• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01:36
Tux3.14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:42:
[...]

DIYPerks is sowieso een ontzettend tof kanaal om te volgen. :)
De receiver/amplifier bordjes wat ie gebruikt heeft zijn trouwens wel erg gaaf :o Die houd ik in mijn achterhoofd als ik hier ooit ga upgraden :P
Zeker een tof kanaal.

Idem ivm die bordjes. Vraag me of hoe moeilijk zoiets in elkaar te zetten is als 'elektronica-noob' (eventueel met een goede guide of zo). Verder geen enkele ervaring met dat soort dingen (ook niet met die dingen programmeren en zo)
Ik postte dit ook in een ander topic, maar de post werd daar vriendelijk weggehaald.

Maar idd, een erg mooie build.

Wat ik daar schreef was dat het idee van de luidsprekers me wel bevalt. Dan heb je, als je niet kijkt, niets 'in de weg staan'. Ze vouwen gewoon samen op je tv. Dus geen vloerstaanders op de grond of allerhande meubeltjes voor bookshelf speakers bvb.

Aan de andere kant, als je enkel muziek wil luisteren, moet je ook de hele zwik open zwieren en naar je scherm staren.

Ik heb al vaak nagedacht over een soortgelijk systeem. Maar dan wel zonder dat stukje fake open haard, en veel meer low profile (met luidsprekers niet ingebouwd). Gewoon een nis met een gemotoriseerd paneel, maar heb nog niet gevonden hoe je zoiets netjes moet maken/wegwerken.

Een voorzetwand met nis is geen probleem, maar welk scharnier/rail systeem gebruik je om een paneel ofwel zijdelings ofwel opwaarts uit de weg te laten schuiven.

Een oprolbare tv is nog iets te duur ;)

Zoeken op google heeft me ook nog niet veel opgebracht. Wel andere leuke ideeën, maar niet wat ik zocht.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Hahaha. Vroeger hadden ze dit soort van kastjes voor de tv. Nu is het een giga kast, noem het vooruitgang. ;)

Een rolwand voor de hele setup lijkt mij nu een gemakkelijker oplossing

Acties:
  • +22Henk 'm!

• Bosscope
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-01 06:32
Heel gaaf idee. Ben net klaar met wegwerken van het projectiescherm en het begint alweer te jeuken😊

Het projectiescherm heb ik in een verlaagd plafond verwerkt en dat bekleed met akoustische panelen. Het scheelt behoorlijk in nagalm (rt60 ging van -44db in 600ms naar -51 in 500ms, niet perfect maar het is nog steeds een woonkamer en geen donkere kelder met overal absorptie). Contrast is ook een stuk beter met minder reflectie van het plafond

De mdf strips van het paneel zijn precies even breed als de gewichtsbalk onderaan het scherm. Een strip heb ik erop gelijmd met 2 componentenlijm en het scherm past helemaal vlak in het plafond

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33
Zeer knap. Wij gaan jammer genoeg afscheid nemen van projectie, omdat ik nu eenmaal geen oplossing heb voor de hdmi kabel. En de hele plafond gaan verlagen om daar oplossing voor te zoeken, is op dit moment té verregaand. Misschien ooit bij een totaal-renovatie.

Heb je beelden van je projector zélf en receiver enz ook?

• Amos_x
Bosscope schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:52:
[...]

Heel gaaf idee. Ben net klaar met wegwerken van het projectiescherm en het begint alweer te jeuken😊

Het projectiescherm heb ik in een verlaagd plafond verwerkt en dat bekleed met akoustische panelen. Het scheelt behoorlijk in nagalm (rt60 ging van -44db in 600ms naar -51 in 500ms, niet perfect maar het is nog steeds een woonkamer en geen donkere kelder met overal absorptie). Contrast is ook een stuk beter met minder reflectie van het plafond

De mdf strips van het paneel zijn precies even breed als de gewichtsbalk onderaan het scherm. Een strip heb ik erop gelijmd met 2 componentenlijm en het scherm past helemaal vlak in het plafond

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi!

Zit je niet erg ver van het scherm?

• Bosscope
Amos_x schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:00:
[...]

Mooi!

Zit je niet erg ver van het scherm?
Op 4.2m met een scherm van 120” is het goed te doen 😊

Voor 21:9 films zou het breder mogen van mij maar de kamer is niet groter

NAD t778, Panasonic ub820, ATV 4k, Emotiva UPA-500, Harman Kardon HD760, Argon audio TT-3, NAD pp2e, Sonus faber Sonetto III, B&W cwm 7.3, 4x The drop podspeaker, 4x B&W ccm 664, XTZ 12.17 edge, Philips 58pfl9956, JVC x7900, Deluxx 120” ALR

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
lapino schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:59:
Zeer knap. Wij gaan jammer genoeg afscheid nemen van projectie, omdat ik nu eenmaal geen oplossing heb voor de hdmi kabel. En de hele plafond gaan verlagen om daar oplossing voor te zoeken, is op dit moment té verregaand. Misschien ooit bij een totaal-renovatie.

Wat voor issue heb je met je hdmi kabel?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• lapino
Geen. Wij hebben gewoon bij bouwen geen brede goot voorzien waar hdmi doorheen kan. Dus enige optie is werken met wireless hdmi, of met een LAN<>HDMI toestelletje (wat we tot nu toe deden). Ideaal is dat niet, en met 4K is dat nog een stuk moeilijk geworden. Dus recent upgrade gedaan naar een 77" OLED. Stukje minder dan de 100" die we gewoon waren, maar nu ook geen gedoe meer met hdmi. Hadden gewoon een goot moeten voorzien, maar toen we bouwden (17j geleden) was HDMI nog niet echt standaard. Er zit zelfs een component kabel in plafond ingewerkt, maar dat is oude tech. Heb trouwens nog altijd méér spijt dat we geen grote zolder of kelder hebben meegebouwd, dan was die mancave/cinemaroom hier allang een feit geweest.

• Bosscope
…..geen oplossing heb voor de hdmi kabel.

Ik gebruik een optische hdmi kabel van 20m en dat werkt prima. Voor wegwerken heb ik een plintje aan de achterkant moeten inzagen en kabelgootjes achter de gordijnen.

Kabels en projector aan het plafond was wel meer werk, zie mijn eerdere posts voor meer beelden van de hele opzet en apparatuur

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:37
@Bosscope Is dat een raam onder de projector opgevuld met akoestisch materiaal? Zo lijkt het op de foto.

