En een grotere TV
Of lijkt die gewoon heel klein naast de fronts?
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Maar dit is dan weer wel de modernere versie ervan.renzo4000 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:32:
De schrootjes(want dat zijn het feitelijk) komen overal weer terug. Ik vind het wel mooi en zou zelf ook overwegen voor onze mediawand. Hallo jaren '70!!
[Afbeelding]
Ja vraag mij wel af hoe lang dat mooi blijft want ze zijn lastig schoon te houden.BramViking schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:39:
Die houten wandpanelen zijn echt iets van dit jaar.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Goed bezig hoor, Jag en hond!Jag schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:11:
[...]
Het is een woonhuis. En zeker een mooie stap, hele fijne ruimte! Zaterdag had mijn vriendin dienst en heb ik alle audio aangesloten en wat metingen gedaan.
De hond was er wel en wilde graag helpen
[Afbeelding]
Het setje
[Afbeelding]
Nadat alles weer bekabeld en werkend was (nog storing verholpen met gesneuveld trigger kabeltje waardoor de DSP niet inschakelde), de meet gear erbij gehaald en 4 metingen gedaan en gemiddeld.
[Afbeelding]
Eerst een EQ gemaakt met REW voor het sublaag (tijdelijk op twee subs). Hier voor en na correctie.
[Afbeelding]
En dan nog een full range meting over 4 posities
[Afbeelding]
To do:
- verlaagd plafond afwerken met decotex
- tweeter rechter front vervangen (die is gevallen en beschadigd met meetbare vervorming) + mooiere "phase bridge" maken
- nieuwe surrounds installeren (Revel in ceilings)
- koof voor projectiescherm en projector lift
- nieuwe custom behuizing voor 3e sub achter luisterpositie
- ofwel shakers in de bank ofwel custom low profile behuizing voor onder de bank
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik vraag me überhaupt af hoelang dat "in" zal blijven. Het ziet er nu wel mooi uit, maar ik denk niet dat het een trend is dat ook over vijf jaar toegepast zal worden.icecreamfarmer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]
Ja vraag mij wel af hoe lang dat mooi blijft want ze zijn lastig schoon te houden.
daar ben ik ook bang voor als is de trend van meer natuurlijke materialen (hout) wel al een tijdje gaande en is het dus niet gek dat dat ook op gaat voor wandbekleding.BramViking schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:47:
[...]
Ik vraag me überhaupt af hoelang dat "in" zal blijven. Het ziet er nu wel mooi uit, maar ik denk niet dat het een trend is dat ook over vijf jaar toegepast zal worden.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Het zit verticaal tegen een wand aan dus heel vies zullen ze niet worden denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat het vilt stoffig wordt, dat lijkt me nog wel lastig schoon te maken. Het hout is mdf met eiken fineerlaag, dat kan je gewoon schoonmaken geen probleem.icecreamfarmer schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:40:
[...]
Ja vraag mij wel af hoe lang dat mooi blijft want ze zijn lastig schoon te houden.
Ooit een doekje over dit soort hout gehaald? Stofdeeltjes blijven er vaak op achter.Jag schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:38:
[...]
Het zit verticaal tegen een wand aan dus heel vies zullen ze niet worden denk ik. Ik kan me wel voorstellen dat het vilt stoffig wordt, dat lijkt me nog wel lastig schoon te maken. Het hout is mdf met eiken fineerlaag, dat kan je gewoon schoonmaken geen probleem.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Doe jij dat met tijdschriften ja?Exirion schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:31:
Voor gemekker over schoonmaken hebben we Viva en Libelle e.d.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dan pak je de stofzuiger toch even om die laatste stofdeeltjes weg te halen?BramViking schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:10:
[...]
Ooit een doekje over dit soort hout gehaald? Stofdeeltjes blijven er vaak op achter.
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
Aanrader!Jag schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:11:
[...]
- ofwel shakers in de bank ofwel custom low profile behuizing voor onder de bank
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Prachtige setupraze88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:47:
Inmiddels een jaartje verder.
Wat is er veranderd:[Afbeelding]
- Speakers op graniet
- DK Design vervangen door MICHI X5 + Norstone baseplate
- Auralic streamer en dac. Hiervoor momenteel aan het zoeken naar een upgrade richting de Auralic Vega of iets van Lumin
- Sonos Arc + sub + rears. De volwaardige set heeft plaats moeten maken om ruimtegebrek en niet lekker vlekkenloos reageren op het arc signaal van de tv (Denon x4700h). Ook vind ik het jammer de Focals voor reclame spotjes te misbruiken.
