Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ja, helaas niks aan te doen.mucuracat schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:47:
[...]
Nice idea..
Alleen jammer dat je nu al 1 en 2 ster gekregen hebt.. zonder uitleg
Het maakt ook niet uit of ik er bij zet wat de limitaties zijn, daar lezen ze gewoon overheen en dan mailen ze me dat het bagger is...
Het werkt in ieder geval niet stimulerend voor verdere ontwikkeling...
Mijn eerste smartwatch en bevalt erg goed.
Lekker simpel maar wel een goede meerwaarde op het gebruik naast een smartphone.
Het scherm valt in het donker wel een klein beetje tegen. Met de achtergrondverlichting is het wel weer goed af te lezen, alleen werkt het automatisch aanspringen niet altijd goed. Hopelijk wordt dit in een volgende firmware nog opgelost.
Ik heb nog enkele vragen, hopelijk kunnen jullie mij helpen
1. Wanneer de verbinding tussen pebble time en smartphone verbroken is (je hebt bijv. je smartphone ergens laten liggen), dan gaat de pebble time om de x minuten even trillen. Soms is dat handig, maar soms ook niet. Is er een optie om dit uit te zetten ?
2. Een reden voor mij om de pebble time te kopen, was ook de functie van een voicerecorder.
Is er al meer info bekend, wanneer deze feature beschikbaar komt ?
3. Welke Apps gebruiken jullie ? Ik gebruik nu
Battery lifetime, buienalarm, evernote, Nav Me, Get Back, Misfit en WunderPebble
Dit zit in de watchface die je gebruikt en is niet standaard.Tinuske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:53:
1. Wanneer de verbinding tussen pebble time en smartphone verbroken is (je hebt bijv. je smartphone ergens laten liggen), dan gaat de pebble time om de x minuten even trillen. Soms is dat handig, maar soms ook niet. Is er een optie om dit uit te zetten ?
Is nog niks over bekend...2. Een reden voor mij om de pebble time te kopen, was ook de functie van een voicerecorder.
Is er al meer info bekend, wanneer deze feature beschikbaar komt ?
PlexFit, Multi Timer, Sickbeard, MyTimeline, OK Pebble.3. Welke Apps gebruiken jullie ? Ik gebruik nu
Battery lifetime, buienalarm, evernote, Nav Me, Get Back, Misfit en WunderPebble
Heb de Time sinds vorige week, bevalt hier ook prima. Stoor me wel wat aan de Android app, is nogal laggy (Nexus 5). Gebruik vooral veel 'remote' apps: openHAB for Pebble, Plex Advance Remote en Pebbos (Sonos).Tinuske schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:53:
3. Welke Apps gebruiken jullie ? Ik gebruik nu
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Bij mij werkt de Time Android app juist dikke prima. Veel beter dan de oude.sfinx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:42:
[...]
Heb de Time sinds vorige week, bevalt hier ook prima. Stoor me wel wat aan de Android app, is nogal laggy (Nexus 5). Gebruik vooral veel 'remote' apps: openHAB for Pebble, Plex Advance Remote en Pebbos (Sonos).
http://apps.getpebble.com.../5581703b7e7934d33a00000d
Verder draai ik momenteel Timer+, Buienalarm, E-thermoPebble (werkt niet echt goed), Vera Scenes, OV vertrektijden, Pixel Miner, Misfit, Battery+ en Evernote
[...]
Dit zit in de watchface die je gebruikt en is niet standaard.
[...]
Ik gebruik nu YWeather en daar zit inderdaad een alert onder "Vibes on disconnection"
Deze stond op -Vibes until reconnect- , maar even aangepast naar -Vibes once-
En voila, mijn grootste frustratie opgelost
ik heb de mogelijkheid een pebble time aan te schaffen voor een bedrag onder de 180 euro. Ik twijfel nu heel erg. Had totaal niet gepland eentje aan te schaffen namelijk maar het voelt ook als een kans die ik niet kan laten liggen
Wie helpt me over de drempel? Graag ook wat argumenten erbij
de pebble time via kickstarter heeft mij 189 gekost alles bij elkaar, en zal straks in de losse verkoop wel iets meer gaan kosten denk ik (229-249 vermoed ik)
als hij je niet bevalt kan je hem op korte termijn nog met weinig of geen verlies weer van de hand doen. (tenzij je hem erg beschadigd natruurlijk)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Hij wilde over de drempen geholpen worden, jij duwt hem met al je argumenten zo ongeveer de afrond in...LoneWolf schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:37:
Lange batterijduur, kleurenscherm, en in verhouding goedkope manier om te kijken of t wat voor je is.
de pebble time via kickstarter heeft mij 189 gekost alles bij elkaar, en zal straks in de losse verkoop wel iets meer gaan kosten denk ik (229-249 vermoed ik)
als hij je niet bevalt kan je hem op korte termijn nog met weinig of geen verlies weer van de hand doen. (tenzij je hem erg beschadigd natruurlijk)
Nog een klein duwtje dan: Ik vind hem ook veel mooier/netter dan de vorige (goedkopere) pebbles, er is een uitgebreid app-ecosystem, het is leuk en makkelijk om er zelf iets voor te programmeren. Ik zou zeggen.. Ideaal om eens te proberen of een smartwatch iets voor je is.
Ten opzichte van andere smartwatches doet hij misschien niet zo veel, maar wat hij doet, doet hij wel heel goed. Grootste nadeel was eigenlijk dat de originele Pebble niet moeders mooiste was, dat is met de Time eigenlijk wel opgelost. Persoonlijk vind ik dat een smartwatch vooral goed notificaties door moet kunnen geven, zeg maar het beslismoment of je je telefoon uit je zak moet trekken. Als je dat heel belangrijk vind dan zit je met een Pebble zeker goed. Je ziet in een oogopslag of je een of andere gare nieuwsbrief binnenkrijgt of die ene mail waar je al de hele dag op zit te wachten.xypds schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:06:
Goedemorgen,
ik heb de mogelijkheid een pebble time aan te schaffen voor een bedrag onder de 180 euro. Ik twijfel nu heel erg. Had totaal niet gepland eentje aan te schaffen namelijk maar het voelt ook als een kans die ik niet kan laten liggen
Wie helpt me over de drempel? Graag ook wat argumenten erbij
Op het Pebble forum las ik dat dit met de oorspronkelijke Pebble's ook al zo was, maar ik vraag me af waarom. Het lijkt me niet zo goed voor het energieverbruik (wat ook merkbaar is). Iemand enig idee hoe dit zit?
Ah, duidelijk. Dank!eew schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:52:
Op iOS moet je van Apple verplicht BTLE gebruiken voor notificaties, aders werkt het niet. BTLE is echter niet erg geschikt om complete applicaties over te verzenden. Daarom gebruikt Pebble ze dus alle twee. Op Android wordt 4.0 niet gebruikt en doen ze alles over 2.1. Volgens mij heeft dit geen gevolgen voor het energieverbruik.
http://imgur.com/a/2B2CP
Het is heel interessant om te zien hoe het scherm werkt. Iedere pixel bestaat uit 12 subpixels (3 van iedere kleur) die alleen maar aan en uit kunnen.
Meest opvallende wat er bij is gekomen is 'Scratchgate': de metalen rand om het glas krast heel makkelijk. Ook op het forum van Pebble zelf zijn er veel meldingen van. Zijn er hier meer mensen die dit hebben? Ik ben echt voorzichtig met al mijn apparatuur en ben nergens met de Pebble hard tegenaan gelopen of geschuurd.
Ik heb mijn Pebble Time nu bijna 2 maanden maar ik heb hier helemaal geen last van en ik heb al regelmatig mijn Pebble tegen dingen aangestoten.bilgy_no1 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:03:
Meest opvallende wat er bij is gekomen is 'Scratchgate': de metalen rand om het glas krast heel makkelijk. Ook op het forum van Pebble zelf zijn er veel meldingen van. Zijn er hier meer mensen die dit hebben? Ik ben echt voorzichtig met al mijn apparatuur en ben nergens met de Pebble hard tegenaan gelopen of geschuurd.
Dan heb je een developer preview? De normale Kickstarter modellen zijn pas vanaf eind mei verstuurd.noobgrinder schreef op maandag 22 juni 2015 @ 10:44:
[...]
Ik heb mijn Pebble Time nu bijna 2 maanden maar ik heb hier helemaal geen last van en ik heb al regelmatig mijn Pebble tegen dingen aangestoten.
In de reacties op het Pebble forum valt me op dat er meer zijn met een preview die het probleem niet hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat de serieproductie een iets ander procédé heeft, of dat de fabriek tussentijds een goedkopere coating heeft gekozen (al dan niet in overleg met Pebble zelf).
Ja, ik heb een developer preview.bilgy_no1 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:15:
[...]
Dan heb je een developer preview? De normale Kickstarter modellen zijn pas vanaf eind mei verstuurd.
In de reacties op het Pebble forum valt me op dat er meer zijn met een preview die het probleem niet hebben. Het kan natuurlijk zo zijn dat de serieproductie een iets ander procédé heeft, of dat de fabriek tussentijds een goedkopere coating heeft gekozen (al dan niet in overleg met Pebble zelf).
Het zou best kunnen zijn dat er een verschil is met de coating.
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat er meerdere fabrieken zijn voor de productie, misschien dat dat voor het verschil zorgt.
Net als dat sommige Pebbles kraken als je er op drukt, daar heb ik ook geen last van.
In de Californische zon op de persfoto's is het vast fantastisch (tijdens zonnige dagen hier ook, maar helaas kan ik het scherm van mijn computer daar niet zo goed in zien dus werk ik toch meestal binnen...).
Wel vind ik het OS leuk opgefrist. De animaties zijn soms geniaal en maken het heel speels. Sommige watchfaces maken goed gebruik van nieuwe mogelijkheden van kleur (sommige minder, maar goed
Helaas weegt dat voor mij niet op tegen de verminderde leesbaarheid, dus hij gaat in de verkoop. Dus als je geen bezwaar hebt tegen het scherm en heb je geen zin om te wachten tot de pre-orders gaan lopen dan staat hij in mijn v&a.
met een hamer past alles
Edit: laat maar: het was dus niet naar links of rechts swipen maar gewoon op de app drukken de delete kiezen
[ Voor 37% gewijzigd door Prutsky op 23-06-2015 08:28 ]
Ik lees dit vaker en ik snap het niet echt. Het verschil in zwart wit contrast is minimaal, en op foto's vrijwel altijd erger dan in het echt. Het is mij een keer overkomen dat ik overdag moeite had met het lezen van het scherm, en dat was in een gang zonder ramen met donker gekleurde muren en minimale tl verlichting. Natuurlijk werken kleur op kleur watch faces niet, maar dat wisten van tevoren. Zolang je zwart op een lichte kleur gebruikt, of een donkere kleur op wit gaat alles goed. Ik krijg hoe langer hoe meer waardering voor dit scherm, en sommige van de kleuren zien er echt geweldig uit, zoals het blauw van de toekomstPunksmurf schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:16:
Ik heb hem zelf een weekje ervaren, maar ik ben niet erg enthousiast over het scherm van de nieuwe Pebble. Het heeft minder contrast dan de oude, en door het gebruik van kleur wordt dat natuurlijk alleen maar nog minder.
In de Californische zon op de persfoto's is het vast fantastisch (tijdens zonnige dagen hier ook, maar helaas kan ik het scherm van mijn computer daar niet zo goed in zien dus werk ik toch meestal binnen...).
Wel vind ik het OS leuk opgefrist. De animaties zijn soms geniaal en maken het heel speels. Sommige watchfaces maken goed gebruik van nieuwe mogelijkheden van kleur (sommige minder, maar goed). Ik vind hem er in het echt 10x beter uitzien dan op de renders en ik vind hem een stuk mooier dan de oude. Ook voelt hij prettig en solide aan en zit hij veel fijner om je pols.
Helaas weegt dat voor mij niet op tegen de verminderde leesbaarheid, dus hij gaat in de verkoop. Dus als je geen bezwaar hebt tegen het scherm en heb je geen zin om te wachten tot de pre-orders gaan lopen dan staat hij in mijn v&a.
Iedereen roept dat het gedateerd is, en gebaseerd op slechte technologie. Dit is absoluut niet het geval, het is een zeer modern scherm dat juist uitblinkt door het zeer lage energiegebruik. En nadat ik erachter ben gekomen hoe het werk door middel van macro foto's vind ik het alleen nog maar ingenieuzer. Al was het veel beter geweest als er controle was over de individuele subpixels, in plaats van alleen in groepen van 12.
Ook het het concept van een backlight een beetje verloren aan dit scherm. Het ziet er niet zo goed uit als je er licht doorheen schijnt. Het zou veel beter geweest zijn als ze en systeem hadden bedacht dat licht op het scherm schijnt, in plaats van er doorheen.
Dit scherm is de toekomst, niet het verleden. Als dit soort schermen doorontwikkelen kan ik niet wachten tot ik er een op een telefoon heb.
Ik vind het juist in het echt veel erger dan op de foto. Maar goed, daar kunnen we lang of kort over praten denk ik, dat blijft een mening.eew schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:14:
[...]
Ik lees dit vaker en ik snap het niet echt. Het verschil in zwart wit contrast is minimaal, en op foto's vrijwel altijd erger dan in het echt.
Sommige kleuren vind ik ook erg mooi idd, en het scherm heeft ook absoluut wat. De backlight vind ik vooral erg flets, maar goed, dat vind ik niet zo erg. Dat is een hulpmiddel, en ik ga er geen film of foto's op kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Punksmurf op 23-06-2015 13:35 ]
met een hamer past alles
edit:inmiddels duidelijk dat dat stukje uit de filmpjes niet geïmplementeerd is en dat je het met tasker, MyTimeline (en eventueel autonotification) op zou kunnen lossen, maar loop er nu tegenaan dat Tasker kennelijk wat moeite heeft notifications af te vangen.
[ Voor 42% gewijzigd door StevenK op 23-06-2015 21:29 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Je krijgt die firmware update omdat je in recovery mode zit.4POX schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:24:
Boem. rood scherm.
getpebble.com/sos
Nu is de Pebble bezig met een nieuwe firmware aan het installeren. Er schijnt vandaag een nieuwe versie uit te zijn.
Hierbij valt de Pebble terug naar een oude stabiele firmware en moet je dus weer een firmware update uitvoeren
Daar ben ik inmiddels ook achter. De software bracht het echt alsof er een nieuwe versie uit was .noobgrinder schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:14:
[...]
Je krijgt die firmware update omdat je in recovery mode zit.
Hierbij valt de Pebble terug naar een oude stabiele firmware en moet je dus weer een firmware update uitvoeren
Daar was toch een ander topic voor? Ik heb een gebruikte Time gekocht, om het wachten te verzachten. Overigens gisteren bleek mijn (Google Apps Business, Android) agenda niet meer te synchroniseren en pas na een wipe van m'n Time doet die het weer.John schreef op maandag 29 juni 2015 @ 12:38:
Het is bijna juli en kan niet wachten op de Time Steel! Hopelijk wordt het halverwege juli geleverd ipv eind juli
Koppelen met mijn OnePlus One gaat prima, maar daarna gaat het fout. Als ik app instel, dan gaat hij firmware updaten, wat nog prima gaat, maar bij opnieuw opstarten kom ik élke keer weer op het rode SOS-scherm terecht. Opnieuw updaten heeft geen zin, opnieuw de app installeren ook niet, ontkoppelen ook niet. Ben een beetje radeloos inmiddels.
Help.
Verwijderd
Verwijderd
"Improvements to alarms, Do not disturb, Notifications and more. "
https://blog.getpebble.com/2015/06/30/fw3-1/
[ Voor 17% gewijzigd door Martijn02 op 01-07-2015 09:05 ]
Ze hebben je wens opgenomen in deze firmware updateMuchachooo schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:08:
Ik probeer een all-day pin aan de timeline toe te voegen, iemand een idee?
http://www.reddit.com/r/p...y_allday_pin_in_timeline/
- Timeline: Single, all-day events no longer show a start and end time.

Nice! Thanks voor het delenSkyThes schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:50:
[...]
Ze hebben je wens opgenomen in deze firmware update
- Timeline: Single, all-day events no longer show a start and end time.
Heb m'n Time Steel nog niet binnen maar heb al wel een aantal mooie klaar gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 20:48:
Ik heb ook mijn Pebble Time binnen (bij Coolblue gekocht) maar nu zien mijn oude Pebble watchfaces er een beetje saai uit op het kleurenscherm. Wat zijn op de Time een beetje de leuke / interessante watchfaces?
Naast eerder genoemde slides of time:
- Din Time
- Flipdot
- Print2
- Real Weather/Weather land/Love Weather
- Mondrian
- TTMM (kleurenversie app, Android only atm)
- Big Shadow
- KS Original
- Disarray
- Squared 3.0
- Big Mickey
- Materials
Die foto's zien er wel lichtelijk optimized uit. Hoop dat ze een beetje opschieten met de Steels.lubbertkramer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:54:
Oei, de gouden PTS ziet er wel heel goed uit zo in de update
Eerste pebble had artifacts.. Via RMA nieuwe gekregen.
Deze werkt nu niet meer. Water in gekomen met zwemmen. (diepte 85cm)
Weer een RMA aanvragen
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Je hebt het over de normale Pebble neem ik aan? Daarvan is bekend idd dat die artifacts krijgt met de tijd maar daarvoor is het topic Pebble (Dit topic is voor de Time, moest gesplitst worden van Tweakers)mucuracat schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 10:50:
Hmm..
Eerste pebble had artifacts.. Via RMA nieuwe gekregen.
Deze werkt nu niet meer. Water in gekomen met zwemmen. (diepte 85cm)
Weer een RMA aanvragen
oeps.. Sorrylubbertkramer schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:27:
[...]
Je hebt het over de normale Pebble neem ik aan? Daarvan is bekend idd dat die artifacts krijgt met de tijd maar daarvoor is het topic Pebble (Dit topic is voor de Time, moest gesplitst worden van Tweakers)

Heb hem bewust via een Nederlandse online shop gekocht en niet via getpebble.com. Had geen zin in invoerrechten te betalen en dat gedoe. Dus voor 249 euro en verder geen bijkomende kosten ben ik nu de trotse bezitter.
Het is een lichtgewicht onder de smartwatches, ben nog in het bezit van de pebble steel en samsung live gear. Lekker klein formaat, maar dit is voor iedereen een persoonlijke ervaring.
https://www.dropbox.com/s..._20150710_172652.jpg?dl=0
"Due to reduced initial availability from our supplier, we’ll include the metal bands in a single shipment for every backer possible, and send metal bands in a separate shipment for the remaining backers, as more become available." "
Maar gelukkig heb ik ook net een mailtje gekregen van Hammer straps for Pebble Time, alle gegevens in moeten vullen. Eind augustus komt er een witte band deze kant op.
Kennelijk toch wat problemen maar willen ze niet teveel prijs geven op problemen met de leverancier na. Ben in ieder geval blij dat de update vandaag toch gekomen is want schept wel weer beetje duidelijkheid in de mist die er wasYosecret schreef op maandag 13 juli 2015 @ 19:06:
Fijn om te lezen dat ze actief bezig zijn met de Steels. Ik maak me hier wel een beetje zorgen over:
"Due to reduced initial availability from our supplier, we’ll include the metal bands in a single shipment for every backer possible, and send metal bands in a separate shipment for the remaining backers, as more become available." "
Maar gelukkig heb ik ook net een mailtje gekregen van Hammer straps for Pebble Time, alle gegevens in moeten vullen. Eind augustus komt er een witte band deze kant op.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Hammer straps
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 13-07-2015 19:59 ]
Moet toch wel zeggen dat ik me een beetje benadeeld voel. Het wordt inderdaad pas augustus voor hij binnen zal komen en de reden waarom kan ik niet zoveel mee. Ik heb zelf het idee dat ze te veel hebben gewild. Én de plastic time variant én de Steel variant zo'n beetje in dezelfde periode. Waarschijnlijk om bestaande klanten (vooral van de steel) over te halen de nieuwere versie te halen. Maar wellicht was het beter geweest om er wat meer tijd tussen te doen, zelfs met aankondigen waardoor je
A. je product hype verlengt, en;
B. de kwaliteit wel eens wat beter kon gaan worden.
En vooral over dat laatste maak ik me een beetje zorgen. Zo hoor ik dus dat de coating van de plastic variant al niet is om over naar huis te schrijven. Dat het glaswerk snel krast en er al horlogebandpennetjes gesprongen zijn. Allemaal wel original Time ervaringsverhalen natuurlijk en vaak maar 1 of 2 die er over klagen, maar toch zonder je eigen klokje in handen speelt het wel mee in je sentiment.
Haha lucky youStevenK schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:38:
Ben blij dat ik voor de time being (ha ha) een gewone Pebble Time heb gekocht. Ding bevalt me echt super en maakt het wachten op de steel draaglijker
Ik heb daar al een aantal keer een vraag over gesteld, mede omdat de gouden en zwarte PTS een coating is met de vraag hoe of zich dit gaat houden. Maar op antwoorden als " It's quite scratch-resistant" na blijft het redelijk stil (oa via Twitter de vraag uitgezet -> https://twitter.com/Lubbe...86531144629272576?lang=nl)Druss schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:44:
Het blijkt toch dat ik wat meer moet "zeuren" hahaha..
Moet toch wel zeggen dat ik me een beetje benadeeld voel. Het wordt inderdaad pas augustus voor hij binnen zal komen en de reden waarom kan ik niet zoveel mee. Ik heb zelf het idee dat ze te veel hebben gewild. Én de plastic time variant én de Steel variant zo'n beetje in dezelfde periode. Waarschijnlijk om bestaande klanten (vooral van de steel) over te halen de nieuwere versie te halen. Maar wellicht was het beter geweest om er wat meer tijd tussen te doen, zelfs met aankondigen waardoor je
A. je product hype verlengt, en;
B. de kwaliteit wel eens wat beter kon gaan worden.
En vooral over dat laatste maak ik me een beetje zorgen. Zo hoor ik dus dat de coating van de plastic variant al niet is om over naar huis te schrijven. Dat het glaswerk snel krast en er al horlogebandpennetjes gesprongen zijn. Allemaal wel original Time ervaringsverhalen natuurlijk en vaak maar 1 of 2 die er over klagen, maar toch zonder je eigen klokje in handen speelt het wel mee in je sentiment.

Maar dat zwart en goud een coating is wist ik niet, heb zelf de zilver besteld dus je zou kunnen stellen dat als je die krast je er iets minder van ziet? Met mijn oude Steel had ik enkel wat haarfijne krasjes en dat heeft nooit echt invloed gehad op de look van het klokje. Die kwam dan ook altijd erg robuust over op mij. Hoe was dat met de vorige zwarte Steel dan?
Maar ja die kreeg uiteraard last van screen distortion... (wel vervangen gekregen dus ik moet niet lopen te zeuren...)

Ik weet het, ik weet het, ik klink als een ouwe zeur... Ik beloof er weer wat positiever tegen aan te gaan kijken (binnenkort)...
[ Voor 25% gewijzigd door Druss op 14-07-2015 09:32 ]
Nou in ieder geval Joseph gezien zijn Twitter, zal hem eens de vraag stellen mbt coating en krassenDruss schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:18:
Vraag is misschien wel een beetje hoeveel er al van de Time Steel IRL echt rouleren natuurlijk. Wat zijn de echte "gebruikers" ervaringen tijdens het werk, sport en uitgaan enzo. Het heeft ook zo'n alle machtig groot glazen schermpje boven opliggen dat er wat bol op lijkt te liggen.. het schreeuwt om krasjes..Terwijl de oude steel zo'n milliscuul klein opstaand randje had waardoor het glas ontzien werd...
Maar dat zwart en goud een coating is wist ik niet, heb zelf de zilver besteld dus je zou kunnen stellen dat als je die krast je er iets minder van ziet? Met mijn oude Steel had ik enkel wat haarfijne krasjes en dat heeft nooit echt invloed gehad op de look van het klokje. Die kwam dan ook altijd erg robuust over op mij.
Maar ja die kreeg uiteraard last van screen distortion... (wel vervangen gekregen dus ik moet niet lopen te zeuren...)X
Ik weet het, ik weet het, ik klink als een ouwe zeur... Ik beloof er weer wat positiever tegen aan te gaan kijken (binnenkort)...
EDIT:
Posts hierboven zijn verplaatst vanuit verzendingen topic
[ Voor 11% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2015 13:31 ]
Is dit bericht correct? Ik heb het nog nergens eerder gehoord.iPhone users may see better endurance than I did with my Samsung Galaxy Note 3, because the watch establishes a power-efficient Bluetooth Low Energy connection with Apple devices but uses standard Bluetooth with Android handsets.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Het is een gebruiksvoorwerp, dus krassen kunnen voorkomen, maar het gaat bij de Time wel erg gemakkelijk.
Punctuality is the politeness of kings
Doodzonde evengoed, want het is wel iets wat je dagelijks draagt en ziet. Ik hoop dat ze bij de PTS daar misschien nog iets aangedaan hebben om dat te voorkomen, misschien dat daar ook deels de uitloop aan te verklaren is. Heb met de orginele Pebble in ieder geval weinig last van krasvormingdreamscape schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:17:
Tsja, ik heb twee keer met mijn Time ergens tegenaan gestoten en dat ging helemaal niet zo hard, maar wel met krassen in de metalen rand tot gevolg. Die rand is echt wel wat gevoeliger voor krassen dan de stalen kast van een gemiddeld horloge. Zie de rand onder het display:
[afbeelding]
Het is een gebruiksvoorwerp, dus krassen kunnen voorkomen, maar het gaat bij de Time wel erg gemakkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2015 12:27 ]
Ik heb op mijn originele Pebble ook nog geen enkele kras & die heb ik sinds hij voor het eerst uit kwam.lubbertkramer schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:22:
[...]
Doodzonde evengoed, want het is wel iets wat je dagelijks draagt en ziet. Ik hoop dat ze bij de PTS daar misschien nog iets aangedaan hebben om dat te voorkomen, misschien dat daar ook deels de uitloop aan te verklaren is. Heb met de orginele Pebble in ieder geval weinig last van krasvorming
Mijn Pebble Time heb ik nu ook een maand of iets dergelijks & wel al een lelijke kras, op dezelfde plek als de foto hierboven.
Erg zonde, want het ziet er niet uit.
Het design van de PLS is weer anders das meer glaswerk aan de bovenkant. Ik hoop echt van ganzeharte dat dat echt gorilla glas is.
[ Voor 25% gewijzigd door Druss op 14-07-2015 13:52 ]
Hierdoor twijfel ik tussen de gouden en stalen PTS mede omdat het een coating is.... De gouden vind ik echtDruss schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:50:
Pff het lijkt me een beetje erg zacht materiaal als ik dit zo hoor.. Iemand al eens zo stout geweest er eens een RMA aan te wagen, of iig een berichtje richting Pebble met de vraag of dit normaal is?
Het design van de PLS is weer anders das meer glaswerk aan de bovenkant. Ik hoop echt van ganzeharte dat dat echt gorilla glas is.
Smaken verschillen, thank god
[ Voor 6% gewijzigd door Druss op 14-07-2015 14:02 ]
Daarin zie ik inderdaad ook de veilige keuze maar aangezien ik een gouden ring draag kan het wel mooi matchen bij een pak. Vind hem ook iets exclusiever dan de stalen. Maar de stalen zelf vind ik ook mooi, de zwarte vind ik dan weerDruss schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:01:
[...]
Smaken verschillen, thank god![]()
Silver is wel een veilige keuze maar ja het is ook de meest generieke "kleur". Dat past wel bij mij
Maar eerlijk is eerlijk, de goude gaat vragen uit de omgeving opleveren en valt lekker op!

De steel en gouden zijn netjes / casual en goed te personaliseren met straps (of een leuke gadgetwrap
[ Voor 12% gewijzigd door lubbertkramer op 14-07-2015 14:10 ]
Of je het ziet of niet hangt helemaal af van hoe het licht valt. Als het licht precies goed valt dan zie je het, maar 99% van de tijd zie ik het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Druss op 14-07-2015 18:15 ]
In de Pebble Time app (Android) kan je er 5 opgeven, maar ik heb er maar 1 ingevuld en toch staan er 10 (Nederlandse) replies in mijn Pebble horloge...! Ik zie nergens een mogelijkheid om deze 10 aan te passen...
Iemand een idee?
[ Voor 3% gewijzigd door CoachKoos op 14-07-2015 22:44 ]
Ik heb mijn PTS nog niet binnen dus kan het niet testen maar neemt ie ook niet de automatische standaard reply's over als "zit in een vergadering" of "bel je zo"?CoachKoos schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:43:
Misschien een stomme vraag, maar waar pas je de Template replies van Whatsapp aan??
In de Pebble Time app (Android) kan je er 5 opgeven, maar ik heb er maar 1 ingevuld en toch staan er 10 (Nederlandse) replies in mijn Pebble horloge...! Ik zie nergens een mogelijkheid om deze 10 aan te passen...
Iemand een idee?
Als je bedoelt de standaard reply's van de SMS (Snelle reacties), heb ik net ff gekeken, maar dat zijn hele andere reacties dan van Whatsapp op de Pebble....lubbertkramer schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 07:32:
[...]
Ik heb mijn PTS nog niet binnen dus kan het niet testen maar neemt ie ook niet de automatische standaard reply's over als "zit in een vergadering" of "bel je zo"?
Nu wordt er geroepen dat de witte ook minder last heeft van (zichtbare) krassen op de bezel, omdat er alleen een transparante coating overheen zit.
Dat het witte bandje ook echt wit blijft valt me overigens 100% mee. Ik had verwacht dat deze door vuil en stof al snel aan een schoonmaakbeurtje toe zou zijn.
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Dat klinkt dan weer positief, nog geen krassen. Maar kan inderdaad zoals je aangeeft komen doordat er geen coating opzit waardoor krassen niet direct zichtbaar zijn door andere kleur die tevoorschijn komtcrashtestdummy schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:02:
Mijn witte time nu 2 weken continue aan de pols, maar nog geen enkele krasje op bezel of glas.
Nu wordt er geroepen dat de witte ook minder last heeft van (zichtbare) krassen op de bezel, omdat er alleen een transparante coating overheen zit.
[afbeelding]
Dat het witte bandje ook echt wit blijft valt me overigens 100% mee. Ik had verwacht dat deze door vuil en stof al snel aan een schoonmaakbeurtje toe zou zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 15-07-2015 13:18 ]
YouTube: Pebble Time Bezel Buff
[ Voor 7% gewijzigd door Druss op 15-07-2015 16:39 ]
Hier ook al kras op bezel, even iets uit een tas halen en langs een rits gegaan.lubbertkramer schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:09:
Nu er inmiddels een aantal PT gebruikers zijn hier in het topic, hoe hebben jullie het met de klachten die oa op Reddit staan van krassen en dergelijke? Kunnen jullie hier nu jullie een tijdje de PT in gebruik hebben eens op reageren en ervaringen over delen (we zijn alweer een tijdje verder sinds we hier voor het laatst over spraken)
https://www.dropbox.com/s/rz4ag7p5bhj5kb4/IMAG2631.jpg?dl=0
Kortom een fijn horloge maar bezel is erg kras gevoelig.
[ Voor 5% gewijzigd door ipje op 15-07-2015 19:38 ]
Hmm wel jammer dat wat op Reddit te lezen was ook hier bevestigd is, hopelijk doen ze hier nog wat mee.ipje schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 19:37:
[...]
Hier ook al kras op bezel, even iets uit een tas halen en langs een rits gegaan.
https://www.dropbox.com/s/rz4ag7p5bhj5kb4/IMAG2631.jpg?dl=0
Kortom een fijn horloge maar bezel is erg kras gevoelig.
[ Voor 30% gewijzigd door lubbertkramer op 16-07-2015 10:36 ]
Pebble heeft een software-update uitgebracht voor de Pebble Time die er onder meer voor zorgt dat gebruikers zelf kunnen instellen hoe lang het backlight aanblijft. Ook de felheid van het scherm kan worden aangepast, evenals een aantal andere zaken.
Gebruikers konden tot nu toe niet zelf instellen hoe lang het backlight aanbleef, maar met de software-update kan dat wel, meldt Pebble. Gebruikers kunnen kiezen voor een timeout van 3, 5 of 8 seconden. Ook de felheid van het backlight kan nu worden ingesteld, waarbij het bovendien een slag feller kan dan de standaard-helderheid.
[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 23-07-2015 09:10 ]
Pebble Time Firmware 3.2 Release Notes
- New Backlight settings: Adjust intensity and time-out duration.
- New Font Size settings: Adjust the displayed font size in notifications, layouts, and other areas of the system.
- New Vibration settings: Adjust the vibration strength for notifications, incoming calls, alerts, etc. Default vibration setting is less strong than the previous default.
- Music (Android): Added support for most music players (e.g. Pandora, Spotify, Songza), improved display of track metadata, play/pause detection (app now displays separate pause and play icons to match current playback status).
- Notifications: A collection of improvements and fixes to enhance the notifications experience, including a new Dismiss All action.
- Bug fixes and stability improvements.
- To update: Select Menu » Support » Update Your Pebble within the Pebble Time app for iOS or Android.
- NEW: Search bar to find saved apps and watchfaces in your My Pebble menu.
- NEW: Notification preferences are now preserved after updating the Android app to a new version.
- IMPROVED: Support for setting up long canned replies to notifications.
- Bug fixes and stability improvements to version 3.1.1.
- Download 3.2.0 from the Google Play Store.
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn02 op 23-07-2015 09:20 ]
Oh nice! had er even overheen gelezen dat er een standje feller op zit nu. Das goed nieuws want daar hoorde je nog wel eens wat klachten over, vooral in direct zonlicht inderdaad.lubbertkramer schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:53:
Ik ben wel erg benieuwd naar foto's in vergelijking van oude helderheid naar nieuwe helderheid van de Pebble Time, kan iemand een foto posten en zijn ervaringen delen? Foto bij het artikel zegt niet alles in situaties met zonlicht en dergelijke![]()
[...]
Lijkt er op dat er nu al ergenisjes worden opgelost voor ik mn PTS ontvang
In direct zonlicht heeft de Pebble geen backlight nodig. Het scherm reflecteer uitzichzelf kleurtjes.Druss schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:49:
[...]
Oh nice! had er even overheen gelezen dat er een standje feller op zit nu. Das goed nieuws want daar hoorde je nog wel eens wat klachten over, vooral in direct zonlicht inderdaad.
Lijkt er op dat er nu al ergenisjes worden opgelost voor ik mn PTS ontvang
Maar

Gelijk de vibrator meteen ook een tikje minder hard gezet.
De gewone Pebble heeft dat wel nodig in bepaald direct zonlicht maar de Time dus niet begrijp ik hieruit? Kun je wat foto's meeplaatsen van de nieuwe stand binnen en buiten?4POX schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:30:
[...]
In direct zonlicht heeft de Pebble geen backlight nodig. Het scherm reflecteer uitzichzelf kleurtjes.
Maarblinding
is binnenhuis wel een verademing. Met weinig licht is het scherm nu wel een verademing.
Gelijk de vibrator meteen ook een tikje minder hard gezet.
Punctuality is the politeness of kings
meningen verschillen dan daarin maar twee van mijn watchfaces zijn lastig leesbaar in (zon)licht (denk ook deels te maken met de snelheid van het uitgaan van het backlight) , gelukkig zijn die makkelijk te wisselen. Zal eens kijken of ik straks foto kan makendreamscape schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:36:
De gewone Pebble heeft dat in direct zonlicht ook niet nodig. Als je hem zo draait dat de zon recht in je ogen reflecteert, dan zie je inderdaad niks meer, maar dan gaat een backlight je niet meer helpen.
Kan mij voorstellen dat met kleur het een totaal ander beeld / effect heeft icm (zon)licht en leesbaarheid met/zonder backlight
[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 23-07-2015 10:41 ]
Die technische kennis ontbreekt maar vertrouw daarin op jullie kennis dat backlight daar dus geen invloed op heeftSkyThes schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:23:
Als je je even verdiept in PNLC schermen dan zal je zien dat die backlight helemaal niks gaat uitmaken in zonlicht.
Installeren ging goed en ben inmiddels ook al gewend aan de interface. Ik ben alleen nog op zoek naar wat must-have apps met kleurenondersteuning. Ik heb inmiddels Buienalarm erop staan, maar voor de rest nog niet echt wat kunnen vinden...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ben niet nieuwsgierig maar gekocht via een blauwe winkel of echt via KS, heb je evengoed de KS tekst op de achterkant?Freekers schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:36:
Sinds vandaag in het bezit van mijn Pebble Time. Ik wilde eigenlijk voor de Time Steel gaan, maar dat wordt me te duur. Ik heb een metalen 22mm bandje besteld op eBay voor 4,50 euro, close enough
Installeren ging goed en ben inmiddels ook al gewend aan de interface. Ik ben alleen nog op zoek naar wat must-have apps met kleurenondersteuning. Ik heb inmiddels Buienalarm erop staan, maar voor de rest nog niet echt wat kunnen vinden...
Welk bandje heb je besteld / welke kleur PT heb je gekozen? Wat betreft apps kan ik je nog niet helpen, ben nog wachtende op mijn PTS
Inderdaad gekocht bij een blauwe winkel en geen KS tekst op de achterkant.lubbertkramer schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:39:
[...]
Ben niet nieuwsgierig maar gekocht via een blauwe winkel of echt via KS, heb je evengoed de KS tekst op de achterkant?
Welk bandje heb je besteld / welke kleur PT heb je gekozen? Wat betreft apps kan ik je nog niet helpen, ben nog wachtende op mijn PTS
Ik heb dit bandje besteld en heb een zwarte PT
www.ebay.nl/itm/191446403659
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Die heb ik ook, ik ben er alleen niet zo tevreden over, gaf vrij snel plekken icm kantoorbaan en rusten op bureauFreekers schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:42:
Ik heb dit bandje besteld en heb een zwarte PT
www.ebay.nl/itm/191446403659

Your Kickstarter order has been successfully processed:
• 1 x Time Steel Gunmetal Black Stainless Steel Watchband
• 1 x Pebble Time Steel Black Kickstarter Champion
Ik ben jaloers, hier nog wachtende op de mail. Verwacht deze wel een dezer dagen aangezien Pledge Portal zou sluitencrashtestdummy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:14:
Gisteravond een mailtje van orders@getpebble.com:
Laat maar doorkomen die handel!
[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 13:27 ]
Netjes, ik zat al te wachten op de eerste die zich zou melden, had hem in het andere draadje verwacht maar dat terzijde! Nu inderdaad de brandende vraag, welk backersnummer had jecrashtestdummy schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:14:
Gisteravond een mailtje van orders@getpebble.com:
Laat maar doorkomen die handel!
Andere draadje? Backer #3531Druss schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:29:
[...]
Netjes, ik zat al te wachten op de eerste die zich zou melden, had hem in het andere draadje verwacht maar dat terzijde! Nu inderdaad de brandende vraag, welk backersnummer had je
Zie onderin bij het reageren staat het erbij, maar het Pebble Time - Levertijden, verzending en prijzen topic doelt hij op. Daar hebben we in de TS ook een lijst met backers
Maar mooi nummer, als we op nummer af moeten gaan zouden andere backers uit de TS ook een bevestiging moeten hebben of het moet random / met kleur te maken hebben
[ Voor 23% gewijzigd door lubbertkramer op 29-07-2015 08:27 ]
En evt. telefoontjes of mailtjes of whatsapps komen niet op de timeline
(was eerst wel!) Al alles gereset naar firmware, app er af en opnieuw geïnstalleerd, balen!
[ Voor 19% gewijzigd door Paul van Druten op 29-07-2015 22:41 ]
Same here. Mijn exchange agenda items zijn verdwenen, mijn Google agenda items staan er nog wel.Paul van Druten schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:40:
Mijn exchange-agenda wordt niet weergegeven, aangevinkt of niet
En evt. telefoontjes of mailtjes of whatsapps komen niet op de timeline![]()
(was eerst wel!) Al alles gereset naar firmware, app er af en opnieuw geïnstalleerd, balen!
Bij mij kwamen overigens mailtjes en whatsapps berichten niet op mijn timeline, maar alleen als notificatie.
Probleem lijkt bij Pebble bekend (zie http://forums.getpebble.c...owing-all-calendar-events) en komt alleen voor in combinatie met android.
[ Voor 13% gewijzigd door crashtestdummy op 30-07-2015 11:59 ]
Subject: Android Support Request - PEBBLE TIME 174C
AUG 03, 2015 | 01:00PM PDT
Graham replied:
Hello Paul,
Thank you for contacting Pebble Support. I have communicated the issue you are experiencing to our Engineering Team with Exchange calendar and they are working on a fix currently. We expect the the fix to be released shortly.
We apologize for the inconvenience.
Best Regards,
Graham
Enorme lijst gemaakt van alle plussen en minnen van alle toestellen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat objectief gezien de Sony verreweg de beste keuze was. Maar ja, de geek in mij vond de 'hebbeding-factor' uiteindelijk belangrijker en op dat vlak won de Time.
Bod uitgebracht bij de Koele Blauwe shop op een tweedekansje via Marktplaats. En voor €190,- is hij nu de mijne. Onbeschadigd en volgens mij gewoon nooit gebruikt. En gewoon nog 23 maanden garantie. Maar ik ga hem pas gebruiken als mijn Gadgetwrap binnen is!
http://www.gadgetwraps.co...ch/pebble-time-steel.html
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / SE] Ervaringen & Discussie
Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Levertijden, verzending en prijzen
Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.