Btw, 4 m tot 120” is goed te doen. Gaat hier ook al een aantal jaren prima.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42

is een short throw projector geen oplossing?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lapino
Eigenlijk ook niet, want heel specifieke opstelling hier met een nis waar tv in zit (zie vorige posts). Stukje kast is niet diep genoeg (+-20cm) om daar short-view projector op te zetten. Of ik zou die op de tafel moeten kunnen zetten en telkens installeren als we via projectie willen kijken. Trouwens, ingebouwd scherm is eigenlijk ook niet ok, is een +13j oud high-gain scherm waarop zwartwaardes nogal afzien.

In mijn situatie is een grote OLED de beste oplossing op dit moment. Due 77" is echt knap, maar eerlijk gezegd zou een 83" of groter ook nog best kunnen.

• Bosscope
TheKerremenke schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:25:
@Bosscope Is dat een raam onder de projector opgevuld met akoestisch materiaal? Zo lijkt het op de foto.
Verre van😊 een paar jaar geleden zag ik het geheim van de meester op tv waarin ze dit kunstwerk namaakten. Ik dacht dat kan ik ook en dan werkt het gelijk als een soort diffusie qua akoestiek (het is karton aangestreken met papier mache en kalkverf)

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:26

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

lapino schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:23:
Eigenlijk ook niet, want heel specifieke opstelling hier met een nis waar tv in zit (zie vorige posts). Stukje kast is niet diep genoeg (+-20cm) om daar short-view projector op te zetten. Of ik zou die op de tafel moeten kunnen zetten en telkens installeren als we via projectie willen kijken. Trouwens, ingebouwd scherm is eigenlijk ook niet ok, is een +13j oud high-gain scherm waarop zwartwaardes nogal afzien.

In mijn situatie is een grote OLED de beste oplossing op dit moment. Due 77" is echt knap, maar eerlijk gezegd zou een 83" of groter ook nog best kunnen.
en short throw aan het plafond?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoe bevalt die bank? Ik zit ook op een Montel te azen. Lees uiteraard ook wat negatieve reviews her en der over oa. de stof. /offtopic
Ziet er nog behoorlijk beschaafd uit in deze setting!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-01 07:41

Grozno

acts without consequence!

Tja, ik heb tot nu toe geen klachten over de bank... Maar wie weet ontstaat dat nog een keer. :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:21
CR2032 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Hahaha. Vroeger hadden ze dit soort van kastjes voor de tv. Nu is het een giga kast, noem het vooruitgang. ;)

Een rolwand voor de hele setup lijkt mij nu een gemakkelijker oplossing

[Afbeelding]
Leuk bedacht dat kastje :)
Al had ik hem niet op wieltjes gezet. Als het beestje er nu in springt breekt ie zijn nek omdat het kastje gaat rollen, en valt alles wat er op staat oom meteen naar beneden.
Dit ziet er uit als vorm over functie :+
Om nog maar te zwijgen van wat die hond er van lijkt te denken :;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tux3.14
  • Laatst online: 23:01
lapino schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:20:
Geen. Wij hebben gewoon bij bouwen geen brede goot voorzien waar hdmi doorheen kan. Dus enige optie is werken met wireless hdmi, of met een LAN<>HDMI toestelletje (wat we tot nu toe deden). Ideaal is dat niet, en met 4K is dat nog een stuk moeilijk geworden. Dus recent upgrade gedaan naar een 77" OLED. Stukje minder dan de 100" die we gewoon waren, maar nu ook geen gedoe meer met hdmi. Hadden gewoon een goot moeten voorzien, maar toen we bouwden (17j geleden) was HDMI nog niet echt standaard. Er zit zelfs een component kabel in plafond ingewerkt, maar dat is oude tech. Heb trouwens nog altijd méér spijt dat we geen grote zolder of kelder hebben meegebouwd, dan was die mancave/cinemaroom hier allang een feit geweest.
HDMI glas converter geen oplossing? :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07
Tux3.14 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:28:
HDMI glas converter geen oplossing? :)
Is ook al voorgesteld. Ik heb 3 optische HDMI kabels van 5 - 7.5m liggen die dun zijn en perfect werken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 15:46
Eerder geplaatste foto;

Een en ander veranderd sinds mn laatste post, Dali Opticon 6 MK II gekocht als fronts, verder is te zien een PS5 ipv PS4

Apparatuur:
TV: LG OLED65CX6LA
Receiver: Marantz SR5009
Blu-ray-speler: Marantz UD5007
PS4 PS5
Mediaspeler: Mede8er MED600X3D
Logitech Harmony Hub
Logitech Harmony Ultimate One
Front: B&W CM5 S2 Dali Opticon 6 MK II
Subwoofer: JBL SCS 178
Surround: JBL SCS 178
Center: JBL SCS 178

• Exirion
  • Laatst online: 23:07
@Pharminepulse Je JBL spul begint vooral qua kleur steeds meer uit de toon te vallen. Ik denk dat een nieuwe subwoofer ook qua klank wel wat winst zal opleveren. Volgende upgrade? ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39
@Pharminepulse Torens ingeruild voor boekenplank. Was dat een vooruitgang?

En wat grappig, ik zag de center in het meubel staan maar zie dat deze tegenwoordig op je meubel staat. In mijn ogen een goede verbetering 👍

Wat je overigens kan overwegen is het plankje tussen de receiver en de bluray speler weg te halen. Dan heeft de receiver een paar centimeter meer ruimte om zn warmte kwijt te kunnen en optisch maakt het weinig verschil.

** Intel c2d e8400 @ 3,6 ghz | ATI RADEON 5770x2 | 2 x 2048 MB | ASUS P5Q-E **

• Pharminepulse
Exirion schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:29:
@Pharminepulse Je JBL spul begint vooral qua kleur steeds meer uit de toon te vallen. Ik denk dat een nieuwe subwoofer ook qua klank wel wat winst zal opleveren. Volgende upgrade? ;)
Klopt, al zijn ze in het echt wat donkerder en matcht het ietsjes meer met de ruimte achter de bank.

Ik denk dat de receiver de volgende aan de beurt is, wil volgend jaar waarschijnlijk de Cinema 50 van Marantz kopen en daarna zijn de JBL's aan de beurt, of ik moet wat leuks tegenkomen tijdens Black Friday. Het kleed is binnenkort weg en dan ga ik de speakers denk ik wat naar voren plaatsen. Zit er ook over na te denken om op een 2,5 zits bank over te gaan. Linksachter de speaker zit namelijk een deur waardoor het een en ander niet naar achter kan en wil overgaan op een wat meer open ruimte.

• tormentor1985
tormentor1985 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:01:
@Pharminepulse Torens ingeruild voor boekenplank. Was dat een vooruitgang?

En wat grappig, ik zag de center in het meubel staan maar zie dat deze tegenwoordig op je meubel staat. In mijn ogen een goede verbetering 👍

Wat je overigens kan overwegen is het plankje tussen de receiver en de bluray speler weg te halen. Dan heeft de receiver een paar centimeter meer ruimte om zn warmte kwijt te kunnen en optisch maakt het weinig verschil.
Ik zie overigens dat ik het helemaal verkeerd zie. De wijziging is precies the other way around 🙈 boekenplank vervangen voor torens 💪 nice.

Maar dan dus wel de receiver en center omgewisseld. Ik begrijp het ergens dat je de receiver wil kunnen laten ventileren maar een center heel laag in een meubel kan geen vooruitgang zijn lijkt mij?

• Pharminepulse
tormentor1985 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Ik zie overigens dat ik het helemaal verkeerd zie. De wijziging is precies the other way around 🙈 boekenplank vervangen voor torens 💪 nice.

Maar dan dus wel de receiver en center omgewisseld. Ik begrijp het ergens dat je de receiver wil kunnen laten ventileren maar een center heel laag in een meubel kan geen vooruitgang zijn lijkt mij?
Inderdaad vanwege het ventileren, maar ook omdat ik het idee kreeg niet veel verschil te horen of de center erboven of eronder staat. Bij een nieuwe center ga ik 'm wel hoger plaatsen, dan zal ik er ook een ander minder breed tv meubel bij komen.

• Amos_x
Pharminepulse schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

dan zal ik er ook een ander minder breed tv meubel bij komen.
De woonkamer lijkt me aan de kleine kant. Ik blijf er bij dat een tv-meubel meer en meer overbodig is. Dus ipv smaller, gewoon geen tv meubel.

Waar wordt dat ding tegenwoordig nog voor gebruikt? Een center of soundbar op leggen en eventueel een receiver als je die hebt. Ik denk dat een mooie, niet al te brede, houten plank van goede kwaliteit (dus niet dat ikea spul) vaak al meer dan genoeg is.

Ik zoek nog steeds een mooi, fijn afgewerkt, niet te groot, mediakastje, ongeveer de grootte van AV-apparatuur. (dus ongeveer 45 op 45 op 60? hoog), die dan uit de weg kan geplaatst worden ,ergens in de hoek of tegen de zijwand met een lang hdmi naar de tv (achter de muur)

Vroeger had je video cassettes, optische media, de spelers voor die dingen, logge tv kastjes voor lineaire tv... Daar blijft niets van over. Dus -> tv meubel veel minder vaak nodig. Tv aan de muur en klaar.

Acties:
  • +54Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 21-01 20:20
Leuk om te zien dat dit topic nog leeft na zoveel jaar aangezien ik het ooit gestart heb.

Tegenwoordig staat het bij mij als volgt:

Sony 85" 85xh9096
Denon X8500HA
Rotel RMB1075 bi-amp voor de fronts
Zelfbouw 2 kanaals met Hypex Ucd400 voor de subs.

2x B&W 801 S80 met geüpgrade filters en aansluitingen voor bi-amp.

2x B&W CDM1 Nautilus.
1x B&W HTM1 Nautilus.
6x B&W 686 S2
2x Zelfbouw Subwoofer met CSS SDX15.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Geniaal hoe 85” er klein uit kan zien op foto’s door die Nautilus :) Prachtige setup!

Acties:
  • +14Henk 'm!

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
@tbusquet Je bent single denk ik? :p

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Wat een fantastische setup! Ken deze speakers van B&W ook niet, zijn het oudjes die je zelf hebt gespoten?

Verder ben ik vooral benieuwd hoe je die speakers aan je plafond hebt bevestigd, erg mooi gedaan en je ziet er echt niets van op de foto's. Heb je hier nog een close-up van?

This title is for sale, please send me a PM

• tbusquet
the-body schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:45:
Wat een fantastische setup! Ken deze speakers van B&W ook niet, zijn het oudjes die je zelf hebt gespoten?

Verder ben ik vooral benieuwd hoe je die speakers aan je plafond hebt bevestigd, erg mooi gedaan en je ziet er echt niets van op de foto's. Heb je hier nog een close-up van?
Dank je het zijn de eerste 801's en ik heb ze idd wit gemaakt.

https://www.lbtechreviews...ers-scaled-1-scaled-1.jpg

Ik heb de 686's 2e hands gekocht pas en er zaten toen al beugels aan.

CDM's gisteren ook wit gemaakt.

[Voor 15% gewijzigd door tbusquet op 30-10-2022 11:09]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 17:11

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Amos_x schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

De woonkamer lijkt me aan de kleine kant. Ik blijf er bij dat een tv-meubel meer en meer overbodig is. Dus ipv smaller, gewoon geen tv meubel.

Waar wordt dat ding tegenwoordig nog voor gebruikt? Een center of soundbar op leggen en eventueel een receiver als je die hebt. Ik denk dat een mooie, niet al te brede, houten plank van goede kwaliteit (dus niet dat ikea spul) vaak al meer dan genoeg is.

Ik zoek nog steeds een mooi, fijn afgewerkt, niet te groot, mediakastje, ongeveer de grootte van AV-apparatuur. (dus ongeveer 45 op 45 op 60? hoog), die dan uit de weg kan geplaatst worden ,ergens in de hoek of tegen de zijwand met een lang hdmi naar de tv (achter de muur)

Vroeger had je video cassettes, optische media, de spelers voor die dingen, logge tv kastjes voor lineaire tv... Daar blijft niets van over. Dus -> tv meubel veel minder vaak nodig. Tv aan de muur en klaar.
Consoles, TV-kastje, losse prut (bij ons de dekentjes voor op de bank voor vriendinlief, kaarsprut, afstandsbedieningen etc). En de WAF van een TV-meubel is niet de onderschatten, je moet de plantjes, kaarsjes, weet ik het toch ergens laten in de woonkamer ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Amos_x
Jeroenneman schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Consoles, TV-kastje, losse prut (bij ons de dekentjes voor op de bank voor vriendinlief, kaarsprut, afstandsbedieningen etc). En de WAF van een TV-meubel is niet de onderschatten, je moet de plantjes, kaarsjes, weet ik het toch ergens laten in de woonkamer ;)
Kan best, maar dan heeft dat niets meer met multimedia te maken, en zoekt ze maar een ander meubel om die prut in op te bergen :+ Eentje die daar ook meer voor geschikt is dan een laag onding die meestal super in de weg staat.

Plus, vaak is de kwaliteit en design van die dingen echt om van te janken. En als je dan al eens iets acceptabel vindt (niet ikea) heb je het over tv meubels van 2000+ euro :X Dan maar liever een beetje moeite doen in de richting van minimalisme, en consoles en tv kastjes uit het zicht zetten in een soort klein trolly kastje aan de kant (met lange hdmi dus)

• tbusquet
Amos_x schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Kan best, maar dan heeft dat niets meer met multimedia te maken, en zoekt ze maar een ander meubel om die prut in op te bergen :+ Eentje die daar ook meer voor geschikt is dan een laag onding die meestal super in de weg staat.

Plus, vaak is de kwaliteit en design van die dingen echt om van te janken. En als je dan al eens iets acceptabel vindt (niet ikea) heb je het over tv meubels van 2000+ euro :X Dan maar liever een beetje moeite doen in de richting van minimalisme, en consoles en tv kastjes uit het zicht zetten in een soort klein trolly kastje aan de kant (met lange hdmi dus)
Daarom kun je het het beste zelf maken. Dan wordt het precies zoals je zelf wilt. Ik vind persoonlijk een paar mooi uitziende apparaten in het zicht wel fraai.
Uiteraard valt over smaak niet te twisten.

• tormentor1985
@tbusquet Fantastische setup zeg. Lekker de ruimte ook ervoor. Ik moet in die jaren dat dit topic loopt nog steeds eens de tijd maken om het speelgoed van zoon lief op te ruimen en eens foto's te posten 😬

Bij mij ver van ideaal door een best wel kleine ruimte maar toch best wel bovengemiddeld. Ik zal aanstaande donderdag op mijn vrije ochtend eens wat tijd ervoor maken 🙂

[Voor 5% gewijzigd door tormentor1985 op 30-10-2022 14:13]

• tormentor1985
Amos_x schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Mijn gedachten gingen laatst ook al naar een situatie waar het tv meubel misschien maar weg moet. Ik heb nu 2 svs pb1000's naast de bank staan met daarop 2 jbl studio 230's. Daar moet een anti slip mat tussen anders blijven die 7,9 kg boeken plankjes niet staan 🤪

Ik zat daarom te denken, tv meubel weg en een mooi meubel zelf maken waar precies de Marantz sr7010, de nad c275bee en de studio 230 center op kunnen. De Nintendo console staat al meters ver weg (waar ik dat ding ook makkelijker kan pakken als ik handheld verder wil) en dan kunnen de svs subs lekker naar voren.

• Amos_x
tormentor1985 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 14:26:

Ik zat daarom te denken, tv meubel weg en een mooi meubel zelf maken waar precies de Marantz sr7010, de nad c275bee en de studio 230 center op kunnen. De Nintendo console staat al meters ver weg (waar ik dat ding ook makkelijker kan pakken als ik handheld verder wil) en dan kunnen de svs subs lekker naar voren.
Welkom in de 'geen tv-meubel club', neem jezelf een biertje :P

Zonder gekheid, het kan prima denk ik. Inderdaad, een media meubel met een footprint ter grootte van typische AV apparatuur (je marantz, NAD en zo, 40x40cm) is meer dan genoeg. Zonder tv meubel is het ook makkelijker schoon maken, afstoffen, of kan je robo vacuum makkelijker de kamer door. En weer minder gelegenheid om prul en onzin te kopen/uit te stallen/...

Dan steek ik dat liever in andere, leukere meubeltjes die ook echt iets toevoegen

• Deleon78
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:10:
[...]

Welkom in de 'geen tv-meubel club', neem jezelf een biertje :P

Zonder gekheid, het kan prima denk ik. Inderdaad, een media meubel met een footprint ter grootte van typische AV apparatuur (je marantz, NAD en zo, 40x40cm) is meer dan genoeg. Zonder tv meubel is het ook makkelijker schoon maken, afstoffen, of kan je robo vacuum makkelijker de kamer door. En weer minder gelegenheid om prul en onzin te kopen/uit te stallen/...

Dan steek ik dat liever in andere, leukere meubeltjes die ook echt iets toevoegen
Je argumenten pleiten voor een zwevend meubel of een meubel wat plat op de vloer en strak tegen de muur staat (zonder ruimte er onder/achter), niet voor geen meubel :)
De grootte is dan niet relevant en gewoon een kwestie van smaak.

[Voor 5% gewijzigd door Deleon78 op 31-10-2022 12:30]

• Amos_x
Deleon78 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Je argumenten pleiten voor een zwevend meubel of een meubel wat plat op de vloer en strak tegen de muur staat (zonder ruimte er onder/achter), niet voor geen meubel :)
De grootte is dan niet relevant en gewoon een kwestie van smaak.
Misschien, maar een 'cabinet' kan je 'uit de weg' zetten. Zoals ik eerder aanhaalde, helemaal links of rechts in de hoek van de ruimte (lange hmdi en weggewerkte kabels), tegen een zijwand of achter de bank. Meer mogelijkheden dus. Een strakkere en rustigere opstelling onder en rond de tv dus, in het zichtsveld. Iets moeilijker met een meubel die typisch 1.80m x 40cm bedraagt. Die kan echt enkel onder de tv, tegen de tv-wand

• Deleon78
Amos_x schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Misschien, maar een 'cabinet' kan je 'uit de weg' zetten. Zoals ik eerder aanhaalde, helemaal links of rechts in de hoek van de ruimte (lange hmdi en weggewerkte kabels), tegen een zijwand of achter de bank. Meer mogelijkheden dus. Een strakkere en rustigere opstelling onder en rond de tv dus, in het zichtsveld. Iets moeilijker met een meubel die typisch 1.80m x 40cm bedraagt. Die kan echt enkel onder de tv, tegen de tv-wand
Zoals ik al zei: smaak.

• Amos_x
Eens.

Ik wil er ook bij vermelden dat het 'cabinet' waar ik het over heb enkel nodig is indien je echt nog losse hardware hebt zoals een AV receiver of een console.

Wanneer je dat ook al niet hebt, is het nog makkelijker. Dan kan je echt kiezen voor helemaal 'geen meubel'.

En tegenwoordig zijn er echt wel goede audioproducten op de markt (sonos bvb) die 90% van de ervaring bieden met 10% van de clutter, doosjes, kabels en apparaten overal. Enkel nog een mediastreamer (apple tv, google tv, nvidia shield, ...) en je bent klaar. Gewoon een klein plankje onder de tv.

Ik zie ook mensen die helemaal in de AV-receiver space zaten ook switchen. Allemaal leuk en aardig, maar met leeftijd gaat die 'edge' er bij velen ook vanaf, en willen ze gewoon een gemakkelijke setup zonder gedoe en 4 afstandsbedieningen voor de familie. En je zal het ze nooit horen zeggen, maar stiekem vinden ze het vaak ook prima zo ;)

Voor de gemiddelde middenklasse woonkamer is de meerwaarde van een echte audiofiele setup compleet overkill, en best iets waar je in investeert als je een zolder of mancave home cinema wil maken. Als hobby, dan wel.

• TheKerremenke
Kunnen we aub weer on topic gaan met foto’s. Al dan niet met tv meubels en/of sonosjes.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• emil_406
  • Laatst online: 26-01 14:47
;-)

Afgelopen weekend m'n oude Salora 720P Led beamer vervangen door een Optoma UHD35 4K beamer, zonder iets te zeggen tegen mn vrouw.

Inmiddels 3 films gekeken samen, maar ze heeft er nog niks van gemerkt...........

• Renegade666
  • Laatst online: 21:48
emil_406 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

;-)

Afgelopen weekend m'n oude Salora 720P Led beamer vervangen door een Optoma UHD35 4K beamer, zonder iets te zeggen tegen mn vrouw.

Inmiddels 3 films gekeken samen, maar ze heeft er nog niks van gemerkt...........
Jij wel neem ik aan? :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• emil_406
  • Laatst online: 26-01 14:47
Zeker weten!

• Jay2077
  • Laatst online: 17-01 13:12
Even een update, nu is mijn upgrade helemaal af. Heb aan het bovenstaande 4 hight speakers toegevoegd om een auro 3D opstelling te krijgen. Het zijn alle vier radius 90 speakers. Best wel een karwei om die achterste mooi op te hangen, maar het was het waard. Had eerst alleen front highs, maar dan mis je de effecten echt boven je hoofd.

Klinkt echt waanzinnig. Alle 5.1 doe ik over auro 3d upmixer (echt een muur van geluid waardoor je helemaal in de film zit) en de atmos speel ik gewoon native af en klinkt erg goed! Heel blij mee zo, tot over 10 jaar bij de volgende upgrade 😂

Wees2066

• Jay2077
lapino schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:49:
Update huidige setup :
Denon X3300H receiver
Monitor Audio Apex A10 L+R+surrounds
Monitor Audio Apex A40 center
Monitor Audio AW12 subwoofer
LG 77G1 OLED tv
PS5
Telenet Digibox
Sony projector VPL-HW40ES (gaat weg, wordt niet meer gebruikt)

Begin 2023 nieuwe verf, raamdecoratie en salon. Zal ook heel andere look zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(excuus voor gedraaide afbeelding van speakers, originele zijn nochtans ok)
Mooie speakers die apex serie, ik heb ze als surrounds in aanvulling van mijn silver LCR en ze klinken super zuiver!

Wees2066

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:48

QuattroNL

It is I.

Stoer om de decoupeerzaag in het houten kastje te zetten om de center erin te krijgen :+

(maar ik vermoed dat het geen designkastje is :) )

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Jay2077
QuattroNL schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:12:
Stoer om de decoupeerzaag in het houten kastje te zetten om de center erin te krijgen :+

(maar ik vermoed dat het geen designkastje is :) )
Is een oude dekenkist, van oma geweest O-)

Vind het zo veel mooier dan erboven op, dan ding is 3weg en zo massaal.

Wees2066

• Hulleman
  • Laatst online: 26-01 16:15
Pharminepulse schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:03:
[...]
Ik denk dat de receiver de volgende aan de beurt is, wil volgend jaar waarschijnlijk de Cinema 50 van Marantz kopen
Zit ik ook een beetje naar te kijken (heb een 5010), maar ik vind die cinema lijn wel onredelijk duur.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:39
Jay2077 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:59:
[...]

Even een update, nu is mijn upgrade helemaal af. Heb aan het bovenstaande 4 hight speakers toegevoegd om een auro 3D opstelling te krijgen. Het zijn alle vier radius 90 speakers. Best wel een karwei om die achterste mooi op te hangen, maar het was het waard. Had eerst alleen front highs, maar dan mis je de effecten echt boven je hoofd.

Klinkt echt waanzinnig. Alle 5.1 doe ik over auro 3d upmixer (echt een muur van geluid waardoor je helemaal in de film zit) en de atmos speel ik gewoon native af en klinkt erg goed! Heel blij mee zo, tot over 10 jaar bij de volgende upgrade 😂

[Afbeelding]

[Afbeelding]

WOW, dat zal fanfuckingtastic klinken!!

En toch zie ik ipv de beamer een discrete witte on-wall speaker als VOICE-OF-GOD (VOG) verschijnen...
Dan is echt af...
En goeie Atmos-mixen kom er steeds meer, zowat alles wat uitgebracht wordt van de streamingsdiensten klinkt echt goed in vergelijking met 2 jaar geleden toen je nog moest zoeken.
Maar al het andere materiaal in Auro 3D, schijnt echt fantastisch te zijn. Ik ga nog even sparen voor een goeie receiver...

[Voor 25% gewijzigd door OmeRobbie op 03-11-2022 06:52]

• Jay2077
OmeRobbie schreef op donderdag 3 november 2022 @ 06:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

WOW, dat zal fanfuckingtastic klinken!!

En toch zie ik ipv de beamer een discrete witte on-wall speaker als VOICE-OF-GOD (VOG) verschijnen...
Dan is echt af...
En goeie Atmos-mixen kom er steeds meer, zowat alles wat uitgebracht wordt van de streamingsdiensten klinkt echt goed in vergelijking met 2 jaar geleden toen je nog moest zoeken.
Maar al het andere materiaal in Auro 3D, schijnt echt fantastisch te zijn. Ik ga nog even sparen voor een goeie receiver...
; )

Klinkt zeker top! Thanks.

Maar die voice of G gaat hem niet worden. Heb er over nagedacht en bij mij is het niet zo zinvol aangezien ik de bank tegen de muur heb. Die twee achter voelen heel duidelijk als boven en kunnen het stereo image prima aan.

Als je midden in de kamer zit heb je er meer aan om het gat tussen voor en achter te vullen.

En pers vind ik kabels over mijn plafond niks.

Dus gewoon genieten!

Wees2066

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

tbusquet schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 10:03:
Leuk om te zien dat dit topic nog leeft na zoveel jaar aangezien ik het ooit gestart heb.
krijg nou wat........ :o ....jij bent een blast from the past zeg _O-

wij hebben ooit eens ge-DM-ed over jouw Karlson-subwoofer als ik mij dat goed herinner :)

Ik heb mijn zolder-klusmuziek-setje Karlsons eindelijk eens soort van fatsoenlijk afgewerkt :P

• tbusquet
Fraggert schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:43:
[...]

krijg nou wat........ :o ....jij bent een blast from the past zeg _O-

wij hebben ooit eens ge-DM-ed over jouw Karlson-subwoofer als ik mij dat goed herinner :)

Ik heb mijn zolder-klusmuziek-setje Karlsons eindelijk eens soort van fatsoenlijk afgewerkt :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja echt! Zag dat het originele topic 20(!) jaar oud is.

De Karlsons, goede oude tijd! Ik heb die van mij helaas niet meer, zijn ooit met een verhuizing weggegaan.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

tbusquet schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:22:
[...]

Ja echt! Zag dat het originele topic 20(!) jaar oud is.

De Karlsons, goede oude tijd! Ik heb die van mij helaas niet meer, zijn ooit met een verhuizing weggegaan.
Nou zeg......Welkom terug in elk geval d:)b ...2011 was je hier voor het laatst :P

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:00:
Specs:
  • TV: LG OLED65E8
  • Receiver: Denon AVR-X3300W
  • Front: 2x Klipsch RP-8000F
  • Center: Klipsch RP-250C
  • Sub: Klipsch R-110SW
  • Surround: 2x Klipsch RP-260F
  • Rear: 2x Q Acoustics 7000LRi
  • Media: Apple TV / Denon DP-300F
  • Console: PS5 / NES mini / SNES mini
Upgrade time *O* De Q Acoustics vervangen met een paar Klipsch RP-4000F:

RP-8000F for size:

Overview (audiokabels moeten nog):

Nu op naar de volgende upgrade :Y)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• The Eagle
Chester schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:45:
[...]

[Afbeelding]

RP-8000F for size:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice, dat klinkt wel :)
Knal er deze maar eens overheen: YouTube: Man With No Name - Big Troubles In Outer Space (Oforia Remix) :9

[Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 04-11-2022 12:58]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02:51
@Chester

Mooie setup.
Klipsch speakers zijn zo sexy en klinken kraakhelder.
Volgende upgrade Atmos?

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Chester
  • Niet online
Dat klinkt niet slecht 8)
kevinmastah2005 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:15:
@Chester

Mooie setup.
Klipsch speakers zijn zo sexy en klinken kraakhelder.
Volgende upgrade Atmos?
Daar twijfel ik nog over. Ik wil ook nog een 2e subwoofer, en nog een grotere TV. Weet nog niet wat precies de volgende upgrade wordt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:39
[...]

[Afbeelding]

RP-8000F for size:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou toch echt minimaal een loveseat daar plaatsen... of kijk en luister je echt altijd alleen?
Sorry was my first thought alvorens ik zag wat mooi spul je om je heen hebt verzameld.

• Chester
  • Niet online
OmeRobbie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:28:
[...]

Ik zou toch echt minimaal een loveseat daar plaatsen... of kijk en luister je echt altijd alleen?
Sorry was my first thought alvorens ik zag wat mooi spul je om je heen hebt verzameld.
Ik zit er altijd alleen :)

• Ibbangin1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:56

Verhuisd 😁

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-01 13:51
[...]
Zo hee ! mooi hoor. Upgrade naar hoorapparaat over dertig jaar :+

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 14:45

Sony 85" 85xh9096
Denon X8500HA
Rotel RMB1075 bi-amp voor de fronts
Zelfbouw 2 kanaals met Hypex Ucd400 voor de subs.

2x B&W 801 S80 met geüpgrade filters en aansluitingen voor bi-amp.

2x B&W CDM1 Nautilus.
1x B&W HTM1 Nautilus.
6x B&W 686 S2
2x Zelfbouw Subwoofer met CSS SDX15.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nette set geworden, volgens mij heb ik de foto's van jouw studentenkamer van 20 jaar geleden(!) nog ergens op m'n computer staan, het is een stukje groter geworden 8)7
Was toen ook al B&W en Rotel (en de toen veelbesproken Peerless subs)

• Pharminepulse
Hulleman schreef op woensdag 2 november 2022 @ 16:38:
[...]

Zit ik ook een beetje naar te kijken (heb een 5010), maar ik vind die cinema lijn wel onredelijk duur.
Misschien is de SR6015 een goedkopere optie? Zijn inmiddels ook HDMI switches(€199) te koop(vanwege het HDMI 2.1 issue die die receivers hadden).

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01 17:08

Afgelopen week wat verbouwd in de home cinema/gameroom. (Oude situatie staat ook ergens in dit topic)
-nieuwe bureau's
-nieuw laagje verf
-speakers opgehangen
-ombouw rond omvormer/thuis batterij
-posters opgehangen

Nu hebben de kinderen elk hun eigen plekje en is de plaatsing vd speakers wat beter.
Het is een volledige set B&W 600 serie, 603 fronts, 602 side, 600 back, 600LCR center, 600ASW SUB, met ook nog een klipsch sub erbij. Op een Onkyo receiver en een Hitachi beamer.

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 17:00
jorgenv schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Afgelopen week wat verbouwd in de home cinema/gameroom. (Oude situatie staat ook ergens in dit topic)
-nieuwe bureau's
-nieuw laagje verf
-speakers opgehangen
-ombouw rond omvormer/thuis batterij
-posters opgehangen

Nu hebben de kinderen elk hun eigen plekje en is de plaatsing vd speakers wat beter.
Het is een volledige set B&W 600 serie, 603 fronts, 602 side, 600 back, 600LCR center, 600ASW SUB, met ook nog een klipsch sub erbij. Op een Onkyo receiver en een Hitachi beamer.
Wat een heerlijke ruimte!! Fijn ingedeeld ook. Zit de omvormer en thuisbatterij in deze kamer?

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-01 17:08
Slapabeardon schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:18:
[...]

Wat een heerlijke ruimte!! Fijn ingedeeld ook. Zit de omvormer en thuisbatterij in deze kamer?

Ja dit is eigenlijk mijn garage, in dat eerste stuk zitten de meters en internet aansluitingen, daar hadden de vorige bewoners al een ombouw voor voorzien en ik heb het nu groter gemaakt.

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 17:00
jorgenv schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:33:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ja dit is eigenlijk mijn garage, in dat eerste stuk zitten de meters en internet aansluitingen, daar hadden de vorige bewoners al een ombouw voor voorzien en ik heb het nu groter gemaakt.
Mega! Die naden vielen me gewoon niet op, top weggewerkt. Mooi gebruik van ruimte inclusief installaties.
Mogen in aanbouw foto's ook :) ?

"Scherm test"

(De bank moet nog wat naar achteren)

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 15:32
Jag schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:05:

[Afbeelding]

"Scherm test"
[Afbeelding]

[Afbeelding]
:9~ :9~ :9~ Specs en uitleg van de plannen? :D

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:56

[Afbeelding]

"Scherm test"
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat je woonkamer of een dedicated ruimte?

• Hulleman
  • Laatst online: 26-01 16:15

Zoals Louis van Gaal zou zeggen: That is another cook!

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Justevo schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:25:
[...]

Is dat je woonkamer of een dedicated ruimte?
Woonkamer :). Ik vind dit ook wel prettig, dat maakt het gebruik ervan ook wel laagdrempelig en dat is belangrijk voor ons.
Terrz schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:49:
[...]

:9~ :9~ :9~ Specs en uitleg van de plannen? :D
Ja wat een ruimte, enorm blij mee. Specs zijn grotendeels gelijk aan de setup in mijn vorige woning, link.

Lijstje:
- receiver Pioneer LX701
- projector Epson TW9200
- Filtering MiniDSP CDSP 6x8
- power amp fronts Rotel RMB 1565
- power amp subs Rotel RMB 1575
- Fronts DIY constant directivity ontwerp met passieve cardiode midbass en custom waveguide
- Center DIY 2,5weg, vergelijkbaar ontwerp als fronts
- Subs DIY 4x dubbel XLS10 gesloten

Het is nog work in progress. Op termijn vervang ik de surrounds door Revel in ceilings, er komt een nieuw scherm en nieuwe projector met plafond lift. Subs ga ik een nieuwe custom behuizing voor achter de bank maken. En ik maak een nieuw AV meubel waar de center verzonken in komt.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 15:32
Jag schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:38:
[...]

Woonkamer :). Ik vind dit ook wel prettig, dat maakt het gebruik ervan ook wel laagdrempelig en dat is belangrijk voor ons.

[...]

Ja wat een ruimte, enorm blij mee. Specs zijn grotendeels gelijk aan de setup in mijn vorige woning, link.

Lijstje:
- receiver Pioneer LX701
- projector Epson TW9200
- Filtering MiniDSP CDSP 6x8
- power amp fronts Rotel RMB 1565
- power amp subs Rotel RMB 1575
- Fronts DIY constant directivity ontwerp met passieve cardiode midbass en custom waveguide
- Center DIY 2,5weg, vergelijkbaar ontwerp als fronts
- Subs DIY 4x dubbel XLS10 gesloten

Het is nog work in progress. Op termijn vervang ik de surrounds door Revel in ceilings, er komt een nieuw scherm en nieuwe projector met plafond lift. Subs ga ik een nieuwe custom behuizing voor achter de bank maken. En ik maak een nieuw AV meubel waar de center verzonken in komt.
Super dik hoor. Hoeveel inch ga je projecteren?

Verlaagd plafond heb ik ook even aan gedacht maar bleek toch te veel werk (had maar 5 weken om te verbouwen, dus andere zaken kregen voorrang). Desalniettemin nog steeds heel blij met mn setup hoor, maar wat jij bouwt is echt ultiem :)
Terrz schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:43:
[...]

Super dik hoor. Hoeveel inch ga je projecteren?

Verlaagd plafond heb ik ook even aan gedacht maar bleek toch te veel werk (had maar 5 weken om te verbouwen, dus andere zaken kregen voorrang). Desalniettemin nog steeds heel blij met mn setup hoor, maar wat jij bouwt is echt ultiem :)
Ja ben er nog niet over uit: 117, 127 of 136 inch. Kijkafstand 3,5m.

Begrijp ik dat je dat hebt uitgesteld. Wij hadden 5 maanden verbouwing en dan nog overwogen om dat verlaagd plafond uit te stellen :). Wel blij dat het erin zit. Nu nog afwerken. Dat staat op de planning voor januari. En dan later nog een keer een koof maken voor het scherm en de projector ophangen.

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:39
Hier nog veranderingen ten opzichte van de laatste keer dat ik hier iets gepost heb.

Ten eerste een andere televisie. Die ook nu aan de muur hangt. Moet alleen nog even een keer een kabelgootje regelen, maar alles zit netjes bij elkaar gebundeld met klittenband. :)

Verder heb ik alles een beetje anders ingedeeld op het meubel zelf. En zijn er in huis wat dingen veranderd zoals een vloerkleed en nieuwe rolgordijnen.

Specs:

TV: Phillips 65OLED806 hangt aan een Vogel Thin 505.
Consoles: Xbox Series X, Playstation 4 Pro en een Nintendo Switch.
Versterker: Cambridge Audio CXA81.
Speakers: Tannoy Eyris 3 Sycamore.
Subwoofer: REL Strata 2
Router: Asus AX68U. Ter vervanging van de standaard Experiabox.
Muziektreamer: Raspberry Pi met Volumio en Tidal Connect.

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

• SanderI
  • Laatst online: 22:18
Laatste jaar weer wat nieuwe speeltjes in huis gehaald. Super tevreden met de set-up. Buchardt speakers zijn heel fijn _/-\o_ . Moet alleen rechter speaker kabel nog zwart maken (zwart spiraalband).

Speakers: Buchardt P300
Versterker: NAD C700
TV: Sony XH95 49"

Wat verder niet te zien is: Pro-ject platenspeler, Xbox Series X, Nintendo Switch

• The Eagle
@Partypooper mooi spul :) Hoe heb je die Pi aangesloten op je amp? Als ik de specs van je amp zie zit er namelijk verschil in hoe je dac zich gedraagt en wat zijn max resolutie is.
Zelf recentelijk een pi met Allo Boss DAC in gebruik genomen en analoog aangesloten. Gaf een aanzienlijke verbetering (tov de interne dac van mijn Denon AVR2311 via HDMI).

• Partypooper
The Eagle schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:42:
@Partypooper mooi spul :) Hoe heb je die Pi aangesloten op je amp? Als ik de specs van je amp zie zit er namelijk verschil in hoe je dac zich gedraagt en wat zijn max resolutie is.
Zelf recentelijk een pi met Allo Boss DAC in gebruik genomen en analoog aangesloten. Gaf een aanzienlijke verbetering (tov de interne dac van mijn Denon AVR2311 via HDMI).
Thanks. Ben er ook echt blij mee. :)

Ik heb de Pi via USB aangesloten.

• RobbieHifi
  • Laatst online: 26-01 09:35
SanderI schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:29:
Buchardt speakers zijn heel fijn _/-\o_ . Moet alleen rechter speaker kabel nog zwart maken (zwart spiraalband).
Ze lijken best groot voor bookshelfs, of is dat een beetje optisch bedrog?

• SannrHerr
  • Laatst online: 23:19

SannrHerr

Furor Teutonicus!

RobbieHifi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:14:
[...]

49" TV, dus joah, nie heul klein! :)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• SanderI
  • Laatst online: 22:18
RobbieHifi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:14:
[...]

Niet heel klein inderdaad. H x B x D = 365 x 180 x 280 mm. Ruimte voor 6" woofer aan voorkant. Echter in het echt valt het niet zo op.

• RobbieHifi
  • Laatst online: 26-01 09:35
SanderI schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:03:
[...]

Niet heel klein inderdaad. H x B x D = 365 x 180 x 280 mm. Ruimte voor 6" woofer aan voorkant. Echter in het echt valt het niet zo op.
Zeker niet bij die wand. Zien er zeker smaakvol uit, mede door die stands.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jag schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:38:
[...]

pwoh........noice d:)b _/-\o_

IMHO dé manier waarop je een thuisbios doet, lekker in de woonkamer.

zo gaaf dit :)

• The Eagle
Fraggert schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:33:
[...]

pwoh........noice d:)b _/-\o_

IMHO dé manier waarop je een thuisbios doet, lekker in de woonkamer.

zo gaaf dit :)
En toch...thuisbios met een jacuzzi als zitplek klinkt ook wel als een goed plan :9

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The Eagle schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:32:
[...]

En toch...thuisbios met een jacuzzi als zitplek klinkt ook wel als een goed plan :9
en dan The Shallows opzetten :P

• TheKerremenke
Fraggert schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:40:
[...]

en dan The Shallows opzetten :P
Of Hot Tube Time Machine >:)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik zit op mijn werk, kan ik dat veilig googlen? _O-

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 10:26
Fraggert schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:09:
[...]

ik zit op mijn werk, kan ik dat veilig googlen? _O-
Ja, top film

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 13:58

Nu ik (voorlopig) weer klaar ben met mijn setup is het ook eens tijd om het hier te showen *O* Ik ben er ontzettend blij mee, het oogt en klinkt fantastisch. Ooit komt er een subwoofer, en als ik de tv een keer aan de muur hang misschien ook een centerspeaker.
TV: Philips 55OLED807
Reciever: Marantz Cinema 60
Speakers: Monitor Audio Bronze 200

• Tux3.14
  • Laatst online: 23:01
HikariMisako schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nu ik (voorlopig) weer klaar ben met mijn setup is het ook eens tijd om het hier te showen *O* Ik ben er ontzettend blij mee, het oogt en klinkt fantastisch. Ooit komt er een subwoofer, en als ik de tv een keer aan de muur hang misschien ook een centerspeaker.
TV: Philips 55OLED807
Reciever: Marantz Cinema 60
Speakers: Monitor Audio Bronze 200
Mooie lavalamp :P Merk/type?

• HikariMisako
Een Mathmos Astro Vinyl, violet & orange lava :)

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Partypooper schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:09:

Ten eerste een andere televisie. Die ook nu aan de muur hangt.

[Afbeelding]
Wat is je oordeel over ambilight nu je de tv strak tegen de muur hebt hangen? Ik overweeg mijn Philips OLED ook op te hangen maar twijfel omdat Philips zelf aanraadt om 15cm afstand tot de muur te behouden.

• Partypooper
vanardenne schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:53:
[...]

Wat is je oordeel over ambilight nu je de tv strak tegen de muur hebt hangen? Ik overweeg mijn Philips OLED ook op te hangen maar twijfel omdat Philips zelf aanraadt om 15cm afstand tot de muur te behouden.
Sinds die aan de muur hangt merk ik alleen verschil met de onderste Ambilight. Je ziet het nog wel maar het effect is minder.

De zijkanten en bovenkant merk ik nagenoeg geen verschil ten opzichte van toen die nog op het meubel stond.

• Imperial_Master
  • Laatst online: 26-01 16:03
Heerlijke speakers, die Monitor Audios heb zelf de Silver 300 (6G) staan (na eerst een paar oude Bronze gehad te hebben) O+

• HikariMisako
Imperial_Master schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:42:
[...]

Heerlijke speakers, die Monitor Audios heb zelf de Silver 300 (6G) staan (na eerst een paar oude Bronze gehad te hebben) O+
Ik was in de winkel bijna in de verleiding gebracht door een demomodel van de Silver 300 (6G), maar die hadden ze alleen nog staan in hoogglans zwart en dat is echt niks voor mij helaas.

• Imperial_Master
  • Laatst online: 26-01 16:03
HikariMisako schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:53:
[...]

Ik was in de winkel bijna in de verleiding gebracht door een demomodel van de Silver 300 (6G), maar die hadden ze alleen nog staan in hoogglans zwart en dat is echt niks voor mij helaas.
Begrijp ik, ik ben voor de witte gegaan :)

• tormentor1985
Ik ben echt mega benieuwd hoe ver je inmiddels bent :) En is dit een woonhuis of een zeer ruim appartement? Je bent er wel lekker op vooruit gegaan _/-\o_

tormentor1985 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:14:
[...]

Ik ben echt mega benieuwd hoe ver je inmiddels bent :) En is dit een woonhuis of een zeer ruim appartement? Je bent er wel lekker op vooruit gegaan _/-\o_
Het is een woonhuis. En zeker een mooie stap, hele fijne ruimte! Zaterdag had mijn vriendin dienst en heb ik alle audio aangesloten en wat metingen gedaan.

De hond was er wel en wilde graag helpen

Het setje

Nadat alles weer bekabeld en werkend was (nog storing verholpen met gesneuveld trigger kabeltje waardoor de DSP niet inschakelde), de meet gear erbij gehaald en 4 metingen gedaan en gemiddeld.

Eerst een EQ gemaakt met REW voor het sublaag (tijdelijk op twee subs). Hier voor en na correctie.

En dan nog een full range meting over 4 posities

To do:
- verlaagd plafond afwerken met decotex
- tweeter rechter front vervangen (die is gevallen en beschadigd met meetbare vervorming) + mooiere "phase bridge" maken
- nieuwe surrounds installeren (Revel in ceilings)
- koof voor projectiescherm en projector lift
- nieuwe custom behuizing voor 3e sub achter luisterpositie
- ofwel shakers in de bank ofwel custom low profile behuizing voor onder de bank
Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee