Zeker een tof kanaal.Tux3.14 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:42:
[...]
DIYPerks is sowieso een ontzettend tof kanaal om te volgen.![]()
De receiver/amplifier bordjes wat ie gebruikt heeft zijn trouwens wel erg gaafDie houd ik in mijn achterhoofd als ik hier ooit ga upgraden
Idem ivm die bordjes. Vraag me of hoe moeilijk zoiets in elkaar te zetten is als 'elektronica-noob' (eventueel met een goede guide of zo). Verder geen enkele ervaring met dat soort dingen (ook niet met die dingen programmeren en zo)
Ik postte dit ook in een ander topic, maar de post werd daar vriendelijk weggehaald.Renegade666 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:00:
Deze kwam vandaag langs.
Vind het wel intersant idee
[YouTube: Building an invisible TV (4K)]
Maar idd, een erg mooie build.
Wat ik daar schreef was dat het idee van de luidsprekers me wel bevalt. Dan heb je, als je niet kijkt, niets 'in de weg staan'. Ze vouwen gewoon samen op je tv. Dus geen vloerstaanders op de grond of allerhande meubeltjes voor bookshelf speakers bvb.
Aan de andere kant, als je enkel muziek wil luisteren, moet je ook de hele zwik open zwieren en naar je scherm staren.
Ik heb al vaak nagedacht over een soortgelijk systeem. Maar dan wel zonder dat stukje fake open haard, en veel meer low profile (met luidsprekers niet ingebouwd). Gewoon een nis met een gemotoriseerd paneel, maar heb nog niet gevonden hoe je zoiets netjes moet maken/wegwerken.
Een voorzetwand met nis is geen probleem, maar welk scharnier/rail systeem gebruik je om een paneel ofwel zijdelings ofwel opwaarts uit de weg te laten schuiven.
Een oprolbare tv is nog iets te duur

Zoeken op google heeft me ook nog niet veel opgebracht. Wel andere leuke ideeën, maar niet wat ik zocht.