Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Deze optie vreet mijn telefoon leeg om de een of andere reden..Xudonax schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:14:
Je kunt in de instellingen aangeven dat de Bluetooth uit moet als de Pebble langer dan een bepaalde tijd niets ligt te doen. Op die manier haal ik makkelijk de 10 dagen, 's nachts ligt 'ie toch stil
Pebble Firmware and Apps Updated to v3.10
[ Voor 76% gewijzigd door i2Paq op 08-03-2016 11:46 ]
Standby mode aan en doe verder niet veel bijzonders...
Enig idee wat ik kan doen (overweeg een factory reset om te proberen?)
Wat batterij vreet:DRuw schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:47:
20% na 4 dagen en 1uur..
Standby mode aan en doe verder niet veel bijzonders...
Enig idee wat ik kan doen (overweeg een factory reset om te proberen?)
Screen updates: Gebruik je een watchface met secondewijzer of andere constante animatie?
Notificaties: Trillen en scherm gaat aan. Hoeveel notificaties krijg je op een dag?
Scherm aan: Je kan instellen hoe lang het scherm aan blijft en hoe helder het moet zijn
Ik heb een animatie bij cijfers die veranderen maar gebruik geen secondenwijzer.
Ik heb wel aardig wat notificaties op een dag, ik zal het eens proberen bij te houden...
Timeout staat op 3 sec en intensity op medium (zet ik nu ff op low om te kijken).
Zal eens kijken naar een face compleet odner animaties, kijken of het verschil maakt (vind het niet heel bijzonder ofzo:))
[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 14-03-2016 12:42 ]
's nachts laat ik hem ook gewoon aan.
Na een nacht aan de lader geeft hij 90% ipv. 100%.
Krijg ongeveer 50+ notificaties op een dag en gebruik de Studio Clock of 91 DUN v3.0 watchface.
Edit: hmm, maar eens een andere lader proberen.
[ Voor 11% gewijzigd door i2Paq op 18-03-2016 10:47 ]
Ik doe zo'n vier dagen met een acculading. Maar ik heb ook dat hij na een nacht opladen 90 procent aangeeft. Dan doe ik hem uit en laadt hem nog een half uurtje op. Daarna staat hij op 100 procent. Toch raar...i2Paq schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:35:
Ik redt net 2 dagen op een batterij![]()
Krijg ongeveer 50+ notificaties op een dag en gebruik de Studio Clock of 91 DUN v3.0 watchface.
Dag en nacht aan en 95% binnen bereik van foon.
Laatste aanpassingen schelen dus behoorlijk want hij geeft ook aan nog ruim 4 dagen te kunnen:)
Wel wat minder notificaties gehad dan eerst maar ook weer niet heel erg afwijkend.
Kreeg het aanbod om over te schakelen op een Pebble Time, maar jammer genoeg niet naar een PTS.
Eigenlijk wel topservice van Pebble. Mijn eerste gekocht via familie in USA, de eerste RMA ook via daar geregeld. De tweede RMA heb ik nu gewoon naar thuisadres laten sturen, en Pebble maakte daar geen problemen over.
Twijfel om de tweede Pebble nu eerst zelf te herstellen vooraleer die terug te sturen. Een warmtebad, gevolgd door koudebad, zou schermstoringen verhelpen. Hetzelfde effect als je pc-moederbord in de oven te stoppen zou je daarmee verkrijgen, de verbindingen die zich herstellen.
Ben benieuwd.
[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 18-03-2016 19:35 . Reden: Typo ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Gisteravond om 22:10 horloge aan de lader en meteen de oranje led aan. Om ca 00:45 horloge van de lader en de led was groen. Weet niet hoe laat exact groen, kan ook al om 00:15 geweest zijn.i2Paq schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:35:
Ik redt net 2 dagen op een batterij![]()
Welke lader gebruik jij?mike123 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:52:
[...]
Gisteravond om 22:10 horloge aan de lader en meteen de oranje led aan. Om ca 00:45 horloge van de lader en de led was groen. Weet niet hoe laat exact groen, kan ook al om 00:15 geweest zijn.
Ik heb zowel een Samsung (voor de Samsung Tablet) als een Apple iPhone lader gebruikt.
Ik laadt mijn horloge op via de usb poort van mijn pc.i2Paq schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Welke lader gebruik jij?
Ik heb zowel een Samsung (voor de Samsung Tablet) als een Apple iPhone lader gebruikt.
OK.mike123 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:07:
[...]
Ik laadt mijn horloge op via de usb poort van mijn pc.
Ik ga hem helemaal leeg trekken en dan laden.
Kom ik dan weer niet verder dan 90% ga ik hem aanmelden als defect.
Het is een van de aller eerste ooit van de productie band gekomen, een Kickstarter Edition black maar man hij oogt weer helemaal fris met die nieuwe update.
Er is behoorlijk wat veranderd in de twee jaar dat ik hem niet om gehad heb (Ik heb daar tussen een Pebble steel gehad, die ik wel verkocht heb). Echt klasse voor Pebble hoe ze dit aangepakt hebben.
het bevalt me eigenlijk wel, als de Apple watch weer gemaakt is ga ik gewoon wat vaker wisselen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mijn Pebble Steel vertoond nu soms met notificaties ook die kuren, maar mijn garantieperiode van 1 jaarlukadad schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:34:
Vandaag is mijn derde Pebble Steel binnengekomen. De eerste en tweede vertoonden de gekende schermstoringen. Hopelijk is de derde nu de goede. Maandag aangemeld, vandaag al in de bus, mooi.
Kreeg het aanbod om over te schakelen op een Pebble Time, maar jammer genoeg niet naar een PTS.
Eigenlijk wel topservice van Pebble. Mijn eerste gekocht via familie in USA, de eerste RMA ook via daar geregeld. De tweede RMA heb ik nu gewoon naar thuisadres laten sturen, en Pebble maakte daar geen problemen over.
Twijfel om de tweede Pebble nu eerst zelf te herstellen vooraleer die terug te sturen. Een warmtebad, gevolgd door koudebad, zou schermstoringen verhelpen. Hetzelfde effect als je pc-moederbord in de oven te stoppen zou je daarmee verkrijgen, de verbindingen die zich herstellen.
Ben benieuwd.
Zijn er hier ook mensen die na 1,5 jaar nog een nieuwe toegestuurd kregen?
De eerste Pebble was al buiten garantie, en toch werd die zonder problemen vervangen. De tweede was ook al buiten de 90 dagen garantie bij een RMA, en opnieuw vervangen. Dit wel via de US laten doen, want via die weg ( in USA) aangekocht.Krilo_89 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:56:
[...]
Mijn Pebble Steel vertoond nu soms met notificaties ook die kuren, maar mijn garantieperiode van 1 jaaris verlopen. Kreeg jij elke keer kuren binnen 1 jaar?
Zijn er hier ook mensen die na 1,5 jaar nog een nieuwe toegestuurd kregen?
De derde heb ik nu gewoon naar mijn adres in België laten sturen, opnieuw zonder vragen en binnen de week geregeld.
Ik heb wel de vorige Pebbles naar hen terug opgestuurd.
Mijn Pebble is besteld op 14 januari 2014, maar ik heb hem binnen gekregen rond juni binnen gekregen ofzo. Alleen heb ik zojuist een mail gekregen dat mijn garantie periode voorbij is, want die is maar 1 jaar. Ik kan wel 25% korting krijgen op een nieuwe. Dit vind ik wel jammer op een product van (toen) 240 dollarlukadad schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:17:
[...]
De eerste Pebble was al buiten garantie, en toch werd die zonder problemen vervangen. De tweede was ook al buiten de 90 dagen garantie bij een RMA, en opnieuw vervangen. Dit wel via de US laten doen, want via die weg ( in USA) aangekocht.
De derde heb ik nu gewoon naar mijn adres in België laten sturen, opnieuw zonder vragen en binnen de week geregeld.
Ik heb wel de vorige Pebbles naar hen terug opgestuurd.
Gisteren ook weer een mail gestuurd naar Pebble omdat mijn Pebble steel, die ik pas een paar weken heb (vervangen door Pebble ivm display problemen) de vervanger heeft weer display problemen. Helaas is er geen Pebble Steel black meer leverbaar. Wel een Silver versie en anders een Pebble Time. Mail beantwoord met ook de vraag of het misschien mogelijk is om met eventueel bijbetaling een PTS te ontvangen. Vandaag 2 mails ontvangen, de eerste met " bedankt voor de bestelling van de Pebble Time". En de tweedelukadad schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:34:
Vandaag is mijn derde Pebble Steel binnengekomen. De eerste en tweede vertoonden de gekende schermstoringen. Hopelijk is de derde nu de goede. Maandag aangemeld, vandaag al in de bus, mooi.
Ben benieuwd.
mail met de mededeling dat ik als vervanger een Pebble Time ga ontvangen. Geen enkel woord over mijn vraag of het mogelijk is om met bijbetaling de PTS te ontvangen.
Ik zie wel wat het word als hij binnen is. Vind op de foto's de rand al behoorlijk breed en daar vind ik nu net niks aan.
Eerst even afwachten. Anders heb ik een item voor MP
Nu moet ik toegeven dat ik de silver steel ook wel mooi vind. Het zilver/zwarte komt mooi uit, met de zwarte leren band.
Ben wel benieuwd of Pebble nog op je vraag voor een PTS zal antwoorden, laat je hier iets weten?
[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 31-03-2016 21:18 . Reden: woord te weinig getypt. ]
Daar ben ik al. Heb Pebble om 21:21 uur nog een mail gestuurd met de vraag waarom ik geen antwoord had gehad om eventueel de PTS te ontvangen, en dan wel met bijbetaling van mijn kant. Om 21:24 uur een antwoord van Pebble dat het omruilen icm bijbetalen niet bij hun in het programma zit en dat het daardoor niet mogelijk is.lukadad schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:16:
Ik heb dat voorstel ook gekregen omdat de black steel niet meer beschikbaar was, maar ben toch gegaan voor de silver steel variant.
Nu moet ik toegeven dat ik de silver steel ook wel mooi vind. Het zilver/zwarte komt mooi uit, met de zwarte leren band.
Ben wel benieuwd of Pebble nog op je vraag voor een PTS zal antwoorden, laat je hier iets weten?
Dus helaas, het is niet mogelijk.
Ik ben meer voor zwart dan de zilver variant. Maar misschien kom ik er nog wel een keer op terug
Na uren zoeken en prutsen blijkt dat je bij het kiezen van welke Pebble je wil verbinden je eigenlijk gewoon altijd moet kiezen voor 'Pebble Time Round', ongeacht welk type je daadwerkelijk hebt. Schijnt een bekend issue (?) te zijn met ios 9.3.1 lees ik op het Pebble forum na dat ik gepost had hoe ik het op gelost had. Viel voor mij dus achteraf toevallig samen met de overgang van het toestel, want mijn 5S zat nog op ios 9.0.
En nu even op zoek naar die verloopjes zodat je de band van de Steel versie kan gebruiken op de Time versie.
Edit: Na opnieuw installeren van de Pebble app Allinone is het mogelijk om alle kleuren te wijzigen van het scherm. Nu ook weer gewoon zwarte achtergrond. Dus iets te vroeg begonnen met zeuren.
Vindt trouwens alleen maar adapters om de normale 22 mm bandjes te gebruiken op de Steel versie.
Zal dus wel niet bestaan. (denk ik. ff zoeken nog)
Om 23:30 de Time weer geupdate met een nieuwe firmware. 3.11
[ Voor 24% gewijzigd door mike123 op 04-04-2016 23:30 ]
Bandje is goed in te korten en past er goed bij. Voorlopig hou ik dit horloge wel. Bevalt goed al heb ik liever een steel versie wat uiterlijk betreft.
Ik kan alleen in de app negens vinden hoe ik de oude Pebbles kan verwijderen. Deze staan er nog steeds in bij "manage Pebble". Zie ik iets over het hoofd?
Ben al een pebble gebruiker vanaf het moment dat de kickstarter edities net uitgeleverd waren. trof iemand die twee had besteld, en daar kon ik van meegenieten!
Helaas is mijn 22mm standard zwarte bandje vorige week kapot gegaan toen ik erachter kwam dat hij helemaal door en door droog bleek te zijn. Weten jullie waar ik exact dezelfde bandjes kan bestellen?
Ik heb zondag een bestelling gedaan bij aliexpress maar dat kan (soms) zo lang duren.
Nadat het bandje stuk was heb ik de pebble vorige week uitgezet. Toen ik hem vandaag weer aandeed bleek de pebble bij sommige acties een wit (leeg) scherm te tonen. Omdat ik las dat we eindelijk een update hebben gekregen naar v3.X heb ik heb geupdate en heb ik er nu geen last meer van. Is dit een bekend probleem?
Ik heb ik de afgelopen tijd de pebble wel 24/7 omgehad en er dus ook mee onder de douche gestaan. Wellicht zit er vocht onder?
Ik heb dus een tijdje geleden ook een bandje besteld bij Alie en die was met 10 dagen binnen.jeroenhorst1 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:08:
Beste mede pebble classic'ers
Ben al een pebble gebruiker vanaf het moment dat de kickstarter edities net uitgeleverd waren. trof iemand die twee had besteld, en daar kon ik van meegenieten!
Helaas is mijn 22mm standard zwarte bandje vorige week kapot gegaan toen ik erachter kwam dat hij helemaal door en door droog bleek te zijn. Weten jullie waar ik exact dezelfde bandjes kan bestellen?
Ik heb zondag een bestelling gedaan bij aliexpress maar dat kan (soms) zo lang duren.
Nadat het bandje stuk was heb ik de pebble vorige week uitgezet. Toen ik hem vandaag weer aandeed bleek de pebble bij sommige acties een wit (leeg) scherm te tonen. Omdat ik las dat we eindelijk een update hebben gekregen naar v3.X heb ik heb geupdate en heb ik er nu geen last meer van. Is dit een bekend probleem?
Ik heb ik de afgelopen tijd de pebble wel 24/7 omgehad en er dus ook mee onder de douche gestaan. Wellicht zit er vocht onder?
Je kan de Pebble een keer helemaal resetten en kijken of het weer voorkomt. Zo ja, een mail sturen naar Pebble om te vragen of zij daar een antwoord op hebben. Ze antwoorden meestal dezelfde dag.
De Pebble kan prima tegen water, je kan er ook mee zwemmen, niet duiken, maar zwemmen, douchen en regen moet geen probleem zijn.
Weet iemand of de pebble geleverd is mét oplader of alleen de kabel? Ik moet namelijk alles mee sturen maar heb een Nokia lader gebruikt en weet niet zeker of er een lader meegeleverd was

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.
Bij mij is er geen lader meegeleverd.Axewi schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:59:
Na 1,5 jaar begint ook mijn Pebble steel kuren te vertonen met het beeldscherm. Pakketje staat klaar om opgestuurd te worden.
Weet iemand of de pebble geleverd is mét oplader of alleen de kabel? Ik moet namelijk alles mee sturen maar heb een Nokia lader gebruikt en weet niet zeker of er een lader meegeleverd was
Dat vermoeden had ik al wel, had namelijk alles netjes bewaard maar kon geen lader vinden.
Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen.
Na de laatste grote update (3.xx.x) knippert mijn scherm vaak wanneer de watchface actief is. Voorheen (2.xx.x) had ik last van artifacts tijdens veel acties (vooral bij een notificatie) maar die problemen zijn weg na de grote update.
Veelal "artifacts" heel willekeurig. Meestal niet op de watchface maar tijdens het weergeven van de notificaties, een enkele keer tijdens de watchface zelf.Pikkemans schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:45:
Welke problemen heb jij precies met je Pebble Steel?
Na de laatste grote update (3.xx.x) knippert mijn scherm vaak wanneer de watchface actief is. Voorheen (2.xx.x) had ik last van artifacts tijdens veel acties (vooral bij een notificatie) maar die problemen zijn weg na de grote update.
Verder loopt het uit één tussen een deel van het scherm/notificatie of het volledige scherm.
(is niet echt duidelijk ik weet het
Verder leek het erger te worden de afgelopen tijd, de eerste keer dat ik het zag was wel een maand of 3 terug en de laatste 3 - 4 weken was het constant aanwezig. (op de watchface na)
Pebble app en horloge waren up to date met de laatste time software, de nieuwe interface dus.
Heb het al een aantal updates lang, en had het in het begin niet met de nieuwe time software (draai deze al sinds de beta).
Maargoed het maakt me niet uit of het software is of hardware, ik wil gewoon een werkende horloge (met de laatste software
Foto:

[ Voor 18% gewijzigd door Axewi op 29-04-2016 14:41 ]
Vandaag net het bandje binnen gekregen, past perfect en is eigenlijk hetzelfde als de orginelemike123 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:31:
[...]
Ik heb dus een tijdje geleden ook een bandje besteld bij Alie en die was met 10 dagen binnen.
Je kan de Pebble een keer helemaal resetten en kijken of het weer voorkomt. Zo ja, een mail sturen naar Pebble om te vragen of zij daar een antwoord op hebben. Ze antwoorden meestal dezelfde dag.
De Pebble kan prima tegen water, je kan er ook mee zwemmen, niet duiken, maar zwemmen, douchen en regen moet geen probleem zijn.
Ik heb een vergelijkbaar verhaal.Axewi schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:32:
[...]
Veelal "artifacts" heel willekeurig. Meestal niet op de watchface maar tijdens het weergeven van de notificaties, een enkele keer tijdens de watchface zelf.
Verder loopt het uit één tussen een deel van het scherm/notificatie of het volledige scherm.
(is niet echt duidelijk ik weet het)
Verder leek het erger te worden de afgelopen tijd, de eerste keer dat ik het zag was wel een maand of 3 terug en de laatste 3 - 4 weken was het constant aanwezig. (op de watchface na)
Pebble app en horloge waren up to date met de laatste time software, de nieuwe interface dus.
Heb het al een aantal updates lang, en had het in het begin niet met de nieuwe time software (draai deze al sinds de beta).
Maargoed het maakt me niet uit of het software is of hardware, ik wil gewoon een werkende horloge (met de laatste software)
Foto:
[afbeelding]
Af en toe wel last van de screen-tearing, maar nooit echt heel veel problemen mee gehad, een enkele keer in de maand ofzo.
Laatste paar weken is het echter zo vaak raak dat ik in de helft van de gevallen bij een notificatie niks kan lezen op m'n scherm, omdat alles een puinhoop is. Lijkt vooral veel voor te komen bij schermpjes waar "grijs" in zit, dat de pixels dus om en om zwart en wit zijn.
Vanavond maar eens een net mailtje naar pebble opsturen met wat foto's erbij.
Benieuwd wat Pebble er over zegt, heb de mijne vrijdag terug gestuurd naar Coolblue omdat mijn eerdere ervaringen daar top waren m.b.t. garantie.MaffeMaarten schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:42:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar verhaal.
Af en toe wel last van de screen-tearing, maar nooit echt heel veel problemen mee gehad, een enkele keer in de maand ofzo.
Laatste paar weken is het echter zo vaak raak dat ik in de helft van de gevallen bij een notificatie niks kan lezen op m'n scherm, omdat alles een puinhoop is. Lijkt vooral veel voor te komen bij schermpjes waar "grijs" in zit, dat de pixels dus om en om zwart en wit zijn.
Vanavond maar eens een net mailtje naar pebble opsturen met wat foto's erbij.
Als je nog garantie hebt, dan krijg je een nieuwe.
Anders is het tijdelijk op te lossen door flink hard op de achterkant te drukken. Aan de onderkant van het horloge.
En wat permanenter door hem open te maken en wat padding of lijm aan te brengen aan de binnenkant
Meestal kun je het testen door een 'warmte test' te doen. Bij mij kwam het in eerste instantie vooral aan het licht als ik de Pebble in de volle zon gebruikte en de boel flink opwarmde. Als je dan enige screen tearing krijgt, is dat een indicatie dat je LCD op termijn definitief problemen gaat geven.RocketKoen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:09:
Screen tearing is een bekende bug veroorzaakt door het stekkertje van de LCD die los raakt.
Anders is het tijdelijk op te lossen door flink hard op de achterkant te drukken. Aan de onderkant van het horloge.
En wat permanenter door hem open te maken en wat padding of lijm aan te brengen aan de binnenkant
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Weet alleen nog niet of ik nog een pebble steel of time wil, die nieuwe huawei watch ziet er ook erg mooi uit.
Ik heb mijn steel al langer dan twee jaar, dus al over de aangegeven -en de wettelijke- garantie heen zeg maar.Axewi schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Benieuwd wat Pebble er over zegt, heb de mijne vrijdag terug gestuurd naar Coolblue omdat mijn eerdere ervaringen daar top waren m.b.t. garantie.
Naar aanleiding van de website van pebble, waar ik was om een email adres op te zoeken, heb ik eerst nog even een factory reset gedaan.
Hoewel ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat dit issue software gerelateerd is, heb ik sindsdien geen last meer gehad van screen-tearing. Ik wacht dus nog maar even af, als het straks terugkomt heb ik dan in ieder geval alles gedaan wat er gedaan moest worden volgens pebble.
Factory reset had ik inderdaad ook van te voren gedaan maar bij mij hielp dat niet. Heb zojuist gezondigd en de Huawei watch classic besteldMaffeMaarten schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:53:
[...]
Ik heb mijn steel al langer dan twee jaar, dus al over de aangegeven -en de wettelijke- garantie heen zeg maar.
Naar aanleiding van de website van pebble, waar ik was om een email adres op te zoeken, heb ik eerst nog even een factory reset gedaan.
Hoewel ik me eigenlijk niet voor kan stellen dat dit issue software gerelateerd is, heb ik sindsdien geen last meer gehad van screen-tearing. Ik wacht dus nog maar even af, als het straks terugkomt heb ik dan in ieder geval alles gedaan wat er gedaan moest worden volgens pebble.
Ben ik het wel mee eens, ik hoop nog steeds een klein beetje dat ze met een Pebble Time Round Steel uitkomen... Dat ik heb dan wat vaker moet opladen neem ik wel voor lief, maar een metalen kast en glazen glaasje vind ik eigenlijk toch wel fijn.Axewi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:03:
[...]
Factory reset had ik inderdaad ook van te voren gedaan maar bij mij hielp dat niet. Heb zojuist gezondigd en de Huawei watch classic besteldTijd voor wat anders en ik vind de Time serie gewoon niet zo mooi als de Steel was.
De pebble time round is ook van metaal en glas gemaaktMaffeMaarten schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:11:
[...]
Ben ik het wel mee eens, ik hoop nog steeds een klein beetje dat ze met een Pebble Time Round Steel uitkomen... Dat ik heb dan wat vaker moet opladen neem ik wel voor lief, maar een metalen kast en glazen glaasje vind ik eigenlijk toch wel fijn.
Ohw, dan heb ik wat verkeerde aannames gemaakt toen ik las over mensen die het toch wel echt nodig vonden om een screenprotector en skin te kopen bij de PTR. Toch maar eens kijken of ik hem ergens in het echt kan zien binnenkort. Misschien liggen ze al bij de MediaMarkt.lexvandoef schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:57:
[...]
De pebble time round is ook van metaal en glas gemaakt. Zit geen kunststof aan.
Ja dat snap ik ook niet zo, overprotective ofzoMaffeMaarten schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:20:
[...]
Ohw, dan heb ik wat verkeerde aannames gemaakt toen ik las over mensen die het toch wel echt nodig vonden om een screenprotector en skin te kopen bij de PTR. Toch maar eens kijken of ik hem ergens in het echt kan zien binnenkort. Misschien liggen ze al bij de MediaMarkt.
Mijn vrouw heeft vandaag een pebble round van mij cadeau gekregen, maar heb hier direct een screenprotector op geplakt. gezien de status van haar huidige (oude) pebble time.MaffeMaarten schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:20:
[...]
Ohw, dan heb ik wat verkeerde aannames gemaakt toen ik las over mensen die het toch wel echt nodig vonden om een screenprotector en skin te kopen bij de PTR. Toch maar eens kijken of ik hem ergens in het echt kan zien binnenkort. Misschien liggen ze al bij de MediaMarkt.
Bing
Je had grote kans dat als je naar Pebble had gemaild en ze hadden nog een Steel versie op voorraad dat je dan gewoon een Steel had teruggekregen. (Toen ik mailde hadden ze geen Steel meer en heb nu naar tevredenheid een Pebble Time, helaas geen Steel maar horloge bevalt goed)Axewi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:21:
Gisteren avond al bericht van CoolBlue! Ze hebben mijn aankoop bedrag netjes als shoptegoed terug gestort, ik kan dus een nieuwe smartwatch aanschaffen
Weet alleen nog niet of ik nog een pebble steel of time wil, die nieuwe huawei watch ziet er ook erg mooi uit.
Mijn collega had Coolblue en Pebble een mail gestuurd dat zijn pennetje van het bandje weg was. Na 2 dagen een mail van Coolblue dat ze het geld hadden teruggestort omdat het niet te leveren is. De volgende dag een mail van Pebble dat het geen probleem was en dat ze die pennetjes gewoon konden leveren.
Hey thanks voor de tip, paar keer goed drukken en ik had er geen last meer van! Heb ook even het lampje uitgeschakeld, this did the trick for meRocketKoen schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:09:
Screen tearing is een bekende bug veroorzaakt door het stekkertje van de LCD die los raakt.
Ondertussen had ik al wel contact gehad met pebble en kreeg gister een bericht terug. Ik krijg een 25% kortingslink voor de winkel. Alleen..
betaal je tegenwoordig nog invoer kosten? Wil wel een time steel, maar niet als hij zo lang onderweg is en ergens bij de douane blijft hangen
De 2x dat ik mijn Pebble heb laten vervangen ivm schermproblemen werd het pakketje verstuurd vanuit nederland. Weet niet hoe het zit als je iets in de webshop van Pebble koopt.jeroenhorst1 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:40:
[...]
Hey thanks voor de tip, paar keer goed drukken en ik had er geen last meer van! Heb ook even het lampje uitgeschakeld, this did the trick for me![]()
Ondertussen had ik al wel contact gehad met pebble en kreeg gister een bericht terug. Ik krijg een 25% kortingslink voor de winkel. Alleen..
betaal je tegenwoordig nog invoer kosten? Wil wel een time steel, maar niet als hij zo lang onderweg is en ergens bij de douane blijft hangen
zojuist mail verstuurd naar Pebble met de vraag of er nog import kosten aan verbonden zijn en of ze ook 25% korting beiden ergens in Nederland.mike123 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:52:
[...]
De 2x dat ik mijn Pebble heb laten vervangen ivm schermproblemen werd het pakketje verstuurd vanuit nederland. Weet niet hoe het zit als je iets in de webshop van Pebble koopt.
whaaat! nu al andwoord terug van ze! (binnen 5 minuten!!)
ik citeer; 'We segment our prices by regions accepting USD and EUR. EU pricing for Pebble watches include duties and VAT (pbl.io/eu-price). Our US and Rest of World prices do not include this charge.'.
is dat ook uit de wereld
Ik kan het bevestigen, gaat via Ierland maar wordt weer vanuit Nederland verzonden. Ik zat heel lang te wachten op een Time round die hier maar niet leverbaar was. Tenslotte (na advies) direct besteld en voila binnen 2 dagen in huis zonder extra kosten.jeroenhorst1 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 00:45:
[...]
zojuist mail verstuurd naar Pebble met de vraag of er nog import kosten aan verbonden zijn en of ze ook 25% korting beiden ergens in Nederland.
whaaat! nu al andwoord terug van ze! (binnen 5 minuten!!)
ik citeer; 'We segment our prices by regions accepting USD and EUR. EU pricing for Pebble watches include duties and VAT (pbl.io/eu-price). Our US and Rest of World prices do not include this charge.'.
is dat ook uit de wereld
Bing
heb ook nog een nieuw bandje besteld uit china, zodat ik mijn classic kan verkopen aan mijn collega. hij had een smartwatch van de Lidl gekocht, na drie omruil acties heeft hij zijn geld terug gekregen.
ik heb hem al op de hoogte gebracht van de (los zittende) lcd paneel wat ik gefixt heb door hem stevig aan te drukken aan de onderkant. sinds toen, geen rare artafacts meer trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door jeroenhorst1 op 10-05-2016 22:03 ]
nieuws: Pebble presenteert Pebble 2, Time 2 en wearable zonder scherm
Vooral de Time 2 vind ik interessant
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
We've got that ring of confidence
maarja, moet je nu de core voor kopen:(
Doe dan gewoon een pre-order via je website ipv kickstarter te misbruiken...
Het overschaduwd ook een beetje alternatieve ideeen... net als dat apple zn zooi er ook op zou zetten.
Het is nou ook niet echt nieuw maar gewoon een nieuwe versie imho...
Ik ook, kijken wat ik met mijn Apple watch doe.....Yukkie schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:58:
Pebble Time 2 gebackedmijn duurste impuls aankoop ooit. Maar vind em nu echt compleet met hartslagmeter, groter scherm etc. Ben benieuwd, het kan niet snel genoeg november worden
Bing
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat was met de Time opgelost; ga er vanuit dat ze bij de nieuwe Time 2 de fix ook geïmplementeerd hebben.Touchdomex schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:58:
Ik denk eroverna om weer een Pebble te halen. Had een kickstartereditie maar ben benieuwd of de schermproblemen er nog steeds zijn. Weet iemand iets hierover?
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Maar de Originele heeft er nog wel last van dus? Ook de nieuwere modellen? Dat is niet met een tussendoor revisie opgelost?RobertowNL schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:21:
[...]
Dat was met de Time opgelost; ga er vanuit dat ze bij de nieuwe Time 2 de fix ook geïmplementeerd hebben.
Ik wil eigenlijk namelijk de classic halen in voorbereiding op de Time 2
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nickname does not reflect reality
Punctuality is the politeness of kings
nieuws: E Ink ontwikkelt scherm met 32.000 kleuren
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Vandaag maar de zilveren besteld
Edit:
En hier bevestigd door Pebble in de Reddit ama: https://www.reddit.com/r/..._makers_of_pebble/d3i79mx
[ Voor 50% gewijzigd door Yukkie op 25-05-2016 12:26 ]
Enkele time2 was uitverkocht maar mijn zwager wilde er ook een:)
Weet jij toevallig of ze verzonden worden vanuit de States of vanuit de EU (maw moet ik rekening houden met import kosten?)DRuw schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:39:
Toch maar 2 besteld..
Enkele time2 was uitverkocht maar mijn zwager wilde er ook een:)
Kan dit nergens vinden (op hun Kickstarter pagina)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Helemaal leuk om mee te spelen en zie de potentie. En dat voor 12 euro inclusief drie mooie banden en originele doos.
Of toch maar eens kijken wat er gebeurt als ik hem open maak en die knop clean. Schijnt tricky te zijn.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Gebruik al jaren een Pebble, altijd icm een Android. Ik gebruikte Notification Center. Daarin kon je instellen dat wanneer de verbinding tussen telefoon en Pebble verbroken was en weer hersteld, meldingen die op de telefoon in tussentijd waren binnengekomen, alsnog op de Pebble terecht kwamen.
Nu heb ik een iphone en wil ik bovenstaande weer terug. Notification Center bestaat niet voor IOS, zover als ik kan nagaan. Weet iemand een manier om berichten op de Pebble binnen te krijgen wanneer verbinding tussen Pebble en foon hersteld is?
Ik had een klein hardware issue met mijn scherm (bijna nooit maargoed toch een mailtje gestuurd) en binnen 4 dagen heb ik nu een nieuwe pebble classic black liggen:)
Eigelijk wil ik die gelijk goed beschermen want mijn vorige zaten binnen een maand nare krassen op (gebruik het ding overal bij).
Iemand tips?
Voor de classic? xtremeguard of GadgetWraps.DRuw schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:45:
Mag ik vragen welke screenprotector jullie gebruiken?
Ik had een klein hardware issue met mijn scherm (bijna nooit maargoed toch een mailtje gestuurd) en binnen 4 dagen heb ik nu een nieuwe pebble classic black liggen:)
Eigelijk wil ik die gelijk goed beschermen want mijn vorige zaten binnen een maand nare krassen op (gebruik het ding overal bij).
Iemand tips?
Voor de time steel zeker geen xtremeguard gebruiken; die valt er al snel af vanwege het wat gebogen scherm en de screenprotector is ook net iets te klein. GadgetWraps is wel helemaal prima.

Mijn Pebble collectie is weer wat groter geworden, mijn Pebble 2 Black is gearriveerd gisteren. Helaas is dat nog te kort voor een echte eerste indruk, maar drie dingen vallen direct op. Als eerste, hij gaat nu gewoon in de brievenbus! Niet meer zelf een pakketje ophalen bij een ophaalpunt, gewoon een klein doosje uit de brievenbus vissen. Ten tweede, zelfde laadkabel als de Pebble Time (Steel in mijn geval). En ten derde, dat elastische bandje irriteert als een malle. Dat ga ik zo snel mogelijk vervangen, maar ik kan me niet aan de indruk ontdekken dat het wel nodig is voor de correcte werking van de hartslagmeter. Eens mee experimenteren dus.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Edit: Ik zie dat er ook een Pebble Time topic is. Waar hoort de Pebble 2 in thuis?
[ Voor 20% gewijzigd door engessa op 02-11-2016 19:18 ]
Ik denk dat een betere vraag is, waarom 2 pebble topics? Kunen deze niet beter gemerged worden..?engessa schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:13:
Edit: Ik zie dat er ook een Pebble Time topic is. Waar hoort de Pebble 2 in thuis?
[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 13:55 ]
Suggesties over de moderatie is offtopic. Graag even een bericht plaatsen in: Mocht je eventuele suggesties hebben, zet dan even een bericht in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 11:08 ]
Heb een bericht in feedbacktopic gezet: DaCoTa in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"MaffeMaarten schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
Klein voorstel: gezien de Pebble Steel op hetzelfde software, scherm, en features zit als de originele Pebble E-Paper Watch is het denk handig om dat klokje wel in dit topic te houden.
https://blog.getpebble.com/Pebble Firmware 3.12.3 Release Notes
Time zone bug fixes and stability improvements.
Works with Classic-Series (Pebble Classic, Pebble Steel) models.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Misschien een voordehandliggende vraag: Heb je 'm al eens terug naar fabrieksinstellingen gezet, of de "recovery mode" geprobeerd?Yukkie schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:13:
Ja ik was ook wel (blij) verrast. Jammer genoeg lost dat niet het probleem op dat ik heb: Als ik mijn horloge een tijdje niet aangeraakt heb, dan reageerd-ie niet meer op de select knop. Pas als ik de down-knop ingedrukt heb en weer terug ben op mijn watchface, kan ik het menu in. Heb het al gemeld bij Pebble, maar die gaven aan dat mijn horloge niet vervangen kan worden ivm verlopen garantie termijn. Maar volgens mij is het helemaal geen hardware issue, want zoals gezegd, de knoppen werken prima als ik bijvoorbeeld in het menu zit. (voor dat iemand het vraagt: nee het ligt ook niet aan de watchface, ik heb het met meerdere watchfaces geconstateerd)
Nee, dat had ik nog niet geprobeerd, thanks voor de tip. Inmiddels wel gedaan, maar helaas, probleem blijft. Ik bemerkte net ook dat een notificatie niet zomaar kon dismissen, ook daarvoor moest ik eerst op de down-button klikken voor ik het menu kon openen. Het wordt gewoon tijd dat ze m'n PT2 gaan uitleveren denk ikMaffeMaarten schreef op donderdag 24 november 2016 @ 13:20:
[...]
Misschien een voordehandliggende vraag: Heb je 'm al eens terug naar fabrieksinstellingen gezet, of de "recovery mode" geprobeerd?
Dan zal het toch echt wel een hardware issue zijn, helaas. Maar wel een raar gedrag. Misschien een keer in blazen of 10 minuutjes in het water laten liggen in de hoop dat er wat vuil oplost. Je kan natuurlijk steeds agressievere methodes proberen, tot aan openschroeven, maar dan zou ik als ik jou was eerst wachten tot je PT2 er is...Yukkie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:07:
[...]
Nee, dat had ik nog niet geprobeerd, thanks voor de tip. Inmiddels wel gedaan, maar helaas, probleem blijft. Ik bemerkte net ook dat een notificatie niet zomaar kon dismissen, ook daarvoor moest ik eerst op de down-button klikken voor ik het menu kon openen. Het wordt gewoon tijd dat ze m'n PT2 gaan uitleveren denk ik
Zeep gebruiken zou ik niet doen, aangezien dat de eigenschappen van het water flink kan veranderen. Maar denk ook aan zuren die er in zouden kunnen zitten en dat in combinatie met afdichtingsrubbers....Yukkie schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 12:58:
Schoonmaken is inderdaad nog wel een optie. Kan dat ook met een sopje? Of is dat niet aan te raden?
Wie wat waar waarom bron?i2Paq schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:35:
En toen was het over en uit voor Pebble........
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Worden overgenomen door Fitbit, en die stoppen meteen met Pebble.
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble Time / Pebble Time Steel / Pebble Time Round: [Pebble Time (Steel) / Time Round] Ervaringen & Discussie
- Pebble 2 / Pebble Time 2 / Pebble 2 SE: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Ervaringen & Discussie
Berichten over de levertijd kan in ~~~[Pebble E-Paper Watch] Levertijden & Prijzen.
Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.