- Een krantenbak vol met bladen zodat mijn zoontje daarmee kan spelen ipv met de apparatuur
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Staan op de lijst voor komend jaar. Eerst even kijken wat ik met de streamer wil.Exirion schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:16:
[...]
Prachtige setupBijna perfect: ik zou er nog wel een Spider unit bovenop zetten voor de devices die nu op je amp staan.
Uiteindelijk zal er stof in de koellichamen gaan stapelen waardoor de versterker zijn warmte wat minder goed kwijt kan. Echte een probleem denk ik niet en simpel een keer met een compressor uit te blazen.panbami schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:16:
Huidige setup:
Wat ik mij laatst nog afvroeg. De versterker staat los op de kast, maar trekt redelijk wat stof aan. Kan dat voor problemen zorgen op termijn?
Fijne speakers die Lintons (ik heb ze ook), maar eh, ze staan verkeerd om.panbami schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:16:
Huidige setup:
- Wharfedale Linton Heritage edition speakers
- Marantz NR1200 versterker
- Soundlab DLP1R platenspeler
- Sony CDP-XE 507 cd-speler
Haha scherp gezien, maar ze staan goed. Heb alleen niet de juiste frontjes.ErikIrie schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:50:
[...]
Fijne speakers die Lintons (ik heb ze ook), maar eh, ze staan verkeerd om.![]()
(logo's horen aan de buitenkant, de tweeters zijn "offset" gemonteerd dus voor de juiste hoogweergave is het van belang dat ze goed om opgesteld staan)
[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 21-01-2023 13:36 ]
Mooie setup! Ik heb een Denon avr4520 en heb ook arc problemen. Als in de zin dat als ik de tv aan zet de versterker wel aan gaat maar als ik de volume knoppen gebruiken op de tv afstandsbediening dat er een geen geluid icoontje verschijnt op de tv en de receiver niet het volume wijzigt. Dit is op te lossen door de tv en versterker van het stroom af te halen en weer opnieuw aan te zetten... Had jij ook dat soort problemen?raze88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:47:
Wat is er veranderd:[Afbeelding]
- Speakers op graniet
- DK Design vervangen door MICHI X5 + Norstone baseplate
- Auralic streamer en dac. Hiervoor momenteel aan het zoeken naar een upgrade richting de Auralic Vega of iets van Lumin
- Sonos Arc + sub + rears. De volwaardige set heeft plaats moeten maken om ruimtegebrek en niet lekker vlekkenloos reageren op het arc signaal van de tv (Denon x4700h). Ook vind ik het jammer de Focals voor reclame spotjes te misbruiken.
- Een krantenbak vol met bladen zodat mijn zoontje daarmee kan spelen ipv met de apparatuur
Strak hoor.BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:38:
Huidige setup:
[Afbeelding]
Zichtbaar
- LG C1
- Sonos Arc
- Sonos One SL 2x
- Sennheiser Momentum 3
Verborgen
- Steelseries Arctis 7X
- Apple TV 4K
- Xbox Series X
En vanaf dinsdag ook de uitvoering: Sonos Sub Mini (Wit)
- KPN decorder 4K
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Die sub ga je veel plezier van hebben denk ikBramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:38:
Huidige setup:
[Afbeelding]
Zichtbaar
- LG C1
- Sonos Arc
- Sonos One SL 2x
- Sennheiser Momentum 3
Verborgen
- Steelseries Arctis 7X
- Apple TV 4K
- Xbox Series X
En vanaf dinsdag ook de uitvoering: Sonos Sub Mini (Wit)
- KPN decorder 4K
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 107% gewijzigd door BramViking op 15-01-2023 19:58 ]
Is Early dew. Maar heb alleen de code ervan gebruikt en vervolgens een ander merk verf gekocht.The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:41:
[...]
Die sub ga je veel plezier van hebben denk ik
En Mrs Eagle wil graag weten welke groene kleur er op je muur zit. Klinkt alsof ik binnenkort een verfklus heb
Early dew van <merk graag?>BramViking schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:05:
[...]
Is Early dew. Maar heb alleen de code ervan gebruikt en vervolgens een ander merk verf gekocht.
Flexa strak op de muur.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Waarom zijn alle meubels maar 30cm diep tegenwoordig? Daar kan je toch helemaal niks op of in kwijt qua AV.TheKerremenke schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:18:
[...]
Nogmaals 2x een foto van early dew van Flexa.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 47% gewijzigd door TheKerremenke op 15-01-2023 19:49 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Klinkt bekend. Ook zag de tv de receiver niet altijd. Of alleen stereo uitvoer waar de content dolby oid was. Het leverde mij veel frustratie op en mijn vrouw was er al snel klaar mee. Sonos is dan klankmatig een stuk minder, werken doet het ding welvortexnl1982 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:40:
[...]
Mooie setup! Ik heb een Denon avr4520 en heb ook arc problemen. Als in de zin dat als ik de tv aan zet de versterker wel aan gaat maar als ik de volume knoppen gebruiken op de tv afstandsbediening dat er een geen geluid icoontje verschijnt op de tv en de receiver niet het volume wijzigt. Dit is op te lossen door de tv en versterker van het stroom af te halen en weer opnieuw aan te zetten... Had jij ook dat soort problemen?
[ Voor 27% gewijzigd door BramViking op 16-01-2023 10:36 ]
Zo te zien hangt de tv recht tegenover de bank dus de tv hangt prima zo.BramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:35:
Ziet er netjes uit, maar waarom niet de tv gecentreerd?
[ Voor 19% gewijzigd door QuattroNL op 16-01-2023 10:52 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Een bankstel kun je makkelijk vervangen en breder maken. Daar is zelfs ruimte voor, zo te zien. Als dat er niet was, had ik een draaibare muurbeugel gekocht en de tv alsnog gecentreerd.QuattroNL schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:49:
[...]
Zo te zien hangt de tv recht tegenover de bank dus de tv hangt prima zo.
De speakers zijn niet gecentreerd t.o.v. de bank, dus de linker speaker mag wat meer naar de tv toe.
Tenzij het gedaan is op de wandcontactdoos links te verhullen (want logisch om dat nu zo te doen als je niet van kabels houdt). Daarom staat de speaker rechts ook voor die wandcontactdoos.
Wel netjes zo zonder al die kabels, me like!
Linkerfront wat meer naar rechts en dan hangt de tv ook gecentreerdBramViking schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:55:
[...]
Een bankstel kun je makkelijk vervangen en breder maken. Daar is zelfs ruimte voor, zo te zien. Als dat er niet was, had ik een draaibare muurbeugel gekocht en de tv alsnog gecentreerd.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Maar dan heb je de speakers nogGermanPivo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:56:
[...]
Linkerfront wat meer naar rechts en dan hangt de tv ook gecentreerd
Allemaal goede redenaties natuurlijk.... feit blijft natuurlijk dat op zo'n verder lege wand het er nu niet uitziet.Polycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:58:
Idd de tv hangt rechtover de bank.
De linker speaker staat idd daar voor de wancontactdoos. Op foto ziet dit er een beetje raar uit, maar in het echt valt dit goed mee. Bovendien kan je de speakers redelijk vrij plaatsen en hoeft dit zeker niet symmetrisch te zijn.
Hier was ik al afgehaaktPolycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:54:
Hierbij een foto van de combinatie met de Teufel Ultima Active:
[Afbeelding]
De vrouw was van mening dat de tv meer rechts moest hangen.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Een andere oplossing is eventueel een tv die 2 x zo groot is. Dan kan alles blijven staan zoals het staat en kan de bank iets opzij waardoor hij recht voor de tv staat en mooi centraal tussen de rear surrounds.renzo4000 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:35:
[...]
Hier was ik al afgehaakt... Het ziet er super clean uit maar ik zou echt helemaal gek worden van die tv (of speaker, net hoe je het bekijkt) niet netjes evenredig is uitgelijnd. Misschien toch nog even met de vrouw praten? Misschien dat ze dan een plantje of een kaarsje ergens mag neerzetten van jou?
[ Voor 3% gewijzigd door tormentor1985 op 16-01-2023 14:55 ]
[ Voor 9% gewijzigd door RobbieHifi op 16-01-2023 21:20 ]
Dacht even dat je de vrouw had omgeruildPolycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:22:
. Initieel had ik een Teufel Ultima 40 active surround opstelling, maar de vrouw vond die frontspeakers te groot... dus heb ik deze omgeruild voor een sony HT-A9
Netjes dat je zoveel moeite hebt genomen alle kabels weg te werken. Ziet er wel echt netjes uit zo.Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:57:
Na lang mee te lezen en te gluren heb ik afgelopen jaar bij het krijgen van de sleutel de boel zo gemaakt zoals ik het graag wilde hebben. Geen kabels in het zicht en tegelijk wel alles bekabeld aangesloten. De stroompunten, utp aansluitingen en bedrading voor de speakers loopt via muur en komen in de kast uit. Dit alles gebaseerd op een setup die ik hier in het topic langs het zien komen.
Eens, eens en eenstormentor1985 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:05:
[...]
Het enige waar ik wel echt moeite mee heb is dat je een plant voor je speaker neer zetIk denk dat je jezelf veel plezier doet door deze onder de trap neer te zetten. Denk ook wel dat hij daar mooi tot z'n recht komt
*Hangt vervolgens ~15 meter lichtsnoer op door de kamerFlans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:57:
Geen kabels in het zicht...
En de kabel van de linker rear speakerrenegrunn schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:04:
[...]
*Hangt vervolgens ~15 meter lichtsnoer op door de kamer
Ikea Besta kastje met een custom plank erop?Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:57:
Na lang mee te lezen en te gluren heb ik afgelopen jaar bij het krijgen van de sleutel de boel zo gemaakt zoals ik het graag wilde hebben. Geen kabels in het zicht en tegelijk wel alles bekabeld aangesloten. De stroompunten, utp aansluitingen en bedrading voor de speakers loopt via muur en komen in de kast uit. Dit alles gebaseerd op een setup die ik hier in het topic langs het zien komen.
[Afbeelding]
Woonkamer achter:
[Afbeelding]
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- LG 77" OLED
- Denon X-4700H
- Oude Elac speakers als center en front
- Boston Acoustic A25 als rear
Todo:
- Nvidia Shield
- PS5
- Logitech Harmony Hub
- Schotje maken voor achter de versterker om de draden niet meer te hoeven zien,
- Nieuwe center en front speakers
renegrunn schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:04:
[...]
*Hangt vervolgens ~15 meter lichtsnoer op door de kamer
Nee, Ikea Metod kasten met inderdaad een custom plank bovenop en er tussenin. De Besta kasten zijn (dacht ik) maximaal 40cm diep en deze zijn 60cm diep. In de Besta kasten had de versterker niet gepast en nu heeft hij genoeg ruimte.wokkelz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Ikea Besta kastje met een custom plank erop?
Mag ik vragen hoe je die plank tussen die kastje bevestigd hebt?Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:58:
[...]
![]()
Ook deze heb ik verloren. Want "gezellig" en "kerst" enzo... haha
[...]
Nee, Ikea Metod kasten met inderdaad een custom plank bovenop en er tussenin. De Besta kasten zijn (dacht ik) maximaal 40cm diep en deze zijn 60cm diep. In de Besta kasten had de versterker niet gepast en nu heeft hij genoeg ruimte.
Heb je toevallig nog fotos van waar je de aansluitingen achter de tv in de muur hebt zitten?Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:57:
[Afbeelding]
Woonkamer achter:
[Afbeelding]
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- LG 77" OLED
- Denon X-4700H
- Oude Elac speakers als center en front
- Boston Acoustic A25 als rear
Todo:
- Nvidia Shield
- PS5
- Logitech Harmony Hub
- Schotje maken voor achter de versterker om de draden niet meer te hoeven zien,
Met vijf van deze dingen aan elke kant: https://www.bol.com/nl/nl...mation_standard2008093611wokkelz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:24:
[...]
Mag ik vragen hoe je die plank tussen die kastje bevestigd hebt?
Nee, daar heb ik geen foto's van. Enige die ik kon vinden waar je wellicht wat aan hebt is de onderstaande foto. Dan krijg je een beetje een beeld hoe het allemaal aangesloten zit.schalk84 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:00:
[...]
Heb je toevallig nog fotos van waar je de aansluitingen achter de tv in de muur hebt zitten?
Ik ga dezelfde tv kopen en wil de kabels ook netjes in de muur verwerken. Moet de aansluitingen echter maken voor de tv komt dus beetje gokken waar het handig is.
[ Voor 58% gewijzigd door Flans op 18-01-2023 08:17 ]
Daar ben ik laatst ook achter gekomen. Ik dacht dat het geluid z'n weg wel vindt als het een klein bochtje moet maken, maar het verschil nu ik m'n rears op standaarden heb gezet is gigantisch. Voorheen hoorde je de effecten ook wel, maar nu is het geluid echt vullend. Ben m'n woonkamerfilmplek nog druk aan het opbouwen maar heb hopelijk binnenkort hier wat foto's om te delentormentor1985 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:06:
Het is eigenlijk 1 van de basis mistakes die vaak voor komen en die je ook ziet bij de vele honderden youtube filmpjes die de titel top 10 mistakes dragen. Iets tussen de tweeter en je oren in zetten.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Ik zie vermoedelijk ook de speaker draden van de rear surrounds daar uit komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je draden aan de andere kant hebt gekregen. Toevallig een houten vloer met kruipruimte? Of is het beton?Flans schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 07:58:
[...]
Nee, daar heb ik geen foto's van. Enige die ik kon vinden waar je wellicht wat aan hebt is de onderstaande foto. Dan krijg je een beetje een beeld hoe het allemaal aangesloten zit.
Wij hebben een betonnen vloer met kruipruimte.tormentor1985 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Maar ik ben wel eens benieuwd hoe mensen met een betonnen vloer dat aanpakken (handig om te weten mocht ik ooit eens willen verhuizen).
Ik heb hier een gat van 50 mm laten boren aan weerszijden van de woonkamer. Paar centimeter vanaf de wand zodat je niet met de leidingen van de vloerverwarming zit. Onder de vloer (kruipruimte) met PVC 50 de twee gaten verbonden. Aan de ene zijde staat het TV meubel voor/boven het gat, aan de andere zijde hangt het gordijn er voor.tormentor1985 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Maar ik ben wel eens benieuwd hoe mensen met een betonnen vloer dat aanpakken (handig om te weten mocht ik ooit eens willen verhuizen).
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Blijven imposante speakers om te zien. Ooit toch stiekem wel de wens om mijn focal aria's voor zo iets te ruilenraze88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 11:47:
Wat is er veranderd:
[list]
• Speakers op graniet
......][/URL]
Klopt inderdaad.tormentor1985 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:03:
[...]
Ik zie vermoedelijk ook de speaker draden van de rear surrounds daar uit komen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je draden aan de andere kant hebt gekregen. Toevallig een houten vloer met kruipruimte? Of is het beton?
[...]
Als er een kastje staat, is de tv ook gelijk een beetje beschermd.Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:15:
Als ik zo de meeste setups zie, blijf ik bij mijn idee dat de meeste tv-meubels volstrekt onnodig zijn.
Met een "draadloze"/geintegreerde setup zoals sonos al helemaal (dus zonder AV-receiver, ..). Maar zelfs met setups die nog gebruik maken van platenspeler/AV-receiver en kastjes lijkt altijd slechts een kwart of minder van het tv meubel gevuld.
Ik vermoed dat, al je dan toch al kabels wegwerkt in een dubbele wand, je alle bron/output verbindingen (hdmi, etc...) en het knooppunt van al je surround kabels, naar een hoek van de kamer kan leiden, en daar een soort kastje formaat ladenblokje kan zetten, uit het zicht, met alle apparatuur in/op.
En dan spaar je in steeds kleiner wordende woningen/huiskamers toch best wat ruimte uit. Een tv-meubel van 60cm diep bvb!Tenzij je het geluk hebt van groot/ruim te wonen/nieuwbouw/etc...
De tijd van een groot tv meubel voor een collectie VHS tapes, DVD's en games is voorgoed voorbij.
Maar dat is enkel mijn mening. Soms is het meubel er ook om esthetische redenen, en om andere dingen te kunnen plaatsen. (beetje foto's, plantjes, ...)
Voornamelijk voor de kabels wegwerken:P.Deleon78 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:31:
[...]
Als er een kastje staat, is de tv ook gelijk een beetje beschermd.
Maar ook wegwerken van technische apparatuur, al dan niet honderd procent van de tijd.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik zit zelf ook al een tijdje te stoeien met het idee maar inderdaad de kabelboom die uit die receiver komt is behoorlijk (7 floor kanalen en 2 subs tot nu toe (atmos moet nog komen), waarvan de fronts door een nad c275bee worden aangestuurd).Renegade666 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:42:
[...]
Voornamelijk voor de kabels wegwerken:P.
Ik heb 7.1.4, dus zijn nogal wat kabels. Dus als daar een kast voor staat, scheelt enorm
foto's zeggen meer dan 1000 woordentormentor1985 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:02:
[...]
... 7 floor kanalen en 2 subs ... waarvan de fronts door een nad c275bee worden aangestuurd ...
Toch staan mijn subwoofer nu naast de bank met daarop 2 jbl studio 230's als side surround. Hier zit een anti slip mat tussen anders blijven de bijna 8 kilo zware boekenplank speakers niet op hun plek staan ...
Met een losse voor en eindversterker en een onpraktisch stekkerblok helaas wel een must. Het aanbod van tv meubels die 55/60cm diep zijn is helaas wel mega karig.Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:15:
Als ik zo de meeste setups zie, blijf ik bij mijn idee dat de meeste tv-meubels volstrekt onnodig zijn.
Met een "draadloze"/geintegreerde setup zoals sonos al helemaal (dus zonder AV-receiver, ..). Maar zelfs met setups die nog gebruik maken van platenspeler/AV-receiver en kastjes lijkt altijd slechts een kwart of minder van het tv meubel gevuld.
Ik vermoed dat, al je dan toch al kabels wegwerkt in een dubbele wand, je alle bron/output verbindingen (hdmi, etc...) en het knooppunt van al je surround kabels, naar een hoek van de kamer kan leiden, en daar een soort kastje formaat ladenblokje kan zetten, uit het zicht, met alle apparatuur in/op.
En dan spaar je in steeds kleiner wordende woningen/huiskamers toch best wat ruimte uit. Een tv-meubel van 60cm diep bvb!Tenzij je het geluk hebt van groot/ruim te wonen/nieuwbouw/etc...
De tijd van een groot tv meubel voor een collectie VHS tapes, DVD's en games is voorgoed voorbij.
Maar dat is enkel mijn mening. Soms is het meubel er ook om esthetische redenen, en om andere dingen te kunnen plaatsen. (beetje foto's, plantjes, ...)
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Prachtig spul, destijds van B&O afgestapt omdat het niet echt meeging met de surroundtrends...Dark Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:34:
Ook maar even mijn bescheiden setje laten zien.
Specs;
- Philips 75pus8 nog iets.
- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K
- Xbox X achter deurtjes van het meubel.
Zeer content mee, altijd al graag een set willen hebben die kwalitatief goed klinkt en esthetisch mooi in het interieur past. Komend van een volwaardige setup en hierna alleen soundbars is dit toch wel mijn eindstop betreft geluid. Misschien ooit nog een mooie platenspeler want vinyl trekt me wel.
Betreft beeld zeker niet ontevreden maar in de toekomst een mooie oled of short throw beamer is zeker een wens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat kan zeker met de Theatre, ik denk dat ze ook een hele goede stap hebben gezet met de Theatre want het is meer een uitgebreide core vermomd als een zeer goede Soundbar. Helaas inderdaad wel een rib uit je lijf maar ik hoop er dan ook een vrij lange tijd mee te doen.OmeRobbie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:40:
[...]
Prachtig spul, destijds van B&O afgestapt omdat het niet echt meeging met de surroundtrends...
Kan deze B&O ook al Atmos spelen (met de onbetaalbare Beosound Theatre wel).
Oh joh, dit is gewoon die nieuwe, ik herkende het helemaal niet zonder die mooie houten voorzetstuk enzo.Dark Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:43:
[...]
Ja dat kan zeker met de Theatre, ik denk dat ze ook een hele goede stap hebben gezet met de Theatre want het is meer een uitgebreide core vermomd als een zeer goede Soundbar. Helaas inderdaad wel een rib uit je lijf maar ik hoop er dan ook een vrij lange tijd mee te doen.
Komop zeg dit is al de tweede keer dat je hierover begint. Dit is toch geen "overtuig iedereen dat een tv meubel overbodig is"-topic. Dit is toch gewoon een kwestie van smaak. Niet iedereen heeft zin om de tv op te hangen en/of kabels weg te werken in de muur, dan houdt het al snel op zonder meubel.Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:15:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 72% gewijzigd door Microkid op 22-01-2023 23:15 ]
Misschien ook nog een lampje aan het plafond hangen?Flans schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:57:
Todo:
Nog? Sommige mensen hebben liever goed geluid.Amos_x schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:15:
Maar zelfs met setups die nog gebruik maken van platenspeler/AV-receiver en kastjes
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
En daar komt dan nog bij: ik heb een dynaudio 25ci als center speaker. Daar bleek ik een serieus meubel voor nodig te hebbenSannrHerr schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:47:
[...]
Nog? Sommige mensen hebben liever goed geluid.
🤷🏻♂️
Hoe kom je er bij dat de meeste kasten (te) leeg zijn? Of, andersom geredeneerd: waar zou ik anders m'n platenspeler, CD-speler, muziekstreamer, mediaspeler, cassettedeck, voor- en eindversterkers moeten laten, als ik geen dressoir zou hebben? 😜
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Vergeet je eventuele console niet, tenzij de tijd van consoles ook voorgoed voorbij is...SannrHerr schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:47:
[...]
Nog? Sommige mensen hebben liever goed geluid.
🤷🏻♂️
Hoe kom je er bij dat de meeste kasten (te) leeg zijn? Of, andersom geredeneerd: waar zou ik anders m'n platenspeler, CD-speler, muziekstreamer, mediaspeler, cassettedeck, voor- en eindversterkers moeten laten, als ik geen dressoir zou hebben? 😜
Mooie B&O setup! Best even een investering maar een high end receiver met ditto speakers etc kost ook een flinke duit. Ben wel benieuwd wat je setups waren voor deze?Dark Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:34:
Specs;
- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K
Zeer content mee, altijd al graag een set willen hebben die kwalitatief goed klinkt en esthetisch mooi in het interieur past. Komend van een volwaardige setup en hierna alleen soundbars is dit toch wel mijn eindstop betreft geluid. Misschien ooit nog een mooie platenspeler want vinyl trekt me wel.
Betreft beeld zeker niet ontevreden maar in de toekomst een mooie oled of short throw beamer is zeker een wens.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
>> Signature?
Sorry, PC Master Race sinds de jaren '80 (en ik ben van '84Loei123 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:42:
[...]
Vergeet je eventuele console niet, tenzij de tijd van consoles ook voorgoed voorbij is...
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Lijkt mij een mediaspeler, alhoewel ik wel mijn PC games stream naar dat apparaat.SannrHerr schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:14:
[...]
Sorry, PC Master Race sinds de jaren '80 (en ik ben van '84).
Tenzij de Shield Pro telt?
Bedankt! In de jaren door toch wel aardig wat versleten.ChiLLeR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:48:
[...]
Mooie B&O setup! Best even een investering maar een high end receiver met ditto speakers etc kost ook een flinke duit. Ben wel benieuwd wat je setups waren voor deze?
T'is een leuke hobby om allerlei componenten te combineren, te twerken en te upgraden naar nieuwere versies/standaarden... maar als ik dit zie verlang ik ook weer naar de eenvoud en specifieke geluid van B&O... Komt wel met een prijs maar ze hebben nu de aansluiting met de modernere standaarden nu wel goed voor elkaar.Dark Master schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:59:
[...]
Bedankt! In de jaren door toch wel aardig wat versleten.
- Harman Kardon avr / Blu-ray i.c.m. Jamo 608.
- Gezien de Harman Kardon receiver toen kapot is gegaan ge-update naar een Marantz 7009.
- Fronts een update gegeven naar B&W cm9 en center plus surrounds Kefs. Later nog een subwoofer van SVS de SB2000
Die setup heb ik heel wat jaren gehad tot de Marantz ermee op hield. Toen was ik er ook wel aardig klaar mee en mijn toenmalige vriendin wou graag van de losse componenten af. Dus ik heb toen alles verkocht.
- Bose 300 i.c.m. De achterspeakers en sub. (Dit was even schrikken, voor films meer dan prima maar muziek toch een aardige achteruitgang…)
- toen 3 jaar later kwam de Sennheiser Ambeo, dus de Bose set verkocht en de Ambeo opgehaald.
- de Ambeo aangevuld met een SVS SB4000. Prachtig geluid maar helaas de Ambeo kampte met toch best veel kwaliteit issues. 1 keer kapot gegaan en veel software bugs en een slecht HDMI bord.
De Ambeo was ik wel erg content mee echter miste ik de uitbreidingsmogelijkheden. Ik hield van de simplistische stijl maar het is en blijft een soundbar in wezen. Toen vorig jaar de Theatre werd aangekondigd ben ik naar de dealer gegaan voor een luisterdemo. Ik was vrij snel verkocht, B&O heeft een specifiek geluid waar ik altijd al helemaal weg van was.
Hier gaandeweg nog rears en fronts bij gekocht. Beide ook bij liefhebbers die een eigen winkeltje hebben met 2de handse B&O producten. Je ziet het er niet vanaf dat het al jaren oud is, vooral de 6000 mk2 die achter staan. Die zijn al bijna 20 jaar oud maar gaan zo mee in hedendaagse interieurs.
Dus ja even een investering, maar zowel geluidstechnisch als esthetisch een dikke 10+ of zoals we in de Achterhoek zeggen een dikke 6+.
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met de HT-A9. Voldoet het aan je verwachtingen m.b.t. Dolby Atmos? Ik lees op internet als min punt dat er af en toe drop outs zijn, is dat verholpen? Is deze set (min of meer) te vergelijken met een 5.2.1. setup?Polycarpus schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:22:
De woonkamer werd onlangs vernieuwd en moet nog verder worden ingericht. Toch al even een plaatje van de huidige setup.
Ik hou niet van kabels of kabelgoten, dus deze probeer ik zo goed mogelijk weg te stoppen. Onder de tv wou ik ook niets waardoor ik lang heb zitten zoeken naar een oplossing zonder center speaker. Initieel had ik een Teufel Ultima 40 active surround opstelling, maar de vrouw vond die frontspeakers te groot... dus heb ik deze omgeruild voor een sony HT-A9
Uiteindelijk zal er nog een kast tegen de muur links van de tv komen. Hierop komen de 2 linker speakers en een platenspeler. De rechter speakers zullen beiden op de standaards staan waardoor de wijnkistjes verdwijnen.
Zichtbaar:
LG C1 OLED65C16LA
Sony HT-A9
Sony SA-SW5 Subwoofer
Niet zichtbaar:
Sony PS5
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eigenlijk is het mijn eerste surround setup, dus echt vergelijken kan ik niet.Eddye schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:29:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met de HT-A9. Voldoet het aan je verwachtingen m.b.t. Dolby Atmos? Ik lees op internet als min punt dat er af en toe drop outs zijn, is dat verholpen? Is deze set (min of meer) te vergelijken met een 5.2.1. setup?
Heerlijke slingers wel.Dark Master schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:34:
Specs;
- Beosound Theatre
- Beosound 9
- Beosound 6000 mk2
- Apple TV 4K
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie setup! Die planten op je speakers.... Ik ontkom er ook niet aanValandin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:09:
Beetje aan het schuiven geweest in huis.
Beneden;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Specs
Samsung Neo QLED 65QN85B
Marantz NR1510
Klipsch R-100SW
Jamo S606 set
NVidia Shield Pro
Kantoor[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Specs
Asus ROG STRIX XG27VQ
Gigabyte M34WQ
Acer XB270HU
--
Fosi Audio DAC-Q4
HiFiman Sundara
--
Onkyo TX-SR393
Wharfedale 505.2
Teufel CS35 C MK3
Teufel CS25 FCR Mk3
Zolder
[Afbeelding]
Specs
Denon avr x2200w
Jamo SUB 210
Rel Q50
Teufel CS 25 FCR Mk3 x4
Plannen voor 2023;
Wij gaan voor beneden een nieuwe bank kopen.
Op dat moment gaat de Jamo set naar zolder en komt er beneden een Klipsch R-52c & Klisch RP-8000F voor terug. De oude bank gaat dan naar zolder en daar hang ik dan een beamer op
Sinterklaas wil bier !
Moet inderdaad wat concessies doen zo nu en danParaWM schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:17:
[...]
Mooie setup! Die planten op je speakers.... Ik ontkom er ook niet aanWel een kleedje onder hoop ik? Alleen die hangplant voor je linker tweeter, dat ga je echt horen hoor!
Een (bij voorbaat nep) plant op een speaker is nog best leuk. Het is echter niet minder leuk als deze niet voor de tweeter hangtValandin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:41:
[...]
Moet inderdaad wat concessies doen zo nu en dan![]()
Al ben ik zelf ook wel plantengek gelukkig..
Maar inderdaad, als ik wat ga kijken schuif ik de plant even naar de andere kant.
Heb onder alle potten van die ikea viltjes geplaatst tegen de krassen, heeft verder geen last van trillingen gelukkig.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq