HDMI kabel lengte 20m

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08
Hoi tweakers!

Ik wil graag mijn PC, die boven staat, aansluiten op de receiver/HDTV beneden. Hiervoor wil ik een HDMI kabel gebruiken, aangezien het mij gaat om zowel video als audio overbrengen.

Max. signaal dat overgebracht moet worden = 1080p@60hz. Geen lossless audio, wel mutichannel DTS. Het gaat niet om het streamen van media, maar om te kunnen gamen.

Nu komt de totale lengte op 20m: van de receiver tot het punt waar de kabel het plafond doorgaat = 15m. Vanaf dat laatste punt tot aan de PC = maximaal 5m.

Ik heb al veel opgezocht over de max. lengte van HDMI kabels, zonder kwaliteitsverlies: link, link, link
Over het algemeen komt eruit naar voren dat je voor afstanden langer dan 15m extra maatregelen moet treffen.

Dus denk ik zelf aan een HDMI versterker. Bijvoorbeeld deze: link

Ik heb 2 vragen:

1. Wat voor HDMI kabels raden jullie mij aan?

2. Hoe zouden jullie de kabel aansluiten?
Een kabel van 15m, dan de HDMI-versterker ertussen, en dan het stuk van 5m? Of toch 1 lange kabel van 20m naar de HDTV en de HDMI-versterker met een heel korte HDMI kabel aansluiten direct na de uitgang vanuit de PC?

Alvast dank!

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Waarom wil je die PC aansluiten op de boel beneden? Ik neem aan dat het als veredelde HTPC moet gaan functioneren?

Waarom dan niet een dedicated media player kopen zoals de WD TV Live Streaming? Geen last van een lange kabel of versterken van het signaal enz. Kan je mooi een share aanmaken op je PC en vandaar af streamen (een dedicated media player zoals de WD verbruikt maar 6 W. Daar kan je het niet voor laten :) )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Symphony-X
Notna schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:26:
Waarom wil je die PC aansluiten op de boel beneden? Ik neem aan dat het als veredelde HTPC moet gaan functioneren?

Waarom dan niet een dedicated media player kopen zoals de WD TV Live Streaming? Geen last van een lange kabel of versterken van het signaal enz. Kan je mooi een share aanmaken op je PC en vandaar af streamen (een dedicated media player zoals de WD verbruikt maar 6 W. Daar kan je het niet voor laten :) )
Ik heb een popcorn hour A-200 en die werkt top.

Ik wil beneden kunnen gamen, zonder mijn PC naar beneden te hoeven halen - met de Xbox360 joypad. Ik heb het getest en de controller werkt perfect op die afstand (= RF signaal, dus gaat makkelijk door plafond heen). Daarbij kan een een netwerk-muis gebruiken om snel door windows te navigeren, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Ah, that explains

Wat betreft de positie van versterken; je wilt het signaal zo vroeg mogelijk versterken. Immers; als je het op het laatste punt doet versterk je alleen maar ruis/slecht signaal. Dat werkt dus niet ;) Je zou eigenlijk in de safety margin van HDMI willen zitten. In dit geval zou ik persoonlijk 2 kabels van 10 meter doen en de versterker in het midden zetten.

En wat voor HDMI kabels? Deze:

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 04-11-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Notna schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:33:
Ah, that explains

Wat betreft de positie van versterken; je wilt het signaal zo vroeg mogelijk versterken. Immers; als je het op het laatste punt doet versterk je alleen maar ruis/slecht signaal. Dat werkt dus niet ;) Je zou eigenlijk in de safety margin van HDMI willen zitten. In dit geval zou ik persoonlijk 2 kabels van 10 meter doen en de versterker in het midden zetten.

En wat voor HDMI kabels? Deze:

HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2
Dank voor je reactie. Ik zou het signaal dus nog dichter bij de bron kunnen versterken, als ik 1 HDMI kabel van 20m neem en 1 hele korte.

Qua prijs maakt het niet veel uit: link. Maar wellicht dat er een goede overweging gemaakt kan worden wat de lengte/signaalkwaliteit betreft?

Wat zou slimmer/beter zijn denken jullie?
- 2x 10m + HMDI-versterker
- 1x 20m + 1x 0,75m + HDMI-versterker
- 1x 15m + 1x 5m + HDMI versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Symphony-X schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:40:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zou het signaal dus nog dichter bij de bron kunnen versterken, als ik 1 HDMI kabel van 20m neem en 1 hele korte.

Qua prijs maakt het niet veel uit: link. Maar wellicht dat er een goede overweging gemaakt kan worden wat de lengte/signaalkwaliteit betreft?

Wat zou slimmer/beter zijn denken jullie?
- 2x 10m + HMDI-versterker
- 1x 20m + 1x 0,75m + HDMI-versterker
- 1x 15m + 1x 5m + HDMI versterker
Hang er gewoon 20m tussen, kijk of het werkt. Zo niet, of met slechte kwaliteit, kan je altijd nog die 0.75m en versterker erbij hangen. Zo weet je zeker dat je niet investeert in iets wat je niet nodig hebt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 15:01
De optie van 20Mtr en een 0.75m is inderdaad de beste.
Ik zou inderdaad kijken met een goede 20mtr kabel of het werkt, werkt dit niet, dan moet je aan het einde van de kabel regenereren, een HDMI signaal versterken aan het begin heeft weinig zin.

Dit komt omdat de 1 en 0 toch wel op de juiste hoogte zitten, en versterkt versturen niet kan volgens specificaties.
De truc is om het eye-pattern zo klein mogelijk te kunnen hebben op de input chip. Hiervoor zijn de "versterkers", welke een getest goede chip hebben. De "versterker" is eigenlijk een equalizer...

Leuk leeswerk hierover:
http://www.extron.com/dow...whitepaper/theabcs_wp.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Maarce schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:12:
Ik zou inderdaad kijken met een goede 20mtr kabel of het werkt, werkt dit niet, dan moet je aan het einde van de kabel regenereren, een HDMI signaal versterken aan het begin heeft weinig zin.

Dit komt omdat de 1 en 0 toch wel op de juiste hoogte zitten, en versterkt versturen niet kan volgens specificaties.
De truc is om het eye-pattern zo klein mogelijk te kunnen hebben op de input chip. Hiervoor zijn de "versterkers", welke een getest goede chip hebben. De "versterker" is eigenlijk een equalizer...

Leuk leeswerk hierover:
Ah, interesting. Ik zit waarschijnlijk nog in mijn hoofd met ouderwetsch COAX versterken :)

Weer wat te weten gekomen vandaaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Maarce schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:12:

Leuk leeswerk hierover:
Dank voor je reactie. Ik lees echter het volgens bij de HDMI-repeaters in webshops:
"Sluit de hdmi versterker zo dicht mogelijk bij de HDMI bron d.m.v. een korte hdmi kabel, daarna komt de HDMI versterker en dan de langere kabel die naar je TV of beamer loopt."

Zoals hier: link

Die hebben het dan niet bij het juiste einde begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-06 11:59
Ben je met zo'n kabel niet duurder uit dan met bijvoorbeeld een raspberry pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
qmaster312 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:07:
Ben je met zo'n kabel niet duurder uit dan met bijvoorbeeld een raspberry pi?
Zoals ik al eerder heb aangegeven is het niet bedoeld om media te streamen, maar om games te kunnen spelen.. Denk niet dat een raspberry pi mij daarmee zal helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Ik denk nu zelf aan het volgende:

- 1x 20m HDMI kabel: link
- König HDMI repeater: link

Voor 55euro ben ik dan klaar. Goed idee denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
Symphony-X schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:06:
[...]

Dank voor je reactie. Ik lees echter het volgens bij de HDMI-repeaters in webshops:
"Sluit de hdmi versterker zo dicht mogelijk bij de HDMI bron d.m.v. een korte hdmi kabel, daarna komt de HDMI versterker en dan de langere kabel die naar je TV of beamer loopt."

Zoals hier: link

Die hebben het dan niet bij het juiste einde begrijp ik?
Dat kan ook wel iets helpen, maar wat ze versterken is de clock. Zodat die zeker aankomt aan het einde. Dat wil nog wel eens een probleem zijn bij een lange kabel. En zonder clock kan de ontvanger niets decoderen...
Dus het kan wel helpen, maar voor een lange kabel heb je meer aan een equalizer.

Wat misschien makkelijker te verwerken is is deze: LINK
Zorg er wel voor dat je S/F-UTP gebruikt om een zo goed mogelijke verbinding te maken. Maar dan heb je een dunnere kabel te trekken, wat ook wel wat waar is :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Maarce op 04-11-2013 16:43 . Reden: toevoegen UTP Tx/Rx ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Maarce schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:40:
[...]

Dat kan ook wel iets helpen, maar wat ze versterken is de clock. Zodat die zeker aankomt aan het einde. Dat wil nog wel eens een probleem zijn bij een lange kabel. En zonder clock kan de ontvanger niets decoderen...
Dus het kan wel helpen, maar voor een lange kabel heb je meer aan een equalizer.

Wat misschien makkelijker te verwerken is is deze: LINK
Zorg er wel voor dat je S/F-UTP gebruikt om een zo goed mogelijke verbinding te maken. Maar dan heb je een dunnere kabel te trekken, wat ook wel wat waar is :*)
Is de kwaliteit beter bij de UTP oplossing die jij voorstelt? Want het is sowieso een stukje duurder dan de optie die ik hierboven voorstelde met de repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
Symphony-X schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:54:
[...]

Is de kwaliteit beter bij de UTP oplossing die jij voorstelt? Want het is sowieso een stukje duurder dan de optie die ik hierboven voorstelde met de repeater.
Kwaliteit zal niet direct beter zijn. Voordelen zijn dat je er zekerder van bent beeld te hebben.
En dat het trekken van een UTP kabel makkelijker is dan een HDMI kabel, die stug is en grotere connectoren heeft.
Heb je daar genoeg ruimte voor, dan is dat iig een goede poging waard natuurlijk...
Pagina: 1