie, ik ben toendertijd voor een wat duurdere Denon gegaan, qua geluid en afwerking beviel mij dat het beste, vermogen hiervan had ik gewoon nodig voor de speakers. Maar stel ik zou upgraden, zul je dat echt merken dan?
Vergeet niet de kracht van confirmation bias. Als je net honderden (duizenden) euro's hebt uitgegeven aan iets wil je uiteraard niet horen dat wat je eerst had eigenlijk beter was/is. Dus ga je smijten met wollige, nietszeggende termen om je aankoop goed te praten.

Wat je zou kunnen doen is eerst ergens luisteren, bij voorkeur met materiaal wat je zelf luistert/kijkt. Want in de audiowereld is duurder =/= beter. Zie daarvoor het topic dat speciaal is opgestart.

Trouwens, maar dat zal wel persoonlijk zijn, vind ik de hele term "upgraden" nogal jeukveroorzakend.Spaar dan door :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23
Vrijdag schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:21:
[...]
Trouwens, maar dat zal wel persoonlijk zijn, vind ik de hele term "upgraden" nogal jeukveroorzakend. Spaar dan door :P
Je moet toch ergens beginnen? Liever een periode iets minder, dan jaren, decennia wachten op het optimale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

barrymossel schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:10:
[...]

Je moet toch ergens beginnen? Liever een periode iets minder, dan jaren, decennia wachten op het optimale.
Tuurlijk, dat snap ik. Het is meer de term. Ik heb net zoiets met het begrip pre-orderen. Dat komt gewoon neer op een bestelling reserveren, zoiets als nat water.

Slightly off-topic, ik weet het :P

Ontopic: Ik zie vaak hier maar ook elders dat apparatuur en speakers vlak bij verwarmingsradiatoren staan. Is dat niet erg slecht voor je apparatuur? Gezien metaal uitzet en krimpt enzo en het ook nooit bevorderlijk is dat componenten erg warm worden.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja ik ben er zelf dik tevreden mee, geluid is goed, vermogen is goed. Tegenwoordig zijn er wel wat nieuwe systemen met nieuwere technieken en dat zou een reden kunnen zijn voor een 'upgrade' of gewoon omdat je nu wel geld hebt voor wat beters. :) Zo doe ik dat al jaren. Zeker in de beginperiode vrij veel gekocht en verkocht en steeds verder gekomen, keer tegen deze zuilen aangelopen, leuke klus ergens gedaan en met het daarvan verdiende geld de Denon receiver aangeschaft, gelijk goed. Die draait ook alweer een jaar of 5 denk ik trouwens. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Voor wat het waard is, het verschil tussen mijn Onkyo (TX-NR414) en de Cambridge nu is wel degelijk goed hoorbaar. Gelukkig in de positieve zin dan.

Hangt er allemaal een beetje vanaf hoe goed je huidige aparatuur is. In mijn geval was het duidelijk dat de Onkyo niet goed overweg kon met de B&W speakers.

En inderdaad, confirmation bias is onvermijdelijk :)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Begrijp me niet verkeerd hoor, er zit natuurlijk verschil in de diverse apparatuur qua bouwkwaliteit, gebruikte componenten etc. en sommige combinaties werken niet zo lekker. En uiteindelijk kan er nog zoveel geroepen worden maar waar het om gaat is dat jíj tevreden bent met wat je hebt :) (of niet, maar dan ga je dus upgraden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 17:38
ZorbaR schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:18:
Meubel is van Presotto, gekocht bij Top Interieur (België).

Dank voor de leuke commentaren, stereo was voor mij inderdaad belangrijker dan surround. Ben er in elk geval heel tevreden van :)
Prachtig meubel!
Heb je niet de mogelijkheid om het meubel zwevend te bevestigen? Dat lijkt me A nog gaver uitzien en B komt dan je TV op een iets prettigere kijkhoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Dat gaat inderdaad, maar we zitten momenteel nog in een huurappartement dus dan boren we liever niet te vaak in de muren :)

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:54
Dat dacht ik ook altijd. Totdat ik ontdekte dat Alabasine gewoon filler heeft, juist voor gaten in de muur. Gat opvullen, plamuurmes er lamgs en je ziet er niks meer van. Zeker niet als de muur effen wit is.

En sowieso, mocht je er ooit uit gaan kun je dat meubel ook altijd ter overname aanbieden natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Ook een Cambridge Audio CXA60. Met 2X Q Acoustics 3050 speakers. O, ja en een Panasonic TV.

Edit: foto plaatsen lukt niet, NVM...

[ Voor 34% gewijzigd door MAkS1 op 03-12-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:02
Gisteravond de knoop doorgehakt en een marantz sr7010 gekocht. Vanmiddag gekregen en net klasr met installeren.

Hoofdzaak was om de onkyo te vervangen ivm upgrade naar atmos binnenkort. Maar heb gelijk de yamaha er ook uitgedaan zodat alles nu via de sr7010 gaat.

Tot nu toe tevreden. Speaker setup is nu accurader dan met de 626. Muziek klink ook iets beter dan de yamaha. Dus in het algemeen alleen maar vooruit gegaan.

Enige minpunt was de tijd die nodig was om een firmware te downloaden en installeren, maar gelukkig niet dagelijks 😀

Zal morgen even een foto erbij zetten

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:34

Audione0

Strijdt der titanen

ZorbaR schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:28:
Voor wat het waard is, het verschil tussen mijn Onkyo (TX-NR414) en de Cambridge nu is wel degelijk goed hoorbaar. Gelukkig in de positieve zin dan.

Hangt er allemaal een beetje vanaf hoe goed je huidige aparatuur is. In mijn geval was het duidelijk dat de Onkyo niet goed overweg kon met de B&W speakers.

En inderdaad, confirmation bias is onvermijdelijk :)
Gefeliciteerd met je aankoop! CA maakt mooi spul!

Ik speel hier voornamelijk met CA apparatuur. CA 651R surround, CA 651A Stereo, CA 651C cd speler, 650BD blueray en een CA dac magic.

Waarom CA en meer van dit soort merken wat duurder zijn? De aandacht die ze eraan besteden, de aantallen die ze verkopen zijn wat minder, minder massa, je betaalt er allemaal voor.

Waaroms kost een brood bij de bakker meer dan bij een supermarkt ;)
Waarom kost een BMW/Mercedes meer dan een Dacia ;)

Verder ben ik van mening dat de wat duurdere modellen wat meer de nuances opzoeken. Bijvoorbeeld als je al aan de volume knop draait zit hier al een bepaalde techniek in. Het is niet dat je ff een knop omdraai, er is weer over nagedacht. Ook hier betaal je dan weer voor.
Als ik bijvoorbeeld in mijn geval de CA 651C cd speler pak. T loopwerk hoor je niet, de cd lade gaat met een bepaalde souplesse open. Belangrijk voor t geluid? nee ik denk het niet, maar leuk is het wel.

En tja wat is duur. Ik vind het nog meevallen, als je bijvoorbeeld naar Classe of musical fidelity gaat kun je er nog een paar 0-en aanplakken.
Waarschijnlijk staan deze modellen over 25 jaar nog steeds te fonkelen en zijn de goedkopere modellen allang weer 10 keer vervangen.

Even aanvulling met foto's

Inside foto's van de Yamaha RX-V675 en de CA 651R

Yamaha
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/epw2mkwmltbyr.jpg

CA 651
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cwffeq3px9slt.jpg

Of het de CA in geluid beter is? Zou kunnen, ik heb de vergelijking niet gemaakt. Persoonlijk denk ik in hoge volumes wel. Op zacht/normaal volume, dan niet.

Waarom maakt bijvoorbeeld Yamaha/Denon/Marantz goedkope en hele dure modellen? Er moet een wezenlijk verschil zijn.

Hier een plaatje van een Denon 2113 en een 5805 van vroegah

2113
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cbawmjg7ajq3q.jpg

5805
https://www.mupload.nl/img/o6en1cn6xtymu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wrwruzcmtine0.jpg

Waarom denon goedkopere en duurdere modellen maakt als het toch allemaal hetzelfde klinkt? Ik vraag het me af.

Yamaha doet dit ook met de RX en de high end advantage modellen. Als er geen verschil in, waarom de moeite doen om het te maken.

Kleine technische aanvulling op de waarom vraag :) :

Waar het ook om gaat bij het verschil in prijs zijn de werkings gebieden

Er wordt vaak gesproken over gevoeligheid van de speakers. Dus 1000hz - 85dB@1watt op 1 meter, kortom van de versterker wordt maar 1 watt gevraagd bij een toon van 1000hz. Maar wat gebeurt/wordt er gevraagd van een versterker bij 95dB @40hz op 5 meter afstand met diezelfde speaker? Kortom wat doet een versterker als deze in de stress schiet? (om het maar even wat beeldvorming te geven) Klinkt die goedkope versterker dan nog steeds zo goed, houd de versterker de boel dan nog steeds onder controle?

Kijk maar naar goede subwoofers, die hebben ook een flinke versterker om de lage tonen goed weer te geven. Lage tonen vragen meer dan hoge tonen, zeker als je deze strak op hoog volume zonder dat het gaat rommelen(vervorming) weer wilt geven.

Verder hebben de duurdere modellen een lagere vervorming op hoger volume. De dempingsfactor beter geregeld (dus wat doet de versterker met aangeboden signaal voordat het de luidspreker ingejaagd wordt)

Uiteindelijk betaal je hier dan ook weer voor.

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 05-12-2016 17:52 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 21:18
Renegade666 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:33:
Gisteravond de knoop doorgehakt en een marantz sr7010 gekocht.
Gefeliciteerd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 21:52
Renegade666 schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:33:
Gisteravond de knoop doorgehakt en een marantz sr7010 gekocht.
Top ding! heb ik hier ook draaien. Bevalt super.
Ik ben ook van een Onkyo (NR5008) naar Marantz gegaan. Nog geen moment spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De komende week de NAD C388 om eens mee te spelen. In combinatie met mijn Bowers & Wilkins CM8S2 een heerlijke match. Na even wat spelen met de instellingen klinkt het echt top. De C388 laat de B&W's gillen en ook op laag volume een goede weergave van het laag. Echt een wereld van verschil ivm mijn huidige SR7005.

https://tweakers.net/ext/f/M3Odsfr4NONsWe6epcxlrKV0/full.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 08-12-2016 14:24 . Reden: Zie TW betreffende foto-size ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:35:
De komende week de NAD C388 om eens mee te spelen.
Ik had de voorloper. Van harte aanbevolen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:35:
De komende week de NAD C388 om eens mee te spelen. In combinatie met mijn Bowers & Wilkins CM8S2 een heerlijke match. Na even wat spelen met de instellingen klinkt het echt top. De C388 laat de B&W's gillen en ook op laag volume een goede weergave van het laag. Echt een wereld van verschil ivm mijn huidige SR7005.

https://tweakers.net/ext/f/M3Odsfr4NONsWe6epcxlrKV0/full.jpg
hoe heb je met deze versterker er tussen het surrround opgelost? heeft de versterker iets van ht passthrough?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46
Audione0 schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:48:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! CA maakt mooi spul!

Ik speel hier voornamelijk met CA apparatuur. CA 651R surround, CA 651A Stereo, CA 651C cd speler, 650BD blueray en een CA dac magic.

[...]

Waarom CA en meer van dit soort merken wat duurder zijn? De aandacht die ze eraan besteden, de aantallen die ze verkopen zijn wat minder, minder massa, je betaalt er allemaal voor.

Waaroms kost een brood bij de bakker meer dan bij een supermarkt ;)
Waarom kost een BMW/Mercedes meer dan een Dacia ;)

Verder ben ik van mening dat de wat duurdere modellen wat meer de nuances opzoeken. Bijvoorbeeld als je al aan de volume knop draait zit hier al een bepaalde techniek in. Het is niet dat je ff een knop omdraai, er is weer over nagedacht. Ook hier betaal je dan weer voor.
Als ik bijvoorbeeld in mijn geval de CA 651C cd speler pak. T loopwerk hoor je niet, de cd lade gaat met een bepaalde souplesse open. Belangrijk voor t geluid? nee ik denk het niet, maar leuk is het wel.

En tja wat is duur. Ik vind het nog meevallen, als je bijvoorbeeld naar Classe of musical fidelity gaat kun je er nog een paar 0-en aanplakken.
Waarschijnlijk staan deze modellen over 25 jaar nog steeds te fonkelen en zijn de goedkopere modellen allang weer 10 keer vervangen.

Even aanvulling met foto's

Inside foto's van de Yamaha RX-V675 en de CA 651R

Yamaha
[afbeelding]

CA 651
[afbeelding]

Of het de CA in geluid beter is? Zou kunnen, ik heb de vergelijking niet gemaakt. Persoonlijk denk ik in hoge volumes wel. Op zacht/normaal volume, dan niet.

Waarom maakt bijvoorbeeld Yamaha/Denon/Marantz goedkope en hele dure modellen? Er moet een wezenlijk verschil zijn.

Hier een plaatje van een Denon 2113 en een 5805 van vroegah

2113
[afbeelding]

5805
https://www.mupload.nl/img/o6en1cn6xtymu.jpg

[afbeelding]

Waarom denon goedkopere en duurdere modellen maakt als het toch allemaal hetzelfde klinkt? Ik vraag het me af.

Yamaha doet dit ook met de RX en de high end advantage modellen. Als er geen verschil in, waarom de moeite doen om het te maken.

Kleine technische aanvulling op de waarom vraag :) :

Waar het ook om gaat bij het verschil in prijs zijn de werkings gebieden

Er wordt vaak gesproken over gevoeligheid van de speakers. Dus 1000hz - 85dB@1watt op 1 meter, kortom van de versterker wordt maar 1 watt gevraagd bij een toon van 1000hz. Maar wat gebeurt/wordt er gevraagd van een versterker bij 95dB @40hz op 5 meter afstand met diezelfde speaker? Kortom wat doet een versterker als deze in de stress schiet? (om het maar even wat beeldvorming te geven) Klinkt die goedkope versterker dan nog steeds zo goed, houd de versterker de boel dan nog steeds onder controle?

Kijk maar naar goede subwoofers, die hebben ook een flinke versterker om de lage tonen goed weer te geven. Lage tonen vragen meer dan hoge tonen, zeker als je deze strak op hoog volume zonder dat het gaat rommelen(vervorming) weer wilt geven.

Verder hebben de duurdere modellen een lagere vervorming op hoger volume. De dempingsfactor beter geregeld (dus wat doet de versterker met aangeboden signaal voordat het de luidspreker ingejaagd wordt)

Uiteindelijk betaal je hier dan ook weer voor.
Ik vind dit nogal naïef. Waarom ieder bedrijf aan marktsegmentatie doet is gewoon om meer te kunnen verkopen. Apple biedt met de iPhone een 256GB model aan, niemand zal die ooit kopen maar misschien worden mensen wel over de streep gehaald om nét een groter modelletje aan te schaffen.

Natuurlijk is in receiverland een deel van de prijs gewoon features, zoals meer HDMI aansluitingen en Atmos support, maar een heel groot deel is imago "als je een dure receiver in je line-up hebt, dan moet je wel een goed merk zijn", precies wat jij hier aantoont.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
MAkS1 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:49:
Ook een Cambridge Audio CXA60. Met 2X Q Acoustics 3050 speakers. O, ja en een Panasonic TV.

Edit: foto plaatsen lukt niet, NVM...
Niet zo snel opgeven ;) We willen het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 09:45
Ramon schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:24:
[...]

Ik vind dit nogal naïef. Waarom ieder bedrijf aan marktsegmentatie doet is gewoon om meer te kunnen verkopen. Apple biedt met de iPhone een 256GB model aan, niemand zal die ooit kopen maar misschien worden mensen wel over de streep gehaald om nét een groter modelletje aan te schaffen.

Natuurlijk is in receiverland een deel van de prijs gewoon features, zoals meer HDMI aansluitingen en Atmos support, maar een heel groot deel is imago "als je een dure receiver in je line-up hebt, dan moet je wel een goed merk zijn", precies wat jij hier aantoont.
Het zal je verbazen hoeveel bedrijven ( zoals de overheid ) gewoon voor het top model kiezen ongeacht de zinloosheid en prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:31
Xenophoben schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:22:
[...]

Het zal je verbazen hoeveel bedrijven ( zoals de overheid ) gewoon voor het top model kiezen ongeacht de zinloosheid en prijs.
De overheid is geen bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
Shodan schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:02:
[...]

Niet zo snel opgeven ;) We willen het zien...
Haha bedankt, maar ik had niet genoeg karma.. De enige link die ik kan neerzetten is van Google photos, maar daarin staat te veel informatie over mij en de foto om zo online te zetten.. Ik kan wel melden dat het geluid werkelijk fantastisch is ondanks dat de speakers net iets te veel staan ingebouwd naar mijn zin..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
Dan gebruik je tinypic.com ofzo. Meer dan genoeg image hosts :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr22
The Eagle schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:26:
idd. geen excuses >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Xenophoben schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:22:
[...]

Ik denk persoonlijk heus wel dat een versterker met meer vermogen beter klinkt op hoog volume, echter moet je hier dan het maximale gaan opzoeken wat voor thuisgebruik onzin is. Of je moet een hele grote kamer hebben waarbij je bijvoorbeeld een paar meter van de speakers af zit. Dan kan ik me voorstellen dat die overhead "zin" heeft. Maar dan zou ik persoonlijk een speaker kiezen met een grotere conus, dan een smal model en daar het maximale er proberen uit te krijgen.

Even een vraag aan een kenner die misschien metingen heeft gedaan?
Wat wordt er van een versterker gevraagd als je bijvoorbeeld een speaker pakt met een gevoeligheid van pak m beet 85dB die technisch gezien 40hz aan lage tonen kan weer geven en daar 100dB aan geluiddruk uit wilt hebben op alle frequentie binnen zijn technisch kunnen zonder vervorming? Wat gebeurt er met een versterker/receiver. Schieten de goedkopere modellen met weinig vermogen dan niet in de stress? Ik bedoel geven die dan niet meer vervorming?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:46

JB

Cédric roelt!

Huidige samenstelling ook eens posten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/cinema1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/cinema2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/cinema3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/cinema4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jaconet.nl/meuk/cinema5.jpg

Samsung 46 inch
Onkyo TX-SR608
Quadral Platinum M4
Phonar Moonlight Centre
Phonar Moonlight Base MK2
SVS PB12 NSD DSP
Pro-ject Debut Carbon DC met Ortofon 2M Red
Popcorn Hour C-200
Apple TV

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAkS1
The Eagle schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 20:26:
Bedankt voor de tip:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2e3adzr.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 11-12-2016 11:53 . Reden: IMG-tags gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:13
Als je nou van die [url] een [img]- tag maakt dan ben je er. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2e3adzr.jpg

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste gedachte bij het zien van die foto is toch wel dat de speakers erg in staan gebouwd en wat meer ademruimte zouden mogen hebben.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Mooie inrichting! En vooral wat een mooi tvmeubel! Speaker staan wel wat opgepropt, maar is zo te zien weinig aan te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
Bedankt voor de reacties. Staan idd ingebouwd, maar hebben aan de achterzijde nog wel 23 cm.. Ik herken geen hinder, in andere ruimtes in het huis (waar je niet luistert) hoor je soms wel de bas wat harder. Daar heb je in de ruimte waar ze staan gelukkig geen last van. Idd weinig aan te doen, ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Kleine upgrade gedaan deze week.
Naast de Marantz, nu ook een setje Klipsch RP-140SA atmos speakers :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/dmtjd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2h4kfwg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/21njzic.jpg

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 21:52
Hoe bevallen die speakers? zit er ook wel eens aan te denken, alleen heb ik voor de rest Tannoy's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Wayneheadx schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:35:
Tijd geleden dat ik wat heb geplaatst.
Maar in al die tussentijd wel elke week eventjes op dit mooie forum kijken uiteraard, blijft toch mooi om allemaal te zien _/-\o_

Al mijn apparatuur staat op dit moment nog in de woonkamer maar gaat verhuizen naar zolder.
Waarom? Omdat mijn vrouw in januari gaat bevallen van onze 2e jongen en die wilt graag alle, ik citeer: "zooi" uit de woonkamer hebben...(nesteldrang ofzoiets noemen ze dat)
PRIMA SCHAT! >:) Ik maak wel een mooi kamertje op zolder.

Sinds de aankoop niks aan de zolder gedaan, dus was gewoon 1 ruimte waar wasmachine, droger en veel rommel stond.
Ook het knieschot was gewoon dichtgemaakt met gipsplaat en verder niks.
Isolatie was er niet.
Oftewel tijd voor een verbouwing... SLOPEN MAAR!
[afbeelding]

Hier de plek waar je de trap op komt, en inmiddels ligt het knieschot eruit.
[afbeelding]
[afbeelding]

Onze betonnen vloer op de zolder loopt niet helemaal door tot aan de gevel, dat houd in dat we boven de slaapkamers normaal gesproken een hoog plafond zouden hebben, met schuine kant van het dak in zicht. Maar de vorige eigenaar heeft dus dicht gemaakt met houten balken en gipsplaat. Geen enkele isolatie dus dit hebben we eerst maar eens allemaal opengebroken tot op het gips en vol gestopt met glaswol (20 cm).
[afbeelding]

Hier heb ik de linkerkant al helemaal gedaan. Opgevuld met glaswol, op de balken heb ik stroken vlokkenschuim geplakt van 3,5cm dik voor ontkoppeling, hierop liggen de OSB platen. Hier boven de babykamer gaat hetzelfde gebeuren.
[afbeelding]

Begin van de tussenwand die er gaat komen, om het washok te scheiden van de kamer en gelijk een stuk geluidsisolatie toe te passen richting het trapgat.
Zoals je kunt zien heb ik ook hier de balken voorzien van een laag vlokkenschuim zodat deze dus niet direct in contact staan met de wanden, plafond en vloer.
Ook zie je helemaal links een klein stukje van het nieuwe knieschot frame met deurtjes.
[afbeelding]

Even later ziet dat er dan zo uit.
[afbeelding]

Knieschot deurtjes.
[afbeelding]

Tussenwand heeft hier de eerste laag gips gekregen. Deze zijn horizontaal geplaatst en hieroverheen komt de 2e laag verticaal. 12.5mm dik. Owja en ik had natuurlijk ook wat hulp... ;)
[afbeelding]

Massieve opdek deur 2e hand gekocht voor 15 euro ;)
Moet nog even wat aandacht krijgen.
[afbeelding]

Binnenkant van de kamer 7cm steenwol en ook hier komt een dubbele laag gips.
Uiteraard ook de stroom punten, licht schakelaar en HDMI kabel voor de beamer een plek gegeven.
[afbeelding]

De andere wand, richting de buren, uiteraard ook voorzien van een voorzetwand ten behoeve van de geluidisolatie.
[afbeelding]

Omdat de zolder een punt dak heeft wilde ik dit voorzien van een soort gecombineerd zwevend en absorberend plafond met spotjes. Dus heb ik het volgende bedacht; bedplaat met opstaande rand en 7cm steenwol erin. Ditzelfde ga ik ook toepassen in de hoeken van de kamer, genaamd 'basstraps'.
[afbeelding]

En de huidige stand van zaken is het verven van de kamer... uiteraard zwart :)
Verf is hier nog gedeeltelijk nat dus ziet er beetje vreemd uit.
[afbeelding]

Dusss, nog even geduld... ik zal proberen jullie op de hoogte te houden! ;) ;)
Daar zijn we weer!
Lijkt alsof er niet zoveel is gebeurd maar na het zwart verven van vorige keer moest er nog heel wat gebeuren. Ook veel dingen buiten deze kamer, bij het was/droog gedeelte enzo dus ik ben wel druk bezig geweest alleen niet allemaal in deze ruimte.

Maarrrrr ik heb 1 wand bekleed met laminaat, alles voor de 2e keer geverfd en mooi tapijt gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/izi7umwt9/20161211_173535.jpg

Ik heb 2 stukken tapijt. 1 rood en 1 donkergrijs.
Rode komt op de vloer en grijze tegen de wand waar de stoelen tegen komen te staan.
Heb gekozen voor tapijt op de wand omdat hiermee gelijk de reflectie van het geluid op de wand achter de luister positie wordt aangepakt. (hoop ik ;) )
Hopelijk kan ik deze week het tapijt vast leggen zodat we kunnen gaan inrichten.

Op de betonnen vloer ligt er als eerst van dat groene vilt ondervloer die je overal kunt kopen. Daar bovenop heb ik 1cm dik vlokkenschuim vloer in harde persing (200 kg per m3) gelegd, en daarop komt het tapijt.

Afbeeldingslocatie: http://www.polypress.nl/118-thickbox_default/u140-polypress-100x100x4-cm.jpg

Heb trouwens ook nog heel dik zwart theater doek gekocht om links voor het raam te hangen en rechts voor de deurtje in het knieschot. Doek is 500gr per m2. Dikker is er geloof ik niet 8)
Ook dit weer om de reflecties tegen de zijwanden tegen te gaan.

Ben benieuwd hoe de ruimte gaat klinken als het af is...

Te be continued...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
2cvman schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:41:
Hoe bevallen die speakers? zit er ook wel eens aan te denken, alleen heb ik voor de rest Tannoy's.
Opzich goed. Alleen heb ik het idee dat ze nog wat afgesteld moeten worden, of ergens anders geplaatst moeten. Denk dat ze wat te ver weg staan.
De demo klinken wel redelijk goed. Alleen de ene wat meer dan de ander.
Zaterdagavond even Transformers 4 gezien. En sommige scenes merk je het, maar net niet helemaal zeg maar.
Dus kan zijn dat ze nog verhuist worden naar de achterste speakers, maar wordt lastig met bekabeling :P

Dus tot nu toe 6/10.
De rest is wel verbeterd met deze receiver, dus dat scheelt weer :)

Edit: gisteren Call for Heroes gezien (Chinese avontuur), maar sommige effecten zorgen echt dat je in de film zit. En deze film had geen atmos track, dus de SR7010 heeft het goed geupscaled :P

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade666 op 13-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wayneheadx
  • Laatst online: 04-12-2024
Het was absoluut geen makkelijk klusje maar het is toch wel redelijk goed gelukt...

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/vnegwkwtx/20161212_215457.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/4w20kgc8l/20161212_215819.jpg

Om het tapijt strak te krijgen .. pfff... op de vloer is dan toch wel een stuk makkelijker hoop ik.
Maar dat gaan we morgen ondervinden ;)

Blij met het resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:11
Gaaf project! Ziet er strak uit dat tapijt!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Wayneheadx schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:13:
[...]

Het was absoluut geen makkelijk klusje maar het is toch wel redelijk goed gelukt...

[afbeelding]
[afbeelding]

Om het tapijt strak te krijgen .. pfff... op de vloer is dan toch wel een stuk makkelijker hoop ik.
Maar dat gaan we morgen ondervinden ;)

Blij met het resultaat!
Ziet er goed uit. Heb je ook een extra lange stang bij je stofzuiger gekocht? Wekelijks op een trap staan zuigen is ook niet wat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

mooie tv meubel? waar gekocht? of DIY?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAkS1
Thanx! Ikea, zelf extra planken omheen geschroefd en wieltjes eronder geschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 14:12

Blucky

Still tweaking my profile

Ziet er tof uit allemaal heren. Ik ben al een aantal weken dit topic aan het volgen en ik zie prachtige dingen voorbij komen. wat een mooie projecten. ik heb hier helaas de ruimte niet voor en heb alleen de woonkamer waarmee ik echt los kan gaan. Na al die weken kijken dacht ik laat ik mezelf eens even voorstellen.

home cinema

Wat u ziet op de foto:
Versterker = Onkyo TX-NR626
Dubbele speaker = Focal aria 906 gloss black
Kleine speakers x 5 + wireless sub = harman kardon HKTS 65
TV = Samsung curved 55 inch (weet zo snel het type niet)
Game = PS4
Vinyl = Technics Sl-Q3

Hier had ik zojuist mijn Aria's gehaald bij Foka voor een zacht prijsje O+ .
maar deze gaan binnenkort op staanders vanwege de platenspeler.

Momenteel is het nu een 5.1 set maar ik wil hem anders aansluiten
want de Onkyo heeft een multi-zone functie. 8)

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Hoewel dit wellicht niet helemaal het juiste topic is wil ik het hier toch even vieren:) Ik heb een aantal weken geleden meegedaan met een wedstrijd van Bowers & wilkins (http://bowerswilkins50yea...20%26%20Wilkins&utm_term=) en geloof het of niet, ik heb gewonnen! Ik heb dus serieus een P9 gewonnen! Die koptelefoon kost 900 f-ing euro:)
Ik kon het in eerste instantie niet geloven tot ik afgelopen vrijdagavond een doos binnen kreeg met daarin een splinternieuwe, hele vete P9:)

Heb het ding de afgelopen dagen bijna full-time op en ben er DOLgelukkig mee!

Ik zal een dezer dagen wat foto's en een review gaan plaatsen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:07

DjVe

Hatsaflats!

Blucky schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:21:
Ziet er tof uit allemaal heren. Ik ben al een aantal weken dit topic aan het volgen en ik zie prachtige dingen voorbij komen. wat een mooie projecten. ik heb hier helaas de ruimte niet voor en heb alleen de woonkamer waarmee ik echt los kan gaan. Na al die weken kijken dacht ik laat ik mezelf eens even voorstellen.

[afbeelding]

Wat u ziet op de foto:
Versterker = Onkyo TX-NR626
Dubbele speaker = Focal aria 906 gloss black
Kleine speakers x 5 + wireless sub = harman kardon HKTS 65
TV = Samsung curved 55 inch (weet zo snel het type niet)
Game = PS4
Vinyl = Technics Sl-Q3

Hier had ik zojuist mijn Aria's gehaald bij Foka voor een zacht prijsje O+ .
maar deze gaan binnenkort op staanders vanwege de platenspeler.

Momenteel is het nu een 5.1 set maar ik wil hem anders aansluiten
want de Onkyo heeft een multi-zone functie. 8)
Zitten er nu stickers over je tweeters? Verder leuke set hoor :)

• Blucky

Blucky

DjVe schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:44:
[...]

Zitten er nu stickers over je tweeters? Verder leuke set hoor :)
haha ja klopt, hier kwamen ze net uit de doos en had ik even snel een foto gemaakt met mijn telefoon.

Feeling lucky...Phunk

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Wil binnenkort mijn 47" tv gaan ophangen met daaronder een zwevend tv-meubel.
Nu zat ik wat te zoeken naar een geode muurbeugel voor de tv en een haakse HDMI kabel. Heb er namelijk maar 1 nodig ivm mijn receiver de rest doet.

Vraag nu, kan ik elke willekeurige haakse HDMI kabel nemen of moet ik toch wel kijken voor een goede?
En is Vogel kwa muurbeugels nog steeds nummer 1 of....

• Blucky

Blucky

Frid0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:44:
Goedemorgen,

Nu zat ik wat te zoeken naar een geode muurbeugel voor de tv en een haakse HDMI kabel. Heb er namelijk maar 1 nodig ivm mijn receiver de rest doet.

Vraag nu, kan ik elke willekeurige haakse HDMI kabel nemen of moet ik toch wel kijken voor een goede?
Ik heb zelf mijn 55 inch aan een vogel hangen. wat moet ik er van zeggen het is een stuk staal die z'n werk doet. ik zou er niet al te veel bij nadenken. Belangrijker is dat het juiste materiaal gebruikt bij het ophangen en dan is het een kwestie van doen. het is wel een hele verbetering ten op zichtte van op een tv-meubel maar goed dat is smaak. :P

Kwa HDMI, mits er meerdere HMDI kabels naar je versterker lopen zou ik er voor kiezen om voor een "beschermde" kabel te kaan dit kan storingen en haperingen schelen. Ik heb ook voor een haakse gekozen. alhoewel sommige tv's ingangen hebben die je er van onderen kan insteken. ;)

Feeling lucky...Phunk

• Frid0
Blucky schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:10:
[...]

Ik heb zelf mijn 55 inch aan een vogel hangen. wat moet ik er van zeggen het is een stuk staal die z'n werk doet. ik zou er niet al te veel bij nadenken. Belangrijker is dat het juiste materiaal gebruikt bij het ophangen en dan is het een kwestie van doen. het is wel een hele verbetering ten op zichtte van op een tv-meubel maar goed dat is smaak. :P

Kwa HDMI, mits er meerdere HMDI kabels naar je versterker lopen zou ik er voor kiezen om voor een "beschermde" kabel te kaan dit kan storingen en haperingen schelen. Ik heb ook voor een haakse gekozen. alhoewel sommige tv's ingangen hebben die je er van onderen kan insteken. ;)
Hahah, ja dat is waar. Het is een stuk staal wat je op je op/aan een muur bevestigd. Dat heb ik vaker gehoord, je kan beter goede bouten en pluggen zodat je zeker weten goed en stevig vast zit.

Nee, er loopt er 1 van mijn tv naar mijn receiver. En dan in mijn tv meubel lopen er vanaf mijn receiver verschillende HDMI kabels naar de verschillende apparatuur. Wat bedoel je met "beschermde" kabel??

• Blucky

Blucky

Frid0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:31:
[...]

Hahah, ja dat is waar. Het is een stuk staal wat je op je op/aan een muur bevestigd. Dat heb ik vaker gehoord, je kan beter goede bouten en pluggen zodat je zeker weten goed en stevig vast zit.

Nee, er loopt er 1 van mijn tv naar mijn receiver. En dan in mijn tv meubel lopen er vanaf mijn receiver verschillende HDMI kabels naar de verschillende apparatuur. Wat bedoel je met "beschermde" kabel??
Klopt, als je twijfelt moet je het gewoon even vragen aan de medewerker van de bouwmarkt, bouten en schroeven + pluggen hebben een bepaalde sterkte.

Betreft de HDMI kabels, zou ik zoiets kopen;
https://www.bol.com/nl/p/...34/?suggestionType=browse

met die storingen in je kabels bedoelde ik het volgende:
ken je kabels met van die soliede cilinders aan de uiteindes? Ik heb het onderstaande verhaal van iemand anders geleend. hier is het redelijk simpel uitgelegd.

[/quote]
In andere reacties staat al dat het een ferrietkraal is, die de signalen ontstoort. Maar er staat niet hoe zo’n kraal werkt.

Ik zal een vereenvoudigde uitleg geven.
Ferriet is een materiaal dat makkelijk magnetiseert onder invloed van een elektrische stroom.
Bij een wisselstroom zal het ferriet om en om de ene kant en de andere kant op magnetiseren. Iedere wisseling kost energie. Die energie wordt geleverd door de stroom.
Hoe hoger de frequentie van de wisselstroom, hoe vaker per seconde het ferriet van magnetisatierichting moet wisselen - dus hoe meer energie het ferriet aan de wisselstroom onttrekt.
Gaan er meerdere frequenties door de kabel, dan worden de hogere frequenties dus sterker gedempt dan de lagere frequenties.
De signalen die door de kabel heengaan, hebben een bepaald frequentiebereik. De ferrietkraal dempt die (gewenste) frequenties slechts heel weinig.
De storingen die ook door de kabel heengaan, hebben een veel breder frequentiebereik dan de signalen. De ferrietkraal zorgt voor een flinke demping van alle hoogfrequente storingen.
Voor laagfrequente storingen biedt de ferrietkraal geen soelaas. Gelukkig zijn laagfrequente storingen heel eenvoudig te verwijderen door de elektronica van het apparaat waarop de kabel wordt aangesloten.
[quote]

Zelf heb ik een versterker met 2 output's en 6 ingangen en hiervan zijn 5 in gebruik. Dit betekend dat er dus 6 kabels bij elkaar gepropt zitten. En op de manier zit er veel elektrisch apparatuur bij elkaar in een kastje. Nu had ik in het begin goedkope kabeltjes en zat er vaak storing tijdens bijvoorbeeld het gamen of het film kijken. Ik weet niet of dit door andere apparatuur kwam of door andere kabels. Maar nu ik gevoerde kabel heb, heb ik er geen last meer van gehad. Dit is mijn persoonlijke ervaring. maar een HDMI kabel hoeft niet duur te zijn. Maak deze te lang dit schijnt kwaliteit verminderend te zijn rekening houdend met prijs/kwaliteit verhoudingen.

Check dit topic:
HDMI kabel lengte 20m

Succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat :+

Feeling lucky...Phunk

• Frid0
Blucky schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:34:
[...]

Klopt, als je twijfelt moet je het gewoon even vragen aan de medewerker van de bouwmarkt, bouten en schroeven + pluggen hebben een bepaalde sterkte.

Betreft de HDMI kabels, zou ik zoiets kopen;
https://www.bol.com/nl/p/...34/?suggestionType=browse

met die storingen in je kabels bedoelde ik het volgende:
ken je kabels met van die soliede cilinders aan de uiteindes? Ik heb het onderstaande verhaal van iemand anders geleend. hier is het redelijk simpel uitgelegd.

[/quote]
In andere reacties staat al dat het een ferrietkraal is, die de signalen ontstoort. Maar er staat niet hoe zo’n kraal werkt.

Ik zal een vereenvoudigde uitleg geven.
Ferriet is een materiaal dat makkelijk magnetiseert onder invloed van een elektrische stroom.
Bij een wisselstroom zal het ferriet om en om de ene kant en de andere kant op magnetiseren. Iedere wisseling kost energie. Die energie wordt geleverd door de stroom.
Hoe hoger de frequentie van de wisselstroom, hoe vaker per seconde het ferriet van magnetisatierichting moet wisselen - dus hoe meer energie het ferriet aan de wisselstroom onttrekt.
Gaan er meerdere frequenties door de kabel, dan worden de hogere frequenties dus sterker gedempt dan de lagere frequenties.
De signalen die door de kabel heengaan, hebben een bepaald frequentiebereik. De ferrietkraal dempt die (gewenste) frequenties slechts heel weinig.
De storingen die ook door de kabel heengaan, hebben een veel breder frequentiebereik dan de signalen. De ferrietkraal zorgt voor een flinke demping van alle hoogfrequente storingen.
Voor laagfrequente storingen biedt de ferrietkraal geen soelaas. Gelukkig zijn laagfrequente storingen heel eenvoudig te verwijderen door de elektronica van het apparaat waarop de kabel wordt aangesloten.
[quote]

Zelf heb ik een versterker met 2 output's en 6 ingangen en hiervan zijn 5 in gebruik. Dit betekend dat er dus 6 kabels bij elkaar gepropt zitten. En op de manier zit er veel elektrisch apparatuur bij elkaar in een kastje. Nu had ik in het begin goedkope kabeltjes en zat er vaak storing tijdens bijvoorbeeld het gamen of het film kijken. Ik weet niet of dit door andere apparatuur kwam of door andere kabels. Maar nu ik gevoerde kabel heb, heb ik er geen last meer van gehad. Dit is mijn persoonlijke ervaring. maar een HDMI kabel hoeft niet duur te zijn. Maak deze te lang dit schijnt kwaliteit verminderend te zijn rekening houdend met prijs/kwaliteit verhoudingen.

Check dit topic:
HDMI kabel lengte 20m

Succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat :+
Bedankt voor je info.

Klopt, ga ik ook even na vragen bij 1 van de bouwmarkten.

Over de HDMI kabels. Mijn receiver heft 1 HDMI OUT en 4 HDMI IN. Heb daardoor dus beetje zelfde situatie als bij jou. Heb wel een heel stuk aan HDMI kabels die ik nu gebruik en dat gaat goed maar die zitten allemaal nog in mijn oude tv.

Nu ik het anders ga aansluiten ivm andere tv en receiver zoek ik dus sowieso 1 geode haakse HDMI kabel die tussen de tv en receiver komt. Dat is een erg belangrijke kabel omdat dat nog maar de enige kabel word tussen tv en receiver. Al het andere gaat daar straks overheen zeg maar.

Begrijp dat jij goede ervaring heb met het merk Delock?

• MaSw85
  • Laatst online: 21:56
Frid0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:09:
[...]

Bedankt voor je info.

Klopt, ga ik ook even na vragen bij 1 van de bouwmarkten.

Over de HDMI kabels. Mijn receiver heft 1 HDMI OUT en 4 HDMI IN. Heb daardoor dus beetje zelfde situatie als bij jou. Heb wel een heel stuk aan HDMI kabels die ik nu gebruik en dat gaat goed maar die zitten allemaal nog in mijn oude tv.

Nu ik het anders ga aansluiten ivm andere tv en receiver zoek ik dus sowieso 1 geode haakse HDMI kabel die tussen de tv en receiver komt. Dat is een erg belangrijke kabel omdat dat nog maar de enige kabel word tussen tv en receiver. Al het andere gaat daar straks overheen zeg maar.

Begrijp dat jij goede ervaring heb met het merk Delock?
Over de kabels: HDMI = glasvezel = transportatie via licht = geen interferentie.

Iets met zilver kabels gesmeed door elven met het maanlicht. Check ook vooral dat topic even.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Laatst online: 10-09 20:48
Waus26 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:17:
[...]

Over de kabels: HDMI = glasvezel = transportatie via licht = geen interferentie.
Dat klopt niet, HDMI is geen glasvezel.

Verwijderd

• Renegade666
Frid0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:31:
[...]

Zoiets..:
http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_koppelstuk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt!
Maar zoek niet echt een koppelstuk maar meer een kabel van ongeveer 3m die haaks is maar ook "beschermd" zoals hier eerder werd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frid0 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:44:
Goedemorgen,

Kijk hier eens naar:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90226797/

Kost vrij weinig en hangt heel dicht tegen de muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:36
Audione0 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:37:
[...]

Kijk hier eens naar:

Da's gewoon een regelrechte Vogels kopie! Alleen is ie wit gespoten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

rimave schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:49:
[...]

Da's gewoon een regelrechte Vogels kopie! Alleen is ie wit gespoten.
Precies, maar dan goeiekoper :) Overigens een prima product :)

Ik had deze laatst voor €15.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Audione0 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:25:
[...]

Precies, maar dan goeiekoper :) Overigens een prima product :)

Ik had deze laatst voor €15.95
Wilde ik net zeggen, dat lijkt echt precies op een Vogel muurbeugel waar ik naar zat te kijken. Van Vogel kost dezelfde, maar dan in het zwart, €50 geloof ik.

Ok, via een aanbieding of iets? En, tevreden erover, ging allemaal prima?

Zit namelijk ook nog te denken hoe ik mijn Besta kastjes van Ikea straks op kan hangen. Wil die namelijk zwevend hebben zeg maar. X aantal cm boven de grond wil ik ze monteren op de muur. Moet alleen even kijken waarmee je dat het beste doet omdat er ook nog wel wat apparatuur in komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frid0 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:18:
[...]

Wilde ik net zeggen, dat lijkt echt precies op een Vogel muurbeugel waar ik naar zat te kijken. Van Vogel kost dezelfde, maar dan in het zwart, €50 geloof ik.

Ok, via een aanbieding of iets? En, tevreden erover, ging allemaal prima?

Zit namelijk ook nog te denken hoe ik mijn Besta kastjes van Ikea straks op kan hangen. Wil die namelijk zwevend hebben zeg maar. X aantal cm boven de grond wil ik ze monteren op de muur. Moet alleen even kijken waarmee je dat het beste doet omdat er ook nog wel wat apparatuur in komt te staan.
Ja monteren gaat prima! Kinderspel. Je hebt verschillende uivoeringen (inch maten)
Beugel aan de muur--->haken aan je tv monteren en je klikt je tv zo aan de muur. In mijn geval 15-30 min montagewerk.

Ik heb een 42"tv vandaar deze denk ik €15.95 was (je hebt 2 uitvoeringen Tot 43"en vanaf 43") groter kost t een tientje meer.

Er zit ook een waterpas ingebouwd om de beugel recht te hangen. (zelf zou ik er altijd voor kiezen een wat meer geijkte waterpas te gebruiken).

[ Voor 13% gewijzigd door Audione0 op 16-12-2016 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Blijkbaar is er sinds kort ook deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20330599/

Voor als je niet in de muur wilt boren, zoals ik hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audione0 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:37:
Kijk hier eens naar:

Deze hangt niet heel dicht op de muur, ik heb hem zelf ook in de slaapkamer. In de woonkamer een Vogel die heel plat op de muur hangt, dat is wel een groot verschil (scheelt zo 1,5 cm). Echter, als je een kabel wilt aanpassen heb je echt veel last van dat dicht op de muur hangen, persoonlijk ben ik daar niet zo blij mee, die van Ikea is veel makkelijker om de tv van de muur te halen en een kabel te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:59

-Sander-

///M Powerrrrrr

Beekforel schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:17:
Blijkbaar is er sinds kort ook deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20330599/

Voor als je niet in de muur wilt boren, zoals ik hier. :)
Zou je die ook op een niet Besta/Ikea kast kunnen schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
-Sander- schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:44:
[...]
Zou je die ook op een niet Besta/Ikea kast kunnen schroeven?
Ik lees:
Op maat gemaakt voor de tv-meubels BESTÅ, MOSTORP en RAMSÄTRA.

Maar dat is m.i. verkoopspraat, waarom zou je niet kunnen besvestigen op een andere kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik denk dat die steun prima kan op een andere kast, maar je moet wel een beetje handig zijn. Het zit vrij vernuftig in elkaar met uitsparingen in de kasten etc.

Maar goed, pics & specs van je home cinema. Sinds gisteren voorzien van een nieuwe TV, Philips 55PUS7101.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vIAuGT0QTMwv4S7NGpw7pEni/full.jpg

We waren er nog niet uit wat voor front op de kast moet, dus dan maar even zo. :P

Wat je niet goed ziet in het middelste vak is een rPi waar Kodi op draait. Verder alles simpel. Er komt nog zo'n Horizonbox zodat de Mrs wat kan opnemen oid., wat mij betreft is Kodi en een CI+ module voldoende. :Y)

Ah ja, en qua toekomst misschien die beugel/steun die ik hierboven noem, een Playbar en een Hue lightstrip onder de kast.

[edit]
offtopic:
O, en wat je niet ziet in het linker vak is een kat. :P 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Beekforel op 17-12-2016 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik heb van de zomer zelf een meubel in elkaar gezet van Ikea Keukenkastjes.
Omdat ik ook een nieuwe versterker en TV heb, en de laatste loodjes aan het nieuwe appartement zijn gelegd wilde ik dit met jullie delen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Home%20Cinema%20001.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Home%20Cinema%20002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Home%20Cinema%20004.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Home%20Cinema%20003.jpg
Je ziet:
- Een Sharp 55" F6450 (cheap bij de Mediamarkt, ik ben uiterst tevreden. Het is ook niet zo dat ik er een duurder topmodel naast heb hangen zodat ik weet wat beter kan ;))
- Een NAD D 3020 versterker
- Bowers & Wilkins CM1 luidsprekers
- Een Project Essential USB
- 15" MBP waar met Kodi alles op wordt gekeken.
In het meubel staan een Xbox One, Apple TV en een Toshiba HD-DVD speler.
In het linker kastje staan alle voedingen, stroomkabels en m'n LTE-Modem, in het rechter Kastje de bescheiden LP verzameling.
Het meubel zelf bestaat uit een Metod bovenkast van 60x40 in het midden, en twee Metod bovenkasten van 40x40, aan elkaar geschroefd. De deurtjes zijn uit de Herrenrad serie, het notenhout bovenop is een Voxtorp bedekkingspaneel. De Poten zijn van Ebay. Helaas zakt het een beetje door door al het gewicht in het midden, dit moet ik door middel van U-profielen nog verbeteren.
Voor de oplettende Ikea kenner: ook mijn Bed bestaat uit keukenkastjes :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Leuk! Gwwn problemen met de platenspelernaald als de muziek hard staat?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:09
Huig schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:49:
Ik heb van de zomer zelf een meubel in elkaar gezet van Ikea Keukenkastjes.
Omdat ik ook een nieuwe versterker en TV heb, en de laatste loodjes aan het nieuwe appartement zijn gelegd wilde ik dit met jullie delen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je ziet:
- Een Sharp 55" F6450 (cheap bij de Mediamarkt, ik ben uiterst tevreden. Het is ook niet zo dat ik er een duurder topmodel naast heb hangen zodat ik weet wat beter kan ;))
- Een NAD D 3020 versterker
- Bowers & Wilkins CM1 luidsprekers
- Een Project Essential USB
- 15" MBP waar met Kodi alles op wordt gekeken.
In het meubel staan een Xbox One, Apple TV en een Toshiba HD-DVD speler.
In het linker kastje staan alle voedingen, stroomkabels en m'n LTE-Modem, in het rechter Kastje de bescheiden LP verzameling.
Het meubel zelf bestaat uit een Metod bovenkast van 60x40 in het midden, en twee Metod bovenkasten van 40x40, aan elkaar geschroefd. De deurtjes zijn uit de Herrenrad serie, het notenhout bovenop is een Voxtorp bedekkingspaneel. De Poten zijn van Ebay. Helaas zakt het een beetje door door al het gewicht in het midden, dit moet ik door middel van U-profielen nog verbeteren.
Voor de oplettende Ikea kenner: ook mijn Bed bestaat uit keukenkastjes :)
heb je dat bedekkingspaneel ingekort? En zitten er dan van die plakstrips bij om de zaagkant weer 'netjes te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het door je TV komt of door de camera waarmee je dit plaatje hebt geschoten, maar daar lijkt me serieus iets niet goed aan te zijn qua kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:24:
[...]

Ik weet niet of het door je TV komt of door de camera waarmee je dit plaatje hebt geschoten, maar daar lijkt me serieus iets niet goed aan te zijn qua kleuren.
Sorry, snapshotje met de telefoon! Niks aan de hand in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

SannrHerr schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:59:
Leuk! Gwwn problemen met de platenspelernaald als de muziek hard staat?
Er is me nog niets opgevallen, sterker nog, ik moest hard nadenken waarom dit mogelijk zou zijn. Toen werd het duidelijk :)
helloitsme schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:39:
[...]
heb je dat bedekkingspaneel ingekort? En zitten er dan van die plakstrips bij om de zaagkant weer 'netjes te krijgen?
De zaagkant zit links, dus die zie je niet. Ik vind het wel een uitstekend idee, zo'n plakstrip. Bedankt voor de tip!

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Goedemorgen,

Ben van plan om volgende week mijn tv op te gaan hangen aan de muurbeugel en daaronder dan "zwevend" Ikea Besta kastjes te monteren.

Hoe kan ik nou het beste beginnen, eerst de tv op te hangen en dan de kastjes of juist andersom?

Ik dacht namelijk eerst de tv op te hangen omdat dat het belangrijkste is ivm hoogte. Als die goed hangt stel je daar op af hoe hoog/lag je de kastjes eronder monteert op de muur.

En over een tv op hangen, wat is nou een beetje "ideaal" kwa kijkhoogte? Het gaat bij mij om een LG 47"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33
Wat de ideale hoogte is verschil per persoon ... er is geen officiële standaard voor. Misschien een idee om met een stuk karton oid de tv uit te snijden en kan je daarmee alvast experimenteren, zelfde geldt voor je kast en weet je meteen waar je wat moet hangen en boren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Laatst online: 04-09 14:21
Persoonlijk, persoonlijk, hanteer ik ooghoogte op de bank is gelijk aan 2/3 van hoogte scherm. Dus 1/3 van scherm boven ooghoogte. Dat is voor mij een prettige hoogte en ook als ik lig op de bank hoef ik niet te ver omhoog te kijken.

Qua kasten, heb ik deze eerst opgehangen en daarna tvhangsysteem, tv, soundbar, kabelgoot.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:16
Frid0 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:28:
Goedemorgen,

Ben van plan om volgende week mijn tv op te gaan hangen aan de muurbeugel en daaronder dan "zwevend" Ikea Besta kastjes te monteren.

Hoe kan ik nou het beste beginnen, eerst de tv op te hangen en dan de kastjes of juist andersom?

Ik dacht namelijk eerst de tv op te hangen omdat dat het belangrijkste is ivm hoogte. Als die goed hangt stel je daar op af hoe hoog/lag je de kastjes eronder monteert op de muur.

En over een tv op hangen, wat is nou een beetje "ideaal" kwa kijkhoogte? Het gaat bij mij om een LG 47"
Zelf heb ik dit de afgelopen weken ook gedaan, dus zal een beetje uitleggen hoe wij het hebben aangepakt:
-Eerst een kabelgoot gemaakt in de muur, zodat de TV vrij kan komen te hangen.
-Daarna IKEA Besta TV meubel op 20cm van de vloer gehangen.
-TV opgehangen met een Vogel Beugel, waar de onderkant van de TV op 1 meter hoogte hangt.

Waarom die 1 meter hoogte? In theorie blijkt het het beste te zijn dat het midden van je TV op ooghoogte hangt wanneer je rechtop ervoor zit. Dit mag afwijken met een hoek van 10 graden. Dus hoe verder je van de TV af zit, hoe hoger hij mag komen hangen. Zo kwam hij bij mij mooi uit op die 1 meter hoogte onderkant TV.
Maar zo zijn er nog meer "regeltjes" over het ophangen te vinden, inderdaad zelf kijken wat je het fijnste vindt door een beetje met de hoogte te spelen tijdens het ophangen (laat twee vrienden hem op verschillende hoogtes houden bijvoorbeeld :P )

Ik zal vanavond eens wat fotootjes posten van hoe het allemaal heeft uitgepakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:00:
[...]

Zelf heb ik dit de afgelopen weken ook gedaan, dus zal een beetje uitleggen hoe wij het hebben aangepakt:
-Eerst een kabelgoot gemaakt in de muur, zodat de TV vrij kan komen te hangen.
-Daarna IKEA Besta TV meubel op 20cm van de vloer gehangen.
-TV opgehangen met een Vogel Beugel, waar de onderkant van de TV op 1 meter hoogte hangt.

Waarom die 1 meter hoogte? In theorie blijkt het het beste te zijn dat het midden van je TV op ooghoogte hangt wanneer je rechtop ervoor zit. Dit mag afwijken met een hoek van 10 graden. Dus hoe verder je van de TV af zit, hoe hoger hij mag komen hangen. Zo kwam hij bij mij mooi uit op die 1 meter hoogte onderkant TV.
Maar zo zijn er nog meer "regeltjes" over het ophangen te vinden, inderdaad zelf kijken wat je het fijnste vindt door een beetje met de hoogte te spelen tijdens het ophangen (laat twee vrienden hem op verschillende hoogtes houden bijvoorbeeld :P )

Ik zal vanavond eens wat fotootjes posten van hoe het allemaal heeft uitgepakt!
Ok, bedankt. Zie graag de foto's hoe het geworden is. Zou wel graag willen weten hoe groot jou tv is?
Toch ook een Vogel Beugel, diegene met die waterpas erin zeker? En dan achter op de tv een haakse HDMI kabel bevestigd?

Wat heb jij gebruikt om je Ikea Besta op te hangen aan je muur? Of heeft Ikea daar zelf ophang beugels voor? Moeten wel wat kunnen hebben want komt van mij allemaal verschillende apparatuur in wat in total wel wat zal wegen.

En kabelgoot IN de muur zeg je....je heb daarna een stucadoor laten langs komen neem ik aan om alles weer strak te maken?
renzo4000 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:54:
Wat de ideale hoogte is verschil per persoon ... er is geen officiële standaard voor. Misschien een idee om met een stuk karton oid de tv uit te snijden en kan je daarmee alvast experimenteren, zelfde geldt voor je kast en weet je meteen waar je wat moet hangen en boren.
He! dat is ook nog een idee ja, met een stuk karton. Bedankt!
Oggy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:58:
Persoonlijk, persoonlijk, hanteer ik ooghoogte op de bank is gelijk aan 2/3 van hoogte scherm. Dus 1/3 van scherm boven ooghoogte. Dat is voor mij een prettige hoogte en ook als ik lig op de bank hoef ik niet te ver omhoog te kijken.

Qua kasten, heb ik deze eerst opgehangen en daarna tvhangsysteem, tv, soundbar, kabelgoot.
Bedankt! Maar toch ook eerst meubel en later pas tv enzo. Waarom daarvoor gekozen omdat tv op de goede hoogte mij toch belangrijker lijkt dan de meubel op goede hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Frid0 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:29:
[...]

Ok, bedankt. Zie graag de foto's hoe het geworden is. Zou wel graag willen weten hoe groot jou tv is?
Toch ook een Vogel Beugel, diegene met die waterpas erin zeker? En dan achter op de tv een haakse HDMI kabel bevestigd?

Wat heb jij gebruikt om je Ikea Besta op te hangen aan je muur? Of heeft Ikea daar zelf ophang beugels voor? Moeten wel wat kunnen hebben want komt van mij allemaal verschillende apparatuur in wat in total wel wat zal wegen.

En kabelgoot IN de muur zeg je....je heb daarna een stucadoor laten langs komen neem ik aan om alles weer strak te maken?
Ik heb de Philips 55PUS7101, dus een 55" TV, opgehangen met deze beugel van Vogel's.
Daarvoor had ik geen haakse HDMI kabel nodig, omdat de aansluiting naar onderen steken.

Voor de Besta kastjes moet je even goed opletten, als je losse kastjes besteld, je voor elk kastje ook de Besta Wandrail pakken. Kies je voor het Besta TV-meubel, dan zit er bevestiging voor aan de muur bij. Let wel op dat je bij beide wel voor de schroeven en pluggen in de muur moet zorgen. Hier heb ik M6x30 voor gebruikt, met Betonpluggen, deze kunnen 35 kilo per stuk aan, en het TV-meubel heeft 4 bevestigingspunten, dus een totaalgewicht van 140 kilo kan hij nu aan. Moet genoeg zijn!

Voor in de muur heb ik een 40mm PVC pijp erin gelegd, en gelukkig een kennis die het netjes dicht heeft kunnen smeren! Gotenfrees gehuurd, sleuf voor de PVC-pijp zat er zo in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 00:42
Oggy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:58:

Zo heb ik de tv ook opgehangen.
Je kunt beter ietsje omlaag kijken dan omhoog.
Op de bank gaan zitten, bierkratje onder de tv en zo steeds hoger met boeken enz. tot de hoogte is bereikt die je wilt.
Soms zie je van die tv's die bijna aan het plafond hangen, dat kijkt echt voor geen meter.
Er kijkt niemand uren lang naar een schilderij, dus dan moet ie ook niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:40:
[...]

Ik heb de Philips 55PUS7101, dus een 55" TV, opgehangen met deze beugel van Vogel's.
Daarvoor had ik geen haakse HDMI kabel nodig, omdat de aansluiting naar onderen steken.

Voor de Besta kastjes moet je even goed opletten, als je losse kastjes besteld, je voor elk kastje ook de Besta Wandrail pakken. Kies je voor het Besta TV-meubel, dan zit er bevestiging voor aan de muur bij. Let wel op dat je bij beide wel voor de schroeven en pluggen in de muur moet zorgen. Hier heb ik M6x30 voor gebruikt, met Betonpluggen, deze kunnen 35 kilo per stuk aan, en het TV-meubel heeft 4 bevestigingspunten, dus een totaalgewicht van 140 kilo kan hij nu aan. Moet genoeg zijn!

Voor in de muur heb ik een 40mm PVC pijp erin gelegd, en gelukkig een kennis die het netjes dicht heeft kunnen smeren! Gotenfrees gehuurd, sleuf voor de PVC-pijp zat er zo in!
Mooi tv hoor. Ik kon deze LG 47" (47LX9900) voor een klein bedrag overnemen + dat ik mijn Panasonic Plasma 42" nog verkocht heb voor €100 was het een aanbod wat ik niet kon laten liggen.

Ok, waarom die niet de https://tweakers.net/pric...7/efw-8305-superflat.html

He! top, voor die info. Had ik nog helemaal niet bij na gedacht maar ik ga voor de Ikea Besta tv-meubel met 2 kastjes. Vind die gleuf aan de bovenkant wel erg handig om mijn HDMI en stroomkabel doorheen te doen in de kabelgoot naar mijn tv en dat je vrij gemakkelijk van het 1 na het andere kastjes de kabels kan doen. Zit er namelijk aan te denken 1 te gebruiken voor de stekkerblok, switch en router en dan andere kastje de apparaten netjes onder elkaar. Kan je ook nog extra plankjes erbij nemen waar je dan netjes de apparaten op kan zetten?

Aha, M6 is wel genoeg dus. Denk het ook wel ja, M8 is gelijk weer zo mega gat. Die betonpluggen is wel een geode ja, kost wat maar dan weet je ook zeker dat het goed vast zit. Vind je gewoon bij de Praxis/Karwei neem ik aan?

Ja dat in de muur ga ik niet doen. Ik heb geen gotenfrees, weet kan die net als jou huren, maar dan moet die ook nog netjes dicht gemaakt worden. En ken daar niemand voor waardoor ik daarvoor wellicht de hoofdprijs moet betalen en heb daar geen zin in. Dan maar een dun kabelgootje geschilderd in de kleur van de muur en hopen dat het niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Frid0 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:18:
[...]

He! top, voor die info. Had ik nog helemaal niet bij na gedacht maar ik ga voor de Ikea Besta tv-meubel met 2 kastjes. Vind die gleuf aan de bovenkant wel erg handig om mijn HDMI en stroomkabel doorheen te doen in de kabelgoot naar mijn tv en dat je vrij gemakkelijk van het 1 na het andere kastjes de kabels kan doen. Zit er namelijk aan te denken 1 te gebruiken voor de stekkerblok, switch en router en dan andere kastje de apparaten netjes onder elkaar. Kan je ook nog extra plankjes erbij nemen waar je dan netjes de apparaten op kan zetten?

Aha, M6 is wel genoeg dus. Denk het ook wel ja, M8 is gelijk weer zo mega gat. Die betonpluggen is wel een geode ja, kost wat maar dan weet je ook zeker dat het goed vast zit. Vind je gewoon bij de Praxis/Karwei neem ik aan?
Ik heb toen voor die Muurbeugel gekozen omdat die toevallig bij de Philips Myshop in de aanbieding was voor de helft, en hij gewoon voldoet aan mijn wensen (ongeveer 3cm van de muur ivm Ambilight).

De gleuf aan de bovenkant heb ik ook gebruikt om mijn Center Speaker kabel doorheen te halen, verder gaat alles dus door de muur. Daarnaast inderdaad ook 1 kastje gebruikt voor de prik en switch.
Heb toevallig ook het TV-meubel met twee kastjes eraan, dus een totale lengte van 3 meter. Zie mijn vorige post:
Tip: Maak eerst de kastjes vast aan het TV-meubel, teken dan alles af op de muur (aftekenen van TV-meubel en kastjes moet apart), en hang dan het gehele meubel op.

Pluggen komen van de Hornbach, maar ook Praxis/Karwei zullen die gewoon hebben neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Laatst online: 04-09 14:21
Frid0 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:18:
[...]

Mooi tv hoor. Ik kon deze LG 47" (47LX9900) voor een klein bedrag overnemen + dat ik mijn Panasonic Plasma 42" nog verkocht heb voor €100 was het een aanbod wat ik niet kon laten liggen.

Ja dat in de muur ga ik niet doen. Ik heb geen gotenfrees, weet kan die net als jou huren, maar dan moet die ook nog netjes dicht gemaakt worden. En ken daar niemand voor waardoor ik daarvoor wellicht de hoofdprijs moet betalen en heb daar geen zin in. Dan maar een dun kabelgootje geschilderd in de kleur van de muur en hopen dat het niet opvalt.
Zelf heb ik als kabelgoot http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80224893/ gebruikt. Ik heb een gladde muur in gebroken wit en deze goot komt vrijwel 100% in kleur overeen. Verder zonder kier of naad aangesloten op de muur. Als je niet wil boren, ik heb hem bevestigd met dubbelzijdig tape aan de achterkant. Lopen 3 HDMI's kabels, IR-kabel, 3,5mm kabel, 3 stroomkabels doorheen.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Oggy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:37:
[...]

Zelf heb ik als kabelgoot http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80224893/ gebruikt. Ik heb een gladde muur in gebroken wit en deze goot komt vrijwel 100% in kleur overeen. Verder zonder kier of naad aangesloten op de muur. Als je niet wil boren, ik heb hem bevestigd met dubbelzijdig tape aan de achterkant. Lopen 3 HDMI's kabels, IR-kabel, 3,5mm kabel, 3 stroomkabels doorheen.
Bedankt, die zet ik ook op de lijst. Of ik hem neem weet ik nog niet. Wellicht voor mij wat te breed en daardoor te veel in het zicht. Ik hoef er maar 1 stroomkabel en 1 HDMI kabel van de tv door te doen. Rest gaat via mijn receiver die in het tv-meubel straks staat. Heb dus niet een hele brede nodig. Tevens is mijn wand niet glad, zit witte spachtelpoets op die we in een kleur geverft hebben.
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:35:
[...]

Ik heb toen voor die Muurbeugel gekozen omdat die toevallig bij de Philips Myshop in de aanbieding was voor de helft, en hij gewoon voldoet aan mijn wensen (ongeveer 3cm van de muur ivm Ambilight).

De gleuf aan de bovenkant heb ik ook gebruikt om mijn Center Speaker kabel doorheen te halen, verder gaat alles dus door de muur. Daarnaast inderdaad ook 1 kastje gebruikt voor de prik en switch.
Heb toevallig ook het TV-meubel met twee kastjes eraan, dus een totale lengte van 3 meter. Zie mijn vorige post:

[...]

Tip: Maak eerst de kastjes vast aan het TV-meubel, teken dan alles af op de muur (aftekenen van TV-meubel en kastjes moet apart), en hang dan het gehele meubel op.

Pluggen komen van de Hornbach, maar ook Praxis/Karwei zullen die gewoon hebben neem ik aan.
Aha, ok. Ik heb geen Ambilight dus kan 1 van beide kiezen. Kijk even welke het word. Als ik nou ook zo mooie aanbieding ergens tegen zal komen is de keuze gemakkelijk maar op dit moment weet ik het nog niet.

Mmmm dat is ook nog een idee voor in de toekomst straks ja. Doe het nu eerst zonder center speakers, doe het stap voor stap de upgrade's. Precies, leek mij ook het makkelijkste. En dan de router er ook nog bij in zodat het kastje aan de buitenkant lekker clean is zeg maar en alles in de 2 kastjes staat.

Ok, maar dat ga ik niet doen. Ik neem maar 1 Ikea Besta tv-meubel kastje van 2 kastjes. Totaal 120cm geloof ik en mijn tv is 110cm waardoor het volgens mij wel mooi staat dan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Zoals beloofd, hier dan een paar foto's van mijn set.
Ben alleen nog aan het wachten op de Stands voor de twee CM6 speakers.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rw2u5t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2elrvw8.jpg

En speciaal omdat het bijna kerst is:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2h5kxs0.jpg

Onderdelen:
  • Besta TV-meubel + twee losse kastjes ernaast
  • Philips 55PUS7011
  • Marantz SR7101
  • 2x Bowers & Wilkins CM6 S2
  • 1x Bowers & Wilkins CM Centre S2
  • 2x Bowers & Wilkins M1
  • XBOX One S 500GB + 2 Controllers
  • Ziggo Horizon Box
  • Philips Hue Ledstrip Plus 2m+1m
  • Logitech Harmony Companion
En dan in de kerstfoto nog m'n Surface Book erbij.
Leuk effect is dat de Hue Ledstrip mooi met het Ambilight van de TV meedoet als deze aan staat.
Zoals eerder gepost de kabels netjes in een 40mm PVC pijp van achter de TV in het meubel laten lopen.
Ben er erg tevreden over, zeker als je het resultaat vergelijkt met het model dat ik eerder heb gepost!
Ideale filmhoek! :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Pimmeke1989 op 20-12-2016 20:48 . Reden: Type# Marantz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:55
Mooie set met CM6 speakers. Heb ze ook gehad en klinken fraai. Komt er nog een sub bij ? De Marantz ken ik niet.
Komen de speakers op stands voor de kast te staan of er naast?
Proficiat !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:13
Ik denk dat die Marantz stiekem een SR7010 is. ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Jaap-Jan schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 20:06:
Ik denk dat die Marantz stiekem een SR7010 is. ;)
Sh*t, typfoutje inderdaad! Maar niet de SR7010, maar modelletje nieuwer, SR7011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Mooie set idd. Ik heb bij die cm6 s2 een 2e hands subje (rel 150) en dat is echt een aanrader

Waarom ben je voor de sr7011 gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Pimmeke1989 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:53:
Zoals beloofd, hier dan een paar foto's van mijn set.
Ben alleen nog aan het wachten op de Stands voor de twee CM6 speakers.
[afbeelding]

[afbeelding]

En speciaal omdat het bijna kerst is:
[afbeelding]

Onderdelen:
  • Besta TV-meubel + twee losse kastjes ernaast
  • Philips 55PUS7011
  • Marantz SR7101
  • 2x Bowers & Wilkins CM6 S2
  • 1x Bowers & Wilkins CM Centre S2
  • 2x Bowers & Wilkins M1
  • XBOX One S 500GB + 2 Controllers
  • Ziggo Horizon Box
  • Philips Hue Ledstrip Plus 2m+1m
  • Logitech Harmony Companion
En dan in de kerstfoto nog m'n Surface Book erbij.
Leuk effect is dat de Hue Ledstrip mooi met het Ambilight van de TV meedoet als deze aan staat.
Zoals eerder gepost de kabels netjes in een 40mm PVC pijp van achter de TV in het meubel laten lopen.
Ben er erg tevreden over, zeker als je het resultaat vergelijkt met het model dat ik eerder heb gepost!
Ideale filmhoek! :*)
Mooi maar, zitten veel dingen in die ik ook wil zoals je weet.
Zo Hue ledstrip Plus zit ik ook aan te denken maar dan aan de bovenkant van het meubel dacht ik maar ik het nu zo aan de onderkant zie is dat ook geen gek idee. Al hoeft die van mij maar 120cm te zijn ivm meubel 120cm is.

Trouwens, over je Beste kastjes. De plank die erboven op ligt, is dat standaard van Ikea wat je kan kiezen kwa afwerking of zelf een plank erboven op gemonteerd?

En die Logitech, is dat nou wat? Heb de One en ben daar best tervreden over maar kijk altijd voor nieuwe toys haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Frid0 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:47:
[...]
Trouwens, over je Beste kastjes. De plank die erboven op ligt, is dat standaard van Ikea wat je kan kiezen kwa afwerking of zelf een plank erboven op gemonteerd?

En die Logitech, is dat nou wat? Heb de One en ben daar best tervreden over maar kijk altijd voor nieuwe toys haha
Ik heb verder niks aan de kastjes gedaan, deze zijn zo rechtstreeks van IKEA. (Grijs gelazuurd walnootpatroon)
Doordat ik er nog twee kastjes langs heb gedaan met hetzelfde patroon, lijkt het op de foto 1 lang blad, maar eigenlijk is hij dus 1-3-1 gedeeld.

En ik merkte al snel dat ik helemaal gek werd van al die afstandsbedieningen. Vroeger bij m'n ouders ooit een Harmony One gehad, en daarnaa daar ook overgestapt op de Companion. Ik vind de kleine afstandsbediening ideaal, en het instellen van de App gaat allemaal vanzelf. Kan er zelfs m'n Hue (en later nog de Nest) mee bedienen. De One was al fijn, maar ben persoonlijk meer fan van deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Pimmeke1989 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:02:
[...]

Ik heb verder niks aan de kastjes gedaan, deze zijn zo rechtstreeks van IKEA. (Grijs gelazuurd walnootpatroon)
Doordat ik er nog twee kastjes langs heb gedaan met hetzelfde patroon, lijkt het op de foto 1 lang blad, maar eigenlijk is hij dus 1-3-1 gedeeld.

En ik merkte al snel dat ik helemaal gek werd van al die afstandsbedieningen. Vroeger bij m'n ouders ooit een Harmony One gehad, en daarnaa daar ook overgestapt op de Companion. Ik vind de kleine afstandsbediening ideaal, en het instellen van de App gaat allemaal vanzelf. Kan er zelfs m'n Hue (en later nog de Nest) mee bedienen. De One was al fijn, maar ben persoonlijk meer fan van deze!
Ok, duidelijk. Moet ik even in de winkel zien hoe dat eruit ziet. Als ik het goed zie heb jij niet voor handgrepen gekozen. Jij drukt dus zachtjes op je deurtjes en dan "klikken" ze open?

En losse plank kan je er zoveel extra bij nemen als je wilt zeker? Moet namelijk nogal wat apparatuur onder elkaar zetten in 1 zo kastje.

Aha, ok. De Companion staat op het lijstje, ga ik onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
Frid0 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:12:
[...]

Ok, duidelijk. Moet ik even in de winkel zien hoe dat eruit ziet. Als ik het goed zie heb jij niet voor handgrepen gekozen. Jij drukt dus zachtjes op je deurtjes en dan "klikken" ze open?

En losse plank kan je er zoveel extra bij nemen als je wilt zeker? Moet namelijk nogal wat apparatuur onder elkaar zetten in 1 zo kastje.

Aha, ok. De Companion staat op het lijstje, ga ik onthouden.
Ik heb inderdaad geen handgrepen voor een strakkere look, maar ook niet het druksysteem, vond dit niet echt handig. Maak de kastjes nu open door de bovenkant vast te pakken.

Plankjes kan je zoveel als je wilt extra erbij kopen, bevestigingsmateriaal zit bij de plankjes inbegrepen. Bij deurtjes moet je wel opletten dat je er nog apart de scharnieren/drukknoppen koopt.
Wat ik aanraad is om op de website van IKEA de Besta Planner te gebruiken, daar je kastje in te maken en dan de lijst in elkaar laat zetten wat je nodig hebt. Deze houdt dan ook rekening met hangende kastjes en scharnieren/lades. En je kan precies zien of ze op vooraad zijn en waar ze liggen! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTip
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09-2019

HTip

Chamber of Dreams

HTip schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:47:
Het is inmiddels al meer dan 3 jaar sinds Tweakers bij mij op bezoek waren :*) Er is in de tussentijd het nodige veranderd in de apparatuur. In het filmpje zei ik dat 3D en 4K niet in de nabije toekomst zijn intrede zou doen. Maar ja, er kan veel gebeuren in 3 jaar :D
Bedankt allemaal dat ik nog steeds d:)b ontvang!

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste gasten over de vloer gehad. Als jullie het leuk vinden om hun ervaringen te lezen, neem dan een kijkje bij de buren

Veel leesplezier. Dat had ik ook...

CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic