Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

En een grotere TV :p
Of lijkt die gewoon heel klein naast de fronts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:44
Optisch bedrog denk ik zo. Mooie opstelling zeker met die hout strips. Passen goed bij de luidsprekers kwa kleur. Heel netjes gedaan.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Die houten wandpanelen zijn echt iets van dit jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
De schrootjes(want dat zijn het feitelijk ;)) komen overal weer terug. Ik vind het wel mooi en zou zelf ook overwegen voor onze mediawand. Hallo jaren '70!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Th11ymLcKj7Bn1c-1OnUuhL4bW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwTVIzhRhBIJ0fDZOeSsk7l7.jpg?f=fotoalbum_large

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:22
renzo4000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:32:
De schrootjes(want dat zijn het feitelijk ;)) komen overal weer terug. Ik vind het wel mooi en zou zelf ook overwegen voor onze mediawand. Hallo jaren '70!!

[Afbeelding]
Maar dit is dan weer wel de modernere versie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

BramViking schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:39:
Die houten wandpanelen zijn echt iets van dit jaar.
Ja vraag mij wel af hoe lang dat mooi blijft want ze zijn lastig schoon te houden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jag schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:11:
[...]

Het is een woonhuis. En zeker een mooie stap, hele fijne ruimte! Zaterdag had mijn vriendin dienst en heb ik alle audio aangesloten en wat metingen gedaan.

De hond was er wel en wilde graag helpen
[Afbeelding]

Het setje
[Afbeelding]

Nadat alles weer bekabeld en werkend was (nog storing verholpen met gesneuveld trigger kabeltje waardoor de DSP niet inschakelde), de meet gear erbij gehaald en 4 metingen gedaan en gemiddeld.
[Afbeelding]

Eerst een EQ gemaakt met REW voor het sublaag (tijdelijk op twee subs). Hier voor en na correctie.
[Afbeelding]

En dan nog een full range meting over 4 posities
[Afbeelding]

To do:
- verlaagd plafond afwerken met decotex
- tweeter rechter front vervangen (die is gevallen en beschadigd met meetbare vervorming) + mooiere "phase bridge" maken
- nieuwe surrounds installeren (Revel in ceilings)
- koof voor projectiescherm en projector lift
- nieuwe custom behuizing voor 3e sub achter luisterpositie
- ofwel shakers in de bank ofwel custom low profile behuizing voor onder de bank
Goed bezig hoor, Jag en hond!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
icecreamfarmer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Ja vraag mij wel af hoe lang dat mooi blijft want ze zijn lastig schoon te houden.
Ik vraag me überhaupt af hoelang dat "in" zal blijven. Het ziet er nu wel mooi uit, maar ik denk niet dat het een trend is dat ook over vijf jaar toegepast zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

BramViking schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Ik vraag me überhaupt af hoelang dat "in" zal blijven. Het ziet er nu wel mooi uit, maar ik denk niet dat het een trend is dat ook over vijf jaar toegepast zal worden.
daar ben ik ook bang voor als is de trend van meer natuurlijke materialen (hout) wel al een tijdje gaande en is het dus niet gek dat dat ook op gaat voor wandbekleding.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Maakt het uit? :) Als je iets mooi vindt: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14
icecreamfarmer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]

Het zit verticaal tegen een wand aan dus heel vies zullen ze niet worden denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat het vilt stoffig wordt, dat lijkt me nog wel lastig schoon te maken. Het hout is mdf met eiken fineerlaag, dat kan je gewoon schoonmaken geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Jag schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Het zit verticaal tegen een wand aan dus heel vies zullen ze niet worden denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat het vilt stoffig wordt, dat lijkt me nog wel lastig schoon te maken. Het hout is mdf met eiken fineerlaag, dat kan je gewoon schoonmaken geen probleem.
Ooit een doekje over dit soort hout gehaald? Stofdeeltjes blijven er vaak op achter.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor gemekker over schoonmaken hebben we Viva en Libelle e.d. :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:49
Exirion schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:31:
Voor gemekker over schoonmaken hebben we Viva en Libelle e.d. :P
Doe jij dat met tijdschriften ja?
* The Eagle pakt meestal gewoon een droge microvezeldoek :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:11
BramViking schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Ooit een doekje over dit soort hout gehaald? Stofdeeltjes blijven er vaak op achter.
Dan pak je de stofzuiger toch even om die laatste stofdeeltjes weg te halen? :p

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Jag schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:11:
[...]
- ofwel shakers in de bank ofwel custom low profile behuizing voor onder de bank
Aanrader!
Ik heb 4 (16ohm) Dayton TT25's parallel onder 2 bank delen. Ik had deze platte gekozen omdat die niet dikker zijn dan de pootjes van de bank. Eerst er gewoon ondergeschroefd, later toch de bekleding los gehaald en ze op de binnen delen gemonteerd (betere bevesting, ze trillen anders letterlijk los). Had dus ook zwaardere (hogere) varianten kunnen nemen, maar deze doen het goed genoeg.
Ze hangen nu (tijdelijk) aan een Jamo sub210 (4ohm) versterker en dat gaat tot op heden goed.
Helaas een vrijstaand bank dus ik moet de kabels wel elke keer aansluiten, maar dat is geen probleem. Alles netjes weggewerkt en gebruik gewoon banaan stekkers.
Ben nog wel met een ander forum lid aan het experimenteren qua lowpass filtering. 40hz is eigenlijk net iets te hoog voor de tonen die je wilt voelen. Dus als je iets hebt om dat te regelen dan is dat wel beter.
Shakers is echt een leuke toevoeging.
Houd er wel rekening mee dat ze resonantie kunnen veroorzaken. :+

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 21:31
Upgrade: nieuw meubel. Nog niet 100% zeker of ik het zo laat staan qua verdeling van de apparatuur. De amp in het midden is wel erg mooi vind ik. Apple TV ligt er bovenop, bluesound ernaast.

Wat je ziet:
- Arcam SA20
- NAD C545bee
- Pro-Ject Debut Carbon EVO
- Bluesound NODE2
- Monitor Audio Silver 300 7g

Wat je niet ziet:
- Apple TV 4k
- Pro-Ject Phono Box
- NAD T567 Bluray + videostreamert (nog in de la, weet niet of die er nog uit komt)
- Div. bekabeling van RUconnected en AudioQuest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nxm8J8X6ZXT_uLPAGrDH4YuxZvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NWjppk4JVbcDS8Qk5LCoOSV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_UldJFvxT9wymGGdKxv1CV3iXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpL6o7A4EvonL2ria5gBGWjV.jpg?f=fotoalbum_large

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 09:23
Setje Gaia III van Iso Acoustics onder mn Focals geschroeft.
Lang lopen twijfelen vanwege de relatief hoge prijs voor iets 'simpels' als voetjes.
Uiteindelijk wel echt te spreken over de verandering. Alhoewel dit niet zo groot was als de demo's die ik gehoord heb.

Normaliter speelde ik 80% van de tijd de muziek in Pure Direct (vanaf een Denon X4700h), die overige 20% ging de versterker wel eens op gewoon stereo om iets meer bass in de muziek te krijgen.
Na het installeren van de voetjes is dit helemaal verdwenen. Het is zelfs zo dat Pure Direct mode hierin beter tot zijn recht komt en de Stereo setting juist wat plat klinkt. Buiten dat om is de weergave wel hoorbaar beter in mijn oren :+ , dus niet z'n spijt van de centjes uitgeven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GuIF2K7.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Laatst online: 07:04
Sinds de laatste post van vorig jaar zijn er een paar upgrades geweest.
De Linn C5100 is vervangen voor een Arcam P429 en de Sony X800-M2 voor een Panasonic UB9004.
Daarnaast is de subwoofer verplaatst naar de zijkant van de kamer.

Verder zijn er geen wijzigingen, want we zijn zo erg tevreden over de set. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6p42RlJNiojqTBww1jFj2fzD5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1soPbDmxtAjxqtkCh09ePKfk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAyNFPOdRerWGe-LqhKsHh5XPvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRNWcAjVXBR1qs5nEBlvFeZU.jpg?f=fotoalbum_large

Eerdere post met foto’s: A. Qonsaides in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-06 12:39
Mijn oude Elac FS208.2 ingeruild voor twee Elac Vela BS403. Nu alleen stereo afspelen. Zal de sub erbij moeten afstellen en ook voor 5.1 nog alles even inmeten

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:40
Inmiddels een jaartje verder.

Wat is er veranderd:
  • Speakers op graniet
  • DK Design vervangen door MICHI X5 + Norstone baseplate
  • Auralic streamer en dac. Hiervoor momenteel aan het zoeken naar een upgrade richting de Auralic Vega of iets van Lumin
  • Sonos Arc + sub + rears. De volwaardige set heeft plaats moeten maken om ruimtegebrek en niet lekker vlekkenloos reageren op het arc signaal van de tv (Denon x4700h). Ook vind ik het jammer de Focals voor reclame spotjes te misbruiken.
  • Een krantenbak vol met bladen zodat mijn zoontje daarmee kan spelen ipv met de apparatuur :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojOLSBCZwXo78CULwmupt6vjHJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nV9Xyl2V7TD1G438pLcbikMi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 10:32
Huidige setup:
  • Wharfedale Linton Heritage edition speakers
  • Marantz NR1200 versterker
  • Soundlab DLP1R platenspeler
  • Sony CDP-XE 507 cd-speler
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_cC_fD0UI3RVweEUoCUTOG5Toc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkvaBQBX8yHfSl4ovmgEMZ4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmdmiX5BwZodK2_CfH68dnAM3aU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O9yp6WjerZXDJalR5RsnJ3ce.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik mij laatst nog afvroeg. De versterker staat los op de kast, maar trekt redelijk wat stof aan. Kan dat voor problemen zorgen op termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47

Exirion

Gadgetfetisjist

raze88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:47:

Wat is er veranderd:
  • Speakers op graniet
  • Auralic streamer en dac. Hiervoor momenteel aan het zoeken naar een upgrade richting de Auralic Vega of iets van Lumin
  • Sonos Arc + sub + rears. De volwaardige set heeft plaats moeten maken om ruimtegebrek en niet lekker vlekkenloos reageren op het arc signaal van de tv (Denon x4700h). Ook vind ik het jammer de Focals voor reclame spotjes te misbruiken.
  • Een krantenbak vol met bladen zodat mijn zoontje daarmee kan spelen ipv met de apparatuur :)
[Afbeelding]
Prachtige setup :) Bijna perfect: ik zou er nog wel een Spider unit bovenop zetten voor de devices die nu op je amp staan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
Exirion schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Prachtige setup :) Bijna perfect: ik zou er nog wel een Spider unit bovenop zetten voor de devices die nu op je amp staan.
Staan op de lijst voor komend jaar. Eerst even kijken wat ik met de streamer wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raze88
panbami schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:16:
Huidige setup:

Wat ik mij laatst nog afvroeg. De versterker staat los op de kast, maar trekt redelijk wat stof aan. Kan dat voor problemen zorgen op termijn?
Uiteindelijk zal er stof in de koellichamen gaan stapelen waardoor de versterker zijn warmte wat minder goed kwijt kan. Echte een probleem denk ik niet en simpel een keer met een compressor uit te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikIrie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 17:17
panbami schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:16:
Huidige setup:
  • Wharfedale Linton Heritage edition speakers
  • Marantz NR1200 versterker
  • Soundlab DLP1R platenspeler
  • Sony CDP-XE 507 cd-speler
Fijne speakers die Lintons (ik heb ze ook), maar eh, ze staan verkeerd om. ;)
(logo's horen aan de buitenkant, de tweeters zijn "offset" gemonteerd dus voor de juiste hoogweergave is het van belang dat ze goed om opgesteld staan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 10:32
ErikIrie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:50:
[...]

Fijne speakers die Lintons (ik heb ze ook), maar eh, ze staan verkeerd om. ;)
(logo's horen aan de buitenkant, de tweeters zijn "offset" gemonteerd dus voor de juiste hoogweergave is het van belang dat ze goed om opgesteld staan)
Haha scherp gezien, maar ze staan goed. Heb alleen niet de juiste frontjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BramViking
.

[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 21-01-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 22:02

Wat is er veranderd:
  • Speakers op graniet
[Afbeelding]
Mooie setup! Ik heb een Denon avr4520 en heb ook arc problemen. Als in de zin dat als ik de tv aan zet de versterker wel aan gaat maar als ik de volume knoppen gebruiken op de tv afstandsbediening dat er een geen geluid icoontje verschijnt op de tv en de receiver niet het volume wijzigt. Dit is op te lossen door de tv en versterker van het stroom af te halen en weer opnieuw aan te zetten... Had jij ook dat soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:38
BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:38:
Huidige setup:
[Afbeelding]

Zichtbaar
  • LG C1
  • Sonos Arc
  • Sonos One SL 2x
  • Sennheiser Momentum 3
  • Steelseries Arctis 7X
Verborgen
  • Apple TV 4K
  • Xbox Series X
  • KPN decorder 4K
En vanaf dinsdag ook de uitvoering: Sonos Sub Mini (Wit)
Strak hoor.

spoiler:
Rechterdeurtje van de tv kast is niet recht :X

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:38:
Huidige setup:
[Afbeelding]

Zichtbaar
  • LG C1
  • Sonos Arc
  • Sonos One SL 2x
  • Sennheiser Momentum 3
  • Steelseries Arctis 7X
Verborgen
  • Apple TV 4K
  • Xbox Series X
  • KPN decorder 4K
En vanaf dinsdag ook de uitvoering: Sonos Sub Mini (Wit)
Die sub ga je veel plezier van hebben denk ik :)

En Mrs Eagle wil graag weten welke groene kleur er op je muur zit. Klinkt alsof ik binnenkort een verfklus heb :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.-

[ Voor 107% gewijzigd door BramViking op 15-01-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:41:
[...]

Die sub ga je veel plezier van hebben denk ik :)

En Mrs Eagle wil graag weten welke groene kleur er op je muur zit. Klinkt alsof ik binnenkort een verfklus heb :+
Is Early dew. Maar heb alleen de code ervan gebruikt en vervolgens een ander merk verf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:05:
[...]

Is Early dew. Maar heb alleen de code ervan gebruikt en vervolgens een ander merk verf gekocht.
Early dew van <merk graag?> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Early dew van <merk graag?> :)
Flexa strak op de muur.
Heb 'm zelf ook :+

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Sport_Life schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Flexa strak op de muur.
Heb 'm zelf ook :+
Nogmaals 2x een foto van early dew van Flexa.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0tEalv8taoCgj19rPeqHWhzGZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmyC4eKlEnhBdASSRjd8SKHt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLSIQ0MNaL2a2hykFfzwsJhGaX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxViXY1ey9M2zvb8qPVUDzoS.jpg?f=fotoalbum_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58
TheKerremenke schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:18:
[...]

Nogmaals 2x een foto van early dew van Flexa.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom zijn alle meubels maar 30cm diep tegenwoordig? Daar kan je toch helemaal niks op of in kwijt qua AV.

Einde rant! Mooie kleur ga ik lenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
@mr.DJ95 Dat zijn de Ivar kast van de Ikea. 30 of 60 cm diep. Helaas paste de 60cm niet ivm luidsprekers aan de andere zijde. Voor ene platenspeler en vinyl platen iets minder erg. Daarnaast nog gewoon hout dus te verven (ook in earl dew )

Edit; zo is het duidelijker wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QypWZoqOtkPEntXDs67IeTS3Kes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOjNAgR4YuqoexPQ7LrT2Dih.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door TheKerremenke op 15-01-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
vortexnl1982 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:40:
[...]

Mooie setup! Ik heb een Denon avr4520 en heb ook arc problemen. Als in de zin dat als ik de tv aan zet de versterker wel aan gaat maar als ik de volume knoppen gebruiken op de tv afstandsbediening dat er een geen geluid icoontje verschijnt op de tv en de receiver niet het volume wijzigt. Dit is op te lossen door de tv en versterker van het stroom af te halen en weer opnieuw aan te zetten... Had jij ook dat soort problemen?
Klinkt bekend. Ook zag de tv de receiver niet altijd. Of alleen stereo uitvoer waar de content dolby oid was. Het leverde mij veel frustratie op en mijn vrouw was er al snel klaar mee. Sonos is dan klankmatig een stuk minder, werken doet het ding wel :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Polycarpus
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 24-05-2023
De woonkamer werd onlangs vernieuwd en moet nog verder worden ingericht. Toch al even een plaatje van de huidige setup.

Ik hou niet van kabels of kabelgoten, dus deze probeer ik zo goed mogelijk weg te stoppen. Onder de tv wou ik ook niets waardoor ik lang heb zitten zoeken naar een oplossing zonder center speaker. Initieel had ik een Teufel Ultima 40 active surround opstelling, maar de vrouw vond die frontspeakers te groot... dus heb ik deze omgeruild voor een sony HT-A9

Uiteindelijk zal er nog een kast tegen de muur links van de tv komen. Hierop komen de 2 linker speakers en een platenspeler. De rechter speakers zullen beiden op de standaards staan waardoor de wijnkistjes verdwijnen :) .

Zichtbaar:
LG C1 OLED65C16LA
Sony HT-A9
Sony SA-SW5 Subwoofer

Niet zichtbaar:
Sony PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHSoiJIds6dZ7fCN5ygUSrZHJfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziPtHA4TzTShb5qcJlvyxThf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGSvfTFC_BHLMT-FGihYIdnC0Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDuEnLGuC632m5j7PgnQrVvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BramViking
Ziet er netjes uit, maar waarom niet de tv gecentreerd?

[ Voor 27% gewijzigd door BramViking op 16-01-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:34

QuattroNL

It is I.

BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:35:
Ziet er netjes uit, maar waarom niet de tv gecentreerd?
Zo te zien hangt de tv recht tegenover de bank dus de tv hangt prima zo.
De speakers zijn niet gecentreerd t.o.v. de bank, dus de linker speaker mag wat meer naar de tv toe.
Tenzij het gedaan is op de wandcontactdoos links te verhullen (want logisch om dat nu zo te doen als je niet van kabels houdt). Daarom staat de speaker rechts ook voor die wandcontactdoos.

Wel netjes zo zonder al die kabels, me like!

[ Voor 19% gewijzigd door QuattroNL op 16-01-2023 10:52 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
QuattroNL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:49:
[...]

Zo te zien hangt de tv recht tegenover de bank dus de tv hangt prima zo.
De speakers zijn niet gecentreerd t.o.v. de bank, dus de linker speaker mag wat meer naar de tv toe.
Tenzij het gedaan is op de wandcontactdoos links te verhullen (want logisch om dat nu zo te doen als je niet van kabels houdt). Daarom staat de speaker rechts ook voor die wandcontactdoos.

Wel netjes zo zonder al die kabels, me like!
Een bankstel kun je makkelijk vervangen en breder maken. Daar is zelfs ruimte voor, zo te zien. Als dat er niet was, had ik een draaibare muurbeugel gekocht en de tv alsnog gecentreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:57
BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Een bankstel kun je makkelijk vervangen en breder maken. Daar is zelfs ruimte voor, zo te zien. Als dat er niet was, had ik een draaibare muurbeugel gekocht en de tv alsnog gecentreerd.
Linkerfront wat meer naar rechts en dan hangt de tv ook gecentreerd :+

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
GermanPivo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Linkerfront wat meer naar rechts en dan hangt de tv ook gecentreerd :+
Maar dan heb je de speakers nog :+. Anyway, voor ieder wat wils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycarpus
Idd de tv hangt rechtover de bank.

De linker speaker staat idd daar voor de wancontactdoos. Op foto ziet dit er een beetje raar uit, maar in het echt valt dit goed mee. Bovendien kan je de speakers redelijk vrij plaatsen en hoeft dit zeker niet symmetrisch te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Polycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:58:
Idd de tv hangt rechtover de bank.

De linker speaker staat idd daar voor de wancontactdoos. Op foto ziet dit er een beetje raar uit, maar in het echt valt dit goed mee. Bovendien kan je de speakers redelijk vrij plaatsen en hoeft dit zeker niet symmetrisch te zijn.
Allemaal goede redenaties natuurlijk.... feit blijft natuurlijk dat op zo'n verder lege wand het er nu niet uitziet.

En hoe je ook gaat compenseren dat, zeker zonder center, je geluidsbeeld aan de voorkant nooit optimaal kan zijn. Maar dat is vaak het compromis dat je moet sluiten in een woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycarpus
De surround speakers zijn speciaal ontwikkeld om geen center speaker te hebben. Het werkt echt wel goed en ik ben hier uitermate tevreden over. Voor muziek zijn ze verre van ideaal, maar voor film is het wel super.

Momenteel oogt het idd wat kaal. Het is nog een work in progress. De kasten zijn in productie bij de schrijnwerker. Er komt ook nog een nieuwe bank, tapijt en aankleding waardoor het binnenkort hopelijk wat "gezelliger" zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polycarpus
Hierbij een foto van de combinatie met de Teufel Ultima Active:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac8z_FC_1vOCVWx1Ji14pF_Uy14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NsAs5QoyrLAziotrkHz1sTl.jpg?f=fotoalbum_large

Initieel was het ook voorzien dat de tv iets meer links ging hangen waardoor de wandcontactdozen eigenlijk verstopt waren. De vrouw was van mening dat de tv meer rechts moest hangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:12
Polycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:54:
Hierbij een foto van de combinatie met de Teufel Ultima Active:

[Afbeelding]
De vrouw was van mening dat de tv meer rechts moest hangen.
Hier was ik al afgehaakt :+ ... Het ziet er super clean uit maar ik zou echt helemaal gek worden van die tv (of speaker, net hoe je het bekijkt) niet netjes evenredig is uitgelijnd. Misschien toch nog even met de vrouw praten? Misschien dat ze dan een plantje of een kaarsje ergens mag neerzetten van jou? ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:55
renzo4000 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Hier was ik al afgehaakt :+ ... Het ziet er super clean uit maar ik zou echt helemaal gek worden van die tv (of speaker, net hoe je het bekijkt) niet netjes evenredig is uitgelijnd. Misschien toch nog even met de vrouw praten? Misschien dat ze dan een plantje of een kaarsje ergens mag neerzetten van jou? ;)
Een andere oplossing is eventueel een tv die 2 x zo groot is. Dan kan alles blijven staan zoals het staat en kan de bank iets opzij waardoor hij recht voor de tv staat en mooi centraal tussen de rear surrounds.

Ik zou ook direct de teufels terug plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door tormentor1985 op 16-01-2023 14:55 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RobbieHifi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mgl3WSTqXkQZFiZtjxmihyUGqic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZZCthBkNI3VBFFgh3z9Bh6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omJqZtLcmxfvnVlUgpYK-LpjC8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nBs1Z0SaE9jYF6czKka35Qp.jpg?f=fotoalbum_large

De Elac vela bs 403 fronts.
Nu de center vervangen.

Niet al teveel, want later dit jaar ga ik verhuizen naar een andere woning. Vervangen mag, maar toch geen nieuwe aanvullende dingen kopen.

Wat staat er:

Marantz SR7012
Maranz PM15-S2
Marantz CD7001
Bluesound Node 2i
BK XXLS400
Elac Vela BS403
Elac CC 201.2
Elac BS203.2
Philips
Nintendo Switch

Allen in een JustRacks meubel

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieHifi op 16-01-2023 21:20 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sean93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 15:26
Polycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:22:
. Initieel had ik een Teufel Ultima 40 active surround opstelling, maar de vrouw vond die frontspeakers te groot... dus heb ik deze omgeruild voor een sony HT-A9
Dacht even dat je de vrouw had omgeruild :P

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:03
Na lang mee te lezen en te gluren heb ik afgelopen jaar bij het krijgen van de sleutel de boel zo gemaakt zoals ik het graag wilde hebben. Geen kabels in het zicht en tegelijk wel alles bekabeld aangesloten. De stroompunten, utp aansluitingen en bedrading voor de speakers loopt via muur en komen in de kast uit. Dit alles gebaseerd op een setup die ik hier in het topic langs het zien komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsRy3yFTBptlV8acMQ8QPb4nkjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xL1igANZlQQOIHAUSFJjo9ft.jpg?f=fotoalbum_large

Woonkamer achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukYado9K_6i1oDwFoId6T3US5P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIjgYBwcDlOzJSZfB2SMos1i.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je ziet:
  • LG 77" OLED
  • Denon X-4700H
  • Oude Elac speakers als center en front
  • Boston Acoustic A25 als rear
Wat je niet ziet:
  • Nvidia Shield
  • PS5
  • Logitech Harmony Hub
Todo:
  • Schotje maken voor achter de versterker om de draden niet meer te hoeven zien,
  • Nieuwe center en front speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:57:
Na lang mee te lezen en te gluren heb ik afgelopen jaar bij het krijgen van de sleutel de boel zo gemaakt zoals ik het graag wilde hebben. Geen kabels in het zicht en tegelijk wel alles bekabeld aangesloten. De stroompunten, utp aansluitingen en bedrading voor de speakers loopt via muur en komen in de kast uit. Dit alles gebaseerd op een setup die ik hier in het topic langs het zien komen.
Netjes dat je zoveel moeite hebt genomen alle kabels weg te werken. Ziet er wel echt netjes uit zo.

Het enige waar ik wel echt moeite mee heb is dat je een plant voor je speaker neer zet :) Ik denk dat je jezelf veel plezier doet door deze onder de trap neer te zetten. Denk ook wel dat hij daar mooi tot z'n recht komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
tormentor1985 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Het enige waar ik wel echt moeite mee heb is dat je een plant voor je speaker neer zet :) Ik denk dat je jezelf veel plezier doet door deze onder de trap neer te zetten. Denk ook wel dat hij daar mooi tot z'n recht komt :)
Eens, eens en eens :) Als ik het voor het zeggen zou hebben dan staat de plant ergens anders. Ik ga over de gadgets en mijn vriendin over de inrichting, dit is de compromis.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:01
*Hangt vervolgens ~15 meter lichtsnoer op door de kamer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
renegrunn schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:04:
[...]

En de kabel van de linker rear speaker :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:41

[Afbeelding]

Woonkamer achter:
[Afbeelding]

Wat je ziet:
  • LG 77" OLED
  • Denon X-4700H
Wat je niet ziet:
  • Nvidia Shield
  • PS5
  • Logitech Harmony Hub
Todo:
  • Schotje maken voor achter de versterker om de draden niet meer te hoeven zien,
Ikea Besta kastje met een custom plank erop?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flans
renegrunn schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:04:
[...]

:X :+
Ook deze heb ik verloren. Want "gezellig" en "kerst" enzo... haha
wokkelz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Ikea Besta kastje met een custom plank erop?
Nee, Ikea Metod kasten met inderdaad een custom plank bovenop en er tussenin. De Besta kasten zijn (dacht ik) maximaal 40cm diep en deze zijn 60cm diep. In de Besta kasten had de versterker niet gepast en nu heeft hij genoeg ruimte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tormentor1985
Ik ben echt zo blij met mijn vrouw. Echt ik overleg nooit dingen als het om deze hobby gaat. Van de 1 op de andere dag is er 'gewoon iets anders' :) Zoals onlangs dat mijn JBL subwoofers vervangen zijn door 2 SVS PB-1000'tjes die ik op de kop kon tikken :) Haar reactie 'owh... ja ik vind ze wel mooi' <3 :)

Ik heb voor de lol haar mee laten lezen. Zij vind ook dat de plant onder de trap moet omdat dat nu toch een loos hoekje is. Waar hij nu staat, staat hij eigenlijk in de weg ook. Ze zegt letterlijk eventueel als compromis een kleine nep plant op de speaker (nep omdat zij ook wel weet dat water op een speaker een slecht idee is, maar sowieso iets op een speaker een slecht idee is natuurlijk ;) Dus ik zou eerst proberen die plant gewoon te verplaatsen met goede argumenten )

Het is eigenlijk 1 van de basis mistakes die vaak voor komen en die je ook ziet bij de vele honderden youtube filmpjes die de titel top 10 mistakes dragen. Iets tussen de tweeter en je oren in zetten. Ik zou gewoon proberen je vrouw te overtuigen door de plant gewoon te verplaatsen en dan 1 van haar favoriete liedjes aan te zetten. Of zet eens Bruce Springsteen aan met I'm On Fire want daar ga je geheid een gigantisch verschil merken. Met goede argumenten gaat je vrouw ook mee in je hobby tot dusdanige niveau's dat ik inmiddels niet hoef aan te komen met een soundbar ;)

Ik zou zeggen, success! :) Je kan het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:41
Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:58:
[...]

:X :+
Ook deze heb ik verloren. Want "gezellig" en "kerst" enzo... haha

[...]

Nee, Ikea Metod kasten met inderdaad een custom plank bovenop en er tussenin. De Besta kasten zijn (dacht ik) maximaal 40cm diep en deze zijn 60cm diep. In de Besta kasten had de versterker niet gepast en nu heeft hij genoeg ruimte.
Mag ik vragen hoe je die plank tussen die kastje bevestigd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-06 13:52

[Afbeelding]

Woonkamer achter:
[Afbeelding]

Wat je ziet:
  • LG 77" OLED
  • Denon X-4700H
Wat je niet ziet:
  • Nvidia Shield
  • PS5
  • Logitech Harmony Hub
Todo:
Heb je toevallig nog fotos van waar je de aansluitingen achter de tv in de muur hebt zitten?
Ik ga dezelfde tv kopen en wil de kabels ook netjes in de muur verwerken. Moet de aansluitingen echter maken voor de tv komt dus beetje gokken waar het handig is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flans
wokkelz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:24:
[...]

Mag ik vragen hoe je die plank tussen die kastje bevestigd hebt?
Met vijf van deze dingen aan elke kant: https://www.bol.com/nl/nl...mation_standard2008093611

Ik heb ze op dezelfde hoogte aan weerkanten in de kastjes geboord en vervolgens valt de plank hier overheen.
schalk84 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:00:
[...]

Heb je toevallig nog fotos van waar je de aansluitingen achter de tv in de muur hebt zitten?
Ik ga dezelfde tv kopen en wil de kabels ook netjes in de muur verwerken. Moet de aansluitingen echter maken voor de tv komt dus beetje gokken waar het handig is.
Nee, daar heb ik geen foto's van. Enige die ik kon vinden waar je wellicht wat aan hebt is de onderstaande foto. Dan krijg je een beetje een beeld hoe het allemaal aangesloten zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx3aBw78n5rB3o5jOSh48777U3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQAMhHtNV4fTZ0oQTlEia3ZS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb net nog ff gekeken bij de tv:Edit: Ik zie dat de muurbeugel niet meer in het assortiment zit bij coolblue.

[ Voor 58% gewijzigd door Flans op 18-01-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 14:56

jacobras

Developer

tormentor1985 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:06:
Het is eigenlijk 1 van de basis mistakes die vaak voor komen en die je ook ziet bij de vele honderden youtube filmpjes die de titel top 10 mistakes dragen. Iets tussen de tweeter en je oren in zetten.
Daar ben ik laatst ook achter gekomen. Ik dacht dat het geluid z'n weg wel vindt als het een klein bochtje moet maken, maar het verschil nu ik m'n rears op standaarden heb gezet is gigantisch. Voorheen hoorde je de effecten ook wel, maar nu is het geluid echt vullend. Ben m'n woonkamerfilmplek nog druk aan het opbouwen maar heb hopelijk binnenkort hier wat foto's om te delen :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Flans schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:58:
[...]

Nee, daar heb ik geen foto's van. Enige die ik kon vinden waar je wellicht wat aan hebt is de onderstaande foto. Dan krijg je een beetje een beeld hoe het allemaal aangesloten zit.
Ik zie vermoedelijk ook de speaker draden van de rear surrounds daar uit komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je draden aan de andere kant hebt gekregen. Toevallig een houten vloer met kruipruimte? Of is het beton?

Ik heb zelf een houten dekvloer op houten vloerbalken. Ik heb een tijd terug simpelweg 2 gaten van 40mm gemaakt met 40mm pvc afvoer en daar 4 speaker draden (voor side surrounds en rear surrounds) en 2 subwoofer kabels daar doorheen getrokken. Dat is echt een groot voordeel aan een houten vloer.

Maar ik ben wel eens benieuwd hoe mensen met een betonnen vloer dat aanpakken (handig om te weten mocht ik ooit eens willen verhuizen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:33
tormentor1985 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Maar ik ben wel eens benieuwd hoe mensen met een betonnen vloer dat aanpakken (handig om te weten mocht ik ooit eens willen verhuizen).
Wij hebben een betonnen vloer met kruipruimte.

Onder de vloer door kabel naar de andere kant en aan weerszijden naast de bank een 3 wcd frame waar een blindplaat is waar een speakon connector in komt voor de subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik heb hier een gat van 50 mm laten boren aan weerszijden van de woonkamer. Paar centimeter vanaf de wand zodat je niet met de leidingen van de vloerverwarming zit. Onder de vloer (kruipruimte) met PVC 50 de twee gaten verbonden. Aan de ene zijde staat het TV meubel voor/boven het gat, aan de andere zijde hangt het gordijn er voor.

Was wel nieuwbouw dus redelijk makkelijk met eerst in de vloer boren en daarna pas tegels laten leggen. Aannemer kwam met loze leidingen voor de speaker kabels in de muur. De standaard van 19 mm... daar krijg ik toch geen 2 x 8,36 mm² doorheen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 09:23

Wat is er veranderd:
[list]
• Speakers op graniet
......][/URL]
Blijven imposante speakers om te zien. Ooit toch stiekem wel de wens om mijn focal aria's voor zo iets te ruilen :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flans
[...]

Ik zie vermoedelijk ook de speaker draden van de rear surrounds daar uit komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je draden aan de andere kant hebt gekregen. Toevallig een houten vloer met kruipruimte? Of is het beton?

[...]

Klopt inderdaad.

Wij hebben het geluk dat vrijwel onder het hele huis een kelder zit. Dus heel simpel, lange boor en een aantal gaten naar beneden. Vervolgens een aantal standaard elektrabuizen erin die uitkomen in de grote 'buis' die achter het meubel in de muur zit. Daar lopen alle audio kabels (rear links en rechts, front links en rechts) doorheen naar beneden en ze komen weer omhoog waar de aansluitingen in de muur zitten. In de kelder heb ik de kabels weggewerkt dus je ziet er (bijna) niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Als ik zo de meeste setups zie, blijf ik bij mijn idee dat de meeste tv-meubels volstrekt onnodig zijn.

Met een "draadloze"/geintegreerde setup zoals sonos al helemaal (dus zonder AV-receiver, ..). Maar zelfs met setups die nog gebruik maken van platenspeler/AV-receiver en kastjes lijkt altijd slechts een kwart of minder van het tv meubel gevuld.

Ik vermoed dat, al je dan toch al kabels wegwerkt in een dubbele wand, je alle bron/output verbindingen (hdmi, etc...) en het knooppunt van al je surround kabels, naar een hoek van de kamer kan leiden, en daar een soort kastje formaat ladenblokje kan zetten, uit het zicht, met alle apparatuur in/op.

En dan spaar je in steeds kleiner wordende woningen/huiskamers toch best wat ruimte uit. Een tv-meubel van 60cm diep bvb! :o Tenzij je het geluk hebt van groot/ruim te wonen/nieuwbouw/etc...

De tijd van een groot tv meubel voor een collectie VHS tapes, DVD's en games is voorgoed voorbij.

Maar dat is enkel mijn mening. Soms is het meubel er ook om esthetische redenen, en om andere dingen te kunnen plaatsen. (beetje foto's, plantjes, ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:15:
Als ik zo de meeste setups zie, blijf ik bij mijn idee dat de meeste tv-meubels volstrekt onnodig zijn.

Met een "draadloze"/geintegreerde setup zoals sonos al helemaal (dus zonder AV-receiver, ..). Maar zelfs met setups die nog gebruik maken van platenspeler/AV-receiver en kastjes lijkt altijd slechts een kwart of minder van het tv meubel gevuld.

Ik vermoed dat, al je dan toch al kabels wegwerkt in een dubbele wand, je alle bron/output verbindingen (hdmi, etc...) en het knooppunt van al je surround kabels, naar een hoek van de kamer kan leiden, en daar een soort kastje formaat ladenblokje kan zetten, uit het zicht, met alle apparatuur in/op.

En dan spaar je in steeds kleiner wordende woningen/huiskamers toch best wat ruimte uit. Een tv-meubel van 60cm diep bvb! :o Tenzij je het geluk hebt van groot/ruim te wonen/nieuwbouw/etc...

De tijd van een groot tv meubel voor een collectie VHS tapes, DVD's en games is voorgoed voorbij.

Maar dat is enkel mijn mening. Soms is het meubel er ook om esthetische redenen, en om andere dingen te kunnen plaatsen. (beetje foto's, plantjes, ...)
Als er een kastje staat, is de tv ook gelijk een beetje beschermd.
Maar ook wegwerken van technische apparatuur, al dan niet honderd procent van de tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:38
Deleon78 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Als er een kastje staat, is de tv ook gelijk een beetje beschermd.
Maar ook wegwerken van technische apparatuur, al dan niet honderd procent van de tijd.
Voornamelijk voor de kabels wegwerken:P.
Ik heb 7.1.4, dus zijn nogal wat kabels. Dus als daar een kast voor staat, scheelt enorm :D

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tormentor1985
Renegade666 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Voornamelijk voor de kabels wegwerken:P.
Ik heb 7.1.4, dus zijn nogal wat kabels. Dus als daar een kast voor staat, scheelt enorm :D
Ik zit zelf ook al een tijdje te stoeien met het idee maar inderdaad de kabelboom die uit die receiver komt is behoorlijk (7 floor kanalen en 2 subs tot nu toe (atmos moet nog komen), waarvan de fronts door een nad c275bee worden aangestuurd).

Toch staan mijn subwoofer nu naast de bank met daarop 2 jbl studio 230's als side surround. Hier zit een anti slip mat tussen anders blijven de bijna 8 kilo zware boekenplank speakers niet op hun plek staan O-) Het is verre van ideaal maar soms is het roeien met de riemen die je hebt en toch het maximale eruit proberen te halen.

Idealiter zet ik mijn center op een stand, mijn 230 side surrounds op 2 stands en verplaats ik de 2 svs pb-1000's naar voren onder de tv. Ik heb liever speakers onder mijn tv staan dan een tv meubel. De receiver, power-amp, shield, game-pc en een pi + dac zouden dan echter in een anders meubel ernaast moeten komen en dan moet er toch hdmi.+ speaker kabels terug. Ik zie er ergens wel tegenop maar ergens lijkt het mij ook wel weer mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 11:54
tormentor1985 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:02:
[...]
... 7 floor kanalen en 2 subs ... waarvan de fronts door een nad c275bee worden aangestuurd ...
Toch staan mijn subwoofer nu naast de bank met daarop 2 jbl studio 230's als side surround. Hier zit een anti slip mat tussen anders blijven de bijna 8 kilo zware boekenplank speakers niet op hun plek staan ...
foto's zeggen meer dan 1000 woorden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 21:58

Met een losse voor en eindversterker en een onpraktisch stekkerblok helaas wel een must. Het aanbod van tv meubels die 55/60cm diep zijn is helaas wel mega karig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGRGzyl7OiDDERl7Kt-R1iI_iYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3A59LnEY9JgL13tsq0zIXQGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:35
Ook maar even mijn bescheiden setje laten zien.

Specs;

- Philips 75pus8 nog iets.
- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K
- Xbox X achter deurtjes van het meubel.

Zeer content mee, altijd al graag een set willen hebben die kwalitatief goed klinkt en esthetisch mooi in het interieur past. Komend van een volwaardige setup en hierna alleen soundbars is dit toch wel mijn eindstop betreft geluid. Misschien ooit nog een mooie platenspeler want vinyl trekt me wel.

Betreft beeld zeker niet ontevreden maar in de toekomst een mooie oled of short throw beamer is zeker een wens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS8qWIYiEOnKALdnxhx04Jz-Ii4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqAwFCNWppvSxtPlggSCLmrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRx5rDiVXk9KAfo1QaWMBVAKE1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFcKq5g9VIRSrlvLven5UTfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pz-OkvC4lg7BdhTW135hzqm3KZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PTclAaXIXEgzEKdtnnxR3F2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0QNKBUqa-AluR4R9nJTQgH6O-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PCemDtqBKdXXXoaBvu0yMMUz.jpg?f=fotoalbum_large

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Dark Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:34:

Specs;

- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K

Zeer content mee, altijd al graag een set willen hebben die kwalitatief goed klinkt en esthetisch mooi in het interieur past. Komend van een volwaardige setup en hierna alleen soundbars is dit toch wel mijn eindstop betreft geluid. Misschien ooit nog een mooie platenspeler want vinyl trekt me wel.

Betreft beeld zeker niet ontevreden maar in de toekomst een mooie oled of short throw beamer is zeker een wens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig spul, destijds van B&O afgestapt omdat het niet echt meeging met de surroundtrends...
Kan deze B&O ook al Atmos spelen (met de onbetaalbare Beosound Theatre wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
OmeRobbie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:40:
[...]

Prachtig spul, destijds van B&O afgestapt omdat het niet echt meeging met de surroundtrends...
Kan deze B&O ook al Atmos spelen (met de onbetaalbare Beosound Theatre wel).
Ja dat kan zeker met de Theatre, ik denk dat ze ook een hele goede stap hebben gezet met de Theatre want het is meer een uitgebreide core vermomd als een zeer goede Soundbar. Helaas inderdaad wel een rib uit je lijf maar ik hoop er dan ook een vrij lange tijd mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Dark Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Ja dat kan zeker met de Theatre, ik denk dat ze ook een hele goede stap hebben gezet met de Theatre want het is meer een uitgebreide core vermomd als een zeer goede Soundbar. Helaas inderdaad wel een rib uit je lijf maar ik hoop er dan ook een vrij lange tijd mee te doen.
Oh joh, dit is gewoon die nieuwe, ik herkende het helemaal niet zonder die mooie houten voorzetstuk enzo.
Gefeliciteerd met wat ik op dit moment de allermooiste HT oplossing voor een woonkamer vind.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Komop zeg dit is al de tweede keer dat je hierover begint. Dit is toch geen "overtuig iedereen dat een tv meubel overbodig is"-topic. Dit is toch gewoon een kwestie van smaak. Niet iedereen heeft zin om de tv op te hangen en/of kabels weg te werken in de muur, dan houdt het al snel op zonder meubel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BramViking
Nu is de setup compleet :). De Sub mini eraan toegevoegd. Zeer stijlvol in mijn ogen. Ik was in de veronderstelling dat ik voornamelijk bij Sonos voor de naam zou betalen, maar het klinkt in het echt super goed.

Te zien:
  • LG C1
  • Sonos Arc
  • Sonos Sub Mini
  • Sonos One SL 2x
  • Sennheiser Momentum 3
  • Steelseries Arctis 7X
Verborgen:
  • Apple TV 4K
  • Xbox Series X
  • KPN decorder 4K

[ Voor 72% gewijzigd door Microkid op 22-01-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
Inmiddels ook een stel Elac Vela BS403 als rears toegevoegd aan de set-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

Cheezus

Luiaard

Todo:
Misschien ook nog een lampje aan het plafond hangen? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 15:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Maar zelfs met setups die nog gebruik maken van platenspeler/AV-receiver en kastjes
Nog? Sommige mensen hebben liever goed geluid.

🤷🏻‍♂️

Hoe kom je er bij dat de meeste kasten (te) leeg zijn? Of, andersom geredeneerd: waar zou ik anders m'n platenspeler, CD-speler, muziekstreamer, mediaspeler, cassettedeck, voor- en eindversterkers moeten laten, als ik geen dressoir zou hebben? 😜

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

SannrHerr schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:47:
[...]

🤷🏻‍♂️

Hoe kom je er bij dat de meeste kasten (te) leeg zijn? Of, andersom geredeneerd: waar zou ik anders m'n platenspeler, CD-speler, muziekstreamer, mediaspeler, cassettedeck, voor- en eindversterkers moeten laten, als ik geen dressoir zou hebben? 😜
En daar komt dan nog bij: ik heb een dynaudio 25ci als center speaker. Daar bleek ik een serieus meubel voor nodig te hebben :+

Zal van de week eens foto's maken dan kan ik het hier eens posten

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:00
SannrHerr schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:47:
[...]

🤷🏻‍♂️

Vergeet je eventuele console niet, tenzij de tijd van consoles ook voorgoed voorbij is... :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29

Specs;

- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie B&O setup! Best even een investering maar een high end receiver met ditto speakers etc kost ook een flinke duit. Ben wel benieuwd wat je setups waren voor deze?

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 15:21

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Loei123 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:42:
[...]
Vergeet je eventuele console niet, tenzij de tijd van consoles ook voorgoed voorbij is... :o
Sorry, PC Master Race sinds de jaren '80 (en ik ben van '84 ;) ).

Tenzij de Shield Pro telt?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:00
SannrHerr schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Sorry, PC Master Race sinds de jaren '80 (en ik ben van '84 ;) ).

Tenzij de Shield Pro telt?
Lijkt mij een mediaspeler, alhoewel ik wel mijn PC games stream naar dat apparaat. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dark Master
ChiLLeR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:48:
[...]

Mooie B&O setup! Best even een investering maar een high end receiver met ditto speakers etc kost ook een flinke duit. Ben wel benieuwd wat je setups waren voor deze?
Bedankt! In de jaren door toch wel aardig wat versleten.

- Harman Kardon avr / Blu-ray i.c.m. Jamo 608.
- Gezien de Harman Kardon receiver toen kapot is gegaan ge-update naar een Marantz 7009.
- Fronts een update gegeven naar B&W cm9 en center plus surrounds Kefs. Later nog een subwoofer van SVS de SB2000

Die setup heb ik heel wat jaren gehad tot de Marantz ermee op hield. Toen was ik er ook wel aardig klaar mee en mijn toenmalige vriendin wou graag van de losse componenten af. Dus ik heb toen alles verkocht.

- Bose 300 i.c.m. De achterspeakers en sub. (Dit was even schrikken, voor films meer dan prima maar muziek toch een aardige achteruitgang…)
- toen 3 jaar later kwam de Sennheiser Ambeo, dus de Bose set verkocht en de Ambeo opgehaald.
- de Ambeo aangevuld met een SVS SB4000. Prachtig geluid maar helaas de Ambeo kampte met toch best veel kwaliteit issues. 1 keer kapot gegaan en veel software bugs en een slecht HDMI bord.

De Ambeo was ik wel erg content mee echter miste ik de uitbreidingsmogelijkheden. Ik hield van de simplistische stijl maar het is en blijft een soundbar in wezen. Toen vorig jaar de Theatre werd aangekondigd ben ik naar de dealer gegaan voor een luisterdemo. Ik was vrij snel verkocht, B&O heeft een specifiek geluid waar ik altijd al helemaal weg van was.

Hier gaandeweg nog rears en fronts bij gekocht. Beide ook bij liefhebbers die een eigen winkeltje hebben met 2de handse B&O producten. Je ziet het er niet vanaf dat het al jaren oud is, vooral de 6000 mk2 die achter staan. Die zijn al bijna 20 jaar oud maar gaan zo mee in hedendaagse interieurs.

Dus ja even een investering, maar zowel geluidstechnisch als esthetisch een dikke 10+ of zoals we in de Achterhoek zeggen een dikke 6+. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Dark Master schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Bedankt! In de jaren door toch wel aardig wat versleten.

- Harman Kardon avr / Blu-ray i.c.m. Jamo 608.
- Gezien de Harman Kardon receiver toen kapot is gegaan ge-update naar een Marantz 7009.
- Fronts een update gegeven naar B&W cm9 en center plus surrounds Kefs. Later nog een subwoofer van SVS de SB2000

Die setup heb ik heel wat jaren gehad tot de Marantz ermee op hield. Toen was ik er ook wel aardig klaar mee en mijn toenmalige vriendin wou graag van de losse componenten af. Dus ik heb toen alles verkocht.

- Bose 300 i.c.m. De achterspeakers en sub. (Dit was even schrikken, voor films meer dan prima maar muziek toch een aardige achteruitgang…)
- toen 3 jaar later kwam de Sennheiser Ambeo, dus de Bose set verkocht en de Ambeo opgehaald.
- de Ambeo aangevuld met een SVS SB4000. Prachtig geluid maar helaas de Ambeo kampte met toch best veel kwaliteit issues. 1 keer kapot gegaan en veel software bugs en een slecht HDMI bord.

De Ambeo was ik wel erg content mee echter miste ik de uitbreidingsmogelijkheden. Ik hield van de simplistische stijl maar het is en blijft een soundbar in wezen. Toen vorig jaar de Theatre werd aangekondigd ben ik naar de dealer gegaan voor een luisterdemo. Ik was vrij snel verkocht, B&O heeft een specifiek geluid waar ik altijd al helemaal weg van was.

Hier gaandeweg nog rears en fronts bij gekocht. Beide ook bij liefhebbers die een eigen winkeltje hebben met 2de handse B&O producten. Je ziet het er niet vanaf dat het al jaren oud is, vooral de 6000 mk2 die achter staan. Die zijn al bijna 20 jaar oud maar gaan zo mee in hedendaagse interieurs.

Dus ja even een investering, maar zowel geluidstechnisch als esthetisch een dikke 10+ of zoals we in de Achterhoek zeggen een dikke 6+. ;)
T'is een leuke hobby om allerlei componenten te combineren, te twerken en te upgraden naar nieuwere versies/standaarden... maar als ik dit zie verlang ik ook weer naar de eenvoud en specifieke geluid van B&O... Komt wel met een prijs maar ze hebben nu de aansluiting met de modernere standaarden nu wel goed voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:18
Polycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:22:
De woonkamer werd onlangs vernieuwd en moet nog verder worden ingericht. Toch al even een plaatje van de huidige setup.

Ik hou niet van kabels of kabelgoten, dus deze probeer ik zo goed mogelijk weg te stoppen. Onder de tv wou ik ook niets waardoor ik lang heb zitten zoeken naar een oplossing zonder center speaker. Initieel had ik een Teufel Ultima 40 active surround opstelling, maar de vrouw vond die frontspeakers te groot... dus heb ik deze omgeruild voor een sony HT-A9

Uiteindelijk zal er nog een kast tegen de muur links van de tv komen. Hierop komen de 2 linker speakers en een platenspeler. De rechter speakers zullen beiden op de standaards staan waardoor de wijnkistjes verdwijnen :) .

Zichtbaar:
LG C1 OLED65C16LA
Sony HT-A9
Sony SA-SW5 Subwoofer

Niet zichtbaar:
Sony PS5

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met de HT-A9. Voldoet het aan je verwachtingen m.b.t. Dolby Atmos? Ik lees op internet als min punt dat er af en toe drop outs zijn, is dat verholpen? Is deze set (min of meer) te vergelijken met een 5.2.1. setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycarpus
Eddye schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:29:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met de HT-A9. Voldoet het aan je verwachtingen m.b.t. Dolby Atmos? Ik lees op internet als min punt dat er af en toe drop outs zijn, is dat verholpen? Is deze set (min of meer) te vergelijken met een 5.2.1. setup?
Eigenlijk is het mijn eerste surround setup, dus echt vergelijken kan ik niet.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over die HT-A9. Drop outs heb ik nog niet echt ervaren. Ik heb zelfs de control box achter mijn TV geplaatst en dit levert geen problemen op. Het enige nadeel hierbij is dat ik op het scherm van de control box niet kan zien welk formaat van audio wordt gespeeld.

Kwestie van gebruiksgemak is dit echt wel een fantastische set. Zowaar plug and play. Dankzij de "sound optimalisation" bij de setup, kalibreert deze set zichzelf voor een optimaal geluid. Deze zou hierbij rekening houden met de ruimte waarin het zich bevindt en de plaatsing van de speakers. Bij mij staan de speakers niet symmetrisch, niet op dezelfde hoogte en toch geeft dit geen probleem. Ondanks dat er geen center speaker is, lijkt het geluid toch uit de tv te komen. Indien gewenst kan je zelf ook nog een aantal zaken aanpassen om dit mogelijks nog beter te maken, maar hiermee heb ik mij nog niet bezig gehouden.

Het geluid is uiteraard zeer goed. Een subwoofer is echter wel aan te raden en geeft een enorme meerwaarde. Ik had wel wat problemen met de subwoofer (Sony SA-SW5) en deze is een tijdje in reparatie geweest. Dan mis je toch echt die lage tonen en het "cinema" gevoel. Bij series als "Lord of the Rings" kan je echt de Dolby Atmos ervaren, maar ik heb geen andere Atmos referentie om te vergelijken. Momenteel stream ik enkel en ik heb gelezen dat het geluid veel minder is dan een bluray, dus ik zou dit ook eens willen vergelijken...

De HT-A9 is ook opgenomen in mijn multi room speakers en werkt dus ook zonder problemen. Ik zou nu nog een bluetooth platenspeler hieraan willen koppelen, maar ik ben er nog niet aan uit welke (ofwel een oude dual bluetooth maken ofwel een nieuwe)

Kwestie van geluid vond ik de Teufel Ultima wel "warmer" en zeker beter voor muziek. Kwestie van gebruiksgemak, ondersteunde formaten en voor film, steekt de Sony HT-A9 (met de subwoofer) er wel met kop en schouders bovenuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03

Stimulate14

⭐⭐⭐

Specs;

- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heerlijke slingers wel.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Beetje aan het schuiven geweest in huis.

Beneden;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpbSip9uGK2QVLYo6NKwJHTKcZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3bTQ17J23vTvyIqwn3Yu7IyX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Bd6tDo5d2elPifuJnUzanqDVUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tHJZxYByDGdhgOrYRTyiCSqk.jpg?f=fotoalbum_large

Specs
Samsung Neo QLED 65QN85B
Marantz NR1510
Klipsch R-100SW
Jamo S606 set
NVidia Shield Pro

KantoorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhX8N1oUEGC2sFqnNRjvofHd5PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j62Qifr1EIdpjSVESBgK7eqt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_PTNGMbVjvqO2qofrsqBfZzDWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqrFshdyyqnBc7LMDweUeU85.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHx2Fl9ZgF529WyqERlKGEm38cg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq6W9e7AXvjZ8b54IwaDrvsv.jpg?f=fotoalbum_large

Specs
Asus ROG STRIX XG27VQ
Gigabyte M34WQ
Acer XB270HU
--
Fosi Audio DAC-Q4
HiFiman Sundara
--
Onkyo TX-SR393
Wharfedale 505.2
Teufel CS35 C MK3
Teufel CS25 FCR Mk3

Zolder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Te6KycnN7q9NpJKhuXFiSsTrqwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sMSjkeD7tZhQMUgwgx5tQy0T.jpg?f=fotoalbum_large

Specs
Denon avr x2200w
Jamo SUB 210
Rel Q50
Teufel CS 25 FCR Mk3 x4

Plannen voor 2023;
Wij gaan voor beneden een nieuwe bank kopen.
Op dat moment gaat de Jamo set naar zolder en komt er beneden een Klipsch R-52c & Klisch RP-8000F voor terug. De oude bank gaat dan naar zolder en daar hang ik dan een beamer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-06 19:49

ParaWM

Pro Prutser

Valandin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:09:
Beetje aan het schuiven geweest in huis.

Beneden;
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs
Samsung Neo QLED 65QN85B
Marantz NR1510
Klipsch R-100SW
Jamo S606 set
NVidia Shield Pro

Kantoor[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Specs
Asus ROG STRIX XG27VQ
Gigabyte M34WQ
Acer XB270HU
--
Fosi Audio DAC-Q4
HiFiman Sundara
--
Onkyo TX-SR393
Wharfedale 505.2
Teufel CS35 C MK3
Teufel CS25 FCR Mk3

Zolder
[Afbeelding]

Specs
Denon avr x2200w
Jamo SUB 210
Rel Q50
Teufel CS 25 FCR Mk3 x4

Plannen voor 2023;
Wij gaan voor beneden een nieuwe bank kopen.
Op dat moment gaat de Jamo set naar zolder en komt er beneden een Klipsch R-52c & Klisch RP-8000F voor terug. De oude bank gaat dan naar zolder en daar hang ik dan een beamer op :)
Mooie setup! Die planten op je speakers.... Ik ontkom er ook niet aan _/-\o_ Wel een kleedje onder hoop ik? Alleen die hangplant voor je linker tweeter, dat ga je echt horen hoor!

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
ParaWM schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:17:
[...]

Mooie setup! Die planten op je speakers.... Ik ontkom er ook niet aan _/-\o_ Wel een kleedje onder hoop ik? Alleen die hangplant voor je linker tweeter, dat ga je echt horen hoor!
Moet inderdaad wat concessies doen zo nu en dan >:)
Al ben ik zelf ook wel plantengek gelukkig..
Maar inderdaad, als ik wat ga kijken schuif ik de plant even naar de andere kant.
Heb onder alle potten van die ikea viltjes geplaatst tegen de krassen, heeft verder geen last van trillingen gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tormentor1985
Valandin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:41:
[...]

Moet inderdaad wat concessies doen zo nu en dan >:)
Al ben ik zelf ook wel plantengek gelukkig..
Maar inderdaad, als ik wat ga kijken schuif ik de plant even naar de andere kant.
Heb onder alle potten van die ikea viltjes geplaatst tegen de krassen, heeft verder geen last van trillingen gelukkig.
Een (bij voorbaat nep) plant op een speaker is nog best leuk. Het is echter niet minder leuk als deze niet voor de tweeter hangt :9 Gelukkig draai je het plantje weg als je wat gaat kijken al zou ik persoonlijk het plantje dan niet terug draaien :9 Dat is hetzelfde als een wc bril omhoog doen en als je klaar bent weer naar beneden moeten doen :P Dat is 200% werk voor de man en 0% voor de vrouw. Maar goed, men mag tegenwoordig al lang blij zijn dat we als man een hobby als deze mogen hebben.

Verder ontzettend leuke plannen om op zolder een beamer op te hangen en daar heen te gaan met je huidige setup. Dat is toch wel een droom die uitkomt lijkt mij :) Hoe groot is die ruimte? Ben benieuwd wat je daarvan gaat maken uiteindelijk.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Michel69
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-03-2023
Na jarenlang meelezen toch ook maar eens mijn set tonen.
Stereo
Audio Research 5SE
Gamut 250M
Sonus Faber Liuto
Marantz Sa 11 S1
Marantz na 6005

Movies
NAD 758 V 3 I
Sonus Faber
Sub XTZ

Nog twee stapjes en dan ben ik wel klaar met deze heerlijke audiofiele tocht 😀🎷 de akoestiek is het volgende.

Twijfel alleen nog aan de laatste stap of een DAC van ARC of een gelijkwaardige streamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpNnwxeYwHGcCpce64L7QFYWWLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3ZsFzAccKjdvw7yChGNg7AI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymrzwh7cYtb0pjR1ApGIYNVpnYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JzZbPCe7xkncwL8LcFi0Pu7K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mc5iZ1yhQdBr__jPM2UDEzlnrtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yb1gdT8DWJ44C3LXnaxon5dC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohiwtcn7W_XnhDA4_3IsiJPC-RU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tlNX0SZCwCU4vlhAUV0bwH2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oORt3yJ7n_JdtwxENdsXT5ewDhc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc5Bafxs7zgdSobvizjrXPkx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VLkzRA7gVZMiBsrNkL9fVfeujg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzgctCGDA98m5Nl6pJbWhrkA.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 102 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic